abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117497636
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117497683
huren -> betalen
lenen -> betalen, betalen, betalen

Wie veel leent moet veel betalen, wie weinig leent moet weinig betalen.
Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
En heeft de vrijheid om te gaan en staan waar hij of zij wil *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:57:30 #3
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117497701
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders"' of zoiets

we zijn het er toch al over eens dat er een algemene woontoeslag voor in de plaats moet komen, net als kindertoeslag en zorgtoeslag, dus voor hen die het nodig hebben , en niet voor miljonairs
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117497720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef HD9 het volgende:
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders ofzo"'
Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.

Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
pi_117497724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen

Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
pi_117497740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.

Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er! w/
pi_117497759
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af. Die zitten dus nog lekker met een restschuld waar ze nog voor moeten sparen. Tegen de tijd dat ze willen verhuizen zal er echt een overschot bestaan aan verkoopbare woningen. Je ziet nu al dat er op funda meer dan 260k aan woingen te koop aangeboden wordt. Kennelijk is de woningnood non existent.
pi_117497771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af.
Bron?
pi_117497773
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er! w/
Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
pi_117497782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen

Vergeet je niet een hele kleine nuance? :')
pi_117497797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:01:27 #12
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497804
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bron?
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:01:35 #13
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117497811
|Ze meoten gewoon aflossingsvrije hypotheken weer verbieden, vroeger deed men vervroegd aflossen, tegenwoorig wil men zo lang mogelijk profiteren
pi_117497812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Nuance bij Xeno? Haha, good one :7
pi_117497820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
Je duim dus?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:02:11 #16
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497825
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Mogelijk maar 99% van de inhoud reflecteert de waarheid :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:04:12 #17
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497894
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen :D
pi_117497920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen :D
Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?

Hoe voelt dat nou, die afgunst tegenover mensen die het beter voor elkaar hebben dan jij? Ik proef een bepaalde frustratie bij je dat de dingen niet zo lopen zoals je ze 5 jaar geleden hebt voorspeld. Zit je iets dwars? Je huurhuis misschien?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2012 11:06:04 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:05:58 #19
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497936
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?
Ik zou een boot kopen, die zijn nu redelijk betaalbaar, genoeg aanbod vanwege de crisis :Y
pi_117497955
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”

Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
pi_117497999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:06 schreef Terrorizer het volgende:
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”

Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd _O_
pi_117498090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is. :')
pi_117498102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is. :')
Zijn duim zei hij net.
pi_117498147
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd _O_
Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:14:28 #25
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498174
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nog voor het einde van dit decennium bestaat de HRA niet meer Scorpie.
De HRA gaat eruit want de BB'ers willen in luxe blijven leven en dat kan alleen als de jongeren flink gaan meebetalen aan hun decadente uitgave patroon
pi_117498191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:13 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.
Mijnes ook niet, gewoon 1 keer per jaar eventjes invullen en je loopt gewoon binnen zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Ben je echt wat slimmer dan Jan de Huurder dan parkeer je het geld automatisch op een x aantal langlopende depositos met 4% rente en je verdient gewoon op je HRA. Ik zie de huurders zulke constructies nog niet maken.
pi_117498206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat zei je 5 jaar geleden ook al, blijf vooral jinxen, blijf ik geld verdienen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:16:49 #28
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117498233
quote:

[..]

De HRA gaat eruit want de BB'ers willen in luxe blijven leven en dat kan alleen als de jongeren flink gaan meebetalen aan hun decadente uitgave patroon
Die kans heb je wel, ik heb ook wel 10.000 euro zorgkosten per jaar
pi_117498344
quote:

[..]

Net zoals we 6 jaar geleden binnen 5 jaar een 50% crash van de huizenprijzen zouden krijgen. _O-

Je voorspeld net zo slecht alles als de gemiddelde weerman. :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:21:31 #30
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117498384
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:15 schreef Scorpie het volgende:

dan parkeer je het geld automatisch op een x aantal langlopende depositos met 4% rente
waar is dat ??
Ik weet wel dat de belastingdienst 4% fictief rendement rekent en er 3% inflatie is
pi_117498413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:21 schreef HD9 het volgende:

[..]

waar is dat ??
Ik weet wel dat de belastingdienst 4% fictief rendement rekent en er 3% inflatie is
Looptijd van 5 jaar is nu 3.80% @ LPB (http://www.leaseplanbank.(...)termijndeposito.html), loopt weer stiekem wat op.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:25:20 #32
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498468
Op dit moment kan je beter huren want tegen de daling van de huizenprijzen kan je onmogelijk opsparen :Y)

Zelfs in het bericht van de hypotheker haalt met de potentiele onderwaarde (restschuld) aan. Dat doen ze natuurlijk alleen maar omdat ze in de praktijk tegen dalende huizenprijzen i.c.m. aflossingsvrije hypotheken aanlopen :7
pi_117498514
En weer een niet-onderbouwde claim van Xeno. Gaat hard hier.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:30:11 #34
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498627
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:26 schreef Scorpie het volgende:
En weer een niet-onderbouwde claim van Xeno. Gaat hard hier.
Geloof wat jij wilt geloven... voor jou is het ook niet relevant, jouw kruit is reeds verschoten.

Maar voor de lieve kijkbuiskinderkjes die nog moeten kopen is blijven wachten een stuk beter dan je zuurverdiende centjes te sparen voor hoge huizenprijzen :D
Het mes snijd voor de sparende huurdere dus aan twee kanten, enerzijds spaar je om straks minder te hoeven lenen en anderzijds hoef je straks minder te lenen omdat de prijzen dalen *O*

Dikke pret man :D
pi_117498788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Geloof wat jij wilt geloven... voor jou is het ook niet relevant, jouw kruit is reeds verschoten.

Maar voor de lieve kijkbuiskinderkjes die nog moeten kopen is blijven wachten een stuk beter dan je zuurverdiende centjes te sparen voor hoge huizenprijzen :D
Het mes snijd voor de sparende huurdere dus aan twee kanten, enerzijds spaar je om straks minder te hoeven lenen en anderzijds hoef je straks minder te lenen omdat de prijzen dalen *O*

Dikke pret man :D
Xeno dit riep je 5 jaar geleden ook al, mijn maandelijks lasten zijn door mijn jaarlijkse inlossing nu gedaald tot onder de 300 euro bruto, dus netto nog maar 200 euro, daar had ik met een huur van 650 euro wat het nu zou zijn niet tegen op kunnen sparen. :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:36:22 #36
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498816
Wie niet rijk is moet slim zijn ~O>

Aan de expansie van elke speculatieve zeepbel komt ooit een eind en het is de onderste laag van de piramide die niet langer relevant is, de bovenste laag gaat ooit dood en stapt dus automatisch uit.
Wat vast zit in de schuldenketens gaat niet doorstromen, het zijn dan de starters die de eerste lagen gewoon overslaan en meteen de betere woningen kunnen kopen. Tja... dat is de realiteit waar veel vastgoedspeculanten mee geconfronteerd gaan worden. Dus die roepen nu maar uit een stukje cognitieve dissonantie dat het voor die mensen niet gaat lukken.

Even een reality check Scorpie... die starter zit niet vast en is straks een graag geziene gast bij de verkopende partijen die uitstappen. De marktwaarde gaat eindelijk weer gevonden worden in het voordeel van de koper want de koper word een schaars goed ^O^
pi_117498934
Xeno ook al gaat de bovenste laag van de piramide dood, dan nog past er in die laag die er boven zit niet zoveel als de laag die daaronder aan deelenemers bevat, waarom ben jij in de veronderstelling dat je wel een stapje in de piramide zult nemen terwijl er ipv jou nog veel meer gegadigden zijn die die stap willen maken.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:42:38 #38
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Xeno dit riep je 5 jaar geleden ook al, mijn maandelijks lasten zijn door mijn jaarlijkse inlossing nu gedaald tot onder de 300 euro bruto, dus netto nog maar 200 euro, daar had ik met een huur van 650 euro wat het nu zou zijn niet tegen op kunnen sparen. :D
Ik heb diverse huizen gevonden op funda die de afgelopen 4 jaar zo'n 2000 euro per maand minder waard geworden zijn, wie doet er dan nog moeilijk over een huur van ¤650,- :?

Soms als de familie moet verkopen kan het zijn dat de prijzen meer dan 40% dalen t.o.v. het topniveau in 2008.

Mijn advies... gebruik google om overlijdensberichten te tracen, heel makkelijk. Vaak haal je een schat aan informatie hieruit als leeftijd, aantal kinderen waaronder de erfenis verdeelt moet worden etc... Soms moet de familie ervan af en als de woning reeds afbetaald is is elke prijs ineens interessant voor de erven :7

Dus niet zo mopperen.... lagere prijzen is ook goed voor de WOZ waarde van de buren, die mogen maar wat blij zijn met de lagere belastingen _O_
pi_117498999
5 jaar geleden betaalde ik met gemak mijn hypotheek, nu betaal ik hem met een lach. Oh how much has changed.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:44:27 #40
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:41 schreef Basp1 het volgende:
Xeno ook al gaat de bovenste laag van de piramide dood, dan nog past er in die laag die er boven zit niet zoveel als de laag die daaronder aan deelenemers bevat, waarom ben jij in de veronderstelling dat je wel een stapje in de piramide zult nemen terwijl er ipv jou nog veel meer gegadigden zijn die die stap willen maken.
Heb jij wel eens gekeken bij het CBS naar de bevolkingssamenstelling?

Zou ik maar eens doen, feit is dat een groot deel van de jongeren reeds 'klem' zit in het vastgoed.

Er komen nog hele mooie jaren aan voor jongeren met spaargeld :Y
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:47:02 #41
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499061
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:44 schreef Scorpie het volgende:
5 jaar geleden betaalde ik met gemak mijn hypotheek, nu betaal ik hem met een lach. Oh how much has changed.
Fijn voor je dat je zo tevreden bent, ik vraag me af wat jij hier nog doet? Samen met vriendje CG zou je wel een clubje voor tevreden narcistische huiseigenaren kunnen oprichten :D

Kun je lekker met elkaar tips uitwisselen hoe je nog fijner kan genieten van de HRA, deposito sparen en gezamenlijk lachen om die domme huurders :*
pi_117499113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gekeken bij het CBS naar de bevolkingssamenstelling?

Zou ik maar eens doen, feit is dat een groot deel van de jongeren reeds 'klem' zit in het vastgoed.

Er komen nog hele mooie jaren aan voor jongeren met spaargeld :Y
Wil jij jezelf nog steeds bij de jongeren scharen, volgens mij ben je toch ook al 30+ :+

Wat ik begrepen heb spaart de jeugd van tegenwoordig niet meer, dus over welke jongeren heb je het die mooie jaren tegemoet gaan.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:53:32 #43
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_117499247
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Fijn voor je dat je zo tevreden bent, ik vraag me af wat jij hier nog doet? Samen met vriendje CG zou je wel een clubje voor tevreden narcistische huiseigenaren kunnen oprichten :D

Kun je lekker met elkaar tips uitwisselen hoe je nog fijner kan genieten van de HRA, deposito sparen en gezamenlijk lachen om die domme huurders :*
Had jij niet een beleggingshypotheek?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:53:49 #44
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499255
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:

Wil jij jezelf nog steeds bij de jongeren scharen, volgens mij ben je toch ook al 30+ :+
Ik zie er anders nog heel jeugdig uit :Y O+

quote:
Wat ik begrepen heb spaart de jeugd van tegenwoordig niet meer, dus over welke jongeren heb je het die mooie jaren tegemoet gaan.
Nou... die niet sparen hebben ook geen pech hoor. Die mogen zoveel belasting en zorgkosten betalen dat koopwoningen straks bijna niets meer waard zijn. Mensen gaan gewoon door hoor.... ook in slechte economische tijden :)

Of denk jij dat er een pot met geld gaat komen om al die woningen op te kopen?
Als de nieuwe generatie iets niet kan betalen dan zullen de prijzen gewoon automatisch dalen.
Kopen was een trend in de tijd dat de prijzen stegen, dalende prijzen maakt kopen alleen maar minder aantrekkelijk. Pas als een woning weer een makkelijk verhandelbaar object gaat worden zal er weer meer doorstroming gaan komen is mijn mening.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:54:39 #45
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499281
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Had jij niet een beleggingshypotheek?
Ik ga iedere keer weer huilen als ik zie hoe negatief mijn rendement is :'(
pi_117499558
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

Of denk jij dat er een pot met geld gaat komen om al die woningen op te kopen?
Als de nieuwe generatie iets niet kan betalen dan zullen de prijzen gewoon automatisch dalen.
Kopen was een trend in de tijd dat de prijzen stegen, dalende prijzen maakt kopen alleen maar minder aantrekkelijk. Pas als een woning weer een makkelijk verhandelbaar object gaat worden zal er weer meer doorstroming gaan komen is mijn mening.
We gaan het allemaal zien over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek met minimale woonlasten. 8-)

Hoeveel huur betaal je in 10 jaar, 700 (gemiddelde huur over 10 jaar uitgerekend nu 600 over 10 jaar 800) *12*10 = 84.000 euro naar de WBV goed bezig om die nep sociale verhuurders zo te blijven sponsoren en te genieten van de financiele debacles die men maakt met buitensporige beloningen voor matige bestuurders en financieel wanbeleid. :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:03:40 #47
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499608
Ik zag laatst een stuk van een econoom die volgens mij een hele gezonde verklaring had voor de economische neergang. Zijn stelling was dat de boomers zorgen voor een forse toename van de consumptie tijdens hun werkzame leven. Nu ze het rustiger aan gaan doen, de kinderen het huis uit zijn en ze zich terug trekken uit de voornaamste economische activiteiten (beland in hun laatste huisjes) stagneert de markt in een rotvaart.

Er zijn simpelweg niet genoeg mensen die hun plaats kunnen innemen, economische krimpe is daarmee gegarandeerd. Neem als factor mee dat onze monetaire stelsel alleen goed functioneert bij exponentiele toename van de geldhoeveelheid en je hebt het recept voor een diepe depressie.

Het enige wat ons kan redden is het terugbrengen van de schulden (schulden open laten staan creëert een zeer zware druk op de benodigde geld expansie) en het genoegen moeten nemen met minder consumptie.
Bestaand huizen zijn reeds gebouwd en vereisen dus relatief weinig grondstoffen en energie, juist om die reden zullen de prijzen van bestaande woningen veel verder degraderen dan die van nieuwbouw woningen. Staat wel tegenover dat die meestal veel minder energie vereisen op operationeel te houden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:06:42 #48
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:02 schreef Basp1 het volgende:

We gaan het allemaal zien over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek met minimale woonlasten. 8-)
Ik lag dan met je mee hoor :D

quote:
Hoeveel huur betaal je in 10 jaar, 700 (gemiddelde huur over 10 jaar uitgerekend nu 600 over 10 jaar 800) *12*10 = 84.000 euro naar de WBV goed bezig om die nep sociale verhuurders zo te blijven sponsoren en te genieten van de financiele debacles die men maakt met buitensporige beloningen voor matige bestuurders en financieel wanbeleid. :')
Ooh ja... dat zal gerust. Maar daar lig ik niet wakker van hoor. Met dat geld kunnen ze dan weer een hoop mensen aan het werk houden want de WBV doet tenminste nog aan onderhoud en nieuwbouw ^O^

Die financiele debacles zijn mij wel een doorn in het oog maar goed... je kan niet alles krijgen zoals je hebben wilt. Ik kan daar best een compromis over sluiten.
pi_117499787
quote:

[..]

Welkom bij het succes clubje.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:10:11 #50
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499815
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welkom bij het succes clubje.
In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten :*
pi_117499881
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten :*
Het succesclubje is veel groter dan je denkt hoor.
pi_117500248
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ach zo nu en dan eens snobberig doen is best leuk 8-)

Maar normaliter doe ik idd niet mee met de verkleed partijtjes :+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:14:35 #53
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117501417
Ik heb net weer een pareltje van een bloedbad gevonden op funda, van 650k afgeprijst naar 355k.
Betreft een verkoop van de bank :D
pi_117501574
quote:
over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek
is dit een nieuwe banksters reclame stunt?
"Van aflossen wordt je impotent! Wees vitaal, heb schuld!"

[ Bericht 2% gewijzigd door Artimunor op 02-10-2012 13:25:59 ]
pi_117501624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb net weer een pareltje van een bloedbad gevonden op funda, van 650k afgeprijst naar 355k.
Betreft een verkoop van de bank :D
Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet. :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:25:02 #56
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117501765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet. :D
Bouwjaar is anders nog vanuit dit decennium :*

Ik bedoel dus van na 2000 en minder dan 10 jaar oud.
pi_117501805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bouwjaar is anders nog vanuit dit decennium :*
Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt. ^O^
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:27:02 #58
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117501827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt. ^O^
Er zit alleen een hele grote tuin bij :(

Dat betekend dat je zo'n gemotoriseerde grasmaaier moet kopen of schapen moet gaan houden.
pi_117501980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

Er zit alleen een hele grote tuin bij :(

Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking. :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:37:47 #60
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117502212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking. :D
Zou het :?

Ooh dat ga ik even uitzoeken en dat zet ik dan bij op het lijstje aan reeds beschikbare subsidies :P
pi_117502931
Huren is alleen een fictieve oplossing als je nog geen goedkope huurwoning hebt.
Ben je van plan langer dan 10 jaar in hetzelfde huis te wonen, dan is kopen te overwegen.
Zo niet, kun je beter huren, maar een geschikte huurwoning is moeilijker dan een geschikte koopwoning te vinden.
HRA bestaat nog, en blijft bestaan, zal wel soberder worden.
Een deels aflossingsvrije hypotheek moet gewoon kunnen, zeker wanneer je meer dan 10% eigen geld meebrengt.
In de laatste 20 jaar zijn de prijzen meer dan verviervoudigd (in mijn geval), dus speculeren heeft wel geloond, dat er nu 30% afgaat heb ik niet zoveel problemen mee.
De starters zijn nu de gedupeerden, evenals diegenen die gedwongen moeten verkopen, maar die groep is nog niet zo heel groot.
Over 5 jaar is de woningmarkt weer stabiel, misschien niet kerngezond maar wel weer levendig.
Uitzonderingen zijn er altijd, en daar kan oeverloos over gekissebist worden, maar daar wordt de situatie niet anders van, je moet toch ergens wonen, en niet iedereen kan levenslang bij zijn moeder blijven.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:57:39 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117502946
Zozo, gaat lekker hier. Scorpie, wij zitten in een clubje blijkbaar? Ach, best een leuk clubje. Zeker als hetalternatief een clubje van gefrustreerde-ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-wannabe-kopers is.

Maar ik zal vanavond eens mee doen aan de discussie, nu ben ik even druk met wat dingen implementeren en zo.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:48:15 #63
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117504857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef sorcees het volgende:
Huren is alleen een fictieve oplossing als je nog geen goedkope huurwoning hebt.
Ben je van plan langer dan 10 jaar in hetzelfde huis te wonen, dan is kopen te overwegen.
Zo niet, kun je beter huren, maar een geschikte huurwoning is moeilijker dan een geschikte koopwoning te vinden.
HRA bestaat nog, en blijft bestaan, zal wel soberder worden.
Een deels aflossingsvrije hypotheek moet gewoon kunnen, zeker wanneer je meer dan 10% eigen geld meebrengt.
In de laatste 20 jaar zijn de prijzen meer dan verviervoudigd (in mijn geval), dus speculeren heeft wel geloond, dat er nu 30% afgaat heb ik niet zoveel problemen mee.
De starters zijn nu de gedupeerden, evenals diegenen die gedwongen moeten verkopen, maar die groep is nog niet zo heel groot.
Over 5 jaar is de woningmarkt weer stabiel, misschien niet kerngezond maar wel weer levendig.
Uitzonderingen zijn er altijd, en daar kan oeverloos over gekissebist worden, maar daar wordt de situatie niet anders van, je moet toch ergens wonen, en niet iedereen kan levenslang bij zijn moeder blijven.
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken :)

Tja... als een commodity in 20 jaar tijd 4 maal over de kop gaat dan weet je dat er minstens weer gedeeld door 2 moet worden om weer op een duurzaam niveau uit te kunnen komen.

2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:53:57 #64
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117505107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
Zozo, gaat lekker hier. Scorpie, wij zitten in een clubje blijkbaar? Ach, best een leuk clubje. Zeker als hetalternatief een clubje van gefrustreerde-ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-wannabe-kopers is.

Maar ik zal vanavond eens mee doen aan de discussie, nu ben ik even druk met wat dingen implementeren en zo.
Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAP :*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:54:26 #65
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117505124
Ooh wacht.... mijn toetsenbord heeft al reeds zo'm streepje '/' :D
pi_117505908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken :)
Als die 10 jaar blijven zitten is er niets aan de hand, als ze het in 2008 konden betalen kunnen ze dat nu ook, een huis is om in te wonen.
quote:
2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes :D
Een waar bloedbad is schromelijk overdreven, er zullen een paar meer gedwongen verkopen volgen, o.a. door echtscheidingen en baanverlies.

Verhuizen naar daar waar het nooit meer donker wordt, jij liever dan ik.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:22:14 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_117506156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAP :*
Maakt mij niet uit, bring it on, alleen maar meer geld dat ik binnen kan harken :*
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:26:55 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_117506343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Tja... als een commodity in 20 jaar tijd 4 maal over de kop gaat dan weet je dat er minstens weer gedeeld door 2 moet worden om weer op een duurzaam niveau uit te kunnen komen.

Hoezo zijn die gedupeerd? :') Als die lekker blijven wonen daar zijn die niks gedupeerd hoor :') Als ze weg willen, een restschuld overhouden EN die restschuld niet kunnen opvangen, DAN zijn ze gedupeerd ja.
pi_117510427
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.

Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.

Maar persoonlijk erger ik me kapot aan de figuren die ontzettend zielig doen over een (virtuele) restschuld en moord en brand schreeuwen als ze hun levensstijl enigszins moeten versoberen. Kleiner wonen, geen nieuwe auto voorlopig en wat bewuster naar je uitgaven kijken. Dat is de realiteit voor de overgrote meerderheid van mensen die met een restschuld komen te zitten. Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:01:08 #70
16180 crew  CoolGuy
pi_117510618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.

Maar persoonlijk erger ik me kapot aan de figuren die ontzettend zielig doen over een (virtuele) restschuld en moord en brand schreeuwen als ze hun levensstijl enigszins moeten versoberen. Kleiner wonen, geen nieuwe auto voorlopig en wat bewuster naar je uitgaven kijken. Dat is de realiteit voor de overgrote meerderheid van mensen die met een restschuld komen te zitten. Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig. :)
Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.
pi_117511098
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.
Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".
Je laat zien dat je met geld om kunt gaan, dat je kunt sparen, en dus zijn de risico's voor de bank minder en krijg je een goede goedkopere hypotheek. En dus geen tophypotheek.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:24:28 #72
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117511561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig. :)
*) *) *) 8-)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:26:51 #73
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117511654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:14 schreef sorcees het volgende:

[..]

Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".
Je laat zien dat je met geld om kunt gaan, dat je kunt sparen, en dus zijn de risico's voor de bank minder en krijg je een goede goedkopere hypotheek. En dus geen tophypotheek.
De banken gaan geen lagere rente geven aan mensen met een annuiteitenhypotheek in Holland kun je ze veel beter een duurdere spaarhypotheek aansmeren, veel meer verdiensten voor de bank. De belastingdienst betaald immers mee :7

Annuiteiten zijn leuk maar dan wel tegen hogere rente want anders levert het de bank niet genoeg op, laat staan dat er van die smerige snelaflossers zijn die lineair willen aflossen, die moeten helemaal van de kopersmarkt afblijven.
pi_117511934
Ik denk laat ik eens de laatste nieuwtjes over de huizenmarkt lezen in het opgeschoonde topic.
Helaas weinig nieuws en dezelfde discussies nog......

Gooi maar weer op slot. -O-
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_117511969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:35 schreef fedsingularity het volgende:
Ik denk laat ik eens de laatste nieuwtjes over de huizenmarkt lezen in het opgeschoonde topic.
Helaas weinig nieuws en dezelfde discussies nog......

Gooi maar weer op slot. -O-
Wie moet dat doen?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:38:11 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117512005
Gaat de HRA subsidie nog afgeschaft worden??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117512008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:38 schreef michaelmoore het volgende:
Gaat de HRA subsidie nog afgeschaft worden??
Neen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:39:21 #78
323876 michaelmoore
pi_117512043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:38 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Neen
Dus alleen extra huurverhogingen als je meer dan 45.000 euro verdient om potentiële huizenkopers te dwingen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117512061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus alleen extra huurverhogingen als je meer dan 45.000 euro verdient om de bubble te sparen ??
Neen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:41:10 #80
323876 michaelmoore
pi_117512089
Dan zal er niets veranderen nee.
pi_117512115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
Dan zal er niets veranderen nee.
Neen, ik denk dat er gewoon doorgebaggerd wordt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:48:17 #82
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117512303
De huren stijgen, de verkoopprijzen dalen.

En de toekomst van de HRA? Niemand die daar weet van heeft want zelfs onze verlichte leiders zijn totaal inspiratieloos in dit opzicht.

De rust van Rutte zal nog wel een tijdje in de markt blijven.

Ondertussen maken huurders en kopers zich druk over hun eigen belangen want in onze samenleving is saamhorigheid een stervend begrip :)

Alles voor de banken en de banken voor zichzelf :X
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:55:18 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_117512552
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

*) *) *) 8-)
Jij hebt het echt zwaar he?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:11:59 #84
323876 michaelmoore
pi_117513127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat denk ik niet ,maar het is wel fijn als de overheid stopt met subsidiëren van koophuizen en bemoeien met de huur

Gewoon alles loslaten en vrijgeven, en grond vrijgeven voor de bouw

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 02-10-2012 18:22:23 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:41:43 #85
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117516562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Soms wel ja.... maar goed ik heb met mijzelf leren leven. Ik heb immers geen andere keuze :)
pi_117516625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik niet ,maar het is wel fijn als de overheid stopt met subsidiëren van koophuizen en bemoeien met de huur

Gewoon alles loslaten en vrijgeven, en grond vrijgeven voor de bouw
En gewoon iedereen verplichten te bouwen met verlies om een stelletje lamlendige losers aan hun gerief te laten komen.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:49:11 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_117516963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Soms wel ja.... maar goed ik heb met mijzelf leren leven. Ik heb immers geen andere keuze :)
Och, je kunt natuurlijk wat proberen te veranderen aan je situatie natuurlijk, dan hoef je ook niet zo gefrustreerd te zijn, maar passief op een forum roeptoeteren is veel makkelijker natuurlijk :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:49:28 #88
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117516979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:42 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

En gewoon iedereen verplichten te bouwen met verlies om een stelletje lamlendige losers aan hun gerief te laten komen.
Welk verlies? Gewoon die vastgoedspeculanten failliet laten gaan. Locale overheden die failliet gaan hebben geen schulden meer bij de bank. Simpel toch?

Jammer voor die banksters die zo dom waren om de speculatieve zeepbel te financieren.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:51:03 #89
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Och, je kunt natuurlijk wat proberen te veranderen aan je situatie natuurlijk, dan hoef je ook niet zo gefrustreerd te zijn, maar passief op een forum roeptoeteren is veel makkelijker natuurlijk :)
Ik moet toch wat met mijn vrije tijd, wat is dan een nobeler doel dan potentiele leenslaafjes te waarschuwen voor het gevaar van een giflening.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:53:24 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_117517208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik moet toch wat met mijn vrije tijd, wat is dan een nobeler doel dan potentiele leenslaafjes te waarschuwen voor het gevaar van een giflening.
Dat is wel sneu ja. Je zou denken dat je wel een spannender leven had dan dat, maar blijkbaar niet dus.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:56:45 #91
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:53 schreef CoolGuy het volgende:

Dat is wel sneu ja. Je zou denken dat je wel een spannender leven had dan dat, maar blijkbaar niet dus.
Wat de één heel spannend vind is slaapverwekkend voor een ander. Dat is het verschil in mensen CG :)
pi_117517429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een berg kloons aanmaken, en een forum onderbaggeren met authische one-liners? Gokje?
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:59:56 #93
16180 crew  CoolGuy
pi_117517583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat de één heel spannend vind is slaapverwekkend voor een ander. Dat is het verschil in mensen CG :)
Nou, ik denk niet dat dat HET verschil is in mensen Xeno :) EEN verschil misschien. Zo heb je ook mensen die iets bereiken, en mensen die niks bereiken :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:03:03 #94
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Een berg kloons aanmaken, en een forum onderbaggeren met authische one-liners? Gokje?
Je bedoelt autistische?

Dat van die berg kloons is ook maar een hardnekkig gerucht :{

Daarnaast lever ik ook wel eens zinvolle bijdragen aan de discussies op dit forum, het is gewoon zo at er niet zonder emoties en op een rationele wijze gesproken kan worden over de huizenmarkt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:06:02 #95
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat dat HET verschil is in mensen Xeno :) EEN verschil misschien. Zo heb je ook mensen die iets bereiken, en mensen die niks bereiken :)
Iedereen bereikt wel wat CG, het wordt alleen niet door iedereen op gelijke waarde geschat.
pi_117518010
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je bedoelt autistische?

Dat van die berg kloons is ook maar een hardnekkig gerucht :{

Daarnaast lever ik ook wel eens zinvolle bijdragen aan de discussies op dit forum, het is gewoon zo at er niet zonder emoties en op een rationele wijze gesproken kan worden over de huizenmarkt.
kletskoek, we zien je en je je bagger alleen maar als de mods verdwenen zijn
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:11:42 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_117518280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:06 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Iedereen bereikt wel wat CG, het wordt alleen niet door iedereen op gelijke waarde geschat.
Ja, bereiken dat je op een forum moet gaan roepen dat mensen die een huis kopen sukkels zijn, en constant dezelfde foutieve verhalen blijven roepen, terwijl je weet dat het niet klopt, alleen maar om dat stukje frustratie te kunnen airen, omdat je iets niet kunt wat je wel heel graag wil, en niet kunt hebben dat er mensen zijn die dat wél hebben, zonder in de ellende te zitten waar jij mensen heel graag in ziet. Nou nou, score.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:11:49 #98
323876 michaelmoore
pi_117518288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:42 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

nee hoor , gemeentes wennen dat grond van 6 euro pm niet voor 600 euro verkocht kan worden, 100 euro is zat en net als vroeger 5000 huizen in een keer bouwen
pi_117518334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor , gemeentes wennen dat grond van 6 euro pm niet voor 600 euro verkocht kan worden, 100 euro is zat
ja, een beetje jammer van wegen en parken enzo, en gas water en licht, mensen kunnen prima zonder - als ik er maar beter van word
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:13:34 #100
323876 michaelmoore
pi_117518380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:12 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

ja, een beetje jammer van wegen en parken enzo, en gas water en licht, mensen kunnen prima zonder.
gas en licht is voor rekening van de netbeheerder
pi_117518403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Neen

(in begrijpelijke kloontaal: kletkoek dus)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:15:58 #102
323876 michaelmoore
pi_117518504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:13 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Neen

(in begrijpelijke kloontaal: kletkoek dus)
wellus
pi_117518551
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wellus
kletskoek HD9 en vele anderen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:18:04 #104
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117518622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:07 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

kletskoek, we zien je en je je bagger alleen maar als de mods verdwenen zijn
Je blijft de hele tijd maar op hetzelfde onderwerp terug komen, doe ook even de test

Ik scoorde 15 :P
pi_117518699
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je blijft de hele tijd maar op hetzelfde onderwerp terug komen, doe ook even de test

Ik scoorde 15 :P
ja, FOK! blijft soms een beetje hangen, ik lees elke keer dezelfde shit. Je vergat het minteken !
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:19:48 #106
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117518714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:16 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

kletskoek HD9 en vele anderen
Een gespleten persoonlijkheid is nooit eenzaam toch :)
pi_117518755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een gespleten persoonlijkheid is nooit eenzaam toch :)
het is een grote crew
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:21:37 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_117518799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wellus
Nee dat is het niet. dan kun je wel op een forumpje gaan roepen dat het wel is, maar de realiteit is dat jij gewoon leuk betaalt voor je rekeningetjes, hoe graag je ook wil dat het anders is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:23:03 #109
323876 michaelmoore
pi_117518882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. dan kun je wel op een forumpje gaan roepen dat het wel is, maar de realiteit is dat jij gewoon leuk betaalt voor je rekeningetjes, hoe graag je ook wil dat het anders is.
Dee netbeheerder betaalt voor de aanleg en onderhoud van het net en het riool daar betaal je ook voor en het groenonderhoud komt uit de WOZ
pi_117518945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dee netbeheerder betaalt voor de aanleg en onderhoud van het net en het riool daar betaal je ook voor
Neen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:24:30 #111
323876 michaelmoore
pi_117518962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:24 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Neen
wellus
pi_117518980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wellus
kletskoek

ook al zegt HD9 en die andere berg kloons morgen hetzelfde
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:25:32 #113
323876 michaelmoore
pi_117519017
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:24 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

kletskoek

nietus
pi_117519115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nietus
wellus, zelfs als kopieer je elke infomercial van Rob K.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:29:26 #115
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117519195
En dan mij durven beschuldigen van baggeren en het hebben van een autistische storing -O-
pi_117519248
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
En dan mij durven beschuldigen van baggeren en het hebben van een autistische storing -O-
Tuurlijk Xeno, ik begrijp best dat ene pagina zonder banksters en oogballen een beetje onwennig is.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:37:50 #117
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_117519680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De banken gaan geen lagere rente geven aan mensen met een annuiteitenhypotheek in Holland kun je ze veel beter een duurdere spaarhypotheek aansmeren, veel meer verdiensten voor de bank. De belastingdienst betaald immers mee :7

Annuiteiten zijn leuk maar dan wel tegen hogere rente want anders levert het de bank niet genoeg op, laat staan dat er van die smerige snelaflossers zijn die lineair willen aflossen, die moeten helemaal van de kopersmarkt afblijven.
Mooi taak voor de overheid.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:41:46 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_117519926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dee netbeheerder betaalt voor de aanleg en onderhoud van het net en het riool daar betaal je ook voor en het groenonderhoud komt uit de WOZ
Whatever helps you sleep at night :') 60 jaar zijn, geen spaargeld hebben, je salaris elke maand helemaal opmaken (dan kun je dus niet met geld omgaan) en hier een beetje posten. Nou nou, jij hebt er wat van gemaakt hoor :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:47:03 #119
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117520265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:37 schreef sorcees het volgende:

[..]

Mooi taak voor de overheid.
De overheid zit in de pocket van de banksters.

Informatieve video by the way.

pi_117520355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

ah, daar is 'ie weer :O
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:48:55 #121
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_117520392
M
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nieuw kabinet, nieuwe kansen, ik ben een optimist, voelt goed.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:49:31 #122
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117520421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:48 schreef sorcees het volgende:
M

[..]

Nieuw kabinet, nieuwe kansen, ik ben een optimist, voelt goed.
Het was toch "goed gevoel"?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:50:31 #123
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_117520479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het was toch "goed gevoel"?
Het optimist zijn geeft een goed gevoel.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:28:10 #124
323876 michaelmoore
pi_117522746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Whatever helps you sleep at night :') 60 jaar zijn, geen spaargeld hebben, je salaris elke maand helemaal opmaken (dan kun je dus niet met geld omgaan) en hier een beetje posten. Nou nou, jij hebt er wat van gemaakt hoor :')
Maar wel gezond en een goede baan :)

En he, ik rook niet
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:30:38 #125
16180 crew  CoolGuy
pi_117522868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar wel gezond en een goede baan :)

En he, ik rook niet
heuj, dat heb ik ook. Nee roken is een no-go, en drinken doe ik ook al niet. Wel veel sporten. En geld. En geld om te sparen en zo.

Maar, als t je zo goed gaat, dan zou je eens wat minder moeten zeiken en wat meer blij moeten zijn.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:02:16 #126
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117536345
quote:
Banken zetten makelaars buitenspel

door Jarco de Swart

AMSTERDAM - De banken hebben de complete makelaarssector buitenspel gezet bij de tijdelijke verhuur van particuliere koopwoningen. Woningbezitters die hun huis tijdelijk willen verhuren, worden door de grote banken verplicht of zeer streng aangeraden zich te wenden tot slechts drie gespecialiseerde partijen.

Dat bevestigen de betrokken banken. Particulieren die een hypotheek hebben bij staatsbank ABN Amro en hun koophuis tijdelijk willen verhuren, krijgen sinds deze week het ’zeer dringende advies’ om dat via een van drie voorkeursbemiddelaars te doen.
Bankgigant ING gaat sinds augustus zelfs een stap verder en verplicht zijn hypotheekklanten om naar een van dezelfde drie partijen te stappen. SNS Reaal, Van Lanschot en Obvion hebben soortgelijke afspraken met de bemiddelaars. Daarmee zijn commerciële makelaars effectief uitgesloten van de tijdelijke verhuurmarkt voor particuliere woningeigenaren.
Woningeigenaren hebben goedkeuring nodig van hun hypotheekverstrekker voor tijdelijke verhuur. En ook de opstalverzekeraar moet instemmen.

bron: Telegraaf
Kennelijk zijn de reguliere makelaars te dom om een bevredigend contract voor de banksters op te stellen. Tja... ik vraag me ook nog eens af wie er tijdelijk gaat huren? Misschien dat er wel 6 Polen zijn die je huisje tijdelijk willen uitleven? Gezellig.... zit je daar in je koopdoos komen er ineens vreemde buren naast je wonen :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:04:27 #127
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117536375
quote:
Knot oppert aanpak aftrekbaarheid pensioenpremies

door Jarco de Swart

AMSTERDAM - Na de hypotheekrenteaftrek zou straks ook de belastingaftrekbaarheid van pensioenpremies weleens het volgende slachtoffer kunnen worden van het streven van DNB-president Klaas Knot om Nederlandse banken minder afhankelijk te maken van de internationale financiële markten. In een speech, afgelopen week voor zijn oude universiteit Groningen, wierp Knot een nieuw balletje op om het zogenoemde ’funding gap’ van banken op lange termijn te dichten.

Knot sprak aan zijn oude universiteit over de problemen van het bedrijfsleven met het binnenhalen van financiering. Vooral kleine en middelgrote bedrijven, lijken de dupe van aangescherpte kredieteisen van banken, die op hun beurt weer last hebben van strengere regelgeving en de eis van hogere kapitaalbuffers. Hierdoor klinkt de roep aan het adres van pensioenfondsen om een grotere rol te gaan spelen bij het uitlenen van geld in Nederland.
Het probleem is, erkent Knot, dat Nederlanders wel een hoop pensioengeld sparen, maar dat dat geld voornamelijk in het buitenland wordt geïnvesteerd. Tegelijkertijd heeft Nederland wel een van de hoogste particuliere hypotheekschulden ter wereld. De consequentie hiervan is dat banken met een zogenaamd ’funding gap’, een financieringsgat zitten, waardoor ze in het buitenland geld moeten ophalen om hun binnenlandse leningen te kunnen uitzetten. In 2011 was dit gat ¤478 miljard en Knot vindt dit een risico voor de stabiliteit van het financiële systeem, omdat de financiële markten onvoorspelbaarder zijn geworden. Volgens Knot wordt dit financieringsgat vooral veroorzaak door aantrekkelijke belastingregelingen.

bron: Telegraaf
Kijk.... kunnen we eindelijk de financiele sector eens gaan decimeren, voortaan spaar je je pensioen gewoon in edelmetaal. Dus niet langer betaal je voor beheerskosten, hoef je geen rendement meer te maken en ben je af van de rekenrente *O*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:06:54 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117536414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En voor wegen betaal je andere belastingen. Parken vol hondenstront is niet mijn hobby trouwens...
censuur :O
pi_117550265
En de volgende woningbouwvereniging die opeens op omvallen staat. Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen hierom, maar het geeft in ieder geval wel goed aan dat er bij WBV's ook veel fout is.

quote:
Woningcorporatie Laurentius stevent af op surseance
BREDA - De Bredase woningcorporatie Laurentius kan deze week de rekeningen niet meer betalen.

In tegenstelling tot eerdere prognoses sluit Laurentius 2012 niet af met winst maar is er in het slechtste geval een tekort van 118 miljoen euro.

De advocaat van Laurentius heeft dat woensdagmiddag gezegd naar aanleiding van de meest recente berekeningen.Surseance van betaling is een realistisch scenario, legde de advocaat Claire Nies uit. ''Laurentius staat in brand."

Er is een strop gelegd om de nek van Laurentius omdat de Bank Nederlandse Gemeenten (BNG) binnen 3 maanden aflossing eist van de lening die is afgesloten voor het project Stadionkwartier in Eindhoven. Er was gehoopt op respijt maar Laurentius moet 60 miljoen euro terugbetalen en kan niet weer lenen, legde interim-directeur Karin Rosielle woensdag uit.

Walter V.

Laurentius verkeert al lange tijd in financiële problemen. Tot overmaat van ramp werd in mei directeur Walter V. gearresteerd op verdenking van oplichting van de corporatie.

Rosielle legde in een toelichting uit dat de situatie zeer ernstig is. Ze gaat echter niet uit van een faillissement van Laurentius. ''Faillissement van een woningcorporatie is nog nooit voorgekomen.''

Rosielle rekent op steun van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw.
pi_117550690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk.... kunnen we eindelijk de financiele sector eens gaan decimeren, voortaan spaar je je pensioen gewoon in edelmetaal. Dus niet langer betaal je voor beheerskosten, hoef je geen rendement meer te maken en ben je af van de rekenrente *O*
je moet dan niet met pensioen gaan vlak na een bubbel.

oh wacht....
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:01:37 #131
323876 michaelmoore
pi_117552233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Parken vol hondenstront is niet mijn hobby trouwens...
Daar is de hondenbelasting voor

was de bedoeling
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:03:09 #132
323876 michaelmoore
pi_117552297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:12 schreef Basp1 het volgende:
En de volgende woningbouwvereniging die opeens op omvallen staat. Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen hierom, maar het geeft in ieder geval wel goed aan dat er bij WBV's ook veel fout is.

[..]

veel van die corporaties hebben are dingen gedaan in het buitenland, resorts en woningen voor rekreatie en op een of andere manier levert het allemaal verlies op

T is niet alles hoor die marktwerking met publiek geld of privatisering zoals men het noemt

quote:
Walter V.

Laurentius verkeert al lange tijd in financiële problemen.
Tot overmaat van ramp werd in mei directeur Walter V. gearresteerd op verdenking van oplichting van de corporatie

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2012 17:19:30 ]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:00:59 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117556356
Gewoon failliet laten gaan, is de beste optie.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:09:05 #134
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117556732
De VVD achterban vreest de verplichte aflossing

Nog meer rust voor de woningmarkt, de run op huizen omdat 'we anders nooit meer voor een lening in aanmerking komen' zal dus gewoon uitblijven.
pi_117558792
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nog meer rust voor de woningmarkt, de run op huizen omdat 'we anders nooit meer voor een lening in aanmerking komen' zal dus gewoon uitblijven.
Ik zie dat ook als goed nieuws voor starters (en doorstromers). Zoals al jaren bij de NHG maximaal 50% aflossingsvrij mag zijn is niks mis mee.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117559613
een corporatie failliet laten gaan :') je hebt echt geen idee....
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_117561593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
De VVD achterban vreest de verplichte aflossing

Wow, dit is onverwacht. :o

Nou, ben benieuwd wat ze daarvoor dan weer in de plaats gaan verzinnen. En wanneer dat weer afgeschaft wordt.

Ondertussen zullen de mensen nog meer op hun geld blijven zitten. :Z
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:55:42 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117562312
"Verplicht annuitair aflossen voor alleen nieuwe hypotheken per 1 januari van de baan" ==> Dat kan alsnog alle kanten op. Zomaar wat willekeurige opties:
-Het wordt eerder of later dan 1 januari ingevoerd
-Het wordt helemaal niet ingevoerd
-Het wordt ook voor bestaande hypotheken ingevoerd
-Annuitair aflossen wordt niet verplicht, maar als je het niet doet vervalt je renteaftrek
-Er komt iets anders voor in de plaats
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:58:12 #139
323876 michaelmoore
pi_117562458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:
"Verplicht annuitair aflossen voor alleen nieuwe hypotheken per 1 januari van de baan" ==> Dat kan alsnog alle kanten op. Zomaar wat willekeurige opties:
-Het wordt eerder of later dan 1 januari ingevoerd
-Het wordt helemaal niet ingevoerd
-Het wordt ook voor bestaande hypotheken ingevoerd
-Annuitair aflossen wordt niet verplicht, maar als je het niet doet vervalt je renteaftrek
-Er komt iets anders voor in de plaats
Als Samsom de hele HRA ongemoeid laat en wel de huur verhoogd, dan is dit gelijk de laatste keer dat ie zoveel zetels heeft gehaald en kan ie maar beter lid van de VVD gaan worden
pi_117563346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat was juist het oorspronkelijke plan. Je mag altijd aflossingsvrij kopen uiteraard. :D

Het plan was om nieuwe hypotheken die niet linear of annuitair gaan worden afgelost geen recht meer te geven op HRA.

Dat houdt dus totaal niet in dat annuitair (of lineair) aflossen verplicht zou gaan worden.....
pi_117565626
Als dit betekent dat er niets aan de HRA wordt gedaan dan zakt mijn broek af. :-(. Ik geloof niet dat ze oprecht denken dat niet tornen aan de HRA het beste voor het land is, puur populisme.
pi_117566191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:45 schreef Ravvie het volgende:
Als dit betekent dat er niets aan de HRA wordt gedaan dan zakt mijn broek af. :-(
Geen paniek, het afzakken van jouw broek zorgt ervoor dat mijn broek wordt opgehesen.

Zo zie je maar: uiteindelijk is alles toch in balans. :D
pi_117568211
het probleem is dat het handhaven van de HRA niet duurzaam is en dat de markt er dus niet in gelooft
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:02:34 #144
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117570978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:20 schreef komrad het volgende:
het probleem is dat het handhaven van de HRA niet duurzaam is en dat de markt er dus niet in gelooft
Wat de markt gelooft is niet relevant, echter wat de banksters vinden des te meer :)
pi_117571602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:20 schreef komrad het volgende:
Hoezo niet duurzaam? Elke cent van de HRA pomp ik terug de economie in hoor. :D

En wat de markt gelooft of niet gelooft zal me worst zijn. _O-
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:18:28 #146
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117571874
Het idee van een markt is er om de schaapjes zichzelf te laten tellen. Zolang ze zichzelf daarmee in slaap sukkelen hebben ze geen oog voor wat er werkelijk gebeurt.
pi_117572183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het idee van een markt is er om de schaapjes zichzelf te laten tellen. Zolang ze zichzelf daarmee in slaap sukkelen hebben ze geen oog voor wat er werkelijk gebeurt.
Exact. Zie het fundatellertopic. Vele schaapjes die tellen, tellen, tellen, tellen en tellen. (Had ik al 'tellen' genoemd?) Ondertussen zien ze al jaren niet dat hun positie elk jaar kanslozer wordt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:36:31 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117574697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Exact. Zie het fundatellertopic. Vele schaapjes die tellen, tellen, tellen, tellen en tellen. (Had ik al 'tellen' genoemd?) Ondertussen zien ze al jaren niet dat hun positie elk jaar kanslozer wordt.
The cognitive dissonance is strong in this one :Y

I find your faith disturbing :P
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 09:14:46 #149
16180 crew  CoolGuy
pi_117578197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat de markt gelooft is niet relevant, echter wat de banksters vinden des te meer :)
Exact, dus je missie is kansloos.
pi_117578223
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Exact, dus je missie is bent kansloos.
Fixed!
pi_117578235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Haha mooi toch, van die mensen die gaan roepen dat ze straks een villa kunnen kopen terwijl ze minder hypotheek kunnen krijgen dan 3 jaar geleden _O- ga maar lekker in een kartonnen doos wonen :D
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 09:16:54 #152
16180 crew  CoolGuy
pi_117578240
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

The cognitive dissonance is strong in this one :Y

I find your faith disturbing :P
En dat zeg jij :') en maar posten en maar posten terwijl de realiteit is dat er in al die jaren dat je dat doet je nog steeds geen mogelijkheid hebt om te kopen.
pi_117578252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dat zeg jij :') en maar posten en maar posten terwijl de realiteit is dat er in al die jaren dat je dat doet je nog steeds geen mogelijkheid hebt om te kopen.
Hij zal dan ook nooit die mogelijkheid krijgen, aangezien de hypotheekregels aangescherpt worden. Wedden dat hij nu gaat zeggen dat hij het 'doet voor andere mensen' en 'hijzelf geen huis wil kopen' omdat 'zijn huurhuis o zo mooi is' ?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 09:18:34 ]
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 09:23:39 #154
16180 crew  CoolGuy
pi_117578352
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij zal dan ook nooit die mogelijkheid krijgen, aangezien de hypotheekregels aangescherpt worden. Wedden dat hij nu gaat zeggen dat hij het 'doet voor andere mensen' en 'hijzelf geen huis wil kopen' omdat 'zijn huurhuis o zo mooi is' ?
Joh. Als die huizenprijzen zakken, dan zakken de hypotheken die mensen los kunnen krijgen ook. Dus effectief schiet je er niks mee op, dat huis blijft onbereikbaar.

Ja, dat doen ze allemaal. Allemaal zogenaamd omdat ze het voor 'iedereen' beter willen hebben, maar eigenlijk gaat het gewoon allemaal om zichzelf. Zodra Xeno een huis kan kopen, dan hoeven de regels ineens niet meer nog meer verandert te worden zodt alle andere arme zielen ook een huis kunnen kopen, nee, die andere arme zielen boeien dan niet meer.

Joh, dan komt er een of andere standaardreactie die je toch al kent. Al zal ie misschien, nu we dit gezegd hebben, zn best doen om juist iets anders te roepen. Zou kunnen he.
pi_117578380
Xeno die zijn foutieve langspeelplaat verwisseld? Good one.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 09:27:12 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_117578422
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:25 schreef Scorpie het volgende:
Xeno die zijn foutieve langspeelplaat verwisseld? Good one.
Naja, die kans is natuurlijk oneindig veel groter dan dat ie ooit een huis kan kopen.
pi_117578441
quote:
18s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja, die kans is natuurlijk oneindig veel groter dan dat ie ooit een huis kan kopen.
Nais.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:43:02 #158
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117578782
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Exact, dus je missie is kansloos.
Ik hoop ze ooit nog eens te zien branden :Y

Allemaal *O*
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:45:41 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117578842
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die aangescherpte regels zijn juist goed want het voorkomt dat banken teveel geld uitlenen aan degene die het eigenlijk niet kunnen betalen. Juist de zeepbel kon geblazen worden door aflossingsvrij, subsidies, <100% financiering, NHG en startersleningen/subsidies/HRA.

Maak je over mij maar niet al te veel zorgen, ik zit al op de bodem van de put dus kan eigenlijk niet verder meer zakken :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:47:22 #160
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117578888
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:23 schreef CoolGuy het volgende:

Zodra Xeno een huis kan kopen, dan hoeven de regels ineens niet meer nog meer verandert te worden zodt alle andere arme zielen ook een huis kunnen kopen, nee, die andere arme zielen boeien dan niet meer.
Ik ben principieel dus maak je daar maar geen zorgen over, ik ga geen huis kopen indien de markt niet geliberaliseerd wordt. Zo simpel is het :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:53:18 #161
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117579012
Komende jaren blijven ouderen cashen en jongeren minder verdienen, minder vaste arbeidscontracten en banken blijven minder risico nemen en delevarage neemt toe vanwege bankentoezicht.
Ouderen blijven wegtrekken uit de steden

Need i say more
pi_117579419
Het is toch knap dat CoolGuy en Scorpie met het constante op de man spelen het voor elkaar hebben gekregen dat ik nu meer sympathie voor Xeno met zijn waanbeelden heb, dan ooit te voren. Daar waar xeno op zijn minst nog een mening heeft welke hij probeert te ondersteunen met argumenten, zijn CoolGuy en Scorpie alleen aan het trollen. Ga dat lekker ergens anders doen.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:12:01 #163
16180 crew  CoolGuy
pi_117579506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:08 schreef Ravvie het volgende:
Het is toch knap dat CoolGuy en Scorpie met het constante op de man spelen het voor elkaar hebben gekregen dat ik nu meer sympathie voor Xeno met zijn waanbeelden heb, dan ooit te voren. Daar waar xeno op zijn minst nog een mening heeft welke hij probeert te ondersteunen met argumenten, zijn CoolGuy en Scorpie alleen aan het trollen. Ga dat lekker ergens anders doen.
Oh maar ik vind het niet interessant waar jij wel of geen sympathie voor hebt. Ik loop al de nodige delen in deze (die nog maar net begonnen is) en de vorige reeks mee, waarin ik zeer inhoudelijk de discussie ben aangegaan met Xeno. Maar dat houdt op een gegeven moment op als je alleen nog maar dezelfde onzin terug krijgt.

Overigens is het waanbeeld dat als de huizen goedkoper worden, oa Xeno ineens wel zou kunnen kopen gewoon niet juist. Maar dat is wél waarom hij wil dat de huizen goedkoper worden, is allemaal al tig keer uitgelegd, serieus, onderbouwd, etc.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:13:33 #164
16180 crew  CoolGuy
pi_117579542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik hoop ze ooit nog eens te zien branden :Y

Allemaal *O*
Ik doe even de aanname dat je dat figuurlijk bedoeld, maar dan nog, je kunt toch niet serieus iemand ellende toewensen alleen maar omdat je gefrustreerd bent over iets wat buiten je macht ligt?
pi_117579582
quote:
Ben jij ook al een kloon van xeno, de argumenten van hem zijn filterdun en vaker ontstijgen ze de vrijdagmiddagborrelpraat niet. We wachten al jaren op de onderbouwing van hem hoeveel van de schuldslaven (dat zijn geen mensen in zijn wereld) nu daadwerkelijk tot hun oogkassen gefinancierd zitten, welk percentage hypotheken nu daadwerkelijk als 100% aflossingvrij afgsloten zijn en zo zijn er nog een hele stapel vage bewering van xeno te vinden die hij nergens kan onderbouwen. :D
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:16:10 #166
16180 crew  CoolGuy
pi_117579611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die aangescherpte regels zijn juist goed want het voorkomt dat banken teveel geld uitlenen aan degene die het eigenlijk niet kunnen betalen. Juist de zeepbel kon geblazen worden door aflossingsvrij, subsidies, <100% financiering, NHG en startersleningen/subsidies/HRA.

Maak je over mij maar niet al te veel zorgen, ik zit al op de bodem van de put dus kan eigenlijk niet verder meer zakken :P
Al tig keer over gehad. Die mensen hebben ZELF hun handtekening gezet onder iets dat, als het fout zou gaan (en de mogelijkheid dat het fout zou kunnen gaan was zeer aanwezig), voor hun grote problemen zou betekenen. Dat is de verantwoordelijkheid van die mensen zelf geweest. Hoef je geen medelijden mee te hebben, maar je hoeft ook weer niet kwijlend zitten te wachten om die mensen te zien spartelen, alleen maar omdat ze een onverstandige keuze hebben gemaakt waar jij verder helemaal buiten staat.
pi_117579659
quote:
Een totale newbie in het huizenmarkt topic die even gaat doen alsof zijn mening ertoe doet. Nais.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 10:18:10 ]
pi_117579699
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ben jij ook al een kloon van xeno, de argumenten van hem zijn filterdun en vaker ontstijgen ze de vrijdagmiddagborrelpraat niet. We wachten al jaren op de onderbouwing van hem hoeveel van de schuldslaven (dat zijn geen mensen in zijn wereld) nu daadwerkelijk tot hun oogkassen gefinancierd zitten, welk percentage hypotheken nu daadwerkelijk als 100% aflossingvrij afgsloten zijn en zo zijn er nog een hele stapel vage bewering van xeno te vinden die hij nergens kan onderbouwen. :D
'Maar hij geeft iig zijn mening, ook al is het totaal niet onderbouwd, huhuhuhuhuh'

- Ravvie
pi_117579731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom denk je anders dat de VVD zoveel zetels heeft na de verkiezingen vanwege de uitspraak: “wij morrelen niet aan de hypotheekrenteaftrek”?

Feit is dat je teveel hebt geleend als je afhankelijk bent van de HRA.
pi_117579741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Al tig keer over gehad. Die mensen hebben ZELF hun handtekening gezet onder iets dat, als het fout zou gaan (en de mogelijkheid dat het fout zou kunnen gaan was zeer aanwezig), voor hun grote problemen zou betekenen. Dat is de verantwoordelijkheid van die mensen zelf geweest. Hoef je geen medelijden mee te hebben, maar je hoeft ook weer niet kwijlend zitten te wachten om die mensen te zien spartelen, alleen maar omdat ze een onverstandige keuze hebben gemaakt waar jij verder helemaal buiten staat.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens door de eenzijdige voorlichting van de zogenaamd onafhankelijke adviseur hebben genoeg mensen hun krabbel onder een papier gezet waarvan de adviseurs niet eens snapten wat ze nu precies verkochten maar wel de meeste commissies over kregen.

Er is altijd een informatie discrepantie tussen 2 partijen, dat jij toevalligerwijze wel de vage financiele constructies kon doorzien hoef je niet te projecteren op de rest van de bevolking, net zo goed als xeno zijn frustraties dat ook niet zou moeten doen.
pi_117579852
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:19 schreef Terrorizer het volgende:

Feit is dat je teveel hebt geleend als je afhankelijk bent van de HRA.
Dat is een feit, maar zonder cijfers die onderbouwen welk percentage van de mensen met hyoptheek nu ook daadwerkelijk dit hebben is dit feit een leuke oneliner waar je verder niet veel mee kan doen. :D

Feit is ook dat er genoeg hypotheek constucties door vermogenden afgesloten zijn om maar maximale fiscale aftrekbaarheid te creeren zonder dat ze de HRA nodig hebben. Maar ook hiervan heb ik niet de cijfers hoeveel dat er zijn.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:26:31 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_117579916
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens door de eenzijdige voorlichting van de zogenaamd onafhankelijke adviseur hebben genoeg mensen hun krabbel onder een papier gezet waarvan de adviseurs niet eens snapten wat ze nu precies verkochten maar wel de meeste commissies over kregen.

Er is altijd een informatie discrepantie tussen 2 partijen, dat jij toevalligerwijze wel de vage financiele constructies kon doorzien hoef je niet te projecteren op de rest van de bevolking, net zo goed als xeno zijn frustraties dat ook niet zou moeten doen.
Als jij ergens zit om 2 ton te lenen wat nogal een verantwoordelijkheid is, en je snapt de materie niet, dan is het zowat je plicht om te zorgen dat je het wel snapt of dat iemand die ONPARTIJDIG is (en dat is dus niet de persoon tegenover je...wij van wc eend...) het in ieder geval voor je snapt, en gebaseerd daarop tekent. Maar dat tekenen is altijd je eigen verantwoordelijkheid. Jij pakt de pen, jij tekent, jij accepteert de gevolgen.

Maar als je niet eens snapt wat je tekent, of wat de gevolgen daarvan zijn, dan wel kunnen zijn, dan teken je dat dus niet als je enig gezond verstand hebt, want je praat niet over het lenen van een tientje, je praat over een serieuze som geld. Ik snap niet dat je die verantwoordelijkheid zomaar afwimpelt.

Die bank kan mooie verhalen houden wat ze willen. Als het alleen maar hosanna is moet er een lampje gaan branden. Als ze je constant naar een bepaald product willen toepraten moet er een lampje gaan branden. Als er nauwelijks gesproken wordt over de risico's moet er een lampje gaan branden. Als je de documenten leest en je begrijpt het niet, moet er een lampje gaan branden.

Dat lampje = NIET TEKENEN.

Maar nee, de gedachten van die mensen waren; nou, ik snap er geen jota van maar de vriendelijke meneer tegenover me die maar al te graag wil verkopen zegt dat het allemaal goed is en ik moet en zal en wil per se DAT huis, en wel NU, dus dit lijkt me een uitstekende basis om mn krabbel te zetten.

Kom op nou.
pi_117579961
'ik kan 4.5 ton lenen op mijn uitkering, dat zal vast wel goed zitten'

:')
pi_117580033
Ik ben van mening dat hypotheek boeren gewoon alleen maar simpele hytpotheek constructies hadden mogen verkopen die gewoon de jan boeren lul ook kan begrijpen. Als techneut kan ik wel een product waarvoor iedereen eerst nog een opleiding van 2 jaar moet volgen oim mee te werken maar daar zit de consument niet op de wachten die wil het uitpakken en meteen gebruiken, als je financiele producten verstrekt kan het niet zo zijn dat je daarvan zou moeten afwijken. Maar voor hun eigen gewin hebben de banken dat toch maar gedaan en met een flinke bak met geld erbij om de marketing machine aan te zwengelen zijn er veel burgers ingetrapt.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:30:32 #175
16180 crew  CoolGuy
pi_117580039
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
'ik kan 4.5 ton lenen op mijn uitkering, dat zal vast wel goed zitten'

Ja, echt he? En je hoeft, om dat lampje te laten branden, niet eens te snappen wat er in de documentatie staat. Als je ergens komt om iets duurs aan te schaffen en de persoon tegenover je is alleen maar positieve verhalen aan t vertellen, heeft t niet over risico's, kletst eenzijdig over een product, etc etc, dan heb je t nog steeds niet eens over de inhoud gehad, maar dat zijn al genoeg dingen om te denken van 'hmm, volgens mij is er hier iets niet in de haak'.

Als je die common sense niet hebt dan moet je helemaal niet bezig willen zijn met een huis kopen.
pi_117580060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is een feit, maar zonder cijfers die onderbouwen welk percentage van de mensen met hyoptheek nu ook daadwerkelijk dit hebben is dit feit een leuke oneliner waar je verder niet veel mee kan doen. :D

Feit is ook dat er genoeg hypotheek constucties door vermogenden afgesloten zijn om maar maximale fiscale aftrekbaarheid te creeren zonder dat ze de HRA nodig hebben. Maar ook hiervan heb ik niet de cijfers hoeveel dat er zijn.
Dan is de vraag, heb je die cijfers nodig dan, om discussie te voeren.
Het feit dat wij deze maatschappelijke discussie nu hebben, geeft toch aan dat het blijkbaar toch wel een grote doelgroep treft?

Als de groep niet groot is, wat is dan het probleem?
Lekker boeiend dat die paar mensen ff in de WSNP moeten (in het ergste geval).
pi_117580124
Dus nu zijn het maar een paar mensen die in de WSNP moeten? Zijn het er 5? 10? 500? 5000? 15000? 1 miljoen? En dan op basis van zulke vage omschrijvingen wel verwachten dat er beleid gemaakt wordt ?
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:37:15 #178
16180 crew  CoolGuy
pi_117580256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:30 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben van mening dat hypotheek boeren gewoon alleen maar simpele hytpotheek constructies hadden mogen verkopen die gewoon de jan boeren lul ook kan begrijpen. Als techneut kan ik wel een product waarvoor iedereen eerst nog een opleiding van 2 jaar moet volgen oim mee te werken maar daar zit de consument niet op de wachten die wil het uitpakken en meteen gebruiken, als je financiele producten verstrekt kan het niet zo zijn dat je daarvan zou moeten afwijken. Maar voor hun eigen gewin hebben de banken dat toch maar gedaan en met een flinke bak met geld erbij om de marketing machine aan te zwengelen zijn er veel burgers ingetrapt.
Ja, natuurlijk hebben banken dat voor hun eigen gewin gedaan. Doh, het is een bedrijf, dat wil winst maken. Maar dan nog heb je als consument de mogelijkheid om NEE te zeggen. De reden dat ze dat toch deden is ordinaire hebberigheid. Ook voor de banken, maar zie, de banken hebben de overheid achter zich staan, dus die hebben geen issue.

Die consumenten hebben dat niet, die zitten in de shit, en niemand achter hun die ze daar uit trekken. Dan kun je wel wijzen met je vingertje naar de bank, maar als jij in de financiele ellende zit,hoeveel heb je er dan aan dat die bank een hufter was? Slaap je daar snachts beter van? Helpt die beschuldiging je uit je ellende? Doet het iets af aan de shit waar je zelf in zit?

Het antwoord is NEE. Je kunt roepen en wijzen en schreeuwen en zeggen dat de bank je er op had moeten wijzen etc etc, maar dat zorgt er allemaal niet voor dat de ellende verdwijnt. Overigens, waarom begin je pas when the shit hits the fan over iets waar de bank je op had moeten wijzen? Die opmerking moet je al bedenken VOOR je je handtekening zet, want dat zou reden genoeg moeten zijn om niet te tekenen.
pi_117580310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:30 schreef CoolGuy het volgende:

Als je die common sense niet hebt dan moet je helemaal niet bezig willen zijn met een huis kopen.
Ik durf de stelling wel aan dat 75% van de populatie in NL die common sense niet heeft. En juist die grote groep is vaak nogal gevoelig voor de groepsdruk en het marketing geneuzel wat ze over zich heen gestort krijgen.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:40:12 #180
16180 crew  CoolGuy
pi_117580348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:31 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dan is de vraag, heb je die cijfers nodig dan, om discussie te voeren.
Het feit dat wij deze maatschappelijke discussie nu hebben, geeft toch aan dat het blijkbaar toch wel een grote doelgroep treft?

Als de groep niet groot is, wat is dan het probleem?
Lekker boeiend dat die paar mensen ff in de WSNP moeten (in het ergste geval).
Mja, zie, daar komt de ware aard boven. Als jij maar krijgt wat je wil, lekker belangrijk voor die paar mensen die dan in de WSNP moeten. Nou, andersom werkt dat ook. Als die mensen die daadwerkelijk WEL een huis kunnen kopen dat maar kunnen, lekker belangrijk dat een paar mensen geen huis kunnen kopen.

Jouw redenering is echt niet anders (wat ik al voorspeld had). Zodra de regeling maar zo is dat je er zelf voordeel van hebt, dan boeien de andere mensen ineens niet meer. Kom daar dan ook voor uit, in plaats van je te verschuilen achter een groep die je stiekem eigenlijk helemaal niet meer boeit op het moment dat jij hebt wat je wil.

Ik kom daar dan in ieder geval nog voor uit, dat de rest me niet boeit, als ik maar kan wat ik wil.
pi_117580405
Een bank die winst maakt, hoe durven ze. Criminelen zijn het, allemaal.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:42:49 #182
16180 crew  CoolGuy
pi_117580432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik durf de stelling wel aan dat 75% van de populatie in NL die common sense niet heeft. En juist die grote groep is vaak nogal gevoelig voor de groepsdruk en het marketing geneuzel wat ze over zich heen gestort krijgen.
Prima, of het groepsdruk is, marketing, of wat dan ook, dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid om te snappen waar je mee bezig bent en/of om te snappen wat de gevolgen KUNNEN zijn. Je pakt nog steeds zelf de pen om te tekenen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:43:11 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_117580445
Het bericht van gisteren blijkt tot nu toe nog een hoax en onbevestigd

Bob_Maas twitterde op donderdag 04-10-2012 om 10:16:25 Bericht dat gisteren op een enkele plek verscheen dat draagvlak was weggevallen voor verplichte aflossing nieuwe hypotheken, klopt niet. reageer retweet
pi_117580490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

Ja, natuurlijk hebben banken dat voor hun eigen gewin gedaan. Doh, het is een bedrijf, dat wil winst maken.

Winst maken ten koste van de belasting betalers die dan de WSNP trajecten (van 1 of 1 miljoen mensen) mogen gaan ophoesten. Fijne bedrijfsvoering hebben die bedrijven. Banken zouden in mijn optiek een stuk meer maatschappelijke functie moeten hebben en dus ook mensen tegen zichzelf in bescherming moeten nemen en dus geen te vage producten af te sluiten alleen om hun eigen winstgevendheid op te pompen.

Nog erger als de banken dadelijk vastgoed moeten gaan afwaarderen worden een gedeelte van de huidige hypotheekgevers daar ook de dupe van dat zien we nu al aan de extra renteopslagen die banken op sommige hypotheken gooien.
pi_117580520
Het gaat niet om mij, daar heb ik sowieso toch te weining invloed op. De massa wint altijd, zorg dat je altijd bij de 'winnende' kant hoort. Dit is een les die ik al geleerd heb op het schoolplein met voetbalpotjes.

Mensen met (veel) schulden staan aan de verkeerde kant nu. Ik geef toe dat ik nu ook aan de verkeerde kant sta en doe nu mijn best om weer van mijn schulden af te komen.
pi_117580669
Definieer 'schulden'
pi_117580749
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:
Definieer 'schulden'
Je moet geld terugbetalen aan iemand.
pi_117580786
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Prima, of het groepsdruk is, marketing, of wat dan ook, dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid om te snappen waar je mee bezig bent en/of om te snappen wat de gevolgen KUNNEN zijn. Je pakt nog steeds zelf de pen om te tekenen.
Eigen verantwoordelijkheid is een loze kreet die veel te makkelijk gebruikt wordt door financiele mensen om hun van de veranwoordelijkheid die ze hebben bij het verstrekken van vage producten uit te komen.

Waarom moeten veel fysieke producten aan allerlei eisen voldoen? En waarom zou de financiele wereld niet aan allerlei eisen hoeven te voldoen en waarom is het niet mogelijk voor die sector om aan zelfregulering te doen.
pi_117580824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:54 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Je moet geld terugbetalen aan iemand.
Ik heb geen schulden, behoudens een hypotheekschuld. Het financieel domste idee zou zijn om die hypotheekschuld nu versneld af te gaan lossen. Welke schulden doel jij nu op?
pi_117580843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid is een loze kreet die veel te makkelijk gebruikt wordt door financiele mensen om hun van de veranwoordelijkheid die ze hebben bij het verstrekken van vage producten uit te komen.

Waarom moeten veel fysieke producten aan allerlei eisen voldoen? En waarom zou de financiele wereld niet aan allerlei eisen hoeven te voldoen en waarom is het niet mogelijk voor die sector om aan zelfregulering te doen.
Die financiele producten voldoen allang aan eisen.
pi_117580922
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die financiele producten voldoen allang aan eisen.
Waarom kunnen consumenten in bijvoorbeeld DLD dan veel minder hypotheek afsluiten ten opzichte van de woningwaarde als in NL?

De overheid heeft de laatste 2 jaar wat extra eisen opgelegd, maar daarvoor was het helemaal een wildwest voor de financieel innovatieve bankiers die zogenaamd aan zelfregulatie deden maar wel consumenten met slechte producten opgezadeld hebben.
pi_117580958
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom kunnen consumenten in bijvoorbeeld DLD dan veel minder hypotheek afsluiten ten opzichte van de woningwaarde als in NL?
Waarom appels met peren vergelijken?

quote:
De overheid heeft de laatste 2 jaar wat extra eisen opgelegd, maar daarvoor was het helemaal een wildwest voor de financieel innovatieve bankiers die zogenaamd aan zelfregulatie deden maar wel consumenten met slechte producten opgezadeld hebben.
Dus er zijn wel degelijk regels.
pi_117581056
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb geen schulden, behoudens een hypotheekschuld. Het financieel domste idee zou zijn om die hypotheekschuld nu versneld af te gaan lossen. Welke schulden doel jij nu op?
Ik vind het helemaal niet zo een slecht idee om die (versneld) af te lossen, of in ieder geval geld ervoor te reserveren via een constructie.

Je ziet nu dat overal minder uitgeleend wordt, dus er komt steeds minder geld in de omloop / beschikbaar om daarmee je schulden af te lossen. Diegenen als laatste zijn schulden moeten aflossen zal het moeilijker krijgen. Want geld op zich is schaars aan het worden.
pi_117581077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:04 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet zo een slecht idee om die (versneld) af te lossen, of in ieder geval geld ervoor te reserveren via een constructie.

Je ziet nu dat overal minder uitgeleend wordt, dus er komt steeds minder geld in de omloop / beschikbaar om daarmee je schulden af te lossen. Diegenen als laatste zijn schulden moeten aflossen zal het moeilijker krijgen. Want geld op zich is schaars aan het worden.
Als geld schaars aan het worden is hebben we veel grotere problemen dan een niets betekende schuld.
pi_117581203
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als geld schaars aan het worden is hebben we veel grotere problemen dan een niets betekende schuld.
Ok, schaarser dan. Nog wel genoeg om de schuldhouders aan de schuldverplichting te houden.
pi_117581490
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

Waarom appels met peren vergelijken?
Zijn duitse huizen consumenten anders als nederlandse huizenconsumenten? Wat is dan het verschil dat is duitsland er strenge financieringsregels zijn, zijn de duitse regels strengers of hebben de banken ook in duitsland nog wat moreel over en proberen ze nog steeds de duitse degelijkheid hoog te houden.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 11:20:49 #197
16180 crew  CoolGuy
pi_117581500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:46 schreef Terrorizer het volgende:
Het gaat niet om mij, daar heb ik sowieso toch te weining invloed op. De massa wint altijd, zorg dat je altijd bij de 'winnende' kant hoort. Dit is een les die ik al geleerd heb op het schoolplein met voetbalpotjes.

Mensen met (veel) schulden staan aan de verkeerde kant nu. Ik geef toe dat ik nu ook aan de verkeerde kant sta en doe nu mijn best om weer van mijn schulden af te komen.
Respect dat je erkent dat je schulden hebt én daar actief af probeert te komen ipv dat af te wimpelen op anderen.
pi_117581543
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn duitse huizen consumenten anders als nederlandse huizenconsumenten? Wat is dan het verschil dat is duitsland er strenge financieringsregels zijn, zijn de duitse regels strengers of hebben de banken ook in duitsland nog wat moreel over en proberen ze nog steeds de duitse degelijkheid hoog te houden.
Het simpele feit dat ze daar het principe HRA niet kennen, een totaal andere financieel stelsel hebben en de overheid op een totaal andere wijze de woningmarkt probeert te reguleren zijn slechts een paar puntjes waardoor je appels met peren aan het vergelijken bent. Leuk hoor, dat een huis van bakstenen is gemaakt in Duitsland, maar dat heeft niks met de financiering te maken die in Duitsland en Nederland teveel verschillen om die te kunnen vergelijken.
pi_117581831
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het simpele feit dat ze daar het principe HRA niet kennen, een totaal andere financieel stelsel hebben en de overheid op een totaal andere wijze de woningmarkt probeert te reguleren zijn slechts een paar puntjes waardoor je appels met peren aan het vergelijken bent. Leuk hoor, dat een huis van bakstenen is gemaakt in Duitsland, maar dat heeft niks met de financiering te maken die in Duitsland en Nederland teveel verschillen om die te kunnen vergelijken.
Waarom zou de HRA de risicoperceptie van banken veranderen, want daar draait het in mijn optiek voornamelijk om.

Wat is er anders aan het financieel stelsel in DLD, ze hebben banken en een centrale bank, ik zie geen verschillen als outsider.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:35:29 #200
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117581902
bouwgrond daalt wel snel in prijs in sommige gebieden

http://www.funda.nl/koop/(...)8-priorij/kenmerken/

http://www.funda.nl/koop/(...)estraat-8/kenmerken/

[ Bericht 28% gewijzigd door HD9 op 04-10-2012 11:47:46 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:53:10 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117582454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:35 schreef HD9 het volgende:
bouwgrond daalt wel snel in prijs in sommige gebieden

http://www.funda.nl/koop/(...)8-priorij/kenmerken/
Ik denk dat die eerste niet zo zeer gedaald is:
quote:
Prijzen vanaf ¤ 42.000,- v.o.n. (2/1 kap)
Prijzen vanaf ¤ 115.000,- v.o.n. (vrijstaand)
Ze zijn alleen wat creatiever met een ander (kleiner?) kavel adverteren gok ik.
110 euro per vierkante meter voor middle-of-nowhere Winschoten dus. Enig idee wat een kaveltje 10 km naar het Oosten kost?

quote:
De tweede is van 259.5k von naar 72.5k kk gegaan. Ik ben wel benieuwd at ermee gebeurt is, ik neem aan dat-ie van "renovatieobject" naar "bouwgrond met bouwval" is gegaan.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:49:38 #202
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117584207
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat die eerste niet zo zeer gedaald is:

De tweede is van 259.5k von naar 72.5k kk gegaan. Ik ben wel benieuwd at ermee gebeurt is, ik neem aan dat-ie van "renovatieobject" naar "bouwgrond met bouwval" is gegaan.
mooi stukje grond anders

Perceeloppervlakte 1.240 m²

misschien kunnen er wel twee op of twee gekoppeld met garage
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:04:40 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117584689
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:49 schreef HD9 het volgende:
misschien kunnen er wel twee op of twee gekoppeld met garage
Dat zal wel weer niet mogen...
Maar dan nog, 58 euro k.k. per vierkante meter in Groningen, terwijl je nog een oud huis moet slopen en afvoeren.
pi_117584832
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:41 schreef Scorpie het volgende:
Een bank die winst maakt, hoe durven ze. Criminelen zijn het, allemaal.
nee hoor het zijn geen criminelen, hier proberen ze zelfs met de lobby club de overheid te helpen en bij te staan!
goudeerlijke padvinders dat zijn het!

http://www.nu.nl/economie(...)obbyclub-banken.html

quote:
Als voorbeeld van de goede samenwerking noemt de vereniging het aanbod om een nieuw kabinet bij te staan in keuzes om de woningmarkt uit het slop te halen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:11:19 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_117584901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar dan nog, 58 euro k.k. per vierkante meter in Groningen, terwijl je nog een oud huis moet slopen en afvoeren.
Als het in Utrecht stond dan zou ik het kopen :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:11:43 #206
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117584907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

nou dat is zo gedaan hoor
12 man uur en een grijpertje en 6 containers = 2000 euro

Maar mischien is het huis wel op te knappen, als er een spouw in zit

[ Bericht 6% gewijzigd door HD9 op 04-10-2012 13:16:56 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:22:11 #207
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117585233
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:09 schreef Artimunor het volgende:

[..]

nee hoor het zijn geen criminelen, hier proberen ze zelfs met de lobby club de overheid te helpen en bij te staan!
goudeerlijke padvinders dat zijn het!

http://www.nu.nl/economie(...)obbyclub-banken.html

[..]

Inderdaad, helpers van de mensheid met enkel goede bedoelingen.

Ik heb nog nooit een bankier gezien die zich gedroeg als een parasiet, keurig gekleed in maatpak en met de mooiste praatjes en amicaal gedrag zie je het ook niet zo 1, 2, 3 :)

Maar ooh wee als hij/zij zijn centjes niet op tijd krijgt, dan krijg je de ware 'Leen/Leenie' te zien.... buk eens :7
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:25:45 #208
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117585364
Alles wat een bedreiging vormt voor de huizenbubble is levensgevaarlijk, prijzen mogen niet zakken, alleen stijgen, steigen, stygen en steijgen
Werkgevers vrezen krediettekort door bankregels

quote:
Banken kunnen door de stapeling van nieuwe regels veel minder geld uitlenen aan Nederlandse bedrijven.
Ook zal de woningmarkt nog verder vastlopen.
Dat stelt KPMG donderdag op basis van onderzoek in opdracht van werkgeversorganisatie VNO-NCW.

Banken moeten vanaf 2015 voldoen aan strengere Europese kapitaaleisen. Daarnaast voert de Nederlandse regering een bankenbelasting in en wordt overwogen banken op te splitsen.
Volgens de werkgevers zorgt dit voor een 'horrorscenario' voor de Nederlandse economie en woningmarkt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:31:18 #209
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117585571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:25 schreef HD9 het volgende:
Alles wat een bedreiging vormt voor de huizenbubble is levensgevaarlijk, prijzen mogen niet zakken, alleen stijgen, steigen, stygen en steijgen
Werkgevers vrezen krediettekort door bankregels

[..]

Deflatie in aantocht *O*

Mooi voor mensen met geld, slecht voor mensen met schulden :Y

Als alternatief gaat Draghi met geld strooien vanuit een helikopter :')
pi_117585770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Deflatie in aantocht *O*

Mooi voor mensen met geld, slecFuht voor mensen met schulden :Y

Dus daarom moet je je schulden snel afbouwen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:45:20 #211
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117586065
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:36 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Volgens zeepbelblazers is dat niet zinvol, want HRA.

Dat het open laten staan van schulden zeer nadelige gevolgen heeft voor de overheidsbegroting word volkomen weggewuifd. Immers alleen persoonlijk gewin is van belang. Het is alsof de nier zich geen zorgen maakt over de lever of het hart. Heb ik niet nodig :7
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 14:05:35 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_117586763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens zeepbelblazers is dat niet zinvol, want HRA.

Dat het open laten staan van schulden zeer nadelige gevolgen heeft voor de overheidsbegroting word volkomen weggewuifd. Immers alleen persoonlijk gewin is van belang. Het is alsof de nier zich geen zorgen maakt over de lever of het hart. Heb ik niet nodig :7
Even los van het feit dat ik netjes aflos elke maand, klopt het wel dat ik doe wat het beste is/voelt voor mij inderdaad.

Sure, ik krijg steeds minder HRA natuurlijk, maar daar staat tegenover dat mijn hypotheek ook steeds lager en lager wordt. Dat laatste vind ik belangrijker.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:40:00 #213
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117592586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Even los van het feit dat ik netjes aflos elke maand, klopt het wel dat ik doe wat het beste is/voelt voor mij inderdaad.

Sure, ik krijg steeds minder HRA natuurlijk, maar daar staat tegenover dat mijn hypotheek ook steeds lager en lager wordt. Dat laatste vind ik belangrijker.
Waren er maar meer mensen zo verstandig als jij CG :7

Is beter voor jezelf en voor de overheidsfinanciën, banksters denken vaak ten onrechte dat het binnen harken van zoveel mogelijk geld in hun voordeel is maar dit is niet waar. Banksters zijn parasieten en die sterven ook als hun gastheer het loodje legt :|W
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:41:01 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117592619
De tertiare sector zou veel meer in een symbiose moeten leren leven maar om tot die situatie te komen zal ze eerst zeer fors moeten saneren in omvang.
pi_117592634
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:36 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Niet als je veel geld er tegenover hebt staan natuurlijk.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:15:23 #216
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117593816
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet als je veel geld er tegenover hebt staan natuurlijk.
Wie zijn schulden open laat staan is onderdeel van het probleem van te hoge schulden. Over al deze schulden blijven namelijk rentelasten lopen. Slecht voor de reële economie want het veroorzaakt een verdere geldschaarste.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:20:33 #217
385950 Mistertje_E
Live ('s) a Mister E...
pi_117595681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Deflatie in aantocht *O*

Mooi voor mensen met geld, slecht voor mensen met schulden :Y

Of het zgn biflatie gevaar, levensbehoeften duurder, duurzame zaken, waar ons vermogen vaak inzit, goedkoper. Goed bedacht in de USA! Vergelijk trouwens de Dow stand eens met de Aex. Wie was er ook alweer oorzaak? Oorzaak of arrangeur?
pi_117595831
Je kan natuurlijk ook altijd nog je huis verloten als je het niet kwijt kunt.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)50-000-euro-op.dhtml
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:21:30 #219
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117597793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wie zijn schulden open laat staan is onderdeel van het probleem van te hoge schulden. Over al deze schulden blijven namelijk rentelasten lopen. Slecht voor de reële economie want het veroorzaakt een verdere geldschaarste.
Waarom zou je momenteel aflossen. Je kunt beter een hoopje geld apart leggen voor jezelf. Daarnaast zijn het de mensen die niet meer aan hun verplichtingen konden voldoen, oorzaak. Niet de mensen die hun financiën op orde hebben maar besluiten wat geld apart te houden, i.p.v. nutteloos af te lossen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:25:13 #220
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117597961
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:26 schreef Terrorizer het volgende:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)50-000-euro-op.dhtml
bazenartikel was dat. :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:34:34 #221
323876 michaelmoore
pi_117598397
de banken gaan nu de mensen die onder water staan met hun hypotheek, aanschrijven met het dringende verzoek om af te lossen

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 04-10-2012 19:41:35 ]
pi_117598599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
de banken gaan nu de mensen die onder water staan aanschrijven met het verzoek om af te lossen
quote:
Banken kunnen hogere aflossing afdwingen
Banken gaan huizenbezitters dichter op de huid zitten nu steeds meer klanten in de problemen komen. Banken roepen klanten op om extra af te lossen. Ze kunnen zelfs extra aflossing afdwingen, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.
Door de slechte huizenmarkt is nu één op de vijf Nederlandse huizen minder waard dan het bedrag waarvoor de hypotheek is afgesloten. Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat banken klanten kunnen verplichten om het gat tussen de hypotheekwaarde van het huis en de echte waarde te dichten.

In de meeste hypotheekvoorwaarden is opgenomen dat banken klanten kunnen verplichten het verschil tussen hypotheek en woningwaarde contant bij te storten of extra af te lossen. De banken stellen dat ze dat niet van plan zijn. Volgens Jos Koets, hypotheekexpert en auteur van het boek 'Een huis kopen in crisistijd', is het niet ondenkbaar dat banken dat in de toekomst toch gaan doen. Ook de Vereniging Eigen Huis sluit dat niet uit.

Reactie VEH
Bij Vereniging Eigen Huis (VEH) zijn nog geen gevallen bekend van mensen die gedwongen worden in te grijpen in hun hypotheek. Volgens een woordvoerder van VEH houden de banken mensen met een risicohypotheek wel scherp in de gaten en klopt het dat banken klanten benaderen en voorstellen om extra af te lossen. Maar zolang de klanten hun maandpremie betalen, is er niet veel aan de hand, aldus VEH.
http://www.rtl.nl/compone(...)eer_af_te_lossen.xml
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:51:55 #223
323876 michaelmoore
pi_117602507
Zo wordt het wel een selffulfilling prophecy

http://www.telegraaf.nl/d(...)ere_aflossing__.html
quote:
Home » DFT
do 04 okt 2012, 20:11
AMSTERDAM - Banken roepen huizenbezitters met een hypotheek op om extra af te lossen. Ze kunnen die extra aflossing zelfs afdwingen, meldt RTL Nieuws.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:53:26 #224
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117602566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
de banken gaan nu de mensen die onder water staan met hun hypotheek, aanschrijven met het dringende verzoek om af te lossen
Uiteraard.... staat immers in het overgrote deel van de hypotheekcontracten :7

Maar was nooit van toepassing i.v.m. eeuwig stijgende huizenprijzen :|W
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:14:28 #225
323876 michaelmoore
pi_117603856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Uiteraard.... staat immers in het overgrote deel van de hypotheekcontracten :7

Maar was nooit van toepassing i.v.m. eeuwig stijgende huizenprijzen :|W
ik geloof er ook geen barst van dat banken nog aflossingsvrij hypotheken geven aan starters ., tenzij de politiek hen gaat dwingen of weer extra hypotheeksubsidie gaat geven
pi_117608183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
ik geloof er ook geen barst van dat banken nog aflossingsvrij hypotheken geven aan starters .,
Waarom niet? Dat extra risico zit toch gewoon in de rente opslag verwerkt? Overigens mag je als je onder NHG leent, al jaren max 50% aflossingsvrij hebben en aangezien de NHG dan garant staat, wat maakt de bank dat dat dan nog uit?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:40:37 #227
323876 michaelmoore
pi_117608809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat extra risico zit toch gewoon in de rente opslag verwerkt? Overigens mag je als je onder NHG leent, al jaren max 50% aflossingsvrij hebben en aangezien de NHG dan garant staat, wat maakt de bank dat dat dan nog uit?
NHG wordt toch verlaagd??

quote:
Fasen

Tot 1 januari 2010 zal het maximale NHG-bedrag 350.000 euro bedragen. Daarna wordt het tot 1 juli 2012 320.000 euro. In de periode vanaf 1 juli 2012 tot 1 juli 2013 zal het maximum NHG-bedrag 290.000 euro bedragen, om vervolgens per 1 juli 2014 weer uit te komen op de oorspronkelijke 265.000 euro. makelaars en hypotheekbemiddelaars hebbern enthousiast gereageerd op dit besluit, omdat zij denken dat het een stimulans is voor de stagnerende woningmarkt.
Dit neemt niet weg dat het NHG-bestuur heeft besloten om de premie voor NHG-aanvragen te verhogen van 0,55 naar 0,70 procent, om de verhoogde schade door de toegenomen claims te kunnen dekken.
pi_117610076
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
NHG wordt toch verlaagd??
Ja, en?

Bij geen NHG, heb je een hogere rente door het hogere risico. Zoals ik al zei.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:12:17 #229
323876 michaelmoore
pi_117610696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, en?

Dan zullen de mensen wel moeten blijven aflossen om buiten de gevarenzone te blijven
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:20:30 #230
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, en?

Alsof de rente de risico's weergeeft :')

Houd toch op met je vrije markt hypothese, feit is gewoon dat alle banken technisch failliet zijn en met gesubsidieerd geld van de ECB in leven gehouden worden.

En dan de garantstelling onder NHG.... feitelijk dus volledig gedekt voor de banksters.... wat nou risicopremie in de rente _O-

Grote flauwekul, misschien dat de infantiele kijkbuiskinderkjes nog in deze fabeltjes geloven :W
pi_117611459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
En dan de garantstelling onder NHG.... feitelijk dus volledig gedekt voor de banksters.... wat nou risicopremie in de rente _O-
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt hoe de NHG werkt. De banken dekken daarin niets, Xeno wel.

En dat blijkt ook wel, gemiddeld is de rente met NHG toch al gauw 0,6% lager dan zonder NHG. Dus ja, er zit wel degelijk een risico-opslag in de rentetarieven als je leent zonder NHG.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:32:17 #232
323876 michaelmoore
pi_117611606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt hoe de NHG werkt. De banken dekken daarin niets, Xeno wel.

En dat blijkt ook wel, gemiddeld is de rente met NHG toch al gauw 0,6% lager dan zonder NHG. Dus ja, er zit wel degelijk een risico-opslag in de rentetarieven als je leent zonder NHG.
maar die mensen moeten wel aflossen
Banken zijn dom geweest door aflossingsvrije leningen uit te geven die nu flink onder water staan , daar hebben ze nu spijt van, en die mensen moeten allemaal gaan aflossen
pi_117611671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
maar die mensen moeten wel aflossen
Banken zijn dom geweest door aflossingsvrije leningen uit te geven die nu flink onder water staan en die mensen moeten allemaal gaan aflossen
Nee. (Is dit na de uitgebleven verhoging van het HWF je nieuwe stokpaardje geworden?)

Zolang je aan je betalingsverplichtingen voldoet krijgt geen bank dat voor elkaar.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:34:26 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Wat ik bedoel is dat er gewoon geen duidelijke correlatie is tussen de prijs van geld en het risico dat de banken lopen. Als dat zo zou zijn dan hadden we geen crisis waarbij de banken met staatssteun overeind gehouden moesten worden.

De rente geeft helemaal niet de werkelijke risico's weer, die 0,6% risico opslag is gewoon volkomen arbitrair gekozen :7

Als banken verstand zouden hebben van risico inschatting dan was er echt geen vuiltje aan de lucht, conclusie... de banksters prutsen maar wat aan zolang ze hun zakken maar linksom of rechtsom kunnen vullen met schuld.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:36:18 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee. (Is dit na de uitgebleven verhoging van het HWF je nieuwe stokpaardje geworden?)

Zolang je aan je betalingsverplichtingen voldoet krijgt geen bank dat voor elkaar.
De bank kan gewoon bijstorting eisen, staat in een vele hypotheek contracten. Er staan geen voorwaarden bij onder welke condities dat is, dus ik ga ervan uit dat het gewoon een kwestie is van hertaxatie en vervolgens de hypotheekgever om meer onderpand of betaling van het verschil eisen.
pi_117611812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat ik bedoel is dat er gewoon geen duidelijke correlatie is tussen de prijs van geld en het risico dat de banken lopen. Als dat zo zou zijn dan hadden we geen crisis waarbij de banken met staatssteun overeind gehouden moesten worden.
Tel er eens bij op de hypotheekrente in NL structureel 1% hoger is dan in Belgie of Duitsland en je kunt zelf het 'allemachtig' grote risico van de banken wel inschatten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:39:55 #237
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tel er eens bij op de hypotheekrente in NL structureel 1% hoger is dan in Belgie of Duitsland en je kunt zelf het 'allemachtig' grote risico van de banken wel inschatten.
De banken zijn allemaal al door het afvoerputje gegaan, zelfs Rabobank is technisch failliet.
Hoorde vanmiddag dat banken zelf de executieverkopen gaan opkopen. Volgens mij gebeurt dit zelfs al een hele tijd. Dan hoeven ze niet af te boeken en kunnen ze de boel blijven belazeren.

Hoe? Nou met spotgoedkoop geld van de pers die de ECB op standje waanzin heeft gezet.
Bedrijven krijgen vrijwel geen of weinig geld meer los maar banksters krijgen ongelimiteerd geld om hun kaartenhuis in stand te houden.
pi_117611970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
De bank kan gewoon bijstorting eisen, staat in een vele hypotheek contracten. Er staan geen voorwaarden bij onder welke condities dat is, dus ik ga ervan uit dat het gewoon een kwestie is van hertaxatie en vervolgens de hypotheekgever om meer onderpand of betaling van het verschil eisen.
Zo makkelijk werkt dat niet. Dat heb ik al eerder uitgelegd. De bank waarbij mijn broer werkt heeft het al opgegeven.

Je kunt maar blijven komen met contract dit en contract dat, maar nergens in de wet staat dat je in dat geval moet bijstorten. Een rechter zal dus die bepaling gaan toetsen aan redelijkheid en billijkheid. En zolang je gewoon aan je betalingsverplichting voldoet heeft de bank daar geen zwaarwegend belang bij. Daar had de bank eerder aan moeten denken, dat is gewoon bedrijfsrisico en niet 1-2-3 af te schuiven op de consument.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:41:46 #239
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117612049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Zo makkelijk werkt dat niet. Dat heb ik al eerder uitgelegd. De bank waarbij mijn broer werkt heeft het al opgegeven.

Je kunt maar blijven komen met contract dit en contract dat, maar nergens in de wet staat dat je in dat geval moet bijstorten. Een rechter zal dus die bepaling gaan toetsen aan redelijkheid en billijkheid. En zolang je gewoon aan je betalingsverplichting voldoet heeft de bank daar geen zwaarwegend belang bij. Daar had de bank eerder aan moeten denken, dat is gewoon bedrijfsrisico en niet 1-2-3 af te schuiven op de consument.
Binnenkort komt de bankenlobby dus met een charme offensief waarbij er een wet word aangenomen dat de banken dus gewoon kunnen eisen wat ze willen van de hypotheekgever. Uiteraard met terugwerkende kracht.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:42:56 #240
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117612103
Banksters -O-

Nooit te beroerd om mensen helemaal de vernieling in te helpen voor een beetje poen :|W
pi_117612111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Binnenkort komt de bankenlobby dus met een charme offensief waarbij er een wet word aangenomen dat de banken dus gewoon kunnen eisen wat ze willen van de hypotheekgever. Uiteraard met terugwerkende kracht.
We zullen zien.
pi_117614216
quote:

Heb je een linkje naar die eerdere uitleg? Het lijkt mij sterk dat zo'n bijstortclausule niet rechterlijk af te dwingen zou zijn. Of hooguit niet in specifieke gevallen waarbij mensen door zo'n bijstorting bv. niet meer rond zouden kunnen komen. Als ik een hypotheek had en onderwater stond, zou dit voor mij in ieder geval reden zijn om spaargeld, zakelijke rekeningen, salarisstortingen e.d. bij een andere bank onder te brengen, want als er veel bij je te halen is ben je straks als eerste aan de beurt.
pi_117614513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef dvr het volgende:
Heb je een linkje naar die eerdere uitleg? Het lijkt mij sterk dat zo'n bijstortclausule niet rechterlijk af te dwingen zou zijn. Of hooguit niet in specifieke gevallen waarbij mensen door zo'n bijstorting bv. niet meer rond zouden kunnen komen. Als ik een hypotheek had en onderwater stond, zou dit voor mij in ieder geval reden zijn om spaargeld, zakelijke rekeningen, salarisstortingen e.d. bij een andere bank onder te brengen, want als er veel bij je te halen is ben je straks als eerste aan de beurt.
Ja, doei. Lees zelf even 190 topics huizenmarkt terug... :P

Die bijstort clausule is hooguit rechterlijk af te dwingen als je bewust je onderpand in waarde laat dalen. (Lees: half sloopt en laat verpauperen) Zolang dat niet het geval is, EN je gewoon maandelijks je hypotheek betaald is er niets aan de hand. Het is niet dat de bank vooraf niet wist dat woningen periodiek in waarde kunnen dalen toch? (Remember the 80's?)

Gewoon bedrijfsrisico, wat zelfs al ingecalculeerd is in het rentetarief. Dus zolang je je bank geen extra stok geeft om mee te slaan, kunnen ze met die bepaling niks.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:14:02 #244
323876 michaelmoore
pi_117615419
banken kunnen veel meer dan jij denkt
http://www.telegraaf.nl/d(...)ere_aflossing__.html

quote:
do 04 okt 2012, 20:11
AMSTERDAM - Banken roepen huizenbezitters met een hypotheek op om extra af te lossen. Ze kunnen die extra aflossing zelfs afdwingen, meldt RTL Nieuws.
pi_117615495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:14 schreef michaelmoore het volgende:
banken kunnen veel meer dan jij denkt
banken kunnen veel minder dan jij denkt...

(En dan notabene een link van de Telegraaf presenteren... _O- _O- _O- )

Ja tuurlijk roepen ze op tot aflossen. Dat geld kunnen ze dan weer opnieuw uitlenen. Als ze het af konden dwingen... Denk eens na... Zou dat dan nu al niet in volle gang zijn? Nou? Zeg eens eerlijk?
pi_117616619
Dat hanken een extra bijstorting kunnen verlangen wisten we natuurlijk allang in deze reeks. Maar waar de beren fijn overheen lezen is dat de VEH nog geen van die gevallen kent. Tussen kunnen en daadwerkelijk uitvoeren zit een verschil en de grote vraag is dus gaan de banken dit ook daadwerkelijk verlangen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:03:13 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117617859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:26 schreef Terrorizer het volgende:
Er zijn eerder loterijen geweest voor ik-weet-niet-meer wat, en dat mocht niet. Het is een overtreding van de loterijwetgeving. Daarbij zou de winnaar kansspelbelasting moeten betalen over het huis!

quote:
Je kunt maar blijven komen met contract dit en contract dat, maar nergens in de wet staat dat je in dat geval moet bijstorten.
Je draait de boel om! Nergens in de wet staat dat het dit verboden is, dus is het toegestaan om het in een contract te zetten.
Ik neem aan dat geen enkele bank z'n vingers hier als eerste aan wil branden (want hun "imago" zou toch maar beschadigd kunnen raken), maar zodra de eerste het doet, verwacht ik dat de rest snel volgt.
Want als de bank wacht tot de klant betalingsproblemen heeft is het te laat!
pi_117619761
Banken hebben geen imago meer. Ja dat van een oplichter.
pi_117620540
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:25 schreef Terrorizer het volgende:
Dat maakt nu ook niet meer uit, we zijn allemaal al slaven van de bank. Hadden we van te voren moeten bedenken.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:04:30 #250
16180 crew  CoolGuy
pi_117620667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:25 schreef Terrorizer het volgende:
Jij zei eerder trouwens dat jij ook een schuld hebt? Wat voor schuld is dat/hoe kom je er aan? Als ik vragen mag?
pi_117620972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:04 schreef CoolGuy het volg
ende:

[..]

Jij zei eerder trouwens dat jij ook een schuld hebt? Wat voor schuld is dat/hoe kom je er aan? Als ik vragen mag?
Wat gaat jou dat aan? Ik zeg niet dat ik opgelicht ben.

Dat imago van een oplichter hebben ze gewoon nu. Hoeven ze daarover niet meer druk over de maken. Kan bijna niet meer lager.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:25:47 #252
16180 crew  CoolGuy
pi_117621233
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:15 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat imago van een oplichter hebben ze gewoon nu. Hoeven ze daarover niet meer druk over de maken. Kan bijna niet meer lager.
Ik ben gewoon benieuwd hoe je aan die schuld komt, meer niet. Dat zeg ik ook niet.

Mwah, ik vind dat ze dat imago niet hebben, maar dat komt omdat ik niet alle verantwoordelijkheid van de consumenten zelf van de hand wijs.

Overigens, als je niet opgelicht bent heb je dus zelf iets gedaan wat verkeerde uitpakte en een schuld hebt gekregen. Ik snap niet hoe dat de bank tot boeman maakt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:28:13 #253
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:

Want als de bank wacht tot de klant betalingsproblemen heeft is het te laat!
Vorig jaar was daar al de 'onherroepelijke volmacht' daar sprak men toen ook al schande van.
Feit is natuurlijk dat de banken zullen proberen hun grip op de waardedaling te maximaliseren en hun verliezen wensen te minimaliseren.
Met te goedkoop geld van de ECB kopen ze nu ook gewoon pandjes op, om de virtuele waarde in de boeken op niveau te kunnen houden.

Allemaal heel mooi maar ik denk dat je gelijk heeft, zodra er een herder over de dam is worden de schuldschaapjes gewoon geschoren.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:29:14 #254
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621312
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:15 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

QFT.... het zijn allemaal banksters :7
pi_117621320
Dus we hebben 2 mensen die beiden een schuld door eigen toedoen hebben in dit topic, interessant.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:30:22 #256
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621342
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:
Dus we hebben 2 mensen die beiden een schuld door eigen toedoen hebben in dit topic, interessant.
Wie bedoel je? CG en Terrorizer?

Jij zit toch ook tot je navel?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:31:26 #257
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621366
Ooh... shit... ik zie net dat ik ¤11,26 rood sta bij de ING :@

Kost me weer een traytje Schultenbrau om dat glad te strijken -O-
pi_117621442
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij bent nog steeds voor je verkeerde beleggingsproductje van de DSB waar je met open ogen ingetuind bent aan het aflossen toch? En Terro heeft ook een schuldje open staan.
pi_117621469
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Die bijstort clausule is hooguit rechterlijk af te dwingen als je bewust je onderpand in waarde laat dalen. (Lees: half sloopt en laat verpauperen) Zolang dat niet het geval is, EN je gewoon maandelijks je hypotheek betaald is er niets aan de hand.
Nee, je vergist je waarschijnlijk met clausules die bepalen dat je het onderpand goed moet onderhouden of dat je niets opzettelijk mag doen dat de waarde vermindert. Dat zijn andere bepalingen.

Overigens leidt een waardevermindering er lang niet altijd toe dat er bijgestort moet worden. In sommige hypotheken heeft de bank het recht om periodiek te kijken of de aflossingsvoorwaarden zouden moeten worden aangepast.

quote:
Het is niet dat de bank vooraf niet wist dat woningen periodiek in waarde kunnen dalen toch?
Dat geldt voor de klant net zo goed. Ik zie geen enkele reden waarom een bijstortclausule nietig zou moeten zijn. Of het zou moeten zijn dat toepassing de klant in grote problemen zou brengen, dan is hij misschien op te vatten als in strijd met de zorgplicht. Maar zolang dat niet speelt zou hij gewoon geldig moeten zijn, en om die reden zou ik dus nooit ander vermogen of inkomstenstromen bij dezelfde bank onderbrengen waar mijn hypotheeklening loopt. Want als ze die clausule gaan toepassen, doen ze dat het eerst bij de klanten van wie ze weten dat er snel en zonder sputteren een hoop geld te halen is.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:37:13 #260
16180 crew  CoolGuy
pi_117621513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee vriend, niet ik :') ik heb een hypotheek die ik met gemak kan betalen, voor de rest alles kan doen wat ik wil EN ook nog eens minimaal 1200 euro per maand sparen, dus maak je nou maar niet zo druk over mijn financiën.
pi_117621523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd hoe je aan die schuld komt, meer niet. Dat zeg ik ook niet.

Mwah, ik vind dat ze dat imago niet hebben, maar dat komt omdat ik niet alle verantwoordelijkheid van de consumenten zelf van de hand wijs.

Overigens, als je niet opgelicht bent heb je dus zelf iets gedaan wat verkeerde uitpakte en een schuld hebt gekregen. Ik snap niet hoe dat de bank tot boeman maakt.
Geen idee hoe het uitpakt, is gewoon een linear hypotheekje hoor.

Als je niet verkracht bent door een serieverkrachter wilt niet zeggen dat die verkrachter onschuldig is...

In ieder geval, die imago hebben die bankiers bij mij. En dat behoed mij van verkeerde stappen.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:39:06 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_117621571
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

dat rood kunnen staan kun je uitzetten he. Want over het bedrag waar je rood voor staat betaal je ook nog eens rente. Als je niet rood KUNT staan heb je dat issue niet.

Dat betekent dan wel dat je je balansboekje eens moet bekijken want je geeft meer uit dan er in komt. Je bent net een bankster :')
pi_117621635
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:
Het is altijd je eigen toedoen, bewust of onbewust, daarom moet je ook altijd op de blaren zitten als het mis gaat.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:41:31 #264
16180 crew  CoolGuy
pi_117621649
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:37 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Geen idee hoe het uitpakt, is gewoon een linear hypotheekje hoor.

Als je niet verkracht bent door een serieverkrachter wilt niet zeggen dat die verkrachter onschuldig is...

In ieder geval, die imago hebben die bankiers bij mij. En dat behoed mij van verkeerde stappen.
Nee, dat betekent dat er IEMAND verkracht is, en een verkrachting gebeurd TEGEN de wil van het slachtoffe. Maar in dit geval zetten de mensen ZELF hun handtekening, en daarkrijgen ze ook nog bedenktijd voor. De analogie met een verkrachter gaat niet op.
pi_117621658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat rood kunnen staan kun je uitzetten he. Want over het bedrag waar je rood voor staat betaal je ook nog eens rente. Als je niet rood KUNT staan heb je dat issue niet.

Dat betekent dan wel dat je je balansboekje eens moet bekijken want je geeft meer uit dan er in komt. Je bent net een bankster :')
Bwhehe, Xeno is een mini-bankster.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:43:12 #266
16180 crew  CoolGuy
pi_117621707
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:40 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Het is altijd je eigen toedoen, bewust of onbewust, daarom moet je ook altijd op de blaren zitten als het mis gaat.
Doh. Natuurlijk is het altijd je eigen toedoen. Of je hebt de risico's genegeerd/niet serieus genoeg genomen of je hebt je helemaal niet bezig gehouden met de risicos (hmnaja, dat IS niet serieus genoeg nemen natuurlijk). Ik snap niet hoe dan de bank de boeman is.

Jij hebt getekent, jij accepteert daarmee dus de gevolgen van je keuze.
pi_117621717
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dat noemen ze micro krediet, goed voor Nobelprijzen. :’)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:45:12 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117621766
'CPB overschat gevolgen aanpassing hypotheekrente'

quote:
Het Centraal Planbureau (CPB) overschat de prijsdaling op de huizenmarkt die het gevolg is van aanpassingen aan de hypotheekrenteaftrek. Daardoor schrikt het bureau politici ten onrechte af de woningmarkt aan te pakken. Dat zeggen twee hoogleraren vrijdag in de Volkskrant.

Volgens Peter Boelhouwer van de TU Delft en Johan Conijn van de Universiteit van Amsterdam deugt het model dat het CPB gebruikt om de ontwikkeling van de huizenprijs te berekenen niet. De aanname van de Haagse rekenmeesters dat iedere toekomstige beperking van de hypotheekrenteaftrek direct wordt verrekend in de huizenprijs is onjuist, zeggen zij.

"De onderhandelaars bij de kabinetsformatie zullen bij woningmarktplannen dramatischer cijfers voorgeschoteld krijgen dan op basis van de werkelijkheid aannemelijk is", vreest Boelhouwer.

De hoogleraar baseert zich met zijn kritiek op de gevolgen van een beperking van de aftrek in Groot-Brittannië. Daar heeft de geleidelijke afschaffing van de renteaftrek geen grote prijsdaling tot gevolg gehad. Datzelfde geldt voor Zweden, waar de huizenprijzen na een aanvankelijke dip binnen een paar jaar weer op het oude niveau lagen.

Overigens is het niet zo dat het rekenmodel van het CPB partijen die niets aan de hypotheekrenteaftrek willen veranderen, bevoordeelt. De woningmarktplannen van de VVD en PVV, die het minst aan de aftrek willen veranderen, kwamen bij de doorrekening van de verkiezingsprogramma's als slechtst uit de bus.
pi_117621772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:40 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Wat is dan precies jouw probleem met de bank die het door jouw gevraagde product (een lineaire hypotheek) heeft geleverd?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:45:48 #270
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117621788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
Banksters -O-

Nooit te beroerd om mensen helemaal de vernieling in te helpen voor een beetje poen :|W
Slechte ervaringen gehad, meid? :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:47:30 #271
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117621848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

Dat is makkelijk toch.

Zelf nooit schuld hebben maar altijd naar een ander wijzen, banken dit banken dat.
pi_117621855
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is dan precies jouw probleem met de bank die het door jouw gevraagde product (een lineaire hypotheek) heeft geleverd?
Persoonlijk niks, anders heb ik die tent afgefikt.

Dan mag ik ze nog wel haten, gewoon omdat het kan...
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:48:21 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_117621874
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dit. Hoe moet ik dat nou zien. Je wil blijkbaar iets. Je gaat naar de bank, en die biedt je dit product. Vervolgens onderzoek je de ins en outs (neem ik aan) en dan besluit je alsnog te tekenen. Je eigen keuze. Hoe is dan ineens de bank de boeman?
pi_117621878
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:47 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Do not bite the hand that feeds. Het blijkt dus dat je stiekem goed geholpen bent maar voor geen aanduidbare reden hun alsnog haat. Ze zouden je hypotheek eens moeten beeindigen, kijken hoe hard je dan piept.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:49:29 #275
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117621902
Nederlandse hypotheekschuld naar 670 miljard euro
quote:
Nederlandse huishoudens hadden eind vorig jaar een totale hypotheekschuld van bijna 670 miljard euro, 111 procent van het bruto binnenlands product. [...] Een stijging van 26 miljard euro in een half jaar.
(nieuws van vorige maand)
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:49:54 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_117621914
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:47 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Haten, gewoon omdat het kan? Dat is...kansloos eigenlijk. Dus je bent goed geholpen maar toch 'haat' je ze, en dat komt zomaar uit de lucht vallen?
pi_117622195
Ik zit er iig lang niet zo diep in, dat ik 'maten' met bakiers moet zijn.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:02:18 #278
16180 crew  CoolGuy
pi_117622320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:58 schreef Terrorizer het volgende:
Ik zit er iig lang niet zo diep in, dat ik 'maten' met bakiers moet zijn.
Maten zijn met bankiers? Het is een zakelijk iets, wat nou maten. Je moet gewoon aan je verplichtingen voldoen, zoals je dat overeengekomen, geaccepteerd en ondertekent hebt. Niets meer en niets minder.

Overigens is dat geen antwoord op de vraag waar dat haten dan vandaan komt, want ogenschijnlijk heb je daar geen reden voor, maar dat weet je zelf ook wel dat je daar geen antwoord op geeft.
pi_117622637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maten zijn met bankiers? Het is een zakelijk iets, wat nou maten. Je moet gewoon aan je verplichtingen voldoen, zoals je dat overeengekomen, geaccepteerd en ondertekent hebt. Niets meer en niets minder.

Overigens is dat geen antwoord op de vraag waar dat haten dan vandaan komt, want ogenschijnlijk heb je daar geen reden voor, maar dat weet je zelf ook wel dat je daar geen antwoord op geeft.
Wat voor antwoord wil je erop horen dan, is het nou echt zo interessant?
pi_117622801
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Haten, gewoon omdat het kan? Dat is...kansloos eigenlijk. Dus je bent goed geholpen maar toch 'haat' je ze, en dat komt zomaar uit de lucht vallen?
Zijn we wel zo goed geholpen als we weten dat de hypotheekrentes in DLD beduidend lager zijn, en als we ook in ons achterhoofd meenemen dat terrorizer een aflossende hypotheek heeft en er dus vele minder risico is voor de hoptheeknemer. ;)

Maar het is allang duidelijk dat jij een stroman voor banken bent en hun image op de een of ander manier maar op probeert te krikken, en de verantwoordelijk heid maar constant aan degene die getekend heeft schuift, terwijl je als hypotheekgever weing keus hebt in NL is ook nogal makkelijk. :D
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:30:13 #281
16180 crew  CoolGuy
pi_117623239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn we wel zo goed geholpen als we weten dat de hypotheekrentes in DLD beduidend lager zijn, en als we ook in ons achterhoofd meenemen dat terrorizer een aflossende hypotheek heeft en er dus vele minder risico is voor de hoptheeknemer. ;)

Maar het is allang duidelijk dat jij een stroman voor banken bent en hun image op de een of ander manier maar op probeert te krikken, en de verantwoordelijk heid maar constant aan degene die getekend heeft schuift, terwijl je als hypotheekgever weing keus hebt in NL is ook nogal makkelijk. :D
Ja, inderdaad! Je hebt me door! Ik word daar door 'de banken' in Nederland financieel voor gecompenseerd inderdaad! Hoe raadt je het!

:') 8)7
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:31:54 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_117623290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:11 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Wat voor antwoord wil je erop horen dan, is het nou echt zo interessant?
Nou, ALS je dan een antwoord daar op geeft, de waarheid, want anders heb je er niks aan he. Maar los daarvan; je hoeft uiteraard geen antwoord te geven, maar als ik je hoor zeggen dat je een schuld hebt, dat je de bankiers 'haat' maar dat die haat gewoon maar is 'omdat het kan', dan denk ik 'bullshit'. :)
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:33:13 #283
16180 crew  CoolGuy
pi_117623321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja, dus als Terrorizer die hypotheek heeft, dan heeft ie in dat opzicht een verstandige keuze gemaakt lijkt mij. Dus ik kan niet plaatsen waar die haat zonder reden blijkbaar vandaan komt. Kijk, als je geen hypotheek wil, moet je er geen nemen, dan moet je gewoon niet kopen, dat is eenvoudig toch. Ga je gewoon huren, ook prima toch? :)
pi_117623421
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef CoolGuy het volgende:

Ja, inderdaad! Je hebt me door! Ik word daar door 'de banken' in Nederland financieel voor gecompenseerd inderdaad! Hoe raadt je het!

8)7
Ik snap dat niet dat je die bedrijfstak zo in bescherming neemt, zeker aangezien er gewoon duidelijk wat mis zit daar. Het moraal bij bankiers om mensen prudcten te verkopen die ze eigenlijk net niet kunnen dragen is toch niet normaal. Als je een fysiek product gaat kopen proberen ze je ook altijd ietsduurders aan te smeren, maar als je gewoon niet meer geld hebt houdt het op, maar met leningen vind jij het normaal dat banken eigenlijk een stap te ver gaan. Schiet mij dan maar dood, maar ik vind dat echt geen normale manier van zaken doen. :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:37:37 #285
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117623425
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb meerdere betaalrekeningen maar mijn uitkering komt maar op 1 binnen. Van die andere rekeningen worden nog wel eens afschrijvingen gedaan en dan moet ik dus wel zorgen dat er voldoende doekoes op die rekening staan.
Tja... wie het krap heeft moet natuurlijk een beetje krediet weten aan te wenden door op meerdere rekeningen rood te kunnen staan :@
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:44:20 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117623633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef CoolGuy het volgende:

:') 8)7
Zou zomaar kunnen, je liefde voor bankiers is overduidelijk aanwezig. Je neemt het constant op voor deze parasieten, terwijl jij ook wel weet dat onze maatschappij zo is ingericht dat je voor financiering aan de banksters bent overgeleverd. Dat hebben de banksters toch maar mooi voor elkaar gekregen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:46:06 #287
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117623693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik snap dat niet dat je die bedrijfstak zo in bescherming neemt, zeker aangezien er gewoon duidelijk wat mis zit daar. Het moraal bij bankiers om mensen prudcten te verkopen die ze eigenlijk net niet kunnen dragen is toch niet normaal. Als je een fysiek product gaat kopen proberen ze je ook altijd ietsduurders aan te smeren, maar als je gewoon niet meer geld hebt houdt het op, maar met leningen vind jij het normaal dat banken eigenlijk een stap te ver gaan. Schiet mij dan maar dood, maar ik vind dat echt geen normale manier van zaken doen. :')
CG zijn logica kan ik soms ook niet vatten. Daarom probeer ik toch maar in discussie met heb te blijven want het is natuurlijk een interessante vraag waar zoveel morele dubbelzinnigheid vandaan komt :)
pi_117623848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

CG zijn logica kan ik soms ook niet vatten. Daarom probeer ik toch maar in discussie met heb te blijven want het is natuurlijk een interessante vraag waar zoveel morele dubbelzinnigheid vandaan komt :)
Een belangen vereniging met 14 miljoen budget per jaar kan idd best wel een CG betalen om hun imago niet nog verder af te laten zakken. . ;)

http://www.z24.nl/economi(...)_banken_aan_NVB.html
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:23:47 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117624845
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een belangen vereniging met 14 miljoen budget per jaar kan idd best wel een CG betalen om hun imago niet nog verder af te laten zakken. . ;)

Kwa narcisme kan hij Boelshit Staal zo een hand geven :Y
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:55:58 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_117628146
quote:

[..]

Die ze eigenlijk niet kunnen dragen...en dan tóch tekenen he. Waarom zou je dat nou doen? Omdat je niet snapt wat je nou eigenlijk gekocht hebt. Als je dat niet snapt, waarom dan toch tekenen? Je praat niet over 10 euro.

Overigens, als de banken iedereen oplichten (wat ze zeker zullen proberen, immers, op die producten zit voor hun de meeste winst), waarom heeft dan niet iedereen zo'n product? Ik niet? Scorpie niet? Nog tig mensen niet? Is dat omdat de banken ons wat aardiger vinden dan de rest, of is dat omdat wij wat beter nadenken?

Feit blijft dat die bank kan leuren met z'n kutproducten wat ie wil. Als jij zegt, ik wil dat product niet, ik teken dat niet, dan kan die bank op zn kop gaan staan, maar aan jou raakt ie 't echt niet kwijt hoor.

Overigens doet niet alleen een bank dat, dat doet een electronica zaak ook, die proberen je ook naar het product toe te praten wat voor hun het gunstigste is. Ook daarvoor geldt; als je t niet snapt of niet kunt betalen, _niet doen_.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:56:37 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_117628178
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb meerdere betaalrekeningen maar mijn uitkering komt maar op 1 binnen. Van die andere rekeningen worden nog wel eens afschrijvingen gedaan en dan moet ik dus wel zorgen dat er voldoende doekoes op die rekening staan.
Tja... wie het krap heeft moet natuurlijk een beetje krediet weten aan te wenden door op meerdere rekeningen rood te kunnen staan :@
Ja, of minder uitgeven zodat je niet rood komt te staan uberhaupt. Ik snap echt niet dat je zo afgeeft op de overheid en de banken, terwijl je je eigen balansboekje niet eens in de gaten kunt houden.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:57:28 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_117628208
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, je liefde voor bankiers is overduidelijk aanwezig. Je neemt het constant op voor deze parasieten, terwijl jij ook wel weet dat onze maatschappij zo is ingericht dat je voor financiering aan de banksters bent overgeleverd. Dat hebben de banksters toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Nou nee, wel mijn liefde voor eigen verantwoordelijkheid. Ik neem het niet op voor banken, ik ben gewoon tegen het maar aanschaffen als een kip zonder kop, zonder te weten waar je mee bezig bent, en als het dan mis gaat, gauw met het vingertje wijzen naar alles en iedereen behalve jezelf, terwijl je zelf toch echt de enige bent met het uiteindelijke beslissingsrecht.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:58:34 #293
16180 crew  CoolGuy
pi_117628248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah, je gaat speculeren (haha, ik zei speculeren ;) ). Ik doe maar even de aanname dat je toch een geintje maakt, maar indien je serieus bent; je kunt roepen en gokken en raden wat je wil, maar at the end of the day is het nog steeds een feit dat wat je roept niet waar is, zo simpel is 't. :)
pi_117628407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

Overigens doet niet alleen een bank dat, dat doet een electronica zaak ook, die proberen je ook naar het product toe te praten wat voor hun het gunstigste is. Ook daarvoor geldt; als je t niet snapt of niet kunt betalen, _niet doen_.
Als ik niet de cash heb om dat apparaat bij die electronica boer te kopen zou ik het niet kopen, maar ook daar wilt men graag jou een extra crediet verstrekken om hun marge maar te halen.

Als ik als techneut een auto ontwerp diue niet door de RDW keurinig komt wordt deze nooit toegelaten op de openbare weg. Waarom hebben banken niet zoiets als een RDW die hun proudcten moeten toetsen aan fatsoensnormen, waarom verkopen banken nog steeds producten die de adviseurs zelf soms niet eens snappen. Dat is in mijn optiek toch echt geen manier van netjes zaken doen. :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:07:48 #295
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117628576
quote:

[..]

Ik snap dat niet dat je die bedrijfstak zo in bescherming neemt, zeker aangezien er gewoon duidelijk wat mis zit daar. Het moraal bij bankiers om mensen prudcten te verkopen die ze eigenlijk net niet kunnen dragen is toch niet normaal. Als je een fysiek product gaat kopen proberen ze je ook altijd ietsduurders aan te smeren, maar als je gewoon niet meer geld hebt houdt het op , maar met leningen vind jij het normaal dat banken eigenlijk een stap te ver gaan. Schiet mij dan maar dood, maar ik vind dat echt geen normale manier van zaken doen. :')
Lekker generaliseren ook, heel goed. Daarbij, is het dan direct en alleen de fout van de bank of adviseur in kwestie, of misschien ook een beetje van de consument? Hij weet immers ook dat hij de lasten niet kan dragen. Ik vind het trouwens onzin dat adviseurs hier leningen proberen "aan te smeren".

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat is daar dan mis mee? Je hebt toch ook een supermarkt nodig om boodschappen te doen en te leven?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wellicht een optie om dan een bankrekening te sluiten? Scheelt je zomaar een paar tientjes per jaar aan kosten om de rekening open te houden. En in jouw geval ook debetkosten. Dit zijn van die simpele dingen die je zelf in de hand heb, maar waarin je alsnog faalt.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:08:55 #296
16180 crew  CoolGuy
pi_117628617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik niet de cash heb om dat apparaat bij die electronica boer te kopen zou ik het niet kopen, maar ook daar wilt men graag jou een extra crediet verstrekken om hun marge maar te halen.

Als ik als techneut een auto ontwerp diue niet door de RDW keurinig komt wordt deze nooit toegelaten op de openbare weg. Waarom hebben banken niet zoiets als een RDW die hun proudcten moeten toetsen aan fatsoensnormen, waarom verkopen banken nog steeds producten die de adviseurs zelf soms niet eens snappen. Dat is in mijn optiek toch echt geen manier van netjes zaken doen. :')
Als jij de cash niet hebt zou je het niet kopen nee. En ja, dus proberen ze je te lokken met acties. NU halen, in 2013 betalen, blablabla. En dat doe je toch ook niet? Dan denk je toch ook van ja dag? Terwijl je daar ook genoeg mensen hebben die de cash niet hebben, en TOCH gebruik maken van zo'n regeling, dat is daarbij echt niet anders dan bij een bank.

Maar ook voor zo'n electronicaproduct geldt: je bent er zelf bij. Als je het geld niet hebt moet je 't niet meenemen, maar zo'n winkel staat daar niet om jou te beschermen, die staat daar om jou zooi te verkopen waar zij geld voor krijgen. Daar moet je zelf bij wakker blijven, niet met je vingertje wijzen naar de winkel als verantwoordelijke omdat jij die voorwaarden van zo'n actie hebt geaccepteerd. Kom op nou.

Hoe moet ik weten waarom banken dat niet hebben. Als autofabrikanten hun producten niet aan een dergelijke test hoefden te onderwerpen omdat ie er niet was, dan hadden ook die autofabrikanten hun auto's niet zo veilig gemaakt als ze nu zijn, als ze daarmee hadden kunnen besparen hoor.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:12:10 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_117628737
Ik snap je trouwens niet Xeno. Je bent maar aan 't afgeven op de zogenaamde banksters, maar je kunt je eigen balans niet eens in de gaten houden, en omdat je naar jou zin te weinig binnen krijgt (nee; je geeft teveel uit voor wat je binnen krijgt, dat is heel wat anders) ga je dan dus maar op krediet leven (want dat is wat je doet), wat nou net datgene is waar je anderen voor uitlacht.

Je dicht zelf het ene gat met het andere gat, want dat je op meerdere rekeningen rood kunt staan is leuk, maar dat zul je toch echt moeten terug betalen. Je bent écht net zelf een bankster :')
pi_117628793
Xeno is mini-bankster a la Mini-Me

pi_117628907
Ik ben ook tegen onbeperkt credieten die maar aan jan en alleman verstrekt worden zonder dat door de verstrekkers naar het hele plaatje gekeken wordt. Tegenwoordig moeten ze van het AFM al een beetje aan de zorgplicht voldoen, maar wat mij betreft wordt elk gesprek wat hun met klanten voeren ook opgeslagen en bij disputen worden gesprekken nageluistert en mocht blijken dat adviseurs antwoorden voor klanten zo verdraait hebben dat de eigenlijke vraag van de klant niet goed beantwoord was ze gewoon veranwoordelijk worden voor hun eigen zooi.

Verder moeten de hypotheek producten in mijn optiek zo simpel worden dat deze ook door henk de stratemaker en ingird de kassamiep begrepen moeten kunnen worden. Dus geen bizarre constructies waarbij ze aflossingsvrije zooi verkopen terwijl die consumenten niet weten dat ze eigenlijk gewoon huren van de bank.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:18:59 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117628939
en
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:19:10 #301
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117628949
vol