Die charges werden uitgevoerd. Maar ik betwijfel dat dat gedaan werd om een gesloopt verkeersbord.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef kiezer het volgende:
[..]
Nou, er werden toch charges uitgevoerd? Dat is niet om die jongeren een aai over de bol te geven hoor.
Begrijp me niet verkeerd, de ME zelf valt niets te verwijten.De fouten van bovenaf waren het probleem.
Ach, met z'n rotte bakkes gewoon vol in beeld, die wordt nog wel gepakt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:03 schreef Specularium het volgende:
Die ene gozer jat Camel blauw uit de Appie, wat een hommo.
ja op een groot weiland brengen met een mobiele patattent en luide muziek en lampenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Je moet ze gewoon een feestje geven.
Je loopt te geinen nu hoop ik? Wanneer je als ME zwaar in de minderheid bent en de mensenmassa te groot/verspreid/onberekenbaar is dan is meppen dus niet de oplossing. Daarmee breng je jezelf, de omgeving en de algemene veiligheid in gevaar, want dan weet je zeker dat het erger wordt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo gaat het ook
als het probleem groot genoeg is stuurt men de ME erop af en die slaan de meute terug naar huis als ze niet op eigen houtje wensen te vertrekken
ik zie hier ook weinig andere opties naast de landmacht en die zijn niet zo zachtaardig als de dames en heren in het blauw
Die jongeren hadden nergens heen geleid moeten worden. Die hadden thuis moeten blijven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ze hadden gezien de situatie niet eens in vol ornaat ingezet moeten worden. Je hoeft toch geen veiligheidsexpert te zijn om te zien dat het overzicht en de controle over de mensenmassa weg was op dat moment en dat het onmogelijk is om 2500 man zonder dat overzicht onder controle te krijgen? Daarnaast hadden die jongeren niet eens daar bij die verkeersborden moeten zijn maar allang uren geleden ergens heen geleid moeten worden. Het was dus de eigen fout van de burgermeester dat er een situatie kon onstaan waar ME-charges nodig waren.
Mij niet.quote:Bekijk de vele beelden dan nog maar even terug. Het lijkt me duidelijk dat de charges meer ellende hebben aangericht dan goeds.
Wat een gelul zeg. Dat bedoelde ik dus, vanuit het idee dat je altijd maar moet deescaleren krijg je dat jongeren die gewoon op rellen uitzijn maar verleid moeten worden om daar van af te zien, desnoods met het organiseren van een feest op gemeenschapskosten. Ze mogen daar zijn, ze mogen dronken worden en zingen, maar als ze met dingen gaan gooien en dingen gaan vernielen moet je dat met alle nodige middelen stoppen en proberen ze te arresteren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef kiezer het volgende:
[..]
Ze hadden gezien de situatie niet eens in vol ornaat ingezet moeten worden. Je hoeft toch geen veiligheidsexpert te zijn om te zien dat het overzicht en de controle over de mensenmassa weg was op dat moment en dat het onmogelijk is om 2500 man zonder dat overzicht onder controle te krijgen? Daarnaast hadden die jongeren niet eens daar bij die verkeersborden moeten zijn maar allang uren geleden ergens heen geleid moeten worden. Het was dus de eigen fout van de burgermeester dat er een situatie kon onstaan waar ME-charges nodig waren.
Wat moet je dan doen, achteruit lopen? Geef de hooligans maar vrij baan, want de politie wil niet dat het uit de hand loopt?quote:Bekijk de vele beelden dan nog maar even terug. Het lijkt me duidelijk dat de charges meer ellende hebben aangericht dan goeds.
https://pbs.twimg.com/media/A3ZomImCMAAaHg4.jpg:largequote:Op zaterdag 22 september 2012 18:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, met z'n rotte bakkes gewoon vol in beeld, die wordt nog wel gepakt.
ja en de zee moet niet zo golven maken als er wind isquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die jongeren hadden nergens heen geleid moeten worden. Die hadden thuis moeten blijven.
Denk eerder dat er geregeert gaat worden door een coalitie van VVD en PVDA. Ken die partij ook niet, de angst.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat wel, ja. Door gisteren gaan er weer heel wat zinloze uurtjes doorheen de komende tijd bij de politie. De angst regeert.
Mee eens. Zoals ik al zei: de ME'ers zelf verdienen alleen lof, de mensen van bovenaf hebben niet goed gehandeld en hiermee ook de ME'ers zelf in gevaar bracht.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het ook niet maar die beslissing maken ze zelf gewoon niet, ze krijgen opdracht om de meute uit elkaar te slaan of de straat schoon te vegen en dan doen ze dat ... als je er dan nog staat dan heb je ff pech gehad
Inderdaad, die jongeren hadden geen keuze.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en de zee moet niet zo golven maken als er wind is
Dit.... Als je als burgemeester al twee weken laat doorschemeren dat er waarschijnlijk eventueel een feest geregeld zou worden, en op de dag zelf gaat roepen dat de mensen weg moeten blijven.........quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja op een groot weiland brengen met een mobiele patattent en luide muziek en lampen
De Burgemeester is er fout mee omgegaanquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:08 schreef kiezer het volgende:
[..]
Mee eens. Zoals ik al zei: de ME'ers zelf verdienen alleen lof, de mensen van bovenaf hebben niet goed gehandeld en hiermee ook de ME'ers zelf in gevaar bracht.
Klopt idd. Die ME'ers zelf hebben het optimale gedaan in de situatie waar ze in waren gebracht. Hoe erg je ook twijfelt of de opdracht die je krijgt wel goed is, daar moet je niet aan denken en je taak doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als er iets georganiseerd had, kun je mensen weigeren en verwijderen....
Op straat ren je weg, en een ander blijft staan kijken... als er dan duidelijk opgeroepen word om weg te gaan Gaat de ME niet eerst kijken wie wat doet..... Die kijkt naar een massa
Verantwoordelijkheid =/= schuldquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef One_of_the_few het volgende:
Mensen die ontkennen dat de 1e verantwoordelijkheid van rellen ligt bij diegene die rellen
Hij stemt PvdA zie ik.quote:
nee die gaan rellen als er super dik ME staat te wachten en er is verder niets te doen, is een rooie lap op een stierquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef One_of_the_few het volgende:
Mensen die ontkennen dat de 1e verantwoordelijkheid van rellen ligt bij diegene die rellen
Onzin. Er is altijd gezegd dat er geen feest zou zijn. De rest is erbij verzonnen door mensen zoals jij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dit.... Als je als burgemeester al twee weken laat doorschemeren dat er waarschijnlijk eventueel een feest geregeld zou worden, en op de dag zelf gaat roepen dat de mensen weg moeten blijven.........
Ah, dus nu zijn het geen voetbalhooligans meer maar PVDA-stemmers.quote:
Bedankt voor het bevestigenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die gaan rellen als er super dik ME staat te wachten en er is verder niets te doen, is een rooie lap op een stier
Er is niks doorgeschemerd. De burgemeester heeft gezegd dat er niks zal zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dit.... Als je als burgemeester al twee weken laat doorschemeren dat er waarschijnlijk eventueel een feest geregeld zou worden, en op de dag zelf gaat roepen dat de mensen weg moeten blijven.........
Hij blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, dus nu zijn het geen voetbalhooligans meer maar PVDA-stemmers.
Je wist vanaf het begin dat je onwelkom was op een reeds afgeblazen tienerfeestje.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
Onzin. Er is altijd gezegd dat er geen feest zou zijn. De rest is erbij verzonnen door mensen zoals jij.
Ja............. ik verzin dat even......quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Er is altijd gezegd dat er geen feest zou zijn. De rest is erbij verzonnen door mensen zoals jij.
Burgemeester Bats was opeens weg, moest de loco het woord voeren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Burgemeester is er fout mee omgegaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |