abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117620972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:04 schreef CoolGuy het volg
ende:

[..]

Jij zei eerder trouwens dat jij ook een schuld hebt? Wat voor schuld is dat/hoe kom je er aan? Als ik vragen mag?
Wat gaat jou dat aan? Ik zeg niet dat ik opgelicht ben.

Dat imago van een oplichter hebben ze gewoon nu. Hoeven ze daarover niet meer druk over de maken. Kan bijna niet meer lager.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:25:47 #252
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117621233
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:15 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat imago van een oplichter hebben ze gewoon nu. Hoeven ze daarover niet meer druk over de maken. Kan bijna niet meer lager.
Ik ben gewoon benieuwd hoe je aan die schuld komt, meer niet. Dat zeg ik ook niet.

Mwah, ik vind dat ze dat imago niet hebben, maar dat komt omdat ik niet alle verantwoordelijkheid van de consumenten zelf van de hand wijs.

Overigens, als je niet opgelicht bent heb je dus zelf iets gedaan wat verkeerde uitpakte en een schuld hebt gekregen. Ik snap niet hoe dat de bank tot boeman maakt.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:28:13 #253
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:

Want als de bank wacht tot de klant betalingsproblemen heeft is het te laat!
Vorig jaar was daar al de 'onherroepelijke volmacht' daar sprak men toen ook al schande van.
Feit is natuurlijk dat de banken zullen proberen hun grip op de waardedaling te maximaliseren en hun verliezen wensen te minimaliseren.
Met te goedkoop geld van de ECB kopen ze nu ook gewoon pandjes op, om de virtuele waarde in de boeken op niveau te kunnen houden.

Allemaal heel mooi maar ik denk dat je gelijk heeft, zodra er een herder over de dam is worden de schuldschaapjes gewoon geschoren.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:29:14 #254
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621312
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:15 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

QFT.... het zijn allemaal banksters :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117621320
Dus we hebben 2 mensen die beiden een schuld door eigen toedoen hebben in dit topic, interessant.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:30:22 #256
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621342
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:
Dus we hebben 2 mensen die beiden een schuld door eigen toedoen hebben in dit topic, interessant.
Wie bedoel je? CG en Terrorizer?

Jij zit toch ook tot je navel?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:31:26 #257
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117621366
Ooh... shit... ik zie net dat ik ¤11,26 rood sta bij de ING :@

Kost me weer een traytje Schultenbrau om dat glad te strijken -O-
pi_117621442
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij bent nog steeds voor je verkeerde beleggingsproductje van de DSB waar je met open ogen ingetuind bent aan het aflossen toch? En Terro heeft ook een schuldje open staan.
pi_117621469
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Die bijstort clausule is hooguit rechterlijk af te dwingen als je bewust je onderpand in waarde laat dalen. (Lees: half sloopt en laat verpauperen) Zolang dat niet het geval is, EN je gewoon maandelijks je hypotheek betaald is er niets aan de hand.
Nee, je vergist je waarschijnlijk met clausules die bepalen dat je het onderpand goed moet onderhouden of dat je niets opzettelijk mag doen dat de waarde vermindert. Dat zijn andere bepalingen.

Overigens leidt een waardevermindering er lang niet altijd toe dat er bijgestort moet worden. In sommige hypotheken heeft de bank het recht om periodiek te kijken of de aflossingsvoorwaarden zouden moeten worden aangepast.

quote:
Het is niet dat de bank vooraf niet wist dat woningen periodiek in waarde kunnen dalen toch?
Dat geldt voor de klant net zo goed. Ik zie geen enkele reden waarom een bijstortclausule nietig zou moeten zijn. Of het zou moeten zijn dat toepassing de klant in grote problemen zou brengen, dan is hij misschien op te vatten als in strijd met de zorgplicht. Maar zolang dat niet speelt zou hij gewoon geldig moeten zijn, en om die reden zou ik dus nooit ander vermogen of inkomstenstromen bij dezelfde bank onderbrengen waar mijn hypotheeklening loopt. Want als ze die clausule gaan toepassen, doen ze dat het eerst bij de klanten van wie ze weten dat er snel en zonder sputteren een hoop geld te halen is.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:37:13 #260
16180 crew  CoolGuy
pi_117621513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee vriend, niet ik :') ik heb een hypotheek die ik met gemak kan betalen, voor de rest alles kan doen wat ik wil EN ook nog eens minimaal 1200 euro per maand sparen, dus maak je nou maar niet zo druk over mijn financiën.
pi_117621523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd hoe je aan die schuld komt, meer niet. Dat zeg ik ook niet.

Mwah, ik vind dat ze dat imago niet hebben, maar dat komt omdat ik niet alle verantwoordelijkheid van de consumenten zelf van de hand wijs.

Overigens, als je niet opgelicht bent heb je dus zelf iets gedaan wat verkeerde uitpakte en een schuld hebt gekregen. Ik snap niet hoe dat de bank tot boeman maakt.
Geen idee hoe het uitpakt, is gewoon een linear hypotheekje hoor.

Als je niet verkracht bent door een serieverkrachter wilt niet zeggen dat die verkrachter onschuldig is...

In ieder geval, die imago hebben die bankiers bij mij. En dat behoed mij van verkeerde stappen.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:39:06 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_117621571
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

dat rood kunnen staan kun je uitzetten he. Want over het bedrag waar je rood voor staat betaal je ook nog eens rente. Als je niet rood KUNT staan heb je dat issue niet.

Dat betekent dan wel dat je je balansboekje eens moet bekijken want je geeft meer uit dan er in komt. Je bent net een bankster :')
pi_117621635
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:
Het is altijd je eigen toedoen, bewust of onbewust, daarom moet je ook altijd op de blaren zitten als het mis gaat.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:41:31 #264
16180 crew  CoolGuy
pi_117621649
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:37 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Geen idee hoe het uitpakt, is gewoon een linear hypotheekje hoor.

Als je niet verkracht bent door een serieverkrachter wilt niet zeggen dat die verkrachter onschuldig is...

In ieder geval, die imago hebben die bankiers bij mij. En dat behoed mij van verkeerde stappen.
Nee, dat betekent dat er IEMAND verkracht is, en een verkrachting gebeurd TEGEN de wil van het slachtoffe. Maar in dit geval zetten de mensen ZELF hun handtekening, en daarkrijgen ze ook nog bedenktijd voor. De analogie met een verkrachter gaat niet op.
pi_117621658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat rood kunnen staan kun je uitzetten he. Want over het bedrag waar je rood voor staat betaal je ook nog eens rente. Als je niet rood KUNT staan heb je dat issue niet.

Dat betekent dan wel dat je je balansboekje eens moet bekijken want je geeft meer uit dan er in komt. Je bent net een bankster :')
Bwhehe, Xeno is een mini-bankster.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:43:12 #266
16180 crew  CoolGuy
pi_117621707
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:40 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Het is altijd je eigen toedoen, bewust of onbewust, daarom moet je ook altijd op de blaren zitten als het mis gaat.
Doh. Natuurlijk is het altijd je eigen toedoen. Of je hebt de risico's genegeerd/niet serieus genoeg genomen of je hebt je helemaal niet bezig gehouden met de risicos (hmnaja, dat IS niet serieus genoeg nemen natuurlijk). Ik snap niet hoe dan de bank de boeman is.

Jij hebt getekent, jij accepteert daarmee dus de gevolgen van je keuze.
pi_117621717
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dat noemen ze micro krediet, goed voor Nobelprijzen. :’)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:45:12 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117621766
'CPB overschat gevolgen aanpassing hypotheekrente'

quote:
Het Centraal Planbureau (CPB) overschat de prijsdaling op de huizenmarkt die het gevolg is van aanpassingen aan de hypotheekrenteaftrek. Daardoor schrikt het bureau politici ten onrechte af de woningmarkt aan te pakken. Dat zeggen twee hoogleraren vrijdag in de Volkskrant.

Volgens Peter Boelhouwer van de TU Delft en Johan Conijn van de Universiteit van Amsterdam deugt het model dat het CPB gebruikt om de ontwikkeling van de huizenprijs te berekenen niet. De aanname van de Haagse rekenmeesters dat iedere toekomstige beperking van de hypotheekrenteaftrek direct wordt verrekend in de huizenprijs is onjuist, zeggen zij.

"De onderhandelaars bij de kabinetsformatie zullen bij woningmarktplannen dramatischer cijfers voorgeschoteld krijgen dan op basis van de werkelijkheid aannemelijk is", vreest Boelhouwer.

De hoogleraar baseert zich met zijn kritiek op de gevolgen van een beperking van de aftrek in Groot-Brittannië. Daar heeft de geleidelijke afschaffing van de renteaftrek geen grote prijsdaling tot gevolg gehad. Datzelfde geldt voor Zweden, waar de huizenprijzen na een aanvankelijke dip binnen een paar jaar weer op het oude niveau lagen.

Overigens is het niet zo dat het rekenmodel van het CPB partijen die niets aan de hypotheekrenteaftrek willen veranderen, bevoordeelt. De woningmarktplannen van de VVD en PVV, die het minst aan de aftrek willen veranderen, kwamen bij de doorrekening van de verkiezingsprogramma's als slechtst uit de bus.
censuur :O
pi_117621772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:40 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Wat is dan precies jouw probleem met de bank die het door jouw gevraagde product (een lineaire hypotheek) heeft geleverd?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:45:48 #270
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117621788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
Banksters -O-

Nooit te beroerd om mensen helemaal de vernieling in te helpen voor een beetje poen :|W
Slechte ervaringen gehad, meid? :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:47:30 #271
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117621848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

Dat is makkelijk toch.

Zelf nooit schuld hebben maar altijd naar een ander wijzen, banken dit banken dat.
pi_117621855
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is dan precies jouw probleem met de bank die het door jouw gevraagde product (een lineaire hypotheek) heeft geleverd?
Persoonlijk niks, anders heb ik die tent afgefikt.

Dan mag ik ze nog wel haten, gewoon omdat het kan...
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:48:21 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_117621874
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dit. Hoe moet ik dat nou zien. Je wil blijkbaar iets. Je gaat naar de bank, en die biedt je dit product. Vervolgens onderzoek je de ins en outs (neem ik aan) en dan besluit je alsnog te tekenen. Je eigen keuze. Hoe is dan ineens de bank de boeman?
pi_117621878
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:47 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Do not bite the hand that feeds. Het blijkt dus dat je stiekem goed geholpen bent maar voor geen aanduidbare reden hun alsnog haat. Ze zouden je hypotheek eens moeten beeindigen, kijken hoe hard je dan piept.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:49:29 #275
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117621902
Nederlandse hypotheekschuld naar 670 miljard euro
quote:
Nederlandse huishoudens hadden eind vorig jaar een totale hypotheekschuld van bijna 670 miljard euro, 111 procent van het bruto binnenlands product. [...] Een stijging van 26 miljard euro in een half jaar.
(nieuws van vorige maand)
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:49:54 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_117621914
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:47 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Haten, gewoon omdat het kan? Dat is...kansloos eigenlijk. Dus je bent goed geholpen maar toch 'haat' je ze, en dat komt zomaar uit de lucht vallen?
pi_117622195
Ik zit er iig lang niet zo diep in, dat ik 'maten' met bakiers moet zijn.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:02:18 #278
16180 crew  CoolGuy
pi_117622320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:58 schreef Terrorizer het volgende:
Ik zit er iig lang niet zo diep in, dat ik 'maten' met bakiers moet zijn.
Maten zijn met bankiers? Het is een zakelijk iets, wat nou maten. Je moet gewoon aan je verplichtingen voldoen, zoals je dat overeengekomen, geaccepteerd en ondertekent hebt. Niets meer en niets minder.

Overigens is dat geen antwoord op de vraag waar dat haten dan vandaan komt, want ogenschijnlijk heb je daar geen reden voor, maar dat weet je zelf ook wel dat je daar geen antwoord op geeft.
pi_117622637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maten zijn met bankiers? Het is een zakelijk iets, wat nou maten. Je moet gewoon aan je verplichtingen voldoen, zoals je dat overeengekomen, geaccepteerd en ondertekent hebt. Niets meer en niets minder.

Overigens is dat geen antwoord op de vraag waar dat haten dan vandaan komt, want ogenschijnlijk heb je daar geen reden voor, maar dat weet je zelf ook wel dat je daar geen antwoord op geeft.
Wat voor antwoord wil je erop horen dan, is het nou echt zo interessant?
pi_117622801
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Haten, gewoon omdat het kan? Dat is...kansloos eigenlijk. Dus je bent goed geholpen maar toch 'haat' je ze, en dat komt zomaar uit de lucht vallen?
Zijn we wel zo goed geholpen als we weten dat de hypotheekrentes in DLD beduidend lager zijn, en als we ook in ons achterhoofd meenemen dat terrorizer een aflossende hypotheek heeft en er dus vele minder risico is voor de hoptheeknemer. ;)

Maar het is allang duidelijk dat jij een stroman voor banken bent en hun image op de een of ander manier maar op probeert te krikken, en de verantwoordelijk heid maar constant aan degene die getekend heeft schuift, terwijl je als hypotheekgever weing keus hebt in NL is ook nogal makkelijk. :D
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:30:13 #281
16180 crew  CoolGuy
pi_117623239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn we wel zo goed geholpen als we weten dat de hypotheekrentes in DLD beduidend lager zijn, en als we ook in ons achterhoofd meenemen dat terrorizer een aflossende hypotheek heeft en er dus vele minder risico is voor de hoptheeknemer. ;)

Maar het is allang duidelijk dat jij een stroman voor banken bent en hun image op de een of ander manier maar op probeert te krikken, en de verantwoordelijk heid maar constant aan degene die getekend heeft schuift, terwijl je als hypotheekgever weing keus hebt in NL is ook nogal makkelijk. :D
Ja, inderdaad! Je hebt me door! Ik word daar door 'de banken' in Nederland financieel voor gecompenseerd inderdaad! Hoe raadt je het!

:') 8)7
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:31:54 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_117623290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:11 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Wat voor antwoord wil je erop horen dan, is het nou echt zo interessant?
Nou, ALS je dan een antwoord daar op geeft, de waarheid, want anders heb je er niks aan he. Maar los daarvan; je hoeft uiteraard geen antwoord te geven, maar als ik je hoor zeggen dat je een schuld hebt, dat je de bankiers 'haat' maar dat die haat gewoon maar is 'omdat het kan', dan denk ik 'bullshit'. :)
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:33:13 #283
16180 crew  CoolGuy
pi_117623321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja, dus als Terrorizer die hypotheek heeft, dan heeft ie in dat opzicht een verstandige keuze gemaakt lijkt mij. Dus ik kan niet plaatsen waar die haat zonder reden blijkbaar vandaan komt. Kijk, als je geen hypotheek wil, moet je er geen nemen, dan moet je gewoon niet kopen, dat is eenvoudig toch. Ga je gewoon huren, ook prima toch? :)
pi_117623421
:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef CoolGuy het volgende:

Ja, inderdaad! Je hebt me door! Ik word daar door 'de banken' in Nederland financieel voor gecompenseerd inderdaad! Hoe raadt je het!

8)7
Ik snap dat niet dat je die bedrijfstak zo in bescherming neemt, zeker aangezien er gewoon duidelijk wat mis zit daar. Het moraal bij bankiers om mensen prudcten te verkopen die ze eigenlijk net niet kunnen dragen is toch niet normaal. Als je een fysiek product gaat kopen proberen ze je ook altijd ietsduurders aan te smeren, maar als je gewoon niet meer geld hebt houdt het op, maar met leningen vind jij het normaal dat banken eigenlijk een stap te ver gaan. Schiet mij dan maar dood, maar ik vind dat echt geen normale manier van zaken doen. :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:37:37 #285
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117623425
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb meerdere betaalrekeningen maar mijn uitkering komt maar op 1 binnen. Van die andere rekeningen worden nog wel eens afschrijvingen gedaan en dan moet ik dus wel zorgen dat er voldoende doekoes op die rekening staan.
Tja... wie het krap heeft moet natuurlijk een beetje krediet weten aan te wenden door op meerdere rekeningen rood te kunnen staan :@
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:44:20 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117623633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef CoolGuy het volgende:

:') 8)7
Zou zomaar kunnen, je liefde voor bankiers is overduidelijk aanwezig. Je neemt het constant op voor deze parasieten, terwijl jij ook wel weet dat onze maatschappij zo is ingericht dat je voor financiering aan de banksters bent overgeleverd. Dat hebben de banksters toch maar mooi voor elkaar gekregen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:46:06 #287
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117623693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik snap dat niet dat je die bedrijfstak zo in bescherming neemt, zeker aangezien er gewoon duidelijk wat mis zit daar. Het moraal bij bankiers om mensen prudcten te verkopen die ze eigenlijk net niet kunnen dragen is toch niet normaal. Als je een fysiek product gaat kopen proberen ze je ook altijd ietsduurders aan te smeren, maar als je gewoon niet meer geld hebt houdt het op, maar met leningen vind jij het normaal dat banken eigenlijk een stap te ver gaan. Schiet mij dan maar dood, maar ik vind dat echt geen normale manier van zaken doen. :')
CG zijn logica kan ik soms ook niet vatten. Daarom probeer ik toch maar in discussie met heb te blijven want het is natuurlijk een interessante vraag waar zoveel morele dubbelzinnigheid vandaan komt :)
pi_117623848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

CG zijn logica kan ik soms ook niet vatten. Daarom probeer ik toch maar in discussie met heb te blijven want het is natuurlijk een interessante vraag waar zoveel morele dubbelzinnigheid vandaan komt :)
Een belangen vereniging met 14 miljoen budget per jaar kan idd best wel een CG betalen om hun imago niet nog verder af te laten zakken. . ;)

http://www.z24.nl/economi(...)_banken_aan_NVB.html
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:23:47 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117624845
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een belangen vereniging met 14 miljoen budget per jaar kan idd best wel een CG betalen om hun imago niet nog verder af te laten zakken. . ;)

Kwa narcisme kan hij Boelshit Staal zo een hand geven :Y
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:55:58 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_117628146
quote:

[..]

Die ze eigenlijk niet kunnen dragen...en dan tóch tekenen he. Waarom zou je dat nou doen? Omdat je niet snapt wat je nou eigenlijk gekocht hebt. Als je dat niet snapt, waarom dan toch tekenen? Je praat niet over 10 euro.

Overigens, als de banken iedereen oplichten (wat ze zeker zullen proberen, immers, op die producten zit voor hun de meeste winst), waarom heeft dan niet iedereen zo'n product? Ik niet? Scorpie niet? Nog tig mensen niet? Is dat omdat de banken ons wat aardiger vinden dan de rest, of is dat omdat wij wat beter nadenken?

Feit blijft dat die bank kan leuren met z'n kutproducten wat ie wil. Als jij zegt, ik wil dat product niet, ik teken dat niet, dan kan die bank op zn kop gaan staan, maar aan jou raakt ie 't echt niet kwijt hoor.

Overigens doet niet alleen een bank dat, dat doet een electronica zaak ook, die proberen je ook naar het product toe te praten wat voor hun het gunstigste is. Ook daarvoor geldt; als je t niet snapt of niet kunt betalen, _niet doen_.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:56:37 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_117628178
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb meerdere betaalrekeningen maar mijn uitkering komt maar op 1 binnen. Van die andere rekeningen worden nog wel eens afschrijvingen gedaan en dan moet ik dus wel zorgen dat er voldoende doekoes op die rekening staan.
Tja... wie het krap heeft moet natuurlijk een beetje krediet weten aan te wenden door op meerdere rekeningen rood te kunnen staan :@
Ja, of minder uitgeven zodat je niet rood komt te staan uberhaupt. Ik snap echt niet dat je zo afgeeft op de overheid en de banken, terwijl je je eigen balansboekje niet eens in de gaten kunt houden.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:57:28 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_117628208
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, je liefde voor bankiers is overduidelijk aanwezig. Je neemt het constant op voor deze parasieten, terwijl jij ook wel weet dat onze maatschappij zo is ingericht dat je voor financiering aan de banksters bent overgeleverd. Dat hebben de banksters toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Nou nee, wel mijn liefde voor eigen verantwoordelijkheid. Ik neem het niet op voor banken, ik ben gewoon tegen het maar aanschaffen als een kip zonder kop, zonder te weten waar je mee bezig bent, en als het dan mis gaat, gauw met het vingertje wijzen naar alles en iedereen behalve jezelf, terwijl je zelf toch echt de enige bent met het uiteindelijke beslissingsrecht.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:58:34 #293
16180 crew  CoolGuy
pi_117628248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah, je gaat speculeren (haha, ik zei speculeren ;) ). Ik doe maar even de aanname dat je toch een geintje maakt, maar indien je serieus bent; je kunt roepen en gokken en raden wat je wil, maar at the end of the day is het nog steeds een feit dat wat je roept niet waar is, zo simpel is 't. :)
pi_117628407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

Overigens doet niet alleen een bank dat, dat doet een electronica zaak ook, die proberen je ook naar het product toe te praten wat voor hun het gunstigste is. Ook daarvoor geldt; als je t niet snapt of niet kunt betalen, _niet doen_.
Als ik niet de cash heb om dat apparaat bij die electronica boer te kopen zou ik het niet kopen, maar ook daar wilt men graag jou een extra crediet verstrekken om hun marge maar te halen.

Als ik als techneut een auto ontwerp diue niet door de RDW keurinig komt wordt deze nooit toegelaten op de openbare weg. Waarom hebben banken niet zoiets als een RDW die hun proudcten moeten toetsen aan fatsoensnormen, waarom verkopen banken nog steeds producten die de adviseurs zelf soms niet eens snappen. Dat is in mijn optiek toch echt geen manier van netjes zaken doen. :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:07:48 #295
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117628576
quote:

[..]

Ik snap dat niet dat je die bedrijfstak zo in bescherming neemt, zeker aangezien er gewoon duidelijk wat mis zit daar. Het moraal bij bankiers om mensen prudcten te verkopen die ze eigenlijk net niet kunnen dragen is toch niet normaal. Als je een fysiek product gaat kopen proberen ze je ook altijd ietsduurders aan te smeren, maar als je gewoon niet meer geld hebt houdt het op , maar met leningen vind jij het normaal dat banken eigenlijk een stap te ver gaan. Schiet mij dan maar dood, maar ik vind dat echt geen normale manier van zaken doen. :')
Lekker generaliseren ook, heel goed. Daarbij, is het dan direct en alleen de fout van de bank of adviseur in kwestie, of misschien ook een beetje van de consument? Hij weet immers ook dat hij de lasten niet kan dragen. Ik vind het trouwens onzin dat adviseurs hier leningen proberen "aan te smeren".

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat is daar dan mis mee? Je hebt toch ook een supermarkt nodig om boodschappen te doen en te leven?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wellicht een optie om dan een bankrekening te sluiten? Scheelt je zomaar een paar tientjes per jaar aan kosten om de rekening open te houden. En in jouw geval ook debetkosten. Dit zijn van die simpele dingen die je zelf in de hand heb, maar waarin je alsnog faalt.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:08:55 #296
16180 crew  CoolGuy
pi_117628617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik niet de cash heb om dat apparaat bij die electronica boer te kopen zou ik het niet kopen, maar ook daar wilt men graag jou een extra crediet verstrekken om hun marge maar te halen.

Als ik als techneut een auto ontwerp diue niet door de RDW keurinig komt wordt deze nooit toegelaten op de openbare weg. Waarom hebben banken niet zoiets als een RDW die hun proudcten moeten toetsen aan fatsoensnormen, waarom verkopen banken nog steeds producten die de adviseurs zelf soms niet eens snappen. Dat is in mijn optiek toch echt geen manier van netjes zaken doen. :')
Als jij de cash niet hebt zou je het niet kopen nee. En ja, dus proberen ze je te lokken met acties. NU halen, in 2013 betalen, blablabla. En dat doe je toch ook niet? Dan denk je toch ook van ja dag? Terwijl je daar ook genoeg mensen hebben die de cash niet hebben, en TOCH gebruik maken van zo'n regeling, dat is daarbij echt niet anders dan bij een bank.

Maar ook voor zo'n electronicaproduct geldt: je bent er zelf bij. Als je het geld niet hebt moet je 't niet meenemen, maar zo'n winkel staat daar niet om jou te beschermen, die staat daar om jou zooi te verkopen waar zij geld voor krijgen. Daar moet je zelf bij wakker blijven, niet met je vingertje wijzen naar de winkel als verantwoordelijke omdat jij die voorwaarden van zo'n actie hebt geaccepteerd. Kom op nou.

Hoe moet ik weten waarom banken dat niet hebben. Als autofabrikanten hun producten niet aan een dergelijke test hoefden te onderwerpen omdat ie er niet was, dan hadden ook die autofabrikanten hun auto's niet zo veilig gemaakt als ze nu zijn, als ze daarmee hadden kunnen besparen hoor.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:12:10 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_117628737
Ik snap je trouwens niet Xeno. Je bent maar aan 't afgeven op de zogenaamde banksters, maar je kunt je eigen balans niet eens in de gaten houden, en omdat je naar jou zin te weinig binnen krijgt (nee; je geeft teveel uit voor wat je binnen krijgt, dat is heel wat anders) ga je dan dus maar op krediet leven (want dat is wat je doet), wat nou net datgene is waar je anderen voor uitlacht.

Je dicht zelf het ene gat met het andere gat, want dat je op meerdere rekeningen rood kunt staan is leuk, maar dat zul je toch echt moeten terug betalen. Je bent écht net zelf een bankster :')
pi_117628793
Xeno is mini-bankster a la Mini-Me

pi_117628907
Ik ben ook tegen onbeperkt credieten die maar aan jan en alleman verstrekt worden zonder dat door de verstrekkers naar het hele plaatje gekeken wordt. Tegenwoordig moeten ze van het AFM al een beetje aan de zorgplicht voldoen, maar wat mij betreft wordt elk gesprek wat hun met klanten voeren ook opgeslagen en bij disputen worden gesprekken nageluistert en mocht blijken dat adviseurs antwoorden voor klanten zo verdraait hebben dat de eigenlijke vraag van de klant niet goed beantwoord was ze gewoon veranwoordelijk worden voor hun eigen zooi.

Verder moeten de hypotheek producten in mijn optiek zo simpel worden dat deze ook door henk de stratemaker en ingird de kassamiep begrepen moeten kunnen worden. Dus geen bizarre constructies waarbij ze aflossingsvrije zooi verkopen terwijl die consumenten niet weten dat ze eigenlijk gewoon huren van de bank.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:18:59 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117628939
en
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')