abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118313785
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Zwart betalen is voor de opdrachtgever geen enkel probleem. Mag zelfs. Degene die betaald krijgt echter is dan gewoon verplicht zelf zijn belastingen te betalen.

Opdrachtgever van TS staat ergens wel heel sterk.
TS: jij biedt aan om tegen betaling iets uit te voeren. Jij weigert dit.
Of je nu wel of niet betaald bent ontslaat je niet van de plicht het werk uit te voeren (hoe is de afspraak mbt betaling gemaakt? Tijdens of na het opleveren etc).
Loonbelasting? Btw?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:20:35 #202
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_118313810
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Loonbelasting? Btw?
Dit ligt allemaal bij diegene die betaald wordt.
Heb zelf een tijd lang alles zelf ontvangen en afgedragen. De belastingdienst maakt zich niet heel druk om bedrijven die zwart uitbetalen. Verantwoording van belasting ligt bij de werknemer, niet werkgever (behalve als het bedrijf dit zegt te doen, dan is het weer een ander verhaal).
pi_118314403
Weet de uiteindelijke eigenaar wel dat jij maar 550 euro krijgt? Als hij dat niet weet zou ik dit nog wel laten weten. Desnoods als je klaar bent in een mailtje dat je per ongeluk naar de eigenaar van de webshop mailed ipv die designgast.

550 euro betalen en dan moeilijk doen :r Dan ben je wel een echte klootzak.
pi_118318105
Al die juridische fokkers hier in het topic met hun gewichtige taal :')

Kom op zeg, we hebben het hier over een amateuristisch 'bedrijf' dat even snel een webshop in elkaar gezet wil hebben voor veel te weinig geld. Het is geen bol.com of wehkamp.nl

En we hebben verder een student/beunhaas die niet in staat blijkt een webshop te maken binnen afzienbare tijd (wat volkomen logisch is).

Conclusie, de opdrachtgever moet z'n grote muil houden en niet lopen te zeiken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_118318161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Al die juridische fokkers hier in het topic met hun gewichtige taal :')

Kom op zeg, we hebben het hier over een amateuristisch 'bedrijf' dat even snel een webshop in elkaar gezet wil hebben voor veel te weinig geld. Het is geen bol.com of wehkamp.nl

En we hebben verder een student/beunhaas die niet in staat blijkt een webshop te maken binnen afzienbare tijd (wat volkomen logisch is).

Conclusie, de opdrachtgever moet z'n grote muil houden en niet lopen te zeiken.
'
Gaan we weer. Op het moment dat TS dadelijk een rechtzaak aan zijn broek heeft piept hij wel anders.
pi_118318261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

'
Gaan we weer. Op het moment dat TS dadelijk een rechtzaak aan zijn broek heeft piept hij wel anders.
De rechter maakt hier gehakt van, TS heeft niks te vrezen. Maar goed, er gaat echt geen rechtszaak komen, compleet lachwekkend dit.
٩๏̯͡๏)۶
pi_118318303
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:41 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

De rechter maakt hier gehakt van, TS heeft niks te vrezen. Maar goed, er gaat echt geen rechtszaak komen, compleet lachwekkend dit.
En dat baseer je waarop?

Streetsmarts?
pi_118318322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:41 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En jij met je straatwijsheid weet dit ofzo?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:44:40 #209
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118318340
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:10 schreef Scorpie het volgende:
Je onderbouwt het niet.
Ik was net terug van een late afspraak met een klant en was lekker op de bank gaan liggen. Voor de TV :@

Alles is wel zo'n beetje gezegd. Als je het wetboek erlangs wilt houden en veronderstelt dat de afspraak tussen TS en de opdrachtgever klip en klaar was, dan kun je hier ongetwijfeld in theorie hier een heel simpele zaak in zien. Met schuld voor de TS, stevige schade en een schadevergoeding voor de opdrachtgever. Daar kan ik het niet anders dan mee eens zijn.

Maar de zaak rammelt aan alle kanten. En dat zien jullie ook echt wel, maar het is leuk om een beetje te peuren en te vereenvoudigen. Maar de opdrachtgever gaat echt vastlopen in de afgesproken functionaliteiten. Want daar is wel degelijk onduidelijkheid over (althans, dat schrijft TS).

Dus volgens mij zit TS helemaal safe als hij ervoor zorgt dat er 'iets van een webshop' is en dat de betaling werkt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:46:35 #210
33954 ElisaB
pi_118318389
Ow ja... en zet daartegenover een vergoeding van ¤ 550, dan wordt het verdomd moeilijk om geloofwaardig te bepleiten dat er toch echt was afgesproken dat het een state of the art webshop zou worden met dito functionaliteiten.
pi_118318432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:46 schreef ElisaB het volgende:
Ow ja... en zet daartegenover een vergoeding van ¤ 550, dan wordt het verdomd moeilijk om geloofwaardig te bepleiten dat er toch echt was afgesproken dat het een state of the art webshop zou worden met dito functionaliteiten.
Artikel 217
1Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.

Wat je er dan verder omheen bakt doet niks af dat er gewoon een contract is ! Jezus, zou iedereen die absoluut geen idee heeft hoe deze materie werkt gewoon lekkere naar onz kunnen gaan?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:51:21 #212
33954 ElisaB
pi_118318502
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:48 schreef Yreal het volgende:
Artikel 217

Wat je er dan verder omheen bakt doet niks af dat er gewoon een contract is ! Jezus, zou iedereen die absoluut geen idee heeft hoe deze materie werkt gewoon lekkere naar onz kunnen gaan?
En jij kan niet lezen. Dus ONZ gaat niet helpen. Nijntje kleurboek dan maar?
pi_118318509
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

En dat baseer je waarop?

Streetsmarts?
Ik ben geen jurist nee, dus noem het streetsmart.

Mijn punt is: we hebben het hier over een opdrachtgever (misschien wel de plaatselijke groenteboer) die even voor een dubbeltje op de eerste rang een webshop in elkaar geflanst wil hebben.
Dit blijkt niet te lukken door de 2e jaars student in kwestie, die heeft de opdracht onderschat.

Je denkt toch niet werkelijk dat hier een rechtszaak van komt? Totaal lachwekkend.

Je weet toch hoe dit soort dingen gaan, de lokale ondernemer wil ook met z'n tijd mee gaan, liever niet te veel investeren, maar er moet een website komen.
Nou de ene beunhaas maakt een website en een tijdje later wil meneer eigenlijk ook wel een shop.
Maar ja liever geen geld investeren he, dus via via komt hij bij een naieve student uit die wel even voor een habbekrats de opdracht wil uitvoeren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_118318548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:51 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist nee, dus noem het streetsmart.

Mijn punt is: we hebben het hier over een opdrachtgever (misschien wel de plaatselijke groenteboer) die even voor een dubbeltje op de eerste rang een webshop in elkaar geflanst wil hebben.
Dit blijkt niet te lukken door de 2e jaars student in kwestie, die heeft de opdracht onderschat.

Je denkt toch niet werkelijk dat hier een rechtszaak van komt? Totaal lachwekkend.

Je weet toch hoe dit soort dingen gaan, de lokale ondernemer wil ook met z'n tijd mee gaan, liever niet te veel investeren, maar er moet een website komen.
Nou de ene beunhaas maakt een website en een tijdje later wil meneer eigenlijk ook wel een shop.
Maar ja liever geen geld investeren he, dus via via komt hij bij een naieve student uit die wel even voor een habbekrats de opdracht wil uitvoeren.
Als de opdrachtgever er werk van maakt is TS waarschijnlijk gewoon het haasje.

De rechter is ongevoelig voor "ja maar ik ben een onwetende student"
pi_118318583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Artikel 217

Redelijkheid en billijkheid dan?
Sorry dat ik het zeg, maar ben jijzelf niet pas 10 weken met rechten begonnen?
pi_118318588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan vraagt de rechter naar een duidelijk opdracht omschrijvnig van de opdrachtgever en blijkt dat deze ook niet bestaat. :D
pi_118318660
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Misschien iets voor de rijdende rechter ja, zelfs die zal de opdrachtgever uitlachen
٩๏̯͡๏)۶
pi_118318672
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:55 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Redelijkheid en billijkheid dan?
Sorry dat ik het zeg, maar ben jijzelf niet pas 10 weken met rechten begonnen?
Wat redelijkheid en billijkheid wat?

En nee, niet echt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan vraagt de rechter naar een duidelijk opdracht omschrijvnig van de opdrachtgever en blijkt dat deze ook niet bestaat. :D
maak een webshop in een week voor 550 euro.
pi_118318703
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Misschien iets voor de rijdende rechter ja, zelfs die zal de opdrachtgever uitlachen
Elke euro die de webshop verdiende, verminderd met normale ondernemersrisico kan op ts verhaalt worden.
pi_118318727
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:59 schreef Yreal het volgende:

maak een webshop in een week voor 550 euro.
Nou die had hij gemaakt alleen om daarna nog met extra features aan te komen dat stond nergens in die opdracht.
pi_118318740
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat redelijkheid en billijkheid wat?
De opdrachtgever had redelijkerwijs niet kunnen vermoeden dat er een site voor 550 zou komen. Een claim wordt dus van tafel geweest.
klik
bizar dat een rechtenstudent hier nog nooit van gehoord heeft.
pi_118318793
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:02 schreef ejfaar het volgende:

[..]

De opdrachtgever had redelijkerwijs niet kunnen vermoeden dat er een site voor 550 zou komen. Een claim wordt dus van tafel geweest.
klik
bizar dat een rechtenstudent hier nog nooit van gehoord heeft.
Het criteria voor 6:248 is compleet onaanvaardbaar. Dan praten we over dingen als Expres dingen kapot maken als je aansprakelijkheid hebt uitgesloten. Als TS zegt, tuurlijk kan, en daarna een niet werkende site aflevert is er dus geen spraken van "kan niet"

Naar nederlands recht kan de prijs van een opdracht eigenlijk niet door de rechter worden getoetst.
pi_118318806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Elke euro die de webshop verdiende, verminderd met normale ondernemersrisico kan op ts verhaalt worden.
Haha het wordt steeds mooier, alsof er überhaupt ooit een Euro verdiend is met de oude webshop voorheen. We hebben het over een opdrachtgever die geen flauw benul heeft hoe het werkt op internet.
٩๏̯͡๏)۶
pi_118318835
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het criteria voor 6:248 is compleet onaanvaardbaar. Dan praten we over dingen als Expres dingen kapot maken als je aansprakelijkheid hebt uitgesloten. Als TS zegt, tuurlijk kan, en daarna een niet werkende site aflevert is er dus geen spraken van "kan niet"

Naar nederlands recht kan de prijs van een opdracht eigenlijk niet door de rechter worden getoetst.
Dude, lees nog eens door.
pi_118318855
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:06 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dude, lees nog eens door.
ik weet hoe 6:248 werkt. 550 voor een website is absoluut niet compleet onaanvaardbaar. Waar wil je het nou precies op gooien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')