abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118302571
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ach welnee joh. TS heeft dan al lang en breed een advocaat en dan wordt er gewoon een deal gemaakt.
en wat voor deal zou dat moeten zijn dan?

quote:
Wie zit er nou te wachten op de honoraria van advocaten?? TS? TS niet. Die website-vent? Nou, die ook niet, als ie voor ¤ 550,= voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

Het klinkt heel interessant hoor allemaal, maar een rechtszaak.... :')
Je denkt er net zo makkelijk over als TS, maar als de schade in de papieren loopt, reken er maar op dat er dan vlotjes een puntige dagvaarding volgt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:53:08 #177
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118302898
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:47 schreef Argento het volgende:

[..]

en wat voor deal zou dat moeten zijn dan?

[..]

Je denkt er net zo makkelijk over als TS, maar als de schade in de papieren loopt, reken er maar op dat er dan vlotjes een puntige dagvaarding volgt.
Schade in de papieren... blaas het niet zo op. TS moest onder druk een nieuwe website in elkaar zetten, zonder daarvoor de benodigde kennis in huis hebbend (want: hele verkeerde inschatting qua benodigde tijd). Voor ¤ 550,=.

Komt dit op jou professioneel over? Op mij niet. Van beide kanten niet. Maar je verwacht wel dat er een rechtszaak van komt. In wiens belang? Ze hebben geen cent te makken. Je hebt het niet over Philips of Microsoft, je hebt het over twee goedbedoelende amateurs die de hele mik verkeerd inschatten.

Nogmaals: het klinkt zo bere-interessant allemaal, die termen. Maar als puntje bij paaltje komt, bindt bijna iedereen in. Want: te duur, te langlopend, of er is allang geschikt.
pi_118303204
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Schade in de papieren... blaas het niet zo op. TS moest onder druk een nieuwe website in elkaar zetten, zonder daarvoor de benodigde kennis in huis hebbend (want: hele verkeerde inschatting qua benodigde tijd). Voor ¤ 550,=.

Komt dit op jou professioneel over? Op mij niet. Van beide kanten niet. Maar je verwacht wel dat er een rechtszaak van komt. In wiens belang? Ze hebben geen cent te makken. Je hebt het niet over Philips of Microsoft, je hebt het over twee goedbedoelende amateurs die de hele mik verkeerd inschatten.

Nogmaals: het klinkt zo bere-interessant allemaal, die termen. Maar als puntje bij paaltje komt, bindt bijna iedereen in. Want: te duur, te langlopend, of er is allang geschikt.
Je moet tegenwoordig Philips of Microsoft zijn om een rechtszaak aan te spannen?

Overigens weet ik niet wat de omvang van de schade is of zal zijn. Ik zeg alleen maar dat als er forse schade wordt geleden en TS geeft geen thuis, dan zie ik niet in waarom er géén rechtszaak van zou komen. Hoezo 'te duur'? Wat kost het nou helemaal om zon dagvaarding te maken en uit te reiken? En hoezo 'te langlopend'? Waarom zou dit een slepende kwestie moeten zijn?

En nogmaals, wat versta jij onder een schikking? Ik versta daaronder dat TS in ieder geval een gedeelte van de schade betaalt. Zie jij TS dat doen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_118303430
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:57 schreef Argento het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig Philips of Microsoft zijn om een rechtszaak aan te spannen?

Overigens weet ik niet wat de omvang van de schade is of zal zijn. Ik zeg alleen maar dat als er forse schade wordt geleden en TS geeft geen thuis, dan zie ik niet in waarom er géén rechtszaak van zou komen. Hoezo 'te duur'? Wat kost het nou helemaal om zon dagvaarding te maken en uit te reiken? En hoezo 'te langlopend'? Waarom zou dit een slepende kwestie moeten zijn?

En nogmaals, wat versta jij onder een schikking? Ik versta daaronder dat TS in ieder geval een gedeelte van de schade betaalt. Zie jij TS dat doen?
inderdaad
het is juist erg aannemelijk dat er schade is want klanten kunnen nu niets kopen
en ze hebben die webwinkel normaal natuurlijk niet voor de mooi

advocaat is niet eens verplicht in een privaatrecht zaak (zo ver ik weet) en het word waarschijnlijk een kort geding dus slepend word het ook niet bepaald
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:04:57 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118303692
quote:

[..]

TS heeft volgens mij al aangeboden die hele 550 euro te laten voor wat ie is. Verder kan een rechtszaak nogal wat tijd in beslag nemen. En een hele hoop geld voor de eiser én gedaagde. En een heleboel rompslomp.

9 Van de 10 keer is het intimidatie. Pure intimidatie. Omdat elke Lou Loenen z'n zin wil en hoog van de toren kan blazen. Hoe vaak ik het hier niet voorbij zie komen: 'dan ga ik jurridisse stapen onderneemen!'.
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:06:00 #181
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118303763
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad
het is juist erg aannemelijk dat er schade is want klanten kunnen nu niets kopen
en ze hebben die webwinkel normaal natuurlijk niet voor de mooi

advocaat is niet eens verplicht in een privaatrecht zaak (zo ver ik weet) en het word waarschijnlijk een kort geding dus slepend word het ook niet bepaald
Gezien de werkwijze van de webwinkel-klant kan die website niet veel zijn. En gezien de tijd die TS zelf inschatte, óók niet.
pi_118303857
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Gezien de werkwijze van de webwinkel-klant kan die website niet veel zijn. En gezien de tijd die TS zelf inschatte, óók niet.
Irrelevant.
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:08:34 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118303983
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Irrelevant.
Heeft toch met inkomensderving te maken? Een simpele site voor een simpel zaakje met vijf artikelen is minder erg dan een site met 10.000 artikelen.
pi_118304076
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Heeft toch met inkomensderving te maken? Een simpele site voor een simpel zaakje met vijf artikelen is minder erg dan een site met 10.000 artikelen.
Aanname dat eiser voor inkomstenderving gaat, misschien gaan ze wel voor naleving van het contract hè. Contractbreuk enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2012 22:09:59 ]
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:10:43 #185
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118304141
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Aanname dat eiser voor inkomstenderving gaat, misschien gaan ze wel voor naleving van het contract hè. Contractbreuk enzo.
Was er een contract?
pi_118304497
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Was er een contract?
Heb je de OP wel gelezen?
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:17:04 #187
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118304585
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen?
Dit las ik:
quote:
Er staat praktisch niks zwart op wit, ook heb ik nog geen cent betaald gekregen.
pi_118304775
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit las ik:

[..]

TS heeft een mondelinge bindende overeenkomst bekrachtigt met meerdere email conversaties en ondersteund door getuigen waarin de deadline gesteld wordt. Dit staat nagenoeg gelijk aan een contract. Je redenatie ontgaat me dan ook volledig.Wil je het gooien ophet ontbreken van een contract?
pi_118304958
quote:

[..]

Als ik het goed begrepen heb draait de oude site niet meer (zo als het op me over komt al een tijdje niet zelfs?) en is er nu dus geen winkel. Maakt dat het niet wat lastig om aan te tonen dat er daadwerkelijk schade geleden is?
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:23:06 #190
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118304977
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

TS heeft een mondelinge bindende overeenkomst bekrachtigt met meerdere email conversaties en ondersteund door getuigen waarin de deadline gesteld wordt. Dit staat nagenoeg gelijk aan een contract. Je redenatie ontgaat me dan ook volledig.Wil je het gooien ophet ontbreken van een contract?
Al zat Beatrix erbij.

Op mij komende beide partijen (zó ze nog een conflict hebben, TS, mogen we een update?) amateuristisch over en de ene begint te dreigen met een rechtszaak omdat de website niet kan draaien.

Als ie écht had moeten draaien, hadden ze geen 20-jarige student met tentamens ingehuurd. Op mij komt het over als: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dus zó belangrijk lijkt mij die hele website al niet!
pi_118305062
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Al zat Beatrix erbij.

Op mij komende beide partijen (zó ze nog een conflict hebben, TS, mogen we een update?) amateuristisch over en de ene begint te dreigen met een rechtszaak omdat de website niet kan draaien.

Als ie écht had moeten draaien, hadden ze geen 20-jarige student met tentamens ingehuurd. Op mij komt het over als: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dus zó belangrijk lijkt mij die hele website al niet!
Wederom boordevol aannames, meningen en weinig feiten. Leuk, maar zo redeneert een rechter niet.
pi_118305138
Even een open vraag: zijn privaatrecht-rechtzaken openbaar?
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:25:53 #193
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118305147
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wederom boordevol aannames, meningen en weinig feiten. Leuk, maar zo redeneert een rechter niet.
Daar kómen ze niet eens. Als ze tegen 'm oplopen herkennen ze 'm niet eens.

Wedden? :s)
pi_118305282
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Was er een contract?
ja
pi_118305601
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat mag de andere partij aantonen die eist :P
Of gaat dit over aannemelijkheid?

Als er gezegd wordt dat ze willen dat je het ''probeert'' lijkt het mij duidelijk overigens dat er niet overeengekomen is dat het eindproduct moet werken binnen de deadline, slechts dat het geprobeerd is om het te laten werken.
Dit gaat over het verschil tussen een inspanningsverplichting en een resultaatsverplichting. Met andere woorden, de aard van de verbintenis. En dat lijkt me toch meer te neigen naar een resultaatsverplichting. De opdracht is er immers op gericht om voor een bepaalde datum een werkende webshop te hebben en die opdracht heeft TS aangenomen. Of hij daarbij een voorbehoud heeft gemaakt, weet ik niet. Het is in ieder geval niet waarschijnlijk dat de wederpartij een dergelijk voorbehoud heeft geaccepteerd. Dat blijkt wel uit het feit dat nu sprake is van een conflict.
pi_118311084
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want jij weet al dat TS deze inkomsten niet opgeeft bij z'n aangifte over 2012?
Doe mij ook zo'n glazen bol.
de rechter toetst niet of het zwart werk is of niet..maakt voor de uitspraak ook niks uit
pi_118311440
de vraag is of je direct in verzuim bent of niet.
als je in direct verzuim bent kunnen ze een schade vergoeding eisen of/en nakoming

zo niet moetten ze eerst nakoming moeten eisen, binnen een redelijke termijn..
pi_118311843
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:25 schreef Shodan het volgende:
Even een open vraag: zijn privaatrecht-rechtzaken openbaar?
ja
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Al zat Beatrix erbij.

een contract is in de juridische zin niks anders dat A wat voor B doet en B daarvoor A betaalt. Vorm maakt niet uit.
pi_118312373
Slinger gewoon alsnog magento oid aan en maak je opdrachtgever blij :-)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:56:54 #200
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_118313212
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Aangezien het hier om zwart werk gaat, lijken beide partijen me niet erg sterk te staan.
Zwart betalen is voor de opdrachtgever geen enkel probleem. Mag zelfs. Degene die betaald krijgt echter is dan gewoon verplicht zelf zijn belastingen te betalen.

Opdrachtgever van TS staat ergens wel heel sterk.
TS: jij biedt aan om tegen betaling iets uit te voeren. Jij weigert dit.
Of je nu wel of niet betaald bent ontslaat je niet van de plicht het werk uit te voeren (hoe is de afspraak mbt betaling gemaakt? Tijdens of na het opleveren etc).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')