abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117580060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is een feit, maar zonder cijfers die onderbouwen welk percentage van de mensen met hyoptheek nu ook daadwerkelijk dit hebben is dit feit een leuke oneliner waar je verder niet veel mee kan doen. :D

Feit is ook dat er genoeg hypotheek constucties door vermogenden afgesloten zijn om maar maximale fiscale aftrekbaarheid te creeren zonder dat ze de HRA nodig hebben. Maar ook hiervan heb ik niet de cijfers hoeveel dat er zijn.
Dan is de vraag, heb je die cijfers nodig dan, om discussie te voeren.
Het feit dat wij deze maatschappelijke discussie nu hebben, geeft toch aan dat het blijkbaar toch wel een grote doelgroep treft?

Als de groep niet groot is, wat is dan het probleem?
Lekker boeiend dat die paar mensen ff in de WSNP moeten (in het ergste geval).
pi_117580124
Dus nu zijn het maar een paar mensen die in de WSNP moeten? Zijn het er 5? 10? 500? 5000? 15000? 1 miljoen? En dan op basis van zulke vage omschrijvingen wel verwachten dat er beleid gemaakt wordt ?
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:37:15 #178
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117580256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:30 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben van mening dat hypotheek boeren gewoon alleen maar simpele hytpotheek constructies hadden mogen verkopen die gewoon de jan boeren lul ook kan begrijpen. Als techneut kan ik wel een product waarvoor iedereen eerst nog een opleiding van 2 jaar moet volgen oim mee te werken maar daar zit de consument niet op de wachten die wil het uitpakken en meteen gebruiken, als je financiele producten verstrekt kan het niet zo zijn dat je daarvan zou moeten afwijken. Maar voor hun eigen gewin hebben de banken dat toch maar gedaan en met een flinke bak met geld erbij om de marketing machine aan te zwengelen zijn er veel burgers ingetrapt.
Ja, natuurlijk hebben banken dat voor hun eigen gewin gedaan. Doh, het is een bedrijf, dat wil winst maken. Maar dan nog heb je als consument de mogelijkheid om NEE te zeggen. De reden dat ze dat toch deden is ordinaire hebberigheid. Ook voor de banken, maar zie, de banken hebben de overheid achter zich staan, dus die hebben geen issue.

Die consumenten hebben dat niet, die zitten in de shit, en niemand achter hun die ze daar uit trekken. Dan kun je wel wijzen met je vingertje naar de bank, maar als jij in de financiele ellende zit,hoeveel heb je er dan aan dat die bank een hufter was? Slaap je daar snachts beter van? Helpt die beschuldiging je uit je ellende? Doet het iets af aan de shit waar je zelf in zit?

Het antwoord is NEE. Je kunt roepen en wijzen en schreeuwen en zeggen dat de bank je er op had moeten wijzen etc etc, maar dat zorgt er allemaal niet voor dat de ellende verdwijnt. Overigens, waarom begin je pas when the shit hits the fan over iets waar de bank je op had moeten wijzen? Die opmerking moet je al bedenken VOOR je je handtekening zet, want dat zou reden genoeg moeten zijn om niet te tekenen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117580310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:30 schreef CoolGuy het volgende:

Als je die common sense niet hebt dan moet je helemaal niet bezig willen zijn met een huis kopen.
Ik durf de stelling wel aan dat 75% van de populatie in NL die common sense niet heeft. En juist die grote groep is vaak nogal gevoelig voor de groepsdruk en het marketing geneuzel wat ze over zich heen gestort krijgen.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:40:12 #180
16180 crew  CoolGuy
pi_117580348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:31 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dan is de vraag, heb je die cijfers nodig dan, om discussie te voeren.
Het feit dat wij deze maatschappelijke discussie nu hebben, geeft toch aan dat het blijkbaar toch wel een grote doelgroep treft?

Als de groep niet groot is, wat is dan het probleem?
Lekker boeiend dat die paar mensen ff in de WSNP moeten (in het ergste geval).
Mja, zie, daar komt de ware aard boven. Als jij maar krijgt wat je wil, lekker belangrijk voor die paar mensen die dan in de WSNP moeten. Nou, andersom werkt dat ook. Als die mensen die daadwerkelijk WEL een huis kunnen kopen dat maar kunnen, lekker belangrijk dat een paar mensen geen huis kunnen kopen.

Jouw redenering is echt niet anders (wat ik al voorspeld had). Zodra de regeling maar zo is dat je er zelf voordeel van hebt, dan boeien de andere mensen ineens niet meer. Kom daar dan ook voor uit, in plaats van je te verschuilen achter een groep die je stiekem eigenlijk helemaal niet meer boeit op het moment dat jij hebt wat je wil.

Ik kom daar dan in ieder geval nog voor uit, dat de rest me niet boeit, als ik maar kan wat ik wil.
pi_117580405
Een bank die winst maakt, hoe durven ze. Criminelen zijn het, allemaal.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:42:49 #182
16180 crew  CoolGuy
pi_117580432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik durf de stelling wel aan dat 75% van de populatie in NL die common sense niet heeft. En juist die grote groep is vaak nogal gevoelig voor de groepsdruk en het marketing geneuzel wat ze over zich heen gestort krijgen.
Prima, of het groepsdruk is, marketing, of wat dan ook, dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid om te snappen waar je mee bezig bent en/of om te snappen wat de gevolgen KUNNEN zijn. Je pakt nog steeds zelf de pen om te tekenen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:43:11 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_117580445
Het bericht van gisteren blijkt tot nu toe nog een hoax en onbevestigd

Bob_Maas twitterde op donderdag 04-10-2012 om 10:16:25 Bericht dat gisteren op een enkele plek verscheen dat draagvlak was weggevallen voor verplichte aflossing nieuwe hypotheken, klopt niet. reageer retweet
pi_117580490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

Ja, natuurlijk hebben banken dat voor hun eigen gewin gedaan. Doh, het is een bedrijf, dat wil winst maken.

Winst maken ten koste van de belasting betalers die dan de WSNP trajecten (van 1 of 1 miljoen mensen) mogen gaan ophoesten. Fijne bedrijfsvoering hebben die bedrijven. Banken zouden in mijn optiek een stuk meer maatschappelijke functie moeten hebben en dus ook mensen tegen zichzelf in bescherming moeten nemen en dus geen te vage producten af te sluiten alleen om hun eigen winstgevendheid op te pompen.

Nog erger als de banken dadelijk vastgoed moeten gaan afwaarderen worden een gedeelte van de huidige hypotheekgevers daar ook de dupe van dat zien we nu al aan de extra renteopslagen die banken op sommige hypotheken gooien.
pi_117580520
Het gaat niet om mij, daar heb ik sowieso toch te weining invloed op. De massa wint altijd, zorg dat je altijd bij de 'winnende' kant hoort. Dit is een les die ik al geleerd heb op het schoolplein met voetbalpotjes.

Mensen met (veel) schulden staan aan de verkeerde kant nu. Ik geef toe dat ik nu ook aan de verkeerde kant sta en doe nu mijn best om weer van mijn schulden af te komen.
pi_117580669
Definieer 'schulden'
pi_117580749
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:
Definieer 'schulden'
Je moet geld terugbetalen aan iemand.
pi_117580786
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Prima, of het groepsdruk is, marketing, of wat dan ook, dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid om te snappen waar je mee bezig bent en/of om te snappen wat de gevolgen KUNNEN zijn. Je pakt nog steeds zelf de pen om te tekenen.
Eigen verantwoordelijkheid is een loze kreet die veel te makkelijk gebruikt wordt door financiele mensen om hun van de veranwoordelijkheid die ze hebben bij het verstrekken van vage producten uit te komen.

Waarom moeten veel fysieke producten aan allerlei eisen voldoen? En waarom zou de financiele wereld niet aan allerlei eisen hoeven te voldoen en waarom is het niet mogelijk voor die sector om aan zelfregulering te doen.
pi_117580824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:54 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Je moet geld terugbetalen aan iemand.
Ik heb geen schulden, behoudens een hypotheekschuld. Het financieel domste idee zou zijn om die hypotheekschuld nu versneld af te gaan lossen. Welke schulden doel jij nu op?
pi_117580843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid is een loze kreet die veel te makkelijk gebruikt wordt door financiele mensen om hun van de veranwoordelijkheid die ze hebben bij het verstrekken van vage producten uit te komen.

Waarom moeten veel fysieke producten aan allerlei eisen voldoen? En waarom zou de financiele wereld niet aan allerlei eisen hoeven te voldoen en waarom is het niet mogelijk voor die sector om aan zelfregulering te doen.
Die financiele producten voldoen allang aan eisen.
pi_117580922
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die financiele producten voldoen allang aan eisen.
Waarom kunnen consumenten in bijvoorbeeld DLD dan veel minder hypotheek afsluiten ten opzichte van de woningwaarde als in NL?

De overheid heeft de laatste 2 jaar wat extra eisen opgelegd, maar daarvoor was het helemaal een wildwest voor de financieel innovatieve bankiers die zogenaamd aan zelfregulatie deden maar wel consumenten met slechte producten opgezadeld hebben.
pi_117580958
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom kunnen consumenten in bijvoorbeeld DLD dan veel minder hypotheek afsluiten ten opzichte van de woningwaarde als in NL?
Waarom appels met peren vergelijken?

quote:
De overheid heeft de laatste 2 jaar wat extra eisen opgelegd, maar daarvoor was het helemaal een wildwest voor de financieel innovatieve bankiers die zogenaamd aan zelfregulatie deden maar wel consumenten met slechte producten opgezadeld hebben.
Dus er zijn wel degelijk regels.
pi_117581056
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb geen schulden, behoudens een hypotheekschuld. Het financieel domste idee zou zijn om die hypotheekschuld nu versneld af te gaan lossen. Welke schulden doel jij nu op?
Ik vind het helemaal niet zo een slecht idee om die (versneld) af te lossen, of in ieder geval geld ervoor te reserveren via een constructie.

Je ziet nu dat overal minder uitgeleend wordt, dus er komt steeds minder geld in de omloop / beschikbaar om daarmee je schulden af te lossen. Diegenen als laatste zijn schulden moeten aflossen zal het moeilijker krijgen. Want geld op zich is schaars aan het worden.
pi_117581077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:04 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet zo een slecht idee om die (versneld) af te lossen, of in ieder geval geld ervoor te reserveren via een constructie.

Je ziet nu dat overal minder uitgeleend wordt, dus er komt steeds minder geld in de omloop / beschikbaar om daarmee je schulden af te lossen. Diegenen als laatste zijn schulden moeten aflossen zal het moeilijker krijgen. Want geld op zich is schaars aan het worden.
Als geld schaars aan het worden is hebben we veel grotere problemen dan een niets betekende schuld.
pi_117581203
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als geld schaars aan het worden is hebben we veel grotere problemen dan een niets betekende schuld.
Ok, schaarser dan. Nog wel genoeg om de schuldhouders aan de schuldverplichting te houden.
pi_117581490
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

Waarom appels met peren vergelijken?
Zijn duitse huizen consumenten anders als nederlandse huizenconsumenten? Wat is dan het verschil dat is duitsland er strenge financieringsregels zijn, zijn de duitse regels strengers of hebben de banken ook in duitsland nog wat moreel over en proberen ze nog steeds de duitse degelijkheid hoog te houden.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 11:20:49 #197
16180 crew  CoolGuy
pi_117581500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:46 schreef Terrorizer het volgende:
Het gaat niet om mij, daar heb ik sowieso toch te weining invloed op. De massa wint altijd, zorg dat je altijd bij de 'winnende' kant hoort. Dit is een les die ik al geleerd heb op het schoolplein met voetbalpotjes.

Mensen met (veel) schulden staan aan de verkeerde kant nu. Ik geef toe dat ik nu ook aan de verkeerde kant sta en doe nu mijn best om weer van mijn schulden af te komen.
Respect dat je erkent dat je schulden hebt én daar actief af probeert te komen ipv dat af te wimpelen op anderen.
pi_117581543
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn duitse huizen consumenten anders als nederlandse huizenconsumenten? Wat is dan het verschil dat is duitsland er strenge financieringsregels zijn, zijn de duitse regels strengers of hebben de banken ook in duitsland nog wat moreel over en proberen ze nog steeds de duitse degelijkheid hoog te houden.
Het simpele feit dat ze daar het principe HRA niet kennen, een totaal andere financieel stelsel hebben en de overheid op een totaal andere wijze de woningmarkt probeert te reguleren zijn slechts een paar puntjes waardoor je appels met peren aan het vergelijken bent. Leuk hoor, dat een huis van bakstenen is gemaakt in Duitsland, maar dat heeft niks met de financiering te maken die in Duitsland en Nederland teveel verschillen om die te kunnen vergelijken.
pi_117581831
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het simpele feit dat ze daar het principe HRA niet kennen, een totaal andere financieel stelsel hebben en de overheid op een totaal andere wijze de woningmarkt probeert te reguleren zijn slechts een paar puntjes waardoor je appels met peren aan het vergelijken bent. Leuk hoor, dat een huis van bakstenen is gemaakt in Duitsland, maar dat heeft niks met de financiering te maken die in Duitsland en Nederland teveel verschillen om die te kunnen vergelijken.
Waarom zou de HRA de risicoperceptie van banken veranderen, want daar draait het in mijn optiek voornamelijk om.

Wat is er anders aan het financieel stelsel in DLD, ze hebben banken en een centrale bank, ik zie geen verschillen als outsider.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:35:29 #200
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117581902
bouwgrond daalt wel snel in prijs in sommige gebieden

http://www.funda.nl/koop/(...)8-priorij/kenmerken/

http://www.funda.nl/koop/(...)estraat-8/kenmerken/

[ Bericht 28% gewijzigd door HD9 op 04-10-2012 11:47:46 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')