Het succesclubje is veel groter dan je denkt hoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten
Ach zo nu en dan eens snobberig doen is best leukquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten
is dit een nieuwe banksters reclame stunt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:02 schreef Basp1 het volgende:
over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek
Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb net weer een pareltje van een bloedbad gevonden op funda, van 650k afgeprijst naar 355k.
Betreft een verkoop van de bank
Bouwjaar is anders nog vanuit dit decenniumquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet.
Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bouwjaar is anders nog vanuit dit decennium
Er zit alleen een hele grote tuin bijquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt.
Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Er zit alleen een hele grote tuin bij![]()
Zou hetquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking.
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te stekenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef sorcees het volgende:
Huren is alleen een fictieve oplossing als je nog geen goedkope huurwoning hebt.
Ben je van plan langer dan 10 jaar in hetzelfde huis te wonen, dan is kopen te overwegen.
Zo niet, kun je beter huren, maar een geschikte huurwoning is moeilijker dan een geschikte koopwoning te vinden.
HRA bestaat nog, en blijft bestaan, zal wel soberder worden.
Een deels aflossingsvrije hypotheek moet gewoon kunnen, zeker wanneer je meer dan 10% eigen geld meebrengt.
In de laatste 20 jaar zijn de prijzen meer dan verviervoudigd (in mijn geval), dus speculeren heeft wel geloond, dat er nu 30% afgaat heb ik niet zoveel problemen mee.
De starters zijn nu de gedupeerden, evenals diegenen die gedwongen moeten verkopen, maar die groep is nog niet zo heel groot.
Over 5 jaar is de woningmarkt weer stabiel, misschien niet kerngezond maar wel weer levendig.
Uitzonderingen zijn er altijd, en daar kan oeverloos over gekissebist worden, maar daar wordt de situatie niet anders van, je moet toch ergens wonen, en niet iedereen kan levenslang bij zijn moeder blijven.
Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAPquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
Zozo, gaat lekker hier. Scorpie, wij zitten in een clubje blijkbaar? Ach, best een leuk clubje. Zeker als hetalternatief een clubje van gefrustreerde-ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-wannabe-kopers is.
Maar ik zal vanavond eens mee doen aan de discussie, nu ben ik even druk met wat dingen implementeren en zo.
Als die 10 jaar blijven zitten is er niets aan de hand, als ze het in 2008 konden betalen kunnen ze dat nu ook, een huis is om in te wonen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken![]()
Een waar bloedbad is schromelijk overdreven, er zullen een paar meer gedwongen verkopen volgen, o.a. door echtscheidingen en baanverlies.quote:2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes
Maakt mij niet uit, bring it on, alleen maar meer geld dat ik binnen kan harkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAP
Hoezo zijn die gedupeerd?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken![]()
Tja... als een commodity in 20 jaar tijd 4 maal over de kop gaat dan weet je dat er minstens weer gedeeld door 2 moet worden om weer op een duurzaam niveau uit te kunnen komen.
2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes
Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.
Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.
Maar persoonlijk erger ik me kapot aan de figuren die ontzettend zielig doen over een (virtuele) restschuld en moord en brand schreeuwen als ze hun levensstijl enigszins moeten versoberen. Kleiner wonen, geen nieuwe auto voorlopig en wat bewuster naar je uitgaven kijken. Dat is de realiteit voor de overgrote meerderheid van mensen die met een restschuld komen te zitten. Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig.
Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig.
De banken gaan geen lagere rente geven aan mensen met een annuiteitenhypotheek in Holland kun je ze veel beter een duurdere spaarhypotheek aansmeren, veel meer verdiensten voor de bank. De belastingdienst betaald immers meequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:14 schreef sorcees het volgende:
[..]
Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".
Je laat zien dat je met geld om kunt gaan, dat je kunt sparen, en dus zijn de risico's voor de bank minder en krijg je een goede goedkopere hypotheek. En dus geen tophypotheek.
Wie moet dat doen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:35 schreef fedsingularity het volgende:
Ik denk laat ik eens de laatste nieuwtjes over de huizenmarkt lezen in het opgeschoonde topic.
Helaas weinig nieuws en dezelfde discussies nog......
Gooi maar weer op slot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |