Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voorquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
We weten niet of oom ook getrouwd is. Maar indien zo, dan krijgt hij een normaal minimummaandloon voor slechts 26 uur werken. Zelfs voor 32 uur moet hij dan nog niet klagen.
Nog maar een keer de bedragen:
http://mens-en-samenlevin(...)-1-janauri-2012.html
Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Helemaal mee eens (Dank voor de bedragen), maar blijft het issue dat we dat dus niet weten...Als ie alleenstaand is, zou hij wat mij betreft ook gewoon minimumloon moeten krijgen, m.a.w. als iemand die kan werken in de bijstand zit en een baan aangeboden krijgt, welke hij aan kan en waarbij hij normaal betaald wordt, moet ie die wat mij betreft ook gewoon (verplicht) aannemen. Wil ie wat anders, staat het hem vrij om zelf iets anders te vinden...daar had ie inmiddels al 27 jaar de tijd voor
Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij is alleenstaand, heeft TS aangegeven, maar een alleenstaande uitkering, verhoogd met een alleenstaande toeslag, levert zo'n 70 % van het minimumloon op.
Als je dan 26 uur werkt, krijg je alsnog meer aan bijstand dan het minimumloon voor die uren.
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Twee uur erbij en het ligt gelijk, met het verschil dat inkomen uit arbeid ook belastingtechnisch een voordeel oplevert, want arbeidskorting, dus je houdt er netto meer van over.
Het recht op toeslagen, kwijtscheldingen, enz. is afhankelijk van de hoogte van het inkomen (max 120% van het bestaansminimum voor jouw situatie) niet van de bron van het inkomen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
..................................... (willekeurig in te zetten )quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
Daarbij gaat het niet om of je in de bijstand zit, maar wat je verdiensten zijn. Als je werkt en net zoveel verdient als iemand in de bijstand, heb je er zo goed als zeker recht op.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar krijg je als werkende ook alle voordeeltjes, vergoedingen, toeslagen en kwijtscheldingen die iemand in de bijstand ook heeft?
Quote voor het nageslacht.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:50 schreef amenth het volgende:
terecht van je oom waarschijnlijk hosselt ie normaal als werk en heeft ie geen echt werkn odig maar ja de uwv vind dat weer niet goed natuurlijk en zetten ze je in de kringloop wat ie moet doen is gwn doen als of ie gek is daarzo tege niemand prate zoals die al goed doe en paar keer te laat komen net doen of ie nsel moe is enzo als ie er eg nie wil werke dan sture ze m wel weg en de uwv doe net of ze hem vergeten zijn terwijl ze wel weten maar geen zin meer om er meer tijd aan te verpsillen zo ging het bij mijn neef ook die kreeg zelfs een wajong soort van aangeboden van zon coach maar je moet het niet opvallend doen dat je geen zin heb want dan ken je wellicht gekort worden op je uitkering maar dat weeet ik niet zeker maar las je gewoon goed aanpakt kan er niks gebeuren dat verzerker ik je
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:00 schreef Lkw het volgende:
Schokkend verhaal, die OP. Oom is een parasiet en helaas zijn er velen als hij. Hoogste tijd om die lui keihard aan te pakken.
Er zijn zooooooooooooveel studenten die dit doen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo las ik van de week een topic over een studente die zich bij haar tante had ingeschreven voor een uitwonende beurs. Maar gewoon thuis wonen. En daar komen ze dan rond voor uit op het internet. Want.....daar heb je toch recht op!
overheid controleert ook hoor,quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:21 schreef blessed19 het volgende:
[..]
De overheid heeft ook een controlerende taak. Helaas wordt die schijnbaar niet goed uitgevoerd. In dit geval heeft die studente mazzel, maar als ze gepakt wordt heeft ze wel een probleem ivm haar stufi.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |