Ik was ook helemaal verrast. Ik dacht ook dat het harde werkers waren die graag eerlijk deelden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:06 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Wat een verassing! Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat SP'ers hard werkende Nederlanders waren die graag hun inkomen voor een groot deel weggeven. Maar nu blijken ze vooral te ontvangen!
Ach dat is ook met de VVD. Toen dat topic er nog was trok het ook veel anti - VVD'ers aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:19 schreef Gewas het volgende:
Wat trekt sommige tegenstanders eigenlijk naar dit topic? (behalve de SP zwartmaken)
Blijkbaar heeft de SP toch een bepaalde aantrekkingskracht?
Waarom voor goede CPB cijfers offers maken? Je staat toch voor je (waardeloze) programma, laat dat dan ook doorrekenen. Idem dito PVV. De heisa is ook terecht omdat de leden (blijkbaar) niet op de hoogte waren.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
En dat ze voor goede CPB cijfers offers hebben moeten brengen is jammer en verdient inderdaad uitleg. Maar technisch gesproken is het niet in tegenspraak met het verkiezingsprogramma, en een beetje oplettend lid had wel aan kunnen zien komen dat de SP dit soort beslissingen zou kunnen nemen, anders hadden ze dat "tot 2020" nooit in het verkiezingsprogramma gezet.
Als we VVD en overige rechtse partijen hun gang laten gaan dan stijgt de werkloosheid komende jaren verder, worden er meer mensen ongelukkig (want verlies koopkracht, verlies van banen, fors meer verschil tussen hoge en lage inkomens en dus meer polarisatie in de samenleving, een overheid die hen in de steek laat, meer regeltjes, meer verboden -onder het mom van veiligheid enz word de burger steeds meer in de gaten gehouden-, een cultuur en natuursector die afneemt terwijl er meer kantoren, asfalt, grote uniforme winkelcentra en andere projecten van projectontwikkelaars voor in de plaats komen etc)., nemen de verschillen tussen inkomens fors toe, neemt de bereikbaarheid van de zorg af (veel minder vergoedingen, veel meer zelf betalen en veel minder indicaties die afgegeven worden = meer mensen die zorg simpelweg niet meer kunnen betalen of er geen recht meer op hebben).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:21 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Nederland is een van de beste landen om in te leven. Werkloosheid is erg laag, en mensen zijn zeer gelukkig en verschillen tussen inkomens zijn beperkt. De zorg is van zeer goede kwaliteit en onderwijs is vrijwel gratis.
De SP creeert een beeld dat het slecht gaat in Nederland. Juist de SP is de partij dit zeer negatief is over alles.
Precies Joanne.quote:
SP programma kost 250.000 banenquote:Op zaterdag 1 september 2012 01:36 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Als we VVD en overige rechtse partijen hun gang laten gaan dan stijgt de werkloosheid komende jaren verder, worden er meer mensen ongelukkig (want verlies koopkracht, verlies van banen, fors meer verschil tussen hoge en lage inkomens en dus meer polarisatie in de samenleving, een overheid die hen in de steek laat, meer regeltjes, meer verboden -onder het mom van veiligheid enz word de burger steeds meer in de gaten gehouden-, een cultuur en natuursector die afneemt terwijl er meer kantoren, asfalt, grote uniforme winkelcentra en andere projecten van projectontwikkelaars voor in de plaats komen etc)., nemen de verschillen tussen inkomens fors toe, neemt de bereikbaarheid van de zorg af (veel minder vergoedingen, veel meer zelf betalen en veel minder indicaties die afgegeven worden = meer mensen die zorg simpelweg niet meer kunnen betalen of er geen recht meer op hebben).
De SP is negatief over dit toekomstbeeld en vind dat dit anders moet (tis overigens niet alleen een toekomstbeeld want het is nu al volop aan de gang).
Niet gezien.quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:06 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
En vanavond hoorde ik op RTL4 Samsom al zeggen, dat hij een coalitie met het midden het liefst heeft. Op de vraag of hij met de SP wilde, reageerde hij vrij afwijzend en negatief.
Dan heb jij wat anders gezien dan ik.quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:06 schreef Babbelegoegje het volgende:
En vanavond hoorde ik op RTL4 Samsom al zeggen, dat hij een coalitie met het midden het liefst heeft. Op de vraag of hij met de SP wilde, reageerde hij vrij afwijzend en negatief. Dus pas op. als je weer terug gaat van de SP naar de PVDA omdat je denkt, nu op een linkse PVDA te stemmen.
maar iedereen zal er na de verkiezingen wel pas weer achter komen.
Het rood van de SP is anders veel zuiverder dan dat van de PvdA hoorquote:Op zaterdag 1 september 2012 08:25 schreef 99.999 het volgende:
Rood is al dik 65 jaar de kleur van de PvdA hoor.
60% in de hoogste schijf niet links noemenquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:02 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het rood van de SP is anders veel zuiverder dan dat van de PvdA hoor![]()
Bovendien liggen van zowel de SP als de PvdA de wortels in de SDAP. De SP is dus allesbehalve een kopie van de PvdA. Maar de laatste tijd zie je wel dat de PvdA flink leentjebuur aan het spelen is bij de SP en goed heeft uitgezocht waar het succes van de SP vandaan komt. Dat hoeft op zich niet slecht te zijn (in andere landen zie je ook dat sociaal-democratische partijen weer linkser geworden zijn nadat nieuwe partijen de op links ontstane gaten vulden), maar voorlopig vertrouw ik de PvdA voor geen cent. Als je echt over links wil moet je gewoon SP stemmen, want een stem op Samsom is hoogstwaarschijnlijk ook een stem op Rutte.
Dat past de tegenpartij ook het beste inderdaad.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:00 schreef Eem_Il het volgende:
Ik ben blij dat ze steeds harder dalen in de peilingen. Opnieuw in de oppositiebankjes, waar ze horen.
Met 500.000 werklozen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:04 schreef Underdoggy het volgende:
Waarom voor goede CPB cijfers offers maken? Je staat toch voor je (waardeloze) programma, laat dat dan ook doorrekenen. Idem dito PVV. De heisa is ook terecht omdat de leden (blijkbaar) niet op de hoogte waren.
Overigens "tot 2020" is wel echt typisch problemen vooruitschuiven naar de nieuwe generatie wat het beleid van SP wel kenmerkt.
Als jij dat zegt op basis van de uitspraken van Wientjes (hogere belasting voor befrijven) dan moet jij nu ook eerlijk zeggen dat die BTW verhoging van 2% ook banen kost.quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
SP programma kost 250.000 banen
Het hangt ervan af hoe groot het verschil gaat zijn tussen de VVD en de PvdA in de peilingen. Als de PvdA kans zou hebben om het grootste aantal zetels te halen dan gaat mijn stem toch maar naar de PvdA, als het een gelopen race gaat lijken te zijn dan stem ik op de SP.quote:Als je echt over links wil moet je gewoon SP stemmen, want een stem op Samsom is hoogstwaarschijnlijk ook een stem op Rutte.
Het hangt ervan af wat de cutoff is voor die hoogste schijf, hoeveel minder belasting de rijkeren betalen dankzij de HRA enz.quote:60% in de hoogste schijf niet links noemen
Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim?quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:36 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Als we VVD en overige rechtse partijen hun gang laten gaan dan stijgt de werkloosheid komende jaren verder, worden er meer mensen ongelukkig (want verlies koopkracht, verlies van banen, fors meer verschil tussen hoge en lage inkomens en dus meer polarisatie in de samenleving, een overheid die hen in de steek laat, meer regeltjes, meer verboden -onder het mom van veiligheid enz word de burger steeds meer in de gaten gehouden-, een cultuur en natuursector die afneemt terwijl er meer kantoren, asfalt, grote uniforme winkelcentra en andere projecten van projectontwikkelaars voor in de plaats komen etc)., nemen de verschillen tussen inkomens fors toe, neemt de bereikbaarheid van de zorg af (veel minder vergoedingen, veel meer zelf betalen en veel minder indicaties die afgegeven worden = meer mensen die zorg simpelweg niet meer kunnen betalen of er geen recht meer op hebben).
De SP is negatief over dit toekomstbeeld en vind dat dit anders moet (tis overigens niet alleen een toekomstbeeld want het is nu al volop aan de gang).
Graag enige nuance.quote:Op zondag 2 september 2012 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt ervan af wat de cutoff is voor die hoogste schijf, hoeveel minder belasting de rijkeren betalen dankzij de HRA enz.
Mij stoort het niet wanneer mensen tegen die 60% zijn, ik vind het wel uiterst storend wanneer mensen suggereren dat je wel 60% belasting zou moeten gaan betalen. Daar zal iedereen ver onder zitten. Zouden de meeste rijken de 50% halen met de veel lagere tarieven voor de eerste schijven, de HRA en allerlei trucjes indien de 60% als toptarief zou worden ingevoerd?
Er is helemaal geen midden meer ze zijn allemaal naar rechts opgechoven .quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:25 schreef 99.999 het volgende:
Rood is al dik 65 jaar de kleur van de PvdA hoor.
En natuurlijk gaat de PvdA liever door het midden dan met de sp. Het moet wel een beetje realistisch blijven....
Het is geen fout de premies wel mee te tellen het is zelfs gewenst. Uiteindelijk gaat het om wat iemand van bruto netto overhoudt en niet om hoe het huidige belasting en premie stelsel is ingericht. We zouden best de regels kunnen aanpassen zodat de lagere inkomens meer belasting en minder premie's betalen en de hogere meer premie's en minder belastingen maar dat maakt feitelijk geen bal uit. Als je helemaal een goed beeld wilt scheppen moet je trouwens kijken naar de CBS cijfers over de netto bijdrage, daarin zitten de heffingsvrijstellingen en aftrekposten ook verwerkt.quote:Op zondag 2 september 2012 16:29 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Graag enige nuance.
Schijven voor loonbelasting zijn als volgt
0-18.945 --> 1,95%
18.945 - 33.863 --> 10,80%
33.864 - 56.491 --> 42%
> 56.491 --> 52%
Feitelijk betalen de mensen met hogere inkomens het overgrote deel van de te besteden inkomstenbelasting. De fout die veel mensen maken zijn dat ze de premies bij deze percentages optellen, dan kom je op 32%-42%-42%-52%. Die premies worden meteen omgezet in uitkeringen van werknemersverzekeringen en worden niet aan algemene zaken besteed.
Bronverwijzing naar die CBS cijfers s.v.p., want in de laatste die ik onder ogen heb gehad zaten de heffingskortingen en toeslagen niet in verwerkt.quote:Op zondag 2 september 2012 17:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen fout de premies wel mee te tellen het is zelfs gewenst. Uiteindelijk gaat het om wat iemand van bruto netto overhoudt en niet om hoe het huidige belasting en premie stelsel is ingericht. We zouden best de regels kunnen aanpassen zodat de lagere inkomens meer belasting en minder premie's betalen en de hogere meer premie's en minder belastingen maar dat maakt feitelijk geen bal uit. Als je helemaal een goed beeld wilt scheppen moet je trouwens kijken naar de CBS cijfers over de netto bijdrage, daarin zitten de heffingsvrijstellingen en aftrekposten ook verwerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |