quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, het is geen meerzijdige eenzijdige overeenkomst. Het is een eenzijdige overeenkomst aangegaan door meerzijdige rechtshandelingen.Wat idioot dat ons dan word aangeleerd dat het een meerzijdige eenzijdige overeenkomst is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je iets kunnen vertellen over of het obligatoir is ? Dit is van vorig blok maar had het er vandaag met iemand over en we verschilden van mening. De aantekeningen van de onderwijsgroep gaf ook geen duidelijkheid. Ik vind het maar een faalsysteem dat probleemgestuurd onderwijs waarbij kennisoverdracht verboden is en elk vak in 5 weken erdoorheen geraasd wordt.
Zie boven. Een schenking is ook een verbintenisscheppende (obligatoire) overeenkomst. En om het nog leuker te maken, het kan ook een liberatoire overeenkomst zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:43 schreef Morera het volgende:
[..]
Wat idioot dat ons dan word aangeleerd dat het een meerzijdige eenzijdige overeenkomst is.
Zou je iets kunnen vertellen over of het obligatoir is ? Dit is van vorig blok maar had het er vandaag met iemand over en we verschilden van mening. De aantekeningen van de onderwijsgroep gaf ook geen duidelijkheid. Ik vind het maar een faalsysteem dat probleemgestuurd onderwijs waarbij kennisoverdracht verboden is en elk vak in 5 weken erdoorheen geraasd wordt.
Is vrij simpel. De ene persoon gaat jegens een andere een verbintenis aan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:43 schreef Morera het volgende:
[..]
Wat idioot dat ons dan word aangeleerd dat het een meerzijdige eenzijdige overeenkomst is.
Ik heb ook risotto gehad (alleen heb dat niet zelf gemaaktquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie boven. Een schenking is ook een verbintenisscheppende (obligatoire) overeenkomst. En om het nog leuker te maken, het kan ook een liberatoire overeenkomst zijn.
Werkt niet zo handig, telkens tussen fok! en je risotto heen en weer lopen. Als 'ie niet lekker is, is het jullie schuld!
Je moet dingen niet tè ingewikkeld makenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie boven. Een schenking is ook een verbintenisscheppende (obligatoire) overeenkomst. En om het nog leuker te maken, het kan ook een liberatoire overeenkomst zijn.
Werkt niet zo handig, telkens tussen fok! en je risotto heen en weer lopen. Als 'ie niet lekker is, is het jullie schuld!
Wel lekker!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb ook risotto gehad (alleen heb dat niet zelf gemaakt)
Klep dicht, ecto.quote:
Patat, hamburger, 2x mckroket.quote:
Ik denk dat veel mensen zich opzich wel realiseren dat het mogelijk is (je schenkt bijvoorbeeld een kwijtschelding), maar plakken daar het label liberatoire overeenkomst niet direct aan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet dingen niet tè ingewikkeld makenhoewel het wel geinig is en veel mensen zich wellicht niet realiseren dat dat ook mogelijk is.
Opstiften met de BigMac, ik neem altijd de euroknaller. Altijd als ik langs de Mac kom en ik heb even trek, hoppa! Denk dat ik 5 van die dingen per week verstouw.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je met hamburger BigMac bedoelt, want die eurodingen zijn smakeloos
Dat zou ook kunnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen zich opzich wel realiseren dat het mogelijk is (je schenkt bijvoorbeeld een kwijtschelding), maar plakken daar het label liberatoire overeenkomst niet direct aan.
Het is iets wetenschappelijks.
Wetenschappelijk in de zin van dat je in de praktijk bij elke overeenkomst (schenking) niet gaat noteren of het nou liberatoir of obligatoir is. Het onderscheid dient ook geen (praktisch) nut.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen.
Nouja het is opzich gewoon verbintenissenrecht wat je ergens wel een keer tegen komt denk ik in je boekin ieder geval in Asser-Hartkamp.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opstiften met de BigMac, ik neem altijd de euroknaller. Altijd als ik langs de Mac kom en ik heb even trek, hoppa! Denk dat ik 5 van die dingen per week verstouw.
Ah zo.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wetenschappelijk in de zin van dat je in de praktijk bij elke overeenkomst (schenking) niet gaat noteren of het nou liberatoir of obligatoir is. Het onderscheid dient ook geen (praktisch) nut.
Als ik ga drinken ga ik eerst naar de FeBo. Souffle, grillburger. Ben ook gek op souffle's.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]en dan later nog Mixjes ergens gaan drinken zeker?
Hoe durf je mij de FeBo te noemen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik ga drinken ga ik eerst naar de FeBo. Souffle, grillburger. Ben ook gek op souffle's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kaassoufletje, heerlijk manquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik ga drinken ga ik eerst naar de FeBo. Souffle, grillburger. Ben ook gek op souffle's.
Populair en verzadigd, althans, zo heb ik begrepen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe durf je mij de FeBo te noemen?
Ja dat is wel weer lekker. Maar het ging om wat je ging drinken niet wat je ervoor eet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mixjes, die jongen drinkt alleen mixjes.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat is wel weer lekker. Maar het ging om wat je ging drinken niet wat je ervoor eet.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is vrij simpel. De ene persoon gaat jegens een andere een verbintenis aan.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, het is geen meerzijdige eenzijdige overeenkomst. Het is een eenzijdige overeenkomst aangegaan door meerzijdige rechtshandelingen.Is het een obligatoire overeenkomst omdat de schenker ( een partij ) door het schenken van iets, een verbintenis met de begunstigde(n) , dus 1 of meerdere partijen aangaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het is wel een obligatoire overeenkomst.
Waarom is dat zo? Als ik jou een leuk shirt geef, of 100 euro, waarom is dat dan een verbintenis. Ik geef jou iets en verder gebeurt er niks en gaat er ook niks gebeuren. Of is dit zoiets dat je gewoon moet weten "omdat het zo is" ?![]()
Het zal echt heel simpel zijn maar het staat zelfs fout in de onderwijsgroep notulen dus dit zit echt helemaal niet goed![]()
Als je risotto niet lekker is dan neem ik de schuld op me![]()
Een goeie cocktail is af en toe wel lekker trouwens.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mixjes, die jongen drinkt alleen mixjes.
In welk universum is dat geen mixje?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een goeie cocktail is af en toe wel lekker trouwens.
Geen één. Het was ook een nuancering op mijn eerder hier geventileerde standpunt ten aanzien van mixjes.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In welk universum is dat geen mixje?
Verbintenisscheppend. Je gaat de verbintenis aan om....iets te schenken. Het is een verbintenis omdat de begunstigde toch wel (dan wel impliciet) moet accepteren. Je kunt hem de schenking niet, figuurlijk dan wel letterlijk, door z'n strot duwen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:59 schreef Morera het volgende:
[..]
[..]
Is het een obligatoire overeenkomst omdat de schenker ( een partij ) door het schenken van iets, een verbintenis met de begunstigde(n) , dus 1 of meerdere partijen aangaat?
Waarom is dat zo? Als ik jou een leuk shirt geef, of 100 euro, waarom is dat dan een verbintenis. Ik geef jou iets en verder gebeurt er niks en gaat er ook niks gebeuren. Of is dit zoiets dat je gewoon moet weten "omdat het zo is" ?![]()
Het zal echt heel simpel zijn maar het staat zelfs fout in de onderwijsgroep notulen dus dit zit echt helemaal niet goed![]()
Als je risotto niet lekker is dan neem ik de schuld op me![]()
Dank voor deze post, hier is nog geen woord over gerept maar het voorbeeld met kwijtschelding maakt het duidelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen zich opzich wel realiseren dat het mogelijk is (je schenkt bijvoorbeeld een kwijtschelding), maar plakken daar het label liberatoire overeenkomst niet direct aan.
Het is iets wetenschappelijks.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:54 schreef Maharbal het volgende:
M'n risotto is goed, dat jullie het even weten.
En ontopic: dit was volledig een eenzijdige kookhandeling.
Ligt eraan wat je schenkt. Onder omstandigheden zou je datgene wel feitelijk door iemand z'n strot kunnen duwenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verbintenisscheppend. Je gaat de verbintenis aan om....iets te schenken. Het is een verbintenis omdat de begunstigde toch wel (dan wel impliciet) moet accepteren. Je kunt hem de schenking niet, figuurlijk dan wel letterlijk, door z'n strot duwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |