Zat keus, wat voor iets wil je wel rijden dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Misschien een vraagje voor hier:
23 augustus heb ik mijn 2e motor examen.
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
+/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he)
Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom.
(het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur)
klasgenoot doet eigenlijk gewoon alles in zijn 2quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijk
En dat ding heeft een koppeling. Hebben ze je dat principe niet uitgelegd tijdens je lessen
120 in z'n 1, het kan overigens prima![]()
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen?
Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts.
Doet echt flink pijn..
Is z'n pook afgebroken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Yreal het volgende:
klasgenoot doet eigenlijk gewoon alles in zijn 2
Ik rijd dus werkelijk nóóit achter een vrachtwagen. Alleen als het niet meer lukt om in te halen voor een afrit. Maar dan ga ik nog liever van meest linker baan naar afrit in 1 keer, niet dat dat verstandig isquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat jaVooral als ik een beetje rustig aan het cruissen ben op de snelweg heb ik dat. Slipstreamen bij een vrachtwagen en dan nog 6k rpm maken ..
Gewoon laten gaan, anders bezeer je jezelf alleen maar. Daarna kan je hem zo weer oprapen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen?
Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts.
Doet echt flink pijn..
Nee wel mijn knie, onderuit gaan met vriendinlief achterop en alles op mijn linkerbeen opvangenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
Doet echt flink pijn..
GS500quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:38 schreef Driepink het volgende:
Misschien een vraagje voor hier:
23 augustus heb ik mijn 2e motor examen.
Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen)
Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties?
+/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he)
Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom.
(het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur)
Ja, dat merk ik ja. Maar het is meer een reflex van, overeind houden dat ding! Als het weer gebeurt dan flikkert ie maar lekker keihard om, ik zit midden in mijn eigen verhuizing en ik kan nog geen vork optillen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan.
Dat kan, maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat het slecht is voor de motor, heb er geen verklaring voor.
Ik vind de SRX 600 geweldig (maar dat is biased omdat ik die zelf als eerste motor heb).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:47 schreef Masque-Obscura het volgende:
[..]
GS500
CB500
Honda NTV 650 (bulletproof, gaan niet stuk!)
BMW K75
XJ600 of 900
GTR1000
BMW R65/80
Allemaal prima beginnersmotoren, met uitzondering van de GTR misschien.
Zal wel werken ja, anders hadden ze het niet zo gelatenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is dus niet zo.![]()
Bij alle injectiemotoren werkt het zo, ook bij alle auto's van de afgelopen 20 jaar. Als de motor vanuit de krukas wordt aangedreven en niet onder het minimale toerental komt ziet de boordcomputer dat en hoeft hij dus geen benzine in te spuiten om de motor te laten draaien.
Gekoppeld is het ook niet zo'n goed idee om op snelheid terug te schakelen, heb ik geleerd. Ook niet met bijv. 40 km/u. Geeft ook een beste klap, overigens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijk
En dat ding heeft een koppeling. Hebben ze je dat principe niet uitgelegd tijdens je lessen
120 in z'n 1, het kan overigens prima![]()
Afhankelijk van je motor. Met een supersport zal het best kunnen, met een of ander kort geschakelde bak moet je het niet doen neequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Gekoppeld is het ook niet zo'n goed idee om op snelheid terug te schakelen, heb ik geleerd. Ook niet met bijv. 40 km/u. Geeft ook een beste klap, overigens.
Bij mij wordt'ie pas boos boven 8000 toerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:01 schreef Vinniiee het volgende:
Ik trek liever op vanaf 4000 toeren tot 8000 toeren, roffel klinkt zo leuk. Vooral als je door een lange tunnel rijd of een viaduct
Meestal rem ik ook af ter ergenis van de auto's achter me, maar anders kan ik niet optrekken door de auto voor me
Boven de 6000 toeren is die teef niet meer te houdenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Bij mij wordt'ie pas boos boven 8000 toeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |