Ben jij niet bang dat ze jou niet willen als ze erachter komen dat je eigenlijk op zoek bent naar een fulltimebaan?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier werkzoektechnisch een klote week achter de rug. Twee ex-collega's hebben deze week definitief werk gevonden, dan gaat je zelf de druk een beetje meer voelen. Verder deze week 6 afwijzingen op voorgaande sollicitaties.
Lichtpuntje is dat ik in ieder geval uitgenodigd ben voor een gesprek voor een part-time baan, maar had deze week graag weer eens een écht gesprek gescoord.
Nou gelet op het feit dat ik de mevrouw EERST al eens gemailed had of er een kans bestaat dat het een fulltime functie zou kunnen worden (nee, wellicht over een jaar) en ik daarop aangaf dat ik dan niet geïnteresseerd was maar ik 2 weken later TOCH gesolliciteerd heb en nu TOCH door dezelfde mevrouw uitgenodigd wordt, ben ik dáár niet direct bang voor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben jij niet bang dat ze jou niet willen als ze erachter komen dat je eigenlijk op zoek bent naar een fulltimebaan?
Ik snap wat je bedoelt en ik probeer het ook zo te benaderen. Maar ik heb eergister weer drie afwijzingen gehad. Natuurlijk even teruggebeld en ik kreeg weer hetzelfde verhaal. Mijn stukken zagen er goed uit, maar ze hadden heel veel sollicitaties binnen gehad en daardoor kunnen ze hele hoge eisen stellen. Natuurlijk ga ik door met solliciteren (ik heb een WO diploma, maar ik kijk ook naar vacatures waar HBO of MBO wordt gevraagd), maar ik word moedeloos van het feit dat al mijn vrienden (die nog studeren) een normaal dagelijks ritme hebben en dat ik als een loser werkloos thuis zit. Ik ben binnen vier jaar afgestudeerd, in één keer, en dat werkt nu tegen me. Maar dat is een periode waar ik doorheen moet I guess.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:36 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Ik probeer elke keer veel uit en probeer voor mezelf elke dag (of week) een nieuwe manier te verzinnen of verbeteringen te zoeken op mijn huidige manier van solliciteren. Zo heb ik gister mijn CV aangepakt, dingen beter geformuleerd etc en een creatief CV gemaakt (in Indesign) en vandaag ben ik begonnen aan een website. Ik probeer diverse manieren van schrijven uit, schreeuw op Twitter en LInkedin etc.. Zo blijf je bezig kan je er een soort van "sport" van maken. Wanneer je het voor jezelf "leuk" maakt, straal je dat ook uit in je brieven. Een brief schrijven met een gevoel van "het wordt toch niets" zal waarschijnlijk ook niets worden want je hebt weinig motivatie en dat kan je vaak wel merken aan de tone of voice in je brieven. (daarmee zeg ik niet dat dit bij jou zo is maar het zou kunnen)
De marge moet toch ergens vandaan komen. Daarbij, vergis je niet, vaak is het niet eens de schuld van het bureau, maar is dit direct de vraag van de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Van dit soort vacatures word ik een beetje kriegel
http://www.randstad.nl/mw(...)oop=6996773380350638
Ze vragen EN een functioneel beheerder EN een ICT beheerder. Een gezonde Functioneel beheer functie is niets anders dan HBO niveau en salarisindicaties gaan zo VANAF 3500,-
Hier willen ze er dan óók nog hands-on taken bij doen, maar dan roepen dat het MBO+ is en salarisindicatie 2500-3500.
Dit is gewoon een 4K+ functie.
de marge zit gewoon in de prijs die de detacheerder aan de opdrachtgever doorgeeft. Als het salaris hoger is is ie prijs simpelweg hoger.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:58 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
De marge moet toch ergens vandaan komen. Daarbij, vergis je niet, vaak is het niet eens de schuld van het bureau, maar is dit direct de vraag van de opdrachtgever.
Maar wel van deze tijd. Zit in twee procedures voor zware functies, maar reken er maar op dat men 2800 euro al veel vindt. Ze kunnen het maken in deze tijd dus doen ze het ook gewoon (hoewel het behoorlijk ASO is)quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
de marge zit gewoon in de prijs die de detacheerder aan de opdrachtgever doorgeeft. Als het salaris hoger is is ie prijs simpelweg hoger.
En ja ik begrijp dat dit gewoon de bovengrens van de opdrachtgever kan zijn. Maakt het nog steeds stupide.
Nou ik denk toch dat je uiteindelijk niet de mensen krijgt die je wil als werkgever. En als je ze wel krijgt... hou je ze niet.Dus nee... ze kunnen het eigenlijk niet maken als je als werkgever ook een lange termijn visie hebt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Maar wel van deze tijd. Zit in twee procedures voor zware functies, maar reken er maar op dat men 2800 euro al veel vindt. Ze kunnen het maken in deze tijd dus doen ze het ook gewoon (hoewel het behoorlijk ASO is)
Mijn, tegelijk met mijn ontslagen ex-collega, heeft vandaag een contract ondertekend voor een nieuwe functie met betere voorwaarden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef Iwanius het volgende:
Luister: Als je boven de 40 bent kun je het zo goed als vergeten dat je een fulltime baan op je oude niveau te pakken krijgt gezien de hoeveelheid mensen waar men als werkgever tegenwoordig uit kan kiezen. En dan te bedenken dat het vorige Kabinet (Rutte) zich bediende met kreten dat zij het onslagrecht willen versoepelen zodat meer mensen aan een baan komen.
Dan weet ik het nog niet, ligt aan de skills van de oude zak in kwestie. Denk wel dat het in de huidige crisistijd wat langer duurt en die langere adem moet je (financieel) WEL hebben.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:34 schreef Iwanius het volgende:
Uitzonderingen heb je altijd maar ik sprak over gemiddeld genomen.
Ik zag een tijd terug ook een vacature in de chemische sector waar het geboden salaris en de eisen en taken ook niet met elkaar in overeenstemming waren. Het salaris zat op HBO/WO-startniveau, terwijl de eisen en taken duidden op een HBO/WO-niveau seniorfunctie. Ik weet niet goed wat ik van zulk soort vacatures moet denken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Van dit soort vacatures word ik een beetje kriegel
http://www.randstad.nl/mw(...)oop=6996773380350638
Ze vragen EN een functioneel beheerder EN een ICT beheerder. Een gezonde Functioneel beheer functie is niets anders dan HBO niveau en salarisindicaties gaan zo VANAF 3500,-
Hier willen ze er dan óók nog hands-on taken bij doen, maar dan roepen dat het MBO+ is en salarisindicatie 2500-3500.
Dit is gewoon een 4K+ functie.
Echt? Ze dacht vast: wat een gekke naam..quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:24 schreef Balisto het volgende:
Zonet wel een heel bizar telefoongesprek gehad. Ik belde een uitzendbureau over informatie over een bepaalde vacature.
Telefoon wordt opgenomen, en meteen:
Telefoniste: "Toestel wordt niet opgenomen."
(stilte)
(luister ik nou naar een bandje of niet?)
Ik: "... Hallo?"
Telefoniste: "Met wie spreek ik?"
Ik: "Met Balisto. Ik ben op zoek naar informatie over de vacature voor administratief medewerker."
Ik: "Zal ik het dan later weer proberen?"
Telefoniste: "Ik verbind u door met de juiste afdeling."
(telefoon gaat 40 keer over)
Telefoniste: "Toestel wordt niet opgenomen. Ik geef u het rechtstreekse nummer, dan kunt u het later zelf nog eens proberen."
Ik: "Prima."
Telefoniste: "Eindigend op 7520."
(ik zoek snel telefoonnummers erbij op de site, die blijken allemaal met dezelfde cijfers te beginnen)
Ik: "OK, dus dat is dan 555-1237520?"
(stilte)
(verbinding verbroken)
Dus ik bel dat nummer, blijkt het niet te bestaan. WTF?
Ik zou het bedrijf bellen om te vragen wanneer ze nieuwe telefonistes aannemenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:24 schreef Balisto het volgende:
Zonet wel een heel bizar telefoongesprek gehad. Ik belde een uitzendbureau over informatie over een bepaalde vacature.
Telefoon wordt opgenomen, en meteen:
(stilte)
(luister ik nou naar een bandje of niet?)
Ik: "... Hallo?"
Telefoniste: "Met wie spreek ik?"
Ik: "Met Balisto. Ik ben op zoek naar informatie over de vacature voor administratief medewerker."
Ik: "Zal ik het dan later weer proberen?"
Telefoniste: "Ik verbind u door met de juiste afdeling."
(telefoon gaat 40 keer over)
Telefoniste: "Toestel wordt niet opgenomen. Ik geef u het rechtstreekse nummer, dan kunt u het later zelf nog eens proberen."
Ik: "Prima."
Telefoniste: "Eindigend op 7520."
(ik zoek snel telefoonnummers erbij op de site, die blijken allemaal met dezelfde cijfers te beginnen)
Ik: "OK, dus dat is dan 555-1237520?"
(stilte)
(verbinding verbroken)
Dus ik bel dat nummer, blijkt het niet te bestaan. WTF?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgende week dinsdag EN woensdag een gesprek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |