abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117304824
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:31 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Een pistool?
Zou een optie zijn.

Kan natuurlijk ook in die branche gaan werken, want ik zie het merendeel daar niet over bijzondere capaciteiten beschikken.
pi_117306005
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:33 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zou een optie zijn.

Kan natuurlijk ook in die branche gaan werken, want het merendeel is niet gehinderd door enige kennis en kunde.
Fixed !
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_117312810
Ik ben met stomheid geslagen na het zoveelste gesprek bij een uitzendbureau.

Ik kom binnen, vraag of er nog werk is. Heb mijn cv meegenomen en overhandig dat aan de intercedente.

Zij: "Hoe lang ben je al op zoek naar werk?"
Ik: "Sinds mijn laatste bijbaan" (wijst naar cv, laatste vaste bijbaan liep een aantal maanden geleden af)
Zij: "Waarom heb je toen meteen geen contact opgenomen?"
Ik: "Dat heb ik gedaan. Jullie hadden toen helaas geen werk voor me."
Zij: "En wat heb je in de tussentijd gedaan?"
Ik: "Een paar losse klussen en tijdelijke baantjes."
Zij: "Heb je dit via andere uitzendbureaus gedaan?"
Ik: "Ja."
Zij: "Ik vind dat je niet de indruk maakt dat je serieus voor ons aan de slag wil gaan."
Ik: (eerste gedachte: jij wekt niet de indruk dat je mij serieus wil helpen, maar ik blijf vriendelijk) "Ik wil echt graag werken, dat is de reden dat ik het via meerdere kanalen heb geprobeerd."
Zij: "Je kan je cv uploaden op de website, maar ik kan je niet garanderen dat we je op actief zetten."

Wel exclusiviteit van mijn kant verwachten, maar niet eens de moeite willen doen om iets voor mij te betekenen. :(
pi_117313776
quote:
13s.gif Op donderdag 27 september 2012 14:53 schreef Balisto het volgende:
Ik ben met stomheid geslagen na het zoveelste gesprek bij een uitzendbureau.

Ik kom binnen, vraag of er nog werk is. Heb mijn cv meegenomen en overhandig dat aan de intercedente.

Zij: "Hoe lang ben je al op zoek naar werk?"
Ik: "Sinds mijn laatste bijbaan" (wijst naar cv, laatste vaste bijbaan liep een aantal maanden geleden af)
Zij: "Waarom heb je toen meteen geen contact opgenomen?"
Ik: "Dat heb ik gedaan. Jullie hadden toen helaas geen werk voor me."
Zij: "En wat heb je in de tussentijd gedaan?"
Ik: "Een paar losse klussen en tijdelijke baantjes."
Zij: "Heb je dit via andere uitzendbureaus gedaan?"
Ik: "Ja."
Zij: "Ik vind dat je niet de indruk maakt dat je serieus voor ons aan de slag wil gaan."
Ik: (eerste gedachte: jij wekt niet de indruk dat je mij serieus wil helpen, maar ik blijf vriendelijk) "Ik wil echt graag werken, dat is de reden dat ik het via meerdere kanalen heb geprobeerd."
Zij: "Je kan je cv uploaden op de website, maar ik kan je niet garanderen dat we je op actief zetten."

Wel exclusiviteit van mijn kant verwachten, maar niet eens de moeite willen doen om iets voor mij te betekenen. :(
Ik begrijp je frustratie. Uitzendbureaus worden overspoeld met mensen dus ze kunnen lekker kersenplukken. Het beste wat ik je kan aanraden is om iets te doen wat je leuk vind. Kijk een film, lees een boek, of drink een pilsje. Dan kan je morgen of later weer verder gaan.
pi_117314427
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:22 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Ik begrijp je frustratie. Uitzendbureaus worden overspoeld met mensen dus ze kunnen lekker kersenplukken. Het beste wat ik je kan aanraden is om iets te doen wat je leuk vind. Kijk een film, lees een boek, of drink een pilsje. Dan kan je morgen of later weer verder gaan.
Dat doe ik wel, maar ik kan het me niet veroorloven om te lang stil te zitten. Ik heb geen andere keus dan te blijven zoeken.

In het kader van deze wanhopige zoektocht naar werk heb ik gisteren een tijdje door het centrum gedwaald, op zoek naar briefjes die voor ramen hangen waar personeel gezocht wordt. Wat ik ben tegengekomen: een paar kledingzaken waar verkoopmedewerkers gevraagd worden. Dit lijkt me eerlijk gezegd best leuk en in elk geval veel beter dan de meeste andere baantjes die ik heb gehad.

Nu kan ik hierop solliciteren, maar een aantal punten: ik ben bijna 30, heb een universitaire bachelor en heb nooit in een winkel gewerkt. Ik ben dus eigenlijk te oud, te hoog opgeleid en heb geen ervaring. Zou het toch zin hebben om een enorme dosis enthousiasme te tonen (en eventueel mijn opleiding op mijn cv te downgraden), of wordt mijn sollicitatie lachend bij het oud papier gegooid en kan ik me dus de moeite besparen?
  donderdag 27 september 2012 @ 15:43:33 #157
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117314632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:38 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dat doe ik wel, maar ik kan het me niet veroorloven om te lang stil te zitten. Ik heb geen andere keus dan te blijven zoeken.

In het kader van deze wanhopige zoektocht naar werk heb ik gisteren een tijdje door het centrum gedwaald, op zoek naar briefjes die voor ramen hangen waar personeel gezocht wordt. Wat ik ben tegengekomen: een paar kledingzaken waar verkoopmedewerkers gevraagd worden. Dit lijkt me eerlijk gezegd best leuk en in elk geval veel beter dan de meeste andere baantjes die ik heb gehad.

Nu kan ik hierop solliciteren, maar een aantal punten: ik ben bijna 30, heb een universitaire bachelor en heb nooit in een winkel gewerkt. Ik ben dus eigenlijk te oud, te hoog opgeleid en heb geen ervaring. Zou het toch zin hebben om een enorme dosis enthousiasme te tonen (en eventueel mijn opleiding op mijn cv te downgraden), of wordt mijn sollicitatie lachend bij het oud papier gegooid en kan ik me dus de moeite besparen?
Puur uit interesse:

Waarom zoek jij met jouw leeftijd en achtergrond werk via uitzendbureaus en op bijbaan/mbo niveau? Hoewel een academische bachelor (hoe raar het ook moge klinken) geen volledig afgeronde opleiding is vanwege het ontbreken van een master lijkt het mij logischer als je op dit punt binnen je vakgebied aan carrière planning gaat doen i.p.v op minimumloon niveau verder gaat. Of je moet per se niet binnen je sector aan de slag willen (wat het ontbreken van een master ook kan verklaren).
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117315984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Puur uit interesse:

Waarom zoek jij met jouw leeftijd en achtergrond werk via uitzendbureaus en op bijbaan/mbo niveau? Hoewel een academische bachelor (hoe raar het ook moge klinken) geen volledig afgeronde opleiding is vanwege het ontbreken van een master lijkt het mij logischer als je op dit punt binnen je vakgebied aan carrière planning gaat doen i.p.v op minimumloon niveau verder gaat. Of je moet per se niet binnen je sector aan de slag willen (wat het ontbreken van een master ook kan verklaren).
Ik zie voor mezelf geen toekomst in de richting van mijn studie. Ik ben er veel te laat achter gekomen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt en heb met veel pijn en moeite mijn bachelor afgerond om toch maar een papiertje te hebben. Ik weet zeker dat ik doodongelukkig word als ik iets in die richting moet doen.
Maar in praktische zin maakt dat toch niet uit: er is vrijwel geen werk te vinden in mijn studierichting, zeker niet als je 'slechts' een bachelor hebt.

Dus eigenlijk heb ik geen andere keus dan op lager niveau werk te zoeken. Het liefst zou ik een totaal andere opleiding gaan volgen, maar daarvoor ontbreken simpelweg de financiële middelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 september 2012 @ 16:36:46 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117316884
Moet morgen op gesprek bij een recruiter in Amsterdam. Ik heb eigenlijk geen zin :@
pi_117316924
quote:
15s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Moet morgen op gesprek bij een recruiter in Amsterdam. Ik heb eigenlijk geen zin :@
waarom niet?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 september 2012 @ 16:39:29 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117317024
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:37 schreef Mirjam het volgende:

[..]

waarom niet?
2 en een half uur rijden voor uiteindelijk een functie die 'm hoogstwaarschijnlijk niet gaat worden.
  donderdag 27 september 2012 @ 16:40:20 #162
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117317078
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:38 schreef Balisto het volgende:

[..]

Gewoon binnenstappen, kun je je enthousiasme laten zien ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_117317086
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

2 en een half uur rijden voor uiteindelijk een functie die 'm hoogstwaarschijnlijk niet gaat worden.
oh, dan zou ik er ook vrij weinig trek in hebben ja.. -O-
pi_117317145
Wat vinden jullie eigenlijk van de tips en adviezen op een site als carrieretijger?
Ik wil natuurlijk wel tips en adviezen lezen waar ik van op aan kan :s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 27 september 2012 @ 16:49:19 #165
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117317500
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:15 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik zie voor mezelf geen toekomst in de richting van mijn studie. Ik ben er veel te laat achter gekomen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt en heb met veel pijn en moeite mijn bachelor afgerond om toch maar een papiertje te hebben. Ik weet zeker dat ik doodongelukkig word als ik iets in die richting moet doen.
Maar in praktische zin maakt dat toch niet uit: er is vrijwel geen werk te vinden in mijn studierichting, zeker niet als je 'slechts' een bachelor hebt.

Dus eigenlijk heb ik geen andere keus dan op lager niveau werk te zoeken. Het liefst zou ik een totaal andere opleiding gaan volgen, maar daarvoor ontbreken simpelweg de financiële middelen.
Zo iets dacht ik al. Maar een academische bachelor is dusdanig breed dat je er ook werk mee kan zoeken buiten je vakgebied. Wellicht dat er minder directe aansluiting is, maar als je een idee hebt welke richting je wel op wilt (en ik neem aan dat je dat dan hebt) kan je dat als basis nemen om sturing te geven. Je begint wellicht op lager niveau, maar je kan dan wel in deeltijd nog een passende master doen en door middel van de combinatie theorie/kennis op een acceptabel niveau eindigen.

Door nog 5 jaar kleding te gaan verkopen of weer bij de supermarkt aan de slag te gaan zet jezelf op een dood spoor.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117317967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zo iets dacht ik al. Maar een academische bachelor is dusdanig breed dat je er ook werk mee kan zoeken buiten je vakgebied. Wellicht dat er minder directe aansluiting is, maar als je een idee hebt welke richting je wel op wilt (en ik neem aan dat je dat dan hebt) kan je dat als basis nemen om sturing te geven. Je begint wellicht op lager niveau, maar je kan dan wel in deeltijd nog een passende master doen en door middel van de combinatie theorie/kennis op een acceptabel niveau eindigen.

Door nog 5 jaar kleding te gaan verkopen of weer bij de supermarkt aan de slag te gaan zet jezelf op een dood spoor.
Mijn afgeronde bachelor geeft eigenlijk geen aansluiting bij wat ik echt wil, dat ligt mijlenver uit elkaar.

Dat laatste ben ik met je eens, dat is dan ook alleen omdat ik gewoon dringend geld nodig heb. Als het op andere manieren niet lukt heb je ook op een gegeven moment geen keus meer.
pi_117319318
Irritant dit. Gister tussen de middag een telefoontje gehad door te zijn naar de volgende ronde: het assessment. Dat bureau zou mij vandaag bellen om een afspraak te maken. Dat is niet gebeurd. Wat zal ik nu doen?
pi_117319425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:36 schreef agentstarling het volgende:
Irritant dit. Gister tussen de middag een telefoontje gehad door te zijn naar de volgende ronde: het assessment. Dat bureau zou mij vandaag bellen om een afspraak te maken. Dat is niet gebeurd. Wat zal ik nu doen?
Zelf bellen. :Y
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 september 2012 @ 17:46:40 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117319663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:59 schreef Balisto het volgende:

[..]

Mijn afgeronde bachelor geeft eigenlijk geen aansluiting bij wat ik echt wil, dat ligt mijlenver uit elkaar.

Dat laatste ben ik met je eens, dat is dan ook alleen omdat ik gewoon dringend geld nodig heb. Als het op andere manieren niet lukt heb je ook op een gegeven moment geen keus meer.
Zou je dan maar niet een paar jaar de tering naar de nering zetten, WEL werk in je afstudeerrichting zoeken en jezelf dan door een omscholing heen slepen.

Kan me niet voorstellen dat je van soort los-vast baantjes wél gelukkig wordt.
  donderdag 27 september 2012 @ 18:16:42 #170
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_117320799
Begin volgend jaar gaat ons bedrijf over naar Zwijndrecht (voor mij 2,5 reistijd). Dat wordt dus weer uitkijken naar een andere parttime baan.

Ik zoek een administratieve MBO/HBO functie: boekhouding, (commerciele) binnendienst, licht secretarieel werk, eventueel data entry.
Ik heb net een rondje vacaturesites gedaan en het resultaat is bedroevend. Omdat ik specifieke ervaring heb in de medische wereld (medische groothandel) denk ik dat ik maar eens wat ga netwerken en open sollicitaties ga doen bij bedrijven die me interessant en leuk lijken. Ik zoek tenslotte 'maar' werk voor 8 tot 24 uur per week dus die weet lukt het op die manier.

Als iemand tips heeft in de regio overijssel/drenthe hoor ik ze graag!
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_117321562
quote:

[..]

Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag?
  donderdag 27 september 2012 @ 19:41:25 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117324249
quote:

[..]

Boeit echt niet. Ik ben met een talige opleiding in de techniek terecht gekomen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_117326838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:16 schreef Janena het volgende:
Begin volgend jaar gaat ons bedrijf over naar Zwijndrecht (voor mij 2,5 reistijd). Dat wordt dus weer uitkijken naar een andere parttime baan.

Ik zoek een administratieve MBO/HBO functie: boekhouding, (commerciele) binnendienst, licht secretarieel werk, eventueel data entry.
Ik heb net een rondje vacaturesites gedaan en het resultaat is bedroevend. Omdat ik specifieke ervaring heb in de medische wereld (medische groothandel) denk ik dat ik maar eens wat ga netwerken en open sollicitaties ga doen bij bedrijven die me interessant en leuk lijken. Ik zoek tenslotte 'maar' werk voor 8 tot 24 uur per week dus die weet lukt het op die manier.

Als iemand tips heeft in de regio overijssel/drenthe hoor ik ze graag!
Ik ben nu bezig met data entry in Zwolle. Via verscheidene uitzendbureaus zijn er vacatures. Voor langere tijd. 25 uur per week.

En medisch administratief? zie ik soms ook wel voorbij komen...
pi_117331725
Zijn er toevallig werkvoorbereiders aanwezig in dit topic? Merk aan mezelf dat ik nogal wat onzekerheid heb omtrent startsalaris/sec. arbeidsvoorwaarden, ben heel Google aan het afstruinen :')
pi_117331981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zou je dan maar niet een paar jaar de tering naar de nering zetten, WEL werk in je afstudeerrichting zoeken en jezelf dan door een omscholing heen slepen.

Kan me niet voorstellen dat je van soort los-vast baantjes wél gelukkig wordt.
Geloof me, als ik werk in die richting zou kunnen vinden zou ik dat wel willen doen, in de wetenschap dat het toch tijdelijk is. Al is het alleen maar omdat het meer zou verdienen dan de tijdelijke dingen die ik tot nu toe doe, die ik ook niet wil doen.

Maar dan moet het werk wel te vinden zijn en dat is het dus niet of nauwelijks. Niet met alleen een bachelor. Dus dan maar ander werk proberen te vinden om uiteindelijk genoeg geld mee te verdienen om me te laten omscholen. Ik zie weinig andere reële opties.
pi_117331984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:50 schreef Thrilled het volgende:
Zijn er toevallig werkvoorbereiders aanwezig in dit topic? Merk aan mezelf dat ik nogal wat onzekerheid heb omtrent startsalaris/sec. arbeidsvoorwaarden, ben heel Google aan het afstruinen :')
Jup werkvoorbereider bij de BAM (HBO).
Wat wil je weten?
I want some NASTY !!!
  donderdag 27 september 2012 @ 21:57:40 #177
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117332104
Krijg nou wat, ik ben als bijna-vijftiger volgende week uitgenodigd voor een intake-gesprek bij Tempo Team Professionals!

Ik had online gesolliciteerd op een juridisch handhavingsbaantje en uit pure ballorigheid (dat krijg je na 29356x de afwijzing "u past niet in het profiel" te hebben ontvangen :')) een geintje gemaakt bij het kopje 'ambities': "Eigenlijk ben ik op zoek naar een baan als directeur van een woningcorporatie, maar dit vind ik ook wel okee" en... vandaag ben ik uitgenodigd om eens even langs te komen en te praten over mijn mogelijkheden.
Niet voor die desbetreffende baan, maar ze vonden mijn cv toch wel opmerkelijk en ik heb zo'n vermoeden dat dat grapje ook heeft meegewerkt.

Nou, volgende week het nette pak maar eens even uit de berging/mottenballen halen. Je weet maar nooit. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117332798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:55 schreef Balisto het volgende:

[..]

Geloof me, als ik werk in die richting zou kunnen vinden zou ik dat wel willen doen, in de wetenschap dat het toch tijdelijk is. Al is het alleen maar omdat het meer zou verdienen dan de tijdelijke dingen die ik tot nu toe doe, die ik ook niet wil doen.

Maar dan moet het werk wel te vinden zijn en dat is het dus niet of nauwelijks. Niet met alleen een bachelor. Dus dan maar ander werk proberen te vinden om uiteindelijk genoeg geld mee te verdienen om me te laten omscholen. Ik zie weinig andere reële opties.
Totaal gemist, maar welke richting heb je gedaan?
pi_117333545
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Krijg nou wat, ik ben als bijna-vijftiger volgende week uitgenodigd voor een intake-gesprek bij Tempo Team Professionals!

Ik had online gesolliciteerd op een juridisch handhavingsbaantje en uit pure ballorigheid (dat krijg je na 29356x de afwijzing "u past niet in het profiel" te hebben ontvangen :')) een geintje gemaakt bij het kopje 'ambities': "Eigenlijk ben ik op zoek naar een baan als directeur van een woningcorporatie, maar dit vind ik ook wel okee" en... vandaag ben ik uitgenodigd om eens even langs te komen en te praten over mijn mogelijkheden.
Niet voor die desbetreffende baan, maar ze vonden mijn cv toch wel opmerkelijk en ik heb zo'n vermoeden dat dat grapje ook heeft meegewerkt.

Nou, volgende week het nette pak maar eens even uit de berging/mottenballen halen. Je weet maar nooit. :)
leuk succes gewenst. Wat voor baan had je dan?
  donderdag 27 september 2012 @ 22:26:13 #180
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117333762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:22 schreef agentstarling het volgende:

[..]

leuk succes gewenst. Wat voor baan had je dan?
Ik ben een zzp'er, doe juridisch advies (op latere leeftijd afgestudeeerd als Mr. in de rechten, maar zowat kansloos op de reguliere banenmarkt vanwege gevorderde leeftijd), maar met de huidige crisis is het toch wel weer eens prettig om een vast salaris te verdienen... het is een beetje naadje-kous geweest de afgelopen jaren. -O-

Verder een verleden als biomedisch onderzoeker en een enorm cv als 'manusje-van-alles', oftewel office-manager. Om die reden weer teruggegaan naar de uni als 40-jarige, want dat werd ik een beetje zat. ;)

Dank voor je succeswensen, ik ga mijn best doen! :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117336474
Vandaag afgewezen voor een stage omdat ik al afgestudeerd ben en ze liever een student willen aannemen
pi_117339082
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:09 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Totaal gemist, maar welke richting heb je gedaan?
Exacte kant. En daarbinnen ook nog eens een zwaar theoretische richting.
pi_117339731
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:35 schreef Balisto het volgende:

[..]

Exacte kant. En daarbinnen ook nog eens een zwaar theoretische richting.
Waarom ga je niet het onderzoeksgwbied op? Genoeg vacatures in jouw richting
pi_117340388
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 01:02 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Waarom ga je niet het onderzoeksgwbied op? Genoeg vacatures in jouw richting
Dat valt vies tegen...
pi_117340476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:02 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen...
Joh ga eens gewoon ook op de sites van de kleiner onderzoeksinstituten kijken, ik heb er vandaag toch een stuk of 50 gezien :')
pi_117340653
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:14 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Joh ga eens gewoon ook op de sites van de kleiner onderzoeksinstituten kijken, ik heb er vandaag toch een stuk of 50 gezien :')
Alsof ik de vacatures niet in de gaten hou. Maar geef de linkjes eens dan.
pi_117340692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Alsof ik de vacatures niet in de gaten hou. Maar geef de linkjes eens dan.
Morgen/weekend
pi_117342113
Ik mag me als werkzoekende ook melden in dit topic, lees veel herkenbare reacties en gevoelens.

Momenteel ben ik wel aan het werk, vast contract, maar zoek dringend iets wat beter aansluit op mijn studie en interesses. De vacatures die ik tegenkomen in mijn richting (marketing / marketeer) zijn veelal gericht op kandidaten met 3 jaar ervaring.. Toch solliciteer ik op deze functies en krijg vaak de reactie dat er betere kandidaten zijn geselecteerd..

Mijn CV update ik maandelijks op de verschillende vacature sites en ik krijg daar wel aanbiedingen op maar die zijn gericht op sales / accountmanagement functies. Daar ik geen 100% salestijger (vacature taal) ben ben ik daar tot nu toe niet op in gegaan maar twijfel om dit toch maar wel een kans te geven. Mijn huidige functie is onder mijn niveau, in een branche waar ik geen affiniteit mee heb en ik heb het plafond van mijn leren/kunnen/doorgroeien bereikt.

De aanhouder wint zeggen ze right?
pi_117343565
Zo, mijn eerste sollicitatiebrief de deur uit gedaan.
Spannend :D
pi_117344296
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:01 schreef Jesse_ het volgende:
Zo, mijn eerste sollicitatiebrief de deur uit gedaan.
Spannend :D
Ik heb 'm gehad. Ik zal alvast een reactie geven; scheelt weer een standaardbrief.

Wij hebben je cv en sollicitatie in goede orde ontvangen. Na een zorgvuldige selectie moeten wij helaas melden dat andere kandidaten beter op het profiel aansluiten.

Ik wens je veel succes met het vinden van een passende baan.

Met vriendelijke groet,
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:54:12 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117346713
Werk.nl ligt plat, het ligt niet aan jullie :)
http://www.nu.nl/internet/2921066/opnieuw-storing-bij-werknl.html
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117347153
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
we waren daar inderdaad al massaaaaal over aan het posten enzo, paniek alom.
pi_117347824
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:48 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Morgen/weekend
Prima. Het is ook niet dat ik het niet van je aan wil nemen, maar als je al ruim twee jaar werkzoekend bent heb je alle verhalen van "daar-en-daar zoeken ze altijd mensen / kan je zo aan de slag" wel eens gehoord, hoe goedbedoeld ook.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:34:29 #194
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117347972
Hebben jullie ook wel eens dat je een vacature ziet waar je zo enthousiast over bent dat je het met iedereen wilt delen? Ik heb nu zo'n momentje. :P
pi_117348006
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:34 schreef Hi_flyer het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je een vacature ziet waar je zo enthousiast over bent dat je het met iedereen wilt delen? Ik heb nu zo'n momentje. :P
Deel het maar dan.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:37:55 #196
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117348084
Een functie die perfect aansluit bij mijn opleiding, huidige werk, de wens om in een multidisciplinair team te werken en ook nog eens op fietsafstand. :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2012 @ 12:45:54 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117348356
Ja zulke vacatures zie ik ook regelmatig... tot op heden kreeg ik de baan niet.

Ik ben even heen en weer naar Amsterdam gereden om aan een recruiter mijn cv uit te leggen. Echt, die mensen zijn alleen maar ruis.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:47:26 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117348404
Ja, zo'n vacature zag ik laatst ook en ik werd nog uitgenodigd ook *O*. Tot bleek dat mijn hoorbeperking toch wel een probleem zou zijn ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_117348525
quote:
Verkooptijgers

Vaardigheden
Voor dit project zoeken we mensen met een doorzettersmentaliteit. Je werkt altijd in een team met leeuwinnen en tijgers die een hechte band vormen.

Je krijgt een uitstekend uurloon met hoge bonussen

(gemiddeld salaris ligt rond de ¤ 2800 per maand!)

Dus kan jij ook brullen als een tijger en zoek je werk waar je ook echt goed begeleidt wordt reageer dan snel!

Over de werkgever
Wat wij bieden
Als verkooptijger ben je niet te stoppen! Je zoekt altijd naar een sale.
In deze functie bied je goedkopere stroom aan bij mensen thuis. Dit doe je door aan te bellen en een beter deal met de klant af te spreken. Doordat mensen (bijna) altijd veel minder gaan betalen aan hun energieleverancier is het niet moeilijk is om een verkoop te realiseren.

Uren per week: 40
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen. Welke idioot schrijft dit soort teksten?
pi_117348690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:51 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen. Welke idioot schrijft dit soort teksten?
Huilen.
pi_117348804
Dit is een functie bij een dierentuin? :')
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:14:11 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_117349285
je moet iets om een functie als colporteur nog een beetje leuk in te kleden..
Bovenal zijn zulke teksten natuurlijk diep triest ;(
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_117350068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:30 schreef Balisto het volgende:

[..]

Prima. Het is ook niet dat ik het niet van je aan wil nemen, maar als je al ruim twee jaar werkzoekend bent heb je alle verhalen van "daar-en-daar zoeken ze altijd mensen / kan je zo aan de slag" wel eens gehoord, hoe goedbedoeld ook.
Nee snap ik joh. Ik weet Ook niet of je iets aan die vacatures gaat hebben, maar omdat ik ook op zoek ben lijk ik alleen maar dat soort functies tegen te komen (computerscience, biologie, technische acheidkunde, natuurkunde etc)
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:39:08 #204
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117350312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:51 schreef Balisto het volgende:

[..]

begeleidt wordt!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:42:05 #205
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117350442
Zo vandaag maar eens 3 brieven de deur uit gewerkt, hopelijk wordt het wat!
pi_117350492
Ik snap echt niks meer van de arbeidsmarkt ; wat zoekt men tegenwoordig?
Ik heb gesolliciteerd op een aantal functies (wat al een geluk opzich is in mijn branche) , ik heb meer dan voldoende werkervaring , extra cursussen gevolgd e.d. en toch krijg ik bericht : ' U past niet in het profiel '

Who the fuck dan wel? Ik ben jong , heb veel (relevante) werkervaring,referenties en de benodigde opleiding(en)...Perfecte kandidaat zou ik zeggen?
Zelfs nog op een vacature gereageerd die eigenlijk wat beneden niveau is maar ik was bekend met de werkzaamheden aangezien ik in mijn vorige functie leiding gaf aan iemand met die functie, en nog word ik niet uitgenodigd :'(

Iemand tips?
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_117350636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef TripleS het volgende:
Ik heb gesolliciteerd op een aantal functies (wat al een geluk opzich is in mijn branche) , ik heb meer dan voldoende werkervaring , extra cursussen gevolgd e.d. en toch krijg ik bericht : ' U past niet in het profiel '

Who the fuck dan wel? Ik ben jong , heb veel (relevante) werkervaring,referenties en de benodigde opleiding(en)...Perfecte kandidaat zou ik zeggen?
Zelfs nog op een vacature gereageerd die eigenlijk wat beneden niveau is maar ik was bekend met de werkzaamheden aangezien ik in mijn vorige functie leiding gaf aan iemand met die functie, en nog word ik niet uitgenodigd :'(

Iemand tips?
Blijven proberen :Y
pi_117350690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:46 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Blijven proberen :Y
Dat sowieso , maar zijn werkgevers wel helemaal 100% tegenwoordig?
pi_117350861
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef TripleS het volgende:

[..]

Dat sowieso , maar zijn werkgevers wel helemaal 100% tegenwoordig?
Ach er zijn zoveel werklozen dat ze gewoon op hun dooie gemakkie een keuze kunnen maken :') Ze weten gewoon niet meer hoe ze je moeten afwijzen, en dan krijg je maar een standaard afwijzing.

Ze willen gewoon het beste van het beste uit de hele sollicitatieronde. Ook al hebben ze iemand die net eventjes iets beter is dan jou, dan nemen ze die alweer verder in hun ronde. :r

Het is gewoon verdomd moeilijk nu :(
pi_117351161
Wat zet je tegenwoordig eigenlijk op je CV ? Ik heb mijn "hoofdvak" er uitgebreid beschreven onder werkervaring maar mijn ouders hebben een eigen zaak waar ik in opgegroeid ben en dus alles weet van het runnen van een onderneming , dit heb echter heel beknopt op mijn cv staan . Moet ik dit uitgebreider beschrijven en hoe?
  vrijdag 28 september 2012 @ 14:05:00 #211
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117351412
Een uitzendbureau stelde me enige tijd geleden voor bij een overheidsorganisatie 50 km verderop voor een miezerig baantje als DIV-medewerker. Het uitzendbureau liet weten dat de betreffende organisatie geen reiskosten vergoedt, dus heb ik voor mijn doen maar een gepeperde salarisindicatie gegeven. Kansloze zaak dacht ik, maar nu is een kennismakingsgesprek gepland. :? Zou gunstig zijn als ik toch het groene licht krijg, dan kan ik vanuit een comfortabelere positie een ommezwaai qua werksector plannen ... !
pi_117352208
quote:

Iemand tips?
Niet opgeven. Je kan nog zoveel afwijzingen krijgen er hoeft maar 1 keer een ja te vallen! Andere tips zijn toch nog eens iemand anders naar je c.v. laten kijken (ik had er zelf al vaak genoeg naar gekeken en bekenden van mij ook, toen heb ik er een pro naar laten kijken en die had echt nog veel goede tips die eigenlijk vrij logisch waren). Een andere indeling of bepaalde dingen meer highlighten kan echt helpen.
pi_117352650
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:26 schreef agentstarling het volgende:

[..]

Niet opgeven. Je kan nog zoveel afwijzingen krijgen er hoeft maar 1 keer een ja te vallen! Andere tips zijn toch nog eens iemand anders naar je c.v. laten kijken (ik had er zelf al vaak genoeg naar gekeken en bekenden van mij ook, toen heb ik er een pro naar laten kijken en die had echt nog veel goede tips die eigenlijk vrij logisch waren). Een andere indeling of bepaalde dingen meer highlighten kan echt helpen.
Is er iemand (een pro) die ook naar mijn CV wil kijken?
pi_117352801
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:26 schreef agentstarling het volgende:

[..]

Hmm bedankt voor de tip! Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die naar mijn CV kan kijken.

Kan iemand mij ondertussen helpen met het volgende ; Zal ik het bedrijf van mijn ouders uitgebreid noemen op mijn CV? Dat is toch wel weer een werkervaring en ja, dat je een onderneming kan runnen staat toch wel weer leuk naast mijn andere werkervaring..
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:06:11 #215
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_117353762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:31 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig met data entry in Zwolle. Via verscheidene uitzendbureaus zijn er vacatures. Voor langere tijd. 25 uur per week.

En medisch administratief? zie ik soms ook wel voorbij komen...
Dat zijn inderdaad de vacatures waar ik me op richt. Werk je nu bij een zorgverzekeraar? Die vacature zie ik wel eens voorbijkomen via Adecco. Is het een leuke baan?
Ik ga vanaf maandag actief aan de slag. Hb me net ingeschreven bij zorgpleinnoord en zorgselect, eens kijken of daar wat opstaat.

Edit: Ben wat aan het goochelen met mijn CV. Is er iemand hier die er naar kijken wil? Ik lees hem nu zo vaak over dat ik het niet helemaal helder meer zie geloof ik. Ik kan hem via de mail in pdf formaat opsturen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Janena op 28-09-2012 15:24:20 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_117357115
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:55 schreef nasty_popovich het volgende:

[..]

Jup werkvoorbereider bij de BAM (HBO).
Wat wil je weten?
Ah kijk! ik zal je even pm'en ;)
pi_117390582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
Dat is toch praktisch elk weekend zo? :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_117390636
En ik kan me afmelden voor dit topic. *O*

Het bedrijf waar ik via een uitzendbureau werkte gaat mij in dienst nemen.

Ik ga helaas wel minder verdienen, maar de bruto-netto verhouding is beter, ik heb vaste werktijden en veel meer vrije tijd. Verder is het afwisselend werk, heb ik minder woon-werk verkeer dan bij mijn vorige banen en heb ik leuke collega's. *O*
pi_117392067
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:06 schreef Janena het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de vacatures waar ik me op richt. Werk je nu bij een zorgverzekeraar? Die vacature zie ik wel eens voorbijkomen via Adecco. Is het een leuke baan?
Ik ga vanaf maandag actief aan de slag. Hb me net ingeschreven bij zorgpleinnoord en zorgselect, eens kijken of daar wat opstaat.

Edit: Ben wat aan het goochelen met mijn CV. Is er iemand hier die er naar kijken wil? Ik lees hem nu zo vaak over dat ik het niet helemaal helder meer zie geloof ik. Ik kan hem via de mail in pdf formaat opsturen.
Werk er nu (nog) niet, wel gedaan. Ben op dit moment in de procedure, dus nog afwachten. Vond het wel leuk. Niet te moeilijk, wel na blijven denken. En het fijne vind ik dat je thuis gewoon klaar bent. Met mijn andere baan ben ik thuis af en toe ook nog bezig met voorbereiden e.d.

Over werk.nl... laatst wilde ik een taak toevoegen, deed dat stuk van de site het niet. Paar keer geprobeerd, toen gebeld. Nou mevrouw, hier zien we geen storing. Hebt u dit al geprobeerd? En dit? En welke browser gebruikt u? etc etc... Ik maak er een notitie van en u krijgt binnen 48 uur bericht.

Paar uur later deed de site het weer, en twee dagen later kreeg ik een mail met opties die ik kon proberen.... Dus.....

En ik heb een uitnodiging voor de Landelijke Banenmarkt, jullie ook? 11 okt. Er staat niet in dat het verplicht is. En op 9 en 10 okt workshops zoals je cv laten nakijken door een werkcoach, elevator pitch, eerste indruk.
Nou, gezellig :)
  Manager PR/Moderator zaterdag 29 september 2012 @ 21:52:13 #220
269689 crew  Viv
pi_117404971
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

Ik ga helaas wel minder verdienen, maar de bruto-netto verhouding is beter, ik heb vaste werktijden en veel meer vrije tijd. Verder is het afwisselend werk, heb ik minder woon-werk verkeer dan bij mijn vorige banen en heb ik leuke collega's. *O*
Gefeliciteerd! ^O^
pi_117418585
Doen jullie trouwens ook een foto bij je cv? Ik heb dat eerder niet gedaan, maar ga dat toch misschien doen...misschien maak ik qua uitstraling etc. meer indruk...zo van: die ziet er aardig en representatief uit.
pi_117420791
Ik heb vandaag met mezelf afgesproken om vanaf februari een 2 jarige master te gaan doen als ik tot dan niet aan een baan kom...
  zondag 30 september 2012 @ 13:27:12 #223
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117420898
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:22 schreef LovingMe het volgende:
Ik heb vandaag met mezelf afgesproken om vanaf februari een 2 jarige master te gaan doen als ik tot dan niet aan een baan kom...
Wat was de overweging om dat niet al eerder te doen? Het klinkt alsof je een deel van je opleiding nog niet hebt afgerond of is dit een extra master?
--
pi_117421046
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat was de overweging om dat niet al eerder te doen? Het klinkt alsof je een deel van je opleiding nog niet hebt afgerond of is dit een extra master?
extra master, ik ben vorige maand afgestudeerd :)
  zondag 30 september 2012 @ 13:35:24 #225
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117421110
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:32 schreef LovingMe het volgende:

[..]

extra master, ik ben vorige maand afgestudeerd :)
Gezien de prijzen voor een tweede master erg hoog liggen, neem ik aan dat het nu om een educatieve master gaat?
--
pi_117421138
Ik heb zoiets van: ik kan mijn tijd als "baanzoekende" verspillen aan bijbaantje en onnodige frustraties of ik kan het zinnig invullen met een 2 jarige master (plus buitenland ervaring), totdat de banenmarktweer beter wordt....
Dan heb ik ook iets uit die overschot aan tijd gehaald...

Maar tot februari (inschrijving master) blijf ik door solliciteren en werken...en als dat echt niks wordt gewoon lekker aan de master beginnen
pi_117421178
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gezien de prijzen voor een tweede master erg hoog liggen, neem ik aan dat het nu om een educatieve master gaat?
Ik kan nog 4 jaar lenen bij IB...dan hoeft dat geen prob te zijn of wel? (heb me er nog niet in verdiept want ik kwam vandaag tot die beslissing)
  zondag 30 september 2012 @ 13:40:45 #228
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117421276
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:37 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Ik kan nog 4 jaar lenen bij IB...dan hoeft dat geen prob te zijn of wel? (heb me er nog niet in verdiept want ik kwam vandaag tot die beslissing)
Hm.. Dat hangt er vanaf. Een tweede master kost bij de meeste universiteiten (afhankelijk of het alfa, gamma of beta is) tussen de 8.000 en 24.000 euro per jaar. Dit zijn bedragen die niet geleend kunnen worden van de DUO en dus zelf opgehoest moeten worden.

Masters die hier buiten vallen zijn masters in de sectoren gezondheid en onderwijs. Maar dit zijn er niet gek veel (wel de educatieve masters) en sommige technische universiteiten hebben hun prijzen nog bewust laag gehouden, maar dat kan elk moment weer veranderen.

De enige methode om goedkoop meerdere masters te doen is door deze gelijktijdig te beginnen en af te ronden. De langstudeermaatregel kan dat (vanwege de extra tijd die je er soms voor nodig hebt) ook duurder maken, maar dan heb je wel wat.
--
pi_117421416
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hm.. Dat hangt er vanaf. Een tweede master kost bij de meeste universiteiten (afhankelijk of het alfa, gamma of beta is) tussen de 8.000 en 24.000 euro per jaar. Dit zijn bedragen die niet geleend kunnen worden van de DUO en dus zelf opgehoest moeten worden.

Masters die hier buiten vallen zijn masters in de sectoren gezondheid en onderwijs. Maar dit zijn er niet gek veel (wel de educatieve masters) en sommige technische universiteiten hebben hun prijzen nog bewust laag gehouden, maar dat kan elk moment weer veranderen.

De enige methode om goedkoop meerdere masters te doen is door deze gelijktijdig te beginnen en af te ronden. De langstudeermaatregel kan dat (vanwege de extra tijd die je er soms voor nodig hebt) ook duurder maken, maar dan heb je wel wat.
Ik zit te denken aan master aaan een technische universiteit (met een tekort aan vrouwen). Bovendien krijg ik misschien door mijn achtergrond vrijstelling voor sommige vakken/ects
pi_117421468
MAargoed dit is plan B (om mezelf ook niet op te vreten/hoop te geven gedurende deze periode)....ik moet me er nog in verdiepen en contact opnemen met de universiteit
pi_117421538
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

Gefeliciteerd *O*

Wat ga je doen nu? :)
  zondag 30 september 2012 @ 13:53:52 #232
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117421678
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:45 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Ik zit te denken aan master aaan een technische universiteit (met een tekort aan vrouwen). Bovendien krijg ik misschien door mijn achtergrond vrijstelling voor sommige vakken/ects
TU Delft hanteert in ieder geval nog het ongewijzigde instellingstarief. Dus een master van 1.713 euro per jaar. Dus een (technische) master daar is verreweg de goedkoopste optie.

Maar goed, als je een achtergrond hebt die daarop aansluit dan zal het waarschijnlijk helemaal niet nodig zijn om nog extra scholing op te doen. :) De kans is groot dat je de komende maanden wel iets tegenkomt waar een klik is! Maar het is wel fijn om een noodplan achter de hand te houden.
--
pi_117421843
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

TU Delft hanteert in ieder geval nog het ongewijzigde instellingstarief. Dus een master van 1.713 euro per jaar. Dus een (technische) master daar is verreweg de goedkoopste optie.

Maar goed, als je een achtergrond hebt die daarop aansluit dan zal het waarschijnlijk helemaal niet nodig zijn om nog extra scholing op te doen. :) De kans is groot dat je de komende maanden wel iets tegenkomt waar een klik is! Maar het is wel fijn om een noodplan achter de hand te houden.
Thnx voor de tip! Nou ik wil graag ook technische ervaring opdoen naast de ervaring die ik al heb :)
Die master sluit goed aan op mijn achtergrond
pi_117421999
dit zegt tu/e erover:

Eerder behaalde graad/diploma

Bij wet is geregeld dat als je nog geen bachelor- of een master graad hebt behaald in aanmerking kan komen voor het wettelijke collegegeld. Wanneer je een aanmelding doet voor een bacheloropleiding maar je hebt reeds een bachelorgraad behaald dan ga je het instellingstarief betalen. Dit geldt ook wanneer je een aanmelding doet voor een masteropleiding en je hebt reeds een mastergraad behaald. Een uitzondering hiervoor zijn de opleidingen op het gebied van Gezondheidszorg en Onderwijs.

De TU/e heeft voor collegejaar 2012-2013 bepaald dat voor studenten die zich aanmelden voor een tweede graad het instellingstarief gelijk is aan het wettelijke tarief mits wordt voldaan aan het woonplaats en nationaliteitsvoorwaarde.

Dus ik denk dat het ook rond 1700 zal worden toch?
  zondag 30 september 2012 @ 14:16:51 #235
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117422358
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:05 schreef LovingMe het volgende:
dit zegt tu/e erover:

Eerder behaalde graad/diploma

Bij wet is geregeld dat als je nog geen bachelor- of een master graad hebt behaald in aanmerking kan komen voor het wettelijke collegegeld. Wanneer je een aanmelding doet voor een bacheloropleiding maar je hebt reeds een bachelorgraad behaald dan ga je het instellingstarief betalen. Dit geldt ook wanneer je een aanmelding doet voor een masteropleiding en je hebt reeds een mastergraad behaald. Een uitzondering hiervoor zijn de opleidingen op het gebied van Gezondheidszorg en Onderwijs.

De TU/e heeft voor collegejaar 2012-2013 bepaald dat voor studenten die zich aanmelden voor een tweede graad het instellingstarief gelijk is aan het wettelijke tarief mits wordt voldaan aan het woonplaats en nationaliteitsvoorwaarde.

Dus ik denk dat het ook rond 1700 zal worden toch?
Ja, dat is dus ook 1713 euro. Met woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wordt bedoeld dat er andere tarieven gelden voor niet EU-burgers of mensen die in het buitenland wonen.

Hoelang het aangepaste tarief nog blijft is trouwens onzeker! Maar ik denk niet dat zij het op korte termijn gaan veranderen.
--
pi_117422459
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is dus ook 1713 euro. Met woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wordt bedoeld dat er andere tarieven gelden voor niet EU-burgers of mensen die in het buitenland wonen.

Hoelang het aangepaste tarief nog blijft is trouwens onzeker! Maar ik denk niet dat zij het op korte termijn gaan veranderen.
Jaa dat van die woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wist ik :)

Nou laten we maar hopen dat het nog ff zo blijft! Nu nog die 1713 euro sparen :p
  zondag 30 september 2012 @ 20:33:36 #237
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_117437057
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:48 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

Wat ga je doen nu? :)
Chauffeur bij een groot verhuurbedrijf.
  zondag 30 september 2012 @ 21:30:10 #238
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117440762
Ik denk ook aan een HBO-opleiding om een ommezwaai te maken naar een werksector die mij wél bevalt. In Nijmegen worden enkele interessante opleidingen aangeboden, maar helaas allen in voltijd variant. Deeltijd zou beter zijn, da's namelijk te combineren met werk.
pi_117441011
quote:
11s.gif Op zondag 30 september 2012 21:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik denk ook aan een HBO-opleiding om een ommezwaai te maken naar een werksector die mij wél bevalt. In Nijmegen worden enkele interessante opleidingen aangeboden, maar helaas allen in voltijd variant. Deeltijd zou beter zijn, da's namelijk te combineren met werk.
kom je van uni?
  zondag 30 september 2012 @ 21:37:17 #240
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117441308
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:33 schreef LovingMe het volgende:

[..]

kom je van uni?
Nee, van het MBO een jaar of 9 geleden :+
pi_117441421
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:37 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Nee, van het MBO een jaar of 9 geleden :+
Ok! :)
  zondag 30 september 2012 @ 21:40:49 #242
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117441603
Sterker nog: MBO ICT niveau 2 :') Hoogst behaalde opleidingsniveau tot dusver, dus het zal in het geval van een HBO-opleiding aankomen op een 21+ toets. Maar dat zal geen probleem opleveren ... Alleen jammer dat bepaalde interessante opleidingen niet in deeltijd variant worden aangeboden.
  maandag 1 oktober 2012 @ 01:35:08 #243
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_117452930
Wellicht kan je informeren hoeveel uur het is. Mijn eerste jaar hbo was gemiddeld 8 uur college per week :') Ik heb tijdens allebei mijn studies altijd 18-24 uur p/w gewerkt en dat deden er meer :) Ligt natuurlijk wel aan de studie en hoeveel moeite je zelf moet doen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_117452970
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2012 21:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Sterker nog: MBO ICT niveau 2 :') Hoogst behaalde opleidingsniveau tot dusver, dus het zal in het geval van een HBO-opleiding aankomen op een 21+ toets. Maar dat zal geen probleem opleveren ... Alleen jammer dat bepaalde interessante opleidingen niet in deeltijd variant worden aangeboden.
Damn zou dat heel knap vinden :)

Heb zelf ook alleen een VMBO en een MBO 2 diploma, maar helaas is het HBO voor mij te hoog gegrepen ;( Ik zou het ook wel graag willen hoor dat ik het wel zou kunnen. Want heb eigenlijk helemaal geen zin meer om nog jaren op het MBO (behalve BBL) te zitten. :N Maar ja wil ik echt wat anders doen, dan zou ik het toch echt moeten doen.

Voor mij is het onderhand ook alweer bijna 8 jaar geleden :{
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 11:15:09 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117457996
Als je een afwijzing krijgt met 2 behoorlijke fouten voel je je ook serieus genomen.
pi_117459065
quote:

Iemand tips?
Ja, solliciteer niet op zulke banen. Als ik iemand aanneem wil ik geen overgekwalificeerd iemand. Afhankelijk van de functie wil ik iemand die geen/minder ervaring heeft die ik kan opleiden en dan door laten stromen of iemand die het werk al jaren gedaan heeft en zal blijven doen. Ik wil niet iemand die na 2 maanden al uitgekeken is omdat het werk niet motiverend genoeg is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 11:56:41 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117459250
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:51 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ja, solliciteer niet op zulke banen. Als ik iemand aanneem wil ik geen overgekwalificeerd iemand. Afhankelijk van de functie wil ik iemand die geen/minder ervaring heeft die ik kan opleiden en dan door laten stromen of iemand die het werk al jaren gedaan heeft en zal blijven doen. Ik wil niet iemand die na 2 maanden al uitgekeken is omdat het werk niet motiverend genoeg is.
Tja, maar van het uwv zal je uiteindelijk wel MOETEN solliciteren.
pi_117459486
quote:
15s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, maar van het uwv zal je uiteindelijk wel MOETEN solliciteren.
Dat begrijp ik, maar de poster geeft aan dat er wel functies zijn in haar branche. Wellicht een te kort door de bocht conclusie van mijn kant, maar ik ga ervanuit dat er dus ook genoeg relevante vacatures zijn voor haar en dat ze niet reageert om puur en alleen aan de sollicatieplicht te voldoen. En in dat geval zou ik niet solliciteren (tenzij het bedrijf natuurlijk een goede HR afdeling heeft en de CV kan doorzetten naar een andere functie die wellicht ook openstaat, helaas kom ik te weinig goede HR afdelingen tegen).
pi_117461349
Pff ben weer terug van een tweede gespreksronde, was weer lekker zenuwachtig maar daar hebben ze niks van gemerkt gelukkig :P Een flinke lijst met secundaire arbeidsvoorwaarden op tafel gegooid wat allemaal wel prettig klonk, alleen niet de kilometervergoeding van 0,19 cent die ik zo graag wil.. Ze vergoeden het in bepaalde trappen van 10 / 20 / 30 km vanaf de locatie van het bedrijf en daarbuiten is voor eigen rekening.. Aangezien ik 70 km er vandaan woon gaat mij dat dus flink geld kosten dus ik hoop dat ik daar nog wat in kan onderhandelen....

Ze gaan in ieder geval nu de keuze maken tussen mij en een andere kandidaat en dan krijg ik twee salaris-voorstellen, eentje gebaseerd op 24 vrije dagen en de ander op 36 (waarvan 12 atv-dagen).. uiteraard is het éne salaris hoger dan het andere.. hopen dat het dubbeltje mijn kant op valt en dan maar gaan rekenen of het rendabel is..

Dat wou ik even kwijt! :P
pi_117461535
Als je in de ziekenhuis CAO valt dan is er niet echt een salaris onderhandeling mogelijk :{
Aan de ene kant wel jammer en aan de andere kant lijkt het me wel moeilijk (en een gedoe om te kijken wat voor jou het gunstigst is, Thrilled!).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 14:49:41 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117464615
Het is maandag afwijzingdag geloof ik. Nummer 2 in de mail. Met wel een eh... aparte motivatie

quote:
Na zorgvuldige afweging hebben wij besloten om je niet uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek. De reden hiervan is dat we reeds een geschikte kandidaat hebben aangesteld.
Wat heb je zorgvuldig overwogen dan?
pi_117464771
quote:
11s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is maandag afwijzingdag geloof ik. Nummer 2 in de mail. Met wel een eh... aparte motivatie

Misschien is deze Swetsenegger wel geschikter dan de geschikte kandidaat. Jeetje, wat een moeilijke beslissing! Maar ja, dan moeten we er ook mee praten en dat kost tijd en zo. Laten we het toch maar.....niet doen dan.

:')

Wat een idiote formulering!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 14:55:52 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117464827
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien is deze Swetsenegger wel geschikter dan de geschikte kandidaat. Jeetje, wat een moeilijke beslissing! Maar ja, dan moeten we er ook mee praten en dat kost tijd en zo. Laten we het toch maar.....niet doen dan.

:')

Wat een idiote formulering!
:D Ja dat!
pi_117465222
Balen man Swetsenegger.. Ook voor jou zal er een dezer dagen heus wel eentje happen en dan kan je weer aan de slag ;)

Verder heb jij toch veel ervaring in de HRM tak van sport en dus met het indelen van mensen in CAO's enzo? Of sla ik de plank nu erg mis? :') Wil even via PM wat vragen stellen over CAO's enzo maar daar hoef ik het topic niet mee te bevuilen..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 15:08:54 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117465271
Ik zit aan de ICT kant dus weet niet de ins en outs van hrm nederland :)
pi_117465343
ah ok, my bad!
pi_117467055
Ik werd gebeld door een uitzendbureau over een vacature voor administratief medewerker waar ik op had gesolliciteerd, of ik daarvoor mijn motivatie wou toelichten.
Maar ik heb de laatste tijd op meerdere administratieve vacatures gesolliciteerd, dus wist niet over welke ze het had :@ dus meteen mijn vraag: "over welke vacature gaat het precies?" Dat zal vast goed over zijn gekomen :')
Maar het ging dus om data-entry voor een energiebedrijf.

Ik vind het altijd erg lastig om een motivatie te geven. Ik kan meestal wel aangeven waarom ik denk geschikt te zijn voor een functie, maar waarom de functie mij behalve die reden verder aanspreekt kan ik moeilijk zeggen.
Al helemaal lastig wordt het als ik een motivatie moet geven waarom ik de functie juist bij dat specifieke bedrijf wil uitvoeren. De waarheid: ik heb geld nodig en toevallig is die vacature bij jullie, dus solliciteer ik bij jullie.
Ik heb nu maar weer een onzinverhaal opgehangen over uitdagingen in de energiesector (alsof je daarmee te maken krijgt als simpele data-entry medewerker) :')

Hoe gaan jullie om met het geven van motivaties?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 16:25:15 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117468309
Motivaties zijn ook te treurig voor woorden. Je hebt geld nodig en daarom moet je werken. Bij voorkeur bij een leuk bedrijf.

Ik geef de voorkeur aan wat kleinere informele bedrijven met een platte hiërarchie, maar ja... dat kan ik moeilijk als motivatie geven als ik bij Aegon solliciteer. Daar zou ik dan weer kunnen zeggen dat ik de voorkeur geef aan een wat grotere gevestigde organisatie omdat ik graag met mijn werk wil bezig zijn en niet met randvoorwaarden (werkplek, 'tools', etc) wat vaak bij kleinere bedrijfjes noodzakelijk is.

Maar wat denken die bedrijven nu? Dat het iemands droom is om data-entry voor bedrijf X te doen?
pi_117468355
Ik probeer een motivatie altijd vanzelfsprekend te laten zijn met een twist/ iets unieks waardoor ze je motivatie wel blijven onthouden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 16:27:26 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117468420
Misschien moet ik het eens gewoon proberen als motivatie.

"Ik geef feitelijk niets om uw organisatie, maar gelet op uw CAO denk ik dat uw bedrijf de hoogste bieder is voor de werkzaamheden die ik, met gemiddeld succes, kan verrichten"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 16:28:44 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117468473
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:26 schreef From het volgende:
Ik probeer een motivatie altijd vanzelfsprekend te laten zijn met een twist/ iets unieks waardoor ze je motivatie wel blijven onthouden.
Nou geef eens zo'n unieke twist waardoor ik je motivatie blijf onthouden.
pi_117468869
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Recentelijk een functie op 50 min rijden:
Met de auto is Haarlem prima dagelijks te doen maar de mogelijkheid om deels thuis te werken is natuurlijk een mooie plus..

zoiets
pi_117470156
quote:
11s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nog geen aanbieding gehad van je oude werkgever, nu je vervanger hem is gesmeerd?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 17:19:54 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117470603
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:10 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nog geen aanbieding gehad van je oude werkgever, nu je vervanger hem is gesmeerd?
Hij is nog niet weg, hij heeft ontslag genomen :)
pi_117470742
Het ontslag moet nog worden goedgekeurd?
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:25:42 #266
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117470869
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 01:35 schreef automatic_ het volgende:
Wellicht kan je informeren hoeveel uur het is. Mijn eerste jaar hbo was gemiddeld 8 uur college per week :') Ik heb tijdens allebei mijn studies altijd 18-24 uur p/w gewerkt en dat deden er meer :) Ligt natuurlijk wel aan de studie en hoeveel moeite je zelf moet doen.
Verrek, daar zeg je zoiets. Zat nog met de basis- en middelbare school (én MBO) in m'n hoofd waarbij je doorgaans van 9 tot half 5 in de schoolbanken zat. Tot 20 uur college p/w is wel te doen icm met een (deeltijd) baan.

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 01:41 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Damn zou dat heel knap vinden :)

Heb zelf ook alleen een VMBO en een MBO 2 diploma, maar helaas is het HBO voor mij te hoog gegrepen ;( Ik zou het ook wel graag willen hoor dat ik het wel zou kunnen. Want heb eigenlijk helemaal geen zin meer om nog jaren op het MBO (behalve BBL) te zitten. :N Maar ja wil ik echt wat anders doen, dan zou ik het toch echt moeten doen.

Voor mij is het onderhand ook alweer bijna 8 jaar geleden :{
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenoten :+
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 17:26:46 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117470915
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het ontslag moet nog worden goedgekeurd?
Zijn ontslag? Daar valt weinig aan goed te keuren. Maar ze zitten dus niet direct omhoog en voor de 2e keer terug komen bij mij zal wel extreem last resort zijn gok ik :)
pi_117471187
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenoten :+
Ik las dit weekend nog een column over het eerstejaars op het HBO. Het beeld dat dat alleen maar geslaagde havisten zijn klopt niet. Dus gewoon die opleiding oppakken als je daaraan behoefte hebt! Uiteraard maak je beter wel even een inschatting van je kansen op werk in die richting voordat je met een opleiding start.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:35:38 #269
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117471313
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:55 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik werd gebeld door een uitzendbureau over een vacature voor administratief medewerker waar ik op had gesolliciteerd, of ik daarvoor mijn motivatie wou toelichten.
Maar ik heb de laatste tijd op meerdere administratieve vacatures gesolliciteerd, dus wist niet over welke ze het had :@ dus meteen mijn vraag: "over welke vacature gaat het precies?" Dat zal vast goed over zijn gekomen :')
Maar het ging dus om data-entry voor een energiebedrijf.

Ik vind het altijd erg lastig om een motivatie te geven. Ik kan meestal wel aangeven waarom ik denk geschikt te zijn voor een functie, maar waarom de functie mij behalve die reden verder aanspreekt kan ik moeilijk zeggen.
Al helemaal lastig wordt het als ik een motivatie moet geven waarom ik de functie juist bij dat specifieke bedrijf wil uitvoeren. De waarheid: ik heb geld nodig en toevallig is die vacature bij jullie, dus solliciteer ik bij jullie.
Ik heb nu maar weer een onzinverhaal opgehangen over uitdagingen in de energiesector (alsof je daarmee te maken krijgt als simpele data-entry medewerker) :')

Hoe gaan jullie om met het geven van motivaties?
Organisaties zijn opzoek naar mensen die niet alleen komen omdat ze het geld nodig hebben (en daarvoor net genoeg willen werken op een tempo waarmee de 'baas' tevreden is/geen grond geeft tot ontslag), maar naar mensen die ook een onderdeel willen zijn van de organisatie zelf. Ook als data-entry'r of koffiebrenger een gevoel hebben een bijdrage te leveren aan het product of de dienst die het bedrijf uiteindelijk levert en niet dat je er alleen bent om dat de huur toevallig moet worden betaald.

Die werknemers werken harder, zijn leuker om mee te werken en hebben minder ziekteverzuim dan het type loonslaaf dat na het minimale gedaan te hebben aan arbeid om 17:01 al in zijn autootje zit om vooraan te staan in de file en 's morgens alleen komt opdagen vanwege het anders niet kunnen betalen van de rekening. Niet dat elke werknemer super gemotiveerd is (zeker als het gaat om simpel uitvoerend werk) maar in tijden van crisis kan men op dat gebied wat selectiever zijn, waardoor je vaker naar motivatie gevraagd wordt.

In de motivatie kan je dan ook best zeggen dat je veel binding hebt met het eindproduct (van rioolpijpen tot energielevering) en daar graag een bijdrage aan wil leveren of dat de cultuur binnen het bedrijf je erg aanstaat. Kom je enthousiast over, dan wordt dat wel meegenomen. Zeker bij simpel werk in een regio met weinig werkgelegenheid kan het zijn dat een organisatie voor een vacature honderden inzendingen ontvangt. Dan valt er nog wat te kiezen.
--
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:01:03 #270
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117474484
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Motivatiebrieven? Wie leest die dingen? Je pakt toch meteen de attachment (CV) erbij.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 19:22:11 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117475458
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Organisaties zijn opzoek naar mensen die niet alleen komen omdat ze het geld nodig hebben (en daarvoor net genoeg willen werken op een tempo waarmee de 'baas' tevreden is/geen grond geeft tot ontslag), maar naar mensen die ook een onderdeel willen zijn van de organisatie zelf. Ook als data-entry'r of koffiebrenger een gevoel hebben een bijdrage te leveren aan het product of de dienst die het bedrijf uiteindelijk levert en niet dat je er alleen bent om dat de huur toevallig moet worden betaald.

Die werknemers werken harder, zijn leuker om mee te werken en hebben minder ziekteverzuim dan het type loonslaaf dat na het minimale gedaan te hebben aan arbeid om 17:01 al in zijn autootje zit om vooraan te staan in de file en 's morgens alleen komt opdagen vanwege het anders niet kunnen betalen van de rekening. Niet dat elke werknemer super gemotiveerd is (zeker als het gaat om simpel uitvoerend werk) maar in tijden van crisis kan men op dat gebied wat selectiever zijn, waardoor je vaker naar motivatie gevraagd wordt.

In de motivatie kan je dan ook best zeggen dat je veel binding hebt met het eindproduct (van rioolpijpen tot energielevering) en daar graag een bijdrage aan wil leveren of dat de cultuur binnen het bedrijf je erg aanstaat. Kom je enthousiast over, dan wordt dat wel meegenomen. Zeker bij simpel werk in een regio met weinig werkgelegenheid kan het zijn dat een organisatie voor een vacature honderden inzendingen ontvangt. Dan valt er nog wat te kiezen.
Ja en de koffiejuffrouw voelt zich er ook echt bij betrokken :')
pi_117477259
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Verrek, daar zeg je zoiets. Zat nog met de basis- en middelbare school (én MBO) in m'n hoofd waarbij je doorgaans van 9 tot half 5 in de schoolbanken zat. Tot 20 uur college p/w is wel te doen icm met een (deeltijd) baan.

[..]

Ach je bent nooit te oud om te leren. Zeker nu die langstudeerboete ook zo goed als van de baan is. :Y

Als ik uberhaupt HBO zou doen dan ben ik pas 30 ofzo, en dat is pas oud vergeleken met de rest. Het is wel voor je toekomst en dan maakt het niet heel veel uit of je met jongere in de klas zit. :N
pi_117482521
Ach, binnen mijn hbo bouwkunde opleiding was ik de oudste eerstejaars met 20 jaar, een lichting daarvoor was er eentje door de 40, de lichting daarvoor een moeder van twee kinderen en iedereen draaide gewoon goed mee. Alleen mijn opleiding was echt geen studiebelasting van 20 uur per week, maar juist het dubbele.. Als je dat wilt doen moet je het zeker van tevoren checken..
pi_117489017
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Motivatiebrieven? Wie leest die dingen? Je pakt toch meteen de attachment (CV) erbij.
Ik vind een motivatiebrief wel degelijk van belang, de eerste selectie zal ik in de meeste gevallen doen op basis van een CV, maar zeker CV die me op sommige punten wel aanstaan maar waar ik voor dingen "mis" of niet direct zie waarom ze relevant zijn, kan het helpen. Verder geeft de motivatiebrief al vaak aan of ze de vacature uberhaupt goed hebben gelezen of dat het een control-c, control-v van een andere brief is of niet.
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:19:22 #275
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117489704
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:04 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ik vind een motivatiebrief wel degelijk van belang, de eerste selectie zal ik in de meeste gevallen doen op basis van een CV, maar zeker CV die me op sommige punten wel aanstaan maar waar ik voor dingen "mis" of niet direct zie waarom ze relevant zijn, kan het helpen. Verder geeft de motivatiebrief al vaak aan of ze de vacature uberhaupt goed hebben gelezen of dat het een control-c, control-v van een andere brief is of niet.
Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je dom ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_117489745
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je dom ;).
Nee.
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:21:31 #277
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117489800
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:20 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Nee.
Jij tikt telkens het stukje "Geachte heer/mevrouw, in xxx van xxx kwam ik vacature Y tegen" opnieuw?
Een gedicht over Maanvis
pi_117490306
Als je een motivatie zo uit de mouw schudt (sommige mensen hebben die gave, zoals ik) dan is kopieren en plakken vaak meer werk dan even die woordjes typen.
pi_117490390
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:19 schreef Maanvis het volgende:

Geen idee hoe dat werkt, lijkt me nogal dom.
pi_117490956
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jij tikt telkens het stukje "Geachte heer/mevrouw, in xxx van xxx kwam ik vacature Y tegen" opnieuw?
Ja. Voorkomt slordige fouten ed.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 06:45:14 #281
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117494165
In een motivatiebrief kun je vaak al goed tussen de regels doorlezen of een sollicitant het vakgebied en de sector wel "begrijpt" en of hij/zij in het bedrijf zou passen. Als iemand met een werkelijk ridicule reden zijn sollicitatie onderbouwt weet ik al genoeg :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:25:14 #282
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117496827
Goede morgen werkzoekenden :W

Wil het nog een beetje lukken :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117497047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 06:45 schreef Tinkepink het volgende:
In een motivatiebrief kun je vaak al goed tussen de regels doorlezen of een sollicitant het vakgebied en de sector wel "begrijpt" en of hij/zij in het bedrijf zou passen. Als iemand met een werkelijk ridicule reden zijn sollicitatie onderbouwt weet ik al genoeg :')
Inderdaad en als het echt een standaard brief is zonder echte verwijzing naar de vacature dan moet er wel een sterk CV achterzitten om in aanmerking te komen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:33:38 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117497049
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je een motivatie zo uit de mouw schudt (sommige mensen hebben die gave, zoals ik) dan is kopieren en plakken vaak meer werk dan even die woordjes typen.
:') Patsertje ben je ook hè!
Niet meer actief op Fok!
pi_117497443
Omdat ik eerlijk ben dat ik sollicitatiebrieven zo uit mijn mouw schud?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:57:19 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117497697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Omdat ik eerlijk ben dat ik sollicitatiebrieven zo uit mijn mouw schud?
Ik struikel meer over :r 'sommige mensen hebben die gave, zoals ik' :r. Word je vervolgens ook uitgenodigd? Daar ben ik nieuwsgieriger naar.
Niet meer actief op Fok!
pi_117498269
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik struikel meer over :r 'sommige mensen hebben die gave, zoals ik' :r. Word je vervolgens ook uitgenodigd? Daar ben ik nieuwsgieriger naar.
Ik moest een beetje denken aan deze :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:01:55 #288
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117499541
Als ik iemand kan helpen met cv mag je me PM sturen. Ik ben geen professional maar heb wel veel ervaring met solliciteren en 2 uitgebreide sollicitatietrainingen gehad.

Balisto, ik zou gewoon binnenstappen en solliciteren. In het ergste geval krijg je een nee en steek je er wat van op. Vooral als je vraagt waarom het nee is. Succes ermee!
pi_117499854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 06:45 schreef Tinkepink het volgende:
De vraag is natuurlijk of dit relevant is voor de functie van medewerker data-entry (of koffiejuffrouw) waar affiniteit met de sector en het eindproduct niet van enig belang is.

Maar dan hang je een lulverhaal op over waarom de energiesector je aanspreekt. Komt daarna de vraag: "en waarom wil je deze functie uitoefenen bij Nuon en niet bij bijvoorbeeld Essent of Eneco?"
(De echte reden is natuurlijk dat Nuon deze vacature heeft openstaan en Essent en Eneco niet.) Wat moet je dan in hemelsnaam zeggen?
pi_117499867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik had binnen zes weken een nieuwe baan, dus...

Een sollicitatiebrief schrijven is ook helemaal niet zo lastig. Zo'n brief hoeft niet de eerste keer gelijk goed te zijn. Gewoon allereerst opschrijven wat er in je opkomt (nav de vacature), dan doorlezen en zo nodig aanpassen.

Copy-pasten van zinnen uit een oude sollicitatiebrief is niet aan te raden ivm fouten. De zin nog een keer schrijven is beter.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mint_Clansell op 02-10-2012 12:20:54 ]
pi_117500226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:12 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Een sollicitatiebrief schrijven is ook helemaal niet zo lastig. Zo'n brief hoeft niet de eerste keer gelijk goed te zijn. Gewoon allereerst opschrijven wat er in je opkomt (nav de vacature), dan doorlezen en zo nodig aanpassen.

Copy-pasten van zinnen uit een oude sollicitatiebrief is niet aan te raden ivm fouten. De zin nog een keer schrijven is beter.
Bij de zoveelste sollicitatie kom ik vanzelf weer uit bij het recyclen van eerder gebruikte zinnetjes. Copy-paste of niet.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:33:33 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117500380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:12 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

JIJ vindt het niet lastig, IK ook niet, bepaalde andere mensen WEL. Je toon een beetje matigen zou niet verkeerd zijn in dit topic :).
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:39:14 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117500475
Nou... het is afwijzingen week...
pi_117500508
Een brief schrijven is vooral een verneuking van tijd. Ik vind het lastig en het kost ook veel tijd en een afwijzing is snel gedaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_117508313
Nou op zich goed nieuws, ik ben eerste keus en heb twee salarisvoorstellen aangeboden gekregen.. slechte nieuws is dat ik het idee heb dat dit niet volgens cao is (aan de lage kant), ik geen toereikende km vergoeding krijg waardoor ik er 400 euro op achteruit ga en ik vraagtekens zet bij het verschil tussen de twee salarisvoorstellen.

Voorstel A is netto 47 euro hoger met 24 vrije dagen dan Voorstel B met 37 vrije dagen...

Nu erg in dubio om niet met dit bod akkoord te gaan en in te zetten op een ander bod..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:19:40 #296
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_117508678
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een brief schrijven is vooral een verneuking van tijd. Ik vind het lastig en het kost ook veel tijd en een afwijzing is snel gedaan.
Toen ik werkloos was had ik één voordeel: tijd zat om brieven te schrijven. ;)

Heb overigens nooit copy/paste gedaan, maar dat kan ook komen doordat ik snel typ, want ik viel wel veel in herhaling na verloop van tijd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:22:49 #297
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117508817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Nou op zich goed nieuws, ik ben eerste keus en heb twee salarisvoorstellen aangeboden gekregen.. slechte nieuws is dat ik het idee heb dat dit niet volgens cao is (aan de lage kant), ik geen toereikende km vergoeding krijg waardoor ik er 400 euro op achteruit ga en ik vraagtekens zet bij het verschil tussen de twee salarisvoorstellen.

Voorstel A is netto 47 euro hoger met 24 vrije dagen dan Voorstel B met 37 vrije dagen...

Nu erg in dubio om niet met dit bod akkoord te gaan en in te zetten op een ander bod..
Dus ze geven je ongeveer 50 euro voor een dag :) das wel weinig ja.

Het is echt afwijzingen week hier. Zojuist afwijzing nummer 4 deze week binnen :') En het is ps dinsdag. In dit tempo heb ik voor het einde van de week niets meer.
pi_117508984
Als ik per maand 50 euro minder krijg maar op een jaar 13 vrije dagen meer heb is de keuze snel gemaakt natuurlijk, maar ik snap niet dat dit verschil maar zo klein is. Lijkt me dat het een veel grotere impact op je loon moet hebben..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:30:50 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117509201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Thrilled het volgende:
Als ik per maand 50 euro minder krijg maar op een jaar 13 vrije dagen meer heb is de keuze snel gemaakt natuurlijk, maar ik snap niet dat dit verschil maar zo klein is. Lijkt me dat het een veel grotere impact op je loon moet hebben..
Nou dat kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Wat verdien je per maand, deel dat door 21 en je hebt ongeveer je netto dagloon.
pi_117510055
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou dat kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Wat verdien je per maand, deel dat door 21 en je hebt ongeveer je netto dagloon.
Zie DM ;)
pi_117510656
"Your message has been sent"

En daar gaat mijn bezwaarschrift op het salarisvoorstel.. Aan de ene kant heb ik het gevoel het een grote fout is, aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze mij zo goedkoop en voordelig mogelijk naar binnen willen trekken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')