Nederland heeft zo ongeveer de hoogste bijstandsuitkering van Europa, alleen Noorwegen en Ierland staan boven ons.quote:Op zondag 30 september 2012 14:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik begrijp niet hoe je een partij die een grote groep mensen structureel ver onder de armoedegrens wil laten leven (100 Euro bezuinigen op de Bijstandsuitkering die al net hoog genoeg is om net wel of net niet, afhankelijk van de omstandigheden, te overleven) en die voor een grote groep mensen het onderwijs en de gezondheidszorg veel minder toegankelijk heeft gemaakt en in sommige gevallen zelfs ontoegankelijk een gematigde middenpartij kan noemen.
Het instellingstarief mag dan uit de PvdA-koker zijn gekomen maar dat was wel omdat de VVD en het CDA het collegegeld voor de masterfase van de opleiding extreem had laten stijgen, tot 6000 Euro voor 1 jaartje en dat jaren geleden (inflatie!). De PvdA moest op dat moment kiezen uit twee kwaden.
Hoeveel alleenstaanden ken jij die een Bijstandsuitkering krijgen.quote:Op zondag 30 september 2012 16:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nederland heeft zo ongeveer de hoogste bijstandsuitkering van Europa, alleen Noorwegen en Ierland staan boven ons.
En die ''armoede'' waar jij het over hebt is zwaar overdreven, bijstandstrekkers waar jij het over hebt hebben doorgaans een auto, scooter, smartphone, computer, roken/drinken geregeld en schieten met oud&nieuw voor 100 euro aan vuurwerk de lucht in.
Daar veel bijstandontvangers nauwelijks gemotiveerd zijn werk te zoeken is het eerder een hangmat dan een vangnet.quote:Op zondag 30 september 2012 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
.
Bovendien is Nederland toch welvarend genoeg dat we die mensen, veronderstellende dat ze hun best doen om ofwel te werken ofwel zichzelf te scholen, iets meer kunnen gunnen dan enkel overleven?
Volgens mij ben jij nu vrij zwaar aan het overdrijven.quote:Op zondag 30 september 2012 16:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En die ''armoede'' waar jij het over hebt is zwaar overdreven, bijstandstrekkers waar jij het over hebt hebben doorgaans een auto, scooter, smartphone, computer, roken/drinken geregeld en schieten met oud&nieuw voor 100 euro aan vuurwerk de lucht in.
Dat laatste dus, ik ben in deze discussie nog nooit iets tegengekomen dat op een objectief en onafhankelijk feit leek. Ken ook weinig mensen die al heel lang een uitkering hebben. Zogenaamde 'werkende armen' ken ik wel genoeg, wat vooral komt door de hoge huren en de onmogelijkheid voor mensen met een flexibel contract om een huis te kopen.quote:Op zondag 30 september 2012 19:07 schreef Qontroller het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wie er hier mensen kennen met een bijstandsuitkering (en hoeveel).
Ik wil dat graag weten, omdat ik denk dat sommige mensen te veel op statistieken en hun eigen standaarden en minima afgaan. Van sommige SP'ers hoor/lees ik dat Nederland één en al armoede is qua bijstand, terwijl de VVD'ers juist stellen dat de bijstand te hoog is.
Ik wil dus graag weten; kunnen bijstanders rondkomen, hebben ze genoeg geld (over), of hebben ze ook nog een iPhone 5 en een BMW voor de deur.
Of gaat iedereen uit van de statistieken, de eigen waarden, en nieuwsberichten etc.
Je kan dit het beste op waarde schatten door het te vergelijken met andere landen van Europa, zoals ik al eerder aangaf, de bijstand in Nederland is het derde hoogste van Europa, alleen in Noorwegen en Ierland is die hoger.quote:Op zondag 30 september 2012 19:07 schreef Qontroller het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wie er hier mensen kennen met een bijstandsuitkering (en hoeveel).
Ik wil dat graag weten, omdat ik denk dat sommige mensen te veel op statistieken en hun eigen standaarden en minima afgaan. Van sommige SP'ers hoor/lees ik dat Nederland één en al armoede is qua bijstand, terwijl de VVD'ers juist stellen dat de bijstand te hoog is.
Ik wil dus graag weten; kunnen bijstanders rondkomen, hebben ze genoeg geld (over), of hebben ze ook nog een iPhone 5 en een BMW voor de deur.
Of gaat iedereen uit van de statistieken, de eigen waarden, en nieuwsberichten etc.
Ik heb even twee vragen:quote:Op zondag 30 september 2012 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is maar wat je als armoede definieert, volgens de Europese armoedegrens zijn er wel degelijk armen in Nederland.
Ik ken mensen die afhankelijk zijn van een Bijstandsuitkering. De alleenstaanden hebben het zwaarder dan de moeders. Je kan ervan rondkomen maar het gaat net. Als bijvoorbeeld een wasmachine moet worden vervangen of gerepareerd, als het zin heeft dan moet je daar het vakantiegeld voor gebruiken.
Daar is bijzondere bijstand en langdurigheidstoeslag voor.quote:Op zondag 30 september 2012 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is maar wat je als armoede definieert, volgens de Europese armoedegrens zijn er wel degelijk armen in Nederland.
Ik ken mensen die afhankelijk zijn van een Bijstandsuitkering. De alleenstaanden hebben het zwaarder dan de moeders. Je kan ervan rondkomen maar het gaat net. Als bijvoorbeeld een wasmachine moet worden vervangen of gerepareerd, als het zin heeft dan moet je daar het vakantiegeld voor gebruiken.
Genoeg werkenden voor wie dat al een probleem is, zeker met de huren in de Randstad.quote:Op maandag 1 oktober 2012 00:02 schreef Shreyas het volgende:
Ik ben voor het solidariteitsbegrip dat elke persoon in Nederland een woning moet hebben, eten/drinken en een inboedel om normaal van te kunnen leven. Dat is nu het geval en dat is prima. Nog meer gelijk trekken van bijstand en minimumloon gaat mij echt te ver, er moet namelijk wel een prikkel blijven bestaan zodat die mensen toch blijven proberen om weer aan het werk te gaan.
Er zijn hier al vaak genoeg bedragen genoemd. Niets houdt jou tegen om de verschillende situaties te schetsen en de bedragen hierbij te noemen en zodoende per situatie te bekijken of dat de uitkering wel of niet voldoende hoog is.quote:Jaja, wederom zoals Qontroller al aangaf lult iedereen maar wat zonder enige verantwoording van 'feiten'.
Ga anders even in Zimbabwe vragen wat ze van een wasmachine, een telefoon, een televisie of uberhaupt een dak boven hun hoofd vinden.quote:Op zondag 30 september 2012 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 30 september 2012 21:38 schreef Scorpie het volgende:
Er is geen armoede in Nederland. Mensen die claimen dat er wel armoede is in Nederland kennen het fenomeen armoede niet. Armoede is iets dat men elkaar aanpraat in 1 van de rijkste landen ter wereld. Deze zogenaamde armoede is niks anders dan een verkapte vorm van afgunst.
Een wasmachine is geen levensnoodzaak zoals elke dag brood op de plank. En vakantiegeld is al helemaal een lachwekkend iets voor mensen die niet werken.quote:Op zondag 30 september 2012 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijstand#Bijzondere_bijstandquote:Op zondag 30 september 2012 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En je weet dat wonen zo duur is omdat de overheid dit duur maakt?quote:Op zondag 30 september 2012 20:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat laatste dus, ik ben in deze discussie nog nooit iets tegengekomen dat op een objectief en onafhankelijk feit leek. Ken ook weinig mensen die al heel lang een uitkering hebben. Zogenaamde 'werkende armen' ken ik wel genoeg, wat vooral komt door de hoge huren en de onmogelijkheid voor mensen met een flexibel contract om een huis te kopen.
Volgens die definitie is er altijd armoede zo lang er inkomstenverschillen zijn.quote:Op zondag 30 september 2012 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ook de SP, net als 5 andere partijen zijn voor een verhoging van de assurantiebelasting!! Stond gewoon in hun CPB doorrekening.twitter:FarshadBashir twitterde op maandag 01-10-2012 om 15:13:30Rutte vond dat NL belastingverlaging verdiende. Maar verhoogt de assurantiebelasting van 9,7% naar 21%! Verzekeringspremie wordt giga-hoog!! reageer retweet
Idd, roeptoeteren vanaf de zijlijn is erg makkelijk. Daarbij getuigt het van enorme domheid bij dhr. Bashir om een maatregel waar zijn eigen partij achterstaat weg te zetten als een giga-verhoging van verzekeringspremies.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:24 schreef Scorpie het volgende:
Heerlijk toch, zonder verantwoordelijkheid andere partijen afkraken? Dat is het enige kunstje wat de SP kan namelijk.
twitter:FarshadBashir twitterde op maandag 01-10-2012 om 15:25:32@RonalddVries Eerlijk verdeeld? Mensen met een laag inkomen voelen deze verhoging harder dan mensen met hoog inkomen. reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |