Bekend probleemquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:24 schreef Ryon het volgende:
Wat ik wel mis van mastervakken is de mogelijkheid tot het kopen van samenvattingen. Ik ben nu al drie dagen bezig een paar bundels jurisprudentie samen te vatten en dat is echt dodelijk saai werk. Dan heb je het als bachelor student een stuk makkelijker.
JvA is het belangrijkste om die MC vragen allemaal goed te hebben, de rechtsvraag moet je altijd wel kunnen beantwoorden en de interpretatie methode is in principe een gratis vraag. Als je dan een beetje begrijpend kan lezen moet het wel te doen zijn. Vond het zelf ook een pittig vak, maar misschien omdat ik steeds niet verwacht dat die mensen zó streng nakijkenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:56 schreef Paxcon het volgende:
jva was wel wat minder bij mijIk twijfel of ik die wel heb gehaald
Staan die niet ergens online? Rechtsgeschiedenis 1? Dat is vooral alles wetenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:00 schreef Argelos het volgende:
Was ook pittig vond ik. De tijd zal het leren.
Beetje vertrouwen in rechtsgeschiedenis? Vind het lastig om een voorstelling te maken van de vragen die er komen.
Leuk, mwah. Gedrocht qua gedachte erachter (strookt niet met het idee van de SB) en de uitwerking erva. Gedrocht omdat het ook niet erg duidelijk is/was.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vond art. 10 wel leuk eigenlijk. Maar het is natuurlijk geen 'duidelijke' bepaling. Maar niet meteen een gedrocht ofzonaar mijn mening dan.
Keurigquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:19 schreef Yreal het volgende:
Zo, eerste 6 credits van het jaar in de pocketGoederenrecht met sowieso een 7 binne, misschien 8
Dat is ook wel het gevaar natuurlijkquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:58 schreef Keyos het volgende:
Blijf het geweldig vinden dat het zo snel gaat met de kennis die je opdoet tijdens de opleiding. Het gaat zodanig snel dat je binnen enkele weken van bijna niets weten naar kennis gaat die je redelijk kan toepassen. Heerlijk deze opleiding.
Echt een schande dat soort dingen inderdaad. Ik had laatst ook een gastcollege dat door technische problemen tien minuten later begon en vervolgens waren er mensen die wel gewoon weg wilden en ook gingen toen het officieel 'tijd was' terwijl de spreker nog niet door z'n verhaal was, zonder dat ze per se ergens heen hoefde, maar 'gewoon, omdat het toch tijd is?!'. Dat vind ik gewoon respectloos.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:14 schreef Keyos het volgende:
Wat een schande hier trouwens, komt Marc Loth van de Hoge Raad een college geven over de wilsgebreken direct na het " normale" hoorcollege, is 75% van de mensen al weggegaan. Had niets anders verwacht natuurlijk, maar blijft toch zonde dat dit soort dingen worden georganiseerd om het recht dichter bij de student te brengen, en deze vervolgens dit beantwoorden door weg te blijven.
(al kan ik dit ook positief zien natuurlijk, door ook vakinhoudelijk bezig te zijn buiten de verplichte tentamenstof doe ik meer kennis op dan de mensen die alleen het verplichte doen).
Nou kijk, DAT zijn de toekomstige beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening gemeente Zoetermeer hoog.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Echt een schande dat soort dingen inderdaad. Ik had laatst ook een gastcollege dat door technische problemen tien minuten later begon en vervolgens waren er mensen die wel gewoon weg wilden en ook gingen toen het officieel 'tijd was' terwijl de spreker nog niet door z'n verhaal was, zonder dat ze per se ergens heen hoefde, maar 'gewoon, omdat het toch tijd is?!'. Dat vind ik gewoon respectloos.
Hoe weet jij nou dat al die mensen niet ergens naartoe moesten?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Echt een schande dat soort dingen inderdaad. Ik had laatst ook een gastcollege dat door technische problemen tien minuten later begon en vervolgens waren er mensen die wel gewoon weg wilden en ook gingen toen het officieel 'tijd was' terwijl de spreker nog niet door z'n verhaal was, zonder dat ze per se ergens heen hoefde, maar 'gewoon, omdat het toch tijd is?!'. Dat vind ik gewoon respectloos.
helemaal eens. Gastsprekers moeten respectvol behandeld wordenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nou kijk, DAT zijn de toekomstige beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening gemeente Zoetermeer hoog.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nou kijk, DAT zijn de toekomstige beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening gemeente Zoetermeer hoog.
Omdat er een gesprek ontstond tussen de docent en die studenten over waarom ze weg gingen/wilden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou dat al die mensen niet ergens naartoe moesten?
En die werden allemaal gevraagd: 'moet je nog ergens naartoe of ga je gewoon weg?' en die zeiden allemaal één voor één dat ze nergens heen hoefden? Wat een curieuze gang van zakenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Omdat er een gesprek ontstond tussen de docent en die studenten over waarom ze weg gingen/wilden.
Haha, dat dacht ik dus ook. Sommige mensen realiseren zich niet écht dat naast studeren en tentamens halen het ook vereist is dat je geïnteresseerd bent in het vakgebied zelf. Je zal er toch een jaar of 40 in moeten werken en je wilt er ook een leuk zakcentje overhouden. Als je niet geïnteresseerd bent kan ik mij ook niet voorstellen dat je 4-5 jaar met succes en met plezier studeert.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met jullie eens. Sommige studenten behandelen de studie precies zoals de middelbare school: je moet er naartoe, het is niet leuk, als je niet gaat wordt er iemand boos. Hoe kun je je er dan ooit een hele carrière mee bezig houden vraag ik me afquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:14 schreef Keyos het volgende:
[..]
Haha, dat dacht ik dus ook. Sommige mensen realiseren zich niet écht dat naast studeren en tentamens halen het ook vereist is dat je geïnteresseerd bent in het vakgebied zelf. Je zal er toch een jaar of 40 in moeten werken en je wilt er ook een leuk zakcentje overhouden. Als je niet geïnteresseerd bent kan ik mij ook niet voorstellen dat je 4-5 jaar met succes en met plezier studeert.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
En die werden allemaal gevraagd: 'moet je nog ergens naartoe of ga je gewoon weg?' en die zeiden allemaal één voor één dat ze nergens heen hoefden? Wat een curieuze gang van zaken
In elk geval is het wel onrespectvol, maar ik heb het ook wel eens gedaan omdat ik een afspraak moest halen.
[edit]quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:24 schreef Paxcon het volgende:
Zo'n vraag op het tentamen ging over erfdienstbaarheid. Nou was i.c. sprake erfdienstbaarheid verkregen door verjaring (tenminste, dat denk ik). Alleen in welk artikel staat wat de verjaringstermijn is? Ik heb al die artikels die bij dat artikel over het verkrijgen van erfdienstbaarheid bekeken, maar kon het nergens vinden.
Leuk is natuurlijk een subjectieve waardering dus wellicht is dat hetquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Leuk, mwah. Gedrocht qua gedachte erachter (strookt niet met het idee van de SB) en de uitwerking erva. Gedrocht omdat het ook niet erg duidelijk is/was.
Nog inhakend op toekomstperspectief: mijn ambitie is altijd (erg) groot geweest. Combineer dat met een competitieve instelling van heb ik jou daar, en ik kom hier terecht. Als ik dit niet doe zal het altijd blijven knagen dat ik niet in, wat wordt gezien als, de top van mijn vakgebied heb gewerkt.
Dat wil niet zeggen dat ik hier m'n hele leven blijf. Challenge is in ieder geval accepted.
Ik ben dus wel zo'n knurft die bij de HR zou moeten als hij rechter zou (willen) worden.
Wat is 'hier'?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Leuk, mwah. Gedrocht qua gedachte erachter (strookt niet met het idee van de SB) en de uitwerking erva. Gedrocht omdat het ook niet erg duidelijk is/was.
Nog inhakend op toekomstperspectief: mijn ambitie is altijd (erg) groot geweest. Combineer dat met een competitieve instelling van heb ik jou daar, en ik kom hier terecht. Als ik dit niet doe zal het altijd blijven knagen dat ik niet in, wat wordt gezien als, de top van mijn vakgebied heb gewerkt.
Dat wil niet zeggen dat ik hier m'n hele leven blijf. Challenge is in ieder geval accepted.
Ik ben dus wel zo'n knurft die bij de HR zou moeten als hij rechter zou (willen) worden.
Die staat in 3:306 BW jo. 3:105 BW voor extinctieve verjaring(i.c. 20jaar) en 3:99 BW voor verkrijgende verjaring (i.c. 10jaar).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:24 schreef Paxcon het volgende:
Zo'n vraag op het tentamen ging over erfdienstbaarheid. Nou was i.c. sprake erfdienstbaarheid verkregen door verjaring (tenminste, dat denk ik). Alleen in welk artikel staat wat de verjaringstermijn is? Ik heb al die artikels die bij dat artikel over het verkrijgen van erfdienstbaarheid bekeken, maar kon het nergens vinden.
Toch diequote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:54 schreef eriksd het volgende:
Het is deze geworden:
http://www.suitsupply.com(...)l?start=1&cgid=Coats
Ook nog langs society geweest en corneliani gepast maar vond het de meerprijs niet waard.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:30 schreef Valid het volgende:
[..]
[edit]
Helemaal fout, dat vind je dus in 3:306 (20 jaren)
Serieus? Is dat een rechtsvordering dan?quote:
Wel een sjaal bij Pelger.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toch dienja wel prima jas ook eigenlijk.
Is niet fout hij kan ook via 3:99 ontstaan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:30 schreef Valid het volgende:
[..]
[edit]
Helemaal fout, dat vind je dus in 3:306 (20 jaren)
Ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Serieus? Is dat een rechtsvordering dan?
Zie nou trouwens pas dat de zaak anders ligt dan ik zeiquote:Gijsbert heeft een stuk land waarop hij aardappels verbouwt. Om bij dit stuk land te komen, maakt hij al 15 jaar gebruik van het erf van zijn buurman Henk. Henk heeft daar nooit problemen mee gehad en de twee heren zijn in de loop der jaren zelfs goed bevriend geraakt. Henk komt echter te overlijden en laat zijn boerderij met bijbehorend erf na aan zijn enige zoon Wiebe. Wiebe verbiedt Gijsbert nog langer over zijn erf naar het aardappelveld te gaan.
Gijsbert heeft geen recht op overpad via het erf van Wiebe en dient op een andere wijze aardappelveld te bereiken.
Juist/Onjuist
opzoeken of overpad door verjaring tot stand kan komenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:12 schreef Paxcon het volgende:
De vraag was:
[..]
Zie nou trouwens pas dat de zaak anders ligt dan ik zei
Ja, 20 jaar (volgens een of andere site). Maar waarom is de stelling dan onjuist?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
opzoeken of overpad door verjaring tot stand kan komen
Omdat dit pas 15 jaar aan de gang is?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, 20 jaar (volgens een of andere site). Maar waarom is de stelling dan onjuist?
Dat zou betekenen dat: het is onjuist dat Gijsbert geen recht van overpad heeft.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat dit pas 15 jaar aan de gang is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |