Zou een optie zijn.quote:
Fixed !quote:Op donderdag 27 september 2012 10:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zou een optie zijn.
Kan natuurlijk ook in die branche gaan werken, want het merendeel is niet gehinderd door enige kennis en kunde.
Ik begrijp je frustratie. Uitzendbureaus worden overspoeld met mensen dus ze kunnen lekker kersenplukken. Het beste wat ik je kan aanraden is om iets te doen wat je leuk vind. Kijk een film, lees een boek, of drink een pilsje. Dan kan je morgen of later weer verder gaan.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:53 schreef Balisto het volgende:
Ik ben met stomheid geslagen na het zoveelste gesprek bij een uitzendbureau.
Ik kom binnen, vraag of er nog werk is. Heb mijn cv meegenomen en overhandig dat aan de intercedente.
Zij: "Hoe lang ben je al op zoek naar werk?"
Ik: "Sinds mijn laatste bijbaan" (wijst naar cv, laatste vaste bijbaan liep een aantal maanden geleden af)
Zij: "Waarom heb je toen meteen geen contact opgenomen?"
Ik: "Dat heb ik gedaan. Jullie hadden toen helaas geen werk voor me."
Zij: "En wat heb je in de tussentijd gedaan?"
Ik: "Een paar losse klussen en tijdelijke baantjes."
Zij: "Heb je dit via andere uitzendbureaus gedaan?"
Ik: "Ja."
Zij: "Ik vind dat je niet de indruk maakt dat je serieus voor ons aan de slag wil gaan."
Ik: (eerste gedachte: jij wekt niet de indruk dat je mij serieus wil helpen, maar ik blijf vriendelijk) "Ik wil echt graag werken, dat is de reden dat ik het via meerdere kanalen heb geprobeerd."
Zij: "Je kan je cv uploaden op de website, maar ik kan je niet garanderen dat we je op actief zetten."
Wel exclusiviteit van mijn kant verwachten, maar niet eens de moeite willen doen om iets voor mij te betekenen.
Dat doe ik wel, maar ik kan het me niet veroorloven om te lang stil te zitten. Ik heb geen andere keus dan te blijven zoeken.quote:Op donderdag 27 september 2012 15:22 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie. Uitzendbureaus worden overspoeld met mensen dus ze kunnen lekker kersenplukken. Het beste wat ik je kan aanraden is om iets te doen wat je leuk vind. Kijk een film, lees een boek, of drink een pilsje. Dan kan je morgen of later weer verder gaan.
Puur uit interesse:quote:Op donderdag 27 september 2012 15:38 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, maar ik kan het me niet veroorloven om te lang stil te zitten. Ik heb geen andere keus dan te blijven zoeken.
In het kader van deze wanhopige zoektocht naar werk heb ik gisteren een tijdje door het centrum gedwaald, op zoek naar briefjes die voor ramen hangen waar personeel gezocht wordt. Wat ik ben tegengekomen: een paar kledingzaken waar verkoopmedewerkers gevraagd worden. Dit lijkt me eerlijk gezegd best leuk en in elk geval veel beter dan de meeste andere baantjes die ik heb gehad.
Nu kan ik hierop solliciteren, maar een aantal punten: ik ben bijna 30, heb een universitaire bachelor en heb nooit in een winkel gewerkt. Ik ben dus eigenlijk te oud, te hoog opgeleid en heb geen ervaring. Zou het toch zin hebben om een enorme dosis enthousiasme te tonen (en eventueel mijn opleiding op mijn cv te downgraden), of wordt mijn sollicitatie lachend bij het oud papier gegooid en kan ik me dus de moeite besparen?
Ik zie voor mezelf geen toekomst in de richting van mijn studie. Ik ben er veel te laat achter gekomen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt en heb met veel pijn en moeite mijn bachelor afgerond om toch maar een papiertje te hebben. Ik weet zeker dat ik doodongelukkig word als ik iets in die richting moet doen.quote:Op donderdag 27 september 2012 15:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Puur uit interesse:
Waarom zoek jij met jouw leeftijd en achtergrond werk via uitzendbureaus en op bijbaan/mbo niveau? Hoewel een academische bachelor (hoe raar het ook moge klinken) geen volledig afgeronde opleiding is vanwege het ontbreken van een master lijkt het mij logischer als je op dit punt binnen je vakgebied aan carrière planning gaat doen i.p.v op minimumloon niveau verder gaat. Of je moet per se niet binnen je sector aan de slag willen (wat het ontbreken van een master ook kan verklaren).
waarom niet?quote:Op donderdag 27 september 2012 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Moet morgen op gesprek bij een recruiter in Amsterdam. Ik heb eigenlijk geen zin
2 en een half uur rijden voor uiteindelijk een functie die 'm hoogstwaarschijnlijk niet gaat worden.quote:
Gewoon binnenstappen, kun je je enthousiasme laten zienquote:Op donderdag 27 september 2012 15:38 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, maar ik kan het me niet veroorloven om te lang stil te zitten. Ik heb geen andere keus dan te blijven zoeken.
In het kader van deze wanhopige zoektocht naar werk heb ik gisteren een tijdje door het centrum gedwaald, op zoek naar briefjes die voor ramen hangen waar personeel gezocht wordt. Wat ik ben tegengekomen: een paar kledingzaken waar verkoopmedewerkers gevraagd worden. Dit lijkt me eerlijk gezegd best leuk en in elk geval veel beter dan de meeste andere baantjes die ik heb gehad.
Nu kan ik hierop solliciteren, maar een aantal punten: ik ben bijna 30, heb een universitaire bachelor en heb nooit in een winkel gewerkt. Ik ben dus eigenlijk te oud, te hoog opgeleid en heb geen ervaring. Zou het toch zin hebben om een enorme dosis enthousiasme te tonen (en eventueel mijn opleiding op mijn cv te downgraden), of wordt mijn sollicitatie lachend bij het oud papier gegooid en kan ik me dus de moeite besparen?
oh, dan zou ik er ook vrij weinig trek in hebben ja..quote:Op donderdag 27 september 2012 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 en een half uur rijden voor uiteindelijk een functie die 'm hoogstwaarschijnlijk niet gaat worden.
Zo iets dacht ik al. Maar een academische bachelor is dusdanig breed dat je er ook werk mee kan zoeken buiten je vakgebied. Wellicht dat er minder directe aansluiting is, maar als je een idee hebt welke richting je wel op wilt (en ik neem aan dat je dat dan hebt) kan je dat als basis nemen om sturing te geven. Je begint wellicht op lager niveau, maar je kan dan wel in deeltijd nog een passende master doen en door middel van de combinatie theorie/kennis op een acceptabel niveau eindigen.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:15 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik zie voor mezelf geen toekomst in de richting van mijn studie. Ik ben er veel te laat achter gekomen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt en heb met veel pijn en moeite mijn bachelor afgerond om toch maar een papiertje te hebben. Ik weet zeker dat ik doodongelukkig word als ik iets in die richting moet doen.
Maar in praktische zin maakt dat toch niet uit: er is vrijwel geen werk te vinden in mijn studierichting, zeker niet als je 'slechts' een bachelor hebt.
Dus eigenlijk heb ik geen andere keus dan op lager niveau werk te zoeken. Het liefst zou ik een totaal andere opleiding gaan volgen, maar daarvoor ontbreken simpelweg de financiële middelen.
Mijn afgeronde bachelor geeft eigenlijk geen aansluiting bij wat ik echt wil, dat ligt mijlenver uit elkaar.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zo iets dacht ik al. Maar een academische bachelor is dusdanig breed dat je er ook werk mee kan zoeken buiten je vakgebied. Wellicht dat er minder directe aansluiting is, maar als je een idee hebt welke richting je wel op wilt (en ik neem aan dat je dat dan hebt) kan je dat als basis nemen om sturing te geven. Je begint wellicht op lager niveau, maar je kan dan wel in deeltijd nog een passende master doen en door middel van de combinatie theorie/kennis op een acceptabel niveau eindigen.
Door nog 5 jaar kleding te gaan verkopen of weer bij de supermarkt aan de slag te gaan zet jezelf op een dood spoor.
Zelf bellen.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:36 schreef agentstarling het volgende:
Irritant dit. Gister tussen de middag een telefoontje gehad door te zijn naar de volgende ronde: het assessment. Dat bureau zou mij vandaag bellen om een afspraak te maken. Dat is niet gebeurd. Wat zal ik nu doen?
Zou je dan maar niet een paar jaar de tering naar de nering zetten, WEL werk in je afstudeerrichting zoeken en jezelf dan door een omscholing heen slepen.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:59 schreef Balisto het volgende:
[..]
Mijn afgeronde bachelor geeft eigenlijk geen aansluiting bij wat ik echt wil, dat ligt mijlenver uit elkaar.
Dat laatste ben ik met je eens, dat is dan ook alleen omdat ik gewoon dringend geld nodig heb. Als het op andere manieren niet lukt heb je ook op een gegeven moment geen keus meer.
Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag?quote:Op donderdag 27 september 2012 16:59 schreef Balisto het volgende:
[..]
Mijn afgeronde bachelor geeft eigenlijk geen aansluiting bij wat ik echt wil, dat ligt mijlenver uit elkaar.
Dat laatste ben ik met je eens, dat is dan ook alleen omdat ik gewoon dringend geld nodig heb. Als het op andere manieren niet lukt heb je ook op een gegeven moment geen keus meer.
Boeit echt niet. Ik ben met een talige opleiding in de techniek terecht gekomen.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:59 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met data entry in Zwolle. Via verscheidene uitzendbureaus zijn er vacatures. Voor langere tijd. 25 uur per week.quote:Op donderdag 27 september 2012 18:16 schreef Janena het volgende:
Begin volgend jaar gaat ons bedrijf over naar Zwijndrecht (voor mij 2,5 reistijd). Dat wordt dus weer uitkijken naar een andere parttime baan.
Ik zoek een administratieve MBO/HBO functie: boekhouding, (commerciele) binnendienst, licht secretarieel werk, eventueel data entry.
Ik heb net een rondje vacaturesites gedaan en het resultaat is bedroevend. Omdat ik specifieke ervaring heb in de medische wereld (medische groothandel) denk ik dat ik maar eens wat ga netwerken en open sollicitaties ga doen bij bedrijven die me interessant en leuk lijken. Ik zoek tenslotte 'maar' werk voor 8 tot 24 uur per week dus die weet lukt het op die manier.
Als iemand tips heeft in de regio overijssel/drenthe hoor ik ze graag!
Geloof me, als ik werk in die richting zou kunnen vinden zou ik dat wel willen doen, in de wetenschap dat het toch tijdelijk is. Al is het alleen maar omdat het meer zou verdienen dan de tijdelijke dingen die ik tot nu toe doe, die ik ook niet wil doen.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou je dan maar niet een paar jaar de tering naar de nering zetten, WEL werk in je afstudeerrichting zoeken en jezelf dan door een omscholing heen slepen.
Kan me niet voorstellen dat je van soort los-vast baantjes wél gelukkig wordt.
Jup werkvoorbereider bij de BAM (HBO).quote:Op donderdag 27 september 2012 21:50 schreef Thrilled het volgende:
Zijn er toevallig werkvoorbereiders aanwezig in dit topic? Merk aan mezelf dat ik nogal wat onzekerheid heb omtrent startsalaris/sec. arbeidsvoorwaarden, ben heel Google aan het afstruinen
Totaal gemist, maar welke richting heb je gedaan?quote:Op donderdag 27 september 2012 21:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Geloof me, als ik werk in die richting zou kunnen vinden zou ik dat wel willen doen, in de wetenschap dat het toch tijdelijk is. Al is het alleen maar omdat het meer zou verdienen dan de tijdelijke dingen die ik tot nu toe doe, die ik ook niet wil doen.
Maar dan moet het werk wel te vinden zijn en dat is het dus niet of nauwelijks. Niet met alleen een bachelor. Dus dan maar ander werk proberen te vinden om uiteindelijk genoeg geld mee te verdienen om me te laten omscholen. Ik zie weinig andere reële opties.
leuk succes gewenst. Wat voor baan had je dan?quote:Op donderdag 27 september 2012 21:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Krijg nou wat, ik ben als bijna-vijftiger volgende week uitgenodigd voor een intake-gesprek bij Tempo Team Professionals!
Ik had online gesolliciteerd op een juridisch handhavingsbaantje en uit pure ballorigheid (dat krijg je na 29356x de afwijzing "u past niet in het profiel" te hebben ontvangen) een geintje gemaakt bij het kopje 'ambities': "Eigenlijk ben ik op zoek naar een baan als directeur van een woningcorporatie, maar dit vind ik ook wel okee" en... vandaag ben ik uitgenodigd om eens even langs te komen en te praten over mijn mogelijkheden.
Niet voor die desbetreffende baan, maar ze vonden mijn cv toch wel opmerkelijk en ik heb zo'n vermoeden dat dat grapje ook heeft meegewerkt.
Nou, volgende week het nette pak maar eens even uit de berging/mottenballen halen. Je weet maar nooit.
Ik ben een zzp'er, doe juridisch advies (op latere leeftijd afgestudeeerd als Mr. in de rechten, maar zowat kansloos op de reguliere banenmarkt vanwege gevorderde leeftijd), maar met de huidige crisis is het toch wel weer eens prettig om een vast salaris te verdienen... het is een beetje naadje-kous geweest de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:22 schreef agentstarling het volgende:
[..]
leuk succes gewenst. Wat voor baan had je dan?
Exacte kant. En daarbinnen ook nog eens een zwaar theoretische richting.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:09 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Totaal gemist, maar welke richting heb je gedaan?
Waarom ga je niet het onderzoeksgwbied op? Genoeg vacatures in jouw richtingquote:Op vrijdag 28 september 2012 00:35 schreef Balisto het volgende:
[..]
Exacte kant. En daarbinnen ook nog eens een zwaar theoretische richting.
Dat valt vies tegen...quote:Op vrijdag 28 september 2012 01:02 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Waarom ga je niet het onderzoeksgwbied op? Genoeg vacatures in jouw richting
Joh ga eens gewoon ook op de sites van de kleiner onderzoeksinstituten kijken, ik heb er vandaag toch een stuk of 50 gezienquote:
Alsof ik de vacatures niet in de gaten hou. Maar geef de linkjes eens dan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 02:14 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Joh ga eens gewoon ook op de sites van de kleiner onderzoeksinstituten kijken, ik heb er vandaag toch een stuk of 50 gezien
Morgen/weekendquote:Op vrijdag 28 september 2012 02:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Alsof ik de vacatures niet in de gaten hou. Maar geef de linkjes eens dan.
Ik heb 'm gehad. Ik zal alvast een reactie geven; scheelt weer een standaardbrief.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:01 schreef Jesse_ het volgende:
Zo, mijn eerste sollicitatiebrief de deur uit gedaan.
Spannend
we waren daar inderdaad al massaaaaal over aan het posten enzo, paniek alom.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
Werk.nl ligt plat, het ligt niet aan jullie
http://www.nu.nl/internet/2921066/opnieuw-storing-bij-werknl.html
Prima. Het is ook niet dat ik het niet van je aan wil nemen, maar als je al ruim twee jaar werkzoekend bent heb je alle verhalen van "daar-en-daar zoeken ze altijd mensen / kan je zo aan de slag" wel eens gehoord, hoe goedbedoeld ook.quote:
Deel het maar dan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:34 schreef Hi_flyer het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je een vacature ziet waar je zo enthousiast over bent dat je het met iedereen wilt delen? Ik heb nu zo'n momentje.
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen. Welke idioot schrijft dit soort teksten?quote:Verkooptijgers
Vaardigheden
Voor dit project zoeken we mensen met een doorzettersmentaliteit. Je werkt altijd in een team met leeuwinnen en tijgers die een hechte band vormen.
Je krijgt een uitstekend uurloon met hoge bonussen
(gemiddeld salaris ligt rond de ¤ 2800 per maand!)
Dus kan jij ook brullen als een tijger en zoek je werk waar je ook echt goed begeleidt wordt reageer dan snel!
Over de werkgever
Wat wij bieden
Als verkooptijger ben je niet te stoppen! Je zoekt altijd naar een sale.
In deze functie bied je goedkopere stroom aan bij mensen thuis. Dit doe je door aan te bellen en een beter deal met de klant af te spreken. Doordat mensen (bijna) altijd veel minder gaan betalen aan hun energieleverancier is het niet moeilijk is om een verkoop te realiseren.
Uren per week: 40
Huilen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:51 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen. Welke idioot schrijft dit soort teksten?
Nee snap ik joh. Ik weet Ook niet of je iets aan die vacatures gaat hebben, maar omdat ik ook op zoek ben lijk ik alleen maar dat soort functies tegen te komen (computerscience, biologie, technische acheidkunde, natuurkunde etc)quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Prima. Het is ook niet dat ik het niet van je aan wil nemen, maar als je al ruim twee jaar werkzoekend bent heb je alle verhalen van "daar-en-daar zoeken ze altijd mensen / kan je zo aan de slag" wel eens gehoord, hoe goedbedoeld ook.
begeleidt wordt!quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:51 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen. Welke idioot schrijft dit soort teksten?
Blijven proberenquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef TripleS het volgende:
Ik snap echt niks meer van de arbeidsmarkt ; wat zoekt men tegenwoordig?
Ik heb gesolliciteerd op een aantal functies (wat al een geluk opzich is in mijn branche) , ik heb meer dan voldoende werkervaring , extra cursussen gevolgd e.d. en toch krijg ik bericht : ' U past niet in het profiel '
Who the fuck dan wel? Ik ben jong , heb veel (relevante) werkervaring,referenties en de benodigde opleiding(en)...Perfecte kandidaat zou ik zeggen?
Zelfs nog op een vacature gereageerd die eigenlijk wat beneden niveau is maar ik was bekend met de werkzaamheden aangezien ik in mijn vorige functie leiding gaf aan iemand met die functie, en nog word ik niet uitgenodigd![]()
Iemand tips?
Dat sowieso , maar zijn werkgevers wel helemaal 100% tegenwoordig?quote:
Ach er zijn zoveel werklozen dat ze gewoon op hun dooie gemakkie een keuze kunnen makenquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:47 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat sowieso , maar zijn werkgevers wel helemaal 100% tegenwoordig?
Niet opgeven. Je kan nog zoveel afwijzingen krijgen er hoeft maar 1 keer een ja te vallen! Andere tips zijn toch nog eens iemand anders naar je c.v. laten kijken (ik had er zelf al vaak genoeg naar gekeken en bekenden van mij ook, toen heb ik er een pro naar laten kijken en die had echt nog veel goede tips die eigenlijk vrij logisch waren). Een andere indeling of bepaalde dingen meer highlighten kan echt helpen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef TripleS het volgende:
Ik snap echt niks meer van de arbeidsmarkt ; wat zoekt men tegenwoordig?
Ik heb gesolliciteerd op een aantal functies (wat al een geluk opzich is in mijn branche) , ik heb meer dan voldoende werkervaring , extra cursussen gevolgd e.d. en toch krijg ik bericht : ' U past niet in het profiel '
Who the fuck dan wel? Ik ben jong , heb veel (relevante) werkervaring,referenties en de benodigde opleiding(en)...Perfecte kandidaat zou ik zeggen?
Zelfs nog op een vacature gereageerd die eigenlijk wat beneden niveau is maar ik was bekend met de werkzaamheden aangezien ik in mijn vorige functie leiding gaf aan iemand met die functie, en nog word ik niet uitgenodigd![]()
Iemand tips?
Is er iemand (een pro) die ook naar mijn CV wil kijken?quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:26 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Niet opgeven. Je kan nog zoveel afwijzingen krijgen er hoeft maar 1 keer een ja te vallen! Andere tips zijn toch nog eens iemand anders naar je c.v. laten kijken (ik had er zelf al vaak genoeg naar gekeken en bekenden van mij ook, toen heb ik er een pro naar laten kijken en die had echt nog veel goede tips die eigenlijk vrij logisch waren). Een andere indeling of bepaalde dingen meer highlighten kan echt helpen.
Hmm bedankt voor de tip! Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die naar mijn CV kan kijken.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:26 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Niet opgeven. Je kan nog zoveel afwijzingen krijgen er hoeft maar 1 keer een ja te vallen! Andere tips zijn toch nog eens iemand anders naar je c.v. laten kijken (ik had er zelf al vaak genoeg naar gekeken en bekenden van mij ook, toen heb ik er een pro naar laten kijken en die had echt nog veel goede tips die eigenlijk vrij logisch waren). Een andere indeling of bepaalde dingen meer highlighten kan echt helpen.
Dat zijn inderdaad de vacatures waar ik me op richt. Werk je nu bij een zorgverzekeraar? Die vacature zie ik wel eens voorbijkomen via Adecco. Is het een leuke baan?quote:Op donderdag 27 september 2012 20:31 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met data entry in Zwolle. Via verscheidene uitzendbureaus zijn er vacatures. Voor langere tijd. 25 uur per week.
En medisch administratief? zie ik soms ook wel voorbij komen...
Ah kijk! ik zal je even pm'enquote:Op donderdag 27 september 2012 21:55 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Jup werkvoorbereider bij de BAM (HBO).
Wat wil je weten?
Dat is toch praktisch elk weekend zo?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
Werk.nl ligt plat, het ligt niet aan jullie
http://www.nu.nl/internet/2921066/opnieuw-storing-bij-werknl.html
Werk er nu (nog) niet, wel gedaan. Ben op dit moment in de procedure, dus nog afwachten. Vond het wel leuk. Niet te moeilijk, wel na blijven denken. En het fijne vind ik dat je thuis gewoon klaar bent. Met mijn andere baan ben ik thuis af en toe ook nog bezig met voorbereiden e.d.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:06 schreef Janena het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de vacatures waar ik me op richt. Werk je nu bij een zorgverzekeraar? Die vacature zie ik wel eens voorbijkomen via Adecco. Is het een leuke baan?
Ik ga vanaf maandag actief aan de slag. Hb me net ingeschreven bij zorgpleinnoord en zorgselect, eens kijken of daar wat opstaat.
Edit: Ben wat aan het goochelen met mijn CV. Is er iemand hier die er naar kijken wil? Ik lees hem nu zo vaak over dat ik het niet helemaal helder meer zie geloof ik. Ik kan hem via de mail in pdf formaat opsturen.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
En ik kan me afmelden voor dit topic.
Het bedrijf waar ik via een uitzendbureau werkte gaat mij in dienst nemen.
Ik ga helaas wel minder verdienen, maar de bruto-netto verhouding is beter, ik heb vaste werktijden en veel meer vrije tijd. Verder is het afwisselend werk, heb ik minder woon-werk verkeer dan bij mijn vorige banen en heb ik leuke collega's.
Wat was de overweging om dat niet al eerder te doen? Het klinkt alsof je een deel van je opleiding nog niet hebt afgerond of is dit een extra master?quote:Op zondag 30 september 2012 13:22 schreef LovingMe het volgende:
Ik heb vandaag met mezelf afgesproken om vanaf februari een 2 jarige master te gaan doen als ik tot dan niet aan een baan kom...
extra master, ik ben vorige maand afgestudeerdquote:Op zondag 30 september 2012 13:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat was de overweging om dat niet al eerder te doen? Het klinkt alsof je een deel van je opleiding nog niet hebt afgerond of is dit een extra master?
Gezien de prijzen voor een tweede master erg hoog liggen, neem ik aan dat het nu om een educatieve master gaat?quote:Op zondag 30 september 2012 13:32 schreef LovingMe het volgende:
[..]
extra master, ik ben vorige maand afgestudeerd
Ik kan nog 4 jaar lenen bij IB...dan hoeft dat geen prob te zijn of wel? (heb me er nog niet in verdiept want ik kwam vandaag tot die beslissing)quote:Op zondag 30 september 2012 13:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gezien de prijzen voor een tweede master erg hoog liggen, neem ik aan dat het nu om een educatieve master gaat?
Hm.. Dat hangt er vanaf. Een tweede master kost bij de meeste universiteiten (afhankelijk of het alfa, gamma of beta is) tussen de 8.000 en 24.000 euro per jaar. Dit zijn bedragen die niet geleend kunnen worden van de DUO en dus zelf opgehoest moeten worden.quote:Op zondag 30 september 2012 13:37 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Ik kan nog 4 jaar lenen bij IB...dan hoeft dat geen prob te zijn of wel? (heb me er nog niet in verdiept want ik kwam vandaag tot die beslissing)
Ik zit te denken aan master aaan een technische universiteit (met een tekort aan vrouwen). Bovendien krijg ik misschien door mijn achtergrond vrijstelling voor sommige vakken/ectsquote:Op zondag 30 september 2012 13:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hm.. Dat hangt er vanaf. Een tweede master kost bij de meeste universiteiten (afhankelijk of het alfa, gamma of beta is) tussen de 8.000 en 24.000 euro per jaar. Dit zijn bedragen die niet geleend kunnen worden van de DUO en dus zelf opgehoest moeten worden.
Masters die hier buiten vallen zijn masters in de sectoren gezondheid en onderwijs. Maar dit zijn er niet gek veel (wel de educatieve masters) en sommige technische universiteiten hebben hun prijzen nog bewust laag gehouden, maar dat kan elk moment weer veranderen.
De enige methode om goedkoop meerdere masters te doen is door deze gelijktijdig te beginnen en af te ronden. De langstudeermaatregel kan dat (vanwege de extra tijd die je er soms voor nodig hebt) ook duurder maken, maar dan heb je wel wat.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 29 september 2012 15:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
En ik kan me afmelden voor dit topic.
Het bedrijf waar ik via een uitzendbureau werkte gaat mij in dienst nemen.
Ik ga helaas wel minder verdienen, maar de bruto-netto verhouding is beter, ik heb vaste werktijden en veel meer vrije tijd. Verder is het afwisselend werk, heb ik minder woon-werk verkeer dan bij mijn vorige banen en heb ik leuke collega's.
TU Delft hanteert in ieder geval nog het ongewijzigde instellingstarief. Dus een master van 1.713 euro per jaar. Dus een (technische) master daar is verreweg de goedkoopste optie.quote:Op zondag 30 september 2012 13:45 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan master aaan een technische universiteit (met een tekort aan vrouwen). Bovendien krijg ik misschien door mijn achtergrond vrijstelling voor sommige vakken/ects
Thnx voor de tip! Nou ik wil graag ook technische ervaring opdoen naast de ervaring die ik al hebquote:Op zondag 30 september 2012 13:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
TU Delft hanteert in ieder geval nog het ongewijzigde instellingstarief. Dus een master van 1.713 euro per jaar. Dus een (technische) master daar is verreweg de goedkoopste optie.
Maar goed, als je een achtergrond hebt die daarop aansluit dan zal het waarschijnlijk helemaal niet nodig zijn om nog extra scholing op te doen.De kans is groot dat je de komende maanden wel iets tegenkomt waar een klik is! Maar het is wel fijn om een noodplan achter de hand te houden.
Ja, dat is dus ook 1713 euro. Met woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wordt bedoeld dat er andere tarieven gelden voor niet EU-burgers of mensen die in het buitenland wonen.quote:Op zondag 30 september 2012 14:05 schreef LovingMe het volgende:
dit zegt tu/e erover:
Eerder behaalde graad/diploma
Bij wet is geregeld dat als je nog geen bachelor- of een master graad hebt behaald in aanmerking kan komen voor het wettelijke collegegeld. Wanneer je een aanmelding doet voor een bacheloropleiding maar je hebt reeds een bachelorgraad behaald dan ga je het instellingstarief betalen. Dit geldt ook wanneer je een aanmelding doet voor een masteropleiding en je hebt reeds een mastergraad behaald. Een uitzondering hiervoor zijn de opleidingen op het gebied van Gezondheidszorg en Onderwijs.
De TU/e heeft voor collegejaar 2012-2013 bepaald dat voor studenten die zich aanmelden voor een tweede graad het instellingstarief gelijk is aan het wettelijke tarief mits wordt voldaan aan het woonplaats en nationaliteitsvoorwaarde.
Dus ik denk dat het ook rond 1700 zal worden toch?
Jaa dat van die woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wist ikquote:Op zondag 30 september 2012 14:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is dus ook 1713 euro. Met woonplaats/nationaliteitsvoorwaarde wordt bedoeld dat er andere tarieven gelden voor niet EU-burgers of mensen die in het buitenland wonen.
Hoelang het aangepaste tarief nog blijft is trouwens onzeker! Maar ik denk niet dat zij het op korte termijn gaan veranderen.
Chauffeur bij een groot verhuurbedrijf.quote:
kom je van uni?quote:Op zondag 30 september 2012 21:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik denk ook aan een HBO-opleiding om een ommezwaai te maken naar een werksector die mij wél bevalt. In Nijmegen worden enkele interessante opleidingen aangeboden, maar helaas allen in voltijd variant. Deeltijd zou beter zijn, da's namelijk te combineren met werk.
Ok!quote:Op zondag 30 september 2012 21:37 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Nee, van het MBO een jaar of 9 geleden
Damn zou dat heel knap vindenquote:Op zondag 30 september 2012 21:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Sterker nog: MBO ICT niveau 2Hoogst behaalde opleidingsniveau tot dusver, dus het zal in het geval van een HBO-opleiding aankomen op een 21+ toets. Maar dat zal geen probleem opleveren ... Alleen jammer dat bepaalde interessante opleidingen niet in deeltijd variant worden aangeboden.
Ja, solliciteer niet op zulke banen. Als ik iemand aanneem wil ik geen overgekwalificeerd iemand. Afhankelijk van de functie wil ik iemand die geen/minder ervaring heeft die ik kan opleiden en dan door laten stromen of iemand die het werk al jaren gedaan heeft en zal blijven doen. Ik wil niet iemand die na 2 maanden al uitgekeken is omdat het werk niet motiverend genoeg is.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:43 schreef TripleS het volgende:
Iemand tips?
Tja, maar van het uwv zal je uiteindelijk wel MOETEN solliciteren.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:51 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ja, solliciteer niet op zulke banen. Als ik iemand aanneem wil ik geen overgekwalificeerd iemand. Afhankelijk van de functie wil ik iemand die geen/minder ervaring heeft die ik kan opleiden en dan door laten stromen of iemand die het werk al jaren gedaan heeft en zal blijven doen. Ik wil niet iemand die na 2 maanden al uitgekeken is omdat het werk niet motiverend genoeg is.
Dat begrijp ik, maar de poster geeft aan dat er wel functies zijn in haar branche. Wellicht een te kort door de bocht conclusie van mijn kant, maar ik ga ervanuit dat er dus ook genoeg relevante vacatures zijn voor haar en dat ze niet reageert om puur en alleen aan de sollicatieplicht te voldoen. En in dat geval zou ik niet solliciteren (tenzij het bedrijf natuurlijk een goede HR afdeling heeft en de CV kan doorzetten naar een andere functie die wellicht ook openstaat, helaas kom ik te weinig goede HR afdelingen tegen).quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar van het uwv zal je uiteindelijk wel MOETEN solliciteren.
Wat heb je zorgvuldig overwogen dan?quote:Na zorgvuldige afweging hebben wij besloten om je niet uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek. De reden hiervan is dat we reeds een geschikte kandidaat hebben aangesteld.
Misschien is deze Swetsenegger wel geschikter dan de geschikte kandidaat. Jeetje, wat een moeilijke beslissing! Maar ja, dan moeten we er ook mee praten en dat kost tijd en zo. Laten we het toch maar.....niet doen dan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is maandag afwijzingdag geloof ik. Nummer 2 in de mail. Met wel een eh... aparte motivatie
Wat heb je zorgvuldig overwogen dan?
quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien is deze Swetsenegger wel geschikter dan de geschikte kandidaat. Jeetje, wat een moeilijke beslissing! Maar ja, dan moeten we er ook mee praten en dat kost tijd en zo. Laten we het toch maar.....niet doen dan.
Wat een idiote formulering!
Nou geef eens zo'n unieke twist waardoor ik je motivatie blijf onthouden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:26 schreef From het volgende:
Ik probeer een motivatie altijd vanzelfsprekend te laten zijn met een twist/ iets unieks waardoor ze je motivatie wel blijven onthouden.
Recentelijk een functie op 50 min rijden:quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou geef eens zo'n unieke twist waardoor ik je motivatie blijf onthouden.
Nog geen aanbieding gehad van je oude werkgever, nu je vervanger hem is gesmeerd?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is maandag afwijzingdag geloof ik. Nummer 2 in de mail. Met wel een eh... aparte motivatie
[..]
Wat heb je zorgvuldig overwogen dan?
Hij is nog niet weg, hij heeft ontslag genomenquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nog geen aanbieding gehad van je oude werkgever, nu je vervanger hem is gesmeerd?
Verrek, daar zeg je zoiets. Zat nog met de basis- en middelbare school (én MBO) in m'n hoofd waarbij je doorgaans van 9 tot half 5 in de schoolbanken zat. Tot 20 uur college p/w is wel te doen icm met een (deeltijd) baan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 01:35 schreef automatic_ het volgende:
Wellicht kan je informeren hoeveel uur het is. Mijn eerste jaar hbo was gemiddeld 8 uur college per weekIk heb tijdens allebei mijn studies altijd 18-24 uur p/w gewerkt en dat deden er meer
Ligt natuurlijk wel aan de studie en hoeveel moeite je zelf moet doen.
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenotenquote:Op maandag 1 oktober 2012 01:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Damn zou dat heel knap vinden![]()
Heb zelf ook alleen een VMBO en een MBO 2 diploma, maar helaas is het HBO voor mij te hoog gegrepenIk zou het ook wel graag willen hoor dat ik het wel zou kunnen. Want heb eigenlijk helemaal geen zin meer om nog jaren op het MBO (behalve BBL) te zitten.
Maar ja wil ik echt wat anders doen, dan zou ik het toch echt moeten doen.
Voor mij is het onderhand ook alweer bijna 8 jaar geleden
Zijn ontslag? Daar valt weinig aan goed te keuren. Maar ze zitten dus niet direct omhoog en voor de 2e keer terug komen bij mij zal wel extreem last resort zijn gok ikquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het ontslag moet nog worden goedgekeurd?
Ik las dit weekend nog een column over het eerstejaars op het HBO. Het beeld dat dat alleen maar geslaagde havisten zijn klopt niet. Dus gewoon die opleiding oppakken als je daaraan behoefte hebt! Uiteraard maak je beter wel even een inschatting van je kansen op werk in die richting voordat je met een opleiding start.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenoten
Organisaties zijn opzoek naar mensen die niet alleen komen omdat ze het geld nodig hebben (en daarvoor net genoeg willen werken op een tempo waarmee de 'baas' tevreden is/geen grond geeft tot ontslag), maar naar mensen die ook een onderdeel willen zijn van de organisatie zelf. Ook als data-entry'r of koffiebrenger een gevoel hebben een bijdrage te leveren aan het product of de dienst die het bedrijf uiteindelijk levert en niet dat je er alleen bent om dat de huur toevallig moet worden betaald.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:55 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik werd gebeld door een uitzendbureau over een vacature voor administratief medewerker waar ik op had gesolliciteerd, of ik daarvoor mijn motivatie wou toelichten.
Maar ik heb de laatste tijd op meerdere administratieve vacatures gesolliciteerd, dus wist niet over welke ze het haddus meteen mijn vraag: "over welke vacature gaat het precies?" Dat zal vast goed over zijn gekomen
Maar het ging dus om data-entry voor een energiebedrijf.
Ik vind het altijd erg lastig om een motivatie te geven. Ik kan meestal wel aangeven waarom ik denk geschikt te zijn voor een functie, maar waarom de functie mij behalve die reden verder aanspreekt kan ik moeilijk zeggen.
Al helemaal lastig wordt het als ik een motivatie moet geven waarom ik de functie juist bij dat specifieke bedrijf wil uitvoeren. De waarheid: ik heb geld nodig en toevallig is die vacature bij jullie, dus solliciteer ik bij jullie.
Ik heb nu maar weer een onzinverhaal opgehangen over uitdagingen in de energiesector (alsof je daarmee te maken krijgt als simpele data-entry medewerker)
Hoe gaan jullie om met het geven van motivaties?
Motivatiebrieven? Wie leest die dingen? Je pakt toch meteen de attachment (CV) erbij.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou geef eens zo'n unieke twist waardoor ik je motivatie blijf onthouden.
Ja en de koffiejuffrouw voelt zich er ook echt bij betrokkenquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Organisaties zijn opzoek naar mensen die niet alleen komen omdat ze het geld nodig hebben (en daarvoor net genoeg willen werken op een tempo waarmee de 'baas' tevreden is/geen grond geeft tot ontslag), maar naar mensen die ook een onderdeel willen zijn van de organisatie zelf. Ook als data-entry'r of koffiebrenger een gevoel hebben een bijdrage te leveren aan het product of de dienst die het bedrijf uiteindelijk levert en niet dat je er alleen bent om dat de huur toevallig moet worden betaald.
Die werknemers werken harder, zijn leuker om mee te werken en hebben minder ziekteverzuim dan het type loonslaaf dat na het minimale gedaan te hebben aan arbeid om 17:01 al in zijn autootje zit om vooraan te staan in de file en 's morgens alleen komt opdagen vanwege het anders niet kunnen betalen van de rekening. Niet dat elke werknemer super gemotiveerd is (zeker als het gaat om simpel uitvoerend werk) maar in tijden van crisis kan men op dat gebied wat selectiever zijn, waardoor je vaker naar motivatie gevraagd wordt.
In de motivatie kan je dan ook best zeggen dat je veel binding hebt met het eindproduct (van rioolpijpen tot energielevering) en daar graag een bijdrage aan wil leveren of dat de cultuur binnen het bedrijf je erg aanstaat. Kom je enthousiast over, dan wordt dat wel meegenomen. Zeker bij simpel werk in een regio met weinig werkgelegenheid kan het zijn dat een organisatie voor een vacature honderden inzendingen ontvangt. Dan valt er nog wat te kiezen.
Ach je bent nooit te oud om te leren. Zeker nu die langstudeerboete ook zo goed als van de baan is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:25 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Verrek, daar zeg je zoiets. Zat nog met de basis- en middelbare school (én MBO) in m'n hoofd waarbij je doorgaans van 9 tot half 5 in de schoolbanken zat. Tot 20 uur college p/w is wel te doen icm met een (deeltijd) baan.
[..]
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenoten
Ik vind een motivatiebrief wel degelijk van belang, de eerste selectie zal ik in de meeste gevallen doen op basis van een CV, maar zeker CV die me op sommige punten wel aanstaan maar waar ik voor dingen "mis" of niet direct zie waarom ze relevant zijn, kan het helpen. Verder geeft de motivatiebrief al vaak aan of ze de vacature uberhaupt goed hebben gelezen of dat het een control-c, control-v van een andere brief is of niet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Motivatiebrieven? Wie leest die dingen? Je pakt toch meteen de attachment (CV) erbij.
Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je domquote:Op maandag 1 oktober 2012 23:04 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik vind een motivatiebrief wel degelijk van belang, de eerste selectie zal ik in de meeste gevallen doen op basis van een CV, maar zeker CV die me op sommige punten wel aanstaan maar waar ik voor dingen "mis" of niet direct zie waarom ze relevant zijn, kan het helpen. Verder geeft de motivatiebrief al vaak aan of ze de vacature uberhaupt goed hebben gelezen of dat het een control-c, control-v van een andere brief is of niet.
Nee.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je dom.
Jij tikt telkens het stukje "Geachte heer/mevrouw, in xxx van xxx kwam ik vacature Y tegen" opnieuw?quote:
Geen idee hoe dat werkt, lijkt me nogal dom.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:19 schreef Maanvis het volgende:
Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je dom.
Ja. Voorkomt slordige fouten ed.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij tikt telkens het stukje "Geachte heer/mevrouw, in xxx van xxx kwam ik vacature Y tegen" opnieuw?
Inderdaad en als het echt een standaard brief is zonder echte verwijzing naar de vacature dan moet er wel een sterk CV achterzitten om in aanmerking te komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 06:45 schreef Tinkepink het volgende:
In een motivatiebrief kun je vaak al goed tussen de regels doorlezen of een sollicitant het vakgebied en de sector wel "begrijpt" en of hij/zij in het bedrijf zou passen. Als iemand met een werkelijk ridicule reden zijn sollicitatie onderbouwt weet ik al genoeg
quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je een motivatie zo uit de mouw schudt (sommige mensen hebben die gave, zoals ik) dan is kopieren en plakken vaak meer werk dan even die woordjes typen.
Ik struikel meer overquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Omdat ik eerlijk ben dat ik sollicitatiebrieven zo uit mijn mouw schud?
Ik moest een beetje denken aan dezequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik struikel meer over'sommige mensen hebben die gave, zoals ik'
. Word je vervolgens ook uitgenodigd? Daar ben ik nieuwsgieriger naar.
De vraag is natuurlijk of dit relevant is voor de functie van medewerker data-entry (of koffiejuffrouw) waar affiniteit met de sector en het eindproduct niet van enig belang is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 06:45 schreef Tinkepink het volgende:
In een motivatiebrief kun je vaak al goed tussen de regels doorlezen of een sollicitant het vakgebied en de sector wel "begrijpt" en of hij/zij in het bedrijf zou passen. Als iemand met een werkelijk ridicule reden zijn sollicitatie onderbouwt weet ik al genoeg
Ik had binnen zes weken een nieuwe baan, dus...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik struikel meer over'sommige mensen hebben die gave, zoals ik'
. Word je vervolgens ook uitgenodigd? Daar ben ik nieuwsgieriger naar.
Bij de zoveelste sollicitatie kom ik vanzelf weer uit bij het recyclen van eerder gebruikte zinnetjes. Copy-paste of niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik had binnen zes weken een nieuwe baan, dus...
Een sollicitatiebrief schrijven is ook helemaal niet zo lastig. Zo'n brief hoeft niet de eerste keer gelijk goed te zijn. Gewoon allereerst opschrijven wat er in je opkomt (nav de vacature), dan doorlezen en zo nodig aanpassen.
Copy-pasten van zinnen uit een oude sollicitatiebrief is niet aan te raden ivm fouten. De zin nog een keer schrijven is beter.
JIJ vindt het niet lastig, IK ook niet, bepaalde andere mensen WEL. Je toon een beetje matigen zou niet verkeerd zijn in dit topicquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik had binnen zes weken een nieuwe baan, dus...
Een sollicitatiebrief schrijven is ook helemaal niet zo lastig. Zo'n brief hoeft niet de eerste keer gelijk goed te zijn. Gewoon allereerst opschrijven wat er in je opkomt (nav de vacature), dan doorlezen en zo nodig aanpassen.
Copy-pasten van zinnen uit een oude sollicitatiebrief is niet aan te raden ivm fouten. De zin nog een keer schrijven is beter.
Toen ik werkloos was had ik één voordeel: tijd zat om brieven te schrijven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een brief schrijven is vooral een verneuking van tijd. Ik vind het lastig en het kost ook veel tijd en een afwijzing is snel gedaan.
Dus ze geven je ongeveer 50 euro voor een dagquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Nou op zich goed nieuws, ik ben eerste keus en heb twee salarisvoorstellen aangeboden gekregen.. slechte nieuws is dat ik het idee heb dat dit niet volgens cao is (aan de lage kant), ik geen toereikende km vergoeding krijg waardoor ik er 400 euro op achteruit ga en ik vraagtekens zet bij het verschil tussen de twee salarisvoorstellen.
Voorstel A is netto 47 euro hoger met 24 vrije dagen dan Voorstel B met 37 vrije dagen...
Nu erg in dubio om niet met dit bod akkoord te gaan en in te zetten op een ander bod..
Nou dat kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Wat verdien je per maand, deel dat door 21 en je hebt ongeveer je netto dagloon.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Thrilled het volgende:
Als ik per maand 50 euro minder krijg maar op een jaar 13 vrije dagen meer heb is de keuze snel gemaakt natuurlijk, maar ik snap niet dat dit verschil maar zo klein is. Lijkt me dat het een veel grotere impact op je loon moet hebben..
Zie DMquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dat kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Wat verdien je per maand, deel dat door 21 en je hebt ongeveer je netto dagloon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |