quote:Een mens is meer
Een dier is meer dan een lap vlees
Een mens is meer dan een consument
Een land is meer dan een bv
Wat je doet is wat je bent
De school is toch geen markt
En de zorg toch geen product
Wie rijkdom niet kan delen
Is als mens totaal mislukt
Het rijke westen is geen eiland
En Europa is geen fort
Wie bang is voor wat vreemd is
Doet vooral zichzelf tekort
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet
stem voor
stem SP
Tekst: Karel Glastra van Loon
Ik vraag het me ook af.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef venomsnake het volgende:
Vraag me af of het verstandig was om niet bij het debat te zijn geweest vanavond, maar toe maar.
Aan de andere kant, zo bijzonder was het debat niet.
SP [ afbeelding ]
Jij weet wel altijd de juiste boodschap over te brengen als er weer een nieuw deel van deze topic wordt geopend.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:16 schreef Eem_Il het volgende:
Lekker de staatsschuld op laten lopen.
Roemer doet er i.d.d. verstandig aan dat debat uit de weg te gaan. We weten allemaal hoe het met Cohen is afgelopen. Die had ook geen echte boodschap en geen feitenkennis.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af.
Ik kan het me ergens wel voorstellen, want je moet inderdaad wel oppassen met overexposure, maar aan de andere kant vind ik het geen goede instelling om dit debat samen met de VVD te laten schieten als campagne-strategie.
Joh ga lekker ergens anders lopen trollen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Roemer doet er i.d.d. verstandig aan dat debat uit de weg te gaan. We weten allemaal hoe het met Cohen is afgelopen. Die had ook geen echte boodschap en geen feitenkennis.
Nee, en Samsom stal de show. Die zal wel wat zetels gaan terugpakken schat ik.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af.
Ik kan het me ergens wel voorstellen, want je moet inderdaad wel oppassen met overexposure, maar aan de andere kant vind ik het geen goede instelling om dit debat samen met de VVD te laten schieten als campagne-strategie.
Enige peiling dat telt is die van 12 september!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nee, en Samsom stal de show. Die zal wel wat zetels gaan terugpakken schat ik.
Ik vermoed dat de SP nog wel wat gaat zakken in de peilingen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:51 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Enige peiling dat telt is die van 12 september!
Ik denk juist dat de SP zomaar als winnaar uit de bus komt, vooral omdat ze nooit de kans kregen om als winnaar uit de bus te komen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de SP nog wel wat gaat zakken in de peilingen.
Maar met een uitslag tussen de 25 en 30 zetels ben ik tevreden.
Uiteraard zal (vrijwel) iedereen Roemer nu gaan aanvallen. Hij is de te kloppen man.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:35 schreef robin007bond het volgende:
Toch denk ik echt dat Roemer in de debatten het flink zal ontzien.
Laten we eerlijk zijn: het economische beleid is een makkelijke treffer.
Op debatten kan je je goed voorbereiden hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:35 schreef robin007bond het volgende:
Toch denk ik echt dat Roemer in de debatten het flink zal ontzien.
Laten we eerlijk zijn: het economische beleid is een makkelijke treffer.
Nou, met zijn beleid jaag je grote bedrijven hier weg en een nieuwe schijf waar het nog maar de vraag van is of het veel gaat opleveren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:40 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Op debatten kan je je goed voorbereiden hoor.
Waarom zou het economische beleid voor Roemer een makkelijke treffer zijn? Als hij gewoon vertelt wat hij denkt en vindt, dan kan dat goed uitpakken.
De financiële degelijkheid en onderbouwing is dan ook nog de enige reden die mij mogelijk van een stem op de SP kan weerhouden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou, met zijn beleid jaag je grote bedrijven hier weg en een nieuwe schijf waar het nog maar de vraag van is of het veel gaat opleveren.
Jank jank jank, helemaal niet waar man anders waren die bedrijven allang weggeweest.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou, met zijn beleid jaag je grote bedrijven hier weg en een nieuwe schijf waar het nog maar de vraag van is of het veel gaat opleveren.
Aan de andere kant, je staat er erg goed voor in de peilngen en je maakt in ieder geval geen fout nu zo vroeg in de campange. En straks bij de grote debatten waar ook Rutte en Ome Geerd aanwezig zijn staat hij er natuurlijk wel gewoon,quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af.
Samsom heeft flink gescoord met de punten van de SP. Het gaat om mensen, jaja, voorbeeldje erbij van de man in zijn straat. De das, die hij tegenwoordig ook draagt, daar is hij niet zo zichzelf mee. Maar je moet wat, om je kiezers weer terug te halen. Of hij met de SP wilde regeren? Hij deed er geen uitspraak over. Wel, dat hij het heel goed kan vinden met het CDA, maar dat wisten we al. Mocht de PVDA de grootste worden, dan richten ze hun pijlen gegarandeerd weer op rechts. Juist daarom vind ik het zo belangrijk, dat de SP de grootste wordt. Anders worden ze toch weer aan de kant geschoven met een smoesje.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nee, en Samsom stal de show. Die zal wel wat zetels gaan terugpakken schat ik.
Deze was ook leuk, tomatenboer. Misschien nog goed, om even te kijken, wat enkele partijen gedaan hebben, inplaats van op hun verkiezingsbeloftes af te gaan.quote:Standpunten
Alle standpunten per categorie
Conceptverkiezingsprogramma "Nieuw vertrouwen" 2013-2017
• Nieuw akkoord in de Europese Unie over de beste voorwaarden voor economisch herstel.
• Toptarief van 65 procent voor inkomens boven anderhalve ton.
• Inkomensafhankelijke kinderbijslag.
• Hypotheekrenteaftrek in tien jaar afbouwen tot 350.000 euro, daaronder aftrek tegen 42%.
• Terugdraaien van marktwerking in de zorg, lager eigen risico en inkomensafhankelijke premies.
• Vrije tandartstarieven en eigen bijdrage in de geestelijke gezondheidszorg verdwijnen.
• Investeren in goed onderwijs, ten dele samenvoeging van VMBO en MBO.
• Subsidie voor werkgevers die mensen met een beperking in dienst nemen.
• Tot 2020 geen verhoging AOW-leeftijd.
• Schrappen automatisch ontslag bij 65.
• "Beperkte nullijn" voor twee maal modaal in de publieke en semipublieke sector.
• Regristratieplicht voor lobbyisten in de Tweede Kamer.
• In Europees verband pleiten voof afschaffen van vingerafdruk in paspoort.
• Afzien van aanschaf van JSF.
• Deelname aan internationale missies beperken tot die op verzoek van de VN plaatsvinden.
Doe mee!
Lid worden kan al vanaf 20 euro per jaar. Meehelpen kan echter ook op vele andere manieren!
[..]
Niemand, behoudens een paar graaiende ambtenaren, gaat die belasting daadwerkelijk betalen. Ga je alle bedrijven de volledige VPB laten betalen dan verhuizen er inderdaad aardig wat de grens over. In het buitenland krijgen ze wel premiekorting in de ruil voor werkgelegenheid. Die kosten zijn er dan snel uit. De plannen van SP werken alleen als alle overheden van de wereld een kartel vormen. Het lukt in de EU al niet om allemaal dezelfde belastingen te heffen (de reden dat die is opgericht).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Jank jank jank, helemaal niet waar man anders waren die bedrijven allang weggeweest.
De SOPN? Zelfs het financiële programma van de SP is realistischer dan dat van de SOPN.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vind de SP wel goed, maar ze zouden toch veel meer eurokritisch mogen zijn, dan thans het geval. Jammer dat de SP niet voorstaat dat Nederland uit de EU treedt en afziet van de Euro.
Ik ga nu SOPN stemmen, zij zijn ook links (basisinkomen o.a.), maar duidelijker anti-EU en ook anti-NAVO.
De SP was vroeger ook anti-NAVO, maar heeft dit punt helaas laten vallen.
Daarom ga je als overheid zo dicht mogelijk tegen de belastingen van andere landen zitten zodat het helemaal niet de moeite waar dus om te vertrekken, maar welke bedrijven zullen daadwerkelijk vertrekken? Als het nu al loont om te vertrekken ben je stom als je nu blijft zitten. Ooh wacht, de voorzieningen in Nederland zijn gewoon perfect geregeld, de infrastructuur is in orde, we hebben de belangrijkste en grootste haven van Europa, er wordt hier volop gehandeld.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niemand, behoudens een paar graaiende ambtenaren, gaat die belasting daadwerkelijk betalen. Ga je alle bedrijven de volledige VPB laten betalen dan verhuizen er inderdaad aardig wat de grens over. In het buitenland krijgen ze wel premiekorting in de ruil voor werkgelegenheid. Die kosten zijn er dan snel uit. De plannen van SP werken alleen als alle overheden van de wereld een kartel vormen. Het lukt in de EU al niet om allemaal dezelfde belastingen te heffen (de reden dat die is opgericht).
Beter is het om alle belastingen te verlagen zodat bedrijven juist naar Nederland verhuizen. Er staan genoeg lege kantoorgebouwen en er zitten bijna 2 miljoen mensen thuis die graag willen werken.
En dan komt er weer een ander bedrijf die hetzelfde gaat doen. Bedrijven die via allerlei constructies belasting proberen te ontduiken worden al vaak niet zo betrouwbaar genoemd, mooi voorbeeld: een timmerbedrijfje dat als LTD door het leven gaat puur om privérisico's af te dekken, staat bijna garant voor wanpraktijken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
Veel bedrijven zijn inderdaad vertrokken vanwege de files maar die zijn door de conjunctuur en aanpak van de wegen door Camile Eurlings grotendeels opgelost.
Wat je waarschijnlijk niet weet is dat grote bedrijven met de belastingdienst een soort handjeklap doen. Die betalen geen 20 of 25% VPB maar misschien maar 5% al naar gelang de grote van het bedrijf. Natuurlijk is dit niet eerlijk maar alle landen doen het. 10 jaar terug liep half Amsterdam leeg en verhuisde men en masse naar Ierland omdat de tarieven daar het laagst waren.
Alleen MKB bedrijven die gebonden zijn aan Nederland betalen het volle pond. Roemer is het terecht niet eens met deze gang van zaken maar kan door vast te houden aan de hoge tarieven alleen maar verliezen. Op een winst van 100 miljoen scheelt het al snel 15 tot 20 miljoen per jaar als dat bedrijf geen korting meer krijgt. De rekensom om te gaan verhuizen is dan helaas al snel gemaakt.
Ook een overheid moet concurreren op de belastingmarkt.
Het is de praktijk. Het zijn echt niet alleen obscure bedrijven die zich hier schuldig aan maken. Het is marktwerking tussen overheden. Ieder bedrijf zal op zoek gaan naar winstmaximalisatie. Dat is de essentie van het bedrijf. Zonder belasting vervalt het voordeel wat grote internationaal opererende bedrijven hebben op locale ondernemers.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:14 schreef betyar het volgende:
[..]
En dan komt er weer een ander bedrijf die hetzelfde gaat doen. Bedrijven die via allerlei constructies belasting proberen te ontduiken worden al vaak niet zo betrouwbaar genoemd, mooi voorbeeld: een timmerbedrijfje dat als LTD door het leven gaat puur om privérisico's af te dekken, staat bijna garant voor wanpraktijken.
Jammer genoeg is de SP naar het midden opgeschoven.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vind de SP wel goed, maar ze zouden toch veel meer eurokritisch mogen zijn, dan thans het geval. Jammer dat de SP niet voorstaat dat Nederland uit de EU treedt en afziet van de Euro.
Ik ga nu SOPN stemmen, zij zijn ook links (basisinkomen o.a.), maar duidelijker anti-EU en ook anti-NAVO.
De SP was vroeger ook anti-NAVO, maar heeft dit punt helaas laten vallen.
Lulkoek, om het dialoog maar in jouw vocabulair voort te zetten. Waarom ga jij steeds discussies aan in onderwerpen waar je overduidelijk geen zak vanaf weet? Misschien wordt het tijd dat jij eens in de echte wereld terecht komt. Aan de andere kant, ik denk niet dat de wereld daarop zit te wachten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:05 schreef betyar het volgende:
![]()
Ik heb je verhaaltje uitstekend begrepen, het wordt hoog tijd dat jij eens in de echte wereld terecht komt.
[..]
Als de ontslagvergunning is verleend door het UWV heeft de werkgever niks meer te zoeken bij de rechter, al helemaal niet op de gronden die jij hier aanhaalt, het ontslag is goedgekeurd door het UWV en de werknemer staat gewoon op straat.
Ondertussen is de werknemer gewoon ontslagen, het enige wat de kantonrechter doet is beoordelen of er een ontslagvergoeding inzit voor de ex-werknemer.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:10 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Lulkoek, om het dialoog maar in jouw vocabulair voort te zetten. Waarom ga jij steeds discussies aan in onderwerpen waar je overduidelijk geen zak vanaf weet? Misschien wordt het tijd dat jij eens in de echte wereld terecht komt. Aan de andere kant, ik denk niet dat de wereld daarop zit te wachten.
Hier, in chronologische volgorde, de stappen hoe een ontslagprocedure kan verlopen.
1) Werknemer pest andere werknemers
2) Werkgever vraagt ontslagvergunning aan bij UWV
3) UWV geeft akkoord om te ontslaan
4) Werkgever ontslaat werknemer
5) Werknemer vind het ontslag onterecht want hij claimt zelf niemand gepest te hebben en zegt dat e.e.a. uit zijn verband is getrokken
6) Werknemer gaat naar de kantonrechter en tekent bezwaar onder de noemer 'kennelijk onredelijk ontslag'
7) Kantonrechter beoordeeld de situatie
Het zou ook heel bijzonder zijn als mensen geen bezwaar konden maken op het eindoordeel van het UWV. Wellicht dat dit in de toekomst nog eens mogelijk wordt in de totalitaire staat waar jij naar streeft. Het laatste stukje simpele logica; als er bezwaar wordt gemaakt op het eindoordeel van het UWV, wordt dit bezwaar niet behandeld door het UWV maar door een onafhankelijke partij, te weten: een kantonrechter.
Omdat een land investeert en niet, zoals Jan met een Frisia lening, een 40 inch HD-TV koopt zodat hij SBS6 in HD kan bekijken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:36 schreef Eem_Il het volgende:
Wanneer kan een SP aanhanger mij eens duidelijk maken hoe het komt dat als je geld leent, dit je schulden verminderd?
Net het TROS Muziekfeest daar bij de SPquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:10 schreef forzaudinese het volgende:
Aftrap SP verkiezingscampagne 19 augustus ! Emile heeft er zin in !![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Net het TROS Muziekfeest daar bij de SP
Waarin 'investeert' dat land dan precies?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:57 schreef Wazzim het volgende:
[..]
Omdat een land investeert en niet, zoals Jan met een Frisia lening, een 40 inch HD-TV koopt zodat hij SBS6 in HD kan bekijken.
Een leefbare samenleving.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarin 'investeert' dat land dan precies?
Nee. Dat zijn geen investeringen. Dat is make up. Armen verstoppen in een klein huurhuisje.quote:
Wientjesquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Uit de krant van vandaag;
Wientjes: SP-programma is een ramp
DEN HAAG - „Het SP-programma is een ramp voor Nederland. De SP-plannen leveren geen werk op, ze kosten werk.” Dat zegt VNO-NCW-voorzitter Bernard Wientjes.
De voorzitter van de ondernemersorganisatie vreest dat, mocht de SP haar zin krijgen, de export instort, zegt hij in een interview met het AD. Terwijl juist de export een van de oorzaken is voor een lichte groei van de economie, zo bleek eerder deze week „Hogere vennootschapsbelasting, hogere vermogensbelasting, moeilijkere bedrijfsopvolging. Tot iets boven modaal niemand er op achteruit. Een verhoging van het minimumloon, de jeugdlonen. Flexwerken onmogelijk maken. Dat is een ramp voor bedrijven en de export.”
Naast de SP moeten ook de programma's van de PvdA en GroenLinks het ontgelden. „Ze zijn financieel op hol geslagen. Het ademt alleen maar herverdeling en belastingverhoging. Elke econoom weet dat dat banen kost.”
Wientjes pleit voor rust in de politiek. „Geen populisme meer van de PVV of SP. Dat leidt tot spanning. Wel rust en stabiliteit. En eindelijk eens een kabinet dat vier jaar regeert.”
Crosspost uit een ander topic:quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Uit de krant van vandaag;
Wientjes: SP-programma is een ramp
DEN HAAG - „Het SP-programma is een ramp voor Nederland. De SP-plannen leveren geen werk op, ze kosten werk.” Dat zegt VNO-NCW-voorzitter Bernard Wientjes.
De voorzitter van de ondernemersorganisatie vreest dat, mocht de SP haar zin krijgen, de export instort, zegt hij in een interview met het AD. Terwijl juist de export een van de oorzaken is voor een lichte groei van de economie, zo bleek eerder deze week „Hogere vennootschapsbelasting, hogere vermogensbelasting, moeilijkere bedrijfsopvolging. Tot iets boven modaal niemand er op achteruit. Een verhoging van het minimumloon, de jeugdlonen. Flexwerken onmogelijk maken. Dat is een ramp voor bedrijven en de export.”
Naast de SP moeten ook de programma's van de PvdA en GroenLinks het ontgelden. „Ze zijn financieel op hol geslagen. Het ademt alleen maar herverdeling en belastingverhoging. Elke econoom weet dat dat banen kost.”
Wientjes pleit voor rust in de politiek. „Geen populisme meer van de PVV of SP. Dat leidt tot spanning. Wel rust en stabiliteit. En eindelijk eens een kabinet dat vier jaar regeert.”
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wientjes had zich even beter in moeten lezen: de SP wil het bruto-minimumloon niet verhogen. Zij willen alleen de belastingen van de minimumloners verlagen zodat die netto meer krijgen.
En flexwerken onmogelijk maken? Ik lees nergens dat uitzendbureau's afgeschaft of verboden worden.
Maar ik weet wel wat Wientjes wil: Wientjes wil dat we van zijn vermogen afblijven en Wientjes wil dat de leden van zijn organisatie mensen kunnen gebruiken als een wegwerpartikel.
Dat mensen die geen zekerheid op werk hebben minder besteden vergeet hij voor het gemak maar even. Daar hebben zijn klantjes namelijk ook last van.
Dan gaat Nederland de komende verkiezingen verliezenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:17 schreef computerprobleem het volgende:
SP gaat de komende verkiezingen winnen.
Dat ligt er aan hoe de rest van de politiek er mee omgaat. Negeren ze de extremen gewoon of gaat de VVD weer voor samenwerking met mafklappers?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan gaat Nederland de komende verkiezingen verliezen
En wat zal negeren voor de langere termijn betekenen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoe de rest van de politiek er mee omgaat. Negeren ze de extremen gewoon of gaat de VVD weer voor samenwerking met mafklappers?
Het Vlaams Blok is kapotgegaan en ook de communistische bewegingen in West-Europa hebben het daardoor nooit gered.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En wat zal negeren voor de langere termijn betekenen?
De meningen zullen daarover verschillen, maar zo extreem is de SP gelukkig niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het Vlaams Blok is kapotgegaan en ook de communistische bewegingen in West-Europa hebben het daardoor nooit gered.
Oh, het zijn geen communisten (meer). Maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook maar een beetje geschikt zijn voor een plek in het landsbestuur. Iets geschikter dan de PVV en SGP maar daar houdt het wel mee op.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De meningen zullen daarover verschillen, maar zo extreem is de SP gelukkig niet.
Je kunt de SP bijna sociaal-democratisch noemen.
Overdreven angst vind ik het.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, het zijn geen communisten (meer). Maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook maar een beetje geschikt zijn voor een plek in het landsbestuur. Iets geschikter dan de PVV en SGP maar daar houdt het wel mee op.
Oh nee angst is het niet. Ons politieke bestel is sterk genoeg om fouten te overleven. Het lijkt me gewoon bijzonder onverstandig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Overdreven angst vind ik het.
Welk debatje doel je op?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:05 schreef Confetti het volgende:
Laatst was er een klein debatje met een SP kamerlid. Iemand vroeg hoe ze de kosten van de zorg omlaag zouden krijgen.
Antwoord was hogere belastingen voor mensen met een hoger inkomen. Verder wist ze niets te vertellen.
Eng.
Vanwege de financiële kant van het verhaal zeker?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh nee angst is het niet. Ons politieke bestel is sterk genoeg om fouten te overleven. Het lijkt me gewoon bijzonder onverstandig.
Precies, die heb ik ook gezien. Maar daarin heeft zij het niet over hogere belastingen gehad mbt de betaalbaarheid van de zorgkosten hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Was een debat op politiek24 met o.a. Sadet Karabulut.
Dat speelt zeker mee naast het gebrek aan realisme.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vanwege de financiële kant van het verhaal zeker?
Ik weet niet wat jij gebrek aan realisme noemt?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat speelt zeker mee naast het gebrek aan realisme.
En de afgesproken boetes wanneer we ons niet aan de afspraken houden willen ze ook niet betalenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij gebrek aan realisme noemt?
Ze willen niet uit de Euro of de EU stappen ofzo.
Het beleid van de VVD is anders ook niet heel erg verstandig gebleken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, het zijn geen communisten (meer). Maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook maar een beetje geschikt zijn voor een plek in het landsbestuur. Iets geschikter dan de PVV en SGP maar daar houdt het wel mee op.
Dat was inderdaad geen handige uitspraak van Roemer.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de afgesproken boetes wanneer we ons niet aan de afspraken houden willen ze ook niet betalen
En wie ben jij om dat te bepalen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was in betere tijden met duurzame economische groei.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het Vlaams Blok is kapotgegaan en ook de communistische bewegingen in West-Europa hebben het daardoor nooit gered.
Extremen in het bestuur zijn zelden of nooit verstandig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
En wie ben jij om dat te bepalen?
Vooral waarom denk je dat dan?
Het Blok is pas de laatste 5 jaar echt aan het imploderen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat was in betere tijden met duurzame economische groei.
Ik vind socialistisch net zo extreem als liberaal om eerlijk te zijn alleen dan aan de andere kant van het spectrum. De SP is niet het eindstation op de linkse kant van het politieke stelsel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Extremen in het bestuur zijn zelden of nooit verstandig.
Zegt de libertariër.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik heb op dit forum kennis mogen nemen van de redenaties van SP-ers. Gedachtekronkels waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Wat krom is recht pratenAls dat representatief is voor wat we van de SP mogen verwachten dan mogen ze van mij met vuur en zwaard bestreden worden.
Rechter dan Libertarisch zal je het niet vinden...quote:
FYPquote:Rechtser dan Libertarisch zal je het niet vinden...
Wientjes overdrijft nogal. Alsof dat heel dat programma wordt uitgevoerd wanneer de SP een van de drie partijen is. Je kan dus met een gerust hart op de SP stemmen als je wil dat Nederland sterk en sociaal is. Bovendien werd Nederland bepaald niet sterker onder het VVD-bewind.quote:Wientjes: SP-programma is een ramp
Gelukkig niet zeg.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Rechter dan Libertarisch zal je het niet vinden...
De leugens komen echt van rechts. De leugens van de Jager, het gezwets Rutte over de socialisten in 1970, klopt geen bal van, angst aanpraterij is het.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik heb op dit forum kennis mogen nemen van de redenaties van SP-ers. Gedachtekronkels waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Wat krom is recht pratenAls dat representatief is voor wat we van de SP mogen verwachten dan mogen ze van mij met vuur en zwaard bestreden worden.
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander die troep gelooft/er iets om geeft.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:37 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
De leugens komen echt van rechts. De leugens van de Jager, het gezwets Rutte over de socialisten in 1970, klopt geen bal van, angst aanpraterij is het.
De gemiddelde nederlander gelooft dat de SP het allemaal wel even oplost en dat iedereen veel geld gaat krijgen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:40 schreef Wazzim het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander die troep gelooft/er iets om geeft.
De VVD doet alsof iedereen 'socialistisch' een eng woord vindt, daarom zeggen alle VVD'ers op TV ook geen SP maar 'Socialistische Partij'.
Ze slaan de plank echt mis hier.
De socialisten in het noorden hebben het wel mooi gedaan.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
De gemiddelde nederlander gelooft dat de SP het allemaal wel even oplost en dat iedereen veel geld gaat krijgen.
Dat mensen dat werkelijk geloven en denken... DAT maakt mij bang.
ik ga liever voor een tussen vorm, zoals we die nu in noord-west europa hebbenquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:48 schreef Wazzim het volgende:
[..]
De socialisten in het noorden hebben het wel mooi gedaan.
Ik zeg dit even oprecht: kijk naar de voorbeelden om ons heen jongen en zeg nou zelf, in welke 1e wereld landen hebben de burgers het er beter aan toe: De liberale of de socialistische landen?
Als je hulp wilt kan je altijd lijstjes van bijvoorbeeld de VN erbij halen.
Succes.
In wat zijn ze daar beter dan?quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:52 schreef Wazzim het volgende:
Die in Scandinavië werkt beter, dus waarom voor een tussenvorm? Wees progressief, ga vooruit en neem die stap om je als Nederland eindelijk aan te sluiten bij de toppers.
Geen van de huidige partijen durft dit trouwens te vertellen om een of andere reden daarom hoop ik dacht een linkse-coalitie daar verandering in kan brengen.
Ja het moet progressiever dan de SP (ben zelf SP lid trouwens) maar rechts stemmen maakt het alleen maar erger hier.
Als je bekend bent met de geschiedenis van de arbeidersbeweging en het socialisme, dan zie je ook dat de SP sociaal-democratisch is geworden en dus niet meer echt "socialistisch" te noemen valt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:40 schreef Wazzim het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander die troep gelooft/er iets om geeft.
De VVD doet alsof iedereen 'socialistisch' een eng woord vindt, daarom zeggen alle VVD'ers op TV ook geen SP maar 'Socialistische Partij'.
Ze slaan de plank echt mis hier.
oa: Welzijn, geluk (meer mensen voelen zich daar gelukkig, al staat NL ook hoog), verminderen van criminaliteit, het niet hebben van een belachelijk begrotingstekort én een zwakke economie tegelijk.quote:
Ons oude poldermodel doet het prima, andersquote:Op zondag 26 augustus 2012 02:33 schreef Wazzim het volgende:
Kom dan met een alternatief, daar sta ik echt niet zo negatief tegenover.
We moeten in ieder geval wel weer een ideaal hebben om naar te streven ipv. vast te zitten in het oude poldermodel.
En kinderen die in de opvang leven, hun ouders nooit zien en ontsporen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:22 schreef Wazzim het volgende:
[..]
oa: Welzijn, geluk (meer mensen voelen zich daar gelukkig, al staat NL ook hoog), verminderen van criminaliteit, het niet hebben van een belachelijk begrotingstekort én een zwakke economie tegelijk.
Zo is HBO/Universiteit in Finland 100% gratis bijvoorbeeld. En ja dit wordt natuurlijk betaald vanuit de belastingen maar het werkt, de gemiddelde burger heeft een fijner leven en wilt daardoor best wat inleveren.
In Nederland betalen we veel maar krijgen we toch weinig terug, deels omdat we de 'tussenvorm' hebben. Daarom haat iedereen ambtenaren/belasting betalen maar wilt toch goede zorg en onderwijs.
We moeten dus een stap vooruit nemen!
Als het kon zou ik werkelijk een partij oprichten met alleen het Scandinavische model als doel
Ah, Denemarken heeft met de Dansk Folkparti niet het voorbeeld voor Rutte-I getoond, hoe je met een anti-immigratiepartij in een gedoogconstructie kan gaan zitten?quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:44 schreef Wazzim het volgende:
Vandaar die falende kabinetten de laatste jaren?
Het minimumloon afschaffen.....quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
De SP kan er beter aan doen beperkingen op arbeid zoals het minimumloon af te schaffen en belasting op arbeid – inkomstenbelasting – te verlagen. Dan pas komen er meer mensen aan het werk. Verder werken er in Nederland veel mensen zwart omdat ze wel willen werken maar te risicovol zijn voor bedrijven om met alle regels van dien in dienst genomen te worden. Dit zwart werken zou stomweg gelegaliseerd moeten worden, er is niets mis met werken! Een forse belastingverlaging zou de economie zeer zeker stimuleren omdat burgers geld beter kunnen besteden dan ambtenaren. Daarvan moet juist weer een groot deel verdwijnen.
Kan ik jouw ellende nog wat vergroten zodat je over twee weken daadwerkelijk SP gaat stemmen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 10:01 schreef 99.999 het volgende:
Het plan van de sp is weinig soeps maar dit artikeltje is zo slecht geschreven dat je van ellende bijna de sp zou gaan geloven.
Een belangrijk onderdeel van de beschaving zegt hij....quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het minimumloon is een zeer belangrijk onderdeel van de beschaving. Het is noodzakelijk om mensen te beschermen tegen uitbuiting juist omdat alle werkgevers zoveel mogelijk de kosten willen drukken uit angst dat anders een buitenlandse werkgever dat wel doet. Gelukkig hebben de meeste welvarende landen een enigszins fatsoenlijk minimumloon (in Duitsland wordt door de overheid het loon aangevuld als je minder dan X Euro per maand krijgt), nu de rest nog en als het even kan ook de armere landen.
Met die 1000 bedoeld Rutte de arbeidskorting verhogen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:11 schreef venomsnake het volgende:
Voor populistische uitspraken moet je bij de VVD zijn met hun 130 kmph en de 1000 euro voor werkende mensen..!
Nee nee, een cadeaubon bij de IKEA van 1000 euroquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met die 1000 bedoeld Rutte de arbeidskorting verhogen.
ik krijg inderdaad het idee dat mensen denken dat ze 1000 euro cash krijgen..quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee nee, een cadeaubon bij de IKEA van 1000 euro
Nah, Roemer had Frits Westers eens goed voor lul moeten zetten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Yreal het volgende:
Sp zakt inmiddels weg in de peilingen![]()
Wordt nu pvda vs sp
Weet niet of hem dat veel goeds gaat doenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Roemer is vanavond te gast bij Frits op RTL4
Ik denk het ook niet inderdaadquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:08 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Weet niet of hem dat veel goeds gaat doen
Die 1000 euro is een eenmalige belastingkorting. Het is dus geld waar mensen zelf voor gewerkt hebben. Een sigaar uit eigen doos.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik krijg inderdaad het idee dat mensen denken dat ze 1000 euro cash krijgen..
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:52 schreef Cobra4 het volgende:
SP wil uitleg over AOW-draai
AMSTERDAM - Leden van de SP willen uitleg van hun partij over de veranderde plannen om toch de AOW-leeftijd te verhogen.
Lokale en provinciale SP'ers zeggen hiervan niet op de hoogte gesteld te zijn. Volgens hen is de partij niet eerlijk geweest naar haar achterban.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)en_uitleg_AOW__.html
De media loopt weer wat onzin bij elkaar te verzinnen hoor. Het verkiezingsprogramma met daarin die paragraaf over de AOW-leeftijd is uitgebreid besproken in alle afdelingen en op het congres is er zelfs over gestemd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:52 schreef Cobra4 het volgende:
SP wil uitleg over AOW-draai
Dat schrijft het Nederlands Dagblad. De partij heeft steeds gezegd de pensioenleeftijd op 65 te willen houden. Maar in het huidige verkiezingsprogramma is dat afgezwakt tot de wens de AOW-leeftijd 'in ieder geval tot 2020' te handhaven. Lokale en provinciale SP'ers zeggen hiervan niet op de hoogte gesteld te zijn. Volgens hen is de partij niet eerlijk geweest naar haar achterban.
In het verkiezingsprogramma staat inderdaad dat iig tot 2020 de AOW leeftijd op 65 blijft staan.... er staat echter niks over het verhogen naar 67 in 2025 en over het inkomensafhnakelijk maken in 2015. Dat verzwijgen is nou niet echt eerlijk richting de kiezers, zeker niet na al die '65 blijft 65' acties van de SP.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:00 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De media loopt weer wat onzin bij elkaar te verzinnen hoor. Het verkiezingsprogramma met daarin die paragraaf over de AOW-leeftijd is uitgebreid besproken in alle afdelingen en op het congres is er zelfs over gestemd.
Waarom eisen leden dan opheldering?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, maar dat is niet wat in dat artikel staat hierboven, dat suggereert dat er iets in het verkiezingsprogramma geslopen zou zijn zonder de leden te raadplegen. Dat is dus absolute onzin.
En dat ze voor goede CPB cijfers offers hebben moeten brengen is jammer en verdient inderdaad uitleg. Maar technisch gesproken is het niet in tegenspraak met het verkiezingsprogramma, en een beetje oplettend lid had wel aan kunnen zien komen dat de SP dit soort beslissingen zou kunnen nemen, anders hadden ze dat "tot 2020" nooit in het verkiezingsprogramma gezet.
Nederland is een van de beste landen om in te leven. Werkloosheid is erg laag, en mensen zijn zeer gelukkig en verschillen tussen inkomens zijn beperkt. De zorg is van zeer goede kwaliteit en onderwijs is vrijwel gratis.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:48 schreef Wazzim het volgende:
[..]
De socialisten in het noorden hebben het wel mooi gedaan.
Ik zeg dit even oprecht: kijk naar de voorbeelden om ons heen jongen en zeg nou zelf, in welke 1e wereld landen hebben de burgers het er beter aan toe: De liberale of de socialistische landen?
Als je hulp wilt kan je altijd lijstjes van bijvoorbeeld de VN erbij halen.
Succes.
De zorg wordt steeds duurder, het onderwijs steeds slechter en wat jij gratis noemt geven we dus teveel uit elk jaar.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:21 schreef Underdoggy het volgende:
Nederland is een van de beste landen om in te leven. Werkloosheid is erg laag, en mensen zijn zeer gelukkig en verschillen tussen inkomens zijn beperkt. De zorg is van zeer goede kwaliteit en onderwijs is vrijwel gratis.
De SP creeert een beeld dat het slecht gaat in Nederland. Juist de SP is de partij dit zeer negatief is over alles.
Het gaat ook slecht met heel veel mensen. Het AD liet het goed zien de afgelopen tijd in een reeks artikelen waarin ze ingingen op de tweedeling in de samenleving die aan het ontstaan is tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden. Die mensen leven in totaal verschillende werelden, en veel hoogopgeleiden (die ook hier op Fok! waarschijnlijk oververtegenwoordigd zijn) hebben niet eens in de gaten hoe slecht het wel niet gaat met de onderlaag omdat ze daar simpelweg niet mee in aanraking komen...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:21 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Nederland is een van de beste landen om in te leven. Werkloosheid is erg laag, en mensen zijn zeer gelukkig en verschillen tussen inkomens zijn beperkt. De zorg is van zeer goede kwaliteit en onderwijs is vrijwel gratis.
De SP creeert een beeld dat het slecht gaat in Nederland. Juist de SP is de partij dit zeer negatief is over alles.
Ik heb ook al die delen in het AD over de tweedeling in de samenleving gelezen. Waren hele interessante artikelen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het gaat ook slecht met heel veel mensen. Het AD liet het goed zien de afgelopen tijd in een reeks artikelen waarin ze ingingen op de tweedeling in de samenleving die aan het ontstaan is tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden. Die mensen leven in totaal verschillende werelden, en veel hoogopgeleiden (die ook hier op Fok! waarschijnlijk oververtegenwoordigd zijn) hebben niet eens in de gaten hoe slecht het wel niet gaat met de onderlaag omdat ze daar simpelweg niet mee in aanraking komen...
Veel hoogopgeleiden denken dat het geweldig gaat met Nederland, en voor henzelf is dat ook zo. Maar als ze de moeite namen om eens een achterstandswijk in te lopen en daar eens aan te bellen en met de mensen te gaan praten zouden ze waarschijnlijk behoorlijk schrikken van de verhalen die ze daar horen. SP-ers doen dat dus wel, die gaan die wijken in, die praten met die mensen, en die weten wat daar leeft.
Klassen worden groter, 250.000 mensen kost het hun baan en 65 blijft toch geen 65, dat is de realiteit van het SP verkiezingsprogramma. Als je dat niet wilt weten heb ik dit liedje voor jequote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, maar dat is niet wat in dat artikel staat hierboven, dat suggereert dat er iets in het verkiezingsprogramma geslopen zou zijn zonder de leden te raadplegen. Dat is dus absolute onzin.
En dat ze voor goede CPB cijfers offers hebben moeten brengen is jammer en verdient inderdaad uitleg. Maar technisch gesproken is het niet in tegenspraak met het verkiezingsprogramma, en een beetje oplettend lid had wel aan kunnen zien komen dat de SP dit soort beslissingen zou kunnen nemen, anders hadden ze dat "tot 2020" nooit in het verkiezingsprogramma gezet.
Het CPB zegt ook veel positieve dingen over het SP programma, maar daar hoor je de Telegraaf dan weer niet over.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blind vertrouwen in de partij, die altijd gelijk heeft. Wat het CPB en al die anderen vertellen zijn natuurlijk leugens.
Zoals op korte termijn meer te besteden (omdat de overheid meer gaat lenen) bedoel je?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:50 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het CPB zegt ook veel positieve dingen over het SP programma, maar daar hoor je de Telegraaf dan weer niet over.
Roemer heeft gewoon groot gelijk, velen verwachten door de vergrijzing tekorten op de arbeidsmarkt rond 2030, dus moet je tegen die tijd maatregelen nemen om de mensen die kunnen langer te laten doorwerken. Dat standpunt is reeel en is aanpasbaar door toekomstige regeringen als blijkt dat de arbeidsmarkt zich anders ontwikkelen dan verwacht. Volgens mij is dit het enig juiste standpunt over de AOW-leeftijd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
65 blijft geen 65, en het SP programma uitvoeren kost 250.000 mensen hun voltijdbaan...
Roemer geeft dat nu toe in een interview
http://www.telegraaf.nl/b(...)/article12860020.ece
In dit geval wel maar aan het gebrek aan inhoud maak ik op dat jij waarschijnlijk geen tegenargumenten hebt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
De partij, de partij, die heeft altijd gelijk....
Ik denk niet dat de mensen die lezen dat de AOW inkomensafhankelijk wordt het daar mee eens zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In dit geval wel maar aan het gebrek aan inhoud maak ik op dat jij waarschijnlijk geen tegenargumenten hebt.
Ik wil er nog wel wat aan toevoegen. In het SP programma staat dat de AOW leeftijd tot 2020 niet wordt opgehoogd. Nu rekent het CPB door tot 2040, met dat standpunt kan het CPB niets dus die willen weten wanneer dan wel, dus zegt de SP nu doe dan maar 2025 in de berekening, prima toch? Als de SP niets laat doorrekenen is het ook niet juist want ze houden wel degelijk rekening dat het na 2020 ergens moet gebeuren. De hele ophef is gewoon onzin.
Dat is een heel ander verhaal maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zo vreemd. In de pensioenen zit een systeem waarbij men een groot deel belastinggeld als subsidie geeft doordat de premievrijstelling vaak in een hoger tarief valt dan de pensioenuitkering wordt belast, dat men dit in het kader van de AOW regeling iets terugvraagt is niet ontrecht als men moet bezuinigen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mensen die lezen dat de AOW inkomensafhankelijk wordt het daar mee eens zijn.
Zoals ik het lees pas je wel bij een draaikontenpartij.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:21 schreef Anno2012 het volgende:
Ik wist 100% zeker dat ik SP ging stemmen. Maar ook de SP blijkt nu een draaikonten partij.
Ik heb nu echt alle vertrouwen verloren in de politiek. Mijn stem gaat naar de Piratenpartij,gewoon omdat het kan.
Tenzij het systeem veranderd, en politici niet meer kunnen liegen en draaien wil ik nog wel eens opnieuw gaan kijken op welke partij ik ga stemmen. Maar het is nu over voor mij. Links of Rechts, genaaid word je toch wel.
Waarschijnlijk dat ik daarom altijd dacht dat SP mijn beste keuze zou zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zoals ik het lees pas je wel bij een draaikontenpartij.
Definieer slecht; is dat echt niet rond kunnen komen of is dat geen geld voor luxe zaken die men als een verworvenheid ziet? Dat is namelijk het beeld wat ik bij de SP'er heb en dat wordt, over het algemeen, bevestigd. De intensiteit waarmee men dat doet geeft sowieso al aan dat het tijd wordt dat we in NL de overheid flink saneren; mensen moeten zelf de handen uit de mouwen steken en niet de hand ophouden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het gaat ook slecht met heel veel mensen. Het AD liet het goed zien de afgelopen tijd in een reeks artikelen waarin ze ingingen op de tweedeling in de samenleving die aan het ontstaan is tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden. Die mensen leven in totaal verschillende werelden, en veel hoogopgeleiden (die ook hier op Fok! waarschijnlijk oververtegenwoordigd zijn) hebben niet eens in de gaten hoe slecht het wel niet gaat met de onderlaag omdat ze daar simpelweg niet mee in aanraking komen...
Veel hoogopgeleiden denken dat het geweldig gaat met Nederland, en voor henzelf is dat ook zo. Maar als ze de moeite namen om eens een achterstandswijk in te lopen en daar eens aan te bellen en met de mensen te gaan praten zouden ze waarschijnlijk behoorlijk schrikken van de verhalen die ze daar horen. SP-ers doen dat dus wel, die gaan die wijken in, die praten met die mensen, en die weten wat daar leeft.
Wat een debiel, onhaalbaar planquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:21 schreef Drommeldaris het volgende:
Waarom zou je SP stemmen ipv SOPN?
[ afbeelding ]
Wat een verassing! Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat SP'ers hard werkende Nederlanders waren die graag hun inkomen voor een groot deel weggeven. Maar nu blijken ze vooral te ontvangen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
SP-kiezer relatief werkloos
AMSTERDAM - De gemiddelde SP-stemmer is een ongelovige vrouw van 45 met een gemiddeld inkomen in haar huishouden. Ook is een flink deel van de SP-kiezers werkloos.
Opvallend is dat vooral de mensen met een vrij gemiddeld inkomen in hun huishouden de SP weten te vinden, laten de cijfers van Nationale Kiezersonderzoeken van de afgelopen 40 jaar zien. In mindere mate doen ook de huishoudens met een laag inkomen een duit in het zakje, terwijl de echt hoge inkomens zich niet aangetrokken voelen tot de socialisten.
Wat verder opvalt is dat zo'n 10 procent van de SP-kiezers een alleenstaande ouder is, een percentage dat verder alleen te zien is bij GroenLinks. Ook is een opvallend groot deel van de kiezers werkloos, namelijk zo'n 35 procent. Dat neemt niet weg dat ruim de helft van de SP-stemmers wel een betaalde baan heeft.
De SP-kiezer woont in zowel steden als op het platteland. Bovendien weten zowel de laag- als hoogopgeleiden de partij te vinden. Ruim twee derde van de kiezers is ongelovig; een op de vijf is rooms-katholiek. De gemiddelde leeftijd van mensen die op de partij hebben gestemd, schommelt al sinds eind jaren 90 rond de 45 jaar.
Ik was ook helemaal verrast. Ik dacht ook dat het harde werkers waren die graag eerlijk deelden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:06 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Wat een verassing! Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat SP'ers hard werkende Nederlanders waren die graag hun inkomen voor een groot deel weggeven. Maar nu blijken ze vooral te ontvangen!
Ach dat is ook met de VVD. Toen dat topic er nog was trok het ook veel anti - VVD'ers aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:19 schreef Gewas het volgende:
Wat trekt sommige tegenstanders eigenlijk naar dit topic? (behalve de SP zwartmaken)
Blijkbaar heeft de SP toch een bepaalde aantrekkingskracht?
Waarom voor goede CPB cijfers offers maken? Je staat toch voor je (waardeloze) programma, laat dat dan ook doorrekenen. Idem dito PVV. De heisa is ook terecht omdat de leden (blijkbaar) niet op de hoogte waren.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
Als we VVD en overige rechtse partijen hun gang laten gaan dan stijgt de werkloosheid komende jaren verder, worden er meer mensen ongelukkig (want verlies koopkracht, verlies van banen, fors meer verschil tussen hoge en lage inkomens en dus meer polarisatie in de samenleving, een overheid die hen in de steek laat, meer regeltjes, meer verboden -onder het mom van veiligheid enz word de burger steeds meer in de gaten gehouden-, een cultuur en natuursector die afneemt terwijl er meer kantoren, asfalt, grote uniforme winkelcentra en andere projecten van projectontwikkelaars voor in de plaats komen etc)., nemen de verschillen tussen inkomens fors toe, neemt de bereikbaarheid van de zorg af (veel minder vergoedingen, veel meer zelf betalen en veel minder indicaties die afgegeven worden = meer mensen die zorg simpelweg niet meer kunnen betalen of er geen recht meer op hebben).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:21 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Precies Joanne.quote:
SP programma kost 250.000 banenquote:Op zaterdag 1 september 2012 01:36 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Als we VVD en overige rechtse partijen hun gang laten gaan dan stijgt de werkloosheid komende jaren verder, worden er meer mensen ongelukkig (want verlies koopkracht, verlies van banen, fors meer verschil tussen hoge en lage inkomens en dus meer polarisatie in de samenleving, een overheid die hen in de steek laat, meer regeltjes, meer verboden -onder het mom van veiligheid enz word de burger steeds meer in de gaten gehouden-, een cultuur en natuursector die afneemt terwijl er meer kantoren, asfalt, grote uniforme winkelcentra en andere projecten van projectontwikkelaars voor in de plaats komen etc)., nemen de verschillen tussen inkomens fors toe, neemt de bereikbaarheid van de zorg af (veel minder vergoedingen, veel meer zelf betalen en veel minder indicaties die afgegeven worden = meer mensen die zorg simpelweg niet meer kunnen betalen of er geen recht meer op hebben).
De SP is negatief over dit toekomstbeeld en vind dat dit anders moet (tis overigens niet alleen een toekomstbeeld want het is nu al volop aan de gang).
Niet gezien.quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:06 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
En vanavond hoorde ik op RTL4 Samsom al zeggen, dat hij een coalitie met het midden het liefst heeft. Op de vraag of hij met de SP wilde, reageerde hij vrij afwijzend en negatief.
Dan heb jij wat anders gezien dan ik.quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:06 schreef Babbelegoegje het volgende:
En vanavond hoorde ik op RTL4 Samsom al zeggen, dat hij een coalitie met het midden het liefst heeft. Op de vraag of hij met de SP wilde, reageerde hij vrij afwijzend en negatief. Dus pas op. als je weer terug gaat van de SP naar de PVDA omdat je denkt, nu op een linkse PVDA te stemmen.
maar iedereen zal er na de verkiezingen wel pas weer achter komen.
Het rood van de SP is anders veel zuiverder dan dat van de PvdA hoorquote:Op zaterdag 1 september 2012 08:25 schreef 99.999 het volgende:
Rood is al dik 65 jaar de kleur van de PvdA hoor.
60% in de hoogste schijf niet links noemenquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:02 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het rood van de SP is anders veel zuiverder dan dat van de PvdA hoor![]()
Bovendien liggen van zowel de SP als de PvdA de wortels in de SDAP. De SP is dus allesbehalve een kopie van de PvdA. Maar de laatste tijd zie je wel dat de PvdA flink leentjebuur aan het spelen is bij de SP en goed heeft uitgezocht waar het succes van de SP vandaan komt. Dat hoeft op zich niet slecht te zijn (in andere landen zie je ook dat sociaal-democratische partijen weer linkser geworden zijn nadat nieuwe partijen de op links ontstane gaten vulden), maar voorlopig vertrouw ik de PvdA voor geen cent. Als je echt over links wil moet je gewoon SP stemmen, want een stem op Samsom is hoogstwaarschijnlijk ook een stem op Rutte.
Dat past de tegenpartij ook het beste inderdaad.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:00 schreef Eem_Il het volgende:
Ik ben blij dat ze steeds harder dalen in de peilingen. Opnieuw in de oppositiebankjes, waar ze horen.
Met 500.000 werklozen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:04 schreef Underdoggy het volgende:
Waarom voor goede CPB cijfers offers maken? Je staat toch voor je (waardeloze) programma, laat dat dan ook doorrekenen. Idem dito PVV. De heisa is ook terecht omdat de leden (blijkbaar) niet op de hoogte waren.
Overigens "tot 2020" is wel echt typisch problemen vooruitschuiven naar de nieuwe generatie wat het beleid van SP wel kenmerkt.
Als jij dat zegt op basis van de uitspraken van Wientjes (hogere belasting voor befrijven) dan moet jij nu ook eerlijk zeggen dat die BTW verhoging van 2% ook banen kost.quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
SP programma kost 250.000 banen
Het hangt ervan af hoe groot het verschil gaat zijn tussen de VVD en de PvdA in de peilingen. Als de PvdA kans zou hebben om het grootste aantal zetels te halen dan gaat mijn stem toch maar naar de PvdA, als het een gelopen race gaat lijken te zijn dan stem ik op de SP.quote:Als je echt over links wil moet je gewoon SP stemmen, want een stem op Samsom is hoogstwaarschijnlijk ook een stem op Rutte.
Het hangt ervan af wat de cutoff is voor die hoogste schijf, hoeveel minder belasting de rijkeren betalen dankzij de HRA enz.quote:60% in de hoogste schijf niet links noemen
Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim?quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:36 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Als we VVD en overige rechtse partijen hun gang laten gaan dan stijgt de werkloosheid komende jaren verder, worden er meer mensen ongelukkig (want verlies koopkracht, verlies van banen, fors meer verschil tussen hoge en lage inkomens en dus meer polarisatie in de samenleving, een overheid die hen in de steek laat, meer regeltjes, meer verboden -onder het mom van veiligheid enz word de burger steeds meer in de gaten gehouden-, een cultuur en natuursector die afneemt terwijl er meer kantoren, asfalt, grote uniforme winkelcentra en andere projecten van projectontwikkelaars voor in de plaats komen etc)., nemen de verschillen tussen inkomens fors toe, neemt de bereikbaarheid van de zorg af (veel minder vergoedingen, veel meer zelf betalen en veel minder indicaties die afgegeven worden = meer mensen die zorg simpelweg niet meer kunnen betalen of er geen recht meer op hebben).
De SP is negatief over dit toekomstbeeld en vind dat dit anders moet (tis overigens niet alleen een toekomstbeeld want het is nu al volop aan de gang).
Graag enige nuance.quote:Op zondag 2 september 2012 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt ervan af wat de cutoff is voor die hoogste schijf, hoeveel minder belasting de rijkeren betalen dankzij de HRA enz.
Mij stoort het niet wanneer mensen tegen die 60% zijn, ik vind het wel uiterst storend wanneer mensen suggereren dat je wel 60% belasting zou moeten gaan betalen. Daar zal iedereen ver onder zitten. Zouden de meeste rijken de 50% halen met de veel lagere tarieven voor de eerste schijven, de HRA en allerlei trucjes indien de 60% als toptarief zou worden ingevoerd?
Er is helemaal geen midden meer ze zijn allemaal naar rechts opgechoven .quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:25 schreef 99.999 het volgende:
Rood is al dik 65 jaar de kleur van de PvdA hoor.
En natuurlijk gaat de PvdA liever door het midden dan met de sp. Het moet wel een beetje realistisch blijven....
Het is geen fout de premies wel mee te tellen het is zelfs gewenst. Uiteindelijk gaat het om wat iemand van bruto netto overhoudt en niet om hoe het huidige belasting en premie stelsel is ingericht. We zouden best de regels kunnen aanpassen zodat de lagere inkomens meer belasting en minder premie's betalen en de hogere meer premie's en minder belastingen maar dat maakt feitelijk geen bal uit. Als je helemaal een goed beeld wilt scheppen moet je trouwens kijken naar de CBS cijfers over de netto bijdrage, daarin zitten de heffingsvrijstellingen en aftrekposten ook verwerkt.quote:Op zondag 2 september 2012 16:29 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Graag enige nuance.
Schijven voor loonbelasting zijn als volgt
0-18.945 --> 1,95%
18.945 - 33.863 --> 10,80%
33.864 - 56.491 --> 42%
> 56.491 --> 52%
Feitelijk betalen de mensen met hogere inkomens het overgrote deel van de te besteden inkomstenbelasting. De fout die veel mensen maken zijn dat ze de premies bij deze percentages optellen, dan kom je op 32%-42%-42%-52%. Die premies worden meteen omgezet in uitkeringen van werknemersverzekeringen en worden niet aan algemene zaken besteed.
Bronverwijzing naar die CBS cijfers s.v.p., want in de laatste die ik onder ogen heb gehad zaten de heffingskortingen en toeslagen niet in verwerkt.quote:Op zondag 2 september 2012 17:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen fout de premies wel mee te tellen het is zelfs gewenst. Uiteindelijk gaat het om wat iemand van bruto netto overhoudt en niet om hoe het huidige belasting en premie stelsel is ingericht. We zouden best de regels kunnen aanpassen zodat de lagere inkomens meer belasting en minder premie's betalen en de hogere meer premie's en minder belastingen maar dat maakt feitelijk geen bal uit. Als je helemaal een goed beeld wilt scheppen moet je trouwens kijken naar de CBS cijfers over de netto bijdrage, daarin zitten de heffingsvrijstellingen en aftrekposten ook verwerkt.
Deze had ik nog als link:quote:Op zondag 2 september 2012 17:35 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Bronverwijzing naar die CBS cijfers s.v.p., want in de laatste die ik onder ogen heb gehad zaten de heffingskortingen en toeslagen niet in verwerkt.
Ik deed zelf juist een oproep voor nuance aangezien de VVD'ers daar moeite mee hebben, op alle domeinen.quote:Op zondag 2 september 2012 16:29 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Graag enige nuance.
Schijven voor loonbelasting zijn als volgt
0-18.945 --> 1,95%
18.945 - 33.863 --> 10,80%
33.864 - 56.491 --> 42%
> 56.491 --> 52%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, omdat ze een nog groter deel van de poen krijgen alvorens ze belasting betalen!quote:Feitelijk betalen de mensen met hogere inkomens het overgrote deel van de te besteden inkomstenbelasting
De VVD moet eens ophouden met haar populistische "de rijkste 10% betaalt 90% van de inkomstenbelasting", "de rijkste 20% betaalt 80% van de inkomstenbelasting" en "de rijkste 30% van betaalt 70% van de inkomstenbelasting". Of erger nog, soms laat de VVD het woorddeel "inkomsten" weg, hetgeen onderstreept hoe dom die specifieke VVD'ers zijn die het woord voeren in de media. Vertel eens het volledige verhaal, namelijk dat de rijkste X% Y% van de inkomstenbelasting betaalt omdat ze Z% van het nationaal inkomen krijgen waarbij Z>Y.
Helaas blijkt de VVD voorlopig beloond te worden voor haar populisme. Dat is voor iedereen een slechte zaak, ook voor de VVD-stemmers. Populisme richt op de lange termijn meer schade op dan de winst, vanuit hun perspectief bezien, dat de VVD tijdelijk meer zetels heeft in het parlement.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat is een interpretatieverschil; voor socialepremies geldt een maximum grondslag en uitkering (obv SV loon). Het is een afdracht voor je eigen "verzekering", ergo geen belasting voor algemene pot.quote:Op zondag 2 september 2012 17:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen fout de premies wel mee te tellen het is zelfs gewenst. Uiteindelijk gaat het om wat iemand van bruto netto overhoudt en niet om hoe het huidige belasting en premie stelsel is ingericht. We zouden best de regels kunnen aanpassen zodat de lagere inkomens meer belasting en minder premie's betalen en de hogere meer premie's en minder belastingen maar dat maakt feitelijk geen bal uit. Als je helemaal een goed beeld wilt scheppen moet je trouwens kijken naar de CBS cijfers over de netto bijdrage, daarin zitten de heffingsvrijstellingen en aftrekposten ook verwerkt.
Maar dat is toch echt de waarheid, we leven in een land vol met solidariteit. Sterke schouders dragen de zwaarste lasten en ook de onderlaag heeft het erg goed vergeleken met de rest van de wereld. Toch doet met name de SP net alsof het vreselijk slecht gaat en er armoede heerst. Dat de rijken weinig belasting betalen en dat het "eerlijker" moet. Dat de onderlaag bij de overheid terecht moet kunnen voor werkelijk ALLES (bijstand, zorgtoeslag, huurtoeslag, witgoedregelingen, kinderopvangtoeslag, kindgebonden toeslag, vrijstelling gemeentelijke heffingen etc etc) en dan is het NOG niet genoeg!quote:Op zondag 2 september 2012 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, omdat ze een nog groter deel van de poen krijgen alvorens ze belasting betalen!
De VVD moet eens ophouden met haar populistische "de rijkste 10% betaalt 90% van de inkomstenbelasting", "de rijkste 20% betaalt 80% van de inkomstenbelasting" en "de rijkste 30% van betaalt 70% van de inkomstenbelasting".
Er heerst toch ook armoede?quote:Op zondag 2 september 2012 18:33 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Maar dat is toch echt de waarheid, we leven in een land vol met solidariteit. Sterke schouders dragen de zwaarste lasten en ook de onderlaag heeft het erg goed vergeleken met de rest van de wereld. Toch doet met name de SP net alsof het vreselijk slecht gaat en er armoede heerst. Dat de rijken weinig belasting betalen en dat het "eerlijker" moet. Dat de onderlaag bij de overheid terecht moet kunnen voor werkelijk ALLES (bijstand, zorgtoeslag, huurtoeslag, witgoedregelingen, kinderopvangtoeslag, kindgebonden toeslag, vrijstelling gemeentelijke heffingen etc etc) en dan is het NOG niet genoeg!
Met politiek als de SP (rijkeren in de samenleving niet belonen omdat ze veel bijdragen maar schofferen omdat het graaiers zijn) creeer je op een gegeven moment een punt waar de solidariteit stopt. Daar ben ik bang voor.
Dat is helemaal niet de waarheid. Dat geldt alleen bij de inkomstenbelasting en dan ook nog alleen als je kijkt naar de hoogste inkomens. De rijkeren betalen soms ook helemaal geen belasting als je kijkt naar vermogen. Zo zitten in de laagste inkomensgroep mensen met een groot vermogen, die betalen bijna geen inkomstenbelasting. Daarnaast zijn de andere afdrachten over bruto loon ook een bijdrage aan de samenleving.quote:Op zondag 2 september 2012 18:33 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Maar dat is toch echt de waarheid, we leven in een land vol met solidariteit. Sterke schouders dragen de zwaarste lasten en ook de onderlaag heeft het erg goed vergeleken met de rest van de wereld. Toch doet met name de SP net alsof het vreselijk slecht gaat en er armoede heerst. Dat de rijken weinig belasting betalen en dat het "eerlijker" moet. Dat de onderlaag bij de overheid terecht moet kunnen voor werkelijk ALLES (bijstand, zorgtoeslag, huurtoeslag, witgoedregelingen, kinderopvangtoeslag, kindgebonden toeslag, vrijstelling gemeentelijke heffingen etc etc) en dan is het NOG niet genoeg!
Met politiek als de SP (rijkeren in de samenleving niet belonen omdat ze veel bijdragen maar schofferen omdat het graaiers zijn) creeer je op een gegeven moment een punt waar de solidariteit stopt. Daar ben ik bang voor.
Grote afwezige is de PvdA, nogal een blamage voor een partij met "arbeid" in de naam. Weet waarop u stemt op 12 september...quote:Gemiddeld kregen de meeste deelnemers van de stemwijzer het advies om op de SP te stemmen (achttien procent), op de voet gevolgd door de VVD (zeventien procent). Twaalf procent van de werkenden kregen het advies om op de PVV te stemmen en vierde in de rij is de Partij voor de Dieren met ruim elf procent.
Van die premies ziet de samenleving niets terug, dat probeer ik je uit te leggenquote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de waarheid. Dat geldt alleen bij de inkomstenbelasting en dan ook nog alleen als je kijkt naar de hoogste inkomens. De rijkeren betalen soms ook helemaal geen belasting als je kijkt naar vermogen. Zo zitten in de laagste inkomensgroep mensen met een groot vermogen, die betalen bijna geen inkomstenbelasting. Daarnaast zijn de andere afdrachten over bruto loon ook een bijdrage aan de samenleving.
Nee, alleen sommige mensen zijn minder rijk dan anderen. Niemand hoeft honger te hebben doordat er minimum lonen en uitkeringen zijn. Mensen die het niet getroffen hebben wordt bijzonder goed voor gezorgd dmv toeslagen, vrijstellingen e.d.quote:Op zondag 2 september 2012 18:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er heerst toch ook armoede?
Hoe kom je daar nu bij. De WW en AOW zijn erg belangrijke uitkeringen om armoede te voorkomen en de koopkracht op peil te houden. De WIA zorgt voor opvang van gehandicapten en chronisch zieken en zorgt ook voor koopkracht, alles zorgt voor een stuk sociale zekerheid waardoor mensen eerder durven te investeren in bijv. huizen.quote:Op maandag 3 september 2012 17:53 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Van die premies ziet de samenleving niets terug, dat probeer ik je uit te leggen
Wat ik wil zeggen is dat je voor jezelf betaalt. Zeker een WW en WIA zijn afhankelijk van het inkomen wat je verdiende, dus van de premies die jezelf betaalde. Als je veel verdient, betaal je veel premie, krijg je hogere uitkering. Dat principe doel ik op. Daardoor is dit geen nivilerende maatregel, dus het draagt niets bij aan het algemeen nut. Daarom moet je dit uit je analyse van inkomstenbelasting halen. Anders zou je hier ook bijv zorgpremies (die ook eenieder betaalt) in mee moeten nemen, dat doe je ook niet. Dus dan kom je tot mijn percentagesquote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij. De WW en AOW zijn erg belangrijke uitkeringen om armoede te voorkomen en de koopkracht op peil te houden. De WIA zorgt voor opvang van gehandicapten en chronisch zieken en zorgt ook voor koopkracht, alles zorgt voor een stuk sociale zekerheid waardoor mensen eerder durven te investeren in bijv. huizen.
Dat klopt helemaal niet want je krijgt alleen WIA als je arbeidsongeschikt wordt en WW als je werkloos wordt. Heel veel mensen betalen dus alleen en ontvangen nooit zo'n uitkering. Het zorgt dus wel degelijk dat werkenden minder netto overhouden en dat geld wordt uitgekeerd aan werklozen en arbeidsongeschikten die anders op de bijstand zouden terugvallen, er is dus wel een nivelerend effect.quote:Op maandag 3 september 2012 18:16 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat je voor jezelf betaalt. Zeker een WW en WIA zijn afhankelijk van het inkomen wat je verdiende, dus van de premies die jezelf betaalde. Als je veel verdient, betaal je veel premie, krijg je hogere uitkering. Dat principe doel ik op. Daardoor is dit geen nivilerende maatregel, dus het draagt niets bij aan het algemeen nut. Daarom moet je dit uit je analyse van inkomstenbelasting halen. Anders zou je hier ook bijv zorgpremies (die ook eenieder betaalt) in mee moeten nemen, dat doe je ook niet. Dus dan kom je tot mijn percentages
Ok, dus volgens jou heerst er geen armoede in Nederland.quote:Op maandag 3 september 2012 17:55 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Nee, alleen sommige mensen zijn minder rijk dan anderen. Niemand hoeft honger te hebben doordat er minimum lonen en uitkeringen zijn. Mensen die het niet getroffen hebben wordt bijzonder goed voor gezorgd dmv toeslagen, vrijstellingen e.d.
De vreselijke situatie die de SP schetst is simpelweg niet waar, maar maakt mensen wel ongelukkig en boos. Het gaat in Nederland beter dan in vrijwel elk andere land in de wereld.
Waarom zijn er dan voedselbanken?quote:Op maandag 3 september 2012 17:55 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Nee, alleen sommige mensen zijn minder rijk dan anderen. Niemand hoeft honger te hebben doordat er minimum lonen en uitkeringen zijn. Mensen die het niet getroffen hebben wordt bijzonder goed voor gezorgd dmv toeslagen, vrijstellingen e.d.
De vreselijke situatie die de SP schetst is simpelweg niet waar, maar maakt mensen wel ongelukkig en boos. Het gaat in Nederland beter dan in vrijwel elk andere land in de wereld.
Dat hebben ze wel.quote:Op maandag 3 september 2012 19:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is maar goed ook dat zulke mensen het niet voor het zeggen hebben hier in Nederland.
Omdat mensen liever een nieuwe tv kopen, roken en auto rijden dan dat ze willen eten.quote:Op maandag 3 september 2012 20:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan voedselbanken?
Armoede in nederland is als gezin minder dan 1100 in de maand hebben ofzo. Dat is gewoon geen breed inkomen maar om het nou als armoede te bestempelen...quote:Op maandag 3 september 2012 20:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel.Volgens Rutte bestaat armoede namelijk niet.
Zeker. Want je weet dat iemand anders altijd blijft werken om jouw rekeningen te betalen..quote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij. De WW en AOW zijn erg belangrijke uitkeringen om armoede te voorkomen en de koopkracht op peil te houden. De WIA zorgt voor opvang van gehandicapten en chronisch zieken en zorgt ook voor koopkracht, alles zorgt voor een stuk sociale zekerheid waardoor mensen eerder durven te investeren in bijv. huizen.
Het is ook niet de bedoeling dat die mensen het 'heel goed' hebben. Het is de bedoeling dat ze net aan overleven en een prikkel houden om hun situatie zelf te verbeteren.quote:Op maandag 3 september 2012 19:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ok, dus volgens jou heerst er geen armoede in Nederland.
Als je "armoede in Nederland" in google intikt, kom je wel links tegen die het tegendeel aantonen, al zou je wel kunnen stellen dat het begrip armoede, relatief kan zijn.
Maar wij hebben het over armoede in Nederland, niet?
Volgens het CBS is er wel degelijk armoede in Nederland.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ok-in-2012-toe.dhtml
En "wordt bijzonder goed voor gezorgd" klinkt nogal eenzijdig, alsof mensen die in Nederland nog maar net wel (of net niet) rond kunnen komen, het heel goed hebben hier.
Ook dat is natuurlijk relatief.
Er zijn mensen die het heel goed hebben en liever willen dat de groep armen in Nederland het nog slechter hebben dandat zijzelf er op achteruit gaan. Vele posters in dit topic zijn daar een voorbeeld van. Het zal hun worst wezen of de armen in Nederland kreperen of niet, zolang zij het maar zo goed mogelijk hebben.
Dat is natuurlijk nogal kortzichtig.
Het is maar goed ook dat zulke mensen het niet voor het zeggen hebben hier in Nederland.
Volgens mij gaat het sommigen hier niet om de prikkel, maar om hun eigen zakken te vullen. Het is gewoon puur eigenbelangquote:Op maandag 3 september 2012 20:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat die mensen het 'heel goed' hebben. Het is de bedoeling dat ze net aan overleven en een prikkel houden om hun situatie zelf te verbeteren.
Als de 1 een groter stuk van de taart wil, dan krijgt een ander automatisch een kleiner stuk.quote:Op maandag 3 september 2012 20:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zakkenvullen is een keuze. Wat is er mis met de wens om veel geld te verdienen?
Aha. The fixed pie fallacy. http://www.vrijspreker.nl(...)ndamentele-denkfout/quote:Op maandag 3 september 2012 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als de 1 een groter stuk van de taart wil, dan krijgt een ander automatisch een kleiner stuk.
Dat wil dan ook niemand. Daarom hoeft er niks bij qua uitkeringen.quote:Op maandag 3 september 2012 20:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook. Waarom zouden we willen dat Nederlanders in Nederland kreperen?
Das gewoon een ingezonden brief manquote:Op maandag 3 september 2012 20:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Aha. The fixed pie fallacy. http://www.vrijspreker.nl(...)ndamentele-denkfout/
interessantquote:Op maandag 3 september 2012 20:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Aha. The fixed pie fallacy. http://www.vrijspreker.nl(...)ndamentele-denkfout/
Ook geen inflatiecorrectie?quote:Op maandag 3 september 2012 20:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat wil dan ook niemand. Daarom hoeft er niks bij qua uitkeringen.
quote:Op maandag 3 september 2012 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Slecht nieuws voor de SP de PvdA is de SP voorbij in de Politieke Barometer
http://nos.nl/artikel/414252-barometer-pvda-passeert-sp.html
Vooruit, daar had ik niet aan gedacht.quote:Op maandag 3 september 2012 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ook geen inflatiecorrectie?
quote:
Ik doe ook mee hoorquote:Op maandag 3 september 2012 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Die reactie had ik niet verwacht, maar ik doe mee
Prima hoor, was ik vorige keer ook voor (Paars of Paars+)quote:Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik doe ook mee hoor.
Op naar paars.
Die kans valt niet uit te sluiten.. Voordeel is deze keer echter dat de PvdA een zeer riante uitgangs- en onderhandelingspositie heeft: er is (bijna?) geen kabinet te formeren zonder de PvdA.. Dus de VVD zal deze keer moeten inbindenquote:maandag 3 september 2012 21:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik overweeg ook PvdA te gaan stemmen ipv SP overigens, al wil ik niet dat de PvdA na 12 september gaat helpen VVD beleid mogelijk te maken.
Bullshit, er stond vrijdag nog een artikel in het AD over tuinders in het Westland die nu massaal failliet gaan. Mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebben voor hun zaak zitten nu diep in de schulden en zijn afhankelijk geworden van de bijstand en de voedselbank... En wat krijgen ze dan ook nog eens voor hun kiezen? Deze posterquote:Op maandag 3 september 2012 20:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat mensen liever een nieuwe tv kopen, roken en auto rijden dan dat ze willen eten.
1100 voor een heel gezin vind ik behoorlijk weinig. Voor twee personen is het al niet veel dus voor een heel gezin al helemaal niet.quote:Op maandag 3 september 2012 20:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Armoede in nederland is als gezin minder dan 1100 in de maand hebben ofzo. Dat is gewoon geen breed inkomen maar om het nou als armoede te bestempelen...
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-pvda-nadert-sp.htmlquote:AMSTERDAM - De VVD is veruit de grootste partij, nu de SP fors zetels verliest in de peilingen. Volgens Maurice de Hond verliest de SP ten opzichte van vorige week zes zetels en komt uit op 29.
Foto: ANP
De VVD wint er vier en komt terecht op 35 zetels. De PvdA nadert de SP en klimt van 18 naar 25.
In de politieke barometer van onderzoeksbureau Ipsos Synovate is de PvdA de SP zelfs voorbij gegaan. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de PvdA volgens de peiling uitkomen op 30 zetels, de SP op 24. Afgelopen vrijdag was het verschil nog een zetel in het voordeel van de SP. Dat meldt de NOS maandagavond.
In de maandag verschenen peiling van De Hond verliest het CDA twee zetels en komt op twaalf uit. De PVV blijft op achttien staan en D66 verliest een zetel en houdt er dertien over. GroenLinks blijft op vijf staan en de ChristenUnie daalt van zeven naar zes.
De partij voor de Dieren wint een zetel en stijgt naar drie, de SGP blijft stabiel op twee. 50Plus houdt de twee zetels die de ouderenpartij vorige week ook had, de Piratenpartij verliest de ene zetel die De Hond vorige week peilde.
Niks natuurlijk. Maar er is mijn inziens ook niks mis om mensen te helpen die het echt nodig hebben.quote:Op maandag 3 september 2012 20:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zakkenvullen is een keuze. Wat is er mis met de wens om veel geld te verdienen?
Ik vind deze leuker hoorquote:Op maandag 3 september 2012 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-pvda-nadert-sp.html
Roemer wordt ontmaskerd met zijn slechte optredens in de debatten.
het was dus 1000 voor een alleenstaandequote:Op maandag 3 september 2012 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
1100 voor een heel gezin vind ik behoorlijk weinig. Voor twee personen is het al niet veel dus voor een heel gezin al helemaal niet.
Owh, wacht je bent weer "undercover"quote:Op maandag 3 september 2012 21:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-pvda-nadert-sp.html
Roemer wordt ontmaskerd met zijn slechte optredens in de debatten.
Dat doet men nu niet?quote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Niks natuurlijk. Maar er is mijn inziens ook niks mis om mensen te helpen die het echt nodig hebben.
Alsof ik nu iets vertel wat niet waar is. Gekkie toch.quote:Op maandag 3 september 2012 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, wacht je bent weer "undercover"![]()
![]()
![]()
Wie denk je voor de gek te houden Scorpie.. Mensen die hier al wat langer komen weten waar je voorkeur ligt
Dat kan ik mij voorstellen, dan kunnen de zakken weer ouderwets gevuld worden. Niet naar luisteren dus, ook omdat de argumentatie flinterdun is. Marktwerking en samenwerking kunnen hand in hand gaan, de hoofdredacteur van Medisch Contact demonstreert duidelijk geen kaas te hebben gegeten van economische vraagstukken.quote:Op maandag 3 september 2012 21:28 schreef Joanne35 het volgende:
En trouwens...
Artsen tegen marktwerking in zorg – 86 procent wil er van af
Oeps, ik las verkeerdquote:Op maandag 3 september 2012 21:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof ik nu iets vertel wat niet waar is. Gekkie toch.
Dank voor uw milde reactiequote:
Ik was in de veronderstelling dat sommigen hier dit juist minder wouden gaan doen opdat zijzelf het dan nog wat beter zouden krijgen.quote:
De zakken worden nu juist door de marktwerking enorm gevuld. Artsen krijgen per verrichting betaald, met als gevolg dat het aantal verrichtingen enorm gestegen is terwijl totaal onbekend is in hoeverre ze echt nodig zijn of niet...quote:Op maandag 3 september 2012 21:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat kan ik mij voorstellen, dan kunnen de zakken weer ouderwets gevuld worden.
De SP is er voor welke mensen precies? Alles onder modaal? Alles onder twee keer modaal? Alles onder drie keer modaal?quote:Op maandag 3 september 2012 23:05 schreef Woods het volgende:
Ik moet zeggen dat mijn visie door de debatten heen van de PVV naar de SP/PvdA gegaan zijn. Ik vind het alleen zo jammer dat mensen nog steeds op die liegende en poot-uit-draaiende VVD stemmen. Hebben ze het dan echt niet door dat de SP er nog enigszins is voor de mensen? Am I right?
Ik ben het met je eens dat er nu veel onnodige handelingen worden verricht louter en alleen om zakken te vullen. Het is de verzekeraar die dat betaalt en vertaalt naar de consument in de vorm van een alsmaar hogere premie. Er moet niet teruggegaan worden naar het oude systeem maar en moet de verzekeraar veel meer de mogelijkheid gegeven worden mee te kijken met de arts en eventueel diens oordeel in twijfel te trekken als het meer op zakkenvullerij lijkt dan behandelen van een patiënt. Als blijkt dat er onnodige handelingen zijn uitgevoerd hoeft de verzekeraar deze niet te betalen. Laat het ziekenhuis maar bewijzen dat men deze behandeling moest uitvoeren.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:35 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De zakken worden nu juist door de marktwerking enorm gevuld. Artsen krijgen per verrichting betaald, met als gevolg dat het aantal verrichtingen enorm gestegen is terwijl totaal onbekend is in hoeverre ze echt nodig zijn of niet...
Dat was ook voorspelbaar, op het moment dat je aan behandelingen een economische prikkel gaat koppelen zal het aantal behandelingen (en dus ook de zorgkosten) stijgen. Dat kan je op je sloffen nagaan. Artsen horen gewoon weer in loondienst te gaan werken zodat die perverse prikkel wegvalt.
Voor mensen die willen wat een ander heeft zonder er zelf de offers/inspanningen voor te maken/doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De SP is er voor welke mensen precies? Alles onder modaal? Alles onder twee keer modaal? Alles onder drie keer modaal?
http://medischcontact.art(...)rking-afschaffen.htmquote:Driekwart artsen wil marktwerking afschaffen
Maar liefst driekwart van de Nederlandse artsen en medisch studenten wil marktwerking in de zorg afschaffen, afgaand op een enquête die Medisch Contact onder KNMG-leden hield. 1249 artsen vulden de enquête in. De artsen konden kiezen voor marktwerking uitbreiden, houden zoals deze nu is, of afschaffen. Slechts 8 procent kiest voor uitbreiden, en 16 procent gaat voor behoud van de huidige situatie.
Huisartsen zijn minder enthousiast over marktwerking dan medisch specialisten. Van de huisartsen kiest 86 procent voor afschaffen, tegenover 69 procent van de specialisten. Maar ook de specialisten zijn terughoudend: maar een achtste van hen kiest voor uitbreiden, tegenover één op de vijftig huisartsen.
Hoe jonger de ondervraagden, hoe vaker ze voor bestendigheid kiezen: 31 procent van de categorie 17 tot 30 jaar kiest voor ‘houden zoals het nu is’, tegenover 12 procent van de 65-plussers. De andere opties, ‘uitbreiden’ en ‘afschaffen’ worden allebei populairder naarmate de leeftijd stijgt.
Later deze week de volledige uitslag van de enquête, waarin onder meer de vraag wordt beantwoord of de afkeer van marktwerking ook het stemgedrag van artsen beïnvloedt. De enquête maakt deel uit van de verkiezingsspecial van Medisch Contact die vrijdag 7 september verschijnt.
http://www.sp.nl/zorg/sta(...)werking_in_zorg.htmlquote:Standpunt :: Marktwerking in de zorg
De toegenomen marktwerking leidt tot verkeerde prikkels in de zorg, meer gericht op prijs dan op kwaliteit. Meer marktwerking leidt ook tot meer concurrentie tussen instellingen, in plaats van samenwerking. Dit werkt de versnippering van de zorg in de hand en maakt een optimaal gebruik van de kennis en middelen moeilijker. Meer marktwerking maakt de zorg duurder en leidt tot meer bureaucratie, door meer overhead en hogere managementsalarissen. De markt organiseert ook geen solidariteit in de zorg. Als we meer marktwerking organiseren in de zorg, geven we ook meer ruimte aan lucratieve zorg, waar snel aan te verdienen valt en die is gericht op klanten die veel kunnen betalen, bijvoorbeeld door voorrangszorg te geven. De markt waakt er niet voor dat ook minder rendabele zorg wordt uitgevoerd. Het risico bestaat dat wie niet kan bijbetalen, langer moet wachten, kwalitatief minder zorg krijgt, of minder keuzevrijheid heeft. Bovendien bestaat het gevaar van risicoselectie door zorgverzekeraars; op mensen die veel zorg nodig hebben, zoals ouderen en gehandicapten, valt immers geen winst te maken.
De marktwerking dient te worden stopgezet en waar mogelijk teruggedraaid. Dat betekent onder meer dat het werken met winstoogmerk door zorgaanbieders en zorgverzekeraars niet wordt ingevoerd (www.zorggeenmarkt.nl).
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-bij-links-blok.htmlquote:'VVD mag aansluiten bij links blok'
UTRECHT - SP-leider Emile Roemer ziet een samenwerking met de VVD alleen zitten als die partij zich aansluit bij een verbond van een aantal linkse partijen.
Foto: ANP
Roemer zei dat maandagavond in het tv-programma 1 voor de Verkiezingen.
Afgelopen weekeinde liet hij al weten dat de SP een rechts kabinet niet aan een meerderheid zal helpen na de verkiezingen op 12 september.
Rutte zei in het tv-programma dat samenwerken met de SP in een regering ''heel ingewikkeld'' is. Hij heeft op zijn beurt eerder ook al gezegd dat de VVD een links kabinet niet aan een meerderheid zal helpen.
Wacht maar totdat het 1 Oktober is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 07:33 schreef whosvegas het volgende:
SP verder zakt verder naar beneden
Goed nieuws
Geen kameraad Roemer in het torentje
Maar dat is beter dan die machtsgeile PvdA die z'n ziel verkoopt voor het pluche.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:25 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-bij-links-blok.html
Roemer lult zichzelf op deze manier rechtstreeks de oppositie in. Samsom en Rutte dus in een paars kabinet.
Ach, het is een beetje naief om te denken dat een SP of een CDA, of een D66 'zijn ziel' niet zou verkopen voor het pluche. Zonder toenaderingen zal er namelijk nooit een kabinet gevormd kunnen worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Maar dat is beter dan die machtsgeile PvdA die z'n ziel verkoopt voor het pluche.
Het wordt toch niks tussen SP en PvdA want de PvdA is zo eurofiel als CDA en D'66 en de SP is tegen die reddingsplannen van Griekenland. Zolang mensen als Timmermans bij de PvdA zitten is elke kans op samenwerking nihil tenzij heel veel mensen overstappen op de SP en men de PvdA en VVD dwingt tot samenwerken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)-bij-links-blok.html
Roemer lult zichzelf op deze manier rechtstreeks de oppositie in. Samsom en Rutte dus in een paars kabinet.
Nou, als de VVD zijn zin krijgt niet, nee. In elk geval fors minder.quote:
Laat hem maar lekker naar huis gaan op z'n broemerquote:Op dinsdag 4 september 2012 07:33 schreef whosvegas het volgende:
SP verder zakt verder naar beneden
Goed nieuws
Geen kameraad Roemer in het torentje
http://www.volkskrant.nl/(...)n-en-vuil-spel.dhtmlquote:Marijnissen verwijt Rutte liegen en vuil spel
Oud-SP-leider Jan Marijnissen verwijt VVD-lijsttrekker en premier Mark Rutte liegen en 'vuil spel'' tijdens het RTL-debat anderhalve week geleden, waarin Rutte ontkende dat de VVD het eigen risico in de zorg verhoogt. .
Rutte werd daarover in dat debat door SP-leider Emile Roemer aangesproken. Bij De Wereld Draait Door werd het bewuste fragment dinsdag nog eens vertoond, waarna Marijnissen zei: 'Rutte liegt hier, daar kunnen we vrij duidelijk over zijn. Dat is in zo'n debat vuil spel. Het is een truc die ik vaker van 'm heb gezien.' Marijnissen gaf toe dat Roemer niet adequaat reageerde op het antwoord van Rutte.
Wat ik erg zwak van hem vindt is dat hij constant de schuld bij anderen neerlegt en daarmee zijn eigen beleid goedpraat. Zo praat hij die AOW verhoging goed door te zeggen dat anderen dat al hebben gedaan en dat er geen weg meer terug is. Mocht hij premier willen worden van een links blok dan zit hij opgescheept met dat verschrikelike ESM verdrag waar zijn linkse vrienden ook verantwoordelijk voor zijn. Echter, hij komt er dan niet mee weg door te zeggen dat het verdrag nu eenmaal is getekend door anderen, hij zal dan namens Nederland zijn beleid (pro-eu wordt het dan want een meerderheid voor ESM zal er blijven) moeten gaan verdedigen.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
Al die debatten zijn een farce maar een ding is zeker het laat wel zien wie en wat Roemer feitelijk is. Een wat corpulente, goedlachse schoolmeester die 8 jaar over de HAVO heeft gedaan. Een politieke lichtgewicht die je nog niet op pad zou sturen om een zak aardappels te kopen.
zo dramatisch was het niet hoor. Hij had het alleen moeilijk in het gesprek met die muts, maar die vroeg dan ook onmogelijk lang door. Naar mijn idee had Roemer gewoon meteen moeten zeggen. De kans bestaat dat wij die leeftijd moeten wijzigen, omdat ook wij water bij de wijn moeten doen om een coalitie te kunnen vormen. Verder heeft hij het echt niet zo slecht gedaan.. Iedereen kreeg, volgens een strak schema, spreektijd...En nee, ik kijk niet door een roze bril.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:32 schreef Scorpie het volgende:
Ben benieuwd hoe hard de uitwerking van het dramatische optreden van Roemer van gisteren zal zijn.
Ik hoop dat ze nog verder in de peilingen zakken. Niet te ver natuurlijk, want ze moeten er wel voor zorgen dat de PvdA de grootste wordt. (En het lijkt er op dat dat nog gaat gebeuren ook.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:32 schreef Scorpie het volgende:
Ben benieuwd hoe hard de uitwerking van het dramatische optreden van Roemer van gisteren zal zijn.
Roemer was kleurloos vergeleken bij zijn grote concurrent Samsom. Die was veel bevlogener, had veel meer inhoud, wist veel beter te verwoorden wat zijn standpunten waren en was lang niet zo lief voor de andere kandidaten dan Roemer. Mark my words, dit geintje kost hem gewoon weer een zetel of 5. De uitslagen laten het ook al zien he, de overduidelijke winnaars van het debat zijn Samsom en in mindere mate Rutte. Zelfs clown Wilders staat hoger in de uitslag, dat zegt wel genoeg.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:21 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zo dramatisch was het niet hoor. Hij had het alleen moeilijk in het gesprek met die muts, maar die vroeg dan ook onmogelijk lang door. Naar mijn idee had Roemer gewoon meteen moeten zeggen. De kans bestaat dat wij die leeftijd moeten wijzigen, omdat ook wij water bij de wijn moeten doen om een coalitie te kunnen vormen. Verder heeft hij het echt niet zo slecht gedaan.. Iedereen kreeg, volgens een strak schema, spreektijd...En nee, ik kijk niet door een roze bril.
Je hebt je huiswerk slecht gemaakt, Tijger.quote:Een wat corpulente, goedlachse schoolmeester die 8 jaar over de HAVO heeft gedaan.
Deze uitslag zegt mij niet zoveel, omdat die geheel niet strookt met de meningen van de "kenners" en zoals ook in de nabeschouwing al uitgelegd was, hoe dit werkt... Zelfs in het intervieuw vlak na het debat werd er al over gesproken dat Samsom er niet zo was, als in de vorige debatten... Ik twijfel nog steeds tussen PvdA en SP, dus de uitslag dat Samsom het het beste deed, vind ik niet erg, maar ik heb gewoon een andere mening over wie het beste was. Voor mij was er niet duidelijk één winnaar..quote:Op woensdag 5 september 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Roemer was kleurloos vergeleken bij zijn grote concurrent Samsom. Die was veel bevlogener, had veel meer inhoud, wist veel beter te verwoorden wat zijn standpunten waren en was lang niet zo lief voor de andere kandidaten dan Roemer. Mark my words, dit geintje kost hem gewoon weer een zetel of 5. De uitslagen laten het ook al zien he, de overduidelijke winnaars van het debat zijn Samsom en in mindere mate Rutte. Zelfs clown Wilders staat hoger in de uitslag, dat zegt wel genoeg.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat je niet door een roze bril keek? Want wat je nu laat zien is het tegendeel. De kenners waren het er trouwens unaniem over eens dat Roemer er niet in is geslaagd zichzelf uit de malaise van de afgelopen debatten te halen, maar misschien heb je dat stukje gemist?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:30 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Deze uitslag zegt mij niet zoveel, omdat die geheel niet strookt met de meningen van de "kenners" en zoals ook in de nabeschouwing al uitgelegd was, hoe dit werkt... Zelfs in het intervieuw vlak na het debat werd er al over gesproken dat Samsom er niet zo was, als in de vorige debatten... Ik twijfel nog steeds tussen PvdA en SP, dus de uitslag dat Samsom het het beste deed, vind ik niet erg, maar ik heb gewoon een andere mening over wie het beste was. Voor mij was er niet duidelijk één winnaar..
De zwakheid van Roemer zag je ook terug in de discussie over marktwerking in de zorg. Hij kwam niet veel verder dan te noemen dat de PVDA hier ook vanaf wil en nodigde Samsom uit tot samenwerking op dit punt. Verschillen met de plannen van de PVDA kon hij niet benoemen terwijl Samsom dit even later wel deed. Daarbij kan hij de kiezer niet helder uitleggen waarom zijn plannen de zorg beter en goedkoper maken zonder dat daarbij de wachtlijsten terug komen. Idem voor een hoop andere plannen die door het CPB zijn doorgerekend. In een interview met Telegraaf laatst was het antwoord op vrijwel alle vragen dat of de berekening van het CPB niet klopt of dat hij het niet eens was met het CPB. Zo kom je er natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Roemer was kleurloos vergeleken bij zijn grote concurrent Samsom. Die was veel bevlogener, had veel meer inhoud, wist veel beter te verwoorden wat zijn standpunten waren en was lang niet zo lief voor de andere kandidaten dan Roemer. Mark my words, dit geintje kost hem gewoon weer een zetel of 5. De uitslagen laten het ook al zien he, de overduidelijke winnaars van het debat zijn Samsom en in mindere mate Rutte. Zelfs clown Wilders staat hoger in de uitslag, dat zegt wel genoeg.
[ afbeelding ]
Niets meer aan toe te voegen. Helaas zijn er nog een hoop mensen die niet door het verhaaltje van Roemer heen konden prikken blijkbaar.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:37 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
De zwakheid van Roemer zag je ook terug in de discussie over marktwerking in de zorg. Hij kwam niet veel verder dan te noemen dat de PVDA hier ook vanaf wil en nodigde Samsom uit tot samenwerking op dit punt. Verschillen met de plannen van de PVDA kon hij niet benoemen terwijl Samsom dit even later wel deed. Daarbij kan hij de kiezer niet helder uitleggen waarom zijn plannen de zorg beter en goedkoper maken zonder dat daarbij de wachtlijsten terug komen. Idem voor een hoop andere plannen die door het CPB zijn doorgerekend. In een interview met Telegraaf laatst was het antwoord op vrijwel alle vragen dat of de berekening van het CPB niet klopt of dat hij het niet eens was met het CPB. Zo kom je er natuurlijk niet.
heb ik wel gezien. was meteen in het begin al, maar dat was meer de mening van Wester. Jammer, ik vond Wester altijd wel goed, maar sinds hij in dat eerste debat zo duidelijk antie Roemer was en daarnaar handelde, kan ik hem niet meer zo waarderen..En dat heeft niets met roze bril te maken. Ik kijk juist om te bekijken of ik wel op de SP moet stemmen en niet beter een andere partij kan kiezen. Want natuurlijk zijn er ook punten bij de SP waar ik het niet zo mee eens ben. Ik neem aan dat dat bij elke partij wel zo zal zijn..Ik ga dit niet van jou winnen, want ik zie je deze hele week al antie-Roemer posts plaatsen...quote:Op woensdag 5 september 2012 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet door een roze bril keek? Want wat je nu laat zien is het tegendeel. De kenners waren het er trouwens unaniem over eens dat Roemer er niet in is geslaagd zichzelf uit de malaise van de afgelopen debatten te halen, maar misschien heb je dat stukje gemist?
Je hoeft niks te winnen van wie dan ook, als je voor jezelf kan verantwoorden waarom je wel of niet op iemand wil stemmen is het prima toch?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:41 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
heb ik wel gezien. was meteen in het begin al, maar dat was meer de mening van Wester. Jammer, ik vond Wester altijd wel goed, maar sinds hij in dat eerste debat zo duidelijk antie Roemer was en daarna handelde, kan ik hem niet meer zo waarderen..En dat heeft niets met roze bril te maken. Ik kijk juist om te bekijken of ik wel op de SP moet stemmen en niet beter een andere partij kan kiezen. Want natuurlijk zijn er ook punten bij de SP waar ik het niet zo mee eens ben. Ik neem aan dat dat bij elke partij wel zo zal zijn..Ik ga dit niet van jou winnen, want ik zie je deze hele week al antie-Roemer posts plaatsen...
zijn we het toch ergens over eensquote:Op woensdag 5 september 2012 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hoeft niks te winnen van wie dan ook, als je voor jezelf kan verantwoorden waarom je wel of niet op iemand wil stemmen is het prima toch?
Wester is niet anti-Roemer. Hij vroeg slechts door wanneer Roemer een inhoudsloze en volledig nietszeggende statements maakte in het eerste debat. Roemer wist domweg geen antwoord te geven op vragen. Het falen van Roemer kan je niet afschuiven op Wester.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:41 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
heb ik wel gezien. was meteen in het begin al, maar dat was meer de mening van Wester. Jammer, ik vond Wester altijd wel goed, maar sinds hij in dat eerste debat zo duidelijk antie Roemer was en daarnaar handelde, kan ik hem niet meer zo waarderen..En dat heeft niets met roze bril te maken. Ik kijk juist om te bekijken of ik wel op de SP moet stemmen en niet beter een andere partij kan kiezen. Want natuurlijk zijn er ook punten bij de SP waar ik het niet zo mee eens ben. Ik neem aan dat dat bij elke partij wel zo zal zijn..Ik ga dit niet van jou winnen, want ik zie je deze hele week al antie-Roemer posts plaatsen...
Johan Fretz: 'Samsom gewonnen? We zijn niet achterlijk, salonsocialist'quote:Op woensdag 5 september 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De uitslagen laten het ook al zien he, de overduidelijke winnaars van het debat zijn Samsom en in mindere mate Rutte. Zelfs clown Wilders staat hoger in de uitslag, dat zegt wel genoeg.
[ afbeelding ]
quote:De sociaaldemocraten hebben hun aanhangers massaal opgetrommeld om na ieder debat via het tweede scherm op Samsom te stemmen. Vervolgens komen de PvdA'ers gespeeld verrast op Twitter mededelen dat hun Messias het debat heeft gewonnen. Ze spelen verbazing zoals ouders die in het bijzijn van hun kinderen opeens sinterklaascadeaus aantreffen in de gang. 'Ohhh Pongo, kijk nou: een Playstation!'. Ja salonsocialist, die heb je daar zelf net neergelegd, we zijn niet achterlijk.
Leuk, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Roemer nog onder Wilders(!!!!) terecht is gekomen. En het doet ook niks af aan het feit dat Roemer gisteren gewoon faalde in zijn optreden, dat is nu toch wel overduidelijk door iedereen aangemerkt.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Johan Fretz: 'Samsom gewonnen? We zijn niet achterlijk, salonsocialist'
[..]
Roemer was gisteren toch echt wel beter dan Samsom. Je zag Samsom behoorlijk nerveus kijken en zweten toen hij tijdens het zorgdebat werd aangevallen, die onzekerheid straalde allesbehalve leiderschap uit. En dat Samsom alleen met de SP zijn beleid uit kan voeren was ook een ijzersterk punt van Roemer.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Roemer nog onder Wilders(!!!!) terecht is gekomen. En het doet ook niks af aan het feit dat Roemer gisteren gewoon faalde in zijn optreden, dat is nu toch wel overduidelijk door iedereen aangemerkt.
kijk jij dat debat dan nog maar eens terug. Roemer heeft niet één keer de kans gehad uit te praten. In inderdaad, hij is niet brutaal genoeg geweest, gewoon zijn verhaal af te maken. Dat doen anderen wel en daar scoor je mee. Ik schuif het "falen van Roemer" in dat debat dus wel af op Wester. Hij had de leiding en hoorde onpartijdig iedereen de kans te geven zijn standpunten duidelijk te maken en niet afkappen omdat hij liever de schreeuwers de kans gaf...quote:Op woensdag 5 september 2012 11:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Wester is niet anti-Roemer. Hij vroeg slechts door wanneer Roemer een inhoudsloze en volledig nietszeggende statements maakte in het eerste debat. Roemer wist domweg geen antwoord te geven op vragen. Het falen van Roemer kan je niet afschuiven op Wester.
Ik denk dat jij niet helemaal objectief bent in deze.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:07 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
kijk jij dat debat dan nog maar eens terug. Roemer heeft niet één keer de kans gehad uit te praten. In inderdaad, hij is niet brutaal genoeg geweest, gewoon zijn verhaal af te maken. Dat doen anderen wel en daar scoor je mee. Ik schuif het "falen van Roemer" in dat debat dus wel af op Wester. Hij had de leiding en hoorde onpartijdig iedereen de kans te geven zijn standpunten duidelijk te maken en niet afkappen omdat hij liever de schreeuwers de kans gaf...
Je bent 1 van de weinigen die dat vind. Maar goed, ieder zijn mening he.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Roemer was gisteren toch echt wel beter dan Samsom. Je zag Samsom behoorlijk nerveus kijken en zweten toen hij tijdens het zorgdebat werd aangevallen, die onzekerheid straalde allesbehalve leiderschap uit. En dat Samsom alleen met de SP zijn beleid uit kan voeren was ook een ijzersterk punt van Roemer.
Dat zien we op 12 september welquote:Op woensdag 5 september 2012 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent 1 van de weinigen die dat vind. Maar goed, ieder zijn mening he.
volgens mij ben ik dat wel. Vóór dat debat was mijn twijfel juist groter dan nu...Misschien niet helemaal de juiste reden, maar ik denk dat ik juist meer naar de SP (Roemer) ben getrokken, omdat die zo hard aangepakt en afgekraakt worden...quote:Op woensdag 5 september 2012 12:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet helemaal objectief bent in deze.
Socialisten hebben die neiging wel vaker. Kiezen voor de zwakste. Of het verstandig is weet ik niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:10 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
volgens mij ben ik dat wel. Vóór dat debat was mijn twijfel juist groter dan nu...Misschien niet helemaal de juiste reden, maar ik denk dat ik juist meer naar de SP (Roemer) ben getrokken, omdat die zo hard aangepakt en afgekraakt worden...
klopt, ik kies vaker voor de zwakstequote:Op woensdag 5 september 2012 12:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Socialisten hebben die neiging wel vaker. Kiezen voor de zwakste. Of het verstandig is weet ik niet.
Daar was zijn gehakkel en zijn draaikonterij verantwoordelijk voor hoor. Dat afschuiven van verantwoordelijkheid zit trouwens wel diep. Neem gewoon de verantwoordelijkheid, wees een vent en zeg gewoon dat Roemer gisteren niet goed was. No harm done, niks aan het handje.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wester viel wel degelijk het een en ander te verwijten, ongeacht hoe sterk of zwak Roemers optreden ook was.
Wester kapte Roemer meerdere keren af, precies nadat een andere politicus, waaronder Rutte, een leugen vertelde. Hierdoor leek Roemer een schoolkindje wat in de hoek werd gezet.
Mogelijk de kern van het probleem. Het is de schuld van de rijken, de euro, marktwerking, liberalisering of privatisering, de managers, en Frits Wester.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat afschuiven van verantwoordelijkheid zit trouwens wel diep.
Wester komt wel degelijk erg partijdig over, met name zijn opzetje in het premiersdebat dat Roemer een stuk in het Engels zou moeten zeggen. Dat was tenenkrommend en partijdig, merkwaardig dat juist deze episode er niet vaker uitgehaald wordt. Ik vind hem sowieso ook een povere journalist, sinds hij ergens vertelde het debat in de pauze van de soundmixshow in 2002 een succes te hebben gevonden neem ik hem inhoudelijk niet meer serieus.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar was zijn gehakkel en zijn draaikonterij verantwoordelijk voor hoor. Dat afschuiven van verantwoordelijkheid zit trouwens wel diep. Neem gewoon de verantwoordelijkheid, wees een vent en zeg gewoon dat Roemer gisteren niet goed was. No harm done, niks aan het handje.
Ik kan niet voor de PvdA spreken, maar ik ontvang constant uitnodigingen van de SP om campagne te voeren op straat. Folders uitdelen, flyeren, of om op straat met mensen te praten over de SP. Ik denk wel degelijk dat de SP er alles aan doet om meer mensen over te halen om op ze te stemmen.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wester komt wel degelijk erg partijdig over, met name zijn opzetje in het premiersdebat dat Roemer een stuk in het Engels zou moeten zeggen. Dat was tenenkrommend en partijdig, merkwaardig dat juist deze episode er niet vaker uitgehaald wordt. Ik vind hem sowieso ook een povere journalist, sinds hij ergens vertelde het debat in de pauze van de soundmixshow in 2002 een succes te hebben gevonden neem ik hem inhoudelijk niet meer serieus.
Los daarvan doet Roemer het in andere debatten ook niet goed. Ik wijt dat aan de campagnestrategie van de SP die niet bijster slim op mij overkomt. De PvdA is nu overal aanwezig in reclames op straat/radio/tv, terwijl ik de SP niet of nauwelijks zie. Volgens mij is men teveel op de valse lauweren van de peilingen gaan rusten, terwijl Samsom en de PvdA wel hard gewerkt hebben.
Het is dan ook een televisiedebat...quote:Op woensdag 5 september 2012 13:17 schreef Gewas het volgende:
Ook de manier hoe alle lijsttrekkers over de rode loper moeten gaan en dan al die felle lichten erbij... Het lijken wel Amerikaanse toestanden.
Overdrijven is ook een vak. Het ontbreekt de man zeker niet aan talent en intelligentie. Anders kun je onmogelijk leider worden van zo'n grote politieke partij als de SP.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
Al die debatten zijn een farce maar een ding is zeker het laat wel zien wie en wat Roemer feitelijk is. Een wat corpulente, goedlachse schoolmeester die 8 jaar over de HAVO heeft gedaan. Een politieke lichtgewicht die je nog niet op pad zou sturen om een zak aardappels te kopen.
Toch deed Roemer het gisteren helemaal niet slecht. Hij beet meer van zich af en scoorde een aantal keren met aanvallen op Rutte. Samsom vond ik nu juist wat minder sterk dan in de eerdere debatten. Maar dat hij toch als winnaar uit de bus rolt, zegt veel.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is nogal sarcastisch bedoeld, uiteraard. Temeer omdat uit meerdere peilingen blijkt dat Samsom het debat heeft gewonnen. Overigens gaat de auteur flink de mist in. Hij stelt eerst:quote:Op woensdag 5 september 2012 12:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Johan Fretz: 'Samsom gewonnen? We zijn niet achterlijk, salonsocialist'
[..]
Verderop zegt hij:quote:Van het Carré-debat heb ik alleen het laatste kwartier gezien
Daar ga je flink de mist in, Johan Fretz. Die grap van Wilders werd gemaakt tijdens het eerste debat van de avond; het debat over Europa.quote:Carré is de heilige graal van het Nederlandse theater. De ingestudeerde campagnepraatjes van de lijsttrekkers horen daar niet thuis. Eigenlijk is het enige dat ik nog goed en wel heb meegekregen het moment dat Wilders, met oranje stropdas, tegen de heren Rutte, Pechtold en Samsom riep: 'Thatcher had meer ballen dan u drieën bij elkaar'. Daar moest ik oprecht hard om lachen, dat was een goede grap.
Klopt, in onze afdeling zijn we al 2 maanden bezig met campagne voeren.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:17 schreef Gewas het volgende:
Ik kan niet voor de PvdA spreken, maar ik ontvang constant uitnodigingen van de SP om campagne te voeren op straat. Folders uitdelen, flyeren, of om op straat met mensen te praten over de SP. Ik denk wel degelijk dat de SP er alles aan doet om meer mensen over te halen om op ze te stemmen.
Ok, maar waarom geen posters op stations of radio -en televisiespotjes? Puur mensen de straat op sturen is wel erg arbeidsintensief. De SP zou nu overal moeten zijn, een soort rode deken die het land bedekt.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:17 schreef Gewas het volgende:
Ik kan niet voor de PvdA spreken, maar ik ontvang constant uitnodigingen van de SP om campagne te voeren op straat. Folders uitdelen, flyeren, of om op straat met mensen te praten over de SP. Ik denk wel degelijk dat de SP er alles aan doet om meer mensen over te halen om op ze te stemmen.
De VK heeft erg veel van dit soort nietszeggende columnisten helaas.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is nogal sarcastisch bedoeld, uiteraard. Temeer omdat uit meerdere peilingen blijkt dat Samsom het debat heeft gewonnen. Overigens gaat de auteur flink de mist in. Hij stelt eerst:
[..]
Verderop zegt hij:
[..]
Daar ga je flink de mist in, Johan Fretz. Die grap van Wilders werd gemaakt tijdens het eerste debat van de avond; het debat over Europa.
FAIL.
Arbeidsintensief is onze aanpak zeker, maar direct contact met de mensen is wel het meest effectief.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ok, maar waarom geen posters op stations of radio -en televisiespotjes? Puur mensen de straat op sturen is wel erg arbeidsintensief. De SP zou nu overal moeten zijn, een soort rode deken die het land bedekt.
Voor de langere termijn ben ik het eens, maar er zijn zoveel zwevende kiezers op dit moment. Een tandje erbij in de media zou een groot verschil kunnen maken.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:53 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Arbeidsintensief is onze aanpak zeker, maar direct contact met de mensen is wel het meest effectief.
Ja, het wordt er niet beter op. Ik ben daar tegenwoordig zelfs geband. Zonder enige uitleg en kennelijk ook niet tijdelijk, maar permanent. Wat ik misdaan heb, is me tot op de dag van vandaag een raadsel. Ik heb een keertje om een toelichting gevraagd, maar nooit enige reactie ontvangen.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
De VK heeft erg veel van dit soort nietszeggende columnisten helaas.
Sorry, ik moest lachen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, het wordt er niet beter op. Ik ben daar tegenwoordig zelfs geband.
Ik moet erkennen dat ik het zelf ook wel grappig vind. Vooral omdat ik me netjes gedraag in discussies en omdat ik in het verleden nogal veel tijd heb besteed aan uitvoerige, inhoudelijke reacties die redelijk wat waardering van mede-gebruikers kregen.quote:
Ik dacht al dat jij eigenlijk Roemer was. Waarom post je niet onder je eigen naam?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hebt je huiswerk slecht gemaakt, Tijger.
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Mogelijk de kern van het probleem. Het is de schuld van de rijken, de euro, marktwerking, liberalisering of privatisering, de managers, en Frits Wester.
Is het al in je opgekomen dat; 'if you pay peanuts you get monkeys....'quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wester komt wel degelijk erg partijdig over, met name zijn opzetje in het premiersdebat dat Roemer een stuk in het Engels zou moeten zeggen. Dat was tenenkrommend en partijdig, merkwaardig dat juist deze episode er niet vaker uitgehaald wordt. Ik vind hem sowieso ook een povere journalist, sinds hij ergens vertelde het debat in de pauze van de soundmixshow in 2002 een succes te hebben gevonden neem ik hem inhoudelijk niet meer serieus.
Los daarvan doet Roemer het in andere debatten ook niet goed. Ik wijt dat aan de campagnestrategie van de SP die niet bijster slim op mij overkomt. De PvdA is nu overal aanwezig in reclames op straat/radio/tv, terwijl ik de SP niet of nauwelijks zie. Volgens mij is men teveel op de valse lauweren van de peilingen gaan rusten, terwijl Samsom en de PvdA wel hard gewerkt hebben.
Samsom komt over als een slimme vent, dat is het essentiele verschil. Samsom IS ook een slimme vent en niet een Roemer zonder opleiding.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:17 schreef Gewas het volgende:
Roemer maakte een paar lullige foutjes in het debat. Maar ik vind hem altijd nog veel beter dan Samsom. Ik snap werkelijk niet wat mensen in die man zien. Vind hem zelf nogal gemaakt overkomen.
Eens.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:50 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ok, maar waarom geen posters op stations of radio -en televisiespotjes? Puur mensen de straat op sturen is wel erg arbeidsintensief. De SP zou nu overal moeten zijn, een soort rode deken die het land bedekt.
quote:Op woensdag 5 september 2012 13:50 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Klopt, in onze afdeling zijn we al 2 maanden bezig met campagne voeren.
De PvdA heb ik amper gezien al die tijd, vorige week zaterdag zag ik ze voor het eerst op straat. Wel een beetje onwennig, want in tegenstelling tot SP'ers zijn PvdA'ers het niet zo gewend om zich op straat onder de mensen te begeven. Straks na 12 september zie je hen en die andere partijen dan ook niet meer, dan zijn de straten weer alleen voor de SP terwijl die andere partijen op hun pluche binnen de baantjes aan het verdelen zijn. Mogen wij ondertussen al die verhalen op straat weer aanhoren dat de politiek zo ver van de mensen af staat en nooit naar ze luistert.
Ik werd afgelopen weekeinde uit naam van de SP door een stel viezeriken in Amsterdam aangesproken. Betere antireclame voor die partij heb ik nog niet gezien.quote:Op donderdag 6 september 2012 06:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Eens.![]()
Gister heb ik nog wel een heel kort televisiespotje van de SP gezien. Maar ik moet zeggen dat ik de tv/radio niet zoveel volg.
Zoals Joanne35 zei kan het heel effectief zijn om mensen op straat aan te spreken. Misschien kan dat voor sommige mensen het laatste zetje zijn om SP te stemmen.
In het wild rondlopende SP'ers zijn inderdaad geen al te beste reclamequote:Op donderdag 6 september 2012 08:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik werd afgelopen weekeinde uit naam van de SP door een stel viezeriken in Amsterdam aangesproken. Betere antireclame voor die partij heb ik nog niet gezien.
Hier waren het, misschien puur toevallig, toch wel erg het type 'zware shag rokende vakbondsman'quote:Op donderdag 6 september 2012 08:44 schreef Gewas het volgende:
Wat is precies kenmerkend aan het uiterlijk van 'de SP'er'? SP'ers die ik ken zijn gewoon 'normale' mensen...
Of speelt er iets anders mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |