Nou geef eens zo'n unieke twist waardoor ik je motivatie blijf onthouden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:26 schreef From het volgende:
Ik probeer een motivatie altijd vanzelfsprekend te laten zijn met een twist/ iets unieks waardoor ze je motivatie wel blijven onthouden.
Recentelijk een functie op 50 min rijden:quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou geef eens zo'n unieke twist waardoor ik je motivatie blijf onthouden.
Nog geen aanbieding gehad van je oude werkgever, nu je vervanger hem is gesmeerd?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is maandag afwijzingdag geloof ik. Nummer 2 in de mail. Met wel een eh... aparte motivatie
[..]
Wat heb je zorgvuldig overwogen dan?
Hij is nog niet weg, hij heeft ontslag genomenquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nog geen aanbieding gehad van je oude werkgever, nu je vervanger hem is gesmeerd?
Verrek, daar zeg je zoiets. Zat nog met de basis- en middelbare school (én MBO) in m'n hoofd waarbij je doorgaans van 9 tot half 5 in de schoolbanken zat. Tot 20 uur college p/w is wel te doen icm met een (deeltijd) baan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 01:35 schreef automatic_ het volgende:
Wellicht kan je informeren hoeveel uur het is. Mijn eerste jaar hbo was gemiddeld 8 uur college per weekIk heb tijdens allebei mijn studies altijd 18-24 uur p/w gewerkt en dat deden er meer
Ligt natuurlijk wel aan de studie en hoeveel moeite je zelf moet doen.
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenotenquote:Op maandag 1 oktober 2012 01:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Damn zou dat heel knap vinden![]()
Heb zelf ook alleen een VMBO en een MBO 2 diploma, maar helaas is het HBO voor mij te hoog gegrepenIk zou het ook wel graag willen hoor dat ik het wel zou kunnen. Want heb eigenlijk helemaal geen zin meer om nog jaren op het MBO (behalve BBL) te zitten.
Maar ja wil ik echt wat anders doen, dan zou ik het toch echt moeten doen.
Voor mij is het onderhand ook alweer bijna 8 jaar geleden
Zijn ontslag? Daar valt weinig aan goed te keuren. Maar ze zitten dus niet direct omhoog en voor de 2e keer terug komen bij mij zal wel extreem last resort zijn gok ikquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het ontslag moet nog worden goedgekeurd?
Ik las dit weekend nog een column over het eerstejaars op het HBO. Het beeld dat dat alleen maar geslaagde havisten zijn klopt niet. Dus gewoon die opleiding oppakken als je daaraan behoefte hebt! Uiteraard maak je beter wel even een inschatting van je kansen op werk in die richting voordat je met een opleiding start.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenoten
Organisaties zijn opzoek naar mensen die niet alleen komen omdat ze het geld nodig hebben (en daarvoor net genoeg willen werken op een tempo waarmee de 'baas' tevreden is/geen grond geeft tot ontslag), maar naar mensen die ook een onderdeel willen zijn van de organisatie zelf. Ook als data-entry'r of koffiebrenger een gevoel hebben een bijdrage te leveren aan het product of de dienst die het bedrijf uiteindelijk levert en niet dat je er alleen bent om dat de huur toevallig moet worden betaald.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:55 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik werd gebeld door een uitzendbureau over een vacature voor administratief medewerker waar ik op had gesolliciteerd, of ik daarvoor mijn motivatie wou toelichten.
Maar ik heb de laatste tijd op meerdere administratieve vacatures gesolliciteerd, dus wist niet over welke ze het haddus meteen mijn vraag: "over welke vacature gaat het precies?" Dat zal vast goed over zijn gekomen
Maar het ging dus om data-entry voor een energiebedrijf.
Ik vind het altijd erg lastig om een motivatie te geven. Ik kan meestal wel aangeven waarom ik denk geschikt te zijn voor een functie, maar waarom de functie mij behalve die reden verder aanspreekt kan ik moeilijk zeggen.
Al helemaal lastig wordt het als ik een motivatie moet geven waarom ik de functie juist bij dat specifieke bedrijf wil uitvoeren. De waarheid: ik heb geld nodig en toevallig is die vacature bij jullie, dus solliciteer ik bij jullie.
Ik heb nu maar weer een onzinverhaal opgehangen over uitdagingen in de energiesector (alsof je daarmee te maken krijgt als simpele data-entry medewerker)
Hoe gaan jullie om met het geven van motivaties?
Motivatiebrieven? Wie leest die dingen? Je pakt toch meteen de attachment (CV) erbij.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou geef eens zo'n unieke twist waardoor ik je motivatie blijf onthouden.
Ja en de koffiejuffrouw voelt zich er ook echt bij betrokkenquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Organisaties zijn opzoek naar mensen die niet alleen komen omdat ze het geld nodig hebben (en daarvoor net genoeg willen werken op een tempo waarmee de 'baas' tevreden is/geen grond geeft tot ontslag), maar naar mensen die ook een onderdeel willen zijn van de organisatie zelf. Ook als data-entry'r of koffiebrenger een gevoel hebben een bijdrage te leveren aan het product of de dienst die het bedrijf uiteindelijk levert en niet dat je er alleen bent om dat de huur toevallig moet worden betaald.
Die werknemers werken harder, zijn leuker om mee te werken en hebben minder ziekteverzuim dan het type loonslaaf dat na het minimale gedaan te hebben aan arbeid om 17:01 al in zijn autootje zit om vooraan te staan in de file en 's morgens alleen komt opdagen vanwege het anders niet kunnen betalen van de rekening. Niet dat elke werknemer super gemotiveerd is (zeker als het gaat om simpel uitvoerend werk) maar in tijden van crisis kan men op dat gebied wat selectiever zijn, waardoor je vaker naar motivatie gevraagd wordt.
In de motivatie kan je dan ook best zeggen dat je veel binding hebt met het eindproduct (van rioolpijpen tot energielevering) en daar graag een bijdrage aan wil leveren of dat de cultuur binnen het bedrijf je erg aanstaat. Kom je enthousiast over, dan wordt dat wel meegenomen. Zeker bij simpel werk in een regio met weinig werkgelegenheid kan het zijn dat een organisatie voor een vacature honderden inzendingen ontvangt. Dan valt er nog wat te kiezen.
Ach je bent nooit te oud om te leren. Zeker nu die langstudeerboete ook zo goed als van de baan is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:25 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Verrek, daar zeg je zoiets. Zat nog met de basis- en middelbare school (én MBO) in m'n hoofd waarbij je doorgaans van 9 tot half 5 in de schoolbanken zat. Tot 20 uur college p/w is wel te doen icm met een (deeltijd) baan.
[..]
Ja, het is daadwerkelijk een radicale omslag van (voltijd) werk naar (voltijd) school. Daarbij speelt ook leeftijdsverschil enigzins; bij eventuele aanvang van een HBO opleiding ben ik met m'n 27-28 jaar een fossiel vergeleken met klasgenoten
Ik vind een motivatiebrief wel degelijk van belang, de eerste selectie zal ik in de meeste gevallen doen op basis van een CV, maar zeker CV die me op sommige punten wel aanstaan maar waar ik voor dingen "mis" of niet direct zie waarom ze relevant zijn, kan het helpen. Verder geeft de motivatiebrief al vaak aan of ze de vacature uberhaupt goed hebben gelezen of dat het een control-c, control-v van een andere brief is of niet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Motivatiebrieven? Wie leest die dingen? Je pakt toch meteen de attachment (CV) erbij.
Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je domquote:Op maandag 1 oktober 2012 23:04 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik vind een motivatiebrief wel degelijk van belang, de eerste selectie zal ik in de meeste gevallen doen op basis van een CV, maar zeker CV die me op sommige punten wel aanstaan maar waar ik voor dingen "mis" of niet direct zie waarom ze relevant zijn, kan het helpen. Verder geeft de motivatiebrief al vaak aan of ze de vacature uberhaupt goed hebben gelezen of dat het een control-c, control-v van een andere brief is of niet.
Nee.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je dom.
Jij tikt telkens het stukje "Geachte heer/mevrouw, in xxx van xxx kwam ik vacature Y tegen" opnieuw?quote:
Geen idee hoe dat werkt, lijkt me nogal dom.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:19 schreef Maanvis het volgende:
Elke werkzoekende doet CTRL-C CTRL-V bij motivatiebrieven. Als je dat niet weet ben je dom.
Ja. Voorkomt slordige fouten ed.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij tikt telkens het stukje "Geachte heer/mevrouw, in xxx van xxx kwam ik vacature Y tegen" opnieuw?
Inderdaad en als het echt een standaard brief is zonder echte verwijzing naar de vacature dan moet er wel een sterk CV achterzitten om in aanmerking te komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 06:45 schreef Tinkepink het volgende:
In een motivatiebrief kun je vaak al goed tussen de regels doorlezen of een sollicitant het vakgebied en de sector wel "begrijpt" en of hij/zij in het bedrijf zou passen. Als iemand met een werkelijk ridicule reden zijn sollicitatie onderbouwt weet ik al genoeg
quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je een motivatie zo uit de mouw schudt (sommige mensen hebben die gave, zoals ik) dan is kopieren en plakken vaak meer werk dan even die woordjes typen.
Ik struikel meer overquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Omdat ik eerlijk ben dat ik sollicitatiebrieven zo uit mijn mouw schud?
Ik moest een beetje denken aan dezequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik struikel meer over'sommige mensen hebben die gave, zoals ik'
. Word je vervolgens ook uitgenodigd? Daar ben ik nieuwsgieriger naar.
De vraag is natuurlijk of dit relevant is voor de functie van medewerker data-entry (of koffiejuffrouw) waar affiniteit met de sector en het eindproduct niet van enig belang is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 06:45 schreef Tinkepink het volgende:
In een motivatiebrief kun je vaak al goed tussen de regels doorlezen of een sollicitant het vakgebied en de sector wel "begrijpt" en of hij/zij in het bedrijf zou passen. Als iemand met een werkelijk ridicule reden zijn sollicitatie onderbouwt weet ik al genoeg
Ik had binnen zes weken een nieuwe baan, dus...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik struikel meer over'sommige mensen hebben die gave, zoals ik'
. Word je vervolgens ook uitgenodigd? Daar ben ik nieuwsgieriger naar.
Bij de zoveelste sollicitatie kom ik vanzelf weer uit bij het recyclen van eerder gebruikte zinnetjes. Copy-paste of niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik had binnen zes weken een nieuwe baan, dus...
Een sollicitatiebrief schrijven is ook helemaal niet zo lastig. Zo'n brief hoeft niet de eerste keer gelijk goed te zijn. Gewoon allereerst opschrijven wat er in je opkomt (nav de vacature), dan doorlezen en zo nodig aanpassen.
Copy-pasten van zinnen uit een oude sollicitatiebrief is niet aan te raden ivm fouten. De zin nog een keer schrijven is beter.
JIJ vindt het niet lastig, IK ook niet, bepaalde andere mensen WEL. Je toon een beetje matigen zou niet verkeerd zijn in dit topicquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik had binnen zes weken een nieuwe baan, dus...
Een sollicitatiebrief schrijven is ook helemaal niet zo lastig. Zo'n brief hoeft niet de eerste keer gelijk goed te zijn. Gewoon allereerst opschrijven wat er in je opkomt (nav de vacature), dan doorlezen en zo nodig aanpassen.
Copy-pasten van zinnen uit een oude sollicitatiebrief is niet aan te raden ivm fouten. De zin nog een keer schrijven is beter.
Toen ik werkloos was had ik één voordeel: tijd zat om brieven te schrijven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een brief schrijven is vooral een verneuking van tijd. Ik vind het lastig en het kost ook veel tijd en een afwijzing is snel gedaan.
Dus ze geven je ongeveer 50 euro voor een dagquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Nou op zich goed nieuws, ik ben eerste keus en heb twee salarisvoorstellen aangeboden gekregen.. slechte nieuws is dat ik het idee heb dat dit niet volgens cao is (aan de lage kant), ik geen toereikende km vergoeding krijg waardoor ik er 400 euro op achteruit ga en ik vraagtekens zet bij het verschil tussen de twee salarisvoorstellen.
Voorstel A is netto 47 euro hoger met 24 vrije dagen dan Voorstel B met 37 vrije dagen...
Nu erg in dubio om niet met dit bod akkoord te gaan en in te zetten op een ander bod..
Nou dat kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Wat verdien je per maand, deel dat door 21 en je hebt ongeveer je netto dagloon.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Thrilled het volgende:
Als ik per maand 50 euro minder krijg maar op een jaar 13 vrije dagen meer heb is de keuze snel gemaakt natuurlijk, maar ik snap niet dat dit verschil maar zo klein is. Lijkt me dat het een veel grotere impact op je loon moet hebben..
Zie DMquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dat kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Wat verdien je per maand, deel dat door 21 en je hebt ongeveer je netto dagloon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |