SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25_ _ | | | | _ _
| || || | | || || |
=H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
|_||_|| | | | | | | ||_||_|
|_| / | | \ |_|
| | | |
\ (_ /~~~\ _) /
\ \ ( '_' ) / /
\ )\ = /( /
\ (_) (_) /
\ / ~~~ \ /
( )
\ /
\ /
)==(O)==(
/ \
/____/ \____\
/ / \ \
/ / \ \
( ) ( )
| | | |
| | | |
|___| |___|
(___) (___)
============================================================If not now, then when.![]()
Vast je nog?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:56 schreef mtchel112 het volgende:
the most important rule: work your butt offIf not now, then when.![]()
Fuck de pre-workouts, wij laden ons op.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:57 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Calmer than a mo'fucker. Tik hem aan.
If not now, then when.![]()
BCAA's remmen groei vetmassa
http://www.ergogenics.org/bcaas-remmen-groei-vetmassa.html
Ik heb nog een ongeopende pot BCAA's, iemand interesse?If not now, then when.![]()
Hallo, een vraagje:
Weet iemand waar je van die Captain of Crush grippers in Nederland kunt kopen. Mag ook iets vergelijkbaars zijn, gewoon van die grippers die wel zwaar zijn en waar je wel een beetje serieus je onderarmen mee kunt trainen. Ik heb nu alleen deze site kunnen vinden: http://www.ironmind.com/i(...)captainsofcrush.html
maar hier zijn de verzendkosten maar liefst 35$.
Dus iemand die weet waar je serieuze grippers van verschillende krachtniveau's kunt kopen en waar de verzendkosten iets geringer zijn?
Bij voorbaat dank![]()
![]()
http://www.sportfood.nl/captains-of-crush-grippers/quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:10 schreef ulq het volgende:
Hallo, een vraagje:
Weet iemand waar je van die Captain of Crush grippers in Nederland kunt kopen. Mag ook iets vergelijkbaars zijn, gewoon van die grippers die wel zwaar zijn en waar je wel een beetje serieus je onderarmen mee kunt trainen. Ik heb nu alleen deze site kunnen vinden: http://www.ironmind.com/i(...)captainsofcrush.html
maar hier zijn de verzendkosten maar liefst 35$.
Dus iemand die weet waar je serieuze grippers van verschillende krachtniveau's kunt kopen en waar de verzendkosten iets geringer zijn?
Bij voorbaat dank![]()
Dankjewel!quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:12 schreef Nozuka het volgende:
[..]
http://www.sportfood.nl/captains-of-crush-grippers/
Hmm, is nog steeds wel redelijk prijzig, hier kosten ze 30¤ in plaats van 20$, scheelt toch wel zo'n 12¤...
Nog iemand die een iets goedkoper alternatief weet? Hoeft zeker niet per sé van Captain of Crush te zijn.![]()
Heb je enig idee hoe je weet hoe sterk die grip strenght van je is? Staat dat gelijk aan wat je kan deadliften zonder alternate grip?![]()
Lipo, synthol, etc ect allemaal dingen die zgn voor "pussies" zijn, maar de fysieken waar men het meest tegenop kijkt zitten vol dergelijke shit.![]()
In principe staat die idd gelijk aan je 1RM DL.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:19 schreef Drommeldaris het volgende:
Heb je enig idee hoe je weet hoe sterk die grip strenght van je is? Staat dat gelijk aan wat je kan deadliften zonder alternate grip?
Maakt verder overigens geen ruk uit qua fysiek.![]()
Ik heb een goed idee voor de solo van een bb-contest. Je gaat naakt op de grond hurken, terwijl de The Terminator-theme speelt. Overal rook en lichteffecten enzo. Opeens sta je op, net als Arnold als hij tijdreist. Ga je een beetje flexen en posen zo op de muziek. Dan loop je naar zo'n ecto punker en sla je hem al flexend naar de tering, beetje een uppercut geven die overloopt in een back lat spread enzo, dan pak je zijn punkerjas en zonnebril af, trek je die aan en loop je van het podium af.This isn't even my final form.![]()
Naakt mag niet. Je glutes moeten voor een bepaald percentage bedekt zijn volgens de regels van de IFBB.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:21 schreef Levolution het volgende:
Ik heb een goed idee voor de solo van een bb-contest. Je gaat naakt op de grond hurken, terwijl de The Terminator-theme speelt. Overal rook en lichteffecten enzo. Opeens sta je op, net als Arnold als hij tijdrest. Ga je een beetje flexen en posen zo op de muziek. Dan loop je naar zo'n ecto punker en sla je hem al flexend naar de tering, beetje een uppercut geven die overloopt in een back lat spread enzo, dan pak je zijn punkerjas en zonnebril af, trek je die aan en loop je van het podium af.![]()
Ja dat verwachte ik ook niet maar mn grip strenght is niet zo best volgens mijquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:21 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
In principe staat die idd gelijk aan je 1RM DL.
Maakt verder overigens geen ruk uit qua fysiek.
Misschien dat ik of de 1,5 of de 2 haal![]()
Oké, huidkleurig slipje dan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:22 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Naakt mag niet. Je glutes moeten voor een bepaald percentage bedekt zijn volgens de regels van de IFBB.This isn't even my final form.![]()
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat je altijd/zo vaak mogelijk de normale grip moet gebruiken en de alternate grip pas als het te zwaar is of je 1 ROM wilt doen. Het legt namelijk (volgens bron) teveel onnodige stress op de biceps.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:19 schreef Drommeldaris het volgende:
Heb je enig idee hoe je weet hoe sterk die grip strenght van je is? Staat dat gelijk aan wat je kan deadliften zonder alternate grip?
Volgens mij was het deze maar not sure if.
Klopt, alternate grip verhoogd de spanning op je biceps. Als je richting in 1RM gaat voel je dat ook. Daarom is Layne ook voorstander van de "normale" grip als ik het me goed herinner, maar ook dat geeft natuurlijk geen garantie.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat je altijd/zo vaak mogelijk de normale grip moet gebruiken en de alternate grip pas als het te zwaar is of je 1 ROM wilt doen. Het legt namelijk (volgens bron) teveel onnodige stress op de biceps.
Volgens mij was het deze maar not sure if.![]()
Verder als je grip niet perfect is (post uit vorig topic):quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Voor de mensen met grip issues. Ik heb 1,5 week terug zo'n magnesium bal gekocht en ik moet zeggen dat het echt ideaal is, kost ook geen drol.
http://klimwinkel.nl/catalog/magnesium-gram-p-357.htmlIf not now, then when.![]()
Waardeert je gym dit?quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Verder als je grip niet perfect is (post uit vorig topic):
[..]This isn't even my final form.![]()
Mwa, ben voorstander van grip functioneel belasten/vergroten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
Ik wist niet dat jij een home gym had. Jelly.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Owja idd kan niet he. Ik heb een home gym, dan kan alles.This isn't even my final form.![]()
Heb ooit wel eens foto's gepost. Soms mis ik wel een toestel maar over het algemeen kan ik perfect alles doen wat ik wil. Het is ook vrij goedkoop in tegendeel tot een sportschool, je moet er alleen de ruimte voor hebben.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij een home gym had. Jelly.If not now, then when.![]()
Wij hebben magnesium in de gym staanquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
![]()
Baas.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:36 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Wij hebben magnesium in de gym staan
Ik denk dat als iemand in NL serieus hardcore gyms gaat openen dat het best een succes kan worden. Met mensen die van wanten weten natuurlijk.If not now, then when.![]()
Nee, niet genoeg om echt van te kunnen leven.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Baas.
Ik denk dat als iemand in NL serieus hardcore gyms gaat openen dat het best een succes kan worden. Met mensen die van wanten weten natuurlijk.![]()
Hardcore is het niet. Het is een vereniging die werk verschaft aan ex-gedetineerden en dus relatief goedkoop. (want voornamelijk vrijwilligerswerk) Er lopen wel een paar goede instructeurs rond die alles wel uit kunnen leggen maar niet allemaal. Bovendien als je er de eerste keer traint vragen ze of je al eerder hebt gefitnest. Zo niet dan willen ze je minimaal 1 training begeleiden op een standaard trainingsschema tenzij je aangeeft dat je een ander schema wil![]()
![]()
Ik weet het niet hoor, er zijn super veel mensen die met bodybuilding bezig zijn, vaak weet 70% ook niet waar die mee bezig is als ik DBB zo lees. Als jij dan gewoon je marketing goed voor elkaar hebt en echte waarde levert dan komen er genoeg mensen op af denk ik zo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:40 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Nee, niet genoeg om echt van te kunnen leven.If not now, then when.![]()
Ik denk het ook niet, een hardcoregym zou duurder zijn dan een normale en ik denk niet dat er genoeg mensen zijn die dat ervoor over hebben.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, er zijn super veel mensen die met bodybuilding bezig zijn, vaak weet 70% ook niet waar die mee bezig is als ik DBB zo lees. Als jij dan gewoon je marketing goed voor elkaar hebt en echte waarde levert dan komen er genoeg mensen op af denk ik zo.![]()
NL'ers klagen al als ze meer dan 15 min moeten rijden naar de gym. Er zijn best wel wat hardcore gyms in NL, maar die draaien gewoon niet zo goed.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, er zijn super veel mensen die met bodybuilding bezig zijn, vaak weet 70% ook niet waar die mee bezig is als ik DBB zo lees. Als jij dan gewoon je marketing goed voor elkaar hebt en echte waarde levert dan komen er genoeg mensen op af denk ik zo.![]()
Ben wel benieuwd naar de foto's. Het is inderdaad best te betalen, eventueel beetje bij beetje (elke maand wat schijven erbij), maar ik heb gewoon geen ruimte.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb ooit wel eens foto's gepost. Soms mis ik wel een toestel maar over het algemeen kan ik perfect alles doen wat ik wil. Het is ook vrij goedkoop in tegendeel tot een sportschool, je moet er alleen de ruimte voor hebben.This isn't even my final form.![]()
Waarom duurder? Als jij bij een normale ¤ 30,- per maand betaald dan betaal je bij mij ¤ 27,-. Daarnaast heb je geen fancy machines nodig die ontiegelijk veel kosten maar gewoon de basic stuff. Geen fancy inrichting maar gewoon goed genoeg.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:43 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, een hardcoregym zou duurder zijn dan een normale en ik denk niet dat er genoeg mensen zijn die dat ervoor over hebben.If not now, then when.![]()
Om eerlijk te zijn vind ik het ook prettig als de gym dichtbij is. Niet dat ik lui ben, maar 15-30 minuten aan reistijd kwijt zijn voor een training van een uur op een drukke dag is gewoon doodzonde.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
NL'ers klagen al als ze meer dan 15 min moeten rijden naar de gym. Er zijn best wel wat hardcore gyms in NL, maar die draaien gewoon niet zo goed.This isn't even my final form.![]()
Ligt denk ik niet alleen aan de afstand, maar ook aan de hele trend.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
NL'ers klagen al als ze meer dan 15 min moeten rijden naar de gym. Er zijn best wel wat hardcore gyms in NL, maar die draaien gewoon niet zo goed.
Te dikke huisvrouwen die een uurtje cardio doen en daarmee hun snacks goedpraten etc. Gewoon van die wellness-gyms met honderden cardiomachines en een paar losse gewichten.![]()
[Bodybuilding] #161 - Ook de beentjes trainenquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de foto's. Het is inderdaad best te betalen, eventueel beetje bij beetje (elke maand wat schijven erbij), maar ik heb gewoon geen ruimte.If not now, then when.![]()
Het meest ideale is nog wel dat ik full-out ga tijdens de training en dan gewoon lekker kan doorlopen naar de douche.Niet eerst de auto in en daarna naar huis rijden.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[Bodybuilding] #161 - Ook de beentjes trainen![]()
Echt ruig dit.
This isn't even my final form.![]()
Ik was in totaal zo'n ¤ 550,- kwijt excl. bokszak voor alles, valt erg mee imo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de foto's. Het is inderdaad best te betalen, eventueel beetje bij beetje (elke maand wat schijven erbij), maar ik heb gewoon geen ruimte.If not now, then when.![]()
heel goed argumentquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het meest ideale is nog wel dat ik full-out ga tijdens de training en dan gewoon lekker kan doorlopen naar de douche.Niet eerst de auto in en daarna naar huis rijden.
![]()
![]()
Goed te doen, haal je er zo uit, dat geld. Helaas heb ik er zelf de ruimte niet voor, en vind ik het sociale aspect van de sportschool wel leuk (vooral het vrouwelijk schoon).quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik was in totaal zo'n ¤ 550,- kwijt excl. bokszak voor alles, valt erg mee imo.![]()
Ik haat het sociale aspect, soms komt er een mannetje zo lang praten dat ik helemaal afgeleid word.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:01 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Goed te doen, haal je er zo uit, dat geld. Helaas heb ik er zelf de ruimte niet voor, en vind ik het sociale aspect van de sportschool wel leuk (vooral het vrouwelijk schoon).
Jup en ik kan het nog prima voor een leuk bedrag verkopen dus dan verdien je weer een deel terug.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:01 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Goed te doen, haal je er zo uit, dat geld. Helaas heb ik er zelf de ruimte niet voor, en vind ik het sociale aspect van de sportschool wel leuk (vooral het vrouwelijk schoon).
Hier nog een uitleg hoe ik het bij elkaar gekregen heb voor de mensen die misschien een eigen gym willen.
[Bodybuilding] #161 - Ook de beentjes trainen
Die Henk is sowieso een baas, hij maakt alles wat je maar wenst, maar dan ook echt alles! www.powercage.nl
Dat rack kost iets van ¤ 975,- (barbarian), Henk maakt hem na voor ¤ 275,-.If not now, then when.![]()
Haha, nooit last van. Soms maak ik hier een praatje, en als ik daar geen zin in heb is het oortjes in en knallen. Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik haat het sociale aspect, soms komt er een mannetje zo lang praten dat ik helemaal afgeleid word.![]()
Dat vind ik juist wel fijn altijd. Ik ga natuurlijk wel gewoon trainen, maar soms tussendoor of na de training even ouwehoeren met gasten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik haat het sociale aspect, soms komt er een mannetje zo lang praten dat ik helemaal afgeleid word.![]()
Die deadlift holder, wat moet ik me daarbij voorstellen? Voorkomt dat dat je barbell wegrolt door hem erachter te zetten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jup en ik kan het nog prima voor een leuk bedrag verkopen dus dan verdien je weer een deel terug.
Hier nog een uitleg hoe ik het bij elkaar gekregen heb voor de mensen die misschien een eigen gym willen.
[Bodybuilding] #161 - Ook de beentjes trainen
Die Henk is sowieso een baas, hij maakt alles wat je maar wenst, maar dan ook echt alles! www.powercage.nl
Dat rack kost iets van ¤ 975,- (barbarian), Henk maakt hem na voor ¤ 275,-.This isn't even my final form.![]()
Je kan hem vanaf de holder optillen maar bij mij staat het rack hoger doordat er houten platen onder zitten. Misschien is het ook meer een standaard om de platen erop te schuiven, er vanaf liften lijkt mij niet fijn en handig met zware platen op de stang. Ik gebruik hem eigenlijk ook nooit, ik leg de stang altijd op die beveiliging en schuif dan de platen erop.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Die deadlift holder, wat moet ik me daarbij voorstellen? Voorkomt dat dat je barbell wegrolt door hem erachter te zetten?If not now, then when.![]()
Er vanaf liften lijkt mij ook vreemd ja, maar een standaard zodat de gewichten erop kunnen is wel weer handig. Ik struggle altijd met die platen erop te krijgen als het al op de vloer ligt. Ik wil het nooit op de beveiliging leggen omdat ik hem er dan weer af moet halen wat lastig is met dat gewicht.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je kan hem vanaf de holder optillen maar bij mij staat het rack hoger doordat er houten platen onder zitten. Misschien is het ook meer een standaard om de platen erop te schuiven, er vanaf liften lijkt mij niet fijn en handig met zware platen op de stang. Ik gebruik hem eigenlijk ook nooit, ik leg de stang altijd op die beveiliging en schuif dan de platen erop.
Maar wel een mooie powerrack, dit gaat hem denk ik wel worden als ik ooit een home gym neem.
Kom er nu idd achter dat ik hem beter op de deadlift holder kan leggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Er vanaf liften lijkt mij ook vreemd ja, maar een standaard zodat de gewichten erop kunnen is wel weer handig. Ik struggle altijd met die platen erop te krijgen als het al op de vloer ligt. Ik wil het nooit op de beveiliging leggen omdat ik hem er dan weer af moet halen wat lastig is met dat gewicht.
Maar wel een mooie powerrack, dit gaat hem denk ik wel worden als ik ooit een home gym neem.Maar ik schuif altijd 20kg platen erop aan elke kant en haal hem dan vanaf de noodopvang af en op de grond voeg ik nog gewicht toe (kleinere platen). De 20kg platen hebben de juiste hoogte voor de start positie.
Kelderwerk, weejo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:40 schreef Drommeldaris het volgende:
Hardcore is het niet. Het is een vereniging die werk verschaft aan ex-gedetineerden en dus relatief goedkoop. (want voornamelijk vrijwilligerswerk) Er lopen wel een paar goede instructeurs rond die alles wel uit kunnen leggen maar niet allemaal. Bovendien als je er de eerste keer traint vragen ze of je al eerder hebt gefitnest. Zo niet dan willen ze je minimaal 1 training begeleiden op een standaard trainingsschema tenzij je aangeeft dat je een ander schema wilSoukidan op je oogbal.![]()
Gaat er niet om of ze wel of niet weten waar ze mee bezig zijn, maar of en hoe lang ze voor faciliteiten willen dokken waar ze niet of nauwelijks gebruik van maken. Daar verdienen de gyms aan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat is vast de reden dat sportscholen mensen zo dom houden zodat zij hopeloos jarenlang proberen af te vallen of spieren proberen te kweken zonder het resultaat dat verwacht wordt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 02:10 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Gaat er niet om of ze wel of niet weten waar ze mee bezig zijn, maar of en hoe lang ze voor faciliteiten willen dokken waar ze niet of nauwelijks gebruik van maken. Daar verdienen de gyms aan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 21-08-2012 02:25:06 ]If not now, then when.![]()
Voor het geld wel echt prima gym, ondanks een gebrek aan airco. Vandaag ook weer het zweet uit elke porie van mn lichaam getraind.quote:Soukidan op je oogbal.![]()
GODVERDOMME
GODVERDOMME
GODVERDOMME
Vandaag naar de dokter geweest; loop al een maand te kloten met keelpijn en hoesten enzo. Dikke lymfeklieren enzo. Maar ik ben zo'n eigenwijze boer die roept dat het allemaal vanzelf wel overgaat en gewoon gaat werken en trainen enzo
"Hier heb je een paardenmiddel. Als het tegen het weekend niet weg is, wil ik je terugzien, want het zou me niets verbazen als je de ziekte van Pfeiffer hebt"
Als het dat is, ben ik dus zeer ernstig de lul en kan ik de gym (en de Aziatische chicks) voorlopig wel vergeten. Ik begrepen dat je je lever naar de klote kan helpen als je je rust niet neemt bij Pfeiffer. Hopen dat het een gewone infectie is dus
[ Bericht 23% gewijzigd door star_gazer op 21-08-2012 07:59:32 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
SunTzu, jij hebt echt zieke traps trouwens
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
serieus joh?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:51 schreef star_gazer het volgende:
GODVERDOMME
GODVERDOMME
GODVERDOMME
Vandaag naar de dokter geweest; loop al een maand te kloten met keelpijn en hoesten enzo. Dikke lymfeklieren enzo. Maar ik ben zo'n eigenwijze boer die roept dat het allemaal vanzelf wel overgaat en gewoon gaat werken en trainen enzo
"Hier heb je een paardenmiddel. Als het tegen het weekend niet weg is, wil ik je terugzien, want het zou me niets verbazen als je de ziekte van Pfeiffer hebt"
Wat voelde je nog meer dan? Dan moet je toch ook zwaar vermoeid e.d. geweest zijn?
Hoe voel je of dat je verdikte lymfe klieren hebt?
Ik ben ook al maanden moeier dan moe. Vooral 'sochtends als ik m'n bed uit kom.
En op sommige momenten op de dag, dan zou ik soms het liefst onder m'n bureau gaan liggen slapen op m'n werk. Na 10 minuten is dat dan weer over.
Ben zelfs een keer in slaap gevallen op de wc.
Heb ook het gevoel alsof ik een dikke strot heb als ik moet slikken...
Ook boer hier alergisch is voor de huisarts...![]()
![]()
Je hoeft niet altijd alle symptomen te krijgen. Sommigen worden moe, anderen krijgen vlekken, anderen worden lamgdurig verkouden... Weer anderen krijgen alles en sommigen krijgen niks.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
serieus joh?
Wat voelde je nog meer dan? Dan moet je toch ook zwaar vermoeid e.d. geweest zijn?
Hoe voel je of dat je verdikte lymfe klieren hebt?
Ik ben ook al maanden moeier dan moe. Vooral 'sochtends als ik m'n bed uit kom.
En op sommige momenten op de dag, dan zou ik het liefst onder m'n bureau gaan liggen slapen op m'n werk. Ben zelfs een keer in slaap gevallen op de wc.
Heb ook het gevoel alsof ik een dikke strot heb als ik moet slikken...
Ook boer hier die alergisch is voor de huisarts...
Maar die lymfeklieren merk ik vooral bij het slikken. Vooral 's avonds voelt het alsof ik een scheermes door een gaatje van een millimeter moet stampen. Ernstig pijnlijk.
Maargoed, ik heb zware antibiotica voor het geval het een keelontsteking is. Laat ik daar voorlopig maar vanuit gaan
-
oh dat is wel een stuk erger dan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je hoeft niet altijd alle symptomen te krijgen. Maar die lymfeklieren merk ik vooral bij het slikken. Vooral 's avonds voelt het alsof ik een scheermes door een gaatje van een millimeter moet stampen. Ernstig pijnlijk.
Bij mij is het meer het gevoel van een beetje vervelend achterin aan de zijkant van m'n tong, en bij m'n adamsappel zeg maar. En dat ik af en toe moet kokhalzen met eten en niet door kan eten. Al is dat al een stuk minder de laatste tijd.
En energie fluctuaties dus.
Maar hopen dat dat paardenmidddel helpt bij je dan. Dat pfeiffer wil je echt niet hebben.![]()
Sorry hoor, maar een maand rondlopen met opgezette lymfeklieren dan verdien je het ook wel een beetje imho.
Leer eens luisteren naar je lichaam, dan hoef je hier ook niet elke keer te klagen dat je wat mankeert.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ja want anders was het al over geweestquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:18 schreef fathank het volgende:
Sorry hoor, maar een maand rondlopen met opgezette lymfeklieren dan verdien je het ook wel een beetje imho.
Leer eens luisteren naar je lichaam, dan hoef je hier ook niet elke keer te klagen dat je wat mankeert.Laatste keer dat ik keek kon een virus niet genezen worden. Daarnaast leek het met de tijd al minder te worden, maar nu is ineens de knop weer omgegaan.
-
nou nou, een beetje tijd geven om iets vanzelf te laten genezen lijkt me meestal wel op z'n plaats.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:18 schreef fathank het volgende:
Leer eens luisteren naar je lichaam, dan hoef je hier ook niet elke keer te klagen dat je wat mankeert.![]()
Mensen die direct naar de huisarts rennen krijg ik altijd een beetje kromme tenen van.
Misschien ging het in die maand ook wel een week wat beter? waardoor die misschien dacht dat het wel over ging?
Je weet toch niet zomaar dat het opgezette klieren zijn. Hij had gewoon keelpijn.nou kijk, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja want anders was het al over geweestLaatste keer dat ik keek kon een virus niet genezen worden. Daarnaast leek het met de tijd al minder te worden, maar nu is ineens de knop weer omgegaan.
Gewoon ff een tijdje aankijken als je wat hebt is niks mis mee idd.
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 21-08-2012 08:29:37 ]![]()
Inderdaad, syntholquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:19 schreef psychosomatic het volgende:
Lipo, synthol, etc ect allemaal dingen die zgn voor "pussies" zijn, maar de fysieken waar men het meest tegenop kijkt zitten vol dergelijke shit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
![]()
Synthol
-
Thanks, ik train ze eigenlijk alleen met met shrugs met plates van 15,20 en 25.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:52 schreef star_gazer het volgende:
SunTzu, jij hebt echt zieke traps trouwens
Herhalingen van 15, 12, 10.![]()
![]()
Ik barbell shrug 3x8x80kg, maar ze zijn nagenoeg onzichtbaarquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:48 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Thanks, ik train ze eigenlijk alleen met met shrugs met plates van 15,20 en 25.
Herhalingen van 15, 12, 10.
-
Hehe, zou een mooie zijn. Neen, een penicilline-pil van 875mg + 125mg 'calvulanic acid' ofzoquote:
-
Ik heb pfeiffer gehad. Je HOEFT er niet heel ziek van te worden he. Dit kan ook de max zijn. Ik was een tijd lang heel moe, last van m'n keel, migraine (maar daar heb ik van mezelf ook heel veel last van) en opgezette klieren. Na een tijdje ging ik naar de dokter en zei hij dat het waarschijnlijk pfeiffer was.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:51 schreef star_gazer het volgende:
GODVERDOMME
GODVERDOMME
GODVERDOMME
Als het dat is, ben ik dus zeer ernstig de lul en kan ik de gym (en de Aziatische chicks) voorlopig wel vergeten. Ik begrepen dat je je lever naar de klote kan helpen als je je rust niet neemt bij Pfeiffer. Hopen dat het een gewone infectie is dus
Dacht zelf in eerste instantie meer dat het een keelonsteking was. Gewoon rust gehouden en het was na drie weken weer weg.Deathlift or Die.![]()
Ja, maar is het niet heel gevaarlijk om te trainen met Pfeiffer? Ik kan op zich trainen zoals ik me nu voel (gewoon verdomde keelpijn en wat hoesten), maar ik heb begrepen dat je milt of je lever kan scheuren ofzoquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:19 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik heb pfeiffer gehad. Je HOEFT er niet heel ziek van te worden he. Dit kan ook de max zijn. Ik was een tijd lang heel moe, last van m'n keel, migraine (maar daar heb ik van mezelf ook heel veel last van) en opgezette klieren. Na een tijdje ging ik naar de dokter en zei hij dat het waarschijnlijk pfeiffer was.
Dacht zelf in eerste instantie meer dat het een keelonsteking was.
-
Ik zou het niet weten man, ik was een jaar of 15. Ik weet wel dat pfeiffer bij de meeste mensen onopgemerkt voorbij gaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, maar is het niet heel gevaarlijk om te trainen met Pfeiffer? Ik kan op zich trainen zoals ik me nu voel (gewoon verdomde keelpijn), maar ik heb begrepen dat je milt of je lever kan scheuren ofzoDeathlift or Die.![]()
Vooral bij jonge kinderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:23 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten man, ik was een jaar of 15. Ik weet wel dat pfeiffer bij de meeste mensen onopgemerkt voorbij gaat.Er treedt wel wat miltvergroting op, en je kan er wat leverstoornissen van krijgen, maar dat ze zouden kunnen scheuren o.i.d. als je traint heb ik nog nooit van gehoordquote:Ja, maar is het niet heel gevaarlijk om te trainen met Pfeiffer? Ik kan op zich trainen zoals ik me nu voel (gewoon verdomde keelpijn en wat hoesten), maar ik heb begrepen dat je milt of je lever kan scheuren ofzo(zou daar wel een bron van willen zien)
oh 'Een gezwollen milt kan bij een hoge druk in de buikholte scheuren, waardoor een levensgevaarlijke bloeding kan ontstaan. Deze complicatie kan bijvoorbeeld optreden door zwaar tillen of door een stomp in de buik, maar is gelukkig zeldzaam. Als de milt scheurt, is het vaak noodzakelijk om deze acuut operatief te verwijderen'![]()
Spontaneous Splenic Rupture inquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:25 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Vooral bij jonge kinderen.
[..]
Er treedt wel wat miltvergroting op, en je kan er wat leverstoornissen van krijgen, maar dat ze zouden kunnen scheuren o.i.d. als je traint heb ik nog nooit van gehoord(zou daar wel een bron van willen zien)
oh 'Een gezwollen milt kan bij een hoge druk in de buikholte scheuren, waardoor een levensgevaarlijke bloeding kan ontstaan. Deze complicatie kan bijvoorbeeld optreden door zwaar tillen of door een stomp in de buik, maar is gelukkig zeldzaam. Als de milt scheurt, is het vaak noodzakelijk om deze acuut operatief te verwijderen'
Infectious Mononucleosis
Het kan zelfs spontaan."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ah ja ik weet't weer je begon met precies dezelfde stats op precies dezelfde tijd als ik. Helaas heb ik't verkloot door een halve bulk met een wat minder schema te doen. Wat zijn je compounds na half jaar?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb nooit SS gedaan eigenlijk, misschien was het een andere user? Doe wel compounds, maar gewoon in een 3-day split.![]()
Hij heeft trouwens wel een zieke piek in z'n bicep.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Wat een zieke mensen heb je toch he.
Deze gast is d'r dood door gegaan i.i..g.
[ afbeelding ]Deathlift or Die.![]()
Ik heb nu een homegym alleen met een barbell van 10 kg en een breedte van 160 cm, korter dan de stang die ik in de gym had waar ik lid van was. Maakt dit uit? Kan ik hier gewoon mee squaten, deadliften etc.![]()
Ja, hoezo niet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:48 schreef Warsaw het volgende:
Ik heb nu een homegym alleen met een barbell van 10 kg en een breedte van 160 cm, korter dan de stang die ik in de gym had waar ik lid van was. Maakt dit uit? Kan ik hier gewoon mee squaten, deadliften etc.![]()
haha,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:33 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hij heeft trouwens wel een zieke piek in z'n bicep.
ik denk dat het elke keer maar niet wilde lukken om die piek d'r in te spuiten.
Dan nog maar een keer, en nog een keer, en nog een keer enz. Hij keek niet op een litertje.
![]()
![]()
Daarvoor hoef je niet naar bb.com:quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ook inderdaad.
Dit is ook een goed topic: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=143892241
Gespierde / athletische meisjes, deel 2![]()
Lijkt me geen probleem, hooguit is de belastbaarheid wat minder. In mijn vorige gym hadden ze Technogym barbells van 10,8kg en die konden tot 190kg belast worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:48 schreef Warsaw het volgende:
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:08 schreef seto het volgende:
lekker chicks trekken met mijn synthol
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
u mirin' ?-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Ik ben nu al 2x deze oefening gedaan, maar de onderkant van mijn rug voelt zwaar verneukt hierdoor. Iemand hier ervaring mee?
http://www.exrx.net/Weigh(...)egRaiseCrunchPL.html![]()
Die eerste comment.http://www.exrx.net/Weigh(...)gingLegHipRaise.htmlquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:17 schreef kevin_ het volgende:
Ik ben nu al 2x deze oefening gedaan, maar de onderkant van mijn rug voelt zwaar verneukt hierdoor. Iemand hier ervaring mee?
http://www.exrx.net/Weigh(...)egRaiseCrunchPL.html
deze is de shit man-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Squat 70 kgquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:33 schreef duncannn het volgende:
[..]
Ah ja ik weet't weer je begon met precies dezelfde stats op precies dezelfde tijd als ik. Helaas heb ik't verkloot door een halve bulk met een wat minder schema te doen. Wat zijn je compounds na half jaar?
Deadlift 90 kg
Dumbbell bench press 26kg db's, met barbell 50kg aan schijven
Toen ik begon:
Squat 30
Deadlift 40
Dumbbell bench press 16kg db's
Vind alleen dat ik nog wat harder vooruit kan gaan, dus ben mezelf aan het pushen. Vorige week bijna out gegaan na de squats.
Oh en vanochtend ook een mooi dagboek momentje, halverwege m'n ontbijt een beker vanille Whey gemaakt. Ik was al bang dat ik het smerig zou vinden, maar niet verwacht dat het zo verkeerd zou vallen. Direct naar de wc gerend en m'n hele ontbijt kwam er weer uit. Nu maar opnieuw aan de havermout.
quote:![]()
![]()
Soortgelijk hebben wij ook in de gym. Onderrug tegen de leuning aan drukken, borst iets vooruit, hoofd recht vooruit laten kijken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:17 schreef kevin_ het volgende:
Na squats verzuren mijn benen wat in dit apparaat.Confidence through competence![]()
Ik meen dat crunches de niet te prefereren buikoefeningen zijn. Wij hebben ook zo'n ding maar dan met een gewichtenstack i.p.v. plates.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:17 schreef kevin_ het volgende:
Mijn favoriete buikoefeningen (al train ik weinig buik):
- plank (let erop dat je echt een plank bent. alternatieven: knieen om en om intrekken of naar de zijkant draaien en dan 1 arm de lucht in).
- soort van crunches op een bal.
- die oefening van drumstickNL die hierboven staat.
[ Bericht 2% gewijzigd door CarbonC op 21-08-2012 12:28:42 (typo) ]![]()
Je moet echt een beetje ziek in je hoofd zijn als je niet doorhebt dat die syntholarmen er niet uit zien.
Dit inderdaad, ik snap dat ook niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:01 schreef Levolution het volgende:
Je moet echt een beetje ziek in je hoofd zijn als je niet doorhebt dat die syntholarmen er niet uit zien.
Net als Greg Valentino, wat een faalhaas![]()
![]()
![]()
gewoon lekker dikke bicepsen. 99% van de mensen hier droomt van zulke gunsquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik snap dat ook niet.
Net als Greg Valentino, wat een faalhaas![]()
[ afbeelding ]![]()
Zelfde als met borstvergrotingen bij vrouwen toch? Sommige misbaksels zien er niet uit, maar toch doen mensen het. Allemaal onzekerheid en compensatie... erg menselijk.
Confidence through competence![]()
Dus ik synthol intypen op tumblr![]()
Fucking losers, hoe kun je jezelf nou geweldig vinden als je de makkelijke manier neemt.
Trainen met discipline en toewijding is wat je echt vormt.
Bij de laatste foto in de spoiler dacht ik echt: Hoe kun je hem nou een hand geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alleen gaat dit nog wel een factor verder. Met Synthol verneuk je namelijk je lever ook volledig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:15 schreef Stereotomy het volgende:
Zelfde als met borstvergrotingen bij vrouwen toch? Sommige misbaksels zien er niet uit, maar toch doen mensen het. Allemaal onzekerheid en compensatie... erg menselijk.
En de rest.![]()
Hoe kan je synthol nou vergelijken met een borstvergroting.
Synthol lijkt in de verste verte niet eens op ontwikkelde spieren.Deathlift or Die.![]()
Nou, sommige borstvergrotingen lijken in de verste verte ook niet op ontwikkelde borstenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:20 schreef Ethanolic het volgende:
Hoe kan je synthol nou vergelijken met een borstvergroting.
Synthol lijkt in de verste verte niet eens op ontwikkelde spieren.
Het gaat erom dat mensen iets namaak in hun lichaam proppen om er groter uit te zien vanwege onzekerheid.Confidence through competence![]()
Ik heb nog wel respect voor mensen die roids nemen en daarbij gewoon hard trainen en goed dieten. Maar gasten die synthol nemen.
![]()
Ik had zelfs nog respect gehad als synthol een wondermiddel was waarmee echte spieren ontstonden zonder training en voeding. Maar nu zijn het misvormde vetbobbels. Het slaat gewoon nergens op hoe het eruit ziet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:25 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb nog wel respect voor mensen die roids nemen en daarbij gewoon hard trainen en goed dieten. Maar gasten die synthol nemen.
Aan je lichaam (spiermassa) kan je werken, borsten kan je zelf niets aan doen. Neptieten kunnen er gewoon goed uit zien, synthol ziet er altijd lelijk uit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, sommige borstvergrotingen lijken in de verste verte ook niet op ontwikkelde borsten
Het gaat erom dat mensen iets namaak in hun lichaam proppen om er groter uit te zien vanwege onzekerheid.Deathlift or Die.![]()
not sure if srs or just ....quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:19 schreef psychosomatic het volgende:
Lipo, synthol, etc ect allemaal dingen die zgn voor "pussies" zijn, maar de fysieken waar men het meest tegenop kijkt zitten vol dergelijke shit.If not now, then when.![]()
Wordquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:27 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Aan je lichaam (spiermassa) kan je werken, borsten kan je zelf niets aan doen. Neptieten kunnen er gewoon goed uit zien, synthol ziet er altijd lelijk uit.. Maar lekker boeiend trouwens als die gasten synthol willen gebruiken, ik neem aan dat ze zelf ook wel doorhebben dat het er niet uitziet
![]()
![]()
1 ?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel oefeningen doen jullie per spiergroep tijdens een full body work-out?
Meerdere sets, op/tot aan failure.Confidence through competence![]()
1. BP, SQ, DL, chinup, dips.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel oefeningen doen jullie per spiergroep tijdens een full body work-out?
Oeps, verkeerd begrepen.![]()
Full-body workout is voor mij: Squat, Deadlift, Bench en Chin-ups.
Dus 1 I guess.Soukidan op je oogbal.![]()
't is niet dat je echt de tijd hebt om een incline, flat en dan decline press te doen, en daarna nog ff de Pec deck in te kruipen in een fullbody workoutquote:
Haha nee, dat begrijp ik. Maar zie hier soms mensen full-body dan maar dan bijv. triceps isolerenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
't is niet dat je echt de tijd hebt om een incline, flat en dan decline press te doen, en daarna nog ff de Pec deck in te kruipen in een fullbody workout![]()
Als je het gevoel hebt dat die achterblijven kun je dat doen ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:27 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha nee, dat begrijp ik. Maar zie hier soms mensen full-body dan maar dan bijv. triceps isoleren
Heeft er iemand tips voor de BP? Ik vind het soms nog wel lastig om goed te concentreren op mijn borstspieren.![]()
Op zich kan dat wel, een isolatieoefeningetje er tussendoor gooien.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:27 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha nee, dat begrijp ik. Maar zie hier soms mensen full-body dan maar dan bijv. triceps isoleren
Wat ik persoonlijk wel raar vind is dat mensen die alle kanten nog op kunnen groeien alleen maar isolatieoefeningen doen in hun 'full body' workout. Denk dat ze dan het hele punt missen...Confidence through competence![]()
Onderrug beetje archen terwijl je kont en schouderbladen wel op de bank blijven liggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je het gevoel hebt dat die achterblijven kun je dat doen ja.
Heeft er iemand tips voor de BP? Ik vind het soms nog wel lastig om goed te concentreren op mijn borstspieren.This isn't even my final form.![]()
Dat heb ik alquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:31 schreef Levolution het volgende:
[..]
Onderrug beetje archen terwijl je kont en schouderbladen wel op de bank blijven liggen.![]()
![]()
Ik kom bijna altijd rond 9 uur binnenlopen. Was laatst wel bijna out gegaan. Had niet optimaal gegeten en het was teringwarm. Het perfecte moment om te supersettenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 02:33 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Voor het geld wel echt prima gym, ondanks een gebrek aan airco. Vandaag ook weer het zweet uit elke porie van mn lichaam getraind.![]()
![]()
Die is inderdaad fijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:20 schreef drumstickNL het volgende:
Die eerste comment.
[..]
http://www.exrx.net/Weigh(...)gingLegHipRaise.html
deze is de shit manDank.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik meen dat crunches de niet te prefereren buikoefeningen zijn. Wij hebben ook zo'n ding maar dan met een gewichtenstack i.p.v. plates.
Mijn favoriete buikoefeningen (al train ik weinig buik):
- plank (let erop dat je echt een plank bent. alternatieven: knieen om en om intrekken of naar de zijkant draaien en dan 1 arm de lucht in).
- soort van crunches op een bal.
- die oefening van drumstickNL die hierboven staat.![]()
Doen alsof je jezelf wegduwt van de barbell, niet de barbell wegduwen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je het gevoel hebt dat die achterblijven kun je dat doen ja.
Heeft er iemand tips voor de BP? Ik vind het soms nog wel lastig om goed te concentreren op mijn borstspieren.![]()
Hmm, die gaan we morgen eens proberen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:01 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Doen alsof je jezelf wegduwt van de barbell, niet de barbell wegduwen.![]()
0.0 definitiequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
gewoon lekker dikke bicepsen. 99% van de mensen hier droomt van zulke guns.
Of vind je dit ook gewoon lekker dikke bicepsen?Behulpzaam als een waterkraan.
Biceps vallen tegen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:18 schreef fathank het volgende:
[..]
0.0 definitie.
[ afbeelding ]
Of vind je dit ook gewoon lekker dikke bicepsen?
Wel lekkere pecs.![]()
En die kuiten jongens. Die zie ik nou pas, maar die zijn ook gigantisch. Ongeveer net zo dik als dat keine mannetje z'n middel.
[ Bericht 51% gewijzigd door RaymondK op 21-08-2012 14:54:17 ]![]()
Hoppa mijn schema waarbij sommigen van hier hebben meegeholpen met samenstellen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel oefeningen doen jullie per spiergroep tijdens een full body work-out?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:50 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Hoppa mijn schema waarbij sommigen van hier hebben meegeholpen met samenstellen.Is dat 1 sessie? Nee toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Deadlift in witte trainingsbroek. Met oranje knieën nu
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...![]()
Jazeker, 3 setjes, herhalingen van 8,6,4 of 10, 8, 6.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:52 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Is dat 1 sessie? Nee toch?![]()
Dat is veel te veel man. Doe 5 compounds ofzo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:57 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Jazeker, 3 setjes, herhalingen van 8,6,4 of 10, 8, 6.![]()
Waarom is het te veel? En mijn progress gaat hard toch?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:59 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Dat is veel te veel man. Doe 5 compounds ofzo.![]()
Dit is een bestandje wat ik laatst gemaakt had..
Top 10 Voeding
In dit artikel vertellen we, met behulp van onze voedingslijsten, iets over een aantal voedingsmiddelen. De eerste lijst bestaat uit de voedingsmiddelen die erg gezond zijn met daarachter een korte uitleg waarom deze zo gezond zijn. Eigenlijk zou je elke dag alle 10 de voedingsmiddelen moeten nuttigen (of de vervangers ervan). De tweede lijst bestaat uit de ongezonde voedingsmiddelen met een uitleg waarom deze zo ongezond zijn. Deze voedingsmiddelen moet je zoveel mogelijk proberen te mijden. Dit is echter niet altijd mogelijk en dat is ook niet erg.
Top 10 gezonde voedingsmiddelen
• Eieren: bevat zeer hoogwaardige eiwit;
• Bonen, kikkererwten, linzen: complexe koolhydraten;
• Groenten en rauwkost: veel vitaminen, mineralen en anti-oxidanten en weinig calorieën;
• Vette vis (haring, makreel): bevat de gezonde goede vetten en is eiwitrijk;
• Tonijn: bevat veel eiwitten en weinig vet;
• Zuivel: bevat hoogwaardige eiwit;
• Fruit: bevat veel mineralen en vitaminen;
• Mineraalwater: zuiver water voor een goede doorspoeling;
• Kip en Kalkoen: bevat hoogwaardig eiwit met beperkte hoeveelheid vet;
• Teunisbloemolie: bevat belangrijke gezonde vetten;
De gezonde voedingsmiddelenlijst bestaat niet uit de standaard voedingsmiddelen. Een paar aanpassingen in de voedingsgewoonte kunnen al heel veel doen voor een meer optimale gezondheid.
Top 10 ongezonde levensmiddelen
• Chips: natrium, vetten;
• Corned Beef: natrium, nitriet, suiker en andere chemische toevoegingen;
• Donuts: chemicaliën -zoals kleurstoffen en conserveringsmiddelen- (gelijksoortig: verschillende soorten vette koeken);
• Frisdranken: zoetstof en andere chemicaliën, suikers;
• Graanproducten voor het ontbijt: toegevoegde suiker, chemische conserveringsmiddelen;
• Knakworstjes: natrium, nitriet, suiker en andere chemische toevoegingen;
• Kunstmatig bereide vruchtensappen: suikers, kunstmatige kleur- en smaakstoffen;
• Mueslirepen: conserveringsmiddelen en suikers (gelijksoortig: zelfde soort repen);
• Spek: nitriet (giftige salpeterzuurverbinding), suiker en vet;
• Suikerspinnen: kleurstoffen, suiker en andere chemische toevoegingen.
Ook in deze lijst zitten geen verassingen. Een paar aanpassingen in de eetgewoonte (wat meer gezondere voedingsmiddelen in plaats van de ongezonde) kan al erg veel doen voor een betere gezondheid en verbeterde prestaties.
Trainingsschema 7 : Bovenlichaam en Onderlichaam 3x per week
Een programma voor zowel het boven- als het onderlichaam is -vanuit gezondheidsoogpunt- het beste aan te raden. Doordat het lichaam evenwichtig wordt opgebouwd, zal het lichaam namelijk een algemeen grotere belastbaarheid ontwikkelen. Voordat er getraind gaat worden is het verstandig om eerst een algemene warming up te doen (van ongeveer 5 minuten op een cardio apparaat). Daarna moeten alle oefeningen 1 a 2 keer worden uitgevoerd op een lichte intensiteit (50% van de 1RM - zie artikelen sectie). Als dit niet gebeurt, kan de spier niet optimaal zijn werk doen (bij een stijging van 1 graad in de spier, kan deze 10% meer output geven), waardoor de 'spierschok' ook niet optimaal zal zijn. De dagen kunnen willekeurig in de week gekozen worden, maar let er wel op dat er zoveel mogelijk tijd tussen de 3 trainingsdagen zit om te kunnen herstellen. De hersteltijd van de spieren is afhankelijk van het persoon zelf en van de ingenomen voeding. Bij inname van veel koolhydraten (vooral net na de training: in minder dan 2 uur) en bij kwalitatieve rust kan de spier weer na 48 uur (2 dagen) volledig hersteld zijn. Ook aminozuren zijn belangrijk om de spiergroei te kunnen faciliteren. Zonder een goede inname van koolhydraten en/of eiwitten, door een tekort aan kwalitatief goede rust of door persoonlijke aanleg, kan de hersteltijd wel 96 uur (4 dagen) duren. Als er niet voldoende rust is geweest (je voelt nog steeds dat de spieren vermoeid zijn), ga dan niet trainen omdat je dan meer fout dan goed kan doen voor de spier en z'n ontwikkeling (een voorbeeld hiervan is het 'opeten' van de eigen spiermassa door een tekort aan hersteltijd in combinatie met een tekort aan eiwitten/aminozuren). Een laatste opmerking is nog dat de trainingssessies (de kern van de training, niet de warming up en cooling down) niet langer dan 1 uur behoren te duren (voor optimale resultaten).
Dag 1 - in chronologische volgorde (Bovenlichaam)
1. Neck Press/Military Press (deltoideus, trapezius, triceps)
Kan ook met 2 losse dumbbells… laten zakken en weer omhoog drukken.
Voor military press, tot je borstkas en weer terug. (voorkant)
2. Standing Barbell Curls (biceps)
3. Dumbell Flys/Pek Deck (pectoralis major)
4. Lat Machine (latissimus dorsi, biceps)
5. Triceps Pushdown (triceps, abdominus rectus)
6. Vertical Row (teres major, trapezius, biceps)
7. Front Dumbell Raises (deltoideus)
8. Hyperextensions (erector spinae)
Dag 2 - in chronologische volgorde (Onderlichaam)
1. Regular Squats (quadriceps, gluteus maximus, hamstrings) of Lunges (quadriceps, gluteus maximus, hamstrings)
2. Abductor (abductors)
3. Standing Gluteus Machine (hamstrings, gluteus maximus)
4. Sitting Calf Raise (soleus)
5. Adductor (tensor fascae latae, gluteus medius)
6. Leg Extension (quadriceps)
7. Standing Calf Raise (soleus, gastrocnemius)
8. Standing Leg Curl (hamstrings)
Dag 3 - in chronologische volgorde (Bovenlichaam)
1. Flat Bench Press (pectoralis major, triceps, deltoideus)
2. Wide Grip Chins Behind The Back (latissimus dorsi, biceps) - (Lat Machine)
3. Standing Lateral Raises (deltoideus, trapezius)
4. Vertical Row (teres major, trapezius, biceps)
5. Lying/Incline Dumbell Curls (biceps)
6. Triceps Pushdown (triceps, abdominus rectus)
7. Hyperextensions (erector spinae)
8. Upright Rows (trapezius)
Uitvoering
Zoals in de vorige pagina ook beschreven staat, moeten de series uitgevoerd worden tussen de 5 en 15 herhalingen. Tussen de sets moet minstens 2 minuten rust worden genomen, zodat de fosfaatpoel weer hersteld kan worden. Aangezien 2 minuten genoeg is om weer 'koud' te worden, wordt aangeraden om supersets te doen. Na de neck press/military press 45 seconden wachten, waarna je moet gaan beginnen met de Standing Barbell Curls. Voor een dergelijke uitvoering is het slim om met een trainingsmaatje te trainen (zodat je 2 machines in kunt nemen en kunt wisselen) of op een zeer rustig tijdstip. 4 sets zijn genoeg, waarbij per oefening ook 1 warming up set hoort (in totaal dus 5 sets).
align=justify>Variatie
Na 6 weken kan je weer kiezen voor een andere aanpak. Dit kan bijvoorbeeld door een andere volgorde van de oefeningen, door andere oefeningen of door andere trainingsmethoden te hanteren. Als je bijvoorbeeld constant gewerkt hebt met 15 herhalingen -waarna je niet meer kon- is het misschien een idee om het gewicht met 10% te verhogen en minder series te doen (5 tot 9).
met een beetje knippen en plakken van wat info etc.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Mensen die geen knakworstjesRelatief fraaie macro's, smakelijk op een broodje met wat ketchup en makkelijk en snel te bereiden.
Net ook weer 10 knaks op. Come at me.Of toch du vader?![]()
Ik vreet soms nog steeds kipcorn's mexicano en zulks in de pauze op mijn werk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:08 schreef Luchtkoker het volgende:
Mensen die geen knakworstjesRelatief fraaie macro's, smakelijk op een broodje met wat ketchup en makkelijk en snel te bereiden.
Net ook weer 10 knaks op. Come at me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik eet geen E nummers meer, kijken of dat ook verschil maakt.
E621
E951
en E102.
Net tot de conclusie gekomen dat ik de jus voor de aardappels wel kan laten staan.... dan maar gebakken aardappels.
avondeten probeer ik altijd gewoon normale kost te nemen, geen idee waarom.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Vooral van E150 moet je afblijven.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Bereiding/oorsprong:quote:
Complex mengsel van bruine kleurstoffen, gevormd door het droog verhitten van suiker in aanwezigheid van base (E150a), ammonia (E150c), base en sulfiet (E150b) of ammonia en sulfiet (E150d).
Kom meer te weten over e150.
Aantal gevonden producten: 121
10% vleeskroket geel (Beckers)
10% vleeskroket original (Beckers)
20% vleesbitterbal (Beckers)
20% vleeskroket geel (Beckers)
25% vleeskroket (Beckers)
Aardbeientaart (Horno)
Aceto balsamico di Modena (Ponti)
Activia fruit (Danone)
Aïki noodles - Chicken (Royco)
Andalouse (De Vos Lemmens)
Aruba mix (Metro quality)
Babi ketjap (Conimex)
Balletjes (Quorn)
Belgian chocolates (Ovidias)
Best ball (Vanreusel Snacks)
Bicky burger (Beckers)
Bicky crispyburger (Beckers)
Bolognese (Lay's)
Broodje Carrero (Mora)
Broodje cheeseburger (Mora)
Broodje hamburger (Mora)
Broodje kroketburger (Mora)
Bugles corn nacho cheese (Smiths)
Café Noir (Van Delft)
Candy (Lollywood)
Caviar d'artichauts (Sud'n'Sol)
Cherry coke (Coca Cola)
Clown-ice (Mucci)
Colabizz (Lutti)
Colaflesjes (Ceval)
Cornets d'amour - Vanille (Artic)
Cornets d'amour - Vanille aardbei (Artic)
Cornetto - Classico (Ola)
Croq miel (Carrefour)
Cruesli Balans Appel & Peer (Quaker)
Cup a Soup St Germain (Knorr)
Curry (Knorr)
Dippas Hint of Sea Salt & Black Pepper (Doritos)
Disco biscuit (Aldi)
Energy drink (Golden power)
Filet gepaneerd (Quorn)
Filets Indonesisch (Valess)
Finesse bouillon tuinkruiden (Knorr)
Finesse champignons crème (Knorr)
Frikandel extra (Beckers)
Frikandel geel (Beckers)
Frikandel groen (Beckers)
Frikandel original (Beckers)
Frikandel spicy (Beckers)
Gehaktbal super (Beckers)
Gourmet jelly beans - Assorted flavours (Jelly belly)
Groene peper (Knorr)
Groentebouillon (Kania)
Honey balls (Cribbits)
Honey bubbles (Cribbits)
Honey Pops (Kellogg's)
Instant soup velouté champignons (GB)
Italiaanse balletjes (Valess)
Jolly mix gum (Look-o-look)
Jolly mix sour (Look-o-look)
Kidz mix (Mora)
Kip curry (Conimex)
Kipkorn (Mora)
Kroketburger (Mora)
Lekkerste Kroket van Nederland (Mora)
Light (Coca Cola)
Light - Andalouse (De Vos Lemmens)
Light cafeïnevrij (Coca Cola)
Light lemon (Coca Cola)
Light lime (Coca Cola)
Light - Paprika (Lay's)
Light plus (Coca Cola)
Light sango (Coca Cola)
Liquorice allsorts (Bassett's)
Lolly's (Carrefour)
Magnetron frikandel (Beckers)
Magnetron minifrikandel (Beckers)
Max (Pepsi)
Max cool lemon (Pepsi)
Mélange - Nasi Goreng (Knorr)
Mini frikandel (Beckers)
Mini's mild gekruid (Valess)
Mmmix Pack (Mora)
Mokka - café (Mucci)
Nacho Cheese (Doritos)
Original - Bolognese (Wagner)
Piccalilli (De Vos Lemmens)
Pro-activ yoghurtdrink original (Becel)
Regular (Coca Cola)
Regular cafeïnevrij (Coca Cola)
Ribster (Mora)
Ristorante - Piccola pizza spinaci (Dr. Oetker)
Ristorante piccolissima pizza mozzarellea (Dr. Oetker)
Ristorante - Pizza spinaci (Dr. Oetker)
Roerbakblokjes mild gekruid (Valess)
Rundvlees bitterballen (Mora)
Rundvlees kroket (Mora)
Saroma mokka (Dr. Oetker)
Sensations - Red sweet paprika (Lay's)
Sensations - Thai sweet chilli (Lay's)
Slagersgehaktbal (Beckers)
Snack en sauce - Gehaktballetjes in zoetzure saus (Mora)
Snack en sauce - Kip-saté in pittige pindasaus (Mora)
Soja-gehakt (Naturana)
Soy sauce dark (Amoy)
Stophoest (Red Band)
Sugarfree (Red Bull)
Superchips - Cool tzatziki (Lay's)
Superchips - Hot wok chilli (Lay's)
Teddy (Lutti)
Tomatade câprolive (Sud'n'Sol)
Vega Mexicanschnitzel (Vivera)
Vinaigrette - Appel walnoot (Vandemoortele)
Vinaigrette - Honing mosterd (Vandemoortele)
Vulcano (Mora)
Wafels koffie (Damhert)
Wokstrips (Eger)
Worsten pikant (Granovita)
Zero (Coca Cola)
bron: www.goedgeweten.beYouTube
Wut? Kun je geen gekookte aardappelen eten zonder jus?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
Net tot de conclusie gekomen dat ik de jus voor de aardappels wel kan laten staan.... dan maar gebakken aardappels.
Als je een gezondheidsfreak bent (ben ik ook enigszins), dan raad ik gebakken aardappelen af:quote:Acrylamide ontstaat bij het verhitten van producten zoals het bakken van friet, brood, vlees en zetten van koffie. Door reactie van reducerende suikers met eiwitten bij hoge temperatuur tijdens de Maillard-reactie wordt uit het aminozuur asparagine het acrylamide gevormd.[1]
Acrylamide is bij proefdieren kankerverwekkend gebleken. De carcinogeniciteit bij mensen is inmiddels ook wetenschappelijk aangetoond.[2] Nederlandse onderzoekers vonden een verhoging van het risico op baarmoeder- en eierstokkanker.[3]This isn't even my final form.![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:18 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik vreet soms nog steeds kipcorn's mexicano en zulks in de pauze op mijn werk.Baasje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik eet ook nog vaak genoeg junk (ga wel 1x per 1-2 weken naar McDonalds), maar ik tel gewoon macro's en probeer zo veel mogelijk micro's nog naar binnen te werken.
Qua lichaamssamenstelling maakt het denk ik niet zoveel uit. De truc is om een mooie balans te vinden en niet overboard te gaan met je gejunk.
Of toch du vader?![]()
Was laatst zelf boodschappen doen en toen heb ik ze inderdaad ook gehaald omdat de voedingswaardes niet eens slecht zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:08 schreef Luchtkoker het volgende:
Net ook weer 10 knaks op. Come at me.
Geldt eigenlijk voor veel dingen. Ook KFC is goed bulkvoedsel. Het gaat vooral om de toevoegingen enzo, als je met je gezondheid bezig bent.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Was laatst zelf boodschappen doen en toen heb ik ze inderdaad ook gehaald omdat de voedingswaardes niet eens slecht zijn.This isn't even my final form.![]()
Ik bulk niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Geldt eigenlijk voor veel dingen. Ook KFC is goed bulkvoedsel. Het gaat vooral om de toevoegingen enzo, als je met je gezondheid bezig bent.
KFC is ook goed als cutvoedsel, mits je het op 1 wing houdt ofzo.quote:This isn't even my final form.![]()
Ik tel nooit kcal ofzo maar ik had een bulkschema wat op ongeveer 3500kcal zat en daar eet ik nu gewoon de helft van. Dit is wat ik meestal eet:quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:31 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Baasje.Ik eet ook nog vaak genoeg junk (ga wel 1x per 1-2 weken naar McDonalds), maar ik tel gewoon macro's en probeer zo veel mogelijk micro's nog naar binnen te werken.
Qua lichaamssamenstelling maakt het denk ik niet zoveel uit. De truc is om een mooie balans te vinden en niet overboard te gaan met je gejunk.
05.00: 1 bruine boterham met kipfilet
08.00: 1 banaan of appel
09.45: 2 bruine boterhammen met kipfilet
11.30: 2 bruine boterhammen met kipfilet met soms een kipcorn of mexicano ertussen gepropt of gebakken kabeljauw.
14.30: 1 boterham met kipfilet
17.00: rijst met kip of varkensvlees
's avonds een handje cashewnoten soms.![]()
ok prima, staan nu op het vuur.. kijken of het smaakt lol.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wut? Kun je geen gekookte aardappelen eten zonder jus?
Als je een gezondheidsfreak bent (ben ik ook enigszins), dan raad ik gebakken aardappelen af:
[..]
Wel bedankt voor de info, ik ben namelijk idd veel met me gezondheid bezig ook omdat ik in combinatie met het trainen vaak de dag erna hoofdpijn of migraines heb... meestal trekt het weg nadat ik opgestaan ben, maar soms zeurt het de hele dag door.
Ben ook al bij de fysio geweest en foto's laten maken etc en er zitten een wervels oid in de weg. (pijn komt vanuit de nek, wel jaren judo gedaan)YouTube
Damn klinkt bekend, ga eens naar een ostheopaat. Done that bijna nooit hoofdpijn meerquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ok prima, staan nu op het vuur.. kijken of het smaakt lol.
Wel bedankt voor de info, ik ben namelijk idd veel met me gezondheid bezig ook omdat ik in combinatie met het trainen vaak de dag erna hoofdpijn of migraines heb... meestal trekt het weg nadat ik opgestaan ben, maar soms zeurt het de hele dag door.
Ben ook al bij de fysio geweest en foto's laten maken etc en er zitten een wervels oid in de weg. (pijn komt vanuit de nek, wel jaren judo gedaan)![]()
Wat was voor jou de cure dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:56 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Damn klinkt bekend, ga eens naar een ostheopaat. Done that bijna nooit hoofdpijn meer
Het beheerst soms gewoon me leven voor een aantal week... terwijl ik wel graag doortrain.
Daarom op den duur 3 sets van 15 met minder gewichten om de belasting beter te verdelen... maar niets mocht baten.
Ik heb hier formulieren voor het ziekenhuis en de hoofdpijnkliniek. 3 mnd wachttijd.YouTube
Ostheopaat, probeer dat eerst maar eens zeker als het vanuit je nek komtquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wat was voor jou de cure dan?
Het beheerst soms gewoon me leven voor een aantal week... terwijl ik wel graag doortrain.
Daarom op den duur 3 sets van 15 met minder gewichten om de belasting beter te verdelen... maar niets mocht baten.
Ik heb hier formulieren voor het ziekenhuis en de hoofdpijnkliniek. 3 mnd wachttijd.
Hoofdpijn vanuit de nek betekent dat er idioot veel spanning op je nek staat.
Doe je shrugs? Laat ze, bij trainen nooit je kin vooruit maar een dubbele kin houding.![]()
Iemand nog suggesties voor een lekker knallende row variant? Doe nu BORs (doe een eigen versie ervan waarbij ik de bar op 2 bankjes leg en hem elke keer laat rusten en explosief omhoog knal, beetje Pendlay rows dus), maar zoek nog een andere lekkere row.
Vind seated cable rows niet zo chill meer en T-bar rows ook nooit echt lekker gevonden (hit toch niet goed de spot, nomsaiyan?).Of toch du vader?![]()
Nee shrugs doe ik eigenlijk nooit meer, mede vanwege dat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:13 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ostheopaat, probeer dat eerst maar eens zeker als het vanuit je nek komt
Hoofdpijn vanuit de nek betekent dat er idioot veel spanning op je nek staat.
Doe je shrugs? Laat ze, bij trainen nooit je kin vooruit maar een dubbele kin houding.
En zitten op een bankje met gewichten die je omhoog drukt (bankdrukken boven je hoofd zeg maar) die probeer ik ook te laten.
Maar ja, ik moet toch op 1 of andere manier me monnik spieren trainen.YouTube
Hoeveel eiwitten zijn dat? 60gr? Ziet er weinig uitquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:46 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik tel nooit kcal ofzo maar ik had een bulkschema wat op ongeveer 3500kcal zat en daar eet ik nu gewoon de helft van. Dit is wat ik meestal eet:
05.00: 1 bruine boterham met kipfilet
08.00: 1 banaan of appel
09.45: 2 bruine boterhammen met kipfilet
11.30: 2 bruine boterhammen met kipfilet met soms een kipcorn of mexicano ertussen gepropt of gebakken kabeljauw.
14.30: 1 boterham met kipfilet
17.00: rijst met kip of varkensvlees
's avonds een handje cashewnoten soms.![]()
KISSquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:57 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Jazeker, 3 setjes, herhalingen van 8,6,4 of 10, 8, 6.
(Keep It Simple, Stupid!)
Ik lees al vele jaren over KT en ben nog nooit een schema zoals dat van jou tegengekomen.
Dus tenzij jij de nieuwe Wendler c.s. bent, zit je er echt zwaar naast.
En wat bedoel je met gainen? Droger worden? Kan me niet voorstellen dat je deadlift of je mp erg vooruit gaat qua volume of 1rm.
Diegene overigens die je hierbij hebben geholpen zijn echte retards btw.
Ter vergelijk, mijn schema:
(geef alleen de oefeningen, reps varieren. Ik train om de dag)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik beweer dus niet dat bovenstaande schema perfect is, maar ik denk dat het wel een stuk beter is dan de jauwne...hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Wat ben ik hard getrollt in de gym vandaag![]()
-Ik was aan het squatten en ineens gaat zo'n gast voor me staan, trekt z'n shirt uit en gaat minder dan 1 meter voor mij een beetje staan flexen in de spiegel en dan ook echt iets van 5 minuten lang Vervolgens zegt hij tegen zijn mattie dat hij echt minder moet neuken omdat z'n "sides" te lean worden![]()
-Was nog steeds bezig met squatten toen in de rust iemand naar mij toe loopt die mij verzoekt om in de smith te gaat squatten omdat hij het rek nodig heeft. Ik had hem vriendelijk verzocht om de oefening die hij wou gaan doen maar in de smith te doen
-Was aan het rusten toen iemand langsliep en gewoon de 10 kilo gewichten van mijn stang afhaalt. Toen ik hem er op aansprak legde hij ze wel terug en zei hij dat hij dacht dat niemand ze gebruikte terwijl mijn handdoek op de stang lag
Moet je met RIppetoe de oefeningen altijd in de goede volgorde doen? soms is het bench press bankje vrij en het squat rek niet. Kan ik dan gewoon eerst gaan benchpressen?![]()
Wtf? In wat voor tokkiegym train jij?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:51 schreef Tito_Makani het volgende:
-Ik was aan het squatten en ineens gaat zo'n gast voor me staan, trekt z'n shirt uit en gaat minder dan 1 meter voor mij een beetje staan flexen in de spiegel en dan ook echt iets van 5 minuten lang Vervolgens zegt hij tegen zijn mattie dat hij echt minder moet neuken omdat z'n "sides" te lean worden![]()
-Was nog steeds bezig met squatten toen in de rust iemand naar mij toe loopt die mij verzoekt om in de smith te gaat squatten omdat hij het rek nodig heeft. Ik had hem vriendelijk verzocht om de oefening die hij wou gaan doen maar in de smith te doen
-Was aan het rusten toen iemand langsliep en gewoon de 10 kilo gewichten van mijn stang afhaalt. Toen ik hem er op aansprak legde hij ze wel terug en zei hij dat hij dacht dat niemand ze gebruikte terwijl mijn handdoek op de stang lag
Moet je met RIppetoe de oefeningen altijd in de goede volgorde doen? soms is het bench press bankje vrij en het squat rek niet. Kan ik dan gewoon eerst gaan benchpressen?![]()
F4F rotterdamquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:00 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Wtf? In wat voor tokkiegym train jij?
Dubbel het aantal tokkies dus![]()
Haha, niet normaal dit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:02 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
F4F rotterdam
Dubbel het aantal tokkies dus![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:46 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
KISS
Ik lees al vele jaren over KT en ben nog nooit een schema zoals dat van jou tegengekomen.
En wat bedoel je met gainen? Droger worden? Kan me niet voorstellen dat je deadlift of je mp erg vooruit gaat qua volume of 1rm.
(geef alleen de oefeningen, reps varieren. Ik train om de dag)Ik ben nu online op mobiel maar je hebt mijn progress foto's ook gezien toch? In het begin verloor ik kracht tot week 8 ongeveer maar nu ben ik dus weer omhoog aan het gaan, zit in week 11 nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik beweer dus niet dat bovenstaande schema perfect is, maar ik denk dat het wel een stuk beter is dan de jauwne...![]()
Soms na het trainen drink ik een wheyshake, maar heel zelden eigenlijk...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:30 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hoeveel eiwitten zijn dat? 60gr? Ziet er weinig uit![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:46 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
KISS
(geef alleen de oefeningen, reps varieren. Ik train om de dag)Gezien z'n progress pics werkt het voor hem. Als hij zich er lekker bij voelt en vooralsnog vooruitgaat wie ben jij dan te zeggen dat zijn schema kut is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik beweer dus niet dat bovenstaande schema perfect is, maar ik denk dat het wel een stuk beter is dan de jauwne...
Het is geen exacte wiskunde.Behulpzaam als een waterkraan.
Damn, ik moest lachen en huilen tegelijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:51 schreef Tito_Makani het volgende:
Moet je met RIppetoe de oefeningen altijd in de goede volgorde doen? soms is het bench press bankje vrij en het squat rek niet. Kan ik dan gewoon eerst gaan benchpressen?Wtf.
Nog gezien welke oefening die gast heeft gedaan waarvoor hij de squatrack wilde afpakken?This isn't even my final form.![]()
Hij zag er uit als een bro dus waarschijnlijk barbell curlsquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Damn, ik moest lachen en huilen tegelijk.Wtf.
Nog gezien welke oefening die gast heeft gedaan waarvoor hij de squatrack wilde afpakken?![]()
Ik zag een curlbro met een kladblok en pen zijn gewichten voor dumbell en barbell curls bijhouden.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
Zeker heb ik die gezien, je bent prima afgevallen, maar wel dankzij (veel) minder eten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:04 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik ben nu online op mobiel maar je hebt mijn progress foto's ook gezien toch? In het begin verloor ik kracht tot week 8 ongeveer maar nu ben ik dus weer omhoog aan het gaan, zit in week 11 nu.
Elke vorm van training in de gym zou je daarbij hebben geholpen.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Dat betekent dat zijn gains in de bulk ook gemaakt zijn met een dergelijk schema.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:00 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Zeker heb ik die gezien, je bent prima afgevallen, maar wel dankzij (veel) minder eten.
Elke vorm van training in de gym zou je daarbij hebben geholpen.
Als dat voor hem werkt (weinig sets, weinig reps, heul veul oefeningen), en als hij niet overtraint raakt, waarom niet?
Vind het een beetje sterk verwoord dat het een prutschema zou zijn.Mocht hij zich er niet goed bij voelen, kan het altijd nog aangepast worden.
Dat betekent dat uiteraard niet automatisch. Hangt er vanaf hoelang hij dit schema heeft gevolgd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat betekent dat zijn gains in de bulk ook gemaakt zijn met een dergelijk schema.
Als dat voor hem werkt (weinig sets, weinig reps), en als hij niet overtraint raakt, waarom niet?
Vind het een beetje sterk verwoord dat het een prutschema zou zijn.Mocht hij zich er niet goed bij voelen, kan het altijd nog aangepast worden.
En zoals hij al aangaf, kracht is tot en met week 8 verminderd. Dat is wel heftig, zeker wanneer er manieren zijn om zelfs tijdens een cut (misschien een iets minder drastische dan die van tsun), nog kleine stapjes te maken. En overtrainen niet gebeurd zeg je? Misschien juist wel, een vd tekenen van overtrainen is het gebrek aan progressie.
En ik kan het nog wel sterker verwoorden, veel sterker, maar daar bereik ik niets mee, dus ik hou mij maar n beetje in.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Dan zou je hem eerst moeten vragen welk soort schema hij die jaren heeft gevolgd om tot zo'n fysiek te komenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dat betekent dat uiteraard niet automatisch. Hangt er vanaf hoelang hij dit schema heeft gevolgd.
Waarom zou het slecht zijn van verzadigde vetten ook al weer zijn achterhaald? Dacht ik hier laatst te hebben gelezen."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Niet gecorreleerd met hart- en vaatziekten, zoals aanvankelijk gedacht werd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:15 schreef Push. het volgende:
Waarom zou het slecht zijn van verzadigde vetten ook al weer zijn achterhaald? Dacht ik hier laatst te hebben gelezen.
(toch? Stereo?)
Omdat het just goed is voor je cholesterol (meer HDL, shift naar LDL patroon A). De hele theorie is gebaseerd op een onzinnige landenstudie waar uit ENORM veel data arbitrair een paar landen gekozen zijn en daar dan arbitrair 1 variable gekozen is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:15 schreef Push. het volgende:
Waarom zou het slecht zijn van verzadigde vetten ook al weer zijn achterhaald? Dacht ik hier laatst te hebben gelezen.![]()
Nice pecs brahquote:Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
Dankje brah, synthol is de shit, lekker makkelijk, geen training niks. Fuck de haters.quote:If not now, then when.![]()
En transvetten zijn wel echt slecht voor je?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:23 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Omdat het just goed is voor je cholesterol (meer HDL, shift naar LDL patroon A). De hele theorie is gebaseerd op een onzinnige landenstudie waar uit ENORM veel data arbitrair een paar landen gekozen zijn en daar dan arbitrair 1 variable gekozen is.![]()
Ja das troep waar je ver van weg moet blijven (behalve CLA, maar dat komt van nature uit vlees en zuivel).quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:10 schreef Dobbs het volgende:
[..]
En transvetten zijn wel echt slecht voor je?![]()
Oké. Kwam er dit weekend achter dat de pindakaas die ik altijd bij mijn ouders eet dus gehard plantaardig vet bevat, nadat ik dik besmeerde boterhammen had zitten eten. Goedkoop huismerk was het. Toch maar beter opletten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:16 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ja das troep waar je ver van weg moet blijven (behalve CLA, maar dat komt van nature uit vlees en zuivel).![]()
Zo vakantie voorbij dus ik ga vanaf morgen weer beginnen .![]()
ben van plan om een aantal weken de Rippetoe schema te volgen , alleen Deathlift staat me wat tegen, is de Cable Row een goede alternatief ?![]()
neeI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
curl is t beste alternatief voor de lift of deathquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:03 schreef michiel_merk het volgende:
ben van plan om een aantal weken de Rippetoe schema te volgen , alleen Deathlift staat me wat tegen, is de Cable Row een goede alternatief ?![]()
doe een goeie deadlift en daarna een cable row en je hebt je antwoord.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:03 schreef michiel_merk het volgende:
ben van plan om een aantal weken de Rippetoe schema te volgen , alleen Deathlift staat me wat tegen, is de Cable Row een goede alternatief ?Behulpzaam als een waterkraan.
Zag een keer zo'n filmpje van zo'n gast die een infectie van synthol kreeg en met een naald al het pus moest verwijderen![]()
![]()
Damn :'Dquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:51 schreef Tito_Makani het volgende:
Moet je met RIppetoe de oefeningen altijd in de goede volgorde doen? soms is het bench press bankje vrij en het squat rek niet. Kan ik dan gewoon eerst gaan benchpressen?
Maar over Rippetoe, Squats kan je het beste altijd eerst doen. De oefeningen zijn namelijk zodanig ingedeeld dat je eerst je onderlichaam traint, die rust geeft door je bovenlichaam te trainen en dan weer de onderkant te pakken. Dus ja, volgorde zou ik letterlijk aanhouden. Dat doe ik wel in ieder geval. (is nu pas m'n 2e week)![]()
Zal wel een retard vraag zijn maar ik ben toch benieuwd.
Overbodige eiwitten, carbs of vetten (overbodige Kcal) worden opgeslagen als reserves in je vetcellen.
Wat ik mij dan afvraag is of de spieren niet 'gevoed' kunnen worden door die reserves net zoals eiwitten dat doen die niet opgeslagen zijn. Dus dat het mogelijk is om spieren te behouden/kweken vanuit die reserves, hoe minimaal dit ook is en zo niet waarom niet?If not now, then when.![]()
Zoals je zelf al gezegd, ik geloof dat de eiwitten en dergelijke vetcellen worden die vervolgens niet meer terug verandert (kunnen worden) in eiwitten en dergelijke. Vet wordt alleen gebruikt als energieleverancier. Ik geloof dat het zo was, not 100% sure.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Overbodige eiwitten, carbs of vetten (overbodige Kcal) worden opgeslagen als reserves in je vetcellen.
Wat ik mij dan afvraag is of de spieren niet 'gevoed' kunnen worden door die reserves net zoals eiwitten dat doen die niet opgeslagen zijn. Dus dat het mogelijk is om spieren te behouden/kweken vanuit die reserves, hoe minimaal dit ook is en zo niet waarom niet?![]()
Klopt, klinkt ook logisch maar misschien bestonden er kansen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:59 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Zoals je zelf al gezegd, ik geloof dat de eiwitten en dergelijke vetcellen worden die vervolgens niet meer terug verandert (kunnen worden) in eiwitten en dergelijke. Vet wordt alleen gebruikt als energieleverancier. Ik geloof dat het zo was, not 100% sure.If not now, then when.![]()
Zou wel super chill zijn ja. Maar helaas.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Klopt, klinkt ook logisch maar misschien bestonden er kansen.![]()
Als een koe een tijdje geen gras eet, kan het dan nog melk met eiwit aanmaken?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
misgien spermaquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:01 schreef Zith het volgende:
Als een koe een tijdje geen gras eet, kan het dan nog melk met eiwit aanmaken?If not now, then when.![]()
eiwitten worden niet omgezet in vet,maar gewoon afgevoerd!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:59 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Zoals je zelf al gezegd, ik geloof dat de eiwitten en dergelijke vetcellen worden die vervolgens niet meer terug verandert (kunnen worden) in eiwitten en dergelijke. Vet wordt alleen gebruikt als energieleverancier. Ik geloof dat het zo was, not 100% sure.![]()
Nee, wel kaas. Misschien een beetje yoghurt maar geen melk met eiwit, sorry.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:01 schreef Zith het volgende:
Als een koe een tijdje geen gras eet, kan het dan nog melk met eiwit aanmaken?![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:17 schreef seto het volgende:
The 12 Wackiest Exercises Ever Caught On Camera
De chicks kijken anders wel altijd als ik die squat zo doe bro.If not now, then when.![]()
http://spotmebro.com/the-5-idiots-you-will-encounter-at-the-gym/quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De chicks kijken anders wel altijd als ik die squat zo doe bro.
Kei grappige site![]()
![]()
Heb hem gebookmarked.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:24 schreef MrGuma het volgende:
[..]
http://spotmebro.com/the-5-idiots-you-will-encounter-at-the-gym/
Kei grappige siteIf not now, then when.![]()
Das veul eten in weinig tijd. Ik weet niet of ik in 8 uurtjes ~3200 kcal weggeduwd zou krijgen..Behulpzaam als een waterkraan.
Ben het nu aan het proberen.. Cutten met IF is wel ideaal
Bulk trouwens niet heel drastisch hoor, 3000 en 2700 en rust 1700 ong![]()
3 maaltijden van 1000Kcal.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:54 schreef fathank het volgende:
Das veul eten in weinig tijd. Ik weet niet of ik in 8 uurtjes ~3200 kcal weggeduwd zou krijgen..Sommige doen het in 4 uur.
Vakantie. Normaal lig ik al zeker 2 uur op 1 oor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:00 schreef Ties02 het volgende:
He wat zijn jullie trouwens nog laat wakker, vet kataboolBehulpzaam als een waterkraan.
Ah oke, ja hier ook wel.
Maar heb wel regelmatig beetje slaapritme issues. Tijdje melatonine gebruikt, heerlijk op geslapen en gedroomdook goed voor de gains denk ik.
![]()
Ties, ouwe VI-hoolie, wist niet dat jij ook trainde! Lekker man, niets mis mee, sportschooltje. Laat gaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:56 schreef Ties02 het volgende:
Ben het nu aan het proberen.. Cutten met IF is wel ideaal
Bulk trouwens niet heel drastisch hoor, 3000 en 2700 en rust 1700 ong![]()
KOEKOEK! Ha ZuidGrens harde kern VI representquote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:09 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ties, ouwe VI-hoolie, wist niet dat jij ook trainde! Lekker man, niets mis mee, sportschooltje. Laat gaan.
Ja man niks mis mee, overdag beetje broekje uit op de bank hangen, en 's avonds lekker buffelen in de gym toch. Prima![]()
![]()
Maken jullie trouwens veel geluid bij zware lifts?
Hier loopt er iemand rond die bij een DL van 110kg al de hele gym bij elkaar schreeuwt![]()
In veel gyms wordt het niet getolereerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:18 schreef Tito_Makani het volgende:
Maken jullie trouwens veel geluid bij zware lifts?
Hier loopt er iemand rond die bij een DL van 110kg al de hele gym bij elkaar schreeuwtIf not now, then when.![]()
Lol doet me denken aan dat lunk alarm van Planet Fitness.
Bij ons valt het reuze mee, maar dat komt ook omdat niet veel mensen zware compounds doen. Het is meer puffen en kreunen.
![]()
Hier schreeuwen ook genoeg gasten, waarom niet. Zo lang het niet aanstellen is mag je best schreeuwen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
In veel gyms wordt het niet getolereerd.
Maar goed, als ik die verhalen over de sportschool van Tito_Makani mag geloven zullen ze het daar wel tolereren![]()
Oh bij de gym waar ik trainde willen ze zulke gasten liever niet hebben omdat de mensen die daar voor hun cardio komen er 'bang' van worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:21 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hier schreeuwen ook genoeg gasten, waarom niet. Zo lang het niet aanstellen is mag je best schreeuwen.
Maar goed, als ik die verhalen over de sportschool van Tito_Makani mag geloven zullen ze het daar wel tolererenIf not now, then when.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Gluconeogenesisquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eiwitten worden niet omgezet in vet,maar gewoon afgevoerd!Confidence through competence![]()
Hey Stereo,quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Gluconeogenesis
Is dit mogelijk op de één of andere manier?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik mij dan afvraag is of de spieren niet 'gevoed' kunnen worden door die reserves net zoals eiwitten dat doen die niet opgeslagen zijn. Dus dat het mogelijk is om spieren te behouden/kweken vanuit die reserves, hoe minimaal dit ook is en zo niet waarom niet?If not now, then when.![]()
Eerst: wat Zith zegt
En ten tweede, als je het over energie leveren hebt aan de spieren, dat doen vetcellen sowieso als je ff niks aan het verteren bent. Als je het over spiergroei hebt, daar heb je sowieso bouwstenen voor nodig (positieve stikstofbalans) en een anabool milieu aan hormonen. Dit laatste heb je met name als je boven je onderhoud eet.
Eet je onder je onderhoud, dan heb je een naar catabool neigend milieu en worden vet- en spiercellen benut in de energiebehoefte. Als je beginner* bent en/of supervet, dan kun je door te trainen alsnog makkelijk iets in spieren aankomen, ondanks het onvoordelige milieu.
* beginner is nogal ruim genomen, denk dat vrijwel iedereen hier in een lichte cut alsnog iets in spier kan toenemen, maar het punt is dat dit in een anabool milieu veel beter gaat
Spieropbouw:
1. Trainingsprikkel
2. Anabool milieu
3. Genoeg substratenConfidence through competence![]()
Duidelijk, dank je!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:41 schreef Stereotomy het volgende:
Eerst: wat Zith zegt
En ten tweede, als je het over energie leveren hebt aan de spieren, dat doen vetcellen sowieso als je ff niks aan het verteren bent. Als je het over spiergroei hebt, daar heb je sowieso bouwstenen voor nodig (positieve stikstofbalans) en een anabool milieu aan hormonen. Dit laatste heb je met name als je boven je onderhoud eet.
Eet je onder je onderhoud, dan heb je een naar catabool neigend milieu en worden vet- en spiercellen benut in de energiebehoefte. Als je beginner* bent en/of supervet, dan kun je door te trainen alsnog makkelijk iets in spieren aankomen, ondanks het onvoordelige milieu.
* beginner is nogal ruim genomen, denk dat vrijwel iedereen hier in een lichte cut alsnog iets in spier kan toenemen, maar het punt is dat dit in een anabool milieu veel beter gaat
Spieropbouw:
1. Trainingsprikkel
2. Anabool milieu
3. Genoeg substraten
Hoeveel kcals heb je nou werkelijk minimaal nodig als overschot om te gainen. Of verschilt dit per persoon/intensiviteit training. Ik gok meestal maar wat en kijk hoe het gaat..![]()
Ben ik ook wel benieuwd naar. Dus echt clean-clean-bulk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:05 schreef Ties02 het volgende:
Hoeveel kcals heb je nou werkelijk minimaal nodig als overschot om te gainen. Of verschilt dit per persoon/intensiviteit training. Ik gok meestal maar wat en kijk hoe het gaat..
Sommige doen 200, sommige 500 en sommige wel 2500.
Da's niet te zeggen omdat je nooit exact weet wat je TDEE was geweest. Zelf uitproberen dus, en weegschaal/meetlint/spiegel als hulpmiddel gebruiken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:05 schreef Ties02 het volgende:
Hoeveel kcals heb je nou werkelijk minimaal nodig als overschot om te gainen. Of verschilt dit per persoon/intensiviteit training. Ik gok meestal maar wat en kijk hoe het gaat..Confidence through competence![]()
Ik hoor dat dat spul ook nog permanent is.
Waarom zou je dat in godsnaam gebruiken tenzij bodybuilding je werk is![]()
Waarom zou je dat überhaupt gebruiken in het geval dat je zelfs pro bent terwijl je meer hebt aan bewezen anabolen zoals test, winny, dbol, hgh etc. Hgh krijg je wel roid gut van.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 03:48 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik hoor dat dat spul ook nog permanent is.
Waarom zou je dat in godsnaam gebruiken tenzij bodybuilding je werk isIf not now, then when.![]()
Maar daar moet je ook weer voor trainen en eten enzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 03:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom zou je dat überhaupt gebruiken in het geval dat je zelfs pro bent terwijl je meer hebt aan bewezen anabolen zoals test, winny, dbol, hgh etc. Hgh krijg je wel roid gut van.This isn't even my final form.![]()
Keihard zelfs maar synthol moet je gewoon niet aan beginnen, imo ook niet als pro. Je hebt er 0,0 aan, het is gewoon olie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar daar moet je ook weer voor trainen en eten enzo.If not now, then when.![]()
Blijkbaar vinden sommige mensen een anatomisch incorrecte tumor wel mooi.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Keihard zelfs maar synthol moet je gewoon niet aan beginnen, imo ook niet als pro. Je hebt er 0,0 aan, het is gewoon olie.
Maar als je die beelden ziet, sommige gasten kijken wel een beetje triest. Alsof ze spijt hebben maar het niet willen laten merken.This isn't even my final form.![]()
Echt he. Die liggen 's avonds in de foetushouding te huilen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden sommige mensen een anatomisch incorrecte tumor wel mooi.
Maar als je die beelden ziet, sommige gasten kijken wel een beetje triest. Alsof ze spijt hebben maar het niet willen laten merken.If not now, then when.![]()
YouTube
Net lekker intensief moeten kosten door een halve dex op een lege maag.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Eigenlijk moet je het zo zien;quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik mij dan afvraag is of de spieren niet 'gevoed' kunnen worden door die reserves net zoals eiwitten dat doen die niet opgeslagen zijn. Dus dat het mogelijk is om spieren te behouden/kweken vanuit die reserves, hoe minimaal dit ook is en zo niet waarom niet?
Eiwit en glucose kunnen naar Pyruvaat omgezet worden.
Pyruvaat kan naar Glucose worden omgezet, of naar CoAcetyl
Vet wordt omgezet naar Acetyl-CoA
Acetyl-Coa kan worden omgezet naar vet.
Eiwit --> Pyruvaat <--> Glucose
Pyruvaat --> Acetyl-Coa <--> Vet
Zodra eiwit is omgezet kan het niet meer terug, glucose is iets makkelijker te maken, en vet het makkelijkst. (dit is iets een oversimplificatie, maar het idee klopt bijna altijd). Je kan dus uit je vet voorraden geen eiwit maken en ook geen glucose (niet 100% waar dat laatste, maar het is heel marginaal).![]()
Iemand ervaring met:
http://www.bodyenfitshop.(...)hardcore-pro-series/
en
http://www.bodyenfitshop.(...)premium-mass-gainer/
Deze werden me aangeboden door een bekende van me.YouTube
Overpriced en onzin.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand ervaring met:
en
Deze werden me aangeboden door een bekende van me.
Weightgainer nodig? Eet pindakaas (het liefst van 100% pinda's uit de reform) en drink chocomel.![]()
hoeveel pindakaas? Want ik eet me hele leven al niets anders op brood (af en toe wat kaas) maar niets mag baten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:00 schreef Physics het volgende:
[..]
Overpriced en onzin.
Weightgainer nodig? Eet pindakaas (het liefst van 100% pinda's uit de reform) en drink chocomel.
Heb een snelle stofwisseling.
Toilet en ik.. best buddies for life.YouTube
Dan eet je onder je TDEE zonder dat je het weet. Dure weight gainers gaan ook niet helpen als je onder onderhoud blijft zitten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
hoeveel pindakaas? Want ik eet me hele leven al niets anders op brood (af en toe wat kaas) maar niets mag baten.
Toilet en ik.. best buddies for life.
Serieus, desnoods werk je gewoon een paar lepels olie of boter weg.This isn't even my final form.![]()
Och wat at ik vroeger toch veel. Niet normaal. Wel 8 boterhammen naar mijn werk. 's Morgens ontbijten en 's avonds veel warm eten. Nooit zwaarder geworden dan 62 kilo. En ik at nog wel zoveel. Snelle stofwisseling ofzo...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
hoeveel pindakaas? Want ik eet me hele leven al niets anders op brood (af en toe wat kaas) maar niets mag baten.
Toilet en ik.. best buddies for life.![]()
Ik had laatst een overzicht gemaakt van me voeding.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dan eet je onder je TDEE zonder dat je het weet. Dure weight gainers gaan ook niet helpen als je onder onderhoud blijft zitten.
Serieus, desnoods werk je gewoon een paar lepels olie of boter weg.
2780 caloriën (precies wat ik nodig heb om aan te komen)
van nature ben ik dus droog.
Ik kwam alleen eiwitten tekort, en koolhydraten.
Dit is nu aangevuld met die muscle and diet pack van de body en fitshop.YouTube
Muscletech is wel een A-merk, maar ik zou idd eerst meer gaan eten voordat ik geld aan dit soort gainers zou uitgeven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand ervaring met:
en
Deze werden me aangeboden door een bekende van me.![]()
Bullshit, als jij skinny blijft van 2780 kcal dan moet je 3300 kcal of meer gaan eten. Je verschuilen achter het 'maar die calculator op internet zei hetquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:11 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik had laatst een overzicht gemaakt van me voeding.
2780 caloriën (precies wat ik nodig heb om aan te komen)
van nature ben ik dus droog.' excuus is gewoon dom.
Dus je eet 2780 kcal voornamelijk uit vetten? HOE dan?quote:Ik kwam alleen eiwitten tekort, en koolhydraten.
Je eet te weinig. Zoek voedsel uit wat je makkelijk weg kan werken naast je normale voedsel (noten, (chocolade)melk) en begin met eten.Confidence through competence![]()
nee scheelde niet veel, zo uit me hoofd (alles ligt thuis nu op werk) kreeg ik iets van 112 gram eiwitten binnen en iets van 180 gram koolhydraten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Bullshit, als jij skinny blijft van 2780 kcal dan moet je 3300 kcal of meer gaan eten. Je verschuilen achter het 'maar die calculator op internet zei het' excuus is gewoon dom.
[..]
Dus je eet 2780 kcal voornamelijk uit vetten? HOE dan?
Je eet te weinig. Zoek voedsel uit wat je makkelijk weg kan werken naast je normale voedsel (noten, (chocolade)melk) en begin met eten.
en ik moest iets van 150/250 geloof ikYouTube
nu ong 66 kilo 1m78quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:54 schreef Levolution het volgende:
Wat is je gewicht/lengte trouwens, Manage?YouTube
Dus de resterende 1600 kcal van die ca. 2800 kcal van wat je hierboven schreef haalde je uit vetten?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
nee scheelde niet veel, zo uit me hoofd (alles ligt thuis nu op werk) kreeg ik iets van 112 gram eiwitten binnen en iets van 180 gram koolhydraten.
en ik moest iets van 150/250 geloof ik
Geloof er geen reet van. Ik denk dat je grootse moeite hebt om 2800 kcal te halen en dat je daar structureel onder blijft.Confidence through competence![]()
Ok. Je TDEE bereken je laag omdat je weinig weegt, maar je mag gerust veel meer eten, zeker als je beweert dat je moeilijk aankomt.quote:
Ik begon op 68 kg, ben ook 1m78, maar zelfs ik at meer dan jij, terwijl ik juist makkelijk aankom (in vet).This isn't even my final form.![]()
En dit. Post als je thuis bent je voedingsschema anders even.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dus de resterende 1600 kcal van die ca. 2800 kcal van wat je hierboven schreef haalde je uit vetten?
Geloof er geen reet van. Ik denk dat je grootse moeite hebt om 2800 kcal te halen en dat je daar structureel onder blijft.This isn't even my final form.![]()
En als je idd rond de 100-120 gram eiwitten binnen kreeg, dan zit je qua eiwitten echt meer dan zat. Jouw probleem is de totale hoeveelheid energie die je binnenkrijgt.Confidence through competence![]()
Ik heb het niet exact hier, maar ik had alle dingen berekend via voedingscentrum.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dus de resterende 1600 kcal van die ca. 2800 kcal van wat je hierboven schreef haalde je uit vetten?
Geloof er geen reet van. Ik denk dat je grootse moeite hebt om 2800 kcal te halen en dat je daar structureel onder blijft.
's morgen tot aan 13u 4 boterhammen met pindakaas, en een banaan
om +-13:00 een kop kippensoep, 1 snee roggebrood met kaas, een broodje ei(gebakken) en fruit.
tot 18u weer +- 3 a 4 boterhammen met pindakaas.
avondeten: macaroni (vezelrijk) met gehakt, groente en natuurlijke saus. (vlees gebakken in olijfolie).
dan nog een kop yoghurt met muesli.
en tegenwoordig die pillen er dus bij.
de hele dag drink ik water.
en ong 4 glazen multivitYouTube
Er is je al verteld dat je gewoon meer moet gaan eten..quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Zoals het nu lijkt (er zit wel eens een dag tussen dat het minder is, 's weekends bijv als ik later wakker wordt...)
+-9:30
2 boterhammen met pindakaas/kaas
+-11:30
+-13:00
kop kippensoep
1 snee roggebrood met kaas
2 boterhammen met ei en ham/ of een boterham met gekookt ei
bakje fruit
+-15:00
+-17:00
1 boterham met pindakaas/kaas
+-19:00
Avond eten. Dit kan een bord pasta zijn, of aardappels (4 a 5) vlees (+-200 gram) en groente (geen idee hoeveel, ong 3 opscheplepels? Natuurlijk ook andere dingen, wraps, wereldgerechten, snackbar etc.
+-21:00
Kop yoghurt met muesli
Dat is zo'n beetje wat ik eet, plus af en toe tussendoortjes... Ik ben niet van het snoepen. Vaak is het dan een tosti bijv, of iets van de mcdonalds als ik onderweg ergens naartoe ben of vandaan kom.
Toen ik nog shakes gebruikte (champs sportline protein 90+) nam ik daar 2 van. Ook goed voor 500cal volgens mij.
note: ik rook nu weer.
ps:
Drinken:
in elk geval +- 2 liter water per dag, dat red ik wel. Ik heb maar 1 nier dus ik moet veel drinken (don't ask, ben er blijkbaar mee geboren volgens de dokter.. en ja.. dat kan.)
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk cola te vermijden (eerder niet) en drink ik veel multi vitaminen spul.
Vitamines:
Ik heb B12 complex staan van de AH en Vitamine C bruistabletten. (Neem ik niet elke dag to be honest)![]()
Klopt, alleen had ik een nieuw schema gemaakt met allemaal calorieën en koolhydraten en eiwitten enzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:00 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Er is je al verteld dat je gewoon meer moet gaan eten..
Ben die berekening toen gaan gebruiken waar je dat alles mee kan uitrekenen... hoeveel je verbruikt in rust, wat je moet hebben om te gainen etc.YouTube
Kijk, die berekening is heel aardig als richtlijn, maar blijkbaar werkt het niet voor jou. Eet gewoon meer. Ik geloof best dat je een hoger metabolisme hebt, maar dat betekent niet dat jij die niet kan overwinnen door alsnog over je onderhoud te eten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Klopt, alleen had ik een nieuw schema gemaakt met allemaal calorieën en koolhydraten en eiwitten enzo.
Ben die berekening toen gaan gebruiken waar je dat alles mee kan uitrekenen... hoeveel je verbruikt in rust, wat je moet hebben om te gainen etc.This isn't even my final form.![]()
Wat denk je ervan om alle berekeningen in de prullenbak te mieten en gewoon méér te gaan eten? Eet bij je ontbijt een grotere portie, bij je lunch een grotere portie, bij je diner een grotere portie en snack noten tussendoor.Confidence through competence![]()
Hoe zit het met een metabolische leeftijd?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kijk, die berekening is heel aardig als richtlijn, maar blijkbaar werkt het niet voor jou. Eet gewoon meer. Ik geloof best dat je een hoger metabolisme hebt, maar dat betekent niet dat jij die niet kan overwinnen door alsnog over je onderhoud te eten.
Ik ging laatst op een weegschaal staan die al die dingen uitrekent (oude sportschool).
metabolische leeftijd van 13...
wel eens gegoogled daarop, maar echt wijzer wordt ik er niet van.
(de relatie tussen dat, het eten en het trainen)YouTube
specifieke noten?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:03 schreef Stereotomy het volgende:
Wat denk je ervan om alle berekeningen in de prullenbak te mieten en gewoon méér te gaan eten? Eet bij je ontbijt een grotere portie, bij je lunch een grotere portie, bij je diner een grotere portie en snack noten tussendoor.YouTube
Stop met googlen, start met eten. Je maakt het echt, echt veel te moeilijk voor jezelf. Je eet te weinig. Daarom heb je ondergewicht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoe zit het met een metabolische leeftijd?
Ik ging laatst op een weegschaal staan die al die dingen uitrekent (oude sportschool).
metabolische leeftijd van 13...
wel eens gegoogled daarop, maar echt wijzer wordt ik er niet van.
(de relatie tussen dat, het eten en het trainen)
Echt geen rocket science dit ofzo....Confidence through competence![]()
Wat Stereotomy zegt!!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Klopt, alleen had ik een nieuw schema gemaakt met allemaal calorieën en koolhydraten en eiwitten enzo.
Ben die berekening toen gaan gebruiken waar je dat alles mee kan uitrekenen... hoeveel je verbruikt in rust, wat je moet hebben om te gainen etc.
Ik was ook alleen maar bezig met schema's maken en alles tot op de 2 cijfers achter de komma berekenen in plaats van bezig te zijn met eten. Geloof me, zo moeilijk is het niet als je gewoon begint.
Print dit ding 10x uit (met 1 veld kun je 2x doen) en op het moment dat je iets gaat eten bereken je even hoeveel alles is. Werkt voor mij 100x beter dan voor gemaakte schema's.![]()
https://dl.dropbox.com/u/27718803/Kcal%20lijst.xlsxIf not now, then when.![]()
Thnx.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat Stereotomy zegt!!
Ik was ook alleen maar bezig met schema's maken en alles tot op de 2 cijfers achter de komma berekenen in plaats van bezig te zijn met eten. Geloof me, zo moeilijk is het niet als je gewoon begint.
Print dit ding 10x uit (met 1 veld kun je 2x doen) en op het moment dat je iets gaat eten bereken je even hoeveel alles is. Werkt voor mij 100x beter dan voor gemaakte schema's.![]()
https://dl.dropbox.com/u/27718803/Kcal%20lijst.xlsx
Dat wordt dan maar even mijn maag flink uitrekken.YouTube
Denk dat compliantie momenteel belangrijker is dan detailsquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:06 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Macadamias het beste en lekkerst (maar ook duurst)zou het niet te moeilijk/duur maken voor hem...
Geen probleem. Door schema's maken ging mijn motivatie keer op keer weg omdat het eten zo eenzijdig bleek. Tegenwoordig door het simpel doen gaat het beter. Kijk gewoon wat goed voedsel is, check de voedingswaardes, past het of past het niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Thnx.
Dat wordt dan maar even mijn maag flink uitrekken.If not now, then when.![]()
Dan heb ik nu wel een noob vraag (de snelste manier)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Geen probleem. Door schema's maken ging mijn motivatie keer op keer weg omdat het eten zo eenzijdig bleek. Tegenwoordig door het simpel doen gaat het beter. Kijk gewoon wat goed voedsel is, check de voedingswaardes, past het of past het niet.
zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten moeten er in zitten, correct?YouTube
Geestelijk een beetje down (niet wat trainen betreft), dus vanavond even volle bak.
Kijken wat ik uit 3*5 kan halen ipv 3*8.![]()
Nee. Eiwitten gewoon zoveel als je nodig hebt (een range van 120-150 gram voldoet voor jou). De rest vul je in naar smaak. Koolhydraten zijn goedkoop, vetten laten de kcal snel aantikken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:11 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dan heb ik nu wel een noob vraag (de snelste manier)
zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten moeten er in zitten, correct?
Besef wel dat vetten ook erg belangrijk zijn voor spieropbouw, dus verwaarloos ze niet.This isn't even my final form.![]()
top thnx.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee. Eiwitten gewoon zoveel als je nodig hebt (een range van 120-150 gram voldoet voor jou). De rest vul je in naar smaak. Koolhydraten zijn goedkoop, vetten laten de kcal snel aantikken.
Besef wel dat vetten ook erg belangrijk zijn voor spieropbouw, dus verwaarloos ze niet.YouTube
Oja nu we het over eiwitten hebben. Er werd mij aangeraden 1,5gr. per kilo lichaamsgewicht aan te houden maar ik kwam recent op DBB iets tegen.
Plaatje komt uit een studie volgens poster.
Wat ik mij dan afvraag, is het niet beter om 2,5- tot 3gr. per kilo lichaamsgewicht te eten?If not now, then when.![]()
Dit is wel lastig. Stereo is van mening dat 2,5-3 echt te veel is. Persoonlijk vind ik 3 ook erg veel, 2 voldoet. Stereo vindt nog minder voldoen, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Oja nu we het over eiwitten hebben. Er werd mij aangeraden 1,5gr. per kilo lichaamsgewicht aan te houden maar ik kwam recent op DBB iets tegen.
[ afbeelding ]
Plaatje komt uit een studie volgens poster.
Wat ik mij dan afvraag, is het niet beter om 2,5- tot 3gr. per kilo lichaamsgewicht te eten?
Die grafiek is wel echt zo'n zelfgemaakte Excelgrafiek, dus vraag me af wat de bron is van die waarden.This isn't even my final form.![]()
Ja Stereo zei het ook tegen mij om gewoon 1,5gr. aan te houden maar toen ik dit zag twijfelde ik even dus ik ben erg benieuwd hoeveel het nou moet zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit is wel lastig. Stereo is van mening dat 2,5-3 echt te veel is. Persoonlijk vind ik 3 ook erg veel, 2 voldoet. Stereo vindt nog minder voldoen, heb ik begrepen.If not now, then when.![]()
Diezelfde poster noemt deze 3 studies in een post. Ik weet niet of het daar toevallig in staat, ik kan de full-text ook niet bekijken.
22.Walberg JL, Leidy MK, Sturgill DJ, Hinkle DE, Ritchey SJ, Sebolt DR. Macronutrient content of a hypoenergy diet affects nitrogen retention and muscle function in weight lifters. Int J Sports Med. 1988;9(4):261–6. [Medline]
23.Mourier A, et al. Combined effects of caloric restriction and branched-chain amino acid supplementation on body composition and exercise performance in elite wrestlers.Int J Sports Med. 1997 Jan;18(1):47-55. [Medline]
24.Mettler S, et al. Increased protein intake reduces lean body mass loss during weight loss in athletes. Med Sci Sports Exerc. 2010 Feb;42(2):326-37. [Medline]If not now, then when.![]()
Oké. Zal wel kloppen, kerel gaat vast niet waarden verzinnen terwijl de bronnen controleerbaar zijn.
Maar zelfs uit die grafiek blijkt dat 3 gram teveel is. 2 gram is eigenlijk wel goed (volgens die grafiek nét te weinig).
Misschien moet je alleen in de cut wat hoger in de eiwitten gaan, om katabolisme tegen te gaan?This isn't even my final form.![]()
Er is een rede dat eiwit zo vullend en verzadigend werkt t.o.v. de andere macros, je hebt er gewoon veel minder van nodig. 2-3g per kilo eten is echt nergens voor nodig.![]()
Ik heb mij veel ingelezen tijdens mijn ban. Zo zie je maar weer dat FOK! een ganse tijdverspilling is.
Ik kwam deze geweldige site tegen: http://scholar.google.com![]()
Werkt imo fijner dan pubmed.
Waarom niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:33 schreef Autobandje het volgende:
Er is een rede dat eiwit zo vullend en verzadigend werkt t.o.v. de andere macros, je hebt er gewoon veel minder van nodig. 2-3g per kilo eten is echt nergens voor nodig.If not now, then when.![]()
Inderdaad, waarom niet? Even los van de nierbelasting etc., hoe verklaar je die cijfers uit de grafiek?
Ik heb de studies niet gecontroleerd natuurlijk, maar toch.This isn't even my final form.![]()
Niet alleen dat, maar als je zegt dat het nodig is wil ik ook weten waarom, en dan puur voor de VVM.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:35 schreef Levolution het volgende:
Inderdaad, waarom niet? Even los van de nierbelasting etc., hoe verklaar je die cijfers uit de grafiek?
Ik heb de studies niet gecontroleerd natuurlijk, maar toch.If not now, then when.![]()
Bv. http://jn.nutrition.org/content/137/4/985.long#TBL2
Resistance Training Reduces Fasted- and Fed-State Leucine Turnover and Increases Dietary Nitrogen Retention in Previously Untrained Young Men1
Wat bleek in hun studie? Als je aan krachttraining doet slaat je lichaam eiwitten beter op uit je eten en bewaart ze dus. Daardoor zou je misschien zelfs in sommige gevallen MINDER eiwit nodig hebben als je traint.
Het zou kunnen dat je voor maximale spiergroei zoveel mogelijk eiwit zou moeten eten, maar het is wel degelijk counterintuitive.
Eén ding is duidelijk, de wetenschap weet het ook niet, en die 2.5-3g per kg is naar mijn weten nergens op gebaseerd. Maar ik ga nog wat bronnen zoeken en bekijken.
![]()
In feite neem je dan een soort risico om te vertrouwen dat zoiets daadwerkelijk gebeurt denk ik?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:37 schreef Autobandje het volgende:
Bv. http://jn.nutrition.org/content/137/4/985.long#TBL2
Resistance Training Reduces Fasted- and Fed-State Leucine Turnover and Increases Dietary Nitrogen Retention in Previously Untrained Young Men1
Wat bleek in hun studie? Als je aan krachttraining doet slaat je lichaam eiwitten beter op uit je eten en bewaart ze dus. Daardoor zou je misschien zelfs in sommige gevallen MINDER eiwit nodig hebben als je traint.
Het zou kunnen dat je voor maximale spiergroei zoveel mogelijk eiwit zou moeten eten, maar het is wel degelijk counterintuitive.
Eén ding is duidelijk, de wetenschap weet het ook niet, en die 2.5-3g per kg is naar mijn weten nergens op gebaseerd. Maar ik ga nog wat bronnen zoeken en bekijken.
Misschien zouden ze het moeten onderzoeken. Een groep mannen die 1,5gr. per lichaamsgewicht innemen en een groep die er 3gr. van inneemt.
Het is wel een groot nadeel dat je van zoveel eiwitten elke dag sneller ouder gaat lijken.
Die studie kwam tot de conclusie dat je als beginnend bb'er waarschijnlijk minder] dan 1.4g/kg eiwit nodig hebt. Maar je hebt gelijk, de LM gain was niet vergeleken met een 3g/kg eiwit groep o.i.d.
Maar het is misschien wel een puzzelstukje in het geheel.
![]()
Een andere poster zegt dit in antwoord op het plaatje.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:43 schreef Autobandje het volgende:
Die studie kwam tot de conclusie dat je als beginnend bb'er waarschijnlijk minder] dan 1.4g/kg eiwit nodig hebt. Maar je hebt gelijk, de LM gain was niet vergeleken met een 3g/kg eiwit groep o.i.d.
Maar het is misschien wel een puzzelstukje in het geheel.
Beginners hebben meer eiwitten nodig dan gevorderden, ja. Eiwitbehoeftes zijn, kort gezegd, een direct resultaat van de snelheid waarmee iemand spiermassa kan opbouwen. Zoals ik in m'n vorige post zei zijn de subjects van die studie waarschijnlijk uitgehongerd, of onder invloed van een onbekende factor die ervoor zorgt dat ze zonder te trainen (IIRC) bijna 2kg spiermassa per maand aan kunnen eten.
Dat in acht houdend zijn de resultaten van die studie juist een uitzonderlijk sterk argument tegen hogere proteïnebehoeftes. Zelfs wanneer je in staat bent ~2kg spiermassa per maand aan te komen heeft 3 g/d/lb proteïne geen significant beneficieel effect tov ~1.6.
Hier heb je het topic, misschien heb je daar meer aan.
http://forum.dutchbodybui(...)b-298559/index6.htmlIf not now, then when.![]()
Dit zijn van die dingen in de sport die erg lastig te controleren zijn en misschien per individu verschillen. Ik durf er ook nooit een uitspraak over te doen. Genoeg tegenstrijdige studies te vinden. Daarom is het ook belangrijk om zelf je voeding samen te stellen, enkele maanden te experimenteren, aanpassingen te maken. Een traag leerproces waarbij je alles voor jezelf tracht te optimaliseren.This isn't even my final form.![]()
n=1quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:50 schreef Levolution het volgende:
Dit zijn van die dingen in de sport die erg lastig te controleren zijn en misschien per individu verschillen. Ik durf er ook nooit een uitspraak over te doen. Genoeg tegenstrijdige studies te vinden. Daarom is het ook belangrijk om zelf je voeding samen te stellen, enkele maanden te experimenteren, aanpassingen te maken. Een traag leerproces waarbij je alles voor jezelf tracht te optimaliseren.![]()
![]()
Dat zeker. Soms denk ik ook dat mensen teveel doordraven in het wetenschappelijke aspect van trainen. Een studie kan antwoord A geven maar als je 1000 mensen bij elkaar pakt en het daarbij uitvoert dan zal er altijd verschil zijn denk ik. Ieder mens is anders op ontzettend veel vlakken en wat voor jou werkt hoeft niet voor mij te werken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:50 schreef Levolution het volgende:
Dit zijn van die dingen in de sport die erg lastig te controleren zijn en misschien per individu verschillen. Ik durf er ook nooit een uitspraak over te doen. Genoeg tegenstrijdige studies te vinden. Daarom is het ook belangrijk om zelf je voeding samen te stellen, enkele maanden te experimenteren, aanpassingen te maken. Een traag leerproces waarbij je alles voor jezelf tracht te optimaliseren.
Maar sowieso is de wetenschap een mooi iets.
Vergeet ook niet trouwens dat veel van die proteine 'mythes' gebaseerd zijn op hardcore bodybuilders die zwaar aan de roids zitten, in hun geval zou je zomaar veel meer eiwit nodig hebben.
http://mennohenselmans.co(...)ke-for-bodybuilders/
Leuk stukje![]()
Dat is het artikel uit dat topic. Die TS is sowieso goed.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:55 schreef Autobandje het volgende:
Vergeet ook niet trouwens dat veel van die proteine 'mythes' gebaseerd zijn op hardcore bodybuilders die zwaar aan de roids zitten, in hun geval zou je zomaar veel meer eiwit nodig hebben.
http://mennohenselmans.co(...)ke-for-bodybuilders/
Leuk stukje
Als je aan de roids zit moet je sowieso meer eten.Als je die filmpjes kijkt van die pro's en dan ziet wat hun allemaal weg eten.
No way dat jij normaal 2700 cals eet.quote:I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
twitter:MennoHenselmans twitterde op maandag 20-08-2012 om 14:21:41Finally a food pyramid that is relevant for bodybuilders: https://t.co/KFh7KRqY reageer retweet
Ik had alles bij elkaar berekend.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef Zith het volgende:
[..]
No way dat jij normaal 2700 cals eet.
De berekening heb ik dus thuis (nog steeds op werk).
ik woog eerst 53 kilo, ging stoppen met roken, trainen, 2 shakes op een dag en woog in 3 maanden 66 kilo.
toen at ik 3000 per dag, maar dat was echt geen leuke opgave.YouTube
Kunnen jullie de link sturen van het topic @ DBB waar jullie het steeds over hebben? Ben wel benieuwd namelijk, wil het zelf allemaal ook even doorlezen
Zelf las ik laatst ergens (weet ook absoluut niet meer waar en of het goed is) maar vroeger hadden ze veel minder eiwitten per kg (1,4 dwaalt rond), Tov van dit jaar is het een stuk meer geworden zoals hierboven al wordt beschreven, soms +3gram.![]()
Goed, als je de hoeveelheden echt juist had en je consequent 2700 cals at zonder aan te komen..
..en toen naar 3000 cals ging, en in 3 maanden 13 kilo aankwam (waaronder spier, en deels vet).
Dan moet je blijkbaar meer dan 2700 eten
Had ik hierboven al gepost.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:08 schreef MrGuma het volgende:
Kunnen jullie de link sturen van het topic @ DBB waar jullie het steeds over hebben? Ben wel benieuwd namelijk, wil het zelf allemaal ook even doorlezen
Zelf las ik laatst ergens (weet ook absoluut niet meer waar en of het goed is) maar vroeger hadden ze veel minder eiwitten per kg (1,4 dwaalt rond), Tov van dit jaar is het een stuk meer geworden zoals hierboven al wordt beschreven, soms +3gram.
http://forum.dutchbodybui(...)b-298559/index6.htmlIf not now, then when.![]()
Wat betreft nierbelasting... die pillen die ik neem (zie foto elders of wellicht herinneren sommigen het nog)
wat betekenen die voor de nierbelasting?YouTube
Als je gewoon gezond en jong bent hoef je je geen zorgen te maken over je nieren tenzij je heel rare shit neemt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wat betreft nierbelasting... die pillen die ik neem (zie foto elders of wellicht herinneren sommigen het nog)
wat betekenen die voor de nierbelasting?![]()
Ik heb er maar 1... vandaar.... beetje spaarzaam mee om gaan ;-)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:16 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Als je gewoon gezond en jong bent hoef je je geen zorgen te maken over je nieren tenzij je heel rare shit neemt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: