abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116768400
Zwangerschap & geboorte

11 september: Frups (jongetje)
15 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 (meisje)
22 februari: Fieder
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
10 april: L0t
11 april: bellelena
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic
18 april: Limone

05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
07 mei: zandsculptuur
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 14-09-2012 19:45:20 ]
pi_116768407
Moeten er nog dingen aangepast worden? Danic en Wolk naar 18 april?
pi_116768415
Ik naar 5 mei :)
pi_116768433
w/ Done
pi_116768475
Nee hoor, laat mij maar even staan. Ik geef het bij 12 weken wel even door, gisteren konden ze beter meten en toen was het weer de 17e. Dus het wisselt nog even.
pi_116768496
Frups, Kwisted, misschien wel de laatste OP waar jullie in staan!!

Hoe gaat ie?
pi_116768695
Mango, jammer dat de draaipoging niet gelukt is. Kan me voorstellen dat het niet nog een keer hoeft. Hopelijk krijg je volgende week goed voorlichting over de mogelijkheden.

Kwisted, dat is schrikken. Fijn dat alles goed is.

Ben vanochtend wakker geworden met een mega kater gevoel. Als M. zo gaat slapen duik ik er ook nog even in....
pi_116768726
Oeh Kyara, dat herken ik. Enige wat dan bij mij helpt is uitslapen. :*
pi_116768751
Goedemorgen allemaal!
Kan mijn datum in de OP worden aangepast naar 10 januari? Scheelt niks natuurlijk, maar de 11e ben ik zelf jarig dus ben eigenlijk wel blij dat het de 10e is geworden ;)

Vandaag 23 weken en 1 dag *O*

En ik heb het vermoeden dat een goede vriendin van me zwanger is, zou echt zo leuk zijn om samen zwanger te zijn!!
pi_116768886
Co-ol gefeliciteerd O+

Mango wat balen dat het niet gelukt is, klinkt allemaal ook niet echt prettig.

Sola wat fijn dat jullie weer thuis zijn.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:10:09 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116769132
Mag mijn datum naar 21 februari?

Mabgo, jammer dat de draaipoging niet gelukt is :*

Gulara, wat rot dat je je zo slap voelt. Eet je wel genoeg zout?

Bluh, vanmorgen om 5.45 peuter wakker ;( en dat in de vakantie -O-
pi_116769144
Straks weer richting ziekenhuis, echo voor cervixlengte meting, gesprek met gyn, en eerste Progesteroninjectie! Ik ben benieuwd...

En de rest van de dag lekker niksen O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116769161
Mango wat jammer van de draaipoging
pi_116769193
Succes vandaag Klums!

En Mango, wat enorm balen! Wanneer ga je de opties nu bespreken?

Hier alles goed. Gaat wel hard nu. Bracht net oudste naar school op de fiets en ik fiets niet echt charmant meer zeg maar... buik zit enorm in de weg. En ik kom uitgeput aan. Het is volgens mij nog geen 800 meter fietsen :@

Komende week nog 15 werkuren te gaan en dan verlof!!
Vandaag nieuwe gordijnen op de babykamer ophangen.

Hoeveel weekjes van te voren zal ik eens gaan beginnen met babywasjes?
Met een meidenkwartet
pi_116769203
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:26 schreef Suikertante het volgende:
Frups, Kwisted, misschien wel de laatste OP waar jullie in staan!!

Hoe gaat ie?
Als er zo hard door gepost word dan sta k volgens mij nog wel even in de op haha.
Hier gaat alles goed, voel me prima en merk nog niks van een naderende bevalling.
Ben reuze nieuwsgierig wanneer hij nou eens komt!

Als er as dinsdag nog geen baby is dan hebben we de 41 weken controle in het ziekenhuis, dan krijgen we weer een echo voor het vruchtwater en een ctg. Wanneer alles in orde is word ik later die dag gestript. Mocht blijken dat de baby niet lekker meer zit word er een ander plan opgesteld...

Ons geduld word iedergeval goed op de proef gesteld haha!
pi_116769230
Succes nog Frups!
klumsy veel plezier!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_116769364
Elke keer lees ik alle reacties en wil ik op allerlei dingen reageren, maar tegen het einde ben ik het allemaal vergeten? :@

Frups: Het is nog een kwestie van dagen, weken zullen het niet meer worden. Het komt echt al wel dichtbij, maar kan me voorstellen dat de dagen nu eindeloos lijken! Succes met deze laatste loodjes en wie weet begint er voor dinsdag al iets te rommelen!

Mango: Jammer dat de draaipoging telkens net niet wilde. Hopelijk heb je er niet al te veel last van vandaag! Is er nog een kans dat je baby alsnog vanzelf gaat draaien? Of komt dat eigenlijk nooit meer voor bij deze termijn?

eliis: Ohh dat zou heel leuk zijn, samen met je vriendin zwanger! Ik hoop dat ze snel echt uit de kast gaat komen :D

Cathmar: Met zo'n grote tweelingbuik nog op de fiets! Respect hoor! Ook al is het maar een klein stukje, kan me voorstellen dat het toch een hele toer wordt op een gegeven moment.
pi_116769411
Frups *O* Je weet maar nooit, eens moet het beginnen!!

Cathmar, dat je überhaupt nog op de fiets stapt vind ik al heel wat! Leuk dat je de gordijnen gaat ophangen, is het dan helemaal af? O+
pi_116769435
Cathmar, ik vind mijn kwartiertje fietsen met 1 in mijn buik en een lichtgewicht kleuter nu ook al zwaarder worden hoor ;) Helemaal logisch!

En babywasjes liep ik me ook af te vragen idd... Ergens op 34 weken?
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:29:39 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769498
Goeiemorgen!

Ook ik lees regelmatig even bij, maar tegen de tijd dat ik er even voor ga zitten om te reageren, is de helft al weer van het vorige topic :') Sorry dames, ik pik er dus alleen af en toe iets uit, maar leef ook met de rest mee!

Mango, wat rot van je beurse buik zonder gedraaide baby... :{

Klumsy, hoe is het met jou, ben je de afgelopen week een beetje doorgekomen? :*
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:30:42 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769526
Ik ben kraamzorg aan het uitzoeken, zit te twijfelen tussen twee bureau's, maar ik denk steeds: wat zal nou helemaal het verschil zijn :?

Freecell, als stadsgenote; welke kraamzorg heb jij gehad?
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:32:22 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769557
Oh en las ik nou dat danic op de echo al zwaaiende armpjes en beentjes had gezien? :o

Ik loop iets van 2 weken voor, en ik zag wel een spartelend kindje, maar heb geen armpjes of beentjes kunnen herkennen. Ben heel benieuwd hoe dat er dinsdag uitziet als we de nekplooimeting laten doen :Y
pi_116769624
Hebben jullie eigenlijk allemaal de combinatietest laten doen? Wij zijn het niet van plan, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen het wel doet..
pi_116769645
Die van mij zat met de echo van 10 weken ook ontzettend te bewegen Lady Black! Handje boven het hoofdje, woopwoop!
Succes dinsdag :)
pi_116769661
Cathmar respect hoor! :D
Fietsen hier gaat de ene dag beter als de andere dag. Soms gelijk harde buiken en buikpijn .. Dan dus kappen. Andere dag nergens last van. Maar het gaat wel altijd om kleine stukjes van max 10 minuten.

Frups wat wordt jullie geduld op de proef gesteld zeg! Spannend!!
pi_116769681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:30 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben kraamzorg aan het uitzoeken, zit te twijfelen tussen twee bureau's, maar ik denk steeds: wat zal nou helemaal het verschil zijn :?

Freecell, als stadsgenote; welke kraamzorg heb jij gehad?
Groene Kruis. Voor de derde keer. Supertevreden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal de combinatietest laten doen? Wij zijn het niet van plan, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen het wel doet..
Wij niet :)
Geen risicogroep en een kindje met bijv. syndroom van Down zou bij ons ook welkom zijn. En we zouden toch geen punctie laten doen bij slechte uitslag ivm risico miskraam. Dus we zagen geen enkele reden om het te doen.
pi_116769719
Wij hebben wel de combinatietest laten doen Suikertante.
Voor mij hoefde het niet, maar m'n vriend wilde het graag. Achteraf geen spijt, maar dat komt natuurlijk ook omdat de uitslag goed was (in hoeverre het dan goed kan zijn; blijft een kansberekening).

Ik heb het destijds ook hier op fok gevraagd, en heb heel veel gehad aan de reacties die ik van alle ladies heb gekregen :)

Mijn conclusie: je kunt het doen voor een wat zekerder gevoel, maar houd dan wel in je hoofd dat het een kansberekening blijft en denk ook goed na over 'wat als'.
pi_116769736
LB ik had echo met 9 wekene + 6 dagen en zag een enorm beweeglijk kindje! (wat nu met ruim 33 weken niet minder is :') ... ) .. Echt super grappig!

Suiker hier wel de combi test laten doen, ondanks dat we daar niet echt redenen voor hadden (ben zelf jong, man is jong, geen Down in familie of andere dingen). Voor onze eigen gemoedsrust laten doen. Als de kansberekening slecht zou uitvallen, dan had ik overwogen om verder te laten onderzoeken. Zekerheid heb je nooit met zo''n combitest :) ... Ik met een kans van 2850 kan dadelijk alsnog een kindje met Down baren. Maar dan heb ik er voor mijn gevoel wel alles aan gedaan om me er op voor te bereiden.

Er zijn heel veel (veelal persoonlijke) redenen om zo''n test te doen. Laat je goed informeren en lees erover. En doe wat goed voor jullie voelt :) .. Dan doe je het nooit verkeerd! :)
pi_116769816
We hebben eigenlijk nooit getwijfeld, we vallen niet in de risicogroep en het is inderdaad een kansberekening.. maar ik denk dat de verloskundige er ook nog wel wat over zal vertellen in het eerste gesprek, dus daar gaan we goed naar luisteren!
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:43:15 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Groene Kruis. Voor de derde keer. Supertevreden :)
Oh, haha, dan hebben we daar nog een derde optie ;)

De verloskundige had 2 folders voor me, van de Kraamvogel, en van Isis Kraamzorg. Die laatste spreekt me wel aan op zich, alleen ik heb de indruk dat ze vooral in Friesland zitten, dus de informatieochtenden zijn niet zo vaak in Groningen. Maar ik weet toch niet of ik daarheen zou gaan... de verloskundigenpraktijk heeft die immers ook.

Ik ga maar eens een knoop doorhakken denk ik :')
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:45:17 #31
258612 nytar
boys boys boys
pi_116769905
Wij ook geen combinatietest. Puur omdat we niks met de uitslag zouden doen.

Overigens nu 28 weken en ik kan niet wachten tot ik met verlof kan. Steeds vaker harde buiken na werkdagen, dus ik moet sowieso rustiger aan gaan doen.
pi_116769912
Over de Kraamvogel hoor ik ook positieve geluiden :Y
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:46:19 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769935
Wij hebben besloten om de combinatietest wel te laten doen, omdat het veel meer is dan alleen een kansberekening op down of andere trisomieën. Ze kunnen ook al vrij nauwkeurig het hartje bekijken, de hersens, de ledematen... of alles compleet is zeg maar. De echoscopiste heeft het ons nog even heel plastisch uitgelegd allemaal, dat vond ik heel fijn.

Ik behoor ook niet tot een risicogroep, en zou ook geen punctie laten doen bij een licht verhoogde kans op bijvoorbeeld down, maar als er iets anders al zo vroeg op te sporen is, dan wil ik dat heel graag ook direct weten :Y
pi_116769954
Wij hebben ook geen combinatietest laten doen.

Belle, de baby kan in theorie nog uit zichzelf draaien, maar de ligging is niet zo handig om de draai te maken. Maar er zijn verhalen van baby's die vlak voor een geplande bevalling of ks toch ineens gedraaid waren. :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:47:23 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:45 schreef freecell het volgende:
Over de Kraamvogel hoor ik ook positieve geluiden :Y
Ja een vriendin van mij had daar de kraamverzorgende van, maar wie je over de vloer krijgt is natuurlijk sowieso de vraag. Dat heeft denk ik minder met het bureau te maken.
pi_116769961
Da's waar Ladyblack, ik vond het ook superfijn om met de combitest weer een echo te krijgen en mijn kindje te zien, inclusief allerlei uitleg van de echoscopiste :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:48:51 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef eliis het volgende:
Da's waar Ladyblack, ik vond het ook superfijn om met de combitest weer een echo te krijgen en mijn kindje te zien, inclusief allerlei uitleg van de echoscopiste :)
Dat natuurlijk ook ja! Straks ben ik 3 maanden zwanger en heb ik al 3 echo's gehad! _O_

Zal wel even afkicken worden tot de 20 weken :P
pi_116770002
Dat je ook andere dingen kan zien brengt me inderdaad licht aan 't twijfelen. Ik moet me toch wat beter inlezen denk ik.. maar ik neig nog steeds naar niet. Ben dus niet de enige, toch fijn om te lezen!
pi_116770005
Zo, en nu naar het ziekenhuis, niet voor mezelf maar m'n moeder wordt vandaag geopereerd.
Probeer stress zoveel mogelijk te vermijden de laatste weken, dus hoop dat alles goed gaat vandaag...
pi_116770067
Sterkte eliis, hoop dat alles goed gaat!
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:51:38 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116770073
Oh brrr.... niet leuk eliis, wat voor operatie krijgt ze? :{
pi_116770129
Eliis, succes!
Vaak heb ik nog liever zelf wat, dan iemand waar ik om geef!
pi_116770144
Ik vind het zelf ook een heel moeilijke keuze om wel of geen combinatietest te doen. We hebben besloten om het wel te laten doen over een aantal weken, maar ik ben er nog steeds niet 100% van overtuigd. Op zich hebben we geen verhoogd risico, maar omdat het zusje van mijn vriend zwaar geestelijk gehandicapt is geboren hebben we wel recht op uitgebreide testen, ook al is de afwijking niet erfelijk.

Nog flinke ruzie om gehad ook met vriend omdat ik geen zwaar gehandicapt kindje wil. Hij vindt dat ik zijn zusje geen recht doe, maar ik wil gewoon niet dat mijn kind, vooral voor het kind zelf, gebonden is aan een rolstoel, niks kan en mag beslissen, niet kan praten, niks kan vragen of aangeven... zo afhankelijk, in ALLES. Dat wil ik gewoon niemand aandoen, mijn kind niet, mijzelf niet, mijn familie niet en de sameleving niet. Niet als ik het van te voren weet en er nog iets aan kan laten doen. De twijfel komt vooral omdat een kindje met down zoveel gradaties kan hebben. Als je soms van die vrolijke mensen met down over straat ziet huppelen denk ik: als mijn kindje zo zou zijn, zou het nog niet eens zo erg zijn...
Sarcasme. Herken het.
pi_116770145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef Mangostine het volgende:
Wij hebben ook geen combinatietest laten doen.

Belle, de baby kan in theorie nog uit zichzelf draaien, maar de ligging is niet zo handig om de draai te maken. Maar er zijn verhalen van baby's die vlak voor een geplande bevalling of ks toch ineens gedraaid waren. :X
Ja, afgaande op de draaipogingen ligt jullie kleintje zo lekkerder/fijner :) En het is dan dus ook niet iets dat nog uitgebreid gaat worden meegenomen (die kans dat hij/zij alsnog zal draaien) in de beslissing over wat jullie met de bevalling willen doen. Succes alvast voor het gesprek en de beslissing daarover!

Eliis: Succes!
pi_116770162
Hopelijk verloopt alles voorspoedig vandaag Eliis.

Hier ook geen combinatietest. Ik zou zeker weten geen punctie laten doen bij verhoogd risico en heb ik het gevoel dat het me alleen maar meer onrust op zou kunnen leveren.
Met een meidenkwartet
pi_116770211
Sterkte eliis, is het een ingrijpende operatie?
pi_116770406
Wij hebben wel de combinatietest laten doen. Voor mij hoefde het niet want geen risicogroep, maar man wilde het graag om maximaal geïnformeerd te zijn, en het is ook zijn kind. We hadden niet nagedacht over evt vervolgonderzoek bij een 'slechte' uitslag (onder het motto niet druk maken voor het nodig is) maar ik vermoed dat we dat, afhankelijk van de uitslag, wel hadden laten doen. Een kindje met Down zou overigens ook welkom zijn.
Bij een tweede zou ik de combinatietest wel willen, dan gaat het niet meer alleen om ons eigen leven maar ook die van nr. 1, en alleen daarom zou ik voorbereid willen zijn.

Uitslag was goed en ook ik had dus al 3 echo's gehad met 12 weken :)

en sindsdien ook alweer drie en nog minstens twee te gaan, terwijl ik gewoon bij vk zit, maar dat is een ander verhaal
pi_116770584
Mijn moeder krijgt een borstverkleining. In april is de helft van de andere borst gehaald (borstkanker) en het verschil is zo groot, dat ze heeft besloten de andere toch ook te verkleinen.

Ze wilde het eigenlijk pas volgend jaar doen, maar omdat ze volgend jaar een kleinkind krijgt wil ze het al achter de rug hebben :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:13:50 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116770651
Heftig hoor... maar wel mooi dat je moeder het achter de rug wil hebben als haar kleinkind komt :Y

Sterkte vandaag!
pi_116770688
Wat lief eliis O+ Ze wil haar kleinkind knuffelen!

En over down, de gradaties maken het inderdaad lastig. Er zijn mensen met down die op zichzelf wonen en redelijk tot goed kunnen meedraaien in de gewone wereld. Geweldig! Maar vaak komt er ook een hartafwijking bij en soms nog andere afwijkingen, dat is nogal wat om zo'n kind aan te doen.. maar ik denk niet dat ik het nog zou kunnen afbreken in dit stadium. Daarbij weet je dus van tevoren niet wat voor kind eruit komt, eigenlijk net zoals altijd. Dus heeft het dan een meerwaarde om een test te doen, voor mij denk ik niet.

Ik begrijp trouwens wel dat het voor andere mensen anders is hoor!
pi_116771202
Wij hebben dit keer wel de combinatietest laten doen. Bij Midas niet gedaan. Dit keer vonden we dat we niet alleen rekening met onszelf hoefden te houden maar ook met Midas en misschien ook met een ander broertje of zusje. Daarnaast vorig jaar Incantrix' verhaal vorig jaar ook vanuit z&g gevolgd en dat heeft er ook nogal ingehakt. Zeker ook omdat ik eerst dacht dat eventuele afwijkingen anders ook wel bij de seo naar boven zouden komen maar dat hoeft dus ook niet het geval te zijn.
pi_116771287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:43 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh, haha, dan hebben we daar nog een derde optie ;)

De verloskundige had 2 folders voor me, van de Kraamvogel, en van Isis Kraamzorg. Die laatste spreekt me wel aan op zich, alleen ik heb de indruk dat ze vooral in Friesland zitten, dus de informatieochtenden zijn niet zo vaak in Groningen. Maar ik weet toch niet of ik daarheen zou gaan... de verloskundigenpraktijk heeft die immers ook.

Ik ga maar eens een knoop doorhakken denk ik :')
Ik had de kraamvogel 2 keer en ben erg tevreden geweest met de meeste krramverzorgsters. Kan je alleen geen tips geven welke personen goed zijn, want die kramen denk ik alleen in Amsterdam en omgeving.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116771290
Mango Matthias heeft ook lang in stuit gelegen. Die draaide 3 weken voor de uitgetelde datum ineens toch nog zelf. Wij hadden toen gekozen om geen draaipoging te doen en ben daar achteraf ook blij om geweest!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116771703
Hier de combinatie test ook gedaan. Een kindje met bv down zou voor mij zeker wel welkom zijn, maar zou het wel graag willen weten. Mijn man twijfelde er meer over maar wilde hoe dan ook dat we het zouden weten (als je het al kunt te weten komen) voor de geboorte.

Voor degene die in regio Twente wonen kennen jullie de site Zwanger in Twente al? Mijn verloskundige vertelde me deze week van het bestaan, doen ze altijd met de 20 weken controle. Voor iedereen in de regio bied de site een aantal (wat ik vond) interessante (gratis) cursusavonden aan. Maar tot mijn teleurstelling bleek alles de komende twee maanden al vol te zitten. En de cursus die werd aangeraden te doen voor de 30 weken "bevalling en kraamzorg" zat ook hier in het ziekenhuis voor mijn 30 weken al vol.
Dus wellicht een aanrader voor de zwangere in Twente die hier nog niet van wisten.

Als het kan mag er in de OP nog meisje achter mijn naam?
pi_116771828
Hier in almelo is voor die cursus nog wel plek. Voor 8 okt en 10 dec. Is bij mijn vloskundigenpraktijk!!
pi_116771909
Hmm, dat is wel interessant. Toen ik eergisteren bezig ermee was zat die ook al vol. Ben nu ingeschreven in Hengelo voor de "alles in 1" cursus van 5 avonden. Die startte ook nog redelijk op tijd. Maar had graag de cursus in mijn eigen ziekenhuis gedaan omdat er ook een rondleiding door oa het kraamhotel bij zit. Deze start 2 oktober en eindigt 5 november. Dan zou ik net voor de 30 weken zitten en is het wellicht dus nog nuttig voor mijn keuze over thuisbevallen of toch bv in kraamhotel.
pi_116771960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:58 schreef papillion het volgende:
Hmm, dat is wel interessant. Toen ik eergisteren bezig ermee was zat die ook al vol. Ben nu ingeschreven in Hengelo voor de "alles in 1" cursus van 5 avonden. Die startte ook nog redelijk op tijd. Maar had graag de cursus in mijn eigen ziekenhuis gedaan omdat er ook een rondleiding door oa het kraamhotel bij zit.
Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.
Als je je aanmeld geeft ie dan aan dat het vol zit?
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:06:04 #58
259886 pessie
pi_116772131
LB, ook ik had Groene Kruis en ben supertevreden. Specifiek over de LK van GK, geweldig mens die echt heel veel weet.

Hier ook geen combinatietest.
pi_116772290
Klumsy, ik ben even kwijt waarom jij die progesteroninjecties gaat krijgen? Maakt jouw lichaam dat zelf niet genoet aan?

Suikertante, ik heb ook geen combinatietest laten doen.

Frups, op de snelheid waarmee soms hier gepost wordt heb je inderdaad nog wel kans dat je een topic of drie in de op staat. Maar hopelijk kondigt hij zich gewoon dit weekend aan (op 15 september worden hele lieve kinderen geboren)

Ladyblack het wachten op een echo tussen de 12 en 20 weken vond ik ook heel lang. Die eerste 12 weken heb ik vijf echo’s gehad (twee keer wegens bloedverlies) En daarna bijna 9 weken geen echo meer. Gelukkig ging ik mijn baby wel voelen rond de 18 weken. O+

Ellis, sterkte voor vandaag. Hopelijk gaat alles helemaal goed :*
pi_116772319
Mango, wat jammer dat de draaipoging niet is gelukt. Ik kan me voorstellen dat je er wel even klaar mee bent nu. Was het heel pijnlijk voor jou?

Mijn echo gister was ook niet onverdeeld succesvol. Het goede nieuws: met de baby was alles goed. Er zat bij de 20w-echo iets te veel vocht in zijn nier(bekk)en(s?), maar dat is keurig bijgetrokken. Mini lag met z'n hoofdje naar beneden, gewicht 1709 gr en qua groei uitermate gemiddeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 14-09-2012 11:20:50 ]
pi_116772468
Voor de mensen die nog twijfelen of ze een combinatietest willen, even onder een spoiler (want lang) mijn verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 14-09-2012 11:44:21 ]
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:37:59 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773167
He Mineola, ik kan me goed voorstellen dat je ff moest bijkomen van dat nieuws! Hopelijk trekt het nog bij :*

Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.

Speeseend, jeetje.... ja dat was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld over zo'n combinatietest. De mogelijkheid dat je door zo'n kansberekening een onbezorgde zwangerschap misschien wel kunt vergeten, leek me heel naar. Maar er blijkt dus meer bij te komen kijken dan alleen de kansberekening, en dat gaf voor mij toch de doorslag.

En nu maar hopen dat ik gewoon een heel lage kans heb! :o
pi_116773294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
He Mineola, ik kan me goed voorstellen dat je ff moest bijkomen van dat nieuws! Hopelijk trekt het nog bij :*

Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.

Speeseend, jeetje.... ja dat was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld over zo'n combinatietest. De mogelijkheid dat je door zo'n kansberekening een onbezorgde zwangerschap misschien wel kunt vergeten, leek me heel naar. Maar er blijkt dus meer bij te komen kijken dan alleen de kansberekening, en dat gaf voor mij toch de doorslag.

En nu maar hopen dat ik gewoon een heel lage kans heb! :o
Mineola, dat is inderdaad schrikken :{ Maar proberen te focussen op het goede nieuws dat je gekregen hebt, of je uiteindelijk een keizersnede moet heb je niet in de hand, zou zonde zijn als je daardoor de laatste weken van je zwangerschap zou laten verpesten. Maar ik snap wel dat het een domper is -O- ! Hopelijk is het achteraf toch niet nodig!

LadyBlack: klopt, dat is het lastige. Aan de ene kant is het 'maar' statistiek, en aan de andere kant is het wel een valide screeningsinstrument en wordt het niet voor niets ingezet om afwijkingen op tijd te kunnen uitsluiten of vaststellen!
pi_116773494
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).

Het moet gewoon even landen allemaal... En omdat het tot nu toe allemaal perfect verliep en kind ook perfect op schema lag en alles volgens het boekje deed, is het een beetje omschakelen nu. Maar t komt ongetwijfeld allemaal goed :)
pi_116773837
Wow Spees_Eend, wat heftig! Gelukkig dat alles goed bleek te zijn maar hierdoor is wel een gedeelte van je zwangerschap een soort van 'verpest' idd.. Daar ben ik ook wel bang voor.

LB, daar had ik nog niet bij stil gestaan, dat ze ook naar andere dingen kijken dan alleen de 3 bekende afwijkingen..

Ik moet zeggen dat ik aan het begin van deze zwangerschap eigenlijk heel stellig was dat ik de combinatietest wilde laten doen omdat ik weet hoe zwaar het is om een gehandicapt kind te hebben (mijn broertje is zwaar verstandelijk gehandicapt). Maar inmiddels ben ik eigenlijk toch van standpunt gewisseld en wilde ik het niet meer laten doen. We zouden waarschijnlijk toch geen punctie laten doen en al krijg je een goede kansberekening, is dat eigenlijk ook maar een schijnveiligheid.. Pff zo lastig, dit soort beslissingen. Moet er nog maar eens een goed gesprek over hebben met m'n vriend, die is er ook nog niet helemaal over uit.

Mineola, logisch toch dat je flink baalt, dit was niet waar je op gehoopt had. Gelukkig is alles verder goed met het kindje maar in je hoofd heb je natuurlijk al wel een voorstelling gemaakt van hoe de bevalling zou gaan verlopen. Even een flinke omschakeling :*
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:00:04 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).

Het moet gewoon even landen allemaal... En omdat het tot nu toe allemaal perfect verliep en kind ook perfect op schema lag en alles volgens het boekje deed, is het een beetje omschakelen nu. Maar t komt ongetwijfeld allemaal goed :)
Oh, nou alleen maar goed om te weten dat dat ook nog anders kan worden eigenlijk! Om latere teleurstelling te voorkomen, zoals bij jou nu.

En goedkomen zal het inderdaad vast. :* maar t is logisch dat het even moet landen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:01:44 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:58 schreef L0t.. het volgende:
Pff zo lastig, dit soort beslissingen. Moet er nog maar eens een goed gesprek over hebben met m'n vriend, die is er ook nog niet helemaal over uit.
Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderend :Y

Wij hadden al 3x alle boekjes en foldertjes doorgelezen, maar die leggen echt zwaar de nadruk op de trisomie-afwijkingen, en dan met name Down. Dat er nog zoveel meer mogelijk is, dat hoorde ik echt pas van de verloskundige.
pi_116774059
Wij hebben wel een test laten doen. Ik heb 2 kinderen waar ik rekening mee moet houden. Bovendien heeft een kindje met down ook vaak nog hartafwijkingen of andere lichamelijke beperkingen. Dat is zeker iets waar ik me dan graag op wil kunnen voorbereiden.
De uitslagen waren 1 op 5000 ofzo voor alle 3.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116774098
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderend :Y

Wij hadden al 3x alle boekjes en foldertjes doorgelezen, maar die leggen echt zwaar de nadruk op de trisomie-afwijkingen, en dan met name Down. Dat er nog zoveel meer mogelijk is, dat hoorde ik echt pas van de verloskundige.
Ik zal er maandag naar vragen! :) We hebben vorige week wel uitleg gekregen van de vk over de combinatietest maar dat ging eigenlijk ook alleen over de 3 chromosomale afwijkingen.
pi_116775109
Ik werd hier naar doorgestuurd. :)

Hier afgelopen dinsdag ook 2 knalroze streepjes! Volgende ochtend weer een test gedaan en weer gelijk duidelijk.
We zijn verbaast, overrompeld, geschrokken, bezorgd maar, na de schrik, eigenlijk ook heel blij!
Was niet gepland en de timing is niet ideaal maar het is welkom. We wonen in een appartement dat toevallig net een week te koop staat. We hebben nieuwbouw op het oog maar de bouw begint pas in december en ik ben mogelijk ergens april uitgerekend.
Wow!!! :o :)
pi_116775224
Feli Venco, wat een verrassing! *O* Succes met alles eromheen...
pi_116775270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:39 schreef Mangostine het volgende:
Feli Venco, wat een verrassing! *O* Succes met alles eromheen...
Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
pi_116775284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:32 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en las ik nou dat danic op de echo al zwaaiende armpjes en beentjes had gezien? :o

Ik loop iets van 2 weken voor, en ik zag wel een spartelend kindje, maar heb geen armpjes of beentjes kunnen herkennen. Ben heel benieuwd hoe dat er dinsdag uitziet als we de nekplooimeting laten doen :Y
Ik zag witte bolletjes (de handjes en voetjes) bewegen. Was nou niet dat hij me echt gedag aan het zwaaien was hoor. Maar op de foto's zagen we ook vingertjes.
pi_116775355
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Wij doen het wel. Een kindje met down syndroom is bij ons ook welkom, maar we zijn daar wel graag op voorbereid.
pi_116775817
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
:o

Wat leuk!! Ook gefeliciteerd :)
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:01:58 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776001
Venco, gefeliciteerd!

Wel schrikken lijkt me als het niet gepland was :D maar fijn dat het welkom is!
pi_116776037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:01 schreef LadyBlack het volgende:
Venco, gefeliciteerd!

Wel schrikken lijkt me als het niet gepland was :D maar fijn dat het welkom is!
Ik zat even paniekerig te huilen ja. :') Ik was overtuigd dat het niet zo was.
Ja, welkom is het wel. Alleen vroeger dan gepland. :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:09:28 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776282
Nou, even rustig bijkomen, en dan heb je nog best even tijd om vanalles te regelen en te bedenken :Y

Heb je het al aan iemand verteld?
pi_116776366
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, even rustig bijkomen, en dan heb je nog best even tijd om vanalles te regelen en te bedenken :Y

Heb je het al aan iemand verteld?
Ja, close familie (ouders, broer, zussen van beide kanten), en enkele vrienden. :) Werk mag het nog niet weten.
En iedereen is blij voor ons! *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:12:36 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776385
Kijk, dat scheelt vast al ^O^
pi_116776624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:12 schreef LadyBlack het volgende:
Kijk, dat scheelt vast al ^O^
Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.
Nu maar hopen dat het geen tweeling wordt, er zitten er bij mij 6 in de familie. :X
pi_116776723
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.
Nu maar hopen dat het geen tweeling wordt, er zitten er bij mij 6 in de familie. :X
één-eiig of twee-eiig?
pi_116776746
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

één-eiig of twee-eiig?
Weet ik dus niet. :o
pi_116776770
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat valt heus mee hoor.
Wij en nog meer binnen OUD wonen op 60m2 met maar 1 slaapkamer en kindjes zijn de jaar al gepasseerd.
Komt goed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116776831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:00 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.
Als je je aanmeld geeft ie dan aan dat het vol zit?
Hij geeft momenteel inderdaad aan dat de cursus nog beschikbaar is. Wellicht iemand die zich uitgeschreven heeft. Maar goed aangezien Almelo niet mijn stad is en ik nu toch voor het complete pakket uitwijk voor Hengelo maakt het weinig uit. Denk dat Hengelo net ietsjes dichter bij is. Iig bedankt voor de info :).
pi_116776840
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Weet ik dus niet. :o
Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.
pi_116777045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.
Nee, maar ze zeggen toch dat het erfelijk is en vaak een generatie overslaat? En ik ben die generatie die dus aan de beurt is. :P
pi_116777156
Vencodark, welkom en gefeliciteerd!

Minola, helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt! Iedereen wil toch het liefst dat het zo gaat zoals je voorstelt dat het zal gaan. Hoop dat je bij de vrouwen hoort waar het allemaal alsnog bijtrekt.
pi_116777258
Welkom venco *O*
pi_116777342
Hallo Venco, welkom en gefeliciteerd!! *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:37:18 #91
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777363
welkom vencodark!!! Hoever denk je dat je bent?
pi_116777572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:37 schreef nytar het volgende:
welkom vencodark!!! Hoever denk je dat je bent?
Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker. :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:44 #93
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777640
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker. :)
dat is al een end op weg! Spannend hoor!
pi_116777705
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:44 schreef nytar het volgende:

[..]

dat is al een end op weg! Spannend hoor!
Zeker! We zijn heel benieuwd.
pi_116777785
Alles zag er goed uit O+

Ben helemaal blij *O*

Echt een kleine drukte maken in m'n buik! Maar toch nog even tijd gemaakt om al duimend op de echo te gaan O+

pi_116777798
Welkom vencodark!

Klumsy O+ Wat ziet dat er lief uit!! En wat fijn dat alles goed is!
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:49:05 #97
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777831
*O* klumsy!!!
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:49:28 #98
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116777848
aaaah wat een lieve echo O+

en vencodark welkom :)
W
Z
E
pi_116777893
Injectie viel ook reuze mee, beetje prikkend gevoel maar dat is het ook wel :)

weet niet meer wie het vroeg, maar de injecties "moet" ik omdat ik vorig jaar 2 kindjes ben verloren door een vroeggeboorte. Er is geen oorzaak gevonden, dus nu krijg ik preventief die injecties.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:53:17 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116777992
Nohhhh klumsy, wat een fantastische echo O+ O+ O+
pi_116778024
ja, voel me ook nog helemaal O+
ze kon helaas het geslacht nog niet zien, maar wie weet over 2 weken!
Echt zo een leuk mens ook die de echo deed O+
pi_116778058
Wauw klumsy, wat een mooie echo O+ Fijn dat alles goed was! *O*
pi_116778373
Klumsy O+
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:08:59 #104
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116778638
Pappi bedankt voor de link, ik heb me meteen voor 2 cursussen aangemeld!
Cursus voor aanstaande ouders in Hengelo (voor vriendlief aangezien alles voor hem nieuw is).
En Wat als angst overheerst in Enschede aangezien ik nu precies 1wk voorbij mijn vorige miskraam ben en stiekem nog steeds erg veel moeite heb met het durven genieten :@

Oh Spees Eend jeetje wat lijkt mij dat stressvol -O-

Hier kreeg ik eerst te horen dat mijn placenta aan de voorkant lag, toen aan de zijkant en nu weer half er voor.. weet ook niet wat ik er meer van moet geloven, we zien het allemaal wel..

Venco wat een verrassing! Van harte *O*

Klumsy jouw echo!! O+ hoe lief!

Vandaag bij de fysio geweest en heerlijke massage gehad, nu alleen het gevoel alsof het helemaal blauw is op mijn stuitje, daarna lekker voor mijzelf wezen shoppen in de h&m en prenatal en hema (joggingbroeken!) O+

Oeh en vandaag 17wk *O*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:10:01 #105
374977 eliis
Relativeer!
pi_116778678
Klumsy, wat een geweldige echo :D O+
pi_116778690
Placenta lag vorige keer voor de uitgang zeiden ze, maar nu dus helemaal niet, hij lag zelfs vrij hoog...
achja we zullen het wel merken straks!
pi_116778773
Ohhhh Klums, prachtig! O+
pi_116778877
Logician mijlpaal *O*

Venco, welkom en gefeli! Al kan ik me voorstellen dat het even 'schrikken' is :D O+

Klums! O+

Vanmorgen was ik klaar aan het maken voor werk, en M. was op de andere kamers aan het stofzuigen. Luid zingend "We krijgen een baby, lalalaaa, we krijgen een beee-bie, ja, we krijgeneenbaby, krijgeneenbaby, lalalaaaa".

Op die melodie van "wat zullen we drinken dan"....

:') O+
pi_116778941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanmorgen was ik klaar aan het maken voor werk, en M. was op de andere kamers aan het stofzuigen. Luid zingend "We krijgen een baby, lalalaaa, we krijgen een beee-bie, ja, we krijgeneenbaby, krijgeneenbaby, lalalaaaa".

Op die melodie van "wat zullen we drinken dan"....

:') O+
awwww O+ _O-
pi_116779006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:16 schreef L0t.. het volgende:

[..]

awwww O+ _O-
Hij is ook best schattig O+

Al ziet hij er niet zo uit, vind ik dan. Maar dat maakt het juist weer extra schattig :+
Oh, gisteren was ik 32 weken, begint nu echt op te schieten :s)
pi_116779046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hij is ook best schattig O+

Al ziet hij er niet zo uit, vind ik dan. Maar dat maakt het juist weer extra schattig :+
Oh, gisteren was ik 32 weken, begint nu echt op te schieten :s)
Ruwe bolster, blanke pit O+

32 weken alweer, gaat snel zeg :o Met hoeveel weken begint je verlof?
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:22:20 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779116
Coco, wat fantastisch :D O+
pi_116779119
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:20 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ruwe bolster, blanke pit O+

32 weken alweer, gaat snel zeg :o Met hoeveel weken begint je verlof?
Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal af :+

Begin dan weer begin februari :)
pi_116779150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Coco, wat fantastisch :D O+
Ja he? O+

En over vier dagen zijn we alweer 3 jaar getrouwd :o *O* *;
pi_116779161
Lol Coco, dat doet mijne ook, zelf verzonnen teksten zingen op de melodie van vergeten skihut-hits :') meestal over de baby en mij

32 weken al, bizar hè? :o
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:24:07 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779190
3 jaar, lang al!! ^) Wat gaan jullie doen om het te vieren?
pi_116779204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal af :+

Begin dan weer begin februari :)
Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?

Gaan jullie nog iets leuks doen voor jullie jubileum? :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:24:57 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779217
Ik hoor hier ook heel vaak mijn naam op de melodie van een liedje voorbij komen, zo lief O+
pi_116779315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Mangostine het volgende:
Lol Coco, dat doet mijne ook, zelf verzonnen teksten zingen op de melodie van vergeten skihut-hits :') meestal over de baby en mij

32 weken al, bizar hè? :o
Zelfverzonnen liedjes ftw! Dan doen we echt heel vaak, regelmatig samen. Dan maken we er een duet van :') :+

En jaaa, 32 weken klinkt al veel verder dan ik ben (voor mijn gevoel dan :+).

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef LadyBlack het volgende:
3 jaar, lang al!! ^) Wat gaan jullie doen om het te vieren?
Geen idee :D Denk niet echt iets bijzonders eigenlijk, misschien even uit eten ofzo. En idd, het is alweer 3 jaar geleden :o Was zo leuk ook O+
pi_116779388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?

Gaan jullie nog iets leuks doen voor jullie jubileum? :)
Naar het verlof? Ga het wel heel relaxed vinden om gewoon in joggingbroek aan mijn opdrachten te kunnen werken :Y Maar verder dringt het nog niet echt helemaal tot me door, geloof ik :)

En denk dus hapje eten ofzo :) Grieks, nom!
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:30:13 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Geen idee :D Denk niet echt iets bijzonders eigenlijk, misschien even uit eten ofzo. En idd, het is alweer 3 jaar geleden :o Was zo leuk ook O+
Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.

Ik wil heel erg graag trouwen met een dikke buik, lijkt me fantastisch O+ maar wanneer dan?? :o
Misschien moeten we dat maar in januari doen ofzo, hebben we elk jaar na de feestdagen iets leuks om naar uit te kijken :D

Ohja, en vriendje moet ook nog willen :') details.... (we hebben het er al eens over gehad voor ik zwanger was, maar hij is niet zo goed in hypothetisch denken, binnenkort maar weer eens over beginnen)
pi_116779498
Mineola, ja kan me voorstellen dat het even een klap is om zoiets te horen te moeten krijgen. En een KS is ook gewoon niet niks, zo simpel is dat. Berust je in de gedachte dat, of het nu een ks wordt of toch een natuurlijke bevalling, dat alleen maar in het voordeel voor jou en beebje is. Fijn dat ze je in ieder geval een beetje gerust hebben kunnen stellen! Ik hoop dat je een goed gevoel hebt bij die mensen daar :) .. Dat scheelt vaak al een hoop!

Spees Eend, ergens wel goed dat jij eerlijk en open durft te vertellen wat jouw ervaringen zijn. Dat zet mensen hopelijk wel aan het nadenken. Wat fijn dat alles achteraf gezien toch prima bleek te zijn! Maar je zorgen ja, die zullen er niet minder om geweest zijn :* .. Heftig!

Vencodark welkom *O* ... Spannende tijden voor jullie! Maar ik weet zeker dat daar wel een mouw aan te passen valt ;) .. Als je dadelijk van de schrik bekomen bent, hoop ik dat je van het toekomstbeeld kan gaan genieten :)

Klumsy wat een mooie echo :D

Logi ik wil ook een massage! Eens kijken of ze dat hier in de buurt aanbieden en dan ga ik dat toch maar eens doen .. Effe mijn lijf (verantwoord) laten verwennen. :D

Wahahaha Coco die vent van jou _O- .. Geweldig! :D
Had je eigenlijk stiekem op moeten nemen ofzo :D
Waaaah al 32 weken jij ook al :o .. Wat gaan wij hard! :o :o :o
pi_116779517
Oh, en nu ik erover nadenk, merk ik dat ik minder lang mijn aandacht bij het werk kan houden. Ga nu al regelmatig wat eerder naar huis of wat later naar het werk, moet langzaamaan een stapje terug doen, dat wel.

Maar ik weet dus dat ik sowieso nog even door aan het 'werken' kom de eerste weken, dus daarom ben ik daar wat makkelijker in (later komen/eerder weg), en ik denk dat het daarom nog niet helemaal aanvoelt als *echt* verlof (ook nog eens omdat de eerste 3 weken dus meer vakantie is, en dan pas mijn zw.verlof ingaat.
pi_116779566
Oww dus wij zijn niet de enigen die zelfverzonnen liedjes voor elkaar en beebje zingen :') :D
Goed .. Hoef ik me daar ook al niet meer voor te schamen dus :D
pi_116779584
Ohh wat leuk LB! O+ Dat vind ik wel heel romantisch!

Ik denk er ook wel eens aan maar weet niet echt hoe we dat zouden moeten gaan vormgeven en of er geld voor is. Als ik mijn vriend moet geloven gaat 'ie me ooit nog wel eens vragen maar ik reken er niet heel erg op na 8 jaar ofzo :')
Heb het ook altijd een mooi idee gevonden om gewoon met z'n tweeën op een mooi eiland te trouwen, maar dat kost ook wat natuurlijk..
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:34:04 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww dus wij zijn niet de enigen die zelfverzonnen liedjes voor elkaar en beebje zingen :') :D
Goed .. Hoef ik me daar ook al niet meer voor te schamen dus :D
Voor zingen hoef je je nooit te schamen!!! O+
pi_116779662
Nou jij wil niet weten hoe dat soms klinkt en over wat voor stompzinnige dingen het gaat :')
En nee ik ga het niet opnemen ook niet :D .. We proberen weleens wat tweestemmig ofzo :+ :@ :D
Super grappig .. Maar nu ik in de wetenschap leef dat wij niet het enige stel zijn kan ik er wel mee leven denk ik :D
pi_116779676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:30 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.

Ik wil heel erg graag trouwen met een dikke buik, lijkt me fantastisch O+ maar wanneer dan?? :o
Misschien moeten we dat maar in januari doen ofzo, hebben we elk jaar na de feestdagen iets leuks om naar uit te kijken :D

Ohja, en vriendje moet ook nog willen :') details.... (we hebben het er al eens over gehad voor ik zwanger was, maar hij is niet zo goed in hypothetisch denken, binnenkort maar weer eens over beginnen)
Een winterbruiloft kan zo tof zijn ook :Y O+

Ik zou het zelf onpraktisch vinden (maar dat is meer omdat ik nu merk dat ik niet meer zo lang kan lopen/staan, en bijvoorbeeld geen enkele pump meer aan mijn voeten krijg, etc). Plus, stel je voor je buik ontploft waardoor op het laatste moment je jurk niet meer past! :o

Alhoewel ik dan wél een écht decolleté had gehad in mijn jurk :+

Twink, jaaa! We gaan snel :Y
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:35:58 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779685
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef L0t.. het volgende:
Ohh wat leuk LB! O+ Dat vind ik wel heel romantisch!

Ik denk er ook wel eens aan maar weet niet echt hoe we dat zouden moeten gaan vormgeven en of er geld voor is. Als ik mijn vriend moet geloven gaat 'ie me ooit nog wel eens vragen maar ik reken er niet heel erg op na 8 jaar ofzo :')
Heb het ook altijd een mooi idee gevonden om gewoon met z'n tweeën op een mooi eiland te trouwen, maar dat kost ook wat natuurlijk..
Hier is ook niet echt veel budget voor trouwen, maar het lijkt me zo speciaal in deze tijd *;

En met een klein clubje naar het stadhuis en daarna lekker uit eten ofzo lijkt me ook genoeg :Y hoeft geen mega-bruiloft te worden wat mij betreft.
Ja ok, als ik bakken met geld had dan wou ik uiteraard een koets, een sleep en een groot feest met een band, maarja.... dream on :')
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:38:03 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Een winterbruiloft kan zo tof zijn ook :Y O+

Ik zou het zelf onpraktisch vinden (maar dat is meer omdat ik nu merk dat ik niet meer zo lang kan lopen/staan, en bijvoorbeeld geen enkele pump meer aan mijn voeten krijg, etc). Plus, stel je voor je buik ontploft waardoor op het laatste moment je jurk niet meer past! :o

Alhoewel ik dan wél een écht decolleté had gehad in mijn jurk :+
Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligt O+ wat een foto's zul je dan kunnen maken _O_

Maargoed, ik zou ook geen heel dure jurk kopen overigens. Misschien zou ik mijn moeder vragen om er een te maken zelfs :Y die kan heel goed jurken naaien O+
pi_116779872
Oh Klums, wat fijn dat alles weer goed is!

LadyBlack, Aventura is ook met bolle buik getrouwd. Ook klein gehouden maar ze zag er prachtig uit! :Y

VencoDark, welkom en gefeliciteerd, al is het dan even schrikken. Wat betreft tweelingen in de familie: 2-eiige tweelingen kunnen erfelijk zijn (als er ergens een m/v tweeling tussen zit dan is dat in elk geval al een 2-eiige). Een 2-eiige tweeling otnstaat door een dubbele eisprong en dat zit dus bij de vrouw. Erfelijkheid geldt dan alleen als het aan jouw kant van de familie zit.

En ook al er helemaal geen tweelingen in de familie zitten dan kan je nog zwanger zijn van een tweeling :+
pi_116780358
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligt O+ wat een foto's zul je dan kunnen maken _O_

Maargoed, ik zou ook geen heel dure jurk kopen overigens. Misschien zou ik mijn moeder vragen om er een te maken zelfs :Y die kan heel goed jurken naaien O+
De moeder van de vrouw van mijn collega ( :') ) heeft ook de trouwjurk gemaakt. Was prachtig! En extra speciaal, want gemaakt door mama O+

Over moeders gesproken: was gisteren met schoonmoeder in babyzaak. Bij wippertjes staan kwijlen (wat overdreven, maar M. en ik vinden die automatische schommeldingen met muziek/natuurgeluiden/lichtjes/etc wél echt tof, want geeks). Nu wil ik zoiets eigenlijk niet kopen (zeker niet van tevoren, eerst even afwachten hoe en wat), want verstandig enzo (voornemen me niet te laten leiden door (koop)hormonen e.d. :') ).

Anyhoo, schoonmam heeft dus zo'n ding voor ons gekocht nu :D Lief O+
Volgens mij vond zij ze stiekem zelf ook gewoon heel leuk :+
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:57:34 #133
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116780441
Oh Coco bij die dingen hebben mijn lief en ik ook gewoon een half uur staan kwijlen :')
Wat lief van je schoonmams, stuur anders even door naar ons :P
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:02:29 #134
374977 eliis
Relativeer!
pi_116780635
Ik moest net huilen omdat ik de deksel niet van een potje kreeg en er niemand is om me te helpen, goh, zwanger? :{

Verder vooral bezigheidstherapie aan het zoeken (koken, schoonmaken, internet), in afwachting van een telefoontje van het ziekenhuis dat m'n moeder terug is uit de OK. Bleh.

M'n vriend en ik zijn niet getrouwd en zijn het ook niet van plan, maar je moet best veel regelen voor je kindje vind ik, als je niet getrouwd bent. Wat dat betreft zou het een goede oplossing zijn voor papierwerk :P
pi_116780738
Wij zijn inmiddels alweer ruim 6 jaar getrouwd ^)

Net bij de Prenatal geshopt. Leuke overslagvestjes en een poncho en een paar minischoentjes voor Midas. Heb eigenlijk nog genoeg positiekleding van vorig jaar maar wilde toch iets nieuws :@

Heb trouwens al een paar avonden/nachten ontzettend veel last van mijn borsten. Leek wel stuwing :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:07:22 #136
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116780831
mijn (8> en ik zijn ook niet getrouwd
ik vondt het wel meevallen met wat we moesten regelen toen de 1e kwam
erkenning op het gemeenthuis -> papieren meegekregen voor gezamelijke voogdij -> na de geboorte ingeleverd bij het kantongerecht en 2 weken later was het geregeld.
nu hebben we een geregistreerd partnerschap en hoefden we alleen de erkenning te regelen de rest hoeft niet meer.
W
Z
E
pi_116780893
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:54 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

De moeder van de vrouw van mijn collega ( :') ) heeft ook de trouwjurk gemaakt. Was prachtig! En extra speciaal, want gemaakt door mama O+

Over moeders gesproken: was gisteren met schoonmoeder in babyzaak. Bij wippertjes staan kwijlen (wat overdreven, maar M. en ik vinden die automatische schommeldingen met muziek/natuurgeluiden/lichtjes/etc wél echt tof, want geeks). Nu wil ik zoiets eigenlijk niet kopen (zeker niet van tevoren, eerst even afwachten hoe en wat), want verstandig enzo (voornemen me niet te laten leiden door (koop)hormonen e.d. :') ).

Anyhoo, schoonmam heeft dus zo'n ding voor ons gekocht nu :D Lief O+
Volgens mij vond zij ze stiekem zelf ook gewoon heel leuk :+
Automatisch schommelding is handig hoor!
Live hier ;)

Al heeft ie maar 1 liedje ;)

Dus goed kado van schoonmoeder ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:11:03 #138
374977 eliis
Relativeer!
pi_116780975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:07 schreef rebel-angel het volgende:
mijn (8> en ik zijn ook niet getrouwd
ik vondt het wel meevallen met wat we moesten regelen toen de 1e kwam
erkenning op het gemeenthuis -> papieren meegekregen voor gezamelijke voogdij -> na de geboorte ingeleverd bij het kantongerecht en 2 weken later was het geregeld.
nu hebben we een geregistreerd partnerschap en hoefden we alleen de erkenning te regelen de rest hoeft niet meer.
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
pi_116780995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:

[..]

Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
Dat hoefden wij ook niet.
pi_116781093
Hmm zo''n automatische schommel, daar hebben wij ook naar zitten te kijken! Nog niet gekocht overigens .. Want mensen vragen ons nu al continu naar wat we graag als kraamcadeau zouden willen hebben. Denk dat dit wel iets potentieels is :) .. Lijkt me een ideaal ding!
pi_116781575
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:57 schreef Logician78 het volgende:
Oh Coco bij die dingen hebben mijn lief en ik ook gewoon een half uur staan kwijlen :')
Wat lief van je schoonmams, stuur anders even door naar ons :P
:+

Deze hebben we trouwens :)

Sonnetje O+ Toch een fijn ding dus? Heb van anderen weer gehoord dat hun kind er niks aan vond enzo. Maar maakt niet uit, wij vinden het zelf al leuk zat :+
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:29:17 #142
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116781757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:

[..]

aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.
tot mijn grote schande moet ik bekenen dat wij ook nog steeds geen testament hebben.
en dat moeten we echt wel want ik zag dat ouders recht op een kwart hebben :{
dat gaat dus mooi niet gebeuren.
W
Z
E
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:34:49 #143
374977 eliis
Relativeer!
pi_116781994
Ja, ik moet ook nog even goed uitzoeken hoe het dus allemaal zit met je testament. En de voogdij, hoe dat vastgelegd moet worden.

*to do lijstje aanvult*
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:37:52 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_116782105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:29 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.
tot mijn grote schande moet ik bekenen dat wij ook nog steeds geen testament hebben.
en dat moeten we echt wel want ik zag dat ouders recht op een kwart hebben :{
dat gaat dus mooi niet gebeuren.
quote:
De wet bepaalt in welke volgorde de erfgenamen worden opgeroepen. Er worden daarbij vier groepen onderscheiden.

1. echtgenoot / geregistreerd partner en kinderen 2. ouders, broers en zussen 3. grootouders 4. overgrootouders

De vier groepen van erfgenamen zijn beschreven in groepen van erfgenamen.
Zolang er in de ene groep nog een erfgenaam is, komt een volgende groep niet aan bod. Als er in geen van de vier groepen erfgenamen zijn, dan gaat de erfenis naar de Staat der Nederlanden.

De erfgenamen die in dezelfde groep zitten, hebben allemaal recht op een even groot deel van de erfenis. Uitzonderingen daarop zijn de partner (of geregistreerd partner) en de ouders. Voor de partner zijn aparte regels gemaakt en ouders hebben altijd recht op een kwart van de erfenis.

Bij alle vier groepen van erfgenamen heb je te maken met plaatsvervulling.
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:39:46 #145
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116782174
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:

[..]

[..]

niet :@ oooh haleluja dan
maar toch moet ik wel wat regelen
W
Z
E
pi_116782199
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:+

Deze hebben we trouwens :)

[ afbeelding ]

Sonnetje O+ Toch een fijn ding dus? Heb van anderen weer gehoord dat hun kind er niks aan vond enzo. Maar maakt niet uit, wij vinden het zelf al leuk zat :+
Die is mooi!

Dit was nummer 1, die vond t schommelen ook fijn :D
pi_116782291
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:08 schreef Logician78 het volgende:
Pappi bedankt voor de link, ik heb me meteen voor 2 cursussen aangemeld!
Cursus voor aanstaande ouders in Hengelo (voor vriendlief aangezien alles voor hem nieuw is).
En Wat als angst overheerst in Enschede aangezien ik nu precies 1wk voorbij mijn vorige miskraam ben en stiekem nog steeds erg veel moeite heb met het durven genieten :@
:) Ben blij dat ik er iemand mee heb blij me kunnen maken, zat al te twijfelen of ik het moest posten of niet.

Ik kan het me niet voorstellen hoe het is om met die angst te moeten leven, maar daarom ook zeker fijn dat die cursus er voor je is. Velen kunnen je niet ondersteunen en dit kan je wellicht helpen.
pi_116782480
Klumsy, wat een super gave echo! Had spontaan het idee dat ik ging rammelen (en besefte me toen pas dat ik al zwanger ben).

Over trouwen, gewoon allemaal je vriend nu direct vandaag nog vragen en een datum prikken! 2 familie leden van me zijn afgelopen jaar zwanger getrouwd. De een heel simpel de ander nog uitgebreid met een feest. Beiden hadden een compleet andere bruiloft. Ook fysiek gezien. De een had het gemakkelijk en de ander lag dag voor de bruiloft nog in het ziekenhuis. Beiden liepen behoorlijk op het einde. Achteraf hebben ze allemaal echt van de dag genoten.

Mocht ik nog niet getrouwd zijn dan zou ik het zelf leuker vinden om alsnog nu te doen ipv als het kindje er al is. Maar goed, even wachten en een mooie bruiloft met een bruidsmeisje/bruidsjonker heeft natuurlijk ook wat.
pi_116782606
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:48 schreef papillion het volgende:
Klumsy, wat een super gave echo! Had spontaan het idee dat ik ging rammelen (en besefte me toen pas dat ik al zwanger ben).

Over trouwen, gewoon allemaal je vriend nu direct vandaag nog vragen en een datum prikken! 2 familie leden van me zijn afgelopen jaar zwanger getrouwd. De een heel simpel de ander nog uitgebreid met een feest. Beiden hadden een compleet andere bruiloft. Ook fysiek gezien. De een had het gemakkelijk en de ander lag dag voor de bruiloft nog in het ziekenhuis. Beiden liepen behoorlijk op het einde. Achteraf hebben ze allemaal echt van de dag genoten.

Mocht ik nog niet getrouwd zijn dan zou ik het zelf leuker vinden om alsnog nu te doen ipv als het kindje er al is. Maar goed, even wachten en een mooie bruiloft met een bruidsmeisje/bruidsjonker heeft natuurlijk ook wat.
Ja daar ben ik dus echt weer te ouderwets voor hè, ik wil wel gevraagd worden :P
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:53:30 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_116782659
Gewoon datum prikken en dan terloops laten vallen dat hij je wel moet vragen op tijd :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116782761
Hehe L0t. dan moet je maar subtiele hints gaan maken. Bruidsboeken neerleggen, of wat bij mannen wellicht beter werkt, de praktische voordelen van trouwen uitleggen.

Een heel andere kant van praktische zaken waar we zelf helemaal niet aan hadden gedacht maar ons verzekerings mannetje ons op wees. Uitvaartverzekering. Die hadden we namelijk nog geen.

Stel, en daar willen we natuurlijk niet vanuit gaan, dat er nog voor, tijdens of (net) na de zwangerschap iets gebeurd met ons kindje dan is deze nu direct met ons meeverzekerd voor een uitvaart, ikzelf natuurlijk ook. Mochten we willen dan kan er gewoon een volwaardige begrafenis met alles erop en er aan (voor het bedrag waarvoor wijzelf verzekerd zijn) gegeven worden.
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:57:03 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_116782803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:56 schreef papillion het volgende:
Hehe L0t. dan moet je maar subtiele hints gaan maken. Bruidsboeken neerleggen, of wat bij mannen wellicht beter werkt, de praktische voordelen van trouwen uitleggen.

Een heel andere kant van praktische zaken waar we zelf helemaal niet aan hadden gedacht maar ons verzekerings mannetje ons op wees. Uitvaartverzekering. Die hadden we namelijk nog geen.

Stel, en daar willen we natuurlijk niet vanuit gaan, dat er nog voor, tijdens of (net) na de zwangerschap iets gebeurd met ons kindje dan is deze nu direct met ons meeverzekerd voor een uitvaart, ikzelf natuurlijk ook. Mochten we willen dan kan er gewoon een volwaardige begrafenis met alles erop en er aan (voor het bedrag waarvoor wijzelf verzekerd zijn) gegeven worden.
Daar zitten ook haken en ogen aan hoor! Er schijnen best vervelende voorwaarden te zijn voor kindjes en dergelijke!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116782813
Ik zal eens gaan nadenken over een plan de campagne.
pi_116782881
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Daar zitten ook haken en ogen aan hoor! Er schijnen best vervelende voorwaarden te zijn voor kindjes en dergelijke!
Hmm, ik dacht juist alles nu goed geregeld te hebben. We hebben de voorwaarden iig in de briefbus gehad, deze toch eens doorlezen wellicht.
pi_116782890
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:57 schreef L0t.. het volgende:
Ik zal eens gaan nadenken over een plan de campagne.
Succes!
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:01:59 #156
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116782995
Klopt, de voorwaarden verschillen per verzekeraar. Bij de 1 kun je je kindje aanmelden vanaf de 24e week vanaf de zwangerschap, bij de ander móet het binnen zoveel dagen/weken/maanden na de geboorte en bij anderen zitten er nauwelijks voorwaarden aan.

Dit geldt ook voor je zorgverzekeraar trouwens! Kijk even binnen hoeveel tijd na de geboorte je je kindje aan moet melden bij jouw verzekering om niet voor verrassingen te komen te staan.

Als we dan toch bezig zijn; je inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering zijn ook handig om even te checken. :)
A grand adventure has begun.
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:04:41 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116783086
Mineola wat vervelend nieuws zeg van je placenta -O- das idd toch ff een teleurstelling! Ik hoop toch voor je dat je 't gewoon kan proberen en de uitslag over 4 wkn wellicht beter is :*

Klumsy O+ *G*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116783094
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:38 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind schimmelkaas in gesmolten toestand veel minder lekker, wordt érg zout. Ik maak liever een
:o :o Nog anderhalve werkdag! :o :o
En? Zit het er al op :s) oO<
pi_116783111
Dit zegt iig mijn verzekering, denk dat het wel goed zit:

quote:
Indien een kind van een verzekerde levenloos wordt geboren na
een zwangerschap van tenminste 24 weken of binnen 30 dagen na
de geboorte overlijdt, is een bedrag beschikbaar voor uitvaartkosten
gelijk aan het hoogst verzekerde bedrag van (één van) de
ouder(s) tot maximaal de hoogte van de kosten van de uitvaart.
2. Indien een kind van een verzekerde overlijdt, mits het kind binnen
30 dagen na de geboorte is bijgeschreven op de polis, is een
bedrag beschikbaar voor uitvaartkosten gelijk aan het hoogst
verzekerde bedrag van (één van) de ouder(s), tot maximaal de
hoogte van de kosten van de uitvaart.
3. Indien een kind niet binnen 30 dagen na de geboorte is bijgeschreven
op de polis, dient ten behoeve van het kind een gezondheidsverklaring
te worden ingevuld en beslist Monuta over acceptatie of
non-acceptatie.
Zorgverzekering, inboedel ed ook goede tip om te bekijken. Die zouden we als het goed is ook allemaal aangepast moeten hebben. Verzekerings agent gaf aan gewoon direct even een belletje te geven als het kind er was, dan zou hij alles verder regelen.
pi_116783408
He bah, daar wil je toch eigenlijk allemaal helemaal niet over nadenken ;(
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:15:44 #161
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116783532
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:13 schreef Spirit82 het volgende:
Dat klopt. Maar dat wil je al helemaal niet doen op het moment dat je zou moeten.
A grand adventure has begun.
pi_116783534
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:04 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En? Zit het er al op :s) oO<
Nee ik ben op vrijdag vrij. maandag laatste dag. :)
pi_116783742
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:13 schreef Spirit82 het volgende:
Klopt, eigenlijk helemaal niet. En het voelt ook ergens heel gemeen om hier te posten omdat ik weet dat sommigen al in die situatie hebben gezeten. Maar het geeft mij ergens wel 'n opluchting te weten dat als het nodig mocht zijn het geregeld is.
pi_116783862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:19 schreef papillion het volgende:

[..]

Klopt, eigenlijk helemaal niet. En het voelt ook ergens heel gemeen om hier te posten omdat ik weet dat sommigen al in die situatie hebben gezeten. Maar het geeft mij ergens wel 'n opluchting te weten dat als het nodig mocht zijn het geregeld is.
Het is niet leuk idd, maar wel realistisch.

Goeie tips allemaal, daar gaan wij binnenkort ook maar eens voor zitten als we een goede termijnecho hebben gezien.
pi_116784027
Het is ook goed dat je het post, maar ik word er wel een beetje stil van. Een kennis van me heeft een doodgeboren kindje gekregen en het idee alleen al... brrr... dat wil je gewoon nooit nooit nooit nooit nooit meemaken.

Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden dat we dat allemaal moeten regenel :)
Sarcasme. Herken het.
pi_116784398
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:15 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nee ik ben op vrijdag vrij. maandag laatste dag. :)
Ah, kan ook natuurlijk. Ik heb maandag vrij genomen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:39:09 #167
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116784676
Coco welk merk is dat?? Die zou nl. ook erg goed passen bij onze inrichting :D

Oh en net even last van de hormoontjes hier zeg!

Ik lag net even op de bank een beetje bekken oefeningen te doen en mijn 16jarige zoon gaat naast me zitten, kijkt me aan en vraagt of ik last van mijn voeten heb aangezien ik de hele dag had gelopen op mijn nieuwe schoenen :)
Dus ik 'ja een beetje maar ga er vast niet dood aan, pakt die schat mijn voeten en krijg ik zowaar een voetmassage O+ dus ik vraag 'waar heb ik dit aan verdient? Zegt ie 'omdat jij ook wel eens iets mag krijgen en omdat je mij altijd zo goed steunt ... Nou toen gingen de sluizen wel even open :') O+ O+ Omg wat heb ik toch een schat van een kind! O+ O+ (en mijn andere kindjes ook natuurlijk).
pi_116784705
Wat een lieverd logi!
pi_116784831
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:39 schreef Logician78 het volgende:

Ik lag net even op de bank een beetje bekken oefeningen te doen en mijn 16jarige zoon gaat naast me zitten, kijkt me aan en vraagt of ik last van mijn voeten heb aangezien ik de hele dag had gelopen op mijn nieuwe schoenen :) Dus ik 'ja een beetje maar ga er vast niet dood aan, pakt die schat mijn voeten en krijg ik zowaar een voetmassage O+ dus ik vraag 'waar heb ik dit aan verdient? Zegt ie 'omdat jij ook wel eens iets mag krijgen en omdat je mij altijd zo goed steunt ... Nou toen gingen de sluizen wel even open :') O+ O+ Omg wat heb ik toch een schat van een kind O+ (de rest ook natuurlijk).
Wat een lieverd, en dat voor een puber!! ;) Maar... betekent dit dat je 18 was toen je de eerste kreeg? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_116784976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:42 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wat een lieverd, en dat voor een puber!! ;) Maar... betekent dit dat je 18 was toen je de eerste kreeg? :@
Ik ging er eigenlijk blind vanuit dat de 78 voor haar bouwjaar stond oO<

Edit: laat maar, blond hormonenmoment, zelfs de meest simpele rekensommen lukken me niet meer :')
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:47:30 #171
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116785045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:42 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja het is serieus zo'n schat, enige issues die we hebben zijn zijn slaapgewoonten af en toe en vergeetachtigheid maar verder nog nooit een grote mond gehad of nare woorden etc. O+

Ik was idd. 18 toen ik hem kreeg, ik kwam er pas achter dat ik zwanger was toen ik al 4mnd was en moest er dus echt voor gaan. Was heel erg zwaar, maar gelukkig heel veel steun gehad van mensen om mij heen. Maar nooit spijt van gehad, heb juist altijd een extra hechte band met hem gehad hierdoor. En het is gewoon zo'n schat van een kind, zit geen kwaad in dat scheelt natuurlijk ook een hoop want hoe je het went of keert karakter heb je niet voor het kiezen. :)
pi_116785090
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:46 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik ging er eigenlijk blind vanuit dat de 78 voor haar bouwjaar stond oO<
Snap ik khet nou niet goed dan? Als 78 haar bouwjaar is dan zou ze 34 zijn en dus 18 toen ze haar puber kreeg. Vind ik jong!! Heb daar heel veel respect voor, ten eerste om het kind dan te houden maar zeker ook voor omdat ze hem dan, ondanks haar jonge leeftijd, heeft opgevoed tot de lieverd die het nu lijkt te zijn :)

edit: ook al had je dan geen keus, toch vind ik het heel erg knap!! ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_116785117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:48 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Snap ik khet nou niet goed dan? Als 78 haar bouwjaar is dan zou ze 34 zijn en dus 18 toen ze haar puber kreeg. Vind ik jong!! Heb daar heel veel respect voor, ten eerste om het kind dan te houden maar zeker ook voor omdat ze hem dan, ondanks haar jonge leeftijd, heeft opgevoed tot de lieverd die het nu lijkt te zijn :)
Zie edit...
pi_116785241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:48 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zie edit...
Ik ben niet blond. Maar mn vriend wel. Zou ik dit tegen hem kunnen gebruiken als ik domme dingen ga doen? 8-)
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:52:39 #175
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116785292
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:48 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk veel te jong, ik was echt niet meteen een goede moeder.
Ik was mentaal nog heel erg zoekende en redelijk beschadigt door mijn eigen jeugd.

Heb echt wel fouten gemaakt in het begin waarvan ik nu denk wtf was ik mee bezig :?
Maar hier wel van geleerd en dingen met vallen opstaan gaande weg het opvoeden en zorgen goed onder de knie gekregen. Ik vind het daarom ook heel bijzonder om nu 16jr later zwanger te zijn en er zo bewust qua keuze, mening, etc in te staan O+
pi_116785392
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:52 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk veel te jong, ik was echt niet meteen een goede moeder. Ik was mentaal nog heel erg zoekende en redelijk beschadigt door mijn eigen jeugd.

Heb echt wel fouten gemaakt in het begin waarvan ik nu denk wtf was je me bezig :?
Maar hier wel van geleerd en dingen met vallen opstaan gaande weg het opvoeden en zorgen goed onder de knie gekregen.

Edit: wel heerlijk ook, zo'n inwonende baby-sitter :7
Volgens mij is niemand meteen een goede moeder, ook niet als je 40 bent :) Het is voor iedereen nieuw en iedereen moet het nog leren, maar ik snap dat het voor een 18jarige anders is dan voor iemand van 30 die er bewust voor kiest. Man ik vind het echt doodeng :')
Sarcasme. Herken het.
pi_116785404
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:39 schreef Logician78 het volgende:

Ik lag net even op de bank een beetje bekken oefeningen te doen en mijn 16jarige zoon gaat naast me zitten, kijkt me aan en vraagt of ik last van mijn voeten heb aangezien ik de hele dag had gelopen op mijn nieuwe schoenen :)
Dus ik 'ja een beetje maar ga er vast niet dood aan, pakt die schat mijn voeten en krijg ik zowaar een voetmassage O+ dus ik vraag 'waar heb ik dit aan verdient? Zegt ie 'omdat jij ook wel eens iets mag krijgen en omdat je mij altijd zo goed steunt ... Nou toen gingen de sluizen wel even open :') O+ O+ Omg wat heb ik toch een schat van een kind! O+ O+ (en mijn andere kindjes ook natuurlijk).
Bright Starts. Schoonmoeder heeft 'm besteld via wipstoeltje.com (ik ben 'm nergens anders goedkoper tegengekomen, waarschijnlijk wel via Ebay, maar dat vind ik toch lastig met terugsturen stel er mocht iets mee zijn).

En wat lief! O+
pi_116785429
Logi, hoe oud is je middelste eigenlijk?
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:56:48 #179
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116785440
Spirit het is ook doodeng, maar zooo mooi ook O+

en thx coco meteen even opzoeken :D
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:57:17 #180
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116785455
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:56 schreef Kyara het volgende:
Logi, hoe oud is je middelste eigenlijk?
Mijn jongens zijn, 16jr 10jr en9jr.
Ze zijn nu ook helemaal het one born every minute aan het volgen hier thuis trouwens, dat is wel weer heel erg leuk, dat ze oud genoeg zijn om het zo bewust mee te maken. O+
pi_116785531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:57 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Mijn jongens zijn, 16jr 10jr en9jr.
Ze zijn nu ook helemaal het one born every minute aan het volgen hier thuis trouwens, dat is wel weer heel erg leuk, dat ze oud genoeg zijn om het zo bewust mee te maken. O+
Fingers crossed voor een meisje nu? Of maakt het je niet zoveel uit? Ik loop achter :')

Ook lekker trouwens, van die inwonende babysitters :P
Sarcasme. Herken het.
pi_116785550
Oh, ik dacht dat je er 2 had maar het zijn er 3. En nu een prinsesje er bij O+
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:01:43 #183
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116785575
Het is nu idd een meisje O+

Hahaha ja daar zitten ze al behoorlijk op te azen idd :D
pi_116785586
Zo leuk, 3 grote broers O+
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:02:33 #185
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116785611
Ik ga maar eens even stoppen met het topic vol te spammen :@ en de honden de regen in slepen :+
pi_116785619
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:01 schreef Mangostine het volgende:
Zo leuk, 3 grote broers O+
Ja? Misschien wordt ze er wel gillend gek van over 16 jaar. Mag ze eindelijk uit en met jongens naar de disco enzo en dan heb je 3 bodyguards achter je aan die ook nog eens enorm opvallen doordat ze 10 jaar boven de gemiddelde leeftijd uit komen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_116785664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja? Misschien wordt ze er wel gillend gek van over 16 jaar. Mag ze eindelijk uit en met jongens naar de disco enzo en dan heb je 3 bodyguards achter je aan die ook nog eens enorm opvallen doordat ze 10 jaar boven de gemiddelde leeftijd uit komen ;(
kan ook... Ervaring mee?
pi_116785743
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:04 schreef Mangostine het volgende:

[..]

kan ook... Ervaring mee?
Nee. Gewoon een levendige fantasie.
Sarcasme. Herken het.
pi_116786719
Meld! en niet bijgelezen..

Hier alles rustig aan. Jeukende buik dus flink smeren.
pi_116786954
Staat het nog steeds zo op spanning kwis?
pi_116787027
Helaas wel. De jeuk is zo kut. Dadelijk nog even olie inslaan.

Ik heb gebeld naar cz. Poliklinisch bevallen wordt gedekt. Wel eigen risico van 200euro..
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:56:11 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116787236
Logi, je zoon klinkt echt fantastisch inderdaad O+ heel lief!!

En kan je nagaan, als je misschien niet direct een goeie moeder was, hoe goed je de rest hebt gedaan :)
pi_116788048
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:54 schreef klumsy het volgende:
ja, voel me ook nog helemaal O+
ze kon helaas het geslacht nog niet zien, maar wie weet over 2 weken!
Echt zo een leuk mens ook die de echo deed O+
Wat heerlijk voor jullie Klums!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:00:05 #194
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116789248
LB ik moest gewoon huilen :*

Realiseer mij ineens dat ik mij vandaag echt voor het eerst voel zoals het hoort O+
pi_116789288
Logi O+

En ik heb 5 grote broers en ik leef nog :+ (en heb met alle 5 een goede band :Y )
pi_116789585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:00 schreef Logician78 het volgende:

Realiseer mij ineens dat ik mij vandaag echt voor het eerst voel zoals het hoort O+
:*
pi_116789702
Oei Mango wat naar dat draaien! Volg vooral je gevoel, als je het niet meer ziet zitten.
Kwisted wat een schrik! Ben blij dat alles goed bleek te gaan.
Cool van harte met jullie meisje! *O*
Mineola, dat is inderdaad even een flinke tegenvaller. Nog maar even afwachten hoe het loopt.
Vencodark welkom! :W
Klumsy wat een lieve echo O+

Logi ik doe met je mee *O* 17 weken vandaag! En jouw zoon O+
Ik heb nog steeds scherpe steken in mn onderbuik en doos. Even t weekend aankijken. Als t maandag nog zo is moet ik mn urine laten onderzoeken op n eventuele blaasontsteking. Maar het kon ook 'gewoon' bandenpijn zijn. Nou, au! :{
pi_116790057
Ik heb net de verwarming aangezet :@
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:31:42 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_116790322
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:00 schreef Logician78 het volgende:

Goedzo O+

En echt, je oudste, zoals die geworden is, ondanks de achtergrond, ik zou willen dat mijn jongens zou zouden worden :) Op het roken na dan :+
Je hebt het echt wel goed gedaan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116790385
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Goedzo O+

En echt, je oudste, zoals die geworden is, ondanks de achtergrond, ik zou willen dat mijn jongens zou zouden worden :) Op het roken na dan :+
Je hebt het echt wel goed gedaan!
Och, als roken alles is.
pi_116791797
Wat een waardeloze dag. 's ochtends een pittige discussie op mijn werk, waar ik tot na de lunch van overstuur was (lees: liters tranen). De rest van de dag zo gespannen gezeten en niet gegeten, dat ik op weg naar huis onwel werd. Gelukkig werd ik door de junken met rust gelaten toen ik daar in het parkje op de grond zat, te wachten op mijn man. Jezus wat een dag...

LB jij had toch zo'n last van je stuitje? Is dat nog overgegaan? De mijne doet nu echt rete ( :') )pijn..
pi_116791875
Ach jeetje, dat is niet jouw dag. Gelukkig nu weekend.... :*

Irritant he, die hormonen? Had dinsdag ook een akkefietje en heb ook behoorlijk wat tranen vergoten die nergens op sloegen. Ook toen ik er zelf al klaar mee was, bleef het maar lopen. }:|
pi_116792193
Nou dat blíjven strómen! En dan wel om iets kunnen lachen, zodat het lijkt alsof niet helemaal lekker bent. Ik heb het wel aan collega verteld. Hij vroeg of het weer ging en toen moest ik natuurlijk weer huilen : 'maahaar ik kahan er niets aan doehoen want ik zwaaaahhaaanger' :@

Houdt dit ooit nog op?
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:19:20 #204
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116792243
:D sorry dat ik lach, maar hoe herkenbaar! Het wordt beter echt! :*
pi_116792298
Precies dat. En het houdt wel op ooit, maar ik ben nooit meer mijn nuchtere zelf geworden. Toch wat sentimenteler. Maar dat kan ook komen omdat ik nog niet helemaal ontzwangert was (in de zin van 9 maande op, 9 maanden af)
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:21:33 #206
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116792350
Ik ben liever geworden :@
pi_116792449
Ja, precies. Ik ook. En milder. Schijnt.
pi_116792500
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:

[..]

[..]

Ik ga weer even pesten. Klopt uiteraard wat hier staat, maar het geldt voor echtgenoten/geregistreerd partners. Dus niet als je "alleen maar" samenwonend bent. Dan hebben (schoon)ouders wel recht op een erfdeel.
Wij hebben toen Eva 7 maanden was een testament (2 dus) laten opstellen. Gewoon eerder niet aan toegekomen.
Is een simpel langstlevenden testament (dus alles gaat naar de overgebleven partner), met daarin de kanttekening dat mocht er met ons beiden iets gebeuren, mijn zusje de voogdij krijgt over Eva (en volgende kindjes, dus we hoeven niet meer terug om het testament aan te laten passen) tot Eva 18 is en financieel tot Eva 21 is.
pi_116792508
Limone :* , maar lekker tot rust komen dit weekend.
pi_116792576
Verder wil ik op een heleboel mensen reageren, maar ik weet het gewoon niet meer.
Ik weet alleen nog dat er heel veel mensen een :* nodig hebben/verdient hebben, dus bij deze.

Mijn vriend zijn oma was trouwens 16 toen ze beviel. Van een tweeling! Toen waren er nog geen echo's enzo, dus....... verrassing!!
Wel één-eiig, dus geen erfelijke factoren. Hoewel er meerdere één-eiige tweelingen in die familie zitten.
pi_116792608
Ghehe. Ik kan me voorstellen dat als ik hier later op terugkijk dat ik dan ook moet lachen (en een beetje blozen, zo een pittige discussie is niet hoe ik normaal ben). Op dit moment voel me ik al weer zo :')
pi_116792864
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:18 schreef Limone het volgende:
Nou dat blíjven strómen! En dan wel om iets kunnen lachen, zodat het lijkt alsof niet helemaal lekker bent. Ik heb het wel aan collega verteld. Hij vroeg of het weer ging en toen moest ik natuurlijk weer huilen : 'maahaar ik kahan er niets aan doehoen want ik zwaaaahhaaanger' :@

Houdt dit ooit nog op?
Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit ( :') ) zwanger zijn geweest dat niet snappen. Zo had ik laatst ook een moeilijk gesprek op mn werk en mijn manager (bewust kinderloos) zei toen dat ik juist door het gesprek aan te gaan, leerde om mijn hormonen te beheersen :? Toen had ik echt zoiets van: nee, dan snap je duidelijk iets niet. Het probleem is juist dat die krengen niet te beheersen zijn ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_116793057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:34 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit ( :') ) zwanger zijn geweest dat niet snappen. Zo had ik laatst ook een moeilijk gesprek op mn werk en mijn manager (bewust kinderloos) zei toen dat ik juist door het gesprek aan te gaan, leerde om mijn hormonen te beheersen :? Toen had ik echt zoiets van: nee, dan snap je duidelijk iets niet. Het probleem is juist dat die krengen niet te beheersen zijn ;(
Sorry maar ik snap het ook niet :{
Ik reageer misschien iets feller dan normaal, maar de redelijkheid gaat nooit overboord.
pi_116793109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Sorry maar ik snap het ook niet :{
Ik reageer misschien iets feller dan normaal, maar de redelijkheid gaat nooit overboord.
Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo... -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_116793189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo... -O-
Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....
pi_116793218
Hoewel er ook genoeg mensen zijn die ook zonder hormonen om alles gaan zitten janken.
pi_116793293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....
Nou, pre-zwanger was ik meestal de rust en relativering zelve op het werk en nu ben ik die zelfbeheersing goed kwijt. Maak je mij niet wijs dat dat niet aan de hormonen ligt.

Of begrijp ik je nou gewoon helemaal verkeerd?
Sarcasme. Herken het.
pi_116793407
Het zal zeker aan de hormonen liggen Spirit, maar niet elke zwangere heeft dezelfde kwalen. Het is denk ik meer dat je het niet zomaar op onbegrip van een nog niet- zwangere kan gooien.

Edit: en je weet ook niet altijd of nooit inderdaad nooit is geweest. Is wel iets om voorzichtig mee te zijn denk ik.
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:45:25 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_116793440
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef Kyara het volgende:
Hoewel er ook genoeg mensen zijn die ook zonder hormonen om alles gaan zitten janken.
niet om alles, maar verder check :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116793462
Nou, ik herken mezelf af en toe niet meer terug. Echt een totaal ander persoon. Mijn andere ik is juist heel zen..
pi_116793703
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Het zal zeker aan de hormonen liggen Spirit, maar niet elke zwangere heeft dezelfde kwalen. Het is denk ik meer dat je het niet zomaar op onbegrip van een nog niet- zwangere kan gooien.

Edit: en je weet ook niet altijd of nooit inderdaad nooit is geweest. Is wel iets om voorzichtig mee te zijn denk ik.
Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijk ;)

Ben het er wel mee eens dat het verschilt per zwangere, sowieso zijn geen 2 mensen gelijk, maar ik reageer er blijkbaar heel hefitg op. Sowieso kan ik niet tegen hormomen ook met pil etc, dus wellicht is dat aan elkaar gelinkt. En ook verschil tussen niet-zwangeren uiteraard... maar ik kon me pre-zwanger ook iet voorstellen dat het zo'n invloed zou hebben en zou ook mijn twijfels hebben gehad :') Had ik dit geweten toen mn zusje zwanger was.. :@

Heb in elk geval hetzelfde als Limone en dat is soms flink frustrerend!
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:51:51 #222
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116793755
Ik huil normaal bijna niet, alleen als ik boos ben. En nu kan het me zomaar ineens overvallen.

Voorbeeldje: mijn vriend zei laatst dat ie een hele lelijke baby was en toen zei ik dat ik geen lelijke baby wou en moest ik ineens huilen terwijl ik wist dat het geinen was, moesten er samen enorm om lachen dwars door de tranen heen. :+

Dat soort dingen echt, en wat sneller fel reageren als mensen iets niet snappen :@ maar dat komt vooral door de combi van pijn (spierziekte/bekken probs) en hormonen denk ik.
pi_116793932
Maar dan is het toch kut als mensen tegen je zeggen dat je het moet beheersen terwijl je dat juist niet kan juist omdat je zwanger bent?
Sarcasme. Herken het.
pi_116794413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijk ;)

Ben het er wel mee eens dat het verschilt per zwangere, sowieso zijn geen 2 mensen gelijk, maar ik reageer er blijkbaar heel hefitg op. Sowieso kan ik niet tegen hormomen ook met pil etc, dus wellicht is dat aan elkaar gelinkt. En ook verschil tussen niet-zwangeren uiteraard... maar ik kon me pre-zwanger ook iet voorstellen dat het zo'n invloed zou hebben en zou ook mijn twijfels hebben gehad :') Had ik dit geweten toen mn zusje zwanger was.. :@

Heb in elk geval hetzelfde als Limone en dat is soms flink frustrerend!
Boks ouwe!

En ik moest lachen om de niet lelijke baby van Logi, die zou ook in mijn repertoire kunnen :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:12:22 #225
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116794724
:D

Oeh! Ik heb net 36 leuke hema rompertjes voor 10euro op MP gekocht :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:13:44 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_116794805
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Logician78 het volgende:

36???
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116794871
Ik heb niet het idee dat ik wat sentimenteler ben geworden en sneller jank. Vent heeft dat idee ook niet.
Ben wel een stuk assertiever geworden sinds ik zwanger ben! Maar dat kan ook komen door de omstandigheden waarin ik de afgelopen maanden heb moeten leven (vooral werkgerelateerd). Dan word je vanzelf wel assertief :( :@

Wijze les in ieder geval :) .. Ik hoop van harte dat ik die assertiviteit blijf behouden want ''vroeger'' liet ik altijd onwijs over mij heen lopen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:16:46 #228
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116794984
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:13 schreef Troel het volgende:

[..]

36???
I know :') dat was exact de reactie in koor hier thuis :+

Maar hebben lange en korte mouwen maat 50 en 56 liever teveel van dan te weinig en voor die prijs :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:17:17 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_116795009
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:16 schreef Logician78 het volgende:

[..]

I know :') dat was exact de reactie in koor hier thuis :+

Maar hebben lange en korte mouwen maat 50 en 56 liever teveel van dan te weinig en voor die prijs :X
Ik ga pas gillen als je ze gaat strijken :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:10 #230
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116795193
Ik heb hier in maat 50/56 zeker zoveel rompers liggen. En ja die ga ik straks allemaal strijken. ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:20 #231
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116795200
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ga pas gillen als je ze gaat strijken :P
:@ gil maar
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:23:33 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_116795374
Dat doe ik wel een keer live dan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:25:23 #233
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116795482
Haha is goed, ben benieuwd of ik het hier kan horen. Ik strijk ze wrs 1 keer en daarna niet meer ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door becky27 op 14-09-2012 21:34:10 ]
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:27:20 #234
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116795573
lol
pi_116796775
Hè bah Limone, naar dat je zo'n last hebt van je hormonen :* Het zal vast wel weer bijtrekken ;)

Ik kan eigenlijk nog niet echt zeggen dat
ik me heel erg beïnvloed voel door hormonen. Ik heb soms wel eens mijn momenten maar ik ben altijd al wel een vrij emotioneel persoon geweest :P Ik denk niet dat mijn omgeving al echt verandering bij me merkt, behalve het moe-zijn, maar dat merkt vooral mijn vriend denk ik. Hopelijk blijft het zo :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 22:29:36 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116798844
Limone :* gelukkig is het nu weekend! En is je man je op komen halen uit het parkje? Da's lief O+

En ja, ik had inderdaad last van mn stuitje, nog steeds ook helaas. Het is inmiddels ook al een beetje gewend, maar dat vind ik eigenlijk niet goed, dus ik denk dat ik dinsdag even overleg met de verloskundige en me dan vast inschrijf bij een Cesartherapeut. Ik kan sowieso wel wat ondersteuning voor een goede houding gebruiken, dus nu lijkt me dat helemaal verstandig :Y

Oh, hormonen heb ik hier nog niet zo heel veel van gemerkt. Maar ik heb ook nooit iets van de pil gemerkt, had nauwelijks last van pms... hormonen doen me gewoon niet zoveel blijkbaar :+ En emotioneel incontinent ben ik sowieso wel :') volgend weekend moeten we weer zingen op een bruiloft (van een ex-koorgenote), dat wordt vast weer dweilen met de kraan open _O-
pi_116799368
Hormonen HELLEU!! Ik huil om de sneuste dingen en heb minder geduld, het is echt zo'n groot verschil met twee maanden geleden dat ik best wel aan mezelf moet wennen.
pi_116799919
Na nu uit de op van het andere subforum te zijn geschreven zou ik mezelf hier willen inschrijven.
Ik schat in dat ik een uitgerekende datum heb van 11 april 2013 en ik verwacht een tweeling O+ O+ .

Ik ga proberen hier mee te lezen en te schrijven maar het gaat hier altijd zo hard! :P

Op de een of andere manier wil ik het nog steeds niet helemaal geloven hoewel ik al 2 echo's heb gehad met kloppende hartjes 8)7 gelukkig maandag naar de gyn en hopen dat ik nog maar weer een keer bevestiging krijg! Misschien durf ik het dan zelf ook te geloven en wat meer van de daken te brullen *O*
pi_116800114
WAAROM?! strijken mensen rompertjes?! Dat is net zoiets als theedoeken ofzo strijken...
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:00:28 #240
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116800270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:57 schreef Spirit82 het volgende:
WAAROM?! strijken mensen rompertjes?! Dat is net zoiets als theedoeken ofzo strijken...
Haha, dat dacht ik ook altijd. Maar, op de een of andere manier werk het een soort van therapeutisch tijdens je zwangerschapsverlof. Úren heb ik staan strijken...nu strijk ik niks meer :+
pi_116800375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Haha, dat dacht ik ook altijd. Maar, op de een of andere manier werk het een soort van therapeutisch tijdens je zwangerschapsverlof. Úren heb ik staan strijken...nu strijk ik niks meer :+
Ohnoes, dat ga ik ook doen, ik weet het nu al ;(
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:07:58 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116800627
Dananana :W :W

Spannend hoor, maar als je maandag weer een goeie echo hebt, moet je het inderdaad lekker gaan rondbrullen O+
pi_116800982
haha LB het duurde even voor ik schoorvoetend hier over de drempel durf te komen.. Volgens mij groei jij wel flink snel of niet? Jij loopt toch een week op me voor? (heb uiteraard flink zitten lurken in het buikentopic)

naja.. ik had vanuit het amc al een soort vrijbrief om het aan mensen te vertellen dus ondertussen weet volgens mij zo'n beetje de hele wereld het al behalve mijn oma :@

maar die 12 weken is er wel hard ingeprent op de een of andere manier.. ik voel me alsof ik iemands grootste geheim heb verklapt als ik het vertel.. terwijl het ons geheimpje was en we ontzettend blij zijn :? euhhh mag ik dit ook onder hormonale toestanden scharen? :P

Ik zie mezelf ook niet echt rompertjes strijken trouwens.. maar dit zal dan ook wel weer zoiets zijn waar je hormonaal bepaald niet aan ontkomt dan :D kwestie van accepteren dan maar :P
pi_116801324
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb er geen tijd meer.voor ;(

Komt wel weer als we een ritme.te pakken hebben (dat,wil zeggen als ze s avonds slaapt).
Mijn tik: ik strijk alleen de kleding van de kinderen, hydrofieldoeken (en theedoeken :') ja echt, maar dat.strijkt zo fijn O+).
Verder niks, eigenlijk haat ik strijken, behalve theedoeken strijken, dat vind ik niet vervelend :D (en eigenlijk schaam ik me ervoor, omdat mensen dat vaak als uitzondering noemen *lol*)
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:25:00 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116801463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef dananana het volgende:
haha LB het duurde even voor ik schoorvoetend hier over de drempel durf te komen.. Volgens mij groei jij wel flink snel of niet? Jij loopt toch een week op me voor? (heb uiteraard flink zitten lurken in het buikentopic)
Ja, doe zelf ook es een foto! Ben erg benieuwd! Jij kunt gaan vergelijken met Kyara, die heeft ook 2 O+

Ik heb altijd een bolle buik hoor, dus wat ik in het buikentopic post heeft nog bar weinig met zwangerschap te maken, behalve dan dat ik m ietsje moeilijker in kan houden nu. ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:30:32 #246
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116801753
Welkom danananaana!! Van harte! *O*

Oh en ik haat strijken, maar theedoeken die niet netjes glad zijn nog meer :@ maar ben stiekem wel een Monica :')
pi_116802002
Ik strijk niks. En als de kraam wil dat die hydrofielen gestreken en wel in de kast liggen dan mag ze dat mooi zelf doen.

Klinkt als een koopje Logi!
pi_116802755
Ik heb niet eens een strijkbout. Wel een plank, daar vouwen we de was wel eens op.
*poef* nu is het weg
pi_116805032
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik strijk niks. En als de kraam wil dat die hydrofielen gestreken en wel in de kast liggen dan mag ze dat mooi zelf doen.

+1
pi_116805055
Welkom dananana :*
pi_116807232
Wat gaan jullie verschrikkelijk hard zeg, heb net een reis van bijna 24 uur achter de rug en heb nog lang niet alles bij kunnen lezen.

Ik zag een nieuwe baby *O*
Nieuw zwangeren gefeliciteerd.
En een leuk gesprek over eten en sex, voor dat laatste ben ik echt te moe (maar wie weet op vakantie) en eten gaat nog prima heb eigenlijk continue honger.

De vliegreis hierheen was minder, veel last gehad van een lage bloeddruk, bijna flauwgevallen maar nu gaan we lekker genieten van ongeveer 30 graden. Ik hoop alles bij te kunnen houden, maar zal op vreemde tijden reageren ivm tijdsverschil ;).

:* voor alle meiden die het nodig hebben.
Ik

Laat mij trouwens maar op de 17de staan, ze gaan bij de 12 weken echo nog een keer kijken voor de definitieve datum.
pi_116807790
Wolk, fijne vakantie, lekker gedijen!
pi_116807832
Oeh, mijn oma strijkt zelfs de zakdoeken van opa.

Ik strijk niets, geen strijkijzer.
pi_116807846
Ik heb wel een strijkijzer en zelfs een aftandse plank. Maar ik strijk nooit.
Ik hang alle was uit en kan heel goed vouwen. Mijn vent strijkt zijn overhemden zelf.

Which reminds me, volgende week maar eens aan de babywasjes beginnen.
pi_116807906
:W Hier zo'n strijker dus!
Alle kleertjes van Eva, inclusief hydrofielen handdoeken én washandjes.
En alle kleren van ons beide waar kreukels in zitten. Ik ga echt niet in gekreukte kleren rondlopen, staat zo slordig en onverzorgd vind ik.
Ik strijk ook theedoeken ja.

Het kan altijd nog erger, mijn schoonmoeder strijkt ook de boxershorts en zo. Dat gaat zelfs mij te ver.

Wolk, fijne vakantie!

Dananana, welkom!
pi_116807979
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 06:43 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb wel een strijkijzer en zelfs een aftandse plank. Maar ik strijk nooit.
Ik hang alle was uit en kan heel goed vouwen. Mijn vent strijkt zijn overhemden zelf.

Which reminds me, volgende week maar eens aan de babywasjes beginnen.
+1!

Babywasjes wilde ik graag tijdens m'n verlof doen, maar mijn praktische man gooit steeds babydingen bij de gewone was onder het motto 'dan is het maar gedaan'. En aangezien hij meer thuis is dan ik, en ik zowel rustig moet blijven zitten van hem als meer in huis moet doen (en ik hem niet aan z'n verstand gepeuterd krijg dat dat niet tegelijk kan maar dat terzijde), heb ik dus nog niet eens een romper opgehangen :( /zwangere vrouw frustratie modus

Ach, tijdens mijn verlof is hij niet thuis, dan doe ik het allemaal lekker nog een keer :D

Maar verder is hij wel lief hoor O+

Wolk fijne vakantie (waar ben je? Het klinkt nu al enjoyable, ondanks de reis) en dananana welkom, leuk een tweeling! Gaat alles goed?
pi_116807989
Welkom Dananana *O* Wat leuk, 2 O+

Zakdoeken horen eigenlijk ook gestreken :P Die zijn echt verschrikkelijk als ze kreukelig zijn.
Gelukkig klaagt Tara niet ;) (ja,die heeft nog ouderwetse zakdoeken, ik krijg hem er niet afgepraat)
Ik strijk normaal niks (tenzij heel sporadisch een blouse oid, zo'n 4x per jaar)

Maar echt wel dat alle hydrofielen en kleertjes straks gevouwen en gestreken in mijn kast liggen :D
Het hoort er toch een beetje bij he?

Ik merk dat mijn hormonen, op woeste nesteldrang na :o , nu weer wat tot rust komen :) Veel minder gehuil en ruzie in de tent. Relativeringsvermogen teruggevonden ;) Er is hoop in het derde trimester ;)
  zaterdag 15 september 2012 @ 07:57:15 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116808017
Ooit eens gehoord dat je de bacteriën eruit strijkt. Dikke bullshit natuurlijk, wassen en strijken met week 34, dan zijn die dingen Echt wel terug volgens mij.
pi_116808029
Strijken? Was dat? Ik strijk werkelijk nooit. Zou niet eens weten waar mijn strijkijzer is! Lag er vannacht wel aan te denken dat ik het zo zonde vind om nieuwe babyjurkjes te wassen. Ze zijn nu nog zo mooi en glad O+ Dus denk dat straks met de babywasjes de strijkijzer toch opgezocht moet worden }:|
pi_116808045
Ik heb de vorige keer de hulp alles laten strijken :@

Ik strijk alleen wat hoogst noodzakelijk is. Mijn moeder vind meer dingen noodzakelijk dan ik dus die strijkt nu de rest.....

Welkom Dananana! Wat leuk weer een tweeling erbij O+ O+
pi_116808064
Oh, nog even iets anders

Ik merk al een paar nachten dat ik niet op mijn linkerzij kan liggen. Dat krijg ik steken bij mijn hart/longen (weet niet precies waar wat zit....). In elk geval meteen onder mijn borst. Rechterzij en rug gaan wel prima.

Iemand dit dit herkent?
pi_116808066
Danana welkom *O*

Ik strijk alleen de overhemden van M. meer niet, maar wie weet straks ook wel de babywasjes O+

Pfff, wat voel ik me ellendig,hoofdpijn, oorpijn, loopneus en het gevoel alsof ik scheernesjes heb ingeslikt :r Nu dus een kopje thee met honing, hopelijk verzacht dat de boel wat.
pi_116808183
Strijken doe ik ook bijna niet, alleen het hoogst noodzakelijke.

Ik zit trouwens op Bali is echt heerlijk hier, nu nog even genieten van de laatste vakantie met z'n tweetjes.
pi_116808230
Freecell oh nee! Ik denk Ah! Een graadmeter! Maar jij gaat al bijna bevallen man! Moet ik tot zeven maanden wachten voor ik weer chill ben? :D

Danana welkom!! En wij houden van tweelingecho's :) Wat dacht je toen je voor het eerst hoorde dat je een tweeling kreeg? Ik hoopte het bijna, maar tegelijk ook weer niet echt.. Ik bleek "gewoon" een solist te hebben.

Klumsy wat sneut, hebben jullie een bad? Ik hou van Kneipp eucalyptus, en ook van warme sjaals. Geen oplossingen maar toch.. Sterkte en doe rustig aan!

Enne over strijken.. Weet niet waar de strijkbout is, mijn vriend strijkt soms een overhemd.. Toch heb ik nooit gekreukte kleding eigenlijk. Goed op-/uithangen is the key!

Oja, dank voor alle visies op de combinatietest. Ik heb alles gelezen en allebei de kanten op duidelijke redenen. Nog maar eens over hebben hier, heb zelf toch de voorkeur voor niét.
pi_116808310
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:53 schreef dananana het volgende:
Na nu uit de op van het andere subforum te zijn geschreven zou ik mezelf hier willen inschrijven.
Ik schat in dat ik een uitgerekende datum heb van 11 april 2013 en ik verwacht een tweeling O+ O+ .

Ik ga proberen hier mee te lezen en te schrijven maar het gaat hier altijd zo hard! :P

Op de een of andere manier wil ik het nog steeds niet helemaal geloven hoewel ik al 2 echo's heb gehad met kloppende hartjes 8)7 gelukkig maandag naar de gyn en hopen dat ik nog maar weer een keer bevestiging krijg! Misschien durf ik het dan zelf ook te geloven en wat meer van de daken te brullen *O*
Dana :W Hebben ze je eruit gegooid _O- O+ (heel goed, nu de rest nog!)
pi_116808323
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 08:14 schreef klumsy het volgende:
Danana welkom *O*

Ik strijk alleen de overhemden van M. meer niet, maar wie weet straks ook wel de babywasjes O+

Pfff, wat voel ik me ellendig,hoofdpijn, oorpijn, loopneus en het gevoel alsof ik scheernesjes heb ingeslikt :r Nu dus een kopje thee met honing, hopelijk verzacht dat de boel wat.
Strijkvrije overhemden ^O^
Beterchap Klums! Volgens mij heerst het, ik had het de afgelopen week.
pi_116808361
Beterschap Klumsy! En hier ook gesnotter. Heerst van alles geloof ik.

Lekker Wolk, geniet van Bali! *jaloers is*
pi_116808384
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 08:41 schreef _wolk82_ het volgende:

Ik zit trouwens op Bali is echt heerlijk hier, nu nog even genieten van de laatste vakantie met z'n tweetjes.
Heeeeerlijk! En Bali, wat tof! Is een van mijn opties voor met kind komend jaar (of daarna). Wij zijn/waren nogal van de verre vakanties, dit jaar naar Maleisië geweest, toen was ik een week of 15.
pi_116808410
Dananana welkom! :)

Pffieuw Bali Wolk .. dat klinkt heerlijk! Geniet ervan!

Uhh ja gesnotter *check* .. nog steeds keelpijn *check* .. Oorpijn *check* .. Ik haat herfst!

Ik koop bewust bijna geen kleding die gestreken moet worden :+ .. En tuurlijk ga ik niet met verfromfraaide kleren de straat op. Maar vent mag zijn bloezen zelf strijken (gelukkig heeft hij die bijna niet).

Pfff nog zoveel wat moet gebeuren hier in huis maar zo weinig zin/puf ervoor .. We zien wel wat de dag ons brengt :+ .. Vent is de hele dag naar school dus daar heb ik geen ''last'' van :+

Laten we eerst maar eens starten met boodschappen done en verder zien we het wel :s)
pi_116808482
Nou suikertante, ik ga nog niet bijna bevallen hoor :D
Al denken mijn hormonen van wel _O-

Werkelijk, in de andere zwangerschappen was de nesteldrang nog niet half zo erg! Ik heb de gordijnen gewassen! :? En ik kan niet zoveel met mijn lijf. In plaats van dat ik dan het hoognodige doe.... Nee hoor, de gordijnen :')
pi_116808493
dananana welkom *O* , fijn om te lezen dat je van het ander topic nu hierheen mag!
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:34:06 #272
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808496
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 september 2012 08:13 schreef Kyara het volgende:
Oh, nog even iets anders

Ik merk al een paar nachten dat ik niet op mijn linkerzij kan liggen. Dat krijg ik steken bij mijn hart/longen (weet niet precies waar wat zit....). In elk geval meteen onder mijn borst. Rechterzij en rug gaan wel prima.

Iemand dit dit herkent?
Nee, ik kan juist alleen maar op m'n linkerzijde slapen tegenwoordig. Zeker op m'n rug krijg ik na een kwartiertje 'last' van de holle ader die dan klemzit.

Misschien even navragen bij je vk of huisarts?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:38:09 #273
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116808517
welkok danana *O* nog een tweeling O+

wat betreft hormonen heb ik het idee dat ik er weinig last van heb ,maar sinds kind 1 toch wel meer emo.
moest van de week nog huilen omdat hij eigenlijk nog wel in sinterklaas gelooft ( het komt echt niet in hem op dat het niet zo kan zijn ) maar op school maar zegt dat het hij er niet in geloofd omdat hij anders gepest gaat worden.
en dus maar meedoet met wat hij hoort van anderen.

ooooooh en strijken i O+ strijken echt waar
theedoeken hydrofielen hoeslakens en dekebedovertrekken, het staat zo mooi in de kast en op bed
ik ga echt niet onder gekreukt beddengoed slapen, heb altijd het idee dat ik dan minder lekker slaap ofzo.
en voor mij werkt het echt ook een soort van therapeutisch lekker strijken verstand op 0 tvtje erbij heerlijk :D
W
Z
E
pi_116808547
Getver, ik ben eigenlijk best bezorgd dat het nog misgaat voor de eerste echo. Gister wel wat last van mijn buik gehad en nu vanmorgen zowaar geen misselijkheid. Nu had ik ter 'preventie' eerder om 6 uur al 2 crackers op.
Dat ik nu niet misselijk ben, baart me zorgen. Toch bezorgd dat er straks op de echo niets te zien was en alles loos alarm. -O-
pi_116808557
Welkom Dananana, dezelfde datum als ik! Wat tof, een tweeling! Ook wel heel spannend denk ik :)

Hier valt het me echt heel erg mee, qua hormonen! Ik had wel verwacht dat ik ook meer last daarvan zou hebben, omdat ik best een emotioneel persoon ben. Maar tot nu toe ben heb ik alleen helemaal aan het begin van de zwangerschap 1 dag verschrikkelijk moeten huilen, het hield niet meer op. Laatst schoot ik vol bij een scene uit een film, maar enkel volschieten, ik slikte en het was weer weg. Ik ben wel iets feller, zeg eerder waar het op staat of in ieder geval wat duidelijker, maar dat is tot nu toe het enige.

Verder kan ik me er echt niets bij voorstellen dat ik over een paar weken ook babykleertjes zal gaan kopen, laat staan dat ik ze ga wassen en (wellicht) strijken :D Gisteren zei ik ook toevallig iets daarover tegen mijn vriend, en hij had ook zoiets van Huh babykleertjes en luiers :? Daar was hij dus ook echt helemaal nog niet mee bezig!

Op dit moment heb ik er trouwens helemaal geen behoefte aan om het aan anderen te vertellen. Straks denken ze nog dat ik seks heb gehad...

Vencodark :*
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:44:42 #276
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808559
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:42 schreef vencodark het volgende:
Getver, ik ben eigenlijk best bezorgd dat het nog misgaat voor de eerste echo. Gister wel wat last van mijn buik gehad en nu vanmorgen zowaar geen misselijkheid. Nu had ik ter 'preventie' eerder om 6 uur al 2 crackers op.
Dat ik nu niet misselijk ben, baart me zorgen. Toch bezorgd dat er straks op de echo niets te zien was en alles loos alarm. -O-
Zo herkenbaar!
Had ik eindelijk de remedie tegen de misselijkheid gevonden, was het ook echt zo goed als weg! :o Toen ging ik me indd ook enorme zorgen maken. Ik heb helaas geen tips voor je.... :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808584
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:44 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Zo herkenbaar!
Had ik eindelijk de remedie tegen de misselijkheid gevonden, was het ook echt zo goed als weg! :o Toen ging ik me indd ook enorme zorgen maken. Ik heb helaas geen tips voor je.... :*
We twijfelen ook nog om nog een test te halen. 2 van Kruidvat zeiden heel duidelijk dat ik zwanger ben maar we kunnen het niet geloven tot de echo en die is donderdag pas. ;(
En eigenlijk is de kans wel nihil dat die testen het mis hadden.
pi_116808591
Heb vorig jaar tranen met tuiten gehuild bij de reclame van Orange babies en ook dit jaar is ie weer op de buis....

Isis, hmm... ja.... vind het een beetje lastig. De vk zou ik zo gebeld hebben maar bij de gyn heb ik best wel een drempel om te bellen. Heb ook niet echt een telefoonnummer of zo gekregen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:53:41 #279
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808625
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:48 schreef Kyara het volgende:
Isis, hmm... ja.... vind het een beetje lastig. De vk zou ik zo gebeld hebben maar bij de gyn heb ik best wel een drempel om te bellen. Heb ook niet echt een telefoonnummer of zo gekregen.
Ja snap ik wel... Misschien toch eerst even de huisarts dan? Of moet je toevallig binnenkort naar de gyn voor controle?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808781
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:48 schreef Kyara het volgende:
Heb vorig jaar tranen met tuiten gehuild bij de reclame van Orange babies en ook dit jaar is ie weer op de buis....

Het ziekenhuis hier heeft een verpleegkundigenspreekuur voor korte vragen (ook telefonisch). Hebben ze bij jou niet zoiets? Kan me voorstellen dat de drempel een stuk lager is wanneer de verpleegkundige zegt dat je moet bellen.
pi_116808817
Geen idee Ophelia. De vorige afspraak was sowieso eeen beetje rommelig omdat degene met wie ik een afspraak had, ziek was. Een andere gyn deed toen de termijnecho en die was alleen maar bezig met zijn "onderzoeksvraag".

Volgende week woensdag in elk geval weer controle en heb nu wel een lijstje met vragen die ik heb. Controle is dan met de gyn die me de rest van de zwangerschap zal begeleiden dus hopelijk gaat dat beter....
pi_116808848
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:42 schreef vencodark het volgende:
Dat heb ik ook ondanks een echo met een knippertje en de hele dag misselijk ;) Je blijft je bij alles zorgen maken. De zwangerschap en straks na de bevalling ook :P ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:23:39 #283
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_116808919
Danana, woah, ook een tweeling, wat leuk en spannend!!

Mango, beetje laatmaar nog een :* voor de draaipogingen.. Ben je al minder beurs?

Vencodark, welkom! Hoop dat alles ok is :Y het afnemen van symptomen kan ook tijdelijk zijn, dat hoop ik dan maar.

Over de combinatietest:

SPOILER
3!
pi_116808949
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:17 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ondanks een echo met een knippertje en de hele dag misselijk ;) Je blijft je bij alles zorgen maken. De zwangerschap en straks na de bevalling ook :P ;)
Ja, dat geloof ik ook wel maar nu is het net een rotweek omdat ik mij nu te goed voel (en dus niet misselijk vandaag), op de echo moet wachten en ik het nog steeds niet kan geloven. Ik wil blijkbaar meer bewijs dan 2 duidelijke testen, ochtendmisselijkheid van de afgelopen dagen en al 1,5 maand over tijd. :')
pi_116809007
Dat is niet gek dat je meer bewijs wil hoor :)
Bij de meeste mensen is het toch: eerst zien dan geloven ;)
Dat is hier niet anders mee.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116809072
Incantrix, heb wat teruggezocht gister en je verhaal gelezen. Jouw verhaal is wat me aan het twijfelen heeft gebracht. Dit zou ik een kind ook niet aan willen doen. Maar die kans is zo klein, en er zijn zoveel andere uitslagen mogelijk, ik denk toch dat ik die gok wil nemen. En dan hoop ik ten zeerste dat in geval van een dergelijke afwijking, het kind al opgeeft voor het geboren wordt. Sterkte nog, zo lang is het nog helemaal niet geleden.
pi_116809090
Vencodark ik heb ook mijn mindere en betere dagen, niet teveel stressen hoor! Ti's vast helemaal in orde. En dan ben je nog steeds bezorgd ;)
pi_116809101
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:29 schreef Tally het volgende:
Dat is niet gek dat je meer bewijs wil hoor :)
Bij de meeste mensen is het toch: eerst zien dan geloven ;)
Dat is hier niet anders mee.
Ja, al vrees ik nu dat we het vrienden en familie misschien te snel verteld hebben. Mijn ouders kwamen gister met een mand vol cadeautjes. Slabbetjes, beertjes, augurken, crackers, gelukspoppetje, een lijstje voor de eerste echofoto!
Zo lief. O+
pi_116809105
Inca, het was juist met jouw verhaal in m'n achterhoofd dat ik heel bewust schreef dat een kindje met Down voor mij welkom is. Daarmee bedoelde ik dat de enige afwijking van de drie zou zijn waarbij ik geen vervolgonderzoeken zou laten doen, en wat voor mij geen reden zou zijn om de zwangerschap evt af te laten breken. Dus voor mij was er wel een duidelijk onderscheid tussen Down en de andere twee.
pi_116809129
Incan

SPOILER
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:39:22 #291
95408 Incantrix
pi_116809163
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:33 schreef Suikertante het volgende:
Incantrix, heb wat teruggezocht gister en je verhaal gelezen. Jouw verhaal is wat me aan het twijfelen heeft gebracht. Dit zou ik een kind ook niet aan willen doen. Maar die kans is zo klein, en er zijn zoveel andere uitslagen mogelijk, ik denk toch dat ik die gok wil nemen. En dan hoop ik ten zeerste dat in geval van een dergelijke afwijking, het kind al opgeeft voor het geboren wordt. Sterkte nog, zo lang is het nog helemaal niet geleden.
:)

Ik denk ook dat als je deze keuze weloverwogen maakt, je het altijd goed doet, wat je ook kiest :) ik ben niet van de school 'iedereen zou die test moeten doen' of wat ook, het is iets heel persoonlijks. Ik vind het alleen moeilijk te lezen dat het bij zulke discussies vaak (bijna) alleen maar over down gaat, alsof die andere afwijkingen niet zo heel belangrijk zijn ofzo. Voor mij bleek één ervan het grootste verdriet van mijn leven te veroorzaken.. Dankjewel, en ik hoop van ganzer harte dat je 'gewoon' een knettergezonde baby in armen en je leven mag sluiten aan he eind van je zwangerschap. En dankjewel :*
3!
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:43:26 #292
95408 Incantrix
pi_116809207
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:35 schreef Mineola het volgende:
Inca, het was juist met jouw verhaal in m'n achterhoofd dat ik heel bewust schreef dat een kindje met Down voor mij welkom is. Daarmee bedoelde ik dat de enige afwijking van de drie zou zijn waarbij ik geen vervolgonderzoeken zou laten doen, en wat voor mij geen reden zou zijn om de zwangerschap evt af te laten breken. Dus voor mij was er wel een duidelijk onderscheid tussen Down en de andere twee.
Ah, zo kan het inderdaad ook zijn :) ik denk dat down voor ons misschien ook anders zou hebben gelegen, ookal hadden we wel heel zwaar getild aan het feit dat we al een kind hebben wiens leven ook heel erg zou veranderen als er een downkindje zou komen. Thnx, dit opent mij dan weer even de ogen dat ik soms ook dingen anders moet lezen ;)

En Twinkle, jij weet natuurlijk ook als geen ander hoe het voelt als je een echo-uitslag krijgt die anders is als wat je hoopt en verwacht. Ik hoop echt dat jullie meisje de best mogelijke omstandigheden mag krijgen :* en fijn dat je goed bent voorgelicht, ik moet zeggen dat ik eigenlijk pas echt goed over trisomieën ben ingelicht nadat we een nekplooi zagen van 11 milimeter. Het stond vast allemaal in de boekjes enzo hoor, maar voor mij was het ook een ver van mijn bed-show allemaal.
3!
pi_116809276
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:23 schreef Incantrix het volgende:
Danana, woah, ook een tweeling, wat leuk en spannend!!

Mango, beetje laatmaar nog een :* voor de draaipogingen.. Ben je al minder beurs?

Vencodark, welkom! Hoop dat alles ok is :Y het afnemen van symptomen kan ook tijdelijk zijn, dat hoop ik dan maar.

Over de combinatietest:

SPOILER
SPOILER
pi_116809280
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Logician78 het volgende:

:D Lekker bezig!

Dananana gefeliciteerd! *O* Ik hoop dat je snel weer een prachtige echo gaat zien.

Klums ook al zo ziek bah! Lekker uitrusten :*

Venco wat naar dat je zo twijfelt. Ik weet er helaas alles van. Ga dus ook niet zeggen dat je t los moet laten want ik weet hoe moeilijk dat is. :*

Kyara is die reclame van Orange babies met die ooievaar en die gier? Die zorgt hier ook iedere keer weer voor n jankfestijn... :') Vooral na dat babygehuil, aaah ik begin al bijna weer

O+ Straks babyshoppen
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:54:10 #295
259886 pessie
pi_116809354
Ok, ik ben weer bijgelezen, en ben heel veel vergeten.

Nog even over een uitvaartverzekering: mijn broer heeft 2 baby's begraven en bij de eerste hadden ze geen uitvaartverzekering. Bij de 2de wilden ze er 1 afsluiten maar omdat toen met 14 weken al bekend was dat het kindje sowieso zou overlijden na de bevalling zei de uitvaartverzekering dat die uitvaart dan sowieso niet vergoed zou worden. Denk er dus op tijd over na. Wij hebben zelf al jaren een uitvaartverzekering, zelfde als die hierboven gepost werd trouwens :P

Bana, gefeliciteerd, en dan ook nog 2!!! Wat leuk!
Wij hoopten ook stiekem een beetje op 2, 3 kindjes leek ons altijd wel echt heel gaaf en of een derde zwangerschap erin zit is maar zeer de vraag.

Wha logi 36 rompers!!!!

Venco,wat leuk zo'n verrassingsmand!

En ook ik huil wat sneller dan normaal, maar goed, door het verlies wat we net mee hebben gemaakt lijkt me dat wel heel normaal, durf het dus niet direct te linken aan hormonen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:58:15 #296
95408 Incantrix
pi_116809412
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

SPOILER
Fijn dat jullie overwegend blij konden/kunnen zijn, deze kant op lijkt me inderdaad zeker ook heel vervelend. En gek he, hoe zo'n mechanisme werkt? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat ik dit nu nog steeds aan het doen ben met het kindje dat ik nu in mijn buik heb en dat voelt idd verdraaide oneerlijk. Maar het gaat vanzelf he? Fijn dat het nu tenminste allemaal ok is, het is en blijft een vreselijke spanning, al die weken zonder iets te weten.. Wij hebben maar een paar dagen in spanning gezeten (wij hadden een vlokkentest dus konden sneller terecht, was dat voor jullie geen optie? Gewoon nieuwsgierig hoor), donderdag vlokkentest, dinsdag de uitslag, en dat was al de hel op aarde.. Al die weken, pfff..
3!
pi_116809457
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:58 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Fijn dat jullie overwegend blij konden/kunnen zijn, deze kant op lijkt me inderdaad zeker ook heel vervelend. En gek he, hoe zo'n mechanisme werkt? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat ik dit nu nog steeds aan het doen ben met het kindje dat ik nu in mijn buik heb en dat voelt idd verdraaide oneerlijk. Maar het gaat vanzelf he? Fijn dat het nu tenminste allemaal ok is, het is en blijft een vreselijke spanning, al die weken zonder iets te weten.. Wij hebben maar een paar dagen in spanning gezeten (wij hadden een vlokkentest dus konden sneller terecht, was dat voor jullie geen optie? Gewoon nieuwsgietsig hoor), donderdag vlokkentest, dinsdag de uitslag, en dat was al de hel op aarde.. Al die weken, pfff..
Ik kan me goed voorstellen dat dat mechanisme bij jou nu in werking is. Je beschermt jezelf toch automatisch voor het geval je zoiets nog eens moet meemaken. Hoewel die kans natuurlijk heel klein is. Ik hoop dat je dat snel los zal kunnen laten en onbezorgd kunt genieten!

Een vlokkentest was bij ons geen optie meer, daar waren we net te laat voor. Ik geloof dat dat tot 11 weken had gekund. We konden alleen nog maar een vruchtwaterpunctie doen, en die was pas vanaf 16 weken uit te voeren.
  zaterdag 15 september 2012 @ 11:03:24 #298
95408 Incantrix
pi_116809490
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat dat mechanisme bij jou nu in werking is. Je beschermt jezelf toch automatisch voor het geval je zoiets nog eens moet meemaken. Hoewel die kans natuurlijk heel klein is. Ik hoop dat je dat snel los zal kunnen laten en onbezorgd kunt genieten!

Een vlokkentest was bij ons geen optie meer, daar waren we net te laat voor. Ik geloof dat dat tot 11 weken had gekund. We konden alleen nog maar een vruchtwaterpunctie doen, en die was pas vanaf 16 weken uit te voeren.
Ooww, ik wist niet eens dat die ook tot een bepaald moment maar kan! Extra vervelend dus, tussen de wal en het schip. Met terugwerkende kracht een :* hoor!

En dankjewel, ik hoop het ook :) al denk ik dat ik het pas geloof als ik haar vasthou en ze alles doet wat ze moet doen :)
3!
pi_116809556
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

We twijfelen ook nog om nog een test te halen. 2 van Kruidvat zeiden heel duidelijk dat ik zwanger ben maar we kunnen het niet geloven tot de echo en die is donderdag pas. ;(
En eigenlijk is de kans wel nihil dat die testen het mis hadden.
Herkenbaar, ik heb ook zo vaak gedacht dat ik het me inbeeldde, maar dan zou ik wel ongesteld zijn geworden. Je weet gewoon niks zeker tot die echo, en daarna eigenlijk ook niet. Ik probeer me er maar niet druk om te maken, vind het soms wel lekker even niet misselijk te zijn... en dan komt het ineens weer keihard op zetten. Onzekerheid hoort er blijkbaar bij... :*
pi_116809736
Inca, ik ben wel één van degenen waar je spoiler op slaat, ik heb het wel wat gebagatelliseerd. Sorry daarvoor.
Komt ook omdat er bij onze eerste combinatietest (die van Eva) over niets anders werd gesproken dan Down, dus heb er niet echt bij stil gestaan dat er op nog meer dingen gecontroleerd wordt.
Mede door jouw verhaal van vorig jaar weet ik dat het ook anders kan.

Ik ben benieuwd hoe er nu met het onderzoek wordt omgegaan hier. Anders ga ik er zelf naar vragen. Wil toch graag alle info.
pi_116809743
Dicht dan maar gelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')