Als je nog eens echt goede chillmuziek wil:quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:26 schreef Boterbartje het volgende:
http://open.spotify.com/track/2uIgnhIEQWJpE8eAIJT9QZ
Goede muziek gaat het over!!
Geef mij maar Le Le als chillmuziek.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als je nog eens echt goede chillmuziek wil:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat het slechtste decennium sinds de jaren '50 wat betreft muziek.
Juist niet. Geweldige nummers uit die tijd.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er wel, maar schaars. Veel minder dan de jaren er voor en er na.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Juist niet. Geweldige nummers uit die tijd.
Nee niet eens.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er wel, maar schaars. Veel minder dan de jaren er voor en er na.
quote:
Jullie kunnen sowieso opflikkeren als je te lui bent ook maar één argument of zelfs woord te noemenquote:
Metallicaquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Jullie kunnen sowieso opflikkeren als je te lui bent ook maar één argument of zelfs woord te noemen
youtube troll gespotquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:36 schreef Paxcon het volgende:
Ik hou persoonlijk meer van Justin Bieber, maar ieder z'n eigen smaak
quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Jullie kunnen sowieso opflikkeren als je te lui bent ook maar één argument of zelfs woord te noemen
Dan noem je dat?quote:
Wat een liefdevolle reactie weer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
mooi dat je zelf met argumenten komtquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan noem je dat?Toto? Mijn god zeg
Dan kun je The Cure, The Cult, Depeche Mode, Joy Division, Talking Heads of RHCP noemen en dan noem je TOTO?
![]()
![]()
over bieberquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:36 schreef Paxcon het volgende:
Ik hou persoonlijk meer van Justin Bieber, maar ieder z'n eigen smaak
quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan kun je The Cure, The Cult, Depeche Mode, Joy Division, Talking Heads of RHCP noemen en dan noem je TOTO?
![]()
![]()
Toto is de meest voorspelbare mainstream bagger die er gemaakt is in de jaren '80, en veel slechter dan heel veel inspiratie van ze.quote:
Creatures of love?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
![]()
![]()
The Cult ben ik groot fan vanquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:40 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik pakte maar een willekeurige klassieker uit mijn 80's lijst
Toto is best geinig.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toto is de meest voorspelbare mainstream bagger die er gemaakt is in de jaren '80, en veel slechter dan heel veel inspiratie van ze.
Serieus waar? Haten op TOTO? WTF HEB JIJ GESNOVEN DANquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dit. En al helemaal te mager om het klassieker van hun decennium te noemen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef Keyos het volgende:
Toto is natuurlijk geen hoogvlieger , maar ik hoor hun nummers zeer graag op de radio. Is gewoon lekkere muziek om af en toe eens te horen, het is echter te weinig om hele kasten vol te hebben staan van die gasten natuurlijk.
daaromquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:45 schreef Keyos het volgende:
Denk dat de 80's ook meer het tijdperk was van de rock/metal wat dat betreft. De Iron Maidens en Metallica's van deze wereld braken toen door.
Muziek is wel heel objectief en jij verkondigd dit een beetje als een feit... beetje gek welquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:45 schreef Tchock het volgende:
Nee, de '70s waren muzikaal veel en veel sterker en de '90s ook
90's vond ik best schraal eigenlijkquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:45 schreef Tchock het volgende:
Tja dat vind jij. Ik denk daar zelf bijvoorbeeld anders over. Het is geen exacte wetenschap. Het is gewoon een mening.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:45 schreef Tchock het volgende:
Kluwerquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:50 schreef Joosie200 het volgende:
Zet mij maar in de OP als student notarieel recht aan de RuG. Er gaat niks boven Grunn uiteraardEn oh, * Joosie200 houd van fluoriserende kleurtjes Dus kluwer ftw!
Het is ook algemeen aanvaard. Als je kijkt naar best-album lijsten is het enige vaak terugkerende album Joshua Tree, terwijl de '70s vaak heel veel albums leveren. Ik noem een Led Zeppelin IV, Who's Next, London Calling, Dark Side of the Moon, The Wall. Ik kan nog wel even doorgaan. De '80s hebben wat dat betreft veel minder. Pixies, Talking Heads, Sonic Youth, Metallica, Smiths... Daar houdt het wel ongeveer op en die leggen het steevast af tegen het rijtje dat ik net noemde.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Muziek is wel heel objectief en jij verkondigd dit een beetje als een feit... beetje gek wel
De '90s zijn ook wel redelijk mager, denk ik. Opkomst van de elektronische muziek vooral, en Radiohead (quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
90's vond ik best schraal eigenlijk
Nirvana, Pearl Jam, Oasis.. (ben geen RHCP fan really)
Verder wel leuke hitjes van non bandjes
Is dat echt? Apartquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:51 schreef Paxcon het volgende:
Om maar even ontopic te blijven: Ik las dat morgenmiddag de nabespreking is van het tentamen dat 's ochtends wordt gemaakt. Betekent dat dat de tentamens dan al zijn nagekeken?
Nee. Gewoon dat de vragen worden besproken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:51 schreef Paxcon het volgende:
Om maar even ontopic te blijven: Ik las dat morgenmiddag de nabespreking is van het tentamen dat 's ochtends wordt gemaakt. Betekent dat dat de tentamens dan al zijn nagekeken?
Inderdaad de bloeitijd van de goede HipHop en House/Garage. Ook muziek die ik zeer graag luisterquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
De '90s zijn ook wel redelijk mager, denk ik. Opkomst van de elektronische muziek vooral, en Radiohead (![]()
![]()
) natuurlijk.
Maar waarom? Is toch zinniger als je een nagekeken tentamen hebt zodat je van je fouten kan leren?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Gewoon dat de vragen worden besproken.
Ja.. dit leek me ook inderdaadquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar waarom? Is toch zinniger als je een nagekeken tentamen hebt zodat je van je fouten kan leren?
Voor logica moet je niet bij de UvA zijnquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar waarom? Is toch zinniger als je een nagekeken tentamen hebt zodat je van je fouten kan leren?
Nope, althans, in beginsel niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:51 schreef Paxcon het volgende:
Betekent dat dat de tentamens dan al zijn nagekeken?
Paxon zit toch aan de RUGquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor logica moet je niet bij de UvA zijn
Nee nouja dat blijkt wel danquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor logica moet je niet bij de UvA zijn
4weken hier. Give or take.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:55 schreef Paxcon het volgende:
Hoelang duurt het eigenlijk gemiddeld tot een tentamen is nagekeken? Op onze middelbare school moet je soms vet lang wachten
Geen idee, ben er nog nooit geweest. Maar ik haal ook nooit tentamens op, dus ja.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee nouja dat blijkt wel dangaan er ook veel mensen heen dan naar zo'n bespreking vlak na het tentamen?
Wat dus in mijn ogen gelijk de ondergang van de muziekwereld heeft ingezet. De laatste jaren zijn er gewoon amper groepen doorgebroken die het moeten hebben van pro skills op de instrumenten. Het gaat tegenwoordig alleen maar om de zanger/zangeres, de bandleden zijn maar poppetjes die je kunt veranderen wanneer het je uitkomt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
De '90s zijn ook wel redelijk mager, denk ik. Opkomst van de elektronische muziek vooral, en Radiohead (![]()
![]()
) natuurlijk.
Zoiets gebeurt ook nooit aan de uva. De besprekingen zijn goed als altijd na bekendmaking van de uitslag.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee nouja dat blijkt wel dangaan er ook veel mensen heen dan naar zo'n bespreking vlak na het tentamen?
Tien werkdagen uit mijn hoofd. De ene vakgroep is sneller dan de ander. De een neemt echt twee weken de tijd, Europees zelfs driequote:Op zondag 21 oktober 2012 23:55 schreef Paxcon het volgende:
Hoelang duurt het eigenlijk gemiddeld tot een tentamen is nagekeken? Op onze middelbare school moet je soms vet lang wachten
Over dikgedrukt: jij bent zeker van mening dat een draaitafel of mengpaneel geen instrument is? En wat betreft de wereldacts, als jij dingen als Lady Gaga of Black Eyed Peas geen wereldact noemt dan wordt het wel makkelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wat dus in mijn ogen gelijk de ondergang van de muziekwereld heeft ingezet. De laatste jaren zijn er gewoon amper groepen doorgebroken die het moeten hebben van pro skills op de instrumenten. Het gaat tegenwoordig alleen maar om de zanger/zangeres, de bandleden zijn maar poppetjes die je kunt veranderen wanneer het je uitkomt.
Er is sinds de 70's, 80's geen band meer doorgebroken bij het grote publiek die muziek maakt zoals Pink Floyd, Dire Straits, Bruce Springsteen etc. Het lijkt in mijn ogen allemaal teveel op elkaar.
Coldplay, Muse etcetera zijn natuurlijk groot, zeker Muse doen veel met instrumenten dus misschien is dat wel een uitzondering, maar buiten dat zijn er amper "wereldacts meer".
Het was in mijn ogen ook diep triest dat The Editors een dag van Rock Werchter gaan afsluiten, het is niets meer dan een simpel bandje.
Waar zit jij?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tien werkdagen uit mijn hoofd. De ene vakgroep is sneller dan de ander. De een neemt echt twee weken de tijd, Europees zelfs drieEn dat terwijl ze dezelfde stroom aan studenten hebben gelijk aan ARW/BR1/2 e.d. Gemiddeld dus iets van tien tot veertien dagen, tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe.
Uiteraard is Gaga een wereldact, mijn zin is ook niet heel goed opgeschreven. Waar ik meer op doel is dat de groep van wereldacts van de laatste jaren maar zeer marginaal bestaan uit acts die iets geweldigs doen met gitaren. Uiteraard is een draaitafel of een synth ook een instrument en daar heb je ook skills voor nodig, echter ben ik geen fan van de sound en vind ik het bespelen ervan geen prestatie die gelijkwaardig is aan een goede gitarist of pianist.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over dikgedrukt: jij bent zeker van mening dat een draaitafel of mengpaneel geen instrument is? En wat betreft de wereldacts, als jij dingen als Lady Gaga of Black Eyed Peas geen wereldact noemt dan wordt het wel makkelijk.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik die muziek goed vind, maar hoe vervelend dat misschien ook is, Lady Gaga is de Kate Bush van onze tijd.
Verder moet ik natuurlijk even Radiohead noemen, maker van volgens velen het beste album in de jaren '90 en '00.
Hoe bedoel je? Thuis, achter de computer in een stoelquote:
Yes! Ook een notariele student.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Thuis, achter de computer in een stoelOf ala: welke studie doe je? De bachelor van notarieel recht aan de RuG. Volgens het studentenonderzoek van Elsevier de beste v/h land!
* Joosie200 mompelt iets over wij van wc-eend Maar dat mag de pret niet drukken
Ah, ook rug dus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Thuis, achter de computer in een stoelOf ala: welke studie doe je? De bachelor van notarieel recht aan de RuG. Volgens het studentenonderzoek van Elsevier de beste v/h land!
* Joosie200 mompelt iets over wij van wc-eend Maar dat mag de pret niet drukken
Wat je vergeet is dat dat altijd al zo is geweest. Toto wordt net genoemd, die zijn net zo goed hitmachines. Geen haar ingewikkelder dan wat iemand als Dr. Dre laat zien, maar als je Toto niet geweldig vindt krijg je een lading schijt over je heen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Uiteraard is Gaga een wereldact, mijn zin is ook niet heel goed opgeschreven. Waar ik meer op doel is dat de groep van wereldacts van de laatste jaren maar zeer marginaal bestaan uit acts die iets geweldigs doen met gitaren. Uiteraard is een draaitafel of een synth ook een instrument en daar heb je ook skills voor nodig, echter ben ik er geen fan van de sound en vind ik het bespelen ervan geen prestatie die gelijkwaardig is aan een goede gitarist of pianist.
De meeste groepen van nu maken nummertjes van max 4 minuten om maar op de radio te gaan en om het simpel te houden. Dan kan je muzikaal zeer weinig extra's brengen, en dat hoor je.
Weltrusten en veel succes morgenquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:12 schreef Paxcon het volgende:
Nou ik ga proberen te slapen; morgen busje om 06.50 en tentamen Rechtsvinding.
Jur v A Rechtsvinding heet het inderdaad.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:19 schreef Ties02 het volgende:
Wat is dat voor vak dan?
Vorig jaar niet gehad dacht ik
Misschien is het Juridische Vaardigheden en hebben ze de naam veranderd![]()
lees dat kip/ei arrest dan even snap je het zoquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:24 schreef Tchock het volgende:
Ik snap echt geen zak van zaaksvorming.
Dat slaat nergens op. Dat zegt dat het van belang is of er kosten en moeite zijn gedaan en of het een andere identiteit heeft. Maar in het boek staat een casus genoemd van iemand die een autowrak koopt voor 2K en het voor meer dan 5K opknapt, en daar is geen zaaksvormingquote:
Is er dan sprake van een andere identiteit na het opknappen van de auto?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Dat zegt dat het van belang is of er kosten en moeite zijn gedaan en of het een andere identiteit heeft. Maar in het boek staat een casus genoemd van iemand die een autowrak koopt voor 2K en het voor meer dan 5K opknapt, en daar is geen zaaksvormingTerwijl die kippen zonder enige menselijke ingreep ook wel uit dat ei waren gerold.
Sterker nog, bij die kippen wordt er niet eens iets gevormd want dat kip zit al in het ei als het bij de fabriek komt.
Staat goed in pitlo en anders hoorcollegequote:Op maandag 22 oktober 2012 00:24 schreef Tchock het volgende:
Ik snap echt geen zak van zaaksvorming.
Als er een gedeeltelijk nieuwe carrosserie op wordt gezet en er enorm veel aan toegevoegd wordt lijkt me van wel. Vooral omdat het boek een casus noemt van bontjassen die uit elkaar werden gehaald en waarvan de bruikbare vellen werden gebruikt om uiterlijk identieke andere bontjassen van te maken - dat is dan wel weer zaaksvorming.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is er dan sprake van een andere identiteit na het opknappen van de auto?
So, Faith, No Jacket Required, Graceland om zo maar even wat te noemen. Verder is het natuurlijk zo dat als je naar die symfonische rock luistert er in de 80's weinig te genieten viel: dat was het decennium van de soul-pop/blue-eyed soul. Veel makkelijker behapbaar, maar het schrijven van een makkelijk behapbaar nummer is moeilijk m.i.. Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook algemeen aanvaard. Als je kijkt naar best-album lijsten is het enige vaak terugkerende album Joshua Tree, terwijl de '70s vaak heel veel albums leveren. Ik noem een Led Zeppelin IV, Who's Next, London Calling, Dark Side of the Moon, The Wall. Ik kan nog wel even doorgaan. De '80s hebben wat dat betreft veel minder. Pixies, Talking Heads, Sonic Youth, Metallica, Smiths... Daar houdt het wel ongeveer op en die leggen het steevast af tegen het rijtje dat ik net noemde.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee, ben er nog nooit geweest. Maar ik haal ook nooit tentamens op, dus ja.
Er staat in Pitlo:quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:33 schreef Ties02 het volgende:
Er moet sprake zijn van een nieuwe zaak door menselijk handelen..
Wat je nu noemt lijkt me dat wel het geval
Die bontjassen lijkt dan erg veel op Gescheurde Orchideeën casus. Maar die jassen is op een bepaalde manier ook heel anders dan die auto. Daar gebruik je de oude jas als een soort grondstof die je bewerkt/uit elkaar haalt en iets heel nieuws maakt. Terwijl die auto er gewoon al was en je alleen wat upgrades uitvoert. Er ontstaat niet een heel nieuw product met een wezenlijk andere identiteit.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als er een gedeeltelijk nieuwe carrosserie op wordt gezet en er enorm veel aan toegevoegd wordt lijkt me van wel. Vooral omdat het boek een casus noemt van bontjassen die uit elkaar werden gehaald en waarvan de bruikbare vellen werden gebruikt om uiterlijk identieke andere bontjassen van te maken - dat is dan wel weer zaaksvorming.
Wat betreft sommige zaken heel erg, op andere punten ben ik zo te overtuigen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:33 schreef Boterbartje het volgende:
Tchock.. je bent altijd wel erg overtuigd van je eigen mening he?
Ja, ik weet hetquote:
Wat moet ik dan opvatten als 'een wezelijk andere identiteit', als blijkbaar innerlijke én uiterlijke verschillen er niet toe doen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die bontjassen lijkt dan erg veel op Gescheurde Orchideeën casus. Maar die jassen is op een bepaalde manier ook heel anders dan die auto. Daar gebruik je de oude jas als een soort grondstof die je bewerkt/uit elkaar haalt en iets heel nieuws maakt. Terwijl die auto er gewoon al was en je alleen wat upgrades uitvoert. Er ontstaat niet een heel nieuw product met een wezenlijk andere identiteit.
Daar vond ik het veel duidelijker. Het schip was er al, het werd alleen afgemaakt en voorzien van apparatuur.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:37 schreef Ties02 het volgende:
Misschien moet je ook even naar dat Love Love arrest kijken, over de afbouw van zo'n zeeschip
Ik denk dat je dat casuïstisch kunt invullen? Het recht is ook niet zwart of wit. Ga zelf maar redeneren en nadenken. Je kunt denk ik zo verdedigen dat die auto altijd die auto geweest is en die bontjas als grondstof voor een nieuw product gediend heeft?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat moet ik dan opvatten als 'een wezelijk andere identiteit', als blijkbaar innerlijke én uiterlijke verschillen er niet toe doen?
Maar ik kan gewoon geen stelregel verzinnen die met alle arresten lijkt te werken. Als je zegt dat er iets toegevoegd moet worden, als je zegt dat er aanmerkelijke moeite in moet worden gestoken, als je zegt dat het uiterlijk moet veranderen, het werkt nooit voor alle arrestenquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat casuïstisch kunt invullen? Het recht is ook niet zwart of wit. Ga zelf maar redeneren en nadenken. Je kunt denk ik zo verdedigen dat die auto altijd die auto geweest is en die bontjas als grondstof voor een nieuw product gediend heeft?
Tsja. Trouwens, in die casus. Iemand claimt eigendom op die auto, dus door natrekking ook op alles wat die andere man heeft toegevoegd. Kan de reparateur dan wel zijn uitgegeven geld verhalen op de eigenaar?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:41 schreef Ties02 het volgende:
Bij de auto kan je de onderdelen waarschijnlijk gewoon verwisselen en verwijderen zonder de hoofdzaak te beschadigen. Die bontjassen niet lijkt me.
Dat is ook een criterium volgens mij
Waarom kun je niet accepteren dat er niet een bepaalde uitkomst moet zijn dan? Je kunt toch gewoon een redenering opzetten naar aanleiding van een casus met hulp van de criteria uit een aantal arresten die jij van doorslaggevende betekenis acht.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar ik kan gewoon geen stelregel verzinnen die met alle arresten lijkt te werken. Als je zegt dat er iets toegevoegd moet worden, als je zegt dat er aanmerkelijke moeite in moet worden gestoken, als je zegt dat het uiterlijk moet veranderen, het werkt nooit voor alle arresten
Ik denk meer ongerechtvaardigde verrijking.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:46 schreef Ties02 het volgende:
Op welke grond
Onverschuldigde betaling?
Ja, ik kan wel een redenering bedenken. Bij de bontjassen vervalt de zaak tot zijn originele grondstoffen om vervolgens een nieuwe zaak te worden, maar dan met dezelfde grondstoffen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom kun je niet accepteren dat er niet een bepaalde uitkomst moet zijn dan? Je kunt toch gewoon een redenering opzetten naar aanleiding van een casus met hulp van de criteria uit een aantal arresten die jij van doorslaggevende betekenis acht.
Zoals ik zei, ik begrijp prima waarom het bij dat bontjassenvoorbeeld wel zaaksvorming is en bij de herstelde auto niet. That is, ik kan voor beide een plausibele redenering bedenken. Als jij dat ook kan, ben je al een heel eind.
Bijvoorbeeld?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:46 schreef Ties02 het volgende:
Op welke grond
Onverschuldigde betaling?
Er is overigens een arrest dat daar sterk op lijkt. Over een auto die tijdens WOII in beslag is genomen door de Duitse bezetters en die hebben er voor heel veel geld aan dingen op hadden gezet ( bepantsering oid) en of er dan sprake was van bestanddeelvormimg/eigendomsverlies enzo.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tsja. Trouwens, in die casus. Iemand claimt eigendom op die auto, dus door natrekking ook op alles wat die andere man heeft toegevoegd. Kan de reparateur dan wel zijn uitgegeven geld verhalen op de eigenaar?
Dat lijkt me niet moeilijk. Bepantsering is het versterken van een auto, niet het maken van een nieuwe auto, dus verliezen ze door natrekking eigendom over de bepantsering. Toch?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er is overigens een arrest dat daar sterk op lijkt. Over een auto die tijdens WOII in beslag is genomen door de Duitse bezetters en die hebben er voor heel veel geld aan dingen op hadden gezet ( bepantsering oid) en of er dan sprake was van bestanddeelvormimg/eigendomsverlies enzo.
Ik weet niet meer exact wat er precies aan gedaan werd. Er was in ieder geval sprake van 'gewichtige veranderingen' aan de auto. En de HR zei ook hier dat er geeen nieuw voorwerp ontstond. Er was alleen sprake van een soort upgrade. Dus aanwas bij de eigendom van de oorspronkelijke eigenaar. ( je moet je in deze casus realiseren dat er nooit sprake is geweest van eigendomsverlies bij de oorspronkelijke eigenaar. Alleen onvrijwillig bezitsverlies.).quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet moeilijk. Bepantsering is het versterken van een auto, niet het maken van een nieuwe auto, dus verliezen ze door natrekking eigendom over de bepantsering. Toch?
Nee, dat begreep ik wel, maar als de duitsers er een nieuwe auto van hadden gemaakt was hij juridisch wel van hun geweest, toch?quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet niet meer exact wat er precies aan gedaan werd. Er was in ieder geval sprake van 'gewichtige veranderingen' aan de auto. En de HR zei ook hier dat er geeen nieuw voorwerp ontstond. Er was alleen sprake van een soort upgrade. Dus aanwas bij de eigendom van de oorspronkelijke eigenaar. ( je moet je in deze casus realiseren dat er nooit sprake is geweest van eigendomsverlies bij de oorspronkelijke eigenaar. Alleen onvrijwillig bezitsverlies.).
Ik heb er 9 fout.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:28 schreef Snax het volgende:
Acht fouten in MC deel van 30 vragen - neem aan dat dat nog wel voldoende is maar ik vind het een beetje veel fouten... jammer
Dit. Als het een driekeuze-tentamen was is 9 fout ongeveer een 6, als het er vier zijn is het een stuk hoger.quote:
Meeste vierkeuze, zaten er ook bij met minder, maar niet meer dan 5.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit. Als het een driekeuze-tentamen was is 9 fout ongeveer een 6, als het er vier zijn is het een stuk hoger.
Je moet meestal uit gaan van het feit dat je de helft goed moet hebben plus de antwoorden die je sowieso al goed hebt op basis van kans. Dus met dertig vragen met drie opties heb je er (statistisch gezien) altijd 10 goed, en van de overige 20 moet je dan de helft halen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:55 schreef Monerd het volgende:
[..]
Meeste vierkeuze, zaten er ook bij met minder, maar niet meer dan 5.
En ik maar denken dat ik onvoldoende heb maar dat valt dus nog mee?
En dit natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:56 schreef eriksd het volgende:
Gewoon uitgaan van het slechtste, zit je altijd goed.
Volgens mij zeiden ze half om half in principe?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:56 schreef Monerd het volgende:
Vraag me ook af hoe dat dan weer verrekend wordt met de vier open vragen die er bij zaten.
Ik hoop dat je bedoelt van de 7..quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:06 schreef Monerd het volgende:
Hm oké..
Nouja gewoon afwachten dan.
Ik heb de open vragen best wel verneukt, dus 2 van de 4 fout.
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen dan
Ik schrok me dood joh! Haha. Maar ik heb het over inleiding.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:07 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Ik hoop dat je bedoelt van de 7..
Of we hebben het over een ander tentamen natuurlijk.![]()
Ah, ik heb net jva gemaakt, vandaar! Waren ook 30 meerkeuze en 7 open dus..quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:09 schreef Monerd het volgende:
[..]
Ik schrok me dood joh! Haha. Maar ik heb het over inleiding.
rug?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:11 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Ah, ik heb net jva gemaakt, vandaar! Waren ook 30 meerkeuze en 7 open dus..
Heb morgen Handelsrecht A(RuG). Boek 2 van BW is redelijk overhoop gehaald, dus zit nu met aanpassingen van aanpassingen van de nieuwe voorstel te klooien.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat is het toch behoorlijk irritant wanneer oude tentamens voor of de helft niet meer kloppen wegens veranderde wetgeving of de daarin genoemde jurisprudentie/leerstukken niet meer verplicht zijn. Zo kan ik me toch niet goed voorbereiden![]()
(het betreft dus tentamens van max een jaar oud)
Ik word altijd zo moe van die mensen die muziek pas leuk vinden als het moeilijk is om te maken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over dikgedrukt: jij bent zeker van mening dat een draaitafel of mengpaneel geen instrument is? En wat betreft de wereldacts, als jij dingen als Lady Gaga of Black Eyed Peas geen wereldact noemt dan wordt het wel makkelijk.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik die muziek goed vind, maar hoe vervelend dat misschien ook is, Lady Gaga is de Kate Bush van onze tijd.
Verder moet ik natuurlijk even Radiohead noemen, maker van volgens velen het beste album in de jaren '90 en '00.
Helemaal mee eens. Ja, eigenlijk gewoon niets tegen in te brengenquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik word altijd zo moe van die mensen die muziek pas leuk vinden als het moeilijk is om te maken.
Zo zijn de meeste mensen die van klassieke muziek houden vrij kritisch over hedendaagse muziek, te eentonig, voorspelbaar, niet genoeg verschillende harmonieën, etc.
Muziek luister je niet voor één reden. Ik luister naar minimal/techno/hardstyle/hardcore/house/elektronische muziek omdat ik daar op los kan gaan, of omdat dat als achtergrond of lounge muziek perfect is. Rap zit vol punchlines en diepgaande teksten(en kijk dan even verder dan de $0,50) over het armoede, leven, liefde, etc.Rock-muziek is meer allround muziek, soms met goede teksten, maar vaak vooral voor het bewegen en losgaan. Van Jazz kun je kippenvel krijgen als dat goed gespeeld wordt.
Ga zo maar door.
Hoe moeilijk de muziek is om te maken interesseert me dan echt geen hol, joh, als jij met een triangel mij weet te raken, zal ik ook wel klappen.
Voorts ben ik van mening dat die toplijsten te overheerst worden door Jaren '60-'70, maar dat komt ook door de leeftijd van de mensen die het maken. Veronica heeft bijvoorbeeld weer de neiging om er te veel Coldplay, of in het algemeen recentere hitjes, in te stoppen, want dat scoort lekker.
p.s. Wat gaat dit topic hard zeg, kijk even 2 dagen niet en zijn 4 topics verder
Ik zeik lekker waar ik over wil zeiken jaquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:54 schreef eriksd het volgende:
Hou toch eens op met dat gezeur over een inleidend IB-vakje. Maharbal, zeg er wat van!
Ik had ook 5 fouten in multiple choice en arrest vond ik ook lastig inderdaad. Sowieso interpretatiemethode al fout...quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:09 schreef Argelos het volgende:
Hoe is de eerstejaars van de RuG JVA vergaan? Vond zelf het arrest best lastig. Had 5 fouten in de multiple choice, maar er gaan geruchten dat die megastreng wordt beoordeeld.
Het ging mij anders ook niet al te best af moet ik zeggen..quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:54 schreef eriksd het volgende:
Hou toch eens op met dat gezeur over een inleidend IB-vakje. Maharbal, zeg er wat van!
Zo dramatisch?quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:44 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Het ging mij anders ook niet al te best af moet ik zeggen..
Geloof dat ik nog nooit zo'n slecht tentamen heb gemaakt. Maargoed, eigen schuld ; Gewoon te weinig geoefend met casus.
Jaquote:
De nabespreking optimaal benutten dan. En meer oefenen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:47 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Ja![]()
Gewoon een hele casusvraag helemaal onbeantwoord gelaten. Was het op de een of andere manier gewoon helemaal kwijt. Zat maar een beetje in die wettenbundel te bladeren, maar wist gewoon totaal niet (meer) welke artikelen op welke handelingen van toepassing waren..
Heb ik nog nooit gehad..
Jep!quote:
Ook 5 fouten op de meerkeuzevragen. Arrest vond ik nog wel te doen maar had eigenlijk te weinig tijd, dus afwachten..quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:09 schreef Argelos het volgende:
Hoe is de eerstejaars van de RuG JVA vergaan? Vond zelf het arrest best lastig. Had 5 fouten in de multiple choice, maar er gaan geruchten dat die megastreng wordt beoordeeld.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:44 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Het ging mij anders ook niet al te best af moet ik zeggen..
Geloof dat ik nog nooit zo'n slecht tentamen heb gemaakt. Maargoed, eigen schuld ; Gewoon te weinig geoefend met casus.
Zeg dat dan meteen!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:20 schreef Speedy_T het volgende:
Het gaat hiet over Belastingrecht I, introductie aan de UvA. Wat wel degelijk een inleidend vakje is.
Luister schat. Amsterdam is leidend, dat is het uitgangspunt.quote:
Ik heb anders laatst een heel interessant gesprek gehad in een kroeg met een man die beweerde bij ABN Amro verzekeringen te werken en die wist mij te vertellen dat hij ondanks zijn HBO journalistiek wist dat Amsterdam de slechtste en minst belangrijke universiteit van het land was wat betreft rechten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Luister schat. Amsterdam is leidend, dat is het uitgangspunt.
Niet eens Leiden?quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat is het toch behoorlijk irritant wanneer oude tentamens voor of de helft niet meer kloppen wegens veranderde wetgeving of de daarin genoemde jurisprudentie/leerstukken niet meer verplicht zijn. Zo kan ik me toch niet goed voorbereiden![]()
(het betreft dus tentamens van max een jaar oud)
Daar was opzich wel omheen te komen. juist de verschillen in de antwoorden vergelijken met de wetgeving van vorig jaar was wel leuk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:48 schreef Speedy_T het volgende:
Join the club, dat is precies waar wij (degenen die belastingrecht I moesten maken) ook last van hadden
Deze manquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Godver wat is de veluwe nu prachtig, heel nederland trouwens, met deze herfstkleuren en laagstaande zon. Genieten!quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:06 schreef Yreal het volgende:
Moet er niet aan denken om in amsterdam te wonen. Doe mij maar een huisje op de veluwe ofzo
quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb anders laatst een heel interessant gesprek gehad in een kroeg met een man die beweerde bij ABN Amro verzekeringen te werken en die wist mij te vertellen dat hij ondanks zijn HBO journalistiek wist dat Amsterdam de slechtste en minst belangrijke universiteit van het land was wat betreft rechten.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:06 schreef Yreal het volgende:
Moet er niet aan denken om in amsterdam te wonen. Doe mij maar een huisje op de veluwe ofzo
Geen dronken toeristen, geen blowende toeristen, geen schreeuwende mensen, geen trams, geen straatroof, geen zwervers en gewoon rust, ruimte en natuur.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:09 schreef eriksd het volgende:
[..]![]()
![]()
Waarom die voorliefde voor ruraal en onderontwikkeld gebied?
Hij beweerde verder nog in het gesprek dat hij miljoenen aan claims verwerkte per week, maar hij zei ook dat er in Nederland nooit smartengeld uitgekeerd werd.quote:
Klinkt als een wijs manquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij beweerde verder nog in het gesprek dat hij miljoenen aan claims verwerkte per week, maar hij zei ook dat er in Nederland nooit smartengeld uitgekeerd werd.
Typisch een reactie van iemand uit de randstadquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen dronken toeristen, geen blowende toeristen, geen schreeuwende mensen, geen trams, geen straatroof, geen zwervers en gewoon rust, ruimte en natuur.
En betaalbare huizen
Ja Duuuh... jij woont ook wel echt in een niemandsland hequote:Op maandag 22 oktober 2012 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Typisch een reactie van iemand uit de randstadGa jij maar lekker in een of ander schijtdorpje hier in de buurt wonen waar je een riant vrijstaand huis hebt voor twee ton. Vervolgens mogen je kinderen zich naar de tering fietsen om op de dichtstbijzijnde school te komen, kun je nooit meer op de fiets boodschappen doen en sowieso is met het openbaar vervoer reizen of aankopen doen na een uur of 10 en 8 respectievelijk onmogelijk
Je zegt net betaalbare huizen, en dan kom je met iets van zeven ton aanzetten?quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja Duuuh... jij woont ook wel echt in een niemandsland heIk zou het liefst in iets als uithoorn gaan wonen, maar de kans is vrij groot dat ik in delft ga wonen later. Wil vriendin erg graag
![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)877-donkerstraat-14/ Als ik het geld toch eens had![]()
Oh, en fuck mijn kidsDie gaan maar lekker fietsen en later met de brommer. Worden ze hard van.
Daaromquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zegt net betaalbare huizen, en dan kom je met iets van zeven ton aanzetten?
Onderontwikkeldquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:09 schreef eriksd het volgende:
[..]![]()
![]()
Waarom die voorliefde voor ruraal en onderontwikkeld gebied?
8km?quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Onderontwikkeld
Ik moest 8 km naar school fietsen, valt toch heel erg mee?
mooi dorp van 1400 man, een kerk, voetbal vereniging, tankstation en rotonde. Genieten
8 kilometer, man man man. Ik 1,5 en was a: altijd te laat b: doodop en c: niet te genieten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Onderontwikkeld
Ik moest 8 km naar school fietsen, valt toch heel erg mee?
mooi dorp van 1400 man, een kerk, voetbal vereniging, tankstation en rotonde. Genieten
Dat komt omdat jullie ongelofelijke zeikerds zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
8 kilometer, man man man. Ik 1,5 en was a: altijd te laat b: doodop en c: niet te genieten.
pussy. Voor 1.5 km man, dan ken je beter lopenquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
8 kilometer, man man man. Ik 1,5 en was a: altijd te laat b: doodop en c: niet te genieten.
Ik pak ook gewoon voor 400 meter de fiets hoorquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
pussy. Voor 1.5 km man, dan ken je beter lopenBen je er al voordat je je fiets gepakt had.
Jij woont in een flat?quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:23 schreef eriksd het volgende:
Sowieso is het buiten de Ring een drama. En ik kan het weten, ik kan immers óver de ring heenkijken. Soort steppe met rondtrekkende bendes enzo. Echt een niemandslands. Dat mensen daar willen wonen.
Die bestaat niet hier.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:48 schreef eriksd het volgende:
Daar heb je de tram voor, zulke afstanden.
Met studenten. Binnenkort weer feest! Nadeel is dat ik kantoor vanuit huis zie.quote:
Is dat die unit bij het Olympisch stadion in de buurt?quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Met studenten. Binnenkort weer feest! Nadeel is dat ik kantoor vanuit huis zie.
Werk je bij mazars dan? En wat is er mis met pwc?quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:56 schreef eriksd het volgende:
Je moet meer naar rechts en naar boven. Ik wil met ingang van januari gaan verhuizen naar de wijk vlakbij de Zuidas. PWC zou ik uiteraard nooit gaan werken.![]()
Op een stukje diemen en wat stukjes in oud zuid heb ik nog niks echt als leefbaar willen bestempelenquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:59 schreef Speedy_T het volgende:
Overigens kan je beter de grens al trekken bij de Sloterkade als het gaat om het leefbare stukje Amsterdam.
Mazarsquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Werk je bij mazars dan? En wat is er mis met pwc?
Ik zou overal in de ring wel willen wonen. Ene stukje wat liever dan de andere natuurlijk, maar van de staatsliedenbuurt tot de dapperbuurt tot de Pijp, er is weinig waar ik echt denk van: 'neeequote:Op maandag 22 oktober 2012 18:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op een stukje diemen en wat stukjes in oud zuid heb ik nog niks echt als leefbaar willen bestempelen
Hoofddorpplein en die straat richting surinameplein is nog wel mooi. Vind ik dan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:59 schreef Speedy_T het volgende:
Overigens kan je beter de grens al trekken bij de Sloterkade als het gaat om het leefbare stukje Amsterdam.
Het volgende wat ik wilde roepen was deloitte, maar dat zijn natuurlijk ook accountants..quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mazars
Ik heb niets met accountantskantoren. Veel te hierarchisch en oersaai over het algemeen.
Hm ik vind het juist een beetje deprimerend eerlijk gezegd. Zelfde geldt voor een groot gedeelte van de rivierenbuurtquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoofddorpplein en die straat richting surinameplein is nog wel mooi. Vind ik dan.
Eindelijk iemand die er geen kleuterachtige redenatie op nahoudt. Ik kan mij er helemaal in vinden. Mijn 'dagelijkse voorkeur' gaat uit naar elektronische muziek (trance/progressive staat hier altijd aan). Tijdens stapavonden (naar de disco) kan ik helemaal losgaan op minimal/house/techno/etc. Soms heb ik momenten dat ik gewoon helemaal wegdroom op Dire Straits (Brothers in armsquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:07 schreef Giku het volgende:
Muziek luister je niet voor één reden. Ik luister naar minimal/techno/hardstyle/hardcore/house/elektronische muziek omdat ik daar op los kan gaan, of omdat dat als achtergrond of lounge muziek perfect is. Rap zit vol punchlines en diepgaande teksten(en kijk dan even verder dan de $0,50) over het armoede, leven, liefde, etc.Rock-muziek is meer allround muziek, soms met goede teksten, maar vaak vooral voor het bewegen en losgaan. Van Jazz kun je kippenvel krijgen als dat goed gespeeld wordt.
Ga zo maar door.
Hoe moeilijk de muziek is om te maken interesseert me dan echt geen hol, joh, als jij met een triangel mij weet te raken, zal ik ook wel klappen.
Voorts ben ik van mening dat die toplijsten te overheerst worden door Jaren '60-'70, maar dat komt ook door de leeftijd van de mensen die het maken. Veronica heeft bijvoorbeeld weer de neiging om er te veel Coldplay, of in het algemeen recentere hitjes, in te stoppen, want dat scoort lekker.
p.s. Wat gaat dit topic hard zeg, kijk even 2 dagen niet en zijn 4 topics verder
Ik was werken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:54 schreef eriksd het volgende:
Ik verwacht het adres en de uitnodiging tzt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Met studenten. Binnenkort weer feest! Nadeel is dat ik kantoor vanuit huis zie.
Mooie hoge plafonds en grote ramenquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:44 schreef Boterbartje het volgende:
Ik hou van oude fabriekspanden. Ik zou wel een oud fabriekspand willen en dan opknappen
Weet iemand of je die hier in Nijmegen toevallig nog hebt?
Best quote of 2012.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan me ook helemaal vinden in mensen die veel meer neigen naar oudere muziek omdat zij dat leuker vinden klinken, maar tegenwoordig wordt oudere muziek als 'beter' bestempeld omdat het schijnbaar toentertijd lastiger was om een bepaalde snaar te raken, of welk ander idioot argument er ook wordt aangevoerd.
Kinderachtige discussies puur om elkaars muzieksmaak af te kraken getuigt m.i. dan ook van een onbegrip van waar muziek voor staat. Het constant hameren op het feit dat je muzieksmaak zo fantastisch is omdat je naar oude nummers luistert en omdat het vroegah zoveel moeilijker was is dan ook een verlengde van die idiote hipstercultuur die tegenwoordig geldt. Alles van vroegah is veel beter, tenzij je met je Macbook in de Starbucks zit uiteraard.
Dat laat onverlet dat er vroeger een hoop ongelooflijk mooie muziek is gemaakt, en dat ik daar ook met veel plezier naar luister. Niet omdat het uit jaar X komt, maar omdat het mij raakt.
Samira denk ik.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:24 schreef Yreal het volgende:
Het is hoogzomer en Niels, Bart, Samira en Yildiz besluiten gezamenlijk te eten in de tuin van Niels. Ze doen afzonderlijk en op eigen kosten een aantal boodschappen en nemen die aan het einde van de middag mee naar de tuin van Niels. Het diner: gemarineerde spareribs. Drank: sangria (vruchtenbowl met alcohol).
Voor het maken van de marinade levert Niels een scheut sojasaus, Bart een aantal uitgeperste teentjes knoflook, Samira het sap van een citroen en Yildiz een eetlepel sambal.
Daarna wordt de marinade gemengd met de spareribs die Samira heeft meegenomen.
Voor het maken van de sangria levert Niels twee flessen rode wijn, Bart een halve liter sinas, Samira een scheutje cointreau en Yildiz een scheutje cognac.
Daarna wordt dit brouwsel voorzien van de volgende vruchten meegenomen door Bart: een citroen; twee sinaasappels; twee bananen, twee perziken en een handvol aardbeien.
Wie is/zijn eigenaar van de marinade?
waat een vraag
Al die andere mensen worden mede-eigenaar van de marinade omdat ze allemaal eigenaar zijn van een bestanddeel bedoeld in 5:16 jo 5:14 lid 2. Daarna wordt het bij de spareribs gegooid. Spareribs zijn meer de hoofdzaak dan dat de marinade dat is, dus door natrekking in 5:14 lid 1 wordt Samira als eigenaar van de spareribs eigenaar van het geheeld.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
En waarom?
9/9 goed trouwens. Die toetsen op bb zijn wel aardig
Ze worden allemaal mede eigenaar van de marinade omdat het zo goed als gelijke bestanddelen zijn. De spareribs zijn echter hoofdzaak en trekken de rest mee waardoor enkel niels eigenaar van de spareribs wordt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al die andere mensen worden mede-eigenaar van de marinade omdat ze allemaal eigenaar zijn van een bestanddeel bedoeld in 5:16 jo 5:14 lid 2. Daarna wordt het bij de spareribs gegooid. Spareribs zijn meer de hoofdzaak dan dat de marinade dat is, dus door natrekking in 5:14 lid 1 wordt Samira als eigenaar van de spareribs eigenaar van het geheeld.
Zoiets?
Mengsel van Niels omdat hij verreweg het meeste bijdraagt, daarna mede-eigendom tussen Niels en Bart omdat zij wel ongeveer gelijke bestanddelen bijdragen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ze worden allemaal mede eigenaar van de marinade omdat het zo goed als gelijke bestanddelen zijn. De spareribs zijn echter hoofdzaak en trekken de rest mee waardoor enkel niels eigenaar van de spareribs wordt.
En nu voor het sangria mengsel en de sangria?
Klopt, al twijflde ze in het normantwoord over Alleen Niels of niels met bart. Maar ga ook effe die toetsen maken op bb !quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mengsel van Niels omdat hij verreweg het meeste bijdraagt, daarna mede-eigendom tussen Niels en Bart omdat zij wel ongeveer gelijke bestanddelen bijdragen?
Ja, laterquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, al twijflde ze in het normantwoord over Alleen Niels of niels met bart. Maar ga ook effe die toetsen maken op bb !
? Je zegt dat Samira de spareribs mee heeft genomen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ze worden allemaal mede eigenaar van de marinade omdat het zo goed als gelijke bestanddelen zijn. De spareribs zijn echter hoofdzaak en trekken de rest mee waardoor enkel niels eigenaar van de spareribs wordt.
En nu voor het sangria mengsel en de sangria?
oh sorry, typfoutjequote:Op maandag 22 oktober 2012 21:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
? Je zegt dat Samira de spareribs mee heeft genomen.
Ik was zo overtuigd van mijn gelijk dat ik hier gewoon overheen lasquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
? Je zegt dat Samira de spareribs mee heeft genomen.
Volgens mij is de constructie an sich niet echt van belang, het is alleen handig om uit af te leiden dat een houder op drie manieren kan leveren (en dus niet cp).quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:53 schreef Tchock het volgende:
Lease Plan Nederland/IBM is echt onbegrijpelijk.
Zoiets moest je daar uit afleiden ja... staat gewoon keurig onderstreept..quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Volgens mij is de constructie an sich niet echt van belang, het is alleen handig om uit af te leiden dat een houder op drie manieren kan leveren (en dus niet cp).
Vind jij van de nieuwe ns dienstregeling trouwens? 6x per uur Zwolle -> Amsterdam CS, waarvan 2x een directe IC 8 minuten sneller dan de huidige verbindingquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:53 schreef Tchock het volgende:
Lease Plan Nederland/IBM is echt onbegrijpelijk.
Holy shitfuck, echt?quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vind jij van de nieuwe ns dienstregeling trouwens? 6x per uur Zwolle -> Amsterdam CS, waarvan 2x een directe IC 8 minuten sneller dan de huidige verbinding
2x per uur directe ic over lelystad en almere centrum, 2x ic amersfoort met overstap naar amsterdam en 2x per uur een boemel via kampenquote:
Maar wacht.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
2x per uur directe ic over lelystad en almere centrum, 2x ic amersfoort met overstap naar amsterdam en 2x per uur een boemel via kampen
Twee keer via Lelystad IC, twee keer via Amersfoort... Die vijfde en zesde verbinding heb je dus geen fuck aan?quote:Dienstregeling in lijst:
1x per uur Intercity Groningen - Den Haag Centraal. Stopt onderweg te Assen, Zwolle, Lelystad, Almere Centrum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid, Schiphol en Leiden Centraal. Reizigers uit Leeuwarden kunnen in Zwolle op hetzelfde perron overstappen op deze trein. Reizigers vanuit Zwolle voor Amsterdam kunnen op hetzelfde perron in Lelystad of Almere overstappen.
1x per uur Intercity Leeuwarden - Den Haag Centraal. Tussen Leeuwarden en Zwolle zijn de stopstations nog niet duidelijk. Na Zwolle stopt de trein te Lelystad, Almere Centrum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid, Schiphol en Leiden Centraal. Reizigers uit Groningen kunnen in Zwolle op hetzelfde perron overstappen op deze trein. Reizigers vanuit Zwolle voor Amsterdam kunnen op hetzelfde perron in Lelystad of Almere overstappen.
2x per uur Intercity Lelystad - Amsterdam - Den Haag Centraal. Stopt te Almere Centrum, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan, Schiphol en Leiden Centraal.
2x per uur Sprinter Zwolle - Amsterdam Centraal. Stopt op alle stations.
2x per uur Sprinter Almere Oostvaarders - Hoofddorp (via Amsterdam Zuid). Stopt op alle stations.
2x per uur Sprinter (voorheen aangeduid als intercity) Almere Oostvaarders - Utrecht Centraal. Stopt niet te Bussum Zuid, Hilversum Noord en Hollandse Rading.
Scheelt 12 minuten. Dus als je nou mag kiezen dus 20 minuten in de kou en alsnog 3 minuten later in amsterdam zijn...quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar wacht.
[..]
Twee keer via Lelystad IC, twee keer via Amersfoort... Die vijfde en zesde verbinding heb je dus geen fuck aan?Stoptreintje de gehele route?
Hierarchisch kan ik me een voorstelling van maken, maar oersaai in welk opzicht?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mazars
Ik heb niets met accountantskantoren. Veel te hierarchisch en oersaai over het algemeen.
Succes!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, nog even kleine dingetjes doornemen voor het tentamen van vanmiddag.
Dat je je enorm specialiseert. Ik ben meer een soort vliegende keep.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hierarchisch kan ik me een voorstelling van maken, maar oersaai in welk opzicht?
Helemaal niks, maar is het zo?quote:
Was inderdaad goed te doen! Moet gek lopen wil ik deze niet gehaald hebbenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:48 schreef Joosie200 het volgende:
En handels a is ook weer achter de rug inmiddels. Tot zover mijn tentamenweek, tijd voor wederom SOG-genEn ik vond hem boven verwachting goed te doen
Het zegt verder niets maar het is wel leuk inderdaad. Ik ga hem ook zeker opvragen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:06 schreef Boterbartje het volgende:
Actaeon, als ik goed m'n best doe krijg ik toch wel m'n P?
Lijkt me wel leuk voor boven m'n bed naast m'n zwemdiploma
Daarom..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het zegt verder niets maar het is wel leuk inderdaad. Ik ga hem ook zeker opvragen.
Gefaald?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:05 schreef Tchock het volgende:
Het allerkutste aan een tentamen falen is dat je voor niets twee dagen in een soort stress-roes leeft.
Oei, zonde man!quote:
Eerst eens naar huis en eten, op een boterham vanochtend na nog niets gegeten vandaag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oei, zonde man!
Volgende keer beter, nu maar een pilsje?
Volgens het antwoord is er dan sprake van feitelijke levering.quote:Restaurant A verkoopt aan Restaurant B zijn terrasstoelen, maar wil die de zomer nog gebruiken. Daarom spreken ze af dat betaling en levering eind augustus plaatsvindt
Volgens het antwoord was er nog geen eigendomsoverdracht geweest tussen A-B omdat er niet aan de leveringsvoorwaarde is voldaan.quote:A verkoopt aan B een stripboek en ze spreken af dat betaling en levering over twee weken zal plaatsvinden. C biedt in de tussentijd meer op het tijdschrift en A verkoopt hem aan C.
Jazeker. Als je binnen 1 jaar je P haalt is het zelfs met een feestelijke officiële uitreiking.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:06 schreef Boterbartje het volgende:
Actaeon, als ik goed m'n best doe krijg ik toch wel m'n P?
Lijkt me wel leuk voor boven m'n bed naast m'n zwemdiploma
Heuh!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jazeker. Als je binnen 1 jaar je P haalt is het zelfs met een feestelijke officiële uitreiking.
Uitreiking heet zoietsquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heuh!
Nouja aangezien ik hem binnen 1 jaar moet halen gaan we ook voor die feestelijk officiele zooi dan!
Zou het niet handiger zijn om in de eerste opdracht gewoon cp te leveren?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:20 schreef Paxcon het volgende:
Hoe kun je trouwens weten of er wel of niet aan de leveringsvereiste voor overdracht van 3:84 BW is voldaan.
In de ene opgave staat namelijk dit:
[..]
Volgens het antwoord is er dan sprake van feitelijke levering.
In een andere opgave staat:
[..]
Volgens het antwoord was er nog geen eigendomsoverdracht geweest tussen A-B omdat er niet aan de leveringsvoorwaarde is voldaan.
Ja lijkt mij ook, maarja. Ik denk dat het hem zit in dat de overdrachtsovereenkomst op dat moment bij die restaurants OOK nog niet tot stand is gekomen, maar pas tot stand komt in augustus. Dit is dan denk ik ook het geval bij die stripboekverkoper: de overdrachtsovereenkomst komt pas tot stand na die twee weken middels feitelijke levering, maar dat gaat nu niet op omdat hij aan iemand anders verkocht is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uitreiking heet zoiets
[..]
Zou het niet handiger zijn om in de eerste opdracht gewoon cp te leveren?
Wat is nou je vraag?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Boterbartje het volgende:
trouwens; als er een aanbod is als in iets in een webwinkel en je besteld dat.. maar achteraf krijg je mailtje dat de prijs niet goed was en je hem kan kopen voor bedrag x
Je had het wel kunnen weten wat algemeen bekend dat product x ongeveer 700 euro kost en hij stond er voor 100 op maar de overeenkomst komt wel tot stand toch maar achteraf vernietigbaar?
want zodra je besteld dan aanvaard je toch gewoon dat aanbod?
Nou kun je wel zo gaan doen maar reageer dan lekker nietquote:
Je beantwoordt in je eigen vraag al dat het vernietigbaar zou zijn!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nou kun je wel zo gaan doen maar reageer dan lekker niet
Is toch duidelijk dat de vraag is over en nou wel of geen overeenkomst ontstaat in dit geval? of moet ik voortaan een duidelijke vraag onderaan willen zetten inclusief vraagteken?
Hij komt niet eens tot standquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je beantwoordt in je eigen vraag al dat het vernietigbaar zou zijn!
Ja maar iedereen probeert mij te vertellen dat er in dit geval geen overeenkomst ontstaat volgens het verhaal van geen wil wat Joosie ook zegt.. maar ik zeg; wel overeenkomst maar vernietigbaar. En nu stond er in de vraag dus: is hier een overeenkomst ontstaan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je beantwoord in je eigen vraag al dat het vernietigbaar zou zijn!
Hoe vernietig je een rechtshandeling die er niet is?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je beantwoordt in je eigen vraag al dat het vernietigbaar zou zijn!
Waarom denk jij dat er wel een overeenkomst is dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar iedereen probeert mij te vertellen dat er in dit geval geen overeenkomst ontstaat volgens het verhaal van geen wil wat Joosie ook zegt.. maar ik zeg; wel overeenkomst maar vernietigbaar. En nu stond er in de vraag dus: is hier een overeenkomst ontstaan?
Dus daarom zeg ik dat de rest het fout heeftmaar ff checken hier bij jullie deskundigheid natuurlijk
waarom niet?quote:
zie post hierboven?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat er wel een overeenkomst is dan?
Precies wat Joosie al zei, alleen dan in minder woorden:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
waarom niet?
Hij besteld toch en daarmee aanvaard hij het aanbod? de overeenkomst komt op dat moment tot stand?
de dag na de bestelling blijkt de prijs verkeerd te zijn (en volgens mij kon hij dat ook wel weten maar dat maakt neit uit). De overeenkomst komt dan toch wel tot stand? maar vernietigbaar?
Verschil is? want ik dacht dat de overeenkomst wel tot stand kwam door de bestelling maar achteraf vernietigbaar wasquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Precies wat Joosie al zei, alleen dan in minder woorden:
Bij verkoper is er sprake van wilsontbreken. Het was namelijk niet zijn bedoeling dat product voor 100 euro aan te bieden. Er zou een overeenkomst tot stand kunnen komen als jij er te goeder trouw van uit mocht gaan dat de prijs klopte, maar je weet zelf dat dit een fout moest zijn.
Mocht er sprake zijn van een wilsgebrek komt een overeenkomst wel tot stand, maar is deze later vernietigbaar.
Als een met de verklaring overeenstemmende wil ontbreekt en geen beroep op 3:35 mogelijk is is de rechtshandeling nietig in beginsel. Dus geen overeenkomst. Naar mijn mening.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
waarom niet?
Hij besteld toch en daarmee aanvaard hij het aanbod? de overeenkomst komt op dat moment tot stand?
de dag na de bestelling blijkt de prijs verkeerd te zijn (en volgens mij kon hij dat ook wel weten maar dat maakt neit uit). De overeenkomst komt dan toch wel tot stand? maar vernietigbaar?
Wilsontbreken=geen wil op het rechtsgevolg.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Verschil is? want ik dacht dat de overeenkomst wel tot stand kwam door de bestelling maar achteraf vernietigbaar was
Bij wilsgebrek is de wil er wel, maar is deze gebrekkig tot stand gekomen (denk aan bijvoorbeeld bedreiging of dwaling. Persoon wordt met pistool bedreigd --> wel degelijk zijn wil om geld af te staan, maar deze wil is gebrekkig tot stand gekomen. Voor dwaling geldt bijvoorbeeld dat verkoper over een essentiele eigenschap van een product een verkeerde inlichting geeft, terwijl dit voor de koper van groot belang was. Dan had hij op dat moment wel degelijk de wil om het product te komen, maar door de verkeerde inlichting is deze gebrekkig tot stand gekomen want anders had koper het nooit gekocht).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Verschil is? want ik dacht dat de overeenkomst wel tot stand kwam door de bestelling maar achteraf vernietigbaar was
nee.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:39 schreef Actaeon het volgende:
Dus ik denk dat je mede studenten het wel degelijk goed opgelost hebben.
Heb je het arrest Bunde/Erckens gehad? Is vrij maatgevend voor de vraag of er een overeenkomst tot stand is gekomen.
Dat is toch die over in welke mate de belasting vergoed wordt o.i.d.?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:39 schreef Actaeon het volgende:
Dus ik denk dat je mede studenten het wel degelijk goed opgelost hebben.
Heb je het arrest Bunde/Erckens gehad? Is vrij maatgevend voor de vraag of er een overeenkomst tot stand is gekomen.
In gegeven omstandigheden is dat wel èrg moeilijk te veronderstellen denk ikquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
nee.
maar mede studenten hebben het ook weer anders gedaan, niet zoals jullie zeggen
en dan zonder wetsartikelen etc. volgens mij staat er bij mij dat hij er vanuit kon gaan dat de prijs goed was ofzo. weet ook niet meer precies
Ja. Pp. gaven ieder een andere betekenis aan de term 'belastingschade' dacht ik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is toch die over in welke mate de belasting vergoed wordt o.i.d.?
Het leven is geen krentenbol.. ik ga dan wel weer iets doen van m'n eigen niveau; talkshow van brit en ymke op rtl5quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In gegeven omstandigheden is dat wel èrg moeilijk te veronderstellen denk ikmaar ik denk dat je hoe dan ook wel moet concluderen dat er nooit een overeenkomst is geweest. En dan is er dus ook niets vernietigbaar.
[..]
Ja. Pp. gaven ieder een andere betekenis aan de term 'belastingschade' dacht ik.
Zoals ik nog erbij schreef net moet je erop toezien dat je echt bij het begin begintquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het leven is geen krentenbol.. ik ga dan wel weer iets doen van m'n eigen niveau; talkshow van brit en ymke op rtl5
maar wellicht krijg ik nog punten voor een leuke uitwerking ofzo, wie weetquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zoals ik nog erbij schreef net moet je erop toezien dat je echt bij het begin begint
Daar zou ik geen geld op in zettenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
maar wellicht krijg ik nog punten voor een leuke uitwerking ofzo, wie weet
ik zeg blaauboer berlips maar meer niet, want ik ga toch weer iets dom zeggen en m'n bier is opquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:48 schreef Paxcon het volgende:
Oh ik wil trouwens nog even iets checken, want volgens mij vertelde die werkgroepdocent van ons onzin:
Het ging over erfdienstbaarheid. Persoon A had mondeling met persoon B afgesproken dat zolang B er woonde, B gebruik mocht maken van een pad op het perceel van A. Toen A echter verhuisde kwam C er wonen, en deze wilde dat niet toestaan.
Die docent zei toen dat B dat toch kon vorderen omdat er een afspraak tussen A en B was, maar dat is toch onzin?
Als een soort kwalitatieve verplichting bedoel je? Maar die moeten òok ingeschreven worden in de register en bij not. akte worden opgemaakt. Of een erfdienstbaarheid door verjaring? Maar dat lijkt me wel erg exotisch voor een 1e jaars werkgroepquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:48 schreef Paxcon het volgende:
Oh ik wil trouwens nog even iets checken, want volgens mij vertelde die werkgroepdocent van ons onzin:
Het ging over erfdienstbaarheid. Persoon A had mondeling met persoon B afgesproken dat zolang B er woonde, B gebruik mocht maken van een pad op het perceel van A. Toen A echter verhuisde kwam C er wonen, en deze wilde dat niet toestaan.
Die docent zei toen dat B dat toch kon vorderen omdat er een afspraak tussen A en B was, maar dat is toch onzin?
Dank dank. 1 kneuzige gokvraag, 2 domme fout en 1 keertje fout gegokt waar ik het echt niet wist. Prima resultaat, nou hopen dat ik op de open vragen een beetje scoor, wil hier wel een 8 voor noterenquote:
Zou wel mooi staan jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dank dank. 1 kneuzige gokvraag, 2 domme fout en 1 keertje fout gegokt waar ik het echt niet wist. Prima resultaat, nou hopen dat ik op de open vragen een beetje scoor, wil hier wel een 8 voor noteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |