abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117510670
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

http://forum.fok.nl/topicchain/prev/1861121

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
pi_117510681
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:02 schreef Thrilled het volgende:
"Your message has been sent"

En daar gaat mijn bezwaarschrift op het salarisvoorstel.. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het een grote fout is, aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze mij zo goedkoop en voordelig mogelijk naar binnen willen trekken :')
pi_117511758
Even een korte en waarschijnlijk domme vraag, maar ik twijfel toch. Ik ben bezig met mn cv. Op dit moment studeer ik nog, maar ik heb ook een studiegerelateerd bijbaantje. Zet ik nu mn werkervaring of mn opleiding bovenaan op mn cv?
pi_117512367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:29 schreef fh101 het volgende:
Even een korte en waarschijnlijk domme vraag, maar ik twijfel toch. Ik ben bezig met mn cv. Op dit moment studeer ik nog, maar ik heb ook een studiegerelateerd bijbaantje. Zet ik nu mn werkervaring of mn opleiding bovenaan op mn cv?
Omdat je starter bent lijkt het mij logischer om met je opleiding te beginnen, maar heel veel uitmaken zal het niet.
pi_117512382
Vandaag goed gesprek gehad bij een leuk bedrijf. Donderdag word ik gebeld of ik voor een 2e gesprek in aanmerking kom. Ik ben dus benieuwd.
pi_117512412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:50 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Omdat je starter bent lijkt het mij logischer om met je opleiding te beginnen, maar heel veel uitmaken zal het niet.
Merci!
pi_117513676
Ik raak gedemotiveerd van het zoeken naar vacatures. De websites van ongeveer 40 bedrijven in de chemische sector leverde me 1 vacature op, die na nauwkeuriger lezen echt te hoog gegrepen was. :{

Met de kennis van nu was ik niet naar de universiteit gegaan. Nodeloze moeite voor niets. -O-
pi_117514336
Probeer het dan eens in een andere sector.
pi_117516211
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lyolyrc het volgende:
Ik raak gedemotiveerd van het zoeken naar vacatures. De websites van ongeveer 40 bedrijven in de chemische sector leverde me 1 vacature op, die na nauwkeuriger lezen echt te hoog gegrepen was. :{

Met de kennis van nu was ik niet naar de universiteit gegaan. Nodeloze moeite voor niets. -O-
De DSM's, AKZO's en Shell's van deze wereld zijn toch altijd opzoek naar chemici?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117516388
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:34 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

De DSM's, AKZO's en Shell's van deze wereld zijn toch altijd opzoek naar chemici?
Die zaten tussen de ongeveer 40 bedrijven waarvan ik de website heb bezocht, maar daar zat niets van mijn gading tussen. Misschien wel als ik procestechnoloog was geweest, want dan had ik mogelijk al een baan gehad.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:17:02 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117518566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:02 schreef Thrilled het volgende:
Laatste post:

[..]

Als je de baan zou accepteren op basis van dit salaris zou je je doodongelukkig voelen. Ik weet niet of dat het wel waard is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:11 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of dit relevant is voor de functie van medewerker data-entry (of koffiejuffrouw) waar affiniteit met de sector en het eindproduct niet van enig belang is.

Maar dan hang je een lulverhaal op over waarom de energiesector je aanspreekt. Komt daarna de vraag: "en waarom wil je deze functie uitoefenen bij Nuon en niet bij bijvoorbeeld Essent of Eneco?"
(De echte reden is natuurlijk dat Nuon deze vacature heeft openstaan en Essent en Eneco niet.) Wat moet je dan in hemelsnaam zeggen?
Nou.... er is nogal een verschil tussen Nuon, Essent en Eneco. Ik zou ingaan op het verschil in bedrijfscultuur. Want dat verschil is er wel degelijk!

Ook als koffiejuffrouw is er best wat zinnigs te zeggen. Je zou bijvoorbeeld ook op een cateringbaan kunnen solliciteren. Kom je er echt niet meer uit, dan gewoon een opmerking maken over iets opmerkelijks uit de secundaire arbeidsvoorwaarden of uit de bedrijfsvisie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_117523528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je de baan zou accepteren op basis van dit salaris zou je je doodongelukkig voelen. Ik weet niet of dat het wel waard is.

[..]

Nou.... er is nogal een verschil tussen Nuon, Essent en Eneco. Ik zou ingaan op het verschil in bedrijfscultuur. Want dat verschil is er wel degelijk!

Ook als koffiejuffrouw is er best wat zinnigs te zeggen. Je zou bijvoorbeeld ook op een cateringbaan kunnen solliciteren. Kom je er echt niet meer uit, dan gewoon een opmerking maken over iets opmerkelijks uit de secundaire arbeidsvoorwaarden of uit de bedrijfsvisie.
Nou ja, ik kan op internet kijken of er iets staat over bedrijfscultuur, maar elk bedrijf heeft toch ongeveer hetzelfde standaardriedeltje erop staan.
Maar denkt bedrijf X dat het voor mensen die via een uitzendbureau solliciteren op een vacature voor data-entry belangrijk is waarom ze voor hun bedrijf kiezen en niet voor bedrijf Y? Ze weten toch ook wel dat die mensen allang blij zijn als ze werk kunnen krijgen, en evengoed bij bedrijf Y zouden solliciteren als die vacature daar was?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:30:29 #13
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_117526720
Even een quotetje uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Nou op zich goed nieuws, ik ben eerste keus en heb twee salarisvoorstellen aangeboden gekregen.. slechte nieuws is dat ik het idee heb dat dit niet volgens cao is (aan de lage kant), ik geen toereikende km vergoeding krijg waardoor ik er 400 euro op achteruit ga en ik vraagtekens zet bij het verschil tussen de twee salarisvoorstellen.

Voorstel A is netto 47 euro hoger met 24 vrije dagen dan Voorstel B met 37 vrije dagen...

Nu erg in dubio om niet met dit bod akkoord te gaan en in te zetten op een ander bod..
Je zegt dat je geen toereikende km vergoeding krijgt, dan kan wellicht voorstel B toch voordeliger uitkomen: meer vrije dagen betekent minder naar je werk, of hebben ze de km vergoeding per dag x aantal werkdagen per jaar minus vakantiedagen en dat gedeeld door 12 maanden berekend?
klerkje
pi_117528817
Even een update. Nog steeds in de race voor data entry bij Achmea. Een typtest en vergelijkingstest gedaan, beide goed. Nu gaat het uitzendbureau me voorstellen. Dus weer afwachten.
pi_117529226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:30 schreef Spiegelei het volgende:
Even een quotetje uit het vorige topic:

[..]

Je zegt dat je geen toereikende km vergoeding krijgt, dan kan wellicht voorstel B toch voordeliger uitkomen: meer vrije dagen betekent minder naar je werk, of hebben ze de km vergoeding per dag x aantal werkdagen per jaar minus vakantiedagen en dat gedeeld door 12 maanden berekend?
Nee ik krijg 3 euro netto per enkele reis en dat is ongeacht je aantal werkdagen of vrije dagen, met een maximum van 30 euro in de week.
pi_117530045
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:06 schreef Kekaa het volgende:
Even een update. Nog steeds in de race voor data entry bij Achmea. Een typtest en vergelijkingstest gedaan, beide goed. Nu gaat het uitzendbureau me voorstellen. Dus weer afwachten.
Dat is echt een kutbaantje. Verdient geen hol en je wordt ontzettend uitgebuit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:07:24 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117536420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een baan.
pi_117536464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een baan.
Dat wel, maar tegen welke prijs? Van al de aanbiedingen die ik heb gehad waren verzekeraars toch wel de gierigste bedrijven en met de meest debiele eisen. Iets met een dubbeltje en de eerste rang.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:17:30 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117536569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:10 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat wel, maar tegen welke prijs? Van al de aanbiedingen die ik heb gehad waren verzekeraars toch wel de gierigste bedrijven en met de meest debiele eisen. Iets met een dubbeltje en de eerste rang.
In het begin van mijn loopbaan heb ik ook kutbaantjes gehad. Het is niet anders.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:20:04 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117536631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Niet iedereen is in de positie om eisen te stellen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_117536708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet iedereen is in de positie om eisen te stellen :).
Dat klopt.
pi_117539312
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lyolyrc het volgende:

welke achtergrond heb jij
pi_117539884
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef agentstarling het volgende:

[..]

welke achtergrond heb jij
Mijn afstudeerproject en externe stage waren organisch chemisch, aangevuld met wat polymeerchemie. Verder heb ik eiwitonderzoek gedaan tijdens een interne stage.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:34:36 #24
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117540171
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:10 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Klopt, ik kreeg laatst ook iets tijdelijks aangeboden via een uitzendbureau bij de VGZ maar de eisen waren idioot en het salaris 4,5 euro per uur onder mijn laatst verdiende salaris. Zo moest ik een maand in training (en mag ik niet verder solliciteren terwijl dat wel mijn doel is wanneer ik een tijdelijke functie aanneem), moest ik 24/7 beschikbaar zijn voor diensten die wisselend waren en mocht ik tot en met januari geen vakantie (of paar dagen vrij) nemen. Die vakantie is niet zo'n ramp maar die paar dagen vrij vond ik wel bezwaarlijk, vooral met kerst.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 12:12:13 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117541371
Misschien moet ik m'n CV "Manus from everything" noemen als ICT generalist. Wellicht levert dat meer succes op :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:10:23 #26
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117543286
Zo, vanmorgen gesprek gehad bij een organisatie 50 km verderop en hoor morgen of een werkperiode daar tot de mogelijkheden behoort. De organisatie vergoedt geen reiskosten, dus ik poog het salarisniveau wat op te krikken.

Ik heb voor nu het volgende scenario voor ogen: voorlopig nog focussen op werk in de armetierige DIV-sector en in 2013 aanvangen met een (HBO)-opleiding, liefst deeltijd.
pi_117543741
Ook eens even gesolliciteerd gewoon een bedrijf binnen gelopen aangegeven wat hun doen mijn vakgebied is en of ze interesse hebben. Reactie ja graag morgen maar eens een bakkie koffie doen 8-)
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117543768
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:10 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, vanmorgen gesprek gehad bij een organisatie 50 km verderop en hoor morgen of een werkperiode daar tot de mogelijkheden behoort. De organisatie vergoedt geen reiskosten, dus ik poog het salarisniveau wat op te krikken.

Ik heb voor nu het volgende scenario voor ogen: voorlopig nog focussen op werk in de armetierige DIV-sector en in 2013 aanvangen met een (HBO)-opleiding, liefst deeltijd.
Dat is dus 500km per week? Hoop dat je minstens ¤250 euro bovenop je gebruikelijke indicatie bent gaan zitten, want die ben je wel kwijt aan benzinekosten per maand.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:31:05 #29
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117543988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Ook eens even gesolliciteerd gewoon een bedrijf binnen gelopen aangegeven wat hun doen mijn vakgebied is en of ze interesse hebben. Reactie ja graag morgen maar eens een bakkie koffie doen 8-)
Cool. Wat voor baan zoek je?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:31:55 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117544016
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Cool.

Ik ga binnenkort het hoofdkantoor van Shell vlak bij mijn huis in Den Haag eens binnenlopen :7.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')