hoi hier goed kusjes kusje hoe is het met je hond?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:25 schreef GeneraalGarnaal het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier. Hoe gaat ie?
Ik dacht dat het FOK! gebruik was om van ''hond'' -> ''hont'' te maken. En ik heb er geenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoi hier goed kusjes kusje hoe is het met je hond?
Van wie ben jij een kloon?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:25 schreef GeneraalGarnaal het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier. Hoe gaat ie?
Ik zal niet de ''wat is een kloon?'' routine houden, want die is geloofwaardig als de reet van een olifant.quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:29 schreef GeneraalGarnaal het volgende:
[..]
Ik zal niet de ''wat is een kloon?'' routine houden, want die is geloofwaardig als de reet van een olifant.
Maar ik ben geen kloon.
ik vond hem goed te doen. Die open vragen waar wel klote, maar denk dat ik ze wel goed gedaan heb. Sowieso, waarom een tentamen vraag "...naar frans recht" en eentje "... naar duits recht" Fuck off, ben in nederland.quote:
Gezzelie. Waar zit je?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:29 schreef GeneraalGarnaal het volgende:
Ik ben al langere tijd een lurkert. En nu dus niet meer.
Zoals ik al zei, ik heb 'Oui' en 'Nein!' geantwoord en toen ben ik weggegaanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik vond hem goed te doen. Die open vragen waar wel klote, maar denk dat ik ze wel goed gedaan heb. Sowieso, waarom een tentamen vraag "...naar frans recht" en eentje "... naar duits recht" Fuck off, ben in nederland.
Jezus man, dat waren weggevertjes, gratis puntenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik heb 'Oui' en 'Nein!' geantwoord en toen ben ik weggegaan
Als je geen seconde naar die stof gekeken hebt niet echt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jezus man, dat waren weggevertjes, gratis punten![]()
![]()
![]()
![]()
Welkom.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:29 schreef GeneraalGarnaal het volgende:
Ik ben al langere tijd een lurkert. En nu dus niet meer.
Rechtsvergelijking is hartstikke interessant en verrijkend voor je. En dan kun je leuk naar de verschillen tussen causaal en abstracte stelsels kijken e.d.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik vond hem goed te doen. Die open vragen waar wel klote, maar denk dat ik ze wel goed gedaan heb. Sowieso, waarom een tentamen vraag "...naar frans recht" en eentje "... naar duits recht" Fuck off, ben in nederland.
Ik moest hardop lachenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:22 schreef Yreal het volgende:
- MEDEDELING - namen gaan opgeschoond worden.![]()
Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS![]()
De afgestudeerde helden van dit topic
Sove
Leuk!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:30 schreef GeneraalGarnaal het volgende:
[..]
Radboud Nijmegen, 2e jaars.
Slecht.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je geen seconde naar die stof gekeken hebt niet echt.
Dat is sowieso gewoon dom. Dat heeft Solomons letterlijk 10x geroepen in de colleges. Fransen vereisen geen levering, bij duitsers mag de titel worden vernietigd achteraf zonder gr gevolgen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je geen seconde naar die stof gekeken hebt niet echt.
niet naar gekeken, niets gemistquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Extra literatuur die ik geheel vergeten was
Enige wat ze benoemde was het verschil van de fransen / duitsers met onze 3:84, meer niet. Ik heb ook in de evaluatie geschreven, doe er of echt wat mee of laat het weg. Alleen dat even benoemen en er dan verdomme ook nog 3 punten voor geven op het tentamen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Rechtsvergelijking is hartstikke interessant en verrijkend voor je. En dan kun je leuk naar de verschillen tussen causaal en abstracte stelsels kijken e.d.
Dat heet een causaal stelsel dus. En wat de Duitsers hebben abstract. Daar is Einigung het belangrijkst geloof ik. Was best leuk daar eens naar te kijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is sowieso gewoon dom. Dat heeft Solomons letterlijk 10x geroepen in de colleges. Fransen vereisen geen levering, bij duitsers mag de titel worden vernietigd achteraf zonder gr gevolgen.
Dat is dan ook een essentieel verschil in de verschillende systemen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Enige wat ze benoemde was het verschil van de fransen / duitsers met onze 3:84, meer niet. Ik heb ook in de evaluatie geschreven, die er of echt wat mee of laat het weg. Alleen dat even benoemen en er dan verdomme ook nog 3 punten voor geven op het tentamen...
nouwja, leuk enzo, maar om er 2 tentamen vragen over te stellen als je er zo marginaal naar kijkt...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is dan ook een essentieel verschil in de verschillende systemen.
als je de helft van de punten voor de openvragen scoort ben je erquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:39 schreef Tchock het volgende:
Tien fout. Die bui zag ik al hangen. Herkansen dan maar.
Ik vind het helemaal terecht. Rechtsvergelijking is verrijkend.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
nouwja, leuk enzo, maar om er 2 tentamen vragen over te stellen als je er zo marginaal naar kijkt...
Ja maar dat hebben we dus helemaal niet gedaan. Verder geen Waaroms, of hoe of wat dan ook. Alleen even in frankrijk doen ze het zus, en in duitsland zo.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal terecht. Rechtsvergelijking is verrijkend.
Wat ik geheel met je eens ben, maar twee vragen er over op een tentamen van tien vragen als de stof die er daadwerkelijk over gaat zo gering is vind ik onterecht. Niet omdat ik het fout heb, maar in het algemeenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal terecht. Rechtsvergelijking is verrijkend.
Achja. Het hoort tot de stof dus kan het op het tentamen komen. Als ik een tentamen zou maken zou ik het misschien ook wel doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ik geheel met je eens ben, maar twee vragen er over op een tentamen van tien vragen als de stof die er daadwerkelijk over gaat zo gering is vind ik onterecht. Niet omdat ik het fout heb, maar in het algemeen
Goederenrecht in MCquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker wetenik had 21 van de 25 mc vragen goed
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Goederenrecht in MC. Casus oplossen zul je gvd!
En daarnaast nog 9 casus vragen ! Maar die verwacht ook net zo goed te hebben gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Congratsquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
En daarnaast nog 9 casus vragen ! Maar die verwacht ook net zo goed te hebben gemaakt
'Vraag 1 zat ik een heel lul verhaal te schrijven over het hypothheekrecht dat ook op het pandrecht zou vallen, maar dat was de vraag nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:43 schreef Tchock het volgende:
Ik vond overigens de casus veel makkelijker dan de multiple choice-vragen. Niet dat je dat aan mijn score gaat kunnen zien, dat zou te eerlijk zijn.
dankquote:
Trouwens vraag 1, daar hoefde toch niet zo heel veel te staan? je kon daar echt met veeeeel minder ruimte af dan gegevenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:43 schreef Tchock het volgende:
Ik vond overigens de casus veel makkelijker dan de multiple choice-vragen. Niet dat je dat aan mijn score gaat kunnen zien, dat zou te eerlijk zijn.
Dat had ik wel vakerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Trouwens vraag 1, daar hoefde toch niet zo heel veel te staan? je kon daar echt met veeeeel minder ruimte af dan gegeven
die kamelen toch? Had ik ook jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat had ik wel vakerEén vraag hadden we een heel klein stukje, ik prop alles daar in, sla het blad om, 2/3e A-4'tje aan witregels
Een hypotheekrecht op een pandrecht...?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
'Vraag 1 zat ik een heel lul verhaal te schrijven over het hypothheekrecht dat ook op het pandrecht zou vallen, maar dat was de vraag niet
En die vraag geef 2 redenen waarom alonzo geen eigenaar van de kamelen is geworden...![]()
[..]
dank
Ik heb ook geen hypotheken op pand gebruikt voor m'n tentamenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een hypotheekrecht op een pandrecht...?
Uh pacht, sorryquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een hypotheekrecht op een pandrecht...?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:53 schreef Tchock het volgende:
Lease Plan Nederland/IBM is echt onbegrijpelijk.
Verreweg de makkelijkste twee vakken tot nu toequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:59 schreef Snax het volgende:
Had net in mijn uni-mail een verhaal van Athena, met zo'n verhaal van 'de struikelblokvakken Aansprakelijkheids- en Constitutioneel Recht komen eraan' --> zeggen ze dat omdat ze het productje willen verkopen of zijn het inderdaad moeilijkere vakken binnen de propedeuse?
Waar dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:00 schreef Tchock het volgende:
Ik kon overigens wél Lease Plan Nederland/IBM nuttig gebruikenSnapte 'm ineens precies. Ondanks:
[..]
Die willen wat verkopen. K word wel knettergek van al die spam via deze manierquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:59 schreef Snax het volgende:
Had net in mijn uni-mail een verhaal van Athena, met zo'n verhaal van 'de struikelblokvakken Aansprakelijkheids- en Constitutioneel Recht komen eraan' --> zeggen ze dat omdat ze het productje willen verkopen of zijn het inderdaad moeilijkere vakken binnen de propedeuse?
In één vraag was het aan de orde of een houder CP kon leveren. In LPNL/IBM staat dat dat niet kan.quote:
Ja maar dat blijkt uit 3:111, niet IBMquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
In één vraag was het aan de orde of een houder CP kon leveren. In LPNL/IBM staat dat dat niet kan.
Hoe zitten ze bij Pelger in de jassen? Beetje getailleerd enzo?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Rechtsvergelijking is hartstikke interessant en verrijkend voor je. En dan kun je leuk naar de verschillen tussen causaal en abstracte stelsels kijken e.d.
Ah gelukkig iemand die weer over de belangrijke dingen des levens begint.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe zitten ze bij Pelger in de jassen? Beetje getailleerd enzo?
Voor vrouwen zijn kleren een van de belangrijkste zaken des levensquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah gelukkig iemand die weer over de belangrijke dingen des levens begint.
Ze hebben naar mijn smaak hele mooie jassen maar meer klassieke straight fit. Hou zelf ook niet zo van heel getailleerd, zeker niet voor overjassen.
Maar voor echte getailleerde jassen zou ik wel ergens anders kijken. Wellicht bij Society Shop of Oger ofzo?
Qua merken die me zo te binnen schieten maken Pal Zileri en Crombie wel mooie (ook getailleerde) overjassen dus die kan je ook nog checken misschien.
Voor zelfbewuste mannen ook.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voor vrouwen zijn kleren een van de belangrijkste zaken des levens
Zeker. Het is niet zo dat ik een godsvermogen uitgeef aan kleding , ik heb ook helemaal niets met "shoppen", echter wil je er wel gewoon netjes en verzorgd bijlopen. Zeker wanneer het gaat om een kostuum (ik heb bijvoorbeeld nu niet het vermogen om een Oger pak te kopen , dit zal ik later wel gaan doen).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Voor zelfbewuste mannen ook.
Erik snapt mij vast wel. Op dit gebied dan
Ik heb op dit moment al een degelijk pak om af en toe aan te trekken bij gelegenheden waar het nodig is, meer (en betere) pakken heb ik op dit moment nog niet heel erg nodig. Die Oger pakken komen wel wanneer erin gewerkt moert worden. Tot dan geef ik de knaken liever uit aan technologische snufjes en vakanties.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 08:28 schreef eriksd het volgende:
Wat kost zo;n pak nou? 500- 700 eckies. Gewoon doen.
Ja precies. Het hoeft ook niet per definitie duur te zijn om netjes en verzorgd te zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zeker. Het is niet zo dat ik een godsvermogen uitgeef aan kleding , ik heb ook helemaal niets met "shoppen", echter wil je er wel gewoon netjes en verzorgd bijlopen. Zeker wanneer het gaat om een kostuum (ik heb bijvoorbeeld nu niet het vermogen om een Oger pak te kopen , dit zal ik later wel gaan doen).
Zoiets?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:44 schreef eriksd het volgende:
http://www.suitsupply.com(...)l?start=1&cgid=Coats
Zoiets maar dan lichter zoek ik.
Damn, die jas _0_ . Ik ben al een tijd op zoek naar een lange jas voor de winter, binnenkort maar eens uitpluizen waar ik die ga halen, het gaat in ieder geval aardig prijzig worden ben ik bang.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.crombie.co.uk/(...)o-coat-slim-fit.html
Of niet licht genoeg.
Ze hebben nog veel mooiere dan die eigenlijk maar dit was de enige grijze die ik zo snel kon vinden. In blauw en zwart hebben ze mooiere.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:48 schreef Keyos het volgende:
[..]
Damn, die jas _0_ . Ik ben al een tijd op zoek naar een lange jas voor de winter, binnenkort maar eens uitpluizen waar ik die ga halen, het gaat in ieder geval aardig prijzig worden ben ik bang.
Vergeet Milestone niet imo. Iets minder straight geloof ik, althans die van mij.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah gelukkig iemand die weer over de belangrijke dingen des levens begint.
Ze hebben naar mijn smaak hele mooie jassen maar meer klassieke straight fit. Hou zelf ook niet zo van heel getailleerd, zeker niet voor overjassen.
Maar voor echte getailleerde jassen zou ik wel ergens anders kijken. Wellicht bij Society Shop of Oger ofzo?
Qua merken die me zo te binnen schieten maken Pal Zileri en Crombie wel mooie (ook getailleerde) overjassen dus die kan je ook nog checken misschien.
Even op kantoor lezen deze week. Bedankt!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vergeet Milestone niet imo. Iets minder straight geloof ik, althans die van mij.
Verder wordt m'n eerstvolgende jas zo'n lichte/beige. Combineert zo goed, geeft je look (in pak meestal) net dat ene tintje modern. Maargoed, ik ben iets minder van de klassieke look, ook met pakken en schoenen.
Anyway, voor de geinteresseerde (toekomstige) fiscalisten: in de WFR van deze week (2012/1354 e.v.) staan allemaal artikelen over de fiscalist, de advocaat-fiscalist (bij grote kantoren) en de toekomst ervan. Misschien leuk om te lezen.
Ja is wel leuk inderdaad. Heb ook zo'n beige/camelkleurige overjas. Gaat juist leuk met donkere kleuren vind ik.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vergeet Milestone niet imo. Iets minder straight geloof ik, althans die van mij.
Verder wordt m'n eerstvolgende jas zo'n lichte/beige. Combineert zo goed, geeft je look (in pak meestal) net dat ene tintje modern. Maargoed, ik ben iets minder van de klassieke look, ook met pakken en schoenen.
Anyway, voor de geinteresseerde (toekomstige) fiscalisten: in de WFR van deze week (2012/1354 e.v.) staan allemaal artikelen over de fiscalist, de advocaat-fiscalist (bij grote kantoren) en de toekomst ervan. Misschien leuk om te lezen.
I have no plansquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:18 schreef Valid het volgende:
Wat zijn eigenlijk de ambities van de juristen in dit topic? Bijvoorbeeld: beginnen bij Linklaters, een algemeen management-trainneeship bij unilever, beleidsmedewerker bij een gemeente of belastingadviseur bij E&Y? Waar wil je ongeveer terechtkomen?
Zelf wil ik het liefst beginnen bij een kantoor dat bij de lfs (law firm school) aangesloten is, dus één van de grotere kantoren. Gewoon puur omdat ik zo hoog mogelijk wil starten en ik dan wellicht de beste opleiding krijg. Een trapje lager sluit ik echter ook zeker niet uit (bijvoorbeeld Pels Reijken), omdat ik nu nog niet weet of zo'n groot kantoor überhaupt bij me past. Om daar achter te komen wil ik goed inzetten op stages.
Uiteindelijk wil ik dan doorstromen naar bedrijfsjurist en uiteindelijk ooit misschien de politiek (als ik >50 jaar ben)
Ben benieuwd of jullie al iets voor je zien?
Tsjah, wat bedoel je met een trapje lager? Hangt van je vakgebied af. PR heeft natuurlijk DE cassatiepraktijk van Nederland.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:18 schreef Valid het volgende:
Wat zijn eigenlijk de ambities van de juristen in dit topic? Bijvoorbeeld: beginnen bij Linklaters, een algemeen management-trainneeship bij unilever, beleidsmedewerker bij een gemeente of belastingadviseur bij E&Y? Waar wil je ongeveer terechtkomen?
Zelf wil ik het liefst beginnen bij een kantoor dat bij de lfs (law firm school) aangesloten is, dus één van de grotere kantoren. Gewoon puur omdat ik zo hoog mogelijk wil starten en ik dan wellicht de beste opleiding krijg. Een trapje lager sluit ik echter ook zeker niet uit (bijvoorbeeld Pels Reijken), omdat ik nu nog niet weet of zo'n groot kantoor überhaupt bij me past. Om daar achter te komen wil ik goed inzetten op stages.
Uiteindelijk wil ik dan doorstromen naar bedrijfsjurist en uiteindelijk ooit misschien de politiek (als ik >50 jaar ben)
Puur qua grootte.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tsjah, wat bedoel je met een trapje lager? Hangt van je vakgebied af. PR heeft natuurlijk DE cassatiepraktijk van Nederland.
Ook wel logisch, is de landsadvocaat voor cassaties.
Hoe kom je dan ineens bij Stibbe/Linklaters?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Puur qua grootte.Een vriendin van me is net begonnen bij PR op corporate en die heeft het daar echt super naar dr zin. Ik denk nu stiekem dat dat meer wat voor mij is dan Stibbe/Linklaters.
Haha, dat is niet de bedoeling.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe kom je dan ineens bij Stibbe/Linklaters?
Nu lijkt het alsof je allemaal willekeurige namen roept
Ambtenaarquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:18 schreef Valid het volgende:
Wat zijn eigenlijk de ambities van de juristen in dit topic? Bijvoorbeeld: beginnen bij Linklaters; een algemeen management-trainneeship bij unilever; beleidsmedewerker bij een gemeente; beginnen bij een klein kantoor op de Veluwe; een niet-juridische functie in het MKB of belastingadviseur bij E&Y? Waar hoop je ongeveer terecht te komen?
Ik dacht aan fiscalist, waar weet ik nog niet. Maar de laatste dagen begin ik steeds meer richting privaatrecht te schuiven..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:18 schreef Valid het volgende:
Wat zijn eigenlijk de ambities van de juristen in dit topic? Bijvoorbeeld: beginnen bij Linklaters; een algemeen management-trainneeship bij unilever; beleidsmedewerker bij een gemeente; beginnen bij een klein kantoor op de Veluwe; een niet-juridische functie in het MKB of belastingadviseur bij E&Y? Waar hoop je ongeveer terecht te komen?
Ik kan je in ieder geval vertellen dat dat erg afhangt van het kantoor, ook op de Zuidas. De Corporate M&A Praktijk (of sowieso) Stibbe schijnt inderdaad corporaler te zijn, daar staan ze ook iets meer om bekend. Maar er zijn genoeg kantoren die dat veel minder of niet hebben. Ook genoeg in het rijtje 'lfs kantoren'.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Haha, dat is niet de bedoeling.
PR is een kantoor met een andere 'sfeer' (wat een kutwoord is dat) dan de grote (volgens sommigen meer corporale) kantoren zoals Stibbe en Linklaters. Zoals ik het nu inschat pas ik beter bij een kantoor als PR dan bij een Angelsaksische reus als Linklaters. Echter, omdat ik wel graag de LFS mee wil pakken -en die volg je bij PR niet- wil ik eerst stagelopen bij één van de LFS kantoren om te kijken of dat misschien toch niet gewoon past.
Ik heb hier zelf (nog) geen ervaring mee, maar dat hoor ik van vrienden die verder/klaar zijn met hun studie en bij die kantoren stage hebben gelopen en/of werken. En dat lees je natuurlijk in de carrièreblaadjes, voor wat ze waard zijn.
Hier sluit ik mij aan. Doorgroeien, doorleren, altijd vooruit blijven gaan. LFS, NOB, Nova, intern, postdoctorale masters ITC.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:33 schreef eriksd het volgende:
Ik wil bij een internationaal kantoor werken in Nederland. Dan combineer je de complexe en uitdagende zaken met een relatief klein aantal directe collega's wat de sfeer weer ten goede komt. Verder ben ik van mening dat je de lat zo hoog mogelijk moet leggen, dus LFS, NOB, advocaat worden en veel investeren. Stapje terug kan altijd nog, andersom is eigenlijk niet mogelijk.
Eens !quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:33 schreef eriksd het volgende:
Verder: mensen die beleidsmedewerker bij de gemeente als ambitie hebben moeten terstond wegwezen. Blegh.
Haha. Ik snap wat je bedoelt, maar aan de andere kant: wat is er mis met iemand zich (a) wil inzetten voor de publieke zaak en (b) dat liever op een meer praktisch niveau doet dan in DH abstract bezig te zijn?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:33 schreef eriksd het volgende:
Ik wil bij een internationaal kantoor werken in Nederland. Dan combineer je de complexe en uitdagende zaken met een relatief klein aantal directe collega's wat de sfeer weer ten goede komt. Verder ben ik van mening dat je de lat zo hoog mogelijk moet leggen, dus LFS, NOB, advocaat worden en veel investeren. Stapje terug kan altijd nog, andersom is eigenlijk niet mogelijk.
Verder: mensen die beleidsmedewerker bij de gemeente als ambitie hebben moeten terstond wegwezen. Blegh.
Ja dat zal zeker waar zijn. Wat zijn volgens jou dan de minder corporale kantoren binnen de LFS? Zelf zou ik dan inzetten op bijv. Simmons&Simmons of VanDoorne.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan je in ieder geval vertellen dat dat erg afhangt van het kantoor, ook op de Zuidas. De Corporate M&A Praktijk (of sowieso) Stibbe schijnt inderdaad corporaler te zijn, daar staan ze ook iets meer om bekend. Maar er zijn genoeg kantoren die dat veel minder of niet hebben. Ook genoeg in het rijtje 'lfs kantoren'.
Ik kom uit zoetermeer en heb geen idee wat zoetermeer hoog isquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:41 schreef Ryon het volgende:
Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening gemeente Zoetermeer hoog.
Combinatie van mening en gerucht: VanDoorne / Houthoff Buruma / De Brauw / Nauta / Norton Rose (niet Zuidas, wel mega groot).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja dat zal zeker waar zijn. Wat zijn volgens jou dan de minder corporale kantoren binnen de LFS? Zelf zou ik dan inzetten op bijv. Simmons&Simmons of VanDoorne.
Die specialisatie heet fiscaal rechtquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:33 schreef Joosie200 het volgende:
Mijn ambitie? Specialiseren in estate planning als notaris en dan als traject er naast ofwel in Duitsland ofwel in Frankrijk het e.e.a. betekenen voor Nederlanders die daar een tweede huis willen kopenIk ga mij niet vastpinnen op een bepaald kantoor waar ik terecht wil komen, wel op de richting die ik wil volgen later. En dan vind ik 'hoe zorg je ervoor dat men zo min mogelijk aan de fiscus afdraagt' toch wel zo interessant
Uiteraard hoort daarbij de mazen v/d wet opzoeken, maar dat maakt het juist zo leuk
Advies afleveren waar de klant wat aan heeft terwijl je je toch nog net binnen de toegestane paden begeeft zonder van het pad af te raken zeg maar.
Verder lijkt het mij dat je met specialisatie je beter kunt onderscheiden van de rest dan precies aanbieden wat de rest ook al aanbied. Dus je zult iets moeten vinden waar je interesse ligt, daar heel goed in worden zodat je echt boven de rest uitsteekt waardoor men liever naar jouw kantoor gaat dan de concullega's. Maar voor de komende tien jaar: eerst maar mijn bul dit studiejaar halen, daarna de master afmaken en vervolgens maar als kandidaats aan de slag enzo
Touché, maar das voor de echte die-hards. [/no offence] Er is een reden waarom je bij de studie: fiscaal recht, in de bachelorfase het aantal studenten op 1 hand valt te tellenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die specialisatie heet fiscaal recht
Ik snap die keuze wel, maar dat betekent dus wel dat je niet een échte specialist bent. Je kiest in feite voor een soort hybride vorm, waardoor op beide gebieden altijd specialisten zijn die er dieper inzitten. Of zie jij dat anders?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Touché, maar das voor de echte die-hards. Er is een reden waarom je bij de studie: fiscaal recht, in de bachelorfase het aantal studenten op 1 hand valt te tellenVoordeel is wel: nog voordat je goed en wel afgestudeerd bent krijg je al een baan aangeboden, want het werkveld staat te springen om fiscale juristen. Het is net zoals met computers: vind het interessant om de ontwikkelingen te volgen, bij te houden etc, maar daarom ga ik nog niet informatica of iets dergelijks studeren. Dito voor belasting: vind het handig en interessant om de ontwikkelingen te te volgen, maar daarom ga ik nog niet voor fiscaal recht kiezen als studie.
Ben veel meer een civiel-geënt type en ik erger me kapot bij menig belastingwet aan al die fictiesDat is toch wel de rode draad bij de fiscus: een een voordeeltje wordt de burger nooit en ten nimmer gegund
Zie daar de gulden middenweg imho: notarieel. Mix tussen civiel en fiscaal!
Ik vond je eerste alinea gewoon typisch iets voor fiscaal. Daar zit de specialisatie meestal ook.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Touché, maar das voor de echte die-hards. [/no offence] Er is een reden waarom je bij de studie: fiscaal recht, in de bachelorfase het aantal studenten op 1 hand valt te tellenVoordeel is wel: nog voordat je goed en wel afgestudeerd bent krijg je al een baan aangeboden, want het werkveld staat te springen om fiscale juristen. Het is net zoals met computers: vind het interessant om de ontwikkelingen te volgen, bij te houden etc, maar daarom ga ik nog niet informatica of iets dergelijks studeren. Dito voor belasting: vind het handig en interessant om de ontwikkelingen te volgen, maar daarom ga ik nog niet voor fiscaal recht kiezen als studie.
Ben veel meer een civiel-geënt type en ik erger me kapot bij menig belastingwet aan al die fictiesDat is toch wel de rode draad bij de fiscus: een een voordeeltje wordt de burger nooit en ten nimmer gegund
Zie daar de gulden middenweg imho: notarieel. Mix tussen civiel en fiscaal!
Och, tis maar net hoe je het bekijkt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik snap die keuze wel, maar dat betekent dus wel dat je niet een échte specialist bent. Je kiest in feite voor een soort hybride vorm, waardoor op beide gebieden altijd specialisten zijn die er dieper inzitten. Of zie jij dat anders?
True, maar laat de erf- en schenkbelasting nou net mooie, heldere, duidelijke wetten zijn in het rijk der fiscale wettenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verder wil ik niet vervelend doen, maar Estate Planning is 80% Schenk- en erfbelasting. En in de schenk- en erfbelasting zitten de meeste ficties op een vierkante kilometer om het zo maar te zeggen.
Daar heb je gelijk in. Nu is de masterrichting privaatrecht ook wel ongeveer de breedste rechting die er is natuurlijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Och, tis maar net hoe je het bekijkt.Bedoel, iemand die gewoon rechtsgeleerdheid doet en in de master voor privaat gaat is evenwel een generalist. Weet van alles en nog wat van het civiele recht, maar niet de specifieke bepalingen die van belang zijn voor het notariaat. Iemand die fiscaal recht volgt en daarin afstudeert weet van alles en nog wat over alle fiscale wetten die ons land rijk is. Maar die weet niet snel de koppeling te maken met het civiele recht. Daar is waar de notariële student er tussen komt
Menig rechtsgeleerdheid student, specialisatie: privaat en fiscaal recht student is dus net zo goed geen echte specialist, maar even wel een generalist.
De erfrechtelijke ficties in de schenk- en erfbelasting zijn een paar van de grootste fiscale gedrochten die bestaan. Er is niets moois en duidelijk aan, ik noem een, art. 10 Swquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Och, tis maar net hoe je het bekijkt.Bedoel, iemand die gewoon rechtsgeleerdheid doet en in de master voor privaat gaat is evenwel een generalist. Weet van alles en nog wat van het civiele recht, maar niet de specifieke bepalingen die van belang zijn voor het notariaat. Iemand die fiscaal recht volgt en daarin afstudeert weet van alles en nog wat over alle fiscale wetten die ons land rijk is. Maar die weet niet snel de koppeling te maken met het civiele recht. Daar is waar de notariële student er tussen komt
Menig rechtsgeleerdheid student, specialisatie: privaat en fiscaal recht student is dus net zo goed geen echte specialist, maar even wel een generalist.
[..]
True, maar laat de erf- en schenkbelasting nou net mooie, heldere, duidelijke wetten zijn in het rijk der fiscale wettenZelfs al de ficties zijn duidelijk te begrijpen, die wetten liggen mij iig veel meer dan de IB bijv. Erf- en schenkbelasting + BRV is all I need. De rest kan me gestolen worden
![]()
Daar ga ik als vanzelf dieper op in de master met de vakken: belastingrecht 2 (yayquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De erfrechtelijke ficties in de schenk- en erfbelasting zijn een paar van de grootste fiscale gedrochten die bestaan.
Even uit nieuwsgierigheid: hoeveel schenk- en erfbelasting + ficties heb je al intensief gehad?
Eensch, maar daar heb ik al genoeg van mee gekregen tijdens belasting 1 vorig jaar en dit jaar weerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:59 schreef Maharbal het volgende:
Overigens is kennis van het OB wel handig als je ook het BRV wilt begrijpen m.b.t. vastgoed etc.
Nu snap ik waarom je de schenk- en erfbelasting ficties helder vindt. Dat zijn zegmaar de meest makkelijke ficties, puur omdat ze grotendeels tot stand zijn gekomen door jurisprudentie en weinig speelruimte bieden. Er is ook niet zo veel over geschreven omdat ze relatief simpel zijn. The fun starts bij 1, 9, 10, 16 etc. Vooral 10 is een gedrocht van een bepaling en alles behalve helder. Daarom wordt er al jaren gepleit om die af te schaffen. Vanuit het concept van de verkrijgersbelasting (de SB nu) heeft art. 10 geen bestaansrecht.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daar ga ik als vanzelf dieper op in de master met de vakken: belastingrecht 2 (yay), Estate planning (yay
) Voor nu hebben we ze bij belasting 1 algemeen behandeld gekregen. Vind persoonlijk art. 11 jo. 13 jo 18 Sw (of wacht nu dus EB aka erfbelasting) leuke bepalingen met dank aan jurisprudentie.
Ik geloof niet in 'genoeg meekrijgen' met inleidende vakken, in welk vakgebied dan ook. Helemaal niet in zoiets als de combinatie van BRV en OB, die bij tijd en wijle best lastig kan zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daar ga ik als vanzelf dieper op in de master met de vakken: belastingrecht 2 (yay), Estate planning (yay
) Voor nu hebben we ze bij belasting 1 algemeen behandeld gekregen. Vind persoonlijk art. 11 jo. 13 jo 18 Sw (of wacht nu dus EB aka erfbelasting) leuke bepalingen met dank aan jurisprudentie.
[..]
Eensch, maar daar heb ik al genoeg van mee gekregen tijdens belasting 1 vorig jaar en dit jaar weerArt. 11 jo. 15 OB jo. 13/13A UB zijn wat dat betreft de belangrijkste/interessantste. En oh: de integratieheffing niet vergeten van art. 3 lid 3 onder b OB.
Wow drie? Ik dacht dat je maar 1 vraag kon verdienen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:52 schreef Argelos het volgende:
Netjes hoor Paxcon, pak je gewoon 3 extra goede antwoorden voor het tentamen. Ik ben zelf een twijfelgevalletje, met 31/40.
Nee als je voor de tussentoets een 6 of 7 haalt krijg je er 2, en bij een 8 of hoger, wat je dus gegarandeerd hebt, 3.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wow drie? Ik dacht dat je maar 1 vraag kon verdienen.
Oh oke, nicequote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:55 schreef Argelos het volgende:
[..]
Nee als je voor de tussentoets een 6 of 7 haalt krijg je er 2, en bij een 8 of hoger, wat je dus gegarandeerd hebt, 3.
Ik vond art. 10 wel leuk eigenlijk. Maar het is natuurlijk geen 'duidelijke' bepaling. Maar niet meteen een gedrocht ofzoquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De erfrechtelijke ficties in de schenk- en erfbelasting zijn een paar van de grootste fiscale gedrochten die bestaan. Er is niets moois en duidelijk aan, ik noem een, art. 10 Sw
Even uit nieuwsgierigheid: hoeveel schenk- en erfbelasting + ficties heb je al intensief gehad?
Overigens is kennis van het OB wel handig als je ook het BRV wilt begrijpen m.b.t. vastgoed etc.
Maharbal heeft een scriptie geschreven over de ficties in de schenk- en erfbelasting.
erg netjesquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:44 schreef Paxcon het volgende:
Tussentoets ARW:
score: 39/40 (juist/onjuist-vragen)Helaas enkel een tussentoets om de bonus, dus geen blijvend cijfer/studiepunten
En met de werkgroep had ik nog bonus verdiend, dus dan wordt het eigenlijk 40/40 denk ik
Netjes!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:44 schreef Paxcon het volgende:
Tussentoets ARW:
score: 39/40 (juist/onjuist-vragen)Helaas enkel een tussentoets om de bonus, dus geen blijvend cijfer/studiepunten
En met de werkgroep had ik nog bonus verdiend, dus dan wordt het eigenlijk 40/40 denk ik
In principe wel. Ik vind het alleen zo kut dat er ook vragen over de weekopdrachten zijn want dat moet ik allemaal nog gaan uitzoeken (ik zag bijv. voorbeeldvragen als: welke interpretatiemethode werd in de zaak Lieuwes van Friensland gebruikt).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:00 schreef Argelos het volgende:
Was ook pittig vond ik. De tijd zal het leren.
Beetje vertrouwen in rechtsgeschiedenis? Vind het lastig om een voorstelling te maken van de vragen die er komen.
In de klapper (quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Netjes!
Hoe werkt dat met die bonussen bij werkgroepen?
Ah oke. Goed bezig dan Pax!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
In de klapper () staat: wanneer je t/m week 7 (NU is bij ons week 8) 5x aanwezig bent geweest en de opdrachten van voldoende niveau hebt ingeleverd, krijg je twee bonuspunten voor de TTT.
Chapeau.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:44 schreef Paxcon het volgende:
Tussentoets ARW:
Bekend probleemquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:24 schreef Ryon het volgende:
Wat ik wel mis van mastervakken is de mogelijkheid tot het kopen van samenvattingen. Ik ben nu al drie dagen bezig een paar bundels jurisprudentie samen te vatten en dat is echt dodelijk saai werk. Dan heb je het als bachelor student een stuk makkelijker.
JvA is het belangrijkste om die MC vragen allemaal goed te hebben, de rechtsvraag moet je altijd wel kunnen beantwoorden en de interpretatie methode is in principe een gratis vraag. Als je dan een beetje begrijpend kan lezen moet het wel te doen zijn. Vond het zelf ook een pittig vak, maar misschien omdat ik steeds niet verwacht dat die mensen zó streng nakijkenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:56 schreef Paxcon het volgende:
jva was wel wat minder bij mijIk twijfel of ik die wel heb gehaald
Staan die niet ergens online? Rechtsgeschiedenis 1? Dat is vooral alles wetenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:00 schreef Argelos het volgende:
Was ook pittig vond ik. De tijd zal het leren.
Beetje vertrouwen in rechtsgeschiedenis? Vind het lastig om een voorstelling te maken van de vragen die er komen.
Leuk, mwah. Gedrocht qua gedachte erachter (strookt niet met het idee van de SB) en de uitwerking erva. Gedrocht omdat het ook niet erg duidelijk is/was.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vond art. 10 wel leuk eigenlijk. Maar het is natuurlijk geen 'duidelijke' bepaling. Maar niet meteen een gedrocht ofzonaar mijn mening dan.
Keurigquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:19 schreef Yreal het volgende:
Zo, eerste 6 credits van het jaar in de pocketGoederenrecht met sowieso een 7 binne, misschien 8
Dat is ook wel het gevaar natuurlijkquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:58 schreef Keyos het volgende:
Blijf het geweldig vinden dat het zo snel gaat met de kennis die je opdoet tijdens de opleiding. Het gaat zodanig snel dat je binnen enkele weken van bijna niets weten naar kennis gaat die je redelijk kan toepassen. Heerlijk deze opleiding.
Echt een schande dat soort dingen inderdaad. Ik had laatst ook een gastcollege dat door technische problemen tien minuten later begon en vervolgens waren er mensen die wel gewoon weg wilden en ook gingen toen het officieel 'tijd was' terwijl de spreker nog niet door z'n verhaal was, zonder dat ze per se ergens heen hoefde, maar 'gewoon, omdat het toch tijd is?!'. Dat vind ik gewoon respectloos.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:14 schreef Keyos het volgende:
Wat een schande hier trouwens, komt Marc Loth van de Hoge Raad een college geven over de wilsgebreken direct na het " normale" hoorcollege, is 75% van de mensen al weggegaan. Had niets anders verwacht natuurlijk, maar blijft toch zonde dat dit soort dingen worden georganiseerd om het recht dichter bij de student te brengen, en deze vervolgens dit beantwoorden door weg te blijven.
(al kan ik dit ook positief zien natuurlijk, door ook vakinhoudelijk bezig te zijn buiten de verplichte tentamenstof doe ik meer kennis op dan de mensen die alleen het verplichte doen).
Nou kijk, DAT zijn de toekomstige beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening gemeente Zoetermeer hoog.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Echt een schande dat soort dingen inderdaad. Ik had laatst ook een gastcollege dat door technische problemen tien minuten later begon en vervolgens waren er mensen die wel gewoon weg wilden en ook gingen toen het officieel 'tijd was' terwijl de spreker nog niet door z'n verhaal was, zonder dat ze per se ergens heen hoefde, maar 'gewoon, omdat het toch tijd is?!'. Dat vind ik gewoon respectloos.
Hoe weet jij nou dat al die mensen niet ergens naartoe moesten?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Echt een schande dat soort dingen inderdaad. Ik had laatst ook een gastcollege dat door technische problemen tien minuten later begon en vervolgens waren er mensen die wel gewoon weg wilden en ook gingen toen het officieel 'tijd was' terwijl de spreker nog niet door z'n verhaal was, zonder dat ze per se ergens heen hoefde, maar 'gewoon, omdat het toch tijd is?!'. Dat vind ik gewoon respectloos.
helemaal eens. Gastsprekers moeten respectvol behandeld wordenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nou kijk, DAT zijn de toekomstige beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening gemeente Zoetermeer hoog.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nou kijk, DAT zijn de toekomstige beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening gemeente Zoetermeer hoog.
Omdat er een gesprek ontstond tussen de docent en die studenten over waarom ze weg gingen/wilden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou dat al die mensen niet ergens naartoe moesten?
En die werden allemaal gevraagd: 'moet je nog ergens naartoe of ga je gewoon weg?' en die zeiden allemaal één voor één dat ze nergens heen hoefden? Wat een curieuze gang van zakenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Omdat er een gesprek ontstond tussen de docent en die studenten over waarom ze weg gingen/wilden.
Haha, dat dacht ik dus ook. Sommige mensen realiseren zich niet écht dat naast studeren en tentamens halen het ook vereist is dat je geïnteresseerd bent in het vakgebied zelf. Je zal er toch een jaar of 40 in moeten werken en je wilt er ook een leuk zakcentje overhouden. Als je niet geïnteresseerd bent kan ik mij ook niet voorstellen dat je 4-5 jaar met succes en met plezier studeert.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met jullie eens. Sommige studenten behandelen de studie precies zoals de middelbare school: je moet er naartoe, het is niet leuk, als je niet gaat wordt er iemand boos. Hoe kun je je er dan ooit een hele carrière mee bezig houden vraag ik me afquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:14 schreef Keyos het volgende:
[..]
Haha, dat dacht ik dus ook. Sommige mensen realiseren zich niet écht dat naast studeren en tentamens halen het ook vereist is dat je geïnteresseerd bent in het vakgebied zelf. Je zal er toch een jaar of 40 in moeten werken en je wilt er ook een leuk zakcentje overhouden. Als je niet geïnteresseerd bent kan ik mij ook niet voorstellen dat je 4-5 jaar met succes en met plezier studeert.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
En die werden allemaal gevraagd: 'moet je nog ergens naartoe of ga je gewoon weg?' en die zeiden allemaal één voor één dat ze nergens heen hoefden? Wat een curieuze gang van zaken
In elk geval is het wel onrespectvol, maar ik heb het ook wel eens gedaan omdat ik een afspraak moest halen.
[edit]quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:24 schreef Paxcon het volgende:
Zo'n vraag op het tentamen ging over erfdienstbaarheid. Nou was i.c. sprake erfdienstbaarheid verkregen door verjaring (tenminste, dat denk ik). Alleen in welk artikel staat wat de verjaringstermijn is? Ik heb al die artikels die bij dat artikel over het verkrijgen van erfdienstbaarheid bekeken, maar kon het nergens vinden.
Leuk is natuurlijk een subjectieve waardering dus wellicht is dat hetquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Leuk, mwah. Gedrocht qua gedachte erachter (strookt niet met het idee van de SB) en de uitwerking erva. Gedrocht omdat het ook niet erg duidelijk is/was.
Nog inhakend op toekomstperspectief: mijn ambitie is altijd (erg) groot geweest. Combineer dat met een competitieve instelling van heb ik jou daar, en ik kom hier terecht. Als ik dit niet doe zal het altijd blijven knagen dat ik niet in, wat wordt gezien als, de top van mijn vakgebied heb gewerkt.
Dat wil niet zeggen dat ik hier m'n hele leven blijf. Challenge is in ieder geval accepted.
Ik ben dus wel zo'n knurft die bij de HR zou moeten als hij rechter zou (willen) worden.
Wat is 'hier'?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Leuk, mwah. Gedrocht qua gedachte erachter (strookt niet met het idee van de SB) en de uitwerking erva. Gedrocht omdat het ook niet erg duidelijk is/was.
Nog inhakend op toekomstperspectief: mijn ambitie is altijd (erg) groot geweest. Combineer dat met een competitieve instelling van heb ik jou daar, en ik kom hier terecht. Als ik dit niet doe zal het altijd blijven knagen dat ik niet in, wat wordt gezien als, de top van mijn vakgebied heb gewerkt.
Dat wil niet zeggen dat ik hier m'n hele leven blijf. Challenge is in ieder geval accepted.
Ik ben dus wel zo'n knurft die bij de HR zou moeten als hij rechter zou (willen) worden.
Die staat in 3:306 BW jo. 3:105 BW voor extinctieve verjaring(i.c. 20jaar) en 3:99 BW voor verkrijgende verjaring (i.c. 10jaar).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:24 schreef Paxcon het volgende:
Zo'n vraag op het tentamen ging over erfdienstbaarheid. Nou was i.c. sprake erfdienstbaarheid verkregen door verjaring (tenminste, dat denk ik). Alleen in welk artikel staat wat de verjaringstermijn is? Ik heb al die artikels die bij dat artikel over het verkrijgen van erfdienstbaarheid bekeken, maar kon het nergens vinden.
Toch diequote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:54 schreef eriksd het volgende:
Het is deze geworden:
http://www.suitsupply.com(...)l?start=1&cgid=Coats
Ook nog langs society geweest en corneliani gepast maar vond het de meerprijs niet waard.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:30 schreef Valid het volgende:
[..]
[edit]
Helemaal fout, dat vind je dus in 3:306 (20 jaren)
Serieus? Is dat een rechtsvordering dan?quote:
Wel een sjaal bij Pelger.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toch dienja wel prima jas ook eigenlijk.
Is niet fout hij kan ook via 3:99 ontstaan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:30 schreef Valid het volgende:
[..]
[edit]
Helemaal fout, dat vind je dus in 3:306 (20 jaren)
Ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Serieus? Is dat een rechtsvordering dan?
Zie nou trouwens pas dat de zaak anders ligt dan ik zeiquote:Gijsbert heeft een stuk land waarop hij aardappels verbouwt. Om bij dit stuk land te komen, maakt hij al 15 jaar gebruik van het erf van zijn buurman Henk. Henk heeft daar nooit problemen mee gehad en de twee heren zijn in de loop der jaren zelfs goed bevriend geraakt. Henk komt echter te overlijden en laat zijn boerderij met bijbehorend erf na aan zijn enige zoon Wiebe. Wiebe verbiedt Gijsbert nog langer over zijn erf naar het aardappelveld te gaan.
Gijsbert heeft geen recht op overpad via het erf van Wiebe en dient op een andere wijze aardappelveld te bereiken.
Juist/Onjuist
opzoeken of overpad door verjaring tot stand kan komenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:12 schreef Paxcon het volgende:
De vraag was:
[..]
Zie nou trouwens pas dat de zaak anders ligt dan ik zei
Ja, 20 jaar (volgens een of andere site). Maar waarom is de stelling dan onjuist?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
opzoeken of overpad door verjaring tot stand kan komen
Omdat dit pas 15 jaar aan de gang is?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, 20 jaar (volgens een of andere site). Maar waarom is de stelling dan onjuist?
Dat zou betekenen dat: het is onjuist dat Gijsbert geen recht van overpad heeft.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat dit pas 15 jaar aan de gang is?
is de stelling nou juist of onjuist?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat: het is onjuist dat Gijsbert geen recht van overpad heeft.
oftewel: Gijsbert heeft wel recht van overpad
Zou ik toch eens gaan opzoeken in een wetboek wat nou de termijn is waarmee overpad via verjaring tot stand komt.quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou ik toch eens gaan opzoeken in een wetboek wat nou de termijn is waarmee overpad via verjaring tot stand komt.
oooooooh. 5:90 nogiets geloof ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:44 schreef Valid het volgende:
[..]![]()
Zijn vraag is nou juist waar hij dat kan vinden.
Titel 5.7 BW gaat over erfpacht. Ik zou in titel 5.6 BW kijken. En dan voornamelijk in 5:72. Maar voor verjaringstermijnen kun je lang zoeken in boek 5 kan ik je vertellenquote:
Waarom is de stelling onjuist? Er is toch geen sprake van extinctieve verjaring want <20jr. En er is geen sprake van bezit tgt.quote:
Tja, ik zou het niet wetenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom is de stelling onjuist? Er is toch geen sprake van extinctieve verjaring want <20jr. En er is geen sprake van bezit tgt.
Dan is de stelling toch juist lijkt me?quote:
Volgens het antwoordmodel niet. Maar ik ben niet bij de nabespreking geweest dus ik weet niet..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan is de stelling toch juist lijkt me?
Overigens is het ook best lastig om bezit aan te tonen in dit soort kwesties.
Stond er geen toelichting bij dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgens het antwoordmodel niet. Maar ik ben niet bij de nabespreking geweest dus ik weet niet..
Nope..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Stond er geen toelichting bij dan?
Oke vaag. Ik zou zeggen dat de stelling wel juist is maar misschien ben ik gewoon even niet scherp. Dat kan ook natuurlijk.quote:
ik verwees ook naar de artikelen voor overpad, geen idee waar ze precies zitten.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Titel 5.7 BW gaat over erfpacht. Ik zou in titel 5.6 BW kijken. En dan voornamelijk in 5:72. Maar voor verjaringstermijnen kun je lang zoeken in boek 5 kan ik je vertellen
Recht van overpad is een erfdienstbaarheid. En dat is titel 5.6 BW ofwel 5:70 e.v.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik verwees ook naar de artikelen voor overpad, geen idee waar ze precies zitten.
Dat het per 1 januari afgeschaft wordt. Onze docent zei al dat het nutteloos was ons voor te bereiden op stof die over twee maanden niet meer relevant is, maar het staat dus wel bij de verplichte lesstof.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:48 schreef Actaeon het volgende:
Wat zou een reden zijn dan om het niet te leren als het wel verplichte stof is?
Je kunt nog mailen misschien? Als je dan morgen antwoord krijgt en het toch verplicht blijkt te zijn kun je het altijd dan nog eens doornemen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het per 1 januari afgeschaft wordt. Onze docent zei al dat het nutteloos was ons voor te bereiden op stof die over twee maanden niet meer relevant is, maar het staat dus wel bij de verplichte lesstof.
Ja, ik denk dat ik dat doequote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kunt nog mailen misschien? Als je dan morgen antwoord krijgt en het toch verplicht blijkt te zijn kun je het altijd dan nog eens doornemen.
Onjuist omdat er WEL een recht van overpad is. 3:99 juncto 3:306 uit m'n hoofd. Verkrijgende verjaring in ieder geval.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:12 schreef Paxcon het volgende:
De vraag was:
[..]
Zie nou trouwens pas dat de zaak anders ligt dan ik zei
Volgens mij staat in 3:99 al dat het 10 jaar is. Aan het slot van lid 1 ofzo. Dan heb je 3:306 niet meer nodig. Want die 3:306 heb je nodig voor de 20jaar bij 3:105 dacht ik.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Onjuist omdat er WEL een recht van overpad is. 3:99 juncto 3:306 uit m'n hoofd. Verkrijgende verjaring in ieder geval.
Hoogstwaarschijnlijk is er sprake van tgt in plaats van gedogen. Kerel liep er 15 jaar overheen als ware er een erfdienstbaarheid.
Je hebt volledig gelijk. Is voor mij al een tijdje geleden en ik herinnerde mij te goeder trouw bij een erfdienstbaarheid veel ruimer. Het is inderdaad zo dat het in principe alleen zo is als men in de veronderstelling verkeert dat er een erfdienstbaarheid was gevestigd.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij staat in 3:99 al dat het 10 jaar is. Aan het slot van lid 1 ofzo. Dan heb je 3:306 niet meer nodig. Want die 3:306 heb je nodig voor de 20jaar bij 3:105 dacht ik.
Maar moet je voor tgt niet in de veronderstelling leven dàt er ook een erfdienstbaarheid gevestigd is maar dat eigenlijk niet zo is? Dan denk ik aan een situatie waarbij er een akte is ingeschreven waar men van mag uitgaan dat er vanaf dat punt een erfdienstbaarheid is maar dat er toch ergens een gebrek is waardoor de erfdienstbaarheid niet ontstaat.
Hier lijkt het er op dat die persoon heel goed wist dat er geen erfdienstbaarheid was en dat het gewoon toegestaan werd door de eigenaar. Dan ben je denk ik niet tgt. En zou gewoon die 20 jaar van extinctieve verjaring moeten gelden.
Ik was fanatiek en heb er zelfs jurisprudentie bij gevondenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je hebt volledig gelijk. Is voor mij al een tijdje geleden en ik herinnerde mij te goeder trouw bij een erfdienstbaarheid veel ruimer. Het is inderdaad zo dat het in principe alleen zo is als men in de veronderstelling verkeert dat er een erfdienstbaarheid was gevestigd.
En toch kan ik het niet helemaal plaatsen. Ik kan me namelijk nog wel een casus herinneren waarin er verplicht een erfdienstbaarheid was omdat de persoon anders niet bij zijn eigen erf kon komen.
Verder deed ik de artikelen uit m'n hoofd, so don't shoot me.
Ja dat schoot me ook even te binnen. Dan zal het dan inderdaad wel zijn. Geen andere weg mogelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:19 schreef Maharbal het volgende:
Ik geloof dat je het moet zoeken in het feit dat het recht van overpad in deze een persoonlijk recht is (al dan niet door gedogen impliciet gevestigd) en dat deze door Wiebe wordt verkregen onder algemene titel, met andere woorden hij geldt ook voor/tegen Wiebe.
Ja, en daarmee willen ze waarschijnlijk het onderscheid laten zien in deze. Persoonlijk recht kan niet worden ingeroepen bij verkrijging onder bijzondere titel, maar wel algemene.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat schoot me ook even te binnen. Dan zal het dan inderdaad wel zijn. Geen andere weg mogelijk.
Althans ik bedacht me ook even van Hee wacht die knul verkrijgt natuurlijke alle rechten en verplichtingen van z'n vader onder algemene titel.![]()
Inderdaad. Dat zal wel het ideetje van deze vraag geweest zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, en daarmee willen ze waarschijnlijk het onderscheid laten zien in deze. Persoonlijk recht kan niet worden ingeroepen bij verkrijging onder bijzondere titel, maar wel algemene.
eensquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:48 schreef Actaeon het volgende:
Wat zou een reden zijn dan om het niet te leren als het wel verplichte stof is?
Helderquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:24 schreef Maharbal het volgende:
Et voila: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=bw8084
Ja thanks, maar ben nog aan het koken
Een meerzijdige eenzijdige overeenkomst?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:31 schreef Morera het volgende:
Een schenking is toch een meerzijdige eenzijdige overeenkomst en is toch niet obligatoir?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat het erfdienstbaarheid is betekent niet per definitie een termijn van 10jaar. Dat is onzin.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:35 schreef Argelos het volgende:
Het is erfdienstbaarheid inderdaad, en dus is de termijn 10 jaar. Stond in Verheugt.
Nee, het is geen meerzijdige eenzijdige overeenkomst. Het is een eenzijdige overeenkomst aangegaan door meerzijdige rechtshandelingen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:40 schreef Morera het volgende:
JaDat is mij vorig blok geleerd. Meerzijdig omdat er twee partijen zijn, de schenker en de ontvanger, en eenzijdig omdat de enige die iets moet doen, de schenker is. De begunstigde hoeft hier geen "betaling" ( betaling zoals in het recht bedoeld wordt, dus niet alleen in geld ) te doen en dat maakt het tevens eenzijdig. Alleen zit er ergens in mijn hoofd dat het niet obligatoir is en iemand zei een paar uur geleden opeens van wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het is wel een obligatoire overeenkomst.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, het is geen meerzijdige eenzijdige overeenkomst. Het is een eenzijdige overeenkomst aangegaan door meerzijdige rechtshandelingen.Wat idioot dat ons dan word aangeleerd dat het een meerzijdige eenzijdige overeenkomst is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je iets kunnen vertellen over of het obligatoir is ? Dit is van vorig blok maar had het er vandaag met iemand over en we verschilden van mening. De aantekeningen van de onderwijsgroep gaf ook geen duidelijkheid. Ik vind het maar een faalsysteem dat probleemgestuurd onderwijs waarbij kennisoverdracht verboden is en elk vak in 5 weken erdoorheen geraasd wordt.
Zie boven. Een schenking is ook een verbintenisscheppende (obligatoire) overeenkomst. En om het nog leuker te maken, het kan ook een liberatoire overeenkomst zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:43 schreef Morera het volgende:
[..]
Wat idioot dat ons dan word aangeleerd dat het een meerzijdige eenzijdige overeenkomst is.
Zou je iets kunnen vertellen over of het obligatoir is ? Dit is van vorig blok maar had het er vandaag met iemand over en we verschilden van mening. De aantekeningen van de onderwijsgroep gaf ook geen duidelijkheid. Ik vind het maar een faalsysteem dat probleemgestuurd onderwijs waarbij kennisoverdracht verboden is en elk vak in 5 weken erdoorheen geraasd wordt.
Is vrij simpel. De ene persoon gaat jegens een andere een verbintenis aan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:43 schreef Morera het volgende:
[..]
Wat idioot dat ons dan word aangeleerd dat het een meerzijdige eenzijdige overeenkomst is.
Ik heb ook risotto gehad (alleen heb dat niet zelf gemaaktquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie boven. Een schenking is ook een verbintenisscheppende (obligatoire) overeenkomst. En om het nog leuker te maken, het kan ook een liberatoire overeenkomst zijn.
Werkt niet zo handig, telkens tussen fok! en je risotto heen en weer lopen. Als 'ie niet lekker is, is het jullie schuld!
Je moet dingen niet tè ingewikkeld makenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie boven. Een schenking is ook een verbintenisscheppende (obligatoire) overeenkomst. En om het nog leuker te maken, het kan ook een liberatoire overeenkomst zijn.
Werkt niet zo handig, telkens tussen fok! en je risotto heen en weer lopen. Als 'ie niet lekker is, is het jullie schuld!
Wel lekker!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb ook risotto gehad (alleen heb dat niet zelf gemaakt)
Klep dicht, ecto.quote:
Patat, hamburger, 2x mckroket.quote:
Ik denk dat veel mensen zich opzich wel realiseren dat het mogelijk is (je schenkt bijvoorbeeld een kwijtschelding), maar plakken daar het label liberatoire overeenkomst niet direct aan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet dingen niet tè ingewikkeld makenhoewel het wel geinig is en veel mensen zich wellicht niet realiseren dat dat ook mogelijk is.
Opstiften met de BigMac, ik neem altijd de euroknaller. Altijd als ik langs de Mac kom en ik heb even trek, hoppa! Denk dat ik 5 van die dingen per week verstouw.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je met hamburger BigMac bedoelt, want die eurodingen zijn smakeloos
Dat zou ook kunnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen zich opzich wel realiseren dat het mogelijk is (je schenkt bijvoorbeeld een kwijtschelding), maar plakken daar het label liberatoire overeenkomst niet direct aan.
Het is iets wetenschappelijks.
Wetenschappelijk in de zin van dat je in de praktijk bij elke overeenkomst (schenking) niet gaat noteren of het nou liberatoir of obligatoir is. Het onderscheid dient ook geen (praktisch) nut.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen.
Nouja het is opzich gewoon verbintenissenrecht wat je ergens wel een keer tegen komt denk ik in je boekin ieder geval in Asser-Hartkamp.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opstiften met de BigMac, ik neem altijd de euroknaller. Altijd als ik langs de Mac kom en ik heb even trek, hoppa! Denk dat ik 5 van die dingen per week verstouw.
Ah zo.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wetenschappelijk in de zin van dat je in de praktijk bij elke overeenkomst (schenking) niet gaat noteren of het nou liberatoir of obligatoir is. Het onderscheid dient ook geen (praktisch) nut.
Als ik ga drinken ga ik eerst naar de FeBo. Souffle, grillburger. Ben ook gek op souffle's.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]en dan later nog Mixjes ergens gaan drinken zeker?
Hoe durf je mij de FeBo te noemen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik ga drinken ga ik eerst naar de FeBo. Souffle, grillburger. Ben ook gek op souffle's.
kaassoufletje, heerlijk manquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik ga drinken ga ik eerst naar de FeBo. Souffle, grillburger. Ben ook gek op souffle's.
Populair en verzadigd, althans, zo heb ik begrepen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe durf je mij de FeBo te noemen?
Ja dat is wel weer lekker. Maar het ging om wat je ging drinken niet wat je ervoor eet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mixjes, die jongen drinkt alleen mixjes.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat is wel weer lekker. Maar het ging om wat je ging drinken niet wat je ervoor eet.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is vrij simpel. De ene persoon gaat jegens een andere een verbintenis aan.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, het is geen meerzijdige eenzijdige overeenkomst. Het is een eenzijdige overeenkomst aangegaan door meerzijdige rechtshandelingen.Is het een obligatoire overeenkomst omdat de schenker ( een partij ) door het schenken van iets, een verbintenis met de begunstigde(n) , dus 1 of meerdere partijen aangaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het is wel een obligatoire overeenkomst.
Waarom is dat zo? Als ik jou een leuk shirt geef, of 100 euro, waarom is dat dan een verbintenis. Ik geef jou iets en verder gebeurt er niks en gaat er ook niks gebeuren. Of is dit zoiets dat je gewoon moet weten "omdat het zo is" ?![]()
Het zal echt heel simpel zijn maar het staat zelfs fout in de onderwijsgroep notulen dus dit zit echt helemaal niet goed![]()
Als je risotto niet lekker is dan neem ik de schuld op me![]()
Een goeie cocktail is af en toe wel lekker trouwens.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mixjes, die jongen drinkt alleen mixjes.
In welk universum is dat geen mixje?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een goeie cocktail is af en toe wel lekker trouwens.
Geen één. Het was ook een nuancering op mijn eerder hier geventileerde standpunt ten aanzien van mixjes.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In welk universum is dat geen mixje?
Verbintenisscheppend. Je gaat de verbintenis aan om....iets te schenken. Het is een verbintenis omdat de begunstigde toch wel (dan wel impliciet) moet accepteren. Je kunt hem de schenking niet, figuurlijk dan wel letterlijk, door z'n strot duwen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:59 schreef Morera het volgende:
[..]
[..]
Is het een obligatoire overeenkomst omdat de schenker ( een partij ) door het schenken van iets, een verbintenis met de begunstigde(n) , dus 1 of meerdere partijen aangaat?
Waarom is dat zo? Als ik jou een leuk shirt geef, of 100 euro, waarom is dat dan een verbintenis. Ik geef jou iets en verder gebeurt er niks en gaat er ook niks gebeuren. Of is dit zoiets dat je gewoon moet weten "omdat het zo is" ?![]()
Het zal echt heel simpel zijn maar het staat zelfs fout in de onderwijsgroep notulen dus dit zit echt helemaal niet goed![]()
Als je risotto niet lekker is dan neem ik de schuld op me![]()
Dank voor deze post, hier is nog geen woord over gerept maar het voorbeeld met kwijtschelding maakt het duidelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen zich opzich wel realiseren dat het mogelijk is (je schenkt bijvoorbeeld een kwijtschelding), maar plakken daar het label liberatoire overeenkomst niet direct aan.
Het is iets wetenschappelijks.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:54 schreef Maharbal het volgende:
M'n risotto is goed, dat jullie het even weten.
En ontopic: dit was volledig een eenzijdige kookhandeling.
Ligt eraan wat je schenkt. Onder omstandigheden zou je datgene wel feitelijk door iemand z'n strot kunnen duwenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verbintenisscheppend. Je gaat de verbintenis aan om....iets te schenken. Het is een verbintenis omdat de begunstigde toch wel (dan wel impliciet) moet accepteren. Je kunt hem de schenking niet, figuurlijk dan wel letterlijk, door z'n strot duwen.
Ik was het woordje wel tussen haakjes vergeten. M'n eigen pun onderuit gehaald.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je schenkt. Onder omstandigheden zou je datgene wel feitelijk door iemand z'n strot kunnen duwen. Dat dat hoogstwaarschijnlijk ook strafrechtelijke gevolgen heeft laten we maar even buiten beschouwing.
Ik Google alles.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:03 schreef eriksd het volgende:
Waarom zijn jullie inhoudelijk zo sterk. Zo voel ik me niet thuis hier.
Ik wilde net zeggen dat we even moeten oppassen dat we niet teveel inhoudelijk doen hier. Daarom was ik ook blij dat het weer over drank en de Mac ging.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:03 schreef eriksd het volgende:
Waarom zijn jullie inhoudelijk zo sterk. Zo voel ik me niet thuis hier.
Dat doe ik tijdens het drinken door of na het drinkenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik ga drinken ga ik eerst naar de FeBo.of Souffle, of grillburger. of patatje oorlog of een lekker rundvleeskroketje Ben ook gek op souffle's.
Ook al iemand waar ik niet voor hoef te koken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:04 schreef Morera het volgende:
[..]
Dat doe ik tijdens het drinken door of na het drinken
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:04 schreef Morera het volgende:
[..]
Dat doe ik tijdens het drinken door of na het drinken
Ik hou van risotto!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ook al iemand waar ik niet voor hoef te koken.
Je vergeet rechten, ook een van de belangrijke zaken des levens.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:05 schreef Actaeon het volgende:
Sowieso zou het hier vaker over drank moeten gaan. Ook een van de belangrijke zaken des levens.
Het Oosten? Amsterdam-oost bedoel je?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:06 schreef eriksd het volgende:
Die meet moet wel beetje richting het oosten. Utrecht ofzo.
Vakantie !quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je vergeet rechten, ook een van de belangrijke zaken des levens.
Rechten, eten, drinken(drank), kleding, auto's en motoren. Wat mis ik nog?
Vrouwmenschen laat ik expliciet buiten beschouwing. Juist een complicerende factor in het leven.
[..]
Het Oosten? Amsterdam-oost bedoel je?
Het was ook geen limitatieve opsomming, slechts een klein onderdeel van een groter prachtig geheel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je vergeet rechten, ook een van de belangrijke zaken des levens.
Rechten, eten, drinken(drank), kleding, auto's en motoren. Wat mis ik nog?
Vrouwmenschen laat ik expliciet buiten beschouwing. Juist een complicerende factor in het leven.
Net gehad. Dus kan wel weer even. En voor je het weet is het kerstvakantie!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:08 schreef Paxcon het volgende:
Oh ik wil ook wel even vakantie hebben
net gehad?! Zomervakantie is alweer 8 weken geledenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Net gehad. Dus kan wel weer even. En voor je het weet is het kerstvakantie!
En gezondheid.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die mag inderdaad niet ontbreken.
Herfstvakantie Pax. Herfstvakantie.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
net gehad?! Zomervakantie is alweer 8 weken geleden
Ja die heb ik dus nietquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Herfstvakantie Pax. Herfstvakantie.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:11 schreef Paxcon het volgende:
En ik heb op 3 januari een tentamenEcht niet chill
nietquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]hoe moet je dan kerst en oud&nieuw vieren.
Hotel in het centrum, en dan echt metro zone 1 centrumquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vet! Waar in London ga je zitten?
Lekkah.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hotel in het centrum, en dan echt metro zone 1 centrum
Ik heb geen idee. Pas in de zomervakantie met vrienden denk ik. Misschien nog met m'n zus naar een stad ofzo als ik ooit nog eens vakantie heb? Na m'n examens zijn we 4 dagen naar Berlijn geweest; was wel chill.quote:
ben je loonslaaf ofzoquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan, met een beetje geluk, volgend jaar zomer pas weer met vakantie. Niet zo aanstellen.
Ongetwijfeld heb je ooit wel weer vakantie.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:20 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Pas in de zomervakantie met vrienden denk ik. Misschien nog met m'n zus naar een stad ofzo als ik ooit nog eens vakantie heb? Na m'n examens zijn we 4 dagen naar Berlijn geweest; was wel chill.
38 euro, retourtje met de trein.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ongetwijfeld heb je ooit wel weer vakantie.
Berlijn ben ik gewoon nooit geweestmaar hoor altijd hele mooie verhalen over.
Was inderdaad vet goedkoop met de trein. Daarnaast hebben we een of ander (redelijk) pauper hotelletje uitgezocht maar dat boeide niet zoveel.quote:
u serious?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
220 lig je een weekje aan het stand in afrika
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
220 lig je een weekje aan het stand in afrika
City nightlinequote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Met ICE? Wil wel met de ICE dan. Maar misschien is Düsseldorf leuker dan.
Wat moet je nog meer doen dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]Maar dan doe je ook niets anders dan liggen.
Alsof eten wat kost in die oorden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]Maar dan doe je ook niets anders dan liggen.
Eten, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat moet je nog meer doen dan?
Weekje resort kan best lekker zijn.
http://www.arke.nl/vakant(...)-jardin/prijzen.aspxquote:
Is de temperatuur daar nog een beetje te pruimen in deze tijden dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.arke.nl/vakant(...)-jardin/prijzen.aspx
Ik ben hier geweest, is echt een geweldig oord. 167 voor 8 dagen, vliegen + logies.
Ik was er in augustus, was warm, maar erg goed toeven. Zelfs in de sahara was het lekkerder dan als het hier boven de 20 graden is.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Is de temperatuur daar nog een beetje te pruimen in deze tijden dan?
Nee. Nouja, het is natuurlijk prima weer, maar niet iets waarbij je in je zwembroek op het strand gaat liggen volgens mij.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ook al iemand waar ik niet voor hoef te koken.
Ik kan wel gewoon goed koken enzo hoorquote:
18 graden. Staat er. Gemiddeld in december.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:33 schreef Morera het volgende:
[..]
[..]
Ik kan wel gewoon goed koken enzo hoormaar als je gaat zuipen dan ga je toch gewoon voor die heerlijke FeBohappen
Nou, dat is echt niet chillquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
18 graden. Staat er. Gemiddeld in december.
Waarom doe je zo pessimistisch?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Nouja, het is natuurlijk prima weer, maar niet iets waarbij je in je zwembroek op het strand gaat liggen volgens mij.
winter he. Maar goed, als je nu gaat, 22 graden..quote:
Omdat Yreal het laat lijken alsof je voor 200 euro inclusief vlucht, drinken, vervoer, eten, verblijf en een gratis hoer op een prachtig zandstrand ligt in de brandende zon.quote:
Er werd niks over een gratis hoer gezegd.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat Yreal het laat lijken alsof je voor 200 euro inclusief vlucht, drinken, vervoer, eten, verblijf en een gratis hoer op een prachtig zandstrand ligt in de brandende zon.
You don't sayquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er werd niks over een gratis hoer gezegd.
Maar in de zomer is het dan ook weer duurder lijkt me, alhoewel je net al een bedrag aangaf wat wel meeviel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
winter he. Maar goed, als je nu gaat, 22 graden..
En dan gewoon lekker er op uit trekken, geweldig land dat tunesie. Al was ik er wel pre revolutie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |