abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:19:16 #251
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117465685
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Het werd ook steeds gekker, er werd voorgesteld dat de overheid maar de banken moest verplichten om een minimum aantal hypotheken te verstrekken :D :'( :D .
Kan de overheid geen hypotheken subsidieren??

O wacht, dat doen ze al :7

Anders zetten ze toch iedereen die meer dan 50.000 verdient uit hun huurhuis ??/
Dat zal ze leren.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:23:08 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117465861
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:19 schreef HD9 het volgende:

Anders zetten ze toch iedereen die meer dan 50.000 verdient en desondanks een sociale huurwoning bezet houdt uit hun huurhuis ??/
Dat zal ze leren.
FTFY.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:29:34 #253
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_117468514
Heeft iemand hier verstand van de Duitse woningmarkt en hoe deze wordt beinvloedt door de crisis?
pi_117470368
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:19 schreef HD9 het volgende:

[..]

Anders zetten ze toch iedereen die meer dan 50.000 verdient uit hun huurhuis ??/
Dat zal ze leren.
Je kan niet eens krakers uit je eigen huis zetten. Teveel rechten :')
pi_117470682
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:

Overigens, wat Basp1 ook al zegt, jij geniet dus echt wel van andermans ellende. Kom daar dan ook gewoon voor uit man :')
Die ellende is wel relatief natuurlijk, of denk jij dat die mensen die met een flinke restschuld blijven zitten onder de brug eindigen?

In de meeste gevallen zal het nog een gevalletje eigen schuld dikke bult zijn ook. Hoeveel medelijden moet je daarmee hebben?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:51:02 #256
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_117471958
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:29 schreef Sound.Cloud het volgende:
Heeft iemand hier verstand van de Duitse woningmarkt en hoe deze wordt beinvloedt door de crisis?
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie, op het platteland hebben ze geen last van luchtbellen en zijn de huizen goedkoop en praktisch onverkoopbaar.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_117473898
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:51 schreef sorcees het volgende:
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie,
In welk land is de woningmarkt dan niet afhankelijk van de locatie :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:05:32 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117474661
Veel mensen die willen verkopen en nog heel erg weinig die kunne kopen
http://www.telegraaf.nl/b(...)grijst_harder__.html
quote:
ma 01 okt 2012, 18:52
Mensheid vergrijst steeds harder
TOKIO - De leeftijdsgroep van mensen boven de 60 jaar groeit wereldwijd het hardst. Dit stelt het VN-bevolkingsfonds UNFPA in een maandag gepresenteerd rapport.
In 2050 zullen er meer mensen van boven de 60 zijn dan kinderen van 15 jaar of jonger.

Vooral voor ontwikkelingslanden zijn er grote veranderingen op komst. Armere landen hebben nu juist vaak een bijzonder jonge bevolking. Landen moeten zich op die veranderingen voorbereiden, aldus UNFPA. De organisatie probeert te bereiken dat mensen overal in waardigheid en veiligheid oud kunnen worden.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:09:38 #259
323876 michaelmoore
pi_117474840
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:51 schreef sorcees het volgende:

[..]

Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie, op het platteland hebben ze geen last van luchtbellen en zijn de huizen goedkoop en praktisch onverkoopbaar.
Frankrijk ook

Op de mooiste plaatsen kosten de huizen niets
http://www.green-acres.com/en/properties/19548a-f1152.htm
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117475277
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
Veel mensen die willen verkopen en nog heel erg weinig die kunne kopen
http://www.telegraaf.nl/b(...)grijst_harder__.html
quote:
In 2050 zullen er meer mensen van boven de 60 zijn dan kinderen van 15 jaar of jonger.
Ik ken niet zo gek veel kinderen onder de 15 jaar die een huis kunnen kopen?
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:19:48 #261
323876 michaelmoore
pi_117475337
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Ik ken niet zo gek veel kinderen onder de 15 jaar die een huis kunnen kopen?
Die hebben ook geen vaste baan, krantenwijk wel

Ik ben 60 en de jongste in de familie
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 20:48:55 #262
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117480544
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die ellende is wel relatief natuurlijk, of denk jij dat die mensen die met een flinke restschuld blijven zitten onder de brug eindigen?

In de meeste gevallen zal het nog een gevalletje eigen schuld dikke bult zijn ook. Hoeveel medelijden moet je daarmee hebben?
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.

Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117482185
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.

Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Dat dus.

Mijn hypotheekrente staat nog voor 18 jaar vast. Dus het liefst heb ik dat die nu naar 25% schiet, want dan gaat de spaarrente ook mee omhoog.

Maar als dat betekent dat er gezinnen in de problemen gaan komen (en dat betekent het...) hou dan de rente maar laag. Op zo'n manier wil ik niet aan mijn geld komen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:39:29 #264
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117487720
Ach.... wat schattig zeepbelblazers met een rechtvaardigheidsgevoel :7

Honderdduizenden betaalden een vermogen voor een stapel stenen op een postzegel en duizenden vulden rijkelijk hun zakken. Iedereen stond erbij en keek er na terwijl ik die mensen toen ook al voor gek verklaarde. Nu het 'ineens en out of the blue' slechter gaat ben ik een sadist :{w

Wie zeepbellen blaast
Zal op de blaren zitten

Slaap lekker :z
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117487855
quote:
11s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ach.... wat schattig zeepbelblazers met een rechtvaardigheidsgevoel :7
Ja, die zijn er...

Wannabee kopers met een rechtvaardigheidsgevoel zijn echter dun gezaaid.

(NB: Let op de toevoeging 'met', wannabee kopers 'zonder' zijn er hier meer dan genoeg... :D )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:28:04 #266
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117494808
CDA: Eerst flink sparen, dan huis kopen
Eerst 20.000 sparen en thuis blijven wonen

http://www.rtl.nl/compone(...)n-dan-huis-kopen.xml

Dan beiden een vaste baan en dan pas een huis kopen en aflossen, niks meer op de bonnefooi met omvallende banken
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:07:05 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117495347
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:28 schreef HD9 het volgende:
CDA: Eerst flink sparen, dan huis kopen
Eerst 20.000 sparen en thuis blijven wonen
"jaarlijks beslag op de rijksbegroting is maximaal 25 miljoen euro. Het percentage van de bonus wordt daarop aangepast."
20k is toch niet "flink" als het minder dan 10% is van de gemiddelde huizenprijs? Ik zie veel liever dat max. 80% lenen weer de norm wordt.
En voor 20k heb je toch geen speciale gesubsidieerde overheidsspaarregeling nodig? Politici doen niets anders dan nieuwe regeltjes verzinnen, terwijl de huizenmarkt al veel te veel regulering kent.
censuur :O
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:12:49 #268
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117496535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"jaarlijks beslag op de rijksbegroting is maximaal 25 miljoen euro. Het percentage van de bonus wordt daarop aangepast."
20k is toch niet "flink" als het minder dan 10% is van de gemiddelde huizenprijs? Ik zie veel liever dat max. 80% lenen weer de norm wordt.
En voor 20k heb je toch geen speciale gesubsidieerde overheidsspaarregeling nodig? Politici doen niets anders dan nieuwe regeltjes verzinnen, terwijl de huizenmarkt al veel te veel regulering kent.
Met de kunstmatig lage rente en de kunstmatige hoge vermogensbelasting mag de overheid wel eens wat veranderen aan deze spaarbelasting. Het is toch bizar dat de overheid nog steeds rekent met een effectief rendement van 4% terwijl dat voor de meeste spaarders niet de realiteit is. Misschien moeten overheden stoppen met het kunstmatig laag houden van de rentestanden en de markt zijn destructieve werk laten doen.

Nu zit er nog overal zoveel lucht in het systeem dat het alleen met kunst en vliegwerk van instorten behoud kan worden, elke ingreep die men doet heeft gevolgen elders die weer d.m.v. ingrepen aangepakt moet worden. De burger verliest daardoor het overzicht en kan geen verstandige beslissingen meer nemen op basis van betrouwbare informatie.

Rutte blaat iedere keer weer dat de 'rust' op de woningmarkt nodig hebben... nou dat zal ie dan krijgen ook :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:18:45 #269
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117496679
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Met de kunstmatig lage rente en de kunstmatige hoge vermogensbelasting mag de overheid wel eens wat veranderen aan deze spaarbelasting. Het is toch bizar dat de overheid nog steeds rekent met een effectief rendement van 4% terwijl dat voor de meeste spaarders niet de realiteit is. Misschien moeten overheden stoppen met het kunstmatig laag houden van de rentestanden en de markt zijn destructieve werk laten doen.

Nu zit er nog overal zoveel lucht in het systeem dat het alleen met kunst en vliegwerk van instorten behoud kan worden, elke ingreep die men doet heeft gevolgen elders die weer d.m.v. ingrepen aangepakt moet worden. De burger verliest daardoor het overzicht en kan geen verstandige beslissingen meer nemen op basis van betrouwbare informatie.

Rutte blaat iedere keer weer dat de 'rust' op de woningmarkt nodig hebben... nou dat zal ie dan krijgen ook :D
nee dat doen ze juist om die mensen die een deel van de hypotheek gespaard hebben en dus de volle HRA aftrek genieten, een beetje te plagen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:22:05 #270
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117496749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:18 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee dat doen ze juist om die mensen die een deel van de hypotheek gespaard hebben en dus de volle HRA aftrek genieten, een beetje te plagen
Dhr. Boot noemde spaarhypotheken reeds 'gelegaliseerde diefstal' omdat over het spaardeel geen vermogensbelasting word afgedragen en over de openstaande schuld volledige subsidie werd verkregen. Ik vind dat hij daar moreel gezien groot gelijk in heeft.
pi_117496756
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, die zijn er...

Wannabee kopers met een rechtvaardigheidsgevoel zijn echter dun gezaaid.

(NB: Let op de toevoeging 'met', wannabee kopers 'zonder' zijn er hier meer dan genoeg... :D )
Je bedoelt huurders met afgunst? Dat merk ik wel ja. Huizenbezitters zijn de nieuwe criminelen voor de have-nots onder ons.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:23:25 #272
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117496778
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt huurders met afgunst? Dat merk ik wel ja. Huizenbezitters zijn de nieuwe criminelen voor de have-nots onder ons.
Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelsel :7
pi_117496815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelsel :7
Dank je, ik was hypocriet vergeten toe te voegen aan de have-not-huurders.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:26:19 #274
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117496853
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:

Dank je, ik was hypocriet vergeten toe te voegen aan de have-not-huurders.
Zolang je je maar realiseert dat je een gesubsidieerde schuldslaaf bent :*
pi_117496856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Net zoals bovenmodaal verdienende sociale huureders profiteurs zijn van een wanstaltig sociaal huursysteem. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')