abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115372470
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:38 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik neem ze onderhand ook vaak zonder de rem te gebruiken. Terugschakelen, en blazen maar >:)
Jij hebt geen recht van spreken, jij knalt gewoon er recht overheen _O-
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:39:56 #177
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_115372498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:38 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Jij hebt geen recht van spreken, jij knalt gewoon er recht overheen _O-
Dat zou ook nog kunnen O-) maar het ding platgooien is toch leuker.
pi_115372521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:39 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat zou ook nog kunnen O-) maar het ding platgooien is toch leuker.
Eensch :+
pi_115372527
ik laat meestal gewoon gas los :') en dan heb ik de juiste snelheid bij het opkomen van de rotonde.. zelfde bij klaverbladen.
pi_115372533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:39 schreef Dekatria het volgende:

[..]

maar het ding platgooien is toch leuker.
ohhhhh was dat de reden
pi_115372542
Ok, iedereen doet het dus anders. Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde.. en ik probeerde af te remmen en in 1 keer naar twee te gaan.. maar toen raakte ik in de war van in welke versnelling ik überhaupt stond en dan kom ik verkeerd uit .. maar ik heb nog niet genoeg ervaring om dat gelijk aan te voelen en in te schatten, dus dan denk ik 'Hey, wat een raar geluid, volgens mij zit ik verkeerd' maar ik kan dan niet horen of ik te laag of te hoog zit en dan.. naja.. dan ben ik ondertussen al te laat.
pi_115372560
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door?
Dat ligt maar net aan de situatie.. wat voor weer is het, hoe druk is het, heb ik wel of geen haast etc etc. :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:42:26 #183
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_115372567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ohhhhh was dat de reden
Ja er zat een mug op m'n tank :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ok, iedereen doet het dus anders. Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde.. en ik probeerde af te remmen en in 1 keer naar twee te gaan.. maar toen raakte ik in de war van in welke versnelling ik überhaupt stond en dan kom ik verkeerd uit .. maar ik heb nog niet genoeg ervaring om dat gelijk aan te voelen en in te schatten, dus dan denk ik 'Hey, wat een raar geluid, volgens mij zit ik verkeerd' maar ik kan dan niet horen of ik te laag of te hoog zit en dan.. naja.. dan ben ik ondertussen al te laat.
Je moet het ook gewoon rustig doen van tevoren, je tijd nemen. Aan komen rijden, gas los, keertje terugschakelen, wellicht wat rem erbij, nog eens terug, etc.
pi_115372670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:42 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ja er zat een mug op m'n tank :Y

[..]

Je moet het ook gewoon rustig doen van tevoren, je tijd nemen. Aan komen rijden, gas los, keertje terugschakelen, wellicht wat rem erbij, nog eens terug, etc.
Precies dit. Op een gegeven moment heb je het karakter van je motor door en kan je ook meerdere keren terugschakelen en wat later/harder remmen, maar bij het lessen gaat het om het zo vloeiend mogelijk rijden, dus beter versnelling voor versnelling. Of koppeling in, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en gaan. Indien je ineens echt hard afremt (op de motor) en de motor veel toeren gaat maken, dan zit je een versnelling te ver.
Edit: Goeie richtlijn: de vertragingsoefening.

Heb vaak op een 80-weg dat ik wat later in de remmen ga en gewoon 2 versnellingen terug stamp. Maar dat doe ik dan ook voor de knallen uit mijn demper :P
pi_115372684
quote:
Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde..
bij de 60 schakel ik pas naar de 2 :'(
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:53:26 #186
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115372821
quote:
Wat je kan doen is tellen en proberen te onthouden maar dat is vaak onbegonnen werk, zeker als je straks net als mij heel veel moet schakelen omdat het druk is _O-
Op mijn vorige motor had ik nog een gear-indicator, die heb ik nu niet meer.
En zelfs ik doe nog wel eens verkeerd schakelen, dan denk ik dat ik in zijn 3 sta maar dan sta ik in zijn 2 en knal ik hem dus in zijn 1.
Je blijft het houden, teminnste, ik :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:55:14 #187
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_115372884
quote:
Helemaal naar beneden trappen en dan 1 omhoog. Kan niet missen. Als ik twijfel welke versnelling ik zit en ik moet naar z'n 2 doe ik het zo.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_115372947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

bij de 60 schakel ik pas naar de 2 :'(
_O- als ik rustig rijd zit ik dan al in zijn 3 of 4 :')

quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:53 schreef lipjes het volgende:

[..]

Wat je kan doen is tellen en proberen te onthouden maar dat is vaak onbegonnen werk, zeker als je straks net als mij heel veel moet schakelen omdat het druk is _O-
Op mijn vorige motor had ik nog een gear-indicator, die heb ik nu niet meer.
En zelfs ik doe nog wel eens verkeerd schakelen, dan denk ik dat ik in zijn 3 sta maar dan sta ik in zijn 2 en knal ik hem dus in zijn 1.
Je blijft het houden, teminnste, ik :P
Niet te doen inderdaad, het is een gevoelskwestie. Je moet een beetje één worden met de motor en het gevoel krijgen hoe hij afremt op de motor.

BTW; je rijd nu op een 2 cilinder denk ik? Denk eraan dat als je straks op je bandit rijd hij een stuk minder snel afremt (omdat 4 cilinder).
pi_115372951
Ha! Ben ik toch niet de enige die dat probleem heeft. Ik doe het net zoals Stinkie. Hoewel ik inmiddels ook kan horen als ik in de twee beland ben aan het klikje dat hij geeft. Die is echt specifiek voor de 2e versnelling.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:58:38 #190
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115372972
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:57 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Niet te doen inderdaad, het is een gevoelskwestie. Je moet een beetje één worden met de motor en het gevoel krijgen hoe hij afremt op de motor.

BTW; je rijd nu op een 2 cilinder denk ik? Denk eraan dat als je straks op je bandit rijd hij een stuk minder snel afremt (omdat 4 cilinder).
Reed op een 2cil, rijd nu op een 4cil, rem zo goed als nooit eigenlijk, weet het altijd wel goed in te schatten.

Voorheen op een GSX400e, nu op een GSX600f
pi_115373043
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:58 schreef lipjes het volgende:

[..]

Reed op een 2cil, rijd nu op een 4cil, rem zo goed als nooit eigenlijk, weet het altijd wel goed in te schatten.

Voorheen op een GSX400e, nu op een GSX600f
Euw oeps dat wist ik. ik doelde eigenlijk op Lilliesleaf ofzoiets :P
pi_115373188
Ik probeerde idd ook te tellen toen het mis ging.. alleen, opschakelen voelt juist heel natuurlijk dat ik niet eens bewust meer door heb dat ik heb geschakeld en het dus niet kan tellen.

En over de Bandit, ik heb er al wel een stukje op gereden op een parkeerplaats en die schakelt gewoon heel duidelijk. Dat ging eigenlijk in 1 keer goed toen, terwijl die lesmotor.. ik weet niet.. ik snap die lesmotor gewoon nog niet. :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:12:06 #193
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_115373281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik probeerde idd ook te tellen toen het mis ging.. alleen, opschakelen voelt juist heel natuurlijk dat ik niet eens bewust meer door heb dat ik heb geschakeld en het dus niet kan tellen.

En over de Bandit, ik heb er al wel een stukje op gereden op een parkeerplaats en die schakelt gewoon heel duidelijk. Dat ging eigenlijk in 1 keer goed toen, terwijl die lesmotor.. ik weet niet.. ik snap die lesmotor gewoon nog niet. :P
Hoe sneller je wil terugschakelen, des te makkelijker raak je de draad kwijt. De tijd nemen werkt enorm goed.
pi_115373343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:12 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hoe sneller je wil terugschakelen, des te makkelijker raak je de draad kwijt. De tijd nemen werkt enorm goed.
Ok, eerder beginnen dus ook. Ik ga volgende keer proberen om hem gewoon wat uit te laten rollen, zoals hier een paar al zeiden en dan met zo min mogelijk remmen uitkomen met de juiste snelheid.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:16:27 #195
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_115373400
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:14 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ok, eerder beginnen dus ook. Ik ga volgende keer proberen om hem gewoon wat uit te laten rollen, zoals hier een paar al zeiden en dan met zo min mogelijk remmen uitkomen met de juiste snelheid.
Sowieso is rust overal wel belangrijk. Ook met kijken - doe je dat te snel, dan zie je niks en loop je de kans dat je motor gaat slingeren.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:17:03 #196
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_115373412

Opgelost. :+
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_115373451
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:16 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Sowieso is rust overal wel belangrijk. Ook met kijken - doe je dat te snel, dan zie je niks en loop je de kans dat je motor gaat slingeren.
Neem aan dat die rust vanzelf komt, naarmate ik meer heb gereden.. nu is het net als met autorijden in het begin: je moet overal op letten en er gebeurt zo veel.. en nog niks wordt op belangrijkheid gefilterd.

Dingen als.. snelheid.. ik vóel niet hoe snel ik rij, dus ik moet constant kijken of ik nog wel doorrijd en of ik niet stiekem m'n gas een beetje dichtdraai, terwijl mijn vader kan het na 30 jaar op 2-3 kilometer nauwkeurig gewoon aanvoelen. Dat zijn dan allemaal extra handelingen en extra concentratiepunten waardoor alles idd wat onrustiger wordt.
pi_115373455
Remmen? Nergens voor nodig!
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
pi_115373545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:19 schreef Masque-Obscura het volgende:
Remmen? Nergens voor nodig!
In principe niet, als alles normaal verloopt. Ik rem vaak genoeg op de motor af voor verkeerslichten en dan kom ik precies goed uit. Precisiestop zonder remmen :7
pi_115373641
Werkt prima, kost wel meer benzine als je geen injectie hebt! :P
Op de motor remmen moet ik mijn boxer niet proberen, dan schiet hij alle kanten op, haha!
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')