abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117608183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
ik geloof er ook geen barst van dat banken nog aflossingsvrij hypotheken geven aan starters .,
Waarom niet? Dat extra risico zit toch gewoon in de rente opslag verwerkt? Overigens mag je als je onder NHG leent, al jaren max 50% aflossingsvrij hebben en aangezien de NHG dan garant staat, wat maakt de bank dat dat dan nog uit?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:40:37 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117608809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat extra risico zit toch gewoon in de rente opslag verwerkt? Overigens mag je als je onder NHG leent, al jaren max 50% aflossingsvrij hebben en aangezien de NHG dan garant staat, wat maakt de bank dat dat dan nog uit?
NHG wordt toch verlaagd??

quote:
Fasen

Tot 1 januari 2010 zal het maximale NHG-bedrag 350.000 euro bedragen. Daarna wordt het tot 1 juli 2012 320.000 euro. In de periode vanaf 1 juli 2012 tot 1 juli 2013 zal het maximum NHG-bedrag 290.000 euro bedragen, om vervolgens per 1 juli 2014 weer uit te komen op de oorspronkelijke 265.000 euro. makelaars en hypotheekbemiddelaars hebbern enthousiast gereageerd op dit besluit, omdat zij denken dat het een stimulans is voor de stagnerende woningmarkt.
Dit neemt niet weg dat het NHG-bestuur heeft besloten om de premie voor NHG-aanvragen te verhogen van 0,55 naar 0,70 procent, om de verhoogde schade door de toegenomen claims te kunnen dekken.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117610076
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
NHG wordt toch verlaagd??
Ja, en?

Bij geen NHG, heb je een hogere rente door het hogere risico. Zoals ik al zei.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:12:17 #229
323876 michaelmoore
pi_117610696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, en?

Dan zullen de mensen wel moeten blijven aflossen om buiten de gevarenzone te blijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:20:30 #230
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, en?

Alsof de rente de risico's weergeeft :')

Houd toch op met je vrije markt hypothese, feit is gewoon dat alle banken technisch failliet zijn en met gesubsidieerd geld van de ECB in leven gehouden worden.

En dan de garantstelling onder NHG.... feitelijk dus volledig gedekt voor de banksters.... wat nou risicopremie in de rente _O-

Grote flauwekul, misschien dat de infantiele kijkbuiskinderkjes nog in deze fabeltjes geloven :W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117611459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
En dan de garantstelling onder NHG.... feitelijk dus volledig gedekt voor de banksters.... wat nou risicopremie in de rente _O-
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt hoe de NHG werkt. De banken dekken daarin niets, Xeno wel.

En dat blijkt ook wel, gemiddeld is de rente met NHG toch al gauw 0,6% lager dan zonder NHG. Dus ja, er zit wel degelijk een risico-opslag in de rentetarieven als je leent zonder NHG.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:32:17 #232
323876 michaelmoore
pi_117611606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt hoe de NHG werkt. De banken dekken daarin niets, Xeno wel.

En dat blijkt ook wel, gemiddeld is de rente met NHG toch al gauw 0,6% lager dan zonder NHG. Dus ja, er zit wel degelijk een risico-opslag in de rentetarieven als je leent zonder NHG.
maar die mensen moeten wel aflossen
Banken zijn dom geweest door aflossingsvrije leningen uit te geven die nu flink onder water staan , daar hebben ze nu spijt van, en die mensen moeten allemaal gaan aflossen
pi_117611671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
maar die mensen moeten wel aflossen
Banken zijn dom geweest door aflossingsvrije leningen uit te geven die nu flink onder water staan en die mensen moeten allemaal gaan aflossen
Nee. (Is dit na de uitgebleven verhoging van het HWF je nieuwe stokpaardje geworden?)

Zolang je aan je betalingsverplichtingen voldoet krijgt geen bank dat voor elkaar.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:34:26 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Wat ik bedoel is dat er gewoon geen duidelijke correlatie is tussen de prijs van geld en het risico dat de banken lopen. Als dat zo zou zijn dan hadden we geen crisis waarbij de banken met staatssteun overeind gehouden moesten worden.

De rente geeft helemaal niet de werkelijke risico's weer, die 0,6% risico opslag is gewoon volkomen arbitrair gekozen :7

Als banken verstand zouden hebben van risico inschatting dan was er echt geen vuiltje aan de lucht, conclusie... de banksters prutsen maar wat aan zolang ze hun zakken maar linksom of rechtsom kunnen vullen met schuld.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:36:18 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee. (Is dit na de uitgebleven verhoging van het HWF je nieuwe stokpaardje geworden?)

Zolang je aan je betalingsverplichtingen voldoet krijgt geen bank dat voor elkaar.
De bank kan gewoon bijstorting eisen, staat in een vele hypotheek contracten. Er staan geen voorwaarden bij onder welke condities dat is, dus ik ga ervan uit dat het gewoon een kwestie is van hertaxatie en vervolgens de hypotheekgever om meer onderpand of betaling van het verschil eisen.
pi_117611812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat ik bedoel is dat er gewoon geen duidelijke correlatie is tussen de prijs van geld en het risico dat de banken lopen. Als dat zo zou zijn dan hadden we geen crisis waarbij de banken met staatssteun overeind gehouden moesten worden.
Tel er eens bij op de hypotheekrente in NL structureel 1% hoger is dan in Belgie of Duitsland en je kunt zelf het 'allemachtig' grote risico van de banken wel inschatten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:39:55 #237
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117611957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tel er eens bij op de hypotheekrente in NL structureel 1% hoger is dan in Belgie of Duitsland en je kunt zelf het 'allemachtig' grote risico van de banken wel inschatten.
De banken zijn allemaal al door het afvoerputje gegaan, zelfs Rabobank is technisch failliet.
Hoorde vanmiddag dat banken zelf de executieverkopen gaan opkopen. Volgens mij gebeurt dit zelfs al een hele tijd. Dan hoeven ze niet af te boeken en kunnen ze de boel blijven belazeren.

Hoe? Nou met spotgoedkoop geld van de pers die de ECB op standje waanzin heeft gezet.
Bedrijven krijgen vrijwel geen of weinig geld meer los maar banksters krijgen ongelimiteerd geld om hun kaartenhuis in stand te houden.
pi_117611970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
De bank kan gewoon bijstorting eisen, staat in een vele hypotheek contracten. Er staan geen voorwaarden bij onder welke condities dat is, dus ik ga ervan uit dat het gewoon een kwestie is van hertaxatie en vervolgens de hypotheekgever om meer onderpand of betaling van het verschil eisen.
Zo makkelijk werkt dat niet. Dat heb ik al eerder uitgelegd. De bank waarbij mijn broer werkt heeft het al opgegeven.

Je kunt maar blijven komen met contract dit en contract dat, maar nergens in de wet staat dat je in dat geval moet bijstorten. Een rechter zal dus die bepaling gaan toetsen aan redelijkheid en billijkheid. En zolang je gewoon aan je betalingsverplichting voldoet heeft de bank daar geen zwaarwegend belang bij. Daar had de bank eerder aan moeten denken, dat is gewoon bedrijfsrisico en niet 1-2-3 af te schuiven op de consument.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:41:46 #239
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117612049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Zo makkelijk werkt dat niet. Dat heb ik al eerder uitgelegd. De bank waarbij mijn broer werkt heeft het al opgegeven.

Je kunt maar blijven komen met contract dit en contract dat, maar nergens in de wet staat dat je in dat geval moet bijstorten. Een rechter zal dus die bepaling gaan toetsen aan redelijkheid en billijkheid. En zolang je gewoon aan je betalingsverplichting voldoet heeft de bank daar geen zwaarwegend belang bij. Daar had de bank eerder aan moeten denken, dat is gewoon bedrijfsrisico en niet 1-2-3 af te schuiven op de consument.
Binnenkort komt de bankenlobby dus met een charme offensief waarbij er een wet word aangenomen dat de banken dus gewoon kunnen eisen wat ze willen van de hypotheekgever. Uiteraard met terugwerkende kracht.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:42:56 #240
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117612103
Banksters -O-

Nooit te beroerd om mensen helemaal de vernieling in te helpen voor een beetje poen :|W
pi_117612111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Binnenkort komt de bankenlobby dus met een charme offensief waarbij er een wet word aangenomen dat de banken dus gewoon kunnen eisen wat ze willen van de hypotheekgever. Uiteraard met terugwerkende kracht.
We zullen zien.
pi_117614216
quote:

Heb je een linkje naar die eerdere uitleg? Het lijkt mij sterk dat zo'n bijstortclausule niet rechterlijk af te dwingen zou zijn. Of hooguit niet in specifieke gevallen waarbij mensen door zo'n bijstorting bv. niet meer rond zouden kunnen komen. Als ik een hypotheek had en onderwater stond, zou dit voor mij in ieder geval reden zijn om spaargeld, zakelijke rekeningen, salarisstortingen e.d. bij een andere bank onder te brengen, want als er veel bij je te halen is ben je straks als eerste aan de beurt.
pi_117614513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:36 schreef dvr het volgende:
Heb je een linkje naar die eerdere uitleg? Het lijkt mij sterk dat zo'n bijstortclausule niet rechterlijk af te dwingen zou zijn. Of hooguit niet in specifieke gevallen waarbij mensen door zo'n bijstorting bv. niet meer rond zouden kunnen komen. Als ik een hypotheek had en onderwater stond, zou dit voor mij in ieder geval reden zijn om spaargeld, zakelijke rekeningen, salarisstortingen e.d. bij een andere bank onder te brengen, want als er veel bij je te halen is ben je straks als eerste aan de beurt.
Ja, doei. Lees zelf even 190 topics huizenmarkt terug... :P

Die bijstort clausule is hooguit rechterlijk af te dwingen als je bewust je onderpand in waarde laat dalen. (Lees: half sloopt en laat verpauperen) Zolang dat niet het geval is, EN je gewoon maandelijks je hypotheek betaald is er niets aan de hand. Het is niet dat de bank vooraf niet wist dat woningen periodiek in waarde kunnen dalen toch? (Remember the 80's?)

Gewoon bedrijfsrisico, wat zelfs al ingecalculeerd is in het rentetarief. Dus zolang je je bank geen extra stok geeft om mee te slaan, kunnen ze met die bepaling niks.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:14:02 #244
323876 michaelmoore
pi_117615419
banken kunnen veel meer dan jij denkt
http://www.telegraaf.nl/d(...)ere_aflossing__.html

quote:
do 04 okt 2012, 20:11
Banken kunnen hogere aflossing afdwingen
AMSTERDAM - Banken roepen huizenbezitters met een hypotheek op om extra af te lossen. Ze kunnen die extra aflossing zelfs afdwingen, meldt RTL Nieuws.
pi_117615495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:14 schreef michaelmoore het volgende:
banken kunnen veel meer dan jij denkt
banken kunnen veel minder dan jij denkt...

(En dan notabene een link van de Telegraaf presenteren... _O- _O- _O- )

Ja tuurlijk roepen ze op tot aflossen. Dat geld kunnen ze dan weer opnieuw uitlenen. Als ze het af konden dwingen... Denk eens na... Zou dat dan nu al niet in volle gang zijn? Nou? Zeg eens eerlijk?
pi_117616619
Dat hanken een extra bijstorting kunnen verlangen wisten we natuurlijk allang in deze reeks. Maar waar de beren fijn overheen lezen is dat de VEH nog geen van die gevallen kent. Tussen kunnen en daadwerkelijk uitvoeren zit een verschil en de grote vraag is dus gaan de banken dit ook daadwerkelijk verlangen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:03:13 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117617859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:26 schreef Terrorizer het volgende:
Je kan natuurlijk ook altijd nog je huis verloten als je het niet kwijt kunt.
Er zijn eerder loterijen geweest voor ik-weet-niet-meer wat, en dat mocht niet. Het is een overtreding van de loterijwetgeving. Daarbij zou de winnaar kansspelbelasting moeten betalen over het huis!

quote:
Je kunt maar blijven komen met contract dit en contract dat, maar nergens in de wet staat dat je in dat geval moet bijstorten.
Je draait de boel om! Nergens in de wet staat dat het dit verboden is, dus is het toegestaan om het in een contract te zetten.
Ik neem aan dat geen enkele bank z'n vingers hier als eerste aan wil branden (want hun "imago" zou toch maar beschadigd kunnen raken), maar zodra de eerste het doet, verwacht ik dat de rest snel volgt.
Want als de bank wacht tot de klant betalingsproblemen heeft is het te laat!
censuur :O
pi_117619761
Banken hebben geen imago meer. Ja dat van een oplichter.
pi_117620540
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:25 schreef Terrorizer het volgende:
Dat maakt nu ook niet meer uit, we zijn allemaal al slaven van de bank. Hadden we van te voren moeten bedenken.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:04:30 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117620667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:25 schreef Terrorizer het volgende:
Jij zei eerder trouwens dat jij ook een schuld hebt? Wat voor schuld is dat/hoe kom je er aan? Als ik vragen mag?
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')