abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116768400
Zwangerschap & geboorte

11 september: Frups (jongetje)
15 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 (meisje)
22 februari: Fieder
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
10 april: L0t
11 april: bellelena
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic
18 april: Limone

05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
07 mei: zandsculptuur
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 14-09-2012 19:45:20 ]
pi_116768407
Moeten er nog dingen aangepast worden? Danic en Wolk naar 18 april?
pi_116768415
Ik naar 5 mei :)
pi_116768433
w/ Done
pi_116768475
Nee hoor, laat mij maar even staan. Ik geef het bij 12 weken wel even door, gisteren konden ze beter meten en toen was het weer de 17e. Dus het wisselt nog even.
pi_116768496
Frups, Kwisted, misschien wel de laatste OP waar jullie in staan!!

Hoe gaat ie?
pi_116768695
Mango, jammer dat de draaipoging niet gelukt is. Kan me voorstellen dat het niet nog een keer hoeft. Hopelijk krijg je volgende week goed voorlichting over de mogelijkheden.

Kwisted, dat is schrikken. Fijn dat alles goed is.

Ben vanochtend wakker geworden met een mega kater gevoel. Als M. zo gaat slapen duik ik er ook nog even in....
pi_116768726
Oeh Kyara, dat herken ik. Enige wat dan bij mij helpt is uitslapen. :*
pi_116768751
Goedemorgen allemaal!
Kan mijn datum in de OP worden aangepast naar 10 januari? Scheelt niks natuurlijk, maar de 11e ben ik zelf jarig dus ben eigenlijk wel blij dat het de 10e is geworden ;)

Vandaag 23 weken en 1 dag *O*

En ik heb het vermoeden dat een goede vriendin van me zwanger is, zou echt zo leuk zijn om samen zwanger te zijn!!
pi_116768886
Co-ol gefeliciteerd O+

Mango wat balen dat het niet gelukt is, klinkt allemaal ook niet echt prettig.

Sola wat fijn dat jullie weer thuis zijn.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:10:09 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116769132
Mag mijn datum naar 21 februari?

Mabgo, jammer dat de draaipoging niet gelukt is :*

Gulara, wat rot dat je je zo slap voelt. Eet je wel genoeg zout?

Bluh, vanmorgen om 5.45 peuter wakker ;( en dat in de vakantie -O-
pi_116769144
Straks weer richting ziekenhuis, echo voor cervixlengte meting, gesprek met gyn, en eerste Progesteroninjectie! Ik ben benieuwd...

En de rest van de dag lekker niksen O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116769161
Mango wat jammer van de draaipoging
pi_116769193
Succes vandaag Klums!

En Mango, wat enorm balen! Wanneer ga je de opties nu bespreken?

Hier alles goed. Gaat wel hard nu. Bracht net oudste naar school op de fiets en ik fiets niet echt charmant meer zeg maar... buik zit enorm in de weg. En ik kom uitgeput aan. Het is volgens mij nog geen 800 meter fietsen :@

Komende week nog 15 werkuren te gaan en dan verlof!!
Vandaag nieuwe gordijnen op de babykamer ophangen.

Hoeveel weekjes van te voren zal ik eens gaan beginnen met babywasjes?
Met een meidenkwartet
pi_116769203
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 08:26 schreef Suikertante het volgende:
Frups, Kwisted, misschien wel de laatste OP waar jullie in staan!!

Hoe gaat ie?
Als er zo hard door gepost word dan sta k volgens mij nog wel even in de op haha.
Hier gaat alles goed, voel me prima en merk nog niks van een naderende bevalling.
Ben reuze nieuwsgierig wanneer hij nou eens komt!

Als er as dinsdag nog geen baby is dan hebben we de 41 weken controle in het ziekenhuis, dan krijgen we weer een echo voor het vruchtwater en een ctg. Wanneer alles in orde is word ik later die dag gestript. Mocht blijken dat de baby niet lekker meer zit word er een ander plan opgesteld...

Ons geduld word iedergeval goed op de proef gesteld haha!
pi_116769230
Succes nog Frups!
klumsy veel plezier!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_116769364
Elke keer lees ik alle reacties en wil ik op allerlei dingen reageren, maar tegen het einde ben ik het allemaal vergeten? :@

Frups: Het is nog een kwestie van dagen, weken zullen het niet meer worden. Het komt echt al wel dichtbij, maar kan me voorstellen dat de dagen nu eindeloos lijken! Succes met deze laatste loodjes en wie weet begint er voor dinsdag al iets te rommelen!

Mango: Jammer dat de draaipoging telkens net niet wilde. Hopelijk heb je er niet al te veel last van vandaag! Is er nog een kans dat je baby alsnog vanzelf gaat draaien? Of komt dat eigenlijk nooit meer voor bij deze termijn?

eliis: Ohh dat zou heel leuk zijn, samen met je vriendin zwanger! Ik hoop dat ze snel echt uit de kast gaat komen :D

Cathmar: Met zo'n grote tweelingbuik nog op de fiets! Respect hoor! Ook al is het maar een klein stukje, kan me voorstellen dat het toch een hele toer wordt op een gegeven moment.
pi_116769411
Frups *O* Je weet maar nooit, eens moet het beginnen!!

Cathmar, dat je überhaupt nog op de fiets stapt vind ik al heel wat! Leuk dat je de gordijnen gaat ophangen, is het dan helemaal af? O+
pi_116769435
Cathmar, ik vind mijn kwartiertje fietsen met 1 in mijn buik en een lichtgewicht kleuter nu ook al zwaarder worden hoor ;) Helemaal logisch!

En babywasjes liep ik me ook af te vragen idd... Ergens op 34 weken?
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:29:39 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769498
Goeiemorgen!

Ook ik lees regelmatig even bij, maar tegen de tijd dat ik er even voor ga zitten om te reageren, is de helft al weer van het vorige topic :') Sorry dames, ik pik er dus alleen af en toe iets uit, maar leef ook met de rest mee!

Mango, wat rot van je beurse buik zonder gedraaide baby... :{

Klumsy, hoe is het met jou, ben je de afgelopen week een beetje doorgekomen? :*
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:30:42 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769526
Ik ben kraamzorg aan het uitzoeken, zit te twijfelen tussen twee bureau's, maar ik denk steeds: wat zal nou helemaal het verschil zijn :?

Freecell, als stadsgenote; welke kraamzorg heb jij gehad?
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:32:22 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769557
Oh en las ik nou dat danic op de echo al zwaaiende armpjes en beentjes had gezien? :o

Ik loop iets van 2 weken voor, en ik zag wel een spartelend kindje, maar heb geen armpjes of beentjes kunnen herkennen. Ben heel benieuwd hoe dat er dinsdag uitziet als we de nekplooimeting laten doen :Y
pi_116769624
Hebben jullie eigenlijk allemaal de combinatietest laten doen? Wij zijn het niet van plan, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen het wel doet..
pi_116769645
Die van mij zat met de echo van 10 weken ook ontzettend te bewegen Lady Black! Handje boven het hoofdje, woopwoop!
Succes dinsdag :)
pi_116769661
Cathmar respect hoor! :D
Fietsen hier gaat de ene dag beter als de andere dag. Soms gelijk harde buiken en buikpijn .. Dan dus kappen. Andere dag nergens last van. Maar het gaat wel altijd om kleine stukjes van max 10 minuten.

Frups wat wordt jullie geduld op de proef gesteld zeg! Spannend!!
pi_116769681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:30 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben kraamzorg aan het uitzoeken, zit te twijfelen tussen twee bureau's, maar ik denk steeds: wat zal nou helemaal het verschil zijn :?

Freecell, als stadsgenote; welke kraamzorg heb jij gehad?
Groene Kruis. Voor de derde keer. Supertevreden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal de combinatietest laten doen? Wij zijn het niet van plan, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen het wel doet..
Wij niet :)
Geen risicogroep en een kindje met bijv. syndroom van Down zou bij ons ook welkom zijn. En we zouden toch geen punctie laten doen bij slechte uitslag ivm risico miskraam. Dus we zagen geen enkele reden om het te doen.
pi_116769719
Wij hebben wel de combinatietest laten doen Suikertante.
Voor mij hoefde het niet, maar m'n vriend wilde het graag. Achteraf geen spijt, maar dat komt natuurlijk ook omdat de uitslag goed was (in hoeverre het dan goed kan zijn; blijft een kansberekening).

Ik heb het destijds ook hier op fok gevraagd, en heb heel veel gehad aan de reacties die ik van alle ladies heb gekregen :)

Mijn conclusie: je kunt het doen voor een wat zekerder gevoel, maar houd dan wel in je hoofd dat het een kansberekening blijft en denk ook goed na over 'wat als'.
pi_116769736
LB ik had echo met 9 wekene + 6 dagen en zag een enorm beweeglijk kindje! (wat nu met ruim 33 weken niet minder is :') ... ) .. Echt super grappig!

Suiker hier wel de combi test laten doen, ondanks dat we daar niet echt redenen voor hadden (ben zelf jong, man is jong, geen Down in familie of andere dingen). Voor onze eigen gemoedsrust laten doen. Als de kansberekening slecht zou uitvallen, dan had ik overwogen om verder te laten onderzoeken. Zekerheid heb je nooit met zo''n combitest :) ... Ik met een kans van 2850 kan dadelijk alsnog een kindje met Down baren. Maar dan heb ik er voor mijn gevoel wel alles aan gedaan om me er op voor te bereiden.

Er zijn heel veel (veelal persoonlijke) redenen om zo''n test te doen. Laat je goed informeren en lees erover. En doe wat goed voor jullie voelt :) .. Dan doe je het nooit verkeerd! :)
pi_116769816
We hebben eigenlijk nooit getwijfeld, we vallen niet in de risicogroep en het is inderdaad een kansberekening.. maar ik denk dat de verloskundige er ook nog wel wat over zal vertellen in het eerste gesprek, dus daar gaan we goed naar luisteren!
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:43:15 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Groene Kruis. Voor de derde keer. Supertevreden :)
Oh, haha, dan hebben we daar nog een derde optie ;)

De verloskundige had 2 folders voor me, van de Kraamvogel, en van Isis Kraamzorg. Die laatste spreekt me wel aan op zich, alleen ik heb de indruk dat ze vooral in Friesland zitten, dus de informatieochtenden zijn niet zo vaak in Groningen. Maar ik weet toch niet of ik daarheen zou gaan... de verloskundigenpraktijk heeft die immers ook.

Ik ga maar eens een knoop doorhakken denk ik :')
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:45:17 #31
258612 nytar
boys boys boys
pi_116769905
Wij ook geen combinatietest. Puur omdat we niks met de uitslag zouden doen.

Overigens nu 28 weken en ik kan niet wachten tot ik met verlof kan. Steeds vaker harde buiken na werkdagen, dus ik moet sowieso rustiger aan gaan doen.
pi_116769912
Over de Kraamvogel hoor ik ook positieve geluiden :Y
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:46:19 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769935
Wij hebben besloten om de combinatietest wel te laten doen, omdat het veel meer is dan alleen een kansberekening op down of andere trisomieën. Ze kunnen ook al vrij nauwkeurig het hartje bekijken, de hersens, de ledematen... of alles compleet is zeg maar. De echoscopiste heeft het ons nog even heel plastisch uitgelegd allemaal, dat vond ik heel fijn.

Ik behoor ook niet tot een risicogroep, en zou ook geen punctie laten doen bij een licht verhoogde kans op bijvoorbeeld down, maar als er iets anders al zo vroeg op te sporen is, dan wil ik dat heel graag ook direct weten :Y
pi_116769954
Wij hebben ook geen combinatietest laten doen.

Belle, de baby kan in theorie nog uit zichzelf draaien, maar de ligging is niet zo handig om de draai te maken. Maar er zijn verhalen van baby's die vlak voor een geplande bevalling of ks toch ineens gedraaid waren. :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:47:23 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:45 schreef freecell het volgende:
Over de Kraamvogel hoor ik ook positieve geluiden :Y
Ja een vriendin van mij had daar de kraamverzorgende van, maar wie je over de vloer krijgt is natuurlijk sowieso de vraag. Dat heeft denk ik minder met het bureau te maken.
pi_116769961
Da's waar Ladyblack, ik vond het ook superfijn om met de combitest weer een echo te krijgen en mijn kindje te zien, inclusief allerlei uitleg van de echoscopiste :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:48:51 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116769997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef eliis het volgende:
Da's waar Ladyblack, ik vond het ook superfijn om met de combitest weer een echo te krijgen en mijn kindje te zien, inclusief allerlei uitleg van de echoscopiste :)
Dat natuurlijk ook ja! Straks ben ik 3 maanden zwanger en heb ik al 3 echo's gehad! _O_

Zal wel even afkicken worden tot de 20 weken :P
pi_116770002
Dat je ook andere dingen kan zien brengt me inderdaad licht aan 't twijfelen. Ik moet me toch wat beter inlezen denk ik.. maar ik neig nog steeds naar niet. Ben dus niet de enige, toch fijn om te lezen!
pi_116770005
Zo, en nu naar het ziekenhuis, niet voor mezelf maar m'n moeder wordt vandaag geopereerd.
Probeer stress zoveel mogelijk te vermijden de laatste weken, dus hoop dat alles goed gaat vandaag...
pi_116770067
Sterkte eliis, hoop dat alles goed gaat!
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:51:38 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116770073
Oh brrr.... niet leuk eliis, wat voor operatie krijgt ze? :{
pi_116770129
Eliis, succes!
Vaak heb ik nog liever zelf wat, dan iemand waar ik om geef!
pi_116770144
Ik vind het zelf ook een heel moeilijke keuze om wel of geen combinatietest te doen. We hebben besloten om het wel te laten doen over een aantal weken, maar ik ben er nog steeds niet 100% van overtuigd. Op zich hebben we geen verhoogd risico, maar omdat het zusje van mijn vriend zwaar geestelijk gehandicapt is geboren hebben we wel recht op uitgebreide testen, ook al is de afwijking niet erfelijk.

Nog flinke ruzie om gehad ook met vriend omdat ik geen zwaar gehandicapt kindje wil. Hij vindt dat ik zijn zusje geen recht doe, maar ik wil gewoon niet dat mijn kind, vooral voor het kind zelf, gebonden is aan een rolstoel, niks kan en mag beslissen, niet kan praten, niks kan vragen of aangeven... zo afhankelijk, in ALLES. Dat wil ik gewoon niemand aandoen, mijn kind niet, mijzelf niet, mijn familie niet en de sameleving niet. Niet als ik het van te voren weet en er nog iets aan kan laten doen. De twijfel komt vooral omdat een kindje met down zoveel gradaties kan hebben. Als je soms van die vrolijke mensen met down over straat ziet huppelen denk ik: als mijn kindje zo zou zijn, zou het nog niet eens zo erg zijn...
Sarcasme. Herken het.
pi_116770145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef Mangostine het volgende:
Wij hebben ook geen combinatietest laten doen.

Belle, de baby kan in theorie nog uit zichzelf draaien, maar de ligging is niet zo handig om de draai te maken. Maar er zijn verhalen van baby's die vlak voor een geplande bevalling of ks toch ineens gedraaid waren. :X
Ja, afgaande op de draaipogingen ligt jullie kleintje zo lekkerder/fijner :) En het is dan dus ook niet iets dat nog uitgebreid gaat worden meegenomen (die kans dat hij/zij alsnog zal draaien) in de beslissing over wat jullie met de bevalling willen doen. Succes alvast voor het gesprek en de beslissing daarover!

Eliis: Succes!
pi_116770162
Hopelijk verloopt alles voorspoedig vandaag Eliis.

Hier ook geen combinatietest. Ik zou zeker weten geen punctie laten doen bij verhoogd risico en heb ik het gevoel dat het me alleen maar meer onrust op zou kunnen leveren.
Met een meidenkwartet
pi_116770211
Sterkte eliis, is het een ingrijpende operatie?
pi_116770406
Wij hebben wel de combinatietest laten doen. Voor mij hoefde het niet want geen risicogroep, maar man wilde het graag om maximaal geïnformeerd te zijn, en het is ook zijn kind. We hadden niet nagedacht over evt vervolgonderzoek bij een 'slechte' uitslag (onder het motto niet druk maken voor het nodig is) maar ik vermoed dat we dat, afhankelijk van de uitslag, wel hadden laten doen. Een kindje met Down zou overigens ook welkom zijn.
Bij een tweede zou ik de combinatietest wel willen, dan gaat het niet meer alleen om ons eigen leven maar ook die van nr. 1, en alleen daarom zou ik voorbereid willen zijn.

Uitslag was goed en ook ik had dus al 3 echo's gehad met 12 weken :)

en sindsdien ook alweer drie en nog minstens twee te gaan, terwijl ik gewoon bij vk zit, maar dat is een ander verhaal
pi_116770584
Mijn moeder krijgt een borstverkleining. In april is de helft van de andere borst gehaald (borstkanker) en het verschil is zo groot, dat ze heeft besloten de andere toch ook te verkleinen.

Ze wilde het eigenlijk pas volgend jaar doen, maar omdat ze volgend jaar een kleinkind krijgt wil ze het al achter de rug hebben :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:13:50 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116770651
Heftig hoor... maar wel mooi dat je moeder het achter de rug wil hebben als haar kleinkind komt :Y

Sterkte vandaag!
pi_116770688
Wat lief eliis O+ Ze wil haar kleinkind knuffelen!

En over down, de gradaties maken het inderdaad lastig. Er zijn mensen met down die op zichzelf wonen en redelijk tot goed kunnen meedraaien in de gewone wereld. Geweldig! Maar vaak komt er ook een hartafwijking bij en soms nog andere afwijkingen, dat is nogal wat om zo'n kind aan te doen.. maar ik denk niet dat ik het nog zou kunnen afbreken in dit stadium. Daarbij weet je dus van tevoren niet wat voor kind eruit komt, eigenlijk net zoals altijd. Dus heeft het dan een meerwaarde om een test te doen, voor mij denk ik niet.

Ik begrijp trouwens wel dat het voor andere mensen anders is hoor!
pi_116771202
Wij hebben dit keer wel de combinatietest laten doen. Bij Midas niet gedaan. Dit keer vonden we dat we niet alleen rekening met onszelf hoefden te houden maar ook met Midas en misschien ook met een ander broertje of zusje. Daarnaast vorig jaar Incantrix' verhaal vorig jaar ook vanuit z&g gevolgd en dat heeft er ook nogal ingehakt. Zeker ook omdat ik eerst dacht dat eventuele afwijkingen anders ook wel bij de seo naar boven zouden komen maar dat hoeft dus ook niet het geval te zijn.
pi_116771287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:43 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh, haha, dan hebben we daar nog een derde optie ;)

De verloskundige had 2 folders voor me, van de Kraamvogel, en van Isis Kraamzorg. Die laatste spreekt me wel aan op zich, alleen ik heb de indruk dat ze vooral in Friesland zitten, dus de informatieochtenden zijn niet zo vaak in Groningen. Maar ik weet toch niet of ik daarheen zou gaan... de verloskundigenpraktijk heeft die immers ook.

Ik ga maar eens een knoop doorhakken denk ik :')
Ik had de kraamvogel 2 keer en ben erg tevreden geweest met de meeste krramverzorgsters. Kan je alleen geen tips geven welke personen goed zijn, want die kramen denk ik alleen in Amsterdam en omgeving.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116771290
Mango Matthias heeft ook lang in stuit gelegen. Die draaide 3 weken voor de uitgetelde datum ineens toch nog zelf. Wij hadden toen gekozen om geen draaipoging te doen en ben daar achteraf ook blij om geweest!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116771703
Hier de combinatie test ook gedaan. Een kindje met bv down zou voor mij zeker wel welkom zijn, maar zou het wel graag willen weten. Mijn man twijfelde er meer over maar wilde hoe dan ook dat we het zouden weten (als je het al kunt te weten komen) voor de geboorte.

Voor degene die in regio Twente wonen kennen jullie de site Zwanger in Twente al? Mijn verloskundige vertelde me deze week van het bestaan, doen ze altijd met de 20 weken controle. Voor iedereen in de regio bied de site een aantal (wat ik vond) interessante (gratis) cursusavonden aan. Maar tot mijn teleurstelling bleek alles de komende twee maanden al vol te zitten. En de cursus die werd aangeraden te doen voor de 30 weken "bevalling en kraamzorg" zat ook hier in het ziekenhuis voor mijn 30 weken al vol.
Dus wellicht een aanrader voor de zwangere in Twente die hier nog niet van wisten.

Als het kan mag er in de OP nog meisje achter mijn naam?
pi_116771828
Hier in almelo is voor die cursus nog wel plek. Voor 8 okt en 10 dec. Is bij mijn vloskundigenpraktijk!!
pi_116771909
Hmm, dat is wel interessant. Toen ik eergisteren bezig ermee was zat die ook al vol. Ben nu ingeschreven in Hengelo voor de "alles in 1" cursus van 5 avonden. Die startte ook nog redelijk op tijd. Maar had graag de cursus in mijn eigen ziekenhuis gedaan omdat er ook een rondleiding door oa het kraamhotel bij zit. Deze start 2 oktober en eindigt 5 november. Dan zou ik net voor de 30 weken zitten en is het wellicht dus nog nuttig voor mijn keuze over thuisbevallen of toch bv in kraamhotel.
pi_116771960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:58 schreef papillion het volgende:
Hmm, dat is wel interessant. Toen ik eergisteren bezig ermee was zat die ook al vol. Ben nu ingeschreven in Hengelo voor de "alles in 1" cursus van 5 avonden. Die startte ook nog redelijk op tijd. Maar had graag de cursus in mijn eigen ziekenhuis gedaan omdat er ook een rondleiding door oa het kraamhotel bij zit.
Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.
Als je je aanmeld geeft ie dan aan dat het vol zit?
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:06:04 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116772131
LB, ook ik had Groene Kruis en ben supertevreden. Specifiek over de LK van GK, geweldig mens die echt heel veel weet.

Hier ook geen combinatietest.
pi_116772290
Klumsy, ik ben even kwijt waarom jij die progesteroninjecties gaat krijgen? Maakt jouw lichaam dat zelf niet genoet aan?

Suikertante, ik heb ook geen combinatietest laten doen.

Frups, op de snelheid waarmee soms hier gepost wordt heb je inderdaad nog wel kans dat je een topic of drie in de op staat. Maar hopelijk kondigt hij zich gewoon dit weekend aan (op 15 september worden hele lieve kinderen geboren)

Ladyblack het wachten op een echo tussen de 12 en 20 weken vond ik ook heel lang. Die eerste 12 weken heb ik vijf echo’s gehad (twee keer wegens bloedverlies) En daarna bijna 9 weken geen echo meer. Gelukkig ging ik mijn baby wel voelen rond de 18 weken. O+

Ellis, sterkte voor vandaag. Hopelijk gaat alles helemaal goed :*
pi_116772319
Mango, wat jammer dat de draaipoging niet is gelukt. Ik kan me voorstellen dat je er wel even klaar mee bent nu. Was het heel pijnlijk voor jou?

Mijn echo gister was ook niet onverdeeld succesvol. Het goede nieuws: met de baby was alles goed. Er zat bij de 20w-echo iets te veel vocht in zijn nier(bekk)en(s?), maar dat is keurig bijgetrokken. Mini lag met z'n hoofdje naar beneden, gewicht 1709 gr en qua groei uitermate gemiddeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 14-09-2012 11:20:50 ]
pi_116772468
Voor de mensen die nog twijfelen of ze een combinatietest willen, even onder een spoiler (want lang) mijn verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 14-09-2012 11:44:21 ]
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:37:59 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773167
He Mineola, ik kan me goed voorstellen dat je ff moest bijkomen van dat nieuws! Hopelijk trekt het nog bij :*

Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.

Speeseend, jeetje.... ja dat was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld over zo'n combinatietest. De mogelijkheid dat je door zo'n kansberekening een onbezorgde zwangerschap misschien wel kunt vergeten, leek me heel naar. Maar er blijkt dus meer bij te komen kijken dan alleen de kansberekening, en dat gaf voor mij toch de doorslag.

En nu maar hopen dat ik gewoon een heel lage kans heb! :o
pi_116773294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
He Mineola, ik kan me goed voorstellen dat je ff moest bijkomen van dat nieuws! Hopelijk trekt het nog bij :*

Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.

Speeseend, jeetje.... ja dat was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld over zo'n combinatietest. De mogelijkheid dat je door zo'n kansberekening een onbezorgde zwangerschap misschien wel kunt vergeten, leek me heel naar. Maar er blijkt dus meer bij te komen kijken dan alleen de kansberekening, en dat gaf voor mij toch de doorslag.

En nu maar hopen dat ik gewoon een heel lage kans heb! :o
Mineola, dat is inderdaad schrikken :{ Maar proberen te focussen op het goede nieuws dat je gekregen hebt, of je uiteindelijk een keizersnede moet heb je niet in de hand, zou zonde zijn als je daardoor de laatste weken van je zwangerschap zou laten verpesten. Maar ik snap wel dat het een domper is -O- ! Hopelijk is het achteraf toch niet nodig!

LadyBlack: klopt, dat is het lastige. Aan de ene kant is het 'maar' statistiek, en aan de andere kant is het wel een valide screeningsinstrument en wordt het niet voor niets ingezet om afwijkingen op tijd te kunnen uitsluiten of vaststellen!
pi_116773494
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).

Het moet gewoon even landen allemaal... En omdat het tot nu toe allemaal perfect verliep en kind ook perfect op schema lag en alles volgens het boekje deed, is het een beetje omschakelen nu. Maar t komt ongetwijfeld allemaal goed :)
pi_116773837
Wow Spees_Eend, wat heftig! Gelukkig dat alles goed bleek te zijn maar hierdoor is wel een gedeelte van je zwangerschap een soort van 'verpest' idd.. Daar ben ik ook wel bang voor.

LB, daar had ik nog niet bij stil gestaan, dat ze ook naar andere dingen kijken dan alleen de 3 bekende afwijkingen..

Ik moet zeggen dat ik aan het begin van deze zwangerschap eigenlijk heel stellig was dat ik de combinatietest wilde laten doen omdat ik weet hoe zwaar het is om een gehandicapt kind te hebben (mijn broertje is zwaar verstandelijk gehandicapt). Maar inmiddels ben ik eigenlijk toch van standpunt gewisseld en wilde ik het niet meer laten doen. We zouden waarschijnlijk toch geen punctie laten doen en al krijg je een goede kansberekening, is dat eigenlijk ook maar een schijnveiligheid.. Pff zo lastig, dit soort beslissingen. Moet er nog maar eens een goed gesprek over hebben met m'n vriend, die is er ook nog niet helemaal over uit.

Mineola, logisch toch dat je flink baalt, dit was niet waar je op gehoopt had. Gelukkig is alles verder goed met het kindje maar in je hoofd heb je natuurlijk al wel een voorstelling gemaakt van hoe de bevalling zou gaan verlopen. Even een flinke omschakeling :*
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:00:04 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).

Het moet gewoon even landen allemaal... En omdat het tot nu toe allemaal perfect verliep en kind ook perfect op schema lag en alles volgens het boekje deed, is het een beetje omschakelen nu. Maar t komt ongetwijfeld allemaal goed :)
Oh, nou alleen maar goed om te weten dat dat ook nog anders kan worden eigenlijk! Om latere teleurstelling te voorkomen, zoals bij jou nu.

En goedkomen zal het inderdaad vast. :* maar t is logisch dat het even moet landen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:01:44 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:58 schreef L0t.. het volgende:
Pff zo lastig, dit soort beslissingen. Moet er nog maar eens een goed gesprek over hebben met m'n vriend, die is er ook nog niet helemaal over uit.
Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderend :Y

Wij hadden al 3x alle boekjes en foldertjes doorgelezen, maar die leggen echt zwaar de nadruk op de trisomie-afwijkingen, en dan met name Down. Dat er nog zoveel meer mogelijk is, dat hoorde ik echt pas van de verloskundige.
pi_116774059
Wij hebben wel een test laten doen. Ik heb 2 kinderen waar ik rekening mee moet houden. Bovendien heeft een kindje met down ook vaak nog hartafwijkingen of andere lichamelijke beperkingen. Dat is zeker iets waar ik me dan graag op wil kunnen voorbereiden.
De uitslagen waren 1 op 5000 ofzo voor alle 3.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116774098
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderend :Y

Wij hadden al 3x alle boekjes en foldertjes doorgelezen, maar die leggen echt zwaar de nadruk op de trisomie-afwijkingen, en dan met name Down. Dat er nog zoveel meer mogelijk is, dat hoorde ik echt pas van de verloskundige.
Ik zal er maandag naar vragen! :) We hebben vorige week wel uitleg gekregen van de vk over de combinatietest maar dat ging eigenlijk ook alleen over de 3 chromosomale afwijkingen.
pi_116775109
Ik werd hier naar doorgestuurd. :)

Hier afgelopen dinsdag ook 2 knalroze streepjes! Volgende ochtend weer een test gedaan en weer gelijk duidelijk.
We zijn verbaast, overrompeld, geschrokken, bezorgd maar, na de schrik, eigenlijk ook heel blij!
Was niet gepland en de timing is niet ideaal maar het is welkom. We wonen in een appartement dat toevallig net een week te koop staat. We hebben nieuwbouw op het oog maar de bouw begint pas in december en ik ben mogelijk ergens april uitgerekend.
Wow!!! :o :)
pi_116775224
Feli Venco, wat een verrassing! *O* Succes met alles eromheen...
pi_116775270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:39 schreef Mangostine het volgende:
Feli Venco, wat een verrassing! *O* Succes met alles eromheen...
Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
pi_116775284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:32 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en las ik nou dat danic op de echo al zwaaiende armpjes en beentjes had gezien? :o

Ik loop iets van 2 weken voor, en ik zag wel een spartelend kindje, maar heb geen armpjes of beentjes kunnen herkennen. Ben heel benieuwd hoe dat er dinsdag uitziet als we de nekplooimeting laten doen :Y
Ik zag witte bolletjes (de handjes en voetjes) bewegen. Was nou niet dat hij me echt gedag aan het zwaaien was hoor. Maar op de foto's zagen we ook vingertjes.
pi_116775355
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Wij doen het wel. Een kindje met down syndroom is bij ons ook welkom, maar we zijn daar wel graag op voorbereid.
pi_116775817
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
:o

Wat leuk!! Ook gefeliciteerd :)
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:01:58 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776001
Venco, gefeliciteerd!

Wel schrikken lijkt me als het niet gepland was :D maar fijn dat het welkom is!
pi_116776037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:01 schreef LadyBlack het volgende:
Venco, gefeliciteerd!

Wel schrikken lijkt me als het niet gepland was :D maar fijn dat het welkom is!
Ik zat even paniekerig te huilen ja. :') Ik was overtuigd dat het niet zo was.
Ja, welkom is het wel. Alleen vroeger dan gepland. :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:09:28 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776282
Nou, even rustig bijkomen, en dan heb je nog best even tijd om vanalles te regelen en te bedenken :Y

Heb je het al aan iemand verteld?
pi_116776366
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, even rustig bijkomen, en dan heb je nog best even tijd om vanalles te regelen en te bedenken :Y

Heb je het al aan iemand verteld?
Ja, close familie (ouders, broer, zussen van beide kanten), en enkele vrienden. :) Werk mag het nog niet weten.
En iedereen is blij voor ons! *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:12:36 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776385
Kijk, dat scheelt vast al ^O^
pi_116776624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:12 schreef LadyBlack het volgende:
Kijk, dat scheelt vast al ^O^
Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.
Nu maar hopen dat het geen tweeling wordt, er zitten er bij mij 6 in de familie. :X
pi_116776723
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.
Nu maar hopen dat het geen tweeling wordt, er zitten er bij mij 6 in de familie. :X
één-eiig of twee-eiig?
pi_116776746
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

één-eiig of twee-eiig?
Weet ik dus niet. :o
pi_116776770
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat valt heus mee hoor.
Wij en nog meer binnen OUD wonen op 60m2 met maar 1 slaapkamer en kindjes zijn de jaar al gepasseerd.
Komt goed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116776831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:00 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.
Als je je aanmeld geeft ie dan aan dat het vol zit?
Hij geeft momenteel inderdaad aan dat de cursus nog beschikbaar is. Wellicht iemand die zich uitgeschreven heeft. Maar goed aangezien Almelo niet mijn stad is en ik nu toch voor het complete pakket uitwijk voor Hengelo maakt het weinig uit. Denk dat Hengelo net ietsjes dichter bij is. Iig bedankt voor de info :).
pi_116776840
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Weet ik dus niet. :o
Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.
pi_116777045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.
Nee, maar ze zeggen toch dat het erfelijk is en vaak een generatie overslaat? En ik ben die generatie die dus aan de beurt is. :P
pi_116777156
Vencodark, welkom en gefeliciteerd!

Minola, helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt! Iedereen wil toch het liefst dat het zo gaat zoals je voorstelt dat het zal gaan. Hoop dat je bij de vrouwen hoort waar het allemaal alsnog bijtrekt.
pi_116777258
Welkom venco *O*
pi_116777342
Hallo Venco, welkom en gefeliciteerd!! *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:37:18 #91
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777363
welkom vencodark!!! Hoever denk je dat je bent?
pi_116777572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:37 schreef nytar het volgende:
welkom vencodark!!! Hoever denk je dat je bent?
Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker. :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:44 #93
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777640
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker. :)
dat is al een end op weg! Spannend hoor!
pi_116777705
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:44 schreef nytar het volgende:

[..]

dat is al een end op weg! Spannend hoor!
Zeker! We zijn heel benieuwd.
pi_116777785
Alles zag er goed uit O+

Ben helemaal blij *O*

Echt een kleine drukte maken in m'n buik! Maar toch nog even tijd gemaakt om al duimend op de echo te gaan O+

pi_116777798
Welkom vencodark!

Klumsy O+ Wat ziet dat er lief uit!! En wat fijn dat alles goed is!
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:49:05 #97
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777831
*O* klumsy!!!
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:49:28 #98
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116777848
aaaah wat een lieve echo O+

en vencodark welkom :)
W
Z
E
pi_116777893
Injectie viel ook reuze mee, beetje prikkend gevoel maar dat is het ook wel :)

weet niet meer wie het vroeg, maar de injecties "moet" ik omdat ik vorig jaar 2 kindjes ben verloren door een vroeggeboorte. Er is geen oorzaak gevonden, dus nu krijg ik preventief die injecties.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:53:17 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116777992
Nohhhh klumsy, wat een fantastische echo O+ O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')