Alleenstaande bijstandsuitkering is in de basis ongeveer 650 euro.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef computerprobleem het volgende:
Ik weet niet hoe hoog een uitkering is.
1000 euro per maand gemiddeld over 27 jaar?
12 x 1000 x 27 = 324,000¤ gratis en voor niets gekregen.
Daarmee kan je een huis kopen, waar andere mensen 30 jaar lang een hypotheek voor moeten nemen.![]()
![]()
.
Er mag wat mij betreft idd een beloning gegeven worden ter hoogte van de arbeidskorting, zodat het aantal uren dat er gewerkt wordt ook werkelijk wat oplevert.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:25 schreef Lyza666 het volgende:
Dat deze man veel eerder zelf iets had kunnen doen om aan het werk te komen staat buiten kijf. Wat ik wel heel apart, en ook tamelijk dom vind, is dat men niet een soort beloning geeft als iemand goed meewerkt in zo'n project.
De mensen die al zo lang in de uitkering zitten zijn nou doorgaans niet al te gemotiveerd om wel iets te gaan doen. Als je dan zo'n project bedenkt, kun je natuurlijk wel van tevoren bedenken dat dit niet gaat werken als ze 'enkel' hun uitkering behouden. Doe er dan 100 euro (ofzo) bovenop zodat het wel iets meer is en ze niet het gevoel krijgen voor de kat z'n kut aan 't werk te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een gloeiende hekel aan types die al zo lang op hun luie reet zitten en nergens zin in hebben. Een project moet echter wel zin hebben imo en zo gaat dat niet lukken. Mensen melden zich ziek of weigeren gewoon aan het werk te gaan. Dan kun je inderdaad gaan korten op de uitkering, of misschien wel helemaal afnemen. En dan? Criminaliteit in? Ik denk niet dat dat op termijn goed is voor 'de maatschappij'.
Waarschijnlijk is zijn oom niet alleenstaand.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Alleenstaande bijstandsuitkering is in de basis ongeveer 650 euro.
Plus, zo'n vetpot is het niet, hoor. Sommige kopen er een huis mee, anderen moeten hun hele levensonderhoud e.d. betalen.
Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kun je wel gaan schreeuwen maar die betreffende persoon werd wel in zijn gelijk gesteld. Bovendien gaat het erom dat iemand verplicht werd om aan het werk te gaan zonder dat je daar volgens de cao naar betaald wordt en als je dit niet doet je gekort wordt. Bovendien vergroten deze verplichte werkzaamheden niet op een grote kans op werk. Dat is dwangarbeid. Deze werknemer werd in zijn gelijk gesteld en hoefde niet te gaan schoffelen.
Tsja, zo kan ik ook wel dingen beredeneren. Maar zolang dat niet duidelijk is, mag je er imo ook geen oordelen vellen over ''waarschijnlijkheden''.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is zijn oom niet alleenstaand.
Waarschijnlijk heeft zijn tante ook een uitkering.
Waarschijnlijk ook nog 7 kinderen waar ze al die tijd een kinderbijslag voor hebben gekregen.
En dan natuurlijk nog de huursubsidie die zij kregen en de kinderen krijgen vast ook meer studiefinanciering e.d. omdat hun ouders in de bijstand zitten.
En weet ik veel hoeveel voordeeltjes ze nog meer hebben gehad in die 27 jaar tijd.
En waarschijnlijk werken ze ook nog zwart.
Vind het allemaal maar ernstig dat dit zo toegestaan is..
Het crisis probleem ligt totaal niet bij de werklozen. Het zijn de werknemers die meer teruggetrokken zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.
Moet je eens zien hoe snel ze opeens dan kunnen werken.
Nou je vergeet alle extras: Blij in de bijstandquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Alleenstaande bijstandsuitkering is in de basis ongeveer 650 euro.
Plus, zo'n vetpot is het niet, hoor. Sommige kopen er een huis mee, anderen moeten hun hele levensonderhoud e.d. betalen.
quote:Ook dankzij heffingskortingen en belastingtoeslagen lukt het Gerber het hoofd financieel boven water te houden. Die leveren haar per maand meer dan 400 euro op. Ook weet ze de gemeentelijke potjes voor minima goed te vinden. ‘Ik krijg kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen en een paar jaar geleden kreeg ik bijzondere bijstand voor het betalen van fysiotherapie. Ik kan ook bijzondere bijstand aanvragen als mijn koelkast of wasmachine het begeeft.’ Gerber gaat met haar kinderen gratis naar musea, theatervoorstellingen, de stadsspeeltuin, de bioscoop en het zwembad. Ze krijgt per maand een bijdrage van 30 euro voor sportcontributie. ‘Ik vind het fijn dat mijn kinderen een leven kunnen leiden als ieder ander. Ze hebben weinig te klagen.’
Niet iedereen heeft het vermogen al deze extra’s te benutten. ‘Je moet goed op de hoogte zijn van alle regelingen en je moet kunnen omgaan met bureaucratische rompslomp. Hoe hoger je opleidings- en denkniveau, hoe makkelijker dat vaak gaat’, zegt hoogleraar Engbersen. Volgens hem zouden veel meer bijstandsgerechtigden makkelijker kunnen rondkomen als de voorzieningen automatisch werden toegekend of in ieder geval eenvoudiger konden worden aangevraagd.
‘Zet ik alle inkomsten onder elkaar, dan kom ik op ongeveer 1.700 euro netto per maand.
Vanwege mensen zoals jij ga ik deze keer eens heel erg links stemmenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt, alleen al om jullie soort hoop ik toch zo dat die hele crisis kei- en keihard doorzet. Zodat al die bullshit afgelopen is.
Moet je eens zien hoe snel ze opeens dan kunnen werken.
Als ze ergens recht op heeft, heeft ze er recht op. Daar moet je niet die persoon vuil op aankijken, maar de gemeente/de regering die het mogelijk maakt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou je vergeet alle extras: Blij in de bijstand
[..]
Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:07 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Als ze ergens recht op heeft, heeft ze er recht op. Daar moet je niet die persoon vuil op aankijken, maar de gemeente/de regering die het mogelijk maakt.
Doen. Die zorgen er nml voor dat de schulden nog verder oplopen en hoe eerder dat gebeurd hoe eerder de boel klapt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vanwege mensen zoals jij ga ik deze keer eens heel erg links stemmen
Hoe kan iemand ergens misbruik van maken als die persoon er gewoon recht op heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.
Dat is geen misbruik maken van maar gebruik maken van. Bovendien gros van de uitkeringstrekkers maakt er niet eens gebruik van dus waar maak je je druk over?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het klopt beiden niet. De overheidsinstantie die het mogelijk maakt en degene die er willens en wetens feitelijk misbruik van maakt.
Want als je werkt voor je geld dat hetzelfde bedrag is als de uitkering dan wil je niet werken? Ze zouden de hele uitkering gewoon moeten intrekkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..
Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken..
Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dat was karren in en uit laden..
En stickers plakken op nieuwe meubels en dingen weggooien helpen.
Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Dus 2 uur per dag langer....
En hij krijgt alleen uitkering he.. Geen cent meer..
Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.
Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe kan iemand ergens misbruik van maken als die persoon er gewoon recht op heeft?
Dan scheld je toch tegen de verkeerde mensen want het is de overheid die het mogelijk maakt. En nogmaals: gros van de uitkeringtrekkers maakt er niet eens gebruik van so whats the problem?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.
Ik ging uit van 32 uur. Moest hij nu toch! Van 9 tot 4 voor alleen bijstand. *schandalig!*quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vergeet de 20% zelfstandige wonenden toeslag even niet....
70% in totaal dus, en 26 uur is werken is 65% van 40 uur.
We weten niet of oom ook getrouwd is. Maar indien zo, dan krijgt hij een normaal minimummaandloon voor slechts 26 uur werken. Zelfs voor 32 uur moet hij dan nog niet klagen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:30 schreef Vhiper het volgende:
Het schijnt te kunnen, maar schofterig vind ik het wel om iemand onder het minimumloon te betalen voor werk, ook als deze in een uitkeringssituatie zit. Het minimumloon hebben we niet voor niets.
Wie ben jij om te beslissen of iemand kan werken of niet? Heb je daar een opleiding in gevolgd? Trouwens, de overheid heeft ervoor gezorgd dat de persoon uit dat artikel al die extra's kan krijgen. Je moet nu niet denken dat iedere ''uitkeringstrekker'' het ''zo goed'' voor elkaar heeft. Hou eens op met al die negatieve aannames en wees blij dat we hier geen verminkte mensen hebben die over de straat moeten kruipen om iedereen lastig te vallen voor een aalmoes, zoals dat bijvoorbeeld in bulgarije het geval is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ooit bedoeld geweest voor mensen die niet KUNNEN werken. Zij maken er gebruik van terwijl ze wel kunnen werken, dat is gewoon (moreel) misbruik. Dat het toegelaten wordt, maakt het moreel niet minder verwerpelijk mi.
Aha, dus directeuren die er met miljoenen van door gaan als hun organisatie ten onder gaat aan speculaties doen ook niets verkeerd. Het is tenslotte de overheid die het toestaat. Iedereen graaien wat hij graaien kan, zolang de overheid niets doet is het allemaal goed.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dan scheld je toch tegen de verkeerde mensen want het is de overheid die het mogelijk maakt. En nogmaals: gros van de uitkeringtrekkers maakt er niet eens gebruik van so whats the problem?
Jammer dat al je topics onzin zijn maar ik gun het je oom wel...werken voor je geld!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:18 schreef Gulmez het volgende:
Een van mijn ooms is woonachtig in Den Haag, en de laatste 27 jaar heeft hij een uitkering gehad,
Laatst verhuist naar een nieuwe woning aan het kanaal in Leidschendam (voorstadje van Den Haag)..
Nu moest hij verplicht door die uitkering instantie aan het werk.. kreeg hij te horen 3 maanden geleden
Hij moest verplicht 4 dagen per week van 9 tot 2 in een kringloop werken..
Maar hij kreeg er geen cent meer om.
Nu heeft hij dat wel gedaan, hij sprak met niemand hij deed alleen wat ie moest doen..
Dat was karren in en uit laden..
En stickers plakken op nieuwe meubels en dingen weggooien helpen.
Nu kreeg hij te horen dat hij 4 dagen van 9 tot 4 moet werken...
Dus 2 uur per dag langer....
En hij krijgt alleen uitkering he.. Geen cent meer..
Dus nu heeft hij zich 2 weken ziekgemeld, moet hij nu naar de dokter van het uwv met een briefje..
Om te bewijzen dat ie echt ziek is, anders word hij op zn uitkering gekort staat er in die brief.
Maar mag dit wel?
Hoe kunnen ze hem dwingen om daar in die kringloop te werken zonder meer te verdienen alleen een uitkering.
9 tot 4 is 7 uur... half uurtje pauze eraf, blijft er 6½ uur over, en dat 4 dagen per week.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ging uit van 32 uur. Moest hij nu toch! Van 9 tot 4 voor alleen bijstand. *schandalig!*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |