Sparen vanuit een bijstandsuitkering?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:04 schreef Balisto het volgende:
Even een hypothetische situatie:
Stel dat ik volgend jaar september weer begin met een voltijdstudie. Kan ik dan tot die tijd een bijstandsuitkering aanvragen om die periode financieel te kunnen overbruggen (en alvast te sparen voor de studie)? En de uitkering per september volgend jaar dan weer laten stopzetten?
Geld opzij leggen. Hoe minimaal ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:07 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Sparen vanuit een bijstandsuitkering?
Dus als ik het goed begrijp wil je vanuit de bijstand sparen om daarvan je studie te betalen of niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:04 schreef Balisto het volgende:
Even een hypothetische situatie:
Stel dat ik volgend jaar september weer begin met een voltijdstudie. Kan ik dan tot die tijd een bijstandsuitkering aanvragen om die periode financieel te kunnen overbruggen (en alvast te sparen voor de studie)? En de uitkering per september volgend jaar dan weer laten stopzetten?
Nooit in je opgekomen om te gaan werken? Met simpel werk kun je meer verdienen dan uit de bijstand. Simpel werk is overal te vinden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:08 schreef Balisto het volgende:
[..]
Geld opzij leggen. Hoe minimaal ook.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sparen zit er niet in met simpel werk, of je moet nog thuis wonen en niks hoeven te betalen.
Lekker in je studentenkamertje blijven zitten, dan kan het prima.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sparen zit er niet in met simpel werk, of je moet nog thuis wonen en niks hoeven te betalen.
Eh, ik ben al tijden op zoek naar werk. Daarom ben ik ook al een tijd actief in dit topic. Maar dan moet het werk er wel zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:17 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nooit in je opgekomen om te gaan werken? Met simpel werk kun je meer verdienen dan uit de bijstand. Simpel werk is overal te vinden.
Inderdaad, mijn voordeel is dat ik vrij goedkoop op kamers woon. Enorme bedragen sparen zit er niet in, dat besef ik zelf ook wel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Lekker in je studentenkamertje blijven zitten, dan kan het prima.
Raar. Simpele baantjes zijn er genoeg. Als ik hier door het winkelcentrum loop zie genoeg vacatures op ramen hangen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:37 schreef Balisto het volgende:
[..]
Eh, ik ben al tijden op zoek naar werk. Daarom ben ik ook al een tijd actief in dit topic. Maar dan moet het werk er wel zijn natuurlijk.
Dan nog zit sparen er niet in. Het loon bij simpele baantjes is simpelweg te laag om te kunnen sparen. Als je een eigen huis hebt of huurt of een gezin hebt dan kun je dat plannetje wel vergeten. Sparen is eigenlijk alleen te doen als je en thuiswonend bent en alleenstaande.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:28 schreef Guidetti het volgende:
[..]de bijstand is maar 70 procent van het minimum loon. Dus wat zal meer opbrengen? Jezus
Precies, ik vind het dan ook altijd heel irritant als mensen zeggen: "Je kunt zo aan de slag, want daar en daar en daar zoeken ze nog mensen." Dan slaan ze wel een paar stappen over. Ja, ze zoeken mensen, maar dat betekent niet dat ik zomaar aangenomen word als ik reageer. Waarom begrijpt men dat nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hele tijd geleden ook op zoek gegaan naar simpel werk voor een korte periode. Dat is vele malen lastiger dan je denkt hoor!
Iemand met een huurwoning en een voltijd baan met minimumsalaris moet dat gemakkelijk kunnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoe?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:36 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Iemand met een huurwoning en een voltijd baan met minimumsalaris moet dat gemakkelijk kunnen.
Ik begrijp je!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Precies, ik vind het dan ook altijd heel irritant als mensen zeggen: "Je kunt zo aan de slag, want daar en daar en daar zoeken ze nog mensen." Dan slaan ze wel een paar stappen over. Ja, ze zoeken mensen, maar dat betekent niet dat ik zomaar aangenomen word als ik reageer. Waarom begrijpt men dat niet
Ik weet echt nooit wat ik van zulke vacatures moet denken. Ten eerste is het super kinderachtig geschreven, en ten tweede voelt het nu nog te amateuristisch.quote:
Wauw, dat is...... wauwquote:
Ik ben misschien wel geinteresseerd. Zou je iets specifieker kunnen zijn? Branche, locatie, eisen etc?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:
Nog mensen die een baan in de sales zoeken? Wij zoeken met spoed een aantal mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |