abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116778024
ja, voel me ook nog helemaal O+
ze kon helaas het geslacht nog niet zien, maar wie weet over 2 weken!
Echt zo een leuk mens ook die de echo deed O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116778058
Wauw klumsy, wat een mooie echo O+ Fijn dat alles goed was! *O*
pi_116778373
Klumsy O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:08:59 #104
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116778638
Pappi bedankt voor de link, ik heb me meteen voor 2 cursussen aangemeld!
Cursus voor aanstaande ouders in Hengelo (voor vriendlief aangezien alles voor hem nieuw is).
En Wat als angst overheerst in Enschede aangezien ik nu precies 1wk voorbij mijn vorige miskraam ben en stiekem nog steeds erg veel moeite heb met het durven genieten :@

Oh Spees Eend jeetje wat lijkt mij dat stressvol -O-

Hier kreeg ik eerst te horen dat mijn placenta aan de voorkant lag, toen aan de zijkant en nu weer half er voor.. weet ook niet wat ik er meer van moet geloven, we zien het allemaal wel..

Venco wat een verrassing! Van harte *O*

Klumsy jouw echo!! O+ hoe lief!

Vandaag bij de fysio geweest en heerlijke massage gehad, nu alleen het gevoel alsof het helemaal blauw is op mijn stuitje, daarna lekker voor mijzelf wezen shoppen in de h&m en prenatal en hema (joggingbroeken!) O+

Oeh en vandaag 17wk *O*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:10:01 #105
374977 eliis
Relativeer!
pi_116778678
Klumsy, wat een geweldige echo :D O+
pi_116778690
Placenta lag vorige keer voor de uitgang zeiden ze, maar nu dus helemaal niet, hij lag zelfs vrij hoog...
achja we zullen het wel merken straks!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116778773
Ohhhh Klums, prachtig! O+
pi_116778877
Logician mijlpaal *O*

Venco, welkom en gefeli! Al kan ik me voorstellen dat het even 'schrikken' is :D O+

Klums! O+

Vanmorgen was ik klaar aan het maken voor werk, en M. was op de andere kamers aan het stofzuigen. Luid zingend "We krijgen een baby, lalalaaa, we krijgen een beee-bie, ja, we krijgeneenbaby, krijgeneenbaby, lalalaaaa".

Op die melodie van "wat zullen we drinken dan"....

:') O+
pi_116778941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanmorgen was ik klaar aan het maken voor werk, en M. was op de andere kamers aan het stofzuigen. Luid zingend "We krijgen een baby, lalalaaa, we krijgen een beee-bie, ja, we krijgeneenbaby, krijgeneenbaby, lalalaaaa".

Op die melodie van "wat zullen we drinken dan"....

:') O+
awwww O+ _O-
pi_116779006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:16 schreef L0t.. het volgende:

[..]

awwww O+ _O-
Hij is ook best schattig O+

Al ziet hij er niet zo uit, vind ik dan. Maar dat maakt het juist weer extra schattig :+
Oh, gisteren was ik 32 weken, begint nu echt op te schieten :s)
pi_116779046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hij is ook best schattig O+

Al ziet hij er niet zo uit, vind ik dan. Maar dat maakt het juist weer extra schattig :+
Oh, gisteren was ik 32 weken, begint nu echt op te schieten :s)
Ruwe bolster, blanke pit O+

32 weken alweer, gaat snel zeg :o Met hoeveel weken begint je verlof?
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:22:20 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779116
Coco, wat fantastisch :D O+
pi_116779119
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:20 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ruwe bolster, blanke pit O+

32 weken alweer, gaat snel zeg :o Met hoeveel weken begint je verlof?
Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal af :+

Begin dan weer begin februari :)
pi_116779150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Coco, wat fantastisch :D O+
Ja he? O+

En over vier dagen zijn we alweer 3 jaar getrouwd :o *O* *;
pi_116779161
Lol Coco, dat doet mijne ook, zelf verzonnen teksten zingen op de melodie van vergeten skihut-hits :') meestal over de baby en mij

32 weken al, bizar hè? :o
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:24:07 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779190
3 jaar, lang al!! ^) Wat gaan jullie doen om het te vieren?
pi_116779204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik werk volgende week nog en dan stop ik officieel. Herfst- en kerstvakantie naar voren gehaald (3 weken), dus is 4 weken zw.verlof. Maar er zijn wel nog wat opdrachten enzo die ik ga afmaken de eerste weken, heb nog niet alles helemaal af :+

Begin dan weer begin februari :)
Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?

Gaan jullie nog iets leuks doen voor jullie jubileum? :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:24:57 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779217
Ik hoor hier ook heel vaak mijn naam op de melodie van een liedje voorbij komen, zo lief O+
pi_116779315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef Mangostine het volgende:
Lol Coco, dat doet mijne ook, zelf verzonnen teksten zingen op de melodie van vergeten skihut-hits :') meestal over de baby en mij

32 weken al, bizar hè? :o
Zelfverzonnen liedjes ftw! Dan doen we echt heel vaak, regelmatig samen. Dan maken we er een duet van :') :+

En jaaa, 32 weken klinkt al veel verder dan ik ben (voor mijn gevoel dan :+).

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef LadyBlack het volgende:
3 jaar, lang al!! ^) Wat gaan jullie doen om het te vieren?
Geen idee :D Denk niet echt iets bijzonders eigenlijk, misschien even uit eten ofzo. En idd, het is alweer 3 jaar geleden :o Was zo leuk ook O+
pi_116779388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:24 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Heerlijk! Kijk je er erg naar uit?

Gaan jullie nog iets leuks doen voor jullie jubileum? :)
Naar het verlof? Ga het wel heel relaxed vinden om gewoon in joggingbroek aan mijn opdrachten te kunnen werken :Y Maar verder dringt het nog niet echt helemaal tot me door, geloof ik :)

En denk dus hapje eten ofzo :) Grieks, nom!
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:30:13 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Geen idee :D Denk niet echt iets bijzonders eigenlijk, misschien even uit eten ofzo. En idd, het is alweer 3 jaar geleden :o Was zo leuk ook O+
Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.

Ik wil heel erg graag trouwen met een dikke buik, lijkt me fantastisch O+ maar wanneer dan?? :o
Misschien moeten we dat maar in januari doen ofzo, hebben we elk jaar na de feestdagen iets leuks om naar uit te kijken :D

Ohja, en vriendje moet ook nog willen :') details.... (we hebben het er al eens over gehad voor ik zwanger was, maar hij is niet zo goed in hypothetisch denken, binnenkort maar weer eens over beginnen)
pi_116779498
Mineola, ja kan me voorstellen dat het even een klap is om zoiets te horen te moeten krijgen. En een KS is ook gewoon niet niks, zo simpel is dat. Berust je in de gedachte dat, of het nu een ks wordt of toch een natuurlijke bevalling, dat alleen maar in het voordeel voor jou en beebje is. Fijn dat ze je in ieder geval een beetje gerust hebben kunnen stellen! Ik hoop dat je een goed gevoel hebt bij die mensen daar :) .. Dat scheelt vaak al een hoop!

Spees Eend, ergens wel goed dat jij eerlijk en open durft te vertellen wat jouw ervaringen zijn. Dat zet mensen hopelijk wel aan het nadenken. Wat fijn dat alles achteraf gezien toch prima bleek te zijn! Maar je zorgen ja, die zullen er niet minder om geweest zijn :* .. Heftig!

Vencodark welkom *O* ... Spannende tijden voor jullie! Maar ik weet zeker dat daar wel een mouw aan te passen valt ;) .. Als je dadelijk van de schrik bekomen bent, hoop ik dat je van het toekomstbeeld kan gaan genieten :)

Klumsy wat een mooie echo :D

Logi ik wil ook een massage! Eens kijken of ze dat hier in de buurt aanbieden en dan ga ik dat toch maar eens doen .. Effe mijn lijf (verantwoord) laten verwennen. :D

Wahahaha Coco die vent van jou _O- .. Geweldig! :D
Had je eigenlijk stiekem op moeten nemen ofzo :D
Waaaah al 32 weken jij ook al :o .. Wat gaan wij hard! :o :o :o
pi_116779517
Oh, en nu ik erover nadenk, merk ik dat ik minder lang mijn aandacht bij het werk kan houden. Ga nu al regelmatig wat eerder naar huis of wat later naar het werk, moet langzaamaan een stapje terug doen, dat wel.

Maar ik weet dus dat ik sowieso nog even door aan het 'werken' kom de eerste weken, dus daarom ben ik daar wat makkelijker in (later komen/eerder weg), en ik denk dat het daarom nog niet helemaal aanvoelt als *echt* verlof (ook nog eens omdat de eerste 3 weken dus meer vakantie is, en dan pas mijn zw.verlof ingaat.
pi_116779566
Oww dus wij zijn niet de enigen die zelfverzonnen liedjes voor elkaar en beebje zingen :') :D
Goed .. Hoef ik me daar ook al niet meer voor te schamen dus :D
pi_116779584
Ohh wat leuk LB! O+ Dat vind ik wel heel romantisch!

Ik denk er ook wel eens aan maar weet niet echt hoe we dat zouden moeten gaan vormgeven en of er geld voor is. Als ik mijn vriend moet geloven gaat 'ie me ooit nog wel eens vragen maar ik reken er niet heel erg op na 8 jaar ofzo :')
Heb het ook altijd een mooi idee gevonden om gewoon met z'n tweeën op een mooi eiland te trouwen, maar dat kost ook wat natuurlijk..
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:34:04 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww dus wij zijn niet de enigen die zelfverzonnen liedjes voor elkaar en beebje zingen :') :D
Goed .. Hoef ik me daar ook al niet meer voor te schamen dus :D
Voor zingen hoef je je nooit te schamen!!! O+
pi_116779662
Nou jij wil niet weten hoe dat soms klinkt en over wat voor stompzinnige dingen het gaat :')
En nee ik ga het niet opnemen ook niet :D .. We proberen weleens wat tweestemmig ofzo :+ :@ :D
Super grappig .. Maar nu ik in de wetenschap leef dat wij niet het enige stel zijn kan ik er wel mee leven denk ik :D
pi_116779676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:30 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik stond net onder de douche nog te bedenken hoe wij dat zullen gaan doen.

Ik wil heel erg graag trouwen met een dikke buik, lijkt me fantastisch O+ maar wanneer dan?? :o
Misschien moeten we dat maar in januari doen ofzo, hebben we elk jaar na de feestdagen iets leuks om naar uit te kijken :D

Ohja, en vriendje moet ook nog willen :') details.... (we hebben het er al eens over gehad voor ik zwanger was, maar hij is niet zo goed in hypothetisch denken, binnenkort maar weer eens over beginnen)
Een winterbruiloft kan zo tof zijn ook :Y O+

Ik zou het zelf onpraktisch vinden (maar dat is meer omdat ik nu merk dat ik niet meer zo lang kan lopen/staan, en bijvoorbeeld geen enkele pump meer aan mijn voeten krijg, etc). Plus, stel je voor je buik ontploft waardoor op het laatste moment je jurk niet meer past! :o

Alhoewel ik dan wél een écht decolleté had gehad in mijn jurk :+

Twink, jaaa! We gaan snel :Y
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:35:58 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779685
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef L0t.. het volgende:
Ohh wat leuk LB! O+ Dat vind ik wel heel romantisch!

Ik denk er ook wel eens aan maar weet niet echt hoe we dat zouden moeten gaan vormgeven en of er geld voor is. Als ik mijn vriend moet geloven gaat 'ie me ooit nog wel eens vragen maar ik reken er niet heel erg op na 8 jaar ofzo :')
Heb het ook altijd een mooi idee gevonden om gewoon met z'n tweeën op een mooi eiland te trouwen, maar dat kost ook wat natuurlijk..
Hier is ook niet echt veel budget voor trouwen, maar het lijkt me zo speciaal in deze tijd *;

En met een klein clubje naar het stadhuis en daarna lekker uit eten ofzo lijkt me ook genoeg :Y hoeft geen mega-bruiloft te worden wat mij betreft.
Ja ok, als ik bakken met geld had dan wou ik uiteraard een koets, een sleep en een groot feest met een band, maarja.... dream on :')
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:38:03 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116779745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Een winterbruiloft kan zo tof zijn ook :Y O+

Ik zou het zelf onpraktisch vinden (maar dat is meer omdat ik nu merk dat ik niet meer zo lang kan lopen/staan, en bijvoorbeeld geen enkele pump meer aan mijn voeten krijg, etc). Plus, stel je voor je buik ontploft waardoor op het laatste moment je jurk niet meer past! :o

Alhoewel ik dan wél een écht decolleté had gehad in mijn jurk :+
Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligt O+ wat een foto's zul je dan kunnen maken _O_

Maargoed, ik zou ook geen heel dure jurk kopen overigens. Misschien zou ik mijn moeder vragen om er een te maken zelfs :Y die kan heel goed jurken naaien O+
pi_116779872
Oh Klums, wat fijn dat alles weer goed is!

LadyBlack, Aventura is ook met bolle buik getrouwd. Ook klein gehouden maar ze zag er prachtig uit! :Y

VencoDark, welkom en gefeliciteerd, al is het dan even schrikken. Wat betreft tweelingen in de familie: 2-eiige tweelingen kunnen erfelijk zijn (als er ergens een m/v tweeling tussen zit dan is dat in elk geval al een 2-eiige). Een 2-eiige tweeling otnstaat door een dubbele eisprong en dat zit dus bij de vrouw. Erfelijkheid geldt dan alleen als het aan jouw kant van de familie zit.

En ook al er helemaal geen tweelingen in de familie zitten dan kan je nog zwanger zijn van een tweeling :+
pi_116780358
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh ja stel je voor dat er dan sneeuw ligt O+ wat een foto's zul je dan kunnen maken _O_

Maargoed, ik zou ook geen heel dure jurk kopen overigens. Misschien zou ik mijn moeder vragen om er een te maken zelfs :Y die kan heel goed jurken naaien O+
De moeder van de vrouw van mijn collega ( :') ) heeft ook de trouwjurk gemaakt. Was prachtig! En extra speciaal, want gemaakt door mama O+

Over moeders gesproken: was gisteren met schoonmoeder in babyzaak. Bij wippertjes staan kwijlen (wat overdreven, maar M. en ik vinden die automatische schommeldingen met muziek/natuurgeluiden/lichtjes/etc wél echt tof, want geeks). Nu wil ik zoiets eigenlijk niet kopen (zeker niet van tevoren, eerst even afwachten hoe en wat), want verstandig enzo (voornemen me niet te laten leiden door (koop)hormonen e.d. :') ).

Anyhoo, schoonmam heeft dus zo'n ding voor ons gekocht nu :D Lief O+
Volgens mij vond zij ze stiekem zelf ook gewoon heel leuk :+
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:57:34 #133
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116780441
Oh Coco bij die dingen hebben mijn lief en ik ook gewoon een half uur staan kwijlen :')
Wat lief van je schoonmams, stuur anders even door naar ons :P
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:02:29 #134
374977 eliis
Relativeer!
pi_116780635
Ik moest net huilen omdat ik de deksel niet van een potje kreeg en er niemand is om me te helpen, goh, zwanger? :{

Verder vooral bezigheidstherapie aan het zoeken (koken, schoonmaken, internet), in afwachting van een telefoontje van het ziekenhuis dat m'n moeder terug is uit de OK. Bleh.

M'n vriend en ik zijn niet getrouwd en zijn het ook niet van plan, maar je moet best veel regelen voor je kindje vind ik, als je niet getrouwd bent. Wat dat betreft zou het een goede oplossing zijn voor papierwerk :P
pi_116780738
Wij zijn inmiddels alweer ruim 6 jaar getrouwd ^)

Net bij de Prenatal geshopt. Leuke overslagvestjes en een poncho en een paar minischoentjes voor Midas. Heb eigenlijk nog genoeg positiekleding van vorig jaar maar wilde toch iets nieuws :@

Heb trouwens al een paar avonden/nachten ontzettend veel last van mijn borsten. Leek wel stuwing :X
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:07:22 #136
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116780831
mijn (8> en ik zijn ook niet getrouwd
ik vondt het wel meevallen met wat we moesten regelen toen de 1e kwam
erkenning op het gemeenthuis -> papieren meegekregen voor gezamelijke voogdij -> na de geboorte ingeleverd bij het kantongerecht en 2 weken later was het geregeld.
nu hebben we een geregistreerd partnerschap en hoefden we alleen de erkenning te regelen de rest hoeft niet meer.
W
Z
E
pi_116780893
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:54 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

De moeder van de vrouw van mijn collega ( :') ) heeft ook de trouwjurk gemaakt. Was prachtig! En extra speciaal, want gemaakt door mama O+

Over moeders gesproken: was gisteren met schoonmoeder in babyzaak. Bij wippertjes staan kwijlen (wat overdreven, maar M. en ik vinden die automatische schommeldingen met muziek/natuurgeluiden/lichtjes/etc wél echt tof, want geeks). Nu wil ik zoiets eigenlijk niet kopen (zeker niet van tevoren, eerst even afwachten hoe en wat), want verstandig enzo (voornemen me niet te laten leiden door (koop)hormonen e.d. :') ).

Anyhoo, schoonmam heeft dus zo'n ding voor ons gekocht nu :D Lief O+
Volgens mij vond zij ze stiekem zelf ook gewoon heel leuk :+
Automatisch schommelding is handig hoor!
Live hier ;)

Al heeft ie maar 1 liedje ;)

Dus goed kado van schoonmoeder ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:11:03 #138
374977 eliis
Relativeer!
pi_116780975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:07 schreef rebel-angel het volgende:
mijn (8> en ik zijn ook niet getrouwd
ik vondt het wel meevallen met wat we moesten regelen toen de 1e kwam
erkenning op het gemeenthuis -> papieren meegekregen voor gezamelijke voogdij -> na de geboorte ingeleverd bij het kantongerecht en 2 weken later was het geregeld.
nu hebben we een geregistreerd partnerschap en hoefden we alleen de erkenning te regelen de rest hoeft niet meer.
Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
pi_116780995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:

[..]

Hebben jullie destijds niks geregeld met het testament? Ik dacht dat dat ook moest namelijk.
Dat hoefden wij ook niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116781093
Hmm zo''n automatische schommel, daar hebben wij ook naar zitten te kijken! Nog niet gekocht overigens .. Want mensen vragen ons nu al continu naar wat we graag als kraamcadeau zouden willen hebben. Denk dat dit wel iets potentieels is :) .. Lijkt me een ideaal ding!
pi_116781575
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:57 schreef Logician78 het volgende:
Oh Coco bij die dingen hebben mijn lief en ik ook gewoon een half uur staan kwijlen :')
Wat lief van je schoonmams, stuur anders even door naar ons :P
:+

Deze hebben we trouwens :)

Sonnetje O+ Toch een fijn ding dus? Heb van anderen weer gehoord dat hun kind er niks aan vond enzo. Maar maakt niet uit, wij vinden het zelf al leuk zat :+
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:29:17 #142
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116781757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:11 schreef eliis het volgende:

[..]

aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.
tot mijn grote schande moet ik bekenen dat wij ook nog steeds geen testament hebben.
en dat moeten we echt wel want ik zag dat ouders recht op een kwart hebben :{
dat gaat dus mooi niet gebeuren.
W
Z
E
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:34:49 #143
374977 eliis
Relativeer!
pi_116781994
Ja, ik moet ook nog even goed uitzoeken hoe het dus allemaal zit met je testament. En de voogdij, hoe dat vastgelegd moet worden.

*to do lijstje aanvult*
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:37:52 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_116782105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:29 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

aaah zo ik dacht dat je bedoelde met de papierwinkel die bij niet getrouwd zijn en het erkennen van je kind komt kijken.
tot mijn grote schande moet ik bekenen dat wij ook nog steeds geen testament hebben.
en dat moeten we echt wel want ik zag dat ouders recht op een kwart hebben :{
dat gaat dus mooi niet gebeuren.
quote:
De wet bepaalt in welke volgorde de erfgenamen worden opgeroepen. Er worden daarbij vier groepen onderscheiden.

1. echtgenoot / geregistreerd partner en kinderen 2. ouders, broers en zussen 3. grootouders 4. overgrootouders

De vier groepen van erfgenamen zijn beschreven in groepen van erfgenamen.
Zolang er in de ene groep nog een erfgenaam is, komt een volgende groep niet aan bod. Als er in geen van de vier groepen erfgenamen zijn, dan gaat de erfenis naar de Staat der Nederlanden.

De erfgenamen die in dezelfde groep zitten, hebben allemaal recht op een even groot deel van de erfenis. Uitzonderingen daarop zijn de partner (of geregistreerd partner) en de ouders. Voor de partner zijn aparte regels gemaakt en ouders hebben altijd recht op een kwart van de erfenis.

Bij alle vier groepen van erfgenamen heb je te maken met plaatsvervulling.
Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:39:46 #145
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116782174
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Troel het volgende:

[..]

[..]

Het is dus niet zo dat als je een kind hebt, dat je ouders nog wat erven ;)
niet :@ oooh haleluja dan
maar toch moet ik wel wat regelen
W
Z
E
pi_116782199
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:+

Deze hebben we trouwens :)

[ afbeelding ]

Sonnetje O+ Toch een fijn ding dus? Heb van anderen weer gehoord dat hun kind er niks aan vond enzo. Maar maakt niet uit, wij vinden het zelf al leuk zat :+
Die is mooi!

Dit was nummer 1, die vond t schommelen ook fijn :D
pi_116782291
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:08 schreef Logician78 het volgende:
Pappi bedankt voor de link, ik heb me meteen voor 2 cursussen aangemeld!
Cursus voor aanstaande ouders in Hengelo (voor vriendlief aangezien alles voor hem nieuw is).
En Wat als angst overheerst in Enschede aangezien ik nu precies 1wk voorbij mijn vorige miskraam ben en stiekem nog steeds erg veel moeite heb met het durven genieten :@
:) Ben blij dat ik er iemand mee heb blij me kunnen maken, zat al te twijfelen of ik het moest posten of niet.

Ik kan het me niet voorstellen hoe het is om met die angst te moeten leven, maar daarom ook zeker fijn dat die cursus er voor je is. Velen kunnen je niet ondersteunen en dit kan je wellicht helpen.
pi_116782480
Klumsy, wat een super gave echo! Had spontaan het idee dat ik ging rammelen (en besefte me toen pas dat ik al zwanger ben).

Over trouwen, gewoon allemaal je vriend nu direct vandaag nog vragen en een datum prikken! 2 familie leden van me zijn afgelopen jaar zwanger getrouwd. De een heel simpel de ander nog uitgebreid met een feest. Beiden hadden een compleet andere bruiloft. Ook fysiek gezien. De een had het gemakkelijk en de ander lag dag voor de bruiloft nog in het ziekenhuis. Beiden liepen behoorlijk op het einde. Achteraf hebben ze allemaal echt van de dag genoten.

Mocht ik nog niet getrouwd zijn dan zou ik het zelf leuker vinden om alsnog nu te doen ipv als het kindje er al is. Maar goed, even wachten en een mooie bruiloft met een bruidsmeisje/bruidsjonker heeft natuurlijk ook wat.
pi_116782606
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:48 schreef papillion het volgende:
Klumsy, wat een super gave echo! Had spontaan het idee dat ik ging rammelen (en besefte me toen pas dat ik al zwanger ben).

Over trouwen, gewoon allemaal je vriend nu direct vandaag nog vragen en een datum prikken! 2 familie leden van me zijn afgelopen jaar zwanger getrouwd. De een heel simpel de ander nog uitgebreid met een feest. Beiden hadden een compleet andere bruiloft. Ook fysiek gezien. De een had het gemakkelijk en de ander lag dag voor de bruiloft nog in het ziekenhuis. Beiden liepen behoorlijk op het einde. Achteraf hebben ze allemaal echt van de dag genoten.

Mocht ik nog niet getrouwd zijn dan zou ik het zelf leuker vinden om alsnog nu te doen ipv als het kindje er al is. Maar goed, even wachten en een mooie bruiloft met een bruidsmeisje/bruidsjonker heeft natuurlijk ook wat.
Ja daar ben ik dus echt weer te ouderwets voor hè, ik wil wel gevraagd worden :P
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:53:30 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_116782659
Gewoon datum prikken en dan terloops laten vallen dat hij je wel moet vragen op tijd :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')