abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117510670
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

http://forum.fok.nl/topicchain/prev/1861121

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
pi_117510681
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:02 schreef Thrilled het volgende:
"Your message has been sent"

En daar gaat mijn bezwaarschrift op het salarisvoorstel.. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het een grote fout is, aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze mij zo goedkoop en voordelig mogelijk naar binnen willen trekken :')
pi_117511758
Even een korte en waarschijnlijk domme vraag, maar ik twijfel toch. Ik ben bezig met mn cv. Op dit moment studeer ik nog, maar ik heb ook een studiegerelateerd bijbaantje. Zet ik nu mn werkervaring of mn opleiding bovenaan op mn cv?
pi_117512367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:29 schreef fh101 het volgende:
Even een korte en waarschijnlijk domme vraag, maar ik twijfel toch. Ik ben bezig met mn cv. Op dit moment studeer ik nog, maar ik heb ook een studiegerelateerd bijbaantje. Zet ik nu mn werkervaring of mn opleiding bovenaan op mn cv?
Omdat je starter bent lijkt het mij logischer om met je opleiding te beginnen, maar heel veel uitmaken zal het niet.
pi_117512382
Vandaag goed gesprek gehad bij een leuk bedrijf. Donderdag word ik gebeld of ik voor een 2e gesprek in aanmerking kom. Ik ben dus benieuwd.
pi_117512412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:50 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Omdat je starter bent lijkt het mij logischer om met je opleiding te beginnen, maar heel veel uitmaken zal het niet.
Merci!
pi_117513676
Ik raak gedemotiveerd van het zoeken naar vacatures. De websites van ongeveer 40 bedrijven in de chemische sector leverde me 1 vacature op, die na nauwkeuriger lezen echt te hoog gegrepen was. :{

Met de kennis van nu was ik niet naar de universiteit gegaan. Nodeloze moeite voor niets. -O-
pi_117514336
Probeer het dan eens in een andere sector.
pi_117516211
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lyolyrc het volgende:
Ik raak gedemotiveerd van het zoeken naar vacatures. De websites van ongeveer 40 bedrijven in de chemische sector leverde me 1 vacature op, die na nauwkeuriger lezen echt te hoog gegrepen was. :{

Met de kennis van nu was ik niet naar de universiteit gegaan. Nodeloze moeite voor niets. -O-
De DSM's, AKZO's en Shell's van deze wereld zijn toch altijd opzoek naar chemici?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117516388
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:34 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

De DSM's, AKZO's en Shell's van deze wereld zijn toch altijd opzoek naar chemici?
Die zaten tussen de ongeveer 40 bedrijven waarvan ik de website heb bezocht, maar daar zat niets van mijn gading tussen. Misschien wel als ik procestechnoloog was geweest, want dan had ik mogelijk al een baan gehad.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:17:02 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117518566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:02 schreef Thrilled het volgende:
Laatste post:

[..]

Als je de baan zou accepteren op basis van dit salaris zou je je doodongelukkig voelen. Ik weet niet of dat het wel waard is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:11 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of dit relevant is voor de functie van medewerker data-entry (of koffiejuffrouw) waar affiniteit met de sector en het eindproduct niet van enig belang is.

Maar dan hang je een lulverhaal op over waarom de energiesector je aanspreekt. Komt daarna de vraag: "en waarom wil je deze functie uitoefenen bij Nuon en niet bij bijvoorbeeld Essent of Eneco?"
(De echte reden is natuurlijk dat Nuon deze vacature heeft openstaan en Essent en Eneco niet.) Wat moet je dan in hemelsnaam zeggen?
Nou.... er is nogal een verschil tussen Nuon, Essent en Eneco. Ik zou ingaan op het verschil in bedrijfscultuur. Want dat verschil is er wel degelijk!

Ook als koffiejuffrouw is er best wat zinnigs te zeggen. Je zou bijvoorbeeld ook op een cateringbaan kunnen solliciteren. Kom je er echt niet meer uit, dan gewoon een opmerking maken over iets opmerkelijks uit de secundaire arbeidsvoorwaarden of uit de bedrijfsvisie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_117523528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je de baan zou accepteren op basis van dit salaris zou je je doodongelukkig voelen. Ik weet niet of dat het wel waard is.

[..]

Nou.... er is nogal een verschil tussen Nuon, Essent en Eneco. Ik zou ingaan op het verschil in bedrijfscultuur. Want dat verschil is er wel degelijk!

Ook als koffiejuffrouw is er best wat zinnigs te zeggen. Je zou bijvoorbeeld ook op een cateringbaan kunnen solliciteren. Kom je er echt niet meer uit, dan gewoon een opmerking maken over iets opmerkelijks uit de secundaire arbeidsvoorwaarden of uit de bedrijfsvisie.
Nou ja, ik kan op internet kijken of er iets staat over bedrijfscultuur, maar elk bedrijf heeft toch ongeveer hetzelfde standaardriedeltje erop staan.
Maar denkt bedrijf X dat het voor mensen die via een uitzendbureau solliciteren op een vacature voor data-entry belangrijk is waarom ze voor hun bedrijf kiezen en niet voor bedrijf Y? Ze weten toch ook wel dat die mensen allang blij zijn als ze werk kunnen krijgen, en evengoed bij bedrijf Y zouden solliciteren als die vacature daar was?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:30:29 #13
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_117526720
Even een quotetje uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Nou op zich goed nieuws, ik ben eerste keus en heb twee salarisvoorstellen aangeboden gekregen.. slechte nieuws is dat ik het idee heb dat dit niet volgens cao is (aan de lage kant), ik geen toereikende km vergoeding krijg waardoor ik er 400 euro op achteruit ga en ik vraagtekens zet bij het verschil tussen de twee salarisvoorstellen.

Voorstel A is netto 47 euro hoger met 24 vrije dagen dan Voorstel B met 37 vrije dagen...

Nu erg in dubio om niet met dit bod akkoord te gaan en in te zetten op een ander bod..
Je zegt dat je geen toereikende km vergoeding krijgt, dan kan wellicht voorstel B toch voordeliger uitkomen: meer vrije dagen betekent minder naar je werk, of hebben ze de km vergoeding per dag x aantal werkdagen per jaar minus vakantiedagen en dat gedeeld door 12 maanden berekend?
klerkje
pi_117528817
Even een update. Nog steeds in de race voor data entry bij Achmea. Een typtest en vergelijkingstest gedaan, beide goed. Nu gaat het uitzendbureau me voorstellen. Dus weer afwachten.
pi_117529226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:30 schreef Spiegelei het volgende:
Even een quotetje uit het vorige topic:

[..]

Je zegt dat je geen toereikende km vergoeding krijgt, dan kan wellicht voorstel B toch voordeliger uitkomen: meer vrije dagen betekent minder naar je werk, of hebben ze de km vergoeding per dag x aantal werkdagen per jaar minus vakantiedagen en dat gedeeld door 12 maanden berekend?
Nee ik krijg 3 euro netto per enkele reis en dat is ongeacht je aantal werkdagen of vrije dagen, met een maximum van 30 euro in de week.
pi_117530045
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:06 schreef Kekaa het volgende:
Even een update. Nog steeds in de race voor data entry bij Achmea. Een typtest en vergelijkingstest gedaan, beide goed. Nu gaat het uitzendbureau me voorstellen. Dus weer afwachten.
Dat is echt een kutbaantje. Verdient geen hol en je wordt ontzettend uitgebuit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:07:24 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117536420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een baan.
pi_117536464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een baan.
Dat wel, maar tegen welke prijs? Van al de aanbiedingen die ik heb gehad waren verzekeraars toch wel de gierigste bedrijven en met de meest debiele eisen. Iets met een dubbeltje en de eerste rang.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:17:30 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117536569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:10 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat wel, maar tegen welke prijs? Van al de aanbiedingen die ik heb gehad waren verzekeraars toch wel de gierigste bedrijven en met de meest debiele eisen. Iets met een dubbeltje en de eerste rang.
In het begin van mijn loopbaan heb ik ook kutbaantjes gehad. Het is niet anders.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:20:04 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117536631
quote:

[..]

Niet iedereen is in de positie om eisen te stellen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_117536708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet iedereen is in de positie om eisen te stellen :).
Dat klopt.
pi_117539312
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lyolyrc het volgende:

welke achtergrond heb jij
pi_117539884
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef agentstarling het volgende:

[..]

welke achtergrond heb jij
Mijn afstudeerproject en externe stage waren organisch chemisch, aangevuld met wat polymeerchemie. Verder heb ik eiwitonderzoek gedaan tijdens een interne stage.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:34:36 #24
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117540171
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:10 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Klopt, ik kreeg laatst ook iets tijdelijks aangeboden via een uitzendbureau bij de VGZ maar de eisen waren idioot en het salaris 4,5 euro per uur onder mijn laatst verdiende salaris. Zo moest ik een maand in training (en mag ik niet verder solliciteren terwijl dat wel mijn doel is wanneer ik een tijdelijke functie aanneem), moest ik 24/7 beschikbaar zijn voor diensten die wisselend waren en mocht ik tot en met januari geen vakantie (of paar dagen vrij) nemen. Die vakantie is niet zo'n ramp maar die paar dagen vrij vond ik wel bezwaarlijk, vooral met kerst.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 12:12:13 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117541371
Misschien moet ik m'n CV "Manus from everything" noemen als ICT generalist. Wellicht levert dat meer succes op :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:10:23 #26
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117543286
Zo, vanmorgen gesprek gehad bij een organisatie 50 km verderop en hoor morgen of een werkperiode daar tot de mogelijkheden behoort. De organisatie vergoedt geen reiskosten, dus ik poog het salarisniveau wat op te krikken.

Ik heb voor nu het volgende scenario voor ogen: voorlopig nog focussen op werk in de armetierige DIV-sector en in 2013 aanvangen met een (HBO)-opleiding, liefst deeltijd.
pi_117543741
Ook eens even gesolliciteerd gewoon een bedrijf binnen gelopen aangegeven wat hun doen mijn vakgebied is en of ze interesse hebben. Reactie ja graag morgen maar eens een bakkie koffie doen 8-)
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117543768
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:10 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, vanmorgen gesprek gehad bij een organisatie 50 km verderop en hoor morgen of een werkperiode daar tot de mogelijkheden behoort. De organisatie vergoedt geen reiskosten, dus ik poog het salarisniveau wat op te krikken.

Ik heb voor nu het volgende scenario voor ogen: voorlopig nog focussen op werk in de armetierige DIV-sector en in 2013 aanvangen met een (HBO)-opleiding, liefst deeltijd.
Dat is dus 500km per week? Hoop dat je minstens ¤250 euro bovenop je gebruikelijke indicatie bent gaan zitten, want die ben je wel kwijt aan benzinekosten per maand.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:31:05 #29
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117543988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Ook eens even gesolliciteerd gewoon een bedrijf binnen gelopen aangegeven wat hun doen mijn vakgebied is en of ze interesse hebben. Reactie ja graag morgen maar eens een bakkie koffie doen 8-)
Cool. Wat voor baan zoek je?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:31:55 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117544016
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Cool.

Ik ga binnenkort het hoofdkantoor van Shell vlak bij mijn huis in Den Haag eens binnenlopen :7.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:37:57 #31
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117544270
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Cool.

Ik ga binnenkort het hoofdkantoor van Shell vlak bij mijn huis in Den Haag eens binnenlopen :7.
Doe je niks groens aan? Voor je het weet neemt de politie je mee.
pi_117544563
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:31 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Cool. Wat voor baan zoek je?
Ben een arbeidsongeschikte Manus van alles met verstand van houtbewerking. Punt is gewoon zit nu een jaar thuis terwijl toch altijd hard gewerkt heb. Via het UWV krijg je de meest achterlijke baantjes aangeboden of je mag op de sociale werkplaats boutjes gaan draaien.

Dus nu loop ik gewoon bedrijven welke gericht zijn op werken met hout binnen en vraag om werk en zoals je ziet werpt dat zijn vruchten af. Heb nu zicht op twee parttime banen waar een de voorkeur van geniet.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Cool.

Weet je een sollicitatiebrief is heel leuk alleen een gesprek direct gericht op de baan werkt wel je moet gewoon wat lef hebben en wat meer voorbereiden en weten waar je over praat. Heb zo altijd al werk gevonden en eigenlijk nog nooit een sollicitatiebrief hoeven schrijven :@
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:46:57 #33
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117544618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is dus 500km per week? Hoop dat je minstens ¤250 euro bovenop je gebruikelijke indicatie bent gaan zitten, want die ben je wel kwijt aan benzinekosten per maand.
In mijn geval dan circa 200 euro aan dieselkosten per maand, maar zat qua indicatie wel 250-300 euro boven mijn 'norm' ja. Ik moet tenslotte wel meer overhouden dan tijdens WW-uitkering :+
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 13:47:25 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117544637
Tja, denk alleen dat je bij Shell niet verder komt dan de receptie. De hedendaagse wereld is geen ambachtsomgeving meer.

Ik denk dat als ik morgen een juwelier binnenloop en vraag of ze nog uurwerkmakers zoeken ik wellicht wel succes heb.
pi_117544850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, denk alleen dat je bij Shell niet verder komt dan de receptie. De hedendaagse wereld is geen ambachtsomgeving meer.

Ik denk dat als ik morgen een juwelier binnenloop en vraag of ze nog uurwerkmakers zoeken ik wellicht wel succes heb.
Scheelt veel als je dus nog wel een oud ambacht kan want daar is steeds meer vraag naar en dat is dus het voordeel wat ik heb. En een nog groter voordeel kan ook daadwerkelijk werk tonen wat van mijn hand afkomt...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 13:53:30 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117544892
Ja dat voordeel heb ik ook. Het nadeel daarentegen is weer dat ik als klokkenmaker net voldoende verdien om een konijn te onderhouden... en das lastig... met 3 kinderen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:57:02 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117545024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:

Het was ook maar een grapje. Weet je hoe zwaar dat bewaakt wordt? Er staan zelfs in het weekend beveiligers voor de deur.
Niet meer actief op Fok!
pi_117545315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja dat voordeel heb ik ook. Het nadeel daarentegen is weer dat ik als klokkenmaker net voldoende verdien om een konijn te onderhouden... en das lastig... met 3 kinderen.
Zit liever ook in de scheepsbouw en heb ook vaste lasten het brengt geld in het laatje dus mij hoor je niet zeuren. Zie dit als een opstapje naar beter werk :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:13:55 #39
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117545658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje. Weet je hoe zwaar dat bewaakt wordt? Er staan zelfs in het weekend beveiligers voor de deur.
Echt? Dat heb ik nog nooit gezien. En ik kom best vaak daar in de buurt.
pi_117546030
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:24 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Mijn afstudeerproject en externe stage waren organisch chemisch, aangevuld met wat polymeerchemie. Verder heb ik eiwitonderzoek gedaan tijdens een interne stage.
valt dit niet onder de 'technische studies'?
pi_117546200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef agentstarling het volgende:

[..]

valt dit niet onder de 'technische studies'?
Ben inderdaad ingenieur. :Y
pi_117546242
Hoe zijn al die mensen die bijbanen hebben bij winkels en horecazaken doorgaans aan dat werk gekomen?

Lang niet alle zaken hebben een site waarop vacatures staan vermeld (alleen enkele grote ketens) en slechts enkele zaken hebben wel eens briefjes voor het raam hangen waarop personeel gezocht wordt.

Is dit gewoon een kwestie van via-via (en moet je dus maar geluk hebben dat je in een bepaald vriendennetwerk zit)? Of zijn die mensen lukraak naar binnen gestapt met de vraag naar werk?
pi_117546383
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:27 schreef Balisto het volgende:
Hoe zijn al die mensen die een bijbaan hebben bij winkels en horecazaken doorgaans aan dat werk gekomen?

Lang niet alle zaken hebben een site waarop vacatures staan vermeld (alleen enkele grote ketens) en slechts enkele zaken hebben wel eens briefjes voor het raam hangen waarop personeel gezocht wordt.

Is dit gewoon een kwestie van via-via (en moet je dus maar geluk hebben dat je in een bepaald vriendennetwerk zit)? Of zijn die mensen lukraak naar binnen gestapt met de vraag naar werk?
Ik zit zelf in de horeca, en ben met dit baantje (hotel) gewoon via de site binnen gekomen. Ze vonden mijn cv zo goed dat ze mij wilde hebben :') Het is wel als bijbaantje maar toch. :)
Maar meestal is het beter als je gewoon naar binnen loopt (bij kleinere zaken dan), zodat ze al zien wie je bent etc.

Bij winkels is het wel vele malen moeilijker als je al wat ouder bent. Ik wil ook graag in de retail werken, maar merk dat het echt super lastig is ;(
pi_117546697
Net reactie van een recruiter:

'ik zie geen match'

Voldoe aan alle kwalificaties (studie, geen ervaring nodig wat ik wel heb en de branche)

belachelijk
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 14:39:16 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117546767
recruiters... schuim der natie.
pi_117546879
Ja ik sta ook echt even met een mond vol tanden..Heb ook gevraagd of hij kort wil toelichten wat hij mist.. Ik heb toch niet voor niets 4 jaar geleerd en gelijk na mijn studie gaan werken om ervaring op te doen
pi_117547292
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
recruiters... schuim der natie.
Exact. Velen onbekwaam om mensen te beoordelen.
pi_117547461
quote:

[..]

Altijd zo lekker recht door zee die Mint_Clansell.

Heb het werk al eens gedaan, dus ik weet wat het is. Vandaar dat ik nog een keer solliciteer.
Het is natuurlijk geen baan waarvoor je gestudeerd moet hebben e.d. , maar het geeft me straks misschien wel een inkomen (en dat is genoeg, geen 4,5 euro, eerder het dubbele), die ik hard nodig heb.
Wel een training inderdaad, en vaste tijden (dus niet 24/7 beschikbaar). Ook de eerste 3 mnd geen vakantie plannen inderdaad, maar dat hoeft ook niet.

Maar als Mint_Clansell het toch zo goed weet.. wie weet kun jij dan wel een hele leuke baan voor mij vinden.
pi_117548221
Die leuke baan moet je toch echt zelf zien te vinden. Heb ik ook moeten doen.
pi_117548463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de horeca, en ben met dit baantje (hotel) gewoon via de site binnen gekomen. Ze vonden mijn cv zo goed dat ze mij wilde hebben :') Het is wel als bijbaantje maar toch. :)
Maar meestal is het beter als je gewoon naar binnen loopt (bij kleinere zaken dan), zodat ze al zien wie je bent etc.

Bij winkels is het wel vele malen moeilijker als je al wat ouder bent. Ik wil ook graag in de retail werken, maar merk dat het echt super lastig is ;(
Als ik ergens binnenloop met de vraag naar werk krijg ik vaak als antwoord: "We zoeken op dit moment geen personeel" of "Wij nemen geen open sollicitaties aan" e.d.
En toch zijn er wel winkels waar ik nieuw personeel zie. Ik vraag me dan af hoe die er binnen zijn komen vallen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 15:41:20 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117549120
Nou, van de 5 ontslagen in de reorganisatie hebben er 3 ondertussen weer werk. Ik begin het nu toch wel een tikkie vervelend te vinden dat ik weinig concreets heb.
pi_117550791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:37 schreef From het volgende:
Net reactie van een recruiter:

'ik zie geen match'

Voldoe aan alle kwalificaties (studie, geen ervaring nodig wat ik wel heb en de branche)

belachelijk
Hij schreef letterlijk 'Ik zie geen match' ?!!!
Kom op zeg....
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:47:47 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_117551621
Ik werk in de horeca en ben wel via-via binnengekomen. "vroegah", in mijn studententijd via m'n moeder (geen idee trouwens hoe zij daar binnengekomen was) en 3 jaar geleden via een klasgenootje van m'n dochter (haar ouders waren eigenaar). Toen deze laatste zaak failliet ging heb ik een mailtje naar een relatie van hun gestuurd met uitleg dat ik weer werk zocht en de vraag of het zinvol was om eens een gesprek aan te gaan..
En daar werk ik nu zo'n 30 uur per week op oproepbasis.

Mocht je als ambulant in de regio Rotterdam aan de slag willen bij een restaurant met zalen moet je maar pm'en.. goede ambulanten kunnen we altijd gebruiken :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:35:58 #54
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117553467
Ik heb me zojuist bedacht dat ik volgende week maar eens naar de Carierebeurs ga in Utrecht. Voor zover ik kan zien is er niet direct een werkgever die aantrekkelijk is (allemaal veel te ver weg) maar een beetje netwerken etc. kan nooit kwaad plus ik heb weer een dagbesteding :P Gaat iemand van jullie daar ook naar toe?
pi_117553784
Na het matige aanbod van gisteren en een bezwaarmail van mijn kant zijn er vandaag weer wat ontwikkelingen..

Ik werd eerst gebeld door een ander uitzendbureau of ik nog werk zocht, daarop vertelde ik dat ik in onderhandeling was met een bedrijf maar in principe nog wel werk zocht, mits de procedure versneld doorlopen kon worden ivm tijdsdruk. Dat was geen probleem zei hij, en toen noemde hij exact hetzelfde bedrijf + functie op waar ik over aan het onderhandelen was :')

Ik moest lachen en vertelde dat ik dus kon concluderen dat het bedrijf niet op mijn voorstel in zou gaan en dus via uitzendbureau's al verder aan het zoeken is zonder dat ik dat weet? Toen was het even stil aan de telefoon en zei hij "Nou ehh het kan ook zo zijn dat het zó goed gaat dat ze twee werkvoorbereiders nodig hebben....?"

Anyway.. gesprek afgerond en verhip, 5 minuten later een mail van het bedrijf waarbij ze gehoor gaven aan mijn verzoek en dus het salaris + km vergoeding hebben verhoogd. Het is nog steeds niet dekkend maar ik zie het restant maar als investering van mijn kant en heb dus het bod geaccepteerd.

De persoon in kwestie was vanmiddag vrij dus heb nog geen bevestiging maar waarschijnlijk kan ik over anderhalve week beginnen :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 17:52:03 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117553940
Mooi :) Gefeliciteerd!

Ik heb een gesprek gescoord. Mooie functie bij een zeer mooie organisatie maar... helaas maar voor 20 uur en de salarisindicatie ligt ook nog eens zo'n 30% onder het ideaal beeld.

Maar goed, het is een indicatie en de organisatie is wel erg prettig. Kan in ieder geval een mooie overbrugging zijn tot ik een fulltime aanstelling vind.
pi_117554725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:46 schreef Thrilled het volgende:
Na het matige aanbod van gisteren en een bezwaarmail van mijn kant zijn er vandaag weer wat ontwikkelingen..

Ik werd eerst gebeld door een ander uitzendbureau of ik nog werk zocht, daarop vertelde ik dat ik in onderhandeling was met een bedrijf maar in principe nog wel werk zocht, mits de procedure versneld doorlopen kon worden ivm tijdsdruk. Dat was geen probleem zei hij, en toen noemde hij exact hetzelfde bedrijf + functie op waar ik over aan het onderhandelen was :')

Ik moest lachen en vertelde dat ik dus kon concluderen dat het bedrijf niet op mijn voorstel in zou gaan en dus via uitzendbureau's al verder aan het zoeken is zonder dat ik dat weet? Toen was het even stil aan de telefoon en zei hij "Nou ehh het kan ook zo zijn dat het zó goed gaat dat ze twee werkvoorbereiders nodig hebben....?"

Anyway.. gesprek afgerond en verhip, 5 minuten later een mail van het bedrijf waarbij ze gehoor gaven aan mijn verzoek en dus het salaris + km vergoeding hebben verhoogd. Het is nog steeds niet dekkend maar ik zie het restant maar als investering van mijn kant en heb dus het bod geaccepteerd.

De persoon in kwestie was vanmiddag vrij dus heb nog geen bevestiging maar waarschijnlijk kan ik over anderhalve week beginnen :D
gefeliciteerd man!!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:38:42 #58
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_117555447
Handig... Ik heb niets gehoord, maar de vacature staat nog op de site. Wellicht hebben ze vertraging o.i.d. en anders ga ik morgen maar even een mailtje sturen. Ik heb de tekst even een beetje aangepast, haha.

Ik zag nog een andere leuke / interessante vacature op die site, maar dat is nog vrij ver en dan moet ik (denk ik) flink te gaan geven qua reiskosten (73,1 km, 46 min). Al ben ik wel aan het twijfelen :')

quote:
De eerste gesprekken: 2 oktober. De tweede gesprekken: 12 oktober. Voor 30 september binnen zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:32:44 #59
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117580114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:38 schreef automatic_ het volgende:
Handig... Ik heb niets gehoord, maar de vacature staat nog op de site. Wellicht hebben ze vertraging o.i.d. en anders ga ik morgen maar even een mailtje sturen. Ik heb de tekst even een beetje aangepast, haha.

Ik zag nog een andere leuke / interessante vacature op die site, maar dat is nog vrij ver en dan moet ik (denk ik) flink te gaan geven qua reiskosten (73,1 km, 46 min). Al ben ik wel aan het twijfelen :')

[..]

Is best te doen. Gewoon proberen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:26:35 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117581661
Gefeliciteerd, Thrilled! Wel een raar verhaal idd. Klinkt alsof ze je te duur vonden en op zoek gingen naar een ander en dan toch ineens je aanbod accepteren? :?
Niet meer actief op Fok!
pi_117583796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:26 schreef Viking84 het volgende:
Gefeliciteerd, Thrilled! Wel een raar verhaal idd. Klinkt alsof ze je te duur vonden en op zoek gingen naar een ander en dan toch ineens je aanbod accepteren? :?
Een uitzendkracht is vaak duurder vanwege de kosten van het uitzendbureau.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:51:05 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117584246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dat konden ze van tevoren toch weten? Voor ze het uitzendbureau inschakelden?
Niet meer actief op Fok!
pi_117585656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat konden ze van tevoren toch weten? Voor ze het uitzendbureau inschakelden?
Ja.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:36:19 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117585746
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ja.
Conclusie: het blijft een raar verhaal :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_117585819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Conclusie: het blijft een raar verhaal :P.
De wazigheid van HR is onmeetbaar ;)
pi_117586227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Dan is het nog waziger :D

Maar in ieder geval gefeliciteerd, Thrilled!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:04:59 #67
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_117586739
Vandaag een stuk op 10 open sollicitaties de mailbox uitgedaan. Even afwachten dus.

Ik heb er weinig ervaring mee maar het is zo treurig gesteld met de vacatures op internet dat ik denk dat dit op dit moment mijn beste manier van solliciteren is.

Ik ga binnenkort beginnen met netwerken.
Het is het allemaal nog een beetje onzeker met de overname van het bedrijf waar ik nu voor werk. Het ziet ernaar uit dat ik per januari op zoek moet naar iets anders maar de overname is nog niet officieel rond (lang soapachtig verhaal) en ik kan er dus ook nog niet teveel over zeggen, zeker tegen bedrijven die ook in die branche zitten komt het vreemd over dat ik over een overname begin die in theorie nog stopgezet kan worden.

Verder hoor ik graag tips, kennen jullie nog vacaturesites die gespecialiseerd zijn in binnendienst/administratieve banen in de medische wereld?
Zorgpleinnoord en zorgselect ken ik al, dat zijn regionale sites. Misschien zijn er nog landelijke waarvan ik niet op de hoogte ben?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_117587143
Weet iemand of er nog ergens betrouwbaar thuiswerk te vinden is? Als ik dit op internet probeer te zoeken kom ik eigenlijk alleen maar oplichters tegen.
pi_117587330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:16 schreef Balisto het volgende:
Weet iemand of er nog ergens betrouwbaar thuiswerk te vinden is? Als ik dit op internet probeer te zoeken kom ik eigenlijk alleen maar oplichters tegen.
Thuiswerk :')

Volgens mij heb je daar echt heel weinig om iets betrouwbaars te vinden. :N
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:24:31 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117587426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:16 schreef Balisto het volgende:
Deze 2 zijn betrouwbaar:
http://www.annie.nl/vacatures/callcenter_thuiswerken/ (momenteel geen vacatures)
http://cati.tns-nipo.com/

Verder zijn er diverse bedrijven die assembleerwerk aanbieden maar dan moet je wel zelf naar een locatie kunnen rijden om de zooi op te halen en weg te brengen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:28:42 #71
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_117587571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is best te doen. Gewoon proberen.
Ja, maar zij willen ook iemand uit de regio. Is overigens bij dezelfde organisatie als mijn verhaaltje wat er boven staat. Even die reactie op mijn mail afwachten :)
pi_117587725
Ah helemaal vergeten dat er een werkzoekende topic is hier! Nu ben ik zelf sinds mijn ontslag (om economische redenen, dus niet iets geks ofzo) aan het solliciteren. En eigenlijk binnen mijn branche ontkom je er haast niet aan om met intermediairs te werken (want die plukken de baantjes voor je op voordat ze online staan!).

Maar goed, nu heb ik dus gewoon twee concrete aanbiedingen, een als Lead Engineer en een als "defacto" assistent bedrijfsleider om een organisatie te professionaliseren. En dan zul je zien, wordt je van alle kanten benaderd!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_117587888
Weet iemand of het mogelijk is om je werkmap bij het UWV bij te houden zonder dat met een computer te doen?

Mijn vader is sinds september officieel ontslagen en moet nu dus 4x per maand solliciteren en dat bijhouden. Die 4 sollicitaties komt hij makkelijk aan, maar het bijhouden in die werkmap lukt hem niet omdat hij nooit met computers heeft gewerkt. Godzijdank was er deze week die storing, anders had hij ze dus niet op tijd ingevuld en was hij gekort op zn uitkering.

Ik help hem wel en laat het hem dan zelf doen, maar hij weet gewoon echt niet op welke knopjes hij moet drukken of hoe hij iets moet invullen... Het uwv is niet echt bedacht op digibeten zeg :N
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:43:16 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117588116
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:37 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om je werkmap bij het UWV bij te houden zonder dat met een computer te doen?

Mijn vader is sinds september officieel ontslagen en moet nu dus 4x per maand solliciteren en dat bijhouden. Die 4 sollicitaties komt hij makkelijk aan, maar het bijhouden in die werkmap lukt hem niet omdat hij nooit met computers heeft gewerkt. Godzijdank was er deze week die storing, anders had hij ze dus niet op tijd ingevuld en was hij gekort op zn uitkering.

Ik help hem wel en laat het hem dan zelf doen, maar hij weet gewoon echt niet op welke knopjes hij moet drukken of hoe hij iets moet invullen... Het uwv is niet echt bedacht op digibeten zeg :N
Nee, dat is niet mogelijk, dan moet je iemand zoeken die dat wel kan. En hij heeft jou, dus hij kan mooi jou gebruiken als hulp :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117588358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:37 schreef fh101 het volgende:

Nou ja zeg! Hij is echt de enige niet die niets met computers kan :o
Ik zie die mensen dagelijks in het ziekenhuis.... (mensen moet online een vragenlijst invullen voor ze geopereerd worden). En dat zijn heus niet alleen bejaarden, ik stond er van te kijken hoeveel 30'ers en 40'ers het echt niet kunnen.
pi_117588580
Nee precies, hij is echt de enige niet idd.. Daarom vind ik het ook zo bekrompen van het uwv. Hij wil het dus zelf doen, nou, gisteren zijn we 1.5 uur bezig geweest.. En ik heb ook niet altijd tijd om te helpen. Bovendien heeft hij zo het gevoel dat hij helemaal niets meer kan. Ook goed voor je zelfvertrouwen als je een baan moet zoeken }:|
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 14:53:51 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117588590
Mbt het uitzendbureau verhaal. Ik zie regelmatig vacatures als "nieuw" verschijnen terwijl ik er bijvoorbeeld nog in de procedure zit. Navraag leerde mij dat bij heel veel uitzendbureaus de vacatures automatisch "herplaatst" worden na een week of.
pi_117589761
Dat kan, afhankelijk van het systeem erachter. Ik ken het Randstad systeem toevallig, en inderdaad als de vacature verlopen is verdwijnt deze van de site. Activeer je hem weer, dan plopt ie als nieuw online (terwijl deze er al een tijd staat). Als dat geautomatiseerd gaat (nog geen invulling dan vernieuwen) dan kan dat heel raar staan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 16:50:54 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117593037
"U behoort niet tot de kandidaten die we uitnodigen voor een gesprek"
"Helaas..., mag ik vragen waarom niet?"
"We hebben heel veel brieven gehad en de meest aansprekende uitgenodigd"

Eh ja... dan weet ik dus nog steeds niet waarom mijn brief niet aansprekend was.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:53:49 #80
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_117593149
quote:
13s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
"U behoort niet tot de kandidaten die we uitnodigen voor een gesprek"
"Helaas..., mag ik vragen waarom niet?"
"We hebben heel veel brieven gehad en de meest aansprekende uitgenodigd"

Eh ja... dan weet ik dus nog steeds niet waarom mijn brief niet aansprekend was.
hedde gij niet een eigen bedrijf?
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 16:54:46 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117593189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:53 schreef VVDer het volgende:

[..]

hedde gij niet een eigen bedrijf?
Al jaren, maar dat is meer een veredelde hobby dan wat anders. Bij lange na niet genoeg voor het dagelijks brood.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:22:10 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117594011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:53 schreef fh101 het volgende:
Nee precies, hij is echt de enige niet idd.. Daarom vind ik het ook zo bekrompen van het uwv. Hij wil het dus zelf doen, nou, gisteren zijn we 1.5 uur bezig geweest.. En ik heb ook niet altijd tijd om te helpen. Bovendien heeft hij zo het gevoel dat hij helemaal niets meer kan. Ook goed voor je zelfvertrouwen als je een baan moet zoeken }:|
Eigen verantwoordelijkheid om te leren met computers om te gaan. Of om te zorgen dat je iemand hebt die het voor je kan doen. 3 jaar geleden was dit ook al zo overigens. Het UWV kan niet met iedereen rekening houden, zo houden ze bijv. ook geen rekening met analfabeten.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 17:30:19 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117594270
Maar met alle respect, het is toch ook geen rakettechnologie? Ik bedoel als je een papieren formulier kan invullen kan je het toch ook electronisch. Dit lijken me geen onoverkomelijke instructies als iemand geholpen heeft met de randvoorwaarden

ga naar www.werk.nl (de hulp kan deze onder favorieten hebben gezet, desnoods met eens snelkoppeling op het bureaublad)
login met digid (de hulp kan de digid hebben aangemaakt)
klik links op 'mijn taken'
klik bij 'sollicitatie activiteiten' op 'nu doorgeven'
maak de juiste keuze uit de opties en vul alles in.

Als je kan lezen moet het gewoon iedereen lukken.
pi_117594570
Voor mijn vader is het dus wel rakettechnologie. Hij heeft nooit eerder met computers gewerkt, en nu wordt hij toch wel in het diepe gegooid. Al laat ik hem 10x zien in welke volgorde hij iets moet doen, hij vergeet het meteen weer. Hij weet uberhaupt niet waar hij op kan klikken, hoe hij moet klikken en wat hij moet doen als het even verkeerd gaat. Als je op de startpagina van werk.nl bent dan staat daar zo ontzettend veel tekst, dat gaat hij allemaal lezen. Daar komt bij dat hij inderdaad niet goed kan lezen en schrijven, maar dat is verder zijn eigen probleem.

Natuurlijk hoeven ze niet met iedereen rekening te houden, maar door alles digitaal te doen beperk je best een redelijk grote groep mensen. Wat nu als je uberhaupt geen computer hebt? Die mensen zijn er ook nog. Ik vind dat ze iig een alternatief zouden kunnen geven.
pi_117594641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar met alle respect, het is toch ook geen rakettechnologie? Ik bedoel als je een papieren formulier kan invullen kan je het toch ook electronisch. Dit lijken me geen onoverkomelijke instructies als iemand geholpen heeft met de randvoorwaarden

ga naar www.werk.nl (de hulp kan deze onder favorieten hebben gezet, desnoods met eens snelkoppeling op het bureaublad)
login met digid (de hulp kan de digid hebben aangemaakt)
klik links op 'mijn taken'
klik bij 'sollicitatie activiteiten' op 'nu doorgeven'
maak de juiste keuze uit de opties en vul alles in.

Als je kan lezen moet het gewoon iedereen lukken.
Je staat nog te kijken hoeveel mensen er niet eens een computer hčbben en in hun omgeving weten ze zo ook niet iemand die ze kan helpen. Als je dagelijks met computers werkt, heb je een heel verkeerd beeld van de hoeveelheid mensen die er niets mee kunnen :{ Het woord 'klik' is ze bijv al vreemd. Serieus.

Het viel mij in ieder geval enorm tegen toen we begonnen met elektronische vragenlijsten.
pi_117594874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je staat nog te kijken hoeveel mensen er niet eens een computer hčbben en in hun omgeving weten ze zo ook niet iemand die ze kan helpen. Als je dagelijks met computers werkt, heb je een heel verkeerd beeld van de hoeveelheid mensen die er niets mee kunnen :{ Het woord 'klik' is ze bijv al vreemd. Serieus.

Het viel mij in ieder geval enorm tegen toen we begonnen met elektronische vragenlijsten.
Inderdaad.

Letterlijk gesprek:
"Dan moet je daar op klikken"
"Klikken? Hoe?"
"Met de muis"
"Welke muis?"
"Dat ding dat je in je hand hebt, dat is de muis"

klikt, er gebeurd niks

"Nee, kijk daarboven op de muis zitten twee vakjes, dan moet je op de linker klikken"

klikt, er gebeurd niks

"Maar dan moet je wel zorgen dat je muis op je scherm op het goede ding staat"

Is vervolgens een minuut op zoek naar waar de muis dan precies is op het beeldscherm..

En zo ben je dus al snel 5 minuten verder terwijl je niks bent opgeschoten. Voor ons is het moeilijk voor te stellen dat het zo moeilijk kan zijn, maar dat is het dus wel voor sommigen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 17:55:19 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117594943
Ja ik heb support verleent. Voor de meeste mensen is het ook gewoon dikke gemakzucht "Ik snap het niet en WIL het niet snappen"
pi_117594993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ik heb support verleent. Voor de meeste mensen is het ook gewoon dikke gemakzucht "Ik snap het niet en WIL het niet snappen"
Je hebt waarschijnlijk support verleent aan mensen die met een pc werken? 8-)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 17:58:57 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117595037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt waarschijnlijk support verleent aan mensen die met een pc werken? 8-)
Tja, maar goed als je hedentendagen nog NOOIT ook maar IETS met een computer gedaan hebt ben je sowieso min of meer kansloos op de arbeidsmarkt. Zelfs de koerier heeft nog een groot uitgevallen PDA bij 'm
pi_117595707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:58 schreef Swetsenegger het volgende:

Tja, maar goed als je hedentendagen nog NOOIT ook maar IETS met een computer gedaan hebt ben je sowieso min of meer kansloos op de arbeidsmarkt. Zelfs de koerier heeft nog een groot uitgevallen PDA bij 'm
Maar waarom moeten al die mensen dan? Ik heb het over grotendeels ouderen, sociaal zwakke en/of niet zo intelligente mensen. En dan heb je mensen die niet willen, omdat ze het nut er niet van in zien voor zichzelf of die om wat voor reden dan ook een hekel aan technologie hebben.

Die mensen kunnen prima werken hoor! Genoeg leuke banen waarbij je niets met een pc moet. Moeten die mensen dan een pc gaan aanschaffen en leren gebruiken enkel en alleen voor het UWV? Of een vragenlijstje op de computer omdat ze geopereerd moeten worden?

Ik vind van niet. De jongere generatie kan vrijwel allemaal wel met computers overweg en we zitten nu in een overgangsfase waarbij er steeds minder mensen zijn die er echt niets mee kunnen. Maar ik vind wel dat je er rekening mee moet houden.
pi_117595797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor (laag) technisch werk heb je geen computer nodig hoor, en laat dat nou net de sector zijn waar mn vader werk in zoekt :)
pi_117595913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:25 schreef fh101 het volgende:

[..]

Voor (laag) technisch werk heb je geen computer nodig hoor, en laat dat nou net de sector zijn waar mn vader werk in zoekt :)
Ik doe nu tijdelijk huishoudelijk werk, zelfs wij moeten ons rooster online opzoeken en hebben de meeste van onze communicatie via de mail. Ziekmelden moet naast telefonisch ook online. Binnenkort ook de urenverantwoording via de comp. Lager dan schoonmaakwerk lukt toch haast niet eens?
pi_117596109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik doe nu tijdelijk huishoudelijk werk, zelfs wij moeten ons rooster online opzoeken en hebben de meeste van onze communicatie via de mail. Ziekmelden moet naast telefonisch ook online. Binnenkort ook de urenverantwoording via de comp. Lager dan schoonmaakwerk lukt toch haast niet eens?
Elk bedrijf regelt dat blijkbaar anders. Ik doe zelf ook deels huishoudelijk werk (bijbaantje) en ik heb nog nooit een computer aangeraakt voor iets wat met werk te maken heeft.

Er zijn zat banen waar je echt geen computer voor nodig hebt. Mijn vader zet dingen in en uit elkaar. Daar hoeft geen computer aan te pas te komen.
pi_117596603
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar waarom moeten al die mensen dan? Ik heb het over grotendeels ouderen, sociaal zwakke en/of niet zo intelligente mensen. En dan heb je mensen die niet willen, omdat ze het nut er niet van in zien voor zichzelf of die om wat voor reden dan ook een hekel aan technologie hebben.

Die mensen kunnen prima werken hoor! Genoeg leuke banen waarbij je niets met een pc moet. Moeten die mensen dan een pc gaan aanschaffen en leren gebruiken enkel en alleen voor het UWV? Of een vragenlijstje op de computer omdat ze geopereerd moeten worden?

Ik vind van niet. De jongere generatie kan vrijwel allemaal wel met computers overweg en we zitten nu in een overgangsfase waarbij er steeds minder mensen zijn die er echt niets mee kunnen. Maar ik vind wel dat je er rekening mee moet houden.
Je kunt prima naar de bibliotheek of naar het kantoor van het UWV om een computer te gebruiken. Als jij blijkbaar de, tegenwoordig essentiėle vaardigheden niet beheerst, dan ligt dat niet aan de maatschappij, maar aan jou.

Het 'rekening houden met' houdt echt een keertje op of baalt 'ie ook dat de ganzenveren in de winkel zijn uitverkocht, zodat 'ie niet meer kan schrijven? (je kunt tegenwoordig niet eens belastingaangifte doen zonder computer)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117596696
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je kunt prima naar de bibliotheek of naar het kantoor van het UWV om een computer te gebruiken. Als jij blijkbaar de, tegenwoordig essentiėle vaardigheden niet beheerst, dan ligt dat niet aan de maatschappij, maar aan jou.

Het 'rekening houden met' houdt echt een keertje op of baalt 'ie ook dat de ganzenveren in de winkel zijn uitverkocht, zodat 'ie niet meer kan schrijven?
Als je 56 bent leer je dat gewoon niet meer zo makkelijk, dat weet iedereen. Dan kun je niet van mensen verwachten dat ze ooit nog goed met een computer om kunnen gaan.

Zoals hierboven gezegd, we zitten nu gewoon in een overgangsperiode waarin de mensen die met computers opgegroeid zijn het de normaalste zaak van de wereld vinden dat iedereen met computers om kan gaan of dat even binnen een week leert. Dat is niet zo.
pi_117596820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:52 schreef fh101 het volgende:

[..]

Als je 56 bent leer je dat gewoon niet meer zo makkelijk, dat weet iedereen. Dan kun je niet van mensen verwachten dat ze ooit nog goed met een computer om kunnen gaan.

Toch vreemd dat het overgrote deel van de 50+ers het tegendeel bewijst.
pi_117596862
Wat is jullie ervaring met de verschillende uitzendbureaus? Ik heb een interessante vacature gezien, maar deze staat op de websites van Manpower, Unique én Adecco. Hebben jullie goede of juist slechte ervaringen met één van deze drie? Dat maakt de keuze voor mij misschien wat makkelijker :)
pi_117596904
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Toch vreemd dat het overgrote deel van de 50+ers het tegendeel bewijst.
Die zijn er dan eerder mee begonnen. Ik bedoel dat als je op je 56e voor het eerst een computer aanraakt, dan wordt het lastig...
pi_117597157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:57 schreef yalta het volgende:
Wat is jullie ervaring met de verschillende uitzendbureaus? Ik heb een interessante vacature gezien, maar deze staat op de websites van Manpower, Unique én Adecco. Hebben jullie goede of juist slechte ervaringen met één van deze drie? Dat maakt de keuze voor mij misschien wat makkelijker :)
Alledrie doen. Je ziet vanzelf wie er terug reageert?
pi_117597485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Alledrie doen. Je ziet vanzelf wie er terug reageert?
Ja, zat ik ook al aan te denken...meer kans. Wordt alleen wel een beetje vreemd als ze mij alle drie aanbevelen (ik ga natuurlijk uit van het positieve ;) ). Dan krijgt de betreffende organisatie drie dezelfde CV's.

Alhoewel, de organisatie zet zelf de vacature uit bij drie UZB's, dus dat kunnen ze verwachten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:29:07 #101
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117598154
Inschrijven bij alle 3 en dan je laten voorstellen door de contactpersoon met wie je de beste klik had.

Je drie keer laten voorstellen op 1 vacature komt heel negatief over. Ik heb dat eens aan de hand gehad bij een uitzendbureau die me voorstelde ZONDER vooroverleg met mij. Kregen ze 2x mijn cv.
Ik ben wel op gesprek geweest maar ben toen afgewezen, zat ook niet echt lekker als je wordt aangevallen op iets waar je geen flauw idee van hebt. (Spreekt voor zich dat ik me onmiddellijk heb uitgeschreven bij dat onprofessionele bureau).
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:35:57 #102
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117598465
Gedachtenspinsel: ik wil m'n zoektocht naar werk wat verbreden en magazijnwerk lijkt me een goede tijdelijke optie. Verreweg de meeste organisaties vragen echter een heftruckcertificaat, maar bieden geen cursustraject aan. Is het een redelijk idee om op eigen houtje een certificaat te behalen ... ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 19:48:45 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117599162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

tja ik vind van niet. Ik heb liever dat de kosten in uitkeringen worden gestopt in plaats van ambtenaren die papieren formulieren moeten behandelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 19:50:56 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117599279
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:59 schreef fh101 het volgende:

[..]

Die zijn er dan eerder mee begonnen. Ik bedoel dat als je op je 56e voor het eerst een computer aanraakt, dan wordt het lastig...
pi_117599292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
tja ik vind van niet. Ik heb liever dat de kosten in uitkeringen worden gestopt in plaats van ambtenaren die papieren formulieren moeten behandelen.
Dan een cursus van een uur geven oid zodat mensen het zelf kunnen leren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 19:52:03 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117599346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan een cursus van een uur geven oid zodat mensen het zelf kunnen leren.
we hadden net geconstateerd dat deze meneer het na tien keer voordoen nog niet snapt. Daar helpt een cursus van een uur niet voor.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:53:58 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:40 schreef fh101 het volgende:
Voor mijn vader is het dus wel rakettechnologie. Hij heeft nooit eerder met computers gewerkt, en nu wordt hij toch wel in het diepe gegooid. Al laat ik hem 10x zien in welke volgorde hij iets moet doen, hij vergeet het meteen weer. Hij weet uberhaupt niet waar hij op kan klikken, hoe hij moet klikken en wat hij moet doen als het even verkeerd gaat. Als je op de startpagina van werk.nl bent dan staat daar zo ontzettend veel tekst, dat gaat hij allemaal lezen. Daar komt bij dat hij inderdaad niet goed kan lezen en schrijven, maar dat is verder zijn eigen probleem.

Natuurlijk hoeven ze niet met iedereen rekening te houden, maar door alles digitaal te doen beperk je best een redelijk grote groep mensen. Wat nu als je uberhaupt geen computer hebt? Die mensen zijn er ook nog. Ik vind dat ze iig een alternatief zouden kunnen geven.
Alternatieven zijn er genoeg, namelijk je kunt het werk.nl gebeuren door een familielid of een kennis laten invullen. En er zijn ook nog speciale bedrijfjes die dat tegen betaling kunnen doen. Dus er zijn weldegelijk alternatieven, alleen ze komen niet van het UWV zelf. Het UWV is er niet om je handje vast te houden, mensen moeten eigen verantwoordelijkheid nemen ipv altijd maar verwachten dat de staat alles voor ze oplost :).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 19:55:05 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117599485
Kijk ik begrijp best dat het vervelend is, maar "een alternatief" bieden kost simpelweg heel veel geld. Daar moeten mensen voor verwerking voor zijn, procedures aangepast, etc. En uiteindelijk moet het TOCH digitaal in die database komen.

Omdat uitkeringen toch al extreem veel geld kosten, is de hele verwerking er omheen zo efficient mogelijk ingericht. Dat hebben "we" met z'n alle gewild ten einde de kosten van uitkeringen zo laag mogelijk te houden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:55:46 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117599516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

we hadden net geconstateerd dat deze meneer het na tien keer voordoen nog niet snapt. Daar helpt een cursus van een uur niet voor.
Er zijn ook bedrijfjes voor die het voor je digitaliseren en het op werk.nl zetten. Die bedrijfjes betaal je dan uit eigen zak. En da's waar de kosten thuishoren, niet bij de maatschappij die er niet voor gekozen heeft om de extra kosten voor een digibeet te dragen, maar bij de digibeet zelf.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:02:23 #110
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117603105
quote:
5s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:35 schreef MissionPhailed het volgende:
Gedachtenspinsel: ik wil m'n zoektocht naar werk wat verbreden en magazijnwerk lijkt me een goede tijdelijke optie. Verreweg de meeste organisaties vragen echter een heftruckcertificaat, maar bieden geen cursustraject aan. Is het een redelijk idee om op eigen houtje een certificaat te behalen ... ?
Is een idee. Hangt er wel van af wat voor type je bent. Gemiddelde heftruckchauffeur die nu gevraagd wordt, moet bloedjesnel kunnen werken. V.b. een werkgever hier in de regio verwacht dat hij of zij op een dag zo'n 300 pallets verplaatst.
Reachtruckchauffeur wordt ook veel gevraagd maar dat werd mijn partner afgeraden omdat je dan veel omhoog moet kijken en dat kan rug- en nekklachten veroorzaken.
Hij had certificaat overigens in 2 dagen gehaald maar heeft nu werk gevonden in zijn oorspronkelijk beroep. (en is er kei-blij mee! *G*)

[ Bericht 0% gewijzigd door caroline88 op 05-10-2012 20:32:39 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:03:15 #111
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_117603166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:52 schreef fh101 het volgende:

[..]

Inderdaad.

Letterlijk gesprek:
"Dan moet je daar op klikken"
"Klikken? Hoe?"
"Met de muis"
"Welke muis?"
"Dat ding dat je in je hand hebt, dat is de muis"

klikt, er gebeurd niks

"Nee, kijk daarboven op de muis zitten twee vakjes, dan moet je op de linker klikken"

klikt, er gebeurd niks

"Maar dan moet je wel zorgen dat je muis op je scherm op het goede ding staat"

Is vervolgens een minuut op zoek naar waar de muis dan precies is op het beeldscherm..

En zo ben je dus al snel 5 minuten verder terwijl je niks bent opgeschoten. Voor ons is het moeilijk voor te stellen dat het zo moeilijk kan zijn, maar dat is het dus wel voor sommigen
Behalve voordoen/laten zien is het belangrijk om het op te schrijven, met kleine tekeningetjes. Dan heel erg benadrukken dat er niks kapot kan gaan. En dan lekker laten oefenen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:04:35 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117603255
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:02 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Is een idee. Hangt er wel van af wat voor type je bent. Gemiddelde heftruckchauffeur die nu gevraagd wordt, moet bloedjesnel kunnen werken. V.b. een werkgever hier in de regio verwacht dat hij of zij op een dag zo'n 300 pallets verplaatst.
Reachtruckchauffeur wordt ook veel gevraagd maar dat werd mijn partner afgeraden omdat je dan veel omhoog moet kijken en dat kan ruk- en nekklachten veroorzaken.
Hij had certificaat overigens in 2 dagen gehaald maar heeft nu werk gevonden in zijn oorspronkelijk beroep. (en is er kei-blij mee! *G*)
Valse zuinigheid, 300 pallets kan best als je racet maar dan rijd je ook soms onveilig.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:11:21 #113
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117603700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Valse zuinigheid, 300 pallets kan best als je racet maar dan rijd je ook soms onveilig.
Magazijn is veuls te klein maar kan niet worden uitgebreid omdat het in de bebouwde kom ligt.
Blijkbaar zijn er mannen die het voor elkaar krijgen maar dergelijk extreme werkdruk is volgens mij ook niet gezond.
pi_117604228
Discussie over het digibeet zijn nagelaten, waarschijnlijk gaat mijn vader uiteindelijk toch over op een uitkering. Leeftijdsdiscriminatie, daar deden we met zn allen niet aan, toch :X
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:23:42 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117604429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:20 schreef fh101 het volgende:
Discussie over het digibeet zijn nagelaten, waarschijnlijk gaat mijn vader uiteindelijk toch over op een uitkering. Leeftijdsdiscriminatie, daar deden we met zn allen niet aan, toch :X
Met de kantonrechtersformule krijgt ie wel een dikke ontslagvergoeding, da's een lichtpuntje.
Als je vader wat meer bij de tijd was geweest kon ie wel nog een baan krijgen, maar ik zie het nu somber voor 'm in. De wereld is gedigitaliseerd.
Een gedicht over Maanvis
pi_117604644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Met de kantonrechtersformule krijgt ie wel een dikke ontslagvergoeding, da's een lichtpuntje.
Als je vader wat meer bij de tijd was geweest kon ie wel nog een baan krijgen, maar ik zie het nu somber voor 'm in. De wereld is gedigitaliseerd.
Dat zeker, nog nooit zoveel geld gezien op een bankrekening :P Maar goed, dat moet ook wel minstens 10 jaar meegaan om de uitkering een beetje aan te vullen en zn pensioen op te vullen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:29:18 #117
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117604846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:26 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat zeker, nog nooit zoveel geld gezien op een bankrekening :P Maar goed, dat moet ook wel minstens 10 jaar meegaan om de uitkering een beetje aan te vullen en zn pensioen op te vullen.
Klopt, ondertussen kan jij hem helpen iets beter in de markt te gaan staan. Dus help hem met de computer en met netwerken.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:35:27 #118
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117605175
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:02 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Reachtruckchauffeur wordt ook veel gevraagd maar dat werd mijn partner afgeraden omdat je dan veel omhoog moet kijken en dat kan ruk- en nekklachten veroorzaken.
Ha zo. Productie draaien zal idd hoge prioriteit hebben bij magazijnwerk (nouja, waar niet op de arbeidsmarkt :+ ). Behalen van een certificaat lijkt 100-150 euro te kosten, dus da's geen probleem.
pi_117620835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:57 schreef yalta het volgende:
Bij alledrie solliciteren/inschrijven.
Heb ik laatst ook gedaan, en ben gegaan voor degene die het eerste belde.
Je mag volgens mij ook niet bij meerdere uitzendbureaus dezelfde procedure in gaan. Vinden ze niet leuk...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:14:24 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117620953
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:10 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Je mag volgens mij ook niet bij meerdere uitzendbureaus dezelfde procedure in gaan. Vinden ze niet leuk...
Kut voor ze, zij doen zo veel dingen die werkzoekenden niet leuk vinden :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_117621232
quote:

[..]

Dat mogen ze dan wel niet leuk vinden: ze verdienen er wel lekker aan als ze jouw daar aan het werk krijgen. Dus jammer, maar helaas, gewoon doen. Want wat zij denken is even niet interessant dan. Ze doen het niet om je te helpen, maar om targets te halen. Niet nadenken over wat ze denken, want als je de baan niet krijgt, maar je CV past wel bij de volgende baan, bellen ze je gewoon weer hoor.
pi_117623580
Om nog even terug te komen op het digitaal bijhouden van je werkmap. Mag ook gewoon op papier en opgestuurd/ingeleverd worden bij het juiste kantoor. Wel van te voren even een afspraak maken dat je het zo wil gaan doen. Als ik mij niet vergis kan dat zelfs bij de eerste intro bijeenkomst van het UWV.
pi_117623977
quote:

[..]

Ik ga me sowieso bij alledrie inschrijven en aangeven dat ik geļnteresseerd ben in de vacature. Sturen ze pas mijn CV/motivatie door naar de werkgever na contact met mij? Ik heb (gelukkig) nog weinig ervaring met uitzendbureaus, dus vandaar mijn twijfel.
pi_117624218
Ik kreeg serieus het advies om eens aan de landmacht of marine te denken :')
pi_117624244
Meestal vragen ze je eerst langs te komen op de vestiging om je in te schrijven wanneer ze een match zien en daarna sturen ze pas jouw cv naar de potentiele werkgever. Het is dus van belang om zsm een afspraak te maken.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:09:46 #126
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117624392
Boehoe snik ... !! Alweer een afwijzing ontvangen na een sollicitatieprocedure via een uitzendbureau. Door de hardnekkige werkloosheid dit jaar zijn mijn financiėle reserves over een tijdsbestek van 9 maanden met maar liefst 5% gekrompen ... ! Onderhand kan ik wel de conclusie trekken dat de DIV-sector op sterven na dood is, en een omscholing wordt een waarschijnlijke optie. Volgende week eens richting het plaatselijke werkplein om advies in te winnen over bepaalde omscholingstrajecten waarop ik momenteel focus. Wellicht biedt DOC Opleidingen & Trainingen uitkomst voor de kortere termijn.

Voor de langere termijn blijf ik denken aan een HBO-opleiding. Aan de andere kant lijken universitaire studies een interessantere scala aan opleidingen te bieden. In het geval van een HBO-opleiding blaas ik een 21+ toets zo uit de weg, maar voor een universitaire studie is een Kollekkem Doktum vereist (hoe spel je dat :+ ) en de vrees bestaat dat het qua moeilijkheidsgraad iets teveel van het goede is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:16:09 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117624581
Hier werkzoektechnisch een klote week achter de rug. Twee ex-collega's hebben deze week definitief werk gevonden, dan gaat je zelf de druk een beetje meer voelen. Verder deze week 6 afwijzingen op voorgaande sollicitaties.

Lichtpuntje is dat ik in ieder geval uitgenodigd ben voor een gesprek voor een part-time baan, maar had deze week graag weer eens een écht gesprek gescoord.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:22:44 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117624801
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier werkzoektechnisch een klote week achter de rug. Twee ex-collega's hebben deze week definitief werk gevonden, dan gaat je zelf de druk een beetje meer voelen. Verder deze week 6 afwijzingen op voorgaande sollicitaties.

Lichtpuntje is dat ik in ieder geval uitgenodigd ben voor een gesprek voor een part-time baan, maar had deze week graag weer eens een écht gesprek gescoord.
Ben jij niet bang dat ze jou niet willen als ze erachter komen dat je eigenlijk op zoek bent naar een fulltimebaan?
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:34:03 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117625197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ben jij niet bang dat ze jou niet willen als ze erachter komen dat je eigenlijk op zoek bent naar een fulltimebaan?
Nou gelet op het feit dat ik de mevrouw EERST al eens gemailed had of er een kans bestaat dat het een fulltime functie zou kunnen worden (nee, wellicht over een jaar) en ik daarop aangaf dat ik dan niet geļnteresseerd was maar ik 2 weken later TOCH gesolliciteerd heb en nu TOCH door dezelfde mevrouw uitgenodigd wordt, ben ik dįįr niet direct bang voor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:42:50 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117625493
Van dit soort vacatures word ik een beetje kriegel

http://www.randstad.nl/mw(...)oop=6996773380350638

Ze vragen EN een functioneel beheerder EN een ICT beheerder. Een gezonde Functioneel beheer functie is niets anders dan HBO niveau en salarisindicaties gaan zo VANAF 3500,-

Hier willen ze er dan óók nog hands-on taken bij doen, maar dan roepen dat het MBO+ is en salarisindicatie 2500-3500.

Dit is gewoon een 4K+ functie.
pi_117625526
Ik heb gister telefonisch een sollicitatie gesprek gehad..
Onder het mom van wat dingen bespreken werd ik nadrukkelijk getest.. Functie eisen zijn ook behoorlijk anders dan in de vacature staat..

[ Bericht 2% gewijzigd door From op 05-10-2012 13:55:39 ]
pi_117625528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:36 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Ik probeer elke keer veel uit en probeer voor mezelf elke dag (of week) een nieuwe manier te verzinnen of verbeteringen te zoeken op mijn huidige manier van solliciteren. Zo heb ik gister mijn CV aangepakt, dingen beter geformuleerd etc en een creatief CV gemaakt (in Indesign) en vandaag ben ik begonnen aan een website. Ik probeer diverse manieren van schrijven uit, schreeuw op Twitter en LInkedin etc.. Zo blijf je bezig kan je er een soort van "sport" van maken. Wanneer je het voor jezelf "leuk" maakt, straal je dat ook uit in je brieven. Een brief schrijven met een gevoel van "het wordt toch niets" zal waarschijnlijk ook niets worden want je hebt weinig motivatie en dat kan je vaak wel merken aan de tone of voice in je brieven. (daarmee zeg ik niet dat dit bij jou zo is maar het zou kunnen)
Ik snap wat je bedoelt en ik probeer het ook zo te benaderen. Maar ik heb eergister weer drie afwijzingen gehad. Natuurlijk even teruggebeld en ik kreeg weer hetzelfde verhaal. Mijn stukken zagen er goed uit, maar ze hadden heel veel sollicitaties binnen gehad en daardoor kunnen ze hele hoge eisen stellen. Natuurlijk ga ik door met solliciteren (ik heb een WO diploma, maar ik kijk ook naar vacatures waar HBO of MBO wordt gevraagd), maar ik word moedeloos van het feit dat al mijn vrienden (die nog studeren) een normaal dagelijks ritme hebben en dat ik als een loser werkloos thuis zit. Ik ben binnen vier jaar afgestudeerd, in één keer, en dat werkt nu tegen me. Maar dat is een periode waar ik doorheen moet I guess.
Copthorne 2.0
pi_117626047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:

Ze vragen EN een functioneel beheerder EN een ICT beheerder. Een gezonde Functioneel beheer functie is niets anders dan HBO niveau en salarisindicaties gaan zo VANAF 3500,-

Hier willen ze er dan óók nog hands-on taken bij doen, maar dan roepen dat het MBO+ is en salarisindicatie 2500-3500.

De marge moet toch ergens vandaan komen. Daarbij, vergis je niet, vaak is het niet eens de schuld van het bureau, maar is dit direct de vraag van de opdrachtgever.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:02:37 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117626186
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:58 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

De marge moet toch ergens vandaan komen. Daarbij, vergis je niet, vaak is het niet eens de schuld van het bureau, maar is dit direct de vraag van de opdrachtgever.
de marge zit gewoon in de prijs die de detacheerder aan de opdrachtgever doorgeeft. Als het salaris hoger is is ie prijs simpelweg hoger.

En ja ik begrijp dat dit gewoon de bovengrens van de opdrachtgever kan zijn. Maakt het nog steeds stupide.
pi_117626280
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

de marge zit gewoon in de prijs die de detacheerder aan de opdrachtgever doorgeeft. Als het salaris hoger is is ie prijs simpelweg hoger.

En ja ik begrijp dat dit gewoon de bovengrens van de opdrachtgever kan zijn. Maakt het nog steeds stupide.
Maar wel van deze tijd. Zit in twee procedures voor zware functies, maar reken er maar op dat men 2800 euro al veel vindt. Ze kunnen het maken in deze tijd dus doen ze het ook gewoon (hoewel het behoorlijk ASO is)
pi_117626332
Wat is een zware functie Ordos20?
Als ik het 2012 werk goodies etc forum zie dan zie ik soms ook behoorlijke bedragen terwijl ik zelf ook vergelijkbaar werk doe..
pi_117626501
Aan de ene kant lead engineer. Kartrekker voor grote bouwprojecten in de chemische industrie. Naast organiseren ook adviseren en rekenwerk. Aan de ander kant als calculator/werkvoorbereider. Maar effectief als verander manager, professionaliseren van organisatie en stimuleren van de doorgroei naar nieuwe markten.

Beiden in de civiele/bouwsector
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:21:00 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117626874
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Maar wel van deze tijd. Zit in twee procedures voor zware functies, maar reken er maar op dat men 2800 euro al veel vindt. Ze kunnen het maken in deze tijd dus doen ze het ook gewoon (hoewel het behoorlijk ASO is)
Nou ik denk toch dat je uiteindelijk niet de mensen krijgt die je wil als werkgever. En als je ze wel krijgt... hou je ze niet.Dus nee... ze kunnen het eigenlijk niet maken als je als werkgever ook een lange termijn visie hebt.
pi_117627225
Luister: Als je boven de 40 bent kun je het zo goed als vergeten dat je een fulltime baan op je oude niveau te pakken krijgt gezien de hoeveelheid mensen waar men als werkgever tegenwoordig uit kan kiezen. En dan te bedenken dat het vorige Kabinet (Rutte) zich bediende met kreten dat zij het onslagrecht willen versoepelen zodat meer mensen aan een baan komen. |:(
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:34:06 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117627332
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Luister: Als je boven de 40 bent kun je het zo goed als vergeten dat je een fulltime baan op je oude niveau te pakken krijgt gezien de hoeveelheid mensen waar men als werkgever tegenwoordig uit kan kiezen. En dan te bedenken dat het vorige Kabinet (Rutte) zich bediende met kreten dat zij het onslagrecht willen versoepelen zodat meer mensen aan een baan komen. |:(
Mijn, tegelijk met mijn ontslagen ex-collega, heeft vandaag een contract ondertekend voor een nieuwe functie met betere voorwaarden.
pi_117627367
Uitzonderingen heb je altijd maar ik sprak over gemiddeld genomen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:39:37 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117627552
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:34 schreef Iwanius het volgende:
Uitzonderingen heb je altijd maar ik sprak over gemiddeld genomen.
Dan weet ik het nog niet, ligt aan de skills van de oude zak in kwestie. Denk wel dat het in de huidige crisistijd wat langer duurt en die langere adem moet je (financieel) WEL hebben.
pi_117627748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik zag een tijd terug ook een vacature in de chemische sector waar het geboden salaris en de eisen en taken ook niet met elkaar in overeenstemming waren. Het salaris zat op HBO/WO-startniveau, terwijl de eisen en taken duidden op een HBO/WO-niveau seniorfunctie. Ik weet niet goed wat ik van zulk soort vacatures moet denken.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:46:46 #144
33350 Janena
pi_117627828
Kom zoveel leuke banen tegen vandaag maar allemaal fulltime.

Aangezien mijn 2 collega's (we vervullen met zijn 3en 1 baan) ook op zoek zijn denk ik: Kunnen we niet met zijn 2en of 3en op 1 zo'n fulltime baan reageren? :o :+ ...
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_117629131
het hangt er natuurlijk vanaf welke functie, maar iemand die hier op een andere manier solliciteert dan een 'standaard' brief? Dat je er iets creabea van maakt? Bijv omdat je als grafisch designer bij een reclamebureau wilt solliciteren ofzo...? Of houd je het dan nog bij de brief?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117629135
Zonet wel een heel bizar telefoongesprek gehad. Ik belde een uitzendbureau over informatie over een bepaalde vacature.

Telefoon wordt opgenomen, en meteen:
Telefoniste: "Toestel wordt niet opgenomen."
(stilte)
(luister ik nou naar een bandje of niet?)
Ik: "... Hallo?"
Telefoniste: "Met wie spreek ik?"
Ik: "Met Balisto. Ik ben op zoek naar informatie over de vacature voor administratief medewerker."
Ik: "Zal ik het dan later weer proberen?"
Telefoniste: "Ik verbind u door met de juiste afdeling."
(telefoon gaat 40 keer over)
Telefoniste: "Toestel wordt niet opgenomen. Ik geef u het rechtstreekse nummer, dan kunt u het later zelf nog eens proberen."
Ik: "Prima."
Telefoniste: "Eindigend op 7520."
(ik zoek snel telefoonnummers erbij op de site, die blijken allemaal met dezelfde cijfers te beginnen)
Ik: "OK, dus dat is dan 555-1237520?"
(stilte)
(verbinding verbroken)

Dus ik bel dat nummer, blijkt het niet te bestaan. WTF? }:|
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:50:55 #147
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117629965
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:24 schreef Balisto het volgende:
Zonet wel een heel bizar telefoongesprek gehad. Ik belde een uitzendbureau over informatie over een bepaalde vacature.

(stilte)
Ik: "Met Balisto. Ik ben op zoek naar informatie over de vacature voor administratief medewerker."
Telefoniste: "Toestel wordt niet opgenomen. Ik geef u het rechtstreekse nummer, dan kunt u het later zelf nog eens proberen."
(ik zoek snel telefoonnummers erbij op de site, die blijken allemaal met dezelfde cijfers te beginnen)
(stilte)
(verbinding verbroken)

Echt? Ze dacht vast: wat een gekke naam..

Nee, serieus, probeer het nog eens. ;)
pi_117633321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:24 schreef Balisto het volgende:

(stilte)
(stilte)
(verbinding verbroken)

Ik zou het bedrijf bellen om te vragen wanneer ze nieuwe telefonistes aannemen 8-)
Je zal dat als bedrijf maar aan het werk hebben :D
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:30:14 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117633449
Volgende week dinsdag EN woensdag een gesprek.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:42:40 #150
57497 happyme28
I'm so happy
pi_117633818
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgende week dinsdag EN woensdag een gesprek.
^O^
pi_117687775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan weet ik het nog niet, ligt aan de skills van de oude zak in kwestie. Denk wel dat het in de huidige crisistijd wat langer duurt en die langere adem moet je (financieel) WEL hebben.
Dus jij hebt alweer een nieuwe baan gezien hetgeen je hierboven zegt?

Wat ik ermee wil zeggen is dat het praktisch uitgesloten is dat je als oudere (45+) nog een vaste baan vindt in deze tijd. Hoe goed je vooropleiding,werkervaring en kennis ook is. Positieve instelling en hopen op? Illusie en jezelf voor de gek houden tegen beter weten in.

Uiteraard heb je altijd een enkele uitzondering op de regel van iemand de gewoonweg mazzel heeft in een beroepsgroep die niet vaak voorkomt door een geweldige baan met ditto salaris te vinden,maar gemiddeld genomen is het zo goed als afgelopen met je na je 45st als werkzoekende die fulltime wil werken. En daar zinj werkgevers mede debet aan gezien hun voorkeur voor jongere en goedkopere krachten als puntje bij paaltje komt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2012 13:09:09 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 oktober 2012 @ 13:11:49 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117687933
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nee, ik zeg toch dat het door de crisis langer duurt. Maar goh goh, ik ben ook al wel 2 hele maanden werkloos.

quote:
Wat ik ermee wil zeggen is dat het praktisch uitgesloten is dat je als oudere (45+) nog een vaste baan vindt in deze tijd. Hoe goed je vooropleiding,werkervaring en kennis ook is. Positieve instelling en hopen op? Illusie en jezelf voor de gek houden tegen beter weten in.
Nou ja ik ben nog geen 45 dus ik zou het niet weten.

quote:
Uiteraard heb je altijd een enkele uitzondering op de regel van iemand de gewoonweg mazzel heeft in een beroepsgroep die niet vaak voorkomt door een geweldige baan met ditto salaris te vinden,maar gemiddeld genomen is het zo goed als afgelopen met je na je 45st als werkzoekende die fulltime wil werken. En daar zinj werkgevers mede debet aan gezien hun voorkeur voor jongere en goedkopere krachten als puntje bij paaltje komt.
En ik denk dat werkgevers zich daarmee in hun voet schieten en dat er nog steeds werkgevers zijn die WEL de toegevoegde waarde zien van ervaring.
pi_117688561
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, ik zeg toch dat het door de crisis langer duurt. Maar goh goh, ik ben ook al wel 2 hele maanden werkloos.

[..]

Nou ja ik ben nog geen 45 dus ik zou het niet weten.

[..]

En ik denk dat werkgevers zich daarmee in hun voet schieten en dat er nog steeds werkgevers zijn die WEL de toegevoegde waarde zien van ervaring.
Daarbij hebben veel werklozen wel een financiele buffer opgebouwd in hun werkende jaren.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:49:03 #154
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_117689463
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hier kan ik alleen maar op zeggen: Je kletst uit je nek. En wat een onzin. Hoe gefrustreerd ben jij dan wel niet?
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:47:00 #155
368515 Rhalius
Verteller
pi_117691870
Probleem als jongere is weer dat ze willen dat je op magische wijze ergens ervaring hebt opgedaan, maar het mag nooit bij hen vandaan komen. Je moet het al hebben.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:34:56 #156
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117696183
Vanaf nu ga ik focussen op de procesindustrie; in deze economisch tegenvallende tijden zijn d'r toch nog relatief veel vacatures in die richting en dat lijkt voorlopig nog zo te blijven. Het zal wel een hele missie worden om werk te verkrijgen binnen de procesindustrie zonder relevante werkervaring en (VAPRO) diploma's. Minimaal de diploma's VAPRO A en B lijken cruciaal om kans te maken op werk als procesoperator.
pi_117699406
Is WIC niet iets voor jou?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117701117
Op dit moment heb ik een baan, maar het is wat ik ervan had verwacht. Werkzaamheden komen niet overeen met wat mij is verteld. Personeelsbeleid vind ik ook niet ideaal. Ik wil benadrukken dat ik geen idiote eisenlijst heb, maar om eea eens te reflecteren zal ik de situatie schetsen.

Tijdens mijn afstudeertraject heb ik mijn cv op internet gezet. Vrij snel daarna ben ik door een uitzendbureau benaderd. Zij boden mijn een functie aan die aansloot bij mij opleiding. Ik was toen ook afgestudeerd, dus had daar wel oren naar. Tijdens de intake werd de functie toegelicht en werd er uitgelegd dat ik bij drukte (of andere situatie) ook andere, minder leuke (niet-juridische), werkzaamheden moest uitvoeren, maar dat dit niet de hoofdmoot vormde. De intake verliep goed, dus werd ik voor een sollicitatiegesprek uitgenodigd. Ook toen ging het met name over de kern van de junctie (juridisch). Uiteindelijk ben ik dus ook vrij vlot aangenomen.

In de praktijk ligt de verdeling tussen de werkzaamheden alleen zo gunstig als gehoopt. Daarbij komt dat ik elke week een ander rooster heb en ook, vanwege drukte, in de weekenden wordt ingeroosterd. Tijdens de intake is dit wel ter sprake gekomen, maar kwam het erop neer dat dit af en toe kon voorkomen. Van de afgelopen vier weekenden heb ik er echter drie gewerkt, vaak zaterdag. Dit zorgt ervoor dat ik geen fatsoenlijke (sociale) planning kan maken. Tevens wordt er van werknemers verwacht dat zij hun brood, tussen de werkzaamheden door, aan hun bureau opeten. Van een fatsoenlijke lunchpauze is geen sprake. Omdat ik voorlopig op basis van een uitzendovereenkomst werk, biedt dit totaal geen zekerheid.

Hoe kijken de werkzoekenden tegen deze situatie aan? Ben benieuwd!
pi_117702565
Ik merk toch wel dat er veel administratieve baantjes te vinden zijn.

Ik doe het zelf nu al een tijdje, maar dan wel echt een paar uurtjes per week. Ik doe nog wel grotendeels wat horecawerk ernaast, maar daar wil ik toch een keer echt mee stoppen. Moet wel zeggen dat ik het lekker vind qua ritme en rooster zo'n administratief baantje. ;) Maar omdat het nu maar een paar uurtjes is per week, vraag ik mezelf toch af of ik het wel echt fulltime volhoud.

Zijn hier meer mensen die zo'n baan hebben? En zou je het mij aanraden om het fulltime te gaan doen? :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:25:18 #160
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117705053
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:03 schreef blomke het volgende:
Is WIC niet iets voor jou?
Wasda? Heb effe gegoogled maar kwam niet verder dan West-Indische Compagnie en Women Infants and Children :o
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:39:00 #162
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117705832
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef FerryNL het volgende:

Ik doe het zelf nu al een tijdje, maar dan wel echt een paar uurtjes per week. Ik doe nog wel grotendeels wat horecawerk ernaast, maar daar wil ik toch een keer echt mee stoppen. Moet wel zeggen dat ik het lekker vind qua ritme en rooster zo'n administratief baantje. ;) Maar omdat het nu maar een paar uurtjes is per week, vraag ik mezelf toch af of ik het wel echt fulltime volhoud.

Zijn hier meer mensen die zo'n baan hebben? En zou je het mij aanraden om het fulltime te gaan doen? :)
Ik doe (nouja, deed) administratief werk, meer bepaald documentaire informatie voorziening. Komt feitelijk neer op post sorteren. Dit terzijde overigens, want de administratieve sector kent uiteraard meer smaken (commerciėel, technisch, financiėel, etc.). Werktijden zijn overwegend tussen 9 en 5, salaris is uiteraard afhankelijk van functie en opleidingsniveau maar over het algemeen niet heel hoog. Als je geen bezwaar hebt tegen repetitieve werkzaamheden en accuraat bent zou het een goede optie kunnen zijn ... !
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:40:18 #163
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117705935
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:38 schreef FerryNL het volgende:
http://www.hetwic.nl/Home.aspx?NL-8-567 :? :? :?

Zeg ook maar wat hoor :P
Afstudeerplek? Nou ... zou in een latere fase wellicht van pas kunnen komen :+
pi_117706533
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:39 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik doe (nouja, deed) administratief werk, meer bepaald documentaire informatie voorziening. Komt feitelijk neer op post sorteren. Dit terzijde overigens, want de administratieve sector kent uiteraard meer smaken (commerciėel, technisch, financiėel, etc.). Werktijden zijn overwegend tussen 9 en 5, salaris is uiteraard afhankelijk van functie en opleidingsniveau maar over het algemeen niet heel hoog. Als je geen bezwaar hebt tegen repetitieve werkzaamheden en accuraat bent zou het een goede optie kunnen zijn ... !
Ah ok :) Ik ben nou juist gewend dat elke dag echt verschillend kan zijn, maar dat is juist de horeca. Maar omdat ik een paar uur per week dat andere werk doe, merk ik wel hoe lekker het is om een ritme te hebben in het werk.

Als ik echt door wil gaan in de administratie, dan zou ik het liefst iets met inkoop willen doen. Prijzen vergelijken, onderhandelen, contacten onderhouden en natuurlijk de standaard werkzaamheden zoals inkooporders en facturen controleren. Zoiets zou ik eigenlijk willen doen als ik echt door zou willen in die sector. :)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat een normale 9 tot 5 baan mij echt heerlijk lijkt. Nu werk ik telkens de avonden en in de weekenden, en dat komt toch wel een beetje me strot uit. :{ Maar ja ik moet eerst kijken of ik het wel doe, want ik zou toch ook weer naar school moeten als ik eenmaal door wil groeien. Kijk ik wil ook weer niet heel mijn leven simpel administratief werk doen snap je. :P

En daarbij zal het toch wel meer verdienen dan de horeca :+

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:40 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Afstudeerplek? Nou ... zou in een latere fase wellicht van pas kunnen komen :+
Haha ja ik dacht ik help ff mee met zoeken _O- :+
pi_117707246
quote:
3s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Vanaf nu ga ik focussen op de procesindustrie; in deze economisch tegenvallende tijden zijn d'r toch nog relatief veel vacatures in die richting en dat lijkt voorlopig nog zo te blijven. Het zal wel een hele missie worden om werk te verkrijgen binnen de procesindustrie zonder relevante werkervaring en (VAPRO) diploma's. Minimaal de diploma's VAPRO A en B lijken cruciaal om kans te maken op werk als procesoperator.
Dat laatste heb ik ook al eens onderzocht. Blijft jammer dat je niet door thuisstudie of avondopleiding iets aan Vapro-papieren kunt halen...
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:11:22 #166
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117708095
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik ook al eens onderzocht. Blijft jammer dat je niet door thuisstudie of avondopleiding iets aan Vapro-papieren kunt halen...
Precies. Nu is een kwestie van rammelen aan de deuren van relevante bedrijven en organisaties en hopen dat ze je binnenlaten, en dat is niet zomaar geflikt zonder juiste papieren + werkervaring :6
pi_117708444
WIC = Werktuigkundige In Centrale
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Manager PR/Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:48:35 #168
269689 crew  Viv
pi_117710808
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef Noodlez het volgende:
Op dit moment heb ik een baan, maar het is *niet* wat ik ervan had verwacht.
[...]
Zij boden mijn mij een functie aan die aansloot bij mij mijn opleiding.
[...]
In de praktijk ligt de verdeling tussen de werkzaamheden alleen *niet* zo gunstig als gehoopt.
Als je op het werk ook zo schrijft dan snap ik wel dat ze je voor niet-juridische klusjes inzetten. :Y)
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:59:08 #169
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_117711545
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als je op het werk ook zo schrijft dan snap ik wel dat ze je voor niet-juridische klusjes inzetten. :Y)
Je vergeet nog:

quote:
Ook toen ging het met name over de kern van de junctie (juridisch).
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Manager PR/Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 22:06:55 #170
269689 crew  Viv
pi_117712060
quote:
11s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:59 schreef Dromer het volgende:
Je vergeet nog:
[..]
Wel gezien maar ik zie een typo wel door de vingers, die andere fouten kunnen čcht niet, zeker niet in de juridische wereld. :o
pi_117714484
quote:

Hou jij uberhaupt wel iets fulltime vol, vraag ik me dan weer af.
pi_117716320
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:48 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hou jij uberhaupt wel iets fulltime vol, vraag ik me dan weer af.
Gast je kent me geen eens. Alleen omdat ik zoveel dingen heb gepost in dit topic denken mensen gelijk dat ik het nergens volhoud.

Ik heb al 3 banen gehad waar ik fulltime heb gewerkt.

3 jaar toen ik leerling kok was, 4 jaar toen ik kok was bij een ander bedrijf en nog 2 jaar bij PostNL :') Ik mag toch wel gewoon door zoeken naar een andere baan in de tussentijd? Je weet allang als je al mijn topics heb doorgelezen dat ik ooit de horeca uit wil.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om WEER een hele discussie op gang te zetten :') :N
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:02:49 #173
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117717597
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:25 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Gast je kent me geen eens. Alleen omdat ik zoveel dingen heb gepost in dit topic denken mensen gelijk dat ik het nergens volhoud.

Ik heb al 3 banen gehad waar ik fulltime heb gewerkt.

3 jaar toen ik leerling kok was, 4 jaar toen ik kok was bij een ander bedrijf en nog 2 jaar bij PostNL :') Ik mag toch wel gewoon door zoeken naar een andere baan in de tussentijd? Je weet allang als je al mijn topics heb doorgelezen dat ik ooit de horeca uit wil.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om WEER een hele discussie op gang te zetten :') :N
Niet om het een of ander, maar waarom kies je niet iets en ga je er echt voor? 3 jaar leerling-kok, 4 jaar kok, toen postNL (wat een carriereswitch, damn..), nu in de horeca en een administratief baantje ernaast.

Weet je wel wat je wilt?
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:04:22 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117717633
Nou, ik heb ook redelijk wat maanden getwijfeld. :+ Pas nu heb ik min of meer de knoop doorgehakt en ga vooral focussen op procesindustrie of werk als CNC-frezer. Beide keuzes hebben voor- en nadelen.
pi_117717714
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:02 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar waarom kies je niet iets en ga je er echt voor? 3 jaar leerling-kok, 4 jaar kok, toen postNL (wat een carriereswitch, damn..), nu in de horeca en een administratief baantje ernaast.

Weet je wel wat je wilt?
Pfff het is al zoveel uitgelegd. Toen het prive niet zo goed ging was ik gestopt met de horeca en ben ik post gaan sorteren bij PostNL :')

Tja je moet toch wat he als je werkgever geen fulltime contract kan bieden. Dan maar een 2e baantje erbij vinden en zodoende dat administratie baantje, Ik had al verteld wat ik wilde maar zo makkelijk is dat ook weer niet. Ik zou graag de retail in willen, maar op mijn leeftijd nemen ze je niet zo gauw meer aan. :N
pi_117717940
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Nou, ik heb ook redelijk wat maanden getwijfeld. :+ Pas nu heb ik min of meer de knoop doorgehakt en ga vooral focussen op procesindustrie of werk als CNC-frezer. Beide keuzes hebben voor- en nadelen.
Haha ja het is aan de ene kant erg kut dat getwijfel. Ik twijfel al een jaar en weet het gewoon nog steeds 100% niet. Alleen dat ik de horeca uit wil dat is 1 ding wat wel echt zeker is :')
pi_117720878
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:12 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Haha ja het is aan de ene kant erg kut dat getwijfel. Ik twijfel al een jaar en weet het gewoon nog steeds 100% niet. Alleen dat ik de horeca uit wil dat is 1 ding wat wel echt zeker is :')
Je hebt het over je eigen toekomst he, neem die serieus.

Realiseer je dat er in het leven zaken zijn waarvan je nooit 100% zeker zult weten of iets goed is/ bij je past/ etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pannenkoeken op 08-10-2012 06:54:48 ]
  maandag 8 oktober 2012 @ 08:33:53 #178
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117721637
Swetsenegger, veel succes morgen en overmorgen! ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 oktober 2012 @ 08:34:43 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117721649
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:33 schreef caroline88 het volgende:
Swetsenegger, veel succes morgen en overmorgen! ^O^
Dank je :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:12:52 #180
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117726968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:43 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt en ik probeer het ook zo te benaderen. Maar ik heb eergister weer drie afwijzingen gehad. Natuurlijk even teruggebeld en ik kreeg weer hetzelfde verhaal. Mijn stukken zagen er goed uit, maar ze hadden heel veel sollicitaties binnen gehad en daardoor kunnen ze hele hoge eisen stellen. Natuurlijk ga ik door met solliciteren (ik heb een WO diploma, maar ik kijk ook naar vacatures waar HBO of MBO wordt gevraagd), maar ik word moedeloos van het feit dat al mijn vrienden (die nog studeren) een normaal dagelijks ritme hebben en dat ik als een loser werkloos thuis zit. Ik ben binnen vier jaar afgestudeerd, in één keer, en dat werkt nu tegen me. Maar dat is een periode waar ik doorheen moet I guess.
Ik ken je gevoel want ik had het zelfde toen ik net van mijn opleiding af kwam. Ook alles in 4 jaar gedaan en een arbeidsmarkt waar je weinig mee kan. Wat ik gedaan heb, was via uitzendbureau's gewoon tijdelijke banen aannemen (al denk ik dat het 2 jaar geleden makkelijker was dan nu) en ondertussen stug verder blijven zoeken in mijn eigen vakgebied. Ik heb zelfs naast een administratieve baan van 36 uur in de week, die ene dag in de 2 weken dat ik vrij kreeg, stage gelopen bij een gemeente om ervaring te krijgen. Na 1 jaar dit volhouden lukte het me en kreeg ik een tijdelijke baan in mijn eigen vakgebied (als vervanger voor een zwangerschapsverlof) en vrij snel daarna kwam mijn vorige baan. Helaas beviel het me niet bij mijn vorige werkgever en zit ik nu ook thuis maar wat ik probeer te zeggen is dat je moet de moed niet moet verliezen en dat het je echt wel gaat lukken als je er je best voor blijft doen!
pi_117729429
Het schiet nog steeds niet op hier. Afgewezen voor twee sollicitaties voor parttime data-entry-werk en verder geen nieuwe vacatures in zicht.

Ik doe nu voor drie verschillende uitzendbureaus af en toe wat oproepklussen (schoonmaker, spoelkeukenmedewerker, sjouwer), totaal hooguit 12 uur per week. Wat qua inkomsten niet opschiet omdat ik maar bij één werkgever de loonheffingskorting kan toepassen.

Dan toch maar een sollicitatieformulier ophalen voor die kledingzaak. Of bij willekeurige andere zaken binnenstappen. Niet dat dat wat wordt overigens.
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:19:31 #182
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117730851
Sollicitatiemail verzonden naar PostNL voor zaterdagwerk. Zal hooguit 100 euro p/m opleveren maar een beetje extra beweging in de buitenlucht kan nooit kwaad. Bovendien valt het te combineren met een (voltijd) baan doordeweeks waardoor ik het langere tijd kan doen, en dat is voor de wervers van PostNL belangrijk weet ik uit ervaring :+
pi_117731621
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Sollicitatiemail verzonden naar PostNL voor zaterdagwerk. Zal hooguit 100 euro p/m opleveren maar een beetje extra beweging in de buitenlucht kan nooit kwaad. Bovendien valt het te combineren met een (voltijd) baan doordeweeks waardoor ik het langere tijd kan doen, en dat is voor de wervers van PostNL belangrijk weet ik uit ervaring :+
Ga er maar vanuit dat je zo snel mogelijk kan beginnen. Ze zoeken volgens mij nog een hoop zaterdag bezorgers :) .
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:52:13 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117732098
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:39 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat je zo snel mogelijk kan beginnen. Ze zoeken volgens mij nog een hoop zaterdag bezorgers :) .
Ha mooi. Schijnt dat je als zaterdag postbezorger ook doordeweeks kunt invallen, niet verkeerd natuurlijk in tijden van werkloosheid ... ! Wel nog effe m'n fiets oplappen bij de fietsenmaker.
pi_117732311
quote:
3s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ha mooi. Schijnt dat je als zaterdag postbezorger ook doordeweeks kunt invallen, niet verkeerd natuurlijk in tijden van werkloosheid ... ! Wel nog effe m'n fiets oplappen bij de fietsenmaker.
Ik had ook pas gereageerd bij PostNL. Paar dagen later werd ik gebeld om een gesprekje in te plannen, en vlak daarna kon ik al beginnen. Voor een zaterdag is het wel relax om een paar uurtjes dat werk te doen :) Even in de middag een paar uurtjes bezorgen en toch een extra zakcentje binnen naast je normale werk. ;)
pi_117733440
Weet iemand hier nog een leuk bijbaantje voor mij? Zucht.. word er nu al moedeloos van.. ben 18 jaar maar er is nu al nergens werk. Februari maar starten met een opleiding..
I Like it@ J-Star
pi_117733661
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:27 schreef J-Star het volgende:
Weet iemand hier nog een leuk bijbaantje voor mij? Zucht.. word er nu al moedeloos van.. ben 18 jaar maar er is nu al nergens werk. Februari maar starten met een opleiding..
Maar starten met een opleiding? Wat wil je gaan doen dan?
pi_117733679
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:27 schreef J-Star het volgende:
Wel makkelijk als we weten waar je woont :)
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_117733684
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:33 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Maar starten met een opleiding? Wat wil je gaan doen dan?
Geen idee.. Ben een beetje het zicht kwijt over alles
I Like it@ J-Star
pi_117733695
quote:
19s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:33 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Wel makkelijk als we weten waar je woont :)
Omgeving Hoorn N-H
I Like it@ J-Star
pi_117733707
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:34 schreef J-Star het volgende:

[..]

Geen idee.. Ben een beetje het zicht kwijt over alles
Maar je moet ook niet zomaar een opleiding gaan doen waar je eigenlijk niet achter sta :N
pi_117733720
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:34 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Maar je moet ook niet zomaar een opleiding gaan doen waar je eigenlijk niet achter sta :N
Met niks kom ik ook nergens toch
I Like it@ J-Star
pi_117733795
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:35 schreef J-Star het volgende:

[..]

Met niks kom ik ook nergens toch
Nee ok, maar toch zou ik goed nadenken. Heb je wel enig idee wat je zou willen doen later. Wat vindt je leuk om te doen?
pi_117733887
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:37 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Nee ok, maar toch zou ik goed nadenken. Heb je wel enig idee wat je zou willen doen later. Wat vindt je leuk om te doen?
Ja, als je dit zo leest zal je denken wat een moeilijk persoon.. Maar ik heb geen flauw idee wat voor beroep ik zou willen uitoefenen, en echt hobby's die op een beroep lijken heb ik niet. En mn depressie helpt er niet bij.
I Like it@ J-Star
pi_117734005
Al bij een paar uitzendtoko's naar binnen gestapt? Mensen die niet weten wat ze willen kunnen ze altijd wel ergens kwijt.
pi_117734018
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:40 schreef J-Star het volgende:

[..]

Ja, als je dit zo leest zal je denken wat een moeilijk persoon.. Maar ik heb geen flauw idee wat voor beroep ik zou willen uitoefenen, en echt hobby's die op een beroep lijken heb ik niet. En mn depressie helpt er niet bij.
Oh nee hoor want zo ben ik zelf ook. :') Ik heb ook geen flauw idee wat ik echt zou willen. Daarom moet ik ook niet zomaar iets gaan kiezen, want ik weet gewoon dat ik er snel spijt van ga krijgen :{

Maar wat zijn je hobby's dan?
pi_117734143
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al bij een paar uitzendtoko's naar binnen gestapt? Mensen die niet weten wat ze willen kunnen ze altijd wel ergens kwijt.
Jep, er hangen borden vol met weet ik veel hoeveel klussen. Maar zodra ik binnen stap met de vraag of ze nog iets voor me hadden, dan krijg ik negatief antwoord. Er is gewoon niks, word er dan met regelmaat gezegd.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Oh nee hoor want zo ben ik zelf ook. :') Ik heb ook geen flauw idee wat ik echt zou willen. Daarom moet ik ook niet zomaar iets gaan kiezen, want ik weet gewoon dat ik er snel spijt van ga krijgen :{

Maar wat zijn je hobby's dan?
Feesten, gamen, beetje internetten, m'n vriendin plezieren :D Op z'n tijd filmpje kijken. En bovenal; rust.. Ik kan niet echt goed met drukte omgaan.
En het helpt ook niet echt mee dat m'n vader mij liever vandaag dan morgen het huis uit ziet gaan..
I Like it@ J-Star
pi_117734320
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:46 schreef J-Star het volgende:

[..]

Jep, er hangen borden vol met weet ik veel hoeveel klussen. Maar zodra ik binnen stap met de vraag of ze nog iets voor me hadden, dan krijg ik negatief antwoord. Er is gewoon niks, word er dan met regelmaat gezegd.

[..]

Feesten, gamen, beetje internetten, m'n vriendin plezieren :D Op z'n tijd filmpje kijken. En bovenal; rust.. Ik kan niet echt goed met drukte omgaan.
En het helpt ook niet echt mee dat m'n vader mij liever vandaag dan morgen het huis uit ziet gaan..
Hmm dat zijn niet echt hobby's waar je een baantje of opleiding mee kan kiezen. :P

Heb je ook niet bepaalde interesses in sommige dingen? :)
pi_117734413
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:51 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Hmm dat zijn niet echt hobby's waar je een baantje of opleiding mee kan kiezen. :P

Heb je ook niet bepaalde interesses in sommige dingen? :)
Precies, ja volgens anderen is makelaar echt iets voor mij. Ja, ik vind het gewoon eenmaal interessant om te discussiėren over woningwaardes etc. Maar ik ben bang dat mij dat eenmaal gaat vervelen en dat ik dat nooit 30-40 jaar kan volhouden. En al zou ik het willen, welke school is daarvoor het beste? En raad je dan aan om BOL of BBL te gaan doen?
I Like it@ J-Star
pi_117734649
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:57 schreef Vault-Boy het volgende:

Ik had ook pas gereageerd bij PostNL. Paar dagen later werd ik gebeld om een gesprekje in te plannen, en vlak daarna kon ik al beginnen. Voor een zaterdag is het wel relax om een paar uurtjes dat werk te doen :) Even in de middag een paar uurtjes bezorgen en toch een extra zakcentje binnen naast je normale werk. ;)
Maakt het veel uit als je amper Nederlands spreekt voor PostNL?
pi_117734679
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:54 schreef J-Star het volgende:

[..]

Precies, ja volgens anderen is makelaar echt iets voor mij. Ja, ik vind het gewoon eenmaal interessant om te discussiėren over woningwaardes etc. Maar ik ben bang dat mij dat eenmaal gaat vervelen en dat ik dat nooit 30-40 jaar kan volhouden. En al zou ik het willen, welke school is daarvoor het beste? En raad je dan aan om BOL of BBL te gaan doen?
Daar zijn volgens mij ook heel weinig banen in te vinden helaas :N

Qua school heb ik niet echt een voorkeur, maar qua leerweg zou ik zeker BBL doen. Maar dat is ook meer persoonlijk omdat ik er zelf al ervaring mee heb. Als je echt niet meer 5 dagen naar school wil dan is BBL ideaal, maar tegenwoordig is het ook heel moeilijk om een BBL plek te bemachtigen. ;(
pi_117734685
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah daar hebben we weer iemand die commentaar heeft of perse iemand moet verbeteren :')
pi_117734760
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:00 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Daar zijn volgens mij ook heel weinig banen in te vinden helaas :N

Qua school heb ik niet echt een voorkeur, maar qua leerweg zou ik zeker BBL doen. Maar dat is ook meer persoonlijk omdat ik er zelf al ervaring mee heb. Als je echt niet meer 5 dagen naar school wil dan is BBL ideaal, maar tegenwoordig is het ook heel moeilijk om een BBL plek te bemachtigen. ;(
Ik denk dat mijn voorkeur ook uitgaat naar BBL hoor.
Ja dat is natuurlijk ook zeer vervelend, dat er weinig banen zijn. Maar ik zou toch eventueel een eigen makelaardij + vastgoed kantoor kunnen beginnen? Of gaat dit niet zo maar?
I Like it@ J-Star
pi_117734811
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:02 schreef J-Star het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk ook zeer vervelend, dat er weinig banen zijn. Maar ik zou toch eventueel een eigen makelaardij + vastgoed kantoor kunnen beginnen? Of gaat dit niet zo maar?
Dat is ook heel lastig hoor :) Zo makkelijk is dat niet meer in deze tijd :N
pi_117734877
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:04 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dat is ook heel lastig hoor :) Zo makkelijk is dat niet meer in deze tijd :N
Nee, dat is waar. Maar stel we gaan er van uit dat ik in totaal 4 jaar bezig ben met die opleiding. Van MBO > HBO. Zou ik de gok kunnen nemen om het gewoon te doen, en dan hopen dat het tegen die tijd weer iets beter gaat met de arbeidsmarkt.
I Like it@ J-Star
pi_117734981
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:00 schreef Vault-Boy het volgende:

Ah daar hebben we weer iemand die commentaar heeft of perse iemand moet verbeteren :')
En daar hebben we weer iemand die altijd het negatieve in mensen ziet en idiote conclusies trekt.
Nvm! :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:11:47 #207
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117735098
Ik ga ook ander werk zoeken, teveel fysiek ongemak, te slecht salaris, kutcollega's, kutbaas, kutweer...

Alleen er is natuurlijk niet zoveel :') Hoef niet echt iets vasts aangezien ik met een paar maanden toch een heel andere kant opga.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117735167
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik ga ook ander werk zoeken, teveel fysiek ongemak, te slecht salaris, kutcollega's, kutbaas, kutweer...

Alleen er is natuurlijk niet zoveel :') Hoef niet echt iets vasts aangezien ik met een paar maanden toch een heel andere kant opga.
Wat doe jij nu dan? En wat ga je doen? :)
pi_117735193
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:06 schreef J-Star het volgende:

[..]

Nee, dat is waar. Maar stel we gaan er van uit dat ik in totaal 4 jaar bezig ben met die opleiding. Van MBO > HBO. Zou ik de gok kunnen nemen om het gewoon te doen, en dan hopen dat het tegen die tijd weer iets beter gaat met de arbeidsmarkt.
Dat durf ik je niet te vertellen :N :)

Als jij je daar goed bij voelt dan moet je het doen natuurlijk ;)
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:14:13 #210
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117735214
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Wat doe jij nu dan? En wat ga je doen? :)
Werk nu in de bouw, wat ik ga doen is iets met sport :P waarschijnlijk worden dat op termijn verschillende schnabbeltjes naast elkaar, dat is nog even kijken hoe een en ander uitpakt.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117735249
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:54 schreef J-Star het volgende:

[..]

Makelaar? Doe dat niet! Ik heb er zelf ook voor gestudeerd dmv een HBO opleiding. Op elke vacature die online komt te staan wordt 100+ keer op gesolliciteerd. Daar ga je dus geen werk in vinden.
Afgelopen zomer had ik mijn studie erop zitten maar gelukkig kon ik de dag na mijn afstuderen beginnen bij een media sales bedrijf. Dat ik een vak in de makelaardij zou vinden had ik in het laatste jaar van mijn studie al uit mijn hoofd gezet.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_117735399
Ja, wat moet ik dan?
I Like it@ J-Star
pi_117735443
Na wat meelezen ga ik hier ook maar eens posten.

Situatie :

Momenteel werkzaam obv 0-uren contract in de zorg , helaas is er weinig werk en ben ik sinds 1mnd actief op zoek naar een fulltime baan maar dat wil niet meevallen.

De score staat als volgt :

1e sollicitatie , afgewezen op brief. Vage reden, voldeed overal aan en toch paste ik niet in het profiel.
2e sollicitatie, 1e gesprek gehad , uiteindelijk als 2e geeindigd.
Verder heb ik er nog 6 lopen waarvan ik er een paar nog gemaild heb omdat de sluitingsdatum voorbij is en ik maar geen reactie krijg. Zo frustrerend!.

Ook wel een leuke; Ik had via een uitzendbureau gesolliciteerd , de volgende dag werd ik opgebeld.

Intercedent : We hebben uw sollicitatie ontvangen en wat wij graag willen weten is , heb je ervaring met de volgende doelgroep?
Ik : Niet specifiek , in mijn huidige werk is dat ong. 10% van de doelgroep.
Intercedent: Oh , tja , ik zoek echt iemand die daar ervaring mee heeft.
Ik: Hmmm, heb ik niet kunnen afleiden uit de vacaturetekst.
Intercedent: Nee dat klopt , ik moet de vacature nog aanpassen.

Jezus , die kan dus bij mijn lijstje sollicitatie ergenissen en ik ben pas begonnen _O-
pi_117735452
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:18 schreef J-Star het volgende:
Ja, wat moet ik dan?
Niks :)

Probeer werk te vinden en ga gewoon goed nadenken van wat je dan zou willen. Overhaaste beslissingen maken is ook niet goed hoor :N
pi_117735652
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:19 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Niks :)

Probeer werk te vinden en ga gewoon goed nadenken van wat je dan zou willen. Overhaaste beslissingen maken is ook niet goed hoor :N
Ik denk niet dat mijn ouders dat nog langer gaan trekken. Zit nu al zo'n 1.5 jaar thuis..
I Like it@ J-Star
pi_117735729
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:23 schreef J-Star het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mijn ouders dat nog langer gaan trekken. Zit nu al zo'n 1.5 jaar thuis..
Tja maar ze moeten toch ook wel begrijpen dat een overhaaste beslissing maken ook niet juist is.

Vindt je techniek niks? :P
pi_117735886
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:25 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Tja maar ze moeten toch ook wel begrijpen dat een overhaaste beslissing maken ook niet juist is.

Vindt je techniek niks? :P
Vind het heel interessant, maar heb nou niet bepaald 2 rechterhanden. Ik denk dat (groot)handel nog het beste bij mij past. Ik zie mezelf wel dingen hier of in het buitenland kopen voor een prikkie, en het vervolgens met een dikke winst weer te verkopen.
I Like it@ J-Star
pi_117736861
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef J-Star het volgende:

[..]

Vind het heel interessant, maar heb nou niet bepaald 2 rechterhanden. Ik denk dat (groot)handel nog het beste bij mij past. Ik zie mezelf wel dingen hier of in het buitenland kopen voor een prikkie, en het vervolgens met een dikke winst weer te verkopen.
Daar zou je nog wel een BBL plek voor kunnen vinden denk ik. Dan zou ik eerder daarvoor gaan en zo doorgroeien :)
pi_117736882
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:48 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Daar zou je nog wel een BBL plek voor kunnen vinden denk ik. Dan zou ik eerder daarvoor gaan en zo doorgroeien :)
Bedoel je handel of techniek?
I Like it@ J-Star
pi_117736912
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:48 schreef J-Star het volgende:

[..]

Bedoel je handel of techniek?
Handel
pi_117736960
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Handel
Bedankt voor al je hulp! Ik ga eens zoeken of ik iets vind. _O_
I Like it@ J-Star
pi_117740087
kutzooi assessment helemaal verneukt.
pi_117744734
Nou zou ik een assessment hebben vandaag. Nee toch weer niet, een derde gesprek met een projectmanager over de producten. Kom ik daar: gaat het enkel over organisatiekunde. Leuk gesprek, dat wel, maar het is maar goed dat ik er niet van hou om me voor te bereiden op een gesprek, en sollicitatiegesprek gewoon als mezelf binnen vlieg.

En nu duimen, na drie gesprekken verwacht ik nu een definitief antwoord.
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:01:30 #224
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117745559
:( Vandaag te horen gekregen dat de organisatie waar ik een open sollicitatie naar had verstuurd (ik heb er al eens stage gelopen) mij graag wil hebben, maar ze het niet kunnen vanwege de bezuinigingen (een gemeente). Wel kan ik eventueel er nog eens stage lopen om mijn tijd op te vullen tot ik een baan vind, maar of het UWV dat zo leuk vindt......aargggh ik haat de crisis!
  FOK!fotograaf maandag 8 oktober 2012 @ 20:29:28 #225
148247 taxibabe
pi_117747359
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:01 schreef silent_scream1 het volgende:
:( Vandaag te horen gekregen dat de organisatie waar ik een open sollicitatie naar had verstuurd (ik heb er al eens stage gelopen) mij graag wil hebben, maar ze het niet kunnen vanwege de bezuinigingen (een gemeente). Wel kan ik eventueel er nog eens stage lopen om mijn tijd op te vullen tot ik een baan vind, maar of het UWV dat zo leuk vindt......aargggh ik haat de crisis!
En toch zou ik het wel doen als ik jou was. Ik heb hetzelfde gedaan (vrijwillig, met behoud van WW), uiteindelijk 3 jaar blijven plakken op payroll-basis. Helaas moest ik uiteindelijk toch echt weg wegens bezuinigingen, al had mijn leidinggevende anders gezien (opdracht van de directie).
pi_117747948
quote:
Wel mooi om een gat in je CV tegen te houden natuurlijk. En ervaring erbij is nooit weg (om maar niet te spreken over het volhouden van een werkritme)
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:41:56 #227
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_117748072
quote:

Ha, ik zag je berichtje gisteren en wil hier toch nog wel even op reageren.

Zo'n 12 jaar geleden werkte ik ook in de horeca (1,5 jaar gedaan, ook in de keuken, voornamelijk koude kant, geen opleiding daarin), daarna ben ik op een kantoor begonnen.

In de horeca had ik een contract van 30 uur per week, in de praktijk werkte is er 35-40 uur per week. Op het kantoor ging ik 37,5 uur per week werken.

Ik kan je zeggen dat ik ontzettend moest wennen, ik ben maandenlang ontzettend moe geweest omdat mijn ritme zoveel anders was. Nu moest ik ineens vroeg opstaan en de hele dag op een stoel naar een beeldscherm turen; een ramp vond ik dat.

Waar ik verder zelf heel erg aan moest wennen is dat je in de horeca echt superdrukte kent en echt superstress kan hebben, maar elke dag is dat ook weer voorbij. Uiteindelijk eet iedereen en gaat de tent dicht, dan is de stress dus weer voorbij.

Op het kantoor was er ook stress, maar heel anders, er moest veel uitgetypt worden, echt snel en accuraat, archiefwerk enzo hoorde er ook bij, was echt heel druk.
Uiteraard zal het ook wel aan het soort werk en de afdeling liggen hoor, niet elk kantoorwerk is hetzelfde natuurlijk.

Klinkt stom, maar je bent misschien wel maanden af en aan met iets bezig (iets opstellen, moet nagekeken worden, verstuurd worden, dan weer reageren, weer 3 weken in de kast leggen e.d.). Dat vond ik heel vervelend in het begin. Ik had totaal geen overzicht, ik moest echt aan het handje genomen worden om een beetje te leren plannen en dingen gewoon een paar weken in de kast te leggen als er geen directe reactie kwam.

Ik verlangde toen echt terug naar de horeca, dat was ook rennen en vliegen, maar je WIST dat het aan het einde van de avond gewoon klaar was.

Uiteindelijk wel m'n draai gevonden hoor en ik vind het prima zo, maar dat was even mijn ervaring. :)
klerkje
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:27:45 #228
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117750895
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:39 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Wel mooi om een gat in je CV tegen te houden natuurlijk. En ervaring erbij is nooit weg (om maar niet te spreken over het volhouden van een werkritme)
Dat sowieso! Het is alleen even uitzoeken hoe dat met het UWV zit etc...maar dat ga ik morgen even uitzoeken! :D
pi_117750930
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vanwaar deze vraag? :)
Serieus antwoord: Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Toen ik er als decemberkracht werkte toen het nog TNT heette had ik collega's die alleen (vaak onverstaanbaar) dialect spraken. Verder loopt hier zelfs een dove postbezorger rond die ook soms bij mensen moet aanbellen voor aangetekende stukken e.d.
Het belangrijkste is dat je de adressen kan lezen.
  Manager PR/Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 21:45:21 #230
269689 crew  Viv
pi_117752093
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:28 schreef Balisto het volgende:
Ze heeft een partner uit het buitenland dacht ik ;)
pi_117752714
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:18 schreef J-Star het volgende:
Ja, wat moet ik dan?
In dit geval zou ik het haast jammer vinden dat de dienstplicht is opgeschort. Ben je toch bezig en geeft je net wat meer tijd om te "rijpen"zodat je wel weet wat je wilt.
pi_117755026
Ik heb binnenkort een gesprek bij een uitzendbureau over een tijdelijke administratieve baan. Ze vragen om een referentie, maar mijn enige relevante referentie voor die functie is een grote concurrent van het bedrijf waar ik solliciteer. Toch maar een andere referent opgeven of niet?
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:31:42 #233
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_117755149
quote:
5s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:29 schreef Balisto het volgende:
Ik heb binnenkort een gesprek bij een uitzendbureau over een tijdelijke administratieve baan. Ze vragen om een referentie, maar mijn enige relevante referentie voor die functie is een grote concurrent van het bedrijf waar ik solliciteer. Toch maar een andere referent opgeven of niet?
Tja, jij werkt toch niet meer bij die concurrent, dus waarom zou je die niet op kunnen geven? Grote kans dat ze dan toch niet gaan bellen :P
pi_117755653
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:54 schreef lost95 het volgende:

[..]

In dit geval zou ik het haast jammer vinden dat de dienstplicht is opgeschort. Ben je toch bezig en geeft je net wat meer tijd om te "rijpen"zodat je wel weet wat je wilt.
Eigenlijk wel ja, maar dat is helaas niet voor mij geschikt.
I Like it@ J-Star
pi_117755822
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:31 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Tja, jij werkt toch niet meer bij die concurrent, dus waarom zou je die niet op kunnen geven? Grote kans dat ze dan toch niet gaan bellen :P
Misschien heeft die concurrent ooit nog wel een vacature, zou dat mijn kansen daarop dan niet verminderen? Denk je echt dat ze niet gaan bellen als het bedrijf in kwestie een concurrent is?
pi_117759517
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:28 schreef Balisto het volgende:

Serieus antwoord: Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Toen ik er als decemberkracht werkte toen het nog TNT heette had ik collega's die alleen (vaak onverstaanbaar) dialect spraken. Verder loopt hier zelfs een dove postbezorger rond die ook soms bij mensen moet aanbellen voor aangetekende stukken e.d.
Het belangrijkste is dat je de adressen kan lezen.
Mijn partner is Engelsman en wil ook graag aan de slag ;) Hij kan Nederlands wel redelijk goed verstaan, alleen elke keer als hij zelf Nederlands probeert te praten gaat elke Nederlander direct over in het Engels.
pi_117760419
Als ze nog postbezorgers zoeken zou ik gewoon solliciteren als ik hem was. :)

Ander puntje wat ik me afvraag: mocht ik aangenomen worden na mijn sollicitatie, dan zal ik mijn loonheffingskorting laten toepassen bij het betreffende uitzendbureau.
Het uitzendbureau waar ik nu nog het meest voor werk (en waar ik nu dus de loonheffingskorting heb) geeft mij normaal gesproken meer kans op werk voor de langere termijn. Maar daar zal ik die loonheffingskorting dus moeten laten opheffen en dan weten ze dus dat ik ergens anders meer werk en is mijn kans op toekomstig werk via hun weer kleiner, denk ik. Wat is verstandig?
pi_117760791
quote:
ja dat mag en het UWV moedigt dat zelfs aan ;)

Althans mijn UWV :D
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 01:18:07 #239
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_117761117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:46 schreef Balisto het volgende:
Als ze nog postbezorgers zoeken zou ik gewoon solliciteren als ik hem was. :)

Ander puntje wat ik me afvraag: mocht ik aangenomen worden na mijn sollicitatie, dan zal ik mijn loonheffingskorting laten toepassen bij het betreffende uitzendbureau.
Het uitzendbureau waar ik nu nog het meest voor werk (en waar ik nu dus de loonheffingskorting heb) geeft mij normaal gesproken meer kans op werk voor de langere termijn. Maar daar zal ik die loonheffingskorting dus moeten laten opheffen en dan weten ze dus dat ik ergens anders meer werk en is mijn kans op toekomstig werk via hun weer kleiner, denk ik. Wat is verstandig?
Je ziet beren op de weg. Oftewel je maakt je druk met allerlei vooronderstellingen die helemaal niet belangrijk zijn. Alsof een medewerker van een uitzendburo daar nu allemaal op let. En misschien is het wel een voordeel als je je gedachtenspinsels zou volgen, want dan weten ze dat je ergens anders veel gevraagd bent. Zou je waarde wel eens kunnen verhogen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:52:53 #240
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117762631
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:02 schreef J-Star het volgende:

[..]

Tuurlijk maar je moet wel je eigen klanten werven en zij moeten jou kunnen vinden. Houd je van babbelen? Want er wordt wat afgepraat in de makelaardij (heb er gewerkt).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:40:23 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117763068
En weer een gesprek gescoord :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:48:40 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117763183
En ik hang de ene op en de volgende belt, nog een gesprek :D
pi_117763321
Ze willen je!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_117763593
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik hang de ene op en de volgende belt, nog een gesprek :D
Dat is veelbelovend!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:50:26 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117764413
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:56 schreef Joene het volgende:
Ze willen je!
Ik hoop het?

quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is veelbelovend!
Ja en ik heb nog een stuk of 4 potentieel veelbelovende lopen.
pi_117766310
Gister telefonisch contact met een interessant bedrijf. Directeur moest wel even nadenken of hij tijd en moeite wil steken in iemand die nog niet concreet uit dezelfde branche kwam..Omdat ik het een en ander moet bij leren. op zich wel eerlijk en logisch.

Net via de mail gevraagd voor telefonische kennismaking met interessant bedrijf nummero 2 voor volgende week.. ben benieuwd.
pi_117766337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik hoop het?

[..]

Super!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:28:59 #248
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117767387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik hoop het?

[..]

Wauw gaat goed!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:38:57 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117767732
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:45 schreef Balisto het volgende:

[..]

Misschien heeft die concurrent ooit nog wel een vacature, zou dat mijn kansen daarop dan niet verminderen? Denk je echt dat ze niet gaan bellen als het bedrijf in kwestie een concurrent is?
Waarom zou het in je nadeel werken als je bij de concurrent aan de slag gaat?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:04:13 #250
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117775344
Hmm blijkbaar helpt het toch nog wel om je CV op een vacaturesite te zetten :P . Zojuist gebeld door een bedrijf dat mijn CV op een site had gezien en dat ze iemand zoeken die de Marketing mee op komt starten. Of ik geinteresseerd ben en vrijdag op gesprek kan komen. Ben benieuwd! :D
pi_117776085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Hmm blijkbaar helpt het toch nog wel om je CV op een vacaturesite te zetten :P . Zojuist gebeld door een bedrijf dat mijn CV op een site had gezien en dat ze iemand zoeken die de Marketing mee op komt starten. Of ik geinteresseerd ben en vrijdag op gesprek kan komen. Ben benieuwd! :D
Nice, welke jobsite ?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:23:27 #252
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117776159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:21 schreef From het volgende:

[..]

Nice, welke jobsite ?
www.werk.nl notabene haha :P
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:16:09 #253
33350 Janena
pi_117778254
Ik ben aan mijn huidige baan gekomen via werk.nl

Doen ze af en toe toch nog wat goed, haha...

Edit: Net een intake gepland bij Adecco voor die data typiste baan bij Achmea. Eens kijken of dat wat is.
Ondertussen is het bij mijn huidige werkgever nog steeds niet helemaal duidelijk, misschien hoor ik daar morgen meer over. Maar goed, kan mijn huidge baan wel combineren met een andere parttime baan. We zullen zien.

[ Bericht 61% gewijzigd door Janena op 09-10-2012 17:05:53 ]
pi_117780475
Zojuist afwijzing nr. 3 ontvangen . Reden : Ze hadden meer dan 300!! reacties ontvangen en de keus was dus niet op mij gevallen.
Gisteren nog een mail verstuurd naar een ander bedrijf want daar hoor ik maar niks van , en nog steeds niks.

We blijven doorgaan maar pfffff....De realiteit hakt er wel in , ik wil echt voor het nieuwe jaar fulltime werken :(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:22:53 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117780623
Zojuist sollicitatiegesprek gehad bij de Erasmus Universiteit. En oh wat een leuke functie. Maar ja, maar voor 20 uur en ook nog eens veeeeeel te laag ingeschaald.
pi_117780910
Dus afgeketst?
pi_117781315
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Zojuist sollicitatiegesprek gehad bij de Erasmus Universiteit. En oh wat een leuke functie. Maar ja, maar voor 20 uur en ook nog eens veeeeeel te laag ingeschaald.
Wat kon je daar dan verdienen bij 20 uur per week?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:51:48 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117781630
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dus afgeketst?
Nou NOG niet. Ze ging kijken wat mogelijk was. Maar reeel gezien... dit gaat 'm niet worden, kan ik me niet veroorloven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:43 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Wat kon je daar dan verdienen bij 20 uur per week?
De functie was ingeschaald op schaal 8 van de CAO van universiteiten. Dat is max 3K bruto per maand. Gek genoeg hadden ze in 2010 dezelfde vacature met iets minder vereisten online voor schaal 9 :P Dat heb ik ook verteld tijdens het gesprek.

Hoe dan ook, ze hebben nu maar 1 fulltimer in dienst op die afdeling, de rest ingehuurd. Terwijl ze met betrekking tot projectmanagement en functioneel beheer echt veel meer nodig hebben.
pi_117799235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:16 schreef Janena het volgende:
Ik ben aan mijn huidige baan gekomen via werk.nl

Doen ze af en toe toch nog wat goed, haha...

Edit: Net een intake gepland bij Adecco voor die data typiste baan bij Achmea. Eens kijken of dat wat is.
Ondertussen is het bij mijn huidige werkgever nog steeds niet helemaal duidelijk, misschien hoor ik daar morgen meer over. Maar goed, kan mijn huidge baan wel combineren met een andere parttime baan. We zullen zien.
Leuk, ben benieuwd!
Ik had vanmiddag een smsje van Randstad dat ik daar op gesprek mag volgende week. Morgen meer details mbt dag en tijdstip enzo.
pi_117800367
Iemand enig idee waar je (freelance) vertalings-vacatures kan vinden?

Bedankt.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:16:28 #261
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117803762
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:02 schreef electrocrash het volgende:
Iemand enig idee waar je (freelance) vertalings-vacatures kan vinden?

Bedankt.
In je netwerk :)
Een gedicht over Maanvis
pi_117803821
Wat doen jullie in de volgende situatie:

Heb meerdere malen ideeen en opties aangegeven mbt acties in nieuwsbrieven/twitter/facebook (eigen producten weggeven door win acties etc) daar is altijd in een soort van onderbuik gevoel negatief op gereageerd. Nu hebben mijn werkgevers gisteren een gesprek gehad met de investeerder die (hoe toevallig) dezelfde soort ideeėn had voor. Zo werd mij dat ook telefonisch meegedeeld. 'tips gekregen, we moeten acties doen etc, daar moeten we toch maar eens naar kijken'.

Moet ik nou gewoon aangeven dat het jammer is dat ik zelf dit ook meerdere malen heb aan geopperd of denken we laat maar gaan..

Ben sowieso al uitgekeken hier en zoek wat anders.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:34:48 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117803936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 08:23 schreef From het volgende:

Heb meerdere malen ideeen en opties aangegeven mbt acties in nieuwsbrieven/twitter/facebook (eigen producten weggeven door win acties etc) daar is altijd in een soort van onderbuik gevoel negatief op gereageerd. Nu hebben mijn werkgevers gisteren een gesprek gehad met de investeerder die (hoe toevallig) dezelfde soort ideeėn had voor. Zo werd mij dat ook telefonisch meegedeeld. 'tips gekregen, we moeten acties doen etc, daar moeten we toch maar eens naar kijken'.

Moet ik nou gewoon aangeven dat het jammer is dat ik zelf dit ook meerdere malen heb aan geopperd of denken we laat maar gaan..

laat maar gaan. sowieso facebook like en win acties moet je gewoon even mee experimenteren en dan bekijken wat de ROI is, dat is allemaal heel makkelijk te meten.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2012 @ 09:33:14 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117804868
Zo maar eens op weg naar Amsterdam voor een meeting met de :r recruiter :r
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:39:48 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117805010
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Hopelijk is het geen blonde vrouw die net doet alsof ze het allemaal begrijpt :P.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2012 @ 09:42:33 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117805063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hopelijk is het geen blonde vrouw die net doet alsof ze het allemaal begrijpt :P.
Nee het is een man. En er zit een "externe consultant" bij.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:42:59 #267
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117805075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee het is een man. En er zit een "externe consultant" bij.
Aah, werkverschaffing!
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:01:38 #268
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_117806971
quote:

Laat maar gaan. Heeft geen zin, het wordt niet gesnapt en je voelt je nog rotter. Gewoon laten gaan.
pi_117807619
Nou, w00t! Telefoontj vanochtend van de intermediair. Wervingsfee is accoord. Geen gesprekken over assesments meer of wat dan ook. Ik krijg een voorstel binnen waar ik op kan reageren en dan is het afgerond :D
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:24:09 #270
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117807672
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is er mis met een recruiter?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117807750
quote:

Niet direct aangeven van "HEY dat zei ik al (een en ander afhankelijk van de relatie tot de meerderen natuurlijk, bij de meeste opdrachtgevers had ik persoonlijk dat wel gelijk geschreeuwd)". Een idee is om het terloops te laten vallen in de trant van: Oh we gaan acties doen? Nou ik heb nog wel wat ideeėn liggen die ik een tijd geleden ook al voorgesteld heb. En vooral dat het al een tijd terug is dat jij er mee kwam benadrukken.

Ik ben van mening dat men dat best mag weten als ze zo dom aan de slag gaan en wel op anderen ingaan die dezelfde opties aandraagt.
pi_117807780
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:24 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat is er mis met een recruiter?
Hangt er van af waar de recruiter van is. Van het bedrijf zelf, dan is het niet zo erg. Is het van een werving en selectiebureau........... tsja dan kan ik me de smiley voorstellen
pi_117807864
Morgen een sollicitatiegesprek!
Niet echt in de richting wat ik zoek, maar goed.

Pakketten bezorgen voor 18 uur in de week.
Dus ik het UWV gebeld hoe dat dan zit met mijn WW uitkering. Ik krijg een uitkering voor 36 uur in de week. Dus ik krijg als ik de baan krijg een uitkering van 18 uur in de week van het UWV.

Maar ben ik toch aan het werk, ook al is het voor 2 dagen. En half januari loopt mijn WW af, en dan heb ik geen inkomsten meer.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:30:56 #274
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117807912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:26 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Hangt er van af waar de recruiter van is. Van het bedrijf zelf, dan is het niet zo erg. Is het van een werving en selectiebureau........... tsja dan kan ik me de smiley voorstellen
Ik wou al zeggen, als die van de organisatie is, is er idd niks mis mee lijkt me :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117809045
Even een hypothetische situatie:

Stel dat ik volgend jaar september weer begin met een voltijdstudie. Kan ik dan tot die tijd een bijstandsuitkering aanvragen om die periode financieel te kunnen overbruggen (en alvast te sparen voor de studie)? En de uitkering per september volgend jaar dan weer laten stopzetten?
pi_117809154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:04 schreef Balisto het volgende:

Stel dat ik volgend jaar september weer begin met een voltijdstudie. Kan ik dan tot die tijd een bijstandsuitkering aanvragen om die periode financieel te kunnen overbruggen (en alvast te sparen voor de studie)? En de uitkering per september volgend jaar dan weer laten stopzetten?
Sparen vanuit een bijstandsuitkering?
pi_117809177
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:07 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Sparen vanuit een bijstandsuitkering?
Geld opzij leggen. Hoe minimaal ook.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:15:18 #278
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_117809473
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:04 schreef Balisto het volgende:

Dus als ik het goed begrijp wil je vanuit de bijstand sparen om daarvan je studie te betalen of niet?
Zo ja, dat gaat je niet lukken :)
pi_117809568
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:08 schreef Balisto het volgende:

[..]

Geld opzij leggen. Hoe minimaal ook.
Nooit in je opgekomen om te gaan werken? Met simpel werk kun je meer verdienen dan uit de bijstand. Simpel werk is overal te vinden.
pi_117809726
Sparen zit er niet in met simpel werk, of je moet nog thuis wonen en niks hoeven te betalen.
pi_117809897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sparen zit er niet in met simpel werk, of je moet nog thuis wonen en niks hoeven te betalen.
:') de bijstand is maar 70 procent van het minimum loon. Dus wat zal meer opbrengen? Jezus
pi_117809930
quote:
Lekker in je studentenkamertje blijven zitten, dan kan het prima.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117810127
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:17 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Nooit in je opgekomen om te gaan werken? Met simpel werk kun je meer verdienen dan uit de bijstand. Simpel werk is overal te vinden.
Eh, ik ben al tijden op zoek naar werk. Daarom ben ik ook al een tijd actief in dit topic. Maar dan moet het werk er wel zijn natuurlijk.
pi_117810160
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:29 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Lekker in je studentenkamertje blijven zitten, dan kan het prima.
Inderdaad, mijn voordeel is dat ik vrij goedkoop op kamers woon. Enorme bedragen sparen zit er niet in, dat besef ik zelf ook wel.
pi_117810326
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:37 schreef Balisto het volgende:

[..]

Eh, ik ben al tijden op zoek naar werk. Daarom ben ik ook al een tijd actief in dit topic. Maar dan moet het werk er wel zijn natuurlijk.
Raar. Simpele baantjes zijn er genoeg. Als ik hier door het winkelcentrum loop zie genoeg vacatures op ramen hangen.

Waar woon je ergens?
pi_117810376
Vacatures zien en aangenomen worden zijn wel even twee verschillende dingen natuurlijk.
pi_117810389
Hele tijd geleden ook op zoek gegaan naar simpel werk voor een korte periode. Dat is vele malen lastiger dan je denkt hoor!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_117811216
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:28 schreef Guidetti het volgende:

[..]

:') de bijstand is maar 70 procent van het minimum loon. Dus wat zal meer opbrengen? Jezus
Dan nog zit sparen er niet in. Het loon bij simpele baantjes is simpelweg te laag om te kunnen sparen. Als je een eigen huis hebt of huurt of een gezin hebt dan kun je dat plannetje wel vergeten. Sparen is eigenlijk alleen te doen als je en thuiswonend bent en alleenstaande.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2012 @ 13:19:41 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117811242
Nou dat ging wel goed. Slechts 4 kandidaten bij de eerste selectie en waarschijnlijk gaan er 3 door naar het 2e gesprek bij de werkgever zelf.

Nog geen uitgemaakte zaak want eigenlijk zoeken ze een verkoper met technische kennis en ik ben techneut met commerciėle kennis.

We wachten het weer af.
pi_117811725
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hele tijd geleden ook op zoek gegaan naar simpel werk voor een korte periode. Dat is vele malen lastiger dan je denkt hoor!
Precies, ik vind het dan ook altijd heel irritant als mensen zeggen: "Je kunt zo aan de slag, want daar en daar en daar zoeken ze nog mensen." Dan slaan ze wel een paar stappen over. Ja, ze zoeken mensen, maar dat betekent niet dat ik zomaar aangenomen word als ik reageer. Waarom begrijpt men dat niet }:|
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:36:11 #291
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117811729
quote:
Iemand met een huurwoning en een voltijd baan met minimumsalaris moet dat gemakkelijk kunnen.
pi_117811778
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:36 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Iemand met een huurwoning en een voltijd baan met minimumsalaris moet dat gemakkelijk kunnen.
Hoe?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:39:20 #293
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117811839
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:37 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoe?
Heel simpel: opletten wat je uitgeeft en geen (of weinig) overbodige rommel kopen.
pi_117812215
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:36 schreef Balisto het volgende:

[..]

Precies, ik vind het dan ook altijd heel irritant als mensen zeggen: "Je kunt zo aan de slag, want daar en daar en daar zoeken ze nog mensen." Dan slaan ze wel een paar stappen over. Ja, ze zoeken mensen, maar dat betekent niet dat ik zomaar aangenomen word als ik reageer. Waarom begrijpt men dat niet }:|
Ik begrijp je!
En het is vreselijk irritant als mensen dat zeggen ja :(
pi_117812263
Maargoed iedereen kijkt me ook raar aan als ik zeg dat het lastig is om als vers afgestudeerde HBO'er iets te vinden.

Maar er is helemaal niks. Vandaag weer 4 uur gezocht en 2 potentiėle dingen gevonden die ik vanavond, als ik ze nog eens lees, waarschijnlijk weer wegklik omdat het toch niks is.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2012 @ 16:10:46 #296
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117817582
quote:
Ik weet echt nooit wat ik van zulke vacatures moet denken. Ten eerste is het super kinderachtig geschreven, en ten tweede voelt het nu nog te amateuristisch. :')
pi_117817611
Nog mensen die een baan in de sales zoeken? Wij zoeken met spoed een aantal mensen.
pi_117817785
quote:
Wauw, dat is...... wauw

Vraag me af wat voor sollicitanten daar op af gaan komen, maar ik heb wel een idee erbij
pi_117820476
quote:
19s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:
Nog mensen die een baan in de sales zoeken? Wij zoeken met spoed een aantal mensen.
Ik ben misschien wel geinteresseerd. Zou je iets specifieker kunnen zijn? Branche, locatie, eisen etc?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 oktober 2012 @ 18:32:50 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117822904
En helaas... van de 4 zijn er 2 anderen door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')