klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een oorzaak is van een uitzichtloze situatie.
Ligt er ook aan hoe je het leest of hoe het gebracht wordt. Je kan ook lezen dat ruim 80% van de bijstanders een net verzorgd uiterlijk heeft, ruim 60 % heeft goede vaardigeden en dan nog eens ruim 70% beheerst de NLse taal goed
Dit komt veel positiever over!
Inderdaad. Maar als je niet aan een baan kan komen, kan je altijd ergens vrijwilligerswerk doen. De mogelijkheden daarin zijn echt eindeloos!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!
Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, die grote percentages mensen kunnen dus gewoon werken en hoeven geen bijstand te hebben!
Schijnbaar is het potje om ze via die manier te betalen kleiner dan het potje voor uitkeringstrekkers.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.
Ik zou zeggen ga je gang, gewoon zorgen dat je ontslagen wordt, wat let je?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:06 schreef CasB het volgende:
Ik wou dat ik maar 26 uur hoefde te werken voor een bijstand + alle bonussen die je erbij krijgt. Dan hou ik waarschijnlijk in verhouding meer over dan ik nu verdien met 40 uur per week werk.
Dat geeft me niet automatisch recht op een uitkering.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga je gang, gewoon zorgen dat je ontslagen wordt, wat let je?
Nee dat is niet betalen maar misbruik maken van. Met name bedrijven en organisaties scoren zo goedkope krachten om zo de bobo's te voorzien van een flinke salarisverhoging.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Schijnbaar is het potje om ze via die manier te betalen kleiner dan het potje voor uitkeringstrekkers.
hey hoezo liggen de banen daarvoor niet voor het oprapen? Ze zijn gemotiveerd, leuk uiterlijk, zijn slim, aardig, positief en alles wat meer, dus ze kunnen best werken. En anders moeten ze maar voor zichzelf beginnen. Ze zijn immers slim genoeg volgens jouquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup klopt, deze mensen willen ook graag aan het werk maar men doet net alsof de banen voor het oprapen liggen. En als je deze mensen met behoud van uitkering wilt laten werken in de groenvoorziening (ik roep maar even wat) betaal ze daar op zijn minst voor. Als dit zou gebeuren zijn er weer een x aantal minder werkelozen.
Jawel hoor, je moet geen ontslag nemen maar zorgen dat je ontslagen wordt. Je werk verzaken e.d. lijkt me toch niet zo lastig.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat geeft me niet automatisch recht op een uitkering.
Dan ga je lekker tegen minimumloon 26 uur werken, krijg je alle toeslagen enz..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:06 schreef CasB het volgende:
Ik wou dat ik maar 26 uur hoefde te werken voor een bijstand + alle bonussen die je erbij krijgt. Dan hou ik waarschijnlijk in verhouding meer over dan ik nu verdien met 40 uur per week werk.
Neem iemand die achter in de 40 is en al een paar jaar werkeloos tegen zijn zin. Ook al wil deze man graag aan de slag zal dit hem moeilijk lukken gezien zijn leeftijd. En in deze situatie zitten velen en het zal alleen maar stijgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hey hoezo liggen de banen daarvoor niet voor het oprapen? Ze zijn gemotiveerd, leuk uiterlijk, zijn slim, aardig, positief en alles wat meer, dus ze kunnen best werken. En anders moeten ze maar voor zichzelf beginnen. Ze zijn immers slim genoeg volgens jou.
Dan ben je verwijtbaar ontslagen. Lijkt me niet dat je dan automatisch een ww uitkering krijgt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jawel hoor, je moet geen ontslag nemen maar zorgen dat je ontslagen wordt. Je werk verzaken e.d. lijkt me toch niet zo lastig.
Hoe kom je er toch bij dat ze niet betaald worden? Pas als de uitkering lager is dan het aantal uur werken x minimumloon en er wordt niet aangevuld dan kun je stellen dat er niet betaald wordt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
HEY JIJ ZEI DAT WE POSITIEF MOESTEN ZIJN !!!!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Neem iemand die achter in de 40 is en al een paar jaar werkeloos tegen zijn zin. Ook al wil deze man graag aan de slag zal dit hem moeilijk lukken gezien zijn leeftijd. En in deze situatie zitten velen en het zal alleen maar stijgen.
Je hebt geen uitkering nodig om recht te hebben op toeslagen en kwijtscheldingen, je hebt alleen een inkomen nodig dat niet hoger is dan 120% van het voor jouw situatie geldende bestaansminimum.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat geeft me niet automatisch recht op een uitkering.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:
Dit komt veel positiever over!
Maar die beloning krijgen ze juist! dat is namelijk het behoud van hun uitkering. Je kan niet verwachten dat als je eenmaal in de bijstand zit, je voor altijd op je luie reet kan zitten. Ik heb ook een lange tijd thuis gezeten door bepaalde redens, maar ben juist vrijwilligerswerk gaan doen. Daardoor ben ik nu een geluidstechnicus bij een poppodium, een editor en werk ik als regisseur bij de lokale omroep. Daarnaast heb ik een uitgebreid netwerk erbij verkregen, zodat ik als zelfstandige zou kunnen werken als ik niet weer naar school gegaan zou zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:25 schreef Lyza666 het volgende:
Dat deze man veel eerder zelf iets had kunnen doen om aan het werk te komen staat buiten kijf. Wat ik wel heel apart, en ook tamelijk dom vind, is dat men niet een soort beloning geeft als iemand goed meewerkt in zo'n project.
De mensen die al zo lang in de uitkering zitten zijn nou doorgaans niet al te gemotiveerd om wel iets te gaan doen. Als je dan zo'n project bedenkt, kun je natuurlijk wel van tevoren bedenken dat dit niet gaat werken als ze 'enkel' hun uitkering behouden. Doe er dan 100 euro (ofzo) bovenop zodat het wel iets meer is en ze niet het gevoel krijgen voor de kat z'n kut aan 't werk te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een gloeiende hekel aan types die al zo lang op hun luie reet zitten en nergens zin in hebben. Een project moet echter wel zin hebben imo en zo gaat dat niet lukken. Mensen melden zich ziek of weigeren gewoon aan het werk te gaan. Dan kun je inderdaad gaan korten op de uitkering, of misschien wel helemaal afnemen. En dan? Criminaliteit in? Ik denk niet dat dat op termijn goed is voor 'de maatschappij'.
Ben ik helemaal met je eens. Maar vergeet niet dat jij wel gemotiveerd bent/was. Dat zijn mensen zoals de oom van TS niet, dus zul je iets moeten bedenken om ze wel te motiveren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Maar die beloning krijgen ze juist! dat is namelijk het behoud van hun uitkering. Je kan niet verwachten dat als je eenmaal in de bijstand zit, je voor altijd op je luie reet kan zitten. Ik heb ook een lange tijd thuis gezeten door bepaalde redens, maar ben juist vrijwilligerswerk gaan doen. Daardoor ben ik nu een geluidstechnicus bij een poppodium, een editor en werk ik als regisseur bij de lokale omroep. Daarnaast heb ik een uitgebreid netwerk erbij verkregen, zodat ik als zelfstandige zou kunnen werken als ik niet weer naar school gegaan zou zijn.
Lijkt me dat iedereen met wilskracht zoiets zou kunnen doen. Beetje verder kijken dan je neus lang is en niet vertrouwen op iets onvast als een bijstandsuitkering.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach ja imo is het een soort van dwangarbeid
Genoeg mensen in mijn netwerk die daar hun dagelijks brood mee halen. 180 euro excl btw is een standaard dagprijs voor een gemiddelde geluidstechnicus en er is genoeg werk te vinden daarin, als je maar wilt en geen onmogelijke eisen stelt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach ja imo is het een soort van dwangarbeid maar ik ben eens gaan googelen want stond me iets bij van iemand die een proces is begonnen tegen de gemeente omdat ie ook in een reïntegratietraject kwam (maw werken voor nop) en het heeft gewonnen.
Verder voor jezelf beginnen is niet zo makkelijk want je hebt startkapitaal nodig. En al die baantjes zijn hooguit voor een paar uur, dit zet ook geen zoden aan je dijk want dat wordt gekort op je uitkering.
Dat doen ze nu dus, om te ''dreigen'' met verlaging van de uitkering. Dat lijkt me een goede motivatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:33 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar vergeet niet dat jij wel gemotiveerd bent/was. Dat zijn mensen zoals de oom van TS niet, dus zul je iets moeten bedenken om ze wel te motiveren.
En jij en ik en nog veel meer mensen vinden inderdaad dat ze niet voor de kat z'n kut werken maar zo denken die mensen dus - helaas - niet.
Kun je wel gaan schreeuwen maar die betreffende persoon werd wel in zijn gelijk gesteld. Bovendien gaat het erom dat iemand verplicht werd om aan het werk te gaan zonder dat je daar volgens de cao naar betaald wordt en als je dit niet doet je gekort wordt. Bovendien vergroten deze verplichte werkzaamheden niet op een grote kans op werk. Dat is dwangarbeid. Deze werknemer werd in zijn gelijk gesteld en hoefde niet te gaan schoffelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]Echt HOE KRIJG JE HET JE STROT UIT!
![]()
Je hoeft niet te werken, maar verwacht dan ook niet dat ANDEREN jouw levensonderhoud betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |