abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117588580
Nee precies, hij is echt de enige niet idd.. Daarom vind ik het ook zo bekrompen van het uwv. Hij wil het dus zelf doen, nou, gisteren zijn we 1.5 uur bezig geweest.. En ik heb ook niet altijd tijd om te helpen. Bovendien heeft hij zo het gevoel dat hij helemaal niets meer kan. Ook goed voor je zelfvertrouwen als je een baan moet zoeken }:|
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 14:53:51 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117588590
Mbt het uitzendbureau verhaal. Ik zie regelmatig vacatures als "nieuw" verschijnen terwijl ik er bijvoorbeeld nog in de procedure zit. Navraag leerde mij dat bij heel veel uitzendbureaus de vacatures automatisch "herplaatst" worden na een week of.
pi_117589761
Dat kan, afhankelijk van het systeem erachter. Ik ken het Randstad systeem toevallig, en inderdaad als de vacature verlopen is verdwijnt deze van de site. Activeer je hem weer, dan plopt ie als nieuw online (terwijl deze er al een tijd staat). Als dat geautomatiseerd gaat (nog geen invulling dan vernieuwen) dan kan dat heel raar staan.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 16:50:54 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117593037
"U behoort niet tot de kandidaten die we uitnodigen voor een gesprek"
"Helaas..., mag ik vragen waarom niet?"
"We hebben heel veel brieven gehad en de meest aansprekende uitgenodigd"

Eh ja... dan weet ik dus nog steeds niet waarom mijn brief niet aansprekend was.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:53:49 #80
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_117593149
quote:
13s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
"U behoort niet tot de kandidaten die we uitnodigen voor een gesprek"
"Helaas..., mag ik vragen waarom niet?"
"We hebben heel veel brieven gehad en de meest aansprekende uitgenodigd"

Eh ja... dan weet ik dus nog steeds niet waarom mijn brief niet aansprekend was.
hedde gij niet een eigen bedrijf?
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 16:54:46 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117593189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:53 schreef VVDer het volgende:

[..]

hedde gij niet een eigen bedrijf?
Al jaren, maar dat is meer een veredelde hobby dan wat anders. Bij lange na niet genoeg voor het dagelijks brood.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:22:10 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117594011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:53 schreef fh101 het volgende:
Nee precies, hij is echt de enige niet idd.. Daarom vind ik het ook zo bekrompen van het uwv. Hij wil het dus zelf doen, nou, gisteren zijn we 1.5 uur bezig geweest.. En ik heb ook niet altijd tijd om te helpen. Bovendien heeft hij zo het gevoel dat hij helemaal niets meer kan. Ook goed voor je zelfvertrouwen als je een baan moet zoeken }:|
Eigen verantwoordelijkheid om te leren met computers om te gaan. Of om te zorgen dat je iemand hebt die het voor je kan doen. 3 jaar geleden was dit ook al zo overigens. Het UWV kan niet met iedereen rekening houden, zo houden ze bijv. ook geen rekening met analfabeten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 17:30:19 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117594270
Maar met alle respect, het is toch ook geen rakettechnologie? Ik bedoel als je een papieren formulier kan invullen kan je het toch ook electronisch. Dit lijken me geen onoverkomelijke instructies als iemand geholpen heeft met de randvoorwaarden

ga naar www.werk.nl (de hulp kan deze onder favorieten hebben gezet, desnoods met eens snelkoppeling op het bureaublad)
login met digid (de hulp kan de digid hebben aangemaakt)
klik links op 'mijn taken'
klik bij 'sollicitatie activiteiten' op 'nu doorgeven'
maak de juiste keuze uit de opties en vul alles in.

Als je kan lezen moet het gewoon iedereen lukken.
pi_117594570
Voor mijn vader is het dus wel rakettechnologie. Hij heeft nooit eerder met computers gewerkt, en nu wordt hij toch wel in het diepe gegooid. Al laat ik hem 10x zien in welke volgorde hij iets moet doen, hij vergeet het meteen weer. Hij weet uberhaupt niet waar hij op kan klikken, hoe hij moet klikken en wat hij moet doen als het even verkeerd gaat. Als je op de startpagina van werk.nl bent dan staat daar zo ontzettend veel tekst, dat gaat hij allemaal lezen. Daar komt bij dat hij inderdaad niet goed kan lezen en schrijven, maar dat is verder zijn eigen probleem.

Natuurlijk hoeven ze niet met iedereen rekening te houden, maar door alles digitaal te doen beperk je best een redelijk grote groep mensen. Wat nu als je uberhaupt geen computer hebt? Die mensen zijn er ook nog. Ik vind dat ze iig een alternatief zouden kunnen geven.
pi_117594641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar met alle respect, het is toch ook geen rakettechnologie? Ik bedoel als je een papieren formulier kan invullen kan je het toch ook electronisch. Dit lijken me geen onoverkomelijke instructies als iemand geholpen heeft met de randvoorwaarden

ga naar www.werk.nl (de hulp kan deze onder favorieten hebben gezet, desnoods met eens snelkoppeling op het bureaublad)
login met digid (de hulp kan de digid hebben aangemaakt)
klik links op 'mijn taken'
klik bij 'sollicitatie activiteiten' op 'nu doorgeven'
maak de juiste keuze uit de opties en vul alles in.

Als je kan lezen moet het gewoon iedereen lukken.
Je staat nog te kijken hoeveel mensen er niet eens een computer hèbben en in hun omgeving weten ze zo ook niet iemand die ze kan helpen. Als je dagelijks met computers werkt, heb je een heel verkeerd beeld van de hoeveelheid mensen die er niets mee kunnen :{ Het woord 'klik' is ze bijv al vreemd. Serieus.

Het viel mij in ieder geval enorm tegen toen we begonnen met elektronische vragenlijsten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117594874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je staat nog te kijken hoeveel mensen er niet eens een computer hèbben en in hun omgeving weten ze zo ook niet iemand die ze kan helpen. Als je dagelijks met computers werkt, heb je een heel verkeerd beeld van de hoeveelheid mensen die er niets mee kunnen :{ Het woord 'klik' is ze bijv al vreemd. Serieus.

Het viel mij in ieder geval enorm tegen toen we begonnen met elektronische vragenlijsten.
Inderdaad.

Letterlijk gesprek:
"Dan moet je daar op klikken"
"Klikken? Hoe?"
"Met de muis"
"Welke muis?"
"Dat ding dat je in je hand hebt, dat is de muis"

klikt, er gebeurd niks

"Nee, kijk daarboven op de muis zitten twee vakjes, dan moet je op de linker klikken"

klikt, er gebeurd niks

"Maar dan moet je wel zorgen dat je muis op je scherm op het goede ding staat"

Is vervolgens een minuut op zoek naar waar de muis dan precies is op het beeldscherm..

En zo ben je dus al snel 5 minuten verder terwijl je niks bent opgeschoten. Voor ons is het moeilijk voor te stellen dat het zo moeilijk kan zijn, maar dat is het dus wel voor sommigen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 17:55:19 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117594943
Ja ik heb support verleent. Voor de meeste mensen is het ook gewoon dikke gemakzucht "Ik snap het niet en WIL het niet snappen"
pi_117594993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ik heb support verleent. Voor de meeste mensen is het ook gewoon dikke gemakzucht "Ik snap het niet en WIL het niet snappen"
Je hebt waarschijnlijk support verleent aan mensen die met een pc werken? 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 17:58:57 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117595037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt waarschijnlijk support verleent aan mensen die met een pc werken? 8-)
Tja, maar goed als je hedentendagen nog NOOIT ook maar IETS met een computer gedaan hebt ben je sowieso min of meer kansloos op de arbeidsmarkt. Zelfs de koerier heeft nog een groot uitgevallen PDA bij 'm
pi_117595707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:58 schreef Swetsenegger het volgende:

Tja, maar goed als je hedentendagen nog NOOIT ook maar IETS met een computer gedaan hebt ben je sowieso min of meer kansloos op de arbeidsmarkt. Zelfs de koerier heeft nog een groot uitgevallen PDA bij 'm
Maar waarom moeten al die mensen dan? Ik heb het over grotendeels ouderen, sociaal zwakke en/of niet zo intelligente mensen. En dan heb je mensen die niet willen, omdat ze het nut er niet van in zien voor zichzelf of die om wat voor reden dan ook een hekel aan technologie hebben.

Die mensen kunnen prima werken hoor! Genoeg leuke banen waarbij je niets met een pc moet. Moeten die mensen dan een pc gaan aanschaffen en leren gebruiken enkel en alleen voor het UWV? Of een vragenlijstje op de computer omdat ze geopereerd moeten worden?

Ik vind van niet. De jongere generatie kan vrijwel allemaal wel met computers overweg en we zitten nu in een overgangsfase waarbij er steeds minder mensen zijn die er echt niets mee kunnen. Maar ik vind wel dat je er rekening mee moet houden.
pi_117595797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor (laag) technisch werk heb je geen computer nodig hoor, en laat dat nou net de sector zijn waar mn vader werk in zoekt :)
pi_117595913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:25 schreef fh101 het volgende:

[..]

Voor (laag) technisch werk heb je geen computer nodig hoor, en laat dat nou net de sector zijn waar mn vader werk in zoekt :)
Ik doe nu tijdelijk huishoudelijk werk, zelfs wij moeten ons rooster online opzoeken en hebben de meeste van onze communicatie via de mail. Ziekmelden moet naast telefonisch ook online. Binnenkort ook de urenverantwoording via de comp. Lager dan schoonmaakwerk lukt toch haast niet eens?
pi_117596109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik doe nu tijdelijk huishoudelijk werk, zelfs wij moeten ons rooster online opzoeken en hebben de meeste van onze communicatie via de mail. Ziekmelden moet naast telefonisch ook online. Binnenkort ook de urenverantwoording via de comp. Lager dan schoonmaakwerk lukt toch haast niet eens?
Elk bedrijf regelt dat blijkbaar anders. Ik doe zelf ook deels huishoudelijk werk (bijbaantje) en ik heb nog nooit een computer aangeraakt voor iets wat met werk te maken heeft.

Er zijn zat banen waar je echt geen computer voor nodig hebt. Mijn vader zet dingen in en uit elkaar. Daar hoeft geen computer aan te pas te komen.
pi_117596603
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar waarom moeten al die mensen dan? Ik heb het over grotendeels ouderen, sociaal zwakke en/of niet zo intelligente mensen. En dan heb je mensen die niet willen, omdat ze het nut er niet van in zien voor zichzelf of die om wat voor reden dan ook een hekel aan technologie hebben.

Die mensen kunnen prima werken hoor! Genoeg leuke banen waarbij je niets met een pc moet. Moeten die mensen dan een pc gaan aanschaffen en leren gebruiken enkel en alleen voor het UWV? Of een vragenlijstje op de computer omdat ze geopereerd moeten worden?

Ik vind van niet. De jongere generatie kan vrijwel allemaal wel met computers overweg en we zitten nu in een overgangsfase waarbij er steeds minder mensen zijn die er echt niets mee kunnen. Maar ik vind wel dat je er rekening mee moet houden.
Je kunt prima naar de bibliotheek of naar het kantoor van het UWV om een computer te gebruiken. Als jij blijkbaar de, tegenwoordig essentiële vaardigheden niet beheerst, dan ligt dat niet aan de maatschappij, maar aan jou.

Het 'rekening houden met' houdt echt een keertje op of baalt 'ie ook dat de ganzenveren in de winkel zijn uitverkocht, zodat 'ie niet meer kan schrijven? (je kunt tegenwoordig niet eens belastingaangifte doen zonder computer)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117596696
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je kunt prima naar de bibliotheek of naar het kantoor van het UWV om een computer te gebruiken. Als jij blijkbaar de, tegenwoordig essentiële vaardigheden niet beheerst, dan ligt dat niet aan de maatschappij, maar aan jou.

Het 'rekening houden met' houdt echt een keertje op of baalt 'ie ook dat de ganzenveren in de winkel zijn uitverkocht, zodat 'ie niet meer kan schrijven?
Als je 56 bent leer je dat gewoon niet meer zo makkelijk, dat weet iedereen. Dan kun je niet van mensen verwachten dat ze ooit nog goed met een computer om kunnen gaan.

Zoals hierboven gezegd, we zitten nu gewoon in een overgangsperiode waarin de mensen die met computers opgegroeid zijn het de normaalste zaak van de wereld vinden dat iedereen met computers om kan gaan of dat even binnen een week leert. Dat is niet zo.
pi_117596820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:52 schreef fh101 het volgende:

[..]

Als je 56 bent leer je dat gewoon niet meer zo makkelijk, dat weet iedereen. Dan kun je niet van mensen verwachten dat ze ooit nog goed met een computer om kunnen gaan.

Toch vreemd dat het overgrote deel van de 50+ers het tegendeel bewijst.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117596862
Wat is jullie ervaring met de verschillende uitzendbureaus? Ik heb een interessante vacature gezien, maar deze staat op de websites van Manpower, Unique én Adecco. Hebben jullie goede of juist slechte ervaringen met één van deze drie? Dat maakt de keuze voor mij misschien wat makkelijker :)
pi_117596904
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Toch vreemd dat het overgrote deel van de 50+ers het tegendeel bewijst.
Die zijn er dan eerder mee begonnen. Ik bedoel dat als je op je 56e voor het eerst een computer aanraakt, dan wordt het lastig...
pi_117597157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:57 schreef yalta het volgende:
Wat is jullie ervaring met de verschillende uitzendbureaus? Ik heb een interessante vacature gezien, maar deze staat op de websites van Manpower, Unique én Adecco. Hebben jullie goede of juist slechte ervaringen met één van deze drie? Dat maakt de keuze voor mij misschien wat makkelijker :)
Alledrie doen. Je ziet vanzelf wie er terug reageert?
pi_117597485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:06 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Alledrie doen. Je ziet vanzelf wie er terug reageert?
Ja, zat ik ook al aan te denken...meer kans. Wordt alleen wel een beetje vreemd als ze mij alle drie aanbevelen (ik ga natuurlijk uit van het positieve ;) ). Dan krijgt de betreffende organisatie drie dezelfde CV's.

Alhoewel, de organisatie zet zelf de vacature uit bij drie UZB's, dus dat kunnen ze verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')