Ik heb ook nog wel eens last dat ik misschakel, bijvoorbeeld van zijn 1 naar zijn 2.HIIIIIIIIIIIIIIING, oeps dat was zijn vrij xD.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik probeer ook wat toerentallen bij bepaalde versnellingen te leren en onthouden. 80 in de 6e = 4500 toeren. De rest vergeet ik toch telkens weer
Verder houd ik me er zoveel mogelijk aan vaste patronen, zoals 50 in z'n 3 en boven de 80 altijd in z'n 6 te zitten.
Vervolgens tel ik terug bij het terugschakelen.
Het gaat dus mis in het stuk tussen 50 en 80 met de 4e en 5e versnelling. Ik denk dat iedereen daar wel last van heeft, maar je leert je motor steeds beter kennen.
Terugstampen in 1 terwijl ik nog op een behoorlijke snelheid zit, lijkt me niet zo goed voor de versnellingsbak. Dat werd me al in de allereerste les afgeleerd: "Doe je dat in de auto ook"
Bij injectie stopt de brandstoftoevoer volledig als je afremt op de motor. Dan is het verbruik dus nul.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Vinniiee het volgende:
Kost meer benzine? Wat is dat voor onzin? Als je afremt heb je het gas niet open, dus hij zuigt gewoon benzine aan zoveel hij nodig heeft voor een verbranding. Met injectie is dat niks anders.
Sterker nog, ik denk dat injectie juist meer verbruikt in dat opzicht.
Dat is behoorlijk irritant, vooral als je dach dat je in z'n 2 zatquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel eens last dat ik misschakel, bijvoorbeeld van zijn 1 naar zijn 2.HIIIIIIIIIIIIIIING, oeps dat was zijn vrij xD.
Wij zijn dan ook een stel crowdpleasers, niet te zuinigquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
Weetje.. dit is echt een leuk gedeelte van FOK.Gewoon zoals een forum hoort te zijn en niet al dat bagger zoals in de grotere subfora.
Is goed voor je motor danquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef mstx het volgende:
[..]
Bij injectie stopt de brandstoftoevoer volledig als je afremt op de motor. Dan is het verbruik dus nul.
Eensch, beetje ouwehoeren tussen serieuze stuff door. Moet kunnen vind ik. Ben dan ook érg blij met de mods hierquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
Weetje.. dit is echt een leuk gedeelte van FOK.Gewoon zoals een forum hoort te zijn en niet al dat bagger zoals in de grotere subfora.
Heb wel eens dat ik heel rustig op trek, van zijn 1 in zijn vrij: wtf, ik accelereer niet meer? oja, in zijn vrijquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk irritant, vooral als je dach dat je in z'n 2 zat"What the fuck????"
75W140 wut? Is dat niet een beetje dik?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:32 schreef Masque-Obscura het volgende:
Haha, dat gebeurd bij de BMW K dingen nog wel eens, die moet je echt met een grote KLAK in de 1 stampen. Vervolgens blijf je in de neutraal hangen als je naar 2 wil, en als je van 4 naar 3 wil bleef hij er ook nog wel eens tussenin hangen, of er klonken ongezonden geluiden uit de bak (KRRRRREGGGG)
Schijnt te horen,.. zelfs met 75w140 olie in de bak..
Ik luister simpelweg... gecombineerd met de snelheid weet je al gauw in welke versnelling je zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik probeer ook wat toerentallen bij bepaalde versnellingen te leren en onthouden. 80 in de 6e = 4500 toeren. De rest vergeet ik toch telkens weer
Verder houd ik me er zoveel mogelijk aan vaste patronen, zoals 50 in z'n 3 en boven de 80 altijd in z'n 6 te zitten.
Vervolgens tel ik terug bij het terugschakelen.
Heb ik ook wel eensquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef Yreal het volgende:
Moet ook zeggen dat tellen mij nooit lukt. Ik schakel altijd maar een beetje op gevoel.
Komt vaak genoeg voor dat ik in zijn 3 op de snelweg zit of dat ik in zijn 6 door een woonwijk rij.. of dat ik 3x probeer op te schakelen in zijn 6...[ afbeelding ]
Dat laatste klinkt wel herkenbaar jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef Yreal het volgende:
Komt vaak genoeg voor dat ik in zijn 3 op de snelweg zit of dat ik in zijn 6 door een woonwijk rij.. of dat ik 3x probeer op te schakelen in zijn 6...[ afbeelding ]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:27 schreef Joooo-pi het volgende:
Terugstampen in 1 terwijl ik nog op een behoorlijke snelheid zit, lijkt me niet zo goed voor de versnellingsbak. Dat werd me al in de allereerste les afgeleerd: "Doe je dat in de auto ook?"
Daar valt niks aan te geloven want het is een feit. Waarom zou je nutteloos benzine in de cilinder pompen als diezelfde cilinder al wordt aangedreven door het voortbewegen van de motor?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is goed voor je motor danIk geloof er niks van.
Yup, zowel in de K als in de tweeklepsboxer. Het schakelt een stuk soepeler.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
75W140 wut? Is dat niet een beetje dik?
/edit: Cardanolie is 80W90 of 80W140, en dan ga jij van die dikke meuk in je bak gooien?
Ben zelf op een GSX400E begonnen uit 85, mijn broer op een LTD geloof ik, en mijn andere broer op dezelfde GSX400E als waarop ik begonnen ben, allen hebben neit meer als 500 euro gekostquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Misschien een vraagje voor hier:
23 augustus heb ik mijn 2e motor examen.
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
+/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he)
Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom.
(het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur)
GS500, goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderhoud.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
Mijn gevoel zegt dat het slecht is voor de motor, heb er geen verklaring voor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Daar valt niks aan te geloven want het is een feit. Waarom zou je nutteloos benzine in de cilinder pompen als diezelfde cilinder al wordt aangedreven door het voortbewegen van de motor?
Waarom zou het slecht zijn voor je motor?
Zal wel typisch iets bmw's zijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:40 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
Yup, zowel in de K als in de tweeklepsboxer. Het schakelt een stuk soepeler.
Alleen de cardanklok en overbrenging vul ik met 80w90.
60 in zijn 1 is max bij mij denk ikquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:40 schreef stinkie het volgende:
Opschakelen sla ik meestal ook een hele serie over. 1,2, evt 3 en dan naar 6. Zeker de snelweg opgaan is alles tussen 2 en 6 zinloos
Dat jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Vinniiee het volgende:
Rijd je 120~140, wat maakt hij toch veel toeren? *schakelt* KUT, zit al in zijn 6
Zat keus, wat voor iets wil je wel rijden dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
klasgenoot doet eigenlijk gewoon alles in zijn 2quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijk
En dat ding heeft een koppeling. Hebben ze je dat principe niet uitgelegd tijdens je lessen
120 in z'n 1, het kan overigens prima![]()
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen?
Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts.
Doet echt flink pijn..
Is z'n pook afgebroken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Yreal het volgende:
klasgenoot doet eigenlijk gewoon alles in zijn 2
Ik rijd dus werkelijk nóóit achter een vrachtwagen. Alleen als het niet meer lukt om in te halen voor een afrit. Maar dan ga ik nog liever van meest linker baan naar afrit in 1 keer, niet dat dat verstandig isquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat jaVooral als ik een beetje rustig aan het cruissen ben op de snelweg heb ik dat. Slipstreamen bij een vrachtwagen en dan nog 6k rpm maken ..
Gewoon laten gaan, anders bezeer je jezelf alleen maar. Daarna kan je hem zo weer oprapen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen?
Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts.
Doet echt flink pijn..
Nee wel mijn knie, onderuit gaan met vriendinlief achterop en alles op mijn linkerbeen opvangenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Doet echt flink pijn..
GS500quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Ja, dat merk ik ja. Maar het is meer een reflex van, overeind houden dat ding! Als het weer gebeurt dan flikkert ie maar lekker keihard om, ik zit midden in mijn eigen verhuizing en ik kan nog geen vork optillen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan.
Dat kan, maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat het slecht is voor de motor, heb er geen verklaring voor.
Ik vind de SRX 600 geweldig (maar dat is biased omdat ik die zelf als eerste motor heb).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:47 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
GS500
CB500
Honda NTV 650 (bulletproof, gaan niet stuk!)
BMW K75
XJ600 of 900
GTR1000
BMW R65/80
Allemaal prima beginnersmotoren, met uitzondering van de GTR misschien.
Zal wel werken ja, anders hadden ze het niet zo gelatenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is dus niet zo.![]()
Bij alle injectiemotoren werkt het zo, ook bij alle auto's van de afgelopen 20 jaar. Als de motor vanuit de krukas wordt aangedreven en niet onder het minimale toerental komt ziet de boordcomputer dat en hoeft hij dus geen benzine in te spuiten om de motor te laten draaien.
Gekoppeld is het ook niet zo'n goed idee om op snelheid terug te schakelen, heb ik geleerd. Ook niet met bijv. 40 km/u. Geeft ook een beste klap, overigens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijk
En dat ding heeft een koppeling. Hebben ze je dat principe niet uitgelegd tijdens je lessen
120 in z'n 1, het kan overigens prima![]()
Afhankelijk van je motor. Met een supersport zal het best kunnen, met een of ander kort geschakelde bak moet je het niet doen neequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Gekoppeld is het ook niet zo'n goed idee om op snelheid terug te schakelen, heb ik geleerd. Ook niet met bijv. 40 km/u. Geeft ook een beste klap, overigens.
Bij mij wordt'ie pas boos boven 8000 toerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:01 schreef Vinniiee het volgende:
Ik trek liever op vanaf 4000 toeren tot 8000 toeren, roffel klinkt zo leuk. Vooral als je door een lange tunnel rijd of een viaduct
Meestal rem ik ook af ter ergenis van de auto's achter me, maar anders kan ik niet optrekken door de auto voor me
Boven de 6000 toeren is die teef niet meer te houdenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Bij mij wordt'ie pas boos boven 8000 toeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |