abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117497636
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117497683
huren -> betalen
lenen -> betalen, betalen, betalen

Wie veel leent moet veel betalen, wie weinig leent moet weinig betalen.
Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
En heeft de vrijheid om te gaan en staan waar hij of zij wil *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:57:30 #3
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117497701
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders"' of zoiets

we zijn het er toch al over eens dat er een algemene woontoeslag voor in de plaats moet komen, net als kindertoeslag en zorgtoeslag, dus voor hen die het nodig hebben , en niet voor miljonairs
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117497720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef HD9 het volgende:
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders ofzo"'
Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.

Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
pi_117497724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen

Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
pi_117497740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.

Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er! w/
pi_117497759
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af. Die zitten dus nog lekker met een restschuld waar ze nog voor moeten sparen. Tegen de tijd dat ze willen verhuizen zal er echt een overschot bestaan aan verkoopbare woningen. Je ziet nu al dat er op funda meer dan 260k aan woingen te koop aangeboden wordt. Kennelijk is de woningnood non existent.
pi_117497771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af.
Bron?
pi_117497773
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er! w/
Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
pi_117497782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen

Vergeet je niet een hele kleine nuance? :')
pi_117497797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:01:27 #12
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497804
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bron?
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:01:35 #13
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117497811
|Ze meoten gewoon aflossingsvrije hypotheken weer verbieden, vroeger deed men vervroegd aflossen, tegenwoorig wil men zo lang mogelijk profiteren
pi_117497812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Nuance bij Xeno? Haha, good one :7
pi_117497820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
Je duim dus?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:02:11 #16
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497825
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Mogelijk maar 99% van de inhoud reflecteert de waarheid :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:04:12 #17
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497894
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen :D
pi_117497920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen :D
Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?

Hoe voelt dat nou, die afgunst tegenover mensen die het beter voor elkaar hebben dan jij? Ik proef een bepaalde frustratie bij je dat de dingen niet zo lopen zoals je ze 5 jaar geleden hebt voorspeld. Zit je iets dwars? Je huurhuis misschien?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2012 11:06:04 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:05:58 #19
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117497936
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?
Ik zou een boot kopen, die zijn nu redelijk betaalbaar, genoeg aanbod vanwege de crisis :Y
pi_117497955
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”

Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
pi_117497999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:06 schreef Terrorizer het volgende:
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”

Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd _O_
pi_117498090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is. :')
pi_117498102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is. :')
Zijn duim zei hij net.
pi_117498147
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd _O_
Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:14:28 #25
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498174
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nog voor het einde van dit decennium bestaat de HRA niet meer Scorpie.
De HRA gaat eruit want de BB'ers willen in luxe blijven leven en dat kan alleen als de jongeren flink gaan meebetalen aan hun decadente uitgave patroon
pi_117498191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:13 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.
Mijnes ook niet, gewoon 1 keer per jaar eventjes invullen en je loopt gewoon binnen zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Ben je echt wat slimmer dan Jan de Huurder dan parkeer je het geld automatisch op een x aantal langlopende depositos met 4% rente en je verdient gewoon op je HRA. Ik zie de huurders zulke constructies nog niet maken.
pi_117498206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat zei je 5 jaar geleden ook al, blijf vooral jinxen, blijf ik geld verdienen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:16:49 #28
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117498233
quote:

[..]

De HRA gaat eruit want de BB'ers willen in luxe blijven leven en dat kan alleen als de jongeren flink gaan meebetalen aan hun decadente uitgave patroon
Die kans heb je wel, ik heb ook wel 10.000 euro zorgkosten per jaar
pi_117498344
quote:

[..]

Net zoals we 6 jaar geleden binnen 5 jaar een 50% crash van de huizenprijzen zouden krijgen. _O-

Je voorspeld net zo slecht alles als de gemiddelde weerman. :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:21:31 #30
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117498384
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:15 schreef Scorpie het volgende:

dan parkeer je het geld automatisch op een x aantal langlopende depositos met 4% rente
waar is dat ??
Ik weet wel dat de belastingdienst 4% fictief rendement rekent en er 3% inflatie is
pi_117498413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:21 schreef HD9 het volgende:

[..]

waar is dat ??
Ik weet wel dat de belastingdienst 4% fictief rendement rekent en er 3% inflatie is
Looptijd van 5 jaar is nu 3.80% @ LPB (http://www.leaseplanbank.(...)termijndeposito.html), loopt weer stiekem wat op.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:25:20 #32
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498468
Op dit moment kan je beter huren want tegen de daling van de huizenprijzen kan je onmogelijk opsparen :Y)

Zelfs in het bericht van de hypotheker haalt met de potentiele onderwaarde (restschuld) aan. Dat doen ze natuurlijk alleen maar omdat ze in de praktijk tegen dalende huizenprijzen i.c.m. aflossingsvrije hypotheken aanlopen :7
pi_117498514
En weer een niet-onderbouwde claim van Xeno. Gaat hard hier.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:30:11 #34
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498627
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:26 schreef Scorpie het volgende:
En weer een niet-onderbouwde claim van Xeno. Gaat hard hier.
Geloof wat jij wilt geloven... voor jou is het ook niet relevant, jouw kruit is reeds verschoten.

Maar voor de lieve kijkbuiskinderkjes die nog moeten kopen is blijven wachten een stuk beter dan je zuurverdiende centjes te sparen voor hoge huizenprijzen :D
Het mes snijd voor de sparende huurdere dus aan twee kanten, enerzijds spaar je om straks minder te hoeven lenen en anderzijds hoef je straks minder te lenen omdat de prijzen dalen *O*

Dikke pret man :D
pi_117498788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Geloof wat jij wilt geloven... voor jou is het ook niet relevant, jouw kruit is reeds verschoten.

Maar voor de lieve kijkbuiskinderkjes die nog moeten kopen is blijven wachten een stuk beter dan je zuurverdiende centjes te sparen voor hoge huizenprijzen :D
Het mes snijd voor de sparende huurdere dus aan twee kanten, enerzijds spaar je om straks minder te hoeven lenen en anderzijds hoef je straks minder te lenen omdat de prijzen dalen *O*

Dikke pret man :D
Xeno dit riep je 5 jaar geleden ook al, mijn maandelijks lasten zijn door mijn jaarlijkse inlossing nu gedaald tot onder de 300 euro bruto, dus netto nog maar 200 euro, daar had ik met een huur van 650 euro wat het nu zou zijn niet tegen op kunnen sparen. :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:36:22 #36
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498816
Wie niet rijk is moet slim zijn ~O>

Aan de expansie van elke speculatieve zeepbel komt ooit een eind en het is de onderste laag van de piramide die niet langer relevant is, de bovenste laag gaat ooit dood en stapt dus automatisch uit.
Wat vast zit in de schuldenketens gaat niet doorstromen, het zijn dan de starters die de eerste lagen gewoon overslaan en meteen de betere woningen kunnen kopen. Tja... dat is de realiteit waar veel vastgoedspeculanten mee geconfronteerd gaan worden. Dus die roepen nu maar uit een stukje cognitieve dissonantie dat het voor die mensen niet gaat lukken.

Even een reality check Scorpie... die starter zit niet vast en is straks een graag geziene gast bij de verkopende partijen die uitstappen. De marktwaarde gaat eindelijk weer gevonden worden in het voordeel van de koper want de koper word een schaars goed ^O^
pi_117498934
Xeno ook al gaat de bovenste laag van de piramide dood, dan nog past er in die laag die er boven zit niet zoveel als de laag die daaronder aan deelenemers bevat, waarom ben jij in de veronderstelling dat je wel een stapje in de piramide zult nemen terwijl er ipv jou nog veel meer gegadigden zijn die die stap willen maken.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:42:38 #38
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117498958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Xeno dit riep je 5 jaar geleden ook al, mijn maandelijks lasten zijn door mijn jaarlijkse inlossing nu gedaald tot onder de 300 euro bruto, dus netto nog maar 200 euro, daar had ik met een huur van 650 euro wat het nu zou zijn niet tegen op kunnen sparen. :D
Ik heb diverse huizen gevonden op funda die de afgelopen 4 jaar zo'n 2000 euro per maand minder waard geworden zijn, wie doet er dan nog moeilijk over een huur van ¤650,- :?

Soms als de familie moet verkopen kan het zijn dat de prijzen meer dan 40% dalen t.o.v. het topniveau in 2008.

Mijn advies... gebruik google om overlijdensberichten te tracen, heel makkelijk. Vaak haal je een schat aan informatie hieruit als leeftijd, aantal kinderen waaronder de erfenis verdeelt moet worden etc... Soms moet de familie ervan af en als de woning reeds afbetaald is is elke prijs ineens interessant voor de erven :7

Dus niet zo mopperen.... lagere prijzen is ook goed voor de WOZ waarde van de buren, die mogen maar wat blij zijn met de lagere belastingen _O_
pi_117498999
5 jaar geleden betaalde ik met gemak mijn hypotheek, nu betaal ik hem met een lach. Oh how much has changed.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:44:27 #40
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:41 schreef Basp1 het volgende:
Xeno ook al gaat de bovenste laag van de piramide dood, dan nog past er in die laag die er boven zit niet zoveel als de laag die daaronder aan deelenemers bevat, waarom ben jij in de veronderstelling dat je wel een stapje in de piramide zult nemen terwijl er ipv jou nog veel meer gegadigden zijn die die stap willen maken.
Heb jij wel eens gekeken bij het CBS naar de bevolkingssamenstelling?

Zou ik maar eens doen, feit is dat een groot deel van de jongeren reeds 'klem' zit in het vastgoed.

Er komen nog hele mooie jaren aan voor jongeren met spaargeld :Y
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:47:02 #41
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499061
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:44 schreef Scorpie het volgende:
5 jaar geleden betaalde ik met gemak mijn hypotheek, nu betaal ik hem met een lach. Oh how much has changed.
Fijn voor je dat je zo tevreden bent, ik vraag me af wat jij hier nog doet? Samen met vriendje CG zou je wel een clubje voor tevreden narcistische huiseigenaren kunnen oprichten :D

Kun je lekker met elkaar tips uitwisselen hoe je nog fijner kan genieten van de HRA, deposito sparen en gezamenlijk lachen om die domme huurders :*
pi_117499113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gekeken bij het CBS naar de bevolkingssamenstelling?

Zou ik maar eens doen, feit is dat een groot deel van de jongeren reeds 'klem' zit in het vastgoed.

Er komen nog hele mooie jaren aan voor jongeren met spaargeld :Y
Wil jij jezelf nog steeds bij de jongeren scharen, volgens mij ben je toch ook al 30+ :+

Wat ik begrepen heb spaart de jeugd van tegenwoordig niet meer, dus over welke jongeren heb je het die mooie jaren tegemoet gaan.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:53:32 #43
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_117499247
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Fijn voor je dat je zo tevreden bent, ik vraag me af wat jij hier nog doet? Samen met vriendje CG zou je wel een clubje voor tevreden narcistische huiseigenaren kunnen oprichten :D

Kun je lekker met elkaar tips uitwisselen hoe je nog fijner kan genieten van de HRA, deposito sparen en gezamenlijk lachen om die domme huurders :*
Had jij niet een beleggingshypotheek?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:53:49 #44
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499255
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:

Wil jij jezelf nog steeds bij de jongeren scharen, volgens mij ben je toch ook al 30+ :+
Ik zie er anders nog heel jeugdig uit :Y O+

quote:
Wat ik begrepen heb spaart de jeugd van tegenwoordig niet meer, dus over welke jongeren heb je het die mooie jaren tegemoet gaan.
Nou... die niet sparen hebben ook geen pech hoor. Die mogen zoveel belasting en zorgkosten betalen dat koopwoningen straks bijna niets meer waard zijn. Mensen gaan gewoon door hoor.... ook in slechte economische tijden :)

Of denk jij dat er een pot met geld gaat komen om al die woningen op te kopen?
Als de nieuwe generatie iets niet kan betalen dan zullen de prijzen gewoon automatisch dalen.
Kopen was een trend in de tijd dat de prijzen stegen, dalende prijzen maakt kopen alleen maar minder aantrekkelijk. Pas als een woning weer een makkelijk verhandelbaar object gaat worden zal er weer meer doorstroming gaan komen is mijn mening.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:54:39 #45
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499281
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Had jij niet een beleggingshypotheek?
Ik ga iedere keer weer huilen als ik zie hoe negatief mijn rendement is :'(
pi_117499558
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

Of denk jij dat er een pot met geld gaat komen om al die woningen op te kopen?
Als de nieuwe generatie iets niet kan betalen dan zullen de prijzen gewoon automatisch dalen.
Kopen was een trend in de tijd dat de prijzen stegen, dalende prijzen maakt kopen alleen maar minder aantrekkelijk. Pas als een woning weer een makkelijk verhandelbaar object gaat worden zal er weer meer doorstroming gaan komen is mijn mening.
We gaan het allemaal zien over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek met minimale woonlasten. 8-)

Hoeveel huur betaal je in 10 jaar, 700 (gemiddelde huur over 10 jaar uitgerekend nu 600 over 10 jaar 800) *12*10 = 84.000 euro naar de WBV goed bezig om die nep sociale verhuurders zo te blijven sponsoren en te genieten van de financiele debacles die men maakt met buitensporige beloningen voor matige bestuurders en financieel wanbeleid. :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:03:40 #47
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499608
Ik zag laatst een stuk van een econoom die volgens mij een hele gezonde verklaring had voor de economische neergang. Zijn stelling was dat de boomers zorgen voor een forse toename van de consumptie tijdens hun werkzame leven. Nu ze het rustiger aan gaan doen, de kinderen het huis uit zijn en ze zich terug trekken uit de voornaamste economische activiteiten (beland in hun laatste huisjes) stagneert de markt in een rotvaart.

Er zijn simpelweg niet genoeg mensen die hun plaats kunnen innemen, economische krimpe is daarmee gegarandeerd. Neem als factor mee dat onze monetaire stelsel alleen goed functioneert bij exponentiele toename van de geldhoeveelheid en je hebt het recept voor een diepe depressie.

Het enige wat ons kan redden is het terugbrengen van de schulden (schulden open laten staan creëert een zeer zware druk op de benodigde geld expansie) en het genoegen moeten nemen met minder consumptie.
Bestaand huizen zijn reeds gebouwd en vereisen dus relatief weinig grondstoffen en energie, juist om die reden zullen de prijzen van bestaande woningen veel verder degraderen dan die van nieuwbouw woningen. Staat wel tegenover dat die meestal veel minder energie vereisen op operationeel te houden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:06:42 #48
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:02 schreef Basp1 het volgende:

We gaan het allemaal zien over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek met minimale woonlasten. 8-)
Ik lag dan met je mee hoor :D

quote:
Hoeveel huur betaal je in 10 jaar, 700 (gemiddelde huur over 10 jaar uitgerekend nu 600 over 10 jaar 800) *12*10 = 84.000 euro naar de WBV goed bezig om die nep sociale verhuurders zo te blijven sponsoren en te genieten van de financiele debacles die men maakt met buitensporige beloningen voor matige bestuurders en financieel wanbeleid. :')
Ooh ja... dat zal gerust. Maar daar lig ik niet wakker van hoor. Met dat geld kunnen ze dan weer een hoop mensen aan het werk houden want de WBV doet tenminste nog aan onderhoud en nieuwbouw ^O^

Die financiele debacles zijn mij wel een doorn in het oog maar goed... je kan niet alles krijgen zoals je hebben wilt. Ik kan daar best een compromis over sluiten.
pi_117499787
quote:

[..]

Welkom bij het succes clubje.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:10:11 #50
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117499815
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welkom bij het succes clubje.
In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten :*
pi_117499881
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten :*
Het succesclubje is veel groter dan je denkt hoor.
pi_117500248
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ach zo nu en dan eens snobberig doen is best leuk 8-)

Maar normaliter doe ik idd niet mee met de verkleed partijtjes :+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:14:35 #53
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117501417
Ik heb net weer een pareltje van een bloedbad gevonden op funda, van 650k afgeprijst naar 355k.
Betreft een verkoop van de bank :D
pi_117501574
quote:
over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek
is dit een nieuwe banksters reclame stunt?
"Van aflossen wordt je impotent! Wees vitaal, heb schuld!"

[ Bericht 2% gewijzigd door Artimunor op 02-10-2012 13:25:59 ]
pi_117501624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb net weer een pareltje van een bloedbad gevonden op funda, van 650k afgeprijst naar 355k.
Betreft een verkoop van de bank :D
Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet. :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:25:02 #56
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117501765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet. :D
Bouwjaar is anders nog vanuit dit decennium :*

Ik bedoel dus van na 2000 en minder dan 10 jaar oud.
pi_117501805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bouwjaar is anders nog vanuit dit decennium :*
Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt. ^O^
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:27:02 #58
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117501827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt. ^O^
Er zit alleen een hele grote tuin bij :(

Dat betekend dat je zo'n gemotoriseerde grasmaaier moet kopen of schapen moet gaan houden.
pi_117501980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

Er zit alleen een hele grote tuin bij :(

Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking. :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:37:47 #60
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117502212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking. :D
Zou het :?

Ooh dat ga ik even uitzoeken en dat zet ik dan bij op het lijstje aan reeds beschikbare subsidies :P
pi_117502931
Huren is alleen een fictieve oplossing als je nog geen goedkope huurwoning hebt.
Ben je van plan langer dan 10 jaar in hetzelfde huis te wonen, dan is kopen te overwegen.
Zo niet, kun je beter huren, maar een geschikte huurwoning is moeilijker dan een geschikte koopwoning te vinden.
HRA bestaat nog, en blijft bestaan, zal wel soberder worden.
Een deels aflossingsvrije hypotheek moet gewoon kunnen, zeker wanneer je meer dan 10% eigen geld meebrengt.
In de laatste 20 jaar zijn de prijzen meer dan verviervoudigd (in mijn geval), dus speculeren heeft wel geloond, dat er nu 30% afgaat heb ik niet zoveel problemen mee.
De starters zijn nu de gedupeerden, evenals diegenen die gedwongen moeten verkopen, maar die groep is nog niet zo heel groot.
Over 5 jaar is de woningmarkt weer stabiel, misschien niet kerngezond maar wel weer levendig.
Uitzonderingen zijn er altijd, en daar kan oeverloos over gekissebist worden, maar daar wordt de situatie niet anders van, je moet toch ergens wonen, en niet iedereen kan levenslang bij zijn moeder blijven.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:57:39 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117502946
Zozo, gaat lekker hier. Scorpie, wij zitten in een clubje blijkbaar? Ach, best een leuk clubje. Zeker als hetalternatief een clubje van gefrustreerde-ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-wannabe-kopers is.

Maar ik zal vanavond eens mee doen aan de discussie, nu ben ik even druk met wat dingen implementeren en zo.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:48:15 #63
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117504857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef sorcees het volgende:
Huren is alleen een fictieve oplossing als je nog geen goedkope huurwoning hebt.
Ben je van plan langer dan 10 jaar in hetzelfde huis te wonen, dan is kopen te overwegen.
Zo niet, kun je beter huren, maar een geschikte huurwoning is moeilijker dan een geschikte koopwoning te vinden.
HRA bestaat nog, en blijft bestaan, zal wel soberder worden.
Een deels aflossingsvrije hypotheek moet gewoon kunnen, zeker wanneer je meer dan 10% eigen geld meebrengt.
In de laatste 20 jaar zijn de prijzen meer dan verviervoudigd (in mijn geval), dus speculeren heeft wel geloond, dat er nu 30% afgaat heb ik niet zoveel problemen mee.
De starters zijn nu de gedupeerden, evenals diegenen die gedwongen moeten verkopen, maar die groep is nog niet zo heel groot.
Over 5 jaar is de woningmarkt weer stabiel, misschien niet kerngezond maar wel weer levendig.
Uitzonderingen zijn er altijd, en daar kan oeverloos over gekissebist worden, maar daar wordt de situatie niet anders van, je moet toch ergens wonen, en niet iedereen kan levenslang bij zijn moeder blijven.
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken :)

Tja... als een commodity in 20 jaar tijd 4 maal over de kop gaat dan weet je dat er minstens weer gedeeld door 2 moet worden om weer op een duurzaam niveau uit te kunnen komen.

2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:53:57 #64
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117505107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
Zozo, gaat lekker hier. Scorpie, wij zitten in een clubje blijkbaar? Ach, best een leuk clubje. Zeker als hetalternatief een clubje van gefrustreerde-ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-wannabe-kopers is.

Maar ik zal vanavond eens mee doen aan de discussie, nu ben ik even druk met wat dingen implementeren en zo.
Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAP :*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:54:26 #65
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117505124
Ooh wacht.... mijn toetsenbord heeft al reeds zo'm streepje '/' :D
pi_117505908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken :)
Als die 10 jaar blijven zitten is er niets aan de hand, als ze het in 2008 konden betalen kunnen ze dat nu ook, een huis is om in te wonen.
quote:
2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes :D
Een waar bloedbad is schromelijk overdreven, er zullen een paar meer gedwongen verkopen volgen, o.a. door echtscheidingen en baanverlies.

Verhuizen naar daar waar het nooit meer donker wordt, jij liever dan ik.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:22:14 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_117506156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAP :*
Maakt mij niet uit, bring it on, alleen maar meer geld dat ik binnen kan harken :*
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:26:55 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_117506343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Tja... als een commodity in 20 jaar tijd 4 maal over de kop gaat dan weet je dat er minstens weer gedeeld door 2 moet worden om weer op een duurzaam niveau uit te kunnen komen.

Hoezo zijn die gedupeerd? :') Als die lekker blijven wonen daar zijn die niks gedupeerd hoor :') Als ze weg willen, een restschuld overhouden EN die restschuld niet kunnen opvangen, DAN zijn ze gedupeerd ja.
pi_117510427
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.

Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.

Maar persoonlijk erger ik me kapot aan de figuren die ontzettend zielig doen over een (virtuele) restschuld en moord en brand schreeuwen als ze hun levensstijl enigszins moeten versoberen. Kleiner wonen, geen nieuwe auto voorlopig en wat bewuster naar je uitgaven kijken. Dat is de realiteit voor de overgrote meerderheid van mensen die met een restschuld komen te zitten. Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:01:08 #70
16180 crew  CoolGuy
pi_117510618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.

Maar persoonlijk erger ik me kapot aan de figuren die ontzettend zielig doen over een (virtuele) restschuld en moord en brand schreeuwen als ze hun levensstijl enigszins moeten versoberen. Kleiner wonen, geen nieuwe auto voorlopig en wat bewuster naar je uitgaven kijken. Dat is de realiteit voor de overgrote meerderheid van mensen die met een restschuld komen te zitten. Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig. :)
Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.
pi_117511098
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.
Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".
Je laat zien dat je met geld om kunt gaan, dat je kunt sparen, en dus zijn de risico's voor de bank minder en krijg je een goede goedkopere hypotheek. En dus geen tophypotheek.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:24:28 #72
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117511561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig. :)
*) *) *) 8-)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:26:51 #73
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117511654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:14 schreef sorcees het volgende:

[..]

Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".
Je laat zien dat je met geld om kunt gaan, dat je kunt sparen, en dus zijn de risico's voor de bank minder en krijg je een goede goedkopere hypotheek. En dus geen tophypotheek.
De banken gaan geen lagere rente geven aan mensen met een annuiteitenhypotheek in Holland kun je ze veel beter een duurdere spaarhypotheek aansmeren, veel meer verdiensten voor de bank. De belastingdienst betaald immers mee :7

Annuiteiten zijn leuk maar dan wel tegen hogere rente want anders levert het de bank niet genoeg op, laat staan dat er van die smerige snelaflossers zijn die lineair willen aflossen, die moeten helemaal van de kopersmarkt afblijven.
pi_117511934
Ik denk laat ik eens de laatste nieuwtjes over de huizenmarkt lezen in het opgeschoonde topic.
Helaas weinig nieuws en dezelfde discussies nog......

Gooi maar weer op slot. -O-
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_117511969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:35 schreef fedsingularity het volgende:
Ik denk laat ik eens de laatste nieuwtjes over de huizenmarkt lezen in het opgeschoonde topic.
Helaas weinig nieuws en dezelfde discussies nog......

Gooi maar weer op slot. -O-
Wie moet dat doen?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:38:11 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117512005
Gaat de HRA subsidie nog afgeschaft worden??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117512008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:38 schreef michaelmoore het volgende:
Gaat de HRA subsidie nog afgeschaft worden??
Neen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:39:21 #78
323876 michaelmoore
pi_117512043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:38 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Neen
Dus alleen extra huurverhogingen als je meer dan 45.000 euro verdient om potentiële huizenkopers te dwingen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117512061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus alleen extra huurverhogingen als je meer dan 45.000 euro verdient om de bubble te sparen ??
Neen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:41:10 #80
323876 michaelmoore
pi_117512089
Dan zal er niets veranderen nee.
pi_117512115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
Dan zal er niets veranderen nee.
Neen, ik denk dat er gewoon doorgebaggerd wordt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:48:17 #82
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117512303
De huren stijgen, de verkoopprijzen dalen.

En de toekomst van de HRA? Niemand die daar weet van heeft want zelfs onze verlichte leiders zijn totaal inspiratieloos in dit opzicht.

De rust van Rutte zal nog wel een tijdje in de markt blijven.

Ondertussen maken huurders en kopers zich druk over hun eigen belangen want in onze samenleving is saamhorigheid een stervend begrip :)

Alles voor de banken en de banken voor zichzelf :X
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:55:18 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_117512552
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

*) *) *) 8-)
Jij hebt het echt zwaar he?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:11:59 #84
323876 michaelmoore
pi_117513127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat denk ik niet ,maar het is wel fijn als de overheid stopt met subsidiëren van koophuizen en bemoeien met de huur

Gewoon alles loslaten en vrijgeven, en grond vrijgeven voor de bouw

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 02-10-2012 18:22:23 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:41:43 #85
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117516562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Soms wel ja.... maar goed ik heb met mijzelf leren leven. Ik heb immers geen andere keuze :)
pi_117516625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik niet ,maar het is wel fijn als de overheid stopt met subsidiëren van koophuizen en bemoeien met de huur

Gewoon alles loslaten en vrijgeven, en grond vrijgeven voor de bouw
En gewoon iedereen verplichten te bouwen met verlies om een stelletje lamlendige losers aan hun gerief te laten komen.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:49:11 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_117516963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Soms wel ja.... maar goed ik heb met mijzelf leren leven. Ik heb immers geen andere keuze :)
Och, je kunt natuurlijk wat proberen te veranderen aan je situatie natuurlijk, dan hoef je ook niet zo gefrustreerd te zijn, maar passief op een forum roeptoeteren is veel makkelijker natuurlijk :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:49:28 #88
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117516979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:42 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

En gewoon iedereen verplichten te bouwen met verlies om een stelletje lamlendige losers aan hun gerief te laten komen.
Welk verlies? Gewoon die vastgoedspeculanten failliet laten gaan. Locale overheden die failliet gaan hebben geen schulden meer bij de bank. Simpel toch?

Jammer voor die banksters die zo dom waren om de speculatieve zeepbel te financieren.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:51:03 #89
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Och, je kunt natuurlijk wat proberen te veranderen aan je situatie natuurlijk, dan hoef je ook niet zo gefrustreerd te zijn, maar passief op een forum roeptoeteren is veel makkelijker natuurlijk :)
Ik moet toch wat met mijn vrije tijd, wat is dan een nobeler doel dan potentiele leenslaafjes te waarschuwen voor het gevaar van een giflening.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:53:24 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_117517208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik moet toch wat met mijn vrije tijd, wat is dan een nobeler doel dan potentiele leenslaafjes te waarschuwen voor het gevaar van een giflening.
Dat is wel sneu ja. Je zou denken dat je wel een spannender leven had dan dat, maar blijkbaar niet dus.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:56:45 #91
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:53 schreef CoolGuy het volgende:

Dat is wel sneu ja. Je zou denken dat je wel een spannender leven had dan dat, maar blijkbaar niet dus.
Wat de één heel spannend vind is slaapverwekkend voor een ander. Dat is het verschil in mensen CG :)
pi_117517429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een berg kloons aanmaken, en een forum onderbaggeren met authische one-liners? Gokje?
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:59:56 #93
16180 crew  CoolGuy
pi_117517583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat de één heel spannend vind is slaapverwekkend voor een ander. Dat is het verschil in mensen CG :)
Nou, ik denk niet dat dat HET verschil is in mensen Xeno :) EEN verschil misschien. Zo heb je ook mensen die iets bereiken, en mensen die niks bereiken :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:03:03 #94
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Een berg kloons aanmaken, en een forum onderbaggeren met authische one-liners? Gokje?
Je bedoelt autistische?

Dat van die berg kloons is ook maar een hardnekkig gerucht :{

Daarnaast lever ik ook wel eens zinvolle bijdragen aan de discussies op dit forum, het is gewoon zo at er niet zonder emoties en op een rationele wijze gesproken kan worden over de huizenmarkt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:06:02 #95
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117517935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat dat HET verschil is in mensen Xeno :) EEN verschil misschien. Zo heb je ook mensen die iets bereiken, en mensen die niks bereiken :)
Iedereen bereikt wel wat CG, het wordt alleen niet door iedereen op gelijke waarde geschat.
pi_117518010
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je bedoelt autistische?

Dat van die berg kloons is ook maar een hardnekkig gerucht :{

Daarnaast lever ik ook wel eens zinvolle bijdragen aan de discussies op dit forum, het is gewoon zo at er niet zonder emoties en op een rationele wijze gesproken kan worden over de huizenmarkt.
kletskoek, we zien je en je je bagger alleen maar als de mods verdwenen zijn
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:11:42 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_117518280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:06 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Iedereen bereikt wel wat CG, het wordt alleen niet door iedereen op gelijke waarde geschat.
Ja, bereiken dat je op een forum moet gaan roepen dat mensen die een huis kopen sukkels zijn, en constant dezelfde foutieve verhalen blijven roepen, terwijl je weet dat het niet klopt, alleen maar om dat stukje frustratie te kunnen airen, omdat je iets niet kunt wat je wel heel graag wil, en niet kunt hebben dat er mensen zijn die dat wél hebben, zonder in de ellende te zitten waar jij mensen heel graag in ziet. Nou nou, score.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:11:49 #98
323876 michaelmoore
pi_117518288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:42 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

nee hoor , gemeentes wennen dat grond van 6 euro pm niet voor 600 euro verkocht kan worden, 100 euro is zat en net als vroeger 5000 huizen in een keer bouwen
pi_117518334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor , gemeentes wennen dat grond van 6 euro pm niet voor 600 euro verkocht kan worden, 100 euro is zat
ja, een beetje jammer van wegen en parken enzo, en gas water en licht, mensen kunnen prima zonder - als ik er maar beter van word
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:13:34 #100
323876 michaelmoore
pi_117518380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:12 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

ja, een beetje jammer van wegen en parken enzo, en gas water en licht, mensen kunnen prima zonder.
gas en licht is voor rekening van de netbeheerder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')