Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef HD9 het volgende:
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders ofzo"'
Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen
lenen -> betalen, betalen, betalen
Wie veel leent moet veel betalen, wie weinig leent moet weinig betalen.
Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
En heeft de vrijheid om te gaan en staan waar hij of zij wil
Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.
Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af. Die zitten dus nog lekker met een restschuld waar ze nog voor moeten sparen. Tegen de tijd dat ze willen verhuizen zal er echt een overschot bestaan aan verkoopbare woningen. Je ziet nu al dat er op funda meer dan 260k aan woingen te koop aangeboden wordt. Kennelijk is de woningnood non existent.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
Bron?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af.
Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er!
Vergeet je niet een hele kleine nuance?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen
lenen -> betalen, betalen, betalen
Wie veel leent moet veel betalen, wie weinig leent moet weinig betalen.
Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
En heeft de vrijheid om te gaan en staan waar hij of zij wil
Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.quote:
Nuance bij Xeno? Haha, good onequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vergeet je niet een hele kleine nuance?
Je duim dus?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
Mogelijk maar 99% van de inhoud reflecteert de waarheidquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vergeet je niet een hele kleine nuance?
Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen
Ik zou een boot kopen, die zijn nu redelijk betaalbaar, genoeg aanbod vanwege de crisisquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerdquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:06 schreef Terrorizer het volgende:
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”
Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
Zijn duim zei hij net.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is.
Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd
Nog voor het einde van dit decennium bestaat de HRA niet meer Scorpie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |