Dat durf ik je niet te vertellenquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:06 schreef J-Star het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Maar stel we gaan er van uit dat ik in totaal 4 jaar bezig ben met die opleiding. Van MBO > HBO. Zou ik de gok kunnen nemen om het gewoon te doen, en dan hopen dat het tegen die tijd weer iets beter gaat met de arbeidsmarkt.
Werk nu in de bouw, wat ik ga doen is iets met sportquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Wat doe jij nu dan? En wat ga je doen?
Makelaar? Doe dat niet! Ik heb er zelf ook voor gestudeerd dmv een HBO opleiding. Op elke vacature die online komt te staan wordt 100+ keer op gesolliciteerd. Daar ga je dus geen werk in vinden.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:54 schreef J-Star het volgende:
[..]
Precies, ja volgens anderen is makelaar echt iets voor mij. Ja, ik vind het gewoon eenmaal interessant om te discussiėren over woningwaardes etc. Maar ik ben bang dat mij dat eenmaal gaat vervelen en dat ik dat nooit 30-40 jaar kan volhouden. En al zou ik het willen, welke school is daarvoor het beste? En raad je dan aan om BOL of BBL te gaan doen?
Niksquote:
Ik denk niet dat mijn ouders dat nog langer gaan trekken. Zit nu al zo'n 1.5 jaar thuis..quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:19 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Niks![]()
Probeer werk te vinden en ga gewoon goed nadenken van wat je dan zou willen. Overhaaste beslissingen maken is ook niet goed hoor
Tja maar ze moeten toch ook wel begrijpen dat een overhaaste beslissing maken ook niet juist is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:23 schreef J-Star het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn ouders dat nog langer gaan trekken. Zit nu al zo'n 1.5 jaar thuis..
Vind het heel interessant, maar heb nou niet bepaald 2 rechterhanden. Ik denk dat (groot)handel nog het beste bij mij past. Ik zie mezelf wel dingen hier of in het buitenland kopen voor een prikkie, en het vervolgens met een dikke winst weer te verkopen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:25 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Tja maar ze moeten toch ook wel begrijpen dat een overhaaste beslissing maken ook niet juist is.
Vindt je techniek niks?
Daar zou je nog wel een BBL plek voor kunnen vinden denk ik. Dan zou ik eerder daarvoor gaan en zo doorgroeienquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef J-Star het volgende:
[..]
Vind het heel interessant, maar heb nou niet bepaald 2 rechterhanden. Ik denk dat (groot)handel nog het beste bij mij past. Ik zie mezelf wel dingen hier of in het buitenland kopen voor een prikkie, en het vervolgens met een dikke winst weer te verkopen.
Bedoel je handel of techniek?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:48 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Daar zou je nog wel een BBL plek voor kunnen vinden denk ik. Dan zou ik eerder daarvoor gaan en zo doorgroeien
En toch zou ik het wel doen als ik jou was. Ik heb hetzelfde gedaan (vrijwillig, met behoud van WW), uiteindelijk 3 jaar blijven plakken op payroll-basis. Helaas moest ik uiteindelijk toch echt weg wegens bezuinigingen, al had mijn leidinggevende anders gezien (opdracht van de directie).quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:01 schreef silent_scream1 het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat de organisatie waar ik een open sollicitatie naar had verstuurd (ik heb er al eens stage gelopen) mij graag wil hebben, maar ze het niet kunnen vanwege de bezuinigingen (een gemeente). Wel kan ik eventueel er nog eens stage lopen om mijn tijd op te vullen tot ik een baan vind, maar of het UWV dat zo leuk vindt......aargggh ik haat de crisis!
Wel mooi om een gat in je CV tegen te houden natuurlijk. En ervaring erbij is nooit weg (om maar niet te spreken over het volhouden van een werkritme)quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:01 schreef silent_scream1 het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat de organisatie waar ik een open sollicitatie naar had verstuurd (ik heb er al eens stage gelopen) mij graag wil hebben, maar ze het niet kunnen vanwege de bezuinigingen (een gemeente). Wel kan ik eventueel er nog eens stage lopen om mijn tijd op te vullen tot ik een baan vind, maar of het UWV dat zo leuk vindt......aargggh ik haat de crisis!
Ha, ik zag je berichtje gisteren en wil hier toch nog wel even op reageren.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef FerryNL het volgende:
Ik merk toch wel dat er veel administratieve baantjes te vinden zijn.
Ik doe het zelf nu al een tijdje, maar dan wel echt een paar uurtjes per week. Ik doe nog wel grotendeels wat horecawerk ernaast, maar daar wil ik toch een keer echt mee stoppen. Moet wel zeggen dat ik het lekker vind qua ritme en rooster zo'n administratief baantje.Maar omdat het nu maar een paar uurtjes is per week, vraag ik mezelf toch af of ik het wel echt fulltime volhoud.
Zijn hier meer mensen die zo'n baan hebben? En zou je het mij aanraden om het fulltime te gaan doen?
Dat sowieso! Het is alleen even uitzoeken hoe dat met het UWV zit etc...maar dat ga ik morgen even uitzoeken!quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:39 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Wel mooi om een gat in je CV tegen te houden natuurlijk. En ervaring erbij is nooit weg (om maar niet te spreken over het volhouden van een werkritme)
Vanwaar deze vraag?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maakt het veel uit als je amper Nederlands spreekt voor PostNL?
In dit geval zou ik het haast jammer vinden dat de dienstplicht is opgeschort. Ben je toch bezig en geeft je net wat meer tijd om te "rijpen"zodat je wel weet wat je wilt.quote:
Tja, jij werkt toch niet meer bij die concurrent, dus waarom zou je die niet op kunnen geven? Grote kans dat ze dan toch niet gaan bellenquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:29 schreef Balisto het volgende:
Ik heb binnenkort een gesprek bij een uitzendbureau over een tijdelijke administratieve baan. Ze vragen om een referentie, maar mijn enige relevante referentie voor die functie is een grote concurrent van het bedrijf waar ik solliciteer. Toch maar een andere referent opgeven of niet?
Eigenlijk wel ja, maar dat is helaas niet voor mij geschikt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:54 schreef lost95 het volgende:
[..]
In dit geval zou ik het haast jammer vinden dat de dienstplicht is opgeschort. Ben je toch bezig en geeft je net wat meer tijd om te "rijpen"zodat je wel weet wat je wilt.
Misschien heeft die concurrent ooit nog wel een vacature, zou dat mijn kansen daarop dan niet verminderen? Denk je echt dat ze niet gaan bellen als het bedrijf in kwestie een concurrent is?quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tja, jij werkt toch niet meer bij die concurrent, dus waarom zou je die niet op kunnen geven? Grote kans dat ze dan toch niet gaan bellen
Mijn partner is Engelsman en wil ook graag aan de slagquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:28 schreef Balisto het volgende:
Vanwaar deze vraag?
Serieus antwoord: Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Toen ik er als decemberkracht werkte toen het nog TNT heette had ik collega's die alleen (vaak onverstaanbaar) dialect spraken. Verder loopt hier zelfs een dove postbezorger rond die ook soms bij mensen moet aanbellen voor aangetekende stukken e.d.
Het belangrijkste is dat je de adressen kan lezen.
ja dat mag en het UWV moedigt dat zelfs aanquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:01 schreef silent_scream1 het volgende:
Je ziet beren op de weg. Oftewel je maakt je druk met allerlei vooronderstellingen die helemaal niet belangrijk zijn. Alsof een medewerker van een uitzendburo daar nu allemaal op let. En misschien is het wel een voordeel als je je gedachtenspinsels zou volgen, want dan weten ze dat je ergens anders veel gevraagd bent. Zou je waarde wel eens kunnen verhogen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:46 schreef Balisto het volgende:
Als ze nog postbezorgers zoeken zou ik gewoon solliciteren als ik hem was.
Ander puntje wat ik me afvraag: mocht ik aangenomen worden na mijn sollicitatie, dan zal ik mijn loonheffingskorting laten toepassen bij het betreffende uitzendbureau.
Het uitzendbureau waar ik nu nog het meest voor werk (en waar ik nu dus de loonheffingskorting heb) geeft mij normaal gesproken meer kans op werk voor de langere termijn. Maar daar zal ik die loonheffingskorting dus moeten laten opheffen en dan weten ze dus dat ik ergens anders meer werk en is mijn kans op toekomstig werk via hun weer kleiner, denk ik. Wat is verstandig?
Tuurlijk maar je moet wel je eigen klanten werven en zij moeten jou kunnen vinden. Houd je van babbelen? Want er wordt wat afgepraat in de makelaardij (heb er gewerkt).quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:02 schreef J-Star het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn voorkeur ook uitgaat naar BBL hoor.
Ja dat is natuurlijk ook zeer vervelend, dat er weinig banen zijn. Maar ik zou toch eventueel een eigen makelaardij + vastgoed kantoor kunnen beginnen? Of gaat dit niet zo maar?
Dat is veelbelovend!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik hang de ene op en de volgende belt, nog een gesprek
Super!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik hoop het?
[..]
Ja en ik heb nog een stuk of 4 potentieel veelbelovende lopen.
Wauw gaat goed!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik hoop het?
[..]
Ja en ik heb nog een stuk of 4 potentieel veelbelovende lopen.
Waarom zou het in je nadeel werken als je bij de concurrent aan de slag gaat?quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:45 schreef Balisto het volgende:
[..]
Misschien heeft die concurrent ooit nog wel een vacature, zou dat mijn kansen daarop dan niet verminderen? Denk je echt dat ze niet gaan bellen als het bedrijf in kwestie een concurrent is?
Nice, welke jobsite ?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Hmm blijkbaar helpt het toch nog wel om je CV op een vacaturesite te zetten. Zojuist gebeld door een bedrijf dat mijn CV op een site had gezien en dat ze iemand zoeken die de Marketing mee op komt starten. Of ik geinteresseerd ben en vrijdag op gesprek kan komen. Ben benieuwd!
Wat kon je daar dan verdienen bij 20 uur per week?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Zojuist sollicitatiegesprek gehad bij de Erasmus Universiteit. En oh wat een leuke functie. Maar ja, maar voor 20 uur en ook nog eens veeeeeel te laag ingeschaald.
Nou NOG niet. Ze ging kijken wat mogelijk was. Maar reeel gezien... dit gaat 'm niet worden, kan ik me niet veroorloven.quote:
De functie was ingeschaald op schaal 8 van de CAO van universiteiten. Dat is max 3K bruto per maand. Gek genoeg hadden ze in 2010 dezelfde vacature met iets minder vereisten online voor schaal 9quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:43 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Wat kon je daar dan verdienen bij 20 uur per week?
Leuk, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:16 schreef Janena het volgende:
Ik ben aan mijn huidige baan gekomen via werk.nl
Doen ze af en toe toch nog wat goed, haha...
Edit: Net een intake gepland bij Adecco voor die data typiste baan bij Achmea. Eens kijken of dat wat is.
Ondertussen is het bij mijn huidige werkgever nog steeds niet helemaal duidelijk, misschien hoor ik daar morgen meer over. Maar goed, kan mijn huidge baan wel combineren met een andere parttime baan. We zullen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |