quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:30 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is het een vrouw? Goed excuus om dr kont te masseren
KAK, iemand was me voor
Was bang dat er een auto aan zou komenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:36 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je altijd zo snel 'weg' was
Newbe's. Net kinderen. Weten nooit wanneer ze hun kop moeten houdenquote:
Damnquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:44 schreef Salatrel het volgende:
beetje van dittum als je toch naar italië gaat Dekatria
stond op MF
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
Newbe's. Net kinderen. Weten nooit wanneer ze hun kop moeten houden
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:15 schreef Vinniiee het volgende:
Klopt, je hebt DM ivm ongewenste spam hier
Wat wordt het eigk?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Daar moet ik ook langs zodra ik mijn allroad heb
XTZ's zijn mooie dingenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:56 schreef Vinniiee het volgende:
AT, TA, XTZ, zoiets. Maar die XTZ is een parallel twin volgens mij en ik heb liever een v-twin
Daar heb ik het inderdaad overquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
XTZ's zijn mooie dingenwel parallel twins inderdaad (als je het over de ST's hebt)
Dat blijft leuk op de Alp. Lekker staanquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:56 schreef Vinniiee het volgende:
Die grindpaden zijn toch wel leuk (zelfs met een GS), vluchtheuvels pak ik nu ook al hard
een all-road heeft wat meer geschiktere vering daarvoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Geniaal filmpje is datquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:21 schreef mstx het volgende:
Met een supersport kun je ook gewoon door het bos rijden dus waar hebben jullie die allroads nou voor nodig?![]()
die had ik poosje terug ook al eens gepostquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:21 schreef mstx het volgende:
Met een supersport kun je ook gewoon door het bos rijden dus waar hebben jullie die allroads nou voor nodig?![]()
Wel nee, duurt nog minimaal ¾ jaar want heb nu nog licht rijbewijs.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:13 schreef Salatrel het volgende:
volgende meet zal een AT & TA meet only worden
Doe ik dus ook vaak genoeg, staat alleen niet zo fijnquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat blijft leuk op de Alp. Lekker staan
Valbeugels erop, sumpguard, hogere veringquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:32 schreef Salatrel het volgende:
misschien maar eens kijken of er noppenbanden in de juiste maat te krijgen zijn
Gewoon rupsbanden eronderquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:32 schreef Salatrel het volgende:
misschien maar eens kijken of er noppenbanden in de juiste maat te krijgen zijn
leuk idee voor ijslandquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:36 schreef mstx het volgende:
[..]
Gewoon rupsbanden eronder
[ afbeelding ]
Watnou offroad, gewoon meteen Polen binnenvallenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:36 schreef mstx het volgende:
[..]
Gewoon rupsbanden eronder
[ afbeelding ]
Ik heb daar van de week naar gekeken als mogelijke reis over 2 jaar ofwat. Bootticket is best prijzigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:38 schreef Salatrel het volgende:
[..]
leuk idee voor ijslandook een leuk land om op de motor naartoe te gaan trouwens
Als je een fietszadel af stelt op de juiste hoogte moet die toch ook op heup hoogte zitten?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:48 schreef WhiteJoker het volgende:
Lol ik stond laatst in de dealer (tweedehands, dat wel gelukkig) en daar stonden wat Yamaha's en Honda's, maar die zadels komen ongeveer tot aan m'n heupMaar ik zal eens zoeken op die merken, zolang ze maar verlaagd kunnen worden
Weet niet hoe erg het bij Anne was, maar die is 1,64m en die heeft haar TA ook laten verlagen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:54 schreef WhiteJoker het volgende:
Sorry bedoelde boven m'n heupOftewel ik kom dan niet eens met m'n tenen op de grond
![]()
Maar het wordt sowieso pas volgend seizoen, maar het kan geen kwaad om vast te kijken
Daar is een verlagingsetje voor te krijgen, ontworpen voor mensen van 1.60. Die dingen kunnen echt ACHTERLIJK laag gewoon. Dat het blok bijna op de grond hangt..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:42 schreef WhiteJoker het volgende:
Lol @ die filmpjesMoet dus geen B.O.A.Ts nemen als ik in GB ben haha
Zag ik hem nou 2x vallen? Heb wat stukjes geskipped.
Ik zat trouwens zelf een beetje naar deze te kijken, de f650gs. Is dat wat? Ik zou er i.i.g op passen.
[ afbeelding ]
Ben je eigenlijk vrouw of man? Kleine mannen zie je niet zo vaakquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:54 schreef WhiteJoker het volgende:
Sorry bedoelde boven m'n heupOftewel ik kom dan niet eens met m'n tenen op de grond
![]()
Maar het wordt sowieso pas volgend seizoen, maar het kan geen kwaad om vast te kijken
Voor de langere mensen in dit topic, ik heb een Aprilia Caponord gehad.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:55 schreef WhiteJoker het volgende:
Ga jij ook al voor een All-Road. Ik zit ook heel erg te twijfelen daaroverZeker na al die foto's in dit topic
Gefeliciteerd! Dan heb je die maar vast binnen..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
AVB gehaald! Nog even en ik mag ook rijden!![]()
Ik had gisteren een blok van 3 uur en vandaag ook weer 3 uur, daarna examen.. Gisteravond was het al erg, maar nu nog erger: M'n linkerduim is totáál verrekt van het constante koppelen bij al die oefeningen. Auw.
Je duim verrekt van het koppelen? Wat doe jij met je duim dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
AVB gehaald! Nog even en ik mag ook rijden!![]()
Ik had gisteren een blok van 3 uur en vandaag ook weer 3 uur, daarna examen.. Gisteravond was het al erg, maar nu nog erger: M'n linkerduim is totáál verrekt van het constante koppelen bij al die oefeningen. Auw.
Zie lessers topicquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:27 schreef WhiteJoker het volgende:
GEFELICITEERD!!!Welke oefeningen heb je gehad? En hoe vaak moest je ze overdoen
Ik denk het niet.. en ik denk ook niet dat dat slim is. Als ik bedenk hoe ik was net nadat ik m'n B had gehaald.. tsja.. zo alleen in de auto voelde ik me nogal opgejaagd door andere bestuurders die zaten te pushen. Meerijden met een grote groep en dat proberen bij te houden, terwijl ik nog niet veel eigen ervaring heb, lijkt me dan ook geen goed plan. Zeker met de motor wil ik niet boven m'n niveau gaan rijden, zoals dat af en toe in de auto wel gebeurde.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:26 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Dan heb je die maar vast binnen..
Ben je op tijd voor de volgende Fok!rit denk je?
Lessers-topic idd, zoals Vinnie al zei. Uitgebreid verslagquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:27 schreef WhiteJoker het volgende:
GEFELICITEERD!!!Welke oefeningen heb je gehad? En hoe vaak moest je ze overdoen
De instructeur zei dat ik waarschijnlijk veel te gespannen met de opdrachten bezig ben geweest en dat de pijn komt door het krampachtig vasthouden van de koppeling als gevolg daarvan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je duim verrekt van het koppelen? Wat doe jij met je duim dan?
Nogmaals, gefeliciteerd
[..]
Zie lessers topic
Hmm zou kunnen ja. Heb ik last van als ik veel op de snelweg rijd, klemmen met benen krijg ik last van mijn rugblessure, dus ik knijp wat harder in mijn stuur, maar dat voelt niet prettig neequote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
De instructeur zei dat ik waarschijnlijk veel te gespannen met de opdrachten bezig ben geweest en dat de pijn komt door het krampachtig vasthouden van de koppeling als gevolg daarvan.
f800gsquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:09 schreef JK1982 het volgende:
Dit lijkt me wel een keer leuk.
Een R1200GS is me ook veel te groot..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tis geen race hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik denk het niet.. en ik denk ook niet dat dat slim is. Als ik bedenk hoe ik was net nadat ik m'n B had gehaald.. tsja.. zo alleen in de auto voelde ik me nogal opgejaagd door andere bestuurders die zaten te pushen. Meerijden met een grote groep en dat proberen bij te houden, terwijl ik nog niet veel eigen ervaring heb, lijkt me dan ook geen goed plan. Zeker met de motor wil ik niet boven m'n niveau gaan rijden, zoals dat af en toe in de auto wel gebeurde.
Snap ik, maar ik denk, áls ik het red, dat ik dan wel degene zal zijn met de minste ervaring.. namelijk: gewoon geen ervaring. Als je dan een groep 'moet' bijhouden.. da's gewoon niet fijn.quote:
't Is wel zo dat je in een groepje beter vooraan kunt rijden, dan wel inderdaad..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:37 schreef Vinniiee het volgende:
Eerste meeting ging toen HARD, kunnen sommigen wel bevestigen.
Met een grote groep rij je gewoon rustiger, omdat als de voorste weg trekt, de 2e 2x zo hard moet acceleren, doe het sommetje met hoeveel er zijn en je krijg een omgekeerd file resultaat.
Achter de voorrijder rijden, dat rijd het rustigst. Je niets wijs laten maken als hij weg trekt, hij wacht maar lekkerquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:36 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik denk, áls ik het red, dat ik dan wel degene zal zijn met de minste ervaring.. namelijk: gewoon geen ervaring. Als je dan een groep 'moet' bijhouden.. da's gewoon niet fijn.
Ben je weer te laat, tsjongejonge..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Achter de voorrijder rijden, dat rijd het rustigst. Je niets wijs laten maken als hij weg trekt, hij wacht maar lekker
Ik kon de voorrijder niet bijhouden (nick even kwijt), met een GS500, en ik reed er achter. Maar dat ging echt ook veels te gek.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:38 schreef JK1982 het volgende:
[..]
't Is wel zo dat je in een groepje beter vooraan kunt rijden, dan wel inderdaad..
Inderdaadquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:38 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ben je weer te laat, tsjongejonge..
Da's de tweede keer al vandaag!
Dan was het geen geschikte voorrijder blijkbaar..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik kon de voorrijder niet bijhouden (nick even kwijt), met een GS500, en ik reed er achter. Maar dat ging echt ook veels te gek.
[..]
Inderdaad
Ik zie geen filmpje met geluid in je post?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:00 schreef Tankiej het volgende:
Nieuwe bandjes onder m'n SV, remvloeistof en bougies vervangen. Bij het ophalen even ter informatie gevraagd of er toevallig een demper ligt met e-keur en die ook nog op de SV past.. Blijkt er een mooie demper precies te passen, dus gelijk eronder gezet! Klinkt nu iets donkerder
Is een demper van GPR Italia
[ afbeelding ]
Even door op de f800gs adoratie toer...quote:
Die garage is trouwens wel baas, gaat gewoon buiten sleutelen als het goed weer isquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:00 schreef Tankiej het volgende:
Nieuwe bandjes onder m'n SV, remvloeistof en bougies vervangen. Bij het ophalen even ter informatie gevraagd of er toevallig een demper ligt met e-keur en die ook nog op de SV past.. Blijkt er een mooie demper precies te passen, dus gelijk eronder gezet! Klinkt nu iets donkerder
Is een demper van GPR Italia
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:07 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zie geen filmpje met geluid in je post?
Was dat maar zo..quote:
Haha kloptquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Die garage is trouwens wel baas, gaat gewoon buiten sleutelen als het goed weer is
Nice, dat is in principe geen geld voor een demper inderdaad. Ben benieuwd naar het geluid!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ga nu even m'n bandjes inrijden, zal wel even stoppen voor een filmpje
[..]
Was dat maar zo..
Nee, dit dempertje kost 'bijna' niks! Komt van een bedrijf dat ermee stopte, deze garage heeft de restpartij opgekocht voor een klein bedrag en verkoopt ze nu ook voor een klein bedrag. Ik heb m'n oude demper daar achter gelaten en mocht deze erop laten zitten voor 175
[..]
Haha klopt
Iets donkerder?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:00 schreef Tankiej het volgende:
Nieuwe bandjes onder m'n SV, remvloeistof en bougies vervangen. Bij het ophalen even ter informatie gevraagd of er toevallig een demper ligt met e-keur en die ook nog op de SV past.. Blijkt er een mooie demper precies te passen, dus gelijk eronder gezet! Klinkt nu iets donkerder
Is een demper van GPR Italia
[ afbeelding ]
Die rally raid ziet er wel leuk uitquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:03 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Voor de langere mensen in dit topic, ik heb een Aprilia Caponord gehad.
Dat is ook een heerlijke motor, vooral om mee te reizen. Voor mij bleek hij achteraf te groot te zijn, maar een kleinere/lichtere allroad kan ook maar zo ook nog eens in mijn schuur komen te staan..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die kun je ook aardig opleuken met wat accessoires..
[ afbeelding ]
Of zelfs voor de Rally Raid gaan, die heeft een wat hogere vering als het goed is, en en wat hoger zadel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ook een eerste Fok meet gedaan toen ik 3 weken m'n rijbewijs had, zijn hier niet veel mensen meer die toen mee reden, maar was niet de slimste actiequote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:37 schreef Vinniiee het volgende:
Eerste meeting ging toen HARD, kunnen sommigen wel bevestigen.
Met een grote groep rij je gewoon rustiger, omdat als de voorste weg trekt, de 2e 2x zo hard moet acceleren, doe het sommetje met hoeveel er zijn en je krijg een omgekeerd file resultaat.
Wat voor motor had jij dan? Misschien dat ik je nog kan herinneren xD.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:29 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Die rally raid ziet er wel leuk uitvast veel te duur
[..]
Ik heb ook een eerste Fok meet gedaan toen ik 3 weken m'n rijbewijs had, zijn hier niet veel mensen meer die toen mee reden, maar was niet de slimste actie![]()
Vergeet ook vooral niet dat als je 25kw moet rijden, dat dat trager is dan je lesmotor, kan vervelende situaties opleveren
Een gs500, maar dat is inmiddels al bijna 7 jaar geleden, was jij niet bijquote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:31 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat voor motor had jij dan? Misschien dat ik je nog kan herinneren xD.
Ik had geluk dat mijn motor ontgrenst was, anders had ik helemaal niet mee kunnen komen
Daarom!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:04 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice, dat is in principe geen geld voor een demper inderdaad. Ben benieuwd naar het geluid!
Vergeleken met m'n vorige demper he, dat is een Devil uitlaat waar 'For race use only' in staat gegraveerd..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:15 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Iets donkerder?
Ik heb deze ook op mijn tweecylindertje en ik vind het geluid bijna tegen het schofterige aan..
Niet dat dat erg is natuurlijk!![]()
Suzuki is dat he? Ik lees op een ander forum dat dat wel een aardige beginnersmotor is, en zie ze op marktplaats (afhankelijk van bouwjaa en onderhoud) van 750 tot 2500 euro staan ongeveer. In elk geval een prijsklasse die me aanstaat, maar is die aan te raden?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:33 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Een gs500, maar dat is inmiddels al bijna 7 jaar geleden, was jij niet bij
shit, zo klink ik al wel oud
Iets luider, maar ik vind het nog steeds beschaafdquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:57 schreef Vinniiee het volgende:
![]()
!
Hoe is het vergeleken met je vorige demper? Nog luider of iets beschaafder?
Nice, kun je lekker in je eigen pak lessen!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
Zonet naar de motorzaak geweest om een tweede poging te wagen in het vinden van een broek. En ik heb er 1 gevonden!Eindelijk.
Daarmee heb ik nu een compleet pak. Net op tijd voor de weglessen.Slecht zittende, stinkende rijschool kleding.
Suzuki is dat ja. Ik heb er ook 1. Zéér gebruiksvriendelijk, degelijke motor, rijd lekker. Onderhoud valt zelf te doen als je een beetje technisch aangelegd bent, mocht je het willen proberen maar niet precies weten: of MF staan een paar zéér uitgebreide how-to's in het GS500-topic (ik ben TS daar).quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Suzuki is dat he? Ik lees op een ander forum dat dat wel een aardige beginnersmotor is, en zie ze op marktplaats (afhankelijk van bouwjaa en onderhoud) van 750 tot 2500 euro staan ongeveer. In elk geval een prijsklasse die me aanstaat, maar is die aan te raden?
Sowieso lijkt me een tweedehandse wel verstandig toch?
Nicequote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:02 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Iets luider, maar ik vind het nog steeds beschaafd
Je gaat hem sówieso een paar keer laten vallen als beginner.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Suzuki is dat he? Ik lees op een ander forum dat dat wel een aardige beginnersmotor is, en zie ze op marktplaats (afhankelijk van bouwjaa en onderhoud) van 750 tot 2500 euro staan ongeveer. In elk geval een prijsklasse die me aanstaat, maar is die aan te raden?
Sowieso lijkt me een tweedehandse wel verstandig toch?
Niks sowiesoquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je gaat hem sówieso een paar keer laten vallen als beginner.Jammer als er krasjes op je splinternieuwe motor komen.
En op zich.. kilometers lijken me niet het grootste probleem bij een tweedehands, zolang alles maar constant goed is onderhouden.
Geen dank, ik stuur je het desbetreffende topic wel ff via PM.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:12 schreef picodealion het volgende:
Wederom dank Vinnie, klinkt goed. Ik ben sowieso van plan veel onderhoud zelf te leren doen, dat moet me wel lukken. Ik ga eens op MF (is motor-forum.nl?) kijken.
Ja precies. Waar ik allemaal naar moet kijken qua onderhoud moet ik nog ff uitvinden (iig de banden lijken me wel een weggeverquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je gaat hem sówieso een paar keer laten vallen als beginner.Jammer als er krasjes op je splinternieuwe motor komen.
En op zich.. kilometers lijken me niet het grootste probleem bij een tweedehands, zolang alles maar constant goed is onderhouden.
Als je naar een GS gaat kijken kun je het beste hier op letten:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:14 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ja precies. Waar ik allemaal naar moet kijken qua onderhoud moet ik nog ff uitvinden (iig de banden lijken me wel een weggever).
Al meer dan een week erop.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:24 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ook goeienavond. Inmiddels begonnen bij je nieuwe werkgever?
Vandaar dat het zo stil was vanaf jouw kantquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Al meer dan een week erop.
en afgelopen maandag deftig op mijn bek gegaan
Druk hequote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Vandaar dat het zo stil was vanaf jouw kant![]()
WTF heb je gedaan?Ik heb me gisteren van een vliegles gered
Ben je nou wel of niet op je bek gegaanquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:31 schreef lipjes het volgende:
[..]
Druk he
Wilde een halve draai maken met vriendinlief achterop.
Keek even 1 sec naar beneden en daar gingen we, motor + vriendin + mezelf wel weten op te vangen op 1 been, die doet nog steeds pijn
Ja had zoiets opgevangen, iemand was door rood gereden toch
Zal wel meevallen hoor. Succesquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
Begin nou niet over valpartijen te praten, jongens!Ik wil niet met dat idee in m'n hoofd morgen voor het eerst de weg op.
Dan is het weekend nog langzaamquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Dekatria het volgende:
Na die valpartij in Schotland het rek vandaag even bij de lassert gebracht. "Oooh, dan slijp ik 'm hier en zettik 'm daar vast, hebbik van het weekend al klaar."
Mooi volk toch
Bij 'm thuis langsgebrachtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:08 schreef Vinniiee het volgende:
Dan is het weekend nog langzaam2 uurtjes dan heeft ie 'm waarschijnlijk al klaar
. Gelukkig bestaan er nog échte vaklui
Eeeuw, dat verklaart al een hoopquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij 'm thuis langsgebrachtheb sowieso geen haast.
SV650 is ook een leuke fiets om op te beginnen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Suzuki is dat he? Ik lees op een ander forum dat dat wel een aardige beginnersmotor is, en zie ze op marktplaats (afhankelijk van bouwjaa en onderhoud) van 750 tot 2500 euro staan ongeveer. In elk geval een prijsklasse die me aanstaat, maar is die aan te raden?
Sowieso lijkt me een tweedehandse wel verstandig toch?
Oh, ik wou al zeggen.. Vind die van mij al aardig luid, terwijl dat dubbele db-killers in zitten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:56 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Daarom!
Filmpje met geluid moet nog even op zich laten wachten. Blijkbaar sluit mijn telefoon de microfoon af als het te luid wordt. Ik heb een bijna stil filmpje
[..]
Vergeleken met m'n vorige demper he, dat is een Devil uitlaat waar 'For race use only' in staat gegraveerd..
De Caponord is een zwaar ondergewaardeerde motor, dus die prijs kan nog wel eens flink meevallen. Alleen een Rally Raid kom je niet zo heel veel tegen, je moet een beetje geluk hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:29 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Die rally raid ziet er wel leuk uitvast veel te duur
[..]
Ik heb ook een eerste Fok meet gedaan toen ik 3 weken m'n rijbewijs had, zijn hier niet veel mensen meer die toen mee reden, maar was niet de slimste actie![]()
Vergeet ook vooral niet dat als je 25kw moet rijden, dat dat trager is dan je lesmotor, kan vervelende situaties opleveren
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Suzuki is dat he? Ik lees op een ander forum dat dat wel een aardige beginnersmotor is, en zie ze op marktplaats (afhankelijk van bouwjaa en onderhoud) van 750 tot 2500 euro staan ongeveer. In elk geval een prijsklasse die me aanstaat, maar is die aan te raden?
Sowieso lijkt me een tweedehandse wel verstandig toch?
Dat jaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je gaat hem sówieso een paar keer laten vallen als beginner.Jammer als er krasjes op je splinternieuwe motor komen.
En op zich.. kilometers lijken me niet het grootste probleem bij een tweedehands, zolang alles maar constant goed is onderhouden.
Gezien hoeveel ik rijd vind ik voor mezelf 6k toch wel veel te duurquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:47 schreef JK1982 het volgende:
[..]
SV650 is ook een leuke fiets om op te beginnen.
Maar er is zo veel leuks te koop..
Wat voor budget heb je zelf ongeveer dan?
[..]
Oh, ik wou al zeggen.. Vind die van mij al aardig luid, terwijl dat dubbele db-killers in zitten.
Een aan het eind van de demper die je er zo uit kan trekken, en een onderin de linkpijp, daar zit een of ander kegeltje..
Wil niet weten hoe die klinkt als die 2 eruit zijn...
[..]
De Caponord is een zwaar ondergewaardeerde motor, dus die prijs kan nog wel eens flink meevallen. Alleen een Rally Raid kom je niet zo heel veel tegen, je moet een beetje geluk hebben.
Denk dat je met een duizendje of 6 wel een hele mooie moet kunnen vinden. Maargoed, ik weet niet wat jij 'veel te duur' vind natuurlijk...
Ik wil voor mijn eerste eigenlijk niet meer dan 2500 betalen, 3000 als het echt moet. Ik moet naast de lessen die ik nu volg ook nog het pak + helm enzo kopen. Volgens mij moet dat wel lukken trouwens als ik zo eens rondkijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:47 schreef JK1982 het volgende:
[..]
SV650 is ook een leuke fiets om op te beginnen.
Maar er is zo veel leuks te koop..
Wat voor budget heb je zelf ongeveer dan?
Ik heb ze beide onder mn duoseatquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:47 schreef JK1982 het volgende:
[..]
[..]
Oh, ik wou al zeggen.. Vind die van mij al aardig luid, terwijl dat dubbele db-killers in zitten.
Een aan het eind van de demper die je er zo uit kan trekken, en een onderin de linkpijp, daar zit een of ander kegeltje..
Wil niet weten hoe die klinkt als die 2 eruit zijn...
[..]
Nee, die had ik ernaast gerekend maar dan zit ik wel echt ff aan de max. Maar ik zie dat de SV wel echt even een prijsklasse hoger ligt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:56 schreef Vinniiee het volgende:
Is die 2500 á 3000 incl. pak? Zo ja, dan kan een SV nog wel eens lastig worden.
Wat vind je van een Cagiva Raptor?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:55 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik wil voor mijn eerste eigenlijk niet meer dan 2500 betalen, 3000 als het echt moet. Ik moet naast de lessen die ik nu volg ook nog het pak + helm enzo kopen. Volgens mij moet dat wel lukken trouwens als ik zo eens rondkijk.
Soort vanquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ben je nou wel of niet op je bek gegaanAch wordt je hard van
Ja, scheelde een seconde. Bijna een schuiver, maar dat kon ik ook nog net opvangen
Overigens, volgens mij was vlak daarvoor ook al een motorrijder aangereden of iets, want er stond een motor in de berm en de motorrijder was met de automobilist aan het praten.
Ik weet niet waar je woont, want als je hier in de buurt woont kan ik 1 motorzaak zeker afradenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:55 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik wil voor mijn eerste eigenlijk niet meer dan 2500 betalen, 3000 als het echt moet. Ik moet naast de lessen die ik nu volg ook nog het pak + helm enzo kopen. Volgens mij moet dat wel lukken trouwens als ik zo eens rondkijk.
Arnhem.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, want als je hier in de buurt woont kan ik 1 motorzaak zeker afraden
Gelukkig maarquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Soort van
Motor heeft gelukkig geen schade
Ook al, nice! Zou je mij wel eens kunnen spotten (blauw grijze GS500 met MF stickert), kunnen binnenkort wel een minimeet doen met al die Arnhemmers hier.quote:
Oke dan denk ik dat ik hem niet hoef te vermeldenquote:
Ja inderdaad, de enige reden dat ik niet op mijn bek wil gaan is niet omdat ik dan zelf pijn heb, maar omdat ik geen schade wil op mijn mooie motorquote:
Verhaal halen? Watskebeurt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:07 schreef lipjes het volgende:
[..]
Oke dan denk ik dat ik hem niet hoef te vermelden
Ik ga iig morgen verhaal halen
[..]
Ja inderdaad, de enige reden dat ik niet op mijn bek wil gaan is niet omdat ik dan zelf pijn heb, maar omdat ik geen schade wil op mijn mooie motor
bedorven bougievonkjes denk ikquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:52 schreef lipjes het volgende:
Dus morgen even verhaal halen waarom de bougies zo verroest waren
Nice, gelijk werk van maken!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:25 schreef Salatrel het volgende:
vandaag had ik onverwacht een collega mee de hele dagop een gegeven moment kwam het onderwerp op motorrijden en vertelde ze dat ze ook haar motorrijbewijs ging halen (haar vriend reed ook motor) vroeg ze wat voor motor ik had dus ik liet een fotootje zien was de gelijk helemaal enthousiast enzo
dus ik zei zo als grap dat ze hem wel over kon kopen als ze rijbewijs had maar ze ging er serieus op in
Gaat me meer om, ik koop een motor met een dure afleveringsbeurt.quote:
Dat klinkt net zo oud als dat ik een SV650s reed.....quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:33 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Een gs500, maar dat is inmiddels al bijna 7 jaar geleden, was jij niet bij
shit, zo klink ik al wel oud
Op MF was laatst een topic over rijklaarmaakkosten en wat daar meestal onder valt. Doekie over je motor en succes met je motorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Gaat me meer om, ik koop een motor met een dure afleveringsbeurt.
Daarna loopt en start die slecht.
En dan is er niemand die nadenkt: hey, zal ik de bougies eens checken?
Dat is juist 1 van de eerste dingen die ik zou doen
en alles goed gegaanquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
Begin nou niet over valpartijen te praten, jongens!Ik wil niet met dat idee in m'n hoofd morgen voor het eerst de weg op.
Mijn vriendin is juist sneller aan haar rijbewijs begonnen door mij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice, gelijk werk van maken!
Beetje jammer dat er steeds meer vrouwen gaan motor rijden, omdat hun vriend ook motor rijd. Maar alles kan kapot )}
Ja!quote:
huh? Waarom is dat jammer?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice, gelijk werk van maken!
Beetje jammer dat er steeds meer vrouwen gaan motor rijden, omdat hun vriend ook motor rijd. Maar alles kan kapot )}
Bij mij was wel te zien dat er andere banden onder waren gegaan en dat in ieder geval de remvloeistof was vervangen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:44 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Op MF was laatst een topic over rijklaarmaakkosten en wat daar meestal onder valt. Doekie over je motor en succes met je motor![]()
Ik doel er dus op dat er weinig single dames uit zichzelf gaan motorrijden. Als ik een vaste relatie zou hebben zou ik het ook niet erg vindenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mijn vriendin is juist sneller aan haar rijbewijs begonnen door mij.
Mijn vorige vriendin heb ik gedumpt omdat ik van haar geen motor mocht rijden
Nice goed om te horen! Bij mij duurde het ook allemaal wat langer, maar het komt vanzelf!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja!
Wel wat moeite met de motor gehad, hij schakelde heel anders dat de motoren van het AVB-terrein, waardoor ik wel een paar keer de motor liet af slaan midden op de weg. Niet erg handig, maar ach, wat wil je met een eerste les.
Ik merk wel dat ik geen natuurtalentje ben, of überhaupt gewoon.. naja.. het duurt bij mij gewoon allemaal wat langer, omdat ik eerst veel vertrouwen moet krijgen in de motor en hoe hij stuurt en beweegt en wat wel kan wat niet kan, hoe het voelt om zo hard te gaan etc etc voordat ik me echt kan concentreren op het goed rijden.
Was bij AVB ook zo, alles ging hééél langzaam en toen per oefening kwam er op een moment waarop ik het plotseling gewoon door had en toen ging van een constante 4/10 in een keer naar een 7/10. Ik verwacht dat het op de weg niet anders zal gaan. Eerst de hele tijd maar wat aankloten en fout na fout na fout, en dat ik het dan gewoon plots doorheb en dat het heel snel gaat.
Maar het was leuk! We gingen helemaal binnendoor langs weilanden en dorpjes etc. Erg leuke route.
Vriendinlief wilde sowieso gaan rijden, schoonbroer trouwens ook.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik doel er dus op dat er weinig single dames uit zichzelf gaan motorrijden. Als ik een vaste relatie zou hebben zou ik het ook niet erg vinden
Zie mijn post hierbovenquote:
Banden horen imo niet bij rijklaarmaakkosten, dat er nieuwe banden onder moeten hebben ze meegerekend in verkoopprijs. Die lui zijn echt niet gek. Remvloeistof valt wel onder rijklaarmaakkosten vind ik. Als de motor goed loopt in eerste instantie, waarom zou je dan naar de bougies kijken? Dat je later terug komt en dat ze er dan nog niet naar kijken is wel een beetje dom, naja eigenlijk te slim, mensen denken vaak te moeilijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Bij mij was wel te zien dat er andere banden onder waren gegaan en dat in ieder geval de remvloeistof was vervangen.
Maar dat ik dan terugkom voor garantie omdat die slecht loopt en er niet eens naar de bougies gekeken wordt?
Dat is juist 1 van de eerste dingen die ik check
Dan is het een ander verhaal. Nja eigenlijk ook weer niet, want doordat jij daar komt zijn hun sneller met hun rbw begonnenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
Vriendinlief wilde sowieso gaan rijden, schoonbroer trouwens ook.
Maar vanwege dat ik kwam met: er komen nieuwe rijbewijzen aan
Zijn ze wat sneller begonnen, plus daarbij kom ik daar al vanaf het begin met de motor
Klopt, had wel gezegt tegen ze dat ik de motor koop, indien er nieuwe banden onder gingen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:46 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Banden horen imo niet bij rijklaarmaakkosten, dat er nieuwe banden onder moeten hebben ze meegerekend in verkoopprijs. Die lui zijn echt niet gek. Remvloeistof valt wel onder rijklaarmaakkosten vind ik. Als de motor goed loopt in eerste instantie, waarom zou je dan naar de bougies kijken? Dat je later terug komt en dat ze er dan nog niet naar kijken is wel een beetje dom, naja eigenlijk te slim, mensen denken vaak te moeilijk.
Ach, hun blijquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal. Nja eigenlijk ook weer niet, want doordat jij daar komt zijn hun sneller met hun rbw begonnen
Ik vind dat ze die banden er al onder moeten leggen voordat dat ding in de showroom staat. Met nieuwe banden erom staat toch veel aantrekkelijker dan volledig afgesleten banden?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, had wel gezegt tegen ze dat ik de motor koop, indien er nieuwe banden onder gingen.
De banden die eronder zaten waren compleet versleten dus dan vind ik dat wel onder rijklaar vallen.
Maar als ik met symptomen rijd van: geen vermogen, moeite met starten, utivallen.
dan lijkt me dat toch wel ontsteking-gerelateerd te zijn.
[..]
Ach, hun blij
Scheelt ze een aantal examens
Nice! Dat is goed nieuw! Kan je nog net een paar dagen van het seizoen meepakkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wiieee! Zoals het er nu uit ziet ga ik begin september afrijden!![]()
En dan kan ik eindelijk rijden.
Geert ook alquote:
Ik ben ook wel blij, maar ook ietsiepietsie teleurgesteld. Ik had mezelf een half jaar terug als doel gesteld dat ik op m'n eerste collegedag met de motor naar college wilde komen. En dat gaat nu dus niet lukken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:00 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice! Dat is goed nieuw! Kan je nog net een paar dagen van het seizoen meepakken
Wordt wel zwaar. Ik heb om dit te kunnen doen niet volgende week maar die week daarop letterlijk ELKE dag een les ingepland van 2 uur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:07 schreef Vinniiee het volgende:
Wel jammer ja, maar goed dan nog hartstikke snel!
Je moet eventjes de laatste post van het lesserstopic lezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:10 schreef WhiteJoker het volgende:
In ieder geval sneller dan dat ik het heb gedaanIk was bijna een jaar bezig (wel met een "pauze" van 4 maanden). AVB ging voorspoedig, maar het AVD gedeelte was toch lastiger. Pas bij de derde poging (en een rijschool wisseling) lukte het
Ziet er een beetje uit als mijn leven, alleenik fok op mijn werk. Daten?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:09 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wordt wel zwaar. Ik heb om dit te kunnen doen niet volgende week maar die week daarop letterlijk ELKE dag een les ingepland van 2 uur.
Goed.. ik doe dan ook niks anders met m'n leven op het moment dan motorles, FOKken over motoren en slapen, maar toch.. ben benieuwd!
Ik zal m'n rooster wel ff in het lessertopic zetten, kun je zien wat een hell er op me te wachten staat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ziet er een beetje uit als mijn leven, alleenik fok op mijn werk. Daten?![]()
Wel druk inderdaad, maar ook wel leuk.
Ik had 1 uurtje per week AVD, dat schoot echt niet op.
Ik vind het werkelijk geniaalquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je moet eventjes de laatste post van het lesserstopic lezen.Daarin leg ik uit hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Eigenlijk heel gemeen van me, wat ik heb gedaan.
Ja vond ik ook, maar daarom zei ik ook dat ik hem alleen kocht als er nieuwe banden op kwamenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:00 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vind dat ze die banden er al onder moeten leggen voordat dat ding in de showroom staat. Met nieuwe banden erom staat toch veel aantrekkelijker dan volledig afgesleten banden?Ontsteking of brandstoftoevoer ja.
Daar heb je gelijk in
Nou ja, het is zeer geniaal, maar ik had slechts 1x in de week tijd (werk + school = drama) en ik ben 2x gezakt voor AVD. Anders was het mij ook in 2 à 3 maanden gelukt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je moet eventjes de laatste post van het lesserstopic lezen.Daarin leg ik uit hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Eigenlijk heel gemeen van me, wat ik heb gedaan.
Neuj, die gaf me groot gelijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:14 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk geniaal. Zei je instructeur er nog iets over?
Daar kun je voor opgepakt worden, weet je dat?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:20 schreef Masque-Obscura het volgende:
Niets mis met die fietsjes inderdaad.![]()
Een tweedehands fiets is inderdaad aan te raden, je gaat hem immers laten vallen, doet iedereen.
(herinnert zich het eerste ritje met zijn eerste motor, vriendin van 3 jaar had het net uitgemaakt. Spiegel kapot bij het uit de tuin rijden, remhendel kapot na het laten vallen bij het opbokken. Such a great day!)
Hehe, goeie instructeurquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Neuj, die gaf me groot gelijk.Ik was gewoon slim bezig.
Ok, m'n rooster in het kort:
woensdag 15: 2 uur
vrijdag 17: 2 uur
maandag 20: 2 uur
dinsdag 21: 2 uur
woensdag 22: 2 uur
donderdag 23: 2 uur
vrijdag 24: 2 uur
dinsdag 28: 2 uur
woensdag 29: 2 uur
Dan zit ik in totaal op 19 uur, mocht het te veel zijn, dan kan ik altijd nog schrappen, maar ik denk dat ik ze gewoon allemaal ga doen.. Ik wil het gewoon goed doen, dus dan maar liever wat extra lessen, dan nét genoeg.
je slaat een paar dagen over waar je best nog een lesje kunt plannenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Neuj, die gaf me groot gelijk.Ik was gewoon slim bezig.
Ok, m'n rooster in het kort:
woensdag 15: 2 uur
vrijdag 17: 2 uur
maandag 20: 2 uur
dinsdag 21: 2 uur
woensdag 22: 2 uur
donderdag 23: 2 uur
vrijdag 24: 2 uur
dinsdag 28: 2 uur
woensdag 29: 2 uur
Dan zit ik in totaal op 19 uur, mocht het te veel zijn, dan kan ik altijd nog schrappen, maar ik denk dat ik ze gewoon allemaal ga doen.. Ik wil het gewoon goed doen, dus dan maar liever wat extra lessen, dan nét genoeg.
Nee dus, anders had ik die serieus óók ingepland.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je slaat een paar dagen over waar je best nog een lesje kunt plannen
Zelf rem ik altijd op de motor af (ff achterrem erbij pakken voor het remlicht) tot zijn 2, afhankelijk van van wat voor soort weg het is een paar keer terugschakelen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door?
Ik neem ze onderhand ook vaak zonder de rem te gebruiken. Terugschakelen, en blazen maarquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door?
Ik laat meestal m'n gas los van te voren, en dan (afhankelijk van de situatie) schakel ik langzaam terug of ga ik in één keer naar de twee toe.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door?
Jij hebt geen recht van spreken, jij knalt gewoon er recht overheenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik neem ze onderhand ook vaak zonder de rem te gebruiken. Terugschakelen, en blazen maar
Dat zou ook nog kunnenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht van spreken, jij knalt gewoon er recht overheen
Eenschquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnenmaar het ding platgooien is toch leuker.
ohhhhh was dat de redenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
maar het ding platgooien is toch leuker.
Dat ligt maar net aan de situatie.. wat voor weer is het, hoe druk is het, heb ik wel of geen haast etc etc.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door?
Ja er zat een mug op m'n tankquote:
Je moet het ook gewoon rustig doen van tevoren, je tijd nemen. Aan komen rijden, gas los, keertje terugschakelen, wellicht wat rem erbij, nog eens terug, etc.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ok, iedereen doet het dus anders. Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde.. en ik probeerde af te remmen en in 1 keer naar twee te gaan.. maar toen raakte ik in de war van in welke versnelling ik überhaupt stond en dan kom ik verkeerd uit .. maar ik heb nog niet genoeg ervaring om dat gelijk aan te voelen en in te schatten, dus dan denk ik 'Hey, wat een raar geluid, volgens mij zit ik verkeerd' maar ik kan dan niet horen of ik te laag of te hoog zit en dan.. naja.. dan ben ik ondertussen al te laat.
Precies dit. Op een gegeven moment heb je het karakter van je motor door en kan je ook meerdere keren terugschakelen en wat later/harder remmen, maar bij het lessen gaat het om het zo vloeiend mogelijk rijden, dus beter versnelling voor versnelling. Of koppeling in, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en gaan. Indien je ineens echt hard afremt (op de motor) en de motor veel toeren gaat maken, dan zit je een versnelling te ver.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ja er zat een mug op m'n tank
[..]
Je moet het ook gewoon rustig doen van tevoren, je tijd nemen. Aan komen rijden, gas los, keertje terugschakelen, wellicht wat rem erbij, nog eens terug, etc.
bij de 60 schakel ik pas naar de 2quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde..
Wat je kan doen is tellen en proberen te onthouden maar dat is vaak onbegonnen werk, zeker als je straks net als mij heel veel moet schakelen omdat het druk isquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ok, iedereen doet het dus anders. Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde.. en ik probeerde af te remmen en in 1 keer naar twee te gaan.. maar toen raakte ik in de war van in welke versnelling ik überhaupt stond en dan kom ik verkeerd uit .. maar ik heb nog niet genoeg ervaring om dat gelijk aan te voelen en in te schatten, dus dan denk ik 'Hey, wat een raar geluid, volgens mij zit ik verkeerd' maar ik kan dan niet horen of ik te laag of te hoog zit en dan.. naja.. dan ben ik ondertussen al te laat.
Helemaal naar beneden trappen en dan 1 omhoog. Kan niet missen. Als ik twijfel welke versnelling ik zit en ik moet naar z'n 2 doe ik het zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ok, iedereen doet het dus anders. Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde.. en ik probeerde af te remmen en in 1 keer naar twee te gaan.. maar toen raakte ik in de war van in welke versnelling ik überhaupt stond en dan kom ik verkeerd uit .. maar ik heb nog niet genoeg ervaring om dat gelijk aan te voelen en in te schatten, dus dan denk ik 'Hey, wat een raar geluid, volgens mij zit ik verkeerd' maar ik kan dan niet horen of ik te laag of te hoog zit en dan.. naja.. dan ben ik ondertussen al te laat.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij de 60 schakel ik pas naar de 2
Niet te doen inderdaad, het is een gevoelskwestie. Je moet een beetje één worden met de motor en het gevoel krijgen hoe hij afremt op de motor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wat je kan doen is tellen en proberen te onthouden maar dat is vaak onbegonnen werk, zeker als je straks net als mij heel veel moet schakelen omdat het druk is
Op mijn vorige motor had ik nog een gear-indicator, die heb ik nu niet meer.
En zelfs ik doe nog wel eens verkeerd schakelen, dan denk ik dat ik in zijn 3 sta maar dan sta ik in zijn 2 en knal ik hem dus in zijn 1.
Je blijft het houden, teminnste, ik
Reed op een 2cil, rijd nu op een 4cil, rem zo goed als nooit eigenlijk, weet het altijd wel goed in te schatten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Niet te doen inderdaad, het is een gevoelskwestie. Je moet een beetje één worden met de motor en het gevoel krijgen hoe hij afremt op de motor.
BTW; je rijd nu op een 2 cilinder denk ik? Denk eraan dat als je straks op je bandit rijd hij een stuk minder snel afremt (omdat 4 cilinder).
Euw oeps dat wist ik. ik doelde eigenlijk op Lilliesleaf ofzoietsquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Reed op een 2cil, rijd nu op een 4cil, rem zo goed als nooit eigenlijk, weet het altijd wel goed in te schatten.
Voorheen op een GSX400e, nu op een GSX600f
Hoe sneller je wil terugschakelen, des te makkelijker raak je de draad kwijt. De tijd nemen werkt enorm goed.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik probeerde idd ook te tellen toen het mis ging.. alleen, opschakelen voelt juist heel natuurlijk dat ik niet eens bewust meer door heb dat ik heb geschakeld en het dus niet kan tellen.
En over de Bandit, ik heb er al wel een stukje op gereden op een parkeerplaats en die schakelt gewoon heel duidelijk. Dat ging eigenlijk in 1 keer goed toen, terwijl die lesmotor.. ik weet niet.. ik snap die lesmotor gewoon nog niet.
Ok, eerder beginnen dus ook. Ik ga volgende keer proberen om hem gewoon wat uit te laten rollen, zoals hier een paar al zeiden en dan met zo min mogelijk remmen uitkomen met de juiste snelheid.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hoe sneller je wil terugschakelen, des te makkelijker raak je de draad kwijt. De tijd nemen werkt enorm goed.
Sowieso is rust overal wel belangrijk. Ook met kijken - doe je dat te snel, dan zie je niks en loop je de kans dat je motor gaat slingeren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:14 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ok, eerder beginnen dus ook. Ik ga volgende keer proberen om hem gewoon wat uit te laten rollen, zoals hier een paar al zeiden en dan met zo min mogelijk remmen uitkomen met de juiste snelheid.
Neem aan dat die rust vanzelf komt, naarmate ik meer heb gereden.. nu is het net als met autorijden in het begin: je moet overal op letten en er gebeurt zo veel.. en nog niks wordt op belangrijkheid gefilterd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sowieso is rust overal wel belangrijk. Ook met kijken - doe je dat te snel, dan zie je niks en loop je de kans dat je motor gaat slingeren.
In principe niet, als alles normaal verloopt. Ik rem vaak genoeg op de motor af voor verkeerslichten en dan kom ik precies goed uit. Precisiestop zonder remmenquote:
Ik heb ook nog wel eens last dat ik misschakel, bijvoorbeeld van zijn 1 naar zijn 2.HIIIIIIIIIIIIIIING, oeps dat was zijn vrij xD.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik probeer ook wat toerentallen bij bepaalde versnellingen te leren en onthouden. 80 in de 6e = 4500 toeren. De rest vergeet ik toch telkens weer
Verder houd ik me er zoveel mogelijk aan vaste patronen, zoals 50 in z'n 3 en boven de 80 altijd in z'n 6 te zitten.
Vervolgens tel ik terug bij het terugschakelen.
Het gaat dus mis in het stuk tussen 50 en 80 met de 4e en 5e versnelling. Ik denk dat iedereen daar wel last van heeft, maar je leert je motor steeds beter kennen.
Terugstampen in 1 terwijl ik nog op een behoorlijke snelheid zit, lijkt me niet zo goed voor de versnellingsbak. Dat werd me al in de allereerste les afgeleerd: "Doe je dat in de auto ook"
Bij injectie stopt de brandstoftoevoer volledig als je afremt op de motor. Dan is het verbruik dus nul.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Vinniiee het volgende:
Kost meer benzine? Wat is dat voor onzin? Als je afremt heb je het gas niet open, dus hij zuigt gewoon benzine aan zoveel hij nodig heeft voor een verbranding. Met injectie is dat niks anders.
Sterker nog, ik denk dat injectie juist meer verbruikt in dat opzicht.
Dat is behoorlijk irritant, vooral als je dach dat je in z'n 2 zatquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel eens last dat ik misschakel, bijvoorbeeld van zijn 1 naar zijn 2.HIIIIIIIIIIIIIIING, oeps dat was zijn vrij xD.
Wij zijn dan ook een stel crowdpleasers, niet te zuinigquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
Weetje.. dit is echt een leuk gedeelte van FOK.Gewoon zoals een forum hoort te zijn en niet al dat bagger zoals in de grotere subfora.
Is goed voor je motor danquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef mstx het volgende:
[..]
Bij injectie stopt de brandstoftoevoer volledig als je afremt op de motor. Dan is het verbruik dus nul.
Eensch, beetje ouwehoeren tussen serieuze stuff door. Moet kunnen vind ik. Ben dan ook érg blij met de mods hierquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
Weetje.. dit is echt een leuk gedeelte van FOK.Gewoon zoals een forum hoort te zijn en niet al dat bagger zoals in de grotere subfora.
Heb wel eens dat ik heel rustig op trek, van zijn 1 in zijn vrij: wtf, ik accelereer niet meer? oja, in zijn vrijquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk irritant, vooral als je dach dat je in z'n 2 zat"What the fuck????"
75W140 wut? Is dat niet een beetje dik?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:32 schreef Masque-Obscura het volgende:
Haha, dat gebeurd bij de BMW K dingen nog wel eens, die moet je echt met een grote KLAK in de 1 stampen. Vervolgens blijf je in de neutraal hangen als je naar 2 wil, en als je van 4 naar 3 wil bleef hij er ook nog wel eens tussenin hangen, of er klonken ongezonden geluiden uit de bak (KRRRRREGGGG)
Schijnt te horen,.. zelfs met 75w140 olie in de bak..
Ik luister simpelweg... gecombineerd met de snelheid weet je al gauw in welke versnelling je zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik probeer ook wat toerentallen bij bepaalde versnellingen te leren en onthouden. 80 in de 6e = 4500 toeren. De rest vergeet ik toch telkens weer
Verder houd ik me er zoveel mogelijk aan vaste patronen, zoals 50 in z'n 3 en boven de 80 altijd in z'n 6 te zitten.
Vervolgens tel ik terug bij het terugschakelen.
Heb ik ook wel eensquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef Yreal het volgende:
Moet ook zeggen dat tellen mij nooit lukt. Ik schakel altijd maar een beetje op gevoel.
Komt vaak genoeg voor dat ik in zijn 3 op de snelweg zit of dat ik in zijn 6 door een woonwijk rij.. of dat ik 3x probeer op te schakelen in zijn 6...[ afbeelding ]
Dat laatste klinkt wel herkenbaar jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef Yreal het volgende:
Komt vaak genoeg voor dat ik in zijn 3 op de snelweg zit of dat ik in zijn 6 door een woonwijk rij.. of dat ik 3x probeer op te schakelen in zijn 6...[ afbeelding ]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Terugstampen in 1 terwijl ik nog op een behoorlijke snelheid zit, lijkt me niet zo goed voor de versnellingsbak. Dat werd me al in de allereerste les afgeleerd: "Doe je dat in de auto ook?"
Daar valt niks aan te geloven want het is een feit. Waarom zou je nutteloos benzine in de cilinder pompen als diezelfde cilinder al wordt aangedreven door het voortbewegen van de motor?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is goed voor je motor danIk geloof er niks van.
Yup, zowel in de K als in de tweeklepsboxer. Het schakelt een stuk soepeler.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
75W140 wut? Is dat niet een beetje dik?
/edit: Cardanolie is 80W90 of 80W140, en dan ga jij van die dikke meuk in je bak gooien?
Ben zelf op een GSX400E begonnen uit 85, mijn broer op een LTD geloof ik, en mijn andere broer op dezelfde GSX400E als waarop ik begonnen ben, allen hebben neit meer als 500 euro gekostquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Misschien een vraagje voor hier:
23 augustus heb ik mijn 2e motor examen.
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
+/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he)
Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom.
(het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur)
GS500, goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderhoud.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Misschien een vraagje voor hier:
23 augustus heb ik mijn 2e motor examen.
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
+/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he)
Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom.
(het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur)
Mijn gevoel zegt dat het slecht is voor de motor, heb er geen verklaring voor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Daar valt niks aan te geloven want het is een feit. Waarom zou je nutteloos benzine in de cilinder pompen als diezelfde cilinder al wordt aangedreven door het voortbewegen van de motor?
Waarom zou het slecht zijn voor je motor?
Zal wel typisch iets bmw's zijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:40 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
Yup, zowel in de K als in de tweeklepsboxer. Het schakelt een stuk soepeler.
Alleen de cardanklok en overbrenging vul ik met 80w90.
60 in zijn 1 is max bij mij denk ikquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:40 schreef stinkie het volgende:
Opschakelen sla ik meestal ook een hele serie over. 1,2, evt 3 en dan naar 6. Zeker de snelweg opgaan is alles tussen 2 en 6 zinloos
Dat jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Vinniiee het volgende:
Rijd je 120~140, wat maakt hij toch veel toeren? *schakelt* KUT, zit al in zijn 6
Zat keus, wat voor iets wil je wel rijden dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Misschien een vraagje voor hier:
23 augustus heb ik mijn 2e motor examen.
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
+/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he)
Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom.
(het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur)
klasgenoot doet eigenlijk gewoon alles in zijn 2quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijk
En dat ding heeft een koppeling. Hebben ze je dat principe niet uitgelegd tijdens je lessen
120 in z'n 1, het kan overigens prima![]()
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen?
Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts.
Doet echt flink pijn..
Is z'n pook afgebroken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Yreal het volgende:
klasgenoot doet eigenlijk gewoon alles in zijn 2
Ik rijd dus werkelijk nóóit achter een vrachtwagen. Alleen als het niet meer lukt om in te halen voor een afrit. Maar dan ga ik nog liever van meest linker baan naar afrit in 1 keer, niet dat dat verstandig isquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat jaVooral als ik een beetje rustig aan het cruissen ben op de snelweg heb ik dat. Slipstreamen bij een vrachtwagen en dan nog 6k rpm maken ..
Gewoon laten gaan, anders bezeer je jezelf alleen maar. Daarna kan je hem zo weer oprapen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen?
Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts.
Doet echt flink pijn..
Nee wel mijn knie, onderuit gaan met vriendinlief achterop en alles op mijn linkerbeen opvangenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen?
Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts.
Doet echt flink pijn..
GS500quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Misschien een vraagje voor hier:
23 augustus heb ik mijn 2e motor examen.
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
+/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he)
Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom.
(het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur)
Ja, dat merk ik ja. Maar het is meer een reflex van, overeind houden dat ding! Als het weer gebeurt dan flikkert ie maar lekker keihard om, ik zit midden in mijn eigen verhuizing en ik kan nog geen vork optillen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan.
Dat kan, maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat het slecht is voor de motor, heb er geen verklaring voor.
Ik vind de SRX 600 geweldig (maar dat is biased omdat ik die zelf als eerste motor heb).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:47 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
GS500
CB500
Honda NTV 650 (bulletproof, gaan niet stuk!)
BMW K75
XJ600 of 900
GTR1000
BMW R65/80
Allemaal prima beginnersmotoren, met uitzondering van de GTR misschien.
Zal wel werken ja, anders hadden ze het niet zo gelatenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is dus niet zo.![]()
Bij alle injectiemotoren werkt het zo, ook bij alle auto's van de afgelopen 20 jaar. Als de motor vanuit de krukas wordt aangedreven en niet onder het minimale toerental komt ziet de boordcomputer dat en hoeft hij dus geen benzine in te spuiten om de motor te laten draaien.
Gekoppeld is het ook niet zo'n goed idee om op snelheid terug te schakelen, heb ik geleerd. Ook niet met bijv. 40 km/u. Geeft ook een beste klap, overigens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijk
En dat ding heeft een koppeling. Hebben ze je dat principe niet uitgelegd tijdens je lessen
120 in z'n 1, het kan overigens prima![]()
Afhankelijk van je motor. Met een supersport zal het best kunnen, met een of ander kort geschakelde bak moet je het niet doen neequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Gekoppeld is het ook niet zo'n goed idee om op snelheid terug te schakelen, heb ik geleerd. Ook niet met bijv. 40 km/u. Geeft ook een beste klap, overigens.
Bij mij wordt'ie pas boos boven 8000 toerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:01 schreef Vinniiee het volgende:
Ik trek liever op vanaf 4000 toeren tot 8000 toeren, roffel klinkt zo leuk. Vooral als je door een lange tunnel rijd of een viaduct
Meestal rem ik ook af ter ergenis van de auto's achter me, maar anders kan ik niet optrekken door de auto voor me
Boven de 6000 toeren is die teef niet meer te houdenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Bij mij wordt'ie pas boos boven 8000 toeren
Deze baas weet hoe het zitquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lekker klappen met die uitlaat bij het uitrollen
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
Boven de 6000 toeren is die teef niet meer te houden
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:38 schreef mstx het volgende:
Zo dan, die 700 is me een partij lelijk.
Sinds 18 april 2012.quote:
Laat maar.quote:
Die eerste maakt het dan weer jammer dat het een BMW is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:37 schreef Yreal het volgende:
nieuwe 800gs
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Nieuwe GS : de 700 !
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
en een 1250 in de maak !!
Enige jammere daaraan is dat de knipperlichten zo dom werkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die eerste maakt het dan weer jammer dat het een BMW is.
Ja maar ja maar jamaarquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:26 schreef Dekatria het volgende:
Moet je het wel goed spellen heawel geniaal, dat fietsje zo
Naar de baas moet geluisterd wordenquote:SD: We hebben een nieuwe nodig, zo'n smalle zwarte met "Newbie's"
Newbies toch? Anders geeft het bezit aan. Zonder apostrof, net als 'babies' (ten minste, op z'n engels.. in het Nederlands is het weer "baby's").quote:
Neequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Newbies toch? Anders geeft het bezit aan. Zonder apostrof, net als 'babies' (ten minste, op z'n engels.. in het Nederlands is het weer "baby's").
Niet helemaal, een vriend van mij heeft zijn BMW K1200R gered terwijl zijn handvat letterlijk 20cm boven de grond hing. Wel een week spierpijn over zijn hele lijfquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan.
Ik bedoelde het ook in het Nederlands.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Nee, de apostrof is een weglatingsteken.
Newbie's = Newbie is
Net als he's = he is, you're = you are.
Ik doe 't niet meer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Niet helemaal, een vriend van mij heeft zijn BMW K1200R gered terwijl zijn handvat letterlijk 20cm boven de grond hing. Wel een week spierpijn over zijn hele lijf
Tenks bvtquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:45 schreef bwt het volgende:
KK ik vind em geniaal met die 3wielertjes zijwieltjes
Misschien kan Cageon/1/2/3 vertellen waar hij zijn custom racepak vandaan heeft?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Die mod kan dan gelijk even kijken naar de linkjes in de OP, er zijn er aardig wat dood. Welke ik tot nu toe tegen ben gekomen: RAD, MotoZoom, BikeBandit & Onterwerp je eigen motorpak.
mooi gewoon rustig aan beginenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja!
Wel wat moeite met de motor gehad, hij schakelde heel anders dat de motoren van het AVB-terrein, waardoor ik wel een paar keer de motor liet af slaan midden op de weg. Niet erg handig, maar ach, wat wil je met een eerste les.
Ik merk wel dat ik geen natuurtalentje ben, of überhaupt gewoon.. naja.. het duurt bij mij gewoon allemaal wat langer, omdat ik eerst veel vertrouwen moet krijgen in de motor en hoe hij stuurt en beweegt en wat wel kan wat niet kan, hoe het voelt om zo hard te gaan etc etc voordat ik me echt kan concentreren op het goed rijden.
Was bij AVB ook zo, alles ging hééél langzaam en toen per oefening kwam er op een moment waarop ik het plotseling gewoon door had en toen ging van een constante 4/10 in een keer naar een 7/10. Ik verwacht dat het op de weg niet anders zal gaan. Eerst de hele tijd maar wat aankloten en fout na fout na fout, en dat ik het dan gewoon plots doorheb en dat het heel snel gaat.
Maar het was leuk! We gingen helemaal binnendoor langs weilanden en dorpjes etc. Erg leuke route.
Motozoom doet het hier gewoon hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Die mod kan dan gelijk even kijken naar de linkjes in de OP, er zijn er aardig wat dood. Welke ik tot nu toe tegen ben gekomen: RAD, MotoZoom, BikeBandit & Onterwerp je eigen motorpak.
Kunstig!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Niet helemaal, een vriend van mij heeft zijn BMW K1200R gered terwijl zijn handvat letterlijk 20cm boven de grond hing. Wel een week spierpijn over zijn hele lijf
Ik was niet bepaald zelf op zoek, was gewoon random op de linkjes aan het klikken om te zien wat er achter zat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:47 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Motozoom doet het hier gewoon hoor
En RAD is nu rad.eu, kan zo aangepast worden.
Maar je kan er zelf ook naar kijken en dan het stukje incl BB tags in orde maken, kan een mod het zo vervangen
Die gelequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:27 schreef bwt het volgende:
[..]
Dat klinkt net zo oud als dat ik een SV650s reed.....
En ik zit in omgeving nijmegen
Deed ik met de gs ook regelmatigquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
In principe niet, als alles normaal verloopt. Ik rem vaak genoeg op de motor af voor verkeerslichten en dan kom ik precies goed uit. Precisiestop zonder remmen
Dat hadden we hier vroeger ookquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
Weetje.. dit is echt een leuk gedeelte van FOK.Gewoon zoals een forum hoort te zijn en niet al dat bagger zoals in de grotere subfora.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lekker klappen met die uitlaat bij het uitrollen
quote:
Moet denk ik eens uitzoeken wat erop kan, want als je zoekt voor een TA vind je niet veelquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:20 schreef Vinniiee het volgende:
Niet zo moeilijk hoor
Dempertje scoren op MP en er onder laten zetten. Of bij Pajic in Genderingen, die heeft ook wel wat leuke dempertjes liggen.
Normaal gesproken zag ik geen enkele GS500 hier in Apeldoorn, vandaag zag ik er zo waar 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |