abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117497636
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117497683
huren -> betalen
lenen -> betalen, betalen, betalen

Wie veel leent moet veel betalen, wie weinig leent moet weinig betalen.
Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
En heeft de vrijheid om te gaan en staan waar hij of zij wil *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:57:30 #3
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117497701
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders"' of zoiets

we zijn het er toch al over eens dat er een algemene woontoeslag voor in de plaats moet komen, net als kindertoeslag en zorgtoeslag, dus voor hen die het nodig hebben , en niet voor miljonairs
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117497720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef HD9 het volgende:
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders ofzo"'
Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.

Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
pi_117497724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen

Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
pi_117497740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.

Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er! w/
pi_117497759
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af. Die zitten dus nog lekker met een restschuld waar ze nog voor moeten sparen. Tegen de tijd dat ze willen verhuizen zal er echt een overschot bestaan aan verkoopbare woningen. Je ziet nu al dat er op funda meer dan 260k aan woingen te koop aangeboden wordt. Kennelijk is de woningnood non existent.
pi_117497771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af.
Bron?
pi_117497773
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er! w/
Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
pi_117497782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen

Vergeet je niet een hele kleine nuance? :')
pi_117497797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:01:27 #12
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497804
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bron?
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:01:35 #13
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117497811
|Ze meoten gewoon aflossingsvrije hypotheken weer verbieden, vroeger deed men vervroegd aflossen, tegenwoorig wil men zo lang mogelijk profiteren
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117497812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Nuance bij Xeno? Haha, good one :7
pi_117497820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
Je duim dus?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:02:11 #16
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497825
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Mogelijk maar 99% van de inhoud reflecteert de waarheid :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:04:12 #17
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497894
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen :D
pi_117497920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen :D
Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?

Hoe voelt dat nou, die afgunst tegenover mensen die het beter voor elkaar hebben dan jij? Ik proef een bepaalde frustratie bij je dat de dingen niet zo lopen zoals je ze 5 jaar geleden hebt voorspeld. Zit je iets dwars? Je huurhuis misschien?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2012 11:06:04 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:05:58 #19
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497936
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?
Ik zou een boot kopen, die zijn nu redelijk betaalbaar, genoeg aanbod vanwege de crisis :Y
pi_117497955
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”

Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
pi_117497999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:06 schreef Terrorizer het volgende:
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”

Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd _O_
pi_117498090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is. :')
pi_117498102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is. :')
Zijn duim zei hij net.
pi_117498147
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd _O_
Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:14:28 #25
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498174
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nog voor het einde van dit decennium bestaat de HRA niet meer Scorpie.
De HRA gaat eruit want de BB'ers willen in luxe blijven leven en dat kan alleen als de jongeren flink gaan meebetalen aan hun decadente uitgave patroon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')