kan je begrijpend lezen ja of nee ik praat toch over mijn oom of niet danquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:22 schreef LaLouchi het volgende:
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
Doe niet zo bijdehand ik heb het over het algemeen. Kan jij goed lezen of is dat te moeilijk voor je?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:
[..]
kan je begrijpend lezen ja of nee ik praat toch over mijn oom of niet dan
ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte, en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:26 schreef DroogDok het volgende:
Dit is gewoon volkomen terecht!
Nu maakt hij zich zelf tenminste nuttig voor de maatschappij, als hij zich nu onterecht ziek meldt mag zijn hele uitkering wel komen te vervallen van mij.
Jij vindt het normaal dat je oom al 27 jaar uitkering trekt zonder daar iets voor te hoeven doen? Het zijn (hoop ik) ook jouw belasting centen die daar heen gaan.
Wie zegt dat hij het niet over je oom heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Verzet of geen verzet. Ik zou de ogen uit mijn "kop" schamen als ik 27 jaar uitkeringsgerechtigde zou zijn. Dat zijn kapsalon is mislukt kan gebeuren maar dit gaat alle perken te buiten maar dat is mijn persoonlijke mening. En nu moet meneer een paar uurtjes werken......hupsakee de Ziektewet in.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:31 schreef Gulmez het volgende:
niet verzet maar tegen iets gevochten ofzo ik zeg het verkeerd dus daar heeft hij een trauma van, maar mijn vraag is of de gemeente dat wel mag doen.. maar waarschijnlijk dus wel.
het zat hem ook allemaal niet mee zegquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:29 schreef Gulmez het volgende:
[..]
ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte,
In welke periode zat hij precies in "het verzet" dan? In die 27 jaar dat hij ook een uitkering ontving?quote:en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.
Oh My God...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Slavernij?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:39 schreef lezzer het volgende:
Overigens een prachtig voorbeeld van hoe het granieten bestand om gaat met dit soort werkprojecten en waarom reintegratie niet lukt. Als er gewerkt moet worden zijn ze ineens ziek.
Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oh My God...
27 jaar bijstand...
Wat denk je nou eigenlijk?
Heel zielig allemaal. Maar als je niks doet gaat die man gewoon nóg 20 jaar in de bijstand zitten.
Voor noppes werken?
Voor dat gratis geld zul je bedoelen.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.
Je praat over een stereotype uitzuiger bedoel jequote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Helaas is deze meneer geen uitzonderingquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.
Nou toch wel hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Helaas is deze meneer geen uitzondering
Nee, echt nietquote:
Dat is het grote misverstand dat mensen in dat granieten bestand, en sowieso in bijstand, hebben. Dat hun uitkering hun loon is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef LittleLady het volgende:
Je kan ook anders zien, zijn uitkering is nu zijn loon, dus gewoon lekker werken.
Er komen elke week meer 'jonge werkelozen' bij ipv dat er zoveel werkelozen zijn die jaren in een uitkering zitten. Deze mensen zijn ook lost cases. Gros van deze jongere werkelozen willen graag werken en als je ze verplicht laat werken betaal ze er op zijn minst ook naar.quote:
Waarom denk je dat er trajecten rondom langdurig werklozen opgestart worden? Omdat het uitzonderingen zijn?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er komen elke week meer 'jonge werkelozen' bij ipv dat er zoveel werkelozen zijn die jaren in een uitkering zitten. Deze mensen zijn ook lost cases. Gros van deze jongere werkelozen willen graag werken en als je ze verplicht laat werken betaal ze er op zijn minst ook naar.
Zo ook die melkertbanen van een poos geleden. Bedoelt om werkelozen in te laten stromen naar regulier werk wat haast nooit gebeurde. Deze melkertjes werd door het bedrijfsleven alleen maar gebruikt als goedkope krachten.
Je komt ook in een traject terecht als je geen langdurige werkeloze bent. En nogmaals: zodra je arbeid gaat verrichten moet het betaald worden, iig het minimumloon zodat iemand met een (bijstands)uitkering er ook financieel iets beter van wordt. Geen wonder dat het gros er niet voor te porren is ik zou ook mijn neus ervoor optrekken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:01 schreef lezzer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er trajecten rondom langdurig werklozen opgestart worden? Omdat het uitzonderingen zijn?
Dit. Werken voor een uitkering is motivatie voor echt aan het werk gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:22 schreef LaLouchi het volgende:
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
Ja maar nu werkt hij ervoor en ze mogen best strenger zijn, wil jij niet meewerken gewoon korten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, echt niet
[..]
Dat is het grote misverstand dat mensen in dat granieten bestand, en sowieso in bijstand, hebben. Dat hun uitkering hun loon is.
Hij werkt om uit het ritme van 27 jaar theehuis te komen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:05 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja maar nu werkt hij ervoor en ze mogen best strenger zijn, wil jij niet meewerken gewoon korten.
Toch niet hoor, Gulmez is onze huis-tuin-en-keukenturk hier op FOK. Hij bedoelt het allemaal goed en is serieus.quote:
Precies. En het gros van de mensen is echt niet blij om in de bijstand te zitten zoals zoveel mensen zo graag willen geloven.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
TS laat de triestheid van de bijstand wel zien. De sociale dienst is niet sociaal, ze zijn er helemaal niet voor de mensen, ze te helpen, uit de problemen te halen. De sociale dienst is een uitkeringsfabriek.
Volgens mij ben jij hier de trollquote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
TS laat de triestheid van de bijstand wel zien. De sociale dienst is niet sociaal, ze zijn er helemaal niet voor de mensen, ze te helpen, uit de problemen te halen. De sociale dienst is een uitkeringsfabriek.
Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:21 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij hier de troll
Ja dit mag, sterker nog, zo gaat het bij de meeste werkgevers als je 2 weken of langer ziek bent. Dan wordt je ook geacht je te melden bij een bedrijfsarts, en pro-actief mee te werken aan je genezing etc etc. En ook daar zijn sancties, soms een nul-beoordeling bij het eerstvolgende beoordelingsgesprek, of ontslag zodra dat mogelijk is, als je echt de kantjes er van af loopt en nergens aan mee werkt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..
Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken..
Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dat was karren in en uit laden..
En stickers plakken op nieuwe meubels en dingen weggooien helpen.
Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Dus 2 uur per dag langer....
En hij krijgt alleen uitkering he.. Geen cent meer..
Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.
Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit,
Nogmaals: er is in bepaalde gebieden al een tijd geen werk meer te vinden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.
Een uitkering dient als overbrugging van een periode van werkloosheid. Niet als melkkoe voor 27 jaar op de bank zitten en gesuikerde thee drinken.
Hallo? Ben jij het alter ego van Pietverdriet ofzo?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit.![]()
Al een tijd? 27 jaar?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Nogmaals: er is in bepaalde gebieden al een tijd geen werk meer te vinden.
dan ga je jezelf maar omscholen. tijd genoeg voor lijkt mequote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al een tijd? 27 jaar?
Kennelijk kunnen ze wel wat vinden voor de oom van TS, en zijn ze (gezien de urenuitbreiding) nog tevreden ook.
Jezelf nog wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef ukga het volgende:
[..]
dan ga je jezelf maar omscholen. tijd genoeg voor lijkt me
Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.
Een uitkering dient als overbrugging van een periode van werkloosheid. Niet als melkkoe voor 27 jaar op de bank zitten en gesuikerde thee drinken.
In Oost-groningen of Noord-Friesland misschien, maar ik zie hier in de Randstad genoeg mogelijkheden. Zo zoekt de TNT nog honderden postbezorgers, zoeken grote schoonmaakbedrijven als GOM ook tientallen mensen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.
En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Das beter dan niks.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.
En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In Oost-groningen of Noord-Friesland misschien, maar ik zie hier in de Randstad genoeg mogelijkheden. Zo zoekt de TNT nog honderden postbezorgers, zoeken grote schoonmaakbedrijven als GOM ook tientallen mensen.
Maar goed, het is gemakkelijker om op de bank te zitten uitkering vangen. Dat snap ik.
Zoals eerder gezegd: omscholen... tijd zat voor gehad.. maar gratis geld is altijd makkelijker natuurlijk... en hij doet nu ervaring op, uitkering wordt niet gekort, etc etc...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dan nog, hoor je wel wat je zegt? Een ongeschoolde immigrant die 27 jaar op de bank zit,quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Van alle kanten worden aannames gemaakt, en vooroordelen wegen inderdaad mee in de reacties. Dan bedoel ik van een ieder.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè.Maar goed, ik sluit af, want ik moet naar mijn werk. Succes met typen vanaf je eventuele werkgever allen!
Of vanaf de bank.
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.
Tadaaaa!!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Iedereen wil toch financieel vooruit
Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Tadaaaa!!
Dat is dus het punt. De mensen in het granieten bestand hebben óf een mogelijkheid gevonden hun salaris wat uit te breiden (lees, zwartwerken, criminaliteit, dat soort dingen), óf ze nemen genoegen met die lage bestaansnorm.
Dan heb ik het niet over mensen die ongelukkigerwijs overal tussen de wal en het schip vallen wegens een handicap o.i.d.
Ik zie niemand hier die dat zegt. Er wordt alleen een uitvreter terecht gewezen. Volkomen terecht. Dit zegt niets over hoe er gedacht wordt over al die mensen die onvrijwillig in de bijstand zitten en graag willen werken. Daar zal een ieder hier respect voor hebben.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
Heel veel zwartwerk denk ik.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.
Nou nee, maar werken voor je uitkering is zo gek nog niet, vooral als het nodig blijkt te zijn. Dan ben je toch bezig de maatschappij te helpen, in plaats alleen vaan de uier van de maatschappij te hangen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
Hier is al wel genoeg over gezegdquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Nee zeg, hoe durven ze, hem verplichten iets te doen in ruil voor geldquote:Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken.. Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Stel je voor dat ie ook nog een beetje lol zou hebben in het werk inderdaad, dat is niet de bedoeling. Straks gaat ie werken nog leuk vinden!quote:Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dat meen je niet, moest ie zomaar een volledige werkdag ervan maken 4 dagen per week?quote:Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Vreemd zeg, dat ze willen weten of iemand écht ziek is. En dan zou dit land zo 'sociaal' zijnquote:Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.
Ja natuurlijk.quote:Maar mag dit wel?
Ik denk dat de criminaliteit explodeert.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.
Jaja haast alle werkelozen werken zwart, zijn crimineel bezig etc etc de werkelozen die zich niet bezig houden met deze praktijken zijn de werkelozen met een handicap? Nevermind ik wens je sterkte met je stereotype denken wat een geestelijke armoede. Tadaaaaa! .. het is tijd om een ontbijtje te gaan scorenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Tadaaaa!!
Dat is dus het punt. De mensen in het granieten bestand hebben óf een mogelijkheid gevonden hun salaris wat uit te breiden (lees, zwartwerken, criminaliteit, dat soort dingen), óf ze nemen genoegen met die lage bestaansnorm.
Dan heb ik het niet over mensen die ongelukkigerwijs overal tussen de wal en het schip vallen wegens een handicap o.i.d.
Da's alweer een stapje verder dan op de bank zitten natuurlijk..quote:
Dat gebeurt nu ook al.quote:
En ondertussen wordt er in Turkije of waar dan ook een huis ingericht met de nieuwste spullenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's alweer een stapje verder dan op de bank zitten natuurlijk..Maar goed, met wat gerichte controles is dat wel boven water te krijgen. Die flatjes krijgen wat mij betreft een standaard inrichting, en alles wat bij een controle extra blijkt te zijn, en waarvan het eigendom en de aanschaf niet gedocumenteerd is, mag wat mij betreft meteen meegenomen worden ter aflossing van de maatschappelijke schuld.
I knowquote:
Dat gebeurt nu ook al. Van onze belastingcentenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef kwiwi het volgende:
En ondertussen wordt er in Turkije of waar dan ook een huis ingericht met de nieuwste spullen
Je kent de term granieten bestand? Of lees je er bewust overheen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jaja haast alle werkelozen werken zwart, zijn crimineel bezig etc etc de werkelozen die zich niet bezig houden met deze praktijken zijn de werkelozen met een handicap? Nevermind ik wens je sterkte met je stereotype denken wat een geestelijke armoede. Tadaaaaa! .. het is tijd om een ontbijtje te gaan scoren
Is vooral zo mooi dat ie in het ene topic geen fatsoenlijk woord Nederlands spreekt en in het andere welquote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:11 schreef Skv het volgende:
Gulmez. Toch één van de prachtparels van Fok..
Ookal is het een ongeschoolde immigrant, er zijn altijd mogelijkheden voor vrijwilligerswerk! En via vrijwilligerswerk bouw je ervaring op en een cv. Het is niet veel, maar dan nog. Het staat sowieso beter dan als een werkgever ziet dat meneer 27 jaar lang vrijwel geen reet heeft uitgevoerd. Aangezien meneer schijnbaar uit zichzelf ook geen vrijwilligerswerk wilt doen, gaan ze hem nu via een soort van dwingende manier verplichten om toch te gaan werken. Ik vind dit in deze situatie dan ook volkomen rechtvaardig!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vergeet de 20% zelfstandige wonenden toeslag even niet....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:48 schreef Gia het volgende:
Is die oom alleenstaand of met gezin?
Een alleenstaande krijgt 50 % van het minimumloon. Als je dan 80 % werkt, wordt je inderdaad genaaid.
Als hij gehuwd is, krijgt hij het minimumloon. Waar hij dan maar 80 % voor hoeft te werken. In dat geval moet hij niet zeuren.
http://mens-en-samenlevin(...)-1-janauri-2012.html
Z'n oom krijgt volgens mij wel minder dan wat ie zou krijgen als hij er "gewoon" zou werken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Slavernij?
- Ze krijgen ervoor betaald
- Ze worden niet gedwongen
- Als het ze niet bevalt kunnen ze "echt werk" gaan zoeken
- Oja, en ze krijgen betaald.
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)eestal-zinloos.dhtmlquote:Uit onderzoek van zijn ministerie blijkt dat 43 procent van de mensen in de bijstand het vooral belangrijk vindt dat ze 'zin hebben' in werk dat wordt aangeboden en wil 49 procent geen lange reistijd.
Onaangepast uiterlijk
Ook het SCP concludeert dat problemen met gedrag, uiterlijk en taal met enige regelmaat voorkomen. Volgens een ruwe schatting van ondervraagde gemeentelijke begeleiders van mensen in de bijstand kampt 20 tot 40 procent met gebrekkige werknemersvaardigheden, zoals te laat komen, zich niet afmelden en snel in conflict komen. Verder heeft 10 tot 20 procent een onaangepast uiterlijk en 20 tot 30 procent problemen met de Nederlandse taal.
Dit zegt niks over hoelang iemand al een (bijstands)uitkering heeft. In de bijstand tref je vaak een heel ander slag volk dan mensen die in de ww zitten. Maar de groep bijstandtrekkers zal alleen maar groeien doordat een hoop mensen op een gegeven moment vanuit de ww overgaan naar de bijstand. Denk als je éénmaal in de bijstand terecht komt je vanzelf enigzins 'verlept' of laat hangen en in een spiraal terecht komt van verloedering.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eestal-zinloos.dhtmlJa echt een uitzondering
We hebben het hier dan ook over de bijstand lijkt mij, want niemand krijgt 27 jaar lang WW.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dit zegt niks over hoelang iemand al een (bijstands)uitkering heeft. In de bijstand tref je vaak een heel ander slag volk dan mensen die in de ww zitten. Maar de groep bijstandtrekkers zal alleen maar groeien doordat een hoop mensen op een gegeven moment vanuit de ww overgaan naar de bijstand. Denk als je éénmaal in de bijstand terecht komt je vanzelf enigzins 'verlept' of laat hangen en in een spiraal terecht komt van verloedering.
Ja maar jouw artikel toont niet aan hoelang iemand al een bijstandsuitkering heeft thats all I say. Maar ja maak je borst maar nat de groep bijstanders gaat alleen maar groeien.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
We hebben het hier dan ook over de bijstand lijkt mij, want niemand krijgt 27 jaar lang WW.
Nou, dan gaat hij toch "gewoon" werken?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Z'n oom krijgt volgens mij wel minder dan wat ie zou krijgen als hij er "gewoon" zou werken.
Dat vind ik redelijk dicht bij slavernij komen. (ook die kregen kleine beetjes betaalt terwijl het normaal veel meer zou kosten)
Neemt niet weg dat zoals je ziet een heel groot gedeelte gewoon luie flikkers zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja maar jouw artikel toont niet aan hoelang iemand al een bijstandsuitkering heeft thats all I say. Maar ja maak je borst maar nat de groep bijstanders gaat alleen maar groeien.
Ik denk dat dit een oorzaak is van een uitzichtloze situatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat zoals je ziet een heel groot gedeelte gewoon luie flikkers zijn.
klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een oorzaak is van een uitzichtloze situatie.
Ligt er ook aan hoe je het leest of hoe het gebracht wordt. Je kan ook lezen dat ruim 80% van de bijstanders een net verzorgd uiterlijk heeft, ruim 60 % heeft goede vaardigeden en dan nog eens ruim 70% beheerst de NLse taal goed
Dit komt veel positiever over!
Inderdaad. Maar als je niet aan een baan kan komen, kan je altijd ergens vrijwilligerswerk doen. De mogelijkheden daarin zijn echt eindeloos!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!
Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!
Schijnbaar is het potje om ze via die manier te betalen kleiner dan het potje voor uitkeringstrekkers.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.
Ik zou zeggen ga je gang, gewoon zorgen dat je ontslagen wordt, wat let je?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:06 schreef CasB het volgende:
Ik wou dat ik maar 26 uur hoefde te werken voor een bijstand + alle bonussen die je erbij krijgt. Dan hou ik waarschijnlijk in verhouding meer over dan ik nu verdien met 40 uur per week werk.
Dat geeft me niet automatisch recht op een uitkering.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga je gang, gewoon zorgen dat je ontslagen wordt, wat let je?
Nee dat is niet betalen maar misbruik maken van. Met name bedrijven en organisaties scoren zo goedkope krachten om zo de bobo's te voorzien van een flinke salarisverhoging.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Schijnbaar is het potje om ze via die manier te betalen kleiner dan het potje voor uitkeringstrekkers.
hey hoezo liggen de banen daarvoor niet voor het oprapen? Ze zijn gemotiveerd, leuk uiterlijk, zijn slim, aardig, positief en alles wat meer, dus ze kunnen best werken. En anders moeten ze maar voor zichzelf beginnen. Ze zijn immers slim genoeg volgens jouquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.
Jawel hoor, je moet geen ontslag nemen maar zorgen dat je ontslagen wordt. Je werk verzaken e.d. lijkt me toch niet zo lastig.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat geeft me niet automatisch recht op een uitkering.
Dan ga je lekker tegen minimumloon 26 uur werken, krijg je alle toeslagen enz..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:06 schreef CasB het volgende:
Ik wou dat ik maar 26 uur hoefde te werken voor een bijstand + alle bonussen die je erbij krijgt. Dan hou ik waarschijnlijk in verhouding meer over dan ik nu verdien met 40 uur per week werk.
Neem iemand die achter in de 40 is en al een paar jaar werkeloos tegen zijn zin. Ook al wil deze man graag aan de slag zal dit hem moeilijk lukken gezien zijn leeftijd. En in deze situatie zitten velen en het zal alleen maar stijgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hey hoezo liggen de banen daarvoor niet voor het oprapen? Ze zijn gemotiveerd, leuk uiterlijk, zijn slim, aardig, positief en alles wat meer, dus ze kunnen best werken. En anders moeten ze maar voor zichzelf beginnen. Ze zijn immers slim genoeg volgens jou.
Dan ben je verwijtbaar ontslagen. Lijkt me niet dat je dan automatisch een ww uitkering krijgt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jawel hoor, je moet geen ontslag nemen maar zorgen dat je ontslagen wordt. Je werk verzaken e.d. lijkt me toch niet zo lastig.
Hoe kom je er toch bij dat ze niet betaald worden? Pas als de uitkering lager is dan het aantal uur werken x minimumloon en er wordt niet aangevuld dan kun je stellen dat er niet betaald wordt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
HEY JIJ ZEI DAT WE POSITIEF MOESTEN ZIJN !!!!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Neem iemand die achter in de 40 is en al een paar jaar werkeloos tegen zijn zin. Ook al wil deze man graag aan de slag zal dit hem moeilijk lukken gezien zijn leeftijd. En in deze situatie zitten velen en het zal alleen maar stijgen.
Je hebt geen uitkering nodig om recht te hebben op toeslagen en kwijtscheldingen, je hebt alleen een inkomen nodig dat niet hoger is dan 120% van het voor jouw situatie geldende bestaansminimum.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat geeft me niet automatisch recht op een uitkering.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:
Dit komt veel positiever over!
Maar die beloning krijgen ze juist! dat is namelijk het behoud van hun uitkering. Je kan niet verwachten dat als je eenmaal in de bijstand zit, je voor altijd op je luie reet kan zitten. Ik heb ook een lange tijd thuis gezeten door bepaalde redens, maar ben juist vrijwilligerswerk gaan doen. Daardoor ben ik nu een geluidstechnicus bij een poppodium, een editor en werk ik als regisseur bij de lokale omroep. Daarnaast heb ik een uitgebreid netwerk erbij verkregen, zodat ik als zelfstandige zou kunnen werken als ik niet weer naar school gegaan zou zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:25 schreef Lyza666 het volgende:
Dat deze man veel eerder zelf iets had kunnen doen om aan het werk te komen staat buiten kijf. Wat ik wel heel apart, en ook tamelijk dom vind, is dat men niet een soort beloning geeft als iemand goed meewerkt in zo'n project.
De mensen die al zo lang in de uitkering zitten zijn nou doorgaans niet al te gemotiveerd om wel iets te gaan doen. Als je dan zo'n project bedenkt, kun je natuurlijk wel van tevoren bedenken dat dit niet gaat werken als ze 'enkel' hun uitkering behouden. Doe er dan 100 euro (ofzo) bovenop zodat het wel iets meer is en ze niet het gevoel krijgen voor de kat z'n kut aan 't werk te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een gloeiende hekel aan types die al zo lang op hun luie reet zitten en nergens zin in hebben. Een project moet echter wel zin hebben imo en zo gaat dat niet lukken. Mensen melden zich ziek of weigeren gewoon aan het werk te gaan. Dan kun je inderdaad gaan korten op de uitkering, of misschien wel helemaal afnemen. En dan? Criminaliteit in? Ik denk niet dat dat op termijn goed is voor 'de maatschappij'.
Ben ik helemaal met je eens. Maar vergeet niet dat jij wel gemotiveerd bent/was. Dat zijn mensen zoals de oom van TS niet, dus zul je iets moeten bedenken om ze wel te motiveren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Maar die beloning krijgen ze juist! dat is namelijk het behoud van hun uitkering. Je kan niet verwachten dat als je eenmaal in de bijstand zit, je voor altijd op je luie reet kan zitten. Ik heb ook een lange tijd thuis gezeten door bepaalde redens, maar ben juist vrijwilligerswerk gaan doen. Daardoor ben ik nu een geluidstechnicus bij een poppodium, een editor en werk ik als regisseur bij de lokale omroep. Daarnaast heb ik een uitgebreid netwerk erbij verkregen, zodat ik als zelfstandige zou kunnen werken als ik niet weer naar school gegaan zou zijn.
Lijkt me dat iedereen met wilskracht zoiets zou kunnen doen. Beetje verder kijken dan je neus lang is en niet vertrouwen op iets onvast als een bijstandsuitkering.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach ja imo is het een soort van dwangarbeid
Genoeg mensen in mijn netwerk die daar hun dagelijks brood mee halen. 180 euro excl btw is een standaard dagprijs voor een gemiddelde geluidstechnicus en er is genoeg werk te vinden daarin, als je maar wilt en geen onmogelijke eisen stelt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach ja imo is het een soort van dwangarbeid maar ik ben eens gaan googelen want stond me iets bij van iemand die een proces is begonnen tegen de gemeente omdat ie ook in een reïntegratietraject kwam (maw werken voor nop) en het heeft gewonnen.
Verder voor jezelf beginnen is niet zo makkelijk want je hebt startkapitaal nodig. En al die baantjes zijn hooguit voor een paar uur, dit zet ook geen zoden aan je dijk want dat wordt gekort op je uitkering.
Dat doen ze nu dus, om te ''dreigen'' met verlaging van de uitkering. Dat lijkt me een goede motivatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:33 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar vergeet niet dat jij wel gemotiveerd bent/was. Dat zijn mensen zoals de oom van TS niet, dus zul je iets moeten bedenken om ze wel te motiveren.
En jij en ik en nog veel meer mensen vinden inderdaad dat ze niet voor de kat z'n kut werken maar zo denken die mensen dus - helaas - niet.
Kun je wel gaan schreeuwen maar die betreffende persoon werd wel in zijn gelijk gesteld. Bovendien gaat het erom dat iemand verplicht werd om aan het werk te gaan zonder dat je daar volgens de cao naar betaald wordt en als je dit niet doet je gekort wordt. Bovendien vergroten deze verplichte werkzaamheden niet op een grote kans op werk. Dat is dwangarbeid. Deze werknemer werd in zijn gelijk gesteld en hoefde niet te gaan schoffelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]Echt HOE KRIJG JE HET JE STROT UIT!
![]()
Je hoeft niet te werken, maar verwacht dan ook niet dat ANDEREN jouw levensonderhoud betalen.
Alleenstaande bijstandsuitkering is in de basis ongeveer 650 euro.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef computerprobleem het volgende:
Ik weet niet hoe hoog een uitkering is.
1000 euro per maand gemiddeld over 27 jaar?
12 x 1000 x 27 = 324,000¤ gratis en voor niets gekregen.
Daarmee kan je een huis kopen, waar andere mensen 30 jaar lang een hypotheek voor moeten nemen.![]()
![]()
.
Er mag wat mij betreft idd een beloning gegeven worden ter hoogte van de arbeidskorting, zodat het aantal uren dat er gewerkt wordt ook werkelijk wat oplevert.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:25 schreef Lyza666 het volgende:
Dat deze man veel eerder zelf iets had kunnen doen om aan het werk te komen staat buiten kijf. Wat ik wel heel apart, en ook tamelijk dom vind, is dat men niet een soort beloning geeft als iemand goed meewerkt in zo'n project.
De mensen die al zo lang in de uitkering zitten zijn nou doorgaans niet al te gemotiveerd om wel iets te gaan doen. Als je dan zo'n project bedenkt, kun je natuurlijk wel van tevoren bedenken dat dit niet gaat werken als ze 'enkel' hun uitkering behouden. Doe er dan 100 euro (ofzo) bovenop zodat het wel iets meer is en ze niet het gevoel krijgen voor de kat z'n kut aan 't werk te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een gloeiende hekel aan types die al zo lang op hun luie reet zitten en nergens zin in hebben. Een project moet echter wel zin hebben imo en zo gaat dat niet lukken. Mensen melden zich ziek of weigeren gewoon aan het werk te gaan. Dan kun je inderdaad gaan korten op de uitkering, of misschien wel helemaal afnemen. En dan? Criminaliteit in? Ik denk niet dat dat op termijn goed is voor 'de maatschappij'.
Waarschijnlijk is zijn oom niet alleenstaand.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Alleenstaande bijstandsuitkering is in de basis ongeveer 650 euro.
Plus, zo'n vetpot is het niet, hoor. Sommige kopen er een huis mee, anderen moeten hun hele levensonderhoud e.d. betalen.
Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kun je wel gaan schreeuwen maar die betreffende persoon werd wel in zijn gelijk gesteld. Bovendien gaat het erom dat iemand verplicht werd om aan het werk te gaan zonder dat je daar volgens de cao naar betaald wordt en als je dit niet doet je gekort wordt. Bovendien vergroten deze verplichte werkzaamheden niet op een grote kans op werk. Dat is dwangarbeid. Deze werknemer werd in zijn gelijk gesteld en hoefde niet te gaan schoffelen.
Tsja, zo kan ik ook wel dingen beredeneren. Maar zolang dat niet duidelijk is, mag je er imo ook geen oordelen vellen over ''waarschijnlijkheden''.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is zijn oom niet alleenstaand.
Waarschijnlijk heeft zijn tante ook een uitkering.
Waarschijnlijk ook nog 7 kinderen waar ze al die tijd een kinderbijslag voor hebben gekregen.
En dan natuurlijk nog de huursubsidie die zij kregen en de kinderen krijgen vast ook meer studiefinanciering e.d. omdat hun ouders in de bijstand zitten.
En weet ik veel hoeveel voordeeltjes ze nog meer hebben gehad in die 27 jaar tijd.
En waarschijnlijk werken ze ook nog zwart.
Vind het allemaal maar ernstig dat dit zo toegestaan is..
Het crisis probleem ligt totaal niet bij de werklozen. Het zijn de werknemers die meer teruggetrokken zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.
Moet je eens zien hoe snel ze opeens dan kunnen werken.
Nou je vergeet alle extras: Blij in de bijstandquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Alleenstaande bijstandsuitkering is in de basis ongeveer 650 euro.
Plus, zo'n vetpot is het niet, hoor. Sommige kopen er een huis mee, anderen moeten hun hele levensonderhoud e.d. betalen.
quote:Ook dankzij heffingskortingen en belastingtoeslagen lukt het Gerber het hoofd financieel boven water te houden. Die leveren haar per maand meer dan 400 euro op. Ook weet ze de gemeentelijke potjes voor minima goed te vinden. ‘Ik krijg kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen en een paar jaar geleden kreeg ik bijzondere bijstand voor het betalen van fysiotherapie. Ik kan ook bijzondere bijstand aanvragen als mijn koelkast of wasmachine het begeeft.’ Gerber gaat met haar kinderen gratis naar musea, theatervoorstellingen, de stadsspeeltuin, de bioscoop en het zwembad. Ze krijgt per maand een bijdrage van 30 euro voor sportcontributie. ‘Ik vind het fijn dat mijn kinderen een leven kunnen leiden als ieder ander. Ze hebben weinig te klagen.’
Niet iedereen heeft het vermogen al deze extra’s te benutten. ‘Je moet goed op de hoogte zijn van alle regelingen en je moet kunnen omgaan met bureaucratische rompslomp. Hoe hoger je opleidings- en denkniveau, hoe makkelijker dat vaak gaat’, zegt hoogleraar Engbersen. Volgens hem zouden veel meer bijstandsgerechtigden makkelijker kunnen rondkomen als de voorzieningen automatisch werden toegekend of in ieder geval eenvoudiger konden worden aangevraagd.
‘Zet ik alle inkomsten onder elkaar, dan kom ik op ongeveer 1.700 euro netto per maand.
Vanwege mensen zoals jij ga ik deze keer eens heel erg links stemmenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.
Moet je eens zien hoe snel ze opeens dan kunnen werken.
Als ze ergens recht op heeft, heeft ze er recht op. Daar moet je niet die persoon vuil op aankijken, maar de gemeente/de regering die het mogelijk maakt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou je vergeet alle extras: Blij in de bijstand
[..]
Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:07 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Als ze ergens recht op heeft, heeft ze er recht op. Daar moet je niet die persoon vuil op aankijken, maar de gemeente/de regering die het mogelijk maakt.
Doen. Die zorgen er nml voor dat de schulden nog verder oplopen en hoe eerder dat gebeurd hoe eerder de boel klapt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vanwege mensen zoals jij ga ik deze keer eens heel erg links stemmen
Hoe kan iemand ergens misbruik van maken als die persoon er gewoon recht op heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.
Dat is geen misbruik maken van maar gebruik maken van. Bovendien gros van de uitkeringstrekkers maakt er niet eens gebruik van dus waar maak je je druk over?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.
Want als je werkt voor je geld dat hetzelfde bedrag is als de uitkering dan wil je niet werken? Ze zouden de hele uitkering gewoon moeten intrekkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..
Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe kan iemand ergens misbruik van maken als die persoon er gewoon recht op heeft?
Dan scheld je toch tegen de verkeerde mensen want het is de overheid die het mogelijk maakt. En nogmaals: gros van de uitkeringtrekkers maakt er niet eens gebruik van so whats the problem?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.
Ik ging uit van 32 uur. Moest hij nu toch! Van 9 tot 4 voor alleen bijstand. *schandalig!*quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vergeet de 20% zelfstandige wonenden toeslag even niet....
70% in totaal dus, en 26 uur is werken is 65% van 40 uur.
We weten niet of oom ook getrouwd is. Maar indien zo, dan krijgt hij een normaal minimummaandloon voor slechts 26 uur werken. Zelfs voor 32 uur moet hij dan nog niet klagen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:30 schreef Vhiper het volgende:
Het schijnt te kunnen, maar schofterig vind ik het wel om iemand onder het minimumloon te betalen voor werk, ook als deze in een uitkeringssituatie zit. Het minimumloon hebben we niet voor niets.
Wie ben jij om te beslissen of iemand kan werken of niet? Heb je daar een opleiding in gevolgd? Trouwens, de overheid heeft ervoor gezorgd dat de persoon uit dat artikel al die extra's kan krijgen. Je moet nu niet denken dat iedere ''uitkeringstrekker'' het ''zo goed'' voor elkaar heeft. Hou eens op met al die negatieve aannames en wees blij dat we hier geen verminkte mensen hebben die over de straat moeten kruipen om iedereen lastig te vallen voor een aalmoes, zoals dat bijvoorbeeld in bulgarije het geval is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.
Aha, dus directeuren die er met miljoenen van door gaan als hun organisatie ten onder gaat aan speculaties doen ook niets verkeerd. Het is tenslotte de overheid die het toestaat. Iedereen graaien wat hij graaien kan, zolang de overheid niets doet is het allemaal goed.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dan scheld je toch tegen de verkeerde mensen want het is de overheid die het mogelijk maakt. En nogmaals: gros van de uitkeringtrekkers maakt er niet eens gebruik van so whats the problem?
Jammer dat al je topics onzin zijn maar ik gun het je oom wel...werken voor je geld!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Maar mag dit wel?
9 tot 4 is 7 uur... half uurtje pauze eraf, blijft er 6½ uur over, en dat 4 dagen per week.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ging uit van 32 uur. Moest hij nu toch! Van 9 tot 4 voor alleen bijstand. *schandalig!*
Kom op. er zijn hele ritsen mensen die makkelijk kunnen werken maar gewoon niet willen, zoals ook beaamd wordt in dit artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)eestal-zinloos.dhtmlquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:22 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Wie ben jij om te beslissen of iemand kan werken of niet? Heb je daar een opleiding in gevolgd? Trouwens, de overheid heeft ervoor gezorgd dat de persoon uit dat artikel al die extra's kan krijgen. Je moet nu niet denken dat iedere ''uitkeringstrekker'' het ''zo goed'' voor elkaar heeft. Hou eens op met al die negatieve aannames en wees blij dat we hier geen verminkte mensen hebben die over de straat moeten kruipen om iedereen lastig te vallen voor een aalmoes, zoals dat bijvoorbeeld in bulgarije het geval is.
Dat is wel een hele verkeerde vergelijkenis. Waar we het in deze discussie over hebben is dat mensen geld krijgen van de overheid om bepaalde reden. De directeuren die je noemt vullen hun zakken niet met overheidsgeld.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:24 schreef malleable het volgende:
[..]
Aha, dus directeuren die er met miljoenen van door gaan als hun organisatie ten onder gaat aan speculaties doen ook niets verkeerd. Het is tenslotte de overheid die het toestaat. Iedereen graaien wat hij graaien kan, zolang de overheid niets doet is het allemaal goed.
Jij zei dat we positief moeten doen! Dus doe nou eens niet zo negatief! En startkapitaal? Helemaal niet nodig bij alle ZZP-banen. En heb je geen startkapitaal? LENEN BIJ VRIENDEN! het is niet zo moeilijk, je moet alleen even positief zijn. maar blijkbaar mag je alleen maar positief zijn over mensen in de bijstand die niet willen werken, maar niet positief zijn over mensen in de bijstand die kunnen werken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Verder voor jezelf beginnen is niet zo makkelijk want je hebt startkapitaal nodig. En al die baantjes zijn hooguit voor een paar uur, dit zet ook geen zoden aan je dijk want dat wordt gekort op je uitkering.
En daar wordt dus wat aan gedaan, door te korten als men wel kunnen, maar niet hun steentje willen bijdragen aan de maatschappij.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op. er zijn hele ritsen mensen die makkelijk kunnen werken maar gewoon niet willen, zoals ook beaamd wordt in dit artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)eestal-zinloos.dhtml
En dat zelfs ronduit toegegeven wordt door de mensen in het 'blij in de bijstand' artikel. Het is gewoon een schande dat mensen, als ze maar lang genoeg niet meewerken, gratis in hun levensonderhoud voorzien worden en vaak nog meer overhouden dan mensen die wel een moraal hebben die voor minimumloon ploeteren. Het is gewoon schoftelijk. En het is te hopen dat dankzij die crisis dat gewoon niet meer te betalen is en we weer eens normaal gaan doen. Een half miljoen werkelozen maar wel 300.000 Polen importeren omdat 'de werkelozen er geen zin in hebben'. Kom op zeg. Kijk de uitgaven van de NLe overheid eens:
[ afbeelding ]
Dit is weer het ene uitterste, FYI ik vind dit verwerpelijk maar je kan dit niet vergelijken met iemand die gebruik maakt van iets als bijzondere bijstand om zo de maand door te komen. Deze persoon is geen miljonair en gaat niet met nog extra miljoenen vandoor zoals die directeuren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:24 schreef malleable het volgende:
[..]
Aha, dus directeuren die er met miljoenen van door gaan als hun organisatie ten onder gaat aan speculaties doen ook niets verkeerd. Het is tenslotte de overheid die het toestaat. Iedereen graaien wat hij graaien kan, zolang de overheid niets doet is het allemaal goed.
dat komt ook doordat de normale medewerkers het werk niet willen doen en niet voor dat salaris willen werken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:32 schreef blessed19 het volgende:
[..]
En daar wordt dus wat aan gedaan, door te korten als men wel kunnen, maar niet hun steentje willen bijdragen aan de maatschappij.
Trouwens, dacht je dat die 300.000 polen voor het miniumloon werken? Die krijgen 600 euro per maand voor fulltime werk. Willen ze overnachten? Dat kan, maar dan in appartementjes voor 2 personen waar ze met zijn zessen in zitten en ook nog eens per persoon 400 euro per maand huur moeten betalen. Hoe komt dat? Omdat de werkgevers die de desbetreffende polen willen, geen ''normale medewerkers'' willen hebben, omdat ze dan zoveel duurder uit zijn.
Het mes snijdt altijd aan 2 kanten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat komt ook doordat de normale medewerkers het werk niet willen doen en niet voor dat salaris willen werken.
Met een uitkering mag je soms niet eens vrijwiliigerswerk doenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:33 schreef blessed19 het volgende:
Eigenlijk zou er juist een bonus moeten komen voor mensen die in de bijstand zitten en uit zichzelf vrijwilligerswerk gaan doen!
in welk geval mag dit niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Met een uitkering mag je soms niet eens vrijwiliigerswerk doen
Zoals?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Met een uitkering mag je soms niet eens vrijwiliigerswerk doen
En dan meer hebben dan iemand die fulltime werkt voor het minimumloon?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:33 schreef blessed19 het volgende:
Eigenlijk zou er juist een bonus moeten komen voor mensen die in de bijstand zitten en uit zichzelf vrijwilligerswerk gaan doen!
Are you serious????quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
doe dan belastingaftrek voor mensen met vrijwilligerswerk, dan profiteren de miljoenen mensen die vrijwilligerswerk doen naast een fulltime baan er ook nog van.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:33 schreef blessed19 het volgende:
Klopt. Als dit betaald werk in de weg staat moet je je vrijwilligerswerk stoppen.quote:
Als van een gehuwd echtpaar 1 iemand in de uitkering zit, dan lijkt me dat je daar dan geen recht heb op een beloning, mits de ander boven een x bedrag zit.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan meer hebben dan iemand die fulltime werkt voor het minimumloon?
Dat slaat toch nergens op.
(Ik ga even uit van gehuwde situatie, dus 100% van het minimumloon)
ja DUH. maar dat is omgekeerd, dat je al vrijwilligerswerk doet met toestemming, en dat je daarmee moet stoppen omdat je een baan hebtquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Klopt. Als dit betaald werk in de weg staat moet je je vrijwilligerswerk stoppen.
Dat is ook een goed idee!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
doe dan belastingaftrek voor mensen met vrijwilligerswerk, dan profiteren de miljoenen mensen die vrijwilligerswerk doen naast een fulltime baan er ook nog van.
Kijk als die bedrijven werk hebben voor mensen die in dat reïntegratietraject zitten dan kunnen ze die mensen toch naar de CAO betalen? Voor het bedrijf is het alleen maar handig, een wel heel goedkope arbeidskracht.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Are you serious????![]()
![]()
![]()
![]()
als jij kiest voor een uitkering dan zou je moeten weten dat daar iets tegenover gesteld kan worden. Mensen denken overal maar recht op te hebben zonder enige vorm van plichten.
Ik zeg je bent vrij om in alle vrijheid te verhongeren als je dat verkiest boven werken voor een uitkering.
mensen uit de bijstand werken niet zo hard achter de lopende band en in de groenvoorziening als mensen die gewoon een baan hebben in die richting, dus mogen ze er ook minder voor betaald worden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:42 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kijk als die bedrijven werk hebben voor mensen die in dat reïntegratietraject zitten dan kunnen ze die mensen toch naar de CAO betalen? Voor het bedrijf is het alleen maar handig, een wel heel goedkope arbeidskracht.
Je zou uitkeringsgerechtigden dan ook moeten plaatsen bij bedrijven waar de maatschappijke nood belangrijker is dan de economische. Dus bij bedrijven waar al een grote behoefte is aan vrijwilligers. Je moet ze niet laten concurreren op de arbeidsmarkt, maar ze gebruiken op gebieden waar hun werk relevant is en toegevoegde waarde heeft en waar ze nog iets opsteken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:42 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kijk als die bedrijven werk hebben voor mensen die in dat reïntegratietraject zitten dan kunnen ze die mensen toch naar de CAO betalen? Voor het bedrijf is het alleen maar handig, een wel heel goedkope arbeidskracht.
Minder dan minimumloon?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mensen uit de bijstand werken niet zo hard achter de lopende band en in de groenvoorziening als mensen die gewoon een baan hebben in die richting, dus mogen ze er ook minder voor betaald worden.
wij zoeken ook nog mensen om de tennisbanen op de vereniging te repareren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je zou uitkeringsgerechtigden dan ook moeten plaatsen bij bedrijven waar de maatschappijke nood belangrijker is dan de economische. Dus bij bedrijven waar al een grote behoefte is aan vrijwilligers. Je moet ze niet laten concurreren op de arbeidsmarkt, maar ze gebruiken op gebieden waar hun werk relevant is en toegevoegde waarde heeft en waar ze nog iets opsteken.
Laat ze maar iets met bejaarden doen zodat het verplegend personeel weer tijd krijgt om te verplegen, bijv.
Je moet fulltime beschikbaar zijn voor werk.quote:
minimumloon is sowieso een achterhaald concept.quote:
Maar je moet altijd toestemming vragen voor vrijwilligerswerk. Je mag niet alles doen. Als vrijwilligers 20 uur per week aan de slag vinden ze niet zomaar goedquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja DUH. maar dat is omgekeerd, dat je al vrijwilligerswerk doet met toestemming, en dat je daarmee moet stoppen omdat je een baan hebt
Zulk soort zaken zou natuurlijk priima zijn. Veel van dat soort zaken worden vrij lang uitgesteld door sportverenigingen omdat er meestal te weinig geld voor is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wij zoeken ook nog mensen om de tennisbanen op de vereniging te repareren.
Dus moet je stoppen met je vrijwilligerswerk als je een baan krijgt. Dat betekent niet dat het op voorhand al verboden wordt. Dat zei althans de UWV consulente tegen mij, en die kan het wetenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je moet fulltime beschikbaar zijn voor werk.
Zonder minimumloon gaan hele bevolkingsgroepen nog minder werkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
minimumloon is sowieso een achterhaald concept.
Volgens mij wordt er dan altijd gezegd dat je moet stoppen zodra je een baan hebt, niet dat je het vrijwilligerswerk niet mag doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar je moet altijd toestemming vragen voor vrijwilligerswerk. Je mag niet alles doen. Als vrijwilligers 20 uur per week aan de slag vinden ze niet zomaar goed
Niet op voorhand maar je aanvraag wordt wel getoetstquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus moet je stoppen met je vrijwilligerswerk als je een baan krijgt. Dat betekent niet dat het op voorhand al verboden wordt. Dat zei althans de UWV consulente tegen mij, en die kan het weten.
jij had het over verbieden he. in de praktijk komt dat zelden voor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Niet op voorhand maar je aanvraag wordt wel getoetst
Ik had t niet over verbieden ik zei dat je niet zonder meer vrijwilligerswerk mag doenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij had het over verbieden he. in de praktijk komt dat zelden voor.
Precies. Volgens mij mag je in de avonduren gewoon je vrijwilligerswerk blijven doen als je overdag werk accepteert.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er dan altijd gezegd dat je moet stoppen zodra je een baan hebt, niet dat je het vrijwilligerswerk niet mag doen.
Ja, maar er is heel veel vrijwilligerswerk overdag. In de zorg bv. Dus je mag niet zomaar als vrijwilliger in een bejaardenhuis gaan werken, daar moet je toestemming voor hebbenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij mag je in de avonduren gewoon je vrijwilligerswerk blijven doen als je overdag werk accepteert.
dus als het binnen een vrijwilligersorganisatie is dan mag het gewoon. zijn we daar ook weer uit. laat je iig niet weehrouden om vrijwilligerswerk te gaan doen alleen om deze reden. ja je hebt meldingsplicht en soms ook toestemmingsaanvraagplicht, maar dat betekent niet dat je het vantevoren al wegens deze regel moet uitsluiten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Stefan het volgende:
Voorwaarden vrijwilligerswerk
Uw vrijwilligerswerk mag betaald werk niet in de weg staan. Het vrijwilligerswerk mag ook uw kansen op betaald werk niet verkleinen. Daarnaast mag u geen werk doen waarvoor iemand zonder uitkering betaald zou worden
En als je die toestemming hebt dan mag het toch gewoon? Hoe kom je er dan bij dat je het niet mag doen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar er is heel veel vrijwilligerswerk overdag. In de zorg bv. Dus je mag niet zomaar als vrijwilliger in een bejaardenhuis gaan werken, daar moet je toestemming voor hebben
Die laatste zin vind ik wel frappant. Want een uitkeringstrekker kunnen ze wel verplichten om werk te doen (denk aan de groenvoorziening/schoffelen) waar iemand zonder uitkering voor wordt betaald.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Stefan het volgende:
Voorwaarden vrijwilligerswerk
Uw vrijwilligerswerk mag betaald werk niet in de weg staan. Het vrijwilligerswerk mag ook uw kansen op betaald werk niet verkleinen. Daarnaast mag u geen werk doen waarvoor iemand zonder uitkering betaald zou worden
maar als die uitkeringstrekkers mijn tuin gaan schoffelen dan wordt iemand zonder uitkering daar ook niet voor betaald. dus dan kunnen ze er toch omheen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik wel frappant. Want een uitkeringstrekker kunnen ze wel verplichten om werk te doen (denk aan de groenvoorziening/schoffelen) waar iemand zonder uitkering voor wordt betaald.
Hij woont in Den Haag en is allochtoon.....ik vrees van niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:14 schreef LazyDave het volgende:
27 jaar in de bijstand is een grapje toch?
weten ze toch allang wat denk jijquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:57 schreef Keiichi het volgende:
Ik zal dit topic even naar gemeente Leidschendam sturen. Dan weten ze gelijk dat hij niet echt ziek is en kan de uitkering per direct opgeschort worden.
Klopt je krijgt best snel een uitkering, ik heb zelf een wajong voor mijn gedragsproblematiek kan snel boos worden en 1 keer in de 2 weken heb ik een jobcoach en t uwv geeft subsidie om mij in dienst te nemen, maar ik werk gewoon ik maak ook geen misbruik van..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie zegt dat hij naar werk zocht? is een tijdje bezig geweest met een kapsalon beginnen is niet gelukt, soms heeft hij een paar dagen als congergie gewerkt op zmok school in transvaal maar dat hield hij vaak maar enkele dagen vol omdat hij snel beledigd is etc kan ik ook moeilijk allemaal hier gaan uitleggen maar niet zo snel je conclusies trekkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:33 schreef Robar het volgende:
27 jaar lang geen werk kunnen vinden
Dit kan niet serieus zijn....
Trolololololllooollolol
Ja opzich welquote:
In mijn ogen wel inderdaad, ik zou het ook niet kunnen dag in dag uit..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Jodocus1 het volgende:
'Zeker als het niet loont is de verkeerde gedachtengang.'
Voor elke euro die je zelf verdient, hoef je je hand niet op te houden.
Je hebt dus minder 'bijstand' nodig.
Dit komt jezelf waarde toch tengoede?
Ik ben ook snel beledigd, denk dat ik ook maar in de bijstand ga want ik kan op die manier de komende 30 jaar echt niet werken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:36 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij naar werk zocht? is een tijdje bezig geweest met een kapsalon beginnen is niet gelukt, soms heeft hij een paar dagen als congergie gewerkt op zmok school in transvaal maar dat hield hij vaak maar enkele dagen vol omdat hij snel beledigd is etc kan ik ook moeilijk allemaal hier gaan uitleggen maar niet zo snel je conclusies trekken
Schrijf wel je maar bedoel in deze natuurlijk je oom.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Gulmez het volgende:
[..]
In mijn ogen wel inderdaad, ik zou het ook niet kunnen dag in dag uit..
okay anders kon jij hem leren beter Nederlands te sprekenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Ja opzich wel
maar ik weet niet wat jij onder goed verstaat.. maar hij spreekt het naar mijn mening wel goed.
Alleenstaandquote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:48 schreef Gia het volgende:
Is die oom alleenstaand of met gezin?
Een alleenstaande krijgt 50 % van het minimumloon. Als je dan 80 % werkt, wordt je inderdaad genaaid.
Als hij gehuwd is, krijgt hij het minimumloon. Waar hij dan maar 80 % voor hoeft te werken. In dat geval moet hij niet zeuren.
klopt en ik ken eentje die in de vrije sector moet huren en die betaald 800 euro voor een huis en de buurman heeft de zelfde woning voor 500 en ook nog onder subsidie grens, dus of werken echt loont jammer genoeg niet in sommige gevallen maar dit is toch echt de schuld van de overheidquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:06 schreef CasB het volgende:
TS is een klapjostie die denkt dat men niet dooheeft dat hij de TrollTurk van FOK is....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:59 schreef YebCar het volgende:
lol TS zit ons gewoon te trollen
kijk naar zijn topics man:
Mensen die zeggen dat je te hard rijdt
broertje krijgt audi niet gestart
buren die klagen over schotels in de tuin
bijna vechten op snelweg bulgarije
Ruzie escaleerd vriendin is uit de audi gestapt
Bijna vechten kermis zwolle
hoezo hebben wij vooroordelen over turken
TS is een echte Turk 1.0
ik moet toch met de auto via bulgarije naar turkije -,_-quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:42 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
TS is een klapjostie die denkt dat men niet dooheeft dat hij de TrollTurk van FOK is....
Op één dag zit hij in Bulgarije, Turkije, Zwolle EN Den Haag...reken uit je winst.
Maar goed, dan nog. Ik heb begrepen, van anderen in dit topic dat je oom een alleenstaandentoeslag krijgt, waarmee hij totaal 70 % van het minimumloon aan bijstand krijgt. Tja, dan mag je toch wel voor 65 % aan de slag, zonder extra geld!quote:
Ik post nog wel als ik nieuws heb over deze kwestie, of de sancties echt doorgezet worden, maar ik ga van de computer ff, 't is mooi weer, fijne middag.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, dan nog. Ik heb begrepen, van anderen in dit topic dat je oom een alleenstaandentoeslag krijgt, waarmee hij totaal 70 % van het minimumloon aan bijstand krijgt. Tja, dan mag je toch wel voor 65 % aan de slag, zonder extra geld!
Feiten blijven feiten....ook al mag je de boodschapper niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef Maanvis het volgende:
iemand die zichzelf mossad agent noemt mag je niet serieus nemen als ie over moslims praat.
Ja maar je zit smorgens in Bulgarije richting Turkije en smiddags rij je door Den Haag (of Zwolle) , hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:45 schreef Gulmez het volgende:
[..]
ik moet toch met de auto via bulgarije naar turkije -,_-
ik mag de boodschapper wel, ik weet alleen dat hij tegen moslims isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:19 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Feiten blijven feiten....ook al mag je de boodschapper niet.
Hoi!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:10 schreef ManageTheAnger het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen destijds met je weet wel wat?
In dat Zwolle topic staat toch aangeven dat mijn broertje met pech met een lege accu langs de weg stond?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:19 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Feiten blijven feiten....ook al mag je de boodschapper niet.
[..]
Ja maar je zit smorgens in Bulgarije richting Turkije en smiddags rij je door Den Haag (of Zwolle) , hoe doe je dat dan?
Dat er nog mensen zijn (maanvis) die jou geloven....tja daar kan ik niets aan doen.
Valt best mee hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik mag de boodschapper wel, ik weet alleen dat hij tegen moslims is
Misschien heb ik in klb wel topics komisch laten klinken om reacties uit te laten lokken, maar de fout op fok is dat mensen te snel zeggen ''troll'' terwijl dit gewoon een vraag is.. -_-quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:25 schreef 16meter het volgende:
matigen troll 4/10
beter nieuw account openen maadje, post history te vol met eerderen trolls
Is het trouwens per gemeente anders geregeld?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:39 schreef Gia het volgende:
Eigenlijk komt het erop neer dat hij moet werken voor de hoeveelheid geld die hij krijgt, gerelateerd aan het minimumloon.
Ik snap niet dat mensen denken dat bijstand gratis is, en dat je extra geld zou moeten krijgen als je moet gaan werken.
hier gaat alles prima ;-)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:22 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Hoi!![]()
Zoals ik misschien destijds al had gezegd (ik weet het niet zeker) dat ik weer iets met haar had, na alles..
Ik vond het best wel moeilijk in die periode, en we bleven botsen dag in dag uit, uiteindelijk heeft ze al tijden met een man van 10 jaar ouder, en is het contact volledig verwaterd die ik met haar had.
Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik nog elke avond voor het slapen haar facebook check, gewoon alleen om haar profielfoto te zien, al onze foto's heb ik weggegooid, en ik heb een anderen relatie..
Maar om eerlijk te zijn.. Voor dit meisje voel ik nog geen 1/3'e dan wat ik voor haar voelde..
Ook al is dit meisje veel liever, en trouwer dan mijn ex..
Mis haar dagelijks nog wel, maar voor de rest ben ik er nooit meer down om.. Heel af en toe, maar het gaat de goede kant op!
En hoe is het bij jou?
Tja...als je altijd als troll bezig bent zal je altijd als troll worden behandeld. Simpel toch, iets met bal kaatsen of kuil gravenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:29 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Misschien heb ik in klb wel topics komisch laten klinken om reacties uit te laten lokken, maar de fout op fok is dat mensen te snel zeggen ''troll'' terwijl dit gewoon een vraag is.. -_-
Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voorquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
We weten niet of oom ook getrouwd is. Maar indien zo, dan krijgt hij een normaal minimummaandloon voor slechts 26 uur werken. Zelfs voor 32 uur moet hij dan nog niet klagen.
Nog maar een keer de bedragen:
Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voor
Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.
Als je dan 26 uur werkt, krijg je alsnog meer aan bijstand dan het minimumloon voor die uren.
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.
Het recht op toeslagen, kwijtscheldingen, enz. is afhankelijk van de hoogte van het inkomen (max 120% van het bestaansminimum voor jouw situatie) niet van de bron van het inkomen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
..................................... (willekeurig in te zetten )quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
Daarbij gaat het niet om of je in de bijstand zit, maar wat je verdiensten zijn. Als je werkt en net zoveel verdient als iemand in de bijstand, heb je er zo goed als zeker recht op.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
Quote voor het nageslacht.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:00 schreef Lkw het volgende:
Schokkend verhaal, die OP. Oom is een parasiet en helaas zijn er velen als hij. Hoogste tijd om die lui keihard aan te pakken.
Er zijn zooooooooooooveel studenten die dit doen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
overheid controleert ook hoor,quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:21 schreef blessed19 het volgende:
[..]
De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |