awwwwquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanmorgen was ik klaar aan het maken voor werk, en M. was op de andere kamers aan het stofzuigen. Luid zingend "We krijgen een baby, lalalaaa, we krijgen een beee-bie, ja, we krijgeneenbaby, krijgeneenbaby, lalalaaaa".
Op die melodie van "wat zullen we drinken dan"....![]()
Hij is ook best schattigquote:
Ruwe bolster, blanke pitquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hij is ook best schattig
Al ziet hij er niet zo uit, vind ik dan. Maar dat maakt het juist weer extra schattig
Oh, gisteren was ik 32 weken, begint nu echt op te schieten
Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal afquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ruwe bolster, blanke pit![]()
32 weken alweer, gaat snel zegMet hoeveel weken begint je verlof?
Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal af
Begin dan weer begin februari
Zelfverzonnen liedjes ftw! Dan doen we echt heel vaak, regelmatig samen. Dan maken we er een duet vanquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Mangostine het volgende:
Lol Coco, dat doet mijne ook, zelf verzonnen teksten zingen op de melodie van vergeten skihut-hitsmeestal over de baby en mij
32 weken al, bizar hè?
Geen ideequote:Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef LadyBlack het volgende:
3 jaar, lang al!!Wat gaan jullie doen om het te vieren?
Naar het verlof? Ga het wel heel relaxed vinden om gewoon in joggingbroek aan mijn opdrachten te kunnen werkenquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?
Gaan jullie nog iets leuks doen voor jullie jubileum?
Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Geen ideeDenk niet echt iets bijzonders eigenlijk, misschien even uit eten ofzo. En idd, het is alweer 3 jaar geleden
Was zo leuk ook
Voor zingen hoef je je nooit te schamen!!!quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww dus wij zijn niet de enigen die zelfverzonnen liedjes voor elkaar en beebje zingen![]()
![]()
Goed .. Hoef ik me daar ook al niet meer voor te schamen dus
Een winterbruiloft kan zo tof zijn ookquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.
Ik wil heel erg graag trouwen met een dikke buik, lijkt me fantastischmaar wanneer dan??
![]()
Misschien moeten we dat maar in januari doen ofzo, hebben we elk jaar na de feestdagen iets leuks om naar uit te kijken![]()
Ohja, en vriendje moet ook nog willendetails.... (we hebben het er al eens over gehad voor ik zwanger was, maar hij is niet zo goed in hypothetisch denken, binnenkort maar weer eens over beginnen)
Hier is ook niet echt veel budget voor trouwen, maar het lijkt me zo speciaal in deze tijdquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef L0t.. het volgende:
Ohh wat leuk LB!Dat vind ik wel heel romantisch!
Ik denk er ook wel eens aan maar weet niet echt hoe we dat zouden moeten gaan vormgeven en of er geld voor is. Als ik mijn vriend moet geloven gaat 'ie me ooit nog wel eens vragen maar ik reken er niet heel erg op na 8 jaar ofzo![]()
Heb het ook altijd een mooi idee gevonden om gewoon met z'n tweeën op een mooi eiland te trouwen, maar dat kost ook wat natuurlijk..
Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligtquote:Op vrijdag 14 september 2012 14:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Een winterbruiloft kan zo tof zijn ook![]()
Ik zou het zelf onpraktisch vinden (maar dat is meer omdat ik nu merk dat ik niet meer zo lang kan lopen/staan, en bijvoorbeeld geen enkele pump meer aan mijn voeten krijg, etc). Plus, stel je voor je buik ontploft waardoor op het laatste moment je jurk niet meer past!![]()
Alhoewel ik dan wél een écht decolleté had gehad in mijn jurk
De moeder van de vrouw van mijn collega (quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:38 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligtwat een foto's zul je dan kunnen maken
![]()
Maargoed, ik zou ook geen heel dure jurk kopen overigens. Misschien zou ik mijn moeder vragen om er een te maken zelfsdie kan heel goed jurken naaien
Automatisch schommelding is handig hoor!quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De moeder van de vrouw van mijn collega () heeft ook de trouwjurk gemaakt. Was prachtig! En extra speciaal, want gemaakt door mama
Over moeders gesproken: was gisteren met schoonmoeder in babyzaak. Bij wippertjes staan kwijlen (wat overdreven, maar M. en ik vinden die automatische schommeldingen met muziek/natuurgeluiden/lichtjes/etc wél echt tof, want geeks). Nu wil ik zoiets eigenlijk niet kopen (zeker niet van tevoren, eerst even afwachten hoe en wat), want verstandig enzo (voornemen me niet te laten leiden door (koop)hormonen e.d.).
Anyhoo, schoonmam heeft dus zo'n ding voor ons gekocht nuLief
Volgens mij vond zij ze stiekem zelf ook gewoon heel leuk
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:07 schreef rebel-angel het volgende:
mijnen ik zijn ook niet getrouwd
ik vondt het wel meevallen met wat we moesten regelen toen de 1e kwam
erkenning op het gemeenthuis -> papieren meegekregen voor gezamelijke voogdij -> na de geboorte ingeleverd bij het kantongerecht en 2 weken later was het geregeld.
nu hebben we een geregistreerd partnerschap en hoefden we alleen de erkenning te regelen de rest hoeft niet meer.
Dat hoefden wij ook niet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:
[..]
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:57 schreef Logician78 het volgende:
Oh Coco bij die dingen hebben mijn lief en ik ook gewoon een half uur staan kwijlen
Wat lief van je schoonmams, stuur anders even door naar ons
aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:
[..]
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:29 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.
tot mijn grote schande moet ik bekenen dat wij ook nog steeds geen testament hebben.
en dat moeten we echt wel want ik zag dat ouders recht op een kwart hebben![]()
dat gaat dus mooi niet gebeuren.
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat ervenquote:De wet bepaalt in welke volgorde de erfgenamen worden opgeroepen. Er worden daarbij vier groepen onderscheiden.
1. echtgenoot / geregistreerd partner en kinderen 2. ouders, broers en zussen 3. grootouders 4. overgrootouders
De vier groepen van erfgenamen zijn beschreven in groepen van erfgenamen.
Zolang er in de ene groep nog een erfgenaam is, komt een volgende groep niet aan bod. Als er in geen van de vier groepen erfgenamen zijn, dan gaat de erfenis naar de Staat der Nederlanden.
De erfgenamen die in dezelfde groep zitten, hebben allemaal recht op een even groot deel van de erfenis. Uitzonderingen daarop zijn de partner (of geregistreerd partner) en de ouders. Voor de partner zijn aparte regels gemaakt en ouders hebben altijd recht op een kwart van de erfenis.
Bij alle vier groepen van erfgenamen heb je te maken met plaatsvervulling.
nietquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven
Die is mooi!quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Deze hebben we trouwens
[ afbeelding ]
SonnetjeToch een fijn ding dus? Heb van anderen weer gehoord dat hun kind er niks aan vond enzo. Maar maakt niet uit, wij vinden het zelf al leuk zat
quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:08 schreef Logician78 het volgende:
Pappi bedankt voor de link, ik heb me meteen voor 2 cursussen aangemeld!
Cursus voor aanstaande ouders in Hengelo (voor vriendlief aangezien alles voor hem nieuw is).
En Wat als angst overheerst in Enschede aangezien ik nu precies 1wk voorbij mijn vorige miskraam ben en stiekem nog steeds erg veel moeite heb met het durven genieten
Ja daar ben ik dus echt weer te ouderwets voor hè, ik wil wel gevraagd wordenquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:48 schreef papillion het volgende:
Klumsy, wat een super gave echo! Had spontaan het idee dat ik ging rammelen (en besefte me toen pas dat ik al zwanger ben).
Over trouwen, gewoon allemaal je vriend nu direct vandaag nog vragen en een datum prikken! 2 familie leden van me zijn afgelopen jaar zwanger getrouwd. De een heel simpel de ander nog uitgebreid met een feest. Beiden hadden een compleet andere bruiloft. Ook fysiek gezien. De een had het gemakkelijk en de ander lag dag voor de bruiloft nog in het ziekenhuis. Beiden liepen behoorlijk op het einde. Achteraf hebben ze allemaal echt van de dag genoten.
Mocht ik nog niet getrouwd zijn dan zou ik het zelf leuker vinden om alsnog nu te doen ipv als het kindje er al is. Maar goed, even wachten en een mooie bruiloft met een bruidsmeisje/bruidsjonker heeft natuurlijk ook wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |