abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116137217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou toch wel hoor.
Nee, echt niet :')
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef LittleLady het volgende:
Je kan ook anders zien, zijn uitkering is nu zijn loon, dus gewoon lekker werken.
Dat is het grote misverstand dat mensen in dat granieten bestand, en sowieso in bijstand, hebben. Dat hun uitkering hun loon is.
pi_116137232
27 jaar in een uitkering zitten. :')
Zeiken dat je geen uitkering meer krijgt. :')
Corporate translator
pi_116137237
Ik zal dit topic even naar gemeente Leidschendam sturen. Dan weten ze gelijk dat hij niet echt ziek is en kan de uitkering per direct opgeschort worden.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:59:44 #29
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_116137248
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

Er komen elke week meer 'jonge werkelozen' bij ipv dat er zoveel werkelozen zijn die jaren in een uitkering zitten. Deze mensen zijn ook lost cases. Gros van deze jongere werkelozen willen graag werken en als je ze verplicht laat werken betaal ze er op zijn minst ook naar.

Zo ook die melkertbanen van een poos geleden. Bedoelt om werkelozen in te laten stromen naar regulier werk wat haast nooit gebeurde. Deze melkertjes werd door het bedrijfsleven alleen maar gebruikt als goedkope krachten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:00:09 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137250
Ach, hij kan nu iig zeggen dat hij z'n uitkering verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116137257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Er komen elke week meer 'jonge werkelozen' bij ipv dat er zoveel werkelozen zijn die jaren in een uitkering zitten. Deze mensen zijn ook lost cases. Gros van deze jongere werkelozen willen graag werken en als je ze verplicht laat werken betaal ze er op zijn minst ook naar.

Zo ook die melkertbanen van een poos geleden. Bedoelt om werkelozen in te laten stromen naar regulier werk wat haast nooit gebeurde. Deze melkertjes werd door het bedrijfsleven alleen maar gebruikt als goedkope krachten.
Waarom denk je dat er trajecten rondom langdurig werklozen opgestart worden? Omdat het uitzonderingen zijn?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:04:48 #32
189978 controlaltdelete
pi_116137287
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:01 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er trajecten rondom langdurig werklozen opgestart worden? Omdat het uitzonderingen zijn?
Je komt ook in een traject terecht als je geen langdurige werkeloze bent. En nogmaals: zodra je arbeid gaat verrichten moet het betaald worden, iig het minimumloon zodat iemand met een (bijstands)uitkering er ook financieel iets beter van wordt. Geen wonder dat het gros er niet voor te porren is ik zou ook mijn neus ervoor optrekken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:04:55 #33
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:22 schreef LaLouchi het volgende:
Misschien is het een optie eens werk te gaan zoeken? Volledig terecht wat ze nu doen. Maak jezelf maar nuttig als je kan werken, en als je dan de boel bedodemieterd moet je op de blaren zitten. Jammer dan.
Dit. Werken voor een uitkering is motivatie voor echt aan het werk gaan.

Verder heeft je oom nog 27 jaar in te halen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116137291
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

[..]

Dat is het grote misverstand dat mensen in dat granieten bestand, en sowieso in bijstand, hebben. Dat hun uitkering hun loon is.
Ja maar nu werkt hij ervoor en ze mogen best strenger zijn, wil jij niet meewerken gewoon korten.
pi_116137337
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:05 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja maar nu werkt hij ervoor en ze mogen best strenger zijn, wil jij niet meewerken gewoon korten.
Hij werkt om uit het ritme van 27 jaar theehuis te komen.
Sorry dat ik het zo lomp zeg...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:12:26 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116137361
Antwoord: Ja, dat mag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116137369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Antwoord: Ja, dat mag.
En sterker nog, als hij het niet doet mogen ze hem dus korten op z'n uitkering.
pi_116137372
Mijn troll-sensor gaat af bij dit topic :')
deal with it
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:14:52 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:13 schreef RTB het volgende:
Mijn troll-sensor gaat af bij dit topic :')
Toch niet hoor, Gulmez is onze huis-tuin-en-keukenturk hier op FOK. Hij bedoelt het allemaal goed en is serieus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:17:52 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116137413
TS laat de triestheid van de bijstand wel zien. De sociale dienst is niet sociaal, ze zijn er helemaal niet voor de mensen, ze te helpen, uit de problemen te halen. De sociale dienst is een uitkeringsfabriek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:19:37 #41
189978 controlaltdelete
pi_116137432
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
TS laat de triestheid van de bijstand wel zien. De sociale dienst is niet sociaal, ze zijn er helemaal niet voor de mensen, ze te helpen, uit de problemen te halen. De sociale dienst is een uitkeringsfabriek.
Precies. En het gros van de mensen is echt niet blij om in de bijstand te zitten zoals zoveel mensen zo graag willen geloven.
pi_116137445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij ben jij hier de troll ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:25:41 #43
189978 controlaltdelete
pi_116137488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:21 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij hier de troll ;)
Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit. ;)
pi_116137505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..

Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken..

Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dat was karren in en uit laden..
En stickers plakken op nieuwe meubels en dingen weggooien helpen.

Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Dus 2 uur per dag langer....

En hij krijgt alleen uitkering he.. Geen cent meer..

Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.

Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
Ja dit mag, sterker nog, zo gaat het bij de meeste werkgevers als je 2 weken of langer ziek bent. Dan wordt je ook geacht je te melden bij een bedrijfsarts, en pro-actief mee te werken aan je genezing etc etc. En ook daar zijn sancties, soms een nul-beoordeling bij het eerstvolgende beoordelingsgesprek, of ontslag zodra dat mogelijk is, als je echt de kantjes er van af loopt en nergens aan mee werkt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage woensdag 29 augustus 2012 @ 08:27:30 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116137510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit,
36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.

Een uitkering dient als overbrugging van een periode van werkloosheid. Niet als melkkoe voor 27 jaar op de bank zitten en gesuikerde thee drinken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116137518
Er is nergens gezegd dat hij stront moet ruimen... spullen in en uitladen moet makkelijk kunnen en zeker als je al 27 ligt te meuren op de bank...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:28:12 #47
97111 ukga
Siewosie baas
pi_116137520
Mensen zoals TS zn oom is precies waarom dit land zo hard naar de tering gaat.
pi_116137526
Mijn hemel. Zo werkt dat dus in de hoofden van werkweigeraars. Nu snap ik het.
pi_116137532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

36 uur per week werken voor je uitkering dient als motivatie om de arbeidsmarkt weer op te gaan. In het theehuis zitten je uitkering uitgeven en uitslapen tot 12u elke dag is niet de bedoeling geweest van een uitkering - dat is het nooit geweest.

Een uitkering dient als overbrugging van een periode van werkloosheid. Niet als melkkoe voor 27 jaar op de bank zitten en gesuikerde thee drinken.
Nogmaals: er is in bepaalde gebieden al een tijd geen werk meer te vinden.
pi_116137537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Omdat ik het op zou nemen voor werkelozen en het ook eens van een andere kant bekijk? Gelukkig ben ik niet zo'n kortzichtig mens die roept dat alle werkelozen maar stront moeten gaan ruimen in het park. Als de overheid werkelozen hiervoor inschakelt betaal ze er op zijn minst ook voor. Doen ze dat niet dat is het uitbuiting van. Punt uit. ;)
Hallo? Ben jij het alter ego van Pietverdriet ofzo?
Want die stond in mijn quote hoor... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')