abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116157491
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

We weten niet of oom ook getrouwd is. Maar indien zo, dan krijgt hij een normaal minimummaandloon voor slechts 26 uur werken. Zelfs voor 32 uur moet hij dan nog niet klagen.

Nog maar een keer de bedragen:

http://mens-en-samenlevin(...)-1-janauri-2012.html
Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voor
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:41:58 #227
3542 Gia
User under construction
pi_116159829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voor
Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.
Als je dan 26 uur werkt, krijg je alsnog meer aan bijstand dan het minimumloon voor die uren.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:43:41 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116162097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.
Als je dan 26 uur werkt, krijg je alsnog meer aan bijstand dan het minimumloon voor die uren.
Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:14:04 #229
3542 Gia
User under construction
pi_116169732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
pi_116176478
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
Ne mutlu Türküm diyene
  donderdag 30 augustus 2012 @ 06:33:21 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116176801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
Het recht op toeslagen, kwijtscheldingen, enz. is afhankelijk van de hoogte van het inkomen (max 120% van het bestaansminimum voor jouw situatie) niet van de bron van het inkomen.

Dt ja, iemand die een gezin heeft en fulltime tegen minimumloon werkt heeft dezelfde voordelen als iemand met een gezin in de bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:04:13 #232
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116178010
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
..................................... (willekeurig in te zetten )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116179457
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarbij gaat het niet om of je in de bijstand zit, maar wat je verdiensten zijn. Als je werkt en net zoveel verdient als iemand in de bijstand, heb je er zo goed als zeker recht op. :)
pi_116199564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
Quote voor het nageslacht.

Je zou overigens niet zeggen dat Nederlands niet je eerste taal is.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2012 @ 19:54:36 #235
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116199994
Wat voor uitkering heeft je oom ? WW ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_116200433
Hoe heet die ik heb bij het goed in leidschendam als bijbaantje gewerkt.
Werken daar trouwens een heleboel mensen die of een uitkering hebben en de kantjes ervan af lopen.
Of denken dat ze direct de directeur zijn terwijl ze in een uitkering hebben :')
pi_116217217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:54 schreef 2cv het volgende:
Wat voor uitkering heeft je oom ? WW ?
:D 27 jaar WW
doet die goed
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 01:00:56 #238
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_116217895
Schokkend verhaal, die OP. Oom is een parasiet en helaas zijn er velen als hij. Hoogste tijd om die lui keihard aan te pakken.
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:41:50 #239
3542 Gia
User under construction
pi_116224505
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 01:00 schreef Lkw het volgende:
Schokkend verhaal, die OP. Oom is een parasiet en helaas zijn er velen als hij. Hoogste tijd om die lui keihard aan te pakken.
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:43:20 #240
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116224538
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
Er zijn zooooooooooooveel studenten die dit doen...
pi_116225779
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.
pi_116228109
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:21 schreef blessed19 het volgende:

[..]

De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.
overheid controleert ook hoor,
Mijn zusje heeft zich bij mij ingeschreven en woont ook hier. De eerste maand van inschrijving werd er 2 keer een controle gedaan door instanties. En ze moest ook zelf aanwezig zijn bij de 2de keer. (bij de 1ste keer was ze afwezig en liet ik hun haar kamer zien)
De slaapkamer werd gechecked en er werd gekeken naar haar spullen etc.
Meer kan je als instantie dan ook niet meer doen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:58:39 #243
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116239070
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:42 schreef YebCar het volgende:

[..]

:D 27 jaar WW
doet die goed
:D Elke dienstjaar is een maand WW, dus dan zou hij al 324 jaar gewerkt moeten hebben.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:32:15 #244
52513 whosvegas
The Trickster
pi_116244345
Jee, 27 jaar uitkering trekken en dan ziek melden als je geen zin heb om te werken. Ik zeg stoppen die uitkering!
Als of ik het (altijd) leuk vind 5 dagen 8 uur per dag, op kantoor te zitten. Maar ik betaal wel belasting, waar de oom van ts de hele dag niks voor doet.
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')