quote:HAREN - Burgemeester van Haren Rob Bats noemt het "ongekend" wat vrijdagavond is gebeurd in Haren. Volgens hem heeft "tuig huisgehouden in de gemeente".
Dat zei Bats zaterdagochtend tijdens een persconferentie in het gemeentehuis van Haren naar aanleiding van de rellen in de gemeente vrijdagavond. Hij noemde de rellen "buitensporig".
"De agressie tegen politie en andere hulpverleners was ongekend groot", voegde hoofdcommissaris Oscar Dros toe.
In totaal zijn 34 aanhoudingen verricht, waarvan het merendeel voor openlijke geweldpleging. De verdachten, overwegend jong meerderjarigen, komen uit het hele land.
Voor de verdachten zal snelrecht worden toegepast. "Wat ons betreft gaat er geen verdachte weg zonder dat er streng strafrecht is toegepast", stelt Hessel Schut, hoofd-officier van Justitie in Groningen.
De politie heeft vrijdagavond in eerste instantie niet ingegrepen om zodoende te voorkomen dat de situatie zou escaleren. Toen er vernielingen werden aangericht is besloten om alsnog in te grijpen.
In totaal zijn 500 mensen ingezet, waaronder 250 leden van de mobiele eenheid. Daarnaast waren 75 agenten en 40 man van arrestatieteams ter plaatse om te voorkomen dat de boel nog verder uit de hand liep.
De politie had van tevoren contact gehad met de Duitse politie, die eerder een vergelijkbare situatie met een Facebook-feest had meegemaakt. Daarop werd rekening gehouden met alle mogelijke scenario’s, waaronder ook rellen. Tijdens de gebeurtenissen zijn ook sociale media in de gaten gehouden.
De gemeente is een grootschalig onderzoek gestart naar de rellen. Hierbij zijn 25 rechercheurs betrokken. Dat team verzamelt zoveel mogelijk informatie om aanhoudingen te kunnen verrichten.
De politie heeft ook zelf beeldmateriaal verzameld. Ook roept het Openbaar Ministerie mensen op om beeldmateriaal te sturen.
"Het is niet veroorzaakt door scholieren die afkomen op een feestje, maar eerder door georganiseerde raddraaiers", stelt de korpschef. "Er is ongelofelijk veel beeldmateriaal van publiek, van journalisten. De kans is groot dat je gepakt wordt op een moment dat het je niet uitkomt. Dus meld je maar zelf."
Burgemeester Bats heeft contact gehad met de familie van het meisje dat had opgeroepen voor het Facebook-feestje. Inmiddels is de familie ondergedoken op een ander adres en is door de gebeurtenissen volgens Bats zwaar geëmotioneerd.
Samenvatting avond en nacht en volgende ochtend van 4:30 tot 11:30:twitter:Politie twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 23:05:43pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://t.co/mj1Ic9Bp. Help ons relschoppers te herkennen. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Bizar...gewoon openbare tweets? Dan ben je ook nog eens echt lomp.quote:
Nee, we gaan dat volk de straten in jagen waar ze lekker de boel af kunnen gaan breken, zonder achterliggend idee toch maar even erop los gaan meppen zodat je van 25 vervelende mensen 500 zeer vervelende mensen maakt en van Haren 1 grote puinhoop maakt. Dat kost de belastingbetaler helemaal niets natuurlijkquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nog zo'n debiel.. We gaan toch niet op kosten van de belastingbetaler podiumpjes plaatsen? Achterlijke klapjosti. Wegknuppelen die gasten..
En de gemeente heeft besloten daar geen gebruik van te maken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Haren heeft talloze aanvragen gehad van mensen die er brood in zagen. Terecht ook, gezien de opkomst en al helemaal niet vreemd gezien de media-aandacht. Elke cameraploeg van het land was daar aanwezig.
twitter:PGNL92 twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 17:23:14Rellen in Haren zijn voor een groot deel de schuld van @slamfm @Qmusic @3FM @Radio538 etc. Zij riepen mensen op om te komen! #projectxharen reageer retweet
Dat is wel opmerkelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar...gewoon openbare tweets? Dan ben je ook nog eens echt lomp.
Gastquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Haren heeft talloze aanvragen gehad van mensen die er brood in zagen. Terecht ook, gezien de opkomst en al helemaal niet vreemd gezien de media-aandacht. Elke cameraploeg van het land was daar aanwezig.
En van Lucille Werner.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:36 schreef PG18 het volgende:
twitter:PGNL92 twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 17:23:14Rellen in Haren zijn voor een groot deel de schuld van @slamfm @Qmusic @3FM @Radio538 etc. Zij riepen mensen op om te komen! #projectxharen reageer retweet
Nee hoor, telefoonnummer staat er ook bij, kan de politie hem makkelijk opsporenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet man, Lucky TV is de schuldigequote:Op zaterdag 22 september 2012 17:36 schreef PG18 het volgende:
Ik vermoed dat er sprake is van een bredere context.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:37 schreef z0rz0r het volgende:
[..]
het zijn relneven zeg ik je slaro de paro
Zij had moeten weten dat het raar kon lopenquote:
Precies, en dat is hun goed recht. Maar had dan in ieder geval ervoor gezorgd dat men niet massaal naar die wijk kon. Want daar was helemaal niks te doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
En de gemeente heeft besloten daar geen gebruik van te maken.
das meestalquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:38 schreef Devv het volgende:
Eigenlijk vond iedereen het wel grappig totdat het niet meer grappig was.
Toen deed de burgemeester ook zelf keihard mee door te zeggen dat er een kans inzat om toch iets te organiseren....quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:36 schreef PG18 het volgende:
Wees blij, deze heb je in elk geval vandaag nog achterhaald als je wilt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De politie ging niet meppen!quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:36 schreef kiezer het volgende:
[..]
Nee, we gaan dat volk de straten in jagen waar ze lekker de boel af kunnen gaan breken, zonder achterliggend idee toch maar even erop los gaan meppen zodat je van 25 vervelende mensen 500 zeer vervelende mensen maakt en van Haren 1 grote puinhoop maakt. Dat kost de belastingbetaler helemaal niets natuurlijkLos van het feit dat die mensen nu ook nog eens doodsangsten uit moesten staan en sommigen met een trauma zitten.
Het was een enorme nood-situatie gisteren en dan moet je niet zonder idee erachter gaan meppen maar zorgen dat je de situatie onder controle krijgt. De kosten van dat feestje (zoveel is dat nou ook weer niet) kun je later wel bekijken hoe je dat terugkrijgt. Iedereen die je in de bus hebt gezet of naar het voetbalveld hebt gebracht zich laten legitimeren en zoveel mogelijk namen opschrijven.
IP-adres achterhalen en thuis de politie op bezoek.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wanneer is 'elke keer' dan? Want ik denk persoonlijk dat zo'n feest als dit niet echt express georganiseerd kan worden. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden geweest. Had inderdaad iets georganiseerd en, mocht er dan nog een keer zoiets gebeuren, dan kan je aangeven dat er niks meer georganiseerd wordt. Dan krijgen mensen ook al meteen beter het idee dat het aan het doodbloeden is.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Gast![]()
Er is echt geen beginnen aan. Moet je dan elke keer om een paar pubertjes die een feestje willen organiseren vergunningen vrijgeven? Wat als inwoners bezwaar hebben tegen vergunningen.
En wie ziet er op toe dat alles correct georganiseerd wordt?
Je bent echt te kortzichtig
Precies. Crowcontrol en risico/crisismanagement is velen hier onbekend volgens mij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, en dat is hun goed recht. Maar had dan in ieder geval ervoor gezorgd dat men niet massaal naar die wijk kon. Want daar was helemaal niks te doen.
Een bezopen massa in een donkere omgeving waar geen fuck te doen is lijkt me nooit echt een wenselijke situatie namelijk.
Ik weet 100% zeker dat wanneer het tuig niks doet, de politie ook niks zal doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:36 schreef kiezer het volgende:
[..]
Nee, we gaan dat volk de straten in jagen waar ze lekker de boel af kunnen gaan breken, zonder achterliggend idee toch maar even erop los gaan meppen zodat je van 25 vervelende mensen 500 zeer vervelende mensen maakt en van Haren 1 grote puinhoop maakt. Dat kost de belastingbetaler helemaal niets natuurlijkLos van het feit dat die mensen nu ook nog eens doodsangsten uit moesten staan en sommigen met een trauma zitten.
Het was een enorme nood-situatie gisteren en dan moet je niet zonder idee erachter gaan meppen maar zorgen dat je de situatie onder controle krijgt. De kosten van dat feestje (zoveel is dat nou ook weer niet) kun je later wel bekijken hoe je dat terugkrijgt. Iedereen die je in de bus hebt gezet of naar het voetbalveld hebt gebracht zich laten legitimeren en zoveel mogelijk namen opschrijven.
Nergens voor nodig. Z'n telefoonnummer staat verderop in z'n tweetsquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
IP-adres achterhalen en thuis de politie op bezoek.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:40 schreef Devv het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen, is dat iedereen vrolijk meedeed met de hype totdat het mis ging.
Dat is ook maar goed ook.... anders stuurt het publiek de ME straks nog naar een feestje wat ze hebben geregeld om de ME op afstand te houden....quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef kiezer het volgende:
[..]
Precies. Crowcontrol en risico/crisismanagement is velen hier onbekend volgens mij.
Dit deed men nu ook..quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wanneer is 'elke keer' dan? Want ik denk persoonlijk dat zo'n feest als dit niet echt express georganiseerd kan worden. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden geweest. Had inderdaad iets georganiseerd en, mocht er dan nog een keer zoiets gebeuren, dan kan je aangeven dat er niks meer georganiseerd wordt. Dan krijgen mensen ook al meteen beter het idee dat het aan het doodbloeden is.
Er zijn gisteren ook waarschuwingsschoten gelost. Het spelletje agenten in het nauw brengen zodat ze moeten vrezen voor hun leven kennen we nog uit Rotterdam en Amsterdam. Het lijkt me niet dat dat een regelmatig terugkerend spelletje moet worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:45 schreef kiezer het volgende:
[..]
Doodschieten is wel heel extreemdat doe je pas als de situatie zwaar levensbedreigend is.
Dan is 1 lijk kennelijk niet genoeg.quote:Van een lijk op straat wordt het niet rustig maar dan breekt pas echt de pleuris uit.
Het is allemaal wel leuk dat tactisch te werk gaan en dus dat deescalerend optreden, maar dat zijn de spelregels waaronder het voor hooligans een leuk spelletje wordt. Die passen hun gedrag daarop aan en de ultieme kick is natuurlijk dat je politie zover krijgt dat ze hun pistool moeten trekken. Terwijl ook bij opstootjes in een of ander dorp het vaak al zo is dat de politie versterking moet oproepen omdat er groepje van 20 jongeren of zo wil rellen en uiteindelijk moet er dan gedeescaleerd worden en kan er niemand gearresteerd worden. Dat is de situatie die de overheid zelf heeft gecreeerd door aldoor zo op te treden.quote:Ik vind opzich ook dat ze er gerust een paar het ziekenhuis in mogen tikken, maar alleen als dat op dat moment daarmee de situatie meer onder controle kan krijgen. In gevallen zoals gisteren moet je veel tactischer te werk gaan.
Ik moet wel toegeven idd dat de ME weinig klappen uitdeelde.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
De politie ging niet meppen!
Als er mensen borden gaan slopen of vuurwerk naar van alles gaat gooien, ja dan moet je wel ingrijpen. Dan helpt "Hey, doe eens dat even niet!" al helemaal niet...
Ja, inderdaad. Zoveel Denzel de Kievit's zullen er niet in Haren wonen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Z'n telefoonnummer staat verderop in z'n tweets
quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die heeft ervoor gezorgd dat het zo raar is gelopen.
Ik moest toch wel een beetje giechelen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:41 schreef Specularium het volgende:
Oh, die hilarische grap was natuurlijk al gemaakt.
Heb je daar een bron voor, ik heb het nergens gemeld zien staan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn gisteren ook waarschuwingsschoten gelost. Het spelletje agenten in het nauw brengen zodat ze moeten vrezen voor hun leven kennen we nog uit Rotterdam en Amsterdam. Het lijkt me niet dat dat een regelmatig terugkerend spelletje moet worden.
Was op de beelden te horen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor, ik heb het nergens gemeld zien staan.
Heb het nergens gelezen of gehoord. Als het zo was was dat echt wel breed uitgemeten in de media.quote:
1 van die verslaggevers noemde het waarschuwingsschotenquote:
Je lult uit je nek.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn gisteren ook waarschuwingsschoten gelost. Het spelletje agenten in het nauw brengen zodat ze moeten vrezen voor hun leven kennen we nog uit Rotterdam en Amsterdam. Het lijkt me niet dat dat een regelmatig terugkerend spelletje moet worden.
[..]
Dan is 1 lijk kennelijk niet genoeg.
[..]
Het is allemaal wel leuk dat tactisch te werk gaan en dus dat deescalerend optreden, maar dat zijn de spelregels waaronder het voor hooligans een leuk spelletje wordt. Die passen hun gedrag daarop aan en de ultieme kick is natuurlijk dat je politie zover krijgt dat ze hun pistool moeten trekken. Terwijl ook bij opstootjes in een of ander dorp het vaak al zo is dat de politie versterking moet oproepen omdat er groepje van 20 jongeren of zo wil rellen en uiteindelijk moet er dan gedeescaleerd worden en kan er niemand gearresteerd worden. Dat is de situatie die de overheid zelf heeft gecreeerd door aldoor zo op te treden.
Het lijkt mij veel beter dat als er ergens 30 man aan het vechten zijn en er komen twee agenten aan dat het dan afgelopen is en de betrokkenen gearresteerd worden. Het lijkt mij ook beter dat als de ME ergens verschijnt het de opgeschoten jongeren dan maar beter lijkt om naar huis te gaan. Het lijkt me ook beter dat als een agent zijn pistool moet trekken de relschoppers heel hard wegrennen of zich laten arresteren omdat ze anders neergeschoten worden.
In principe is het zo dat als je me tegenover je ziet staan dat je tot "tuig" gerekend word (en das maar goed ook) dus hebben ze (ME) van mij alle vrijheid om er keihard in te gaan tot iedereen weg is of op de grond ligt....quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:42 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven idd dat de ME weinig klappen uitdeelde.
Maar dat komt denk ik vooral omdat ze in een onmogelijke situatie zaten om dat te doen, ze hadden echt totaal geen idee hoeveel mensen er rondliepen, hoe ze verspreid waren en welk gedeelte 'gevaarlijk' was en hoe de anderen zouden reageren als je dat gedeelte aan zouden pakken.
Een aanwezige journalist zei dat geloof ik, misschien dat hij alleen maar knallen heeft gehoord. Maar ook de commissaris heeft verklaard dat agenten hebben moeten vechten voor hun leven. Dat vind ik te ver gaan. Dan is de verhouding wie bang moet zijn van wie scheef.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor, ik heb het nergens gemeld zien staan.
Het tuig deed idd wel wat, die waren verkeersborden aan het mollen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat wanneer het tuig niks doet, de politie ook niks zal doen.
Zelfs zijn telefoonnummer staat erin.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ze meppen niet zonder doelquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef kiezer het volgende:
[..]
Het tuig deed idd wel wat, die waren verkeersborden aan het mollen.
Maar we zitten hier niet in een kleuterklas waar de ME zonder doel mag gaan meppen, 'omdat het tuig begooon'. De gemeente en de politie hebben de taak om daarboven te staan en de algemene veiligheid te waarborgen, en dan maakt het even niet uit dat die relschoppers wat aan het slopen waren of een fles gooiden. Al moest je ze een suikerspin geven en zeggen: "sloop dat 80 k/m bord daar verderop ook maar hoor". Als dat dé oplossing was geweest om de zaak onder controle te krijgen had dat moeten gebeuren.
Je hebt nu gezien dat de ME halfbakken ging aanvallen en dat het juist daardoor escaleerde.
Als er geroepen word dat je je dient te verwijderen (wat de ME altijd van te voren doet) Heb je wat mij betreft geen enkel recht meer..quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef kiezer het volgende:
[..]
Maar we zitten hier niet in een kleuterklas waar de ME zonder doel mag gaan meppen, 'omdat het tuig begooon'. De gemeente en de politie hebben de taak om daarboven te staan en de algemene veiligheid te waarborgen, en dan maakt het even niet uit dat die relschoppers wat aan het slopen waren of een fles gooiden. Al moest je ze een suikerspin geven en zeggen: "sloop dat 80 k/m bord daar verderop ook maar hoor". Als dat dé oplossing was geweest om de zaak onder controle te krijgen had dat moeten gebeuren.
Je hebt nu gezien dat de ME halfbakken ging aanvallen en dat het juist daardoor escaleerde.
Klopt, en later op de avond ontplofte er een waterstofbom volgens sommige bronnen.quote:
Dat zie ik echt nergens terug. En als dat al zo was dan was er echt wel geschoten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar ook de commissaris heeft verklaard dat agenten hebben moeten vechten voor hun leven.
Ze hebben zeker bijgedragen aan de grote drukte in Haren , maar ik zou ze niet aan durven wijzen als hoofdschuldige. Dat zijn nog steeds de daders zelf. Media hebben niet aangezet tot rellen, dat zijn nog altijd de relschoppers zelf geweest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:36 schreef PG18 het volgende:
Ik denk niet dat er 250 ME'ers in vol ornaat ingezet werden omdat er een verkeersbord gesloopt werd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ik heb dat helemaal niet gezien.quote:Je hebt nu gezien dat de ME halfbakken ging aanvallen en dat het juist daardoor escaleerde.
Ja preciesquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat is ook maar goed ook.... anders stuurt het publiek de ME straks nog naar een feestje wat ze hebben geregeld om de ME op afstand te houden....![]()
(En heb ik geen werk meer...)
Sharia4Holland had deze al opgeëist toch?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, en later op de avond ontplofte er een waterstofbom volgens sommige bronnen.
Wat ik wou zeggen is dat gaan slaan omdat iemand een verkeersbord molt niet automatisch de oplossing isquote:
En wie zegt dat dat gebeurt is?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:51 schreef kiezer het volgende:
[..]
Wat ik wou zeggen is dat gaan slaan omdat iemand een verkeersbord molt niet automatisch de oplossing is
Dan moet je even de uitzending van RTV Noord terugkijken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zie ik echt nergens terug. En als dat al zo was dan was er echt wel geschoten.
Ook daar gaat het niet om...quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als er geroepen word dat je je dient te verwijderen (wat de ME altijd van te voren doet) Heb je wat mij betreft geen enkel recht meer..
Dat zal best, maar op het moment dat agenten in levensgevaar zijn schieten ze. Gisteren hebben ze niet eens met getrokken dienstwapen gestaan. Dat zijn de feiten, in tegenstelling tot een huilverhaal van één of andere commissaris. Want stel nou dat ze gewoon hun werk moeten doen? Walgelijk zegquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan moet je even de uitzending van RTV Noord terugkijken.
zo gaat het ookquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:49 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ja precies![]()
Probleempje ergens? ME erop af en iedereen kapot meppen! Dat zal ze leren. Probleem opgelost.
Zo zou dat dan gaan..
En vergeet niet dat die generatie het idee heeft gekregen dat jezelf belachelijk maken op TV een goede opstap is voor een carriere in de showbizzquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Een hele generatie die is opgegroeid met het idee dat een ander verantwoordelijk is voor hun levensgeluk in welke vorm dan ook, en verbolgen zijn als ze niet op hun wenken bediend worden.
is het ook niet maar die beslissing maken ze zelf gewoon niet, ze krijgen opdracht om de meute uit elkaar te slaan of de straat schoon te vegen en dan doen ze dat ... als je er dan nog staat dan heb je ff pech gehadquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:51 schreef kiezer het volgende:
[..]
Wat ik wou zeggen is dat gaan slaan omdat iemand een verkeersbord molt niet automatisch de oplossing is
Als er iets georganiseerd had, kun je mensen weigeren en verwijderen....quote:
Ach tis toch goed bedoeld. In die mensen zit tenminste fatsoen. (dat kun je van dat tuig van gisteravond niet zeggen).quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi zo'n X. Wat een kneuzen zeg
die waren wel in de aanbieding voor ze cadeau gedaan werden gok ikquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mooi die 2 buxusjes in het midden,.
De buxussen liggen immers op straat in Haren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mooi die 2 buxusjes in het midden,.
Als je zou hebben gekeken zou je snappen wat er gebeurde.....quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal best, maar op het moment dat agenten in levensgevaar zijn schieten ze. Gisteren hebben ze niet eens met getrokken dienstwapen gestaan. Dat zijn de feiten, in tegenstelling tot een huilverhaal van één of andere commissaris. Want stel nou dat ze gewoon hun werk moeten doen? Walgelijk zeg
Hun werk is de orde handhaven en criminelen arresteren, en zo zorgen dat het voor iedereen veilig is. Op het moment dat ze voor hun eigen veiligheid moeten vrezen of vechten kan daarvan geen sprake zijn, ongeacht hoe bedreigend de situatie precies was. Als de politie komt en dan alleen maar bezig is om zelf het vege lijf te redden kunnen ze net zo goed wegblijven. Ze komen om de orde te herstellen, dan moeten ze niet zichzelf het doelwit laten worden want daar schiet die orde niks mee op.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal best, maar op het moment dat agenten in levensgevaar zijn schieten ze. Gisteren hebben ze niet eens met getrokken dienstwapen gestaan. Dat zijn de feiten, in tegenstelling tot een huilverhaal van één of andere commissaris. Want stel nou dat ze gewoon hun werk moeten doen? Walgelijk zeg
Ze hadden gezien de situatie niet eens in vol ornaat ingezet moeten worden. Je hoeft toch geen veiligheidsexpert te zijn om te zien dat het overzicht en de controle over de mensenmassa weg was op dat moment en dat het onmogelijk is om 2500 man zonder dat overzicht onder controle te krijgen? Daarnaast hadden die jongeren niet eens daar bij die verkeersborden moeten zijn maar allang uren geleden ergens heen geleid moeten worden. Het was dus de eigen fout van de burgermeester dat er een situatie kon onstaan waar ME-charges nodig waren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er 250 ME'ers in vol ornaat ingezet werden omdat er een verkeersbord gesloopt werd.
Bekijk de vele beelden dan nog maar even terug. Het lijkt me duidelijk dat de charges meer ellende hebben aangericht dan goeds.quote:Ik heb dat helemaal niet gezien.
Gebeurde in Hoek van Holland ook.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je zou hebben gekeken zou je snappen wat er gebeurde.....
En nee, je kunt niet in een mensen massa gaan schieten...
Niet te vergelijken situatie...quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Gebeurde in Hoek van Holland ook.
Nou, er werden toch charges uitgevoerd? Dat is niet om die jongeren een aai over de bol te geven hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat gebeurt is?
Een falende gemeente, een groep losgeslagen jongeren en een gratis feest. Ik zie best wel wat vergelijkingen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Niet te vergelijken situatie...
Helaas met de verkeerde kogels.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Gebeurde in Hoek van Holland ook.
probleem is straks wel dat je door de buxussen het park niet meer kunt zien, dan is er bij de volgende een leger ME op de been en stappen er alleen 3 hipsters met starbucks koppen koffie van de trein afquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef MaLo het volgende:
http://www.facebook.com/ProjectXOldenzaal
Goed voorbeeld doet goed volgen, de nieuwste hype is geboren. Na Gouda, Amersfoort en weet ik veel welke steden allemaal, overal willen ze nu die ongein.
Pindakaas en poep zijn ook beide bruin..... Eet smakelijk...!quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Een falende gemeente, een groep losgeslagen jongeren en een gratis feest. Ik zie best wel wat vergelijkingen.
Dat wel, ja. Door gisteren gaan er weer heel wat zinloze uurtjes doorheen de komende tijd bij de politie. De angst regeert.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem is straks wel dat je door de buxussen het park niet meer kunt zien, dan is er bij de volgende een leger ME op de been en stappen er alleen 3 hipsters met starbucks koppen koffie van de trein af
de keer daarna is het weer raak omdat er toch niemand komt opdagen
Inderdaad, dit wordt nooit controleerbaar of beheersbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem is straks wel dat je door de buxussen het park niet meer kunt zien, dan is er bij de volgende een leger ME op de been en stappen er alleen 3 hipsters met starbucks koppen koffie van de trein af
de keer daarna is het weer raak omdat er toch niemand komt opdagen
quote:
Je moet ze gewoon een feestje geven.quote:De jongeren gooiden met flessen en staken vuilnisbakken in brand, nadat hen de toegang geweigerd werd voor het openluchtfestival 'MTV Madrid Beach', in het westen van Madrid, dat volzet was, aldus een politiewoordvoerder.
Die charges werden uitgevoerd. Maar ik betwijfel dat dat gedaan werd om een gesloopt verkeersbord.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef kiezer het volgende:
[..]
Nou, er werden toch charges uitgevoerd? Dat is niet om die jongeren een aai over de bol te geven hoor.
Begrijp me niet verkeerd, de ME zelf valt niets te verwijten.De fouten van bovenaf waren het probleem.
Ach, met z'n rotte bakkes gewoon vol in beeld, die wordt nog wel gepakt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:03 schreef Specularium het volgende:
Die ene gozer jat Camel blauw uit de Appie, wat een hommo.
ja op een groot weiland brengen met een mobiele patattent en luide muziek en lampenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Je moet ze gewoon een feestje geven.
Je loopt te geinen nu hoop ik? Wanneer je als ME zwaar in de minderheid bent en de mensenmassa te groot/verspreid/onberekenbaar is dan is meppen dus niet de oplossing. Daarmee breng je jezelf, de omgeving en de algemene veiligheid in gevaar, want dan weet je zeker dat het erger wordt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo gaat het ook
als het probleem groot genoeg is stuurt men de ME erop af en die slaan de meute terug naar huis als ze niet op eigen houtje wensen te vertrekken
ik zie hier ook weinig andere opties naast de landmacht en die zijn niet zo zachtaardig als de dames en heren in het blauw
Die jongeren hadden nergens heen geleid moeten worden. Die hadden thuis moeten blijven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ze hadden gezien de situatie niet eens in vol ornaat ingezet moeten worden. Je hoeft toch geen veiligheidsexpert te zijn om te zien dat het overzicht en de controle over de mensenmassa weg was op dat moment en dat het onmogelijk is om 2500 man zonder dat overzicht onder controle te krijgen? Daarnaast hadden die jongeren niet eens daar bij die verkeersborden moeten zijn maar allang uren geleden ergens heen geleid moeten worden. Het was dus de eigen fout van de burgermeester dat er een situatie kon onstaan waar ME-charges nodig waren.
Mij niet.quote:Bekijk de vele beelden dan nog maar even terug. Het lijkt me duidelijk dat de charges meer ellende hebben aangericht dan goeds.
Wat een gelul zeg. Dat bedoelde ik dus, vanuit het idee dat je altijd maar moet deescaleren krijg je dat jongeren die gewoon op rellen uitzijn maar verleid moeten worden om daar van af te zien, desnoods met het organiseren van een feest op gemeenschapskosten. Ze mogen daar zijn, ze mogen dronken worden en zingen, maar als ze met dingen gaan gooien en dingen gaan vernielen moet je dat met alle nodige middelen stoppen en proberen ze te arresteren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ze hadden gezien de situatie niet eens in vol ornaat ingezet moeten worden. Je hoeft toch geen veiligheidsexpert te zijn om te zien dat het overzicht en de controle over de mensenmassa weg was op dat moment en dat het onmogelijk is om 2500 man zonder dat overzicht onder controle te krijgen? Daarnaast hadden die jongeren niet eens daar bij die verkeersborden moeten zijn maar allang uren geleden ergens heen geleid moeten worden. Het was dus de eigen fout van de burgermeester dat er een situatie kon onstaan waar ME-charges nodig waren.
Wat moet je dan doen, achteruit lopen? Geef de hooligans maar vrij baan, want de politie wil niet dat het uit de hand loopt?quote:Bekijk de vele beelden dan nog maar even terug. Het lijkt me duidelijk dat de charges meer ellende hebben aangericht dan goeds.
https://pbs.twimg.com/media/A3ZomImCMAAaHg4.jpg:largequote:Op zaterdag 22 september 2012 18:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, met z'n rotte bakkes gewoon vol in beeld, die wordt nog wel gepakt.
ja en de zee moet niet zo golven maken als er wind isquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die jongeren hadden nergens heen geleid moeten worden. Die hadden thuis moeten blijven.
Denk eerder dat er geregeert gaat worden door een coalitie van VVD en PVDA. Ken die partij ook niet, de angst.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat wel, ja. Door gisteren gaan er weer heel wat zinloze uurtjes doorheen de komende tijd bij de politie. De angst regeert.
Mee eens. Zoals ik al zei: de ME'ers zelf verdienen alleen lof, de mensen van bovenaf hebben niet goed gehandeld en hiermee ook de ME'ers zelf in gevaar bracht.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het ook niet maar die beslissing maken ze zelf gewoon niet, ze krijgen opdracht om de meute uit elkaar te slaan of de straat schoon te vegen en dan doen ze dat ... als je er dan nog staat dan heb je ff pech gehad
Inderdaad, die jongeren hadden geen keuze.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en de zee moet niet zo golven maken als er wind is
Dit.... Als je als burgemeester al twee weken laat doorschemeren dat er waarschijnlijk eventueel een feest geregeld zou worden, en op de dag zelf gaat roepen dat de mensen weg moeten blijven.........quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja op een groot weiland brengen met een mobiele patattent en luide muziek en lampen
De Burgemeester is er fout mee omgegaanquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:08 schreef kiezer het volgende:
[..]
Mee eens. Zoals ik al zei: de ME'ers zelf verdienen alleen lof, de mensen van bovenaf hebben niet goed gehandeld en hiermee ook de ME'ers zelf in gevaar bracht.
Klopt idd. Die ME'ers zelf hebben het optimale gedaan in de situatie waar ze in waren gebracht. Hoe erg je ook twijfelt of de opdracht die je krijgt wel goed is, daar moet je niet aan denken en je taak doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als er iets georganiseerd had, kun je mensen weigeren en verwijderen....
Op straat ren je weg, en een ander blijft staan kijken... als er dan duidelijk opgeroepen word om weg te gaan Gaat de ME niet eerst kijken wie wat doet..... Die kijkt naar een massa
Verantwoordelijkheid =/= schuldquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef One_of_the_few het volgende:
Mensen die ontkennen dat de 1e verantwoordelijkheid van rellen ligt bij diegene die rellen
Hij stemt PvdA zie ik.quote:
nee die gaan rellen als er super dik ME staat te wachten en er is verder niets te doen, is een rooie lap op een stierquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef One_of_the_few het volgende:
Mensen die ontkennen dat de 1e verantwoordelijkheid van rellen ligt bij diegene die rellen
Onzin. Er is altijd gezegd dat er geen feest zou zijn. De rest is erbij verzonnen door mensen zoals jij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dit.... Als je als burgemeester al twee weken laat doorschemeren dat er waarschijnlijk eventueel een feest geregeld zou worden, en op de dag zelf gaat roepen dat de mensen weg moeten blijven.........
Ah, dus nu zijn het geen voetbalhooligans meer maar PVDA-stemmers.quote:
Bedankt voor het bevestigenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die gaan rellen als er super dik ME staat te wachten en er is verder niets te doen, is een rooie lap op een stier
Er is niks doorgeschemerd. De burgemeester heeft gezegd dat er niks zal zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dit.... Als je als burgemeester al twee weken laat doorschemeren dat er waarschijnlijk eventueel een feest geregeld zou worden, en op de dag zelf gaat roepen dat de mensen weg moeten blijven.........
Hij blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, dus nu zijn het geen voetbalhooligans meer maar PVDA-stemmers.
Je wist vanaf het begin dat je onwelkom was op een reeds afgeblazen tienerfeestje.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
Onzin. Er is altijd gezegd dat er geen feest zou zijn. De rest is erbij verzonnen door mensen zoals jij.
Ja............. ik verzin dat even......quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Er is altijd gezegd dat er geen feest zou zijn. De rest is erbij verzonnen door mensen zoals jij.
Burgemeester Bats was opeens weg, moest de loco het woord voeren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Burgemeester is er fout mee omgegaan
quote:
De gemeente was alleen niet eenduidig genoeg. Waarom regelden ze dan wel een apart veldje? Tevens was er wel sprake van een paar artiestenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je wist vanaf het begin dat je onwelkom was op een reeds afgeblazen tienerfeestje.
Op zijn facebook-pagina zegt hij dat hij Samsom heeft gestemd.quote:
Ja, Sterretje zou komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:14 schreef Saind het volgende:
[..]
De gemeente was alleen niet eenduidig genoeg. Waarom regelden ze dan wel een apart veldje? Tevens was er wel sprake van een paar artiesten
Precies......quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:14 schreef Saind het volgende:
[..]
De gemeente was alleen niet eenduidig genoeg. Waarom regelden ze dan wel een apart veldje? Tevens was er wel sprake van een paar artiesten
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja............. ik verzin dat even......![]()
De burgemeester is niet duidelijk naar de media geweest vanaf het begin...
Goed, laat ik het dan met dit punt eens zijn. Ik vond het ook vaag dat er plots werd gesproken over een voetbalveld, want het leek zo net alsof ze daar dan toch iets gingen 'doen'.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:14 schreef Saind het volgende:
nou kijk een ster , Bambi erbij en wat muziek en een paar lampen op een koe binden en klaar ben je, slecht voor de naam van Haren ditquote:
Er zal idd wel iets meer zijn gebeurt, maar ten eerste heeft de gemeente zelf meegeholpen die situatie te creeeren dat die mensen daar overal in de straten los rond aan het rennen waren en dat daar daarom überhaupt ME heen moest. Daarnaast (en ik zeg het nog 1 keerquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die charges werden uitgevoerd. Maar ik betwijfel dat dat gedaan werd om een gesloopt verkeersbord.
Dat zijn jongeren , die dachten er is vast toch iets te doen daar, drank is er al gauw maar NEE, er was MEquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:15 schreef Isabeau het volgende:
n voetbalveld, want het leek zo net alsof ze daar dan toch iets gingen 'doen'.
Dan nog vind ik het stuk voor stuk achterlijke mensen die wel zijn gegaan.
Elk persbericht benadrukte dat er geen feest zou zijn. De burgemeester heeft meerdere malen mensen opgeroepen om niet naar Haren te komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja............. ik verzin dat even......![]()
De burgemeester is niet duidelijk naar de media geweest vanaf het begin...
Aha.. Ik heb geen Facebook, dus ik kan dat niet zien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Op zijn facebook-pagina zegt hij dat hij Samsom heeft gestemd.
Wat uiteindelijk alleen maar averechts werkt. 'Er wordt hier een massa verwacht, maar kom vooral niet!'quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Elk persbericht benadrukte dat er geen feest zou zijn. De burgemeester heeft meerdere malen mensen opgeroepen om niet naar Haren te komen.
Klopt, en dat is de schuld van het tuig.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:17 schreef kiezer het volgende:
[..]
Feit is wel dat die situatie daar in die straten niet eens had mogen ontstaan.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Klopt, en dat is de schuld van het tuig.
Niks meer in minder dan het mogelijke overschot aan mensen dat nooit in die straat zou passen was volgens mij het idee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:15 schreef Isabeau het volgende:
Goed, laat ik het dan met dit punt eens zijn. Ik vond het ook vaag dat er plots werd gesproken over een voetbalveld, want het leek zo net alsof ze daar dan toch iets gingen 'doen'.
Meer dan achterlijk.quote:Dan nog vind ik het stuk voor stuk achterlijke mensen die wel zijn gegaan.
Dat zeg ik nergens. Het is enkel een constatering.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aha.. Ik heb geen Facebook, dus ik kan dat niet zien.
Maar verder vind ik het nogal een rare suggestie, alsof alle PvdA-stemmers relschoppers zijn of alle relschoppers PvdA-stemmers.. Of dat het feit dat die idiote relschopper/plunderaar PvdA heeft gestemd de oorzaak van z'n gedrag is of zo
Hij heeft van de week OOK duidelijk (live interview op de radio) gezegd dat er wel iets geregeld zou worden, mochten er toch in grote getale mensen op af komenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Elk persbericht benadrukte dat er geen feest zou zijn. De burgemeester heeft meerdere malen mensen opgeroepen om niet naar Haren te komen.
Die allemaal PvdA stemmen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan moet je tijdens een persconferentie niet beginnen over een alternatieve locatie lijkt mij?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bronquote:De gemeente Haren zal – als dat nodig is – de bezoekers omleiden naar een alternatieve locatie. Welke dat is kan of wil burgemeester Bats nog niet zeggen.
Nee hoor. Op het stomst mogelijk moment (vrijdagochtend ergens) heeft ie z'n woordvoerder laten melden dat er gedacht werd aan een alternatief feest:quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, maar waarom plaats je die hier?? Heeft er totaal niks mee te maken..quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Het is enkel een constatering.
Kijk Marco, daar heb je het al...quote:
Hadden ze natuurlijk nooit moeten zeggen. Maar goed, dat is achteraf.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:20 schreef kiezer het volgende:
Nee hoor. Op het stomst mogelijk moment (vrijdagochtend ergens) heeft ie z'n woordvoerder laten melden dat er gedacht werd aan een alternatief feest:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ternatief-feest.html
Weet ik niet, het viel me op. Vond ik leuk om te melden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom plaats je die hier?? Heeft er totaal niks mee te maken..
Wat denken mensen die naar een lokatie gaan waar een geannuleerd feest zou zijn waar ze sowieso al niet voor uitgenodigd waren? Dan heb je toch alleen maar vanillevla in je hoofd?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:17 schreef kiezer het volgende:
Feit is wel dat die situatie daar in die straten niet eens had mogen ontstaan.
Alternatieve locatie is NIET gelijk aan " toch feest"quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dan moet je tijdens een persconferentie niet beginnen over een alternatieve locatie lijkt mij?
[..]
Bron
Maar het was dus wel een optie. Dat en enkele artiesten die zeggen te komen, of dat nou op twitter is of niet, zorgen ervoor dat er gewoon veel volk 'even komt kijken'quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:21 schreef S95Sedan het volgende:
Er staat toch gedacht, nergens is vermeld dat er een feest was.
hij doet ook boodschappen bij de AH, is dat soms de reden ??quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Het is enkel een constatering.
Sterker nog... de artiesten WAREN er...quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar het was dus wel een optie. Dat en enkele artiesten die zeggen te komen, of dat nou op twitter is of niet, zorgen ervoor dat er gewoon veel volk 'even komt kijken'
Je zaait er als overheid wel twijfel mee, erg dom.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alternatieve locatie is NIET gelijk aan " toch feest"
Bronquote:Een woordvoerster sluit niet uit dat de gemeente nu zelf een feest gaat organiseren om ongeregeldheden te voorkomen. Wel benadrukt ze dat er nog geen concrete plannen zijn, maar dat dit een optie is die wordt overwogen. De gemeente riep eerder op vooral niet naar Haren te komen, omdat er geen feestje is.
Vast niet. Dat hij PvdA stemt ook vast niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij doet ook boodschappen bij de AH, is dat soms de reden ??
Ik sprak 's nachts jongeren die op de snelweg gestrand waren wegens een ongelukje en die kwamen uit Noord-Holland en waren op weg naar Haren. Dat noem ik niet 'even komen kijken'quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:22 schreef Caland het volgende:
Maar het was dus wel een optie. Dat en enkele artiesten die zeggen te komen, of dat nou op twitter is of niet, zorgen ervoor dat er gewoon veel volk 'even komt kijken'
Wie? Een of andere b artiest? Komop er is nooit een feest geweest, dat is ervan gemaakt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Sterker nog... de artiesten WAREN er...
Dan snap je gewoon de hele hype rondom dit 'feest' niet en zal je dat ook nooit snappen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak 's nachts jongeren die op de snelweg gestrand waren wegens een ongelukje en die kwamen uit Noord-Holland en waren op weg naar Haren. Dat noem ik niet 'even komen kijken'
Die meiden waren allemaal ongelofelijk opgemaakt, korte rokjes, hoge hakken...en ik maar denken: waar denk je heen te gaan?!? Je gaat daar verdorie op straat staan! In de kou! En de regen!
dom ijskonijn ben jequote:Op zaterdag 22 september 2012 18:23 schreef marcodej het volgende:
Dat hij SamsoN () stemt omdat het ook op zijn shagpakje staat waarschijnlijk wel.
Nee, ik vrees dat ik te logisch denk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:24 schreef Caland het volgende:
Dan snap je gewoon de hele hype rondom dit 'feest' niet en zal je dat ook nooit snappen.
jongeren fokken elkaar opquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sprak 's nachts jongeren die op de snelweg gestrand waren wegens een ongelukje en die kwamen uit Noord-Holland en waren op weg naar Haren. Dat noem ik niet 'even komen kijken'
Die meiden waren allemaal ongelofelijk opgemaakt, korte rokjes, hoge hakken...en ik maar denken: waar denk je heen te gaan?!? Je gaat daar verdorie op straat staan! In de kou! En de regen!
Dat is het sowieso ja. Maar dat de gemeente Haren dat tuig de kans gaf om zich te misdragen en de algemene veiligheid van heel de gemeente en alle betrokken vind ik eigenlijk erger.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er is een Vrachtwagen (van idd een b artiest) (jij bent de zon, jij bent de zee) door de politie buiten de gemeente grens gezet om een uur of zes geloof ik...quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:24 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wie? Een of andere b artiest? Komop er is nooit een feest geweest, dat is ervan gemaakt.
Is ook moeilijk de redenatie te snappen van mensen met een iq van rond de 50quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat ik te logisch denk.
Dus als jij zegt 'blaf', dan moet ik 'woef' zeggen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:41 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij vroeg ik je zonder argumentatie gewoon niet te reageren, je hebt er zelf voor gekozen, verwerpelijk gedrag.
Ach, dit domme ijskonijn heeft tenminste geen slaapdorp ongevraagd afgebroken. Is ook wat waard.quote:
nee ik zit niet te geinen en nee ik zeg niet dat meppel altijd de beste oplossing is, dat staat er ook helemaal nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:06 schreef kiezer het volgende:
[..]
Je loopt te geinen nu hoop ik? Wanneer je als ME zwaar in de minderheid bent en de mensenmassa te groot/verspreid/onberekenbaar is dan is meppen dus niet de oplossing. Daarmee breng je jezelf, de omgeving en de algemene veiligheid in gevaar, want dan weet je zeker dat het erger wordt.
Er zijn zeker situaties waarin gewoon even goed wat tikken uitdelen en relschoppers flink wat kneuzingen en blauwe plekken als aandenken cadeau meegeven de oplossing is ja. De situatie gisteren was echter veels te complex daarvoor.
Ow dus zelfs vermelden dat er geen feest is, is eigenlijk overbodig na al die berichten afgelopen week. Ok mooiquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:22 schreef Caland het volgende:
[..]
lol!quote:
Ik vond dat ze dat vooraf ook wel hadden kunnen inzien. En als dat nou nog de enige fout was geweest die dezer dagen is gemaakt...quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hadden ze natuurlijk nooit moeten zeggen. Maar goed, dat is achteraf.
Té logisch, té volwassen, té verantwoordelijk, té weloverwogen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:25 schreef Isabeau het volgende:
Nee, ik vrees dat ik te logisch denk.
En ik ben geen 'massa-type'.
Voor velen wel, vooral ook omdat er (al dan niet voor de grap) werd gemeld dat er artiesten kwamen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alternatieve locatie is NIET gelijk aan " toch feest"
En omdat er een hype is moet dat maar geaccepteerd worden?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:24 schreef Caland het volgende:
Dan snap je gewoon de hele hype rondom dit 'feest' niet en zal je dat ook nooit snappen.
Het zijn pubers, iets wat niet mag is interessant.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow dus zelfs vermelden dat er geen feest is, is eigenlijk overbodig na al die berichten afgelopen week. Ok mooi
ze zouden er met rubber kogels op moeten schieten zeg ik je!quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Té logisch, té volwassen, té verantwoordelijk, té weloverwogen.
Er is eigenlijk van alles mis met je
Waar zegt hij dat? Of is dat weer een suggestie van jou?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:26 schreef kiezer het volgende:
[..]
De opmerking vannochtend van de burgermeester, dat ie eigenlijk er een beetje op had gerekend dat er weinig mensen zouden komen zei voor mij alles wel.
Ik moest volwassen werk doen in een ziekenhuis. Anders was ik ook wel gegaan heurquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:27 schreef ElisaB het volgende:
Té logisch, té volwassen, té verantwoordelijk, té weloverwogen.
Er is eigenlijk van alles mis met je
De begrippen hooligans en voetbalsupporters worden heden ten dagen nogal eens door elkaar gehaald, wat op zich begrijpelijk is door de in het verleden behaalde resultatenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:23 schreef Caland het volgende:
Blijkbaar is het normaal om steeds maar te blijven roepen dat er voetbalsupporters bij waren, maar vreemd wanneer het om PVDA-stemmers gaat. Raar.
Dan heeft ie gefaald met het maken van de scenario's. Vorig jaar in Duitsland waren er al 1500 man en toen was er lang niet zoveel media aandacht van te voren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat? Of is dat weer een suggestie van jou?
Volgens mij zei hij dat wat gisteren gebeurde het ergste scenario overtrof. Geen gekke uitspraak van deze man.
Die kans is groot ja. Maar des te erger is het als Bats en z'n adviseurs vervolgens het zooitje nog even helpen laten uitlopen tot een chaos. Want van hen verwacht ik dat ze wél hersenen hebben in plaats van vanillevla.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:21 schreef Modus het volgende:
[..]
Wat denken mensen die naar een lokatie gaan waar een geannuleerd feest zou zijn waar ze sowieso al niet voor uitgenodigd waren? Dan heb je toch alleen maar vanillevla in je hoofd?
De man zei ook met ALLE scenario's rekening te hebben gehouden.... (en is ook duidelijk gewaarschuwd)quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij dat wat gisteren gebeurde het ergste scenario overtrof. Geen gekke uitspraak van deze man.
En dan was ik uiteraard met je meegegaan, maar jij moest werkenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest volwassen werk doen in een ziekenhuis. Anders was ik ook wel gegaan heur
ik was gewoon te lui om dat roteind te reizen maar over 2 weken moet ik misschien naar Groningen en dan ga ik er ook echt wel heen ... maar niet om te rellen heur!quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest volwassen werk doen in een ziekenhuis. Anders was ik ook wel gegaan heur
Had je eens moeten roepen (ook al was het volledig waar geweest) dat het om een groep jongeren van allochtoonse afkomst gingquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:23 schreef Caland het volgende:
Blijkbaar is het normaal om steeds maar te blijven roepen dat er voetbalsupporters bij waren, maar vreemd wanneer het om PVDA-stemmers gaat. Raar.
Ik was vrij...... En woon er 10 min vandaan.....quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En dan was ik uiteraard met je meegegaan, maar jij moest werken
Inderdaad, dat tuig kan er niks aan doen dat ze zo zijn. Hen valt niks te verwijten. Het is de schuld van de brede context.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef kiezer het volgende:
[..]
Die kans is groot ja. Maar des te erger is het als Bats en z'n adviseurs vervolgens het zooitje nog even helpen laten uitlopen tot een chaos. Want van hen verwacht ik dat ze wél hersenen hebben in plaats van vanillevla.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:27 schreef Modus het volgende:
[..]
En omdat er een hype is moet dat maar geaccepteerd worden?
Dat had het ook kunnen worden als de mensen zich hadden gedragen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:32 schreef JackHerrer het volgende:
Bij het journaal zeiden ook dat Bats 's middags verwachte dat het een ludiek feestje zou worden.
Hoeft niet. Maar nu werd er helemaal niks gedaan. En dat is helemaal fout.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:27 schreef Modus het volgende:
[..]
En omdat er een hype is moet dat maar geaccepteerd worden?
Geen enkel goed excuus om niet te gaanquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:32 schreef Snowballed het volgende:
Ik was vrij...... En woon er 10 min vandaan.....
Geen haar op mn hoofd die eraan dacht te gaan...
als je niet gaat naar een feestje dat niet bestaat ... ben je dan toch geweest?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen enkel goed excuus om niet te gaan
Ik vond het al vreemd dat de hele week die man overal verkondigde om vooral niet komen, dan komen juist de mensen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat had het ook kunnen worden als de mensen zich hadden gedragen.
Maar misschien zijn Bats en ik wel naief.
Wel lekker makkelijk en wie betaalt dat allemaal?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeft niet. Maar nu werd er helemaal niks gedaan. En dat is helemaal fout.![]()
Of je accepteert het en stuurt de meute naar dat voetbalveld met wat b-artiesten, of je verbiedt het en stuurt ze linea recta weer terug op de trein.
Dat is nou nog eens een goeien vraag. Ik denk het wel. Wat denk jij ?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:34 schreef sp3c het volgende:
als je niet gaat naar een feestje dat niet bestaat ... ben je dan toch geweest?
Daar verschillen we dan van in mening, dat kanquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik zit niet te geinen en nee ik zeg niet dat meppel altijd de beste oplossing is, dat staat er ook helemaal niet
de situatie gister was prima te behappen voor de ME iig, zoveel is er nu ook weer niet gesloopt en zo lang duurde het nu ook weer niet allemaal en ik lees ook nog nergens dat er zo heel erg veel mensen gewond zijn geraakt
Daarom zei ik ook, schiet er gewoon een paar neer. Je voert charges uit en knuppelt er een paar neer en schuift de voorste linie op zodat die rustig gearresteerd kunnen worden, en wordt het te gevaarlijk om die linie te houden dan trekt er eentje zijn pistool, en na een waarschuwingsschot is het gericht schieten. Dan is zo'n rel niet alleen veel sneller afgelopen en heb je veel meer arrestanten, maar die begint de volgende keer elders ook niet zo heel snel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:26 schreef kiezer het volgende:
[..]
Dat is het sowieso ja. Maar dat de gemeente Haren dat tuig de kans gaf om zich te misdragen en de algemene veiligheid van heel de gemeente en alle betrokken vind ik eigenlijk erger.
Precies, en jij wil daar een regelmatig terugkerend fenomeen van maken waarbij je dan de burgermeester de schuld kunt geven.quote:Dat tuig is nou eenmaal tuig en weet niet beter. We hebben er een gemeente/politie[me=kiezer]voor om dat tuig te beschermen tegen zichzelf en vooral tegen de inwoners van Haren, de ME, de politie en alle andere onschuldige betrokkenen die nu in in serieus gevaar zijn gebracht.
Ze waren goed voorbereid hoor, en ze hebben het ook lang laten gaan en niet op de spits gedreven door platte petten in te zetten. Tot er een groep op rellen uit bleek.quote:De opmerking vannochtend van de burgermeester, dat ie eigenlijk er een beetje op had gerekend dat er weinig mensen zouden komen zei voor mij alles wel.
Wie betaalt wat? De ondernemers/organisatoren/artiesten stonden rijen dik om iets voor elkaar te krijgen in Haren gisterenavond. Kost de gemeente vrijwel niks.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel lekker makkelijk en wie betaalt dat allemaal?
Vind het dan logischer om een hele stad af te sluiten
we waren erbijquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:35 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is nou nog eens een goeien vraag. Ik denk het wel. Wat denk jij ?
Een ongecontroleerde masse naar een voetbalveld sturen, met artiesten kan net zo goed leiden tot rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeft niet. Maar nu werd er helemaal niks gedaan. En dat is helemaal fout.![]()
Of je accepteert het en stuurt de meute naar dat voetbalveld met wat b-artiesten, of je verbiedt het en stuurt ze linea recta weer terug op de trein.
geen relletje gezienquote:
Oh, dat zeker. Maar dan had je het in ieder geval stukken beter kunnen controleren/handhaven dan in een donkere villawijk met talloze zijstraatjes.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Een ongecontroleerde masse naar een voetbalveld sturen, met artiesten kan net zo goed leiden tot rellen.
Juridisch onmogelijk om allemaal te regelen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie betaalt wat? De ondernemers/organisatoren/artiesten stonden rijen dik om iets voor elkaar te krijgen in Haren gisterenavond. Kost de gemeente vrijwel niks.
Waarom?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Juridisch onmogelijk om allemaal te regelen.
Ik ga ook altijd naar die plek waar schijnt dat er onder palmbomen een kudde mooie meiden ligt te wachten......quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen enkel goed excuus om niet te gaan
Je moet eens gaan solliciteren bij een ID&T oidquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie betaalt wat? De ondernemers/organisatoren/artiesten stonden rijen dik om iets voor elkaar te krijgen in Haren gisterenavond. Kost de gemeente vrijwel niks.
ik zie altijd wel de palmbomen en de kudde ....quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:38 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik ga ook altijd naar die plek waar schijnt dat er onder palmbomen een kudde mooie meiden ligt te wachten......
Daar is ook altijd niets...
Volgende keer een event aanmaken op FB. Wel meteen mooi weer afdwingen bij weerman Piet, anders lig je daar straks met mooie meiden weg te regenenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:38 schreef Snowballed het volgende:
Ik ga ook altijd naar die plek waar schijnt dat er onder palmbomen een kudde mooie meiden ligt te wachten......
Daar is ook altijd niets...
Verantwoordelijkheden. Vergunningen verlenen. Mogelijke bezwaren van omwonenden. etc etcquote:
Gewoon in de Stentor vannochtend. Zal nog ff kijken of ik hem digitaal kan vinden ergensquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
En een roze lieverheersbeestje... ik houd het niet meer droogquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:38 schreef dolfina-chica het volgende:
en weer een nieuwe facebookpagina: https://www.facebook.com/NoMoreProjectX
ik denk dat de burgemeeste in paniek was en dacht ik ga keihard ontkennen op TV dat er iets te doen is, maar toch had hij dan een voetbalveldje met gekleurde lampen moeten regelen op 1 KM van het dorp zelfquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Gouda las ik gister ergens.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
In welk dorp is het volgende feestje?
Allemaal prima te overzien...quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheden. Vergunningen verlenen. Mogelijke bezwaren van omwonenden. etc etc
Ik heb mijn broek al uit.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En een roze lieverheersbeestje... ik houd het niet meer droog
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:38 schreef dolfina-chica het volgende:
en weer een nieuwe facebookpagina: https://www.facebook.com/NoMoreProjectX
Heerlijk al die naïeve mensenquote:Mocht iemand 'per ongeluk' een feestje niet op privé ingesteld hebben, ga er dan niet heen!
Zoetermeer!quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh... Dat is hier heel erg in de buurt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gouda las ik gister ergens.
Zo simpel is het allemaal niet om zoiets te organiserenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Allemaal prima te overzien...
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:31 schreef sp3c het volgende:
ik was gewoon te lui om dat roteind te reizen maar over 2 weken moet ik misschien naar Groningen en dan ga ik er ook echt wel heen ... maar niet om te rellen heur!
gewoon omdat er dan ook wel geen feestje zal zijn in Haren, ik hoop dat ze wat muziek regelen voor me
Of ook het hele podia wordt gesloopt omdat de helft het terrein niet op mag ivm oncontroleerbare masse. Nog meer kosten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. Maar dan had je het in ieder geval stukken beter kunnen controleren/handhaven dan in een donkere villawijk met talloze zijstraatjes.
Ik weet er alles van....quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal niet om zoiets te organiseren
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, dat tuig kan er niks aan doen dat ze zo zijn. Hen valt niks te verwijten. Het is de schuld van de brede context.
Vertel mij eens hoe je binnen 48uur een event voor 4000 personen opzet incl vergunningen en veiligheidsmaatregelen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik weet er alles van....
(tis mn werk....)
Op het moment dat dat niet lukt zorg je er toch voor dat er ook geen massa dat dorp in komt lijkt me, nu stonden de weinige agenten die er waren zo ongeveer feest te vieren. Totdat het donker wordt en de menigte wat baldadiger gedrag gaat vertonen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Of ook het hele podia wordt gesloopt omdat de helft het terrein niet op mag ivm oncontroleerbare masse. Nog meer kosten.
Zoiets organiseer je niet even snel, zeker niet met alle belangen/plichten die er bij komen kijken.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Een ongecontroleerde masse naar een voetbalveld sturen, met artiesten kan net zo goed leiden tot rellen.
Zeg ik dat ze daar niets aan kunnen doen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, dat tuig kan er niks aan doen dat ze zo zijn. Hen valt niks te verwijten. Het is de schuld van de brede context.
Nee, dat mag je niet verwachten. Als ze toch fouten maken is dat nog geen enkel excuus om een villawijk af te gaan breken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:43 schreef kiezer het volgende:
[..]
Zeg ik dat ze daar niets aan kunnen doen?Ik zeg slechts dat ze achterlijk zijn en je weinig van ze moet verwachten. Niet dat achterlijke mensen niets te verwijten valt. Ook die kunnen eens diep ademhalen en beseffen dat andermans eigendom vernielen nergens voor nodig is.
Van de gemeente mag je echter verwachten dat ze niet achterlijk zijn en geen domme beslissingen maken.
Dat doe je wel even snel, als het moet.......quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Of ook het hele podia wordt gesloopt omdat de helft het terrein niet op mag ivm oncontroleerbare masse. Nog meer kosten.
Zoiets organiseer je niet even snel, zeker niet met alle belangen/plichten die er bij komen kijken.
probleem is meer dat je niet weet hoeveel personen er op komen dagenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:43 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe je binnen 48uur een event voor 4000 personen opzet incl vergunningen en veiligheidsmaatregelen.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Klopt helemaal.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem is meer dat je niet weet hoeveel personen er op komen dagen
als je voor 4000 man eten en drinken klaar hebt staan dan blijft er nogal een rekening over als er maar 10 man op komt dagen, als er aan de andere kant 10.000 man op komt dagen is het bier na anderhalf uur op en trekken ze alsnog naar de AH om te 'shoppen'
ik zou de verantwoordelijkheid niet willen dragen
Heb je ook nog een eigen mening of blijf je gewoon constant anderen quoten? Ik heb het namelijk al gelezen, de meesten in dit topic zelfs.quote:
Eensquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, dat mag je niet verwachten. Als ze toch fouten maken is dat nog geen enkel excuus om een villawijk af te gaan breken.
Door deel te nemen en serieus te worden genomen in "de driehoek"quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:43 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe je binnen 48uur een event voor 4000 personen opzet incl vergunningen en veiligheidsmaatregelen.
En nu even concreet?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Door deel te nemen en serieus te worden genomen in "de driehoek"
Twello.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:48 schreef Paul het volgende:
Jongens, zijn jullie er nou nog over aan het praten hee
Als je mensen met ervaring in grote evenementen en mensen massa's bij "de driehoek" betrekt, kun je erg snel de theorie op poten zetten, de uitvoering is dan een kwestie van uren..quote:
Nou ja, Groningen was op steenworp afstand en daar is de hele nacht wat te doen. Maar in Haren is niks, klopt. Er was niet eens een feest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:49 schreef sp3c het volgende:
besides, het is fucking Haren
die mensen die worden geweigerd omdat het veld vol zit of omdat ze eruit zien als H00ligans of wat dan ook kunnen nergens heen omdat er gewoon niets is
regel zoiets dan gewoon in Amsterdam ofzo en niet in Schubbekutteveen, als het niets is dan ben je zo'n massa mensen snel kwijt aan iets anders wat ook leuk is
Merthe was nou eenmaal een Harense. Daar kon dat tuig ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:49 schreef sp3c het volgende:
regel zoiets dan gewoon in Amsterdam ofzo en niet in Schubbekutteveen, als het niets is dan ben je zo'n massa mensen snel kwijt aan iets anders wat ook leuk is
Kan je een feest organiseren met opkomst tussen de 20 en 20.000 mensen, geen idee hoeveel eigenlijk enne wel op jullie kosten uiteraard.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef Snowballed het volgende:
Als je mensen met ervaring in grote evenementen en mensen massa's bij "de driehoek" betrekt, kun je erg snel de theorie op poten zetten, de uitvoering is dan een kwestie van uren..
http://www.metronieuws.nl(...)H035HcPig0kmRmdKiDQ/quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:49 schreef sp3c het volgende:
En wat doe je met de inwoners die bezwaar hebben tegen je plan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je mensen met ervaring in grote evenementen en mensen massa's bij "de driehoek" betrekt, kun je erg snel de theorie op poten zetten, de uitvoering is dan een kwestie van uren..
Opbrengsten ook? Prima deal.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je een feest organiseren met opkomst tussen de 20 en 20.000 mensen, geen idee hoeveel eigenlijk enne wel op jullie kosten uiteraard.
er waren ongetwijfeld wel openbare verjaardagen op facebook die je kon kapen in de bewoonde wereldquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
Merthe was nou eenmaal een Harense. Daar kon dat tuig ook niks aan doen.
Ik ben eiks best blij dat de mijne een paar dagen geleden was en dat het bijna niemand is opgevallenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
er waren ongetwijfeld wel openbare verjaardagen op facebook die je kon kapen in de bewoonde wereld
De overheid gaat hier de mist in... wij niet...quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je een feest organiseren met opkomst tussen de 20 en 20.000 mensen, geen idee hoeveel eigenlijk enne wel op jullie kosten uiteraard.
Vandaag nog niet neequote:Op zaterdag 22 september 2012 18:52 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind de discussie haske leuk of zo, maar gaan we nou serieus overwegen om gedwongen feestjes te gaan organiseren? Gaat helemaal nergens meer over.
Gewoon opbokken met die onzin. Haren heeft het helaas onderschat. Een stelletje randdebielen heeft zich niet kunnen gedragen. Schade opmaken, verantwoordelijken er aan hun haren bijslepen, terugkijken en van leren.
Zo, opgelost; over tot de orde van de dag! Iemand nog iets leuks meegemaakt?
Het kan nog; het is nog geen avondquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag nog niet neeAnders hing ik hier vast ook niet rond
Er-was-geen-feest. (!) Er hoefde dus ook helemaal niets opgetuigd te worden (afgezien van alle al genoemde argumenten die het onzinnig maken om hierover te discussiëren, zoals je niet weet hoeveel mensen er langskomen en dat dat een godsgruwelijke hoeveelheid geld kost, met de zekerheid dat het uiteindelijk toch wel misgaat)quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Deze posting was bedoelt in het anti-Islam-film-topic I assumequote:Op zaterdag 22 september 2012 18:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Het voelt allemaal erg onwerkelijk aan dit. Ik heb het gevoel dat ik dit droom. Dit is toch zo ontzettend bizar en absurd allemaal.
Woord met meest lettergrepen in deze post: on-wer-ke-lijk²
Lijkt me niet nee... Lijkt mij te veel op toegeven aan chanteurs of gijzelnemers. En het schept precedenten. Snap werkelijk niet dat iemand dat sowieso maar overweegt, laat staan er voor pleit..quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:52 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind de discussie haske leuk of zo, maar gaan we nou serieus overwegen om gedwongen feestjes te gaan organiseren? Gaat helemaal nergens meer over.
Gewoon opbokken met die onzin. Haren heeft het helaas onderschat. Een stelletje randdebielen heeft zich niet kunnen gedragen. Schade opmaken, verantwoordelijken er aan hun haren bijslepen, terugkijken en van leren.
Hou toch eens op met je oogkleppenblik op de wereld zeg. Je kan geen feesten gaan organiseren omdat een massa op internet nu besluit er één te houden. Lekker bij bijv. je zieke oma in de achtertuin of zo. Volgens jou kan je te allen tijde en overal dit gaan doen en de gemeente moet er maar op inspringen met een heuse organisatie zonder enige inspraak van omwonenden etc. Ben je echt zo dom?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:53 schreef Snowballed het volgende:
De overheid gaat hier de mist in... wij niet...
Er was al ver van te voren duidelijk dat er sowie zo rond de 1000 man zouden komen.... (ME op scherp, weg afzetten etc)
Nog 2 nachten en dan 2 weken vakantiequote:Op zaterdag 22 september 2012 18:54 schreef ElisaB het volgende:
Het kan nog; het is nog geen avond
Of moet je wéér werken
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben eiks best blij dat de mijne een paar dagen geleden was en dat het bijna niemand is opgevallen
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er-was-geen-feest. (!) Er hoefde dus ook helemaal niets opgetuigd te worden (afgezien van alle al genoemde argumenten die het onzinnig maken om hierover te discussiëren, zoals je niet weet hoeveel mensen er langskomen en dat dat een godsgruwelijke hoeveelheid geld kost, met de zekerheid dat het uiteindelijk toch wel misgaat)
Maar had dan die feestende massa uberhaupt niet toegelaten tot de wijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hou toch eens op met je oogkleppenblik op de wereld zeg. Je kan geen feesten gaan organiseren omdat een massa op internet nu besluit er één te houden. Lekker bij bijv. je zieke oma in de achtertuin of zo. Volgens jou kan je te allen tijde en overal dit gaan doen en de gemeente moet er maar op inspringen met een heuse organisatie zonder enige inspraak van omwonenden etc. Ben je echt zo dom?
Flikker toch op man.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:53 schreef Snowballed het volgende:
Er was al ver van te voren duidelijk dat er sowiezo rond de 1000 man zouden komen.... (ME op scherp, weg afzetten etc)
Ja, gefeliciteerd! Had je het niet op facebook aangekondigd?quote:
Jaquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:52 schreef ElisaB het volgende:
En dan was het die dag beestenweer geweest, 10 man komen kijken... had jij staan janken over de duizenden euro's die het je gekost had. Of het waren er 5000 geworden.. had jij staan janken over je apparatuur die gesloopt was door een meute tuig die vindt dat ze het recht hebben alles te mollen omdat niet alles perfect voor ze georganiseerd was.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er was al ver van te voren duidelijk dat er sowiezo rond de 1000 man zouden komen.... (ME op scherp, weg afzetten etc)
Nee ik ben niet zo domquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hou toch eens op met je oogkleppenblik op de wereld zeg. Je kan geen feesten gaan organiseren omdat een massa op internet nu besluit er één te houden. Lekker bij bijv. je zieke oma in de achtertuin of zo. Volgens jou kan je te allen tijde en overal dit gaan doen en de gemeente moet er maar op inspringen met een heuse organisatie zonder enige inspraak van omwonenden etc. Ben je echt zo dom?
Kolderquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee ik ben niet zo dom,
Er is duidelijk aangegeven dat er een alternatieve locatie was en afgelopen week is er ook gemeld door de burgemeester dat er eventueel een feest zou komen..
Er was geen "feestende massa" er waren idioten die zo nodig moesten komen kijken naar "niks" en er waren relschoppers..quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar had dan die feestende massa uberhaupt niet toegelaten tot de wijk.
Jij blijft de schuld maar bij iedereen ipv de daders leggen valt me op.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:43 schreef kiezer het volgende:
[..]
Zeg ik dat ze daar niets aan kunnen doen?Ik zeg slechts dat ze achterlijk zijn en je weinig van ze moet verwachten. Niet dat achterlijke mensen niets te verwijten valt. Ook die kunnen eens diep ademhalen en beseffen dat andermans eigendom vernielen nergens voor nodig is.
Van de gemeente mag je echter verwachten dat ze niet achterlijk zijn en geen domme beslissingen maken.
Eehm.... NEE!quote:
Toen die straat van dat meisje werd afgesloten door de politie begonnen ze te rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:56 schreef Caland het volgende:
[..]
En dan? Waar moeten ze dan heen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeik niet zo, en probeer me geen ban aan te smeren..quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:57 schreef Specularium het volgende:
Whiskers, kan jij niet gewoon adblocker aanzetten? Dan doet die quotefunctie het niet meer.
En zo is dat!quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lijkt me niet nee... Lijkt mij te veel op toegeven aan chanteurs of gijzelnemers. En het schept precedenten. Snap werkelijk niet dat iemand dat sowieso maar overweegt, laat staan er voor pleit..
Je kan hetquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:55 schreef Isabeau het volgende:
Nog 2 nachten en dan 2 weken vakantie
Thnx dearquote:
Ik woon niet in Haren. Not even closequote:Op zaterdag 22 september 2012 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Ja, gefeliciteerd! Had je het niet op facebook aangekondigd?
Misschien was het scenario van afgelopen nacht wel het beste scenario vergeleken met alle anderen. Je weet het niet hè.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
En dan? Waar moeten ze dan heen?
Al die alternatieve scenario's zijn leuk maar er is geen enkele reden om te denken dat dat niet op hetzelfde uitgelopen was.
De overeenkomsten zijn treffend, alleen waar bij islamrellen de verantwoordelijkheid en schuld alleen bij de rellende moslims wordt gelegd en je een islamofiele dhimmi bent als je stelt dat de publicisten ook een verantwoordelijkheid hebben lijkt het geen probleem de Harense relschoppers vrij te pleiten van verantwoordelijkheid omdat de gemeente maar wat had moeten organiseren "omdat anders dit soort ongeregeldheden te verwachten zijn".quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze posting was bedoelt in het anti-Islam-film-topic I assume
Zul je net zien dat er niemand komt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:59 schreef marcodej het volgende:
Ik ben overigens aanstaande woensdag jarig én ik heb facebook... Tempting.
Geen kolder... op Nu.nl en live interview op de radioquote:
Die was de hele dag al afgesloten, dus dat is onzin. Bovendien had niemand iets in die straat te zoeken, het was genoegzaam bekend dat Merthe en haar ouders niet thuis waren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Toen die straat van dat meisje werd afgesloten door de politie begonnen ze te rellen.
Ik ben al augurkjes in boterhamworst aan het rollen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zul je net zien dat er niemand komt.
Je wordt 45?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:00 schreef marcodej het volgende:
Ik ben al augurkjes in boterhamworst aan het rollen.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er was geen "feestende massa" er waren idioten die zo nodig moesten komen kijken naar "niks" en er waren relschoppers..
Zoals het ook wekelijks gaat bij allerlei voetbalwedstrijden (heb je hem weerquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dan? Waar moeten ze dan heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |