abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:36:45 #61
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.

En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:38:19 #62
97111 ukga
Siewosie baas
pi_116137632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.

En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Das beter dan niks.
pi_116137634
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

In Oost-groningen of Noord-Friesland misschien, maar ik zie hier in de Randstad genoeg mogelijkheden. Zo zoekt de TNT nog honderden postbezorgers, zoeken grote schoonmaakbedrijven als GOM ook tientallen mensen.

Maar goed, het is gemakkelijker om op de bank te zitten uitkering vangen. Dat snap ik.
Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè. :') Maar goed, ik sluit af, want ik moet naar mijn werk. Succes met typen vanaf je eventuele werkgever allen! :') Of vanaf de bank. :')
pi_116137653
quote:

[..]

Zoals eerder gezegd: omscholen... tijd zat voor gehad.. maar gratis geld is altijd makkelijker natuurlijk... en hij doet nu ervaring op, uitkering wordt niet gekort, etc etc...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:40:21 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137662
Hoezo wordt de man er niet voor betaald?
Voor hij met 26 uur werk per week tegen minimumloon boven een uitkering uitkomt moet er aardig op z'n uitkering gekort zijn.

Of moet hij meer dan minimumloon gaan verdienen bij de kringloop, zodat hij pas echt kansloos is op de arbeidsmarkt als hij aan het werk wil?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116137667
quote:

[..]

Dan nog, hoor je wel wat je zegt? Een ongeschoolde immigrant die 27 jaar op de bank zit,

Genoeg tijd om geschoold te worden zou ik zeggen.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:40:46 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137669
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:38 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè. :') Maar goed, ik sluit af, want ik moet naar mijn werk. Succes met typen vanaf je eventuele werkgever allen! :') Of vanaf de bank. :')
Van alle kanten worden aannames gemaakt, en vooroordelen wegen inderdaad mee in de reacties. Dan bedoel ik van een ieder.

TS heeft het hier over een uitkering - zijn oom kan blijkbaar werken - dus hij is voor dit soort werk zeker niet arbeidsongeschikt? Daarom vraag ik me af waarom hij 27 jaar thuiszit.

Ook werkze trouwens!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:41:50 #68
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_116137677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_116137724
quote:
Iedereen wil toch financieel vooruit
Tadaaaa!!
Dat is dus het punt. De mensen in het granieten bestand hebben óf een mogelijkheid gevonden hun salaris wat uit te breiden (lees, zwartwerken, criminaliteit, dat soort dingen), óf ze nemen genoegen met die lage bestaansnorm.

Dan heb ik het niet over mensen die ongelukkigerwijs overal tussen de wal en het schip vallen wegens een handicap o.i.d.
pi_116137747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Tadaaaa!!
Dat is dus het punt. De mensen in het granieten bestand hebben óf een mogelijkheid gevonden hun salaris wat uit te breiden (lees, zwartwerken, criminaliteit, dat soort dingen), óf ze nemen genoegen met die lage bestaansnorm.

Dan heb ik het niet over mensen die ongelukkigerwijs overal tussen de wal en het schip vallen wegens een handicap o.i.d.
Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_116137748
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
Ik zie niemand hier die dat zegt. Er wordt alleen een uitvreter terecht gewezen. Volkomen terecht. Dit zegt niets over hoe er gedacht wordt over al die mensen die onvrijwillig in de bijstand zitten en graag willen werken. Daar zal een ieder hier respect voor hebben.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:49:13 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137762
Dat is het nadeel van een koppeling tussen uitkering en minimumloon, waarbij dat fulltime minimumloon ook nog eens gelijkstaat aan het bestaansminimum voor een gezin.

Men zou uitkeringen dus ter hoogte van het bestaansminimum moeten hebben en het minimumloon zou minimaal 120% daarvan moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116137780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.
Heel veel zwartwerk denk ik.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:08 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116137790
ja, je mag gekort worden op je uitkering als je niet aan de verplichtingen van de UWV voldoet. net zoals je ouders je op je zakgeld mogen korten als je je kamer niet opgeruimd hebt. wie betaalt, bepaalt. Sowieso, waarom is het een probleem om als je ziek bent gewoon even naar de dokter te gaan en een briefje te halen waarop staat dat je ziek bent? Hij is toch wel echt ziek he!?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:12 #75
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou nee, maar werken voor je uitkering is zo gek nog niet, vooral als het nodig blijkt te zijn. Dan ben je toch bezig de maatschappij te helpen, in plaats alleen vaan de uier van de maatschappij te hangen?

Gratis werken is onzin, hij krijg immers geld voor het werk dat hij verricht. En zoals ik al eerder zei: hij kan ook gewoon voor uurloon aan het werk bij de post als postbezorger of sorteerder.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:47 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116137803
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Hier is al wel genoeg over gezegd :')
quote:
Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken.. Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nee zeg, hoe durven ze, hem verplichten iets te doen in ruil voor geld -O- Het zou verboden moeten worden!

quote:
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Stel je voor dat ie ook nog een beetje lol zou hebben in het werk inderdaad, dat is niet de bedoeling. Straks gaat ie werken nog leuk vinden!
quote:
Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Dus 2 uur per dag langer....

En hij krijgt alleen uitkering he.. Geen cent meer..
Dat meen je niet, moest ie zomaar een volledige werkdag ervan maken 4 dagen per week? :o Ik zou er overspannen van worden, zoveel uren draaien kan écht niet.

quote:
Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.
Vreemd zeg, dat ze willen weten of iemand écht ziek is. En dan zou dit land zo 'sociaal' zijn :N Blijkbaar niet.
quote:
Maar mag dit wel?
Ja natuurlijk.

En als ie het er niet mee eens is gaat ie maar op zoek naar ander werk.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:51:47 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik denk dat de criminaliteit explodeert.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:52:18 #78
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_116137815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Tadaaaa!!

Jaja haast alle werkelozen werken zwart, zijn crimineel bezig etc etc de werkelozen die zich niet bezig houden met deze praktijken zijn de werkelozen met een handicap? Nevermind ik wens je sterkte met je stereotype denken wat een geestelijke armoede. Tadaaaaa! .. het is tijd om een ontbijtje te gaan scoren :W
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_116137824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Da's alweer een stapje verder dan op de bank zitten natuurlijk.. ;) Maar goed, met wat gerichte controles is dat wel boven water te krijgen. Die flatjes krijgen wat mij betreft een standaard inrichting, en alles wat bij een controle extra blijkt te zijn, en waarvan het eigendom en de aanschaf niet gedocumenteerd is, mag wat mij betreft meteen meegenomen worden ter aflossing van de maatschappelijke schuld. }:|
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:52:53 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116137825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:50 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu ook al.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Da's alweer een stapje verder dan op de bank zitten natuurlijk.. ;) Maar goed, met wat gerichte controles is dat wel boven water te krijgen. Die flatjes krijgen wat mij betreft een standaard inrichting, en alles wat bij een controle extra blijkt te zijn, en waarvan het eigendom en de aanschaf niet gedocumenteerd is, mag wat mij betreft meteen meegenomen worden ter aflossing van de maatschappelijke schuld. }:|
En ondertussen wordt er in Turkije of waar dan ook een huis ingericht met de nieuwste spullen :P
pi_116137882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef kwiwi het volgende:
Dat gebeurt nu ook al.
I know ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef kwiwi het volgende:
En ondertussen wordt er in Turkije of waar dan ook een huis ingericht met de nieuwste spullen :P
Dat gebeurt nu ook al. Van onze belastingcenten :D
pi_116137888
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jaja haast alle werkelozen werken zwart, zijn crimineel bezig etc etc de werkelozen die zich niet bezig houden met deze praktijken zijn de werkelozen met een handicap? Nevermind ik wens je sterkte met je stereotype denken wat een geestelijke armoede. Tadaaaaa! .. het is tijd om een ontbijtje te gaan scoren :W
Je kent de term granieten bestand? Of lees je er bewust overheen?
pi_116138125
Gulmez. Toch één van de prachtparels van Fok. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:12:30 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116138135
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:11 schreef Skv het volgende:
Gulmez. Toch één van de prachtparels van Fok. :').
Is vooral zo mooi dat ie in het ene topic geen fatsoenlijk woord Nederlands spreekt en in het andere wel :')
pi_116138846
Stereotype dit dat.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_116139318
quote:

[..]

Ookal is het een ongeschoolde immigrant, er zijn altijd mogelijkheden voor vrijwilligerswerk! En via vrijwilligerswerk bouw je ervaring op en een cv. Het is niet veel, maar dan nog. Het staat sowieso beter dan als een werkgever ziet dat meneer 27 jaar lang vrijwel geen reet heeft uitgevoerd. Aangezien meneer schijnbaar uit zichzelf ook geen vrijwilligerswerk wilt doen, gaan ze hem nu via een soort van dwingende manier verplichten om toch te gaan werken. Ik vind dit in deze situatie dan ook volkomen rechtvaardig!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:48:45 #87
3542 Gia
User under construction
pi_116140405
Is die oom alleenstaand of met gezin?
Een alleenstaande krijgt 50 % van het minimumloon. Als je dan 80 % werkt, wordt je inderdaad genaaid.

Als hij gehuwd is, krijgt hij het minimumloon. Waar hij dan maar 80 % voor hoeft te werken. In dat geval moet hij niet zeuren.

http://mens-en-samenlevin(...)-1-janauri-2012.html
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:50:40 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116140478
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:48 schreef Gia het volgende:
Is die oom alleenstaand of met gezin?
Een alleenstaande krijgt 50 % van het minimumloon. Als je dan 80 % werkt, wordt je inderdaad genaaid.

Als hij gehuwd is, krijgt hij het minimumloon. Waar hij dan maar 80 % voor hoeft te werken. In dat geval moet hij niet zeuren.

http://mens-en-samenlevin(...)-1-janauri-2012.html
Vergeet de 20% zelfstandige wonenden toeslag even niet....

70% in totaal dus, en 26 uur is werken is 65% van 40 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116140500
Volgens mij wordt hij als gezond persoon al 27 jaar onderhouden door de staat. Dan moet je helemaal niet zeuren imho.
pi_116140578
Je oom zou trots moeten zijn dat hij niet zijn hand meer op hoeft te houden maar gewoon zijn geld zelf verdient.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')