abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117687775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan weet ik het nog niet, ligt aan de skills van de oude zak in kwestie. Denk wel dat het in de huidige crisistijd wat langer duurt en die langere adem moet je (financieel) WEL hebben.
Dus jij hebt alweer een nieuwe baan gezien hetgeen je hierboven zegt?

Wat ik ermee wil zeggen is dat het praktisch uitgesloten is dat je als oudere (45+) nog een vaste baan vindt in deze tijd. Hoe goed je vooropleiding,werkervaring en kennis ook is. Positieve instelling en hopen op? Illusie en jezelf voor de gek houden tegen beter weten in.

Uiteraard heb je altijd een enkele uitzondering op de regel van iemand de gewoonweg mazzel heeft in een beroepsgroep die niet vaak voorkomt door een geweldige baan met ditto salaris te vinden,maar gemiddeld genomen is het zo goed als afgelopen met je na je 45st als werkzoekende die fulltime wil werken. En daar zinj werkgevers mede debet aan gezien hun voorkeur voor jongere en goedkopere krachten als puntje bij paaltje komt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2012 13:09:09 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 oktober 2012 @ 13:11:49 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117687933
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nee, ik zeg toch dat het door de crisis langer duurt. Maar goh goh, ik ben ook al wel 2 hele maanden werkloos.

quote:
Wat ik ermee wil zeggen is dat het praktisch uitgesloten is dat je als oudere (45+) nog een vaste baan vindt in deze tijd. Hoe goed je vooropleiding,werkervaring en kennis ook is. Positieve instelling en hopen op? Illusie en jezelf voor de gek houden tegen beter weten in.
Nou ja ik ben nog geen 45 dus ik zou het niet weten.

quote:
Uiteraard heb je altijd een enkele uitzondering op de regel van iemand de gewoonweg mazzel heeft in een beroepsgroep die niet vaak voorkomt door een geweldige baan met ditto salaris te vinden,maar gemiddeld genomen is het zo goed als afgelopen met je na je 45st als werkzoekende die fulltime wil werken. En daar zinj werkgevers mede debet aan gezien hun voorkeur voor jongere en goedkopere krachten als puntje bij paaltje komt.
En ik denk dat werkgevers zich daarmee in hun voet schieten en dat er nog steeds werkgevers zijn die WEL de toegevoegde waarde zien van ervaring.
pi_117688561
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, ik zeg toch dat het door de crisis langer duurt. Maar goh goh, ik ben ook al wel 2 hele maanden werkloos.

[..]

Nou ja ik ben nog geen 45 dus ik zou het niet weten.

[..]

En ik denk dat werkgevers zich daarmee in hun voet schieten en dat er nog steeds werkgevers zijn die WEL de toegevoegde waarde zien van ervaring.
Daarbij hebben veel werklozen wel een financiele buffer opgebouwd in hun werkende jaren.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:49:03 #154
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_117689463
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hier kan ik alleen maar op zeggen: Je kletst uit je nek. En wat een onzin. Hoe gefrustreerd ben jij dan wel niet?
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:47:00 #155
368515 Rhalius
Verteller
pi_117691870
Probleem als jongere is weer dat ze willen dat je op magische wijze ergens ervaring hebt opgedaan, maar het mag nooit bij hen vandaan komen. Je moet het al hebben.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:34:56 #156
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117696183
Vanaf nu ga ik focussen op de procesindustrie; in deze economisch tegenvallende tijden zijn d'r toch nog relatief veel vacatures in die richting en dat lijkt voorlopig nog zo te blijven. Het zal wel een hele missie worden om werk te verkrijgen binnen de procesindustrie zonder relevante werkervaring en (VAPRO) diploma's. Minimaal de diploma's VAPRO A en B lijken cruciaal om kans te maken op werk als procesoperator.
pi_117699406
Is WIC niet iets voor jou?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117701117
Op dit moment heb ik een baan, maar het is wat ik ervan had verwacht. Werkzaamheden komen niet overeen met wat mij is verteld. Personeelsbeleid vind ik ook niet ideaal. Ik wil benadrukken dat ik geen idiote eisenlijst heb, maar om eea eens te reflecteren zal ik de situatie schetsen.

Tijdens mijn afstudeertraject heb ik mijn cv op internet gezet. Vrij snel daarna ben ik door een uitzendbureau benaderd. Zij boden mijn een functie aan die aansloot bij mij opleiding. Ik was toen ook afgestudeerd, dus had daar wel oren naar. Tijdens de intake werd de functie toegelicht en werd er uitgelegd dat ik bij drukte (of andere situatie) ook andere, minder leuke (niet-juridische), werkzaamheden moest uitvoeren, maar dat dit niet de hoofdmoot vormde. De intake verliep goed, dus werd ik voor een sollicitatiegesprek uitgenodigd. Ook toen ging het met name over de kern van de junctie (juridisch). Uiteindelijk ben ik dus ook vrij vlot aangenomen.

In de praktijk ligt de verdeling tussen de werkzaamheden alleen zo gunstig als gehoopt. Daarbij komt dat ik elke week een ander rooster heb en ook, vanwege drukte, in de weekenden wordt ingeroosterd. Tijdens de intake is dit wel ter sprake gekomen, maar kwam het erop neer dat dit af en toe kon voorkomen. Van de afgelopen vier weekenden heb ik er echter drie gewerkt, vaak zaterdag. Dit zorgt ervoor dat ik geen fatsoenlijke (sociale) planning kan maken. Tevens wordt er van werknemers verwacht dat zij hun brood, tussen de werkzaamheden door, aan hun bureau opeten. Van een fatsoenlijke lunchpauze is geen sprake. Omdat ik voorlopig op basis van een uitzendovereenkomst werk, biedt dit totaal geen zekerheid.

Hoe kijken de werkzoekenden tegen deze situatie aan? Ben benieuwd!
pi_117702565
Ik merk toch wel dat er veel administratieve baantjes te vinden zijn.

Ik doe het zelf nu al een tijdje, maar dan wel echt een paar uurtjes per week. Ik doe nog wel grotendeels wat horecawerk ernaast, maar daar wil ik toch een keer echt mee stoppen. Moet wel zeggen dat ik het lekker vind qua ritme en rooster zo'n administratief baantje. ;) Maar omdat het nu maar een paar uurtjes is per week, vraag ik mezelf toch af of ik het wel echt fulltime volhoud.

Zijn hier meer mensen die zo'n baan hebben? En zou je het mij aanraden om het fulltime te gaan doen? :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:25:18 #160
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117705053
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:03 schreef blomke het volgende:
Is WIC niet iets voor jou?
Wasda? Heb effe gegoogled maar kwam niet verder dan West-Indische Compagnie en Women Infants and Children :o
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:39:00 #162
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117705832
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef FerryNL het volgende:

Ik doe het zelf nu al een tijdje, maar dan wel echt een paar uurtjes per week. Ik doe nog wel grotendeels wat horecawerk ernaast, maar daar wil ik toch een keer echt mee stoppen. Moet wel zeggen dat ik het lekker vind qua ritme en rooster zo'n administratief baantje. ;) Maar omdat het nu maar een paar uurtjes is per week, vraag ik mezelf toch af of ik het wel echt fulltime volhoud.

Zijn hier meer mensen die zo'n baan hebben? En zou je het mij aanraden om het fulltime te gaan doen? :)
Ik doe (nouja, deed) administratief werk, meer bepaald documentaire informatie voorziening. Komt feitelijk neer op post sorteren. Dit terzijde overigens, want de administratieve sector kent uiteraard meer smaken (commerciëel, technisch, financiëel, etc.). Werktijden zijn overwegend tussen 9 en 5, salaris is uiteraard afhankelijk van functie en opleidingsniveau maar over het algemeen niet heel hoog. Als je geen bezwaar hebt tegen repetitieve werkzaamheden en accuraat bent zou het een goede optie kunnen zijn ... !
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:40:18 #163
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117705935
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:38 schreef FerryNL het volgende:
http://www.hetwic.nl/Home.aspx?NL-8-567 :? :? :?

Zeg ook maar wat hoor :P
Afstudeerplek? Nou ... zou in een latere fase wellicht van pas kunnen komen :+
pi_117706533
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:39 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik doe (nouja, deed) administratief werk, meer bepaald documentaire informatie voorziening. Komt feitelijk neer op post sorteren. Dit terzijde overigens, want de administratieve sector kent uiteraard meer smaken (commerciëel, technisch, financiëel, etc.). Werktijden zijn overwegend tussen 9 en 5, salaris is uiteraard afhankelijk van functie en opleidingsniveau maar over het algemeen niet heel hoog. Als je geen bezwaar hebt tegen repetitieve werkzaamheden en accuraat bent zou het een goede optie kunnen zijn ... !
Ah ok :) Ik ben nou juist gewend dat elke dag echt verschillend kan zijn, maar dat is juist de horeca. Maar omdat ik een paar uur per week dat andere werk doe, merk ik wel hoe lekker het is om een ritme te hebben in het werk.

Als ik echt door wil gaan in de administratie, dan zou ik het liefst iets met inkoop willen doen. Prijzen vergelijken, onderhandelen, contacten onderhouden en natuurlijk de standaard werkzaamheden zoals inkooporders en facturen controleren. Zoiets zou ik eigenlijk willen doen als ik echt door zou willen in die sector. :)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat een normale 9 tot 5 baan mij echt heerlijk lijkt. Nu werk ik telkens de avonden en in de weekenden, en dat komt toch wel een beetje me strot uit. :{ Maar ja ik moet eerst kijken of ik het wel doe, want ik zou toch ook weer naar school moeten als ik eenmaal door wil groeien. Kijk ik wil ook weer niet heel mijn leven simpel administratief werk doen snap je. :P

En daarbij zal het toch wel meer verdienen dan de horeca :+

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:40 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Afstudeerplek? Nou ... zou in een latere fase wellicht van pas kunnen komen :+
Haha ja ik dacht ik help ff mee met zoeken _O- :+
pi_117707246
quote:
3s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Vanaf nu ga ik focussen op de procesindustrie; in deze economisch tegenvallende tijden zijn d'r toch nog relatief veel vacatures in die richting en dat lijkt voorlopig nog zo te blijven. Het zal wel een hele missie worden om werk te verkrijgen binnen de procesindustrie zonder relevante werkervaring en (VAPRO) diploma's. Minimaal de diploma's VAPRO A en B lijken cruciaal om kans te maken op werk als procesoperator.
Dat laatste heb ik ook al eens onderzocht. Blijft jammer dat je niet door thuisstudie of avondopleiding iets aan Vapro-papieren kunt halen...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:11:22 #166
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117708095
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik ook al eens onderzocht. Blijft jammer dat je niet door thuisstudie of avondopleiding iets aan Vapro-papieren kunt halen...
Precies. Nu is een kwestie van rammelen aan de deuren van relevante bedrijven en organisaties en hopen dat ze je binnenlaten, en dat is niet zomaar geflikt zonder juiste papieren + werkervaring :6
pi_117708444
WIC = Werktuigkundige In Centrale
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Manager PR/Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:48:35 #168
269689 crew  Viv
pi_117710808
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef Noodlez het volgende:
Op dit moment heb ik een baan, maar het is *niet* wat ik ervan had verwacht.
[...]
Zij boden mijn mij een functie aan die aansloot bij mij mijn opleiding.
[...]
In de praktijk ligt de verdeling tussen de werkzaamheden alleen *niet* zo gunstig als gehoopt.
Als je op het werk ook zo schrijft dan snap ik wel dat ze je voor niet-juridische klusjes inzetten. :Y)
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:59:08 #169
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_117711545
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als je op het werk ook zo schrijft dan snap ik wel dat ze je voor niet-juridische klusjes inzetten. :Y)
Je vergeet nog:

quote:
Ook toen ging het met name over de kern van de junctie (juridisch).
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Manager PR/Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 22:06:55 #170
269689 crew  Viv
pi_117712060
quote:
11s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:59 schreef Dromer het volgende:
Je vergeet nog:
[..]
Wel gezien maar ik zie een typo wel door de vingers, die andere fouten kunnen ècht niet, zeker niet in de juridische wereld. :o
pi_117714484
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef FerryNL het volgende:

Hou jij uberhaupt wel iets fulltime vol, vraag ik me dan weer af.
pi_117716320
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:48 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hou jij uberhaupt wel iets fulltime vol, vraag ik me dan weer af.
Gast je kent me geen eens. Alleen omdat ik zoveel dingen heb gepost in dit topic denken mensen gelijk dat ik het nergens volhoud.

Ik heb al 3 banen gehad waar ik fulltime heb gewerkt.

3 jaar toen ik leerling kok was, 4 jaar toen ik kok was bij een ander bedrijf en nog 2 jaar bij PostNL :') Ik mag toch wel gewoon door zoeken naar een andere baan in de tussentijd? Je weet allang als je al mijn topics heb doorgelezen dat ik ooit de horeca uit wil.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om WEER een hele discussie op gang te zetten :') :N
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:02:49 #173
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117717597
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:25 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Gast je kent me geen eens. Alleen omdat ik zoveel dingen heb gepost in dit topic denken mensen gelijk dat ik het nergens volhoud.

Ik heb al 3 banen gehad waar ik fulltime heb gewerkt.

3 jaar toen ik leerling kok was, 4 jaar toen ik kok was bij een ander bedrijf en nog 2 jaar bij PostNL :') Ik mag toch wel gewoon door zoeken naar een andere baan in de tussentijd? Je weet allang als je al mijn topics heb doorgelezen dat ik ooit de horeca uit wil.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om WEER een hele discussie op gang te zetten :') :N
Niet om het een of ander, maar waarom kies je niet iets en ga je er echt voor? 3 jaar leerling-kok, 4 jaar kok, toen postNL (wat een carriereswitch, damn..), nu in de horeca en een administratief baantje ernaast.

Weet je wel wat je wilt?
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:04:22 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117717633
Nou, ik heb ook redelijk wat maanden getwijfeld. :+ Pas nu heb ik min of meer de knoop doorgehakt en ga vooral focussen op procesindustrie of werk als CNC-frezer. Beide keuzes hebben voor- en nadelen.
pi_117717714
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:02 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar waarom kies je niet iets en ga je er echt voor? 3 jaar leerling-kok, 4 jaar kok, toen postNL (wat een carriereswitch, damn..), nu in de horeca en een administratief baantje ernaast.

Weet je wel wat je wilt?
Pfff het is al zoveel uitgelegd. Toen het prive niet zo goed ging was ik gestopt met de horeca en ben ik post gaan sorteren bij PostNL :')

Tja je moet toch wat he als je werkgever geen fulltime contract kan bieden. Dan maar een 2e baantje erbij vinden en zodoende dat administratie baantje, Ik had al verteld wat ik wilde maar zo makkelijk is dat ook weer niet. Ik zou graag de retail in willen, maar op mijn leeftijd nemen ze je niet zo gauw meer aan. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')