Kan de overheid geen hypotheken subsidieren??quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het werd ook steeds gekker, er werd voorgesteld dat de overheid maar de banken moest verplichten om een minimum aantal hypotheken te verstrekken![]()
![]()
.
FTFY.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:19 schreef HD9 het volgende:
Anders zetten ze toch iedereen die meer dan 50.000 verdient en desondanks een sociale huurwoning bezet houdt uit hun huurhuis ??/
Dat zal ze leren.
Je kan niet eens krakers uit je eigen huis zetten. Teveel rechtenquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:19 schreef HD9 het volgende:
[..]
Anders zetten ze toch iedereen die meer dan 50.000 verdient uit hun huurhuis ??/
Dat zal ze leren.
Die ellende is wel relatief natuurlijk, of denk jij dat die mensen die met een flinke restschuld blijven zitten onder de brug eindigen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, wat Basp1 ook al zegt, jij geniet dus echt wel van andermans ellende. Kom daar dan ook gewoon voor uit man
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie, op het platteland hebben ze geen last van luchtbellen en zijn de huizen goedkoop en praktisch onverkoopbaar.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:29 schreef Sound.Cloud het volgende:
Heeft iemand hier verstand van de Duitse woningmarkt en hoe deze wordt beinvloedt door de crisis?
In welk land is de woningmarkt dan niet afhankelijk van de locatiequote:Op maandag 1 oktober 2012 17:51 schreef sorcees het volgende:
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie,
quote:ma 01 okt 2012, 18:52
Mensheid vergrijst steeds harder
TOKIO - De leeftijdsgroep van mensen boven de 60 jaar groeit wereldwijd het hardst. Dit stelt het VN-bevolkingsfonds UNFPA in een maandag gepresenteerd rapport.
In 2050 zullen er meer mensen van boven de 60 zijn dan kinderen van 15 jaar of jonger.
Vooral voor ontwikkelingslanden zijn er grote veranderingen op komst. Armere landen hebben nu juist vaak een bijzonder jonge bevolking. Landen moeten zich op die veranderingen voorbereiden, aldus UNFPA. De organisatie probeert te bereiken dat mensen overal in waardigheid en veiligheid oud kunnen worden.
Frankrijk ookquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:51 schreef sorcees het volgende:
[..]
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie, op het platteland hebben ze geen last van luchtbellen en zijn de huizen goedkoop en praktisch onverkoopbaar.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
Veel mensen die willen verkopen en nog heel erg weinig die kunne kopen
http://www.telegraaf.nl/b(...)grijst_harder__.html
Ik ken niet zo gek veel kinderen onder de 15 jaar die een huis kunnen kopen?quote:In 2050 zullen er meer mensen van boven de 60 zijn dan kinderen van 15 jaar of jonger.
Die hebben ook geen vaste baan, krantenwijk welquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Ik ken niet zo gek veel kinderen onder de 15 jaar die een huis kunnen kopen?
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die ellende is wel relatief natuurlijk, of denk jij dat die mensen die met een flinke restschuld blijven zitten onder de brug eindigen?
In de meeste gevallen zal het nog een gevalletje eigen schuld dikke bult zijn ook. Hoeveel medelijden moet je daarmee hebben?
Dat dus.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.
Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Ja, die zijn er...quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ach.... wat schattig zeepbelblazers met een rechtvaardigheidsgevoel![]()
"jaarlijks beslag op de rijksbegroting is maximaal 25 miljoen euro. Het percentage van de bonus wordt daarop aangepast."quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:28 schreef HD9 het volgende:
CDA: Eerst flink sparen, dan huis kopen
Eerst 20.000 sparen en thuis blijven wonen
Met de kunstmatig lage rente en de kunstmatige hoge vermogensbelasting mag de overheid wel eens wat veranderen aan deze spaarbelasting. Het is toch bizar dat de overheid nog steeds rekent met een effectief rendement van 4% terwijl dat voor de meeste spaarders niet de realiteit is. Misschien moeten overheden stoppen met het kunstmatig laag houden van de rentestanden en de markt zijn destructieve werk laten doen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"jaarlijks beslag op de rijksbegroting is maximaal 25 miljoen euro. Het percentage van de bonus wordt daarop aangepast."
20k is toch niet "flink" als het minder dan 10% is van de gemiddelde huizenprijs? Ik zie veel liever dat max. 80% lenen weer de norm wordt.
En voor 20k heb je toch geen speciale gesubsidieerde overheidsspaarregeling nodig? Politici doen niets anders dan nieuwe regeltjes verzinnen, terwijl de huizenmarkt al veel te veel regulering kent.
nee dat doen ze juist om die mensen die een deel van de hypotheek gespaard hebben en dus de volle HRA aftrek genieten, een beetje te plagenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met de kunstmatig lage rente en de kunstmatige hoge vermogensbelasting mag de overheid wel eens wat veranderen aan deze spaarbelasting. Het is toch bizar dat de overheid nog steeds rekent met een effectief rendement van 4% terwijl dat voor de meeste spaarders niet de realiteit is. Misschien moeten overheden stoppen met het kunstmatig laag houden van de rentestanden en de markt zijn destructieve werk laten doen.
Nu zit er nog overal zoveel lucht in het systeem dat het alleen met kunst en vliegwerk van instorten behoud kan worden, elke ingreep die men doet heeft gevolgen elders die weer d.m.v. ingrepen aangepakt moet worden. De burger verliest daardoor het overzicht en kan geen verstandige beslissingen meer nemen op basis van betrouwbare informatie.
Rutte blaat iedere keer weer dat de 'rust' op de woningmarkt nodig hebben... nou dat zal ie dan krijgen ook
Dhr. Boot noemde spaarhypotheken reeds 'gelegaliseerde diefstal' omdat over het spaardeel geen vermogensbelasting word afgedragen en over de openstaande schuld volledige subsidie werd verkregen. Ik vind dat hij daar moreel gezien groot gelijk in heeft.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee dat doen ze juist om die mensen die een deel van de hypotheek gespaard hebben en dus de volle HRA aftrek genieten, een beetje te plagen
Je bedoelt huurders met afgunst? Dat merk ik wel ja. Huizenbezitters zijn de nieuwe criminelen voor de have-nots onder ons.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, die zijn er...
Wannabee kopers met een rechtvaardigheidsgevoel zijn echter dun gezaaid.
(NB: Let op de toevoeging 'met', wannabee kopers 'zonder' zijn er hier meer dan genoeg...)
Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelselquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt huurders met afgunst? Dat merk ik wel ja. Huizenbezitters zijn de nieuwe criminelen voor de have-nots onder ons.
Dank je, ik was hypocriet vergeten toe te voegen aan de have-not-huurders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelsel
Zolang je je maar realiseert dat je een gesubsidieerde schuldslaaf bentquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:
Dank je, ik was hypocriet vergeten toe te voegen aan de have-not-huurders.
Net zoals bovenmodaal verdienende sociale huureders profiteurs zijn van een wanstaltig sociaal huursysteem.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelsel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |