quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:02 schreef Thrilled het volgende:
"Your message has been sent"
En daar gaat mijn bezwaarschrift op het salarisvoorstel.. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het een grote fout is, aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze mij zo goedkoop en voordelig mogelijk naar binnen willen trekken
Omdat je starter bent lijkt het mij logischer om met je opleiding te beginnen, maar heel veel uitmaken zal het niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:29 schreef fh101 het volgende:
Even een korte en waarschijnlijk domme vraag, maar ik twijfel toch. Ik ben bezig met mn cv. Op dit moment studeer ik nog, maar ik heb ook een studiegerelateerd bijbaantje. Zet ik nu mn werkervaring of mn opleiding bovenaan op mn cv?
Merci!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Omdat je starter bent lijkt het mij logischer om met je opleiding te beginnen, maar heel veel uitmaken zal het niet.
De DSM's, AKZO's en Shell's van deze wereld zijn toch altijd opzoek naar chemici?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lyolyrc het volgende:
Ik raak gedemotiveerd van het zoeken naar vacatures. De websites van ongeveer 40 bedrijven in de chemische sector leverde me 1 vacature op, die na nauwkeuriger lezen echt te hoog gegrepen was.
Met de kennis van nu was ik niet naar de universiteit gegaan. Nodeloze moeite voor niets.
Die zaten tussen de ongeveer 40 bedrijven waarvan ik de website heb bezocht, maar daar zat niets van mijn gading tussen. Misschien wel als ik procestechnoloog was geweest, want dan had ik mogelijk al een baan gehad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De DSM's, AKZO's en Shell's van deze wereld zijn toch altijd opzoek naar chemici?
Als je de baan zou accepteren op basis van dit salaris zou je je doodongelukkig voelen. Ik weet niet of dat het wel waard is.quote:
Nou.... er is nogal een verschil tussen Nuon, Essent en Eneco. Ik zou ingaan op het verschil in bedrijfscultuur. Want dat verschil is er wel degelijk!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:11 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of dit relevant is voor de functie van medewerker data-entry (of koffiejuffrouw) waar affiniteit met de sector en het eindproduct niet van enig belang is.
Maar dan hang je een lulverhaal op over waarom de energiesector je aanspreekt. Komt daarna de vraag: "en waarom wil je deze functie uitoefenen bij Nuon en niet bij bijvoorbeeld Essent of Eneco?"
(De echte reden is natuurlijk dat Nuon deze vacature heeft openstaan en Essent en Eneco niet.) Wat moet je dan in hemelsnaam zeggen?
Nou ja, ik kan op internet kijken of er iets staat over bedrijfscultuur, maar elk bedrijf heeft toch ongeveer hetzelfde standaardriedeltje erop staan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je de baan zou accepteren op basis van dit salaris zou je je doodongelukkig voelen. Ik weet niet of dat het wel waard is.
[..]
Nou.... er is nogal een verschil tussen Nuon, Essent en Eneco. Ik zou ingaan op het verschil in bedrijfscultuur. Want dat verschil is er wel degelijk!
Ook als koffiejuffrouw is er best wat zinnigs te zeggen. Je zou bijvoorbeeld ook op een cateringbaan kunnen solliciteren. Kom je er echt niet meer uit, dan gewoon een opmerking maken over iets opmerkelijks uit de secundaire arbeidsvoorwaarden of uit de bedrijfsvisie.
Je zegt dat je geen toereikende km vergoeding krijgt, dan kan wellicht voorstel B toch voordeliger uitkomen: meer vrije dagen betekent minder naar je werk, of hebben ze de km vergoeding per dag x aantal werkdagen per jaar minus vakantiedagen en dat gedeeld door 12 maanden berekend?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:10 schreef Thrilled het volgende:
Nou op zich goed nieuws, ik ben eerste keus en heb twee salarisvoorstellen aangeboden gekregen.. slechte nieuws is dat ik het idee heb dat dit niet volgens cao is (aan de lage kant), ik geen toereikende km vergoeding krijg waardoor ik er 400 euro op achteruit ga en ik vraagtekens zet bij het verschil tussen de twee salarisvoorstellen.
Voorstel A is netto 47 euro hoger met 24 vrije dagen dan Voorstel B met 37 vrije dagen...
Nu erg in dubio om niet met dit bod akkoord te gaan en in te zetten op een ander bod..
Nee ik krijg 3 euro netto per enkele reis en dat is ongeacht je aantal werkdagen of vrije dagen, met een maximum van 30 euro in de week.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:30 schreef Spiegelei het volgende:
Even een quotetje uit het vorige topic:
[..]
Je zegt dat je geen toereikende km vergoeding krijgt, dan kan wellicht voorstel B toch voordeliger uitkomen: meer vrije dagen betekent minder naar je werk, of hebben ze de km vergoeding per dag x aantal werkdagen per jaar minus vakantiedagen en dat gedeeld door 12 maanden berekend?
Dat is echt een kutbaantje. Verdient geen hol en je wordt ontzettend uitgebuit.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:06 schreef Kekaa het volgende:
Even een update. Nog steeds in de race voor data entry bij Achmea. Een typtest en vergelijkingstest gedaan, beide goed. Nu gaat het uitzendbureau me voorstellen. Dus weer afwachten.
Het is in ieder geval een baan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is echt een kutbaantje. Verdient geen hol en je wordt ontzettend uitgebuit.
Dat wel, maar tegen welke prijs? Van al de aanbiedingen die ik heb gehad waren verzekeraars toch wel de gierigste bedrijven en met de meest debiele eisen. Iets met een dubbeltje en de eerste rang.quote:
In het begin van mijn loopbaan heb ik ook kutbaantjes gehad. Het is niet anders.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat wel, maar tegen welke prijs? Van al de aanbiedingen die ik heb gehad waren verzekeraars toch wel de gierigste bedrijven en met de meest debiele eisen. Iets met een dubbeltje en de eerste rang.
Niet iedereen is in de positie om eisen te stellenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet iedereen is in de positie om eisen te stellen.
welke achtergrond heb jijquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lyolyrc het volgende:
Ik raak gedemotiveerd van het zoeken naar vacatures. De websites van ongeveer 40 bedrijven in de chemische sector leverde me 1 vacature op, die na nauwkeuriger lezen echt te hoog gegrepen was.
Met de kennis van nu was ik niet naar de universiteit gegaan. Nodeloze moeite voor niets.
Mijn afstudeerproject en externe stage waren organisch chemisch, aangevuld met wat polymeerchemie. Verder heb ik eiwitonderzoek gedaan tijdens een interne stage.quote:
Klopt, ik kreeg laatst ook iets tijdelijks aangeboden via een uitzendbureau bij de VGZ maar de eisen waren idioot en het salaris 4,5 euro per uur onder mijn laatst verdiende salaris. Zo moest ik een maand in training (en mag ik niet verder solliciteren terwijl dat wel mijn doel is wanneer ik een tijdelijke functie aanneem), moest ik 24/7 beschikbaar zijn voor diensten die wisselend waren en mocht ik tot en met januari geen vakantie (of paar dagen vrij) nemen. Die vakantie is niet zo'n ramp maar die paar dagen vrij vond ik wel bezwaarlijk, vooral met kerst.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat wel, maar tegen welke prijs? Van al de aanbiedingen die ik heb gehad waren verzekeraars toch wel de gierigste bedrijven en met de meest debiele eisen. Iets met een dubbeltje en de eerste rang.
Dat is dus 500km per week? Hoop dat je minstens ¤250 euro bovenop je gebruikelijke indicatie bent gaan zitten, want die ben je wel kwijt aan benzinekosten per maand.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:10 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, vanmorgen gesprek gehad bij een organisatie 50 km verderop en hoor morgen of een werkperiode daar tot de mogelijkheden behoort. De organisatie vergoedt geen reiskosten, dus ik poog het salarisniveau wat op te krikken.
Ik heb voor nu het volgende scenario voor ogen: voorlopig nog focussen op werk in de armetierige DIV-sector en in 2013 aanvangen met een (HBO)-opleiding, liefst deeltijd.
Cool. Wat voor baan zoek je?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Ook eens even gesolliciteerd gewoon een bedrijf binnen gelopen aangegeven wat hun doen mijn vakgebied is en of ze interesse hebben. Reactie ja graag morgen maar eens een bakkie koffie doen
Cool.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Ook eens even gesolliciteerd gewoon een bedrijf binnen gelopen aangegeven wat hun doen mijn vakgebied is en of ze interesse hebben. Reactie ja graag morgen maar eens een bakkie koffie doen
Doe je niks groens aan? Voor je het weet neemt de politie je mee.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Cool.
Ik ga binnenkort het hoofdkantoor van Shell vlak bij mijn huis in Den Haag eens binnenlopen.
Ben een arbeidsongeschikte Manus van alles met verstand van houtbewerking. Punt is gewoon zit nu een jaar thuis terwijl toch altijd hard gewerkt heb. Via het UWV krijg je de meest achterlijke baantjes aangeboden of je mag op de sociale werkplaats boutjes gaan draaien.quote:
Weet je een sollicitatiebrief is heel leuk alleen een gesprek direct gericht op de baan werkt wel je moet gewoon wat lef hebben en wat meer voorbereiden en weten waar je over praat. Heb zo altijd al werk gevonden en eigenlijk nog nooit een sollicitatiebrief hoeven schrijvenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Cool.
Ik ga binnenkort het hoofdkantoor van Shell vlak bij mijn huis in Den Haag eens binnenlopen.
In mijn geval dan circa 200 euro aan dieselkosten per maand, maar zat qua indicatie wel 250-300 euro boven mijn 'norm' ja. Ik moet tenslotte wel meer overhouden dan tijdens WW-uitkeringquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is dus 500km per week? Hoop dat je minstens ¤250 euro bovenop je gebruikelijke indicatie bent gaan zitten, want die ben je wel kwijt aan benzinekosten per maand.
Scheelt veel als je dus nog wel een oud ambacht kan want daar is steeds meer vraag naar en dat is dus het voordeel wat ik heb. En een nog groter voordeel kan ook daadwerkelijk werk tonen wat van mijn hand afkomt...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, denk alleen dat je bij Shell niet verder komt dan de receptie. De hedendaagse wereld is geen ambachtsomgeving meer.
Ik denk dat als ik morgen een juwelier binnenloop en vraag of ze nog uurwerkmakers zoeken ik wellicht wel succes heb.
Het was ook maar een grapje. Weet je hoe zwaar dat bewaakt wordt? Er staan zelfs in het weekend beveiligers voor de deur.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, denk alleen dat je bij Shell niet verder komt dan de receptie. De hedendaagse wereld is geen ambachtsomgeving meer.
Ik denk dat als ik morgen een juwelier binnenloop en vraag of ze nog uurwerkmakers zoeken ik wellicht wel succes heb.
Zit liever ook in de scheepsbouw en heb ook vaste lasten het brengt geld in het laatje dus mij hoor je niet zeuren. Zie dit als een opstapje naar beter werkquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja dat voordeel heb ik ook. Het nadeel daarentegen is weer dat ik als klokkenmaker net voldoende verdien om een konijn te onderhouden... en das lastig... met 3 kinderen.
Echt? Dat heb ik nog nooit gezien. En ik kom best vaak daar in de buurt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het was ook maar een grapje. Weet je hoe zwaar dat bewaakt wordt? Er staan zelfs in het weekend beveiligers voor de deur.
valt dit niet onder de 'technische studies'?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:24 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Mijn afstudeerproject en externe stage waren organisch chemisch, aangevuld met wat polymeerchemie. Verder heb ik eiwitonderzoek gedaan tijdens een interne stage.
Ben inderdaad ingenieur.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef agentstarling het volgende:
[..]
valt dit niet onder de 'technische studies'?
Ik zit zelf in de horeca, en ben met dit baantje (hotel) gewoon via de site binnen gekomen. Ze vonden mijn cv zo goed dat ze mij wilde hebbenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:27 schreef Balisto het volgende:
Hoe zijn al die mensen die een bijbaan hebben bij winkels en horecazaken doorgaans aan dat werk gekomen?
Lang niet alle zaken hebben een site waarop vacatures staan vermeld (alleen enkele grote ketens) en slechts enkele zaken hebben wel eens briefjes voor het raam hangen waarop personeel gezocht wordt.
Is dit gewoon een kwestie van via-via (en moet je dus maar geluk hebben dat je in een bepaald vriendennetwerk zit)? Of zijn die mensen lukraak naar binnen gestapt met de vraag naar werk?
Altijd zo lekker recht door zee die Mint_Clansell.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als ik ergens binnenloop met de vraag naar werk krijg ik vaak als antwoord: "We zoeken op dit moment geen personeel" of "Wij nemen geen open sollicitaties aan" e.d.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik zit zelf in de horeca, en ben met dit baantje (hotel) gewoon via de site binnen gekomen. Ze vonden mijn cv zo goed dat ze mij wilde hebbenHet is wel als bijbaantje maar toch.
![]()
Maar meestal is het beter als je gewoon naar binnen loopt (bij kleinere zaken dan), zodat ze al zien wie je bent etc.
Bij winkels is het wel vele malen moeilijker als je al wat ouder bent. Ik wil ook graag in de retail werken, maar merk dat het echt super lastig is
Hij schreef letterlijk 'Ik zie geen match' ?!!!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:37 schreef From het volgende:
Net reactie van een recruiter:
'ik zie geen match'
Voldoe aan alle kwalificaties (studie, geen ervaring nodig wat ik wel heb en de branche)
belachelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |