abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116791797
Wat een waardeloze dag. 's ochtends een pittige discussie op mijn werk, waar ik tot na de lunch van overstuur was (lees: liters tranen). De rest van de dag zo gespannen gezeten en niet gegeten, dat ik op weg naar huis onwel werd. Gelukkig werd ik door de junken met rust gelaten toen ik daar in het parkje op de grond zat, te wachten op mijn man. Jezus wat een dag...

LB jij had toch zo'n last van je stuitje? Is dat nog overgegaan? De mijne doet nu echt rete ( :') )pijn..
pi_116791875
Ach jeetje, dat is niet jouw dag. Gelukkig nu weekend.... :*

Irritant he, die hormonen? Had dinsdag ook een akkefietje en heb ook behoorlijk wat tranen vergoten die nergens op sloegen. Ook toen ik er zelf al klaar mee was, bleef het maar lopen. }:|
pi_116792193
Nou dat blíjven strómen! En dan wel om iets kunnen lachen, zodat het lijkt alsof niet helemaal lekker bent. Ik heb het wel aan collega verteld. Hij vroeg of het weer ging en toen moest ik natuurlijk weer huilen : 'maahaar ik kahan er niets aan doehoen want ik zwaaaahhaaanger' :@

Houdt dit ooit nog op?
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:19:20 #204
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116792243
:D sorry dat ik lach, maar hoe herkenbaar! Het wordt beter echt! :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_116792298
Precies dat. En het houdt wel op ooit, maar ik ben nooit meer mijn nuchtere zelf geworden. Toch wat sentimenteler. Maar dat kan ook komen omdat ik nog niet helemaal ontzwangert was (in de zin van 9 maande op, 9 maanden af)
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:21:33 #206
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116792350
Ik ben liever geworden :@
pi_116792449
Ja, precies. Ik ook. En milder. Schijnt.
pi_116792500
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:

[..]

[..]

Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven ;)
Ik ga weer even pesten. Klopt uiteraard wat hier staat, maar het geldt voor echtgenoten/geregistreerd partners. Dus niet als je "alleen maar" samenwonend bent. Dan hebben (schoon)ouders wel recht op een erfdeel.
Wij hebben toen Eva 7 maanden was een testament (2 dus) laten opstellen. Gewoon eerder niet aan toegekomen.
Is een simpel langstlevenden testament (dus alles gaat naar de overgebleven partner), met daarin de kanttekening dat mocht er met ons beiden iets gebeuren, mijn zusje de voogdij krijgt over Eva (en volgende kindjes, dus we hoeven niet meer terug om het testament aan te laten passen) tot Eva 18 is en financieel tot Eva 21 is.
pi_116792508
Limone :* , maar lekker tot rust komen dit weekend.
pi_116792576
Verder wil ik op een heleboel mensen reageren, maar ik weet het gewoon niet meer.
Ik weet alleen nog dat er heel veel mensen een :* nodig hebben/verdient hebben, dus bij deze.

Mijn vriend zijn oma was trouwens 16 toen ze beviel. Van een tweeling! Toen waren er nog geen echo's enzo, dus....... verrassing!!
Wel één-eiig, dus geen erfelijke factoren. Hoewel er meerdere één-eiige tweelingen in die familie zitten.
pi_116792608
Ghehe. Ik kan me voorstellen dat als ik hier later op terugkijk dat ik dan ook moet lachen (en een beetje blozen, zo een pittige discussie is niet hoe ik normaal ben). Op dit moment voel me ik al weer zo :')
pi_116792864
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:18 schreef Limone het volgende:
Nou dat blíjven strómen! En dan wel om iets kunnen lachen, zodat het lijkt alsof niet helemaal lekker bent. Ik heb het wel aan collega verteld. Hij vroeg of het weer ging en toen moest ik natuurlijk weer huilen : 'maahaar ik kahan er niets aan doehoen want ik zwaaaahhaaanger' :@

Houdt dit ooit nog op?
Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit ( :') ) zwanger zijn geweest dat niet snappen. Zo had ik laatst ook een moeilijk gesprek op mn werk en mijn manager (bewust kinderloos) zei toen dat ik juist door het gesprek aan te gaan, leerde om mijn hormonen te beheersen :? Toen had ik echt zoiets van: nee, dan snap je duidelijk iets niet. Het probleem is juist dat die krengen niet te beheersen zijn ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_116793057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:34 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit ( :') ) zwanger zijn geweest dat niet snappen. Zo had ik laatst ook een moeilijk gesprek op mn werk en mijn manager (bewust kinderloos) zei toen dat ik juist door het gesprek aan te gaan, leerde om mijn hormonen te beheersen :? Toen had ik echt zoiets van: nee, dan snap je duidelijk iets niet. Het probleem is juist dat die krengen niet te beheersen zijn ;(
Sorry maar ik snap het ook niet :{
Ik reageer misschien iets feller dan normaal, maar de redelijkheid gaat nooit overboord.
pi_116793109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Sorry maar ik snap het ook niet :{
Ik reageer misschien iets feller dan normaal, maar de redelijkheid gaat nooit overboord.
Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo... -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_116793189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo... -O-
Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....
pi_116793218
Hoewel er ook genoeg mensen zijn die ook zonder hormonen om alles gaan zitten janken.
pi_116793293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....
Nou, pre-zwanger was ik meestal de rust en relativering zelve op het werk en nu ben ik die zelfbeheersing goed kwijt. Maak je mij niet wijs dat dat niet aan de hormonen ligt.

Of begrijp ik je nou gewoon helemaal verkeerd?
Sarcasme. Herken het.
pi_116793407
Het zal zeker aan de hormonen liggen Spirit, maar niet elke zwangere heeft dezelfde kwalen. Het is denk ik meer dat je het niet zomaar op onbegrip van een nog niet- zwangere kan gooien.

Edit: en je weet ook niet altijd of nooit inderdaad nooit is geweest. Is wel iets om voorzichtig mee te zijn denk ik.
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:45:25 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_116793440
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef Kyara het volgende:
Hoewel er ook genoeg mensen zijn die ook zonder hormonen om alles gaan zitten janken.
niet om alles, maar verder check :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116793462
Nou, ik herken mezelf af en toe niet meer terug. Echt een totaal ander persoon. Mijn andere ik is juist heel zen..
pi_116793703
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Het zal zeker aan de hormonen liggen Spirit, maar niet elke zwangere heeft dezelfde kwalen. Het is denk ik meer dat je het niet zomaar op onbegrip van een nog niet- zwangere kan gooien.

Edit: en je weet ook niet altijd of nooit inderdaad nooit is geweest. Is wel iets om voorzichtig mee te zijn denk ik.
Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijk ;)

Ben het er wel mee eens dat het verschilt per zwangere, sowieso zijn geen 2 mensen gelijk, maar ik reageer er blijkbaar heel hefitg op. Sowieso kan ik niet tegen hormomen ook met pil etc, dus wellicht is dat aan elkaar gelinkt. En ook verschil tussen niet-zwangeren uiteraard... maar ik kon me pre-zwanger ook iet voorstellen dat het zo'n invloed zou hebben en zou ook mijn twijfels hebben gehad :') Had ik dit geweten toen mn zusje zwanger was.. :@

Heb in elk geval hetzelfde als Limone en dat is soms flink frustrerend!
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:51:51 #222
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116793755
Ik huil normaal bijna niet, alleen als ik boos ben. En nu kan het me zomaar ineens overvallen.

Voorbeeldje: mijn vriend zei laatst dat ie een hele lelijke baby was en toen zei ik dat ik geen lelijke baby wou en moest ik ineens huilen terwijl ik wist dat het geinen was, moesten er samen enorm om lachen dwars door de tranen heen. :+

Dat soort dingen echt, en wat sneller fel reageren als mensen iets niet snappen :@ maar dat komt vooral door de combi van pijn (spierziekte/bekken probs) en hormonen denk ik.
pi_116793932
Maar dan is het toch kut als mensen tegen je zeggen dat je het moet beheersen terwijl je dat juist niet kan juist omdat je zwanger bent?
Sarcasme. Herken het.
pi_116794413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijk ;)

Ben het er wel mee eens dat het verschilt per zwangere, sowieso zijn geen 2 mensen gelijk, maar ik reageer er blijkbaar heel hefitg op. Sowieso kan ik niet tegen hormomen ook met pil etc, dus wellicht is dat aan elkaar gelinkt. En ook verschil tussen niet-zwangeren uiteraard... maar ik kon me pre-zwanger ook iet voorstellen dat het zo'n invloed zou hebben en zou ook mijn twijfels hebben gehad :') Had ik dit geweten toen mn zusje zwanger was.. :@

Heb in elk geval hetzelfde als Limone en dat is soms flink frustrerend!
Boks ouwe!

En ik moest lachen om de niet lelijke baby van Logi, die zou ook in mijn repertoire kunnen :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:12:22 #225
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116794724
:D

Oeh! Ik heb net 36 leuke hema rompertjes voor 10euro op MP gekocht :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:13:44 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_116794805
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Logician78 het volgende:
:D

Oeh! Ik heb net 36 leuke hema rompertjes voor 10euro op MP gekocht :X
36???
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116794871
Ik heb niet het idee dat ik wat sentimenteler ben geworden en sneller jank. Vent heeft dat idee ook niet.
Ben wel een stuk assertiever geworden sinds ik zwanger ben! Maar dat kan ook komen door de omstandigheden waarin ik de afgelopen maanden heb moeten leven (vooral werkgerelateerd). Dan word je vanzelf wel assertief :( :@

Wijze les in ieder geval :) .. Ik hoop van harte dat ik die assertiviteit blijf behouden want ''vroeger'' liet ik altijd onwijs over mij heen lopen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:16:46 #228
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116794984
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:13 schreef Troel het volgende:

[..]

36???
I know :') dat was exact de reactie in koor hier thuis :+

Maar hebben lange en korte mouwen maat 50 en 56 liever teveel van dan te weinig en voor die prijs :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:17:17 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_116795009
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:16 schreef Logician78 het volgende:

[..]

I know :') dat was exact de reactie in koor hier thuis :+

Maar hebben lange en korte mouwen maat 50 en 56 liever teveel van dan te weinig en voor die prijs :X
Ik ga pas gillen als je ze gaat strijken :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:10 #230
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116795193
Ik heb hier in maat 50/56 zeker zoveel rompers liggen. En ja die ga ik straks allemaal strijken. ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:20 #231
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116795200
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ga pas gillen als je ze gaat strijken :P
:@ gil maar
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:23:33 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_116795374
Dat doe ik wel een keer live dan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:25:23 #233
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116795482
Haha is goed, ben benieuwd of ik het hier kan horen. Ik strijk ze wrs 1 keer en daarna niet meer ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door becky27 op 14-09-2012 21:34:10 ]
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:27:20 #234
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116795573
lol
pi_116796775
Hč bah Limone, naar dat je zo'n last hebt van je hormonen :* Het zal vast wel weer bijtrekken ;)

Ik kan eigenlijk nog niet echt zeggen dat
ik me heel erg beďnvloed voel door hormonen. Ik heb soms wel eens mijn momenten maar ik ben altijd al wel een vrij emotioneel persoon geweest :P Ik denk niet dat mijn omgeving al echt verandering bij me merkt, behalve het moe-zijn, maar dat merkt vooral mijn vriend denk ik. Hopelijk blijft het zo :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 22:29:36 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116798844
Limone :* gelukkig is het nu weekend! En is je man je op komen halen uit het parkje? Da's lief O+

En ja, ik had inderdaad last van mn stuitje, nog steeds ook helaas. Het is inmiddels ook al een beetje gewend, maar dat vind ik eigenlijk niet goed, dus ik denk dat ik dinsdag even overleg met de verloskundige en me dan vast inschrijf bij een Cesartherapeut. Ik kan sowieso wel wat ondersteuning voor een goede houding gebruiken, dus nu lijkt me dat helemaal verstandig :Y

Oh, hormonen heb ik hier nog niet zo heel veel van gemerkt. Maar ik heb ook nooit iets van de pil gemerkt, had nauwelijks last van pms... hormonen doen me gewoon niet zoveel blijkbaar :+ En emotioneel incontinent ben ik sowieso wel :') volgend weekend moeten we weer zingen op een bruiloft (van een ex-koorgenote), dat wordt vast weer dweilen met de kraan open _O-
pi_116799368
Hormonen HELLEU!! Ik huil om de sneuste dingen en heb minder geduld, het is echt zo'n groot verschil met twee maanden geleden dat ik best wel aan mezelf moet wennen.
pi_116799919
Na nu uit de op van het andere subforum te zijn geschreven zou ik mezelf hier willen inschrijven.
Ik schat in dat ik een uitgerekende datum heb van 11 april 2013 en ik verwacht een tweeling O+ O+ .

Ik ga proberen hier mee te lezen en te schrijven maar het gaat hier altijd zo hard! :P

Op de een of andere manier wil ik het nog steeds niet helemaal geloven hoewel ik al 2 echo's heb gehad met kloppende hartjes 8)7 gelukkig maandag naar de gyn en hopen dat ik nog maar weer een keer bevestiging krijg! Misschien durf ik het dan zelf ook te geloven en wat meer van de daken te brullen *O*
pi_116800114
WAAROM?! strijken mensen rompertjes?! Dat is net zoiets als theedoeken ofzo strijken...
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:00:28 #240
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116800270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:57 schreef Spirit82 het volgende:
WAAROM?! strijken mensen rompertjes?! Dat is net zoiets als theedoeken ofzo strijken...
Haha, dat dacht ik ook altijd. Maar, op de een of andere manier werk het een soort van therapeutisch tijdens je zwangerschapsverlof. Úren heb ik staan strijken...nu strijk ik niks meer :+
pi_116800375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Haha, dat dacht ik ook altijd. Maar, op de een of andere manier werk het een soort van therapeutisch tijdens je zwangerschapsverlof. Úren heb ik staan strijken...nu strijk ik niks meer :+
Ohnoes, dat ga ik ook doen, ik weet het nu al ;(
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:07:58 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116800627
Dananana :W :W

Spannend hoor, maar als je maandag weer een goeie echo hebt, moet je het inderdaad lekker gaan rondbrullen O+
pi_116800982
haha LB het duurde even voor ik schoorvoetend hier over de drempel durf te komen.. Volgens mij groei jij wel flink snel of niet? Jij loopt toch een week op me voor? (heb uiteraard flink zitten lurken in het buikentopic)

naja.. ik had vanuit het amc al een soort vrijbrief om het aan mensen te vertellen dus ondertussen weet volgens mij zo'n beetje de hele wereld het al behalve mijn oma :@

maar die 12 weken is er wel hard ingeprent op de een of andere manier.. ik voel me alsof ik iemands grootste geheim heb verklapt als ik het vertel.. terwijl het ons geheimpje was en we ontzettend blij zijn :? euhhh mag ik dit ook onder hormonale toestanden scharen? :P

Ik zie mezelf ook niet echt rompertjes strijken trouwens.. maar dit zal dan ook wel weer zoiets zijn waar je hormonaal bepaald niet aan ontkomt dan :D kwestie van accepteren dan maar :P
pi_116801324
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb er geen tijd meer.voor ;(

Komt wel weer als we een ritme.te pakken hebben (dat,wil zeggen als ze s avonds slaapt).
Mijn tik: ik strijk alleen de kleding van de kinderen, hydrofieldoeken (en theedoeken :') ja echt, maar dat.strijkt zo fijn O+).
Verder niks, eigenlijk haat ik strijken, behalve theedoeken strijken, dat vind ik niet vervelend :D (en eigenlijk schaam ik me ervoor, omdat mensen dat vaak als uitzondering noemen *lol*)
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:25:00 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116801463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef dananana het volgende:
haha LB het duurde even voor ik schoorvoetend hier over de drempel durf te komen.. Volgens mij groei jij wel flink snel of niet? Jij loopt toch een week op me voor? (heb uiteraard flink zitten lurken in het buikentopic)
Ja, doe zelf ook es een foto! Ben erg benieuwd! Jij kunt gaan vergelijken met Kyara, die heeft ook 2 O+

Ik heb altijd een bolle buik hoor, dus wat ik in het buikentopic post heeft nog bar weinig met zwangerschap te maken, behalve dan dat ik m ietsje moeilijker in kan houden nu. ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:30:32 #246
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116801753
Welkom danananaana!! Van harte! *O*

Oh en ik haat strijken, maar theedoeken die niet netjes glad zijn nog meer :@ maar ben stiekem wel een Monica :')
pi_116802002
Ik strijk niks. En als de kraam wil dat die hydrofielen gestreken en wel in de kast liggen dan mag ze dat mooi zelf doen.

Klinkt als een koopje Logi!
pi_116802755
Ik heb niet eens een strijkbout. Wel een plank, daar vouwen we de was wel eens op.
*poef* nu is het weg
pi_116805032
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik strijk niks. En als de kraam wil dat die hydrofielen gestreken en wel in de kast liggen dan mag ze dat mooi zelf doen.

+1
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116805055
Welkom dananana :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')