abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116771202
Wij hebben dit keer wel de combinatietest laten doen. Bij Midas niet gedaan. Dit keer vonden we dat we niet alleen rekening met onszelf hoefden te houden maar ook met Midas en misschien ook met een ander broertje of zusje. Daarnaast vorig jaar Incantrix' verhaal vorig jaar ook vanuit z&g gevolgd en dat heeft er ook nogal ingehakt. Zeker ook omdat ik eerst dacht dat eventuele afwijkingen anders ook wel bij de seo naar boven zouden komen maar dat hoeft dus ook niet het geval te zijn.
pi_116771287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:43 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh, haha, dan hebben we daar nog een derde optie ;)

De verloskundige had 2 folders voor me, van de Kraamvogel, en van Isis Kraamzorg. Die laatste spreekt me wel aan op zich, alleen ik heb de indruk dat ze vooral in Friesland zitten, dus de informatieochtenden zijn niet zo vaak in Groningen. Maar ik weet toch niet of ik daarheen zou gaan... de verloskundigenpraktijk heeft die immers ook.

Ik ga maar eens een knoop doorhakken denk ik :')
Ik had de kraamvogel 2 keer en ben erg tevreden geweest met de meeste krramverzorgsters. Kan je alleen geen tips geven welke personen goed zijn, want die kramen denk ik alleen in Amsterdam en omgeving.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116771290
Mango Matthias heeft ook lang in stuit gelegen. Die draaide 3 weken voor de uitgetelde datum ineens toch nog zelf. Wij hadden toen gekozen om geen draaipoging te doen en ben daar achteraf ook blij om geweest!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116771703
Hier de combinatie test ook gedaan. Een kindje met bv down zou voor mij zeker wel welkom zijn, maar zou het wel graag willen weten. Mijn man twijfelde er meer over maar wilde hoe dan ook dat we het zouden weten (als je het al kunt te weten komen) voor de geboorte.

Voor degene die in regio Twente wonen kennen jullie de site Zwanger in Twente al? Mijn verloskundige vertelde me deze week van het bestaan, doen ze altijd met de 20 weken controle. Voor iedereen in de regio bied de site een aantal (wat ik vond) interessante (gratis) cursusavonden aan. Maar tot mijn teleurstelling bleek alles de komende twee maanden al vol te zitten. En de cursus die werd aangeraden te doen voor de 30 weken "bevalling en kraamzorg" zat ook hier in het ziekenhuis voor mijn 30 weken al vol.
Dus wellicht een aanrader voor de zwangere in Twente die hier nog niet van wisten.

Als het kan mag er in de OP nog meisje achter mijn naam?
pi_116771828
Hier in almelo is voor die cursus nog wel plek. Voor 8 okt en 10 dec. Is bij mijn vloskundigenpraktijk!!
pi_116771909
Hmm, dat is wel interessant. Toen ik eergisteren bezig ermee was zat die ook al vol. Ben nu ingeschreven in Hengelo voor de "alles in 1" cursus van 5 avonden. Die startte ook nog redelijk op tijd. Maar had graag de cursus in mijn eigen ziekenhuis gedaan omdat er ook een rondleiding door oa het kraamhotel bij zit. Deze start 2 oktober en eindigt 5 november. Dan zou ik net voor de 30 weken zitten en is het wellicht dus nog nuttig voor mijn keuze over thuisbevallen of toch bv in kraamhotel.
pi_116771960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:58 schreef papillion het volgende:
Hmm, dat is wel interessant. Toen ik eergisteren bezig ermee was zat die ook al vol. Ben nu ingeschreven in Hengelo voor de "alles in 1" cursus van 5 avonden. Die startte ook nog redelijk op tijd. Maar had graag de cursus in mijn eigen ziekenhuis gedaan omdat er ook een rondleiding door oa het kraamhotel bij zit.
Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.
Als je je aanmeld geeft ie dan aan dat het vol zit?
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:06:04 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116772131
LB, ook ik had Groene Kruis en ben supertevreden. Specifiek over de LK van GK, geweldig mens die echt heel veel weet.

Hier ook geen combinatietest.
pi_116772290
Klumsy, ik ben even kwijt waarom jij die progesteroninjecties gaat krijgen? Maakt jouw lichaam dat zelf niet genoet aan?

Suikertante, ik heb ook geen combinatietest laten doen.

Frups, op de snelheid waarmee soms hier gepost wordt heb je inderdaad nog wel kans dat je een topic of drie in de op staat. Maar hopelijk kondigt hij zich gewoon dit weekend aan (op 15 september worden hele lieve kinderen geboren)

Ladyblack het wachten op een echo tussen de 12 en 20 weken vond ik ook heel lang. Die eerste 12 weken heb ik vijf echo’s gehad (twee keer wegens bloedverlies) En daarna bijna 9 weken geen echo meer. Gelukkig ging ik mijn baby wel voelen rond de 18 weken. O+

Ellis, sterkte voor vandaag. Hopelijk gaat alles helemaal goed :*
pi_116772319
Mango, wat jammer dat de draaipoging niet is gelukt. Ik kan me voorstellen dat je er wel even klaar mee bent nu. Was het heel pijnlijk voor jou?

Mijn echo gister was ook niet onverdeeld succesvol. Het goede nieuws: met de baby was alles goed. Er zat bij de 20w-echo iets te veel vocht in zijn nier(bekk)en(s?), maar dat is keurig bijgetrokken. Mini lag met z'n hoofdje naar beneden, gewicht 1709 gr en qua groei uitermate gemiddeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 14-09-2012 11:20:50 ]
pi_116772468
Voor de mensen die nog twijfelen of ze een combinatietest willen, even onder een spoiler (want lang) mijn verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 14-09-2012 11:44:21 ]
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:37:59 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773167
He Mineola, ik kan me goed voorstellen dat je ff moest bijkomen van dat nieuws! Hopelijk trekt het nog bij :*

Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.

Speeseend, jeetje.... ja dat was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld over zo'n combinatietest. De mogelijkheid dat je door zo'n kansberekening een onbezorgde zwangerschap misschien wel kunt vergeten, leek me heel naar. Maar er blijkt dus meer bij te komen kijken dan alleen de kansberekening, en dat gaf voor mij toch de doorslag.

En nu maar hopen dat ik gewoon een heel lage kans heb! :o
pi_116773294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
He Mineola, ik kan me goed voorstellen dat je ff moest bijkomen van dat nieuws! Hopelijk trekt het nog bij :*

Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.

Speeseend, jeetje.... ja dat was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld over zo'n combinatietest. De mogelijkheid dat je door zo'n kansberekening een onbezorgde zwangerschap misschien wel kunt vergeten, leek me heel naar. Maar er blijkt dus meer bij te komen kijken dan alleen de kansberekening, en dat gaf voor mij toch de doorslag.

En nu maar hopen dat ik gewoon een heel lage kans heb! :o
Mineola, dat is inderdaad schrikken :{ Maar proberen te focussen op het goede nieuws dat je gekregen hebt, of je uiteindelijk een keizersnede moet heb je niet in de hand, zou zonde zijn als je daardoor de laatste weken van je zwangerschap zou laten verpesten. Maar ik snap wel dat het een domper is -O- ! Hopelijk is het achteraf toch niet nodig!

LadyBlack: klopt, dat is het lastige. Aan de ene kant is het 'maar' statistiek, en aan de andere kant is het wel een valide screeningsinstrument en wordt het niet voor niets ingezet om afwijkingen op tijd te kunnen uitsluiten of vaststellen!
pi_116773494
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).

Het moet gewoon even landen allemaal... En omdat het tot nu toe allemaal perfect verliep en kind ook perfect op schema lag en alles volgens het boekje deed, is het een beetje omschakelen nu. Maar t komt ongetwijfeld allemaal goed :)
pi_116773837
Wow Spees_Eend, wat heftig! Gelukkig dat alles goed bleek te zijn maar hierdoor is wel een gedeelte van je zwangerschap een soort van 'verpest' idd.. Daar ben ik ook wel bang voor.

LB, daar had ik nog niet bij stil gestaan, dat ze ook naar andere dingen kijken dan alleen de 3 bekende afwijkingen..

Ik moet zeggen dat ik aan het begin van deze zwangerschap eigenlijk heel stellig was dat ik de combinatietest wilde laten doen omdat ik weet hoe zwaar het is om een gehandicapt kind te hebben (mijn broertje is zwaar verstandelijk gehandicapt). Maar inmiddels ben ik eigenlijk toch van standpunt gewisseld en wilde ik het niet meer laten doen. We zouden waarschijnlijk toch geen punctie laten doen en al krijg je een goede kansberekening, is dat eigenlijk ook maar een schijnveiligheid.. Pff zo lastig, dit soort beslissingen. Moet er nog maar eens een goed gesprek over hebben met m'n vriend, die is er ook nog niet helemaal over uit.

Mineola, logisch toch dat je flink baalt, dit was niet waar je op gehoopt had. Gelukkig is alles verder goed met het kindje maar in je hoofd heb je natuurlijk al wel een voorstelling gemaakt van hoe de bevalling zou gaan verlopen. Even een flinke omschakeling :*
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:00:04 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).

Het moet gewoon even landen allemaal... En omdat het tot nu toe allemaal perfect verliep en kind ook perfect op schema lag en alles volgens het boekje deed, is het een beetje omschakelen nu. Maar t komt ongetwijfeld allemaal goed :)
Oh, nou alleen maar goed om te weten dat dat ook nog anders kan worden eigenlijk! Om latere teleurstelling te voorkomen, zoals bij jou nu.

En goedkomen zal het inderdaad vast. :* maar t is logisch dat het even moet landen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:01:44 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116773956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:58 schreef L0t.. het volgende:
Pff zo lastig, dit soort beslissingen. Moet er nog maar eens een goed gesprek over hebben met m'n vriend, die is er ook nog niet helemaal over uit.
Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderend :Y

Wij hadden al 3x alle boekjes en foldertjes doorgelezen, maar die leggen echt zwaar de nadruk op de trisomie-afwijkingen, en dan met name Down. Dat er nog zoveel meer mogelijk is, dat hoorde ik echt pas van de verloskundige.
pi_116774059
Wij hebben wel een test laten doen. Ik heb 2 kinderen waar ik rekening mee moet houden. Bovendien heeft een kindje met down ook vaak nog hartafwijkingen of andere lichamelijke beperkingen. Dat is zeker iets waar ik me dan graag op wil kunnen voorbereiden.
De uitslagen waren 1 op 5000 ofzo voor alle 3.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116774098
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderend :Y

Wij hadden al 3x alle boekjes en foldertjes doorgelezen, maar die leggen echt zwaar de nadruk op de trisomie-afwijkingen, en dan met name Down. Dat er nog zoveel meer mogelijk is, dat hoorde ik echt pas van de verloskundige.
Ik zal er maandag naar vragen! :) We hebben vorige week wel uitleg gekregen van de vk over de combinatietest maar dat ging eigenlijk ook alleen over de 3 chromosomale afwijkingen.
pi_116775109
Ik werd hier naar doorgestuurd. :)

Hier afgelopen dinsdag ook 2 knalroze streepjes! Volgende ochtend weer een test gedaan en weer gelijk duidelijk.
We zijn verbaast, overrompeld, geschrokken, bezorgd maar, na de schrik, eigenlijk ook heel blij!
Was niet gepland en de timing is niet ideaal maar het is welkom. We wonen in een appartement dat toevallig net een week te koop staat. We hebben nieuwbouw op het oog maar de bouw begint pas in december en ik ben mogelijk ergens april uitgerekend.
Wow!!! :o :)
pi_116775224
Feli Venco, wat een verrassing! *O* Succes met alles eromheen...
pi_116775270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:39 schreef Mangostine het volgende:
Feli Venco, wat een verrassing! *O* Succes met alles eromheen...
Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
pi_116775284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:32 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en las ik nou dat danic op de echo al zwaaiende armpjes en beentjes had gezien? :o

Ik loop iets van 2 weken voor, en ik zag wel een spartelend kindje, maar heb geen armpjes of beentjes kunnen herkennen. Ben heel benieuwd hoe dat er dinsdag uitziet als we de nekplooimeting laten doen :Y
Ik zag witte bolletjes (de handjes en voetjes) bewegen. Was nou niet dat hij me echt gedag aan het zwaaien was hoor. Maar op de foto's zagen we ook vingertjes.
pi_116775355
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal de combinatietest laten doen? Wij zijn het niet van plan, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen het wel doet..
Wij doen het wel. Een kindje met down syndroom is bij ons ook welkom, maar we zijn daar wel graag op voorbereid.
pi_116775817
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
:o

Wat leuk!! Ook gefeliciteerd :)
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:01:58 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776001
Venco, gefeliciteerd!

Wel schrikken lijkt me als het niet gepland was :D maar fijn dat het welkom is!
pi_116776037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:01 schreef LadyBlack het volgende:
Venco, gefeliciteerd!

Wel schrikken lijkt me als het niet gepland was :D maar fijn dat het welkom is!
Ik zat even paniekerig te huilen ja. :') Ik was overtuigd dat het niet zo was.
Ja, welkom is het wel. Alleen vroeger dan gepland. :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:09:28 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776282
Nou, even rustig bijkomen, en dan heb je nog best even tijd om vanalles te regelen en te bedenken :Y

Heb je het al aan iemand verteld?
pi_116776366
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, even rustig bijkomen, en dan heb je nog best even tijd om vanalles te regelen en te bedenken :Y

Heb je het al aan iemand verteld?
Ja, close familie (ouders, broer, zussen van beide kanten), en enkele vrienden. :) Werk mag het nog niet weten.
En iedereen is blij voor ons! *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:12:36 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116776385
Kijk, dat scheelt vast al ^O^
pi_116776624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:12 schreef LadyBlack het volgende:
Kijk, dat scheelt vast al ^O^
Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.
Nu maar hopen dat het geen tweeling wordt, er zitten er bij mij 6 in de familie. :X
pi_116776723
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.
Nu maar hopen dat het geen tweeling wordt, er zitten er bij mij 6 in de familie. :X
één-eiig of twee-eiig?
pi_116776746
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

één-eiig of twee-eiig?
Weet ik dus niet. :o
pi_116776770
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat valt heus mee hoor.
Wij en nog meer binnen OUD wonen op 60m2 met maar 1 slaapkamer en kindjes zijn de jaar al gepasseerd.
Komt goed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116776831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:00 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.
Als je je aanmeld geeft ie dan aan dat het vol zit?
Hij geeft momenteel inderdaad aan dat de cursus nog beschikbaar is. Wellicht iemand die zich uitgeschreven heeft. Maar goed aangezien Almelo niet mijn stad is en ik nu toch voor het complete pakket uitwijk voor Hengelo maakt het weinig uit. Denk dat Hengelo net ietsjes dichter bij is. Iig bedankt voor de info :).
pi_116776840
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Weet ik dus niet. :o
Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.
pi_116777045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.
Nee, maar ze zeggen toch dat het erfelijk is en vaak een generatie overslaat? En ik ben die generatie die dus aan de beurt is. :P
pi_116777156
Vencodark, welkom en gefeliciteerd!

Minola, helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt! Iedereen wil toch het liefst dat het zo gaat zoals je voorstelt dat het zal gaan. Hoop dat je bij de vrouwen hoort waar het allemaal alsnog bijtrekt.
pi_116777258
Welkom venco *O*
pi_116777342
Hallo Venco, welkom en gefeliciteerd!! *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:37:18 #91
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777363
welkom vencodark!!! Hoever denk je dat je bent?
pi_116777572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:37 schreef nytar het volgende:
welkom vencodark!!! Hoever denk je dat je bent?
Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker. :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:44 #93
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777640
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker. :)
dat is al een end op weg! Spannend hoor!
pi_116777705
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:44 schreef nytar het volgende:

[..]

dat is al een end op weg! Spannend hoor!
Zeker! We zijn heel benieuwd.
pi_116777785
Alles zag er goed uit O+

Ben helemaal blij *O*

Echt een kleine drukte maken in m'n buik! Maar toch nog even tijd gemaakt om al duimend op de echo te gaan O+

Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116777798
Welkom vencodark!

Klumsy O+ Wat ziet dat er lief uit!! En wat fijn dat alles goed is!
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:49:05 #97
258612 nytar
boys boys boys
pi_116777831
*O* klumsy!!!
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:49:28 #98
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116777848
aaaah wat een lieve echo O+

en vencodark welkom :)
W
Z
E
pi_116777893
Injectie viel ook reuze mee, beetje prikkend gevoel maar dat is het ook wel :)

weet niet meer wie het vroeg, maar de injecties "moet" ik omdat ik vorig jaar 2 kindjes ben verloren door een vroeggeboorte. Er is geen oorzaak gevonden, dus nu krijg ik preventief die injecties.
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:53:17 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116777992
Nohhhh klumsy, wat een fantastische echo O+ O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')