Ik ga weer even pesten. Klopt uiteraard wat hier staat, maar het geldt voor echtgenoten/geregistreerd partners. Dus niet als je "alleen maar" samenwonend bent. Dan hebben (schoon)ouders wel recht op een erfdeel.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven
Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit (quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:18 schreef Limone het volgende:
Nou dat blíjven strómen! En dan wel om iets kunnen lachen, zodat het lijkt alsof niet helemaal lekker bent. Ik heb het wel aan collega verteld. Hij vroeg of het weer ging en toen moest ik natuurlijk weer huilen : 'maahaar ik kahan er niets aan doehoen want ik zwaaaahhaaanger'![]()
Houdt dit ooit nog op?
Sorry maar ik snap het ook nietquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit () zwanger zijn geweest dat niet snappen. Zo had ik laatst ook een moeilijk gesprek op mn werk en mijn manager (bewust kinderloos) zei toen dat ik juist door het gesprek aan te gaan, leerde om mijn hormonen te beheersen
Toen had ik echt zoiets van: nee, dan snap je duidelijk iets niet. Het probleem is juist dat die krengen niet te beheersen zijn
Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo...quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap het ook niet![]()
Ik reageer misschien iets feller dan normaal, maar de redelijkheid gaat nooit overboord.
Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo...
Nou, pre-zwanger was ik meestal de rust en relativering zelve op het werk en nu ben ik die zelfbeheersing goed kwijt. Maak je mij niet wijs dat dat niet aan de hormonen ligt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....
niet om alles, maar verder checkquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef Kyara het volgende:
Hoewel er ook genoeg mensen zijn die ook zonder hormonen om alles gaan zitten janken.
Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Het zal zeker aan de hormonen liggen Spirit, maar niet elke zwangere heeft dezelfde kwalen. Het is denk ik meer dat je het niet zomaar op onbegrip van een nog niet- zwangere kan gooien.
Edit: en je weet ook niet altijd of nooit inderdaad nooit is geweest. Is wel iets om voorzichtig mee te zijn denk ik.
Boks ouwe!quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:50 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijk
Ben het er wel mee eens dat het verschilt per zwangere, sowieso zijn geen 2 mensen gelijk, maar ik reageer er blijkbaar heel hefitg op. Sowieso kan ik niet tegen hormomen ook met pil etc, dus wellicht is dat aan elkaar gelinkt. En ook verschil tussen niet-zwangeren uiteraard... maar ik kon me pre-zwanger ook iet voorstellen dat het zo'n invloed zou hebben en zou ook mijn twijfels hebben gehadHad ik dit geweten toen mn zusje zwanger was..
Heb in elk geval hetzelfde als Limone en dat is soms flink frustrerend!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |