Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:57 schreef HD9 het volgende:
was leuk geweest als je de TT had gewijzigd in "HRA is diefstal van de huurders ofzo"'
Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen
lenen -> betalen, betalen, betalen
Wie veel leent moet veel betalen, wie weinig leent moet weinig betalen.
Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
En heeft de vrijheid om te gaan en staan waar hij of zij wil
Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Had gekund maar voorlopig gaat het nog even over geld.
Teveel geld voor te weinig baksteen en beton.
Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af. Die zitten dus nog lekker met een restschuld waar ze nog voor moeten sparen. Tegen de tijd dat ze willen verhuizen zal er echt een overschot bestaan aan verkoopbare woningen. Je ziet nu al dat er op funda meer dan 260k aan woingen te koop aangeboden wordt. Kennelijk is de woningnood non existent.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zullen we kijken wie er over 30 jaar meer over heeft, iemand die huurt of iemand die leent voor zijn huis?
Bron?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh..... grote delen van NL betalen anders helemaal niets af.
Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben blij dat je door begint te krijgen dat je geld aan het weggooien bent met je huuroplossing, het heeft slechts 5 jaar mogen duren maar het begin is er!
Vergeet je niet een hele kleine nuance?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren -> betalen
lenen -> betalen, betalen, betalen
Wie veel leent moet veel betalen, wie weinig leent moet weinig betalen.
Wie huurt betaald teveel maar nog steeds minder dan wie teveel geleend heeft voor een stapel stenen op een postzegel.
En heeft de vrijheid om te gaan en staan waar hij of zij wil
Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wonen kost nu eenmaal geld. Het idee dat je kan verdienen door te speculeren met vastgoed is achterhaald.
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.quote:
Nuance bij Xeno? Haha, good onequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vergeet je niet een hele kleine nuance?
Je duim dus?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
Mogelijk maar 99% van de inhoud reflecteert de waarheidquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vergeet je niet een hele kleine nuance?
Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ben ik maar achterhaald, over 26 jaar lach ik de ballen uit mijn broek.
Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij kan beter nu al je ballen uit je broek lachen, dat zal de wereld een hoop ellende besparen
Ik zou een boot kopen, die zijn nu redelijk betaalbaar, genoeg aanbod vanwege de crisisquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geloof me, met meer spaargeld dan jij ooit in je leven zal zien doe ik dat allang. Tijd voor een nieuwe auto of bootje denk, wat vind jij?
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerdquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:06 schreef Terrorizer het volgende:
40 jaar looptijd annuïteit is altijd nog beter dan na 30 jaar: “oh shit, moet ik aflossen, was aflossingsvrij toch?”
Zelf ben ik niet van plan om langer dan 10 jaar over een hypotheek te gaan doen.
Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is een groot deel aflossingsvrije hypotheken verstrekt, voornamelijk omdat deze mensen anders niet hun stapel stenen konden lenen.
Zijn duim zei hij net.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat roep je nu al jaren maar hebben we nog nooit met cijfers onderbouwd zien worden hoe groot dat deel is waarbij niemand aan het sparen is.
Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd
Nog voor het einde van dit decennium bestaat de HRA niet meer Scorpie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom niet langer dan 10 jaar? Trek gewoon zo lang en zoveel mogelijk HRA en spaar het geld op voor de dingen die daadwerkelijk van belang zijn. Succes gegarandeerd
Mijnes ook niet, gewoon 1 keer per jaar eventjes invullen en je loopt gewoon binnen zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Ben je echt wat slimmer dan Jan de Huurder dan parkeer je het geld automatisch op een x aantal langlopende depositos met 4% rente en je verdient gewoon op je HRA. Ik zie de huurders zulke constructies nog niet maken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Mijn leven bestaat niet uit elke dag rekenen hoeveel HRA ik terug krijg. Dan kan ik weer verder met andere plannen.
Dat zei je 5 jaar geleden ook al, blijf vooral jinxen, blijf ik geld verdienen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nog voor het einde van dit decennium bestaat de HRA niet meer Scorpie.
Die kans heb je wel, ik heb ook wel 10.000 euro zorgkosten per jaarquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De HRA gaat eruit want de BB'ers willen in luxe blijven leven en dat kan alleen als de jongeren flink gaan meebetalen aan hun decadente uitgave patroon
Net zoals we 6 jaar geleden binnen 5 jaar een 50% crash van de huizenprijzen zouden krijgen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De HRA gaat eruit want de BB'ers willen in luxe blijven leven en dat kan alleen als de jongeren flink gaan meebetalen aan hun decadente uitgave patroon
waar is dat ??quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:15 schreef Scorpie het volgende:
dan parkeer je het geld automatisch op een x aantal langlopende depositos met 4% rente
Looptijd van 5 jaar is nu 3.80% @ LPB (http://www.leaseplanbank.(...)termijndeposito.html), loopt weer stiekem wat op.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:21 schreef HD9 het volgende:
[..]
waar is dat ??
Ik weet wel dat de belastingdienst 4% fictief rendement rekent en er 3% inflatie is
Geloof wat jij wilt geloven... voor jou is het ook niet relevant, jouw kruit is reeds verschoten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:26 schreef Scorpie het volgende:
En weer een niet-onderbouwde claim van Xeno. Gaat hard hier.
Xeno dit riep je 5 jaar geleden ook al, mijn maandelijks lasten zijn door mijn jaarlijkse inlossing nu gedaald tot onder de 300 euro bruto, dus netto nog maar 200 euro, daar had ik met een huur van 650 euro wat het nu zou zijn niet tegen op kunnen sparen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geloof wat jij wilt geloven... voor jou is het ook niet relevant, jouw kruit is reeds verschoten.
Maar voor de lieve kijkbuiskinderkjes die nog moeten kopen is blijven wachten een stuk beter dan je zuurverdiende centjes te sparen voor hoge huizenprijzen![]()
Het mes snijd voor de sparende huurdere dus aan twee kanten, enerzijds spaar je om straks minder te hoeven lenen en anderzijds hoef je straks minder te lenen omdat de prijzen dalen![]()
Dikke pret man
Ik heb diverse huizen gevonden op funda die de afgelopen 4 jaar zo'n 2000 euro per maand minder waard geworden zijn, wie doet er dan nog moeilijk over een huur van ¤650,-quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Xeno dit riep je 5 jaar geleden ook al, mijn maandelijks lasten zijn door mijn jaarlijkse inlossing nu gedaald tot onder de 300 euro bruto, dus netto nog maar 200 euro, daar had ik met een huur van 650 euro wat het nu zou zijn niet tegen op kunnen sparen.
Heb jij wel eens gekeken bij het CBS naar de bevolkingssamenstelling?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:41 schreef Basp1 het volgende:
Xeno ook al gaat de bovenste laag van de piramide dood, dan nog past er in die laag die er boven zit niet zoveel als de laag die daaronder aan deelenemers bevat, waarom ben jij in de veronderstelling dat je wel een stapje in de piramide zult nemen terwijl er ipv jou nog veel meer gegadigden zijn die die stap willen maken.
Fijn voor je dat je zo tevreden bent, ik vraag me af wat jij hier nog doet? Samen met vriendje CG zou je wel een clubje voor tevreden narcistische huiseigenaren kunnen oprichtenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:44 schreef Scorpie het volgende:
5 jaar geleden betaalde ik met gemak mijn hypotheek, nu betaal ik hem met een lach. Oh how much has changed.
Wil jij jezelf nog steeds bij de jongeren scharen, volgens mij ben je toch ook al 30+quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gekeken bij het CBS naar de bevolkingssamenstelling?
Zou ik maar eens doen, feit is dat een groot deel van de jongeren reeds 'klem' zit in het vastgoed.
Er komen nog hele mooie jaren aan voor jongeren met spaargeld
Had jij niet een beleggingshypotheek?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Fijn voor je dat je zo tevreden bent, ik vraag me af wat jij hier nog doet? Samen met vriendje CG zou je wel een clubje voor tevreden narcistische huiseigenaren kunnen oprichten![]()
Kun je lekker met elkaar tips uitwisselen hoe je nog fijner kan genieten van de HRA, deposito sparen en gezamenlijk lachen om die domme huurders
Ik zie er anders nog heel jeugdig uitquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:
Wil jij jezelf nog steeds bij de jongeren scharen, volgens mij ben je toch ook al 30+![]()
Nou... die niet sparen hebben ook geen pech hoor. Die mogen zoveel belasting en zorgkosten betalen dat koopwoningen straks bijna niets meer waard zijn. Mensen gaan gewoon door hoor.... ook in slechte economische tijdenquote:Wat ik begrepen heb spaart de jeugd van tegenwoordig niet meer, dus over welke jongeren heb je het die mooie jaren tegemoet gaan.
Ik ga iedere keer weer huilen als ik zie hoe negatief mijn rendement isquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Had jij niet een beleggingshypotheek?
We gaan het allemaal zien over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek met minimale woonlasten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Of denk jij dat er een pot met geld gaat komen om al die woningen op te kopen?
Als de nieuwe generatie iets niet kan betalen dan zullen de prijzen gewoon automatisch dalen.
Kopen was een trend in de tijd dat de prijzen stegen, dalende prijzen maakt kopen alleen maar minder aantrekkelijk. Pas als een woning weer een makkelijk verhandelbaar object gaat worden zal er weer meer doorstroming gaan komen is mijn mening.
Ik lag dan met je mee hoorquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:02 schreef Basp1 het volgende:
We gaan het allemaal zien over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek met minimale woonlasten.![]()
Ooh ja... dat zal gerust. Maar daar lig ik niet wakker van hoor. Met dat geld kunnen ze dan weer een hoop mensen aan het werk houden want de WBV doet tenminste nog aan onderhoud en nieuwbouwquote:Hoeveel huur betaal je in 10 jaar, 700 (gemiddelde huur over 10 jaar uitgerekend nu 600 over 10 jaar 800) *12*10 = 84.000 euro naar de WBV goed bezig om die nep sociale verhuurders zo te blijven sponsoren en te genieten van de financiele debacles die men maakt met buitensporige beloningen voor matige bestuurders en financieel wanbeleid.
Welkom bij het succes clubje.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We gaan het allemaal zien over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek met minimale woonlasten.![]()
Hoeveel huur betaal je in 10 jaar, 700 (gemiddelde huur over 10 jaar uitgerekend nu 600 over 10 jaar 800) *12*10 = 84.000 euro naar de WBV goed bezig om die nep sociale verhuurders zo te blijven sponsoren en te genieten van de financiele debacles die men maakt met buitensporige beloningen voor matige bestuurders en financieel wanbeleid.
In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcistenquote:
Het succesclubje is veel groter dan je denkt hoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten
Ach zo nu en dan eens snobberig doen is best leukquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CG en jij is Basp1 in mijn ogen niet geschikt voor een clubje elitaire narcisten
is dit een nieuwe banksters reclame stunt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:02 schreef Basp1 het volgende:
over maximaal 10 jaar ben ik in ieder geval van mijn hypotheek af en lach ik sowieso mijn ballen uit mijn broek
Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb net weer een pareltje van een bloedbad gevonden op funda, van 650k afgeprijst naar 355k.
Betreft een verkoop van de bank
Bouwjaar is anders nog vanuit dit decenniumquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu kopen met je spaargeld dan heb je een huis wat aan je instortingscrtiteria voldoet.
Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bouwjaar is anders nog vanuit dit decennium
Er zit alleen een hele grote tuin bijquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog beter toch dan weet je zeker dat het goed geisoleerd is en je weinig stookkosten hebt.
Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Er zit alleen een hele grote tuin bij![]()
Zou hetquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon een wildpark van maken dan kom je waarschijnlijk nog wel voor de een of andere subsidie in aanmerking.
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te stekenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef sorcees het volgende:
Huren is alleen een fictieve oplossing als je nog geen goedkope huurwoning hebt.
Ben je van plan langer dan 10 jaar in hetzelfde huis te wonen, dan is kopen te overwegen.
Zo niet, kun je beter huren, maar een geschikte huurwoning is moeilijker dan een geschikte koopwoning te vinden.
HRA bestaat nog, en blijft bestaan, zal wel soberder worden.
Een deels aflossingsvrije hypotheek moet gewoon kunnen, zeker wanneer je meer dan 10% eigen geld meebrengt.
In de laatste 20 jaar zijn de prijzen meer dan verviervoudigd (in mijn geval), dus speculeren heeft wel geloond, dat er nu 30% afgaat heb ik niet zoveel problemen mee.
De starters zijn nu de gedupeerden, evenals diegenen die gedwongen moeten verkopen, maar die groep is nog niet zo heel groot.
Over 5 jaar is de woningmarkt weer stabiel, misschien niet kerngezond maar wel weer levendig.
Uitzonderingen zijn er altijd, en daar kan oeverloos over gekissebist worden, maar daar wordt de situatie niet anders van, je moet toch ergens wonen, en niet iedereen kan levenslang bij zijn moeder blijven.
Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAPquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
Zozo, gaat lekker hier. Scorpie, wij zitten in een clubje blijkbaar? Ach, best een leuk clubje. Zeker als hetalternatief een clubje van gefrustreerde-ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-wannabe-kopers is.
Maar ik zal vanavond eens mee doen aan de discussie, nu ben ik even druk met wat dingen implementeren en zo.
Als die 10 jaar blijven zitten is er niets aan de hand, als ze het in 2008 konden betalen kunnen ze dat nu ook, een huis is om in te wonen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken![]()
Een waar bloedbad is schromelijk overdreven, er zullen een paar meer gedwongen verkopen volgen, o.a. door echtscheidingen en baanverlies.quote:2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes
Maakt mij niet uit, bring it on, alleen maar meer geld dat ik binnen kan harkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Binnenkort ook maar eens een module implementeren waarmee grondspeculanten de waarde van hun vastgoed kunnen delen door een markt bepaalde factor, misschien een nieuwe feature voor SAP
Hoezo zijn die gedupeerd?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De starters die kochten op het top van de zeepbel zijn inderdaad gedupeerd, uiteraard wel door eigen toedoen. Niemand dwong ze om hun nek door de strop te steken![]()
Tja... als een commodity in 20 jaar tijd 4 maal over de kop gaat dan weet je dat er minstens weer gedeeld door 2 moet worden om weer op een duurzaam niveau uit te kunnen komen.
2013 en 2014 zal een waar bloedbad worden voor de economie, ik heb ondertussen al verhuisplannen gemaakt om te verkassen naar fukushima want daar schijnen nog lichtpuntjes
Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.
Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zullen best schrijnende gevallen tussen zitten en ik denk ook niet daar iemand van zal genieten.
Maar persoonlijk erger ik me kapot aan de figuren die ontzettend zielig doen over een (virtuele) restschuld en moord en brand schreeuwen als ze hun levensstijl enigszins moeten versoberen. Kleiner wonen, geen nieuwe auto voorlopig en wat bewuster naar je uitgaven kijken. Dat is de realiteit voor de overgrote meerderheid van mensen die met een restschuld komen te zitten. Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig.
Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar die instelling hadden die mensen al voor ze ergens aan begonnen moeten hebben. Sterker nog, die instelling moeten de meeste mensen nu ook nog steeds hebben. Maar het grote probleem is dat mensen altijd alles NU willen, en als dat niet kan, nou ja, dan toch.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als mensen daar zielig over gaan doen moet ik daar altijd wel om glimlachen iig.
De banken gaan geen lagere rente geven aan mensen met een annuiteitenhypotheek in Holland kun je ze veel beter een duurdere spaarhypotheek aansmeren, veel meer verdiensten voor de bank. De belastingdienst betaald immers meequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:14 schreef sorcees het volgende:
[..]
Een mooie voorwaarde voor starters zou dan kunnen zijn dat men eerst 10% zelf moet sparen, en dan kan men een goedkope annuiteitenhypotheek krijgen, zoals b.v. het duitse"Bauspahren".
Je laat zien dat je met geld om kunt gaan, dat je kunt sparen, en dus zijn de risico's voor de bank minder en krijg je een goede goedkopere hypotheek. En dus geen tophypotheek.
Wie moet dat doen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:35 schreef fedsingularity het volgende:
Ik denk laat ik eens de laatste nieuwtjes over de huizenmarkt lezen in het opgeschoonde topic.
Helaas weinig nieuws en dezelfde discussies nog......
Gooi maar weer op slot.
Neenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:38 schreef michaelmoore het volgende:
Gaat de HRA subsidie nog afgeschaft worden??
Dus alleen extra huurverhogingen als je meer dan 45.000 euro verdient om potentiële huizenkopers te dwingenquote:
Neenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus alleen extra huurverhogingen als je meer dan 45.000 euro verdient om de bubble te sparen ??
Dat denk ik niet ,maar het is wel fijn als de overheid stopt met subsidiëren van koophuizen en bemoeien met de huurquote:
Soms wel ja.... maar goed ik heb met mijzelf leren leven. Ik heb immers geen andere keuzequote:
En gewoon iedereen verplichten te bouwen met verlies om een stelletje lamlendige losers aan hun gerief te laten komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik niet ,maar het is wel fijn als de overheid stopt met subsidiëren van koophuizen en bemoeien met de huur
Gewoon alles loslaten en vrijgeven, en grond vrijgeven voor de bouw
Och, je kunt natuurlijk wat proberen te veranderen aan je situatie natuurlijk, dan hoef je ook niet zo gefrustreerd te zijn, maar passief op een forum roeptoeteren is veel makkelijker natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Soms wel ja.... maar goed ik heb met mijzelf leren leven. Ik heb immers geen andere keuze
Welk verlies? Gewoon die vastgoedspeculanten failliet laten gaan. Locale overheden die failliet gaan hebben geen schulden meer bij de bank. Simpel toch?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:42 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En gewoon iedereen verplichten te bouwen met verlies om een stelletje lamlendige losers aan hun gerief te laten komen.
Ik moet toch wat met mijn vrije tijd, wat is dan een nobeler doel dan potentiele leenslaafjes te waarschuwen voor het gevaar van een giflening.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Och, je kunt natuurlijk wat proberen te veranderen aan je situatie natuurlijk, dan hoef je ook niet zo gefrustreerd te zijn, maar passief op een forum roeptoeteren is veel makkelijker natuurlijk
Dat is wel sneu ja. Je zou denken dat je wel een spannender leven had dan dat, maar blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik moet toch wat met mijn vrije tijd, wat is dan een nobeler doel dan potentiele leenslaafjes te waarschuwen voor het gevaar van een giflening.
Wat de één heel spannend vind is slaapverwekkend voor een ander. Dat is het verschil in mensen CGquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is wel sneu ja. Je zou denken dat je wel een spannender leven had dan dat, maar blijkbaar niet dus.
Een berg kloons aanmaken, en een forum onderbaggeren met authische one-liners? Gokje?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik moet toch wat met mijn vrije tijd, wat is dan een nobeler doel dan potentiele leenslaafjes te waarschuwen voor het gevaar van een giflening.
Nou, ik denk niet dat dat HET verschil is in mensen Xenoquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat de één heel spannend vind is slaapverwekkend voor een ander. Dat is het verschil in mensen CG
Je bedoelt autistische?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Een berg kloons aanmaken, en een forum onderbaggeren met authische one-liners? Gokje?
Iedereen bereikt wel wat CG, het wordt alleen niet door iedereen op gelijke waarde geschat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat dat HET verschil is in mensen XenoEEN verschil misschien. Zo heb je ook mensen die iets bereiken, en mensen die niks bereiken
kletskoek, we zien je en je je bagger alleen maar als de mods verdwenen zijnquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je bedoelt autistische?
Dat van die berg kloons is ook maar een hardnekkig gerucht![]()
Daarnaast lever ik ook wel eens zinvolle bijdragen aan de discussies op dit forum, het is gewoon zo at er niet zonder emoties en op een rationele wijze gesproken kan worden over de huizenmarkt.
Ja, bereiken dat je op een forum moet gaan roepen dat mensen die een huis kopen sukkels zijn, en constant dezelfde foutieve verhalen blijven roepen, terwijl je weet dat het niet klopt, alleen maar om dat stukje frustratie te kunnen airen, omdat je iets niet kunt wat je wel heel graag wil, en niet kunt hebben dat er mensen zijn die dat wél hebben, zonder in de ellende te zitten waar jij mensen heel graag in ziet. Nou nou, score.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Iedereen bereikt wel wat CG, het wordt alleen niet door iedereen op gelijke waarde geschat.
nee hoor , gemeentes wennen dat grond van 6 euro pm niet voor 600 euro verkocht kan worden, 100 euro is zat en net als vroeger 5000 huizen in een keer bouwenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:42 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En gewoon iedereen verplichten te bouwen met verlies om een stelletje lamlendige losers aan hun gerief te laten komen.
ja, een beetje jammer van wegen en parken enzo, en gas water en licht, mensen kunnen prima zonder - als ik er maar beter van wordquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor , gemeentes wennen dat grond van 6 euro pm niet voor 600 euro verkocht kan worden, 100 euro is zat
gas en licht is voor rekening van de netbeheerderquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:12 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ja, een beetje jammer van wegen en parken enzo, en gas water en licht, mensen kunnen prima zonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |