abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116136998
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..

Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken..

Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dat was karren in en uit laden..
En stickers plakken op nieuwe meubels en dingen weggooien helpen.

Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Dus 2 uur per dag langer....

En hij krijgt alleen uitkering he.. Geen cent meer..

Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.

Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
pi_116137025
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
In life, every ending is a new beginning..
pi_116137026
Na 27 jaar niks doen zeiken om een paar uur. Werken met behoud van uitkering heet dat.werken voor geld :')
Hier staat niets.
pi_116137036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:22 schreef LaLouchi het volgende:
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
kan je begrijpend lezen ja of nee ik praat toch over mijn oom of niet dan
pi_116137043
Dit is gewoon volkomen terecht!
Nu maakt hij zich zelf tenminste nuttig voor de maatschappij, als hij zich nu onterecht ziek meldt mag zijn hele uitkering wel komen te vervallen van mij.

Jij vindt het normaal dat je oom al 27 jaar uitkering trekt zonder daar iets voor te hoeven doen? Het zijn (hoop ik) ook jouw belasting centen die daar heen gaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116137050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:24 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand ik heb het over het algemeen. Kan jij goed lezen of is dat te moeilijk voor je?
In life, every ending is a new beginning..
pi_116137064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:26 schreef DroogDok het volgende:
Dit is gewoon volkomen terecht!
Nu maakt hij zich zelf tenminste nuttig voor de maatschappij, als hij zich nu onterecht ziek meldt mag zijn hele uitkering wel komen te vervallen van mij.

Jij vindt het normaal dat je oom al 27 jaar uitkering trekt zonder daar iets voor te hoeven doen? Het zijn (hoop ik) ook jouw belasting centen die daar heen gaan.
ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte, en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.
pi_116137065
quote:

[..]

Wie zegt dat hij het niet over je oom heeft?

Je is in dit geval meer in zijn algemeenheid bedoeld en niet specifiek tegen jou!
Lastige taal he dat Nederlands.
pi_116137082
niet verzet maar tegen iets gevochten ofzo ik zeg het verkeerd dus daar heeft hij een trauma van, maar mijn vraag is of de gemeente dat wel mag doen.. maar waarschijnlijk dus wel.
pi_116137094
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:31 schreef Gulmez het volgende:
niet verzet maar tegen iets gevochten ofzo ik zeg het verkeerd dus daar heeft hij een trauma van, maar mijn vraag is of de gemeente dat wel mag doen.. maar waarschijnlijk dus wel.

Verzet of geen verzet. Ik zou de ogen uit mijn "kop" schamen als ik 27 jaar uitkeringsgerechtigde zou zijn. Dat zijn kapsalon is mislukt kan gebeuren maar dit gaat alle perken te buiten maar dat is mijn persoonlijke mening. En nu moet meneer een paar uurtjes werken......hupsakee de Ziektewet in.
Wat een mentaliteit zeg...... :N
pi_116137098
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:29 schreef Gulmez het volgende:

[..]

ik werk gewoon, hij heeft geprobeerd in die tijd een eigen kapsalon te openen wat niet gelukt is door een gebrek aan goedkope huurruimte,
het zat hem ook allemaal niet mee zeg :')
quote:
en hij heeft in verzet gezeten in turkije dus het is niet zo dat hij gewoon altijd thuis zat zonder doel maar idd werken beter maar niet als je gewoon je uitkering alleen hebt, dat loont niet. . maar ik snap je punt dat zeker.
In welke periode zat hij precies in "het verzet" dan? In die 27 jaar dat hij ook een uitkering ontving?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:35:16 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_116137107
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:35:57 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137111
Als je oom een alleenstaande is dan is het met het aantal uur dat hij werkt waarschijnlijk met op de grens van minder dan minimumloon, krijgt hij echter een gezinsuitkering dan zit hij met 4 dagen van 6,5 uur nog niet in de buurt van z'n uitkering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116137124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja ik zie dit toch een beetje dubbel hoor. Kan me voorstellen dat mensen graag zien dat iemand voor een uitkering gaat werken maar ik vind het toch een soort van verkapte slavernij. Ik denk dat werkelozen hier sneller toe bereid zijn als ze voor dit werk iets extra betaald krijgen al is het maar en tegoedbon voor een diner ofzo. Ook die reïntegratiebureau's onder de noemer dat mensen werkervaring op moeten doen en dan voor nop moeten gaan werken. Zitten vaak mensen in zo'n traject die al jaren werkervaring hebben opgedaan maar omdat ze nu werkeloos zijn geworden zijn ze verplicht om voor noppes te gaan werken.
Oh My God...
27 jaar bijstand...

Wat denk je nou eigenlijk?
Heel zielig allemaal. Maar als je niks doet gaat die man gewoon nóg 20 jaar in de bijstand zitten.
Voor noppes werken?
Voor dat gratis geld zul je bedoelen.
pi_116137135
Overigens een prachtig voorbeeld van hoe het granieten bestand om gaat met dit soort werkprojecten en waarom reintegratie niet lukt. Als er gewerkt moet worden zijn ze ineens ziek. :')
pi_116137145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Slavernij?
- Ze krijgen ervoor betaald
- Ze worden niet gedwongen
- Als het ze niet bevalt kunnen ze "echt werk" gaan zoeken
- Oja, en ze krijgen betaald.
pi_116137150
In 27 jaar moet het niet zo heel moeilijk zijn een baan te vinden. Jammer dat zn uitkering niet al lang is stopgezet. Parasiet.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:42:39 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116137151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:39 schreef lezzer het volgende:
Overigens een prachtig voorbeeld van hoe het granieten bestand om gaat met dit soort werkprojecten en waarom reintegratie niet lukt. Als er gewerkt moet worden zijn ze ineens ziek. :')
Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:45:00 #19
189978 controlaltdelete
pi_116137161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:38 schreef lezzer het volgende:

[..]

Oh My God...
27 jaar bijstand...

Wat denk je nou eigenlijk?
Heel zielig allemaal. Maar als je niks doet gaat die man gewoon nóg 20 jaar in de bijstand zitten.
Voor noppes werken?
Voor dat gratis geld zul je bedoelen.
Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_116137166
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar re-integratieprojecten blijken niet zelden zinloze werkverschaffing voor re-integratiebureaus.
Dat sowieso.
pi_116137177
quote:

[..]

Je praat over een stereotype uitzuiger bedoel je :')
Ik hoop dat ze niet alleen zijn uitkering maar ook zijn verblijfsvergunning afpakken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116137178
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb het niet over deze meneer hij is een uitzondering maar in zijn algemeenheid mensen die werkeloos zijn geworden niet mensen die al jaar en dag van een uitkering genieten. En dan evengoed: wie werkt zou op zijn minst het minimum loon moeten krijgen.
Helaas is deze meneer geen uitzondering
pi_116137189
Ja dit mag. Mijn vader doet ook sinds een tijdje zoiets. Hij is over de 60 en heeft 40 jaar werkervaring. Onder de noemer van een "reíntergratietraject" werk hij nu fulltime bij een commercieel bedrijf. Niet dat hij training of iets dergelijks krijgt. Werkschuw is hij ook evenmin, nog regelmatig mag hij op sollicitatie komen. Uiteindelijk vinden werkgevers iemand van boven de 60 toch iets te oud. Voor notoire werkweigeraars vind ik dit soort maatregelen wel enigzins acceptabel, maar dan moet er toch minstens iets van een cursus of opleidingstraject aan vast zitten. Anders sta je na 2 jaar weer met lege handen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:51:44 #24
189978 controlaltdelete
pi_116137191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:49 schreef lezzer het volgende:

[..]

Helaas is deze meneer geen uitzondering
Nou toch wel hoor.
pi_116137216
Je kan ook anders zien, zijn uitkering is nu zijn loon, dus gewoon lekker werken.
pi_116137217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou toch wel hoor.
Nee, echt niet :')
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef LittleLady het volgende:
Je kan ook anders zien, zijn uitkering is nu zijn loon, dus gewoon lekker werken.
Dat is het grote misverstand dat mensen in dat granieten bestand, en sowieso in bijstand, hebben. Dat hun uitkering hun loon is.
pi_116137232
27 jaar in een uitkering zitten. :')
Zeiken dat je geen uitkering meer krijgt. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_116137237
Ik zal dit topic even naar gemeente Leidschendam sturen. Dan weten ze gelijk dat hij niet echt ziek is en kan de uitkering per direct opgeschort worden.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:59:44 #29
189978 controlaltdelete
pi_116137248
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

Er komen elke week meer 'jonge werkelozen' bij ipv dat er zoveel werkelozen zijn die jaren in een uitkering zitten. Deze mensen zijn ook lost cases. Gros van deze jongere werkelozen willen graag werken en als je ze verplicht laat werken betaal ze er op zijn minst ook naar.

Zo ook die melkertbanen van een poos geleden. Bedoelt om werkelozen in te laten stromen naar regulier werk wat haast nooit gebeurde. Deze melkertjes werd door het bedrijfsleven alleen maar gebruikt als goedkope krachten.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:00:09 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137250
Ach, hij kan nu iig zeggen dat hij z'n uitkering verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116137257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Er komen elke week meer 'jonge werkelozen' bij ipv dat er zoveel werkelozen zijn die jaren in een uitkering zitten. Deze mensen zijn ook lost cases. Gros van deze jongere werkelozen willen graag werken en als je ze verplicht laat werken betaal ze er op zijn minst ook naar.

Zo ook die melkertbanen van een poos geleden. Bedoelt om werkelozen in te laten stromen naar regulier werk wat haast nooit gebeurde. Deze melkertjes werd door het bedrijfsleven alleen maar gebruikt als goedkope krachten.
Waarom denk je dat er trajecten rondom langdurig werklozen opgestart worden? Omdat het uitzonderingen zijn?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:04:48 #32
189978 controlaltdelete
pi_116137287
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:01 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er trajecten rondom langdurig werklozen opgestart worden? Omdat het uitzonderingen zijn?
Je komt ook in een traject terecht als je geen langdurige werkeloze bent. En nogmaals: zodra je arbeid gaat verrichten moet het betaald worden, iig het minimumloon zodat iemand met een (bijstands)uitkering er ook financieel iets beter van wordt. Geen wonder dat het gros er niet voor te porren is ik zou ook mijn neus ervoor optrekken.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:04:55 #33
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:22 schreef LaLouchi het volgende:
Dit. Werken voor een uitkering is motivatie voor echt aan het werk gaan.

Verder heeft je oom nog 27 jaar in te halen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116137291
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

[..]

Dat is het grote misverstand dat mensen in dat granieten bestand, en sowieso in bijstand, hebben. Dat hun uitkering hun loon is.
Ja maar nu werkt hij ervoor en ze mogen best strenger zijn, wil jij niet meewerken gewoon korten.
pi_116137337
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:05 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja maar nu werkt hij ervoor en ze mogen best strenger zijn, wil jij niet meewerken gewoon korten.
Hij werkt om uit het ritme van 27 jaar theehuis te komen.
Sorry dat ik het zo lomp zeg...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:12:26 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116137361
Antwoord: Ja, dat mag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116137369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Antwoord: Ja, dat mag.
En sterker nog, als hij het niet doet mogen ze hem dus korten op z'n uitkering.
pi_116137372
Mijn troll-sensor gaat af bij dit topic :')
deal with it
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:14:52 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:13 schreef RTB het volgende:
Mijn troll-sensor gaat af bij dit topic :')
Toch niet hoor, Gulmez is onze huis-tuin-en-keukenturk hier op FOK. Hij bedoelt het allemaal goed en is serieus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:17:52 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116137413
TS laat de triestheid van de bijstand wel zien. De sociale dienst is niet sociaal, ze zijn er helemaal niet voor de mensen, ze te helpen, uit de problemen te halen. De sociale dienst is een uitkeringsfabriek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:19:37 #41
189978 controlaltdelete
pi_116137432
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
TS laat de triestheid van de bijstand wel zien. De sociale dienst is niet sociaal, ze zijn er helemaal niet voor de mensen, ze te helpen, uit de problemen te halen. De sociale dienst is een uitkeringsfabriek.
Precies. En het gros van de mensen is echt niet blij om in de bijstand te zitten zoals zoveel mensen zo graag willen geloven.
pi_116137445
quote:
Volgens mij ben jij hier de troll ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:25:41 #43
189978 controlaltdelete
pi_116137488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:21 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij hier de troll ;)
Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit. ;)
pi_116137505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..

Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden

Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..

Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.

Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
Ja dit mag, sterker nog, zo gaat het bij de meeste werkgevers als je 2 weken of langer ziek bent. Dan wordt je ook geacht je te melden bij een bedrijfsarts, en pro-actief mee te werken aan je genezing etc etc. En ook daar zijn sancties, soms een nul-beoordeling bij het eerstvolgende beoordelingsgesprek, of ontslag zodra dat mogelijk is, als je echt de kantjes er van af loopt en nergens aan mee werkt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:27:30 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit,
36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.

Een uitkering dient als overbrugging van een periode van werkloosheid. Niet als melkkoe voor 27 jaar op de bank zitten en gesuikerde thee drinken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116137518
Er is nergens gezegd dat hij stront moet ruimen... spullen in en uitladen moet makkelijk kunnen en zeker als je al 27 ligt te meuren op de bank...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:28:12 #47
97111 ukga
Siewosie baas
pi_116137520
Mensen zoals TS zn oom is precies waarom dit land zo hard naar de tering gaat.
pi_116137526
Mijn hemel. Zo werkt dat dus in de hoofden van werkweigeraars. Nu snap ik het.
pi_116137532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.

Een uitkering dient als overbrugging van een periode van werkloosheid. Niet als melkkoe voor 27 jaar op de bank zitten en gesuikerde thee drinken.
Nogmaals: er is in bepaalde gebieden al een tijd geen werk meer te vinden.
pi_116137537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit. ;)
Hallo? Ben jij het alter ego van Pietverdriet ofzo?
Want die stond in mijn quote hoor... ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:31:14 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137554
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:29 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Al een tijd? 27 jaar?

Kennelijk kunnen ze wel wat vinden voor de oom van TS, en zijn ze (gezien de urenuitbreiding) nog tevreden ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:31:44 #52
97111 ukga
Siewosie baas
pi_116137560
quote:

[..]

dan ga je jezelf maar omscholen. tijd genoeg voor lijkt me
pi_116137568
Hoor net op nos nieuws dat uitkeringsmensen stinken en slecht kleden...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:32:26 #54
97111 ukga
Siewosie baas
pi_116137574
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al een tijd? 27 jaar?

Kennelijk kunnen ze wel wat vinden voor de oom van TS, en zijn ze (gezien de urenuitbreiding) nog tevreden ook.
:D

Deze man begrijpt het!
pi_116137578
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef ukga het volgende:

[..]

dan ga je jezelf maar omscholen. tijd genoeg voor lijkt me
Jezelf nog wel.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:32:54 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:32 schreef ukga het volgende:

[..]

:D

Deze man begrijpt het!
Vrouw :6
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116137589
27 jaar lang geen werk kunnen vinden :')
Dit kan niet serieus zijn....

Trolololololllooollolol
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:34:27 #58
97111 ukga
Siewosie baas
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:34:40 #59
189978 controlaltdelete
pi_116137601
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.

En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:34:46 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137603
quote:

[..]

In Oost-groningen of Noord-Friesland misschien, maar ik zie hier in de Randstad genoeg mogelijkheden. Zo zoekt de TNT nog honderden postbezorgers, zoeken grote schoonmaakbedrijven als GOM ook tientallen mensen.

Maar goed, het is gemakkelijker om op de bank te zitten uitkering vangen. Dat snap ik.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:36:45 #61
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.

En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:38:19 #62
97111 ukga
Siewosie baas
pi_116137632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Das beter dan niks.
pi_116137634
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

In Oost-groningen of Noord-Friesland misschien, maar ik zie hier in de Randstad genoeg mogelijkheden. Zo zoekt de TNT nog honderden postbezorgers, zoeken grote schoonmaakbedrijven als GOM ook tientallen mensen.

Maar goed, het is gemakkelijker om op de bank te zitten uitkering vangen. Dat snap ik.
Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè. :') Maar goed, ik sluit af, want ik moet naar mijn werk. Succes met typen vanaf je eventuele werkgever allen! :') Of vanaf de bank. :')
pi_116137653
quote:

[..]

Zoals eerder gezegd: omscholen... tijd zat voor gehad.. maar gratis geld is altijd makkelijker natuurlijk... en hij doet nu ervaring op, uitkering wordt niet gekort, etc etc...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:40:21 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137662
Hoezo wordt de man er niet voor betaald?
Voor hij met 26 uur werk per week tegen minimumloon boven een uitkering uitkomt moet er aardig op z'n uitkering gekort zijn.

Of moet hij meer dan minimumloon gaan verdienen bij de kringloop, zodat hij pas echt kansloos is op de arbeidsmarkt als hij aan het werk wil?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116137667
quote:

[..]

Dan nog, hoor je wel wat je zegt? Een ongeschoolde immigrant die 27 jaar op de bank zit,

Genoeg tijd om geschoold te worden zou ik zeggen.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:40:46 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137669
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:38 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè. :') Maar goed, ik sluit af, want ik moet naar mijn werk. Succes met typen vanaf je eventuele werkgever allen! :') Of vanaf de bank. :')
Van alle kanten worden aannames gemaakt, en vooroordelen wegen inderdaad mee in de reacties. Dan bedoel ik van een ieder.

TS heeft het hier over een uitkering - zijn oom kan blijkbaar werken - dus hij is voor dit soort werk zeker niet arbeidsongeschikt? Daarom vraag ik me af waarom hij 27 jaar thuiszit.

Ook werkze trouwens!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:41:50 #68
189978 controlaltdelete
pi_116137677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
pi_116137724
quote:
Iedereen wil toch financieel vooruit
Tadaaaa!!
Dat is dus het punt. De mensen in het granieten bestand hebben óf een mogelijkheid gevonden hun salaris wat uit te breiden (lees, zwartwerken, criminaliteit, dat soort dingen), óf ze nemen genoegen met die lage bestaansnorm.

Dan heb ik het niet over mensen die ongelukkigerwijs overal tussen de wal en het schip vallen wegens een handicap o.i.d.
pi_116137747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Tadaaaa!!
Dat is dus het punt. De mensen in het granieten bestand hebben óf een mogelijkheid gevonden hun salaris wat uit te breiden (lees, zwartwerken, criminaliteit, dat soort dingen), óf ze nemen genoegen met die lage bestaansnorm.

Dan heb ik het niet over mensen die ongelukkigerwijs overal tussen de wal en het schip vallen wegens een handicap o.i.d.
Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_116137748
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
Ik zie niemand hier die dat zegt. Er wordt alleen een uitvreter terecht gewezen. Volkomen terecht. Dit zegt niets over hoe er gedacht wordt over al die mensen die onvrijwillig in de bijstand zitten en graag willen werken. Daar zal een ieder hier respect voor hebben.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:49:13 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137762
Dat is het nadeel van een koppeling tussen uitkering en minimumloon, waarbij dat fulltime minimumloon ook nog eens gelijkstaat aan het bestaansminimum voor een gezin.

Men zou uitkeringen dus ter hoogte van het bestaansminimum moeten hebben en het minimumloon zou minimaal 120% daarvan moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116137780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.
Heel veel zwartwerk denk ik.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:08 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116137790
ja, je mag gekort worden op je uitkering als je niet aan de verplichtingen van de UWV voldoet. net zoals je ouders je op je zakgeld mogen korten als je je kamer niet opgeruimd hebt. wie betaalt, bepaalt. Sowieso, waarom is het een probleem om als je ziek bent gewoon even naar de dokter te gaan en een briefje te halen waarop staat dat je ziek bent? Hij is toch wel echt ziek he!?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:12 #75
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou nee, maar werken voor je uitkering is zo gek nog niet, vooral als het nodig blijkt te zijn. Dan ben je toch bezig de maatschappij te helpen, in plaats alleen vaan de uier van de maatschappij te hangen?

Gratis werken is onzin, hij krijg immers geld voor het werk dat hij verricht. En zoals ik al eerder zei: hij kan ook gewoon voor uurloon aan het werk bij de post als postbezorger of sorteerder.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:47 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116137803
quote:
Hier is al wel genoeg over gezegd :')
quote:
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken.. Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nee zeg, hoe durven ze, hem verplichten iets te doen in ruil voor geld -O- Het zou verboden moeten worden!

quote:
Stel je voor dat ie ook nog een beetje lol zou hebben in het werk inderdaad, dat is niet de bedoeling. Straks gaat ie werken nog leuk vinden!
quote:

Dat meen je niet, moest ie zomaar een volledige werkdag ervan maken 4 dagen per week? :o Ik zou er overspannen van worden, zoveel uren draaien kan écht niet.

quote:
Vreemd zeg, dat ze willen weten of iemand écht ziek is. En dan zou dit land zo 'sociaal' zijn :N Blijkbaar niet.
quote:
Maar mag dit wel?
Ja natuurlijk.

En als ie het er niet mee eens is gaat ie maar op zoek naar ander werk.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:47 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik denk dat de criminaliteit explodeert.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:52:18 #78
189978 controlaltdelete
pi_116137815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Tadaaaa!!

Jaja haast alle werkelozen werken zwart, zijn crimineel bezig etc etc de werkelozen die zich niet bezig houden met deze praktijken zijn de werkelozen met een handicap? Nevermind ik wens je sterkte met je stereotype denken wat een geestelijke armoede. Tadaaaaa! .. het is tijd om een ontbijtje te gaan scoren :W
pi_116137824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Da's alweer een stapje verder dan op de bank zitten natuurlijk.. ;) Maar goed, met wat gerichte controles is dat wel boven water te krijgen. Die flatjes krijgen wat mij betreft een standaard inrichting, en alles wat bij een controle extra blijkt te zijn, en waarvan het eigendom en de aanschaf niet gedocumenteerd is, mag wat mij betreft meteen meegenomen worden ter aflossing van de maatschappelijke schuld. }:|
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:52:53 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116137825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu ook al.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Da's alweer een stapje verder dan op de bank zitten natuurlijk.. ;) Maar goed, met wat gerichte controles is dat wel boven water te krijgen. Die flatjes krijgen wat mij betreft een standaard inrichting, en alles wat bij een controle extra blijkt te zijn, en waarvan het eigendom en de aanschaf niet gedocumenteerd is, mag wat mij betreft meteen meegenomen worden ter aflossing van de maatschappelijke schuld. }:|
En ondertussen wordt er in Turkije of waar dan ook een huis ingericht met de nieuwste spullen :P
pi_116137882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef kwiwi het volgende:
Dat gebeurt nu ook al.
I know ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef kwiwi het volgende:
En ondertussen wordt er in Turkije of waar dan ook een huis ingericht met de nieuwste spullen :P
Dat gebeurt nu ook al. Van onze belastingcenten :D
pi_116137888
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jaja haast alle werkelozen werken zwart, zijn crimineel bezig etc etc de werkelozen die zich niet bezig houden met deze praktijken zijn de werkelozen met een handicap? Nevermind ik wens je sterkte met je stereotype denken wat een geestelijke armoede. Tadaaaaa! .. het is tijd om een ontbijtje te gaan scoren :W
Je kent de term granieten bestand? Of lees je er bewust overheen?
pi_116138125
Gulmez. Toch één van de prachtparels van Fok. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:12:30 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116138135
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:11 schreef Skv het volgende:
Gulmez. Toch één van de prachtparels van Fok. :').
Is vooral zo mooi dat ie in het ene topic geen fatsoenlijk woord Nederlands spreekt en in het andere wel :')
pi_116138846
Stereotype dit dat.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_116139318
quote:

[..]

Ookal is het een ongeschoolde immigrant, er zijn altijd mogelijkheden voor vrijwilligerswerk! En via vrijwilligerswerk bouw je ervaring op en een cv. Het is niet veel, maar dan nog. Het staat sowieso beter dan als een werkgever ziet dat meneer 27 jaar lang vrijwel geen reet heeft uitgevoerd. Aangezien meneer schijnbaar uit zichzelf ook geen vrijwilligerswerk wilt doen, gaan ze hem nu via een soort van dwingende manier verplichten om toch te gaan werken. Ik vind dit in deze situatie dan ook volkomen rechtvaardig!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:48:45 #87
3542 Gia
User under construction
pi_116140405
Is die oom alleenstaand of met gezin?
Een alleenstaande krijgt 50 % van het minimumloon. Als je dan 80 % werkt, wordt je inderdaad genaaid.

Als hij gehuwd is, krijgt hij het minimumloon. Waar hij dan maar 80 % voor hoeft te werken. In dat geval moet hij niet zeuren.

http://mens-en-samenlevin(...)-1-janauri-2012.html
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:50:40 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116140478
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:48 schreef Gia het volgende:
Een alleenstaande krijgt 50 % van het minimumloon. Als je dan 80 % werkt, wordt je inderdaad genaaid.

Als hij gehuwd is, krijgt hij het minimumloon. Waar hij dan maar 80 % voor hoeft te werken. In dat geval moet hij niet zeuren.

Vergeet de 20% zelfstandige wonenden toeslag even niet....

70% in totaal dus, en 26 uur is werken is 65% van 40 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116140500
Volgens mij wordt hij als gezond persoon al 27 jaar onderhouden door de staat. Dan moet je helemaal niet zeuren imho.
pi_116140578
Je oom zou trots moeten zijn dat hij niet zijn hand meer op hoeft te houden maar gewoon zijn geld zelf verdient.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_116141710
Het schijnt te kunnen, maar schofterig vind ik het wel om iemand onder het minimumloon te betalen voor werk, ook als deze in een uitkeringssituatie zit. Het minimumloon hebben we niet voor niets.
pi_116141793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Slavernij?
- Ze krijgen ervoor betaald
- Ze worden niet gedwongen
- Als het ze niet bevalt kunnen ze "echt werk" gaan zoeken
- Oja, en ze krijgen betaald.
Z'n oom krijgt volgens mij wel minder dan wat ie zou krijgen als hij er "gewoon" zou werken.

Dat vind ik redelijk dicht bij slavernij komen. (ook die kregen kleine beetjes betaalt terwijl het normaal veel meer zou kosten)
pi_116142149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou toch wel hoor.
quote:
Uit onderzoek van zijn ministerie blijkt dat 43 procent van de mensen in de bijstand het vooral belangrijk vindt dat ze 'zin hebben' in werk dat wordt aangeboden en wil 49 procent geen lange reistijd.

Onaangepast uiterlijk
Ook het SCP concludeert dat problemen met gedrag, uiterlijk en taal met enige regelmaat voorkomen. Volgens een ruwe schatting van ondervraagde gemeentelijke begeleiders van mensen in de bijstand kampt 20 tot 40 procent met gebrekkige werknemersvaardigheden, zoals te laat komen, zich niet afmelden en snel in conflict komen. Verder heeft 10 tot 20 procent een onaangepast uiterlijk en 20 tot 30 procent problemen met de Nederlandse taal.
http://www.volkskrant.nl/(...)eestal-zinloos.dhtml
:') Ja echt een uitzondering
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:44:01 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116142183
he shoots, he scores!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:50:26 #95
189978 controlaltdelete
pi_116142406
quote:
Dit zegt niks over hoelang iemand al een (bijstands)uitkering heeft. In de bijstand tref je vaak een heel ander slag volk dan mensen die in de ww zitten. Maar de groep bijstandtrekkers zal alleen maar groeien doordat een hoop mensen op een gegeven moment vanuit de ww overgaan naar de bijstand. Denk als je éénmaal in de bijstand terecht komt je vanzelf enigzins 'verlept' of laat hangen en in een spiraal terecht komt van verloedering.
pi_116142434
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dit zegt niks over hoelang iemand al een (bijstands)uitkering heeft. In de bijstand tref je vaak een heel ander slag volk dan mensen die in de ww zitten. Maar de groep bijstandtrekkers zal alleen maar groeien doordat een hoop mensen op een gegeven moment vanuit de ww overgaan naar de bijstand. Denk als je éénmaal in de bijstand terecht komt je vanzelf enigzins 'verlept' of laat hangen en in een spiraal terecht komt van verloedering.
We hebben het hier dan ook over de bijstand lijkt mij, want niemand krijgt 27 jaar lang WW.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:54:02 #97
189978 controlaltdelete
pi_116142545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

We hebben het hier dan ook over de bijstand lijkt mij, want niemand krijgt 27 jaar lang WW.
Ja maar jouw artikel toont niet aan hoelang iemand al een bijstandsuitkering heeft thats all I say. Maar ja maak je borst maar nat de groep bijstanders gaat alleen maar groeien.
pi_116142633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Z'n oom krijgt volgens mij wel minder dan wat ie zou krijgen als hij er "gewoon" zou werken.

Dat vind ik redelijk dicht bij slavernij komen. (ook die kregen kleine beetjes betaalt terwijl het normaal veel meer zou kosten)
Nou, dan gaat hij toch "gewoon" werken?
Ja, het is moeilijk allemaal. Maar als hij 10 jaar geleden die conclusie getrokken had, was het hele probleem er niet geweest en had hij nou een zakcent op de bank gehad.
pi_116142668
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja maar jouw artikel toont niet aan hoelang iemand al een bijstandsuitkering heeft thats all I say. Maar ja maak je borst maar nat de groep bijstanders gaat alleen maar groeien.
Neemt niet weg dat zoals je ziet een heel groot gedeelte gewoon luie flikkers zijn.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:04:32 #100
189978 controlaltdelete
pi_116142904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat zoals je ziet een heel groot gedeelte gewoon luie flikkers zijn.
Ik denk dat dit een oorzaak is van een uitzichtloze situatie.

Ligt er ook aan hoe je het leest of hoe het gebracht wordt. Je kan ook lezen dat ruim 80% van de bijstanders een net verzorgd uiterlijk heeft, ruim 60 % heeft goede vaardigheden en dan nog eens ruim 70% beheerst de NLse taal goed :)

Dit komt veel positiever over!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:05:29 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116142936
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een oorzaak is van een uitzichtloze situatie.

Ligt er ook aan hoe je het leest of hoe het gebracht wordt. Je kan ook lezen dat ruim 80% van de bijstanders een net verzorgd uiterlijk heeft, ruim 60 % heeft goede vaardigeden en dan nog eens ruim 70% beheerst de NLse taal goed :)

klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!
Een gedicht over Maanvis
pi_116142993
Ik wou dat ik maar 26 uur hoefde te werken voor een bijstand + alle bonussen die je erbij krijgt. Dan hou ik waarschijnlijk in verhouding meer over dan ik nu verdien met 40 uur per week werk.
pi_116143020
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!
Inderdaad. Maar als je niet aan een baan kan komen, kan je altijd ergens vrijwilligerswerk doen. De mogelijkheden daarin zijn echt eindeloos!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:08:31 #104
189978 controlaltdelete
pi_116143066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.
pi_116143102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.
Schijnbaar is het potje om ze via die manier te betalen kleiner dan het potje voor uitkeringstrekkers. :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:10:09 #106
189978 controlaltdelete
pi_116143121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:06 schreef CasB het volgende:
Ik wou dat ik maar 26 uur hoefde te werken voor een bijstand + alle bonussen die je erbij krijgt. Dan hou ik waarschijnlijk in verhouding meer over dan ik nu verdien met 40 uur per week werk.
Ik zou zeggen ga je gang, gewoon zorgen dat je ontslagen wordt, wat let je?
pi_116143194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ga je gang, gewoon zorgen dat je ontslagen wordt, wat let je?
Dat geeft me niet automatisch recht op een uitkering.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:12:46 #108
189978 controlaltdelete
pi_116143219
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:09 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Schijnbaar is het potje om ze via die manier te betalen kleiner dan het potje voor uitkeringstrekkers. :)
Nee dat is niet betalen maar misbruik maken van. Met name bedrijven en organisaties scoren zo goedkope krachten om zo de bobo's te voorzien van een flinke salarisverhoging.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:13:00 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116143225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

hey hoezo liggen de banen daarvoor niet voor het oprapen? Ze zijn gemotiveerd, leuk uiterlijk, zijn slim, aardig, positief en alles wat meer, dus ze kunnen best werken. En anders moeten ze maar voor zichzelf beginnen. Ze zijn immers slim genoeg volgens jou ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:13:57 #110
189978 controlaltdelete
pi_116143263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef CasB het volgende:

[..]

Jawel hoor, je moet geen ontslag nemen maar zorgen dat je ontslagen wordt. Je werk verzaken e.d. lijkt me toch niet zo lastig.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:14:29 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116143280
quote:
Dan ga je lekker tegen minimumloon 26 uur werken, krijg je alle toeslagen enz..
Niet verboden hoor, dat mag gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:16:26 #112
189978 controlaltdelete
pi_116143343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hey hoezo liggen de banen daarvoor niet voor het oprapen? Ze zijn gemotiveerd, leuk uiterlijk, zijn slim, aardig, positief en alles wat meer, dus ze kunnen best werken. En anders moeten ze maar voor zichzelf beginnen. Ze zijn immers slim genoeg volgens jou ;).
Neem iemand die achter in de 40 is en al een paar jaar werkeloos tegen zijn zin. Ook al wil deze man graag aan de slag zal dit hem moeilijk lukken gezien zijn leeftijd. En in deze situatie zitten velen en het zal alleen maar stijgen.
pi_116143357
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jawel hoor, je moet geen ontslag nemen maar zorgen dat je ontslagen wordt. Je werk verzaken e.d. lijkt me toch niet zo lastig.
Dan ben je verwijtbaar ontslagen. Lijkt me niet dat je dan automatisch een ww uitkering krijgt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:17:42 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116143375
quote:

[..]

Hoe kom je er toch bij dat ze niet betaald worden? Pas als de uitkering lager is dan het aantal uur werken x minimumloon en er wordt niet aangevuld dan kun je stellen dat er niet betaald wordt.
Maar als iemand 20 uur werkt tegen minimumloon dan is dat net voldoende om de basisuitkering van een alleenstaande te dekken, de toeslag voor zelfstandig wonen komt er dan nog bovenop.

Of moeten ze meer dan minimumloon verdienen? Dat is pas lekker sociaal tegenover mensen die al 20 jaar tegen minimumloon een baggerbaantje hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:17:54 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116143381
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Neem iemand die achter in de 40 is en al een paar jaar werkeloos tegen zijn zin. Ook al wil deze man graag aan de slag zal dit hem moeilijk lukken gezien zijn leeftijd. En in deze situatie zitten velen en het zal alleen maar stijgen.
HEY JIJ ZEI DAT WE POSITIEF MOESTEN ZIJN !!!!
Mensen achter in de 40 kunnen daarom het best voor zichzelf beginnen. Een winkeltje beginnen, kranten rondbrengen, met een busje rondrijden van de TNT, een taxi rijden, etc!
positief zijn hè.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:19:39 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116143441
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef CasB het volgende:

[..]

Je hebt geen uitkering nodig om recht te hebben op toeslagen en kwijtscheldingen, je hebt alleen een inkomen nodig dat niet hoger is dan 120% van het voor jouw situatie geldende bestaansminimum.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116143510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:

:')

Newspeak.
pi_116143597
Dat deze man veel eerder zelf iets had kunnen doen om aan het werk te komen staat buiten kijf. Wat ik wel heel apart, en ook tamelijk dom vind, is dat men niet een soort beloning geeft als iemand goed meewerkt in zo'n project.

De mensen die al zo lang in de uitkering zitten zijn nou doorgaans niet al te gemotiveerd om wel iets te gaan doen. Als je dan zo'n project bedenkt, kun je natuurlijk wel van tevoren bedenken dat dit niet gaat werken als ze 'enkel' hun uitkering behouden. Doe er dan 100 euro (ofzo) bovenop zodat het wel iets meer is en ze niet het gevoel krijgen voor de kat z'n kut aan 't werk te zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een gloeiende hekel aan types die al zo lang op hun luie reet zitten en nergens zin in hebben. Een project moet echter wel zin hebben imo en zo gaat dat niet lukken. Mensen melden zich ziek of weigeren gewoon aan het werk te gaan. Dan kun je inderdaad gaan korten op de uitkering, of misschien wel helemaal afnemen. En dan? Criminaliteit in? Ik denk niet dat dat op termijn goed is voor 'de maatschappij'.
pi_116143769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:25 schreef Lyza666 het volgende:
Dat deze man veel eerder zelf iets had kunnen doen om aan het werk te komen staat buiten kijf. Wat ik wel heel apart, en ook tamelijk dom vind, is dat men niet een soort beloning geeft als iemand goed meewerkt in zo'n project.

De mensen die al zo lang in de uitkering zitten zijn nou doorgaans niet al te gemotiveerd om wel iets te gaan doen. Als je dan zo'n project bedenkt, kun je natuurlijk wel van tevoren bedenken dat dit niet gaat werken als ze 'enkel' hun uitkering behouden. Doe er dan 100 euro (ofzo) bovenop zodat het wel iets meer is en ze niet het gevoel krijgen voor de kat z'n kut aan 't werk te zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een gloeiende hekel aan types die al zo lang op hun luie reet zitten en nergens zin in hebben. Een project moet echter wel zin hebben imo en zo gaat dat niet lukken. Mensen melden zich ziek of weigeren gewoon aan het werk te gaan. Dan kun je inderdaad gaan korten op de uitkering, of misschien wel helemaal afnemen. En dan? Criminaliteit in? Ik denk niet dat dat op termijn goed is voor 'de maatschappij'.
Maar die beloning krijgen ze juist! dat is namelijk het behoud van hun uitkering. Je kan niet verwachten dat als je eenmaal in de bijstand zit, je voor altijd op je luie reet kan zitten. Ik heb ook een lange tijd thuis gezeten door bepaalde redens, maar ben juist vrijwilligerswerk gaan doen. Daardoor ben ik nu een geluidstechnicus bij een poppodium, een editor en werk ik als regisseur bij de lokale omroep. Daarnaast heb ik een uitgebreid netwerk erbij verkregen, zodat ik als zelfstandige zou kunnen werken als ik niet weer naar school gegaan zou zijn.

Lijkt me dat iedereen met wilskracht zoiets zou kunnen doen. Beetje verder kijken dan je neus lang is en niet vertrouwen op iets onvast als een bijstandsuitkering.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:32:21 #120
189978 controlaltdelete
pi_116143802
Ach ja imo is het een soort van dwangarbeid maar ik ben eens gaan googelen want stond me iets bij van iemand die een proces is begonnen tegen de gemeente omdat ie ook in een reïntegratietraject kwam (maw werken voor nop) en het heeft gewonnen.

Verder voor jezelf beginnen is niet zo makkelijk want je hebt startkapitaal nodig. En al die baantjes zijn hooguit voor een paar uur, dit zet ook geen zoden aan je dijk want dat wordt gekort op je uitkering.
pi_116143839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:31 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Maar die beloning krijgen ze juist! dat is namelijk het behoud van hun uitkering. Je kan niet verwachten dat als je eenmaal in de bijstand zit, je voor altijd op je luie reet kan zitten. Ik heb ook een lange tijd thuis gezeten door bepaalde redens, maar ben juist vrijwilligerswerk gaan doen. Daardoor ben ik nu een geluidstechnicus bij een poppodium, een editor en werk ik als regisseur bij de lokale omroep. Daarnaast heb ik een uitgebreid netwerk erbij verkregen, zodat ik als zelfstandige zou kunnen werken als ik niet weer naar school gegaan zou zijn.

Lijkt me dat iedereen met wilskracht zoiets zou kunnen doen. Beetje verder kijken dan je neus lang is en niet vertrouwen op iets onvast als een bijstandsuitkering.
Ben ik helemaal met je eens. Maar vergeet niet dat jij wel gemotiveerd bent/was. Dat zijn mensen zoals de oom van TS niet, dus zul je iets moeten bedenken om ze wel te motiveren.

En jij en ik en nog veel meer mensen vinden inderdaad dat ze niet voor de kat z'n kut werken maar zo denken die mensen dus - helaas - niet.
pi_116144001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach ja imo is het een soort van dwangarbeid
:') Echt HOE KRIJG JE HET JE STROT UIT! 8)7

Je hoeft niet te werken, maar verwacht dan ook niet dat ANDEREN jouw levensonderhoud betalen.
pi_116144050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach ja imo is het een soort van dwangarbeid maar ik ben eens gaan googelen want stond me iets bij van iemand die een proces is begonnen tegen de gemeente omdat ie ook in een reïntegratietraject kwam (maw werken voor nop) en het heeft gewonnen.

Verder voor jezelf beginnen is niet zo makkelijk want je hebt startkapitaal nodig. En al die baantjes zijn hooguit voor een paar uur, dit zet ook geen zoden aan je dijk want dat wordt gekort op je uitkering.
Genoeg mensen in mijn netwerk die daar hun dagelijks brood mee halen. 180 euro excl btw is een standaard dagprijs voor een gemiddelde geluidstechnicus en er is genoeg werk te vinden daarin, als je maar wilt en geen onmogelijke eisen stelt.

Als creatieve editor met redelijk wat ervaring kan je nog makkelijker aan t werk komen in hilversum, om maar wat te noemen. Bij t klokhuis zoeken ze nu bijvoorbeeld een paar lui. :)

Oh, en voor jezelf beginnen kost maar 50 euro, oid, bij de KvK en een naam om jezelf te presenteren. That's it. Zo moeilijk is het allemaal echt niet.
pi_116144134
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:33 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar vergeet niet dat jij wel gemotiveerd bent/was. Dat zijn mensen zoals de oom van TS niet, dus zul je iets moeten bedenken om ze wel te motiveren.

En jij en ik en nog veel meer mensen vinden inderdaad dat ze niet voor de kat z'n kut werken maar zo denken die mensen dus - helaas - niet.
Dat doen ze nu dus, om te ''dreigen'' met verlaging van de uitkering. Dat lijkt me een goede motivatie. :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:44:24 #125
189978 controlaltdelete
pi_116144215
quote:
13s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') Echt HOE KRIJG JE HET JE STROT UIT! 8)7

Je hoeft niet te werken, maar verwacht dan ook niet dat ANDEREN jouw levensonderhoud betalen.
Kun je wel gaan schreeuwen maar die betreffende persoon werd wel in zijn gelijk gesteld. Bovendien gaat het erom dat iemand verplicht werd om aan het werk te gaan zonder dat je daar volgens de cao naar betaald wordt en als je dit niet doet je gekort wordt. Bovendien vergroten deze verplichte werkzaamheden niet op een grote kans op werk. Dat is dwangarbeid. Deze werknemer werd in zijn gelijk gesteld en hoefde niet te gaan schoffelen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:44:59 #126
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_116144243
Ik weet niet hoe hoog een uitkering is.

1000 euro per maand gemiddeld over 27 jaar?

12 x 1000 x 27 = 324,000¤ gratis en voor niets gekregen.

Daarmee kan je een huis kopen, waar andere mensen 30 jaar lang een hypotheek voor moeten nemen.

:r :r :r.
pi_116144450
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef computerprobleem het volgende:
Ik weet niet hoe hoog een uitkering is.

1000 euro per maand gemiddeld over 27 jaar?

12 x 1000 x 27 = 324,000¤ gratis en voor niets gekregen.

Daarmee kan je een huis kopen, waar andere mensen 30 jaar lang een hypotheek voor moeten nemen.

:r :r :r.
Alleenstaande bijstandsuitkering is in de basis ongeveer 650 euro. :)

Plus, zo'n vetpot is het niet, hoor. Sommige kopen er een huis mee, anderen moeten hun hele levensonderhoud e.d. betalen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:53:28 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116144555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:25 schreef Lyza666 het volgende:

Er mag wat mij betreft idd een beloning gegeven worden ter hoogte van de arbeidskorting, zodat het aantal uren dat er gewerkt wordt ook werkelijk wat oplevert.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:53:32 #129
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_116144558
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:50 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Plus, zo'n vetpot is het niet, hoor. Sommige kopen er een huis mee, anderen moeten hun hele levensonderhoud e.d. betalen.
Waarschijnlijk is zijn oom niet alleenstaand.

Waarschijnlijk heeft zijn tante ook een uitkering.

Waarschijnlijk ook nog 7 kinderen waar ze al die tijd een kinderbijslag voor hebben gekregen.

En dan natuurlijk nog de huursubsidie die zij kregen en de kinderen krijgen vast ook meer studiefinanciering e.d. omdat hun ouders in de bijstand zitten.

En weet ik veel hoeveel voordeeltjes ze nog meer hebben gehad in die 27 jaar tijd.

En waarschijnlijk werken ze ook nog zwart.

Vind het allemaal maar ernstig dat dit zo toegestaan is..
pi_116144872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Kun je wel gaan schreeuwen maar die betreffende persoon werd wel in zijn gelijk gesteld. Bovendien gaat het erom dat iemand verplicht werd om aan het werk te gaan zonder dat je daar volgens de cao naar betaald wordt en als je dit niet doet je gekort wordt. Bovendien vergroten deze verplichte werkzaamheden niet op een grote kans op werk. Dat is dwangarbeid. Deze werknemer werd in zijn gelijk gesteld en hoefde niet te gaan schoffelen.
Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.
Moet je eens zien hoe snel ze opeens dan kunnen werken.
pi_116144904
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:53 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is zijn oom niet alleenstaand.

Waarschijnlijk heeft zijn tante ook een uitkering.

Waarschijnlijk ook nog 7 kinderen waar ze al die tijd een kinderbijslag voor hebben gekregen.

En dan natuurlijk nog de huursubsidie die zij kregen en de kinderen krijgen vast ook meer studiefinanciering e.d. omdat hun ouders in de bijstand zitten.

En weet ik veel hoeveel voordeeltjes ze nog meer hebben gehad in die 27 jaar tijd.

En waarschijnlijk werken ze ook nog zwart.

Vind het allemaal maar ernstig dat dit zo toegestaan is..
Tsja, zo kan ik ook wel dingen beredeneren. Maar zolang dat niet duidelijk is, mag je er imo ook geen oordelen vellen over ''waarschijnlijkheden''.
pi_116144939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.
Het crisis probleem ligt totaal niet bij de werklozen. Het zijn de werknemers die meer teruggetrokken zijn.
pi_116144954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:50 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Nou je vergeet alle extras: Blij in de bijstand

quote:
Ook dankzij heffingskortingen en belastingtoeslagen lukt het Gerber het hoofd financieel boven water te houden. Die leveren haar per maand meer dan 400 euro op. Ook weet ze de gemeentelijke potjes voor minima goed te vinden. ‘Ik krijg kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen en een paar jaar geleden kreeg ik bijzondere bijstand voor het betalen van fysiotherapie. Ik kan ook bijzondere bijstand aanvragen als mijn koelkast of wasmachine het begeeft.’ Gerber gaat met haar kinderen gratis naar musea, theatervoorstellingen, de stadsspeeltuin, de bioscoop en het zwembad. Ze krijgt per maand een bijdrage van 30 euro voor sportcontributie. ‘Ik vind het fijn dat mijn kinderen een leven kunnen leiden als ieder ander. Ze hebben weinig te klagen.’

Niet iedereen heeft het vermogen al deze extra’s te benutten. ‘Je moet goed op de hoogte zijn van alle regelingen en je moet kunnen omgaan met bureaucratische rompslomp. Hoe hoger je opleidings- en denkniveau, hoe makkelijker dat vaak gaat’, zegt hoogleraar Engbersen. Volgens hem zouden veel meer bijstandsgerechtigden makkelijker kunnen rondkomen als de voorzieningen automatisch werden toegekend of in ieder geval eenvoudiger konden worden aangevraagd.

‘Zet ik alle inkomsten onder elkaar, dan kom ik op ongeveer 1.700 euro netto per maand.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:05:47 #134
189978 controlaltdelete
pi_116145004
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vanwege mensen zoals jij ga ik deze keer eens heel erg links stemmen :P
pi_116145102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou je vergeet alle extras: Blij in de bijstand

[..]

Als ze ergens recht op heeft, heeft ze er recht op. Daar moet je niet die persoon vuil op aankijken, maar de gemeente/de regering die het mogelijk maakt. :)
pi_116145130
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:07 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Als ze ergens recht op heeft, heeft ze er recht op. Daar moet je niet die persoon vuil op aankijken, maar de gemeente/de regering die het mogelijk maakt. :)
Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.
pi_116145151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vanwege mensen zoals jij ga ik deze keer eens heel erg links stemmen :P
Doen. Die zorgen er nml voor dat de schulden nog verder oplopen en hoe eerder dat gebeurd hoe eerder de boel klapt.
pi_116145165
De bijstandsuitkering is geen vetpot, en er is een reden voor; mensen stimuleren om een betaalde baan te zoeken. Na 27 jaar mag je concluderen dat zijn oom geen enkele motivatie of stimulans meer heeft om uit de bijstand te komen. Het enige wat ze dan kunnen doen is korten of de uitkering in zijn geheel stopzetten. Waarom ze dit niet eerder hebben gedaan is natuurlijk een raadsel, alhoewel controle op de uitkeringen meer van de laatste paar jaar is. Hopelijk heeft zijn oom het licht gezien en is momenteel bezig om sollicitatiebrieven te schrijven en zich in aan het schrijven bij het arbeidsbureau.

Dat gezegd hebbende, ik verwacht niet dat veel werkgevers zitten te wachten op een luie ongemotiveerde zak hooi. Eigenlijk heeft hij het voor zichzelf verpest door niet 27 jaar geleden op zoek te gaan naar een baan.
pi_116145166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.
Hoe kan iemand ergens misbruik van maken als die persoon er gewoon recht op heeft?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:10:04 #140
189978 controlaltdelete
pi_116145189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is geen misbruik maken van maar gebruik maken van. Bovendien gros van de uitkeringstrekkers maakt er niet eens gebruik van dus waar maak je je druk over?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:11:10 #141
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116145227
quote:

Maar mag dit wel?
Want als je werkt voor je geld dat hetzelfde bedrag is als de uitkering dan wil je niet werken? Ze zouden de hele uitkering gewoon moeten intrekken
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116145229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:09 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Hoe kan iemand ergens misbruik van maken als die persoon er gewoon recht op heeft?
Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:15:08 #143
189978 controlaltdelete
pi_116145350
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.
Dan scheld je toch tegen de verkeerde mensen want het is de overheid die het mogelijk maakt. En nogmaals: gros van de uitkeringtrekkers maakt er niet eens gebruik van so whats the problem?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:16:35 #144
3542 Gia
User under construction
pi_116145406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vergeet de 20% zelfstandige wonenden toeslag even niet....

70% in totaal dus, en 26 uur is werken is 65% van 40 uur.
Ik ging uit van 32 uur. Moest hij nu toch! Van 9 tot 4 voor alleen bijstand. *schandalig!*
pi_116145500
Goed om dit te zien. :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:21:27 #146
3542 Gia
User under construction
pi_116145567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:30 schreef Vhiper het volgende:
Het schijnt te kunnen, maar schofterig vind ik het wel om iemand onder het minimumloon te betalen voor werk, ook als deze in een uitkeringssituatie zit. Het minimumloon hebben we niet voor niets.
We weten niet of oom ook getrouwd is. Maar indien zo, dan krijgt hij een normaal minimummaandloon voor slechts 26 uur werken. Zelfs voor 32 uur moet hij dan nog niet klagen.

Nog maar een keer de bedragen:

pi_116145620
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wie ben jij om te beslissen of iemand kan werken of niet? Heb je daar een opleiding in gevolgd? Trouwens, de overheid heeft ervoor gezorgd dat de persoon uit dat artikel al die extra's kan krijgen. Je moet nu niet denken dat iedere ''uitkeringstrekker'' het ''zo goed'' voor elkaar heeft. Hou eens op met al die negatieve aannames en wees blij dat we hier geen verminkte mensen hebben die over de straat moeten kruipen om iedereen lastig te vallen voor een aalmoes, zoals dat bijvoorbeeld in bulgarije het geval is.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:24:14 #148
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_116145674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dan scheld je toch tegen de verkeerde mensen want het is de overheid die het mogelijk maakt. En nogmaals: gros van de uitkeringtrekkers maakt er niet eens gebruik van so whats the problem?
Aha, dus directeuren die er met miljoenen van door gaan als hun organisatie ten onder gaat aan speculaties doen ook niets verkeerd. Het is tenslotte de overheid die het toestaat. Iedereen graaien wat hij graaien kan, zolang de overheid niets doet is het allemaal goed.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:24:42 #149
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116145690
quote:

Maar mag dit wel?
Jammer dat al je topics onzin zijn maar ik gun het je oom wel...werken voor je geld!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:25:04 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116145697
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ging uit van 32 uur. Moest hij nu toch! Van 9 tot 4 voor alleen bijstand. *schandalig!*
9 tot 4 is 7 uur... half uurtje pauze eraf, blijft er 6½ uur over, en dat 4 dagen per week.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:25:41 #151
3542 Gia
User under construction
pi_116145714
Waarom ging tante dan niet werken, eigenlijk?
pi_116145796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:22 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Wie ben jij om te beslissen of iemand kan werken of niet? Heb je daar een opleiding in gevolgd? Trouwens, de overheid heeft ervoor gezorgd dat de persoon uit dat artikel al die extra's kan krijgen. Je moet nu niet denken dat iedere ''uitkeringstrekker'' het ''zo goed'' voor elkaar heeft. Hou eens op met al die negatieve aannames en wees blij dat we hier geen verminkte mensen hebben die over de straat moeten kruipen om iedereen lastig te vallen voor een aalmoes, zoals dat bijvoorbeeld in bulgarije het geval is.
Kom op. er zijn hele ritsen mensen die makkelijk kunnen werken maar gewoon niet willen, zoals ook beaamd wordt in dit artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)eestal-zinloos.dhtml

En dat zelfs ronduit toegegeven wordt door de mensen in het 'blij in de bijstand' artikel. Het is gewoon een schande dat mensen, als ze maar lang genoeg niet meewerken, gratis in hun levensonderhoud voorzien worden en vaak nog meer overhouden dan mensen die wel een moraal hebben die voor minimumloon ploeteren. Het is gewoon schoftelijk. En het is te hopen dat dankzij die crisis dat gewoon niet meer te betalen is en we weer eens normaal gaan doen. Een half miljoen werkelozen maar wel 300.000 Polen importeren omdat 'de werkelozen er geen zin in hebben'. Kom op zeg. Kijk de uitgaven van de NLe overheid eens:

pi_116145800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:24 schreef malleable het volgende:

[..]

Aha, dus directeuren die er met miljoenen van door gaan als hun organisatie ten onder gaat aan speculaties doen ook niets verkeerd. Het is tenslotte de overheid die het toestaat. Iedereen graaien wat hij graaien kan, zolang de overheid niets doet is het allemaal goed.
Dat is wel een hele verkeerde vergelijkenis. Waar we het in deze discussie over hebben is dat mensen geld krijgen van de overheid om bepaalde reden. De directeuren die je noemt vullen hun zakken niet met overheidsgeld.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:29:07 #154
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116145844
quote:

Jij zei dat we positief moeten doen! Dus doe nou eens niet zo negatief! En startkapitaal? Helemaal niet nodig bij alle ZZP-banen. En heb je geen startkapitaal? LENEN BIJ VRIENDEN! het is niet zo moeilijk, je moet alleen even positief zijn. maar blijkbaar mag je alleen maar positief zijn over mensen in de bijstand die niet willen werken, maar niet positief zijn over mensen in de bijstand die kunnen werken.
Een gedicht over Maanvis
pi_116145968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kom op. er zijn hele ritsen mensen die makkelijk kunnen werken maar gewoon niet willen, zoals ook beaamd wordt in dit artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)eestal-zinloos.dhtml

En dat zelfs ronduit toegegeven wordt door de mensen in het 'blij in de bijstand' artikel. Het is gewoon een schande dat mensen, als ze maar lang genoeg niet meewerken, gratis in hun levensonderhoud voorzien worden en vaak nog meer overhouden dan mensen die wel een moraal hebben die voor minimumloon ploeteren. Het is gewoon schoftelijk. En het is te hopen dat dankzij die crisis dat gewoon niet meer te betalen is en we weer eens normaal gaan doen. Een half miljoen werkelozen maar wel 300.000 Polen importeren omdat 'de werkelozen er geen zin in hebben'. Kom op zeg. Kijk de uitgaven van de NLe overheid eens:

[ afbeelding ]
En daar wordt dus wat aan gedaan, door te korten als men wel kunnen, maar niet hun steentje willen bijdragen aan de maatschappij.

Trouwens, dacht je dat die 300.000 polen voor het miniumloon werken? Die krijgen 600 euro per maand voor fulltime werk. Willen ze overnachten? Dat kan, maar dan in appartementjes voor 2 personen waar ze met zijn zessen in zitten en ook nog eens per persoon 400 euro per maand huur moeten betalen. Hoe komt dat? Omdat de werkgevers die de desbetreffende polen willen, geen ''normale medewerkers'' willen hebben, omdat ze dan zoveel duurder uit zijn.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:33:25 #156
189978 controlaltdelete
pi_116145998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:24 schreef malleable het volgende:

[..]

Dit is weer het ene uitterste, FYI ik vind dit verwerpelijk maar je kan dit niet vergelijken met iemand die gebruik maakt van iets als bijzondere bijstand om zo de maand door te komen. Deze persoon is geen miljonair en gaat niet met nog extra miljoenen vandoor zoals die directeuren.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:33:26 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116145999
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]

En daar wordt dus wat aan gedaan, door te korten als men wel kunnen, maar niet hun steentje willen bijdragen aan de maatschappij.

Trouwens, dacht je dat die 300.000 polen voor het miniumloon werken? Die krijgen 600 euro per maand voor fulltime werk. Willen ze overnachten? Dat kan, maar dan in appartementjes voor 2 personen waar ze met zijn zessen in zitten en ook nog eens per persoon 400 euro per maand huur moeten betalen. Hoe komt dat? Omdat de werkgevers die de desbetreffende polen willen, geen ''normale medewerkers'' willen hebben, omdat ze dan zoveel duurder uit zijn.
dat komt ook doordat de normale medewerkers het werk niet willen doen en niet voor dat salaris willen werken.
Een gedicht over Maanvis
pi_116146010
Eigenlijk zou er juist een bonus moeten komen voor mensen die in de bijstand zitten en uit zichzelf vrijwilligerswerk gaan doen!
pi_116146062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat komt ook doordat de normale medewerkers het werk niet willen doen en niet voor dat salaris willen werken.
Het mes snijdt altijd aan 2 kanten. :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:35:47 #160
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146094
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:33 schreef blessed19 het volgende:
Eigenlijk zou er juist een bonus moeten komen voor mensen die in de bijstand zitten en uit zichzelf vrijwilligerswerk gaan doen!
Met een uitkering mag je soms niet eens vrijwiliigerswerk doen
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:36:46 #161
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146130
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:35 schreef Stefan het volgende:

[..]

in welk geval mag dit niet?
Een gedicht over Maanvis
pi_116146139
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:35 schreef Stefan het volgende:

[..]

Zoals?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:38:23 #163
3542 Gia
User under construction
pi_116146188
quote:
En dan meer hebben dan iemand die fulltime werkt voor het minimumloon?

Dat slaat toch nergens op.

(Ik ga even uit van gehuwde situatie, dus 100% van het minimumloon)
pi_116146225
quote:
Are you serious???? _O- _O- _O- _O-

als jij kiest voor een uitkering dan zou je moeten weten dat daar iets tegenover gesteld kan worden. Mensen denken overal maar recht op te hebben zonder enige vorm van plichten.

Ik zeg je bent vrij om in alle vrijheid te verhongeren als je dat verkiest boven werken voor een uitkering.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:39:58 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146235
quote:
doe dan belastingaftrek voor mensen met vrijwilligerswerk, dan profiteren de miljoenen mensen die vrijwilligerswerk doen naast een fulltime baan er ook nog van.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:40:13 #166
189978 controlaltdelete
pi_116146243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt. Als dit betaald werk in de weg staat moet je je vrijwilligerswerk stoppen.
pi_116146272
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan meer hebben dan iemand die fulltime werkt voor het minimumloon?

Dat slaat toch nergens op.

(Ik ga even uit van gehuwde situatie, dus 100% van het minimumloon)
Als van een gehuwd echtpaar 1 iemand in de uitkering zit, dan lijkt me dat je daar dan geen recht heb op een beloning, mits de ander boven een x bedrag zit.

MAar als iemand bijvoorbeeld 32 uur per week vrijwilligerswerk doet, vind ik dat diegene 100 euro per maand extra mag krijgen. Het is dan niet alleen voor de uitkeringstrekker fijn dat er 100 euro extra binnen komt, hij draagt ook nog eens zijn steentje bij aan de maatschappij.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:42:06 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Klopt. Als dit betaald werk in de weg staat moet je je vrijwilligerswerk stoppen.
ja DUH. maar dat is omgekeerd, dat je al vrijwilligerswerk doet met toestemming, en dat je daarmee moet stoppen omdat je een baan hebt ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_116146304
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

doe dan belastingaftrek voor mensen met vrijwilligerswerk, dan profiteren de miljoenen mensen die vrijwilligerswerk doen naast een fulltime baan er ook nog van.
Dat is ook een goed idee! :Y
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:42:30 #170
189978 controlaltdelete
pi_116146313
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Are you serious???? _O- _O- _O- _O-

als jij kiest voor een uitkering dan zou je moeten weten dat daar iets tegenover gesteld kan worden. Mensen denken overal maar recht op te hebben zonder enige vorm van plichten.

Ik zeg je bent vrij om in alle vrijheid te verhongeren als je dat verkiest boven werken voor een uitkering.
Kijk als die bedrijven werk hebben voor mensen die in dat reïntegratietraject zitten dan kunnen ze die mensen toch naar de CAO betalen? Voor het bedrijf is het alleen maar handig, een wel heel goedkope arbeidskracht.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:44:47 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146400
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:42 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Kijk als die bedrijven werk hebben voor mensen die in dat reïntegratietraject zitten dan kunnen ze die mensen toch naar de CAO betalen? Voor het bedrijf is het alleen maar handig, een wel heel goedkope arbeidskracht.
mensen uit de bijstand werken niet zo hard achter de lopende band en in de groenvoorziening als mensen die gewoon een baan hebben in die richting, dus mogen ze er ook minder voor betaald worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_116146469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:42 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je zou uitkeringsgerechtigden dan ook moeten plaatsen bij bedrijven waar de maatschappijke nood belangrijker is dan de economische. Dus bij bedrijven waar al een grote behoefte is aan vrijwilligers. Je moet ze niet laten concurreren op de arbeidsmarkt, maar ze gebruiken op gebieden waar hun werk relevant is en toegevoegde waarde heeft en waar ze nog iets opsteken.
Laat ze maar iets met bejaarden doen zodat het verplegend personeel weer tijd krijgt om te verplegen, bijv.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:47:15 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116146477
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mensen uit de bijstand werken niet zo hard achter de lopende band en in de groenvoorziening als mensen die gewoon een baan hebben in die richting, dus mogen ze er ook minder voor betaald worden.
Minder dan minimumloon?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:47:33 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je zou uitkeringsgerechtigden dan ook moeten plaatsen bij bedrijven waar de maatschappijke nood belangrijker is dan de economische. Dus bij bedrijven waar al een grote behoefte is aan vrijwilligers. Je moet ze niet laten concurreren op de arbeidsmarkt, maar ze gebruiken op gebieden waar hun werk relevant is en toegevoegde waarde heeft en waar ze nog iets opsteken.
Laat ze maar iets met bejaarden doen zodat het verplegend personeel weer tijd krijgt om te verplegen, bijv.
wij zoeken ook nog mensen om de tennisbanen op de vereniging te repareren.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:47:45 #175
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je moet fulltime beschikbaar zijn voor werk.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:48:37 #176
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146522
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Minder dan minimumloon?
minimumloon is sowieso een achterhaald concept.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:49:01 #177
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja DUH. maar dat is omgekeerd, dat je al vrijwilligerswerk doet met toestemming, en dat je daarmee moet stoppen omdat je een baan hebt ;)
Maar je moet altijd toestemming vragen voor vrijwilligerswerk. Je mag niet alles doen. Als vrijwilligers 20 uur per week aan de slag vinden ze niet zomaar goed
pi_116146547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wij zoeken ook nog mensen om de tennisbanen op de vereniging te repareren.
Zulk soort zaken zou natuurlijk priima zijn. Veel van dat soort zaken worden vrij lang uitgesteld door sportverenigingen omdat er meestal te weinig geld voor is.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:49:33 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:47 schreef Stefan het volgende:

[..]

Je moet fulltime beschikbaar zijn voor werk.
Dus moet je stoppen met je vrijwilligerswerk als je een baan krijgt. Dat betekent niet dat het op voorhand al verboden wordt. Dat zei althans de UWV consulente tegen mij, en die kan het weten ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:49:59 #180
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

minimumloon is sowieso een achterhaald concept.
Zonder minimumloon gaan hele bevolkingsgroepen nog minder werken
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:50:30 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:49 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar je moet altijd toestemming vragen voor vrijwilligerswerk. Je mag niet alles doen. Als vrijwilligers 20 uur per week aan de slag vinden ze niet zomaar goed
Volgens mij wordt er dan altijd gezegd dat je moet stoppen zodra je een baan hebt, niet dat je het vrijwilligerswerk niet mag doen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:50:32 #182
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146581
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus moet je stoppen met je vrijwilligerswerk als je een baan krijgt. Dat betekent niet dat het op voorhand al verboden wordt. Dat zei althans de UWV consulente tegen mij, en die kan het weten ;).
Niet op voorhand maar je aanvraag wordt wel getoetst
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:51:36 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:50 schreef Stefan het volgende:

[..]

Niet op voorhand maar je aanvraag wordt wel getoetst
jij had het over verbieden he. in de praktijk komt dat zelden voor.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:51:46 #184
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146622
Voorwaarden vrijwilligerswerk
Uw vrijwilligerswerk mag betaald werk niet in de weg staan. Het vrijwilligerswerk mag ook uw kansen op betaald werk niet verkleinen. Daarnaast mag u geen werk doen waarvoor iemand zonder uitkering betaald zou worden
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:52:23 #185
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146656
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij had het over verbieden he. in de praktijk komt dat zelden voor.
Ik had t niet over verbieden ik zei dat je niet zonder meer vrijwilligerswerk mag doen
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:53:04 #186
189978 controlaltdelete
pi_116146680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er dan altijd gezegd dat je moet stoppen zodra je een baan hebt, niet dat je het vrijwilligerswerk niet mag doen.
Precies. Volgens mij mag je in de avonduren gewoon je vrijwilligerswerk blijven doen als je overdag werk accepteert.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:54:35 #187
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116146749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. Volgens mij mag je in de avonduren gewoon je vrijwilligerswerk blijven doen als je overdag werk accepteert.
Ja, maar er is heel veel vrijwilligerswerk overdag. In de zorg bv. Dus je mag niet zomaar als vrijwilliger in een bejaardenhuis gaan werken, daar moet je toestemming voor hebben
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:55:39 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Stefan het volgende:
Uw vrijwilligerswerk mag betaald werk niet in de weg staan. Het vrijwilligerswerk mag ook uw kansen op betaald werk niet verkleinen. Daarnaast mag u geen werk doen waarvoor iemand zonder uitkering betaald zou worden
dus als het binnen een vrijwilligersorganisatie is dan mag het gewoon. zijn we daar ook weer uit. laat je iig niet weehrouden om vrijwilligerswerk te gaan doen alleen om deze reden. ja je hebt meldingsplicht en soms ook toestemmingsaanvraagplicht, maar dat betekent niet dat je het vantevoren al wegens deze regel moet uitsluiten.
Genoeg mensen die ook vrijwillig werken aan FOK! met behoud van uitkering, nietwaar?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:56:13 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja, maar er is heel veel vrijwilligerswerk overdag. In de zorg bv. Dus je mag niet zomaar als vrijwilliger in een bejaardenhuis gaan werken, daar moet je toestemming voor hebben
En als je die toestemming hebt dan mag het toch gewoon? Hoe kom je er dan bij dat je het niet mag doen?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:00:46 #191
189978 controlaltdelete
pi_116146986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:51 schreef Stefan het volgende:
Die laatste zin vind ik wel frappant. Want een uitkeringstrekker kunnen ze wel verplichten om werk te doen (denk aan de groenvoorziening/schoffelen) waar iemand zonder uitkering voor wordt betaald.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:05:18 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116147140
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Die laatste zin vind ik wel frappant. Want een uitkeringstrekker kunnen ze wel verplichten om werk te doen (denk aan de groenvoorziening/schoffelen) waar iemand zonder uitkering voor wordt betaald.
maar als die uitkeringstrekkers mijn tuin gaan schoffelen dan wordt iemand zonder uitkering daar ook niet voor betaald. dus dan kunnen ze er toch omheen.
Een gedicht over Maanvis
pi_116147527
27 jaar in de bijstand is een grapje toch?
ADHD-C
pi_116150483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:14 schreef LazyDave het volgende:
27 jaar in de bijstand is een grapje toch?
Hij woont in Den Haag en is allochtoon.....ik vrees van niet.
pi_116150680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:57 schreef Keiichi het volgende:
Ik zal dit topic even naar gemeente Leidschendam sturen. Dan weten ze gelijk dat hij niet echt ziek is en kan de uitkering per direct opgeschort worden.
weten ze toch allang wat denk jij
en ik heb net gehoord o.a op tv dat het alleen dreigen is en ze geen echte sancties geven maar ik ga weer ff verder de reacties lezen, ben pas op pagina 2 ben net klaar met werken dus nu ff de rest lezen.. Maar thanks voor de reacties, werken is ook goed gewoon voor je eigen ontwikkeling ben ik het mee eens. !
pi_116150808
quote:
Klopt je krijgt best snel een uitkering, ik heb zelf een wajong voor mijn gedragsproblematiek kan snel boos worden en 1 keer in de 2 weken heb ik een jobcoach en t uwv geeft subsidie om mij in dienst te nemen, maar ik werk gewoon ik maak ook geen misbruik van..
Je kan ook niet geheel mijn oom de schuld geven, het ligt ook aan het systeem, je komt moeilijk als werkloos zijnde aan de bak en na zoveel jaar word het mentaal steeds lastiger denk om aan het werk te gaan, zeker als het niet loont maar goed mss moeten ze iets aan het systeem doen
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:34:49 #197
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116150871
Spreekt je oom wel goed Nederlands?
Een gedicht over Maanvis
pi_116150936
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:33 schreef Robar het volgende:
27 jaar lang geen werk kunnen vinden :')
Dit kan niet serieus zijn....

Trolololololllooollolol
Wie zegt dat hij naar werk zocht? is een tijdje bezig geweest met een kapsalon beginnen is niet gelukt, soms heeft hij een paar dagen als congergie gewerkt op zmok school in transvaal maar dat hield hij vaak maar enkele dagen vol omdat hij snel beledigd is etc kan ik ook moeilijk allemaal hier gaan uitleggen maar niet zo snel je conclusies trekken
pi_116150943
'Zeker als het niet loont is de verkeerde gedachtengang.'
Voor elke euro die je zelf verdient, hoef je je hand niet op te houden.
Je hebt dus minder 'bijstand' nodig.

Dit komt jezelf waarde toch tengoede?
pi_116150948
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:34 schreef Maanvis het volgende:
Spreekt je oom wel goed Nederlands?
Ja opzich wel
maar ik weet niet wat jij onder goed verstaat.. maar hij spreekt het naar mijn mening wel goed.
pi_116150964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Jodocus1 het volgende:
'Zeker als het niet loont is de verkeerde gedachtengang.'
Voor elke euro die je zelf verdient, hoef je je hand niet op te houden.
Je hebt dus minder 'bijstand' nodig.

Dit komt jezelf waarde toch tengoede?
In mijn ogen wel inderdaad, ik zou het ook niet kunnen dag in dag uit..
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:38:12 #202
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116150980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:36 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij naar werk zocht? is een tijdje bezig geweest met een kapsalon beginnen is niet gelukt, soms heeft hij een paar dagen als congergie gewerkt op zmok school in transvaal maar dat hield hij vaak maar enkele dagen vol omdat hij snel beledigd is etc kan ik ook moeilijk allemaal hier gaan uitleggen maar niet zo snel je conclusies trekken
Ik ben ook snel beledigd, denk dat ik ook maar in de bijstand ga want ik kan op die manier de komende 30 jaar echt niet werken.
pi_116151007
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Gulmez het volgende:

[..]

In mijn ogen wel inderdaad, ik zou het ook niet kunnen dag in dag uit..
Schrijf wel je maar bedoel in deze natuurlijk je oom.
En in het algemeen uiteraard. :-)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:40:24 #204
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116151068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Ja opzich wel
maar ik weet niet wat jij onder goed verstaat.. maar hij spreekt het naar mijn mening wel goed.
okay anders kon jij hem leren beter Nederlands te spreken :)
Een gedicht over Maanvis
pi_116151086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:48 schreef Gia het volgende:

Alleenstaand
pi_116151194
quote:
klopt en ik ken eentje die in de vrije sector moet huren en die betaald 800 euro voor een huis en de buurman heeft de zelfde woning voor 500 en ook nog onder subsidie grens, dus of werken echt loont jammer genoeg niet in sommige gevallen maar dit is toch echt de schuld van de overheid

kijk ik werk gewoon, maar dat anderen misbruik ervan maken kan ik niks aan doen en jullie ook niet enigste is de overheid
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:42:59 #207
373754 mossad_agent
pi_116151195
quote:
TS is een klapjostie die denkt dat men niet dooheeft dat hij de TrollTurk van FOK is....
Op één dag zit hij in Bulgarije, Turkije, Zwolle EN Den Haag...reken uit je winst.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:44:08 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116151251
iemand die zichzelf mossad agent noemt mag je niet serieus nemen als ie over moslims praat.
Een gedicht over Maanvis
pi_116151256
http://www.dewoningzoeker.nl/aanbod/vrijesector/details?ID=3400 825,-

huizen ernaast zijn voor 550 te huren, onder huursubsidie grens, dus ook in deze loont werken niet echt, athans niet veel..
pi_116151313
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:42 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

TS is een klapjostie die denkt dat men niet dooheeft dat hij de TrollTurk van FOK is....
Op één dag zit hij in Bulgarije, Turkije, Zwolle EN Den Haag...reken uit je winst.
ik moet toch met de auto via bulgarije naar turkije -,_-
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:06:38 #211
3542 Gia
User under construction
pi_116152249
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:40 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Alleenstaand
Maar goed, dan nog. Ik heb begrepen, van anderen in dit topic dat je oom een alleenstaandentoeslag krijgt, waarmee hij totaal 70 % van het minimumloon aan bijstand krijgt. Tja, dan mag je toch wel voor 65 % aan de slag, zonder extra geld!
pi_116152384
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar goed, dan nog. Ik heb begrepen, van anderen in dit topic dat je oom een alleenstaandentoeslag krijgt, waarmee hij totaal 70 % van het minimumloon aan bijstand krijgt. Tja, dan mag je toch wel voor 65 % aan de slag, zonder extra geld!
Ik post nog wel als ik nieuws heb over deze kwestie, of de sancties echt doorgezet worden, maar ik ga van de computer ff, 't is mooi weer, fijne middag.
pi_116152433
Hoe is het eigenlijk afgelopen destijds met je weet wel wat?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:19:45 #214
373754 mossad_agent
pi_116152810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef Maanvis het volgende:
iemand die zichzelf mossad agent noemt mag je niet serieus nemen als ie over moslims praat.
Feiten blijven feiten....ook al mag je de boodschapper niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:45 schreef Gulmez het volgende:

[..]

ik moet toch met de auto via bulgarije naar turkije -,_-
Ja maar je zit smorgens in Bulgarije richting Turkije en smiddags rij je door Den Haag (of Zwolle) , hoe doe je dat dan?
Dat er nog mensen zijn (maanvis) die jou geloven....tja daar kan ik niets aan doen.

ben nu turkije opmerkin naar mijn chima rusland

broertje krijgt audi niet gestart

en dan op dezelfde dag zit weet je niet naar welk winkelcentrum je moet:

grootste overdekte winkelcentrum van nederland
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:20:24 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116152832
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:19 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

ik mag de boodschapper wel, ik weet alleen dat hij tegen moslims is ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_116152835
Dat is balen nu dat ie verhuisd is, in den haag had ie nog lang van zijn uitkering mogen genieten.D
pi_116152889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:10 schreef ManageTheAnger het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen destijds met je weet wel wat?
Hoi! :)

Zoals ik misschien destijds al had gezegd (ik weet het niet zeker) dat ik weer iets met haar had, na alles..

Ik vond het best wel moeilijk in die periode, en we bleven botsen dag in dag uit, uiteindelijk heeft ze al tijden met een man van 10 jaar ouder, en is het contact volledig verwaterd die ik met haar had.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik nog elke avond voor het slapen haar facebook check, gewoon alleen om haar profielfoto te zien, al onze foto's heb ik weggegooid, en ik heb een anderen relatie..

Maar om eerlijk te zijn.. Voor dit meisje voel ik nog geen 1/3'e dan wat ik voor haar voelde..

Ook al is dit meisje veel liever, en trouwer dan mijn ex..
Mis haar dagelijks nog wel, maar voor de rest ben ik er nooit meer down om.. Heel af en toe, maar het gaat de goede kant op!

En hoe is het bij jou? :)
pi_116152925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:19 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

[..]

Ja maar je zit smorgens in Bulgarije richting Turkije en smiddags rij je door Den Haag (of Zwolle) , hoe doe je dat dan?
Dat er nog mensen zijn (maanvis) die jou geloven....tja daar kan ik niets aan doen.
In dat Zwolle topic staat toch aangeven dat mijn broertje met pech met een lege accu langs de weg stond?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:24:08 #219
373754 mossad_agent
pi_116152969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik mag de boodschapper wel, ik weet alleen dat hij tegen moslims is ;)
Valt best mee hoor ;) Ik heb wel een probleem met opgeschoten bontkraagjes.
pi_116153007
matigen troll 4/10

beter nieuw account openen maadje, post history te vol met eerderen trolls
pi_116153177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:25 schreef 16meter het volgende:
matigen troll 4/10

beter nieuw account openen maadje, post history te vol met eerderen trolls
Misschien heb ik in klb wel topics komisch laten klinken om reacties uit te laten lokken, maar de fout op fok is dat mensen te snel zeggen ''troll'' terwijl dit gewoon een vraag is.. -_-

Hoe weet ik anders dat ze dit traject in Leidschendam zouden hebben, en dat er sancties aan vast liggen enzo? Woon in Zwolle dus als mijn oom dezer problemen niet had zou ik toch ook niks hiervan afweten hoe de regels in die gemeente zijn?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:39:45 #222
3542 Gia
User under construction
pi_116153537
Eigenlijk komt het erop neer dat hij moet werken voor de hoeveelheid geld die hij krijgt, gerelateerd aan het minimumloon.

Ik snap niet dat mensen denken dat bijstand gratis is, en dat je extra geld zou moeten krijgen als je moet gaan werken.
pi_116153953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:39 schreef Gia het volgende:
Eigenlijk komt het erop neer dat hij moet werken voor de hoeveelheid geld die hij krijgt, gerelateerd aan het minimumloon.

Ik snap niet dat mensen denken dat bijstand gratis is, en dat je extra geld zou moeten krijgen als je moet gaan werken.
Is het trouwens per gemeente anders geregeld?

Stel dat hij nog woonachtig in de gemeente Den Haag was, zou dit zelfde traject dan opgezet zijn voor hem?

Lijkt me stug dat ze bv. alle inwoners van Rotterdam aan het werk gaan zetten met een uitkering, daar lijkt me simpelweg geen beginnen aan..
pi_116154419
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:22 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Hoi! :)

Zoals ik misschien destijds al had gezegd (ik weet het niet zeker) dat ik weer iets met haar had, na alles..

Ik vond het best wel moeilijk in die periode, en we bleven botsen dag in dag uit, uiteindelijk heeft ze al tijden met een man van 10 jaar ouder, en is het contact volledig verwaterd die ik met haar had.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik nog elke avond voor het slapen haar facebook check, gewoon alleen om haar profielfoto te zien, al onze foto's heb ik weggegooid, en ik heb een anderen relatie..

Maar om eerlijk te zijn.. Voor dit meisje voel ik nog geen 1/3'e dan wat ik voor haar voelde..

Ook al is dit meisje veel liever, en trouwer dan mijn ex..
Mis haar dagelijks nog wel, maar voor de rest ben ik er nooit meer down om.. Heel af en toe, maar het gaat de goede kant op!

En hoe is het bij jou? :)
hier gaat alles prima ;-)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 17:06:25 #225
373754 mossad_agent
pi_116154486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:29 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Misschien heb ik in klb wel topics komisch laten klinken om reacties uit te laten lokken, maar de fout op fok is dat mensen te snel zeggen ''troll'' terwijl dit gewoon een vraag is.. -_-

Tja...als je altijd als troll bezig bent zal je altijd als troll worden behandeld. Simpel toch, iets met bal kaatsen of kuil graven ;)
pi_116157491
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

We weten niet of oom ook getrouwd is. Maar indien zo, dan krijgt hij een normaal minimummaandloon voor slechts 26 uur werken. Zelfs voor 32 uur moet hij dan nog niet klagen.

Nog maar een keer de bedragen:

Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voor
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:41:58 #227
3542 Gia
User under construction
pi_116159829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voor
Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.
Als je dan 26 uur werkt, krijg je alsnog meer aan bijstand dan het minimumloon voor die uren.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:43:41 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116162097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.
Als je dan 26 uur werkt, krijg je alsnog meer aan bijstand dan het minimumloon voor die uren.
Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:14:04 #229
3542 Gia
User under construction
pi_116169732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
pi_116176478
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
Ne mutlu Türküm diyene
  donderdag 30 augustus 2012 @ 06:33:21 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116176801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
Het recht op toeslagen, kwijtscheldingen, enz. is afhankelijk van de hoogte van het inkomen (max 120% van het bestaansminimum voor jouw situatie) niet van de bron van het inkomen.

Dt ja, iemand die een gezin heeft en fulltime tegen minimumloon werkt heeft dezelfde voordelen als iemand met een gezin in de bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:04:13 #232
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116178010
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
..................................... (willekeurig in te zetten )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116179457
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarbij gaat het niet om of je in de bijstand zit, maar wat je verdiensten zijn. Als je werkt en net zoveel verdient als iemand in de bijstand, heb je er zo goed als zeker recht op. :)
pi_116199564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
Quote voor het nageslacht.

Je zou overigens niet zeggen dat Nederlands niet je eerste taal is.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2012 @ 19:54:36 #235
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116199994
Wat voor uitkering heeft je oom ? WW ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_116200433
Hoe heet die ik heb bij het goed in leidschendam als bijbaantje gewerkt.
Werken daar trouwens een heleboel mensen die of een uitkering hebben en de kantjes ervan af lopen.
Of denken dat ze direct de directeur zijn terwijl ze in een uitkering hebben :')
pi_116217217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:54 schreef 2cv het volgende:
Wat voor uitkering heeft je oom ? WW ?
:D 27 jaar WW
doet die goed
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 01:00:56 #238
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_116217895
Schokkend verhaal, die OP. Oom is een parasiet en helaas zijn er velen als hij. Hoogste tijd om die lui keihard aan te pakken.
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:41:50 #239
3542 Gia
User under construction
pi_116224505
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 01:00 schreef Lkw het volgende:
Schokkend verhaal, die OP. Oom is een parasiet en helaas zijn er velen als hij. Hoogste tijd om die lui keihard aan te pakken.
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:43:20 #240
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116224538
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
Er zijn zooooooooooooveel studenten die dit doen...
pi_116225779
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.
pi_116228109
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:21 schreef blessed19 het volgende:

[..]

De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.
overheid controleert ook hoor,
Mijn zusje heeft zich bij mij ingeschreven en woont ook hier. De eerste maand van inschrijving werd er 2 keer een controle gedaan door instanties. En ze moest ook zelf aanwezig zijn bij de 2de keer. (bij de 1ste keer was ze afwezig en liet ik hun haar kamer zien)
De slaapkamer werd gechecked en er werd gekeken naar haar spullen etc.
Meer kan je als instantie dan ook niet meer doen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:58:39 #243
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116239070
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:42 schreef YebCar het volgende:

[..]

:D 27 jaar WW
doet die goed
:D Elke dienstjaar is een maand WW, dus dan zou hij al 324 jaar gewerkt moeten hebben.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:32:15 #244
52513 whosvegas
The Trickster
pi_116244345
Jee, 27 jaar uitkering trekken en dan ziek melden als je geen zin heb om te werken. Ik zeg stoppen die uitkering!
Als of ik het (altijd) leuk vind 5 dagen 8 uur per dag, op kantoor te zitten. Maar ik betaal wel belasting, waar de oom van ts de hele dag niks voor doet.
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')