Als er zo hard door gepost word dan sta k volgens mij nog wel even in de op haha.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:26 schreef Suikertante het volgende:
Frups, Kwisted, misschien wel de laatste OP waar jullie in staan!!
Hoe gaat ie?
Groene Kruis. Voor de derde keer. Supertevredenquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:30 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben kraamzorg aan het uitzoeken, zit te twijfelen tussen twee bureau's, maar ik denk steeds: wat zal nou helemaal het verschil zijn![]()
Freecell, als stadsgenote; welke kraamzorg heb jij gehad?
Wij nietquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal de combinatietest laten doen? Wij zijn het niet van plan, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen het wel doet..
Oh, haha, dan hebben we daar nog een derde optiequote:Op vrijdag 14 september 2012 09:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Groene Kruis. Voor de derde keer. Supertevreden
Ja een vriendin van mij had daar de kraamverzorgende van, maar wie je over de vloer krijgt is natuurlijk sowieso de vraag. Dat heeft denk ik minder met het bureau te maken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:45 schreef freecell het volgende:
Over de Kraamvogel hoor ik ook positieve geluiden
Dat natuurlijk ook ja! Straks ben ik 3 maanden zwanger en heb ik al 3 echo's gehad!quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef eliis het volgende:
Da's waar Ladyblack, ik vond het ook superfijn om met de combitest weer een echo te krijgen en mijn kindje te zien, inclusief allerlei uitleg van de echoscopiste
Ja, afgaande op de draaipogingen ligt jullie kleintje zo lekkerder/fijnerquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef Mangostine het volgende:
Wij hebben ook geen combinatietest laten doen.
Belle, de baby kan in theorie nog uit zichzelf draaien, maar de ligging is niet zo handig om de draai te maken. Maar er zijn verhalen van baby's die vlak voor een geplande bevalling of ks toch ineens gedraaid waren.
Ik had de kraamvogel 2 keer en ben erg tevreden geweest met de meeste krramverzorgsters. Kan je alleen geen tips geven welke personen goed zijn, want die kramen denk ik alleen in Amsterdam en omgeving.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh, haha, dan hebben we daar nog een derde optie
De verloskundige had 2 folders voor me, van de Kraamvogel, en van Isis Kraamzorg. Die laatste spreekt me wel aan op zich, alleen ik heb de indruk dat ze vooral in Friesland zitten, dus de informatieochtenden zijn niet zo vaak in Groningen. Maar ik weet toch niet of ik daarheen zou gaan... de verloskundigenpraktijk heeft die immers ook.
Ik ga maar eens een knoop doorhakken denk ik
Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:58 schreef papillion het volgende:
Hmm, dat is wel interessant. Toen ik eergisteren bezig ermee was zat die ook al vol. Ben nu ingeschreven in Hengelo voor de "alles in 1" cursus van 5 avonden. Die startte ook nog redelijk op tijd. Maar had graag de cursus in mijn eigen ziekenhuis gedaan omdat er ook een rondleiding door oa het kraamhotel bij zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 14-09-2012 11:20:50 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 14-09-2012 11:44:21 ]
Mineola, dat is inderdaad schrikkenquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
He Mineola, ik kan me goed voorstellen dat je ff moest bijkomen van dat nieuws! Hopelijk trekt het nog bij![]()
Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.
Speeseend, jeetje.... ja dat was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld over zo'n combinatietest. De mogelijkheid dat je door zo'n kansberekening een onbezorgde zwangerschap misschien wel kunt vergeten, leek me heel naar. Maar er blijkt dus meer bij te komen kijken dan alleen de kansberekening, en dat gaf voor mij toch de doorslag.
En nu maar hopen dat ik gewoon een heel lage kans heb!
Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik was best blij toen de echoscopiste vandeweek zei dat de placenta bij mij aan de achterkant aan het groeien was, scheelt toch wel.
Oh, nou alleen maar goed om te weten dat dat ook nog anders kan worden eigenlijk! Om latere teleurstelling te voorkomen, zoals bij jou nu.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
Niet om je zenuwachtig te maken, maar bij mij lag-ie bij 12 weken ook aan de achterkant en 'zou ik de baby vast snel gaan voelen' (dat was pas bij 20w uiteindelijk).
Het moet gewoon even landen allemaal... En omdat het tot nu toe allemaal perfect verliep en kind ook perfect op schema lag en alles volgens het boekje deed, is het een beetje omschakelen nu. Maar t komt ongetwijfeld allemaal goed
Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderendquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:58 schreef L0t.. het volgende:
Pff zo lastig, dit soort beslissingen. Moet er nog maar eens een goed gesprek over hebben met m'n vriend, die is er ook nog niet helemaal over uit.
Ik zal er maandag naar vragen!quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Vraag je verloskundige er gewoon even naar, dat vond ik heel verhelderend![]()
Wij hadden al 3x alle boekjes en foldertjes doorgelezen, maar die leggen echt zwaar de nadruk op de trisomie-afwijkingen, en dan met name Down. Dat er nog zoveel meer mogelijk is, dat hoorde ik echt pas van de verloskundige.
Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:39 schreef Mangostine het volgende:
Feli Venco, wat een verrassing!Succes met alles eromheen...
Ik zag witte bolletjes (de handjes en voetjes) bewegen. Was nou niet dat hij me echt gedag aan het zwaaien was hoor. Maar op de foto's zagen we ook vingertjes.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:32 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en las ik nou dat danic op de echo al zwaaiende armpjes en beentjes had gezien?![]()
Ik loop iets van 2 weken voor, en ik zag wel een spartelend kindje, maar heb geen armpjes of beentjes kunnen herkennen. Ben heel benieuwd hoe dat er dinsdag uitziet als we de nekplooimeting laten doen
Wij doen het wel. Een kindje met down syndroom is bij ons ook welkom, maar we zijn daar wel graag op voorbereid.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal de combinatietest laten doen? Wij zijn het niet van plan, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen het wel doet..
quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
Ik zat even paniekerig te huilen ja.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:01 schreef LadyBlack het volgende:
Venco, gefeliciteerd!
Wel schrikken lijkt me als het niet gepland wasmaar fijn dat het welkom is!
Ja, close familie (ouders, broer, zussen van beide kanten), en enkele vrienden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, even rustig bijkomen, en dan heb je nog best even tijd om vanalles te regelen en te bedenken![]()
Heb je het al aan iemand verteld?
Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.quote:
één-eiig of twee-eiig?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt alles. Ze denken ook goed met ons mee over de praktische zaken.
Nu maar hopen dat het geen tweeling wordt, er zitten er bij mij 6 in de familie.
Dat valt heus mee hoor.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Thx en thx. Ja, we weten het net een paar dagen dus we moeten alles nog eens goed op een rijtje zetten. We kunnen wel tijdelijk na de geboorte in ons appartement blijven maar dat wordt na een paar maanden toch ook te klein.
Hij geeft momenteel inderdaad aan dat de cursus nog beschikbaar is. Wellicht iemand die zich uitgeschreven heeft. Maar goed aangezien Almelo niet mijn stad is en ik nu toch voor het complete pakket uitwijk voor Hengelo maakt het weinig uit. Denk dat Hengelo net ietsjes dichter bij is. Iig bedankt voor de infoquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:00 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Gisteren tijdens de controle had mijn vlos het er nog over dat er nog plek was. Voor beide dagen.
Als je je aanmeld geeft ie dan aan dat het vol zit?
Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.quote:
Nee, maar ze zeggen toch dat het erfelijk is en vaak een generatie overslaat? En ik ben die generatie die dus aan de beurt is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Als het er zoveel zijn aan één kant zou je zeggen dat twee-eiig mogelijk wel in de familie zit. Hoeft natuurlijk nog niets over jou te zeggen.
Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:37 schreef nytar het volgende:
welkom vencodark!!! Hoever denk je dat je bent?
dat is al een end op weg! Spannend hoor!quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een week of 8, denk ik. Volgende week echo en dan weten we het zeker.
Zeker! We zijn heel benieuwd.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:44 schreef nytar het volgende:
[..]
dat is al een end op weg! Spannend hoor!
awwwwquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanmorgen was ik klaar aan het maken voor werk, en M. was op de andere kamers aan het stofzuigen. Luid zingend "We krijgen een baby, lalalaaa, we krijgen een beee-bie, ja, we krijgeneenbaby, krijgeneenbaby, lalalaaaa".
Op die melodie van "wat zullen we drinken dan"....![]()
Hij is ook best schattigquote:
Ruwe bolster, blanke pitquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hij is ook best schattig
Al ziet hij er niet zo uit, vind ik dan. Maar dat maakt het juist weer extra schattig
Oh, gisteren was ik 32 weken, begint nu echt op te schieten
Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal afquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ruwe bolster, blanke pit![]()
32 weken alweer, gaat snel zegMet hoeveel weken begint je verlof?
Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal af
Begin dan weer begin februari
Zelfverzonnen liedjes ftw! Dan doen we echt heel vaak, regelmatig samen. Dan maken we er een duet vanquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Mangostine het volgende:
Lol Coco, dat doet mijne ook, zelf verzonnen teksten zingen op de melodie van vergeten skihut-hitsmeestal over de baby en mij
32 weken al, bizar hè?
Geen ideequote:Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef LadyBlack het volgende:
3 jaar, lang al!!Wat gaan jullie doen om het te vieren?
Naar het verlof? Ga het wel heel relaxed vinden om gewoon in joggingbroek aan mijn opdrachten te kunnen werkenquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?
Gaan jullie nog iets leuks doen voor jullie jubileum?
Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Geen ideeDenk niet echt iets bijzonders eigenlijk, misschien even uit eten ofzo. En idd, het is alweer 3 jaar geleden
Was zo leuk ook
Voor zingen hoef je je nooit te schamen!!!quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww dus wij zijn niet de enigen die zelfverzonnen liedjes voor elkaar en beebje zingen![]()
![]()
Goed .. Hoef ik me daar ook al niet meer voor te schamen dus
Een winterbruiloft kan zo tof zijn ookquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.
Ik wil heel erg graag trouwen met een dikke buik, lijkt me fantastischmaar wanneer dan??
![]()
Misschien moeten we dat maar in januari doen ofzo, hebben we elk jaar na de feestdagen iets leuks om naar uit te kijken![]()
Ohja, en vriendje moet ook nog willendetails.... (we hebben het er al eens over gehad voor ik zwanger was, maar hij is niet zo goed in hypothetisch denken, binnenkort maar weer eens over beginnen)
Hier is ook niet echt veel budget voor trouwen, maar het lijkt me zo speciaal in deze tijdquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef L0t.. het volgende:
Ohh wat leuk LB!Dat vind ik wel heel romantisch!
Ik denk er ook wel eens aan maar weet niet echt hoe we dat zouden moeten gaan vormgeven en of er geld voor is. Als ik mijn vriend moet geloven gaat 'ie me ooit nog wel eens vragen maar ik reken er niet heel erg op na 8 jaar ofzo![]()
Heb het ook altijd een mooi idee gevonden om gewoon met z'n tweeën op een mooi eiland te trouwen, maar dat kost ook wat natuurlijk..
Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligtquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Een winterbruiloft kan zo tof zijn ook![]()
Ik zou het zelf onpraktisch vinden (maar dat is meer omdat ik nu merk dat ik niet meer zo lang kan lopen/staan, en bijvoorbeeld geen enkele pump meer aan mijn voeten krijg, etc). Plus, stel je voor je buik ontploft waardoor op het laatste moment je jurk niet meer past!![]()
Alhoewel ik dan wél een écht decolleté had gehad in mijn jurk
De moeder van de vrouw van mijn collega (quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:38 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligtwat een foto's zul je dan kunnen maken
![]()
Maargoed, ik zou ook geen heel dure jurk kopen overigens. Misschien zou ik mijn moeder vragen om er een te maken zelfsdie kan heel goed jurken naaien
Automatisch schommelding is handig hoor!quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De moeder van de vrouw van mijn collega () heeft ook de trouwjurk gemaakt. Was prachtig! En extra speciaal, want gemaakt door mama
Over moeders gesproken: was gisteren met schoonmoeder in babyzaak. Bij wippertjes staan kwijlen (wat overdreven, maar M. en ik vinden die automatische schommeldingen met muziek/natuurgeluiden/lichtjes/etc wél echt tof, want geeks). Nu wil ik zoiets eigenlijk niet kopen (zeker niet van tevoren, eerst even afwachten hoe en wat), want verstandig enzo (voornemen me niet te laten leiden door (koop)hormonen e.d.).
Anyhoo, schoonmam heeft dus zo'n ding voor ons gekocht nuLief
Volgens mij vond zij ze stiekem zelf ook gewoon heel leuk
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:07 schreef rebel-angel het volgende:
mijnen ik zijn ook niet getrouwd
ik vondt het wel meevallen met wat we moesten regelen toen de 1e kwam
erkenning op het gemeenthuis -> papieren meegekregen voor gezamelijke voogdij -> na de geboorte ingeleverd bij het kantongerecht en 2 weken later was het geregeld.
nu hebben we een geregistreerd partnerschap en hoefden we alleen de erkenning te regelen de rest hoeft niet meer.
Dat hoefden wij ook niet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:
[..]
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:57 schreef Logician78 het volgende:
Oh Coco bij die dingen hebben mijn lief en ik ook gewoon een half uur staan kwijlen
Wat lief van je schoonmams, stuur anders even door naar ons
aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:
[..]
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:29 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.
tot mijn grote schande moet ik bekenen dat wij ook nog steeds geen testament hebben.
en dat moeten we echt wel want ik zag dat ouders recht op een kwart hebben![]()
dat gaat dus mooi niet gebeuren.
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat ervenquote:De wet bepaalt in welke volgorde de erfgenamen worden opgeroepen. Er worden daarbij vier groepen onderscheiden.
1. echtgenoot / geregistreerd partner en kinderen 2. ouders, broers en zussen 3. grootouders 4. overgrootouders
De vier groepen van erfgenamen zijn beschreven in groepen van erfgenamen.
Zolang er in de ene groep nog een erfgenaam is, komt een volgende groep niet aan bod. Als er in geen van de vier groepen erfgenamen zijn, dan gaat de erfenis naar de Staat der Nederlanden.
De erfgenamen die in dezelfde groep zitten, hebben allemaal recht op een even groot deel van de erfenis. Uitzonderingen daarop zijn de partner (of geregistreerd partner) en de ouders. Voor de partner zijn aparte regels gemaakt en ouders hebben altijd recht op een kwart van de erfenis.
Bij alle vier groepen van erfgenamen heb je te maken met plaatsvervulling.
nietquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven
Die is mooi!quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Deze hebben we trouwens
[ afbeelding ]
SonnetjeToch een fijn ding dus? Heb van anderen weer gehoord dat hun kind er niks aan vond enzo. Maar maakt niet uit, wij vinden het zelf al leuk zat
quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:08 schreef Logician78 het volgende:
Pappi bedankt voor de link, ik heb me meteen voor 2 cursussen aangemeld!
Cursus voor aanstaande ouders in Hengelo (voor vriendlief aangezien alles voor hem nieuw is).
En Wat als angst overheerst in Enschede aangezien ik nu precies 1wk voorbij mijn vorige miskraam ben en stiekem nog steeds erg veel moeite heb met het durven genieten
Ja daar ben ik dus echt weer te ouderwets voor hè, ik wil wel gevraagd wordenquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:48 schreef papillion het volgende:
Klumsy, wat een super gave echo! Had spontaan het idee dat ik ging rammelen (en besefte me toen pas dat ik al zwanger ben).
Over trouwen, gewoon allemaal je vriend nu direct vandaag nog vragen en een datum prikken! 2 familie leden van me zijn afgelopen jaar zwanger getrouwd. De een heel simpel de ander nog uitgebreid met een feest. Beiden hadden een compleet andere bruiloft. Ook fysiek gezien. De een had het gemakkelijk en de ander lag dag voor de bruiloft nog in het ziekenhuis. Beiden liepen behoorlijk op het einde. Achteraf hebben ze allemaal echt van de dag genoten.
Mocht ik nog niet getrouwd zijn dan zou ik het zelf leuker vinden om alsnog nu te doen ipv als het kindje er al is. Maar goed, even wachten en een mooie bruiloft met een bruidsmeisje/bruidsjonker heeft natuurlijk ook wat.
Daar zitten ook haken en ogen aan hoor! Er schijnen best vervelende voorwaarden te zijn voor kindjes en dergelijke!quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:56 schreef papillion het volgende:
Hehe L0t. dan moet je maar subtiele hints gaan maken. Bruidsboeken neerleggen, of wat bij mannen wellicht beter werkt, de praktische voordelen van trouwen uitleggen.
Een heel andere kant van praktische zaken waar we zelf helemaal niet aan hadden gedacht maar ons verzekerings mannetje ons op wees. Uitvaartverzekering. Die hadden we namelijk nog geen.
Stel, en daar willen we natuurlijk niet vanuit gaan, dat er nog voor, tijdens of (net) na de zwangerschap iets gebeurd met ons kindje dan is deze nu direct met ons meeverzekerd voor een uitvaart, ikzelf natuurlijk ook. Mochten we willen dan kan er gewoon een volwaardige begrafenis met alles erop en er aan (voor het bedrag waarvoor wijzelf verzekerd zijn) gegeven worden.
Hmm, ik dacht juist alles nu goed geregeld te hebben. We hebben de voorwaarden iig in de briefbus gehad, deze toch eens doorlezen wellicht.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar zitten ook haken en ogen aan hoor! Er schijnen best vervelende voorwaarden te zijn voor kindjes en dergelijke!
Succes!quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:57 schreef L0t.. het volgende:
Ik zal eens gaan nadenken over een plan de campagne.
En? Zit het er al opquote:Op donderdag 13 september 2012 12:38 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind schimmelkaas in gesmolten toestand veel minder lekker, wordt érg zout. Ik maak liever een
![]()
Nog anderhalve werkdag!
![]()
Zorgverzekering, inboedel ed ook goede tip om te bekijken. Die zouden we als het goed is ook allemaal aangepast moeten hebben. Verzekerings agent gaf aan gewoon direct even een belletje te geven als het kind er was, dan zou hij alles verder regelen.quote:Indien een kind van een verzekerde levenloos wordt geboren na
een zwangerschap van tenminste 24 weken of binnen 30 dagen na
de geboorte overlijdt, is een bedrag beschikbaar voor uitvaartkosten
gelijk aan het hoogst verzekerde bedrag van (één van) de
ouder(s) tot maximaal de hoogte van de kosten van de uitvaart.
2. Indien een kind van een verzekerde overlijdt, mits het kind binnen
30 dagen na de geboorte is bijgeschreven op de polis, is een
bedrag beschikbaar voor uitvaartkosten gelijk aan het hoogst
verzekerde bedrag van (één van) de ouder(s), tot maximaal de
hoogte van de kosten van de uitvaart.
3. Indien een kind niet binnen 30 dagen na de geboorte is bijgeschreven
op de polis, dient ten behoeve van het kind een gezondheidsverklaring
te worden ingevuld en beslist Monuta over acceptatie of
non-acceptatie.
Dat klopt. Maar dat wil je al helemaal niet doen op het moment dat je zou moeten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:13 schreef Spirit82 het volgende:
He bah, daar wil je toch eigenlijk allemaal helemaal niet over nadenken
Klopt, eigenlijk helemaal niet. En het voelt ook ergens heel gemeen om hier te posten omdat ik weet dat sommigen al in die situatie hebben gezeten. Maar het geeft mij ergens wel 'n opluchting te weten dat als het nodig mocht zijn het geregeld is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:13 schreef Spirit82 het volgende:
He bah, daar wil je toch eigenlijk allemaal helemaal niet over nadenken
Het is niet leuk idd, maar wel realistisch.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:19 schreef papillion het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk helemaal niet. En het voelt ook ergens heel gemeen om hier te posten omdat ik weet dat sommigen al in die situatie hebben gezeten. Maar het geeft mij ergens wel 'n opluchting te weten dat als het nodig mocht zijn het geregeld is.
Ah, kan ook natuurlijk. Ik heb maandag vrij genomen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:15 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Nee ik ben op vrijdag vrij. maandag laatste dag.
Wat een lieverd, en dat voor een puber!!quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:39 schreef Logician78 het volgende:
Coco welk merk is dat?? Die zou nl. ook erg goed passen bij onze inrichting![]()
Oh en net even last van de hormoontjes hier zeg!
Ik lag net even op de bank een beetje bekken oefeningen te doen en mijn 16jarige zoon gaat naast me zitten, kijkt me aan en vraagt of ik last van mijn voeten heb aangezien ik de hele dag had gelopen op mijn nieuwe schoenenDus ik 'ja een beetje maar ga er vast niet dood aan, pakt die schat mijn voeten en krijg ik zowaar een voetmassage
dus ik vraag 'waar heb ik dit aan verdient? Zegt ie 'omdat jij ook wel eens iets mag krijgen en omdat je mij altijd zo goed steunt ... Nou toen gingen de sluizen wel even open
![]()
![]()
Omg wat heb ik toch een schat van een kind
(de rest ook natuurlijk).
Ik ging er eigenlijk blind vanuit dat de 78 voor haar bouwjaar stondquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:42 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat een lieverd, en dat voor een puber!!Maar... betekent dit dat je 18 was toen je de eerste kreeg?
Ja het is serieus zo'n schat, enige issues die we hebben zijn zijn slaapgewoonten af en toe en vergeetachtigheid maar verder nog nooit een grote mond gehad of nare woorden etc.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:42 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat een lieverd, en dat voor een puber!!Maar... betekent dit dat je 18 was toen je de eerste kreeg?
Snap ik khet nou niet goed dan? Als 78 haar bouwjaar is dan zou ze 34 zijn en dus 18 toen ze haar puber kreeg. Vind ik jong!! Heb daar heel veel respect voor, ten eerste om het kind dan te houden maar zeker ook voor omdat ze hem dan, ondanks haar jonge leeftijd, heeft opgevoed tot de lieverd die het nu lijkt te zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk blind vanuit dat de 78 voor haar bouwjaar stond
Zie edit...quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:48 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Snap ik khet nou niet goed dan? Als 78 haar bouwjaar is dan zou ze 34 zijn en dus 18 toen ze haar puber kreeg. Vind ik jong!! Heb daar heel veel respect voor, ten eerste om het kind dan te houden maar zeker ook voor omdat ze hem dan, ondanks haar jonge leeftijd, heeft opgevoed tot de lieverd die het nu lijkt te zijn
Ik ben niet blond. Maar mn vriend wel. Zou ik dit tegen hem kunnen gebruiken als ik domme dingen ga doen?quote:
Het is natuurlijk veel te jong, ik was echt niet meteen een goede moeder.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:48 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Snap ik khet nou niet goed dan? Als 78 haar bouwjaar is dan zou ze 34 zijn en dus 18 toen ze haar puber kreeg. Vind ik jong!! Heb daar heel veel respect voor, ten eerste om het kind dan te houden maar zeker ook voor omdat ze hem dan, ondanks haar jonge leeftijd, heeft opgevoed tot de lieverd die het nu lijkt te zijn
Volgens mij is niemand meteen een goede moeder, ook niet als je 40 bentquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:52 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk veel te jong, ik was echt niet meteen een goede moeder. Ik was mentaal nog heel erg zoekende en redelijk beschadigt door mijn eigen jeugd.
Heb echt wel fouten gemaakt in het begin waarvan ik nu denk wtf was je me bezig![]()
Maar hier wel van geleerd en dingen met vallen opstaan gaande weg het opvoeden en zorgen goed onder de knie gekregen.
Edit: wel heerlijk ook, zo'n inwonende baby-sitter
Bright Starts. Schoonmoeder heeft 'm besteld via wipstoeltje.com (ik ben 'm nergens anders goedkoper tegengekomen, waarschijnlijk wel via Ebay, maar dat vind ik toch lastig met terugsturen stel er mocht iets mee zijn).quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:39 schreef Logician78 het volgende:
Coco welk merk is dat?? Die zou nl. ook erg goed passen bij onze inrichting![]()
Oh en net even last van de hormoontjes hier zeg!
Ik lag net even op de bank een beetje bekken oefeningen te doen en mijn 16jarige zoon gaat naast me zitten, kijkt me aan en vraagt of ik last van mijn voeten heb aangezien ik de hele dag had gelopen op mijn nieuwe schoenen![]()
Dus ik 'ja een beetje maar ga er vast niet dood aan, pakt die schat mijn voeten en krijg ik zowaar een voetmassagedus ik vraag 'waar heb ik dit aan verdient? Zegt ie 'omdat jij ook wel eens iets mag krijgen en omdat je mij altijd zo goed steunt ... Nou toen gingen de sluizen wel even open
![]()
![]()
Omg wat heb ik toch een schat van een kind!
![]()
(en mijn andere kindjes ook natuurlijk).
Mijn jongens zijn, 16jr 10jr en9jr.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:56 schreef Kyara het volgende:
Logi, hoe oud is je middelste eigenlijk?
Fingers crossed voor een meisje nu? Of maakt het je niet zoveel uit? Ik loop achterquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:57 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Mijn jongens zijn, 16jr 10jr en9jr.
Ze zijn nu ook helemaal het one born every minute aan het volgen hier thuis trouwens, dat is wel weer heel erg leuk, dat ze oud genoeg zijn om het zo bewust mee te maken.
Ja? Misschien wordt ze er wel gillend gek van over 16 jaar. Mag ze eindelijk uit en met jongens naar de disco enzo en dan heb je 3 bodyguards achter je aan die ook nog eens enorm opvallen doordat ze 10 jaar boven de gemiddelde leeftijd uit komenquote:
kan ook... Ervaring mee?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:02 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja? Misschien wordt ze er wel gillend gek van over 16 jaar. Mag ze eindelijk uit en met jongens naar de disco enzo en dan heb je 3 bodyguards achter je aan die ook nog eens enorm opvallen doordat ze 10 jaar boven de gemiddelde leeftijd uit komen
Wat heerlijk voor jullie Klums!quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:54 schreef klumsy het volgende:
ja, voel me ook nog helemaal
ze kon helaas het geslacht nog niet zien, maar wie weet over 2 weken!
Echt zo een leuk mens ook die de echo deed
quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:00 schreef Logician78 het volgende:
LB ik moest gewoon huilen
Realiseer mij ineens dat ik mij vandaag echt voor het eerst voel zoals het hoort
Goedzoquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:00 schreef Logician78 het volgende:
LB ik moest gewoon huilen
Realiseer mij ineens dat ik mij vandaag echt voor het eerst voel zoals het hoort
Och, als roken alles is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Goedzo
En echt, je oudste, zoals die geworden is, ondanks de achtergrond, ik zou willen dat mijn jongens zou zouden wordenOp het roken na dan
Je hebt het echt wel goed gedaan!
Ik ga weer even pesten. Klopt uiteraard wat hier staat, maar het geldt voor echtgenoten/geregistreerd partners. Dus niet als je "alleen maar" samenwonend bent. Dan hebben (schoon)ouders wel recht op een erfdeel.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven
Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit (quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:18 schreef Limone het volgende:
Nou dat blíjven strómen! En dan wel om iets kunnen lachen, zodat het lijkt alsof niet helemaal lekker bent. Ik heb het wel aan collega verteld. Hij vroeg of het weer ging en toen moest ik natuurlijk weer huilen : 'maahaar ik kahan er niets aan doehoen want ik zwaaaahhaaanger'![]()
Houdt dit ooit nog op?
Sorry maar ik snap het ook nietquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat jij als laatste zegt, dat het komt omdat je zwanger bent, daar ben ik het zooo mee eens!! Maar ik heb het idee dat mensen die nooit () zwanger zijn geweest dat niet snappen. Zo had ik laatst ook een moeilijk gesprek op mn werk en mijn manager (bewust kinderloos) zei toen dat ik juist door het gesprek aan te gaan, leerde om mijn hormonen te beheersen
Toen had ik echt zoiets van: nee, dan snap je duidelijk iets niet. Het probleem is juist dat die krengen niet te beheersen zijn
Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo...quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap het ook niet![]()
Ik reageer misschien iets feller dan normaal, maar de redelijkheid gaat nooit overboord.
Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het is ook niet de redelijkheid die overboord gaat, maar inderdaad de felheid van dingen zeggen, er dingen uitflappen omdat de emoties zo hoog oplopen en het in huilen uitbarsten en dat zijn dingen die je niet onder controle hebt. Alsof het leuk is om op je werk te gaan janken ofzo...
Nou, pre-zwanger was ik meestal de rust en relativering zelve op het werk en nu ben ik die zelfbeheersing goed kwijt. Maak je mij niet wijs dat dat niet aan de hormonen ligt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Met redelijkheid overboord bedoel ik onder andere emoties niet onder controle hebben. Ik zeg niet dat je het doet omdat je het leuk vindt, ik zeg alleen dat ik het ook niet snap. Het zit hem dus echt niet alleen in de hormonen....
niet om alles, maar verder checkquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:41 schreef Kyara het volgende:
Hoewel er ook genoeg mensen zijn die ook zonder hormonen om alles gaan zitten janken.
Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Het zal zeker aan de hormonen liggen Spirit, maar niet elke zwangere heeft dezelfde kwalen. Het is denk ik meer dat je het niet zomaar op onbegrip van een nog niet- zwangere kan gooien.
Edit: en je weet ook niet altijd of nooit inderdaad nooit is geweest. Is wel iets om voorzichtig mee te zijn denk ik.
Boks ouwe!quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:50 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb het er met haar over gehad en zij gaf aan nooit die behoefte te hebben gevoeld, dus lijkt me duidelijk
Ben het er wel mee eens dat het verschilt per zwangere, sowieso zijn geen 2 mensen gelijk, maar ik reageer er blijkbaar heel hefitg op. Sowieso kan ik niet tegen hormomen ook met pil etc, dus wellicht is dat aan elkaar gelinkt. En ook verschil tussen niet-zwangeren uiteraard... maar ik kon me pre-zwanger ook iet voorstellen dat het zo'n invloed zou hebben en zou ook mijn twijfels hebben gehadHad ik dit geweten toen mn zusje zwanger was..
Heb in elk geval hetzelfde als Limone en dat is soms flink frustrerend!
36???quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Logician78 het volgende:
Oeh! Ik heb net 36 leuke hema rompertjes voor 10euro op MP gekocht
I knowquote:
Ik ga pas gillen als je ze gaat strijkenquote:Op vrijdag 14 september 2012 21:16 schreef Logician78 het volgende:
[..]
I knowdat was exact de reactie in koor hier thuis
Maar hebben lange en korte mouwen maat 50 en 56 liever teveel van dan te weinig en voor die prijs
quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ga pas gillen als je ze gaat strijken
Haha, dat dacht ik ook altijd. Maar, op de een of andere manier werk het een soort van therapeutisch tijdens je zwangerschapsverlof. Úren heb ik staan strijken...nu strijk ik niks meerquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:57 schreef Spirit82 het volgende:
WAAROM?! strijken mensen rompertjes?! Dat is net zoiets als theedoeken ofzo strijken...
Ohnoes, dat ga ik ook doen, ik weet het nu alquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Haha, dat dacht ik ook altijd. Maar, op de een of andere manier werk het een soort van therapeutisch tijdens je zwangerschapsverlof. Úren heb ik staan strijken...nu strijk ik niks meer
Ik heb er geen tijd meer.voorquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Haha, dat dacht ik ook altijd. Maar, op de een of andere manier werk het een soort van therapeutisch tijdens je zwangerschapsverlof. Úren heb ik staan strijken...nu strijk ik niks meer
Ja, doe zelf ook es een foto! Ben erg benieuwd! Jij kunt gaan vergelijken met Kyara, die heeft ook 2quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef dananana het volgende:
haha LB het duurde even voor ik schoorvoetend hier over de drempel durf te komen.. Volgens mij groei jij wel flink snel of niet? Jij loopt toch een week op me voor? (heb uiteraard flink zitten lurken in het buikentopic)
+1quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik strijk niks. En als de kraam wil dat die hydrofielen gestreken en wel in de kast liggen dan mag ze dat mooi zelf doen.
+1!quote:Op zaterdag 15 september 2012 06:43 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb wel een strijkijzer en zelfs een aftandse plank. Maar ik strijk nooit.
Ik hang alle was uit en kan heel goed vouwen. Mijn vent strijkt zijn overhemden zelf.
Which reminds me, volgende week maar eens aan de babywasjes beginnen.
Danaquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:53 schreef dananana het volgende:
Na nu uit de op van het andere subforum te zijn geschreven zou ik mezelf hier willen inschrijven.
Ik schat in dat ik een uitgerekende datum heb van 11 april 2013 en ik verwacht een tweeling![]()
.
Ik ga proberen hier mee te lezen en te schrijven maar het gaat hier altijd zo hard!![]()
Op de een of andere manier wil ik het nog steeds niet helemaal geloven hoewel ik al 2 echo's heb gehad met kloppende hartjesgelukkig maandag naar de gyn en hopen dat ik nog maar weer een keer bevestiging krijg! Misschien durf ik het dan zelf ook te geloven en wat meer van de daken te brullen
Strijkvrije overhemdenquote:Op zaterdag 15 september 2012 08:14 schreef klumsy het volgende:
Danana welkom
Ik strijk alleen de overhemden van M. meer niet, maar wie weet straks ook wel de babywasjes
Pfff, wat voel ik me ellendig,hoofdpijn, oorpijn, loopneus en het gevoel alsof ik scheernesjes heb ingesliktNu dus een kopje thee met honing, hopelijk verzacht dat de boel wat.
Heeeeerlijk! En Bali, wat tof! Is een van mijn opties voor met kind komend jaar (of daarna). Wij zijn/waren nogal van de verre vakanties, dit jaar naar Maleisië geweest, toen was ik een week of 15.quote:Op zaterdag 15 september 2012 08:41 schreef _wolk82_ het volgende:
Ik zit trouwens op Bali is echt heerlijk hier, nu nog even genieten van de laatste vakantie met z'n tweetjes.
Nee, ik kan juist alleen maar op m'n linkerzijde slapen tegenwoordig. Zeker op m'n rug krijg ik na een kwartiertje 'last' van de holle ader die dan klemzit.quote:Op zaterdag 15 september 2012 08:13 schreef Kyara het volgende:
Oh, nog even iets anders
Ik merk al een paar nachten dat ik niet op mijn linkerzij kan liggen. Dat krijg ik steken bij mijn hart/longen (weet niet precies waar wat zit....). In elk geval meteen onder mijn borst. Rechterzij en rug gaan wel prima.
Iemand dit dit herkent?
Zo herkenbaar!quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:42 schreef vencodark het volgende:
Getver, ik ben eigenlijk best bezorgd dat het nog misgaat voor de eerste echo. Gister wel wat last van mijn buik gehad en nu vanmorgen zowaar geen misselijkheid. Nu had ik ter 'preventie' eerder om 6 uur al 2 crackers op.
Dat ik nu niet misselijk ben, baart me zorgen. Toch bezorgd dat er straks op de echo niets te zien was en alles loos alarm.
We twijfelen ook nog om nog een test te halen. 2 van Kruidvat zeiden heel duidelijk dat ik zwanger ben maar we kunnen het niet geloven tot de echo en die is donderdag pas.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:44 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Zo herkenbaar!
Had ik eindelijk de remedie tegen de misselijkheid gevonden, was het ook echt zo goed als weg!Toen ging ik me indd ook enorme zorgen maken. Ik heb helaas geen tips voor je....
Ja snap ik wel... Misschien toch eerst even de huisarts dan? Of moet je toevallig binnenkort naar de gyn voor controle?quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:48 schreef Kyara het volgende:
Isis, hmm... ja.... vind het een beetje lastig. De vk zou ik zo gebeld hebben maar bij de gyn heb ik best wel een drempel om te bellen. Heb ook niet echt een telefoonnummer of zo gekregen.
Het ziekenhuis hier heeft een verpleegkundigenspreekuur voor korte vragen (ook telefonisch). Hebben ze bij jou niet zoiets? Kan me voorstellen dat de drempel een stuk lager is wanneer de verpleegkundige zegt dat je moet bellen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:48 schreef Kyara het volgende:
Heb vorig jaar tranen met tuiten gehuild bij de reclame van Orange babies en ook dit jaar is ie weer op de buis....
Isis, hmm... ja.... vind het een beetje lastig. De vk zou ik zo gebeld hebben maar bij de gyn heb ik best wel een drempel om te bellen. Heb ook niet echt een telefoonnummer of zo gekregen.
Dat heb ik ook ondanks een echo met een knippertje en de hele dag misselijkquote:Op zaterdag 15 september 2012 09:42 schreef vencodark het volgende:
Getver, ik ben eigenlijk best bezorgd dat het nog misgaat voor de eerste echo. Gister wel wat last van mijn buik gehad en nu vanmorgen zowaar geen misselijkheid. Nu had ik ter 'preventie' eerder om 6 uur al 2 crackers op.
Dat ik nu niet misselijk ben, baart me zorgen. Toch bezorgd dat er straks op de echo niets te zien was en alles loos alarm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
Ja, dat geloof ik ook wel maar nu is het net een rotweek omdat ik mij nu te goed voel (en dus niet misselijk vandaag), op de echo moet wachten en ik het nog steeds niet kan geloven. Ik wil blijkbaar meer bewijs dan 2 duidelijke testen, ochtendmisselijkheid van de afgelopen dagen en al 1,5 maand over tijd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ondanks een echo met een knippertje en de hele dag misselijkJe blijft je bij alles zorgen maken. De zwangerschap en straks na de bevalling ook
![]()
Ja, al vrees ik nu dat we het vrienden en familie misschien te snel verteld hebben. Mijn ouders kwamen gister met een mand vol cadeautjes. Slabbetjes, beertjes, augurken, crackers, gelukspoppetje, een lijstje voor de eerste echofoto!quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:29 schreef Tally het volgende:
Dat is niet gek dat je meer bewijs wil hoor
Bij de meeste mensen is het toch: eerst zien dan geloven
Dat is hier niet anders mee.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:33 schreef Suikertante het volgende:
Incantrix, heb wat teruggezocht gister en je verhaal gelezen. Jouw verhaal is wat me aan het twijfelen heeft gebracht. Dit zou ik een kind ook niet aan willen doen. Maar die kans is zo klein, en er zijn zoveel andere uitslagen mogelijk, ik denk toch dat ik die gok wil nemen. En dan hoop ik ten zeerste dat in geval van een dergelijke afwijking, het kind al opgeeft voor het geboren wordt. Sterkte nog, zo lang is het nog helemaal niet geleden.
Ah, zo kan het inderdaad ook zijnquote:Op zaterdag 15 september 2012 10:35 schreef Mineola het volgende:
Inca, het was juist met jouw verhaal in m'n achterhoofd dat ik heel bewust schreef dat een kindje met Down voor mij welkom is. Daarmee bedoelde ik dat de enige afwijking van de drie zou zijn waarbij ik geen vervolgonderzoeken zou laten doen, en wat voor mij geen reden zou zijn om de zwangerschap evt af te laten breken. Dus voor mij was er wel een duidelijk onderscheid tussen Down en de andere twee.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:23 schreef Incantrix het volgende:
Danana, woah, ook een tweeling, wat leuk en spannend!!
Mango, beetje laatmaar nog eenvoor de draaipogingen.. Ben je al minder beurs?
Vencodark, welkom! Hoop dat alles ok ishet afnemen van symptomen kan ook tijdelijk zijn, dat hoop ik dan maar.
Over de combinatietest:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Logician78 het volgende:
Oeh! Ik heb net 36 leuke hema rompertjes voor 10euro op MP gekocht
quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]Fijn dat jullie overwegend blij konden/kunnen zijn, deze kant op lijkt me inderdaad zeker ook heel vervelend. En gek he, hoe zo'n mechanisme werkt? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat ik dit nu nog steeds aan het doen ben met het kindje dat ik nu in mijn buik heb en dat voelt idd verdraaide oneerlijk. Maar het gaat vanzelf he? Fijn dat het nu tenminste allemaal ok is, het is en blijft een vreselijke spanning, al die weken zonder iets te weten.. Wij hebben maar een paar dagen in spanning gezeten (wij hadden een vlokkentest dus konden sneller terecht, was dat voor jullie geen optie? Gewoon nieuwsgierig hoor), donderdag vlokkentest, dinsdag de uitslag, en dat was al de hel op aarde.. Al die weken, pfff..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
Ik kan me goed voorstellen dat dat mechanisme bij jou nu in werking is. Je beschermt jezelf toch automatisch voor het geval je zoiets nog eens moet meemaken. Hoewel die kans natuurlijk heel klein is. Ik hoop dat je dat snel los zal kunnen laten en onbezorgd kunt genieten!quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:58 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Fijn dat jullie overwegend blij konden/kunnen zijn, deze kant op lijkt me inderdaad zeker ook heel vervelend. En gek he, hoe zo'n mechanisme werkt? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat ik dit nu nog steeds aan het doen ben met het kindje dat ik nu in mijn buik heb en dat voelt idd verdraaide oneerlijk. Maar het gaat vanzelf he? Fijn dat het nu tenminste allemaal ok is, het is en blijft een vreselijke spanning, al die weken zonder iets te weten.. Wij hebben maar een paar dagen in spanning gezeten (wij hadden een vlokkentest dus konden sneller terecht, was dat voor jullie geen optie? Gewoon nieuwsgietsig hoor), donderdag vlokkentest, dinsdag de uitslag, en dat was al de hel op aarde.. Al die weken, pfff..
Ooww, ik wist niet eens dat die ook tot een bepaald moment maar kan! Extra vervelend dus, tussen de wal en het schip. Met terugwerkende kracht eenquote:Op zaterdag 15 september 2012 11:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat dat mechanisme bij jou nu in werking is. Je beschermt jezelf toch automatisch voor het geval je zoiets nog eens moet meemaken. Hoewel die kans natuurlijk heel klein is. Ik hoop dat je dat snel los zal kunnen laten en onbezorgd kunt genieten!
Een vlokkentest was bij ons geen optie meer, daar waren we net te laat voor. Ik geloof dat dat tot 11 weken had gekund. We konden alleen nog maar een vruchtwaterpunctie doen, en die was pas vanaf 16 weken uit te voeren.
Herkenbaar, ik heb ook zo vaak gedacht dat ik het me inbeeldde, maar dan zou ik wel ongesteld zijn geworden. Je weet gewoon niks zeker tot die echo, en daarna eigenlijk ook niet. Ik probeer me er maar niet druk om te maken, vind het soms wel lekker even niet misselijk te zijn... en dan komt het ineens weer keihard op zetten. Onzekerheid hoort er blijkbaar bij...quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
We twijfelen ook nog om nog een test te halen. 2 van Kruidvat zeiden heel duidelijk dat ik zwanger ben maar we kunnen het niet geloven tot de echo en die is donderdag pas.![]()
En eigenlijk is de kans wel nihil dat die testen het mis hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |