Ok. Je TDEE bereken je laag omdat je weinig weegt, maar je mag gerust veel meer eten, zeker als je beweert dat je moeilijk aankomt.quote:
En dit. Post als je thuis bent je voedingsschema anders even.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dus de resterende 1600 kcal van die ca. 2800 kcal van wat je hierboven schreef haalde je uit vetten?
Geloof er geen reet van. Ik denk dat je grootse moeite hebt om 2800 kcal te halen en dat je daar structureel onder blijft.
Ik heb het niet exact hier, maar ik had alle dingen berekend via voedingscentrum.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dus de resterende 1600 kcal van die ca. 2800 kcal van wat je hierboven schreef haalde je uit vetten?
Geloof er geen reet van. Ik denk dat je grootse moeite hebt om 2800 kcal te halen en dat je daar structureel onder blijft.
Er is je al verteld dat je gewoon meer moet gaan eten..quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Zoals het nu lijkt (er zit wel eens een dag tussen dat het minder is, 's weekends bijv als ik later wakker wordt...)
+-9:30
2 boterhammen met pindakaas/kaas
+-11:30
+-13:00
kop kippensoep
1 snee roggebrood met kaas
2 boterhammen met ei en ham/ of een boterham met gekookt ei
bakje fruit
+-15:00
+-17:00
1 boterham met pindakaas/kaas
+-19:00
Avond eten. Dit kan een bord pasta zijn, of aardappels (4 a 5) vlees (+-200 gram) en groente (geen idee hoeveel, ong 3 opscheplepels? Natuurlijk ook andere dingen, wraps, wereldgerechten, snackbar etc.
+-21:00
Kop yoghurt met muesli
Dat is zo'n beetje wat ik eet, plus af en toe tussendoortjes... Ik ben niet van het snoepen. Vaak is het dan een tosti bijv, of iets van de mcdonalds als ik onderweg ergens naartoe ben of vandaan kom.
Toen ik nog shakes gebruikte (champs sportline protein 90+) nam ik daar 2 van. Ook goed voor 500cal volgens mij.
note: ik rook nu weer.
ps:
Drinken:
in elk geval +- 2 liter water per dag, dat red ik wel. Ik heb maar 1 nier dus ik moet veel drinken (don't ask, ben er blijkbaar mee geboren volgens de dokter.. en ja.. dat kan.)
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk cola te vermijden (eerder niet) en drink ik veel multi vitaminen spul.
Vitamines:
Ik heb B12 complex staan van de AH en Vitamine C bruistabletten. (Neem ik niet elke dag to be honest)
Klopt, alleen had ik een nieuw schema gemaakt met allemaal calorieën en koolhydraten en eiwitten enzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:00 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Er is je al verteld dat je gewoon meer moet gaan eten..
Kijk, die berekening is heel aardig als richtlijn, maar blijkbaar werkt het niet voor jou. Eet gewoon meer. Ik geloof best dat je een hoger metabolisme hebt, maar dat betekent niet dat jij die niet kan overwinnen door alsnog over je onderhoud te eten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Klopt, alleen had ik een nieuw schema gemaakt met allemaal calorieën en koolhydraten en eiwitten enzo.
Ben die berekening toen gaan gebruiken waar je dat alles mee kan uitrekenen... hoeveel je verbruikt in rust, wat je moet hebben om te gainen etc.
Hoe zit het met een metabolische leeftijd?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kijk, die berekening is heel aardig als richtlijn, maar blijkbaar werkt het niet voor jou. Eet gewoon meer. Ik geloof best dat je een hoger metabolisme hebt, maar dat betekent niet dat jij die niet kan overwinnen door alsnog over je onderhoud te eten.
specifieke noten?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:03 schreef Stereotomy het volgende:
Wat denk je ervan om alle berekeningen in de prullenbak te mieten en gewoon méér te gaan eten? Eet bij je ontbijt een grotere portie, bij je lunch een grotere portie, bij je diner een grotere portie en snack noten tussendoor.
Stop met googlen, start met eten. Je maakt het echt, echt veel te moeilijk voor jezelf. Je eet te weinig. Daarom heb je ondergewicht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoe zit het met een metabolische leeftijd?
Ik ging laatst op een weegschaal staan die al die dingen uitrekent (oude sportschool).
metabolische leeftijd van 13...
wel eens gegoogled daarop, maar echt wijzer wordt ik er niet van.
(de relatie tussen dat, het eten en het trainen)
Wat Stereotomy zegt!!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Klopt, alleen had ik een nieuw schema gemaakt met allemaal calorieën en koolhydraten en eiwitten enzo.
Ben die berekening toen gaan gebruiken waar je dat alles mee kan uitrekenen... hoeveel je verbruikt in rust, wat je moet hebben om te gainen etc.
Thnx.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat Stereotomy zegt!!
Ik was ook alleen maar bezig met schema's maken en alles tot op de 2 cijfers achter de komma berekenen in plaats van bezig te zijn met eten. Geloof me, zo moeilijk is het niet als je gewoon begint.
Print dit ding 10x uit (met 1 veld kun je 2x doen) en op het moment dat je iets gaat eten bereken je even hoeveel alles is. Werkt voor mij 100x beter dan voor gemaakte schema's.![]()
https://dl.dropbox.com/u/27718803/Kcal%20lijst.xlsx
Denk dat compliantie momenteel belangrijker is dan detailsquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:06 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Macadamias het beste en lekkerst (maar ook duurst)
Geen probleem. Door schema's maken ging mijn motivatie keer op keer weg omdat het eten zo eenzijdig bleek. Tegenwoordig door het simpel doen gaat het beter. Kijk gewoon wat goed voedsel is, check de voedingswaardes, past het of past het niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Thnx.
Dat wordt dan maar even mijn maag flink uitrekken.
Dan heb ik nu wel een noob vraag (de snelste manier)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Geen probleem. Door schema's maken ging mijn motivatie keer op keer weg omdat het eten zo eenzijdig bleek. Tegenwoordig door het simpel doen gaat het beter. Kijk gewoon wat goed voedsel is, check de voedingswaardes, past het of past het niet.
Nee. Eiwitten gewoon zoveel als je nodig hebt (een range van 120-150 gram voldoet voor jou). De rest vul je in naar smaak. Koolhydraten zijn goedkoop, vetten laten de kcal snel aantikken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:11 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dan heb ik nu wel een noob vraag (de snelste manier)
zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten moeten er in zitten, correct?
top thnx.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee. Eiwitten gewoon zoveel als je nodig hebt (een range van 120-150 gram voldoet voor jou). De rest vul je in naar smaak. Koolhydraten zijn goedkoop, vetten laten de kcal snel aantikken.
Besef wel dat vetten ook erg belangrijk zijn voor spieropbouw, dus verwaarloos ze niet.
Dit is wel lastig. Stereo is van mening dat 2,5-3 echt te veel is. Persoonlijk vind ik 3 ook erg veel, 2 voldoet. Stereo vindt nog minder voldoen, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Oja nu we het over eiwitten hebben. Er werd mij aangeraden 1,5gr. per kilo lichaamsgewicht aan te houden maar ik kwam recent op DBB iets tegen.
[ afbeelding ]
Plaatje komt uit een studie volgens poster.
Wat ik mij dan afvraag, is het niet beter om 2,5- tot 3gr. per kilo lichaamsgewicht te eten?
Ja Stereo zei het ook tegen mij om gewoon 1,5gr. aan te houden maar toen ik dit zag twijfelde ik even dus ik ben erg benieuwd hoeveel het nou moet zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit is wel lastig. Stereo is van mening dat 2,5-3 echt te veel is. Persoonlijk vind ik 3 ook erg veel, 2 voldoet. Stereo vindt nog minder voldoen, heb ik begrepen.
Waarom niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:33 schreef Autobandje het volgende:
Er is een rede dat eiwit zo vullend en verzadigend werkt t.o.v. de andere macros, je hebt er gewoon veel minder van nodig. 2-3g per kilo eten is echt nergens voor nodig.
Niet alleen dat, maar als je zegt dat het nodig is wil ik ook weten waarom, en dan puur voor de VVM.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:35 schreef Levolution het volgende:
Inderdaad, waarom niet? Even los van de nierbelasting etc., hoe verklaar je die cijfers uit de grafiek?
Ik heb de studies niet gecontroleerd natuurlijk, maar toch.
In feite neem je dan een soort risico om te vertrouwen dat zoiets daadwerkelijk gebeurt denk ik?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:37 schreef Autobandje het volgende:
Bv. http://jn.nutrition.org/content/137/4/985.long#TBL2
Resistance Training Reduces Fasted- and Fed-State Leucine Turnover and Increases Dietary Nitrogen Retention in Previously Untrained Young Men1
Wat bleek in hun studie? Als je aan krachttraining doet slaat je lichaam eiwitten beter op uit je eten en bewaart ze dus. Daardoor zou je misschien zelfs in sommige gevallen MINDER eiwit nodig hebben als je traint.
Het zou kunnen dat je voor maximale spiergroei zoveel mogelijk eiwit zou moeten eten, maar het is wel degelijk counterintuitive.
Eén ding is duidelijk, de wetenschap weet het ook niet, en die 2.5-3g per kg is naar mijn weten nergens op gebaseerd. Maar ik ga nog wat bronnen zoeken en bekijken.
Een andere poster zegt dit in antwoord op het plaatje.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:43 schreef Autobandje het volgende:
Die studie kwam tot de conclusie dat je als beginnend bb'er waarschijnlijk minder] dan 1.4g/kg eiwit nodig hebt. Maar je hebt gelijk, de LM gain was niet vergeleken met een 3g/kg eiwit groep o.i.d.
Maar het is misschien wel een puzzelstukje in het geheel.
n=1quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:50 schreef Levolution het volgende:
Dit zijn van die dingen in de sport die erg lastig te controleren zijn en misschien per individu verschillen. Ik durf er ook nooit een uitspraak over te doen. Genoeg tegenstrijdige studies te vinden. Daarom is het ook belangrijk om zelf je voeding samen te stellen, enkele maanden te experimenteren, aanpassingen te maken. Een traag leerproces waarbij je alles voor jezelf tracht te optimaliseren.
Dat zeker. Soms denk ik ook dat mensen teveel doordraven in het wetenschappelijke aspect van trainen. Een studie kan antwoord A geven maar als je 1000 mensen bij elkaar pakt en het daarbij uitvoert dan zal er altijd verschil zijn denk ik. Ieder mens is anders op ontzettend veel vlakken en wat voor jou werkt hoeft niet voor mij te werken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:50 schreef Levolution het volgende:
Dit zijn van die dingen in de sport die erg lastig te controleren zijn en misschien per individu verschillen. Ik durf er ook nooit een uitspraak over te doen. Genoeg tegenstrijdige studies te vinden. Daarom is het ook belangrijk om zelf je voeding samen te stellen, enkele maanden te experimenteren, aanpassingen te maken. Een traag leerproces waarbij je alles voor jezelf tracht te optimaliseren.
Dat is het artikel uit dat topic. Die TS is sowieso goed.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:55 schreef Autobandje het volgende:
Vergeet ook niet trouwens dat veel van die proteine 'mythes' gebaseerd zijn op hardcore bodybuilders die zwaar aan de roids zitten, in hun geval zou je zomaar veel meer eiwit nodig hebben.
http://mennohenselmans.co(...)ke-for-bodybuilders/
Leuk stukje
No way dat jij normaal 2700 cals eet.quote:
twitter:MennoHenselmans twitterde op maandag 20-08-2012 om 14:21:41Finally a food pyramid that is relevant for bodybuilders: https://t.co/KFh7KRqY reageer retweet
Ik had alles bij elkaar berekend.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:00 schreef Zith het volgende:
[..]
No way dat jij normaal 2700 cals eet.
Had ik hierboven al gepost.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:08 schreef MrGuma het volgende:
Kunnen jullie de link sturen van het topic @ DBB waar jullie het steeds over hebben? Ben wel benieuwd namelijk, wil het zelf allemaal ook even doorlezen
Zelf las ik laatst ergens (weet ook absoluut niet meer waar en of het goed is) maar vroeger hadden ze veel minder eiwitten per kg (1,4 dwaalt rond), Tov van dit jaar is het een stuk meer geworden zoals hierboven al wordt beschreven, soms +3gram.
Als je gewoon gezond en jong bent hoef je je geen zorgen te maken over je nieren tenzij je heel rare shit neemt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wat betreft nierbelasting... die pillen die ik neem (zie foto elders of wellicht herinneren sommigen het nog)
wat betekenen die voor de nierbelasting?
Ik heb er maar 1... vandaar.... beetje spaarzaam mee om gaan ;-)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:16 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Als je gewoon gezond en jong bent hoef je je geen zorgen te maken over je nieren tenzij je heel rare shit neemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |