Al een tijd? 27 jaar?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Nogmaals: er is in bepaalde gebieden al een tijd geen werk meer te vinden.
dan ga je jezelf maar omscholen. tijd genoeg voor lijkt mequote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al een tijd? 27 jaar?
Kennelijk kunnen ze wel wat vinden voor de oom van TS, en zijn ze (gezien de urenuitbreiding) nog tevreden ook.
Jezelf nog wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef ukga het volgende:
[..]
dan ga je jezelf maar omscholen. tijd genoeg voor lijkt me
Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.
Een uitkering dient als overbrugging van een periode van werkloosheid. Niet als melkkoe voor 27 jaar op de bank zitten en gesuikerde thee drinken.
In Oost-groningen of Noord-Friesland misschien, maar ik zie hier in de Randstad genoeg mogelijkheden. Zo zoekt de TNT nog honderden postbezorgers, zoeken grote schoonmaakbedrijven als GOM ook tientallen mensen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.
En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Das beter dan niks.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je weet toch niet om welke reden die man 27 jaar een uitkering heeft? Wie weet is het een ongeschoolde immigrant die hooguit in de schoonmaak terecht kan maar daar liggen de baantjes ook niet voor het oprapen zeker niet als je niet meer van de jongste bent. Van een afstand oordelen is makkelijk vind ik, zonder dat je de achtergrond weet. Lekker kortzichtig imo.
En als ie dan toch werk moet gaan verrichten betaal hem ervoor. Iedereen wil toch financieel vooruit als je werk verricht en niet aan het einde van de maand evengoed op een houtje bijten? Nogmaals: allemaal goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven maar de werkeloze schiet er niks mee op want een reguliere baan krijgt hij evengoed niet.
Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In Oost-groningen of Noord-Friesland misschien, maar ik zie hier in de Randstad genoeg mogelijkheden. Zo zoekt de TNT nog honderden postbezorgers, zoeken grote schoonmaakbedrijven als GOM ook tientallen mensen.
Maar goed, het is gemakkelijker om op de bank te zitten uitkering vangen. Dat snap ik.
Zoals eerder gezegd: omscholen... tijd zat voor gehad.. maar gratis geld is altijd makkelijker natuurlijk... en hij doet nu ervaring op, uitkering wordt niet gekort, etc etc...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dan nog, hoor je wel wat je zegt? Een ongeschoolde immigrant die 27 jaar op de bank zit,quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Van alle kanten worden aannames gemaakt, en vooroordelen wegen inderdaad mee in de reacties. Dan bedoel ik van een ieder.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Sommigen van jullie hebben totaal geen last van vooroordelen hè.Maar goed, ik sluit af, want ik moet naar mijn werk. Succes met typen vanaf je eventuele werkgever allen!
Of vanaf de bank.
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als hij op de kringloop kan werken, dan kan hij ook schoonmaken (voor een hoger salaris). 27 jaar uitkering vangen is van den gekke. Deze man had in die 27 jaar minstens een basisschoolniveau Nederland kunnen leren - en wie weet kan hij dat ook goed. Jij doet hier de aanname dat deze man een zielige onkundige migrant is - dat vind ik pas een belediging.
Tadaaaa!!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Iedereen wil toch financieel vooruit
Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Tadaaaa!!
Dat is dus het punt. De mensen in het granieten bestand hebben óf een mogelijkheid gevonden hun salaris wat uit te breiden (lees, zwartwerken, criminaliteit, dat soort dingen), óf ze nemen genoegen met die lage bestaansnorm.
Dan heb ik het niet over mensen die ongelukkigerwijs overal tussen de wal en het schip vallen wegens een handicap o.i.d.
Ik zie niemand hier die dat zegt. Er wordt alleen een uitvreter terecht gewezen. Volkomen terecht. Dit zegt niets over hoe er gedacht wordt over al die mensen die onvrijwillig in de bijstand zitten en graag willen werken. Daar zal een ieder hier respect voor hebben.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
Heel veel zwartwerk denk ik.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Voor die groep zou een uitkering in natura wel wat zijn, dus geen geld etc, maar gewoon een gemiddeld flatje, coupons voor eten en drinken, GWL voor gemiddeld gebruik, een ov-kaart, en wat kleedgeld, en verder niks. Kijken wat er dan gebeurd.
Nou nee, maar werken voor je uitkering is zo gek nog niet, vooral als het nodig blijkt te zijn. Dan ben je toch bezig de maatschappij te helpen, in plaats alleen vaan de uier van de maatschappij te hangen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zeg 'wie weet' dat is heel iets anders. Maar goed, het gros van de Nederlanders ziet het liefste de werkeloze verplicht aan het werk, onbetaald en dan nog het liefst in een oranje overal. Ik hou mijn hart vast met de verkiezingen, ik verwacht er niet veel van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |