De begrippen hooligans en voetbalsupporters worden heden ten dagen nogal eens door elkaar gehaald, wat op zich begrijpelijk is door de in het verleden behaalde resultatenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:23 schreef Caland het volgende:
Blijkbaar is het normaal om steeds maar te blijven roepen dat er voetbalsupporters bij waren, maar vreemd wanneer het om PVDA-stemmers gaat. Raar.
Dan heeft ie gefaald met het maken van de scenario's. Vorig jaar in Duitsland waren er al 1500 man en toen was er lang niet zoveel media aandacht van te voren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat? Of is dat weer een suggestie van jou?
Volgens mij zei hij dat wat gisteren gebeurde het ergste scenario overtrof. Geen gekke uitspraak van deze man.
Die kans is groot ja. Maar des te erger is het als Bats en z'n adviseurs vervolgens het zooitje nog even helpen laten uitlopen tot een chaos. Want van hen verwacht ik dat ze wél hersenen hebben in plaats van vanillevla.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:21 schreef Modus het volgende:
[..]
Wat denken mensen die naar een lokatie gaan waar een geannuleerd feest zou zijn waar ze sowieso al niet voor uitgenodigd waren? Dan heb je toch alleen maar vanillevla in je hoofd?
De man zei ook met ALLE scenario's rekening te hebben gehouden.... (en is ook duidelijk gewaarschuwd)quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat? Of is dat weer een suggestie van jou?
Volgens mij zei hij dat wat gisteren gebeurde het ergste scenario overtrof. Geen gekke uitspraak van deze man.
En dan was ik uiteraard met je meegegaan, maar jij moest werkenquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest volwassen werk doen in een ziekenhuis. Anders was ik ook wel gegaan heur
ik was gewoon te lui om dat roteind te reizen maar over 2 weken moet ik misschien naar Groningen en dan ga ik er ook echt wel heen ... maar niet om te rellen heur!quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest volwassen werk doen in een ziekenhuis. Anders was ik ook wel gegaan heur
Had je eens moeten roepen (ook al was het volledig waar geweest) dat het om een groep jongeren van allochtoonse afkomst gingquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:23 schreef Caland het volgende:
Blijkbaar is het normaal om steeds maar te blijven roepen dat er voetbalsupporters bij waren, maar vreemd wanneer het om PVDA-stemmers gaat. Raar.
Ik was vrij...... En woon er 10 min vandaan.....quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En dan was ik uiteraard met je meegegaan, maar jij moest werken
Inderdaad, dat tuig kan er niks aan doen dat ze zo zijn. Hen valt niks te verwijten. Het is de schuld van de brede context.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:30 schreef kiezer het volgende:
[..]
Die kans is groot ja. Maar des te erger is het als Bats en z'n adviseurs vervolgens het zooitje nog even helpen laten uitlopen tot een chaos. Want van hen verwacht ik dat ze wél hersenen hebben in plaats van vanillevla.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:27 schreef Modus het volgende:
[..]
En omdat er een hype is moet dat maar geaccepteerd worden?
Dat had het ook kunnen worden als de mensen zich hadden gedragen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:32 schreef JackHerrer het volgende:
Bij het journaal zeiden ook dat Bats 's middags verwachte dat het een ludiek feestje zou worden.
Hoeft niet. Maar nu werd er helemaal niks gedaan. En dat is helemaal fout.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:27 schreef Modus het volgende:
[..]
En omdat er een hype is moet dat maar geaccepteerd worden?
Geen enkel goed excuus om niet te gaanquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:32 schreef Snowballed het volgende:
Ik was vrij...... En woon er 10 min vandaan.....
Geen haar op mn hoofd die eraan dacht te gaan...
als je niet gaat naar een feestje dat niet bestaat ... ben je dan toch geweest?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen enkel goed excuus om niet te gaan
Ik vond het al vreemd dat de hele week die man overal verkondigde om vooral niet komen, dan komen juist de mensen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat had het ook kunnen worden als de mensen zich hadden gedragen.
Maar misschien zijn Bats en ik wel naief.
Wel lekker makkelijk en wie betaalt dat allemaal?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeft niet. Maar nu werd er helemaal niks gedaan. En dat is helemaal fout.![]()
Of je accepteert het en stuurt de meute naar dat voetbalveld met wat b-artiesten, of je verbiedt het en stuurt ze linea recta weer terug op de trein.
Dat is nou nog eens een goeien vraag. Ik denk het wel. Wat denk jij ?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:34 schreef sp3c het volgende:
als je niet gaat naar een feestje dat niet bestaat ... ben je dan toch geweest?
Daar verschillen we dan van in mening, dat kanquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik zit niet te geinen en nee ik zeg niet dat meppel altijd de beste oplossing is, dat staat er ook helemaal niet
de situatie gister was prima te behappen voor de ME iig, zoveel is er nu ook weer niet gesloopt en zo lang duurde het nu ook weer niet allemaal en ik lees ook nog nergens dat er zo heel erg veel mensen gewond zijn geraakt
Daarom zei ik ook, schiet er gewoon een paar neer. Je voert charges uit en knuppelt er een paar neer en schuift de voorste linie op zodat die rustig gearresteerd kunnen worden, en wordt het te gevaarlijk om die linie te houden dan trekt er eentje zijn pistool, en na een waarschuwingsschot is het gericht schieten. Dan is zo'n rel niet alleen veel sneller afgelopen en heb je veel meer arrestanten, maar die begint de volgende keer elders ook niet zo heel snel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:26 schreef kiezer het volgende:
[..]
Dat is het sowieso ja. Maar dat de gemeente Haren dat tuig de kans gaf om zich te misdragen en de algemene veiligheid van heel de gemeente en alle betrokken vind ik eigenlijk erger.
Precies, en jij wil daar een regelmatig terugkerend fenomeen van maken waarbij je dan de burgermeester de schuld kunt geven.quote:Dat tuig is nou eenmaal tuig en weet niet beter. We hebben er een gemeente/politie[me=kiezer]voor om dat tuig te beschermen tegen zichzelf en vooral tegen de inwoners van Haren, de ME, de politie en alle andere onschuldige betrokkenen die nu in in serieus gevaar zijn gebracht.
Ze waren goed voorbereid hoor, en ze hebben het ook lang laten gaan en niet op de spits gedreven door platte petten in te zetten. Tot er een groep op rellen uit bleek.quote:De opmerking vannochtend van de burgermeester, dat ie eigenlijk er een beetje op had gerekend dat er weinig mensen zouden komen zei voor mij alles wel.
Wie betaalt wat? De ondernemers/organisatoren/artiesten stonden rijen dik om iets voor elkaar te krijgen in Haren gisterenavond. Kost de gemeente vrijwel niks.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel lekker makkelijk en wie betaalt dat allemaal?
Vind het dan logischer om een hele stad af te sluiten
we waren erbijquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:35 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is nou nog eens een goeien vraag. Ik denk het wel. Wat denk jij ?
Een ongecontroleerde masse naar een voetbalveld sturen, met artiesten kan net zo goed leiden tot rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeft niet. Maar nu werd er helemaal niks gedaan. En dat is helemaal fout.![]()
Of je accepteert het en stuurt de meute naar dat voetbalveld met wat b-artiesten, of je verbiedt het en stuurt ze linea recta weer terug op de trein.
geen relletje gezienquote:
Oh, dat zeker. Maar dan had je het in ieder geval stukken beter kunnen controleren/handhaven dan in een donkere villawijk met talloze zijstraatjes.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Een ongecontroleerde masse naar een voetbalveld sturen, met artiesten kan net zo goed leiden tot rellen.
Juridisch onmogelijk om allemaal te regelen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie betaalt wat? De ondernemers/organisatoren/artiesten stonden rijen dik om iets voor elkaar te krijgen in Haren gisterenavond. Kost de gemeente vrijwel niks.
Waarom?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Juridisch onmogelijk om allemaal te regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |